Games News – oblíbené herní aktuality a zajímavosti
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 07 July 2008

 

 

  • Games News - oblíbené herní aktuality a zajímavosti

  Jak jsem slíbil, pěkný herní přehled je zde. Takže co se nám událo na poli počítačové a herní zábavy obecně? Podívejme se v čím dál více populárnějším přehledu ... Takže co se událo za poslední týden. No nic moc. Ale nějaké ty zajímavosti vybereme, zase taková nuda nebyla. Začněme třeba u nejoblíbenější počítačové herní hrdinky.

  • Tomb Raider: Underworld - Lara se všemi přednostmi v akci!

  V listopadu letošního roku nás navštíví v pořadí užnevímkolikáté pokračování dobrodružství Lary Croft, naší sympatické akční hrdinky a prototypu přítelkyně některých nadšenců. Na nejnovějším dílu si však tvůrci dávají extra záležet a slibují nám, že tentokrát to bude státá opravdu za to. Na světě je několik málo nových obrázků. Graficky to zatím nevypadá špatně, ale ani přehnaně dobře. Nicméně nás spíše zajímá samotná hratelnost a na Laru se přeci jen zatraceně dobře kouká. Tvůrci slibují realistické pohyby hlavní hrdinky - tak to jsme opravdu zvědaví, protože ručkování po okenní římse s hrudníkem o obvodu 120, to není žádný med ...

tomb-raider-underworld

Index očekávání: 80%

 

  • Sacred 2 - megalomanie!

   Jako jeden z mála v ČR jsem si nedávno mohl vyzkoušet novinářskou verzi hry Sacred 2 (ano pověst DDWorldu se stále šíří a já doufám, že brzy budeme moci rozšířit působnost na další témata, díky stále novým a novým kontaktům, které se mi jen hrnou). Musím říci, že po počáteční skepsi, když jsem měl obavu, že vývojáři se pokouší udělat vzhledově druhý pohádkový WoW, sem nadšen. Sacred 2 je na nejlepší cestě překonat DIABLO 2 a stát se velkým vyzyvatelem Diabla 3. Vězte, že na druhém dílu Sacred už se nešetří. Rozpočet jde do mnoha milionů euro, megalomanie a snaha o maximální německou preciznost ze hry jen čiší. Ať už vezmeme grafické zpracování hry, které je velmi pěkné, tak samotné fyzikální vlastnosti světa, který není statický. Prostě proti prvnímu dílu zlepšení asi tak o 1000%.

 

Rozloha světa je ohromná! A pořád bude kde co dělat. Questů jsou stovky a stovky a ty vedlejší mají mnoho co nabídnout a ovlivňují celou hru. Já, protože vedlejší questy v každém dobrém RPG vyloženě vyhledávám, jen jásám. Není totiž umění dohrát hlavní hru ale splnit všechno a najít i ten nejzapadlejší vedlejší quest a splnit ho. Podle informací tvůrců totiž hlavní line zabírá jen asi třetinu hry, zbytek jsou vedlejší questy! Dlouhá herní doba je tedy zaručena. Celkově je Sacred 2 ale stále jen běžným RPG a de facto nijak nevybočuje ze zažitých kolejí. Přesto myslím, že se máme na co těšit. Hra se hraje jedna báseň, souboje jsou parádní zábava, zejména Bossové jsou skutečně unikátní a velcí jako barák, i když spíše klamou tělem, co se týká skutečné síly. Sbírání předmětů je pořád návykové, příběhové linie široké a ovlivnitelné, no prostě RPG jak má být. A Sacred 2 si nehraje na nic. Je to Ačkový Evropský vysokorozpočtový titul. Hra by měla vyjít 2.října a to nejen na PC, pro které je primárně určeno. Vyjde také na konzole PS3 a XBOX360, ale až v listopadu. Musím říci, že Sacred 2 vypadá dobře, dokonce tak dobře, až se trochu bojím o Diablo 3. Blizard má před sebou velkou výzvu a myslím, že se jí bude chtít chopit, něco mi ale říká, že v tom případě není moc pravděpodobný pro Diablo 3 rok vydání 2009. Vzhledem k tomu, že v září vychází Fallout 3 a v říjnu zase Sacred 2, myslím že nás čekají perné dva měsíce, ve stylu ještě jedna úroveň a půjdu spát ...

Index očekávání: 110%

 

  • GTR Evolution - závodní simulace v novém kabátku

Když se řekne SimBin, tak každý fanda skutečných závodních automobilových her zpozorní. Tahle švédská parta vážně umí. Co se týká simulátorů je to špička ve svém oboru a už si na nás přichystali další díl ze série GTR. Tentokrát nese podtitul GTR Evolution a dočkáme se mnoha nových oficiálně licencovaných aut, jak závodních tak sportovních a mnoha okruhů. Hra vyjde i v novém grafickém zpracování s pořádným destrukčním modelem. Samozřejmě na své si přijdou milovníci simulací, takže nic pro rádoby řidiče, kteří si myslí, že když zvládnou Grid nebo NFS na nejvyšší obtížnost s vypnutými pomocníky, že vůbec vědí a umí řídit závodní auto. I když prý i na tyto rádoby závodníky s myslí a tvůrci chtějí do hry dostat i celou řadu pomocníků, kteří umožní hru i těm méně zdatným. Hra by mohla vyjít ještě letos.

gtr-evolution

Index očekávání: 90%

  • Moscow Racer - vzhůru do Moskvy!

