Recenze: Race Driver GRID – akční závody ve velkém stylu
Napsal Jan "DD" Stach   
Sobota, 09 srpen 2008

 

  

  • Recenze: Race Driver GRID - akční závody ve velkém stylu

   Už je to nějakou dobu, co jsem vám sliboval recenzi závodní hry Race Driver GRID. Konečně jsem celou hru dohrál a tak mohu poreferovat, jak se věci mají. Pokud hledáte akční závodní zábavu, přístupnou ale skutečně všem, pak by vás tahle hra mohla zajímat ...

   Dneska si dáme malou přestávkou od každodenního stresu a snad i dohadování, zda je lepší zelený nesmysl nebo červený nesmyl. Jistě někteří vědí, že mám jistou slabost pro automobilové závodní hry všeho druhu. I když herní recenze nejsou můj obor, čas od času si nějakou zkusím napsat a trochu tak zafušovat profesionálním recenzentům do řemesla. A protože už nějaký týden je mezi námi jedna opravdu pěkná závodní hra, nemohl jsem si ji nechat ujít ...

  •  Race Driver GRID - arkáda jako řemen

  Dnes se podíváme na závodní hru Race Driver GRID, kterou má na svědomí společnost Codemasters. Ta se v současné době soustředí zejména na závodní herní tituly a také jí to docela jde. Není tajemstvím, že získala oficiální licenci na F1 a tak se příští rok dočkáme po letech pořádné F1 hry i na PC. Zajímavostí je, že i tato hra bude disponovat stejným herním enginem, jako dnes představovaná hra.  Kdo zná trochu závodní hry, pak ví, že GRID navazuje na známou sérii TOCA Race Driver a samozřejmě také na předchozí díl Race Driver DIRT. Právě s ním má asi nejvíce společného. Ovšem jsou tu i změny a odbočky ze směru předchozích dílů.

grid-2008-23

    Začněme tím, co Race Driver GRID nabízí. Jedná se o multiplatformí závodní hru, ve které na vás čeká 42 aut a asi 12 tratí, kterých si užijete až až. Tentokrát se jedná o okruhové závodění a to hned na třech kontinentech. Hra klade důraz zejména na adrenalinový zážitek. Po prvním spuštění na vás čeká tradiční založení profilu. Následuje možnost vybrat si z kariéry, jednoho závodu nebo multiplayeru. Zde se budeme samozřejmě soustředit primárně na kariéru, která obsahuje vlastně vše, co hra obsahově nabízí.

grid-2008-2

  Systém kariéry doznal malé změny, ale podobnost s předchozím dílem se rozhodně nezapře. Tvůrci hry nám dali možnost vychutnat si kromě pozice samotného jezdce i manažera teamu. Nečekejte žádné složitosti. Jak už to tak bývá, začínáte takzvaně s holým zadkem jako závislý jezdec. Prvních pár závodů tak budete muset jezdit jednotlivé závody za cizí teamy, které vám budou platit za výsledky. Kromě peněz budete získávat i jezdecké body, které vám odemknout další licence a také vás budou posunovat žebříčkem jezdců. Cílem hry je být samozřejmě nejlepší ze všech a na to potřebujete nasbírat opravdu hodně bodů. Jak můžete vidět, v žebříčku nechybí ani známá jména. Můžete tak dokázat všem, že nejlepším pilotem v ČR není Tomass Enge ale právě vy a tahle nějak to vypadá:

grid-2008-21

  Po prvních pár závodech už nastřádáte něco peněz na založení vlastního teamu. Závody za vlastní team už přinesou mnohem více peněz a hlavně jezdeckých bodů. Když jsem mluvil o tom, že dělat manažera teamu v této hře je skutečně velice jednoduché, narážel jsem na fakt, že máte vlastně jen dvě starosti. Vybrat si k době schopného parťáka, který vám bude dělat teamovou jedničku nebo dvojku a vydělávat peníze a také vybrat z nabídek sponzorů takové, které vám přinesou nejvíc peněz.

grid-2008-3

A sponzory zde nejsou žádné neznámé firmy ale velmi známé společnosti. Ty vám přislíbí nějaké peníze za různé výsledky v závodech. Upozorňuji, že stejné podmínky maté jak vy, tak váš teamový kolega. Není tedy až tak moudré vybrat si sponzory, které požadují první místo, protože pak dostanete bonusy jen vy a váš kolega nepřinese teamu nic.

