Apple MacBook Pro za 200 tisíc s Intel rádoby „Core i9“ se přehřívá, protože slibuje nesplnitelné.
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 22 červenec 2018
altApple názorně svým selháním demonstruje, jak Intel parametrově přehání a mlží.

 

 

 

Apple nedávno aktualizoval své 15“ MacBook Pro notebooky na verzi 2018, které můžete mít nově s výkonnějším hardware. A to s 6jádrovými procesory Core i7 a Core i9 (ehm). Samozřejmě za to musíte pořádně zaplatit, kdy vrcholná verze stojí 100 - 225 tisíc korun. Za tyhle peníze podobný notebook nikdo rozumný nekoupí, ale přesto se takoví uživatelé najdou, nehledají dobrý poměr cena-výkon, hledají značku. Je asi na místě tak očekávat, že za ty obrovské peníze půjde o dokonalý produkt, nejlepší, nejvýkonnější, nejtišší, prostě perfektní. Od mobilního počítače za cenu blížící se čtvrt milionu prostě nic jiného nečekáme. Jenže ouha.

Po dodání prvních kusů prvním uživatelům a testerům se rychle přišlo na to, že MacBook Pro 2018 má jeden velký problém. Týká se právě té nejdražší verze s příplatkovým Core i9-8950HK procesorem Intel. Pomineme-li ten zoufalý zavádějící název, kdy Intel říká Core i9 6jádrovému procesoru (i9 v desktopu mají přitom od 10 jader výše), tak tenhle model má mít 2,9GHz v základu a neuvěřitelných 4,8GHz v Turbo boostu. Za ten zaplatíte 9400 korun navíc proti základnímu Core i7 (taktéž 6jader) ale 2,6GHz v základu a 4,3GHz v boostu. Ty peníze můžete rovnou spláchnout do záchodu za ten příplatek nedostanete v podstatě nic.

Ten "udajně 45W" procesor totiž i s poměrně běžným mobilním chlazením jaké má MacBook Pro, prostě nedokáže ty slibované takty vůbec dosahovat. Ne více než pár sekund. Téměř všichni zjistili, že procesor se značně přehřívá a rychle dosahuje limitu teploty kolem 96°C, kdy začne jednoduše snižovat svůj takt. A to výrazně, procesor při zahřátí v průměru nedosahuje ani těch 2,9GHz jak Intel udává minimum (reálně běží kolem 2,6GHz). Nicméně spousta lidí si samozřejmě myslí, že poběží na inzerovaných 4,8GHz, a s tím si jej kupuje a očekává tedy odpovídající výkon. Problém je, že Intel sám prostě udává parametry a takty svých procesorů stále více odtržené od skutečné reality a u některých v podstatě záměrně klame.

Například u desktopových procesorů mate TDP, což je hodnota, která sice přímo nevyjadřuje spotřebu, ale uživatelé podle TDP samozřejmě vybírají procesory. Takže když jim Intel tvrdí, že Core i7-8700 bez K má 65W, že Core i7-8700K má 95W a Core i9-7900X má 140W, tak očekávají a přímo mnozí počítají a kalkulují při výběru dalších komponent, jako chlazení, skříň a vůbec velikost sestavy, že to TDP skutečně odpovídá. Jenže Intel u současných procesorů prostě záměrně mlží. Ta Intelem udávaná hodnota TDP totiž platí pro udávaný základní takt. Takže například u 65W Core i7-8700 Intel uvádí takty 3,2/4,6GHz. Těch 65W ale platí pouze v případě, že CPU jede kolem těch 3,2GHz. A u většiny zejména Z370 desek musíte tu limitaci TDP zapnout, jinak bude konstantně tento TDP běhat kolem 90W TDP s takty v zátěži přes 4GHz. U některých desek je ale ten limit aktivní. Samozřejmě je velký rozdíl ve výkonu mezi 65W 3,2GHz a 90W TDP 4,+GHz. V případě Core i7-8700K je to podobné, Intel uvádí 95W TDP ale to platí jen pro základní takt 3,7GHz. V boostu s až 4,7 (4,5GHz na celý CPU obvykle) se reálné TDP pohybuje 110-115W.

