ASUS představuje super monitor: ROG Strix XG49VQ alias 144Hz 49“ zakřivený panel s FREESYNC
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 30 říjen 2018
altPoměr 32:9, rychlý 144Hz panel a FreeSync 2 podpora vč. HDR. Nejlepší herní monitor od ASUSu?

 

 

 

Pokud máte rádi velké monitory, které vás doslova obklopí a plynulé hraní her bez problémů, pak se vám možná bude líbit nový ASUS ROG Strix XG49VQ. Jde o nový herní monitor od ASUSu, který má ultra široké rozlišení 3840x1080 a tedy 49“. Monitor má poloměr zakřivení 1800R.

Panel by měl mít 144Hz, 125% sRGB, HDR a především FreeSync 2 podporu, tedy ideální pro Radeon grafiky a cenově dostupné plynulé hraní. ASUS samozřejmě monitor doplnil o několik vlastních technologií. Bohužel další podrobnosti zatím nevíme. Každopádně velmi působivě vypadající monitor s FreeSync technologií, což by mělo být o poznání levnější než podobná GSYNC technologie. Samozřejmě tenhle model asi nebude úplně levný, na druhou stranu neměl by mít zase žádné ultra drahé panely se 4K 144Hz.

Jako obvykle mám jedinou obavu, a to z podpory tohoto atypického rozlišení v některých hrách. Jinak ale vypadá zajímavě. Doufám, že se cenově vejde někam k 20-25 tisícům maximálně.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Kal_Kal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-31 17:51:07
avatar
No uvažoval jsem o Samsungu, ale tohle může být dobrá alternativa, tak uvidíme kam se to zařadí s cenou a funkčností.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-31 18:37:44
avatar
"tedy ideální ... a cenově dostupné plynulé hraní" DD čo to berieš za matroš tento monitor pod 2 000 € nepôjde.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-31 23:20:49
avatar
Řikám naprosto vážně. Nechtěl bych to ani za 500 euro, za 500 v dnešní době fullHD :-D to ať si nechají a za 2000 to už je naprostý výsměch a vtip :-D
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-31 18:54:26
avatar
Škoda že je to "nudle" s 1080p. 1440p by bylo lepší.
Mimochodem, jak je to u her s podporou takového rozlišení?
Vzhledem k nestandardnímu poměru stran s tím asi starší hry budou mít problém ne?
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-31 19:05:37

Tak tak, 1080 fakt v roce 2018 nechci. Na tom se nedá dělat :-\
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-31 20:49:16
avatar
A ako by na tom boli staršie hry ktoré také širokouhlé rozlíšenie nepodporujú?
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-31 23:01:48
avatar
Jako 1080p stále a stále dokola, sorry jako za to slovo ale čuráci fakt, dementní kreténi, ať se jdou s 1080p vysrat, ... si asi budu kupovat v dnešní době, je to jako 2 fullHD monitory a co jako ? To si radši udělám eyefinity rovnou ze 3 monitorů a mám to lepší. Ne fakt jako proč to nemá alespoň 1440p ? Drahý to na to bude určitě až až. Za chvíli rok 2020 a nabídka pořádných monitorů za normální cenu furt nikde, hnus fakt, jen rýžovat a rýžovat na shitech. Situace monitorů mi silně připomíná rýžování intelu na 4jádrech.
Assassin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-31 23:25:32

Souhlas, v dnešní době je takové rozlišení k ničemu. Navíc Asus určitě vydá monitor silně předražený.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-01 07:34:42
avatar
Počkej, počkej. Jak jako
Citace:
pořádných monitorů za normální cenu
???
Za normální cenu bude vždy "normální" produkt.
Dokud se najde dostatečná skupinka kupců (taková, že se výrobcům vyplatí udělat něco takového za pořádný balík), tak se to prostě vyrábět bude.
Jen my svými nákupy rozhodujeme jestli to bude úspěšný či neúspěšný produkt pro výrobce...tedy jestli se mu vyplatí či ne. A evidentně po 1080p nudlích nějaké poptávka je. Určitě to lidi nekupují protože nemají na výběr.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-01 20:36:12
avatar
Citace:
Určitě to lidi nekupují protože nemají na výběr.