grid-2008-7

   Výhodnější je osadit auta partnery, kteří nabízejí bonusy třeba až do třetího místa, pak sice vyděláte na jednom autě o trochu méně než při sponzorech orientovaných na první místo, ale zase když máte schopného teamového kolegu, tak je vám to druhým autem dohromady hodí opravdu pořádnou sumičku.

grid-2008-4

  Ke konci hry, až získáte možnost vybrat si i z těch nejbohatších sponzorů, není problém na jednom autě získávat za závod jen od sponzorů za jedno auto přes 1 000 000 euro! A na co vám ty peníze budou dobré? Tak samozřejmě můžete najmout lepšího parťáka, ti nejlepší stojí až 15 000 000 a samozřejmě musíte nakupovat závodní auta. A to není zrovna nejlevnější záležitost. Z počátku vám budou připadat auta za 500 000 jako velmi drahá a takové AUDI T10 Le Mans za 15 000 000 jako naprosto nedosažitelné. Pokud však budete jezdit jako draci, pak brzy zjistíte, že těch peněz je ve hře k dispozici opravdu hodně a vlastně je ani nemusíte počítat. A to je tak vlastně všechno k principu samotné hry. Žádné velký složitý herní systém neobsahuje.       

  • Závody a závodní tratě

  Samozřejmě závodění je hlavní náplní hry. A co nám hra nabízí? Celkový pohled na kariéru máte na dalším obrázku. Takhle to bude vypadat, když vše vyhrajete. Závodí se v USA, Evropě a Japonsku. Závoděním v každé zemi budete sbírat body pro odemknutí vyšší licenci pro závody v dané zemi.

grid-2008-10

  Spodní příčky obsahují jednodušší závodní podniky s pomalejšími auty a většinou každý obsahuje 1-2 vlastní závody. Vyšší příčky obsahují už více závodů a jsou podobné tedy vlastnímu šampionátu. A jaké závody najdeme? Autoři bohužel dostoupili od zvyklostí předchozích dílů, kde se nacházelo velké množství skutečných závodních sérií. Těch v GRIDU o dost ubylo asi největším tahákem hry je Le Mans série včetně závodních prototypů kategorie LMP-1, kde najdeme i dieselové speciály Audi. Největší zvláštností jsou pak závody v Japonsku, kde najdeme Drift i souboje v jízdě z bodu A do bodu B. V USA dokonce narazíte na jeden závod v demolition derby - příjemné, leč obtížné odreagování.

grid-2008-22

  Všechny tyto závody se odehrávají na několika tratích. Některé jsou reálné, jako Spa-Francochamps, Nürnburgring, Donington Park a Le Mans (včetně varianty bez šikan!) apod., další jsou uměle vytvořené, mezi něž třeba San Francisco, Detroit, Washington, Milán, Yokohoama a tak dále. Tratí však není mnoho a velmi rychle zjistíte, že se opakují a jen se mění směr, kterým je jezdíte. Tratě jsou sice dobré, ale je jich zoufale málo, zejména ve srovnání se staršími díly, kde navíc nechyběly známé světové tratě a tak je škoda, že je z minulých dílů autoři nezařadili i do GRIDU. Jistě by to mnoho práce nedalo. Podívejme se na samotné závodění ...

 

 

 

  • Auta, jízdní vlastnosti a destrukční model ...

   Samozřejmě hlavní roli hrají automobily. Bohužel ani zde se nelze ubránit dojmu, že proti starším dílům je hra o poznání chudší. Proti minulosti chybí řada z velice oblíbených jezdítek, ať už to jsou klasické TOCA Tournig auta, chybí i DTM speciály, nenajdeme ani Formule 1 ani formule CART a prostě celkově lehké zklamání. Náladu nám tak možná spraví, že přeci jen je zde řada zajímavých vozítek, od okruhového BMW 320SI, přes Mustangy, Mazdy, Lamborghiny, Aston Martin, můj oblíbený Koenigsegg (i když ve slabší variantě) až po závodní prototypy včetně dieselového Audi T10.

