ASUS ukázal nový ZenFone 5 – konečně se vrací ke kořenům? Tedy kvalitě za rozumnou cenu?
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 01 březen 2018
altPůvodní ZenFone 5, který vyšel před lety, byl vynikající. Žádný z následovníků, na něj nenavázal.

 

 

 

 

Společnost ASUS a mobilní telefony … to je zajímavé téma. Osobně používám telefony této značky už řadu let a ač jsou aktuální ZENFONE 4 modely a některé z minulých generací povedenými telefony technologicky, trpí jedním problémem. Přehnanými cenami. Osobně si myslím, že ty nejlepší telefony dělal ASUS v době, když s nimi začínal. Skvělý ASUS FonePad Note FHD6 byl ve své době jedním z nejlepších telefonů na trhu, stejně tak první ZenFone, který se jmenoval ZenFone 5. Tyto modely staré několik let, měly jedno společné. ASUS se snažil nejen o velmi slušnou kvalitu a velmi dobré parametry, ale především nabídnout tyto věci za velmi dostupné ceny. Proto byly oba výše uvedené modely tak zajímavé a předčily většinu konkurence ve své době.

Bohužel v následujících letech změnil ASUS strategie. Začal vyrábět stále více modelů telefonů a místo aby se snažil jedním cenově dostupným modelem nabídnout co nejvíce za co nejméně, raději udělal špičkový model a pro nižší cenové kategorie ten špičkový model „ořezával“ atd. ASUS má stále zajímavé modely, bohužel nijak nevybočuje z velkého chumlu nabídky konkurence. Naopak, ASUS se snažil nacpat se stále do vyšších cenových hladin. Aktuálně není moc snadné se v modelové nabídce úplně vyznat a značně se liší kvalitou i výbavou. Začíná už na 2990 korunách s modelem ZenFone Live, nad ním je ZenFone 4 Max za 5490 a 6490 korun, Pak ZenFone Max Plus M1 za 6990 korun, ZenFone 4 Selfie za 7490 korun, zenFone 4 Selfile Pro za 10 990 korun, pak konečně ZenFone 4 za 12 000 korun, ZenFone 4 Pro za 16 500 a na vrcholu stojí ZenFone AR za 20 tisíc!

ASUS telefony používám roky, používá jej i spousta lidí v mém okolí, většina z nich si však vždy nejvíce cenila toho, že se ASUS snažil nabídnout kvalitu a výbavu vyšší třídy za cenu střední třídy. Na tohle ale prostě ASUS v posledních letech rezignoval. Proto byl původní ZenFone 5 populárním telefonem ve své době … vyčníval z řady. Nástupci už zapadly do davu. Máme rok 2018 a ASUS představuje nové ZENFONE 5 a vypadá to, že se snaží vrátit se ke kořenům …

  • ASUS ZenFone 5 a ZenFone 5Z

Novinky společnosti ASUS vzbudily velký zájem. Není se co divit. Špičková výbava, velmi pěkný design a hlavně konečně trochu zajímavá cena. Že by konečně to, na co jsme čekali od dob původního ZenFone 5? Vypadá to, že ano …

Nový 5 a 5Z mají parádní 6,2“ display, zabírající 90% čelní plochy. Ano, mají display s výřezem, jaký má iPhone X (ale prý o 26% menší), kdy doufejme, že se v tomto případě to má ASUS od začátku funkčně lépe vychytané. Display má netypické rozlišení 1080 x 2246 (19:9) a jedná se o IPS. Telefony jsou sice kovové, ale bohužel jak přední, tak zadní stranu chrání sklo :(. Rámeček kolem je kovový.

Model ZenFone 5 pohání 14nm SnapDragon 636 a Adreno 509 grafika, má 4GB RAM a 64GB vnitřního prostoru. ZenFone 5Z má lepší 10nm SnapDragon 845 a Adreno 630 grafiku. RAM má poněkud přehnaných 8GB a vnitřní úložný prostor má až 256GB. Oba modely jsou rozšiřitelné přes MicroSD. Oba mají DualSim a obvyklou výbavu. Telefony mají duální zadní fotoaparát/kameru se Sony IMX363 a f/1,8. Samozřejmě umí 4K při 60FPS.

