World of Tanks: REVIEW stavu hry v polovině 2017 (9.19) – vylepšení, opravy, chyby a Pay-2-Win
Napsal Jan "DD" Stach   
Sunday, 25 June 2017
alt

 

 

 

 

 

  • World of Tanks: REVIEW stavu hry v polovině 2017 (9.19)

                                                     – vylepšení, opravy, chyby a Pay-2-Win

Stále velmi populární hra, jež přes své stáří a všechnu kritiku je skvěle podporovaná a vyvíjí se. Sám jsem začal hru hrát později od vydání, ale účet mám již od roku 2011. Nyní, o 6 let později, si ji stále občas zapnu, ačkoliv vzhledem k mému vytížení kolem DDWorld.cz už zdaleka nehraji tolik.

Přesto je to jedna z mála her, ke které se tak dlouho vracím a určitě nejsem sám. A i proto si tenhle herní úkaz zaslouží pozornost. Věkový průměr hráče WoT je poměrně dost vysoký, což výrazně pomáhá kvalitě hry, zejména v pozdních nočních a večerních hodinách, kdy už hrají povětšinou starší ročníky. V článcích jsem se WoT v posledních letech věnoval několikrát, například:

RECENZE a TEST: World of Tanks (0.8.10) - co kazí populární hru? Samotní hráči a jejich hloupost

World of Tanks je MMO“RPG“ hra, která je neustále ve vývoji. Řekl bych že na poli MMO her není hra, která by dostávala větší a viditelnější podporu. Ano řadě MMO her se v průběhu let dostává podpory a masivních obsahových update. WoT je však jedna z mála, kde se tvůrci nebojí výrazných změn, a to i technologických, kdy nyní hra má zcela jiný engine než před lety. Takových MMO her na trhu vážně moc nenajdete. Když tedy srovnáte vizuál a optimalizaci současného WoT s tím před lety, díváme se na úplně rozdílné hry. A věřte, že současná podoba, ač je velmi pěkná, tak není zdaleka konečná. Už se chystá masivní technologický update, který posune vizuál hry na úplně nový level:

Nicméně nás dnes zajímají hlavně ty obsahové změny, kdy poslední rok a půl tvůrci věnovali spíše řešení dlouhodobých herních problémů hry, celkovému vybalancování a podobným věcem a nového obsahu přidávali méně (ale nějaký ano, třeba Švédské tanky). V letošním roce jsme se dočkali v posledních UPDATE hry skutečně výrazných změn, mající značný dopad na hratelnost. Jedná se hlavně o letošní updaty 9.17.1, 9.18 a 9.19. A tak bych se rád dnes věnoval recenzi aktuálního stavu hry k dnešnímu dni, tedy na verzi 0.9.19.0.2, nyní téměř přesně v polovině roku 2017.

  • Velké změny ve World of Tanks „v.2017“

Většina, kteří hru stále hrají nebo sledují asi vědí, o jakých změnách mluvím, ti, kteří již moc ne, tak stručná rekapitulace těch největších v poslední době (kromě řady jiných menších):

  • Nový MatchMaking

Po mnoha letech jsme se dočkali výrazné úpravy systému skládajícího bitvy. Systém trpěl značnými problémy, protože skládal značně nevyrovnané teamy, nemluvě o tom, že často jste byli jediné vozidlo nižšího tieru v teamu a neměli tak vlastně moc co hrát. Nový systém je výrazně lepší a skládá teamy tak, aby ve hře byl stejný počet tierů a pokud možno více vozidel nižšího tieru než vyšších. Dělostřelců může být aktuální maximálně 3 na team, čety jen s vozidly stejné úrovně a bere také ohled na typ vozidel, i když bohužel zohledňuje jen dělostřelectvo, lehké tanky a stíhače a nebere ohled na střední a těžké tanky.

  • Přepracování dělostřelectva

Dlouhodobě kritizovaný prvek artilérií, které podle WG měly být tím, co prý zabraňuje zbytečnému kempování, se dočkal přepracování. A to velmi výrazného. Artilérie přišla o účinnost střel. Zabití na ránu je už téměř vyloučeno, a to i méně obrněných vozidel. Artilérie však nyní pálí mnohem rychleji a má velký rádius výbuchu, takže vás poškozuje, i když se přímo netrefí. Do toho přibyl zajímavý efekt dočasného omráčení posádky.

  • Přepracování lehkých tanků

Výrazného tvůrčího zásahu se dočkaly speciálně lehké tanky. Tvůrci je rozšířily i na 10.tier a spolu s tím výrazně upravili (zhoršili) statistiky a vlastnosti existujících vozidel na nižších tierech. Taktéž lehké tanky již nemají až -3 MM, ale jen standardní +/-2 levelový matchmaking.

  • Funkce módů vloženy do hry

Funkce oblíbených módů byly vloženy oficiálně do hry jako základní funkce. Jedná se hlavně o užitečný panel poškození a vůbec kompletní informace o vašich výkonech přímo v bitvě. A celá řada dalších prvků. Osobně tak již instaluji jen dva módy. XVM kvůli přehledným statistikám a pak YasenKrasen pro přehled výsledků a finančního závěru bitev. Další módy už nejsou dnes třeba.

  • Další změny

Mezi další změny v posledních měsících patří možnost znovupoužít spotřební doplňky, tedy lékárničky a opravné sady během bitvy. Funkce má 90s cooldown. Výrazně to mění bitvu (podle mého k lepšímu), protože si tak můžete vícekrát opravit pás, bednu s municí atd. Řada vozidel, hlavně těžkých tanků dostala lepší pancíř, pomalejší tanky zrychlily, tak aby se obě třídy dokázaly postavit výrazně vládnoucím středním tankům. Do hry však vstupuje stále více přehnaných OP prémiových tanků a vliv mnoha prvků, které dávají „lepší“ věci za reálné peníze zásadně stoupá. Vylepšení se dočkalo i rozhraní, možnosti srovnání vozidel ve hře, nové zvuky, grafické a výkonové optimalizace a tak dále. Novinky jsou i u ženských posádek, jež lze nově kombinovat i s mužskými, existují i ženské hlasy posádek. A pár dalších věcí.

  • Hodnocené bitvy (beta)

Zatím jednou z posledních novinek je kompletně nový mód hodnocených bitev, ve které se utkávají jen vozidla TIER X. Bitvy probíhají bez možnosti tvorby čet a získáváním „prýmků“ (chevronů), se posunujete postupně v levelech a můžete získat speciální herní měnu bony, za které si můžete koupit ještě lepší vybavení pro tanky atd. Ale pozor, v bitvách můžete i prýmky ztratit. Celý systém je zatím ve fázi testování, ale jede na ostrém serveru každý den od 18 – 24 hodin.

Dnes se tedy budu ze svého pohledu věnovat současnému stavu World of Tanks, který jsem si nedávno znovu zapnul a od té doby se mu zase trochu věnuji. Aby si někdo nemyslel, že vás zase nějaké rajče tady krmí rozumy, tak opravdu rajče ani noob nejsem a patřím statisticky v pořadí do horního půl procenta hráčů WoT:

Takže si buďte jistí, že vím, o čem u této hry mluvím ;). Pravda, nehraji klany, ani čety a jsem vyloženě „singlplayerista“, takže hodnotím ze svého pohledu. A jaká tedy nyní hra je?

 

  • World of Tanks – vylepšení, opravy chyb,

                                                                   ale i nové chyby a hlouposti

Znovu opakuji, článek se věnuje aktuálnímu stavu hry ve verzi 9.19. platné k polovině roku 2017. Obecně jako dlouholetý hráč vidím v posledních updatech převážně změny k lepšímu. Avšak řada věcí zůstává problémem a tvůrci je buď neřeší vůbec, nebo hloupě. Začněme popořadě.

  • Nový MatchMaking

Jednoznačně pozitivní změna! Jedna z nejlepších změn hry za poslední roky, ačkoliv současný stav rozhodně není finální a hotový. MM totiž nezohledňuje třídy těžkých a středních tanků, takže ostatní sice vyváží, ale teamy mají pravidelně rozdíly v počtu těžkých a středních tanků, což ve hře, kde střední tanky zásadně válcují všechny ostatní třídy, je problém. Zejména v nových „hodnocených bitvách“ s pouze tier 10 jsou k vidění často bizardní věci, kdy jeden team má i o téměř třetinu méně celkových HP než druhý team díky totální převaze těžkých/středních tanků na jedné straně, takže tady musí tvůrci ještě hodně zapracovat.

Celkově je však hra mnohem příjemnější, když jste s vozidlem třeba 8.tieru v bitvě i s Tier 10 tanky. Ve starém systému jste tam až na výjimečná vozidla (IS3), byli víceméně zbyteční a do počtu. Nyní díky tomu že i v Tier X bitevě je často převaha Tier 8, je to mnohem zajímavější pro všechny.

