Dobré zprávy! Radeon RX 570 a RX 580 jsou za normální ceny. AMD nově přidává 3 hry, NV jednu!
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 08 srpen 2018
altSituace na grafickém trhu se hodně změnila proti první polovině roku. K lepšímu pro nás ;).

 

 

 

 

Ještě to sice není úplně ono, ale už to jde :). Ceny grafických karet stále klesají a po dražších high end kartách, které už se dají pořídit za doporučené ceny nějaký ten týden, opravdu znatelně spadly ceny blíže tomu, co by měly stát, i u mainstreamových karet. Pravda, GTX 1060 3GB i 6GB a také RX 570/580 stále nestojí to, co by stát měly (vlastně by měly stát ještě méně proti doporučeným cenám, protože jsou na trhu už 2 roky), ale už se dají sehnat za normální peníze!

Fakt, že se hodně změnilo, dokládá i to, že výrobci začínají znovu karty inzerovat a propagovat a AMD aktuálně přišlo s novou nabídkou tří her zdarma při nákupu Radeon RX VEGA nebo RX 570 nebo RX 580. Konkrétně jde tituly Star Control: Origins (super klasická vesmírná strategická tahovka od StarDock), která vychází v září. Strange Brigade, kooperativní akce hledačů pokladů, která vychází v srpnu. A největším titulem je očekávaný Assassin´s Creed ODYSSEY, který se bude tentokrát odehrávat v Antickém Řecku a vychází v říjnu.

Pěkná nabídka tří her zdarma, kdy evidentně se musí zase výrobci začít snažit prodávat. Kromě AMD přispěchala s oznámení i NVIIDA, která chce podpořit výprodej svých GTX 1070/170Ti/1080/1080Ti karet, kterých vyrobila kvůli těžařům příliš, a nabízí časově omezenou akci kdy ke kartám přidává poněkud kontroverzní loňskou online hru DESTINY 2 vč. dvou DLC. Pravda, tahle hra je stejně jako GTX karty vlastně ve výprodeji také, takže se k sobě pěkně hodí. Škoda, že NV nenabízí třeba nový chystaný Battlefield, který sponzoruje :(.

Nutno říci, že i tak mají hlavně RX 570/580 a RX VEGA stále prostor ke zlevňování, protože stále stojí více, než by stát dle doporučených cen měly. Například RX 570 4GB má stát oficiálně 179 – 189 dolarů, tedy cca 4800 až 5100 korun vč. DPH. Aktuálně jsem ji schopen v několika edicích koupit běžně za zhruba 6 tisíc korun vč. DPH. V případě RX 580 8GB jsou snížené ceny proti první polovině roku už více viditelné, kdy jsme běžně platili za tyhle karty 10 – 14 tisíc. Nyní dokáži dobrou Nitro+ Edici RX 580 8GB OC pořídit za 7600 korun bez potíží a většinu edic kolem 8 tisíc. Původní cena byla kolem 250-270 dolarů za tyhle lepší edice, takže v přepočtu 6800 až 7300 korun vč. DPH by měly stát a skoro už jsme tam.

