ATI nebo NVIDIA z pohledu zákazníka
Napsal Jan "DD" Stach   
Saturday, 05 July 2008

clock   Známe dopodrobna současnou situaci, co se týká výrobců. Známe dopodrobna názor a pohled recenzentů, co neznáme je pohled těch, pro které jsou grafické karty primárně určeny - Vás/nás zákazníků ...

 

 

   Dnes se podíváme na to, jak to vidíte vy, zákazníci a ti, kteří grafické karty kupujete. Je sice hezké, že všude čteme o tom, jak jsou nové grafické karty úžasné, ale asi nejsem sám, koho by zajímalo, jak to vidí samotní zákazníci. Otázka na vás bude prostá. ATI nebo NVIDIA? OK, to zavání flame diskusí, které raději přenechám jiným magazínům a tak to upřesním. Když se dnes jako zákazníci podíváte na to, co se vám nabízí v segmentu klasických grafických karet (nebereme teď v potaz integrované a tedy společnost Intel dnes vynecháme), co byste si pořídili, či případně, co si pořídíte a proč.

cena-karet-07-08

  DDWorld se snažím vést směrem uživatelského magazínu a v poslední době se ozývají hlasy, jako že poměr cena-výkon moc lidí vlastně nezajímá, či že na výkon jsou si lidé ochotni připlatit. Mě osobně by tedy zajímalo, zda při nákupu grafické karty přemýšlíte nad tím, zda se koupě dražší vůbec vyplatí. Občas se totiž setkávám s extrémy. Třeba nedávno si jeden člověk pořídil grafickou kartu NVIDIA GTX 260 pro svůj 20" LCD se slovy, „doporučovali mi nějakou novou od ATI za 6000 korun, ale já jsem koukal na tuhle a za ty peníze přece musí být výkonnější". Když pominu ono produktové srovnání, spíše mě zaráží to, co chce na 20" LCD s GTX 260 dělat. To mě přivádí na otázku, jak je to s tím uvažováním do budoucna v současné herní realitě ...

grafiky-1

 

   Každopádně někteří považují mnohé zákazníky za hlupáky, kteří nakupují podle značky, kteří si nejsou schopni najít výkonová srovnání, kteří uvěří všemu, co jim marketingová oddělení firem za vydatné spolupráce s některými servery nakukají. Já osobně si ale myslím, že v současnosti už to tak jednoduché není. Vzhledem k tomu, že počítačové komponenty kupují většinou ti, kteří už počítačům částečně rozumí a většinou mají přístup k internetu a tedy k informacím, skupina nakupujících, stylem, nevím co chci, neznám  a nechám si doporučit i kdyby to stálo co chce, se zmenšuje. Otázky pro vás jsou tedy jednoduché. Když vezmeme současnou nabídku grafických karet ATI a NVIDIA, kterou byste si pořídili, nebo kterou si hodláte pořídit a proč tu a ne tu. Pro vaše názory je zde diskuse pod článkem a pro hlasování, abychom z toho dostali nějaká použitelná data, jsem pro tyto účely připravil anketu, kterou najdete v pravém sloupci. Předem děkuji za váš názor. Samozřejmě rád bych vaše názory vzal v potaz pro další fungování a rozvoj magazínu DDworld.cz ...

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2008-07-05 18:47:35
avatar
Už koupě 8800GT, který byla někdy i o polovinu dražší jak 3870 mi přišla lehce deme*tní ... ale ať si lidé kupují co chtěji ;-)
Indy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 18:56:13
avatar
Musim odporovat, 8800 GT byla do prichodu HD 4850 super karta, kralovna mainstreamu, a nikdo si sand netroufne tvrdit, ze HD 3870 je lepsi. Ma sice trosku lepsi pomer cena/vykon, ale ja bych si rad priplatil... Ale ted uz je to bezpredmetne, HD 4850 je v mainstreamu jasna volba a ja sahnu po HD 4870, i kdyz doted jsem mel vyhlidnutou prave 8800GT...
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2008-07-05 19:01:02
avatar
Nevím jeslti jsi někdy měl obě karty doma, nicméně já mezi nimi rozdíl nenaznamenal na mé sestavě žádný i přes to, že jsem zkoušel asi 20 her a výsledky byly vždy větší, než zde na ddworld ... netvrdím, že je 3870 lepší, ale v době kdy jsem ji pořizoval stála 8800GT o 1600 CZK více ... za těch +- 3 FPs na každou stranu se to nevyplatilo ... ale jak říkám, proč né ...
Indy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 19:05:22
avatar
Ok, nebudu se prit s nekym kdo ty karty mel doma zatimco ja ne, ale podle desitek hodin cteni o techto kartach bych bral 8800 GT.
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2008-07-05 19:10:32
avatar
Desítek hodin hehe ... jde o to, že jsem sestavil něco přes 30 PC s těmito kartami a u ATI byl rozdíl v ceně hezkých 12 400 CZK .. to máš skoro další PC. Výsledek byl takový, že Crysis pod vistama 64bit jelo pod nVidiou 8800GT o 1,3 FPS lépe jak 3870 ... za ty prachy se to těm lidem co chtěli za každou cenu nVidia zcela vyplatilo :-D
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 20:16:48
avatar
Problem je v tom ze 8800gt tu bola skor ako 3870 a kazdy bol prekvapeny highend vykonom za smiesnu cenu ... Potom prisla az 3870 ale bola lacnejsia len o liter v slovenskych korunach ... Problem bol s velkym prepadom vykonu ,slabota v aa/af a teda nedoladenost ovladacov na co sme zvyknutypri vydavani novych kariet ... avsak za take tri mesiace bola uz karta na rovnako s 8800gt lenze ta dovtedy zlacnela ... Vraviet ze 8800gt bola blba kupa je hlupost,to je akoby si povedal ze kupit 9800gtx bola blbost,aj ked na trhu este 4850ka nebola ...
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2008-07-05 21:10:10
avatar
Nikde netvrdím, že koupě 8800GT před tí mnež vyšel 3870 byla blbost ... to se splete každej ... takový je život a koloběh PC ... nicméně koupě 8800GT když už byl na trhu 3870 byl fakt jen roznos peněz tam, kde to PC opravdu nepotřebuje (ikdyž je grafika to nejduležitější v PC co se týče her) ...
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 21:55:31

sektor ty musis byt totalny magor. ked sa ti nelubi 8800gt tak si utekaj kupit 9600pro. kupis ju za stovku. 8800GT bola vydana este ked ati mala tie svoje RV670 len v plienkach a bola velmi vykonna. a vacsina ludi ked chce hrat tak chce mat na tom plne detaily s vyhladzovanim. a ked som videl ako na tej atine dochadza dych s vyhzadzovanim tak mi pripadala dost uboha. pritom Nvidia zvladala aj velke rozlisenia s vyhzladzovanim velmi dobre. dokonca v niektorych hrach bola aj 9600GT vykonnejsia nez samotna 3870tka. a pritom 9600GT bola namierena proti 3850tke.
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2008-07-05 22:33:58
avatar
Ano, jsem totální magor. Rukama mi projde denně (i o weekendu) 2-5 PC, hrubého mám 65tis/měs a všechny ty komponenty co tvrdíš mám paradoxně za hubičku , doslova sfnstvo co ?... většina sponzoring atp. , ale to je jedno ...

Možná jsem magor v hodně věcech, ale i přesto že mám doma něco a můžu mít s klidem i 5x více - myslím jako normální rozumný člověk a nevidím důvod kupovat něco, protože "...kamarád povídal že zaslechl... " apod. , co je za větší prachy prakticky identické. Uvědom si, že každá z her co vyšla jede prakticky na max i na kartě za 2000 CZK s DPH ...

Jestli sis pořídil 8800GT, odhaduju ještě nedávno, pak mě to mrzí, ale takový už je život ... nespravedlný. Pořiď si někdy (jestli budeš mít tu možnost) všechny grafiky na trhu na jeden až dva dny, ať máš ještě v plné paměti chod t= "předposlední" a možná ti dojde pointa, kterou tu vedu ... 5% výkonu za 1/2 ceny = demence ... tak je tomu te´d i RV7xx vs. nVidia karty , kde je ale cena i 2x vyšší...

btw : že byla 9600GT namířena proti 3850 je pěkné, ale uvědom si , že všechny karty, VŠECHNY, co ATI/AMD dělá, nazývají jako střední trídu, kde se taky řadí a cenově to tak sedí ... pak bych se mohl paradoxně opět já vysmát tobě (fanatik do nVidia tipuju, ktery teď dostává roupy), že další mainstream za 5500CZK dá kartě HI-TECH nVidia co je na trhu na prdel za poloviční cenu ...
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 22:38:26

a co tu spletas plat? co tu s tym machrujes? a ja sa neriadim heslom kamarat povedal atd. riadim sa tym aby to malo dobry pomer cena vykon ale ked na tom o par mesiacov nieco spustim tak aby mi to slo a nie aby som kupoval dalsiu grafiku s tym ze na tej starej mam este ako taku vykonovu rezervu.

a tie detaily. na max urcite na 800x600 a mozno na 1024x768 nedaj boze zapate vyhladzovanie.

a zvlast ked v tej cene nieje az taky strasny rozdiel ale vykonovy je vacsi zvlast pri zapnutom vyhladzovani.
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2008-07-05 22:47:52
avatar
Z toho co jsi teď napsal vyvozuji :

1. Kartu 3850 jsi v PC nikdy neměl, stejně jako 3870 ...
2. Nepochopil jsi vsuvku s platem ... šlo o to, že mě takovéto karty nezajímají (ikdyž jsou plně dostačující), ale jde o to, že ikdyž si jich mohu pořídit třeba 10, jde o to žě bych nekupoval něco o PRD% lepšího (jak kdy jak kde navíc ...) a XXX(x) CZK dražšího ... mám snad rozum né ?
3. "riadim sa tym aby to malo dobry pomer cena vykon ale ked na tom o par mesiacov nieco spustim " ... na to není co říct, snad jen že bych mohl zopakov at ,to, že jsi karty neměl doma a něco za nízkou cenu hned odepisuješ ... viz karta za 2tis CZK, kde crysis naprosto v pohodě na max běží ...
4. Co se týče vyhlazování ... většina lidí s 19" LCD tuto funkci v životě nezapla a rozdíl mezi 0x a 2x poznali jen v poklesu FPS ... stále jde o něco, jako je v-sync na CRT, kde to prostě lidé přehlížejí. A né každý má 24" aby tam rozdil mezi AA 4x a 16x poznal a fakt si na tom dal zalezet a miloval se s obrazem pri 3x nizsim framerate ... ja 24" LCD mam a AA/AF nevidim duvod zapinat ... ale to je offtopic

Končím s tebou diskuzi, občas mám pocit jako bych se bavil s otcem, který dělá v IT , nawíc taktéž za hodně slučný prachy, ale celkově o tom ví (v tomto směru) s prominutím , kulové ...
TheTOM_SK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 10:29:51

Mas pravdu, ja mam 3870 a 19"LCD a vsetky hry mi idu na max aj s AA/AF, s vynimkou Crysis, ktory som hral na Very High bez AA, ale staci si sadnut o 5 cm dalej od monitora a rozdiel nie je poznat. Az mi nebude stacit, tak si kupim dalsiu lacnu ATI, na ktorej pojde vsetko na max.
mArCus_777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 17:43:25

Sektore-Predpokladam, ze jsi chtel napsat "A AA(antialiasing) nevidim duvod zapinat". Pac hrat bez anizotropniho filtrovani(AF) si zase nedovedu predstavit ja. Leda bys byl priznivcem rozmazanych textur V AA s tebou plne souhlasim. Ja na 24" taky nevidim duvod. Leda ze by hra nezvladla vic jak 1024x768.
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 23:13:10

Jsi fakt dobrej! A tolik penez mas...., fakt, fakt dobrej.....
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2008-07-05 23:33:19
avatar
Další co má roupy z koupě nVidia ...
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 03:57:22
avatar
Ne. Spíš jen další, kterému jsi směšný. I když tvoje argumenty jsou pádné a pravdivé, přes tu odpornou nabubřelost a opovržení každým kdo má jiný názor se k nim těžko dostává...