Vylepšená měla být také rotace map, kdy byste už neměli hrát jednu a tu samou mapu několikrát za večer. Osobně jsem s tím ale neměl problém a spíše bych uvítal možnost vybrat si mapy na kterých chci hrát a na kterých ne. S tím souvisí i fakt, že bych osobně byl rád, pokud by tvůrci do hry vrátili některé mapy. Ale současná podoba map mě osobně jinak plně vyhovuje.

  • Přepracování dělostřelectva

Jeden krok správným směrem a pak tři zakopnutí a jedno pořádné nakopnutí se do zadku. To je asi nejvýstižnější hodnocení úprav dělostřelectva, jež mě napadá. Správným krokem je rozhodně oslabení jednotlivých střel tak, že už vás nezabíjí na jednu ránu z druhé strany mapy a nekazí celou hru na jeden náhodný výstřel. Na druhou stranu jsou ještě otravnější, než kdy dříve.

Střílí na vás téměř bez přestávky. Všechny artilérie totiž dostaly rychlejší přebíjení. Výsledkem tak je, že na vás prší střely pořád, zejména když jsou ve hře třeba 3 artilérie na každé straně. Zároveň díky velkému poloměru výbuchu se prostě neschováte ani za skálu, a i s rychlým tankem vás „trefují“ za plného pohybu. Takže místo jedné až dvou střel, které vás zabily, vás nyní prostě ukoušou třeba 8 střelami. A neuděláte nic. Artilérie v této hře nemají v této podobě co pohledávat, jsou neférovým prvkem naprosto rušící strategii a jakékoliv srovnávání dovedností hráčů s tanky. Jakákoliv bitva bez artilérie je 100x lepší, zábavnější, takticky zajímavější s méně kempováním a je to opravdu znatelný rozdíl, než když na vás neustále prší střely odkudsi z druhé strany mapy, neustále vás poškozují, zabíjí vám posádku a ještě ji ochromují, a vy s tím nemůžete nic dělat.

Správné rozhodnutí bylo také vyškrtnou artilérie z čet, bohužel WG se rozhodl čety vrátit, i když jen jednu artilérii na četu. Současná podoba artilérie je otřesná, je to prvek naprosto rozvracející hru a strategické bitvy a celý update je udělal ještě mnohem otravnější. Zejména pro hráče, kteří se snaží skutečně něco hrát! Artilérie není prvek, který zabraňuje kempování, ale dělá pravý opak a zároveň tvrdě trestá hráče, kteří se snaží hrát a nekempovat. Řeknu zcela bez obalu, dobrých 60-70% mých úmrtí v bitvách, jde na účet artilérií. A to právě proto, že se nekrčím za kamenem vzadu na mapě, ale snažím se aktivně hrát a jsem za to zas a znovu trestán, nyní ještě výrazněji.

  • Přepracování lehkých tanků

Suverénně nejstupidnější, nej-nepovedenější a nejméně promyšlená součást posledních update hry. Lehké tanky byla jako třída, naprosto v pohodě! Žádný rebalanc nepotřebovaly a až na pár bláznů nikdo nechtěl tier 10 lehké tanky, protože to popírá jejich pointu!

Hraní za lehké tanky byla extrémní zábava. Zábava v tom, že jste často byly naprosto slaboučké vozítko v teamu, protože MM byl až +3! Takže v tier 10 bitvách jste byli s lehkým tankem tier 7! A to byla výzva, a to byly bitvy! Měli (mohli) jste mít naprosto klíčovou úlohu, sice s velkým rizikem ale velkými odměnami v případě úspěchu. Jako spoteři i jako dorážeči, jste často mohli končit s největším naspotovaným damage, obrovskými zisky a zkušenostmi za bitvu.

Já jsem doslova miloval hraní s ELC či Bulldogem a hlavně v bitvách o ty 3 tiery výše! Jenže tomu je konec. Z lehkých tanků se stala normální vozidla. Výzva tam sice stále je, ale odměny za to jsou mnohem nižší a hrát za ně nemá smysl. Tier X lehké tanky jsou pak výsměch. Naprosto slabá vozítka, za která žádný nemá smysl vůbec hrát. Všechno, co umí, umí střední tank tier 9 stejně, a střední tank tier 10 i lépe. Takže na co hrát se špatným tier 10 vozidlem, když můžu hrát s dobrým tier 10?! V supertestu zkoušeli udělat ty lehké tanky opravdu dobré, jenže výsledkem bylo, že byly prostě zase až moc dobré a rozbíjely celou hru. Asi nejhorší součástí příchodu tier 10 lehkých tanků do hry je fakt, že současně s nástupem těch nezajímavých tier 10 lehkých tanků do hry, došlo k rebalancu lehkých tanků téměř všech nižších úrovní, protože se změnil ten MM z až +3 na standardní +/-2 a některé ty tanky by byly prostě OP. Takže došlo k jejich oslabení a zničení. Skvělé ELC je kompletně zničeno a tak dále. Navíc prostě chybí tomu výzva a zábavnost +/-2 bitvy s lehkým tankem? Proč to mám hrát, když střední tank ve stejné bitvě je mnohem zajímavější, zábavnější i výnosnější a lehký ten nepřináší žádný potenciál lepší odměny za dobrou hru?!

Celkový rebalanc lehkých tanků byl naprosto stupidní nápad, zbytečnost a hloupost, kterou si vyřvalo pár pomatenců, a výsledkem je, že lehké tanky teď skoro nikdo nehraje. Proč taky?! Tier 10 jsou nesmysl a zbytek byl zničen rebalancem tak, že ze zábavných vozítek s velkou výzvou jsou až na výjimky nezajímavé plečky a odměna za zvýšené riziko chybí. S ELC mám 1066 bitev, miloval jsem ten tank, tu výzvu, tu obtížnost a možnost hodně získat a rozhodovat bitvy z pozice outsidera. Teď jsou tank i hra pro něj zničené a hnije v garáži. Děkuji WG, mám teď více času na nehraní WoT :).

  • Další změny – módy a rebalanc vozidel

Co se mi na aktuální podobě WoT líbí, jsou grafické a technologické změny, hra už dokonce využívá více jader CPU ;). Líbí se mi také vylepšení rozhraní, včetně zahrnutí funkcí mnoha populárních módů. S výjimkou indikace směru dopadajících střel, kdy ukazuje i střely od vozidel, která nejsou naspotována. To je podle mě špatně a nefér, zejména pro ta vozidla, jejichž pancířem je právě fakt, že mají dobré camo (nemají totiž žádný pancíř). Takhle když musíte nepřítele objíždět, aby vás neviděl a střílet skryti, tak když spustíte palbu, on okamžitě ví, odkud přesně střílíte i když vás nevidí. Pro některá vozidla je to prostě nefér a podstatné zhoršení jejich vyváženosti. Ponechal bych jen indikaci velikosti poškození/odražení a druh střely, ale zrušil bych indikaci směru, odkud střela od nenaspotovaného vozidla přišla.

Nadšen jsem ale z velké většiny vylepšení statistik a vlastnosti i starších vozidel. Mnohá to hodně potřebovala (a některá stále potřebují, třeba Type59 je na tom bídně s pohyblivostí i DPM jako medko svého tieru). Jednoznačně nejlepší změnou je posílení vlivu pancíře u těžkých tanků, která o tuto svou jedinou větší výhodu přicházela masivně díky prémiové munici. Nyní jsou tak těžké tanky hlavně zepředu lépe pancéřováné, a tak střední tanky musí místo prostého pálení prémiové munice, jet opravdu často i do boku. Tedy taková je teorie, v praxi to stále úplně nefunguje. Nicméně za těžké tanky se dá konečně trochu hrát. A to platí i o některých pomalejších vozidlech, kterým byla zlepšena pohyblivost. 

  • Hodnocené bitvy (beta)

Nejnovějším přírůstem do WG je mód hodnocených bitev a pár věcí s nimi související. A je to … no zajímavé. Musím říci, že osobně se mě ta myšlenka i většina provedení líbí. Jednak omezení jen pro tier 10, a také nemožnost tvorby čet, které znevýhodňují hráče mimo čety a pak hlavně větší náročnost hry, kdy se tak utkáváte s lepšími hráči, čemuž nahrává i fakt, že bitvy jsou přístupné jen od 18 – 24 hodin. Osobně bych to posunul na čas 20 – 02 v noci, tak aby se skutečně bitev nemohli účastnit „děti“.