grid-2008-16

  Zpracování všech aut je opravdu parádní a do všech detailů, až tedy tradičně na podvozek, na který ale nevidíte do té chvíle, než to někde obrátíte. Vyzdvihnout však musím zpracování interiérů aut, které je nevídaně detailní a kromě pohybů rukou pilota vidíte třeba i pohyb nohou na pedálech. Výhled z kokpitu je pak velice realistický a pokud si poškodíte přední okno, občas na tu realističnost v tomto ohledu až nadáváte.

grid-2008-11

  Bohužel tímto bodem končíme s chválou na realističnost. Race Driver GRID je arkáda jako řemen. Do simulace má na míle daleko o poznání dál než starší díly, i když přeci jen, na maximální obtížnost s vypnutými veškerými pomocníky zejména s protiskluzem se stává opravdovou výzvou i pro ostřílené borce a jízdní model celé hry je diametrálně odlišný od toho, když zapnete pomocníky. Jízdní model této hry je vůbec zajímavý a rozhodně najdete rozdíly mezi jednotlivými auty. Bohužel daní za zapnuté pomocníky, třeba jen protiprokluz je, že jízdní model je přinejmenším lehce podivný. Auta tak nějak divně plavou, či spíše kloužou. Nicméně rychle si na to zvyknete a vezmete jej na milost.

grid-2008-18

   Co si opravdu zaslouží tvrdou kritiku, je absence nastavení auta v boxech a vůbec absence samotných boxů! Proti starším dílům, které to obsahovaly je to obrovský krok zpět a zarážející skutečnost. Nemůžete si totiž přizpůsobit auta svým jízdním zvyklostem. Například Le mans si místo 24 minut můžete dát třeba na reálných 24 hodin, ale bez boxů to působí opravdu velmi podivně. Starší hry Toca boxy měly a závodní hře a samotným závodům dodávají povinné zastávky opravdu zajímavý náboj. Nemluvě o tom, že absence boxů a nastavení v závodní hře je vážně na hlavu postavená pitomost.

grid-2008-8

   Hra obsahuje skutečně pěkně zpracovaný destrukční model aut. Bohužel, ten je z velké části jen na oko, na jízdních vlastnostech se projeví až opravdu těžké poškození. Nicméně model poškození je fantastický, a když si vzpomenu na tu parodii na model poškození v Need for Speed ProStreet, nelze než chválit. Bohužel jeho nereálný vliv na jízdní vlastnosti auta už lze chválit méně. Ovšem rozmlátit auto do nepojízdného stavu lze velice jednoduše jedním „podařeným" manévrem, takže skutečně fatální chyby mají naštěstí (myšleno ve hře) fatální následky. I Když samozřejmě záleží na stupni obtížnosti.

grid-2008-6

  Hra obsahuje možnost si právě zvolit 1 z pěti stupňů obtížnosti před každým závodem. Ty se samozřejmě liší stupněm toho, co máte povolené za pomocníky a také dovedností soupeřů. Osobně jsem všechny závody mimo driftů dohrál na maximální obtížnost. Na žádnou jinou obtížnost totiž není hra výzva a herně zajímavá. I tak ve většině případů soupeřům při znalosti tratě ujíždíte rozdílem třídy. Bohužel celková obtížnost hry je pro mě zklamáním. Hodně za to může i inteligence soupeřů, která je jako na houpačce, pokud se je snažíte vyrovnaně předjet, chovají se realisticky a srdnatě brání pozici, ovšem pokud jedete za nimi na půl plynu, dělají až neskutečné chyby. Hra bohužel opět obsahuje systém, že pokud jedete jako pán bůh, tak se vás soupeři drží jako klíšťata a každá vaše chyba znamená konec šancí na dobrý výsledek. Pokud ale jedete stylem ode zdi ke zdi na půl plynu a stěží se držíte na vozovce, soupeři vám nejsou schopní ujet! Má to své meze, jsou tratě, kde vám prostě nejsou schopni stačit a kde jsem byl schopen jim ujíždět tempem 8 sekund na kolo. Nicméně v rámci teamu jsem se snažil, aby můj kolega dopadl co možná nejlépe, kvůli penězům od sponzorů a tak jsem závod opravdu hodně ovlivňoval a využíval výše uvedeného systému. Zkrátka jsem jel na půl plynu a držel jsem teamovému kolegovy všechny soupeře od těla. Bohužel inteligence soupeřů je jako nebe a den, občas vás překvapí až neuvěřitelně realistickým chováním, ovšem často si klepete na čelo. Modelová situace:

 „Jedu na půl plynu, ručička tachometru lehce olizuje 200km/h (okénka stažená, rádio na plné pecky :) ) 5 sekund za teamovým kolegou, který jede na prvním místě. Bohužel hra to vyhodnotí, že jsem neschopný a proto je postavena na tom, že já musím vyhrát, tak i když sotva jedeme, nechá udělat mého teamového kolegu triviální chybu, která ho pošle z tratě. Dobře. Co teď? Myslíte, že je nemožné zastavit zbytek soupeřů na trati široké 6 metrů? Omyl, klidně na rovince zastavíte uprostřed ideální stopy a oni vás prostě neobjedou! Takhle tam lehkým kličkováním při rychlosti 10km/h udržíte celé startovní pole, počkáte až se váš kolega v poklidu vyhrabe na trať, a pustíte se za ním. No a doma je double vítězství, balík prachů a skvělý pocit z vítězného závodu .... „

grid-2008-20

  Hra je tedy bohužel triviálně jednoduchá a vlastně o to, zda vyhrajete, nemusíte mít zase tak strach, i když přeci jen hra opravdu výborně simuluje, že byste ten strach mít měli. Triviálně jednouchá však myslím s jednou výjimkou a tou jsou drift závody. Ty jsou naopak na těžší obtížnost až nemožné. Abyste vyhráli, museli byste driftovat od začátku do konce a nepokazit vůbec nic, posbírat všechny násobící bonusy a ani pak ještě nemáte vyhráno. Přiznám se, že drifty jsem dokončoval na 3 obtížnost občas s jazykem na vestě a zlitý potem. I když jsou drifty kvalitně zpracované (asi tak o milion procent lépe než v jakémkoliv díle NFS, kde z nich naopak dělali triviální záležitost), pro mě osobně se jedná trochu o cizí záležitost a obsahově až nezábavnou část hry. Ale beru na vědomí, že někomu se tohle líbí.

grid-2008-9

   Mě osobně se nejvíce líbí z celé hry GRID závody prototypů, zejména na jednom z těch úzkých Japonských okruhů je to vážně jízda, když letíte přes horizont 350 v hodině do zatáčky, kde je na úzké silnici z jedné strany skála a z druhé svodidla, je to to pravé závodění. Zpracování Le Mans série a možnost si zajet tento okruh i ve variantě bez šikan je opravdu světlým bodem celé hry, i když někomu může let 419km/h těsně vedle soupeřů skoro 2 minuty, připadat lehce nudný.  Pravdou je, že v multiplayeru je to docela nářez. Bohužel, víc než 419 to prostě nejede :). 24 „minutovka" Le Mans je také jediný okruh, kde si vychutnáte změny prostředí dny a noci. Parádní je zejména jízda do západu nebo naopak do východu slunce. Bohužel, počasí se nemění.

Podívejme se na zpracování hry podrobněji ....

 

 

 

  • Grafické a další zpracování hry

   Pokud bych měl říci něco o technické části hry, pak je na místě pochvala. Hra staví na grafickém enginu NEON, který již byl použit v Race Driver DIRT. Proti němu však doznal významných změn. Zejména autoři upravili až nerealistickou světlost a odlesky, které byly pro DIRT typické. Velké zlepšení ale zaznamenala optimalizace. Hra není nijak zvlášť náročná, ostatně zařadili jsme ji i do testování grafik, tak můžete posoudit sami:

grid

  Hra celkově vypadá opravdu velmi velmi dobře, a je jednou z nejlépe vypadajících závodních her vůbec. Nejlepší však není. Srovnám-li to s „novým" Flat Out Carnage, pak Flat Out vypadá ještě o kus lépe. Zásluhu na tom má zejména absence infantilního Motion blur ofektu ve Flat Out, který bohužel v GRIDu nechybí. To však nic nemění na tom, že GRID je na tom se zpracováním velmi dobře. A to i co se týká zvuků. Ty jsou zpracovány pečlivě, i když přeci jen chybičky se najdou. Známá je chyba v tom, že například slyšíme uvnitř auta kvílení gum, i když to reálně přes vytočený motor není možné. Pokud však hra v něčem vyniká, pak je to dojem z rychlosti, ten je udělaný skutečně fantasticky a je jedním ze stěženích bodů celé hratelnosti ...   