 Zatímco u desktopových CPU je ale možné překračovat TDP celkem bez nějakých negativních následků, protože většina základních desek s jejich solidně chlazenými VRM to snese a stejně tak v desktopových PC máme chladiče (až tedy na BOX chladič u Core i7-8700, který není schopen ten CPU vlastně uchladit na více jak 65W TDP), které dokáže i to zvýšené TDP uchladit, problém nastává u mobilních PC.

Mobilní procesor Intel Core i9-8950HK Coffee Lake má dle Intelu 45W TDP. Se 6jádry/12vlákny na 2,9 – 4,8GHz, kdy by tak měl dle taktů v podstatě nabízet výkon jaký mají desktopové 8700/8700K. Problém je, že Intel prostě kecá. Těch 45W ten procesor bude mít opravdu jen když poběží na těch 2,9GHz a to kdo ví jestli (45W má i ta i7 na 2,6GHz). Spíše bych to viděl na 2,6GHz jak naznačují praktické testy. Pokud by procesor běhal na těch taktech až 4,8GHz, jednoduše by měl TDP přes 100W. Intel se nám prostě snaží namluvit, že obešel fyzikální zákony, jaké parametry procesorů v poslední době udává. Pravdou je, že pokud by uváděl stávající hodnoty TDP jako maximální běžné hodnoty, podobně jako to uvádí AMD u svých RYZEN čipů, tak by výkon těch procesorů tomu odpovídal a v některých případech by výkonově na AMD nemusel stačit. kdyby platili stritkně TDP udávaná Intelem jako maxima, výkon většiny jeho CPU by byl kliedně o 15 - 25% nižší než jak vychází v testech, když všechny to TDP díky boostům  a výkonným chladičům v testech výrazně překračují.

Každopádně Core i9-8950HK který najdete v notebooku Apple MacBook Pro za 200 tisíc korun, by měl dosahovat výkonu nějakých 1380 bodů v CineBench R15, pokud by alespoň přibližně běhal na taktech, jaké Intel i Apple uvádí. Jenže v běžné praxi uživatelé s tímto procesorem dosahují v Macbook Pro jen na výkon mezi 900-1000 body a to ještě v případě, že je zatížený pouze procesor. Problémem je prostě napájení i chlazení. Samozřejmě, že mobilní PC má výrazně jednodušší napájecí kaskádu na desce a ta je mnohem hůře chlazená. Mnohem horší a slabší chlazení je i na procesoru, navíc jako i v tomto případě, je chlazení sdíleno s chlazením samostatného GPU (Radeon Pro 560X). Když tedy zatížíte obojí, výkon chlazení prostě nestačí a výkon procesoru klesne ještě více.

Uživatelé nového Apple MacBook Pro tak za svůj příplatek dostávají jen plané sliby. Core i9 Intel procesor není schopen v běžně chlazeném notebooku vůbec poskytovat výkon, jaký podle parametrů slibuje. Jen ve velkých DTR se k tomu alespoň přiblíží. MacBook Pro nemá slabé chlazení, jde o běžný průměr ve jeho kategorii a stejně na něj nestačí, protože Intel prostě kecá o 45W TDP. A to i když manuálně pošlete otáčky ventilátorů (a tedy hlučnost) na úplné maximum. Stejně to na chlazení toho procesoru nestačí a výkon značně kolísá a postupně se zahříváním klesá a klesá až na úroveň 4jádrových procesorů. I ten základní Core i7 procesor (stále 45W), který je o více než 9 tisíc levnější má 6 jader, ale realističtější takty, kterých v praxi lze skutečně dosahovat, byť to opět platí hlavně o tom základním taktu.