A je to opravdu znát. V bitvách statisticky potkáváte mnohem zkušenější hráče a jsou tak zajímavější. Jenže je tu i prvek, kdy WG chtělo správně odměnit i nejlepší hráče z prohrávajícího teamu. Systém totiž funguje tak, že prýmek získává jen 12 hráčů z teamu, který vyhrál bitvu a 3 nejlepší hráči z prohrávajícího teamu. Zbytek hráčů z vyhrávajícího teamu nedostane nic a zbytek z prohrávajících dokonce o jeden dříve vyhraný prýmek přijde.  Na první pohled to vypadá fajn, jenže bitvy vypadají hrozně.

Několikrát se mi stalo, že pokud jsem hrál fér na vítězství teamu, prohrál jsem. A skončil v pořadí od čtvrtého místa, takže jsem za svou dobrou hru pro team byl potrestán ztrátou hodnosti, zatímco sobec a srab, který se krčil vzadu za mnou, nebo opustil team a umřel pak poslední sám při marném obsazování základny skončil nade mnou a byl odměněn za svou „kvalitní hru“. Tento systém je tak terčem oprávněné kritiky, protože bitvy často vypadají tak, že se všichni seskupí do jednoho rohu a kempují a doufají přitom, že nastřílí a poodráží dost, aby se dostali v pořadí do prvních tří, zatímco hráči, kteří se snaží hrát a hrát pro team jsou k smíchu a slouží jako potrava pro děla.

Osobně ale nevím, jak to řešit :( bylo by totiž krajně nefér a hlavně hodně obtížné v celkovém systému, neodměňovat kvalitní hráče, kteří nemohou za to, že team stojí za houby a často i záměrně hraje špatně. Systém ztráty hodnosti je totiž jinak zajímavý a funkční, protože vysoké odměny v tomto režimu prostě mají jít jen těm nejlepším a nemá se na ně dostat každý. A když jsem u těch odměn. Těmi jsou bony, což je nová speciální měna, za kterou si nově můžete koupit ještě silnější výbavu pro tank či spotřební doplněk. Systém je však terčem kritiky, kdy mnozí namítají, že už tak „OP“ hráči získají ještě více OP vozidla. Já osobně nesouhlasím! Problém je, že aby bylo ten mód zajímavé hrát, musí stát odměna za to. A ta se mi zdá přiměřená. A je zcela na místě dát dobrým hráčům možnost získat další vylepšení na tank, protože musí často rozhodovat bitvy za podmínek, když zbytek teamu pochcípá za 2 minuty. Takže možnost vyhrát si lepší vybavení a používat ho všude je zcela na místě! Ale ….

Problém by nastal až v okamžiku, pokud by bony a ta vylepšená výbava byla dostupná všem k nákupu za reálné peníze! A tím se dostáváme ke stále se zvětšujícímu problému WoT, který se částečně týká i hodnocených bitev. Líbí se mi u nich, že jsou omezené jen na Tier X vozidla, se kterými jinak nemělo smysl pro většinu hráčů WoT už hrát, protože hraní s nimi je enormně nákladné a vlastně zbytečné. Hodnocené bitvy jim dávají smysl. Jenže je tu pořád problém s nákladností hraní. Pro lidi jako já, kteří hrají bez prémiového účtu a obecně necpou horem spodem do hry peníze.

Hra se stává příliš pay-to-win ….

 

  • Problémy World of Tanks – Pay to Win, prémiová munice a závěr

V posledních měsících a updatech do hry přibývají neuvěřitelným tempem prémiová vozidla. Pokud by to byly šunky, jak tomu bývalo, tedy statisticky a schopnostmi byla horší než standardní vozidla stejného tieru a jejich výhoda byla v nízkých nákladech na hraní a vysokých ziscích kreditů a zkušeností, bylo by to v pořádku. Jenže WG do hry tlačí jedno „OP“ prémiové vozidlo za druhým! Kdysi dávno kvůli tomu přitom stahoval z prodeje legendární Type 59 či E25 (obě mám). Proti současným prémiovým vozidlům v současné hře by obě spíše potřebovala slušný buff, zejména Type59 už prostě nestačí. Do hry se nyní tlačí vozidla jako tohle:

Naprosto jednoznačná výhoda pro hráče, kteří platí (a ne málo). Prémiová vozidla jsou dnes i lepší, než většina standardních vozidel stejné třídy a tieru a to je prostě špatně. Stejně tak roste vliv prémiového účtu. Osobně si ho neplatím, protože hra se dá ufinancovat i bez něj (když nepoužíváte tu lepší munici a doplňky), jen prostě nedostáváte tolik zkušeností a kreditů za bitvu (z prémiákem je to + 50%!), takže věci prostě jen déle trvají a obvykle tak hrajete o polovinu více bitev, než si vyexpíte tank. Jenže v režimu hodnocených bitev, kde musíte hrát s tier X tankem, jste nahraní. Za pár bitev jsem i statisíce kreditů v mínusu, a to se hodně omezuji, střílím minimum prémiové munice, nepoužívám prémiové spotřební doplňky atd. jenže tyhle věci prostě znamenají hodně v soupeření s hráči stejných dovedností!

Já prostě prohraji souboj jen proto, že hráč stejné úrovně třeba i se stejným vozidlem, který do hry cpe i mnoho tisíc korun ročně a střílí po mě jenom prémiovou municí a používá výhradně prémiové spotřební doplňky, které já si "nemůžu" dovolit, tak má prostě proto větší a reálnými penězi koupenou možnost mě porazit. A to je prostě problém ve vzájemném soupeření ve hře, která má být fair a vyvážená pro všechny. „Pay to Win“ jak vyšitý. Přijdete k tomu drahá prémiová vozidla, které jsou totálně OP a lepší než standardní vozidlo a problém narůstá. Ale to není jediný problém hry.

  • Čety

Za velký problém stále považuji možnost tvorby čet v běžných random bitvách. V hodnoceních bitvách možnost čet není a hra je díky tomu férovější. Možnost čet je velmi neférový prvek vůči hráčům, kteří v četách hrát z jakéhokoliv důvodu nechtějí. Když se na vás domluví četa tří hráčů v bitvě, vy sám proti nim nemáte moc šancí. Osobně nechápu, proč je vůbec dovoleno tvořit čety v běžných random bitvách, když hra dávno obsahuje teamové bitvy! Pokud někdo chce hrát v četách, ať hraje teamové bitvy. Prvek čet je prvek, který zásadně ničí balanc hry a vůbec nebere ohled na to, že velká část hráčů v četách hrát nechce.

  • Nejzásadnější problém WoT - Prémiová munice!!!

Naprosto největší, stále neřešený a dokonce spíše zhoršovaný problém WoT, je prémiová munice. Tedy ta velmi drahá munice, kterou sice můžete kupovat i za herní měnu, ale jezdit s ní bez prémiového placeného účtu je prostě neufinancovatelné. U některých tanků nemá prémiová munice jen vyšší průraznost a vyšší rychlost střely (takže se s ní hraje prostě líp a s lepšími výsledky), ale dokonce i vyšším damage na ránu než standardní munice (především HE a HESH střely). Opět tedy ukázkový „pay to win“ systém.

Pozici Wargaming v tomhle případě považuji za dlouhodobě extrémně stupidní. Myslím si, že ve WG jsou poměrně chytří, když dokázali, co dokázali, ale celý postoj a stav prémiové munice ve hře je opravdu stupidita. Proč? Ze všech možných důvodů uvedu jediný. WG neustále balancuje tanky, vylepšuje pancíř vlastnosti vozidel a tak, a pak celou tuhle práci spláchne do záchodu v momentě, kdy dovolí například středním tankům pálit bez omezení tu vylepšenou pozici na těžký tank. Proč? Každý, kdo nemá IQ tykve, tak dokáže pochopit následující:

Těžký tank výhody:

  • Pancéřování
  • Vysoký dmg na výstřel

Střední tank výhody:

  • Pohyblivost
  • Rychlost střelby

 Zjednodušuji to opravdu na dřeň, aby to i u WG pochopili. Když tedy budeme uvažovat u obou tříd vozidle výše uvedené dvě výhody pro každé, které u WG tak pečlivě balancují pro běžnou munici, co se stane, když dovolujete tu prémiovou munici s vyšší penetrací? No jednoduše odeberete výhodu pancíře těžkému tanku a přidáte výhodu střednímu tanku, takže z výhod v poměru 2:2 je najednou 1:3! Pro těžký tank není žádná velká výhoda střílet prémiovou municí, jako pro střední tank, který tak neguje výhodu pancíře. Všechen balanc vozidel a celé hry jde tak k šípku. Proč?!

Mě osobně nevadí samotná existence této munice ve hře, jako fakt, že ji prostě někteří používají permanentně bez omezení a tak mají nemalou výhodu. Přitom by stačila drobnost. Omezit množství této munice, prostě třeba jen 10-15% celkové kapacity vozidla, aby tak tuhle lepší munici skutečně používali hráči jen v situacích, když nemají žádnou jinou možnost a je to nutné. Byl by to velmi zajímavý strategický prvek hry i pro klanová utkání, kde jinak všichni pálí jen zlatem.