Trochu z jiného soudku je tahle závodní hra. Tohle je zase arkáda jak vyšitá, takže zapomeňte na to, že nějaké fyzikální zákony existují. Hra se bude odehrávat v Rusku a konkrétně v Moskvě a to prý formou pouličních nelegálních závodů (které jsou v Rusku denní realitou). Chybět by neměl adrenalin, rychlost, model poškození a tuning. Za vývojem hry stojí ruské studio a jak víme, východní studia dokáží občas překvapit. Doufejme, že to bude platit i o této závodní arkádě, i když udělat slušnější konkurenci několika posledním dílům NFS by zase nemusel být takový problém a popravdě řečenu i průměrný herní vývojář by to měl zvládnout levou zadní. Tak uvidíme, po Moskvě jsme ještě nejezdili a může to být příjemná změna po věčném závodění v USA.

moscow-racer

Index očekávání: 70%

  • Ferrari Challenge - hen hééééééén!

Nedávno jsem vás informoval o prácích na první licencované čistě Ferrari hře. Nyní tu máme první video a vypadá to parádně. Uvidíme, na co všechno tahle hra vyjde, ale vypadá na multiplatformní záležitost. Každopádně povinnost pro každého fandu Ferrari.  A teď už to video:

 

Index očekávání: 90%

Podívejme se na další novinky ...

 

  • Herní nároky nových her ...

Celkem často zde u mnoha a mnoha příležitostí opakuji, že současné grafické karty mají tolik výkonu, že ho stěží v dohledné době využijeme tak, že by nám nestačil. Nutno dodat, že obecně je výkon současných i levných počítačových sestav tak vysoký, že na hry, i ty plánované na příští rok budou stačit s obrovským přehledem. Vývoj hardwaru jde totiž mílovými kroky, zatímco software nám nějak pokulhává a že hardware dnes už software předběhl je naprosto zřejmé. Pokud si myslíte, že vám současný PC nebude stačit pro nové hry, tak tady jsou HW požadavky dvou nových.

Začněme očekávaným STALKEREM: Clear SKY. Jeho HW požadavky jsou následující:

Minimální:

  • Operační systém: Windows 2000 (SP4) / XP /Vista
  • Procesor: Intel Pentium 4 (2 GHz) / AMD XP 2200 +
  • Operační paměť: 512 MB RAM
  • HDD: 10 GB volného místa
  • Grafická karta: 128MB Direct X 9c kompatibilní karta

Doporučené:

  • Operační systém: Windows XP /Vista
  • Procesor: Intel Core 2 Duo E6400 / AMD 64 X2 4200+
  • Operační paměť: 1,5 GB RAM
  • HDD: 10 GB volného místa
  • Grafická karta: 256MB DirectX 9c kompatibilní karta

  Že by byly zrovna krvavě náročné, se říci nedá. Současné počítače a grafické karty kolem 3500 korun, zvládnou plné detaily s velikým přehledem, řekl bych, včetně fines jako je DX10. Ze Stalkeru tedy mít strach nemusíme. Další očekávanou hrou je StarCraft 2:

Minimální požadavky:

  • Procesor: Intel Pentium 4 (2.4GHz) nebo Athlon XP 2500+
  • Operační paměť: 1 GB RAM
  • Grafická karta: Nvidia FX 5500 nebo ATI Radeon 9700

Ano, toto jsou požadavky hry, která vyjde ke konci roku 2008 nebo začátkem roku 2009. Myslím, že tuhle hru nebude mít smysl ani benchmarkovat na grafikách, protože je jedno, zda budete mít 400 nebo 500FPS :) se současnými grafikami. V dohledu není zkrátka žádná hra, který by měl být pro současné mainstreamové počítače a grafiky nějakou skutečnou výzvou a na současném stavu věcí něco změnit.

  • Novinky a aktuality ....

Sony PS3 - stále bojuje

   Konzole SONY PS3 nejspíše bude pro SONY celkově prodělečný podnik, je to jediná dnes dotovaná herní konzole a SONY na ní prodělalo už skoro 6 miliard dolarů. Samotná výroba je velmi drahá, konzole je drahá a proti oběma konkurentům ztrácí i na poli her. Pro PS3 bylo nedávno zrušeno několik nadějných projektů a vývojáři od exkluzivních her pro SONY upouštějí, protože zkrátka exkluzivní hry nevydělají. Přesto PS3 vyhrála SONY jednu důležitou bitvu a to právě souboj Blu-ray proti HD DVD, takže je tu velká naděje pro SONY, že se jí těch několik miliard dolarů co na PS3 prodělá, vrátí jinak. Mnozí nepředpokládají, že by PS3 za celou svou dobu si na sebe sama za sebe vůbec vydělala. Jako by toho navíc nebylo dost, SONY vydala firmware 2.4, který měl přinést velké novinky, ale po sérii hlášení uživatelů o tom, že firmware znefunkčnil celou konzoli, SONY nový FirmWare stáhla a pracuje na jeho opravě.      

PS3-konzole

Petice za nekradení Crysis ....

