Zoufalý Intel: Zfušovaný test Core i9-9900K vs RYZEN 7 2700X. Jak ukázat co nestojí za nákup!
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 17 October 2018
alt

 

 

 

 

  • Zoufalý Intel: Zfušovaný test Core i9-9900K vs RYZEN 7 2700X.

                                                                    Jak ukázat co nestojí za nákup!

Všichni se ptají proč?! Intel nechal udělat a vychvaloval testy, o kterých věděl, že neodpovídají realitě. Mnozí už o tom jistě víte, osobně jsem vyčkával s kompletní zprávou na to, jak se situace vyvine a že se vyvinula. Takže pojďme se podívat na to, jak zoufalý Intel, dělá zoufalé a hloupé věci.

Intel před několika dny oficiálně oznámil vydání tzv. 9.generace CORE procesorů, kdy jak víme, je to pořád SKYLAKE, jen s více jádry v případě Core i7-9700K (8jader/8vláken) a Core i9-9900K (8jader/16vláken). Problémem obou procesorů je cena, která je mírně řečeno naprosto neadekvátní tomu, co procesory nabízí. Zoufalý Intel se tak snaží odpoutat pozornost zákazníkům různými pozlátky. Například balením nového i9-9900K, které je hezké, ale samozřejmě úplně zbytečné:

Nejlepší způsob, jak zákazníky přesvědčit, je ale prostě jim nalhat, že nový produkt je výrazně lepší než ten konkurence. Intel tedy předvedl něco, co už se moc často nevidí, jednoduše proto, že je zde spousta lidí, kteří jsou schopni podvod a lež velmi rychle odhalit, a především díky youtube atd. o tom okamžitě informovat velkou spoustu lidí. Přesto Intel k tomu ale přeci jen odhodlal. A ani na sekundu nepřipouštím, že jde o chybu. Intel se oficiálně dvakrát k celé situaci vyjádřil v obou případech tvrdí, že výsledky odpovídají jeho zjištěním v jeho laboratořích.

A nepochybuji, že Intel má konkurenční RYZEN procesory do detailů otestované, rozpitvané a změřené, takže musel velmi dobře vědět, stejně jako všichni, co vědí, jaký RYZEN 7 2700X má výkon, že prezentované výsledky jsou prostě špatné a nějak náhodou výrazně horší, než RYZEN obvykle má. Intel prostě moc dobře věděl, že zákazníkům předkládá lži. A ano, záměrně říkám, že jsou to výsledky Intelu. Někteří namítnou, že Intel to přeci neměřil, že za testy stojí externí firma jménem Principled Technologies. Jenže Intel této firmě (jako mnozí jiní) za to testování zaplatil, na čemž samotném není nic špatného ani škodlivého, pokud součástí té platby není i to, jak má výsledný výkon vypadat, dodal jim potřebný hardware, a hlavně prezentoval výsledky tohoto testu ve svých prezentacích, na svých stránkách a potvrdil, že zjištění odpovídají i jeho vlastním měřením, kdy prostě musel vědět, že výsledky RYZEN 7 2700X nejsou v pořádku. Intel je tedy plně zodpovědný za tento test, který je mírně řečeno naprosto zfušovaný, záměrně sráží výkon konkurence a neodpovídá realitě. Intel ho ale jako realitu předložil, brání jej a trvá si na tom, ačkoliv Principled Technologies už ty testy částečně opravilo. Z původního téměř 20% průměrného výkonového náskoku, kdy v některých dílčích případech to bylo až 50%, je najednou i9-9900K jen o cca 12-13% v průměru výkonnější než 2700X. A to je výsledek, který se Intelu samozřejmě už moc nelíbí, i když alespoň trochu odpovídá realitě.

Bohužel stále není úplně reálný a neodpovídá tomu, jaký bude rozdíl v běžném herním používání. Principled Technologies navíc stále udělalo řadu chyb a sporných nastavení a voleb pro testování herního výkonu procesorů AMD, tak že jim efektivně sráží výkon. Nicméně alespoň největší problém původních výsledků opravili.

  • Test „herního výkonu“ mezi Core i9-9900K a RYZEN 7 2700X

V původní verzi Principled Technologies udělali naprosto nevysvětlitelný přešlap, který je prostě neomluvitelný pro každého, kdo má alespoň základní znalosti o tom, co v oblasti testování PC hardware dělá. Tím spíše, že se tato společnost chlubí mnoha letou praxí a testuje výkon pro řadu firem (v minulosti i pro AMD). Podobné selhání tedy vrhá pochyby, zda dotyčná firma skutečně dělá práci pořádně. Pokud to totiž nebyla chyba, pak to byl záměr. Obě varianty jsou špatné a obě nestaví firmu do dobrého světla i když se snažila od začátku trochu komunikovat.