ASUS si také hodně vyhrál se software. Obě novinky používají ANDROID 8.0 s nástavbou ZenUI 5. Telefony mají spoustu nových funkcí, včetně ZenMoji, tedy animované ikonky využívající rozšířenou realitu. Spousta funkcí telefonů používá umělou inteligenci a strojové učení. Telefony mají čtečku otisků, rozpoznává obličeje atd. První zkušenosti hovoří i o výborných stereo-reproduktorech a vůbec zvuku. Obě novinky mají 3300mAh baterii s rychlým nabíjením a USB type-C. V prodeji má být více variant. Nejvíce ASUS překvapil konečně snahou o zajímavou cenu.

Špičkový ZenFone 5Z s 8GB RAM a 256GB paměti bude drahý, ale i tak má stát 599 eur, tedy „jen“ kolem 15 tisíc korun vč. DPH, což proti špičkovým modelům konkurence za až dvojnásobné ceny nezní vůbec špatně! Existovat bude také varianta se 6GB ,a také se 4GB RAM a to se 64GB a 128GB paměti. Zejména ta „základní“ verze se 4GB RAM a 64GB paměti má být k dispozici za velmi agresivních 479 eur, tedy kolem 12 tisíc korun vč. DPH! Nicméně řada uživatelů nepotřebuje zase až tolik výkonu (ostatně k čemu taky je u mobilního telefonu výkon), a tak bude ještě atraktivnější ten ZenFone 5 se SnapDragon 636 se 4GB RAM a 64GB paměti, mající jinak stejné provedení, výbavu jako ZenFone 5Z. Jeho cena má však startovat už na 399 eurech, tedy nějakých 10 tisících, což je nečekaně nízko.

ASUS bude mít ještě levnější verzi, ZenFone 5 Lite se 6“ displayem s 1080x2160 už ale bez výřezu nahoře. Má mít SnapDragon 630 a základní verze pak SnapDragon 430. Nicméně zachová si špičkovou výbavu ve všech ohledech, včetně 16+20Mpx zadní Sony kamery atd. Ceny ASUS ještě neoznámil, ale myslím, že se budou pohybovat mezi 5500 – 8000 korunami. ASUS má začít nové modely prodávat v Q2 2018. Jako obvykle dorazí do ČR později, očekával bych je v našich obchodech až tak během letních prázdnin (ASUS to ještě upřesní). Každopádně ten základní ZenFone 5, pokud jej ASUS dokáže dostat do ceny 10 tisíc, tak může po letech opět nabídnout velmi zajímavý poměr cena/výkon.

 Jediné, co mě osobně na tom designu vadí, jsou skleněná záda – jeden pád a je vymalováno (fungovat bude, ale nakřápnutý) pokud k nám do redakce na test dorazí, rád bych předvedl v praxi, co myslím tím, že skleněná záda jsou špatný design (ve srovnání s neskleněnými). Původní ZenFone 5 měl plastová vyměnitelná záda. Škoda, že tuhle funkcionalitu ASUS u nového ZenFone 5 nabídnout nedokáže. ASUS rovněž neuvádí, zda mají nové modely IP68 certifikaci, která by jistě byla hodně zajímavým prvkem v konstrukci. Nejspíše ne. Každopádně jsme zvědaví, zda se tedy ASUS opět vrátí ke kořenům se svou nabídkou telefonů, zjednoduší ji a zatraktivní a nebude se hloupě cpát do prémiových předražených cenových hladin. Dobrý poměr cena-výkon, tím byl ASUS kdysi zajímavý. Nabídne jej opět?