  • Závěr a hodnocení

Bohužel, WarGaming sice hře věnuje opravdu hodně pozornosti, ale stále řadu věcí nechává trestuhodně hloupě řešeno. Jsem nadšen z toho, že se opravdu snaží hru vylepšovat. Technologické změny jednoznačně super a na nový engine se moc těším. Herní změny však vypadají tak, že na jeden dobrý nápad a tah připadá minimálně jeden hloupý.

Hra začíná mít extrémní problém s tím, že platící hráči mají značné herní výhody. Naprosto přehnané prémiové tanky, značný vliv prémiové munice a doplňků má rychle vzrůstající tendence. Já nemám problém tvůrce hry čas od času podpořit, ale současná podoba placených herních výhoda se vymyká kontrole. V případě nového systému hodnocených bitev, které se mě osobně velmi líbí a považuji jejich obtížnost za adekvátní, se bojím jen toho, aby ty zajímavé odměny nebyly následně k dispozici i pro platící hráče. V momentě, kdy by se tak stalo, s hrou končím, protože už prostě nedokáži konkurovat těm, kteří si vítězství a větší šanci na něj proti ostatím prostě kupují. Kdybych do toho naskočil, reálně hrozí, že by to gradovalo, tedy musel bych utrácet více a více, abych zůstal konkurenceschopný čistě po stránce výbavy ve hře ...

WoT má hodně problémů. Řada z nich by se dala celkem snadno řešit, jenže u některých věcí chybí zájem. Současná podoba hry je nicméně velmi dobrá, avšak několik výše uvedených prvků ji kazí. Osobně bych si přál minimálně kompletní odstranění artilérií, vrátit změny v lehkých tancích a odebrat tier 10 lehké tanky, zrušit čety všude mimo teamových bitev (a klanových), omezit prémiovou munici na maximálně 10-15% celkového loadu munice u jednotlivých vozidel. Tyto základní změny by celkem výrazně posunuly hratelnost. V oblasti balancování vozidel i map jinak odvádějí tvůrci slušnou práci. Stejně tak technologický vývoj hry je velmi znatelný a když si vedle současného WoT postavíte vizuál MMO her z let 2010/2011, je to mazec a WoT je skutečně jednou z nejintenzivněji vyvíjených MMO.

Přesto však řada přešlapů ve vývoji, naprosto hloupých rozhodnutí a neřešení některých problémů vrhají zbytečně stín na jinak stále velmi dobrou a unikátní hru. Tažení WG za penězi hráčů je až příliš okaté a už to přerůstá ono: „když chcete, můžete tvůrce podpořit“ a nahrazuje to: „musíte tvůrcům zaplatit, abyste měli vůbec šanci něco uhrát proti těm, kdo platí“.  WoT zatím sleduji, ale rozlézající Pay-to-Win je velkým nebezpečím a jednoznačným důvodem se jí vyhýbat, pokud bude trend pokračovat …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
rookie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-26 15:52:57

uninstall a je klid, onlinoviek je ako maku, treba vyskusat nejake ine
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-26 16:10:42
avatar
já jsem v klidu

onlinovek je hodně, to je potíž, většina z nich nestojí ani za stažení zdarma ...
Davidek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-26 17:07:22

Musis to brat tak, ze to muzes hrat zadarmo a mas stejne moznosti jako platici hraci.
Jako tvurce hry by jsi taky chtel maximalizovat svuj zisk.

Kdyby vetsina hrala tak jak si predstavujes, tak uz by tady davno ztratove WoT nebylo
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-26 17:24:43
avatar
já ale vývojáře pravidelně podporuji ... samozřejmě beru že vydělávat se musí, nicméně jiné online hry prodávají vizuální modifikace, ne modifikace, které mají tak velký vliv na vyváženost hry .... WoT v současném stavu už není F2P ale P2W.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-26 18:03:15

Jedna věc je placením získat další obsah nebo nějaké "zpříjemnění" (skin, hrdinu / vozidlo, nebo dejme tomu rychlejší expení), druhá věc je zaplacením získat převahu nad protihráčem.

To první je zcela v pořádku (za předpokladu že hrdnia/zbraň není těžce OP a je pořiditelná i neplaceným hraním), to druhé je prostě špatně.

Srovnej WoT a HosT. Obojí se dá hrát free, ale jen u HosT má neplatící hráč úplně stejné šance jako ten, co do hry narval spoustu peněz.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-29 08:34:34
avatar
To co píšete je nedomyšlení postoje a ekonomické vize. Hráči v těchto hrách nikdy nebudou všichni platící. Pokud svým ekonomickým modelem vyženete ze hry hráče co neplatí( nehodlají být pohybujícím se terčem) nebudou mít ti platící s kým hrát. Mohou sice hrát proti botům, ale nejsem si jist, jestli pak za takové hraní budou chtít nadále platit. Pokud přijmu teorii že by vývojáři přiměli lidi platit a jejich podíl by významně vzrostl, tak by výhoda modelu platících vzala za své (všichni by měli výhodu, což ztrácí smysl). Mimochodem se něco podobného děje i v World of Warships. Příkladem jsou dvě sesterské lodě, jedna je Bismarck ze stromu bitevních lodí Německa a prémiovým Tirpitzem. Původně byly lodě odlišeny tím, že Bismarck měl lepší sekundární výzbroj a Tirpitz měj torpédovou výzbroj. Jak se zdá tak se Tirpitz asi neprodával jak se očekávalo a tak mu vylepšily sekundární baterie na úroveň Bismarcku a tím z ní udělali OP loď. Podobná situace je u bitevních lodí Iowa a sesterskou prémiovou Missouri která jako jediná dostala radar. Stejně tak začíná být problém mezi loděmi z počátku hry a těmi co se objevují nyní. Ve snaze přinášet nové a nové lodě, aby ti co platí měli důvod platit dál a dál, rozkymácí vždy vyvážení hry. Jako příklad je Ruská a později do hry přidaná Britská větev křižníků kde je vidět nerovnováha hlavně u T6 až T8 ve prospěch Britských lodí, které se hrají nejčastěji.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-26 17:59:47
avatar
Já přestal WOT hrát nedávno, po té "aféře" se sirem Fochem. Napadání svobody slova tj. totalitu od WG opravdu nemusím.
Jinak co se týče hry P2W ala ten Chrysler a další tanky je už do očí bijící. Schválně je tvoří tak, aby na něj ostatní museli střílet gold - neexistující weekspoty atd. Stejně tak to platí obráceně - když už ho máte musíte střílet gold. Základní PENE je slabá, tedy platí mechanika - nestřílím-li gold = je tank podprůměrný, střílím-li gold = naprosto OP. tohle nehodlám podporovat.

Ale abych jen nehanil - hodnocené jsou dobrý nápad, jen jsou špatně provedené, rozhodně by to neměl být T10. Ty co hrají Wows - lodě tak ví, že hodnocené byly "ukradeny" odtamtud a chystá se již jejich 5. nebo 6. sezóna. Tam jsou ale udělány mnohem lépe. Nižší ranky se hrají s nižšími tiery, vyšší s vyššími. A tak se hrají třeba tiery 5 a 7, tuto sezonu se bude dokonce hrát s 6kama, předtím to byly 8ky atd. Pouze tier 10 jako na tancích znamená snahu WG aby lidi utráceli silver a museli si kupovat prem účet aby ty hodnocené vůbec utáhli. Na lodích mám asi 5x nebo 6x T10 a stejně mi zbylo ještě 75M stříbrných, na tancích neustále balancuji na nule. Bez prem si absolutně nemůžete dovolit hned koupit to, co vymyslíte. Doufám, že lodě ještě nějaký ten rok vydrží, než upadnou stejně jako tanky. To už by mě zůstal jen MWO, který je naštěstí bezmozkům herně nepřístupný
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-26 23:22:31

Jestli máš 5-6x tier x na lodích musíš hrát s prémijákem,to je jisté,jinak by jsi je ještě neměl,případně by jsi s nimi nehrál-pokud na nich nemáš prémijivou kamufláž.
Co se týká rankedu,je pravda že se hraje s nižšími tiery,ale co jsi nenapsal je že výhody v nich mají prémiové lodě,ty jsou ve wows obecně lepší než standartní lodě stejného tieru.Takže pro WOWS platí to též co pro tanky,jen v bledě modrém-pay to win.
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-27 00:14:54
avatar
no v WOWS je p2w pry znat vice nez u WOT,ale to je +- irelevantni.Nicmene je pravda je WG cpe do hry cim dal casteji lepsi prem.tanky,ale nadavat ze jsou moc OP a ze to WG dela "ted" p2w je pi... mozna si nekdo pamatujete kdyz prisla 59,myslim type 59,to bylo +- "nazacatku" hry WOT a to bylo OP OP OP type 59 si dal k veceri IS3 a nemel problem i s IS7 a v cete se dalo vyhrat "vse" a to nebyli zadne "goldy" za kredity.Takze si myslim ze se nic noveho nedeje jen se o tom vic mluvi,coz je +- vporadku,ale chce to i vzpominat
CCblue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-27 12:55:09

Jaká svoboda slova. Byl to comunity contributor, takže polozaměstnanec WG. Takže si těžko mohl volit cokoliv.
Navíc jeho výdělek je pořád závislý na WG a YouTube, bez těchto dvou firem by neměl nic. Akdyž začně dělat něco, co se jim líbit nebude, tak má smůlu.
Navíc, nadávky a urážky ani se svobodou slova nemají nic společného.