Horší je situace kolem RX VEGA karet. Tady stále není dostupnost úplně běžná, protože jsou prostě příliš atraktivní pro ty, kteří umí jejich extrémního výpočetního výkonu využít a pro ně jsou prostě neskutečně levné (s ohledem na fakt, že karty s podobným výpočetním výkonem od konkurence stojí i několikanásobek). Ale karty se pořídit dají. Konkurenční GTX grafiky jsou však výrazně lépe dostupné a stojí dokonce už to, co dle doporučených cen stát mají. V případě GTX grafik ale víme, že jich je velký nadbytek, protože NVIDIA nepočítala s tak rychlým poklesem poptávky těžařů. U RX VEGA grafik bohužel pro nás, žádné přezásobení zjevně neexistuje. Jejich ceny nejsou tam, kde by měly být ani náhodou. RX VEGA 56 by měla stát 399 dolarů, nejhůře 499 dolarů, což je tedy 11 až 13,5 tisíce korun vč. DPH. Když se budu hodně snažit, tak jsem schopen za 14 tisíc s DPH v ČR poměrně slušnou nereferenci pořídit (jsou i reference za ty peníze). Většina obchodů je ale má tak běžně za 15 tisíc, tedy až o 4 tisíce více, než by měla stát :(. U RX VEGA 64 je to podobné. Cena by měla být 499 dolarů, nejhůře 599 dolarů, tedy 13,5 až 16,1 tisíc korun vč. DPH, realita je že nejlevněji ji pořídím ve slušné nereferenci (ASUS STRIX) za nějakých 16 500 korun, slušný, ale pořád o až 3 tisíce více, než by VEGA 64 měla stát. Někteří si za ni přitom stále naúčtují klidně 18 tisíc. Začínám pochybovat, že se na ty doporučené originální ceny VEGA grafiky někdy opět dostanou (cena HBM2 atd.) ať už na tom budou vůči aktuální či nové konkurenci GTX jakkoliv. Každopádně je pravda, že RX VEGA jsou jediné grafické karty s dostatkem výkonu na 2K a 4K monitory s FreeSync podporou, kterých rapidně přibývá.

  • Ceny mají ještě prostor k poklesu, ale výrobní náklady jsou vyšší, než byly.

Fakt, že AMD nyní začne přidávat ke všem uvedeným kartám opět hry zdarma, a konkrétně hned tři úplně nové dost zajímavé hry, je určitě příjemný. Pokles cen karet by navíc měl ještě pokračovat, protože výrobci, distribuce a obchodníci se stále snaží držet mnohem vyšší marže, než jaké byly běžné před vypuknutím těžařské mánie. To je část důvodu, proč jsou ceny některých karet, zejména mainstreamu, stále o 1000 – 2000 korun běžně výše, než by měly být. Pravda, vzhledem k tomu, že karty už jsou na trhu 2 roky v případě RX 570/580 a rok v případě RX VEGA, tak by vlastně měly být normálně levnější. Bohužel ale nutno říci, že během posledního roku došlo k nestadnardnímu vývoji a citelnému zdražení wafferů (tedy základní suroviny pro výrobu čipů) a současně ke zdražení pamětí. Zejména u levných karet je to velmi citelné, protože se bavíme i o desítkách dolarů na výrobních nákladech navíc, s čímž prostě nebylo při uvedení na trh počítáno. AMD, NV ani výrobci grafik s tím nemohli počítat a nemohou to ani ovlivnit a v tomto ohledu jsou zákazníci a musí platit více jako všichni ostatní, takže dosáhnout doporučených cen, stanovených před 1 až 2 lety, kdy byly výrobní náklady na čipy o třetinu nižší a paměti stály méně než polovinu současných cen, je pochopitelně komplikace.

Každopádně ať tak nebo tak, konečně jsou ceny AMD Radeon RX Radeon grafik alespoň trochu přijatelné a dá se rozumně nakoupit, což se skoro půl roku prostě nedalo a NVIDIA karty na tom byly jen o něco málo lépe (teď nám pomáhá, že NV jich vyrobilo nadbytek a snaží se jich zbavit). Tři hry zdarma od AMD, evidentně se situace vrátila pro nás hráče do normálu. Jediné, co trochu „kazí“ radost a komplikuje rozhodování je fakt, že NVIDIA by měla v dohledné době uvést nějaké 12nm novinky (a AMD možná taky). Ale stále nevíme, co přesně. Osobně jsem ale trochu skeptický, že se letos dočkáme nějakých žhavých mainstreamových novinek v relaci do 10 tisíc (uvidíme, zda AMD nechystá přeci jen vylepšené RX 500 modely). Ale u té nejlevnější letos plánované NV se obávám, že cena bude přes 10 tisíc, takže nezajímavé (drahé) pro většinu nakupujících a mainstreamová nabídka zůstane jaká je. Minimálně RX VEGA se ale rozhodně dostanou pod větší tlak, což budou vyvažovat právě tím, že NV téměř jistě nebude umět a podporovat FREESYNC, takže RX VEGA budou nadále vůbec jedinou možností k většině monitorů pro užitečnou technologii vyhlazování snímkové frekvence. NV toho navíc využije a nedivil bych se, kdyby nástupce GTX 1070/1080 byl sice výkonnější než VEGA (to asi v každém případě), ale NV jej také prodávala za tomu odpovídající zvýšenou cenu, takže by VEGA stále mohla nadále stát to, co stojí. NV určitě bude nabízet letos novinky mezi 15 – 25 tisíci, stejně tak se možná dočkáme 7nm VEGA FE edice, ale to bude hlavně Radeon PRO grafika, kterou AMD už možná brzy ukáže. Nový mainstream do 10 tisíc bude podle mě reálně až během první poloviny příštího roku, tedy možná nějaká malá 12nm VEGA, větší 7nm NAVI a menší 12nm GTX.