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-01 19:03:33

Mám v plánu si 5Z koupit, u nás se bude prodávat jen verze se 4GB RAM. Prodávat se začne v červnu (5 v květnu, 5 Lite v dubnu).
Co mě štve je přirovnání toho notche displeje ke kopírování Iphonu X. Ale fakt, že Apple to obšlehl od Essential Phone plno lidí ignoruje.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-02 03:29:11
avatar
Apple to urcite obslehl od EP a on ten Asus vubec nevypada jako IPX
Scionius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-01 19:19:55
avatar
ASUS ZenFone 5Z
Vivo Apex Concept
Nokia 8 Sirocco

Za mě nej kousky na MWC 2018
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-02 00:01:16

Atypicke rozlišení a telefon jak kráva. Pres 6"??? To by si zasloužilo QHD... 8GB pameti??? Na co???
A proc se tady vychvaluje porad jen Asus? Kdyz nepocitam ten unikátní CAT....
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DD 2018-03-02 03:26:07
avatar
kdyz vysel IPX s notchem tak to byl samej hate, ted zadnej neni? nasledne si DD nemluvil pravdu o parametrech displaye u IPX vs Note 8 kde si psal ze Note 8 ma sice 1200nits, ale jenom na 1% obrazovky, coz si jaksi zapomel napsat...

viz. displaymate test IPX

A record high Full Screen Brightness for OLED Smartphones of 634 nits, which improves screen visibility in high Ambient Light. The Samsung Galaxy Note8 can produce up to 1,240 nits, but only for small portions of the screen area (Low Average Picture Levels) – for Full Screen the Note8 can produce up to 423 nits with Manual Brightness and 560 nits with Automatic Brightness only in High Ambient Light. For small portions of the screen area the iPhone X can produce up to 809 nits (Low Average Picture Levels). On its Home Screen the iPhone X produces an impressively bright 726 nits.

http://www.displaymate.com/iPhoneX_ShootOut_1a.htm
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-02 08:15:18
avatar
Takýmto napodobeninám by som sa vyhol už len preto, že napodobujú každú blbosť čo Apple vymyslí.

A ten displej vyrába tak či tak Samsung, takže nieje to skôr tým, že Iphone je o niečo menší. Nit je svietivosť na jednotku plochy.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-02 14:22:38
avatar
ano ale DD psal ze IPX display je nakej starej sunt, coz neni pravda a je to stejna generace jako ma Note 8
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-02 14:51:56
avatar
starej šunt? to říkáš ty .... já stejně jako všichni ostatní vědí, že Samusung pro Apple dodal starší verzi displaye než má Samsung na Note 8
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-03 06:57:17
avatar
ne nedodal je to stejna generace, pokud mas jine informace tak posli link na zdroj, a jestli mas pravdu tak jak je mozny ze display IPX je v testech proste lepsi i nez Note8, lepsi vykony nez S8/S8+ jsou naprosto jasne... az tedka S9/S9+ ma novejsi generaci nez IPX a Note8
roll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-02 09:08:08

Radši 1+ díky
YORGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-02 09:44:20

Display s výřezem = nikdy bych si ho nekoupil. Je to debilní nápad a blbě to vypadá. Navíc za tyhle ceny si to může Asus nechat. Koupil jsem si LG G6 za 10 tisíc na alze. Oproti Asus má sice "jen" 4GB ram a uložiště 32GB (+karta) ale jinak je v každém ohledu lepší.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-02 12:06:12

To byl ale v dnešní době hodně blbý kup, obzvlášť když jsou už dlouhodbé zkušenosti. Poruchovost modelů G4 až G6 je strašná...

Navíc G6:
starý chipset
pomalu se dobíjí
neumí glonass (což je v městských aglomeracích skara znát)

No to je jedno, každopádně asus je poněkud dál.
YORGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-02 12:31:42

Mám v okolí 2 lidi co ho mají už od uvedení na trh a oba naprosto spokojení.
Starý chipset ? V čem by mi pomohl snapdragon 835 (nebo jaký,že je nejnovější)? - hry nehraju
Pomalu se nedobíjí - na originální nabíječce mám za cca 70 minut nabito ze 30 na 100% - jiný telefon možná nabíjí rychleji ale pro mě je irelevantní jestli to bude za 70 minut nebo za 58.
Glonass - ok, vetší přesnost by byla fajn ale problém jsem nikdy neměl ani s G2 kde prý sice glonass byl ale nefungoval
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-02 14:23:34
avatar
glonass ma stejnou presnost jako GPS, asi si myslel Galileo ktery ma vetsi presnost pro civilni pouziti ;)
YORGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-02 16:01:56

máš pravdu, prohodil jsem glonass a galileo
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-03 06:55:12
avatar
jinak co koukam tak cinsky telefony vetsinou neumi galileo, treba Mate10Pro
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-03 14:35:29
avatar
Akorát G4 měla bootloop jinak s novějšími modely žádný větší problémy nebyly. Sám mám G4 dva a půl roku, takže vím o čem mluvím. Třeba LG V30 je super mobil.
Phil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-02 10:13:21