Jinak mě tyhle prémiový tanky taky štvou (slušně řečeno). Ale když jsme hrál proti tomu Chrysleru, tak mi zase tak skvělej nepřišel. A rozhodně jsem střílel jen normální munici.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-27 13:37:50
avatar
když hraješ stejný tier nebo nižšší HT tak ten chrysler standardní municí ze předu prostě neprostřelíš a on má také poměrně slabé dělo, takže má problémy taky cokoliv prostřelit ... dva Chryslery do sebe mohou ze předu střílet celý den a nic si neudělají .... takže to pak zlato jenom létá ;) - na to všichni správně naráží.

Jinak je to opět hlavně rukama, v rukách schopného hráče je ten Chrysler opravdu mega OP tank na svém tieru, ale jsou ve hře i "horší" se kterými se ani nemusíš snažit (prémiový Patriot nebo ten šílený manga tank co mají na Asia serveru). V rukách běžného hráče je ten Chrysler jen otravný a dingá opravdu hodně, ale z boku nebo zezadu je to chudák ...

// problém sira Fosche byla jeho opravdu přehnaně sprostá reakce, nicméně WG má máslo na hlavě za zneužívání a vyhrožování nahlášením kradeného obsahu na Youtube za to že zveřejnil video, které se jim nelíbí ... + vysvětlení celé situace také zcela nezvládli. Takže je to sprosťák vs lháři a hulváti

To ale nic nemění na tom, že v mnoha věcech měch Fosch pravdu, ale jeho vyjadřování tomu značně ubralo na váze ...
Jencík3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - WoT 2017-06-26 20:54:40

Jezdím bez premka, většinu bitev T8 a T10 a nemám problém s kreditama... stačí občas vytáhnout osmičkový prem tank.

Ano ELC už není brutálně OP jak bylo. Ještě by mohli nerfnout T67. (nemám rád hráče, co si jezdí staty na low tierech).

Prem ammo střílím. Turnaje jezdím = občas mám premiák. Čety na publicu jsou jedna z nejzábavnějších věcí. Holt člověk nesmí být asociál.

Lighty změnu potřebovaly, 13-90 je aktuálně asi tak 10x hratelnejší než byla, LTWT je taky lepší než byl.

Asi se mrknu kolik má DD odjetých bitev na T10 tankách a s jakýma výsledkama... to je věc, která určuje kvalitu hráče, nikoliv šolichání statů na OP pětkách.

100% souhlas, že nové T8 premiáky jsou tahače peněz, za které člověk dostane OP mrchu. AMX M4 45, defender, scorpion ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-26 22:26:01
avatar
s T8 problém s kredity rozhodně není ;)

ELC nebyl OP byl akorát pro +3 MM T67 je nerfnutá dávno ...

čety vám neberu, ale má být i hra bez nich protože představují výhodu, kterou někteří nemají ... výrazně kazí hru těm, kteří v četách hrát nechtějí ... ve hře je teamová bitva tam si můžete chatovat jak jen chcete

Lehké tanky změnu nepotřebovaly, až na výjimky byly všechny v pohodě a MM +3 výborný ...

Hodnotit hráče podle toho jestli jezdí T10??? Co je to za nesmysl? 1, před hodnocenými bitvami nebyl důvod T10 jezdit. 2, nemám prémiový účet, hrát T10 je drahé ... 2, nehraji klany ani nic takového nemám důvod hrát T10 .... takže hodnocení hráče podle toho jestli hraje T10?! šolíchání statů, co to má být ... ony ty tanky hrají samy?
Coko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-27 06:58:01

Hodnotit podle T10? Ty tu hru nejspíš moc neznáš. Všichni hráči i ti nejlepší, mají na T10 mnohem horší staty klidně i o 10% WR než na tieru 7-9. Toto platí dlouhodobě a dost je to i ovlivněno četama, u heavy dlouhým přebíjením a hodně tento údaj byl ovlivněn i oneshot artynama. Další fakt je ten, že T10 jezdí snad nejvíc dětí a dementů z celý hry T1-T10 vůbec.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-29 10:10:19
avatar
S tím asociálem bych byl opatrný. Jsou hráči osamělý vlci kteří mají lepší výsledky než ti co hrají v četě. Hrát v četě je dobré pokud si s těmi hráči rozumíte a pokud mají herní styl (taktiku)co vám vyhovuje. Když vás budou v četě nutit hrát jinak než je vaše přirozenost, tak radost ze hry je pryč.
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-26 23:26:18
avatar
Po 25k hrach muzu rict ze hraju jen v cete pro zabavu s clovekem se kterym mam v tymu nahranejch asi 5k bitev. Bez ts jen piseme a sme mimoradne sehrany. Mm cet sel ted s novym mm uplne do hajzlu, po prvni hre kterou rozbijete uz hrajete jen +2 bitvy. To me ma bavit? Nic jinyho me na jakykoliv hre nezajima.. to ze si asocial dd me mrzi, ale cety jsou to jediny co wot jeste ma.

pro zajimavost jedna lepsi bitva, nesvar cet kterej dd asi mysli

http://wotreplays.com/site/3666849#teams
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-26 23:44:03
avatar
já nejsem asociál, jenom prostě nemám rád hraní v četách a nevidím nic férového na tom, když jsou 3 domluvený proti jednomu, jako že se mi to stalo mnohokrát ... to se prostě nedá hrát ... čety mají mít vlastní režim a také ho mají, ve hře jsou teamové bitvy.
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re 2017-06-26 23:52:16

Jasné,každý má rád něco jiného,ale je hodně hráčů kteří hrají v četách rádi,tak bych byl tolerantní a nechal bych jim to..však pokud je četa v enemy týmu je taky ve tvém,no
Taky artiny bych nechal ve hře,vždyť jejich původní účel byl ničit těžké tanky,které nešly čelně prakticky sundat-v minulých dobách,kdy zlatem střílel málo kdo a střední a lehké tanky nebyly tak smrtící jako dnes.
S ostatním souhlas
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-27 01:22:01
avatar
jenže to není fér vůči nám co v četách hrách nechceme .... já prostě nemám šanci proti třem hráčům v četě ... prostě to není fair pro všechny a má být hra rozdělená na hraní v četách a mimo čety ... proto se mě líbí nový ranked battle mod, protože tam nejsou čety.
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-27 00:09:23
avatar
On je dost rozdil mezi tim shanet 1-2 lidi nebo 6..to uz musis brat wot trochu vazneji. ale jinak s recenzi souhlasim. Lt mi prijdou op na 4-7 na topku losu. T71 nebo wz131 treba? vyssi tiery lt uz si moc neskrtaj.. hodne ale dela mapa samozrejme.
QproTest [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jen názor 2017-06-28 09:22:06
avatar
Na druhou stránku, co je na válce férové? Myslíš, že když se ruský tank potkal se dvěma německými, tak ten jeden německý zamával a umožnil zbývajícím férový boj o život?

Já tu hru nehraji, ale přesto si myslím, že bych to měl jako výzvu, sám porazit četu dvou nebo tří tanků.

Jak to je nebo není reálné netuším, ale vím, že Rusové měli velkou převahu tanku a bylo běžné, že se Německý tank utkal v boji naráz s více stroji.
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-27 00:04:16
avatar
DD ja jako dlouholety hrac WOT ti muzu rict,ze jsi opravdu "jen" "kapanek" nad EU prumer a to protoze ty tvoje staty jsou JEN nastatpedeny" na ELC,T67(vice mene),takze do TOP klanu by jsi se +- nedostals(a se stejne dobryma hracema by jsi mel velkej problem,si myslim),protoze takovejch "statpederu" je plna pr...Kvalita hracu se spise urcuje podle Tieru10 a prumerneho dmg na techto strojich atd.,ale jinac OK-napsal jsi ze jsi solo hrac a "jen" buzerujes" lamy na publiku,takze OK ok ok np
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-27 01:05:26
avatar
já jsem nikdy nechápal to "statpedery" ... co to má být?! Ty tanky samy nehrají a jinak s těmi tanky hraje spousta lidí a tak dobrý výsledky nemají takže v čem je statpeder to že hraješ s tankem který tě baví?