Dobrou zprávou ale je, že prostě grafické karty po té katastrofě, která vypukla zhruba v říjnu loňského roku a pokračovala až do dubna letošního roku, jsou zase grafické karty dostupné a za trochu normální cenu a výrobci a prodejci se opět musí snažit prodávat. Jestli je ale dobrá doba k nákupu je otázkou. Asi v jak kterém segmentu. Pokud se chystáte na nákupy do 10 tisíc, tak tady bude ještě trvat, než se novinek dočkáme. Pokud ale plánujete nakupovat grafiky za ceny kolem 15 tisíc a výše, tak tady bych už měsíc dva počkal na to, co NVIDIA představí, i když jsem skeptický ohledně cen.  

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 16:22:29

V čom je destiny 2 kontroverzná ? Prvá hra po dying light ktorá má chytila ...
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 20:52:17

ty nevieš v čom je kontroverzná? no predsa v tom, že je pribalená ku GTX karte
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 16:59:50

Ta strategie od Stardocku vypadá divně, škoda, že nepracují na novém dílu Sins of a solar empire
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 17:10:08
avatar
Asi tyden nebo dva zpatky byly hned v nekolika ceskych hw eshopech, po dobu nekolika dni dostupne vegy 56 v nereferencich pulse, i nitro v cenach 12,5-13,5k Kc. Uz mne opravdu svrbel prst, ale proste nechci tem namlsanym prodejcum platit nad hladinu MSRP. Docela mne prekvapilo o kolik to ty same eshopy ted zase nastrelily zpatky.. jestli to nebude prave kvuli tem hram? Obavam se, ze ty "hry zdarma" tady mame jenom pro dalsi trochu oddaleni toho nevyhnutelneho slevnovani. Diky freesyncu mne nadchazejici gtx modely nechavaji klidnym, ale verim ze alespon nejaky minimalni vliv na ceny veg mit budou ;)
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 17:17:28