Pochopitelně uživatelé, kteří vypláznou 200 tisíc za notebook, nejsou situací potěšeni a MacBook Pro tak vrací. Apple se zatím nevyjádřil, jak bude situaci řešit. V podstatě ale nemá moc co na výběr. Někteří spekulují, že aktualizuje mapu chladiče tak, že pojede na vyšší otáčky. Ale jak testy ukazují, to neřeší skoro nic, kromě vyšší hlučnosti ten procesor stejně nebude dosahovat taktů, jaké inzeruje a výkon půjde dolů. Kromě toho si uživatelé stěžují, že novinka má sice větší baterii než předchůdce, ale díky žravým procesorům Intel stejně vydrží spíše méně a ten nárůst výkonu díky tomu throttlování není zase tak úžasný, jak by člověk od přechodu ze 4/8 na 6/12 konfiguraci CPU předpokládal. Dokonce může být i nižší!

Samozřejmě máslo na hlavě, kromě Intelu, má hlavně Apple. Intel ty parametry procesorů sice uvádí stále více zavádějícím způsobem, který zjevně mate i výrobce počítačů, ale Apple měl podobný problém lokalizovat dlouho před uvedením nového MacBooku na trh. Není prostě možné, pokud Apple skutečně věci před uvedením testuje a vyvíjí, že si podobného velmi praktického problému nevšiml. Takže jsou zde i otázka, jak vlastně Apple své produkty testuje a za jakou kvalitu si nechává tak královsky platit? V žádném případě mobilní rádoby „Core i9“ procesor nekupujte (a MacBook Pro s ním), jsou to vyhozené peníze a fyziku neokecáte.

BTW: osobně si myslím, že tento případ i názorně ukazuje, že by Intel a AMD měly přestat udávat maximální boost takty platné třeba jen pro 1 – 2 jádra. Uváděných 4,8GHz na celém CPU prostě Intel nedá se 6jádrem s běžným chlazením na 45W ani těch 95W, ani kdyby se pos***! A uvádět by měly jen jeden takt a to reálný maximální takt, na kterém CPU poběží celý CPU se všemi jádry v praxi s běžným chlazením na udávaném TDP. Jaký má smysl uvádět dnes takt na 1 - 2 jádra, když s takovým vytížením CPU dnes reálně v praxi nepojede, vždy bude v zátěži vytíženo více vláken. Intel zejména už zachází ve svých pohádkových parametrech opravdu daleko, a kromě uživatelů mate i některé zjevně ne tak dobré výrobce počítačů, kteří své produkty dostatečně netestují. Při jejich designu chlazení na udaváných 45W TDP věří tomu, že Intel umí čarovat, fyzikální zákony pro něj neplatí a dokáže provozovat stávající 14nm 6jádrový / 12vláknový procesor s iGPU a pastou uvnitř na udávaných 4,8GHz s udávanými 45W TDP. Ha ha ha …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-22 04:37:41
avatar
Výběhový Asus GL702ZC s Ryzenem 1700 a pořizovací cenou již pod 40 tisíc (amazon.de) dává v Cinebenchi 1408 bodů.

Intel + Apple za 100+ tisíc 900 bodů. I kdyby vylepšili chlazení 1300 nebude stále stačit.
Kubajsz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-25 15:35:54

Srovnavas jabka s hruskama.
Asus je velky tezky model z herni rady s grafikou na urovni GTX1050Ti.
I za slevnenou cenu 40tis k smichu.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-22 08:53:38
avatar
Apple je naleštěný prd viz například videa od Louis Rossmann na youtube nebo jakákoli rozborka jeho produktů. Bohužel Intel se zeslabováním PCB a bahnem pod heatspreaderem myšlení Applu přibližuje. Američané mají holt o 40 let delší zkušenost než my jak ojebat zákazníka.