Já jsem nahrazoval svoji 1950ku na kterou jsem nedal a nedám dopustit, v době kdy byly ještě ztuha sehnatelné jak 3870, tak 8800GT. A koupil jsem si 8800GT prostě proto, protože se mi verze od Gainwardu moc líbila... Výkon měly pro mě dostatečný obě a Flight Simulator X ve vysokém rozlišení v plných detailech stejně nezvládala ano jedna, takže rozhodla momentální SYMPATIE. Teď, pokud A/A opravdu vyřeší u 48XX karet spotřebu v idle, tak si nejspíš nějakou PĚKNOU 4870ku koupím. Ta spotřeba pro mě není zas až tak důležitá kvůli penězům, ale přijde mi to jako zbytečná vada na kráse, asi jako když má holka sice krásnou krajkovou podprdu, ale časem zjistíš, že si nečistí zuby...
Taky se rozhoduju podle rozumu, ale nebráním se i subjektivnímu ovlivnění momentálními pohnutkami.
A moje teď v tuto momentální pohnutka je koupit si co nejdražší a nejžravější NVIDII jen natruc poměru cena/výkon a natruc takovým fetišistům jak jsi ty. Doufám že mě to přejde...
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 04:52:03
avatar
Spotreba v idle (a teplota) uz je vyresena - na netu je pro ty karty novej BIOS kterej tam nastavi spravne hodnoty.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 18:59:18
avatar
Super. Dík. Už mě to přešlo...
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 08:46:58

Ani ne, jen jsem rad, ze jsi nam tu rekl, jak moc jsi dobrej
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 22:06:47

1600,-Kč není ani lepší večeře s holkou ...neřeš blbosti.
Engl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 22:27:56

8800GT jsem koupil i s kolegou mezi prvními,Ati nové karty jěště neměla.Za cenu 6000 to byla dobrá koupě.Mně na 19"monitoru jězdí doted v pohodě ,kolega na aukru koupil k 24" další za 2200 do Sli a jězdí to jak blázen.Zatím nelituji a jen koukám jakse tu přou Ati versus nVidia.Pro známé stavím PC také a řídím se zásadně za danou cenu co nejlepší výkon.Sám jsem mněl Ati 800 GTO,hlavně necpu prachy do toho co nevyužiji,momentálně napr čtyřjádro.Dnes NVidia šeredně znížila ceny ,takže každá diskuse o poměru výkon cena je už zase o něčem jiném.Gtx260 za 6000 a Gtx 280 za 9000 kč.
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 22:05:41

mě zase přišla silně dementní koupě HD 3870 nebo jak se ta parodie na GK jmenovala. 8800 GT byla a je výrazně lepší než 3870.
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 22:39:02

to mas svetu pravdu.
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2008-07-05 22:39:55
avatar
Jasně, psali na ddworld že ? (nic proti) ... tato diskuze je o poměru cena/výkon .... ale ať si každý dělá co chce ...

Opravdu, nechci slyšet názory těch, co si koupili 8800GT (nedej bože ještě nedávno) a teď z toho mají roupy, proto reagují takto.
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 23:54:30
avatar
roupy? nemyslim si ze by ti kteri koupili 8800gt meli duvod k roupum. Rozdil mezi nimi je, 8800 gt sla v pohode sehnat za stejnou cenu jako 3870 a co je dulezitejsi - netrpi takovymi propady s AA nebo AF, coz se o ATI rict neda

Zdrejme mas roupy ty z toho ze sis ji koupil, tak tady nevyvolavej flame
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 10:45:44
avatar
akoze neviem preco by mal mat niekdo "roupy" z toho ze kupil 8800GT ... ta karta je stale vynikajuca,jej vykon je zdaleka dostacujuci a viac predsa riesit netreba ... samozrejme kdo by ju kupil teraz za danu cenu(aspon na slovensku je cena +/- rovnaka ako 4850) bol by debil ... Ja som stastny majitel 8800GT uz asi polrok a nestazujem sa ... Ked dana karta vysla,bola ak sa nemylim tretia najvykonnejsia karta na trhu po 8800GTX a Ultra za polovicnu cenu ... takze tolko k nevyhodnej kupe ... a ze stala o polovicu viac ako 3870 je blbost
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 17:59:18

Nějak nechápu, v čem je 88GT VÝRAZNĚ lepší jak 3870ka... Měl jsem 3850/512 a protože sem měl dobrou příležitost koupit za 3500kč 88GT a mou 3850ku dát bráchovi, tak jsem do toho šel a rozdíl jsem teda opravdu nepoznal. Jenom v parodii na zábavnou hru - Crysis. Hraju pod 1680×1050 a opravdu znatelej rozdíl byl jenom v Crysisu, jinde ne.
berny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 18:54:58
avatar
no s tím přesvědčováním to není někdy lechký i kdýš mu ukážeš graf s výkonovým srovnáním tak se bude dlouze rozmýšlet a pak příde s tím že mu jinej kamarád(kterej neumí ani zapnout video) říkal že ta karta je prostě lepší
Indy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 18:59:20
avatar
Typicka veta: "Ale kamos rikal, ze mu na tom vsechny hry behaj." A mluvi treba o 8600GT
R4don [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 18:59:49

zajimavy graf.. ono ten odstup mezi novymi nvidiemi je nejaky prilis maly, presto se mi nezda, ze by 4870 byla presne mezi temi dvema kartami.. navic anketa vyvolava celkem smich.. jak muze nekdo ted vubec uvazovat o nvidii, ja myslel, ze vsichni, co tu chodi a maji prehled i maly, dokazi si logicky vyvodit, ze 280 je za ty penize tak na chlubeni a 260 je na tom jeste hur.. 4850 za 3.5 nema konkurenci, pokud samozrejme neni doma na stole >= 24"
Indy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 19:07:10
avatar
GTX 200 bych nekoupil nikdy, ale takova 9800GTX+ kdyby byla a stala stejne jako HD 4850, da se uvazovat... V soucasne situaci je ale volba pouze mezi 4850 a 4870 a ja zvolim tu druhou.
R4don [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 19:30:37

jenze plus ma stat o 500 vic nez 4850.. ale mas pravdu, je z tech nvidii ted nejzajimavejsi kousek, bohuzel jen pro "stastlivce".. protoze bude pryc behem chvile, pokud ji opravdu bude jen poskromnu
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 21:56:59

ked podava vacsi vykon tak musi byt aj drahsia. za lacnejsie by to boli blbi predavat.
R4don [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 11:57:32

a co dela ATI, skoro dorovnava high end konkurence a prodava za polovinu.. tzn ze je blba?
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 22:04:27

500,-Kč se snad neřeší ani v mainstreamu, také bych se podíval na provozní vlastnosti, výkon je +- stejný u HD 4850 a 9800GTX+
yetty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 19:05:00
avatar
Mám LCD 19" monitor,který mi jedena max. rozlišení 1280*1024 tak vůbec nemá pro mě cenu kupovat novou GK.Uvažoval jsem o ATI 4870,ale díky svému monitoru si nechám 8800GTS.Budu si muset nejdřív koupit nový monitor než půjdu do lepší GK.A to je má odpověd na Tvou anketu,kterou kartu.ATI
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 20:20:28
avatar
ja mam teraz novy monitor,lcd 22 ,procak aj zakladovku a zo stareho pc mi ostala 8800gt ,v 1680/1050 vsetko ide na max. bez problemov,takze sa priklanam k tvojmu nazoru,majitelia tychto kariet momentalne nemusia uvazovat o zmene
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 22:03:15

s 8800 GTX jsem došel k témuž závěru, takže jsem v anketě nehlasoval
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 19:12:55
avatar
ja bych si vzal tri-sli gtx280 dokonce sem na to mel i penize...jenze ty a jeste neco navic sem zvladl utratit za dva tydny v zahranici takze nic nebude..a stejne trosku poskadlena 8800GTS 512 me jeste bude pekne dlouho plne dostacovat..dokud tu nebude alan wake a to bude jeste za hodne dlouho a do ty doby asi zustanu u AoC a pomer cena/vykon neresim a podle me to je peknej nesmysl...vim kolik mam penez a kolik chcu utratit za grafiku a podle toho si tu grafiku vyberu..proto sem si vzal 8800GTS 512. v pomeru cena/vykon je porad 3870 lepsi nez 4850
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 22:02:41

Alana Wake už některé magazíny srovnávají s Duke Nukem forever ...takže bych to na příští rok určitě neviděl.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 08:12:50
avatar
Asi tak nějak, GTX280 už byla zamluvená a prachy připravené, ale momentálně moje 8800GTS512 přetočená na 800/1075 bohatě stačí, takže upgrade se nekoná, počkám na další generaci.

btw. zkoušel jsem sehnat tu zvukovku ASUS XONAR, ale prý se k nám oficiálně vůbec nedováží a to co se dováží je šedivka, Takže X-FI Fata1ity a spokojenost veliká.
mArCus_777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 17:55:31

Bennie, ktereho asuse xonara mas na mysli? D2X, D2 retail nebo DX ? Nevim jestli se ofic nedovazi,ale my je z velkoskladu normalne bereme. Ovsem ted je spise problem v tom, ze jich je nedostatek a ceka se na zasilku od Asusu. Taky jsem se na ni chystal az jsem si je nechal prodat. A to uz jsem jednu D2X mel v pc. Porusil jem posvatnou zasadu, co se jednou do pc vlozi,vynda se az pri upgrade
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 13:13:21
avatar
Jsi hodný, scháněl jsem tuhle:
http://www.nejlevnejsipocitace.cz/shop/asus-xonar-d2-pci-eax-20-71ch-retail-p-30737.html
Ale nikde nebyla, tak už jsem koupil
http://avcomp.ekatalog.biz/zbozi/sb-x-fi-platinum-fatal1ty-champion-series/detail.aspx?p=z:103619.
Ten crystalizer je vážně bezva fíčurka.

Na Digifire 7.1 sice asi budu stejně vzpomínat dlouho, ale prostě Vista64 ovladače nejsou a nebudou, jen XP/Vista32. Pokud byste ji někdo za hubičku chtěl, leží na poličce.
Indy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD 4870 2008-07-05 19:20:44
avatar
KDY BUDE HOTOVEJ TEST HD 4870 ???
R4don [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 19:28:55

hh, az bude karta k sehnani
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 19:57:23
avatar
No koupit se da - na alze byla 4870 vcera a predevcirem skladem (ted uz zase neni - dalsi maj bejt 8.7.)
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 20:27:42
avatar
hehe 8.7 to jedu do Prahy na koncert...že bych si pro mršky zaskočil
krYshuT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 22:00:36
avatar
nojo, ale tam jí maj za 6k
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 00:42:04
avatar
no není kam spěchat..ty ceny brzy slezou dolů..stejně čekám na OC edici od Gainwardu nebo případně i asus kdyby gainwardy v oc verzích nějak nebyly ale to bych neřekl..
Uo619 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 19:23:17

cuas, podlemně v dnešní době nemá cenu uvažovat o něčem jiném než je ati HD4850/70, jenže když se tak podíváte tak plno lidí kupuje ty "nadupané" pc z letáků kde píšou herní 8600GT...Lidi co se zajímají o IT mají jasno ale takový "normální" lidi co nemaj ani páru že vůbec nějáká ati/nvidia je si myslim že je pořád mnohonásobně víc
R4don [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 19:33:29

jo tyhle makro, tesco pc jsou jeden velky vtip.. ale co nadelas.. vysvetlovat nekomu, ze za ty prachy muze byt mnohem lepsi hardware, jen bez software na upravu fotek, ktery stejne pouzivat nebude.. je to smula toho cloveka, moje ne..
Tomasek1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 19:22:44

lol tohle je po vydani novych Ati kares celkem jasne ne? Stejna situace tu byla pri vydani 8800GT. Sem rad ze ati neslozilo zbrane a pekne to nvidii vratili.
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 19:24:14
avatar
No čojaviem, tvrdiť, že HD4870 je výkonom len 5% za GTX280 mi príde trochu nadsadené...
Neznámý  2008-07-05 19:31:12

No vzhledem k tomu že tu nemáme žádný 100% test tak neni ale i je...nebo DD ty už máš tuto kartu otestovanou?
warmy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 19:45:22

Když jsem skládal pc tak podle následujících bodů.