Majitelům freesync nezávidím, čekáte na kartu, která se stane vydáním nové generace NV tak trochu výkonově stará. Jedu na 1080Ti a řeším opačný problém, tj. zvyk na 32" monitor. Což na trhu těžko pohledat s G-Sync a už vůbec ne za rozumné peníze. Takže se spokojím s dobrými snímky na mé kartě, nic jiného nezbývá, ale ideální stav není ani na jedné straně. AMD má freesync monitory, ale karty se nedají koupit za rozumné peníze s rozumným výkonem, NV nemá monitory. To je stav...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 18:18:33
avatar
Popsal si situaci přesně. Navíc ten nový Gsync HDR 4K modul se vůbec nepovedl. Realizují ho programovatelným NAND polem, které je drahé a pro účely takto jednostranného využití je takového čipu škoda a jde o plýtvání. To koresponduje s Nvidiáckým přístupem k HW Syncu - sama Nvidia nepočítá s tím, že by se Gsync mohl více rozšířit, takže se pro něj neobtěžovala ani navrhovat specializovaný čip.
Mám freesync monitor + itx na maximálně 17cm karty, takže jsem v zadnici hned 2x. Powercolor Nano je jediná moje možnost - zatím nejde sehnat. I když na něj přejdu, vzhledem k tomu že to je jen přiškrcená Vega56 tak to oproti mé stávající Fiji Nano nebude žádná bomba. A s novou generací Nvidia za dveřmi bych si nákupem výběhové Vega56 za takovou cenu, za kterou budu moci mít novou výkonnou Nvidii připadal tak trochu jako blbec. Co s tím? Vyhodit dobrý monitor za 24 tisíc nehodlám, oželet sync taky ne, přejít na Nvidii by byla investice za 50K (20 karta, 30 monitor). Hry začínají být nehratelné, ale rozum říká buď čekat nebo sáhnout po té nepovedené powercolor V56 bude-li levně. Žádné dobré řešení. Tak alespoň přechod na Ryzen 2700E je jistota dobré volby, ale ten taky pořád ne a ne vydat.
AmonAmarth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 21:10:21
avatar
Acer Predator 32" 4k@60Hz. Sice len 60Hz, ale dal sa zohnat pod 1000 Eur, obraz bol dychvyrazajuci. Mal som smolu na kus, na 2. den mi rachol zdroj, nakoniec som skoncil pri 34 ASUSe 3440x1440 @100HZ, Gsync. Super zakrivenie (v porovnani s dalsimi 2 podobnymi - najmensie. Velke zakrivenia su IMHO hrozne - to uz radsej flat). Problem je bleeding v rohoch (a pre mna nie moc vyhovujuci ultrawide pomer). Keby bol 32" 4k IPS so 100Hz, tak by to bolo absolutne idealne.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-09 11:24:58
avatar
Tak pro mne osobne jsou nove nvidia karty zajimave jenom tim, ze mozna trochu ozivi ten zesedively trh gk. Krom absence freesync technologie (bez X sync bych dnes uz byt vazne nechtel) pro mne nejsou jejich karty zajimave i z dalsich duvodu. Narozdil od absolutni vetsiny ostatnich uzivatelu mi treba vadi, ze gtx karty osekava na ciste jenom herni reseni a prohlubuje mezeru mezi pracovnimi a hernimi kartami. Mi vyhovuje jak to dela AMD a ten obcasny, mirny skluz v zastaralych hrach, vynahrazuje univarzalnejsim resenim.
Vyhovuji mi karty, na kterych muzu pracovat i si obcas zahrat a je neuveritelne pohodlne mit vse v jednom. Moje oblibene sw nevyzaduji certifikovane ovladace (jinak treba ale uz i autodesk ma velice schopny CAD/CAM sw Fusion 360, ktery bezi na hernim directX) a jelikoz delam sam na sebe a vybaveni si financuji sam, je prima si spojit praci i zabavu do jednoho.
Nvidia mi vytvorila urcity blok i v tom, jakou se prezentuji firemni politikou "kopirujeme apple"? Nejvice mne dorazil incident s marketingove vylhanymi parametry gtx 970, ale nesympatickych preslapu tam meli v poslednich letech i spoustu dalsich.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 17:27:20
avatar
ne, je to proto, že VEGA se prostě prodává pořád super a že jich prostě není nadbytek ... AMD primárně dodává GPU a HBM2 pro profi verze VEGA, takže pro herní modely jdou menší dodávky ....
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 18:01:45

AMD je CULT a Vega samo patří mezi žádané zboží.
Mezi NV a AMD nic prostě není a ač NV má své přednosti, tak AMD bezesporu má své klady a kupní sílu !!!
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 18:32:06
avatar
Bohužel tím potvrzujete nevhodnost Vegy jako čistě herní karty. Pro lidi jako já a myslím že jich bude většina, kteří hledáme čistě herní řešení s freesyncem je pro nás výpočetně vyspělá Vega spíše na obtíž, protože se jí díky tomu vyrábí méně a stojí více.
Nvidia zase totálně podělala monitory - aktivní chlazení v monitoru díky novému gsync modulu s horskou přirážkou platit taky nechceme
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 18:44:56
avatar
vega není čistě herní grafika a nikdy taková být neměla je to univerzální výpočetní GPU vhodné na výpočty i hraní her ...
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 19:10:23

No jo, jenze tento fakt majitele freesync holt nemuze potesit. Situace freesync + amd a gsync + nv je proste spatna, neni co vybirat na obou stranach.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 19:17:06

