Válka AMD a Intelu žene výkon CPU rychle vzhůru – Intel oznamuje další i9 a AMD další ThreadRipper
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 07 srpen 2017
altSouboj v high endu nabírá na obrátkách. Zbrusu nová éra počítačového high endu začíná!

 

 

 

 

Ještě před několika měsíci by uvedením nového 10 jádrového Core i9-7900X Intel splnil všechna očekávání a dal na trh nový TOP model se zajímavým nárůstem výkonu proti starší generaci. Nicméně nejspíše by nestál těch 1000 dolarů, jako dnes stojí, ale tak o polovinu více, jako předchůdce a byl by minimálně na rok maximem. Jenže v roce 2017 už to prostě nestačí. Core i9-7900X je sice relativně výkonný CPU, ze kterého bychom si ještě loni sedli na zadek, jenže dnes už víme, že zase tak moc výkonný není a v rámci high endu to bude takový „výkonnější mainstream“.

10.8.2017 jej totiž AMD naprosto převálcuje, když za stejnou cenu 1000 dolarů uvede 16jádrový RYZEN ThreadRipper 1950X, který je běžně v praxi i o třetinu výkonnější. AMD se tak poprvé po mnoha letech stane výrobcem nejvýkonnějšího desktopového procesoru na trhu! Poprvé po letech tak máme na trhu konkurenci a projevy vidíme už nyní a uvidíme dále. Intel se totiž bude snažit odpovědět a vydá 12jádrový Core i9-7920X za 1200 dolarů a to oficiálně 28.8.2017, který AMD ale zatím nepřekoná. To bude úkol pro 14, 16 a 18 jádrové modely, které Intel bude uvádět na trh postupně od 25.9.2017. Tento datum ale nejspíše neplatí pro všechny tři modely, dosud se mluvilo o tom, že minimálně 18jádro přijde až ke konci roku v říjnu. Intel poprvé ale oficiálně oznámil všechny parametry:

Potvrzuje také ceny. Celkem vtipně v PR zprávě uvádí 68 PCIe linek, přičemž počítá těch 44, které mají maximálně jeho CPU a 24 linek s X299 čipsetu dohromady, aby to vypadalo lépe proti 64 PCIe, kterými disponují všechny ThreadRipper procesory od AMD.

AMD zatím neohlásilo, zda chystá i něco více než „jen“ 16jádro za těch 1000 dolarů, nicméně výrobci desek už proflákli další model ThreadRipper procesoru. Ohlášené 1950X (16jader), 1920X (12jader) a 1900X (8jader) se 180W TDP doplní ještě 140W 12jádrový TR 1920 bez X na nižších taktech. Spekuluje se také o úspornějším 16jádru TR 1950 a úspornějším 8 jádru TR 1900. Ale ty na rozdíl od toho úsporného 12jádra nemáme potvrzeny.

Každopádně Intel se snaží předehnat AMD výkonem, když už cenově se příliš nesnaží s AMD nesoupeřit. Už teď je jasné, že ThreadRipper procesory budou výrazně výhodnější než Intel a jeho Core i9, které by ale měly od 16jádrové verze být celkově výkonnější. Uvádí se, že 16jádrový Ryzen TR 1950X za 1000 dolarů, dá kolem 3000-3100 bodů v CineBench. Naproti tomu 16jádrový Intel Core i9-7960X za 1700 dolarů má dát kolem 3200 bodů. Letos zkrátka rozhodně bude stát za to, udělat ugprade starých PC, zejména high endu minulých generací, skok bude doslova brutální a pokud jste si doteď mysleli, že máte výkonné procesory, už si to nejspíše nemyslíte :).