Jak se to vezme. Pokud chceš Freesync2 monitor s HDR tak na výběr moc nemáš
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-02 07:16:50
avatar
To už jsou dost specifické požaadavky, nemyslíš?
Ale máš pravdu, takových monitorů je opravdu málo.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-01 12:09:03
avatar
...di ven nebo si di zapíchat... rozčiluješ se kvůli píčovinám...
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-01 23:54:56
avatar
Tak jasně že to jsou píčoviny, ale mě prostě vytáčí prodávání shitů ovšem zabalený v úhlednym obalu a předražených jak kráva. Nebudu na tomhle webu řešit důležitější věci jako třeba problém plastového odpadu či nadměrnou konzumaci masa, od toho jsou jiný weby. Čěkal bych prostě v dnešní době 1440p minimálně jako standart za normální cenu a ne se pořád vozit na 1080p a ještě za to platit nehorázný prachy. Kartel jak kráva mezi výrobci.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-02 07:30:45
avatar
Ale nikdo tě nenutí to kupovat.
Samozřemě co říkáš je pravda a třebas tahle "nudle" jestli bude za 20tis+ tak je to nesmyslná cena.
Podle mě je to s fullhd tak, že prostě většině stačí.
Rodiče dítěti nekoupí PC za 50tis...na to ať si vydělá až bude starší. Takže jedou PC do 25tis včetně periférií. Stejně v takových PC nebudou grafiky co 1440p a více zvládají. Tam bude mainstream (max. 1060 6GB / RX 580 4/8GB), což jsou grafiky pro FullHD.
A proto se FullHDčka držej.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-01 01:09:11
avatar
Tohle nebrat, poměr stran je přehnaný, na 21:9 jsem ještě sehnal mody na fallout4 nebo utilitka widescreen pro mnoho her, s tímhle ale už budou problémy. Novější hry obvykle pak problémy nemají.
Ano 1080 je shit. Mnohem lepší volnou je Acer XR382CQK nebo LG38UC99. Oba jsou to 38" zahnuté panely 3840x1600, takže velké a ještě lepší než 1440p. Přitom co se týče pixelů, je to cca 3/4 pixelů 4K, takže je to vlídnější i na grafickou kartu. Bez Vegy64 bych to raději ale nezkoušel. Ten Acer u nás stojí příjemných 26 tisíc. 75Hz je dostačujících pro běžného hráče. Je už na trhu ale nějaký ten pátek a vadou na kráse je bohužel chybějící LFC, rozsah freesyncu je 48-75, takže je to spíše pro někoho zkušenějšího, který si to pohlídá. Běžným uživatelům bych pak raději doporučil dnes u běžné 21:9 34" s 3440x1400 LFC a 100 nebo 144Hz
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-01 07:55:03
avatar
Citace:
Běžným uživatelům bych pak raději doporučil dnes u běžné 21:9 34" s 3440x1400 LFC a 100 nebo 144Hz

Běžným uživatelům monitor za 18tis+...taky dobrý
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-01 20:34:13
avatar
Omlouvám se, měl jsem to říct jinak. Ale nabízel jsem alternativy k tomuto monitoru v těchto cenových relacích. Ten Asus naopak bude ještě výš. Offtopic by byl u monitoru za 5, mluvit o monitorech za 10
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-05 21:10:34
avatar
No vidíš a mě naopak přijde tenhle poměr stran jako ještě celkem malý:-)
Mám EyeFinity 1080p a upgrade by pro mě byl odstranění rámečků a několika nohou monitorů zabírajících místo na stole.
Monitor s 21:9 je z mého pohledu naprosto nedostatečný, to je 1,5 monitoru vs moje 3. Tohle už jsou v podstatě 2 monitory, o tom už by se dalo uvažovat.
Nicméně pokud už mám 1080p,tak abych za takovýhle monitor byl ochotný utratit nemalou částku, asi bych taky chtěl i 1440p.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-01 17:31:43
avatar
Jak dvě dokonale bezrámečková fullhádéčka vedle sebe, na tom stole to vypadá zajímavě. Pro někoho to může být dobré i na práci, záleží jakým stylem se pracuje, ale myslím ,že cena to zabije.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-02 00:22:45

Na druhou stranu to díky 1080p utáhne i silnější mainstreamová grafika. Otázkou je kvalita obrazu, ale při tomto panelu to je myslím během hry nepostřehnutelné.
Možná vyšší fps bude také nějaké plus.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-02 07:36:56
avatar
Co je pro tebe silnější mainstream grafika?

2560 * 1440 = 3686400 px
3840 * 1080 = 4147200 px (2x FullHD)

Tohle je o cca 12% více pixelů než u klasického QHD (1440).
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-02 12:24:34

Myslel jsem tento širokouhlý monitor 3840 x 1080 vs 3840 x 1440.
flanker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-02 10:30:58
avatar
Ono kluci, ale zahnutý IPS, 144HZ s 4K rozlišením a HDR (byť nevíme jak velké) nemůžete přeci chtít za 10k českých? To je přece už racionálním uvažováním blbost.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-02 12:30:11
avatar
to mě taky napadlo. I kdyby to byly "jen" dva full HD monitory, jak píšeš, tak by to musely být alespoň dva 144Hz HDR monitory
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-02 13:20:53
avatar
jestli to je opravdu 144 Hz IPS panel, tak na nem neco zajimaveho je. Bohuzel tohle je jedinna informace, kde jsem narazil na typ panelu. Ty bys to asi ale vedet mohl. Docela mne ale zarazi, ze v materialech (a to jsem si prosel snad celou prvni stranku vsech odkazu co nasel google), nikde neni zminka o pouzitem panelu. Z toho jsme urcite i mnozi ostatni vyvodili, ze to jsou jen "obycejne tn panely", ze to jsou 144hz ipska bych cekal, ze se budete vice chlubit..
Asi pro to nejakou cilvou skupinu mate, osobne ale stejne radeji uprednostnuji dva samostatne monitory.
Co mne v nabidce monitoru zarazi je takova ta dira mezi 75 a 144Hz cenove zajimavymi monitory. Tech par monitoru s frekvenci kolem 100Hz co se najde ma cenovky o poznani horsi, nez 144Hz varianty. Pral bych si vice zajimavych monitoru v nejake frekvenci mezi 75 a 144hz. 144 hz mi teda prijde uz zbytecne hodne, uprednostnuji 75Hz, ale pral bych si vice zajimavych monitoru s frekvenci nekde mezi - a verim ze by mohly byt zajimave i pro mnoho dalsich lidi.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!