Jinak by stačilo základní technické vzdělání na odhalení výkonu procesorů v tak tenkých noteboocích, ale lidi rádi věří lžím.
Česlo Česlič [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - TDP 2018-07-22 09:41:51

Co se týče udávaného TDP Amd vs Intel - ten rozdíl je tady už xy let (Intel jej udává na stock taktech, Amd v boostu - čili teoreticky skutečné Tdp).
Georrge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-22 11:00:34

"To by se za Jobse nestalo"
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-22 11:47:40
avatar
Opravdu? I když ty uvozovky napovídají že tu jde o ironii. Jinak pro neinformované, právě Jobs s politikou kdy estetika má přednost před funkcionalitou začal. Jobs přestal naslouchat designerům a to vedlo k problémům a technologickému rouhání, Protože každý pravověrný designer vám řekne, že design je vlastně nauka o tom, že estetika má podporovat, nebo ještě lépe vylepšovat funkcionalitu výrobku.
Georrge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-22 12:42:52

Ironicky to částečně bylo, a i když jsem Jobse neměl rád, asi bych i řekl, že by se to za něj nestalo. Jak píšeš, Jobs dával přednost designu před funkcionalitou, jeho výrobky tedy byly po funkční stránce docela osekané, nicméně odladěné a to co uměly, uměly výborně. Tenhle MacBook je ale jiný případ - pořád je to sice hlavně o designu, ale snaží se do toho nacpat funkcionalitu, kterou ten noťas prostě nemůže zvládnout. A noťas, který se přehřívá a má kvůli tomu slabý výkon, tedy neodladěný výrobek, by podle mě Jobs do světa nevypustil.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-22 17:47:46
avatar
Už za Jobse se MacBooky přehřívaly, protože Jobs si usmyslel že ten stroj musí být tenký jako žiletka. Tehdy mu designeři v Apple říkali, že se tělem takového stroje nedá prohnat dost vzduchu, aniž by hučel jak turbína. Tehdejší hardware nebyl na takto tenká těla ještě použitelný, aniž by se musel na něm hodně snížit výkon, aby se snížilo vyzařování tepla. Jobs díky svému despotickému vedení firmy tuto politiku ukotvil v politice Apple hodně hluboko. Jobs byl vizionář který však v technickém vzdělání nijak zvlášť nevynikal. Měl ale přece jen blíž k software než k hardware.
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - - 2018-07-22 19:51:55
avatar
Ono si staci vzpomenout na Apple III a rozhodnuti Jobse, ktere ty pocitace zabilo. Respektive upeklo )
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-22 11:35:20
avatar
Přesně proto je AMD tam kde je. Lidi mají peníze, rádi by jím je dali, a ona je prostě nechce, naopak stále přidává jádra a chce za ně méně peněz a pak se diví, že nemají peníze na vývoj...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-22 13:38:19
avatar
Zisk z Ryzenů je dobrý a že tolik nerejžuje jako Intel? Díky smlouvám s výrobci, kteří jsou napojeni na Intel si to AMD nemůže dovolit. BTW lidi peníze nemají, protože notebooků nad 20 tisíc se prodá málo a nad 40 tisíc úplné minimum.
Mr.Vigo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ostuda 2018-07-22 12:44:14
avatar
Intel takto udává TDP už mnoho let. To je stejné jako každá automobilka s udávanou spotřebou v TP. Není to sice optimální ale téměř každý s tím počítá. Zde bych problém nehledal.

Apple vyrobí NTB se silně poddimenzovaným chlazením, plácne tam CPU, které při provozu vůbec neotestuje a hurá do prodeje za 200k. Zde je problém. Apple vyrábí předražené neotestované šmejdy.

Ale pointou článku opět má být zjištění, jak je Intel špatný.

Co třeba že vina je i na straně AMD, které není schopno si sjednat smlouvu s Apple a dělat i Ryzenové konfigurace. Ale jistě my víme, AMD je chudáček, Intel ho utlačuje a zlý Apple s nimi dělat nechce, že?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-22 16:51:00
avatar
poslední varování, pak udílím ban za Flame a napadání.