Proč? Vega 64 si s freesync poradí více než dobře.
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 19:19:24

I ve 4k?
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 19:23:04

Bojím se, že extrémní podmínky nezvládnou současné karty.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 19:31:41
avatar
jo, používám STRIX VEGA 64 a hraji vše ve 4K bez potíží ...
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 20:56:00

Jo, tak to bych rad videl tw warhammer 2 na ultra. 1080ti je v te hre rozumna karta pro - 1440p.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 1440p 2018-08-08 21:13:17

Zahraješ si to na Vega 64. Rozhodně to není nehratelné Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 21:27:23
avatar
hra je bez potíží s VEGA hratelná, jen samozřejmě musíš přizpůsobit detaily, vyšší jsou OK ... mám to ve 4K a bez problémů z hratelností.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 21:54:55

Ta hra mi přijde víc závislá na cpu už z principu množství pohybu. Viděl jsem gameplay R5 1600 s R9 Fury ve 1440p na Ultra a v klídku
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 21:47:24
avatar
On někdo řekl něco o Ultra detailech? Na to ve 4K nestačí ani 1080TI ... bohužel až na opravdu dobře optimalizované hry (DooM s VULKAN apod.) na které stačí ve 4K i RX 580, je velká část ostatních her dílem flákačů ignorantů bez jakýchkoliv optimalizací a současné karty na 4K v Ulra detiaech nestačí ... není to ale prostě otázka výkonu těch karet, ale optimalizací her. DooM a některé další hry vypadají super skvěle a ve 4K se dají hrát i se slabšími kartami ....

každopádně jsem zvyklí řadu let (i na starém Eyefinity) hrát s ižšími než max detaily, i když mám high end grafiku, nicméně pořád hraji na vyšší detaily a 50-60FPS je ok.
Tomcat2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 19:38:17

Já si počkám, až vyjde nová řada nVidia karet a ceny GTX1070/1080 ještě spadnou a pak na bazoši koupím něco hodně levně a výhodně
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 19:57:40
avatar
nemyslím si, že ceny stávajících karet padnou (v bazaru jo) ... NV nové 12nm karty náležitě předraží ...
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 21:00:36

Pascaly uz padají a po vydani nove rady je Nv shodi, potrebuji vyprodat sklady, tak to bylo vzdy.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 21:27:58
avatar
nepadají pod doporučené ceny .... když NV nastaví cenu o několik tisíc vyšší za novinky, tak to se starými kartami ani nehne ...
vantages [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 21:52:36

at si to stci AMD nvidia do r.te nez aby zlevnili tak k tomu prilepi kod na hru..kolik tak muze stat pro tyhle firmy ty hry urcitte min nez kdyby to zlevnili

jen tupec by to koupil
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 22:21:38
avatar
u AMD dostaneš 3 zcela nové hry a ty karty určitě nejsou o to dražší ;)
vantages [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-09 11:19:24

ono de spis o to, že tyto firmy se snaží udržet odbyt karet jako když se těžilo a prodalo se vše okamžitě. Nejedná se vůbec oto že zákazníkům chtějí dopřát novou hru


pochybuju, že hra je stojí 500kč ...100, 200kč -- 5$ MAX směšná slevá, ale hra vypadá líp.
AmonAmarth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-08 22:39:31
avatar
Super sprava, ze Polaris, ktory bol releasnuty v Juni 2016 stoji po vyse 2 rokoch tolko, co pri vydani...
Navyse kratko pred oficialnym releasom konkurencnej rady 11xx ?
Ziavne obaja vyrobcovia nezvladli uplne idealne reagovat na dopyt, necely rok dozadu bolo takmer nemozne zohnat kartu, teraz maju zrazu kopec chipov navyse.

Ako, vzhladom na predchadzajuce ceny a dostupnost, je to aspon nieco, ale stale velmi, velmi malo smerom k zakaznikom.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-09 14:36:06

Mě spíš fascinuje to, že rx580 má skoro stejný výkon a cenu jako 290x z roku 2013 ( sice spotřeba je asi o 100watt niž, ale výkonově se to moc neposunulo)

5 let se amd plácá na stejné výkonové hladině.