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-08 11:43:34
avatar
Já mám i7 2600K a stále si myslím, že mám výkonné CPU, nebo-li výkonný procesor
... tím samozřejmě myslím k účelům pro mě důležitým
pepcadvorak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2017-08-08 17:41:54

Mam to same a do ted nebyl moc duvod ke zmene, ted si brousim zuby na ryzen 7 7 1700 to je ted muj favorit
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-09 11:18:59
avatar
No já taky pokukuju a mnu si ruce, jak se nám trh s procesory rozhýbal. Jsem moc rád, jak se AMD na poli CPU daří a že high end již není omezen tím, co nám dovolí Intel a rodinný rozpočet.
Takže ano, další na řadě v mém počítači bude CPU AMD. Sice to nebude hned, ale určitě to bude AMD
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-08 11:54:43
avatar
Nejsmutnější je chystané i3-8300. Má to mít 4C8T, tedy to, co donedávna označoval Intel jako i7, stejně cores i threadů jako například i7-7700K který stál někde k 10 tis. korun. Jako součást i3 série bude nově stát 3-4 tisíce? To je úplně jako by se Intel doznal k tomu, že nás vlastně pár let brutálně okrádal
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-08 12:51:03

Kde že Intel a okradať? Aj ked je pravsa že vyrobne naklady i7 su pod 30€, ale tych 300€ stala ta brutal kvalitna pasta!!!
pepcadvorak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - souhlas 2017-08-08 17:42:53

Je to neuveritelne jak to najednou jde kdyz se chce...teda kdyz je konkurence
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-08 18:19:55

No to je pouze a jen potvrzení toho, jak důležitá je konkurence. Intel posledních 10 let žádnou konkurenci neměl. I ty nejrychlejší procesory AMD byly maximálně srovnatelné s Core i5 na mainstream platformě. Což jsou dnes procesory, které v podstatě od 8. generace Core nebudou odpovídat ani specifikaci Core i3
Současná situace je ideální pro nás pro všechny a rozhodně se letos vyplatí ještě počkat, až bude na trhu komplet nabídka AMD a komplet nabídka Intelu. Ryzen a Coffee Lake pořádně zahýbají cenami a specifikací mainstream procesoru. A platit se začne konečně zase na výkon a ne za značku.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-08 22:55:20
avatar
K tomu se intel rozhodne doznavat nemusi, to prece vsichni vedi i bez doznani!
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-08 23:21:40
avatar
tak stejně AMD okrádá zákazníky Ryzenu pokud procesor R3 1200 je stejný jako R7 1800x (nebo 1700) proč při výtěžnosti křemíku 80% chce proboha vydělávat na zákaznících když to může být za stejnou cenu (max +20% za výtěžnost, "80% je plných jader!"). Samozřejmě to nemyslím proti AMD ale kde není konkurence ani AMD nebude dávat zadara.
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-08 11:56:25

To "ke konci roku, v říjnu", mě pobavilo.
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-08 12:43:07

Naopak si myslím že s upgradem je teď nejlepší počkat na konec příštího roku.
Wendak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-08 21:17:41

záleží jestli PC potřebuješ teď a nebo až za rok (a vydržíš se starým).
Navíc kurz dolaru začíná být docela dobrý, lepší než skoro 26 Kč před rokem
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-08 12:50:33
avatar
PC1 = FX 8300 16GB RAM
PC2 = i7 2700K 16GBRAM
PC3 = i7 3820 32GB RAM

Všechny funkční, všechny spolehlivé, všechny použitelné.
Nemůžu si stěžovat na výkon, ani na jednom mi nějak nechyběl/nechybí. Spíše je častějším problémem software třetích stran, kdy prakticky neumí těžit efektivně z více jader. Pak to dopadá tak, že musíte honit CPU na vysoké takty. Neříkám, že "ThreadRipper" jsou špatná CPU, jen kdyby dosahoval aspoň na dvou jádrech v Turbu 5GHz, tak by to CPU bylo pro jakékoliv použití.

Nakonec jen dodám, že bych si platformu "ThreadRipper" určitě pořídil, protože se jedná o technologický skvost.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-08 13:42:21
avatar
Hele, to mi trošku nedává smysl.
Na jednu stranu říkáš, že většinou je problém u sw třetí strany, který neumí využít vícevláknový (tedy celkový) výkon CPU a na druhou stranu říkáš, že by bylo fajn, kdyby TR jel v turbu dvou jader na 5 GHz...tedy spíše ten jednovláknový výkon.
No tak si vyber
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-08 19:28:54
avatar
Tedy pod pojmem "více jader" jsem myslel samozřejmě 4+.
DualCore zatížíte prakticky pořád nějak efektivně.