Intel uvádí TDP stále více odtržené od reality, takže je chyba na jeho straně. 45W TDP ten procesor prostě nemá. chyba Apple je, že zjevně své produkty netestuje před vypuštěním na trh, protože by problém s tím, že jim Intel o TDP kecá, odhalil. Apple nadimenzoval chlazení na procesor s 45W TDP jako obvykle. 45W není žádná nová hodnota, jenže současné 6jádrové procesory ji v praxi překračují, mají mnohem vyšší spotřebu i zahřívání než 45W procesory z minulých generací.

proč vůbec mluvíte o AMD?! Flame? ... AMD má v apple počítačích grafiky Radeon jestli jste si nevšiml. Ano Mobilní RYZEN by byl vhodnější platformou než současné Intel procesory, ale Apple má na Intel procesory optimalizovaný celý svůj ekosystém a aplikace takže by to z jeho strany vyžadovalo větší práci a investice a to Apple nedělá. Ten maximalizuje hlavně své zisky. i když pokud AMD bude první na 7nm, mohlo by Apple k přechodu přesvědčit. AMD však na rozdíl od Intelu to TDP uvádí alespoň realisticky ....

// v pořádku, řekl jste si o to.
casperdeluxe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-22 20:32:03

A vy si myslíte, že takovej gigant jako Apple neví o problematice TDP u Intelu?. Ano. Intel to má nešťastně napsané to TDP u svých procesorů. Ale Apple o tom určitě ví.
Jinak co se týče tohot článku, tak mi též příjde, že zde byla snaha najít nějaký problém na intel. Páč článek o problému na NTB za 200k asi nebude pro normální lid. Tudíž pro 99% lidí nezajímavý.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-22 21:10:21
avatar
ano, skoro každý kdo měl nový MacBook Pro v ruce včetně fandů Apple, tak na tento problém poukazuje a prokázali ho v praxi, ale samozřejmě za všechno může DDWorld.cz a je to jen špína ...

MacBook Pro je drahý, ale s tím CPU ho můžete mít asi od 86 tisíc ... 200 tisíc stojí TOP vybavená verze ....

každopádně vaše hledání špíny na DDWorld. cz je už trapné .... já píši objektivně jak se věci mají, do Intelu nekopu ani si nic nevymýšlím.
casperdeluxe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-22 21:30:09

Za 1. Můžete mi prosím napsat, kde jste vyčetl "samozřejmě za všechno může DDWorld.cz a je to jen špína ..."

Za 2. Já se ptám, jestli si myslíte, že APPLE o této problematice s udávaným TDP u intelu neví. Né fanoušci, zákazníci atd....

Za 3. Já nehledám špínu na DDworld. Já pouze čtu článek, zapojuji se do diskuze a snažím se najít cílovou skupinu tohoto článku.

Za 4. o objektivitě jsem zde ani nepípl. Když jste u toho, už mi konečně odpovíte na mé 2 dotazy, které jsem položil v článku o 2500x?
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-23 01:32:46
avatar
Citace:
A vy si myslíte, že takovej gigant jako Apple neví o problematice TDP u Intelu?. Ano. Intel to má nešťastně napsané to TDP u svých procesorů. Ale Apple o tom určitě ví.


Tohle je vážně házení špíny? Když jsem ten článek četl tak mě napadlo nachlup to samé.

Taky nechápu proč skoro u všeho co nesouhlasného píšeš automaticky že jsi objektivní, nevypadá to dvakrát dobře.