Jasně, byly tu fury (s nevábnou cenou) a pak přišly nemastné neslané vegy. Výkon sice vyšší než furyX, ale o málo na to, aby (mi) to ospravedlnilo koupi nové karty.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-09 10:42:50
avatar
290X bylo top High end za 499 - 599 dolarů a nejvýkonnější grafika když vyšla ... RX 580 je a byla mainstream za 229 - 249 dolarů takže těžko je můžeš srovnávat jako vejce s vejci. Navíc RX 580 je nejvýkonnější mainstreamová grafika současnosti o několik % před GTX 1060 v aktuálních modernějších DX12/VULKAN hrách .... takže podle mě se to posunulo dost.

problém je high end, na který AMD rezignovalo protože nemělo kapacity tak udělalo VEGA které je hlavně pro HPC ... ale o tom už se napsali stohy. Takže není nic divného na tomm, že je situace jaká je. Grafická divize AMD přestala kolem roku 2014 existovat a to byla právě ta doba, kdy se měly vyvíjet produkty pro 2017/2018, které teď logicky na trhu chybí nebo jsou orientovány více jednostranně ....
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-09 14:32:28

Možná jsi nepochopil co jsme chtěl říct. Právě že se nic znatelně neposunulo. Cena za výkon je stejná. A to že dřív to byl highend za 10k a dnes na tu samou cenu sahá mainstream není pokrok, ale dost smutný jev.

V roce 2013 tu byl nějaký výkon s cenovkou kolem 10000 a jmenovalo se to 290x. Byl to dle specifikace highend.
V roce 2014 tu byl ten samý výkon se slevou za 8-9000 (sám jsem v té době kupoval referenci pod 8k) a pořád se jemenoval 290x a pořád to byl highend. Pak přišlo mírné boostuntí (ale i ceny) a byla tu 390x...

No a dnes je tu za tu samou cenu 8000 +/- ta samá porce výkonu. Jen se to jmenuje RX580 a říká se tomu mainstream, protože výrobci se mezitím posrali a dělali grafiky za 20k, takže se cenové hladině do 10k přestalo říkat highend ale protože je tomezi nulou a 20k někde uprostřed, tak mainstream.


A pět let je pro mě strašně dlouhá doba, na to aby ve stejné cenové hladině byl ten samý výkon. V životě mě nenapadlo, že tu 290ku budu mít ještě v roce 2018 a že stále bude ke hraní relevantní (že bude stačit). Jasně, není v primárním kompu, ale když jsem ji chtěl nedávno vyměnit, tak nebylo za co. Očekával bych, že tu tato porce výkonu po pěti letech bude tak za 5000 a ono ne. Cokoliv jiného než 580 by byl vlastně downgrade...


Absence slušně odskočeného highendu je problém zcela odlišný a trápí mě taky. Jenže to je zas jiná pohádka.

Prostě cítím stejnou beznaděj, jako když nám intel každý rok nabízel čtyřjádro jako loni, jen zvednul výkon a cenu o pár procent, takže do příchodu ryzenu bylo stařičké 2600k furt v kurzu.

Takže doufám, že mainstreamová rx680 (nebo jaký bude název) bude stát pořád stejných 8k a dotáhne se na vegu 56.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-09 14:49:08
avatar
s tím prvním nesouhlasím ... 290X/280X nikdy nebyl koncipovaný jako mainstream ... RX 580 byl vždy mainstream a je to obrovský posun pro uživatele mainstreamu ...