Původně totiž testovali výkon 8jádrového/16vláknového RYZEN 7 2700X s nainstalovanou RYZEN MASTER aplikací s ručně zapnutým „GAME MODE“. Všichni ale víme, že tohle je řešení vyvinuté pro Threaripper procesory, kdy řada her si díky špatným optimalizacím a líným vývojářům prostě neporadí s jejich počtem jader/vláken (a nejde o to že by je měla využívat) a tak AMD přidalo ručně aktivovatelný režim, který vypne polovinu procesoru (u 32jádra to jde až na 8 jader), což reálnému výkonu těch her pomůže. Nikoho ale nikdy nenapadlo, že by to měl aktivovat u 8jádra a vypnout mu polovinu jader. Ovšem přesně to Principled Technologies udělali! A neobstojí žádná výmluva, že za to může AMD, protože se funkce jmenuje „Game mod“ a že stejný problém budou mít i běžní uživatelé. Nebudou. Nelze ji totiž aktivovat náhodou, musíte na to ručně instalovat speciální aplikaci a pak to ručně aktivovat, kdy je to chráněno hned několika upozorněními. AMD navíc všude jednoznačně vysvětluje co tento režim dělá, a proč jej speciálně pro ThreadRipper procesory vytvořila. Pokud tedy testujete herní výkon, tak u Threadripper modelů je aktivace této funkce zcela v pořádku, pro ně tam je. Pro mainstreamové AM4 RYZEN procesory však nedává její aktivace žádný smysl a stačí si přečíst „návod“.

Samozřejmě když tímto způsobem z 8jádra uděláte 4jádro, tak výkon v řadě aplikací tomu odpovídá. Principled Technologies tak předložili původní test, který srovnával 8jádrový/16vláknový Intel Core i9-9900K s realisticky „4jádrovým/8vláknovým“ RYZEN 5 2500X, ale vydávala ho za srovnání s RYZEN 7 2700X. Když odbočíme, tak naměřených téměř 20% v průměru, kdy jde o měření v nerealistickém scénáři s výkonnou grafikou GTX 1080Ti v nízkém rozlišení 1920x1080 a ještě jen na střední detaily, není špatný výsledek a neukazuje i9-9900K v dobrém světle, protože srovnáváme procesor za 4000 s procesorem za 16 tisíc. Nicméně samozřejmě to neodpovídá realitě.

Po vlně kritiky tak Principled Technologies uznal chybu a vše přeměřil. Najednou byl RYZEN 7 2700X mnohem výkonnější a rozdíl mezi ním a Core i9-9900K se i v tom nerealistickém scénáři maximálně vyhovující výše taktovanému Intelu, smrskl na průměrných 12-13%. To asi není to, co chtěl Intel ukázat, protože se bavíme o procesorech za 8000 vs 16 000 korun, kdy navíc k Intelu musíte dokoupit chladič. A tím se dostáváme k tomu, že celé to srovnání stejně pořád smrdí a má zásadní chyby. 

  • Chlazení a jeho vliv na výkon

Pro Intel i9-9900K byl použit luxusní a drahý chladič NOCTUA NH-U14S, zatímco pro RYZEN 7 2700X byl použit ten chladič „zadarmo“, který je v balení procesoru. Ano, ten Wraith PRISM je výborný chladič na poměr BOX a plně použitelný, ovšem zvýhodnit Intel použitím maximálně výkonného TOP nereferenčního chlazení, které stojí další 2400 korun navíc? Správné by bylo použít samozřejmě stejný chladič pro oba, když už ne BOX chladiče (což by bylo rychlé srovnání = Intel žádný nemá), tak pro oba tu NOCTUA. V tomto případě totiž Principled Technologies efektivně srazili výkon a navýšili výkon Intelu. Proč?

Procesory totiž dokáží dnes fungovat a navyšovat takty i nad limit TDP, ale musí k tomu mít odpovídající chlazení a podmínky. Principled Technologies nepoužili zrovna super chlazenou skříň, takže i když Wraith PRISM na 2700X s přehledem stačí, výkonnější chladič by dokázal zařídit, že by se procesor taktoval ještě o něco výše. V případě Intelu platí to samé, s horší chlazením by takty byly nižší než s výborným chlazením. Kdyby srovnání proběhlo s BOX chladiči, Intel by měl výrazně nižší výkon než má, a pokud bychom trvali dokonce na dodržování TDP, Core i9-9900K by výrazně zaostávala za 2700X, protože jeho 95W TDP platí jen pro základní takt, který je o 1GHz nižší, než skutečný takt. Zkrátka už jen tento rozdíl chladičů a prostředí znamená, že se bavíme o možném rozdílu několika % výkonu. AMD bylo v tomto konkrétním případě v testech Principled Technologies okradeno tak o 1 až 2% výkonu.

  • Paměti a jejich vliv na výkon

Dalším zásadním prvkem, který v testech Principled Technologies vyvolává pochybnosti, je konfigurace pamětí. Špatně je totiž úplně všechno. Testy totiž vznikly v konfiguraci 4x 16GB! Ano, herní sestavy se 64GB paměťmi. Nejen že nikdo z hráčů 64GB paměti cpát do herního PC nebude, protože je nepotřebuje a stojí běžně kolem 15 tisíc korun, ale především 4x 16GB rozhodně neprospívá hernímu výkonu 2kanálových platforem Intel a zejména RYZEN. Použití 16GB modulů a ještě 4 najednou, totiž efektivně zhoršuje časování a snižuje výkon. Principled Technologies se navíc tváří, že AMD zvýhodnili, když nastavili referenčních 2933MHz pro AMD zatímco Intel má svých 2666MHz. Problém je, že zatímco u Intelu nastavili správně i nižší časování, u AMD ho nechali volně na mnohem vyšší a tedy horší hodnoty, což výkon zásadně negativně ovlivňuje.