1. určení rozpočtu
2. zařadit nejvýhodnější komponenty
3. nacpat do rozpočtu zbytek

u mě to bylo asi takhle: 5000+BE, fortron BS 2, asus m3a a zbyly nějaké 4k na grafiku... rozhodovalo se mezi 9600, 8800 a 3870.


Kdybych kupoval samotnou grafiku tak je asi hlavním vodítkem poměr cena/výkon.
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 20:03:58

Myslím že češi kpují klausovu kyčel
R4don [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 20:13:16

jn.. a hned nekolikrat
RaY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 20:15:00
avatar
Lidi co aspon minimalne ctou sem tam neco na netu musi vedet kde je ted Nvidie a kde ATI .
Nvidie ma jednu nespornou vyhodu ktera ji pomuze tuhle krizi prestat bez vetsi ujmy a tou je marketing . Podobna situace jako Intel Pentium 4 a AMD Athlon 64 .
Ale pokud to bude trvat delsi dobu tahle jejich predrazena neschopnost tak by je to mohlo stat pomerne hodne .
Osobne jsem nedavno zakoupil novej 24`` LCD panel a hodlam vymenit i grafiku bo moje postarsi Nvidie GF7900GTX uz nestiha v nativnim rozliseni toho LCD na plny detaily musim ubirat na detailech a to nechci takze uvazuji bud o 4870 ci 4870X2 ale to az podle ceny a doby kdy vyjde bo 5000 serie ma bejt uz na novej rok coz je moc brzo ale asi nema cenu furt na neco cekat.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 20:29:48
avatar
ber HD 4870
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 22:00:09

tak to by som si nasetril na tu GTX280 som pozeral testy na zahranicnych strankach a ta GTXksa bola o cca 30 fps v hrach vykonnejsia od tej 4870tky s vyhladzovanim a plnymi detailami. a to je co uz povedat. nehovorim o tom ze ati mala 100 a nvidia 130 ale o viac narocnych hrach. crysis a spol. hry.
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Co koupit? Nic. 2008-07-05 20:18:06

Už dlouho jsem tu nic nepsal, některé výplody nademnou raději nebudu komentovat, protože bych dostal ban.

Já osobně vidím problém v tom, že dnešní grafiky (a už je jdno, zda je to HD4800 nebo GF9800/260/280) už takový prodejní boom jako 8800GT/HD3850/HD3870 nezažijou. Důvod? Hodně lidí má právě už zmíněné karty (+ ještě 9600GT) a přeci jen, výkon HD4850 je za tu cenu sice skvělý, ale nevím, zda se člověku s 19"-22" monitorem vyplatí přejít z dříve zmíněných karet.

Všude se píše, jak jsou lidi a PC přesyceni výkonem. Asi je to pravda. Máme tu hry, které jedou 100+ fps a zde je upgrade úplně zbytečný. A potom je tu Crysis, které jede mizerně i na několika high-end kartách pracujících dohromady. Kvůli něho taky nemá upgrade cenu.


Já osobně, kdybch měl upgradovat ze své 3870, tak bych volil buď HD4870 + pořádné a tiché chlazení nebo GTX260. Bohužel, o GTX260 vím jistě, že se mi do case nevleze na délku, u HD4870 si jistý nejsem. Ale stejně, k čemu? Svojí kartu jsem kupoval za 5500, dneska má cenu tak třetinovou, takže se snad ani nevyplatí prodávat. A zase dávat dalších 5500? Abych měl v Crysis o 10 fps více a stále bylo nehratelné? Nebo naopak v UT3 měl místo 100 fps 120? Stejně mám vsync na 60, takže je to k ničemu.

No pokrok je třeba, dnešní karty jsou fajn, ale hodně lidí s předchozíma grafikama za 4000-6000 Kč asi bude čekat na další generaci/půlgeneraci.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 20:34:40
avatar
ATIny jsou momentálně lepší.Dnešní situace mi velice připomíná časy GF FX a ATI 9xxx ..HD 4870 je jen mírně pod GTX 280 za poloviční cenu.krása.v CF má tak veliký výkonostní nárust oproti jedné kartě až je to téměř k nevíře.HD 4850 je brutálně výkona a ještě ke všemu pekelně levná. GTX 260 není špatná ale za ty peníze ne díky..být za 5k,- beru hnedka z fleku tři kousky do SLI..Beru dvě HD 4870 do CF už jen čekám až příjde na trh gainward s OC edici nebo nějakou edicí která bude mít "otevřený" bios
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 20:48:08

Casy GF FX a ATI 9xxx? To si delas standu ne? To byla uplne jina situace, protoze FX byly nepouzitelny karty, v podstate ve vsem horsi nez konkurence. Ale to rozhodne neni soucasny pripad. Karty nVidie jsou ted nevyhodne pouze vyssi cenou, jinak nemaji chybu. A v tuto chvili bych si 4850 ani 4870 nekoupil, protoze jedna ma priserny chlazeni a druha prisernou spotrebu v idle. Takze pokud toto ATI nedoladi, tak si ke sve 24" LCD poridim GTX 260, financne me to rozhodne nezruinuje. Nastesti se nemusim chlubit kazdou usetrenou stovkou jako znama socka Bohumil Stejskal a jemu podobni.
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 20:49:32

Druhý odstavec je naprosto přesný. Když už DD citoval analytiky o tom, jak budou karty 48xx prodejné, "zapoměl" jaksi napsat o hlavní zprávě a to je, že hlavní bitva mezi ATI a NVIDIÍ se neodehraje mezi 48xx a 9800+/260/280, ale někdy příští rok.
Je naprostá pravda, že si všichni kdo jen mohli nakoupili 8800/9600, u ati pak 3850/3870. Trh je teďka nasycený jako nikdy dřív a lidi nemají důvod pro upgrade. Nejsou hry (bohužel).
Takže já osobně žádný obrat ve prospěch ATI neočekávám.
Jinak poměr cena/výkon opravdu neřeším a to u ničeho co si kupuji. Jednoznačně je pro mě důležitá pouze KVALITA.
Je to stejné, jako když jdu koupit třeba televizi. Koupím SONY nebo SAMSUNG a výrobkům typu ECG, SENCOR apod. se vyhýbám obloukem.
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 21:42:15

Naprosto s Tebou souhlasim!!! Thumb up!
ombres [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - eeeee 2008-07-05 20:41:51
avatar
lidi nevíte kdebych moch najít tu geforcku s tim potiskem s.t.a.l.k.e.r. já to hledal snad i na mars u
Martincz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 21:09:12

Tu nálepku myslim dával ASUS na 8800GTS/GTX.. takže se zkus podívat..
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 14:33:17
avatar
na GTX a GTS s jádry G80 se dával Ghost Recon ad.w. jako potisk i jako plná hra.S.T.A.L.K.E.R. se dávala jako potisk jen na HD 2900XT
Edit:jo ještě asus k 8800ultra přibaloval S.T.A.L.K.E.R.A ale karta byla bez potisku-klasická referenční ultra
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 21:43:38
avatar
Dyt na tom obrazku nahore je Stalker samolepka na 2900XT.
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 20:54:07

no a ja som stastny ze to s tymi grafikami je tak jak je ked som si naposledy kupoval GK to bolo uz strasne davno v 2006 mal som limit ze moja zaladna doska mala len AGP tak som do nej slahol to najlepsie co do AGP v tej dobe bolo a rozumnu cenu a 6600GT ktora ma stala 4800,- Sk ked si pozriem aky vykon sa da dnes za tieto prachy kupit az sa mi nechce verit a som si isty ze ked si kupim 4850 (alebo aj keby som si kupil 8800gt) tak budem prve hodiny po tom ako zostavym PC len civiet na monitor v nemom uzase ked si spustim Assassins Creed, Zaklinaca, CoD4 alebo Crysis a predpokladam ze mi ta karta v pohode zase rok a pol vydrzi, bo moje dalsie investicie poputuju do airsoftu a to je inak nakladna zalezitost
Martincz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 21:07:28

Doposud jsem měl vždy Nvidii a nikdy jsem si nestěžoval, když jsem kupoval new pc tak jsem šáhl po 8800GT a nestěžuju si.

Nový karty Nvidie jsou trochu mimo a je to pořád stejný.. Kdyby nechali jenom 8800GT a 8800GTS512 tak by to vyšlo +- na stejno, jenže lidi slyšej na to že je to nová generace.. proč bych si měl kupovat něco co je starý.. 90% lidí nesleduje jako my všechny testy a novinky. Věčina lidí jde do "Tesca" a tam koupí PC.. a a vůbec neví co je procesor a grafika.. neví že je nějakej Intel, AMD ATI nebo Nvidia je spokojenej že mu jde ta hra kterou chtěl a víc neřeší..

Ati se grafiky povedli Nvidii o něco méně hlavně kvuli ceně, ale jak jsem řekl jsou tady lidi kteří tomu nerozumí a berou to podle reklamy kterou Nvidia umí. A ruku na srdce Nvidii by se povedlo prodat i auto bez kol..
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 22:01:05

řekl bych, že tenhle přístup se pomalu mění. Nvidia není zrovna v lehkém období a to hlavně kvůli očekávaným propadům ve vyšším mainstreamu - momentálně moc nemají co postavit proti HD 4870. Pokud pustí na podzim o něco výkonnější kartu v podstatě tím odepíšou GTX 280. Není to zrovna záviděníhodná situace, evidentně nepočítali s takovýmhle návratem Ati.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 08:25:33
avatar
Ale o to přece jde ne? Odepsat novější kartou starší generaci
Nebo myslíte, že si karty vyrobí na roky dopředu? Vůbec bych se nedivil, kdyby se G200 na 65nm už přestávalo vyrábět a začínalo se vyrábět na 55nm.

ATI prostě celou dobu prodává 3870/3850, NV prodala G92/94 v 8800GT, 8800GTS,9600GT, 9800GTX, 9800GTX+ a nejnověji v 9800GT. Jedna karta vytlačuje z ceníku druhou, ale v podstatě je to stále ta samá karta, takže žádný problém.

Pokud GTX280+ vytlačí GTX280 tak to je přesně to, co NV chce Přemluvit dalšího zákazníka, který si GTX280 nekoupil, aby si koupil GTX280+ Nejde o to prodat co nejvíc GTX280, jde o to prodat co nejvíc karet NV jakýchkoliv. Z pohledu NV pokud si zákazník vyhlédne GTX280 a nakonec si místo toho koupí 9800GTX+, taky super, hlavně když si nekoupí ATI

Pro ilustraci, měl jsem 8800GTS320, po roce jsem ji musel reklamovat (asi to přetaktování bylo trochu moc agresivní), a díky memory bugu (který se mi ale nikdy neprojevil) jsem to chtěl vyměnit za 8800GTS640. A prodejce mi řekl, že Gigabyte už je dávno nevyrábí, že už nejsou nikde, ale že horko těžko někde vyhrabali poslední 8800GTS512 Přece se nebudu bránit
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 08:49:23
avatar
já jen poznámku .... tak se div, protože GT200 se jen tak 55nm vyrábět a prodávat nebudou, až tak ve 3-4Q .... proč? TSMC nemá kapacity na to vyrábět ve stejném množství 55nm pro NVIDIA a ATI, zvlášť když NVIDIA a její GT200 monstrum má plochu čipu jakou má a navíc si to představuješ jak hurvínek válku, nemůžeš vzít 65nm čip a začít ho vyrábět 55nm jen tak z fleku - pokud ty to dokážeš, tak upaluj k NVIDIA, protože by tě z fleku zaměstnali. Vývoj 65nm GT200 trval skoro 2 roky, vývoj 55nm GT200 zabere tak necelý rok a ještě se na něm pracuje ... proč myslíš že NVIDIA má NVIDIA s přechodem na 55nm takové problémy a stále dnes nemá žádný 55nm model běžně v obchodech? Myslíš, že schválně vyrábí větším výrobním postupem, když její konkurence má už dávno komplet svou nabídku v 55nm a tedy po všech stránkách výhodnějším postupu? ....
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 10:06:21

Nesouhlasím, že je 55nm proces po všech stránkách výhodnější. Podle mě za něj platí ATI o dost více, než NV za 65 postup a ani bych se nedivil, kdyby to ve výsledku naprosto finančně dorovnalo ten větší počet čipů co se u 55 vejdou na wafer ba naopak byla výroba dražší.
Ale to ani jeden z nás dvou nemůže nikdy posoudit, protože tyto informace jsou určitě tajné a taky závisí na objemu výroby, které u tsmc apod. NV nebo ATI objedná a na vzájemných vstazích a smlouvách.
NVIDIA nikdy neměla chuť platit tyhle extra platby za nové výrobky typu DDR4, DDR5 a pokročilé výrobní postupy a vždycky čekala až cena spadne a pak teprve přešla. Podle mě to dělala vždycky s EKONOMICKÝCH důvodů a NIKOLIV jak se snažíš naznačovat z důvodů technologické zaostalosti.
A přesně tyto kroky se ukázaly být správné, což je vidět na finančních výsledcích NV.
Podle mě je naivní si myslet, že by NV nemohla dělat 55 třeba ihned.
Prostě tvým závěrům nevěřím.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 13:44:20
avatar
Tvoje spekulace mne DD vážně baví ) Ale chtělo by to aspoň maličko do hloubky:

http://www.tsmc.com/english/b_technology/b01_platform/b010101_55nm.htm

cituji:
"TSMC's 55nm process is a 90% linear shrink process from the 65nm process. It provides cost savings while maintaining the same speed with similar or lower power.... And because 55nm is a direct shrink, designs can be ported easily from 65nm products with minimum risk and effort."