grid-2008-15

   Ovládání hry je možné samozřejmě mnoha způsoby. Osobně si ale u závodní hry neumím představit nic jiného než volant, protože bez něho se připravíte o 90% zážitku. Ovládání pomocí klávesnice nebo gamepadu jsem tak nezkoušel (mám svou důstojnost ;-) ). K ovládání volantem ale mohu povyprávět hodně. Rozhodně doporučuji nainstalovaní posledního patche, který přinesl opravení problémů se zpětnou vazbou a také možnost namapování manuálního řazení pomocí šestirychlostní řadící páky, která se nachází právě na například mnou používaném volantu Logitech G25. Zpětná vazba ale ani pak není úplně dokonalá a rozhodně bych očekával trochu víc. Ale není to nic, co by se nedalo vytknout mnoha dalším hrám. 

  • Závěr a hodnocení

  A jsme na samém závěru. Pokud vás zajímá, na čem hra reálně slušně poběží, tak je to nějaká následující sestava:

  • Dvoujádrový procesor na 2,0GHz
  • 1GB RAM
  • 256MB Grafická karta typu alespoň GF8600/HD3600
   A to je sestava na hony vzdálena těm, které dnes můžeme mít za velmi příjemné ceny doma. Náročnost GRID tedy rozhodně není nijak velká a nic co by se dalo kritizovat. V nhašem případě byla hra testována a snímky pocházejí z následující sestavy:

 

Model

Zapůjčil

Procesor

AMD PHENOM X4 9650 @ 3,0GHz, sAM2

http://www.amd.com/

Chlazení

Noctua NH-U12P

http://www.noctua.at/

Základní deska

Gigabyte GA-AMD790FX sAM2+

http://www.gigabyte.cz/

RAM

4x1GB 1066MHz DDR2

 

Grafická karta

ASUS 8800GTX @ Ultra

http://www.asus.cz/

Pevný disk

Western Digital Raptor 74GB 10 000ot/min

http://www.westerndigital.com/

Zdroj

Thermaltake Toughpower 750W

 

 Skříň

 Gigabyte 3DAurora370

http://www.gigabyte.com/ 

Zvuková Karta

ASUS Xonar DX

http://www.asus.cz/

 Operační systém

 Windows Vista Ultimate x64

http://www.microsoft.cz/ 

    Po technické stránce není hře moc co vytýkat - dílensky kvalitní práce. Bohužel po obsahové už je toho na kritizování více. Ve srovnání se staršími díly TOCA působí GRID bohužel jako chudý příbuzný. Málo tratí, málo aut, málo šampionátů. K tomu připočtěme fakt, že celá série TOCA Race Driver nikdy nebyla simulátorem, ale GRID došel v arkádovosti nejdál a to možná až za hranice, kam to bylo dobré. Absence boxů, nastavení auta, změny počasí a dalších věcí, které dělají ze závodní hry závodní hru jsou rozhodně zarážející. Zejména proto, že Codemaster tyto věcí umí a starší hry je obsahovaly.

grid-2008-14

  Na druhou stranu hratelnost GRIDu je na vysoké úrovni. I když celá hra je udělána tak, že prostě za každou cenu musíte vyhrát, je zde dobře udělaný pocit, že je vaše pozice v ohrožení. Dojem z rychlosti je fantastický a samotné závody jsou rychlé a akční a to vše vám dává zapomenout na ty výše uvedené nedostatky. S vypnutými pomocníky je hra už výzvou i pro zdatnější hráče skutečných závodních her. Navíc je zde multiplayer,který rozhodně na nějaký čas zabaví.

grid-2008-23

  Race Driver GRID je dobrou hrou, hlavně zábavnou hrou o což jde v první řadě. Bohužel ale ve srovnání se staršími TOCA Race Driver vychází v mnoha ohledech jako velký ústup ze slávy. Škoda že Codemasters vpluly až tolik do vod mainstreamu a snaží se vyhovět a hlavně hru prodat co možná největší mase hráčů. Pro hru samotnou to není dobře. Zábavnost se naštěstí podařilo udržet, přesto asi po dohrání budou mnozí fandové starších dílů zklamaní. Ty totiž nabízely mnohem více.