  Nevím, jestli je to smutné nebo pro pobavení, ale na světě je další petice. Tahle je směrována na EA a Crytek, aby nadále vyvíjel hry jen pro PC a to hlavně proto, že právě na PC se posouvají technologické limity. S tím lze určitě jen a jen souhlasit. Právě Crytek oznámil, že končí s vývojem exkluzivních PC her. Vede ho k tomu fakt, že Crysis je prodejním propadákem, protože se této hry prodalo skutečně směšných 1,5 milionů kopií, což je na takovýhle titul žalostně málo. Jen Zaklínače se prodalo více než 2 miliony a to je znám hlavně jen na našich trzích. Za vším stojí pirátství, protože Crytek si nechal zjistit, že na jednu legální kopii připadá neuvěřitelných 15-20 nelegálních! Petice tedy vyzívá k tomu, aby uživatelé druhý díl Crysis Warhead nekradli.

crysis-warhead

     Osobně si ale myslím, že na úspěchu druhého dílu bude záležet i na jiných věcech než na technologii. Pokud bude druhý díl herně totožný jako ten první a vše napovídá, že bude jako přes kopírák, obávám se, že úspěch bude, když druhý díl dosáhne aspoň na těch 1,5 milionu. Každopádně pirátství problém skutečně je a mnoho lidí už si to ani neuvědomuje. O tom svědčí i fakt, že k petici se dosud připojilo pouze něco přes 1100 lidí. To určitě nevzbuzuje optimistické naděje kolem prodejnosti druhého dílu Crysis.

A to by bylo pro tento týden z herního dění zase vše, příště se podíváme na další novinky.  

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 00:14:44
avatar
Tak zrovna Stalker, at uz vylepseny engine v Clear Sky ci puvodni hre, je v zakladu velmi nenarocny. Nevim o kolik bude v Clear sky narocnejsi, ale kazdopadne puvodni Stalker bezi prakticky dnes na cemkoliv(doslova)
falcon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 01:25:10
avatar
To nevim kde si na to prisel ale v dobe vydani to trochu lepsi komp mit chtelo, ja to hral na PIV 3GHz, 1GB RAM a nV 6600 a mistama se to nedalo hrat. Hlavne ty pameti to chce spis 2GB a trochu lepsi GK...
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 02:06:13
avatar
Prisel jsem na to z vlastni zkusenosti, mockrat dekuji za optani... ja jsem Stalkera hral na 2Ghz Athlonu XP a 9800pro a 1GB RAM (takze prakticky to same co tva sestava) a tvrzeni "mistama nedalo hrat" rozhodne nesdilim... pokud mas trosku soudnosti, tak bys trosku snizil detaily a hned by ti to slo lepe. Jinak tez jsem Stalkera hral na svem notebook s 2Ghz Core Duo, 2GB RAM a GMA950 .. ano i na teto potvore to jde nejenze spustit, ale i hrat. Nvidia 6600 s tim na 1024x768 a prevazne medium nastaveni nebude mit problemy, v tech narocnejsich lokacich pak neni problem udelat "low nastaveni"... jestli se u tebe "nizke detaily" vylucuji s "hratelny" je problem tvuj, ale pro me vyska nastaveni detailu hru nedela. Proto jsem napsal "bezi na cemkoliv" ne "bezi na vysoke detaily na cemkoliv"

Jinak na te GMA950 bezi nenarocne lokace na 1280x800 a vsechno low hratelne na cca 25fps (stabilnima) v narocnych scenach jsem pak snizil rozliseni na 800x600 a pokracoval jsem ve hre.
Simax85 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Stalker 2008-07-10 12:38:21
avatar
Mno, já sem si stáhl Stalkera hned když se objevil "na netu" a můžu říct, že tehdy se slušně sekal i na mém C2D, X1950PRO, 4GB DDR2

To, že krátce na to přišly patche a hlavně catalysty které to úplně převrátili je druhá věc, ale po vydání to bylo sakra náročné...
...úžasná byla demo verze, kterou jsem nainstalil na svůj strarý AMD 2200+, FX5600 128MB, 1GB DDR a v první chvíli jsem si myslel, že to je tahová strategie
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 02:06:12
avatar
na athlonu xp 2600+ @ 2.4GHz, 1.5GB RAM a GeForce 6800GT bezproblemu hratelnej v 1280x1024 a nakejch strednich/vysokejch detailech.

a jinak blizzard narocny hry nedela a starcraft 2 ani narocnej byt nemuze...ma se prosadit v progamingovem odvetvi a zamerena je hlavne na multiplayer (i kdyz s velice dobrym singlem jak u war3) a tam je optimalizace pro co nejsirsi mnozstvi hracu nutnost..
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 15:00:56
avatar
Jop, vyjímečně souhlas, Blizzard dělá vždycky nenáročný hry, neb jim to zaručuje, že si to zahraje každej a koupí hodně lidí... i když D3 teda nevypadá nenáročně..
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 15:43:07

ja to dohral na notebooku s grafikou ATI X300 64MB + sdilena pamet..

Minimalni detaily a misty se to hrat opravdu nedalo... Co bych dal za to mit tam NV6600.
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 00:15:53
avatar
Nevim proc ale Ferrari challenge mi pripomnelo jednu pecku - TDU (TestDrive:Unlimited). Achjo, chtelo by to vice her jako TDU , snad tvurci pilne pracuji na druhem dilu..
Mad Chick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 16:51:56
avatar
Taky jsem, při sledování onoho videa, přemýšlel nad TDU (To bylo asi tou hudbou ) Ač měla auta a motorky v TDU opravdu zvláštní jízdní vlastnosti, byla zde absence damage modelu, jedná se o jednu z nejzábavnějších automobilových her co kdy vyšla. Snad bude nějaké TDU 2

Ale na to GTR evo už se taky sakramentsky těším
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 00:43:59

a ja zase marne cakam kedy sa objavia nejake konkretne datumy vydania Street Fighter IV a Devim may cry 4 (asi som nejak zatazeny na 4 ) bo to su zastupcovia zanru ktory podla mna na PC celkom chyba, take chvilkove odreagovanie pri mlateni hald nepriatelov
P.S. az tieto hry vyjdu asi ma to prinuti kupit aj nejaky ten gamepad aby som si ich plne vychutnal
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 15:01:32
avatar
Tak DMC4 čekam tady.. doufam, že to bude dobrý jako 3.
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2008-07-08 02:49:57
avatar
Osobně s PC nemám problém, ale jejich doporučená sestava mi u stalkera přijde komická.