Proč nemá NV ještě 55nm čip? Protože jí stačí 65nm aby měla stejnou spotřebu a vyšší výkon než ATI Zatímco ATI platí za 55nm, NV v klidu využívá už osvědčený a tedy již laciný 65nm proces 55nm neznamená, že je to lacinější, on si to TSMC nechá zatraceně dobře zaplatit.

Až NV přejde na 55nm a DDR5, kam přejde ATI? 32nm a DDR7? A kam přejde ATI až NV bude na 32nm a DDR7?

Já ti tvoje nadšení nechci kazit, ale jsi nenapravitelný AMD-ATI optimista

edit by DD: a ty zase nenapravitelný nVidia optimista a ATI pesimista, situace se má tak jak říkám ...

EDIT by Bennie: ale to se právě principielně pleteš Já fandím ATI, a moc chci aby měli s NV trh napůl Vždycky jsem kupoval ATI, protože jsem jako student na NV neměl (9600xt, 1650Pro). Je mi totálně ukradené jaké logo má čip na grafice, na které pařím, jako je mi totálně ukradené na kolika nm či mm2 ten čip je Selská logika mi říká, že ATI na tom musí být dost blbě, když tak skvělé karty (a 4870DDR5 nepochybně skvělá karta je) prodává o tolik laciněji než NV. Logicky by měly stát stejně když jsou stejně výkonné. Prostě srovnatelná NV je dražší a přitom se prodává víc. A to je právě to kouzlo úspěchu NV a trochu slepá ulička ATI, vždy musí být lepší a lacinější, aby se na NV dotáhla... a to kšeftu a ziskům vůbec nepřeje.
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 22:02:41

to hovoris pravdu ale tak maju na to talent. ale aj tak nvidia vzdy robila dobre karty. aj ked to trosku s tymi cenami obcas prehana. ale tak aj ti predajcovia by sa mohli uvedomit trosku a dat to o tych 100-200 korun lacnejsie. nez maju v plane
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 16:56:21

Nojo maš pravdu .. ale uvědom si že i ta nejvykonější radoby sestava v tesku apodobně co jsem viděl ´ma GK maximalně 3850 nebo 9600gt ... popravdě nevim kdo to kupuje (myslim ty sestavy) ale asi se jim to dobre prodava tak proc to menit .
Popravdě taky žádna s těhdle novych karet se i kdyby byla sebevykonejsi nebude prodavat prilis dobre ... protoze prave onech 90%lidi jde do tesca kde si koupi superherninadupanou kartu 8600gt ktera ma neuveritelnych 512MB ram...
Neznámý  2008-07-05 21:39:05

mne pride HD4870 od Sapphire v pondelok(prisla by uz aj dnes v sobotu, ale kurierska sluzba ma volno cez vykend) takze od pondelka...
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 22:05:10

no a rovno ti pride s nou aj rada 5000 nie? vsak ju este nedostali este do redakcii na testy a ty ju uz budes mat? nejaka protekcia alebo co? aj ja chcem ale daj mi GTX280. to mi vydrzi na 5 rokov
Neznámý  2008-07-05 22:16:06

vcera piatok 4.7.2008 to uz bolo v žiline v prekladisku DPD, ale az vecer, takze to mi uz nedoviezli, takze najblizsie v pondelok, v alze mali tuto sapphirku na sklade asi 5 kusov(obrazok je ilustracny, ak si lepsie vsimnete, tak tam je na chladici nieco ako X800 alebo tak)

http://obrazok.eu/files/2m19rmrel2tdgxbz3brw.jpg adresu a meno nepotrebujem zverejnovat, to hadam chapete...

no napr na jednom nemenovanom fore(nemozem robit reklamu na konkurencje fora) ju maju, a testuju ju asi 3 dni... indicia - EH
berny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 09:40:11
avatar
nevím co pořát máte na alfacompu je 4870 skladem asi od středy
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 21:57:10

Fakt zajímavá otázka co si teď koupit. Největší dilema mám jako Nvidiot. GTX 280 je zatím ještě drahá, GTX 260 je k ničemu a 8800 GTX mám momentálně v PC. Takže pro mě nic. Počkám do podzimu jak dopadne přechod Nvidie na 55 nm výrobu jádra G200, pokud zase nic moc tak počkám do příštího roku na novou generaci od Nvidie. 8800 GTX zatím stíhá v pohodě a nic nenasvědčuje tomu, že by se to mělo změnit - kdo by si to byl skoro před dvouma rokama pomyslel. Kdybych měl rád Ati (jakože nemám) tak bych si koupil asi HD4870 - to je dobrá karta, i když jsem čekal, že skoro 2 roky starou 8800 GTX přejede výrazněji (ale to samé jsem čekal i od GTX 280). Od její koupě mě kromě náklonnosti k Nvidii odrazuje i ten chladič. Takže sečteno a podtrženo čekám do podzimu a možná až do příštího roku. Pokud to Nvidia nezmákne teprve poté zauvažuji o Atině.
MAREKX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD4870 2008-07-05 22:13:01
avatar
Vidím, že už to tu bolo spomenuté veľa krát, ale ATI je momentálne naozaj pri sile. HD4850 alebo HD4870 to je jedno. Ale ako viac ľudí tak aj ja sa prikláňam k HD4870, ktorú si do nového PC chcem zabezpečiť. Okolo takého 12.7.2008, dúfam že dostupnosť bude už v poriadku. A prečo si vyberám práve tú. Vyberám si ju preto lebo na GTX280 ma naozaj veľmi blízko okolo tých 90-95% a to je na kartu, ktorú zoženiete za 3000 menej v niektoých prípadoch až o polovicu lacnejšie. Tý ktorý si kúpili predchádzajúcu radu grafík ATI a Nvidia, môžu byť spokojný. Tí ktorý si kúpime tieto ATI karty na tom budeme pravdepodobne neskôr rovnako ako súčasný vlastníci HD3850 a HD3870, keďže na konci roka ma prísť HD5000. Stále a donekonečna sa však čakať nedá, to by sme nikdy nič nekúpili, a preto si myslím, že dnes je naozaj správne rozhodnutie vybrať si jednu z ATI kariet, poprípade popri HD4850 uvažovať aj o 9800GTX, ak teda klesne cena natoľko, že sa oplatí viac.
Ph0en1x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NAPROSTY NESOUHLAS 2008-07-05 22:22:17

Naprosto s vami v nekterych vecech nesouhlasim. Proc si vetsina recenzentu at uz PCT EH nebo tu mysli ze nakup Hiend graficke karty at uz je to 3870X2 4870 9800GTX 9800GX2 je napr pro 19 LCD zbytecny ? Ano chapu je urcite hranice fps pri kterejch je hra hratelna napr crysis 30fps vic uz je prezitek pro BEZNEHO HRACE. Ale napr takovy progameri css rozhodne poznaji rozdil mezi 150 a 200 fps takze a u takovychto pripadu zalezi opravdu na kazdem fps a GARANTUJI vam ze ten profi hrac pozna i minimalni rozdil takze v takovemto pripade je rozhodne nakup graficke karty napr za 10000kc pro 19LCD naprosto opodstatnely...

EDIT: takze shrnuto a spocitano - muzete rikatco chcete ze nemam sanci poznat napr v css rozdil mezi 150 a 200fps VY to mozna nepoznate ale pro profi hrace je to dost podstatnej rozdil takze tu prosimte nemelte pi.oviny ze pri 100+ fps uz je jakekoliv zvyseni vykonu naprosto zbytecne ....
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 23:13:11
avatar
ja se progamingu venuju..par let hraju uz to cs1.6 a css sem take zkousel..tedka sem 4fun hral chvily i cod4 a ty rozdily v fps hodne poznas jenze kazda progamingova hra je dost dobre optimalizovana a hraje se pomalu na co nejnizsi detaily..takze tam je karta za 10k stejnej nesmysl jako u normalnich her. a uz vidim progamera kterej utika koupit 3870x2 nebo 9800gx2 ci naky jiny cf nebo sli reseni...micro-suttering nebo inputlag je naprosto neakceptovatelnej..to uz raci misto 150 hrat na 100 fps
Bangla [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 00:41:12

Ja taktez musim souhlasit i nesouhlasit. Planuju koupi noveho PC s monitorem 19 palcu(Samsung 931BF) a grafikou HD4850.
Neni to uplny high end ale vetsina clanku tady popisuje ze je to zbytecna karta na toto rozliseni. Ja si to nemyslim. Chci hrat hry na maximalni detaily a bez kompromisu a jakoukoliv hru!!!!! Chci taky abych si mohl zahrat i za rok na tomto rozliseni!!!! Proto nebudu kupovat crapy grafiku .Procesor si koupim E2180 a hodim ho na 3GHZ,takze prekonam temer vsechny dvoujadra a to za cenu 1300KC s DPH. Maximalni vykon za minimum ceny :ú
Ph0en1x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - opet nesouhlas :) 2008-07-06 18:58:04

To je jasny ze kazdej progamer hraje stejne na nizsi zorliseni nez ma nativni a na low detaily .) a Proc si myslis proboha ze tomu tak je ? .) protoze chce co nejvic tech fps. Jasne je to jen maly procento uzivatelu ale pro takovy lidi rozhodne ma cenu si poridit napr 9800GX2 pro rozliseni napriklad 1024x768 aspon v css ano to je omezeny na max 300fps a namitky typu ze stejne i levnejsi grafika mi vytahne 300fps neberu .) max fps 300 vytahne proc ne .) ale min fps ktery jsou nejdulezitejsi oproti max fps ktery jsou absolutne k hownu .) a ani ta 9800GX2 nebude met v 1024x768 min fps nad 200 .) Jasne porad je toto silene maly procento uzivatelu ale JSOU tak prosim nepiste ze nema cenu si takovou grafiku pro takovej mon kupovat
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 04:10:33
avatar
ty si tak na velkyho progamera akorat hrajes ale vis o tom velky ho*no

na low rozliseni se nehraje jen kvuli fps ale kvuli vypnutim dementnich efektu aby lepe videl nepritele..v cs se hraje na nizky rozliseni (cs1.6 na 640x480 max 800x600 i kdyz vyssi rozliseni prinasi vyhodu ze vidis lip pres rolety) aby se lip davaly hlavy..fps je az na tretim miste a pokud ho pri pro tebe nejlepsim nastaveni (=nejlepsi viditelnost a to kdy se ti nejlip strili) mas nizke tak se upgraduje..ale progamingove hry jsou vzdy velmi dobre optimalizovany.