Například Intel nemá problém honit frekvence na jednotlivé jádro vysoko, dneska si dokonce vybere dva nejlepší z křemíku.

Proto se mi zdá v tomhle "ThreadRipper" horší volbou... jelikož mnoho SW spoléhá pořád na vysoký takt, neboli jejích pochybná "optimalizace" je vykompenzována vysokým taktem.
ucho1212 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-08 22:14:50
avatar
Suhlasim mam 4790k@4.4 a malokedy sa mi stava ze by nieco robilo viacej ako 6 threadov naraz. Vyuzitelnost viacerych ako 16threadov vidim momentalne iba pri pustani PC, a pri editacii foto/video , co ale bezny pouzivatel nerobi zase tak casto.
Technologicky pekne okienko , vyuzitie pre 95% ludi je nulove.
Osobne si myslim ze intel ma zase nejlepsie CPU a to 7820x. Skoda ze je stale ta L3 taka mala.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-08 23:05:24
avatar
4 nebo 5 GHz uz neni zasadni rozdil (resp 20%).
8 nebo 16 jader uz ale zasadni rozdil je.
Na jednu stranu Vam nechybi vykon u stareho Piledriveru, na druhou stranu byste chtel takty vyssi nez, ktere zvlada intel, od Threadripperu.
To je silny protimluv.
Souhlasim, ze pro bezne pouziti i herni nechybel zasadne vykon uz starym procesorum, vcetne toho piledriveru.

Bezpochyby je tento rok zcela revolucni at uz tim, ze i nejslabsi RYZEN pokori nejlepsi Piledriver, stejne jako, ze core i3 dostava vykon core i7.
V obou pripadech tedy high-end minule generace je nahrazen low-endem generace nasledujici.

To je historicky okamzik, ktery nevim jestli se nekdy stal, a jasne ukazuje, jak rigidni byl trh pod nadvladou intelu, a jak je intel monopolni, neinovativni a predrazenou firmou. A musi prijit 15x mensi souper, aby to zmenil.
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-09 12:03:47
avatar
Jasně, 5GHz je číslo malinko nadsazené, ale třeba ne moc nereálné pro Intel. 8700K v Turbu dosáhne 4.7GHz, a každý dneska očekává, že těch 5GHz při OC dá... tak sem si to spojil s AMD, kde by těch magických 5GHz natrhlo Intelu prdel. :-)
Takhle se bude Skylake-X pořád vytahovat nad AMD s jeho Turbem.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-08 12:56:43

Konečně se něco děje. Jak dlouho to je, co Rybka psal, že zcela chybí "výkon PC" ve smyslu mít za co utratit nesmysl peníz, ale něco za to dostat.
Tak hurá, je to tu, monstr CPU, krásný 32:9 monitor za 40k, duální grafárna s hiend GPU, atd. PC Master Race jak má být
Skoro se snad i dá zase "smysluplně" utratit 100k za kompík.
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-08 13:52:53
avatar
Ano už zase bude pořádné PC stát i více než mobilní telefon.
NewMar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-08 14:39:36

Můj poslední upgrade byl v roce 2007 na AMD X2 5600+ a stačil mi tak fůru let. Pak jsem začal pokukovat po novém stroji, užuž jsem málem šel do FX8350, naštěstí (i kvůli penězům) jsem jej tehdy nekoupil a letos jsem jsem se plácl přes kapsu a koupil Ryzen 5 1600X ... nelituju, výkon je brutální .... ale myslel jsem, že mám tak na dalších 10 let vystaráno. Tímto tempem budu mít příští rok nezajímavý CPU
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-08 15:13:20
avatar
Nezajímavý asi ano, ale výkon dostačující dalších 5-6 let (když ti do teď stačil ten Athlon X2 :-) )
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-08 15:31:45