Na stroji např. Athlon 4200+, 2Gb ram a Radeon 9800 PRO 256ram , jsem to místama rozchodil jen na low/medium ... na výšší detaily atp. už se to místama sekalo, a to přeci nikdo nemá rád ... jejich minimální sestava mi tedy přijde docela podsazená, ale hrát a dohrát se to samozřejmě dá ... nicméně u Visty to rozdílem spapalo 5-15FPS dolů ... takže psát tam Vista do low je taky (snad jen) marketingový tah ... a nemyslí to vážně

Mohli by vývojáři konečně po těch X letech udělat něco jako : Low , medium , high ... kde by stručně napsali např.

Low : 2200+ , 1gb ram , Radeon 9000
Medium : 4200+ , 2Gb ram , Radeon 9800
High : 6400+ , 3gb ram , Radeon 3850

Myslím, že by to pro všechny bylo mnohem objektivnější a nemuselo by se pak tolik lidí do*ebat, až to uvidí na svém PC ...
V3N3C [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 08:25:14
avatar
Jo máš pravdu oni tma napíšou ''Grafická karta: 256MB DirectX 9c kompatibilní karta'' No to by znamenalo, že bych to pustil na mé staré ATi X550!! Ha to asi ne!! Je to jen marketing nic jiného!!
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 10:21:23
avatar
To bys urcite spustil a na nizsi detaily i mohl hrat.
Simax85 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ono to asi není tak jednoduché 2008-07-09 16:55:41
avatar
To rozdělení by bylo lepší pro "nás hráče", ale výrobce se vždycky snaží shrnout požadavky co nejjednodušším způsobem - ABY NEDEJBOŽE NEMUSEL UVÉCT NĚJAKÉHO VÝROBCE HW ,

tou Tvou metodou, by ve výsledku musela být tabulka s údaji pro jednotlivé HW výrobce (ještě že jich není tolik-viděl bych to dna pro grafiku, dva pro CPU) protože označení 2200+ mě jako v současnosti "inteláři" neřekne skoro nic, stejně jako "radeon 9000" typovi s kartou nVidia akorát zamotá hlavu.
To také vysvětluje, proč se snaží požadavky shrnout do "univerzálního popisu" např.:

- procesor alespoň 2,0 Ghz
- grafická karta s min 128MB

To, že se procesor s 2,0Ghz se od "jiného" procesoru s 2,0Ghz může podaným výkonem sakramentsky lišit jsme si všichni dobře vědomi, ale bohužel nám to v tuto chvíli není moc platné
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - O čem to mluvíte? :)) 2008-07-08 06:40:25
avatar
od tý doby, co tu testuju GTX280 s Q9300 a 4GB RAM nějak nevím, co to sekání je. I když World in conflict, CoJ a Crysis se dají nastavit i tak, aby se to sekalo slušne
Sektor: to by nebylo špatné takové označení. Dnešní "bláboly" typu procesor 3GHz a nic víc k tomu je dobrý, ale nanic. Pro toto porovnání jsem našel stupnici, kde C2Q9300 má v tomto měřítku asi 7.43GHz (díky čtyřem jádrum)
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 10:36:40
avatar
Vysoko taktovane dvojjadro ti da vo vacsine hier vacsi vykon ako stvorjadro,naviac tie jadra vyuziva minimum hier ... ani len 2 jadra niesu vyuzite naplno ... tym ale nechcem povedat ze jedno jadro staci ... A prave vo WiC je podstatny takt jadra,crysis je FPS,kde ti da aj najlepsi procak len maly vykon naviac ,zalezi na grafike
Neznámý  2008-07-08 07:22:30

Soudruhům z Cryteku to jejich dílko taky hezky ťapalo na každým kancelářským PC,který tam měli
Hvezdosvit [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dalsi vykon k nicemu? 2008-07-08 07:30:55
avatar
Nesouhlasim. Z clanku i diskusi obcas vyplyva, ze porizeni vyssiho grafickeho vykonu se nevyplati... K tomu bych podotkl: jak komu. Pokud hrac chce ze hry videt opravdu maximum, at koupi to nejlepsi zelezo, ktere si muze dovolit a nezapomene na prubezny upgrade. Po mirnem tweakovani Oblivionu (dva roky stara hra) v mezich zakona, jsem se s dostal s 8800GT misty hloubeji pod jeste hratelnych 20 FPS..

Grafika se sice na hratelnosti podili jen zcasti, zahrat si ale skvelou hru a slintat pritom ocima na klavesnici je casto k nezaplaceni.
Marska [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 09:06:46
avatar
Tak ono snižování detailů za účelem zahrát si už je pasé. Je třeba si uvědomit že hra v hnusných detailech (hnusná grafika) zavání freewarem a tím pádem si ji tolik lidí nekoupí, když si ji vlastně na 100% ani nezahraje. To je myslím si další příčina pirátství.
Hratelnost Oblivionu na 8800GT mě taky osobně nemile překvapila, S Falloutem na stejným enginu to snad nebude ještě horší.
Sacred bude oproti Diablu nic moc, to že si budou konkurovat je naivní výkřik do tmy. Každej kdo si zahraje Sacred si zahraje Diablo, nikoliv naopak a němci prostě nemají na tyhle věci cit, německý hry mě prostě neba