A opět, casperdeluxe někde píše že kopeš do intelu? Jak jsi to vyvodil z toho co napsal?
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-22 13:11:38
avatar
Náhodou, ruští oligarchové při svých loveckých výpravách na Sibiři si jej pochvalují, už od -35 stupňů Celsia jede chlazení jak švýcarské hodinky...
Méně už jejich ochranka, protože lithiové baterie při těchto teplotách mají mizivý výkon, a tak s sebou musí pořád tahat generátor...
Ten co čte [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Lidská blbost 2018-07-22 14:03:39

je neomezená. Apple ovlivnil myšlení lidí politikou, že se nemusí starat a on to vymyslí za ně. Pak to začal prodávat draze, protože když je to drahé, musí to být dobré. Já bych nedal za noťas bez numerického bloku ani kačku. Jinému to vyhovuje. Americké ovce myslí jinak, protože jsou naučené na Apple. A když se jeden typ nepovede, koupí jiný. Apple. Protože se stali obětí kazatelů pravdy o jediné dobré značce. Před časem se tady horovalo proti mobilu za 30t. A co se stalo? Lidi to kupovat budou a ostatní výrobci zdražili taky. Apple to teď stáhne, vydá prohlášení, že se vloudila chybička, někoho obětuje, akcionáři se uklidní a lidi dál budou schopní stát fronty, aby ho měli první. Kupují značku. A kdo ne? Docela by mě zajímalo, kdo z redakce DDW kupuje třeba džíny v Tescu. Vždyť jsou to ty samé kalhoty jako Diesel za pětku. No ne? U noťasu je to něco jiného? Já osobně mám na tyhle věci svůj názor, ale tak to prostě je. Takže bych chtěl poděkovat redakci za první odstavec, kde mi bylo předem vysvětleno, co je to správný názor a že Bůh existuje. No a stran toho TDP se kdysi v pravěku psalo o tom, že Intel uvádí pouze 75% TDP a že to pak dělá AMD žravějším. A lidi stejně kupují Intel. Někteří jsou z toho na mrtvici. Sorry jako. Neodolal jsem pokušení. danito :-)
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-24 13:17:50

Apple je skvělej na obdivování, ale není to těžkej krumpáč pro seriozní práci. Grafik ten výkon šesti jader využije max na pár sekund, spíš to bere jako modní doplněk.
Apple měl v HW tolik průserů, ale nikdy nic nepřiznal natož aby to stáhl(opravy si spíš nastavil na dvojnásobek ceny nového přístroje).
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-29 19:29:00

Také bych nechtěl nb bez numerizace
BTW: Lidská blbost je nekonečná, hlavně že člověk dokáže najít východisko
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-22 16:29:25
avatar
Sila toto. Niekto, kto sa naozaj dobre nevyzna v technickych specifikaciach a nema prehlad o akutalnom IT diani, sa naozaj moze fatalne sklamat. Ide po znacke a kvalite, ktoru Apple predstavuje roky. Lenze posledne roky to uz ide s Apple dole vodou a v spolupraci s Intel uz duplom. Proste je to nehorazne, ze za take obrovske penizae nieco taketo pusti Apple do obehu, aby ako o tomto probleme vobec nevedel.
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-22 21:21:49

Je to chyba apple... Chladit 6c/12t cpu takymto chladicom? Su normalny? A do algoritmu ventilatorov, chladenia a napajania pouziva apple iba celkovu teplotu komponentov a nepouzivaju napriklad napajanie, resú. celkove napatie CPU a odber. Podvoltovanim a upravou niektorych aspektov napajania sa da zvysit tohto procesora az o 20%: https://linustechtips.com/main/topic/950360-2018-macbook-pro-runs-faster-if-you-limit-the-cpu-via-software/?page=1

Proste, apple dokaze vyrobit krasny kus HW (treba uzat, ze napr. macbook pro alebo iMac pro su designovo krasne), ale maju zle urcene priority. Nemali by sa hnat za tenkym a lahkym HW, ale najst akysi stredny bod medzi prenosnostou, vyzorom a funkcnostou. Snazzy labs zvysil vykon svojho macbook pro o cca 12% len vymenou teplovodivej pasty, takze tak :-)
Trpaslik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-23 00:08:42