Správně mělo být použito maximálně 2x 16GB, pokud by to ale mělo odpovídat realitě herních sestav, tak 2x 8GB a se správným časováním. Zejména u AMD RYZEN, které na rozdíl od Intelu skutečně těží z výkonu a možností pamětí a hraje u nich zásadní vliv takt i časování, je skutečně znát správné nastavení pamětí na celkovém výkonu, zejména ve hrách. Principled Technologies tak svým nastavením záměrně okradly AMD RYZEN o dalších několik % výkonu.

 

 

 

  • Herní výkon CPU aneb matení nepřítele (zákazníků)

Intel samozřejmě chtěl, aby Core i9-9900K vyšel jako ten „nejlepší herní procesor“ jak jej inzeruje. Jak všichni včetně mě poukazujeme, nikdo nikdy nepochyboval o tom, že 9900K bude rychlejší v určitých případech proti 2700X, zejména ve hrách. Jednoduše proto, že má znatelně vyšší takty! Přesto se Intel odhodlal k manipulacím a snažil se ukázat 2700X horší, než jaký je ve skutečnosti.

Celý test proběhl v naprosto nerealistickém nastavení pouze 1920x1080 rozlišení s high end grafikou GTX 1080Ti OC a dokonce s nastavením jen středních detailů ve hrách. Nikdo si nepůjde koupit procesor za 16 tisíc, grafiku za 20 tisíc a nebude hrát ve FullHD na střední detaily! Už tak dost nereálné jsou testy, které všichni běžně děláme, abychom vůbec nějaké rozdíly naměřili, tedy high end grafika, 1920x1080 ale v maximálních detailech (tady je teoretická šance, že to tak někdo používat bude u fullHD 240Hz monitorů). Nicméně protože prakticky všichni, kdo si takto drahé CPU a grafiku koupí, budou hrát v 2560x1440 anebo 3840x2160. Je tedy nutné, aby byly provedeny i testy v těchto rozlišeních. Jenže pokud to uděláte, ukáže se realita, kterou nechce Intel s jeho šíleně předraženým Core i9-9900K, abyste viděli.

Ta realita, že v těchto běžných praktických scénářích nebude Core i9-9900K prakticky o nic výkonnější než RYZEN 7 2700X! Rozdíl se smrkne až na nulu! Maximálně zanedbatelné jednotky FPS pokud použijeme opravdu ultra ultra výkonnou grafiku a hra nebude umět využívat dobře 16vláken. Intel však očekává, že za to téměř nic, zaplatíte 16 tisíc korun + cenu chladiče, co jeho 9900K stojí. Nikdo, kdo to má v hlavě v pořádku si tohle jen kvůli hrám samozřejmě nekoupí, protože 2700X s chladičem v ceně za 8 tisíc nabídne stejný použitelný herní výkon v praxi.

Realita zkrátka bude, že ano, v 1080p bude 9900K výkonnější, ale reálně tak o 10% a prakticky o nic moc lepší než 8700K, přičemž příplatek za to je šílený. Jenže ten rozdíl není nikdy tak velký, abyste jej v praxi poznali. Pokud máte slabší grafiku než 1080Ti, rozdíl výkonu nebude existovat ani v tom FullHD. Pokud používáte vyšší rozlišení, rozdíl také nebude. jednoduše řečeno 99,9% hráčů v běžném scénáři a běžné praxi nepozná a nepocítí při hraní her v běžných rozlišeních s jakoukoliv grafikou mezi 2700X a i9-9900K žádný rozdíl! A to je problém, když se bavíme o cenově tak rozdílných produktech. A jednoznačně to zpochybňuje Intelovo: „Core i9-9900K je nejlepší herní procesor“.

Já tvrdím, že není. Core i9-9900K je výsměch hráčům. Nikdo, opakuji nikdo nepotřebuje procesor za 16 tisíc na hraní her a neuvidí žádný rozdíl proti 8tisícovému 2700X v běžných scénářích, kde jej bude používat. Intel nenabízí nejlepší herní procesor, nabízí v určitých nerealistických scénářích ten nejrychlejší, ale to z něj nedělá nejlepší. Každý, kdo se PC hardware věnuje, to samozřejmě ví. Principled Technologies a Intel se snažili schovat fakt, že i9-9900K je za stávajících podmínek a cenu hloupý produkt. Principled Technologies udělali nepochopitelné chyby a znevýhodnili AMD jak jen se dalo. V jejich případě spíše než záměr, v tom vidím prostě neschopnost a neinformovanost, což u profesionální nezávislé firmy zabývající se testováním na zakázku je možná větší problém, než kdyby to udělali záměrně špatně. V případě Intelu to ale záměr byl. Intel přesně ví, jaký má RYZEN 7 2700X výkon prakticky v každé aplikaci má ho otestovaný od A do Z, a musel vědět, že ty výsledky jsou špatně. A přesto tvrdí, že sedí a chlubil se s nimi. Stejně tak ví, že testovat procesor za 16 tisíc ve FullHD a středním nastavení kvality her s high end grafikou nevypovídá nic o reálném výkonu a použití, tak je v praxi procesor používaný bude. Intel ale prostě chtěl nalhat méně informovaným zákazníkům, že jeho předražená novinka, na kterou právě spustil předprodeje, je prostě o tolik lepší. A aby nepřemýšleli a kupovali.