Jinak i s tier 9/10 mám slušný staty .... o klany nestojím faktem je, že hraní v klanu a četách je hrozná výhoda a zvedá staty strašně proti nám, kteří hrajeme sami za sebe ...
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-27 16:39:43
avatar
DD ten tank sice nehraje sam,ale ma nastavene hodnoty na staty nizko + na Tieru4,5,6 ma podstana vetsina hracu spatnou posadku(nemaji bratry a dokonce i velka cas zarovku)cos ti dava vyhodu kdyz mas na nejakem tanku tieru4-6 mnoho her a mas super posadku.Aaaa tanky na techto tieru maji penetraci vic nez dostatecnou ve svem tieru

a ELC je LT coz znamena ze staci "malej" dmg a mas WN8 3k+ a co se tyce te T67 ta mela taky naroky na dmg vs WN8 nizko+ mela OP kamo a +-dohled(moc dobre si pamatuji kdyz byl celkovej nerf TDcek,jak jsi se "rozcilovals"v clanku ze WG zase kur.. wotko,tim ze jsi zakempeny v keriku a sam si spotujes i strilis a navic jsi neviditelny.Takze beru ze hrajes tank co te bavi,ale ruku na srdce-kdyby ty tanky nebyli tak "OP" tak by te nebavily

Kdezto v Tieru8-10 hlavne v 9,10 se ukazuje jak umis vyuzivat svuj tank(navic na T10 plati vpodstate to ze hrac ma zkusenost z hrou a "nemel" by delat takove faily)

PS:kdysi jsme delaly to,ze jsme za goldy ze srandy prehodily posadku co mela treba 4-5 perku a namontovaly vybaveni na Tier1 a "sikanovaly jsme zacatecniky" a bylo bezne ze jsme jako ceta znicily jen ve dvou vsech 15 nepratel.Takze kdybych nahral na tech 1 taky 500+her jako ty na LT ci T67,tak bych taky byl statpeder a vymluva ze ten tank nehraje sam ci ze me to bavi je apsurdni.Ja netvrdim ze jsi lama,ale tu tvou WN8 Odkaz jsi dost potahal tema statpederskyma tankama,ale urcite ne vse,takze se nemusis hned certit ja treba hlavne expim(mim cilem je mit vsechny T10,taky uz budu mit vse brzo)a hraji uplne vse,coz neni dobre na staty a presto mam recent WN8 3k+
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-27 17:42:01
avatar
ano T67 byla skvělý tank, ale bylo to i o rukách, protože prostě statisticky není nijak vysoce nadprůměrná. ELC rozhodně OP tank není, ovládání děla je nejhorší ve třídě a široko daleko, míří hodiny a prostě hrát s ním vyžaduje hodně skilu. Teď už není zábavný. nebavím mě s ním jezdit proti stejným tierům ... chci jezdit proti 8smičkám s ním. Nikdy nezapomenu jak jsem s ním rozebral četu dvou IS3 a to rozhodně není o tanku.

Já jsem si vyjezdil všechny tanky od 0 s 85% posádkou, goldy ani zkušenosti za posouvání posádky neutrácím. Takže ten tank se nestal dobrý sám od sebe ;).

já T10 ani moc nechci, některé prostě nejsou dobré. S T9 se mi hraje i líp ... E75 je zábavnější než E100, škodovka T9 je zábavnější než T10 verze, USSR lovci jsou T9 lepší než T10 atd. Výjimka ... E50M a MAUSE ty jsou extra super ... z těch co mám třeba. Takže hrát za T10 prostě neurčuje kvalitu hráče.

Statpederství je rozhdoně hraní v četách jak ho popisuješ a přesně ten důvod, proč máš ty staty a ten důvod proč čety rozbíjejí hru pro ostatní ;) ... bez hraní v četách by spousta těch unikum hráčů unikum nebyla a je to vidět právě na hodnocených bitvách, kde hrají co hrají ...
Coko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-27 07:40:45

Promiň ale s tvým výrokem "nastatpedeny" nemohu souhlasit. EU průměr je mimochodem 1200-1400 WN8 a 49-51%WR. Je naprosto běžné, že si i velmi dobří hráči chodí zarelaxovat na nižší tiery a zkoumají tam posádky na svých tancích. Ono totiž i s T5 tanky musíš umět hrát a kdyby byl DD lama a stál celou hru někde v křovíčku tak s těma ELC a T67 nezahraje nic. Dále se tyto tanky také hrají proto, že když je server zahlcený dementama, jsou tyto obratné tanky to jediné, co dobrému hráči zbývá, aby obrátil vývoj hry ve svůj prospěch. Hru hrajeme pro zábavu a né pro to, aby kritik jako ty i přes to že DD dosahuje v rozmezí T7-T10 u většiny tanků poměrně dost nadprůměrné výsledky 54-66%WR které si evidentně se zdviženým nosem přehlédl, mával rukou že je to "nastatpedeny" Řeči o kvalitě hráčů na T10 si nech pro někoho jiného. Na T10 hraje nejvíc dětí a botů a bez čety tam nedokážeš mnohokrát s těžkým tankem vůbec nic a s rychlým medkem je to sakra honička otočit hru ve svůj prospěch ikdyž jsi v četě 3 medek.
Jencík3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - honění statů 2017-06-27 08:55:35

No hrát na WN8 4000 s T67 není problém a zvládá to dost hráčů včetně mě... důvod? potkáš většinou rajčata, co objevují hru a co nemají ani 100% posádku a proti nim máš T67 s 4-6 perkama...

hrát na WN8 4000 s T10 tankem je trochu jiná písnička a tohle už moc hráčů včetně mě nezvládá, ale pár takových v klanu máme. Důvod? Na T10 je většina hráčů už průměrných, mají dobré posádky, znají mapy.

DD můžeš hrát četu? můžeš. Je to Tvoje volba, že ji nehraješ. Takže o jaké neferovosti tady mluvíme? Nehledě na to, že počet čet je na obou stranách vyvážený.

Měli jsme v klanu spoustu modrých hráčů, co měli nastatováno na OP tancích nízkých tierů... už žádné takové nemáme, protože jsou fakticky nepoužitelní campeři. Kvalitu hráče jednoznačně určuje to, jak umí jezdit s T10 tankama... Stačí se zeptat libovolného náboráře lepšího klanu.

Heavyny se po posledním updatu jezdí v pohodě. taková VK72.01K je přímo pecková na publicu.

artyny jsou otravné, ale nadruhou stranu je to další aspekt hry, který musí dobrý hráč sledovat. A byť třeba mě artyny morově nebaví, tak s nima nějaké bitvy mám a to z důvodu abych věděl kam můžou střílet. No a Guči je občas potřeba na klanovku.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-27 13:51:31
avatar
mnoho hráčů? Statistiky jen ty nejlepší takže mnoho hráčů to není, statisticky ten T67 tank není nijak výrazně nad průměrem, takže to je opravdu rukama ne tankem ...

nesouhlasím. T10 jsou tanky jako každé jiné, statistikcy se s nimi hraje jen méně, protože to prostě nemělo žádný význam a pro velkou část hráčů je to prostě ekonomicky drahé (včetně mě). Do hodnocených bitev (jež se mimochodem do statistik teď nezapočítavají) nemělo žádný smysl a přínos s T10 hrát. Takže statistiky to hodně zkresluje ... jinak já si nemyslím, že jsem s T10 nějak špatnej ;) E100, IS7 mám hafo bitev, E50M, T57 Heavy, MAUS, obj268 atd. taky. Mám i další T10 ale nejezdím s nimi je to drahé a hodně mám rozzkoumaných mám teď v garáži rozjeto asi 5-6 tier 9. A to jsem ještě nedozkoumal OP tanky jako Ob140 atd. S těmi jsem si ještě nestatpederoval ;)

Volba čet - to je hezké že můžu, ale nechci a pokud je ve hře druhý mód, kde se četaři mohou vyřádit bez toho aby rozvraceli a zakzili hru nečetařům, má to být rozdělené. četa je nefér vůči hráčům kteří nechtějí nebo nemají vybavení hrát v četách. Nevyvážíš čety 3x fialek proti 3x tomato ....

klanové hraní neznám, nikdy jsem v klanu nebyl, ale co občas TOP klanoví hráči předvádí, je mi blivno. Kdejaký camper je i kvalitnějším přínosem pro team ... možná v klanových bitvách jsou sehraní, ale na randomech jsou bych některé fialové - modré hráče vraždil za to co tam občas předvedou a T10 opravdu neurčuje schopnosti hráčů. Ostatně hodnocené bitvy to dokazují .... setkávám se tam s většinou hráčů lepších úrovní a bitvy jsou otřesné (až do získání levelu 5) pak se to trochu uklidní ...