Lidičky, vy to vidíte špatně. Dle mého názoru chtěli v Apple vyrobit mobilní PC spojené s vařičem. Takhle by bylo možné pracovat i vařit současně.
MiroP [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-23 00:35:24

"Samozřejmě máslo na hlavě, kromě Intelu, má hlavně Apple." Povedal by som, ze len Apple. Intel u tohto CPU uvadza pouzitie TVB. Snad kazdy, kto IT aspon trochu rozumie z toho popisu dokaze pochopit, ze takty "az" 4.8 GHz su mozne, len ak teplota CPU bude v poriadku, coz s tymto chladenim nie je mozne. Zrejme na rychlo zbuchany projekt, ktory musel hodne rychlo na trh.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-23 14:40:04
avatar
...jeden můj kolega z graf. studia při jedné z mnoha debat Mac vs PC pronesl jako odpověď na technické údaje kouzelnou větu:
"Hele, já tomu sice nerozumím, ale mac je prostě lepší!"
...a vovovotom to je... a to říkám jako člověk který dělal na macích už v minulém tisíciletí...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-23 15:01:19
avatar
yep, to je jádro pudla a na takové uživatele Apple zcela cílí s tím, že jen rok co rok zvedá ceny a zkouší, co mu ještě projde. O ty, kteří tomu rozumí, Apple vůbec nestojí, ostatně Apple skoro žádnému IT novináři soustředící se na jiné platformy než Apple, své produkty ani nepůjčí, protože ví, jak by objektivní recenze dopadla ....
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-23 19:48:34

Půjčit a objektivní recenze je oxymóron.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-23 20:21:41
avatar
??? hloupost. Spolupracuji se spoustou firem věci si půjčuji jen od těch, kteří očekávají objektivní recenzi, včetně kritiky a připomínek, pokud je co kritizovat. Jsou určitě firmy, které půjčují a spolupracují jen když jim píšete recenze pochvalné a kritizovat je nedovoleno, to pak ale není recenze, jen PR článek. Nic proti tomu, je to legitimní business.

Já se ale soustředím jen na společnosti, kterým objektivní kritika nevadí a proto až na jednu větší společnost nemám vlastně s nikým problém a mohu mít půjčeno či věnováno na testy v podstatě cokoliv. Za mě tedy říci, že možná finančně se objektivita nevyplatí tolik jako psaní podle přání výrobce, ale objektivita se mi vyplácí pro dobré vztahy se všemi výrobci, včetně přímo konkurenčních výrobců, kteří bez potíží poskytují věci na testy a to i vůči sobě . Vědí jaké jejich produkty jsou a vědí že mohou očekávat objektivní recenze a zhodnocení takže mám spolupráci všech. Za to mě to stojí.
casperdeluxe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-23 21:48:09

Mě by zajímalo, proč se furt oháníte tou objektivitou...Pořád jste nenapsal, co slovo objektivita podle vás znamená, ale oháníte se tím slovem v každém druhém komentu.

To, že má intel CPU s nějakým udávaným TDP je věc intelu. Neříkám, že to mají popsané dobře. Taky bych preferoval udávané TDP při maximálním výkonu. Ale takhle to prostě na světě chodí. Nebo snad běháme všichni za Škodovkou, že udává spotřebu 3,8l, ale támhle franta s ní jezdí za 8?

To, že se Applu přehřívají stroje, je věc Applu. Apple, jako stůjce svého stroje, si je 100% vědom, jak komponenty použité v jeho strojích fungují.
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-24 08:22:35
avatar
TDP znamena Thermal Desing Power, hodnota tepelneho vyzarovania na tovarenskom nastaveni, pre ktoru je jednotka navrhnuta. Zial, v pripade Intelu to tak nie je. Intel to berie len ako navrh pre predstavu potrebneho chladenia, ktoru moze jednotka vyziarit do okolia pri najhorsich podmienkach. AMD to berie podla mna tak, ako to definicia hovori, cize vyzarovaci vykon jednotky pri maximalnom zatazeni.