Narážíš na situaci s Intelem? Ale to se řpeci an situaci AMD vůbec nedá navléci? Intel nás na 4jádrech držel proto, že mohl, vydělával na tom mailant a nikdo ho k většímu vývoji a lepším cenám netlačil. AMD je v kompletně odlišné situaci ...
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-09 15:13:41

Na druhej strane keby Intel pokračoval vo vývoji ďalej a nedržal úmyselne 4 jadrá už by sme sa asi o AMD nebavili, proste by krachli ...
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-09 22:08:01

Nějak mám pocit že si pořád nerozumíme.
Tohle je o AMD a o nvidia. O obou firmách. Obě firmy nyní nabízejí výkonově za 8000 to, co amd nabízelo za 8000 před pěti lety. "Jen srazily spotřebu" . A tenhle ustrnuly vývoj mě štve stejně jako mě štval vývoj v podání Intelu. Doufám v pokrok
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-09 22:23:25
avatar
jenže AMD nemůže ovlinit ceny pamětí, které se více než zdvojnásobily a nemůže ovlinit ceny čipů, jejižch výroba je také o třetinu draží kvůli růstu cen Waferrů ... AMD a NV taktéž nevyvolali těžařskou mánii atd.


to co sledujete není ustrnulý vývoj kvůli tomu, že by si AMD a NV váleli šunky, ale proto, že si váleli šunky jiní (například výrobci pamětí) HBM2 je stále extrémně drahé, GDDR5 je drženo na životě už řadu let a GDDR6 se teprve začalo vyrábět ... NV dělala normálně, AMD ne, protože nemohlo, když se sbíralo a zařizovali znovu celou grafickou divizi ... produkty, které by normálně vznikly v letech 2014/2015 pokud by situace byla u AMD normální jako dříve, tak by dnes byly normálně na trhu 2017/2018 a určitě by mezi nimi bylo více čipů než dnes, určitě velký POLARIS apod. Takže já nevidím ustrnulý vývoj u AMD ani u NV a co se týká cen grafik, které jsou vyšší, opět to bohužel není kvůli AMD a NV ...
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-10 08:03:21

Takže kdyby nespali dodavatele tak by RX580 stála třeba 5000? Pořád se mi to nezdá, že by se pět let defakto jen zdražovalo a proto cena výkonu neklesala,ale co píšeš má logiku a já to jako vysvětlení akceptuji. Jen mi asi dělalo problémy přijmout fakt že je to tak moc znát v rámci (i doporučené) ceny karty.

No nic. Každopádně z výsledné situace nejsem nadšen a furt nemám co koupit. Takhle to vypadá že 290x bude po morální stránce kup století, protože už zvesela pojede na šestý rok a pořád bude výkonově ok.
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-10 09:48:13

Naprostý souhlas. Já mám sice jen 280x, ale také stále vyhlížím ...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-10 10:09:27
avatar
Naprosto s tebou souhlasím ve všem co jsi napsal. Ano 290x skutečně byl kup století a stále je to ok mainstream karta. RX 580 je taky ok mainstream karta, ale ty peníze za které se prodává (to samé konkurence gf 1060) je to fakt posun nula, respektive bychom chtěli víc. Je to ironie RX 580 za 8 nebo kolik tisíc se v roce 2018 prodává nedokáže výkonem porazit ani mou 2-3 roky starou Nano kterou jsem kupoval za 12 tisíc.
Když to shrnu tak: 3 roky přinesly slevu 4 tisíce a výkon "skoro" jako 3 roky staré karty. To je prostě málo. Chápu ty důvody co tu píše redakce a veskrze s nimi souhlasím, bohužel to nezmění nic na situaci jaká tu vládne.

BTW powercolor Nano Vega56 by mohlo být tím co potřebujeme - tedy více výkonu než RX580 za rozumnou cenu. Karta je totiž podle testů co jsem viděl ne úplně vhodná na těžbu - chlazení nic moc, klasické velké Vegy jsou pro těžaře zajímavější. Karta by tedy mohla nakonec postrádat onu "těžařskou přirážku" a dostat se tak k hráčům, kteří po instalaci vodníka získají výkonnější a levnější řešen, než se stockovou vzduchovou Vegou 56. Těžař vodníka instalovat nebude, byla by to pro něj další práce a náklady. U nás se ale ta karta stále neprodává a kdoví jestli kdy bude
Robokovich [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Schvalne slepej? 2018-08-13 15:09:52