Já teda ani těch 10 000,- nepovažuji za dobrý poměr cena/výkon. Xiaomi Note 4 má stejné velikosti RAM a úložiště a momentálně stojí 4 200,- baterku má větší, procesor o něco horší, ale prostě na vše kromě náročných 3D her to stačí. To je pro mě zajímavý poměr cena/výkon.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-02 12:12:21

O výhodnosti Note 4 netřeba diskutovat, koupil jsem před vánocemi tři pro různé členy rodiny, takže tak Super telefon.

Snad jen že - displej praskne hned, jak se na něj někdo špatně podívá a fotky jsou prostě šedý průměr. Ale za ty prachy super.

Jenže to nic nemění na tom, že srovnáváte jiné třídy. Když chci něco super, tak za to vždycky zaplatím. Když už chcete srovnávat takhle mimo kategorie tak si vemte huaweii mate 10 pro. Když si uděláte pořádný srovnávací test, tak vám vyjde s poměrem cena / výkon líp než note 4 a to stojí 4,5x tolik. Prostě je tak dobrý


No nic,
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-02 13:36:11
avatar
přesně tak... navíc se mi nelíbí tyhle lesklý záda
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-02 14:53:40
avatar
Xioamo je dotováno čínskou vládou, nelze srovnávat s jinými výrobci v jiných zemích, které nemají za zády diktátorský politický režim ...

XIOAMI a několik další vyrábí pod výrobními náklady, kdy v zemích kde musíš dodržovat pravidla a nařízení platítíc pro všechny, nemůže za takové ceny přežít ....
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-02 15:52:47

Teda tak to ta vláda potom sponzoruje asi hodně firem?
Třeba Elephone, THL, Oukitel, ZTE ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-02 16:56:30
avatar
ZTE, Huawei atd. ano ... také tyhle firmy mají ve světě problém a nemohou se ucházet o státní zakázky v mnoha státech ...

ne vláda je nesponzoruje, vláda je fakticky vlastní a slouží jako nástroj rozšiřování čínského vlivu ...

neříkám, že je nemáte kupovat, ale je nutné vědět jak se věci mají a že není úplně fér srovnávat jejich podmínky a přístroje s jinými vznikající za standardních podmínek ...
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-02 17:17:54

Huawei Je vám jasné že tato firma je nadnárodní společností a lídrem v odvětví síťí a telekomunikací ? Jste si sám skočil na špek...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-02 18:49:33
avatar
ano je mi to jasné a když už tady vedete diskuse tak byste měl vědět fakta, tedy že Huawei má BAN v USA na vládní zakázky a nejen tam ...
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-02 21:17:59

Lol Ban tam má jen protože američani jsou butthurted. Jinde Ban nemá. A ani oni slavní američani nic nezjistili takže si fakta zjistěte vy. Ta zpráva nedokazuje žádné napojení Huawei na činskou vládu. Kromě toho že dodává technologie operátorům co patří čínské vládě.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-02 21:37:43
avatar
jj mistr EPYC rozumí všemu ... všichni jsou butthurted jen on ví vše, zná všechny atd.
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-02 22:08:43

https://wccftech.com/us-ban-huawei-zte-products-security-concerns/
https://www.quora.com/Why-is-Huawei-banned-in-the-USA

Není to přeci tak těžké ?

Mimochoděm víte že podobný BAN má třeba Kaspersky ? Důvod? Üplně stejný. Do Kaspersky si nemůže NSA dostrčit svoje lidi aby špiclovali vlastní obyvatelstvo kdykoliv se jim to bude hodit. Tak je obviní z toho, že to dělají oni sami.