On Intel se tady s cenou zase tolik snažit nemusí. Může prodávat svoji alternativu dráž než AMD z jednoho prostého důvodu. V této oblasti se nepohybují domácí uživatelé nebo hráči. Toto je oblast profi uživatelů, kteří daná PC s takovým výkonem potřebují na práci. A k té práci používají poměrně drahý SW, který stojí často podstatně víc, než celá sestava, na které pracují. A jelikož AMD v této sféře v posledních 10 letech prakticky neexistovalo, tak všechny tyto aplikace jsou optimalizovány na Intel. Čímž se Intel samozřejmě patřičně vytahuje a vytáhl to i na prezentaci své X299 platformy. To je prostý fakt, se kterým AMD jen tak ze dne na den nic neudělá. AMD navíc způsobilo, že ceny Intel produktů přeci jen výrazně poklesly. Je to vidět na X299 a bude to vidět i na Z370, takže, kdo jel v posledních 10 letech na HEDT platformě Intelu a koupil si před časem osmijádro v přepočtu za 35 tisíc, tak si mne ruce, protože najednou je to vše podstatně levnější a nějaké AMD jej nemusí zajímat. Navíc je tu samozřejmě obrovská setrvačnost na obou stranách.

Uživatel uvidí na jedné straně produkt Intelu a za ním obrovskou tabuli výrobců SW, kteří optimalizují svoje produkty na Intel. Navíc tento uživatel Intel produkty zná, protože na nich minimálně posledních 10 let pracuje, má s nimi zkušenost. Takže je celkem logické, že si těch pár set dolarů za Intel připlatí, respektive bude nadšený, že za stejné peníze jako dřív je najednou dostupný zcela jiný výkon. Rozdíl v ceně mezi Intelem nemusí vůbec vnímat, protože to pro něj není nijak závratná částka, vzhledem k tomu, kolik bere na hodinu. Navíc AMD nemusí brát jako zcela použitelnou alternativu, protože s jejich produkty nemá zkušenost, jeho SW pro AMD nemá optimalizace atd. A samozřejmě druhý pohled je ze strany vývojářů SW. Ti pokud vidí, že drtivá většina jejich zákazníků jede na Intelu, co je bude motivovat k optimalizaci na AMD? Sami o sobě do toho moc nepůjdou, potřebují motivaci, respektive někoho, kdo jim to zaplatí. A tady bych se obával, že AMD není v pozici, že by mohlo svou motivací přebít Intel. Protože ten určitě nějaký chlup pustí směrem k vývojářům SW, aby si udržel svou pozici.

Čili AMD se naopak musí snažit jít s cenou co nejníže, aby se prosadilo. Protože teprve ohlasy a zkušenosti "odvážlivců", kteří se rozhodnout ušetřit a zkusit to na AMD mohou za pár let přesvědčit ostatní, že je to dobrá volba a plná alternativa Intelu. Tedy AMD musí především vytrvat a vylepšovat dál své produkty. Pokud usnou na vavřínech jako v dobách K8, tak je Intel nakonec opět převálcuje a tentokrát by to již mohlo být skutečně nadobro.
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-08 15:50:42
avatar
Tak pot toto se klidně též podepíšu (přesně to vystihuje co si myslím). Cena je tu opravdu méně důležitá než léta optimalizací a zkušeností. AMD je sice u Epyc a TR výhodnější a stejně výkonný, ale jelikož setrvačnost trvá pár let, lidé v profi budou kupovat stále primárně intel. Tedy pokud AMD ještě víc nepřekvapí a nevytáhne ještě něco úžasného co by intel zastihlo úplně v nedbalkách"ale to je jen zbožné přání".
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-08 18:25:42

Myslíte ty optimalizace typu Skype v konferenčních hovorech, které jedou jenom na našich super úžasných Intelech a které konkurence (AMD) nemůže nabídnout? Celá ta optimalizace kódu spočívala ve smyčče Jsi Intel? --> zapni podporu MMX, jsi AMD? zablokuj funkci (AMD MMX samozřejmě podporovalo). Stačil jednoduchý patch, který toto odstranil a vše jelo na AMD jak na víně. A podobných Intel svinstev jsou mraky.
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - BFU 2017-08-08 23:08:43
avatar
dobře, pravda to asi je, ale kolik profi useru toto bude dělat, tam to ovládá IT oddělení a zkostnatělá struktura.

