YouTube zpřísňuje pravidla pro videa o zbraních – některá zakazuje. Tvůrci se přesouvají na PornHub.
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 27 March 2018
altBenevolentní přístup ke zbraním v USA je obecně znám a Youtube přijímá svůj díl odpovědnosti.

 

 

 

 

Osobně jsem na podobné téma nedávno článek psal, takže jen na úvod zopakuji, že zbraně osobně nevnímám negativně a myslím si, že zbraně samotné problém nejsou, problém jsou však lidi se zbraněmi, kdy zejména v USA zbraně běžně drží lidi, kterým byste do ruky nesvěřili ani lžíci. Zatímco ve většině státech vč. ČR musí lidé prokázat patřičné znalosti a ovládání zbraně u pravidelných zkoušek apod., v USA nic podobného v podstatě není. Nesouhlasím sice s tím omezováním dostupnosti některých druhů zbraní (například automatických) a posilování mýtů o větší nebezpečnosti automatických zbraní proti ostatním, ale to je věc na širší diskusi a úpravu parametrů zákonů. Jinak však 100% podporuji to, aby všichni držitelé zbraní byli náležitě přísně testováni, prověřováni, školeni a v registrech.

V USA je však benevolence zákonodárců k držitelům zbraní přímo nebezpečná. Statistiky mluví jasně a ukazují, že velká část lidí se zbraněmi v USA je nezpůsobilá mít zbraň. Množství lidí, kteří přijdou v USA o život či zdraví následkem střelby (a nejde jen o zločiny), množství útoků ve školách apod. je naprosto alarmující, a přitom po světě existující státy, kde je také množství zbraní mezi lidmi velmi vysoké, ale nikde nemají ani zdaleka podobné problémy. Že je evidentně něco špatně, vidí asi každý a vidí to i velká část obyvatel USA, kteří v uplynulých dnech uspořádali nejmasovější protesty v dějinách USA, zejména jako odpověď na nečinnost politiků a nedávný další případ masové střelby ve škole v USA.

Svůj díl odpovědnosti chce nést i společnost Google v rámci své služby Youtube. Asi netřeba říkat, že na YouTube jsou běžně k vidění videa, která by bylo nelegální udělat všude jinde ve světě. Jde zejména o výrobu, speciální úpravy zbraní a různé doplňky, včetně předělávek neautomatických zbraní na automatické nebo aby střílely rychleji atd. Platí, že k nelegálnosti některých prvků mám své výhrady, například tlumiče, laserové zaměřovače apod. jsou u nás třeba zakázány, i když k tomu neexistuje žádný rozumný důvod. Jsou však doplňky, které prostě problematické jsou, například tzv. bumb stock apod.

YouTube tak přichází s novými pravidly o videích a zbraních. Zakáže videa podporující přímý prodej zbraní (hlavně kvůli problematickému prodeji mimo registry, což je v USA bohužel běžně možné) nebo návody k jejich výrobě a některé doplňky (jako bumb stock apod,). Nová pravidla vstoupí v platnost v dubnu. Nutno dodat, že nová pravidla se dotknout drtivé většiny kanálů o zbraních v USA a částečně i některých mimo USA. Někteří tvůrci se tak snaží přesunout, a to hlavně na PornHub. Nicméně nová pravidla neznamenají zákaz zbraní na YouTube. Prodejci zbraní budou mít sice nejspíše většinově smůlu (kvůli částečnému zákazu odkazů na prodej zbraní), ale klasická prezentace zbraní, ukázky střelby a neproblémové doplňky pro zbraně, lze nadále na YouTube prezentovat bez potíží.