Ano, také jsem to napsal, díky vyvážení HT se s nimi teď hraje lépe. HT to potřebovaly, protože prostě vlastnostmi nestíhali střední tanky ... teď je MAUS a pár další heavyn konečně zase trochu konkurenceschopní, pořád mají ale málo pancíře, který prostě dokáže gold munice u středních tanků kompletně znegovat.

arty nelze sledovat, když na tebe neustále prší střely zejména když nekempíš a snažíš se hrát. A oficiální vysvětlení WG proč jsou artilerie ve hře je, že zabraňují kempení. Jenže dělají pravý opak a nekempaře trestají více než dříve. Jakákoliv hra bez artilérií je úplně jiná než s nimi na mapě a jiná = lepší, hrači s tanky skutečně hrají. Artilerie nemají ve hře co dělat, nebo zase, udělajte možnost hrát bitvy i bez nich, ať si hráči vyberou.
Jencík3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - tiery 2017-06-27 15:57:36

V které bitvě potkám více neschopných rajčat v T5 nebo v T10? statisticky v té pětkové.

Jmenuj desítkový tank, který je tak OP jako T67 nebo KV-1. Neexistuje takový.

Ano může to být zabavnější hrát tyto tanky, ale nikdy tomu neodpářeš to, že jsou na svém tieru výjmečně dobré a často se s nimi hraje proti dřevákům, co netuší, co dělá žárovka nebo nedej bože, aby měli nějaký přehled o tom jak funguje maskování a spotování tanků.

Tedy opáčko je výrazně lehčí najet dobré staty na T67 než třeba na T110E5 a to je velmi dobrý tank i po nerfu kopule.

Co se týče čet, nikdy je nezruší, protože je to pro spoustu lidí důvod to vůbec hrát a je to asi tak 3x zábavnější než solo hra.

Nehodnotit hru a její ekonomiku, dokud ji nehraji celou... klanová aktivita = dost stříbrných, nějaké zlatky.

Pokud se u nás nabírá hráč, tak je úplně jedno jak jezdí s T67, ale důležité je jak umí hrát s T8 a T10 tankama. Jelikož staty ovlivňují jen hry na publicu tak fialka statisticky jezdí dobře, že občas pokazí bitvu to se stane každému.

Zcela určitě T10 určuje schopnosti hráče asi tak 10x lépe než schopnost keřování s T67.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-27 17:54:31
avatar
no to je jasné když hraní T10 je ekonomická sebevražda bez prémiového účtu takže je jasné že více lidií hraje nižší tiery. Jinak bohužel už dávno potkáváš rajčata i s T10 a to dost.

Trvám na tom že T67 není OP ... prostřelí jí všechno i HEčkem a mnoho věcí ji dá na 1,5 - 2 rány. Věž je pomalá přesnost není úplně ideální a celkově prostě není OP a statisticky je to lehce nadprůměrný tank v T5. KV1 není vůbec OP, už dávno ne, to bylo kdysi dávno na začátcích WoT. Jinak na T10 jsou i více OP tanky .... MAUS třeba, kdyby ve hře nemohli všichni pálit tolik goldů, tak by s ním měli velké trable. Stejně tak s E5 nebo ta čísnká heavina ta je ještě víc OP než MAUSE, střílí HE takže dělá pořád DMG pancíř nepancíř a prostřelit ji je fakt něco. A tak bych mohl pokračovat. obj140 je extrémně OP tank, ten nemá žádnou slabinu ...

nechci aby rušili čety, chci jen aby čety hrály odděleně od ostatních a nekazily hru. Většina lidí hrát v četách nechce. A ve hře ta možnost je, jsou tam teamové bitvy, tak a´t oddělí publik od čet.

Já nemám na klanové hraní čas. To je důvod proč mám trpět?

nesouhlasím ... T10 je třída jako každá jiná, kvalitní hráč s T5 dokáže kvalitně jezdit i s podobným T10 ... je hloupost tvrdit co tvrdíš, protože s T10 prostě jezdí méně lidí, protože to nemělo smysl a je to pro drtivou většinu ekonomicky herně drahé a nesmyslné. Nemáš prostě stejný vzorek velikosti hráčů abys to mohl porovnávat. Statisticky s T10 hrají jen ti lepší hráči většinou a to proto, že mají placené účty, klany atd. běžný sólista jako já si s T10 také občas zahraje, ale ekonomicky je to pro mě prostě sebevražda a nepřináší to žádný přínos než že končím i za vítězství často v mínusu. Takže proč hrát T10?! - proto se mě líbí ty hodnocené bitvy a T10 má konečně smysl hrát.
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-27 18:39:48
avatar
No t67 je samozrejme jen nerfla t49 ktera byla op totalne, mel sem s ni kolem 65%wr po 2k hrach. Maskovacka bino 4 perky a ahoj vsichni. Nerikej ze ty staty s ni nemas z ty doby a ted ji uz skoro nehrajes jako vetsina ve wot.. hlavne kuli mimoradnymu narustu houfnic na 5kach.

10 nehraju hlavne z toho duvodu ze je to nuda jako prase. Bez tymovy komunikace bud hry konci do 5 minut nebo jen vsichni cekaj na to kdo se prvni pohne= umre. Soutezi se jen v tom kdo dokaze rychlejc peeknout pres horizont s zajet, diky nemam zajem. 10 jen do klanovek nebo cet kdy uz mate dost serii +2 bitev.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-27 19:58:17
avatar
mám 23k bitev z toho jen 2000 s T67 a víc bitev mám s Type59 ale v době kdy už to byla plečka jakou je a jezdím s ním stále, mimo E25 je to můj jediný slušný moneymaker kromě pětkových tanků. Můj pátý nejhranější tank je E75 následovaná IS3 a T10 (IS takže aby sisi nemyslel, že hraji jen s T67 ;)
Jencík3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - prekmko 2017-06-27 19:13:28

nemám premiák a desítky jezdím a každý den vydělám... stačí si pak zajet ofenzívu.

T67 se 4 perkama vs rajčata je brutal OP nespotnutelný krám, máš na nějakém jiném tanku lepší staty?

Statisticky s T10 hrají jen ti lepší hráči... ano, to je důvod proč se tam tak dobře nenahaní WN8 jako na T67
Coko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-27 20:45:28

Hele nezlob se na mne, ale ty prostě stále tvrdíš jen jednu část pravdy a tvrdíš si svoji jen v souvislosti s potřeby klanu kde se T10 preferují. Ano když někdo ovládá T10 což je prostě vzhledem k zde několikrát řečeným souvislostem určitě nejvyšší level hraní WOT a taky nejdražší, tak určitě bude ovládat i nižší tiery a neznám níkoho, kdo by ovládal T10 a na low tierech byl lama. A proto dobrého hráče poznáš už i na nižších tierech klidně i od T5 a výše. Ono totiž i na tom T5 musíš být vybaven znalostí mapy, strategickým myšlením, znalostí mechaniky a fyziky hry, smyslem pro cit a moment překvapani atd. Jediný rozdíl mezi všemi dobrými hráči je ten, jestli jezdí T10 aktivně/nejezdi T10 aktivně. Z tohoto důvodu je tvé tvrzení "dobrého hráče poznáš podle T10" nesprávné. Věřím že takto posuzujete hráče pro potřeby klanu, to je pochopitelné, nicméně globálně zde platí spíše "jezdí T10 aktivně/nejezdi T10 aktivně"
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-27 22:02:20
avatar
.... ty mě nechápeš. Já ti vysvětluji že dobrého hráče nepoznáš jen z T10 ... důvodem je, že spousta hráčů prostě nemá na to jezdit s T10 tolik jako s jinými tiery ... takže logicky nemá možnost se to tak dobře naučit ... nemůžeš prostě posuzovat hráče podle T10 protože když prostě nedává ekonomicky smysl hrát s T10 je logické že s nimi tolik hrát nebudeme a nemáme šanci si nahonit staty na T10 ;) .... pokud by byly T10 ekonomicky ve hře výhodné jako T5-T8 jezdil bych je .... nejsou. Není to o tancích je to čistě ekonomická záležitost. Posuzovat proto kvality hráče jen podle T10 je pitomost ...
Jencík3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jdu spát 2017-06-27 22:46:25

jen tak jsem se podíval na své staty s T67...

pod 50 bitev. 74% WR, průměrný dmg lehce nad 1300 (více než trojnásobek HP) ... posádka 2,5 perku z HTC...

sorry k tomuhle se s žádným desítkovým TD ani neblížím. Ten tank je total OP a nebudu ho jezdit jen kvůli tomu, abych si naháněl WN8 na noobech.

kdo má dobré staty s desítkama má dobré staty všude. Kdo má dobré staty s T67 a má s tím hodně bitev tak často hraje vyšší tiery jak poleno.