Intel věděl co dělá, přesto to udělal. Naštěstí v současnosti už podobný krok neujde pozornosti a zfušované testy mu rozhodně dobrou reklamu neudělaly. Navíc když opravené výsledky a také další nezávislá měření správným postupem ukazují, že Core i9-9900K nemá ten výkon, který by byť jen trochu ospravedlnil tu cenu. Naopak více lidí se dozvědělo, že RYZEN 7 2700X je fantastický procesor na hraní her a Intel nenabízí nic, co by za ty jeho ceny stálo pořizovat. Nezávislé testy Core i9-9900K budou publikovány v pátek, určitě mnoho z nich bude poukazovat na rozpor toho, co tvrdí Intel a jaká je realita. Každopádně nic to nezmění na tom, že i9-9900K je za ceny, za které se prodává, nesmyslný produkt a je úplně jedno, jestli je o 10 nebo 15% lepší než 2700X. Za dvojnásobnou cenu bez chladiče prostě nestojí. A Intel to moc dobře ví. Intel v současnosti nemá jediný procesor, který by skutečně stál za stávajících podmínek alespoň za úvahu koupit a Core i9-9900K je další zoufalou ukázkou zoufalého Intelu. Byl by to super procesory, kdyby vyšel v roce 2016 maximálně 2017 a stál těch 10 tisíc co předchůdci. Ale za současnou cenu, za současné situace a na konci roku 2018?

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
BarbarH3MAN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 16:29:18
avatar
ja sa mu ani nečudujem, zúfala doba vyžaduje zúfale činy...

-apropo všimol som si že za poslednú dobu cca 3.mesiace a viac CZ/SK weby vyslovene fandiace intel/NV začínajú otáčať kabát...a už zverejňujú články podobného charaketu teda až na jeden ober-PCT
BarbarH3MAN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 16:31:36
avatar
Ja ako geek a nadšenec čo zažil dobu PC-kamennú, by som veľmi rad podporil AMD a kúpil si novy TR ale momentálne nepustia financie
ale ak by sa našiel nejaký sponzor stačí PM
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 19:08:50

hm a naco by ti bol
BlackCell [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 19:24:18

My sme vzdy otacali kabat ked sa to hodilo
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 23:02:21

Souhlas. Ale "weby" se snad !=PCT...
tastu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-18 12:18:38

Neustále tu píšu, že Intel a nVidia jsou zloději a podvodníci a neustále se tu objevují zřejmě placení trollové, že "dehonestuji" web .... takže opět svým tvrzením navíc opět dokázaným dehonestuji web? DD, bacha na tyto trolly, snaží se svou "korektností" docílit banů takových hlasů, klasická "politická" příručka

Intel JE prostě odpad (horší výkon, cena, spotřeba), zlo působící, že jsme měli předražené odpady, teď je to naštěstí pro rozumně uvažující historie, Intel k nám nepáchne

Už se těším na nový notebook full AMD a Intel půjde do bazaru... už jen proto, že je to Intel, který ani neudrží frekvence kvůli přehřívání od samého začátku, což jsem zjistil ale nedávno... prostě odpad

ps: už DD chápeš, jakou tu mají armádu na negativní hodnocení faktických příspěvků, co odsuzují odporné chování Intelu, nVidie a Microsoftu?
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 16:49:35
avatar
Ten Core i9-9900K je opravdu brutálně drahý a pro hraní her svoji cenu jen těžko obhájí. Jen poznámka z důvodu maximální objektivity o navýšení ceny za chladič, z té ceny je nutné odečíst rozdíl v ceně mezi velmi kvalitními a rychlými moduly RAM pro AMD (které pro svůj co nejlepší chod RYZEN potřebuje) a průměrnými moduly které potřebuje i9-9900K. Navíc se cenové nůžky s velikostí kapacity modulů RAM rozevírají. Nicméně ať to beru z kterékoli strany, tak celkové náklady na pořízení platformy Intelu jsou opravdu těžko obhajitelné, néli rovnou neobhajitelné.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 20:01:24

mnoo, viděl jsi ceny pamětí? ironií je, že 3200 Mhz moduly jsou leckdy levnější než pomalejší varianta. A rozdíl v ceně pomalých pamětí a rychlých je ve stokorunách. Jinak ten chladič je prostě paráda zdarma. Prism jen box, psal jsem to už párkrát, pro 2700x jedle mě nevhodný, ale když to má člověk kam dát, tak je to fajn dárek.
Každopádně noctua chladí líp a tím pádem je test zmanipulovaný.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-18 16:41:36