btw DD: "...nic pro rádoby řidiče, kteří si myslí, že když zvládnou Grid nebo NFS na nejvyšší obtížnost s vypnutými pomocníky, že vůbec vědí a umí řídit závodní auto". - Jasně, a ti co hrajou na volantu můžou rovnou nastoupit v LeMans do první řady, ne?
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 10:41:20
avatar
sorry ,neemozem suhlasit ... 100 ludi 100 chuti i ked prave pri D2 to neplati ale poviem svoj nazor ... Hral som D2,samozrejme sa mi to lubilo ale nebol som z toho taky uchvateny ako skoro vsetci ... a ked prisiel Sacred,umna jednoznacne prekonal hocijake akcne RPG co dovtedy vyslo ... Absolutna volnost po svete ma bavila ovela viac ako diablovske plnenie vzdy urcitych par questov aby si mohol ist dalej ... A k tomu oblivionu,hral som to v tej ddobe este na ati x1950pro a slapalo to na medium/high detaily takze pochyybujem ze by to na mojej 8800gt neslo aspon takisto ... Pri falloute naozaj nebude dolezita len grafika ale hlavne to ze to je fallout
Marska [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 12:15:19
avatar
No on to právě s největší pravděpodobností nebude Fallout jako "Fallout" ale Oblivion s puškama, takže něco jako Stalker (...si tipuju teda). Ale máš pravdu, zapoměl jsem po tak dlouhé době že Diablo 2 vlastně ani nebylo RPG jako "RPG", stejně jako NFS není simulátor jízdy v autě jako "simulátor jízdy v autě"
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 13:15:17
avatar
v singlu bylo diablo dva od 3. aktu neskutecna nuda...ale to pravy bylo na battle.netu kde sem stravil opravdovy kvanta casu u 3ky to bude podobne...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 15:05:10
avatar
Neřek bych, že němci neumí dělat hry. Původní Sacred bylo fajn, ale předevšim existuje nějaká ta série Gothic, která dost dobře dokazuje, že němci teda hry dělat umí a sakra dobře.. (kromě trojky, ehm..).
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 17:09:37
avatar
tohle asi nema byt reakce na me sacred sem moc rad nemel ale gothic serii uplne zeru..ta trojka je fakt ale ze se jim nepovedla..pribeh za moc nestal a bylo to moc zdlouhave a silene jednoduche...ale prvni a druhej dil hlavne s noci havrana byly naprosto brilantni hry.
mArCus_777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 21:28:07

Gothic3 doplaci na uspechane vydani. Kdyby vysel aspon o pul roku pozdeji,vse by bylo jinak,ale vydavatel tlacil. Vsak o tom moc hezky povidali sami autori.Proste vytvorit tak obrovsky komplexni svet, ktery jim trosku prerostl pres hlavu. Ovsem kdyz se G3 opatchuje (hlavne komunitni patche), Je to temer(lepsi) jina hra a je blize G2.
Ted uz netrpelive hltam kazde zpravicky o datadisku,ktery bude prechodem ke G4
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 22:33:03
avatar
no me neslo ani o bugy typu zabijes 10 000 skretu ale pak te da hned jedno prase v lese..ale celkove o ten pribeh..hlavni linka stala uplne za nic a bylo to strasne zdlouhavy nez ses vubec ke xardasovi dostal..mizerna dynamika..pribeh me taky nenadchl..jenom pekna grafika..upraveny skilli (ale k nicemu pri te obtiznosti)..souboje strasny (stacilo jen sekat a protivnik se na nic nezmohl)..gothic 3 doplatil nejen na brzke vydani ale taky hlavne na soutezeni v grafice s oblivionem ktery me pak bavil i mnohem vic pres ten nehoraznej pozdejsi stereotyp prostredi..ale pribeh hlavni linky mel proste lepsi
mArCus_777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-09 15:31:36

Precti si jake trable provazely cely vyvoj G3 a pochopis proc to dopadlo ,jak to dopadlo. Chteli vytvorit obrovsky rozmanity svet,ale nepocitali s tou narocnosti. Proto ma zminka o vydani. V jistem okamziku tvurci vedeli,ze to proste nedaji a bud posunou termin nebo uplacaji pribah(mmjn pro G3 byl planovan uplne jiny, to co v nem nakonec bylo je jen jakysi cednik prvniho kousku) za tlaku vydavatele a tak to pusti na trh,coz se taky stalo.Nebyly vyreseny ani zasadni zavislosti(ktere castecne resi az komunitni patche).Proklinany bojovy system byl taky vysledkem vydavatele,pac pri pruzkumu pry zjistili,ze system z G1(i G2) je pro bezneho masoveho hrace prilis slozity a bojovat bez mysi prosten ne tfuj tfuj.Verdikt byl jasny. Po graficke strance problem ani soupereni s Oblivionem moc nebylo,pac G3 je v tomto smeru o kus dal.Hlavne co se tyce staveb(taky jeden duvod proc tvurci nepouzili engine z Oblivionu,ktery se v te dobe nabizel. Stavby v Oblivionu jsou tristni. Bez oken a jinych der ve stenach) a ruznorodosti a clenitosti krajiny. Tvurci taky nebyli spokojeni s grafikou postav(opet tlak vydavatele) Chteli je vice priblizit G2(a pry to udelaji v G4 stejne jako hutny pribeh blizici se G2 a zcela novy system boje). K Oblivionu,jak pises, sileny stereotyp,ale hlavne levelovani potvor zaroven s hlavni postavou. Za to bych tvurce opravdu nakopal do p..... Pac tim abs odpadla moznost napred si vytrenovat postavu a poresit cim jak nejvic postrannich questu. Pac obludy levelovaly,ale nove brneni a silnejsi zbrane se bez postupu v hlavni linii nedostavily a to byl pruser a duvod znovurozehrani(a nejen u mne,ale i spousty mych kamaradu,kteri hraji stejnym stylem) I presto jsem ,ho kvuli pribehu dohral a za smesnou cenu zakoupil sberatelskou edici do sbirky zlateho fondu RPG To jen na okraj.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - crytek je hlupy 2008-07-08 09:44:23