No teď jste butthurted očividně vy. Když jste zjistil, že se věc má malinko jinak než prezentujete.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-02 22:15:49
avatar
no vždyť o tom mluvím ....

jinak důvod je jednoduchý, politika a spousta věcí do kterých ty určitě nevidíš ... takže tady radši nemluv o tom do čeho nevidíš ....
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-03 10:21:45

Jasně, že do toho nevidím. Ale není žádný důkaz toho, že Huawei pracuje pro čínskou vládu. Ano pro USA jakožto světovou velmoc to může být potencionální riziko.

Ale já nebyl ten co tvrdil tohle:
"Xioamo je dotováno čínskou vládou, nelze srovnávat s jinými výrobci v jiných zemích."

Na což neexistuje žádný důkaz. Takže je to maximálně vaše domněnka.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-03 11:22:21
avatar
jak to víš, že takový důkaz není?
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-03 11:25:14

A pokud nějaký je tak vy k němu určitě nemáte přístup. Takže to na věci stejně nic nemění .
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-03 13:21:35
avatar
tudíž musíme vycházet z toho, že ty Bany jsou oprávěnné ...
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-03 13:52:01

Na základě čeho ?
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-03 19:41:09

Na základě politického rozhodnutí a rostoucího vlivu čínské vlády.
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-03 23:30:14

Heleď ty musíš velice rád vypadat jako 88, při každý reakci na můj přispěvek viď ?

Protože ať napíšeš cokoliv pokaždý to je absolutní perla. Chceš poradit aby jsi nevypadal jako úplný idiot? Piš na internet jen to s čím by jsi obstál i v diskuzi z očí do očí. Není zač.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-04 04:55:47

Klasické přerostlé dítě. Ani si neuvědomuješ, že vlastně píšeš sám o sobě. Nemám potřebu tě urážet, ani tě napadat. Argumenty máš pouze útočné. Jsi prostě egoistický tupec
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-04 10:55:15

Ale no tak. Snad se tě to nedotklo.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-05 08:14:57
avatar
... v Júesej jsou na palici a to v mnoha "odvětvích" ... na to je dobré pomyslet a nebrat je tak vážně...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-05 09:41:14

Tak jsou 2 roviny. Jednak ta osobní, kdy si můžeme myslet co chceme a dělat libovolné závěry a druhá faktická, která vychází z reality. O to tady zřejmě šlo. Rozhodnutí jsou taková jaká jsou, to jestli je budeme brát vážně nebo ne, je každého věc.
Vebecko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-02 16:39:44

To je zase (nekritického) nadšení na kopií iPhonu X... škoda že Android 8 nepočítá s rozdělením horní části, takže část ikonek zůstává skryta, takže fakt super design/funkčnost... upřímně jsem nikdy nepochopil čtečku otisku prstů za zádech telefonu, to pro mě vždycky bude umístění z nouze...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-02 16:59:34
avatar
zajímavé, skoro všichni kritizuji když čtečka není na zádech ... asi držíte telefon jinak než všichni ostatní. Tam kam dal ASUS čtečku tam máte prst když zvedáte telefon.

Jinak Apple s vyřezem nepřišel, Aple to okopíroal také, ASUS to jen dělá praktičtější )výřez je menší a rozlišení o to přesahuje 1920x1080) ...

navíc je tu také jistý aspekt ceny. Iphone X je špatný telefon protože stojí naprosto neodpovídající cenu tomu co nabízí, kdyby stál 20-25tis tak neřeknu, ale za 30-35 tisíc je to předražený nesmysl pro pozéry ...

součástí nadšení z ASUS zenFOne 5 je právě cena ... 10 tisíc za tohle? paráda .... takže bych radši iPhone X za 30 ani nevytahoval ... určitě není 3x lepší
robert21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cena 2018-03-02 18:40:59