Tak je jedno ake pamate DDR4 si kupiš, keď vieš taktovať aj tie DDR4-2400, 15-15-15-35 sa daju nataktovať na DDR4-3733, 15-15-15-35
Za par € sa da kupiť pridavny chladič na pamate.
(DDR4-2400, 15-15-15-35)..............6032......6561
(DDR4-3600, 15-15-15-35)..............7959......9178
(DDR4-3733, 15-15-15-35).........7969......9173*
(DDRR4-4000, 16-16-16-36)...8218......9559
(DDR4-4200, 17-17-17-36).......8432......9826
QWERTY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-23 08:47:28
avatar
3733? hm, ja na svojej som to skusal ver mi, ale nenahodilo ani post, B-die co mam mi to rozbehlo az pri 1.9v cl18,, ale to uz je sialene napätie vhodne akurad tak na 3dmark, cb15
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 20:25:00
avatar
3200MHz RAM slušné kvality stojí to samé co 2666MHz ;)
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 22:38:53
avatar
Prosím berte to jako nástřel a nikoli jako dogma.
HyperX Impact 32GB (2x16GB) DDR4 3200 CL20 8 133 Kč
Corsair Vengeance RGB LED 32GB (2x16GB) DDR4 3200 CL16 10 722 Kč
Team T-FORCE Delta RGB 32GB (2x16GB) DDR4 2666 CL15 9 290 Kč
ADATA XPG SPECTRIX D41 32GB (2x16GB) DDR4 2666 CL16 8 390 Kč
Prosím aby se snad někdo nedomníval že tu bojuji za Intel. Jen se snažím být objektivní. Pokud vezmu HyperX s CL 20 pro RYZEN tak jsem na tom finančně jako Intel s ADATA s CL 16. Problém je, že zatímco Intelu tyto paměti stačí, tak RYZEN si s těmi CL20 pomlaskávat nebude. Pokud se rozšoupnete a dáte RYZENu zbaštit paměti Corsair s CL 16, tak bude mít vítr ve vlasech a když se rozšoupnete i u Intelu a dáte mu Team T-FORCE s CL15, jste u AMD s náklady za paměť o cca 1500 Kč výše. Ty peníze může majitel toho Intelu vrazit do chladiče který nebude úplně tak dobrý jako ta NOCTUA NH-U14S, ale bude to stále dostačující chladič pro to CPU. Určitě se najde někdo kdo najde ceny které budou asi pro AMD příznivější ale nevěřím že to bude plichta. Jak už jsem psal ale výše, ta cena za Intel platformu je však pro mne nepřijatelná.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 23:13:09
avatar
no tak 32GB je drahý, kvalitní 2x 16GB ještě víc

nicméně většina tolik paměti nepotřebuje, nevyužije a rozhodně za ni nebude platit 10 tisíc ... každý kdo chce jistotu, tak mu doporučuji: G.SKILL 16GB KIT DDR4 3200MHz CL14 Flare X for AMD (cca 6tis) ale i G.SKILL 16GB KIT DDR4 3200MHz CL16 Trident Z RGB za 4700,- budou naprosto v pohodě.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 23:29:59
avatar
Neříkám že nebudou, ale oba tyto procesory mají na víc a když bude třeba mohou zpracovávat paralelně více úloh a pak se ta větší paměť hodí. Ostatně si takové CPU člověk nekupuje na rok ale minimálně 2-3 roky a to už mohou být v tu dobu nároky na RAM jinde. A zvláště pak u RYZENu by rozšíření znamenalo aby se člověk vyhnul situaci, aby musel použít zbylé dvě banky, musel by staré paměti prodat. Proto doporučuji pro oba procesory 2X16 GB.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-18 15:13:01
avatar
já 2x 16GB pro převážně herní PC rozhodně nedoporučím, za ty peníze to dnes nestojí
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-18 15:33:24
avatar
Dnes to rozhodně na hraní stačí, my dva se ale lišíme v tom, že ty v nich vidíš primárně herní CPU, zatím co já se na tyto dva CPU dívám ne jen jako na herní CPU ale už i na pracovní. Vidím v nich už univerzální nástroj a jako k univerzálu k nim přistupuji. Tvůj postoj ale chápu máš herní Web a tak se k nim i stavíš Mimochodem ty sám kritizuješ malý pokrok ve vývoji herních enginů a her jako takových. Jenže s nároky na kvalitu půjde nahoru i požadavek na RAM. Zajímalo by mě kolik bude potřebovat RAM takový Star Citizen a nebo Squadron 42 až půjdou ve finální podobě do prodeje. To jsou hry které technologicky jsou hodny datu 2019 a na tom se snad shodneme ( doba vývoje je samozřejmě věc jiná ).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-18 15:55:53
avatar
no já používám 32GB RAM, ale to proto, že používám 4kanálovou platformu, a pokud to z prací/hraním myslíš vážně, tak si mainstream nekoupíš ;) koupíš si X399 a Threadripper ;) 1920x máš dnes za 10 tisíc

pro herní PC ale prostě nepotřebuješ 32GB, jsou to vyhozené peníze (hodně peněz) takže chápu tě, ale jsem tak 1% uživatelů co tohle kupuje ...
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-18 16:27:38
avatar
Pro mne je herní 6 jader 12 vláken R5 a s vědomím a tedy s menším omezením že budou chybět ty 4 vlákna i na práci(tady je těch 2X8 GB na místě). R7 je dle mého univerzál( tady se skřípěním zubů 2X8 GB a 2X16 lepší varianta) a Threadripper je v obráceném gardu, tedy hlavně na práci a s vědomím že je takového CPU na hraní škoda i na hraní her ( 2X16 GB povinnost).
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-23 07:16:03

Tak 16GB je dneska v podstatě povinnost pro hraní, 8GB už nestačí.