a progamer by si v zivote neporidil 9800GX2 zjisti si co je micro stuttering a input lag a mozna pochopis proc zadnej progamer nekoupi ani 9800GX2 ani 3870X2 ani zadny jiny CF nebo SLI a nemel tu takovyhle kraviny
Ph0en1x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 06:52:38

Heh vsechy argumenty co jsi tu ted napsat tu zfouknu jako domecekz karet nevim jak v cs ale v css je to neco uplne jynyho .) tam je priorita fps a na low se castecne hraje kvuli viditelnosti to mas pravdu ale to je az na druhym miste .)
Proc si myslis ty naivko ze WT PhP frod IoF a ja nevim kdo jeste maji vsechno na low a akorat zaply stiny a lehce vyhlazovani (4x)
A progamer by si vzivote nekoupil 9800GX2dalsi picovina kterjou jsi napsal znam minimalne 2 kteri vali na teto grafice a jeden je dokonce z nEph neni to nic moc klan ale rozhodne je to xkrat vetsi skiller nez ty .) a micro stuttering LOL mel jsem zapojeny 2x3870 v crossfire a rozhondne jsem nepozoroval micro stuttering

a jako posledni "progaminingove hry jsou jsou dobre optimalizovany" LOOOOL chlapce opet nevis o cem mluvis .) vetsina progamingovejch her je dobre napsana to mas pravdu ale ja se tu bavim jen o css a to ma tak silene napsanej kod pro hrani po netu ze by jsi se z toho po..... jeste nejake dalsi namitky nicko ? .)
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 10:39:34
avatar
rozdil mezi 150fps a 200fps poznas ale micro stuttering a input lag ne??no to si mi profik pro spickovyho hrace je dulezitejsi viditelnost nepritele a pro nej co nejlepsi subjektivni pocit mireni a strileni..fps jsou opravdu az na tretim miste protoze ty jednoduse nabere upgradem..stejne ale i tak spousta profiku hraje css i na 7600GT nebo x1950pro. kterej z neph si koupil 9800GX2??

a jako posledni..sitovej kod ma pramalo spolecnyho s grafickym enginem..a grafickej engine ma vyborne optimalizovanej takze na idelani fps ti opravdu 7600GT nebo x1950pro v pohode staci. takze chlapce jedinej kdo nevi o cem mluvi ses tu ty
redtroll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - názor 2008-07-05 22:45:38
avatar
Ahoj všem Z mého pohledu je dnes již dostatek výkonu na jakékoli kartě (k monitoru 19"-22") nad 3500,-Kč, že je skoro bezpředmětné se bavit o tom co je lepší, ať každý volí sám, někdo počítá s tím, že zakoupí lepší monitor a proto, vybírá dražší (lepší) kartu do budoucna aniž by si třeba uvědomil, že za pár měsíců bude ještě výkonnější a možná i levnější GF a nebo si ji jen chce koupit. Je to také o prefernecích (ty má naštěstí každý jiné, jinak by se neprodávalo a neměli bychom výběr).
Po pravdě si myslím, že je dobré dělat testy na celý segment karet ať ATI nebo NVIDIA (bráno dle abecedy - nechápu lidi, kteří se babrají ve značce), tím totiž zjistí každý která karta je právě pro něj a dle výkonu a ceny se může nádherně a svobodně rozhodnout (pokud ovšem není maniak a nevybírá dle značky).
Já nyní uvažuji o nové GF, jako náhradu za moji starou 1950GT. I tehdy jsem ji vybíral především dle ceny/výkon/hluk a myslím, že jsem udělal dobře.
Jsem rád, že se Grafický trh vyvíjí tímto směrem a že je znovu a znovu z čeho vybírat. Nyní to vypadá na 4850 s lepším chladičem, více opravdu nepotřebuji, ale pokud zjistím, že mi nevyhovuje, zakoupím lepší a neudu na této tolik tratit - naštěstí jsem se zatím nikdy moc ve svých potřebách nespletl..
Když nad tím tak uvažuji, tak kdybych si počítač stavil o 2Q dřív nebo později, asi bych volil jinak (co se týká GF) a měl bych asi Nvidii a obmněňoval po stejné době taky NV. Nějak se to sešlo a je to na ATI. Pokud by se GF nevydávali v jakýchsi vlnách a ty vlny nebyly pokaždé protichůdné asi bych měl horší rozhodování.
Důležité pro mne je získat co nejlepší výkon a za co nejméně peněz a to s co nejnižším TDP (je to zbytečné "pálení el.proudu) a mít na vědomí, že každý kus hardware zastará a jeho cena jde nenávratně dolů, proto není důvod vsázet na high end nebo na nejvyšší výkon, ale na jakousi rozumnou recyklaci.
P.S.: v důsledku pročítání různých příspěvků dodávám: plat nad 30k, střední vrstva, IQ nad 125 jsem slovan a celkem liberární občan a nemám rád blbce kteří "spamují" na internetu.

Nejlepší je napsat komment a nechat ať to rozumný člověk zpracuje a nad tím s čím nesouhlasím se zamyslet a nechat plavat, proč kohokoli přesvědčovat, že ten můj názor je lepší, ničeho se tím nedocílím a je tu akorát "spam", který akorát obtěžuje a odvádí myšlenky a nemá žádnou vypovídací schopnost, je k neužitku!
Snad se nad sebou každý rozumný člověk zamyslí a ti ostatní, s těmi to stejně bohužel nehne
Promiňte, že jsem se trochu rozepsal, ale už opravdu nešlo, nedat to zde najevo... Zdar
PeT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 11:46:06
avatar
Pod to se muzu jenom podepsat ;-)
Mad Chick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 22:42:07
avatar
Před 3 měsíci jsem dělal upgrade většiny hlavních částí PC . Původně jsem chtěl koupit 3850/3870/8800GT , ale věděl jsem, že díky škole a práci nebudu mít na hraní min 2 měsíce čas, proto jsem posečkal a za 14 dní mě čeká nákup nové GK. Jak se ukázalo rozhodnutí posečkat a nekupovat hned novou kartu bylo velice moudré, neboť teď si za cenu 3870 před 3 měsíci mohu pomalu koupit 4850. K tomu, neboť mám rád účinné a přijatelně hlučné komponenty, pořídím ac Accelero + 2x 120mm větráčky Nexus 1000ot/min.

Jinak já nakupuji v podstatě pouze komponenty s výborným poměrem cena/výkon, případně s dobrým taktovacím potenciálem. Jako stále ještě student si nemohu dovolit to nejdražší, ale vždy vyberu tak , že po případném OC se na to nejlepší dotahuji ;)

A tak mám procesor Intel E2160@1,8Ghz ( konkurenční amd nemá takoví OC potenciál) ...podle typu práce měním frekvenci mezi 2,7-3,1Ghz . A grafiku plánuji opět ATi díky perfektnímu poměru cena/výkon. Navíc je mi rv770 mnohem technologicky sympatičtější než zastaralejší G92. Pokud ovšem NVidia příjde napříště s lákavější nabídkou přesedlám po ATipauze opět k nim, na značce mi moc nezáleží, hlavní je dostat za své peníze maximum muziky, jak se říká

Edit: Jen ještě doplním, že používám 19' CRT (1600*1200) a časem přejdu na 22' LCD (1680*1050)
ONdr3j [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-05 23:33:59
avatar
ja osobne uz mam predobjednanu 4870, dovod preco som si prave ju objednal je jej vykon vzhladom na jej cenu, co sa tyka chladenia tak to ma vacsinou netrapi kedze na 99% menim vzdy a na vsetkych kartach chladic za ucinnejsi a tichsi

a co sa tyka mojho vseobecneho nakupu HW (nielen GK) je:
1-2) VYKON a CENA musia byt v sulade ale da sa prizmurit oko nad podavanym vykonom a vyssou cenou, nemyslim teraz pomer cena/vykon

dam priklad pri kupe GK a pomozem si tabulkou hore:
chcem novu grafiku, tak si vyberam, citam recenzie a narazam na novinky 4580-4870-GTX260-280 a samozrejme starsie modely ale tie vynecham kedze novsia generacia je novsia generacia (teda ak stoji za tu kupu ta novsia generacia), samozrejme prejdem bod c.3
kedze som narocny zakaznik ktory nechce len nejaky priemer tak vyradim 4850 (dobry vykon ale moj smad mi radi ze chcem viac ), teraz si zobiem ten graf hore, hmmm GTX 280 ma 100% vykon, 260ka 90% a 4870 95% pri cenach (berem najnizsie s grafu) 9900 za 280ku, 6700 za 260ku a 5000 za 4870 tak co si s toho vybrat? s tohto pohladu jednoduche, 280 odpiseme, na moj v kus dost penazi pyta, 260 ma celkom slusnu cenu ale ked pozriem na 4870 tak je jasne, berem 4870, podava 95% vykon ako 280ka pri polovicnej cene a je este aj lacnejsia ako 260ka a pritom vykonnejsia aj ked len o 5%
Takze som si zvolil 4870 a + novsie ovladace pridaju dalsi vykon naviac ale to neberem az tak do uvahy


3) pred kupou popozeram vsetky mozne weby s recenziami a pod vecami aby som vybral to naj nehliadiac na znacku, proste co sa oplati najviac
4) VYBAVA ale nieje to podstatne, dolezite je nech su tam kable co maju, na hre mi az tak nezalezi

pre pripadnych dotieracov ze nadrzam ATI tak vas sklamem, mne je jedno ci je tam NVIDIA alebo ATI, kupujem len to co je najlepsie podla tych bodov co som hore vyssie napisal aj ked som bol mladsi tak som bral len NVIDIU, o ATI som vedel ale dako ma nezaujimala ale uz som s toho vyrastol
inac mam 22" LCD

P.S. kedze nie som velky prispievatel do diskusii tak to napisem teraz
vyborna praca DD s celym webom, len tak dalej

P.S. 2 sorry ze je to take dlhe
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 08:38:17
avatar
A nevadí Vám že výměnou chladiče přicházíte automaticky o záruku? To mně by u grafiky za cca 6 tisíc docela vadilo.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 08:41:39
avatar
nepřicházíš o záruku, navíc se nic moc stát nemůže, jádra mají v sobě pojistky, takže se v případě přehřívání grafika prostě vypne ...

spousta lidí mění chladiče u grafik a ještě jsem neslyšel, aby někomu neuznali záruku kvůli tomu, že si tam namontoval chladič pro tu kartu určený ...
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 10:27:35
avatar
Akorat v pripade ze tu kartu jde clovek reklamovat tak tam musi nejdriv vratit puvodni chladic.
ONdr3j [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 11:57:43
avatar
nevadi kedze ako uz napisali tak neprichadzam o zaruku ale samozrejme som sa pre istotu spytal ci je to tak, tiez by mi vadilo kebyze onu pridem par dni po kupe ale nastastie zatial som sa nestretol s tym ze ju stratim

ale neviem teraz na ktorej grafike, respektive na chladici taka nalepka ktoru ked odlepite tak pridete o zaruku ale neviem teraz aka je to grafika, neviete?
juloSVKxxl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - záruka... 2008-07-06 20:10:01
avatar
myslím že ju dával(nálepku na COOLer) Gainward

EDiT: Ja som cooler menil už dva krát (nv6600, HD 3850 na ZALMAN) a v pohode, síce trošku zručnosti a opatrnosti potrebujete aby ste ju nebodaj nepoškodili.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 08:34:51
avatar
Tak to je fajn, že to takhle funguje.

Sice můj prodejce na webshopu mi tvrdí, že jakmile zjistí, že bylo neautorizovaným zásahem (bez potvrzení z autorizovaného servisu) pohnuto s chladičem a karta je vadná, tak záruky automaticky odmítají, ale je dobře že jinde to tak tvrdě nehlídají.