Většina uživatelů v profi sféře předává své problémy IT technikům své firmy max dodavatele software!
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-08 16:41:43

vidím to dost podobně

na druhou stranu ale dodám že velcí hráči, na poly těchto drahých SW mají prostředky na to to pro AMD optimalizovat a hlavně v AMD platfromě mohou vidět svou další expanzi....

jen doufám že se povede AMD vytvořit podobný ekosystém v profi odvětví jako se jim to povedlo v konzolích, to ale ukazou az další roky a produkty a hlavně divize a ta co připravila konzole by se neměla orientovat jen na nízký výkon ale i na vysoký který by právě tyhle společnosti oslovil....
pepcadvorak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - souhlas 2017-08-08 17:52:54

JJ tak to bude, da se i rict ze intel ma vyhodu setrvacnosti...treba na alze doporucuji porad intel mluvim o alternativach k Ryzen 7....
shadowspawn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-08 19:43:17

Ak ste videl EPYC a TR launch day kde boli zastupcovia najvacsich OEM a SW dodavatelov tak by ste takyto elaborat nevypustil. Dell, HP, Oracle, Dropbox, Akamai, Azure(MS), atd. uz predstavili produkty na baze EPYC/Instinct technologii, takze zakonite musi pre nich existovat SW podpora, ergo platforma uz adoptovana je, takze penetracia to klucovych segmentov trhu bude rychla

pre ilustraciu https://www.servethehome.com/amd-epyc-supported-os-hypervisor-compatibility-matrix-launch/
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-08 21:07:13

bohužel nejde o prodej HW vyrobcu ale o prodej do firem....

tady se nebavime OHP a podobnych ale pokud se podivate tak se tu bavime o Render manovi, o Hollywoodskych studiich, o Pixarech, o firmach zabivajicich se BIG DATAMA a podobných společnostech....

DELL, HP, Oracle, Drobox to jsou dilčí firmy kteřé jen tvoří ekosystém to co tu je nastíněno výše se týká konečných zákazníků!! v čechách se to týká třeba IT společností jako je Unicorn, jako jsou bankovní domy, jako je seznam, jako je škoda a podobných společností...

ty maj setrvačnosti a ty dělaj velký objem v prodejích/nákupech.....
shadowspawn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-09 09:37:03

dneska uz len male mnozstvo firiem buduje vlastne farmy/cloud riesenia, bankove domy su specificka skupina a vacsina z nich ani nebezi na x86 ale Cell mArch kvoli realtime paralelnym datovym streamom ktore tato platforma nativne umoznuje,
konecny zakaznici prave budu rychlo prechadzat na tieto platformy, pretoze dodavatel klucovej sluzby/produktu ju uz adoptoval a je pre nich vyhodne diverzifikovat platformy, aby neboli zavisli na jedinej firme a jej pravidlach

Taky Unicorn nema vlastne DC ani farmu, Seznam tiez nie, su teda odkazany na spominany ekosystem hotovych rieseni

podklad:
http://www.datacenter9.com/datacenters/czech-republic

toto su aktualne funkcne DC v CR

ak ma niekto niekde zriadeny maly zbastleny server rack vo firme tak je v principe pre tento trh nezaujimavy z pohladu objemu investovanych zdrojov, bavime sa o globalnom trhu v objeme radov miliard(10x12) $
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-09 08:06:14

ale ja se tu nebavim o velkých farmach ale o kancelarske technice

pripadne o dilcich datacentrech ktere u sebe museji mit kort bankovni domy...

vis kolik museji odebrat jen PCcek aby kazdy zamestnanec mohl pracovat? vis kolik notebooku kazdy mesic nakoupi jen aby mohl jejich zamestnanec pracovat?


to si opravdu myslis ze velko obemove smlouvy na notebooky a kancelarskou techniku zastini obycejne domacnosti?
shadowspawn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-09 08:34:52

velkoobjemove zmluvy na kancelarsku techniku maju zivotnost doby danoveho odpisu, teda nie viac nez 3-5 rokov, a vzdy sa to obnovuje kvoli danovej optimalizacii takze zotrvacnost technologie je minimalna a hlavne nakupna cena je tiez velmi mala oproti retail cene, napr Dell, Lenovo, HP mavaju aj 50% zlavy pre Gold partnerov pri objednavkach nad 20 kusov, zalezi uz potom od konkretnej poziadavky na komponenty ale vacsinou tu zlavu su schopny dat aby si ostal u vendora, a ked vendor ma moznost usetrit nemale prachy na rozhodnuti AMD vs Intel tak rozhodne pojde po cene, a odberatelovi kancl techniky je putna co v tom je kym je to v ramci specifikacie, nehovoriac o tom, ze AMD so zavedenim AM4/TR4 socketov ako viac generacnej platformy, vytvorilo dalsi argument na svoju stranu, ptetoze upgrade CPU bude o to lacnejsi vo vybranych pripadoch(nemusis kupovat MB)
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-10 21:41:59