A pokud si někdo kupuje nový stroj, je jedno zda AMD nebo Intel a doposud DDR4 nemá, tak bych naopak rozhodně doporučil investovat do 32GB v podobě dvojici 16GB modulů. Máte pak jistotu, že po dobu životnosti této platformy nebudete muset dát do pamětí ani korunu, protože těch 32GB vám vydrží až do nové platformy s DDR5.

Naopak pokud si dnes koupíte jen 16GB, tak časem můžete mít problém je rozšířit. U Intelu je to celkem jedno, jeho řadič není vybíravý na paměti. Ale u Ryzenu je často rozdíl, zda máte 2 nebo 4 moduly a stejně tak asi budete mít za 1-2 roky problém sehnat další dva 8GB moduly stejného provedení jako ty, co už tam máte.

Čili pokud nechcete mít herní PC na rok nebo na dva a pokud chcete mít problém pamětí vyřešení do příchodu DDR5, pak jednoznačně doporučuji investovat do 32GB paměti.

Já obecně razím princip dvojnásobku a ono to funguje. Kdo chtěl mít vystaráno v době DDR, tak si pořídil 4GB paměti. Kdo chtěl mít vystaráno v době DDR2, koupil si 8GB paměti a dodnes je schopen s tím fungovat, i když už to není žádná sláva. Kdo chtěl mít v době DDR3 vystaráno, tak si pořídil 16GB a dnes v době DDR4 stále nemá problém. A kdo si dnes pořizuje PC a chce mít vystaráno do doby, kdy bude standardem DDR5, tak jednoznačně doporučuji koupit 32GB a nebudete muset paměti už nikdy řešit.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-23 10:48:06

Řídil bych se cenou. Pokud dnes paměti stále stojí ranec, tak 16GB je dostačující. Časem ty ceny pujdou dolu, takže rožšíření by mělo být finančně výhodnější. Nevím jak je to u taktování 4 modulů u AMD, ale 4 moduly fungují bezproblémově už na starších deskách s AMD.
Prostě ne každý kdo kupuje herní pc nemá na to kupovat zatím nevyužitelných 32GB ram a raději přidá na grafice a netratí na výkonu vůbec nic, naopak, silnější grafikou si razantně pomůže, což u dalších 16GB ram na výkonu nepozná.
DDR4 jsou aktuální a těžko bude v nejbližších letech problém s dostupností.
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-19 11:35:08

no ani to nie je uplne iste.. ked som si minule chcel vyskladat zostavu s tymito pamatmi pre 2700X, natrafil som na problem, ze urcite dosky skratka ten typ nemali uvedene ako "supported".. co na pohode urcite neprida... ja teraz neriesim ci to bude alebo nebude fungovat,no uz len fakt ze si treba takto davat pozor na konkretnu verziu modelu pamati je celkom problem..
jezisek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-18 15:07:13

Je to šílené, když se koukám na zakoupené ramky na CZC:
25. 10. 2012: Kingston HyperX Blu Red 16GB (2x8GB) DDR3 1600 XMP | 1694 Kč
Čekal bych, že po 6 letech bude za tu cenu dvojnásobek, tedy 32 GB DDR4 3200.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 20:55:11
avatar
Naprosto souhlasím.
Nejsmutnější je, že nikdo, kdo tomu alespoň trochu rozumí nepochyboval o tom, že 9900K bude nejrychlejší CPU do mainstreamové desky. Přesto se Intel snížil k takovéhle zoufalosti...

Jsem zvědavej, jestli ten procesor vůbec bude zajímavej alespoň pro lidi, kteří nehledí na cenu a jen potřebují PC, které jim dokáže dát co nejvíc FPS pro nové VR headsety (třeba PiMax).
Jestli se ukáže, že 2700X s pořádným chlazením a 3600MHz pamětmi je jen okolo 4-8% pomalejší a 8700K jen o 2-3% pomalejší, tak možná budou váhat dokonce i lidé bez finančního omezení.
Je totiž možné, že při současném stavu jim ty jádra/vlákna navíc moc nepomůžou.
BlackCell [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 22:22:34

Suhlasim ale jestli ludia bez finacneho obmedzenia budu vahat tak tu zdrava konkurencia nikdy nebude prave pre tych by to mala byt povinost
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 22:38:30
avatar
Obávám se, že nerozumím tomu, co se snažíš říct.
Pokud někdo má fungující PC do kterého investoval spoustu času a navíc měl třeba ještě štěstí v křemíkové loterii a tak má třeba 8700K na 5,3GHz+, jakou bude mít motivaci kupovat novou desku a 9900K pokud se ukáže, že přínos ve hrách je na stejné frekvenci do 5%?
Myslíš, že i tak bude mít smysl riskovat, že se mu podaří zase vyhrát v loterii a rozjet na 5,3GHz+ to osmijádro?
I pokud se oprostíš od finanční stránky věci, tak takhle malý nárůst výkonu přestává být zajímavý.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 23:11:43

Nejsem si jist, na kolik u CPU za 16k hraje roli cena RAM, resp. rozdíl v cenovém spektru, ale. Já jsem letos kupoval 8GB jak píšeš "kvalitní a rychlé" RAM za... 20% vyšší ceny, resp. 2100vs2500 Kč. Cenu zdvojnásobme, resp. kapacitu. Za 800,- si můžeš k Intelu koupit adekvátní? chladič, který ti posune špičkový výkon o něco v tu chvíli, nebo lepší RAM, který ti posune výkon "stále". Docela zajímavá otázka
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 20:16:51

Všichni ale víme, že tohle je řešení vyvinuté pro Threaripper procesory...