Prý je tam někde záruční záslepka, takové to klasické Warranty void if removed a nebo některé šrouby jsou natřené spešl černou barvou a šroubovák to poškodí. Jo a btw. prý systémově lze zjistit jestli CPU na grafice (asi tím myslel GPU) byl přehřívaný. Takže pokud si někdo vymění sám chladič a upeče se mu čip, má (alespoň u něj) smůlu.
Mad Chick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dotaz stabilita ovladačů rv770 2008-07-05 23:54:02
avatar
Omlouvám se za offtopic, ale kamarád by potřeboval poradit :

Jak to vypadá se stabilitou a kvalitou ovladačů ve Vista x64? Je to použitelné nebo jsou s tím problémy? Děkuji
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 00:46:30
avatar
??? o žádných problémech tohoto typu nevím ... kdyby ty ovladače použitelné a stabilní nebyly těžko by ty karty ATI prodávala ...
kloten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 12:18:17
avatar
mohl bys prosím tě objasnit,jak vyřešit problém s :ati2dvag,který způsobuje padání systému do modré obrazovky????
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 18:17:08

Ono to nemusí být ati2dvag.dll - tudíž ovladačem grafiky. V práci mi to taky takhle dvakrát spadlo, a IT pak zjistil ,že to bylo RAMkou. Proč modrá smrt napsala, že to bylo grafickým ovladačem nevím, ale po výměně špatný RAMky je vše ok. Může to být prostě tím, že ovladač načtený v ramce ztratí část dat a spadne. Ale nemůže za to. Projed si tedy RAMku Memtestem a uvidíš.
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 00:28:36
avatar
keby si tuto otazku polozil pred 2 rokmi chapem ale teraz? Stabilita je OK.

Indy ma absolutnu pravdu s 8800GT. Ked prisla na trh vsetci sa o nu isli potrhat v priebehu hodiny bola z kazdeho obchodu vypredana. Kazdopadne dneska by som o NVIDIE ani neuvazoval 4850 4870 proste nadhera kto by to povedal ze sa dockame highendu za 4000-5000tisic.
A uz neni treba grafiky tlacic vyssie kedze Xbox a PS3 su dominantne pre vyvojarov hier
Nobody_s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AIW ATI 2008-07-06 01:10:37

Keby sa teraz na trhu objavila All in Wonder s cipom 4850/4870 bez ohladu na cenu by bola v mojom PC.
10 rokov pouzivam ATI/AMD a doteraz som s nimi nemal problem.
V roku 1997 som kupil AIW s cipom 3D pro, rok na to uz som ju vymenil
za AIW rage 128 a v roku 2000 nasledovala AIW raden 7200 jedna s poslednych ktore boli vyrobene pod znackou ATI.
Menil som ju po 4.5 roku ked uz nestihala hardwerovo na Dx.
Ale doteraz sluzi v sekundarnom PC pre navstevy a znami na nej hrava cabalonline )))
Potom nasledovali ati radeon 1650 a x1950gt pred mesiacom to bola 3870 a v tento piatok ju vystriedala 4850. ) (4850 uz ma flashnuti modbios)
R4don [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 09:55:35

ona se nejaka AIW pry chysta, ale jako podvozek bude mit pcb s cipem ze starsi rady.. HD36xx jsem tusim nekde zahlih.. a jeji urceni je do HTPC
Nobody_s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 10:15:03

Uz som o tom prestudoval po roznych forach skoro vsetko.
Ale u AIW by som pod cip 4850 nesiel.Pokial v kratkej dobe bude vyrobena AIWka s 4850 tak do nej idem tieto karty vytlacia len nove technologie , zatial sa zda ze hardwarovo su tieto karti na svojom maxime.
Povodne som planoval kupit miesto AIW s cipom 7200 AIW s 9500 ale v tej dobe na slovensku sa dal zohnat len model 7200.
skiper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 02:08:50

Mám monitor LCD 22" (typ nwm ale to není hlavní), mám CPU AMD 4400+ a ted ta grafika. Asi vá příjde dost směšné mít PC (jakože) na hry , monitor LCD 22" a grafickou kartu ATi Radeon X550 co??DDDD Ne fakt mi to už leze na nervy jak furt musím čumět na hru v rozlišení 640x480, na rozpixelovanou obrazovku A tak do budoucna plánuju trošku změnu. Každopádně grafiku: na 22" LCDéčko si myslím že bude do budoucna bohatě stačit HD 3870 ne? Jak sem říkal, chcu mít PC na hry a to sem především velký player Call of Duty a ted má vyjít nový díl a tak abych měl na slušném rozlišení plných 125 FPS, ale to právě nwm jestli si mám radši vzít aj 4850, přece jenom to určitě rozjede na max 125 FPS, nwm poradte. Přikláním se víc k 4870.
P.S.: 125 FPS je moje oblíbená hratelnost u CoD, tak proto
Martin99 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3870 2008-07-06 09:40:31
avatar
samozřejmě záleží na tvých financích, ale aby ti ten výkon stačil i v budoucnu, tak doporučuju tu HD4850, už třeba i kvůli vyššímu výkonu v AA/AF (není až tak důležité, jestli si hrával v 640*480 tak budeš hledět jak puk i tak)

hodně o ní uvažuju i když mám HD3850, sice mě všechno v 1680*1050 jede v pohodě, ale asi jen tak spíš ze sportu

ale třeba do HD4870 bych už nešel kvůli (pro mě) vyšší ceně a spotřebě

HD4850 se už pomalu dá sehnat za 4000,- s vynikajícím pasivním chladičem accelero S1
R4don [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zdroj 2008-07-06 11:04:41

trochu OT, ale zajima me, jestli pro 4850 budu muset vymenit zdroj, kdyz mam ted Enermax Liberty 400W? Zbytek sestavy je: Pentium Core @ 3.2, 2x1GB ddr2, 2Sata disky + 1Sata DVDRW, pci Audigy 2, a key+mys na usb .. podle Power supply calculatoru to vychazi zhruba na 380Watt takze dost nahusto, a tak by me zajimalo, jestli to nespadne, kdyz pripojim usb flash Popripade, jestli by nebyla nutna omezeni, jako podtaktovat procesor..

//podtaktovani procesoru mysleno jako nataktovani na mene nez 3.2GHz;)
//soucasne mam 1950pro.. monitor 19" ..takze 4870 by pro me byla zbytecne moc.. kdyz 4850 vystaci na velmi vysoke fps i pod 22"lcd ve vsech hrach snad krom crysis
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 10:25:45
avatar
Ten zdroj je v pohode - PSU calculator udava vyssi nez skutecnou spotrebu.
R4don [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 10:43:02

btw.. meril jsem to s 9800GTX protoze ma velmi podobnou spotrebu .. a nastaveni 85%TDP a SysLoad 90%.. vypocital jsem znovu a vyslo 365W .. takze snad to bude ok..
Nobody_s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 11:02:35

Je mozne ze ten kalkulator pocita max spotrebu.
Znamena to ze vsetok HW bezi naplno. V reale to znamena ze hrajes nejaku silnu hru zaroven presuvas data z HDD na HDD a palis DVD nonstop. Pri 400w zdroji mas este dost velku rezervu.
R4don [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 11:28:36

jn.. presto na krabici 4850 je doporuceno min 450W.. Liberty bezi skvele, tak proc menit, radsi se opravdu nejdriv ujistim na nekolika mistech nez zacnu utracet za neco co ted stejne neni treba
Nobody_s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 11:33:18

Aj na vytahu mas udanu max nosnost a v reale je 3x vyssia.
Vyrobca len predchadza problemom.
U kvalitneho zdroja sa da predpokladat aspon 5% rezerva vo vykone.
Martin99 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zdroj 2008-07-06 11:54:17
avatar
HD4850 je pro mě taky favorit, ale počítám s ní až tak v září kdy, trochu spadne cena a začnou vycházet nové hry

na spotřebu se stačí podívat na
http://pctuning.tyden.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=11126&Itemid=44&limit=1&limitstart=5

na +- stejně náročném PC má v zátěži odběr 222W ... Liberty může zůstat kde je...
R4don [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 12:14:21

tak to jsme stejny pripad, taky ted pres leto novou gk nekupuju, pocitam polovina zari-rijen.. stejne ted nic nevychazi a prachy sou treba taky jinde..a vykon bude dostatecny i na novinky, o FC2 se rika, ze bude mene narocne jak soucasny crysis a stejne jako warhead..

btw, ta spotreba je nejak moc nizka, to jsou asi jen zivotne dulezite komponenty.. proc by tady Odkaz byly naroky na Watty o tolik vyssi?
Martin99 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - spotřeba 2008-07-06 12:52:17
avatar
hm tak teď na to taky čumím, viděl sem obě recenze, ale nějak sem si to nespojil
je fakt že mírně přetaktovaný 6000+ má vyšší spotřebu než E8400, ale určitě ne takhle brutálně, kdo ví jakou měli každý metodiku na měření spotřeby

I tak by ti to ale mělo vyjít, kdyby ne, tak to poznáš na stabilitě při zátěži a prostě zdroj vyměníš

EDIT: DD můžeš se k tomu vyjádřit? Měl si na měřák připojený i monitor, nebo je to něčím jiným?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 08:08:50
avatar
nene spotřeba je jen celé bedny, ale ta má v sobě docela dost věcí, navíc X2 6000+ má poněkud vyšší spotřebu než E8400 Sestavu už jsem ale vyměnil a tak budou čísla v dalším testu jiná, nicméně je to spíše orientační měření každá karta má stejné podmínky jde nám spíše o ty rozdíly mezi nima ...
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Není kam spěchat 2008-07-06 11:07:49
avatar
Pánové na koupi novejch Karet je ještě čas...stejně nejsou nové hry...budou po prázdninách :-) a to bude zase o nějakou tu stovečku levněji :-) Jo a koukám že Nvidia 260 šla pěkně dolů...ono když si odečtete Radeon 4870 tak máte nějakejch 2000 kreditů v Kešeni ale spousta lidí vůbec nemyslí nato že tam Nvidia ještě přibalila Ageiu že :-) no a jste na stejnejch prachách...
ssnake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 11:25:32

takze nV me NUTI koupti ageiu za 2k? omg! nidko to nechtel kdyz byla ageia sama, proc by to nekdo mel chtit ted? (nepocitam zelene kteri by od nV koupili i ho*no)
R4don [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 12:14:42

je to tak... pritom ATI ma taky fyzicky engine, za ktery ale platit nechce.. jo az bude vse vyladene, tak pak se muze mluvit o vyuzitelnosti. ale dnes platit za neco temer k nicemu..
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - na co čekáte? 4850 za 3 283 Kč 2008-07-06 12:54:16
avatar
už teď a tady : http://www.barbone.cz/?stiid=73643&strsort=6000RR&str=0& tit=ATI%20RADEON%20HD4850%20512MB%20DDR3%202x%20DV I%20HDTV%20PCIE
Martin99 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ageia 2008-07-06 11:50:34
avatar
hehe, přesně tak, Ageia byla shit

Samozřejmě počítání fyziky ve hrách grafikou není úplně od věci, ale musí to plně podporovat hry. Nikdo mě ještě neukázal graf, kde běží nová hra kvůli "přibalené Ageii" u nVidie rychleji.

Co vidím je, že HD4870 za nižší peníze předhání dražší 260...