Ten tank je tak lehký na hraní až to bolí a navíc proti němu jezdí často totální polena. Střílení neumětelů je zábava pro určitý okruh lidí.

hráčů, co měli celkově dobré staty naježděné na pětkách jsem u nás viděl hromadu, naštěstí už jsou dřeváci pryč.

Tím neříkám, že je DD dřevák... jen prostě 2k bitev s T67 boha proč?? abych střílel jelita, které mě s 80% posádkou nejsou schopni spotnout?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-28 00:06:51
avatar
2k bitev s T67 i 2,5k bitev s T59 proč? Že by proto že nemám prémiový účet a tyhle tanky slušně vydělávají? že by proto že nemám prémiový účet a tak musím jezdit o 50% více abych vydělal na další tanky? ....
Coko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-28 07:01:45

Jencíku3 už tady prosím přestaň hanit hraní s nižšími tiery! Evidentně si zaslepen do klanového řádění natolik, že nechápeš skutečnost, že je spousta hráčů, kteří hrají čistě jen pro zábavu.
Citace:
Jmenuj desítkový tank, který je tak OP jako T67 nebo KV-1. Neexistuje takový.

podle statistik je to T-22 medium, Obj907, Obj260, M60, a aby se neřeklo že jsou to jen tanky které si hráči vybojovali v klanových taženích tak dále TVP T 50/51, WZ-132-1, AMX 13 105. Zdroj zde Odkaz
Jencík3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - tak si to probereme 2017-06-28 21:44:02

T22 medium, 907, 260, M60 všechno tanky, které mají velmi dobří hráči a noobové ne... TVP 50/51 mají většinou taky jen dobří hráči... větev není ve hře dlouho. BTW 260 je tak nastejno s IS-7. 907 je trošku lepší než 140 ale ne o moc. M60 je horší než patton M48....

T67 je extrémně dobrý tank, super pohyblivost, camo jako prase, DPM, penetrace... Když není OP tak doufám, že máte stejné staty s IKV 103 nebo SU-85... nemáte.

Střílení jelit v pětkových tankách s naexpenou T67 není průkazem dobrého hráče WoT... nemám s tím ani 50 bitev a mám s tím nejlepší staty, čím to je??? (a taky tři znaky na děle - to jsem na žádném jiném tanku po 44 bitvách neměl).

Prostě až budete zajíždět T8-T10 tak, že budete mít 99-100% tak tvrďte, že patříte k procentu nejlepších hráčů.

DD vydělává snad E-25 míň než T-67? ne, nevydělává. Hraješ T-67 jen proto, že potkáváš rajčata, co nemají šanci tě spotnout a užíváš si to... Nic proti tomu, jen je potřeba si to přiznát.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-28 21:45:33
avatar
já hrál s T67 ještě když to byla T49 ... v té době jsem E25 neměl (neexistovala) ;) a T49 byla můj moneymaker
Coko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-29 10:44:07

Citace:
T22 medium, 907, 260, M60 všechno tanky, které mají velmi dobří hráči a noobové ne

A z tohoto důvodu je to právě OP, protože nebylo globálně všem umožněno znát jejich slabiny, tyto tanky se navíc potkávají jen zřídka, takže i dobrý hráč co je neměl, potřeboval ho párkrát potkat a to mohlo i dobrému hráči trvat několik týdnů. Při současné délce hry i déle.
Citace:
TVP 50/51 mají většinou taky jen dobří hráči

česká linie je tady už dost dlouho (1,5roku) na to aby jej měla široká veřejnost (je spousta hráčů co po 1,5k bitvách má T10), statisticky je na tomto stroji odehráno 4x-10x více bitev než s výše jmenovanými a to s téměř stejnými výsledky. Dále zde už odjakživa platí pravidlo, že s novou větví tanků jsou top tiery téměř vždy a všechny OP.
Citace:
260 je tak nastejno s IS-7
Tak k tomuto odpovídám hahahaha. 260 jen pro vyvolené a IS-7 pro širokou veřejnost a s horším dělem, takže opět každá lamka IS-7 zná takže ví jak na ní, ale 260??? Nechceš už přestat trolit? Jakoby tvé ego utrpělo ujmu, že má někdo lepší staty než ty, to je záhuba této hry!
Jencík3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zábavné 2017-06-29 13:06:36

Coko:

IS-7 je cca stejně dobrá jako 260... jediný rozdíl je, že IS-7 jezdí i spousta nůbáků, zatímco 260 má zřídka zelený hráč.

Dokonce se na ni i stejně střílí jako na IS-7(IS-3) + má weakspot na věží.

Takže z toho vyvozovat, že je obj 260 OP je blbost tohoto dne. Není, je to normální T10 tank jen s tím, že ho nejezdí opičáci. Mám ho přes rok v garáží a už se to začíná horšit, po neustálém zlehčování misí začíná být dosažitelný i pro mírně nadprůměrné hráče. A navíc jsou ty mise na furt, takže se bude kvalita hráčů, co jej mají zhoršovat a i staty toho tanku půjdou dolů.

907 vs 140 ... v čem je 907 o tolik lepší? V zásadě v ničem, jen ho opět nejezdí jelita. a dostáváme se k tomu, že zmiňovaná T-67 vypadá jako normální tank, ale když za to sedne byť jen průměrný hráč s dobrou posádkou tak naráz bude lítat do fialového WN... Ten tank je OP.

Hele já se svýma pár bitvama za den nejsem kdo ví jakej hráč, je dost tanků, kde nemám ani tři znaky... Takže fakticky vzato budu někde kolem 90%. DDho pohledem bych řekl, že jsem někde nad 99,xx %

A upřímně je mi jedno, že někdo má lepší staty, ať si má... jen prostě závěry tohoto článku jsou postavené na vachrlatých základech. A je důležité vždy hledět na vypovídající ukazatele. Fialka, co má 90% bitev s T-67 může být i podprůměrný hráč. Naopak fialka, která má většinu bitev na vysokých tierech prostě je dobrý hráč.

thats all, párkrát si to přečti než ti vyletí tlak, popřemýšlej nad tím a ahoj dodatek: Stav se, nechám Tě zahrát pár bitev s 260 a 907 a jsem zvědavej jaké s tím zahraješ epické bitvy.
Coko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-29 15:46:43

Komunikace s tebou je ztráta času, končím tuto diskusi o závisti a OP tancích. Ty máš pravdu já mám klid
Jencík3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pochvala 2017-06-29 17:26:52

Jsem rád, že ses zbavil závisti a též jsem rád, že si přišel na to jak to je... Ale dalo to práci

pokud si to myslel jinak, tak tě zdvořile upozorňuji, že mám ve všech parametrech lepší staty než to, co tady dal DD do článku. A je mi to úplně jedno, je mraky lepších hráčů než já a nemám z toho proleženiny.

Kdyby si nechal hráče, co jezdí 260 jezdit tank, který všichni notoricky znají a resetnul na tom tanku staty (třeba zmiňovanou IS-7) a nenechal ten tank jezdit nikoho jiného... tak by to vypadalo stejně jako teď s 260... nějaké drobné odchylky by tam byly, ale těžko říct, kterým směrem.

konec osvěty.
yetty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-27 14:53:25
avatar
Plně souhlasím s článkem, je pravda, že skoro rok už nehraju,ale od bety jsem odehrál 40k bitev a můžu říct, že WG opravdu na jeden dobrý tah udělá spíš dva špatné. Gold munici bych taky zredukoval na 10 - 15% munice v tanku. Vždy bylo otravné a je, když ze všech zásahů co tank za hru dostal bylo i 95% gold munice a to nepočítám hrdiny co neměli v tanku nic jiného.Ano v každém tanku jsem měl 4 kusy gold munice pro stýčka příhodu a dá se to hrát i bez ní. Šance na odraz minimální a HT tanky byly jen pro strandu. Artyny jsou kapitola sama o sobě. když budou chtít, tak si po celou hru člověk nezahraje, když bude mít posádku neustále otřesenou. Vlastním typa 59,ale už když jsem dal delete game, tak to byl nejhorší VIII tier i prém. tank ve hře. Tolik nerfů asi nemá žádný jiný tank ve hře.Potkat víc jak dvě 59 ve hře byla rarita. A dle čtení diskusí součásné prém. tanky jsou taháky na prachy a proto jsou OP. Když byl svého času OP type tak to bylo brekotu, a následných nerfů dnes je těch OP tanků přehršel a WG to nevadí, protože prachy.
Nemy22cz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-13 07:35:42

No chtělo by to i buff některých starších tanků...třeba jsem rozjel těžky americký tanky (chci t57) .. a po luxusnim t71 je t69 totálně k ho...nu...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!