Ja teda nevim ale GRNDL to popsal uplnre presne, detialne a hlavne ObJEKTIVNE. Cemu pane redaktore zase nerozumite a jak nemuzete souhlasit s tim co napsal? JE to presne TAK. Poprosim prectete si znovu opakovna a velmi pomalu co je tma napsano. Je to toiz bohuzel pravda, proc ji ignorujete? CO je na tom spatne? Takle se vyviji trh, jak oba vyrobci GPU tak se proste deje. Ja vidim 5 let stejny vykon okolo 8-12k tedy tam kde asi 10-15 let byl highend. Je mi uplne jedno jak to vyrobce a trh nazyva. Pro me je stale cenova hladika okolo 10k vydaj, zua ktery chci sakra ale sakra poradnou porci vykonu aspon dvojnasob nebo trojnasob proti levnejsicm. Pak az se silena predrazena nesmyslna kategorie, je mi jedno jak se menuje, okolo 20k nabizi klidne blaznum co na to majki, chteji dat a zvetsi jim to penis pripadne do toho vyperou penize. Tak jako tak chytnete se uz pane redaktore za nos.
Rohl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-09 18:46:08

Přesně!!! Teď mi odešla měsíc nazpět r290 a je to tragedie, protože není nic čím ji nahradit. Rx580 bych byl ochoten koupit tak kolem 5500 Kč, max. 6000 kč. To co je teď je katastrofa ty ceny. Výkony tomu vůbec neodpovídají.

Díky bohu za integrovaný hd 4000 intelu. Alespoň na něčem spustím počítač.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-10 09:44:49
avatar
Citace:
Jasně, byly tu fury (s nevábnou cenou)

Rozporuji toto tvrzení. Zhruba po půl roce a slevách jsem kupoval Nano za 12 tisíc, což bylo méně než za kolik byla méně výkonná gf980.
Kdo ti dá dnes hiend za 12 tisíc?
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-11 08:43:49

Tak já mám FuryX z předprodeje, a stala asi 19000, což proti minule 290x za 8 byl trochu skok.

Jiste Nano za 12 je výtečný kup, ale té se dočkal asi málo kdo a asi to bylo celkem dlouho po uvedení.
Vlastně ti docela závidím, žes ji vůbec sehnal. Navíc za tyhle prachy. Fakt bych teď slušnou itx kartu bral :-D

Asi taky začnu sledovat tu Nano56 od Power color. To co jsi psal o ceně by mohlo být realne
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-09 13:19:38
avatar
To je od AMD krásné, že ke kartě přidá všechny hry, pro které je optimalizovaná...
To si Nvidia dovolit bohužel nemůže...
Když karta AMD dosáhne plného výkonu dva roky od vydání, je to její nadčasovostí. Kdyby se to stalo Nvidii, je to nevyladěný ovladač...
Objektiv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-09 13:30:43

Jsi rouhač !
Jardat [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Konec nabídky u AMD 2018-08-09 22:51:01

Akční nabídka se nějak rychle vyčerpala.....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-09 23:34:35
avatar
???
Jardat [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-10 00:26:04

Nabídka karet s bonusovými hrami vydržela v Alze den....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-10 01:15:20
avatar
divný .... ta akce je časově neomezená u AMD ... u NV je do 19.8.
Robokovich [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Darky zdarma, to jiste :) 2018-08-13 15:15:33

Me muzou bejt vsechny radoby darky zdarma ukradeny. Ty hry nepotrebuju nechci. Az bude za normalni ceny, lze premyslet o nakupu. A mimochodem, proc tu nerozebrete ze radeony jsou cenove ted uplne ale uplne mimo? Ze 1060ky byt 3gb drti cenovou politikou tedy pomerem cena vykon vse od amd? Proc nenapisete ze 1070ti stoji bezne nova 10-11k a ma vykon jako Vega 56 za stale 14k vejs? Proc nam podstouvate radoby super nove hry, zadne hry od zadneho vyrobce vetsinou nikdo nechce. Proc nevyhlasite do sveta ze nove 1080 jsou uz od 13k k dostani a vykonem spotrebou drti na prach Vegu 56/64? Za stale krasnych rekneme 14k vejs ? achjo
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!