Asi také držím telefon jinak než ostatní když mi většinu času ukazovák přesahuje přes levý okraj.
Kdo přišel s výřezem je mi celkem jedno, jen je zajímavé že to byl právě apple, koho všichni za výřez kritizovali a právě android telefony představené po iPhone X mají výřez obsahující mimo reproduktoru také kameru apod. Tím samozřejmě netvrdím, že byl Apple první, ani nic podobného, pouze mě zaujalo, jak přes posměch většiny najednou spousta telefonů vypadá stejně. (něco jako když nejmenovaný výrobce odstranil 3,5mm jack)
Co se týče aspektu ceny, iPhone nikdy nebyl levný, ale tvrdit že je to jen předražený nesmysl pro pozéry, když jeho ceny začínají na cca 10 000Kč, a naopak vyzdvihovat telefon který čistě náhodou je velmi (ne)nápadně podobný a stojí také 10 000Kč.... Za pozérství osobně považuji spíše vydávání se za majitele dražšího telefonu tím, že si pořídím telefon který na první pohled vypadá stejně, jen stojí 1/3.
Cena 10 tisíc za pozérský telefon bez aktualizací se systémem který ani není přizpůsobený jeho displeji? .. no tak to je opravdu "paráda"...
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-03 06:53:29
avatar
grafika co ma o 20-30% vykonu navic taky nestoji aby se za ni davalo 2x tolik... ale velkej hate na ne porad nevidim... proste priznej DD ze ses BIAS proti Applu

Essential tam strcil jenom predni kameru, oproti IPX...
https://cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/9244529/isensors.jpg

Ja zatvrzelej Androidak sem si predobjednal Mate10Pro po prisernym jednani, kdy by mi mel byt dorucen telefon z oficialni distribuce az v lednu protoze sem si to dovolil predobjednat, a po nakych zpravach o chybach aktualizacich apod. sem to zrusil a koupil IPX, jelikoz se konecne iPhone dostal ve vsem snad na uroven androidu a nekde i dal, iOS ma porad svoje chyby, treba notifikace po jednom jsou priserny, ale nemam jich tolik takze me to moc netrapi, myslel sem ze mi budou chybet widgety ale ten widget bar dostacuje na to co sem mel na androidu... lituju vyhozenejch prachu? ne... funguje to? jo... aktualizace mam hned, nemusim cekat jestli se zrovna nekdo rozhodne ze pro moji verzi telefonu ji vyda nebo ne... nemuzes rict ze IPX je spatnej protoze je drahej, to je proste spatne...

Jinak dle leaku asi i novy LG bude mit notch...
Sfusama [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - rozděleni horní části 2018-03-02 18:45:24

Droid 9 má rozdělení horní části podporovat, otázkou je, jestli bude Asus podporovat mobil, nebo se tam bude muset cpát Cyanogen.
DD, když Asus je používáš, přišla ti aktualizace na Oreo?
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-03 06:42:25
avatar
cyanogen je mrtvej od Android 6, dostane Ausus 9ku? tot otazka a taky kdy...
nenazranej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Otisk 5 2018-03-02 20:55:49
avatar
Čtečka na zádech je nej. Měl jsem S5 s čtečkou na předku. Nyní mám čtečku na zádech (telefonu : D) a je to mnohem efektivnější. A telefon bez čtečky už bych nesnesl.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-03 06:43:08
avatar
ctecka na zadech je pro lidi jako ja, co drzi mobil dole za malicek naprosto otresna, chapu ze to nekomu muze vyhovovat...
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-03 16:40:03
avatar
Zenphony bych ke kvalitním telefonům opravdu neřadil.

-cena podprůměr
-kvalita průměr
-příšerné UI a bloadware od Asusu
-CPU Atom problémy s optimalizací

TRh s smartphony je přesycen a pokud chce Asus zabodovat musí překonat Xiaomi, Oppo, Zopo , HMD Global ( Nokia)
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-04 07:03:55
avatar
jo ted mi to doslo... iOS zadnej bloatware
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-04 13:57:46
avatar
IOS je bloatware sám o sobě - netřeba upravovat nic navíc.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - fuj fuj výřez 2018-03-04 14:00:31
avatar
Mně se tyhle výřezy na displejích vůbec nelíbí a může je udělat třeba Blackberry a stejně se mi nelíbí. Nepraktičnost bezrámečkových řešení je dobrá jen pro výrobce. Ostré rohy a bez výřezu a normální rámečky prosím.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-04 17:34:51
avatar
mas tu Sony porad
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-04 17:49:29

Zbytočne robili výrez v displeji v hornej časti, keď v spodnej časti nedali displej až ku okraju
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!