predalo sa 1,5M lebo piratstvo... to je uplna blbost. Ked sa Zaklinaca predalo nad 2M a COD este 3x viac, tam nebolo piratstvo? Presne tolko isto ludi si stiahlo, upiratilo aj tieto 2 hry, lebo ked raz niekto nechce za hry platit, tak nebude platit ani za COD, ani za zaklinaca ani za crysis. Taky Mass effect v anglicku stoji 20 libier, co je 4hodinova minimalna mzda. Tu na slovensku stoji 1099 (som prekvapeny ake lacne) ale i tak to je zhruba 22 hodinova minimalna mzda. Tam je pravy dovod piratstva na Slovensku. A este yebnute ochrany.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 10:43:27
avatar
Pravda pravduca ... A este by sa patrilo pridat ze keby si chlapci z Cryteku davali pozor na ich najvacsi projekt a nebol by tyzden pred vydanim na nete + cena za max 1200sk,trufam si tvrdit ze by predali 2* viac ...
Razi3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - COD 2008-07-08 11:22:53

COD je trochu někde je jinde, je to hodně rozšířená multiplayer hra a ke kvalitnímu hraní je potřeba originál.
Jinak Crysis by na tom nebyl tak špatně, jen to posrali s uniknutim hry o měsíc dřív, než vyšla. Kdyby měli hodně kvalitní ochranu, kterou by někdo prolomil až třeba za pár dní, tak spousta lidí se na to těšila a hned by si to koupila. Takhle po 8 hodinovém dohrání ukradnuté hry člověk zjistí, že nemá cenu hrát to znovu (pokud to nehraje jako lamka na easy ) a koupit si to prostě nejde.
U COD se taky nevyplatí hrát SP znovu, ale hra je dobrá a má super MP, který hraje velká spousta lidí, tak si to většina lidí koupí hlavně kvůli MP. Kdežto zase u Crysis to prý je plné cheaterů (jen z doslechu) a kupovat si originál u hry na 8hodin (za víc jak 1000,-) se mi zdá směšné...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 15:08:05
avatar
Ja si myslim, že jsou s Crysis taky pěkně naštvaný, že sem jim to prodávalo tak na how, tak si říkaj, že zbytek to musel vypirátit.. možná maj pravdu, ale jinou pravdou taky je, že lidí, který by si to zahráli na takový detaily, aby to byla ona pastva pro oči, nejspíš neni ani těch 1,5 mega, a proč? Prtže maj za zadkem nVidii, která si diktuje HW náročnost.

Na mým 4 roky starým šrotu jde CoD 4 na střední detaily bez potíží a vypadá to fakt dost dobře.. tak ať mi neříkaj, že by Crysis nešlo optimalizovat tak, aby vypadalo k světu i na horších PC..
Simax85 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Crysis a COD 2008-07-10 11:06:41
avatar
No beru, že COD je trochu někde jinde, ale pokud si vzpomínám, tak před pár měsíci bylo i tady na webu psáno něco o tom, že většina hráčů co hrajou COD přes net, mají "upirátěné" verze... a že je to smutné .
Takže i přes ten deficit, že MP Crysis nemůže konkurovat MP COD a oproti tomu MP COD lze hrát i spirátskou verzí - hodně vypovídá o kvalitě výsledné hry, počet prodaných kusů, které je u COD diametrálně odlišný.
Zřejmě hlavní průser je únik hry ještě před oficiálním uvedením, ale "podle sebe - soudím tebe" - kdyby ta hra byla natolik úžasná oblíbená a povedená - koupilo by si ji mnohem více lidí ... já sem si také Stalkera nejdřív stáhl a zahrál/vyzkoušel/, poté jsem si koupil originálku
Jorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 10:43:24

"Crysis je prodejním propadákem" - jestli to možná tak trochu nesouvisí s tím, že jako hra je Crysis naprostá kravina. Jako benchmark k testování výkonu grafik prosim, jako něco, nad čím řekneme wow, jak krásně nám grafiky kreslí, prosim, ale jako hra je to naprosto o ničem.

Naopak všimněte si, jakým trhákem je GTA! Radši si popátý zapařim 3 roky starý GTA: San Andreas, který pravda vedle Crysis (a vlastně všech nových her) vypadá graficky směšně, ale jako hra je to neuvěřitelná zábava.
Razi3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 11:25:07

to si dovolím nesouhlasit mě Crysis bavil a nebýt to tak krátké, tak je to super hra. Grafika úžasná a příběh se mi taky celkem líbil.
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 14:18:07