 <object classid=

  GRID je zábavnou a dobře udělanou hrou s dobrou hratelností, ovšem nelze se ubránit dojmu a srovnání se sérií Need for Speed, která se také už několikátý díl hledá. GRID sice působí o poznání lépe než jakýkoliv z posledních dílů série Need for Speed, ale je zde jistý náznak poklesu kvality naopak nárůst snahy žít z dobré pověsti straších dílů. Race Driver GRID však vřele doporučuji všem, nečekejte simulaci, čekejte hlavně kopec zábavy v rychlostech, při které tuhne krev v žilách ...

hodnoceni

Celkové hodnocení: 85%

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-09 20:48:19
avatar
jen taková drobnost... u té skříně máš zapůjčeno od gigabyte.com a to jsou nějaký grafici buď je to .cz nebo to je http://www.giga-byte.com/ ;)
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - diky za recenzi 2008-08-09 20:52:46

Diky za recenzi, recenze na DDworld vzdycky potesi :-)
Jinak k RD Grid: hral jsem ji asi tyden, a pak jsem zkusil jeden zavod ve flatout: ultimate carnege. Nesrovnatelne lepsi zazitek, vsem doporucuji
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Drift 2008-08-09 21:56:28
avatar
To me naopak drift z cele hry bavi snad nejvic. V demu jsem mu prisel na chut a ted sem si schvalne dal onu mapku v Yokohame a na Extreme sem vyhral o 200 tisic bodu. A to sem se prakrat pekne oprel o svodidla... Drift je hrozne lehky, jen staci navazovat drifty, aby se porad pricital nasobic a driftovat co nejblize tech cervenobilych tycek Na serious neni na nekterych tratich problem dat na jeden drift takove skore, jake nedaji souperi za cely zavod

Grid je zabavny, ale treba evropske okruhy jsou dost nudne (nastesti je neni moc potreba jezdit). Doufam ze F1 2009 bude na tehle okruzich podstatne lepsi. Ta parodie na formulove zavody v Gridu je fakt moc. Kdyz si urvu predni pritlacne kridlo a F3000 jede bez neho uplne stejne, tak to je takova hovadina, ze ani nechapu proc je vubec codemasters do tehle hry davaly... Snad budou F12009 podstatne povedenejsi

Co se nastaveni a boxu tyce, podle codemasters vetsina hraci nenastavuje auta. Takze se soustredily hlavne na pocit z jizdy, Myslim ze maji pravdu, ani me moc nastavovani nebavi...

Nejlepsi zavodni hrou je pro me GT Legends, neni to ale takova masovka a ceskych recenzi jako safranu. Dnes se musi drahy vyvoj zaplatit a simulatory tolik lidi nebavi (konzolisti vetsinou ani nemaji volant). Jen doufam ze novou hru od Simbinu neml distribuovat 10Tacle jako GT legends, pac 10Tacle zkrachoval
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hrál sem.. 2008-08-09 21:57:04
avatar
..a hraju GRID i FlatTouT UC, ale když si vemu u čeho sem se bavil víc, tak to asi bude ten Flatout. U GRIDu mě mrzí nulovej tuning aut.. (ne že by Flatout byl lepší) v tom u mě furt vede NFS.

Btw. bez asistentů se to na klávesnici vůbec nedá hrát..
Arkaz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Chybka :) 2008-08-09 22:26:39

Na prvej stranke je mala chybicka .

neni to Race Driver DIRT ale Colin McRae: DIRT

BTW Pekna recenzia. Prave tuto hru hram a je skvela
skiper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jj 2008-08-09 22:38:32

Taky sem si říkal že je to nějaké divné, sám si pamatuji když sem poprvé spustlil DiRT a ozvalo se Welcome to Colin McRae DiRT nebo nějak tak... každopádně GRID je perfektní hra, ale když sem pustil FlatOut UC tak sem si to užil mnohem víc, nádherná grafika a schopnost ničit to co mi příjde pod kola (jak už tomu u FlatOut bývá) to je moje... nový FlatOut má u mě 100%, GRID 85%, DiRT 80%
jan333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - flatout 2008-08-09 22:32:27

mam takovy dotaz obsahuje novy flatout vir starforce?
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-09 22:36:11