No, ja to treba nevim.A to se povazuju za znalce IT, resp.HW, ktery uz par sestav postavil. Asi budu muset vratit "diplom"

Trosku nadhledu, DD...ono to mohlo byt uplne obycejne prozaicky jinak,delas z toho bulvarni kovbojku...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 20:37:33
avatar
Samozřejmě, že to bylo jinak. Dostali od Intelu přesné instrukce jak to mají otestovat aby to dobře dopadlo pro Intel a možná i nějaké všimné za to, že pak budou hrát neschopné amatéry;-)
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-18 07:09:09

Mohli proste jenom dostat objednavku otestovat to a to, nic vic. A protoze Intel zere, a protoze si mysli, ze cim vice pameti tim voce adidas, tak to proste osadili tak, jak to osadili. A nemusela to vubec byt takova kovbojka... Kdyby tam byly jinak pameti,zase by nekdo rval,ze nejsou stejne podminky...
Ale to testovani na stredni detaily, to je teda ulet...
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-19 23:25:50
avatar
skôr to vyzerá tak, že zámerne testovali rôzne kombinácie nastavení hw a sw až kým nenašli tú "správnu"pri ktorej mal Intel najvačší náskok pred AMD
tastu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-18 06:50:39

Přesně ten případ "korektního" znevážení, fabulace nereálného scénáře a odmítnutí uvedených faktů bez jediného uvedeného faktu (krom přiznání své neznalosti). To umí skvěle i Drahoušek či Telička.

Ale to, že ten nástroj použije jen ten, co skutečně ví, co dělá, normální člověk se k němu ani nepřiblíží, to už neuvedeš, že?
BlackCell [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 22:51:58

A zaujimave je ze zlobermajer z pctunningu a falsovani testov intelu ani nepise asi zabudol
tastu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-18 12:21:49

Nemá čas, musí se svými multi-účty negativně hodnotit příspěvky na DD a snažit se o "dehonestaci" s obecnými kecy bez jediného faktu těchto stránek, prostě takový multi-kulti typický EU politik
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-18 01:13:21

Jak je vůbec možné srovnávat výkon CPU za 8000 vs 18000Kč(s noctuou) a machrovat tím? - vždyť je to nesmysl. Měli vybrat raději Ryzen 2600, vypadali by ještě líp.
Ještě jsem neviděl, že by Ferrari machrovalo, že je lepší než Škoda.
tastu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-18 06:51:35

a oba jsou to poruchoví fosily
nenazranej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jsem rád, že jsem nenáročný 2018-10-18 10:11:36
avatar
Za cenu tohoto procesoru bych postavil celý počítač. Né nutno brát vždy vše nové. Osobně jsem za Ryzen 1600, Asus b350 prime, GTX 1050 Ti (pasivní chlazení) a 2x8 Gb Adata XPG Z1 2666 Mhz zaplatil celkem 10 600,-Kč a to včetně záruky. Takže bych měl ještě 5400,-Kč na HDD, bednu, zdroj a zvukovou kartu. A věřte, že ta sestava na FHD hraní naprosto stačí a ještě je totálně tichá. Chvála bohu za Ryzen, že jsem mohl svou FX 8320 s kulovým hliníkovým chladičem obměnit. Když odečtu prodej starého PC (deska, FX, chladič, 16 Gb rám) sestava mě vyšla na pouhých 7000,-Kč. Takže bych byl proti Vodě i9 v plusu 9000,-Kč. To už by při výměně GK za jinou byla rezerva cca 12000 na kartu. Pro jakého blázna ta i9 je?
Dr. evorubač [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-18 12:15:55
avatar
Intel by sa mal za tento fail verejne ospravedlniť.
shiro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-19 08:49:28

Vzdy, ked sa daco takehoto stane, sa len cudujem. Ako si mozu naivne mysliet, ze im to prejde? Ze nik na to nepride? Ludia niesu blbi.

A obzvlast, ze sa k dacomu takemu uchylia megakorporacie s miliardovymi ziskami....keby to bola garazova firma o 5 ludoch, ktorej ide o existenciu, tak nepoviem...aj tak sa zasmejeme...ale obrovsky intel so svojimi miliardami?

Maximalne trapny pokus a mali by sa hanbit.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-19 11:06:48
avatar
V nejakem bode si tyhle magakorporace rady zacinaji myslet, ze jsou vice, nez jednotlive staty a ze jim beztrestne projde uplne vsechno..a ono to bohuzel neni az tak daleko od pravdy. Mnoho tech korporatnich pokut, byt astronomicky vysokych, jsou stejne jen na oko a vlak casto proste jede dal..
Jedinne, co je muze vyrazneji ohrozit, je masivni odliv zakazniku. Ale vetsine z nich je to vsechno stejne uplne jedno a na tyhle podpasovky si za ctrnact dni vzpomene jenom malokdo A tak jedinne co jim realne hrozi, je docasny, maly zub v grafu, ktery ma pripadny potencial udelat ten zub vyrazne vetsi i na druhou stranu..
TomD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-19 09:20:27