Co může podle mě pohnout vahami jsou (CUDA) výpočty, které umí GK díky své architektuře zvládat rychleji než CPU, viz třeba ripování HD videa apod. pokud vím, tak to ale zatím není doladěné, pokud se mýlím, pošlete linky s novinkami
R4don [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 12:17:32

ageia mela jen same dema a airborne.. a ati neco chysta na prevod videa.. viz Obrázek
Martin99 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - převody videa 2008-07-06 12:54:10
avatar
to by bylo super, hlavní je ale podpora výrobců software, resp také to, aby implementace nebyla příliš složitá
kloten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 12:15:26
avatar
mohl by prosím někdo objasnit,jak vyřešit problém s :ati2dvag,který způsobuje padání systému do modré obrazovky????
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vyměnit toho mezi klávesnicí 2008-07-06 13:19:26
avatar
a židlí ***jestli chceš poradit, tak popiš, co je za problém, co máš za hardware, v jaké situaci se to stane... jen tak z voleje rada - máš zaplý 4 pin do boardu ? máš zaplé přídavné napájení do grafiky ? máš dostatečně výkonný zdroj ?
kloten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 16:02:49
avatar
no,naštěstí se tento problém netýká mě,ale kámoše.Pokud si ale zadáš do Google ten výraz tak zjistíš že to není mezi židlí a klávesnici,ale je to problém který se řeší v podstatě několik let a na každém PC se projevuje v jiné situaci.Dal jsem to tu jen z důvodu jestli opravdu někdo nezná fundovanou odpověď.
Nobody_s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 02:22:04

Divne.
Tu sa to tiez riesilo a problem bol asi na tej stolicke.
http://pc.poradna.net/question/view/136731-ati2dvag#re-196063
Ono staci niekedy update ovladacov.
kloten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 19:52:16
avatar
no škoda že ten problém nemáš.Mohl by jsi měnit ovladač jeden za druhým a stejně nanic.A pak by ti někdo napsal že chyba je na stoličce...
Lolita [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 08:29:59

Ja to vyresil! Prodal jsem ati kartua koupil nvidii ...
krokus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tak jinak. 2008-07-06 12:20:19

Měl jsem v posledních několika letech nVidia 6600GT/SLI, poté 7600GT/SLI. Nic moc, čekal jsem více. Tak jsem koupil 8800GT a pár měsíců nato 8800GTS. Nic moc, čekal jsem na zázrak. Ten měl přijít ve formě ATI 4850. Hurá, koupil jsem jí. Po týdnu jsem vrazil do počítače zpět nVidii 8800GT. Uvedu jen jeden test z 3DMarku 2006 s patchem 1.1. V základním nastavení: ATI ASUS 4850 11634 bodů s ovladači 8.6. nVidia Palit 8800GT 11732 bodů s ovladači 175.19. Testů jsem samozřejmě prováděl několik včetně i u Zotac 8800GTS (12476). Tak nevím... . Sestava počítače je uvedena u mého profilu.
Martin99 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3Dmark 2008-07-06 12:50:01
avatar
jestli hraješ 3Dmarky tak to je jasné, že nejsi spokojený, tam ten nárůst opravdu nebyl vysoký

taky záleží jaký máš procesor, při pomalém CPU se rozdíly výkonných karet stírají

PS: asi nevíš co s penězma že? protože kupovat další karty s rozdíly výkonu řádově v jednotkách % je pěkná blbost - viz přechod 8800GT - 8800GTS - 4850
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 15:45:52
avatar
Hej,usudzovat podla 3dmarku je fakt skvele A ked mas k tym kartam pribaleny nejaky amd 64 3000+ tak si s hocijakou kartou mozes akurat tak vytret ...
krokus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ach jo. 2008-07-06 16:21:12

Tušil jsem, že se k vůli 3DMarku někdo ozve . Ale pokud vezmu, že je to v podstatě program, který používá většina testérů, tak POUZE pro základní informace to není zas tak špatný benchmark. Hry jako Crysis, Colin McRae Dirt a pod. mám již odehrané a v High nastavení mi jela i 8800GT bez problémů. Nyní jedu RaceDriver Grid a mezi ATI 4850 a 8800GT jsem nezjistil žádný rozdíl. Na obou jedu v pohodě na high. Jinak, když jsi restituent, tak máš jakousi šanci si něco navíc dovolit . Jenže v tomto to není. Já hledám výrobek, který bude "šlapat"(nVidia), nebudou se u něj vyskytovat komplikace s instalací ovladačů(ATI), bude stabilní(nVidia) a popřípadě výkonný(ATI) a pak jsou peníze. Jenže jak to zjistit? Přes testy? Ty jsou pouze informativní. Přes diskuze? Zde se projevují víceméně emoce. Takže nejslepší cesta je si kartu koupit a s dobrou cenou jí pak prodat. V tom nemám problém .
Martin99 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ach jo 2008-07-06 17:06:17
avatar
nechcu se do tebe nijak navážet, ale prostě nemáš pravdu

- šlapat? WTF? jestli myslíš že prostě zasuneš PC do slotu nainstaluješ ovladače a v pohodě to jede tak to platí pro oba výrobce

- komplikace ovladačů u ATI? - to je minulost

- stabilní? - proč by karta neměla být stabilní? samozřejmě musí být zajištěno optimální chlazení, platí pro všechny karty

- výkonný - jaký výkon si zaplatíš, takový máš, ATI vždycky měla o něco výhodnější poměr cena/výkon, nVidia zase marketing a ovladače

Nevím proč ti nestačí testy, já z nich pokaždé zjistím co chci, lepší je si projít alespoň dva pro jistotu at to vidíš z víc úhlů pohledu
krokus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RE: 2008-07-06 20:22:17

Možná se budeš divit, ale mám. Komplikace ovladačů u ATI není minulost. Vysvětli mi, jak je tedy možné, že když jsem nainstaloval verzi 8.6 tak mi Průvodce rozpoznaným harwarem při chybě nahlásil, že ovladače nejsou kompatibilní "pro tuto platformu"(rozuměj XPéčka SP3). Jinak řečeno, pokud jsem instalaci provedl přímo z CD, tak bylo vše OK, ale to byla verze 8.5. Pokud jsem nainstaloval ovladače stažené z oficiálních stránek verzi 8.6 chtělo to po mě ovladače pro "Audio Device on High Definition Audio Bus". Zkoušel jsem vše možné, ale po restartu počítače to po mě vždy "něco" chtělo(objevil se vždy uvedený průvodce). Zkoušel jsem načíst ovladače z CD i ze složek a nic. Jednalo se o soubory AA01 a ATIHdmi.sys. Sice se mi načetly, ale ve finále mi Průvodce nahlásil výše uvedenou chybu. "Hrál" jsem si stím skoro celý den a výsledek nulový. Další perlička. Od verze 7600GT jsem začal vyměňovat chladiče. Udělal jsem to i u 4850, kam jsem dal chladič Accelero S1. Vše proběhlo OK, ale nechal jsem původní pastu. Teploty z 82°C!!! v klidu(s oficiálním chladičem), klesly na cca 40°C(později se stabilizovaly na 45°C). Řekl jsem si, že tedy ještě vyměním pastu a dám kvalitnější Akasa AK-TC 5022. Po vložení karty do počítače a jeho spuštění jsem se nestačil divit. Už při POSTu se mi na obrazovce objevily ve třech sloupcích bílé proužky a ve Windows jsem měl celou obrazovku posetou bílými tečkami. Během několika vteřin počítač "spadnul". Karta šla ihned ven a dal jsem tam nVidii 8800GT u které jsem vyměnil též chladič Coolink GFXChilla. Počítač v pohodě naběhl, ale pak přišla další rána když jsem chtěl změřit teploty. Programy RivaTuner, Everest Ultimate(včetně beta verze) či nTune mi je nezobrazovaly(?)!! Čím to, když u předchozích GK od nVidie to nebyl problém? Teploty se mi nezobrazovaly u těchto programů ani u ATIny, pouze v CCC. Uvedené programy nejsou schopny mi nyní načíst ani GPU. Nakonec jsem se dověděl, že mi ATIna asi poškodila na desce nějaké teplotní senzory či něco podobného. Nemám nic proti ATI, ale už poddruhé mě s ovladači zklamala.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 21:05:42
avatar
Pokud nejses schopnej nainstalovat ovladace urcene pro OS ktery pouzivas tak bych tipoval ze tvuj problem je PEBKAC

Kdyby ses kouknul na net tak vis ze je k dispozici BIOS pro 4850 kterej resi teplody ve 2D. Ani nemluve o tom ze monitorovaci programky potrebuji aktualizaci (ktera u nekterejch jeste neni k dispozici) aby mohli pracovat s novejma GPU ( to je ale prekvapeni..... ).
krokus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RE: 2008-07-06 21:55:00

Chceš mi tedy "nabulíkovat", že Leadtek 8800GT a Palit 8800GT májí rozdílný GPU a tudíž si musím počkat na nové aktualizované programy pro měření teplot? No nevím, ale mám od nVidie nTune verze jak 5.05.38.00, tak poslední 5.05.54.00. Od Everestu mám verzi Ultimate 4.50.1330 a nejnovější beta verzi 4.50.1412. Od Riva Tune mám verzi 2.09. Opakuji, před ATInou se mi teploty zobrazovaly, nyní nikoliv. Takže pokud jsem pochopil dobře. Musí se "zvlášť" pro značku Palit "vyrobit" nové aktualizované programy, že ? Jinak BIOSy do GK nahrávat neumím .
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 22:06:36
avatar
Ne ale pro to aby se zobrazovali ty udaje u 4850 potrebuji mit ty programy aktualizaci ktera pridava podporu 48xx. Pokud ti to pak nejede ani u NV karet tak je na vine nejspis neuplna odinstalace ovladacel... nebo sis to rozjebal tim jak sis s tim celej den "hral"
krokus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RE: 2008-07-07 20:14:57

Tak už nevím jak to mám ještě vysvětlit. Everest Ultimate beta verze je nejnovější s podporou právě pro ATI 48xx. U předchozí verze se mi nezobrazovaly žádné hodnoty pro GK ATI, ale pro nVidii 8800GT ano. U beta verze se mi zobrazí vše, jak u ATI, tak i nVidie kromě informací o teplotě a GPU. Jinak instalaci ovladačů pro ATI i nVidii včetně uvedených programů jsem prováděl vždy na čisté Windows. Takže nebyla nutná odinstalace "jiných" ovladačů. Každopádně to už neřeš. Bylo mě nepřímo potvrzeno, že mi ATIna asi něco poškodila na základní desce a zřejmě jde právě o ony teplotní senzory.
Nobody_s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 21:25:47

By ma zaujimalo aku mate zostavu.
Ja som ani CDcko nepouzil a instaloval som priamo stiahnute ovladace z netu.Dokonca som ani neodinstaloval predosle ovladace HD3870. Po restarte som akurat musel zmenit v nastaveniach zvukove zariadenie.
A1R2 som tak isto nasadil a do konca som preflesoval aj modbios a karta zatial slape ako svajciarske hodinky.
Asi bude problem v tom ze ste menej nadani technicky tip.
Teraz jedine zariadenie ktore pocujem su dve HDD seagate.
krokus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RE: 2008-07-06 22:01:06

Jak už jsem uvedl konfiguraci počítače lze najít u mého profilu. Pokud to není pro ostatní vidět(?), tak pak jí uvedu. Jinak nevím, zda jsem méně nadaný technický typ, ale přes deset let stavím(jako amatér) počítače . Na prvním počítači jsem pracoval už v roce 1994. Samozřejmě odborné věci neznám .
Nobody_s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 22:34:12

Ja som v roku 1991 harwarovo upravoval svoje ATARIcko.
Z vlastnych skusenosti viem ze na odpisanie HW staci aj staticka elektrina.Neviem ako je to u komunity okolo NVidie ale za 10 rokov co pouzivam ATI grafiky som vdaka vynikajucej celosvetovej komunite nadsencov tejto znacky vyladil kazdu jednu ATIcku co som mal k plnej spokojnosti.Iba raz som mal problem aj to vlastnou chybou ked som kupil ATI od vyrobcu Man Li. Ked skladam nove PC najskor vyberiem komponenty hlavne si davam pozor pri vybere MB co je zaklad.
krokus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RE. 2008-07-06 22:50:21

A v tom to asi bude. Znám to, že kdysi se některé komponenty "nesnášely". myslel jsem si, že v dnešní době je to již utopie. Jak je vidět asi to pořád platí. Jinak já mám Gygabite X38 DSP5 a asi se s ATInou "nesnese". V mém případě jde vyloženě o konflikt se zvukovkou. Mrzí mě to, protože ty recenze co jsem přečetl(i zde), jasně ukazují fenomenální nástup ATIny, které nVidie nemůže vydýchat a já narazím. No nebudu to už řešit. Zkusím ještě tu 4870 a jinak se vrátím k nVidii.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 08:49:38
avatar
Ještě jsem neslyšel, že by teplotní senzory grafické karty byly na základní desce.

Podle mne teplotní senzory grafiky jsou na grafice a výsledek grafika na požádání posílá po sběrnici, jediné co může grafika na desce poškodit je PCI-E slot resp. navazující spoje.