heh tytu uvedes platnost kontraktů a z logiky sepsání smlouvy ti ta setrvačnost nedojde, to je celkem smutné....

je jedno jaka ta cena je ale retail nedela tak velke zisky, proč si myslíš že AMD muselo hledat jiný trh a našlo je až v konzolích... to CPUčko a grafika se tam taky prodavá za minimální peníze ale ve velkém objemu....

když si vemeš že Sony a MS hlásí miliony prodaných konzolí tak to znamená i miliony pro prodaných CPU pro AMD...


bohužel když se ale podíváš na nabídky dellu a HP tak tam se velkooběmové kontrakty na kancelářskou techniku založenou na AMD nedělají a ta dělá několika set milionové prodeje....

tak že retail tady opravdu nezmiňuj to je fakt velkej okraj vůči objemům které dělají firmy!! a Dell i HP už dávno mohli přijít za AMDčkem a nechat si poskládat něco na míru tak jak to udělalo Sony a MS!!! to se ale nestalo a nikdy se s AMDčkem nedohodli i když vědí že může jít s cenou dolu níž než intel!! a můžeš dostat stejně výkonné kancelářské stroje jako když by si je stavěl na intelu...


tedy tyhle smlouvy dělají velkou setrvačnost a i to že Dell a HP netlačí AMD do prodeje a ani se neměli dlou s tím aby vůbec připravili produkty postavené na AMD platformě!!

podívej se do nabídky Dellu nebo HP kolik produktu zabírá Intel a kolik AMD, firmy třeba u HP nemají žádný výběr vše je prostě intel!! u dellu je to obdobné a to i přesto že tu AMD nabízí stejně výkonný produkty a za lepší ceny....
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-09 10:09:20

https://mapy.cz/zakladni?x=14.5925010&y=50.1169598&z=18&source=base&id=1893990
shadowspawn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-09 11:02:54

hmm, dobre vediet, to je len budova, nic to nehovori o vybave, naviac, Seznam nedodava samostatnu konektivitu ani kapacitu v ramci svojich sluzieb, staci sa pozriet na ich peeringovy profil na NIXe, minimalny upload v pomere k stiahnutym datam
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-09 18:05:24

No uvidíme na konci září, protože Intel už uvádí, že 14-18 jádra budou dostupná od 25.září a o postupném uvolňování se již nepíše. Tedy měly by vyjít všechny 3 modely včetně 18 jader. I když nejzajímavější asi bude souboj 1950X a 7960X, tedy stejný počet jader, vláken, kanálů paměťového řadiče. Kde se ukáže jasný rozdíl mezi platformami a rozdíly v pojetí monolit versus "lepenka". Intel se pouze na papíře omezil, kdy uvádí TDP 165W, což je méně, než má TR u AMD. Ale po zkušenost s údajně 140W 7900X nevím, kdo bude těm 165W u 16 nebo 18 jader věřit Ale na papíře to samozřejmě bude vypadat lépe, jak 180W u AMD.

Jenom teda při pohledu na tabulku X299 platformy je zajímavá ta přeměna. Před lety nabídka procesorů škálovala v podstatě tak, že bylo jedno nebo případně dvě jádra a výkon škáloval čistě frekvencí. Dnes se v podstatě už ani nedá určit, jaká je pracovní frekvence procesoru, protože ta neustále osciluje v poměrně velkém rozsahu podle aktuální úrovně zatížení, a výkon škáluje čistě počtem jader/vláken. Když si odmyslím dolní dva modely Kaby Lake, které podle mne na tu platformu stejně ani nepatří, tak vše nad nimi škáluje pouze zvyšováním počtu jader a frekvence je pak dána limitem TDP.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!