YouTube tedy nezakazuje střelné zbraně (včetně automatických), jak to někteří mylně interpretují, jen dává jistá rozumná pravidla a ukazuje směr, kterým by se legislativa v USA měla vydat. Samozřejmě že lze namítat, že úprava zbraní je to samé jako třeba úprava počítačů apod. takže proč zakazovat jejich prezentaci? S tím souhlasím, bohužel pro zbraně a jejich milovníky, dokud neuslyšíme o tom, jak někdo zaútočil ve škole přetaktovaným počítačem a neumlátil s ním 15 lidí, mají to zbraně prostě horší. A trvám na tom, že problém není prostě ve zbraních a jejich úpravách, problém je v lidech. Jenže YouTube nemá možnost zabránit některým lidem v držení a úpravě zbraní, a tak zkrátka dělá to co může, tedy nechce být spojován s problémovými oblastmi a sám tak chce hlavně upozornit na to, že v USA prostě chybí funkční legislativa a pravidla pro držitele zbraní.

Ač mám své výhrady, plně YouTube chápu a podporuji. Je to evidentně vše kvůli benevolenci a absenci rozumných zbraňových zákonů v USA. Pro uživatele a tvůrce zbraňových videí mimo USA (včetně českých) se prakticky nemění absolutně nic! Téměř vše, co YouTube v nových podmínkách uvádí, bylo a je, nejen v ČR, zcela nelegální (až na držitele speciálních povolení), tudíž o tom dělat videa na YouTube stejně nikdo nebude. Celé je to zkrátka hlavně pochopitelný společenský a politický krok YouTube a jeho příspěvek do diskuse v USA o rozumné zbraňové legislativě v USA.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
samil1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-27 19:51:03

Dobrý den, mě nevadí a chápu Vaší potřebu toto komentovat, protože you tube. Ale do žádných větších akcí se bez nastudování problematiky nepouštějte.Pokládáte laser za doplněk zakázaný. To naznačuje že se ve zbraních a věcech kolem nich neorientujete. Nic ve zlém, chodim sem kvůli počítačům. Nashledanou.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-27 20:01:43
avatar
Ano, laserové zaměřovače byly zakázaný doplněk do úpravy zákona z roku 2016, což jsem evidentně opomněl. Omlouvám se za to, nicméně to rozhodně nenaznačuje, že se ve zbraních a věcech kolem nich neorientuji .... a ano tohle je web o IT a YouTube pokud vím je IT
maxipes [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-27 20:45:55

expert na krypto, expert na zbraně,... Co neumíte?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-27 20:59:53
avatar
nejsem všeználek jako vy .... expert na krypto a expert na zbraně což musíte být když mě za ně označujete, sám sebe za experta rozhodně neoznačuji, jsem ale velmi dobře informovaný o kryptomněnách a problematice, zajímám se o toto téma, o zbraních jsem jen informovaný jako hobby, nejsem na ně expert a nemám na tuto oblast tolik času abych se mohl označovat za experta ....
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-27 21:20:16
avatar
expert na krypto a expert na zbraně což musíte být když mě za ně označujete

Ono je to právě naopak, slovem expert většinou lidé označují ostatní pokud se v dané problematice sami vyznají méně.
Nicméně maxipes to myslel trochu jinak, jenže to byste musel trochu rozumět nadsázce.

A k té střelbě ve školách, dokud se nezajistí nelegální prodej zbraní, nemá moc velký smysl omezovat a zpřísňovat legální vlastnictví zbraní. Ale tohle je téma na hodně dlouhou diskuzi, nemá cenu to příliš rozebírat.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-28 08:09:31