Na desce jsou akorát teplotní senzory pro CPU resp. aux, ale ty jsou od PCI-E oddělené řadičem PCI a bridgem atd, takže kdyby grafika tyhle poškodila, tak by odešla celá deska.

Spíš to opravdu bude komponentovou nesnášenlivostí konkrétních kusů. Pamatuji se, když jsem do kompu dával 4 SIMMy, tak jsem půlden hledal správné pořadí, aby komp naběhl a viděl celou kapacitu. Buď nenaběhl, a nebo některý simm vůbec neviděl. Kupodivu po půldni laborování nakonec zafungovala kombinace, kterou jsem už několikrát předtím neúspěšně vyzkoušel a od té doby "drží". Logiku to nemá.
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 4870 vs 4850 2008-07-06 12:31:02
avatar
No ja sa neviem rozhodnut medzi 4850 a 4870 tak som zvedaf na testy
oyza [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-06 13:31:31
avatar
ja akorat nechapu, ze porad mate potrebu hlasat do sveta, ze tohle a tamhleto, nejlepe co mam zrovna ja, je nejlepsi. preferovat nejakou znacku muzete, ale nic se nema prehanet

p.s. ten kdo tvrdil, ze 3870 je shit, keca. mam ji doma, tak musi bejt nejlepsi ne!
Mrtvola [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CF 2008-07-06 16:25:22
avatar
Já jsem si užíval své HD3870 za super cenu. Pak se naskytla možnost druhé za velmi dobrou cenu, tak mám ted CF. Nyní kupuji desku s X38 a nějaký čas mě to myslím vydrží. A až v budou v bazareh HD4870, tak asi zase UPG:-) Ale to už budu asi makat a hraní bude někde jinde.
Jinak ATi mě je sympatičtější. U NVidie mě štve že sice má nejsilnější karty, ale nechává si nehorázně platit. Fuj.
ikeL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 11:06:53
avatar
Ještě k těm ovladačům od ATI, nevím jak s tím můžou mít lidi pořád problém. ATI používám už nějaký ten rok (první grafika byla Radeon 9100 64MB) a nikdy jsem neměl problém s ovladači, jen jsem odinstaloval staré a nainstaloval nové, nic víc. Stabilita ovladačů byla vždy dá se říci výborná. Kdyby jste se v tom lidi pořád nešťourali a nepreparovaly vnitřnosti tak by vám to možná šlo bez problému. Jediný problém jsem měl až s CCC který mi pár verzí nechtěl jet a tak jsem instaloval jen ovladače bez CCC.

Do teď používám Radeon X700 Pro a koukám že su asi poslední s tak slabou grafikou na dnešní dobu

Ale doteď nebyl důvod měnit poněvadž mi aji CoD4 jede sic na medium detaily, ale jede. I tak vypada hra dobře. Používám k tomu 20" LCD. Do teď jsem neměl problém rozjet hry, jenže začali mě prudit hlášky že moje karta nepodporuje DX9.0c s tím spjatá PS3.0.

Takže až teď padla volba na novou grafiku a že tak dlouho používám jednu firmu tak jsem si řekl že u ní zůstanu a koupím HD4850 a jsem ještě rád že je tak levná.
Krayzie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 12:21:23

Osobne stojim vzdy za "slabsim", takze v mojom pripade to bude urcite ATI. Momentalne mam v HTPC HD3450 za cca 600 SKK, ktoru som kupoval len na prechodne obdobie letnych mesiacov (HTPC som skladal v juni), ktore nemienim travit za PC a TV. Na jesen prelom septembra/oktobra budem GK upgradovat a bude to bud vypredajova HD3870 Ultimate od Sapphire alebo HD46XX (zalezi aky bude poskytovat herny vykon pre moje potreby, t.j. rozl. 1360x768 ) alebo HD4850, ale 4XXX seria pripada do uvahy len v pripade, ze vyriesia POWERPLAY a karty budu mat v 2D spotrebu slubovanych 10-20W.
Ako som spominal vyssie, som za zdravu konkurenciu a pokial vykonovo uzivatel nic nestraca (resp. straca minimum) oproti adekvatnej ponuke od NVIDIA, tak kupa NVIDIA nie je z mojej strany mozna, lebo musim predsa podporit "slabsich" :-) Takisto, donedavna bol velky problem vyuzivat HW akceleraciu HD ripov na kartach NVIDIA (momentalne to uz s MPC HC problem nie je) ale kedze tuto vlastnost vyuzivam, tak u ATI je to dlhsiu dobu bezproblemove + ATI ma vseobecne UVD lepsie zvladnute (HW akceleracia aj pre VC1) ako ma NVIDIA zvladnute PureVideo.
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 13:42:48

no ja som kupoval GTcko niekedy potom co sa objavilo v ageme to msi za cenu pod tusim 5000 korun aj s dph a za tu cenu to bola v danom segmente najlepsia karta v pomere cena / vykon pretoze 3870 stala rovnako a GTcko malo aspon v testo nejaky ten framik viac .
V tom case clovek este nemohol si byt isty aka bude a kedy bude 4 seria od ati a vseobecne sa ocakavalo ze financne problemi sa podpisu aj na karte respektive jej kvalite a vykone .

Dnes uz by som urcite isiel do ati pretoze aspon pocitovo mi jadro GT200 prijde ako nie prilis vydarene . Hovorim pocitovo pretoze vykon a vobec testy vyzeraju slusne ale inak je to mamut .
Co sa 8800GT tyka podlamna je to najlepsia karta aku NVidia vydala a zatial ma nic nepresvedcilo o opaku .
ATI ma 48xx ktora zatial rulez , mozno ked nvidia bude za par mesiacov predavat GTX260 za 200USD (4000 korun) tak ma nejaku sancu prerazit .
Miri37 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Má volba HD 4850 2008-07-07 18:08:14
avatar
Požadavky na GPU se oproti dřívějším letům mění a zrychluje se cyklus jejich obměn ze strany výrobců. Jelikož se dnes běžná grafická karta (třeba HD3870) stává energeticky nejnáročnější součástí PC a jsme v období výraznějšího zdražování el. energie (trend bude pokračovat). Je tedy téměř logické, že hodnota spotřeby stoupá na žebříčku sledovanosti. Většina lidí pochopí, že vyšší výkon vyžaduje více energie (zanedbávám vliv výrobního procesu atd). Já jsem tudíž ochoten akceptovat i 300W spotřebu GPU ve 3D pokud bude odpovídat výkonu a já jej budu vyžadovat. Stejným způsobem nahlížím na i na 2D režim, jenž je u mého CP převažující. „Jak výkonné GPU zvolit?“ Trochu amatérské historie. Obecně si stačilo dříve pohlídat velikost paměti u GPU, později podporovaný DirectX a typ paměti až pak velikost. To bylo dříve, když se testovalo v rozlišeních do 1024x768 max. 1280X960 a FutureMark měl nějakou orientační vypovídající hodnotu. Highend a mainstream bylo označení karet jenž znamenalo pro příklad (Highend = rozlišení ve hře 1024x768 + všechny dostupné efekty na max. cena nad 10 000Kč, mainstream = rozlišení ve hře 1024x768 + efekty střední, popř. některé vypnuté a cenová hladina 5 000 – 10 000Kč). Bývalo to jednoduší. Obecně měla většina lidí 17“ CRT a výkon grafický karet se odráže i v cenách s odstupem modelů po 1500-3000Kč u jednotlivých typů. Co dnes! FutureMark je dle mého v současnosti pro většinu lidí SW k ničemu. Při cenových odstupech GPU menších než 1000 Kč zmizel i tzv cenový Highend a mainstream. V současnosti by se výkonové rozdělení hodilo dle max nastavení efektů pro rozlišení (lowend LCD 17“, mainstream LCD 22“, highend LCD 26“)bez ohledu na počet čipů GPU. Jelikož mám v současnosti 21“LCD, jehož výměnu nepředpokládán v horizontu 1-2 let, tak je můj favorit HD4850. Důvod: Grafické karty značky ATI se jeví jako lepší koupě a jejich značení je od řady HD3xxx z mého pohledu nádherně přehledné (příklad výkonové a zároveň většinou i cenové řady: 3650, 3850, 3870, 4850, 4870). Prostě vím co kupuji. U NV poslední dobou ne! Tím netvrdím, že nemá nějakou dobrou kartu. Po vydání 8800GT se v sortimentu NV nevyznám. Seřadit karty jako u ATI já osobně nemám šanci. Asi geniální nápad obchodního oddělení NV vytvořit nepřehlednou situaci ve vlastním sortimentu výrobků kombinací označení (88xx, 9xxx, s GT, GTS, GS, GSO, GTX). Dříve byl rozdíl mezi GT a GS v ceně i výkonu výrazný. Cenový rozdíl třeba 2000 Kč. Zato dnes je to spíš už matoucí. P.S. V době většího přechodu na PCI-E to bylo přehlednější u NV a proto jsem si pořídil v té době a dané cenové kategorii NV 7600GT.
carli226 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Muj Nazor 2008-07-09 00:28:04

No - asi pred 1,5 rokem jsem si konecne dopral poradny komp a jelikos jsem asi tak trochu technologicky maniak tak jsem ze stare dobre ATI 1950 pro presel na tehdy novou 8800gts , ted jsem pred nedavnem tuhle kartu vymenil za - - - starou 8800gtx, ktera i dnes dava na prdel slavne 9800 . Jen se mi bohuzel dostala od prodejce do rukou prelease verze - nevim kde ji vzal a vzhledem k tomu ze je to verze OC ale aby se nesekala tak ji musim podtaktovavat na klasickou, tak ji jdu vratit.
No a co cert nechtel - muzu se ted rozhodnout za jakou ji vymenim - Ati 4870 nebo NV GTX 260 - ceny zhruba stejne - takze se budu ridit jen rozumem a ten ni bohuzel veli - jestli chci nekdy dve karty tak vzhledem k zakladni desce to musi byt GTX260 ale taky se na to muzu vykaslat a uzivat si jen jeden Radeon a porad budu mit dostatecne vykonnou kartu abych si zatim zahral co chci.
A to je prave ta parada - Firmy se perou - a zakaznik se jen spokojene smeje. Tak jen at to vydrzi. Ostatni - jako treba flame o tom ktera karta byla ci nebyla lepsi je nepodstatne a spis to ve me budi usmev - proste budme radi ze je z ceho vybirat a ze relativni high end je mozne koupit tak lacino
Lolita [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ati fuj 2008-07-11 08:08:38

Nevim jakou presne, ale asi neco ako 8400 od nvidia. Dokud ati neuvim fungovat korektne ve viste s tim, ze se vyuziva co ma krata umet - aero, video na druhym monitoru a 3d na prvnim a nepadat pri tom, tak at jdou doprcic, neumi nic! Mozna tak je to dobry na hry, to je ale lepsi rovnou xbox.
Tam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - realita je prosta 2008-07-15 12:12:59

"To mě přivádí na otázku, jak je to s tím uvažováním do budoucna v současné herní realitě ... " realita je prosta, realita je v reklamne, testy cte mizive procento kupujicich, kor ve svete kde se vice prodavaji OEM sestavy nes samostatne komponenty, dokud nebude mit ATI reklamu ktera prodava, tak porad bude jen tim tretim dopoctu, nVidia ma reklamu v temer kazde hre, nVidia ma reklamu v televizich po celem svete, nVidia porada obsahle reklamni konference po celem svete, nVidia obsadila pres 90% profesionalniho sveta, nVidia ma v marketingovem oddeleni proste spravne lidi co umej prodat i neprodejne, a ATI, ta jen kouka a jeji marketingove oddeleni umi jen zlevnovat, no popravde cena neni vsechno, proc myslite ze nejvetsi sledovanost SuperBowlu je v hodine H, tedy te reklamni, no protoze reklama hejbe timhle svetem vic nes cokoliv jineho
Rula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-08 16:15:26

Ja si myslim ze se ATI 4850 vyplati je levna a vykona dou na ni dobre vsechny hry pokud se nezapne 1920*1200 a všechny vyhlazovací funkce na plno
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!