To prirovnanie k Skodovke nie je dobre. Samozrejme, ze spotreba sa vzdy bude lisit od spotreby vyrobcu, ktora je testovana v idealnych podmienkach. Ale nemoze byt zase tak velky rozdiel v tej spotrebe. To znaci, ze nieco nie je v poriadku. Podobne je teraz problem so spotrebou s aktualnymi Intel CPU.

Proti Intelu nic, ale Apple predsa musi vediet, ze sucasne procerosry Intel maju pri vysokom vykone problem s priehrievanim. A ak Apple si je 100% vedomy, ze ake komponenty pouziva, co znamena, ze vie, ako to bude vo vysledku fungovat/nefungovat, ukazuje to na vedome zavadzanie problematiky neznaleho zakaznika, a teda nekalu praktiku predaja. Pretoze tak nemoze garanatovat plnu funkcnost toho, co predava.
casperdeluxe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-24 08:44:26

Ano. Já souhlasím. Jen se snažím najít nějaké přirovnání k dané věci. Chápu ty procesory tak, že CPU, které má 3,6 GHz, má spotřebu 65W. Což je v pořádku. To, že je tam boost (automatické přetaktování) už lidi berou dnes jako samozřejmost. Tudíž správně očekávají TDP v boostu. Ale snažím je to pochopit i z druhé strany. Koipím CPU na 3,6 GHz. Nemá žádnej boost. Jde taktovat až na 5 GHz. Jakou udám spotřebu? Ta co je na 3,6 nebo ta co je na 5? Mají to prostě špatně nebo spíše nešťastně. Ale snažím se najít pohled z druhé strany a pochopit ho
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - - 2018-07-23 21:58:54
avatar
https://www.reddit.com/r/macbookpro/comments/91256u/optimal_cpu_tuning_settings_for_i9_mbp_to_stop/

Trochu delsi, ale zajimave cteni od nekoho, kdo se zjevne tomu problemu dost venoval

Klasicky pripad kvalitniho navrhu inzenyru z applu. Narvat tam zravy procesor a jeste podelat VRM kdyby to nahodou nestacilo , think different!
Melo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-24 07:02:42
avatar
Je jasné , že si za to môže Apple . Intel im dodal len procesory .
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-24 10:48:01
avatar
Bez Jobese to holt začali flinkat..
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - TDP 2018-07-24 18:40:56
avatar
Teď mě napadlo až se mi do ruky dostane 45W Ryzen 2700E, jak si povede z pohledu teplota/spotřeba proti mému současnému 35W i7 6700T.

Rozdíl uváděných TDP je 10W ve prospěch Intelu. Pokud Intel lže bude na tom 45W AMD hůře/stejně/nebo dokonce lépe než 35W Intel? Co myslíte?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-24 19:19:29
avatar
podle mě ta spotřeba bude docela podobná, ale ten výkon AMD úplně jinde na celek.
zdenal_cz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tests Confirm Apple's Throttl 2018-07-25 14:25:11

Tests Confirm Apple's Throttling Fix Improves Performance for 2018 MacBook Pro Models [Updated]

Odkaz


Mozna by bylo vhodne se zminit v ramci objektivnosti tohoto webu vyse postovane...
Ostatne jsem zvedavy, jestli se to tu zmini... stejne jako zde byl clanek ohledne vymeny baterii a jejich nizsich slevach v ios zarizenich...

Bohuzel se po clanku slehla zem a nejde mi dohledat. DD neustale tvrdil, ze ta levnejsi vymena se netyka CR... A ono ejhle, tyka...

Ale google jeste neco nasel (4. link):
Odkaz

Obrázek

Obrázek
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!