S tím omezováním prodeje zbraní máte pravdu. Pominu fakt, že vlastnit zbraň je v USA zakotveno přímo v ústavě a pro mnohé by to mohl být opravdu problém. Mnoho lidí v USA by to chápalo jako další zásah do jejich základních práv a svobod, kdy úplně stačí, jak se práva a svobody obyvatel USA osekaly po 11. září.
Za druhé se stačí podívat, kdo tvoří masu v oněch demonstracích za omezení prodejů zbraní. Typická levicová mládež, studenti většinou humanitních oborů ... snadno využitelná, nezkušená, často ne příliš inteligentní zmanipulovatelná mládež. Tedy taková ta masa, která po předložení líbivých argumentů bude protestovat za cokoli.
Nicméně zásadní problém vidím už jen na té myšlence omezit možnost získat zbraň ve státu, kde v podstatě na jednoho obyvatele připadá jedna zbraň. A to ještě mluvím o legálně držených zbraních. Zbraní držených nebo nabytých nelegálně bude ještě mnohem více. V takovém prostředí nemá omezování legálně držených zbraní žádný smysl. A navíc by to jen přiživilo nelegální trh se zbraněmi.
Navíc je třeba se na to dívat i z pohledu ekonomického. Výroba zbraní je v USA poměrně dost silný průmysl, který zaměstnává dost lidí. Omezte jejich dostupnost, klesnou prodeje, průmysl půjde dolů a za rok máte opět plné náměstí lidí, tentokrát ale protestujících proti omezení, kdy na cedulích budou mít fotky dětí a nápisy, jak je nemohou uživit.
Ono obecně u američanů je problém v tom, že rádi vidí problém v někom nebo něčem jiném, hlavně ne v nich samých. Viz třeba poslední prezidentské volby, kde pořád polovina národa nemůže uvěřit, že Hilary opravdu prohrála a neustále hledají stopy do Ruska. Přitom největší roli na tom měla zneužitá data milionů uživatelů FB. Většina střelců vykazovala řadu signálů dlouho dopředu a nikdo si jich nevšímal. Prostě měli by se méně zajímat o blbosti jako je FB, Twitter či Instagram a více se začít zajímat o lidi kolem sebe. Ono problém není ve zbraních, problém je v lidech. Vemte jim legálně drženou střelnou zbraň, použijí nelegálně drženou zbraň. A pokud nebudou mít střelnou zbraň, vjedou do davu autem a výsledek bude stejný.

Ono stačí se podívat do EU. Střelné zbraně jsou tu omezené asi jako nikde na světě a světe div se, zase magor ve Francii zabil několik lidí. Jak to dokázal, když nemohl střelnou zbraň získat legálně. Podobně útoky ve Velké Británii, jak je možné, že měli útočníci dlouhé sečné a bodné zbraně, když je jasně zakázáno je nosit na veřejnosti . Podobné zákony ničemu nepomohou. Pouze z lidí, kteří zbraň drží legálně dělají lidi, kteří je drží nelegálně.
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-28 12:10:02

No mlěl bych pár drobností:

1/ Bump stock Tahle věc je doslova šílená a k ničemu. Schopný střelec dokáže podobnou kadenci při semi-auto modů s nesčetněkrát lepší přesností. To, že to ten ňouma použil v tom masakru je jen o tom, že nechtěl aby jej bolel ukazovák A střílel do davu, takže přesnost 50m tam 50 vedle mu byla jedno. Jinak je s tou hovadinou na 50m při střelbě full auto problém trefit více jak 50% ran do standartního terče včetně jeho podstavce! Ono totiž veškerá opora zbraně je díky této blbosti pryč.

2/říkat tlumič na zbraň není zrovna ukázka odbornosti Mimoto při jeho použití je třeba použít i speciální munici jinak užití ztrácí veškerý smysl.

3/ Youtube se chová ja k chůva a přitom si veškerá svá pravidla potom vysvětluje po svém, to je problém a asi začátek "konce" youtube jaký známe. Vše se jednou přejí a z youtube odcházejí tvůrci už 2 cca roky.
plingr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-28 08:28:26
avatar
Na tyhle tvé body musím reagovat.
1) Žádný střelec nikdy nedožene v semi-auto kadenci z bump stocku nasazeným na skvěle fungující ar 15 (ani Miculek ti nenamačká 1000 ran za minutu). Oporu máš stále v jedné ruce a v rameni, je ale pravda že třeba echo trigger je pro tyhle věci daleko lepší.
2)tlumič je naprosto normální výraz, na rozdíl od neprůstřelné vesty. Co se týče nábojů, záleží z jaké zbraně střílíš (na konstrukci tlumiče) a jakou ráží. Takže nemusíš mít vždy speciální náboje (př. .45ACP, pomalejší .22lr nebo standardní 9x19 pokud jí vystřelíš třeba s mp5sd).
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-28 09:27:38