Jestli Crysis 2 neuspěje, jako že si myslím, že prodejnost bude ještě horší než teď, tak to neni pirátstvím, ale tím, že ta hra stojí za prd. Jo, bavil sem se, zezačátku. Zahodit želvu, ptáka u vody, rozstřílet si pár stromů, zahodit zapálenej sud mezi chatrče... děsná hlína, ale tak hodinu dvě. Ukázat kamarádum, co nepařeji jak je to hustě udělaný. Ale hrát tu hru znova? Děkuji nechci. Si radši dám potřetí Oblivion,Vice City, San andreas, CoD4...
Ať to nesváději na piráty. Navíc si za to můžou sami, jak se může stát, že hra je na netu tejden před vydáním?! Kdo by na ní čekal, když už je k dispozici. Kdyby stála za to, určo si jí dost lidí po zkoušce polofuknční nedohratelný čorky koupí. Ale když hra stojí za prd, tak se nemůžou divit.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 15:11:07
avatar
S tim GTA souhlas, vypadá to na dnešní poměry děsně, ale ta hratelnost.. stejně jako většina her od Blizzardu, grafika nic extra, byť obvykle dost stylová, ale hratelnost prostě dokonalá, takže pro mě neni problém si ukrátit čekání na D3 tim, že si zahraju D2 i dneska..

To pominu hry jako Fallout 2, který asi budou žít věčně, byť maj grafiku z dob skoro 486tek.
Jorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 08:08:50

Jééé FallOut 2.... Kde ty časy jsou. To byla pecka!
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 20:37:41
avatar
100 lidí 100 chutí u mě to je přesně naopak.Crysis jsem dohrál 2x a San andreas jsem po 2 hodinách vypnul....
Jorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-09 08:13:38

Tak to zcela jistě. To SA byl můj příklad. Určitě existují hry, jejichž hraním jsi strávil mnohem více času, než hraním Crysis.
krYshuT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Sacred 2: Fallen Angel 2008-07-08 11:45:53
avatar
Ty okolo toho děláš, Sacred jednička byla oproti D2 nic. I D1 mě v tu dobu bavilo víc, byla to zabugovaná pohádková hra, která připomínala WoW, kde byli Trapaslící a Elfové. Dungeony nebyli o nic hroznější, než interiéry, kterejch bylo 98%. Spoustu bugů jako je nemožnost dohrát vedlejší úkoly, spousty problémů s předměty a spolubojovníky. No a vedlejší úkoly, ještě větší hrůza, furt si dělal to stejný, za to dostával to stejný. A S2 koukám bude mít ještě větší pohádkovou náplň než jednička. Co mě dostalo v tý dvojce je ta hnusná pohádková grafika, osedlání trolla/tygra a další havěti. Na D3 se tahle hra nebude na 100% sápat, je to pohádkový RPG a Diablo je Hororový RPG prolitý atmosférou, kterou jí žádný neměcký herní studio naštěstí neokopčí.
Razi3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - COD 2008-07-08 12:51:55

je to věc názoru. Každýmu sedne něco jinýho a každýho baví něco jinýho. Někomu se může pohádková grafika líbit a naopak nemá rád hororovou atmosféru. To je jako u Crysis mě se líbil i co se týče příběhu a hodně lidí na to nadává. 100 lidí 100 názorů...
Bangla [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - TO je dementni S2 vs. Dia 2008-07-08 18:02:21

Sacred nema nic co ma diablo, videl jsem par gameplay videi a sacred je pohadka pro 5lety deti v grafickem stylu podobnemu wow. Jestli Diablo 3 prirovnava polovina lidi s petici proti grafice k wow,tak tohle je jeste 10x horsi. Tyhle hry nemaj nic spolecneho.S2 bude absolutne bez napeti,bez strachu. Diablo je napumpovano atmosferou, kde se bojite kdyz mysi smatrate ve tme na konci obrazovky. Tak to doufam bude i v poslednim dilu. To ze DD zkousi srovnavat pekelnou Diablo serii s obycejnou hrou je do pekel volajici. Asi nikdy nehral diablo MP nebo po netu. Neuveritelna hra,kdo hral doma SP tak zdaleka o diablu nic nevi.
Na diablo nema zadna hra,protoze diablo udava smer a nemuze byt pokorena. Maximalne sama sebou v nasledujicim dile.....
Bangla [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 18:06:19

Sacred 2 ma smesnou kameru,kterou se dostava do uplne jineho segmentu hry,dale ma prosvetlenou grafiku jako nikdy, smesne zvuky postav a mecu, jeste horsi kameru jak ti porad v tom gameplay ukazuji a pretaceji, no OMG
Martin99 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - sacred2 2008-07-08 19:04:23
avatar
Musím souhlasit s příspěvky nade mnou, hodně mě překvapilo nadšení DD nad touto hrou, jednička nebyla nic moc a z toho videa soudím že dvojka bude to samé...

Jestli má S2 index očekávání 110%, pak D3 musí dostat alespoň 300%, panebože je to přece úplně jiná liga....!!!

PS: vedlejší questy nedělají skvělou hru, DD vím že jen chválíš svou oblíbenou hru, ale tohle mě prostě zvedlo ze židle...
krYshuT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 19:56:33
avatar
Sem rád, že sdílíte stejné názory Prostě Diablo, žádný trplaslíčci, žádný elfíci, prostě HOROR!
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 22:42:30
avatar
ale prosim vas...diablo a horror??vubec...dyt je to jen obycejna tupa mlaticka v temnejsi grafice..ale nic horrorovyho to neni...podle me je horror silent hill..ale ne hra kde na kazdym kroku se do vas sesype 50 kostlivcu a kazdyho dvema ranama znicite...zas z toho nedelejte neco co to neni...diablo je proste jen neskutecne zabavna multiplayerova rezba..nic vic nic min
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tomb Raider. 2008-07-08 12:47:32
avatar
Myslím, že ten Tomb Raider je už devátý díl.
Waffen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 13:04:22
avatar
no ja mam Athlon 64 X2 5400+ 2gb RAM 800MHz a GeForce 8800GT 512MB DDR3 a facha to naprosto fantasticky.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 22:11:11
avatar
Screenshot z GTR evolution mi prijde jako z Race 07, ta grafika teda nic moc. Snad jen modely aut budou vymakanejsi No stejne na tom nesejde, tyhle hry nejsou o grafice...