Kdejaky prumerny PC nadsenec by ty testy udelal lepe a s mene preslapy. Takove mnozstvi spornych bodu ve prospech Intelu se neda vysvetlit jinak nez objednavka Intelu. Platit za takove testy v dnesni dobe, kde je po svete spousta znamych testeru, kteri dychti po vlastnim benchmarku, by bylo v poradku, pokud by vysledky slouzily pro interni potrebu Intelu. V Intelu dosli k zaveru, ze produkt je tak nepovedeny, ze takove cisla jim ani uplatni recenzeni nezverejni.
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Intel to 2018-10-19 11:04:06

udělal chytře, prezentuje cinknuté výsledky jiné firmy, tudíž ho nemůžete přímo žalovat. Svinstvo alá Intel, tohle by mělo nasrat všechny současné zákazníky, v zájmu nás všech je mít vyrovnané konkurenční prostředí. 64 vláknové procesory pro consumer sféru by Intel "uvolnil" kdy? Za 10 let? Díky AMD je máte teď a za poloviční ceny, než by je chtěl kdy nabídnout Intel.
Kontiola [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - asdfg 2018-10-19 15:24:46

Na Guru je už uveřejněná recenze (podle mě jediný opravdu objektivní server)
A je to tam krásně vše vidět.
Shadow of Tomb Raider pod HD rozlišením, brutální náskok intelu oproti AMD.
Shadow of Tomb Raider pod QHD rozlišením (takové normální rozlišení, které by hráč s takovým procesor použil) +1FPS oproti AMD.



Takže dámy a pánové, ten brutálně top high end nejlepší herní procesor je dvakrát dražší a přidá celé jedno fps výkonu
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-19 16:00:27

hd = 720p
Vito23 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-20 12:40:57

Tak Noctua není nijak drahý ventilátor (poměrně k ceně procesoru), AMD asi dává k procesorům nekvalitní chladiče. Možná by pro AMD bylo lepší nedávat žádné, než nedostačující. Co mě vyrazilo dech a nikde jsem se nedočetl, ani zde na ddworldu, je zoufalá podpora pamětí procesory AMD. Ano mám obsazené 4 x 16 gb. Chtěl jsem nějaký ten AMD zase po dlouhých letech vyzkoušet. Díky tomu testu vím, že to stále ještě pro mě nemá smysl.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-20 16:21:32
avatar
upozornění na FLAME a lhaní. Děláte to záměrně že ignorujete fakta nebo jste prostě tak mimo?

BOX chladiče u AMD CPU jsou pro většinu uživatelů více než dostatečné, tiché a hlavně účinné ... žádné problémy s chlazením nejsou i díky tomu, že AMD uvádí TDP procesorů, které odpovídá realitě a také většinu svých RYZEN procesorů velmi kvalitně pájí, takže přenos tepla je maximálně funkční, současně také nemusí honit takty k 5GHz a zůstává kolem bez problémů zvládnutelných 4GHz kde jsou procesory efektivní a tedy bez značné spotřeby a zahřívání ...

Problémy s RAM na AMD platformě také nejsou, stačí akceptovat, že AMD a Intel se výrazně liší konstrukčně a tím, jak s pamětí pracují. AMD opravdu těží z lepších pamětí protože rychlost pamětí přímo ovlivňuje rychlost sběrnice CPU. V případě Intelu nemají lepší paměti prakticky žádný zásadní vliv na výkon .... 4x 16GB funguje u obou platforem bez problém, u obou platforem platí to samé, tedy že s větším množstvím paměti je složitější dosahovat vyšších taktů i lepších časování ... na standardních parametrech stanovených AMD a Intelem však 4x 16GB normálně bez potíží funguje.
nenazranej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Musím dát za pravdu 2018-10-21 22:53:28
avatar
Mám ten chladič, co se dává k Ryzen 1600. Předtém jsem měl na FX 8320 Scythe nugen ninja rew. 3b., takže jsem se BOX chladiče Rayzenu dost bál. V současné době již netaktuji a Ryzen u mě běhá na 3500 Mhz (dle MSI soft.) a jediné co slyším je plotnový HDD a zdroj (grafiku mám pasivní). Takže u mě P E C K A.
PatchmaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ? 2018-10-26 19:18:53

plotnový HDD? co to je
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-21 08:35:55

Chladič vzduchovi čo je 2x drahši ako niektore vodniky je fakt drahy. K pamatiam ku 8 jadrovemu 16 vlaknovemu CPU 1700 za 200€ doska 80€ pchať 4x16GB RAM za 600€ no ty si iny pan Pre takych to ludi čo potrebuju velky vykon s velkymi kapacitami pamati je socket TR4. Ten dokaže uspokojiť chuťky akehokolvek naročneho uživatela za velmi rozumne ceny ktore su v tejto oblasti.
A že AMD dava k CPU nekvalitne chladiče, AMD dava k procesorom dostatočne vykonne chladenie na bežne veci, kto chce taktovať musi si namontovať niečo ine https://pc.zoznam.sk/novinka/amd-ryzen-7-2700x-pretaktovany-na-6-ghz-na-vsetkych-jadrach
Vito23 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-22 18:45:25

Tak proč se tolik kritizovalo použití chladiče, který AMD dodává s procesorem? Údajně prý ten chladič při testu zpomaloval.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!