1/ AR 15 má 30 nábojů v zásobníku. Blbec co užívá bumpstock nebude žádný koumák a střelec už vůbec ne. Takže pokud vemeš v úvahu i výměnu zásobníků atd. Tak věř tomu že kromě toho bolavého ukazováku to je opravdu k ničemu.
Opora: Proboha viděl jsi tu volovinu alespoň na videu? Jaká opora v rameni?? Vdiť to celé lítá na rameni dozadu a dopředu.

Jediný pevný bod je na předpažbí!
plingr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-28 10:21:49
avatar
A když bude střílet bez bumb stocku tak přebijet nemusí nebo co? Vlastnictví bumb stocku nijak nedefinuje schopnosti střelce. Oporu v rameni máš a zbraň držíš oběma rukama které akorát vůči sobě "pružej".
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-28 11:17:51

flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-03 22:27:01
avatar
ty se vyznas evidentne ono je lepsi mit super kadenci z bumpstocku nez se trefit
alesv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-28 00:19:21
avatar
prijde mi to jako prehnana reakce, a pravda videl jsem jedno video a snahu o debatu s aktivistama a jako bylo to na me silne kafe. video zde - stoji za shlednuti Odkaz
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-28 09:42:32

Nic moc video. Přijít před bandu fanatických odpůrců čehokoliv a tahat z nich "technikálie" to je strašně leciný a zavání to manipulací.

Navíc ten kravaťák kecá. Není to made-up term, sturmgewehr je zcela oficiální označení zbraní již z dob druhé světové a označuje skoro přesně to, co si pod tím představíme. Dlouhou zbraň co umí auto. Tedy pušku co střílí dávkami
Nějakých 70 let na překlad a zavedení do jiných jazyků určitě stačilo. Jestli to není označení dle platné US legislativy je zcela irelevantní.



Nerad bych zabředl do názvosloví, protože co země, to jiný mrav a jiný název, ale od té doby co tu máme počítačové hry, je celkem jasný, co je pistol, rifle, assault rifle, co shotgun, co smg a co machinegun. Každý to zná

Takže kravaťák ať jde do prdele, tímhle dělá medvědí službu, protože každý amík "ví", co je assault rifle.

P.S.
Zcela mi vyhovuje současná právní úprava v ČR. Ta americká je na mě poněkud divoká a chápu snahu některých o úpravu, jen to podle mě zkouší z hodně blbých směrů, protože k tomu přistupují zbraně jsou špatné, tak je (částečně) zakážeme, a ne tak jak by měli, někteří lidi jsou magoři, tak by jsme si na ně měli dát pozor. je to jak psal DD. Někomu bych nesvěřil ani lžíci tak by fakt neměl mít střelnou zbraň. Kupodivu u aut to lidi chápou. Magor co nezvládá ani tříkolku by neměl jezdit s autem (tak nedostane řidičák). Samozřejmě, jsou tu nějaká práva a svobody etc, ale kde sakra najít průsečík mezi oprávněnými zájmy společnosti a svobodami jedince. Furt je to jak na houpačkách anarchie-totalita a najít nějaké pěkné uspořádání hezky mezi, aby to bylo přijatelné tak nějak pro všechny, toje sakra oříšek.
chimera [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-28 07:44:02
avatar
Mluvíte mi z duše, též nemám rád omezování občanských svobod např. držení zbraní, ale to platí i opačně nikdo se nechce nechat ohrožovat mentálně a psychicky na hraně nebo zahranou jedinci se zbraní v ruce (kolikrát legálně drženými). A ano toto téma jednoznačné přesahuje z běžného o youtube info.článku, ale tak to prostě je.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!