A ohledne PS3 ted hooodne zvedl prodeje PS3 exkluzivni MGS4. DD porad jen opakuje jak se rusi tituly pro PS3 a na tenhle jaksi zapomnel, Asi vypustit nejakou pozitivni zpravu v souvislosti s PS3 neni koser A na exkluzivni gamesu s Ferrari jsem hodne zvedavy, takove NFS s exkluzivni Porsche byla nejlepsi v cele serii, a Ferrari je jeste mnohem lepsi Cervena holt nema chybu. A to plati jak v IT tak na zavodni draze
A co se nejlepsi letosni hry tyce tak 11.7 ma vyjit konecne FLatout: UC, uz aby to tady bylo, uz rok se na ni tesim
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ferrari Challenge... 2008-07-09 00:52:49
avatar
Vcera jsem na nej koukal v krame - 45 liber, coz je moc... chvili pockam. Parim ted GTR 5 - Prolog a nemuzu se od toho odtrhnout! Ta hra je proste KURNA VYBORNA!!! Ladeni auta, penalizace za prestupky - i kdyz vypnutej motor v patym kole tesne pred cilem vas dokaze pekne nas*at
Ale pokud by jezdilo Ferrari jako v GTR, tak to nechci - Ferrari je v GTR na nic - ve 300 vas drzi omezovac a motor kvili. Za to takovej Nissan - auto pro sampiony!
Pro vyvojare je tezky najit kompromis mezi modelem poskozeni a hratelnosti.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-09 12:36:49
avatar
Nejlepsi je stejne GT Legends Dneska uz jsou vsechny auta skoro stejny (myslim zavody GT), podobna hmotnost, podobny vykon, jen sasi je jiny aby si zakaznik myslel ze tam po okruhu lita ten samej bourak co ma v garazi To v davnych dobach motorsportu ste mohli zavodit s lehkym a slabym lotusem, proti premotorovanemu monstru jako treba Corveta a zadna elektronika vam do rizeni nekecala... . Jo to byly casy, dnes uz vladne FIA tvrdou rukou
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - mno :-/ 2008-07-10 02:48:37
avatar
Nemohu souhlasit, ze jsou vsechny stejny. Treba jsem nemoh jednu trat dojet s karou se 700 konema a 1700 kilo, tak jsem si koupil levny vytuneny Clio a nakopal jsem vsem zadek
Simax85 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GT Legends 2008-07-10 10:18:01
avatar
GT Legends je best, nenašel jsem lepší hru s automobily klasické éry. Pokud se některé hry honosí titulem "simulátor", nebo "realný" tak u této hry to platí dvojnásob. Hru jsem pořizoval, právě kvůli té "éře" elektronikou nepřeplácaných automobilů, i soukromě jsem příznivcem malých a lehkých automobilů, takže Abarth 1000 byl pro mě jasná volba
rommel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Crysis 2008-07-11 13:47:21

Už jsem někde psal jaké jsou důvody špatného prodeje Crysis. Pirátství mezi ně nehledejte, nebo alespoň pokud se bavím o několika milionech kusů.

1. Zabugovanost
2. Grafické NE-optimalizace
3. Vysoká cena
4. Pro někoho nulová znovuhratelnost
5: Předčasné vydání (nedodělaná je i grafika, viz drobné předměty) a zničitelnost prostředí

Mě se hra i přes četné bugy líbila i na HIGH, ovšem musel jsem dát vyšší AA/AF, aby to opravdu bylo solidní, protože hra je nedodělaná i po grafické ztránce. Já Crysis přese všechno hodnotím velmi vysoko.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 20:40:24
avatar
Podle me je naopak piratstvi zasadni problem - kdyz 5 dni pred vydanim je plna hra na netu, spousta natesenych zakazniku nevydrzi cekat tak dlouho na tak nesmirne hypovanou hru. Paradoxne tak velka ocekavani asi dost strhla prodeje crysis... No a kdyz navic na tehdejsich mainstreamovych kartach nebezi hra na High detaily, ma vymalovano, vetsina lidi si ji uz nekoupi... Za 1500 Kc se jim ani nedivim Ale ja si nemyslim ze by hra byla spatne optimalizovana, na X1950 pro mi bezi na medium detaily (voda high) naprosto v pohode. A i tak vypadala lepe nez cokoli jineho. Naopak Ultra High nema o moc lepsi grafiku nez High, zato naroky enormni. Zkratka pro lidi, kteri se spokoji s horsim nastavenim (a i tak se pokochaji prekrasnou grafikou) nebyla (a dnes uz vubec neni) HW narocnost zadny problem.

Nulova znovuhratelnost? Delas si srandu? Crysis je jedna z mala her, kterou lze hrat mnoha ruznymi zpusoby...

No a ty graficke bugy jsou spise na Grafikach Ati, protoze tuhle hru si upekl Crytek s Nvidií, ale s novym patchem a Ovladaci by jiz melo vse byt OK
ombres [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - crysis 2008-07-13 22:28:11
avatar
já sem se na tu petici vůči crysis warhead podepsal ale problém je že sem si crysis sehnal na přepalku!!!nejsem ale pablb???
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!