Vydavatel US Action rekl ze ceska verze Starforce obsahovat nebude. Zahranicni verze je tusim taky bez starforce, takze zadny strach :-)
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-10 15:53:59
avatar
on vlastně není nový,je to 2 s trochou změn a úpravou kariéry. ani si nezaslozuží označení 2.5
T90 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-09 22:40:30

mne pripada ze GRID je pekny ale akosi v deme neviem tie zavody prejst. bud to auto roztlcem alebo hned po starte mi vobec neboci vlavo a naburam
roman63 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-09 22:40:56

GRID je hra, kde dává HD4870 bezkonkurenčně na zadek GTX260/280.
Proč není tato důležitá informace nikde napsána?
Vždyť se to na GTX260/280 sotva spustí.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-09 22:51:05
avatar
ehm ... test tam máš, takže to všcihni vidí, a že by se to na GTX karách sotva spustilo? To je teda pěkná blbost .... jenom prostě jejich výkon zdaleka neodpovídá jejich ceně ...
Skalil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-09 22:58:21

Jako kdyby tomu bylo nekdy u Nvidie jinak
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-09 23:16:47

No, Nvidia si to muze dovolit :-)
Sobik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - retest 2008-08-09 23:44:02

U HD 3870 X2 mate spatne vysledky, Catalyst 8.7 jiz obsahuji CrossFire profil a myslim, ze by bylo nefer srovnavat skalovani HD 3870 X2 vs 4870 X2 pri pouziti ruznych ovladacu. Jsem sam zvedav, zda-li ATi u sve nove generace skalovani CrossFire vylepsilo, nebo se to dale bude zlepsovat jen updatem ovladacu.

btw: tu HD 4870 X2 testujete na cem? Nejnovejsi jsou Cat 8.8 bety, tez oznacovany jako 8.54.

Jinak moje zkusenosti jsou smisene, po primem srovnani s LFS a rFactorem na G25 pak jiz zaporne. Auto naprosto neuveritelne plave po ceste, fyzikalni engine je evidentne velice dobre optimalizovan pro rizeni 150kg motorovych clunu, ale 1000+kg aut opravdu ne. Vahu auta musi clovek citit, jinak zazitek nestoji za nic. A navic to nepodporuje spojku....
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - spojka v rfactoru? hhh 2008-08-10 14:43:23
avatar
ale,ale, hochu, v rfacroru je ti spojka taky na hofno.
Sobik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - spojka v rFactor 2008-08-10 17:07:22

Ne, neni. rFactor na spojku reaguje. Sice nema zadny postih za prerazeni bez spojky, ale pri rozjezdu funguje spravne. Dokonce i TDU podporuje spojku a to i pri razeni. :o)
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-11 10:50:23
avatar
V TDU musíš řqadit se spojkou jinak to nezařadí.
aby bylo úpříště jasno,zkusme udávat jestli je to podpora nebo nutnost. v případě TDU nutnost.
tecko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hm 2008-08-09 23:34:07
avatar
Pozrel som si recenziu na EHW, aj tam v tejto hre a v tomto nastaveni HD4870 poraza GTX280, v cm je teda problem? Stve ta to ze si si kupil kartu, ktora sa za tie peniaze neoplati?
GriD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-10 01:37:46

GTX 280 is shit ktory je len zohrievanie sa cez zimu. Ati tiez neni na tom niak dobre ale lepsia cena. Lepsiu zavodnu hru som nehral ako grid a este ten flat out je celkom dowbry len to iste ako 2.
toto video som nahral ja posledneho bossa v gride som prevratil na strechu.
http://www.youtube.com/watch?v=rv-s6oWmSFM
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-10 01:39:14
avatar
Pekna recenze! Ze zacatku mi prislo cteni dokonce zabavnejsi,nez samotne hrani Gridu ,na ktery mame urcite podobny nazor,popsal si to hezky. Jen u toho konce je tech zaveru s hodnocenim mozna az trochu moc
DJMN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-10 01:47:13
avatar
85% ? TO je na současně nejlepší zavodní hru na PC poněkud málo ne? Jinak pěkná rececnze..avšak s jednou věci nesouhlasím a to je málo aut jako negativum tot muj nazor
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-10 09:31:23

85% je hodne. Navic myslim ze nejlepsi zavodni hra je Flatout: UC
Mrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-10 12:19:24

"nejlepší zavodní hru na PC" ...

doufam ze to byl pokus o ftip
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-10 16:29:46

"současně nejlepší zavodní hru"

Priste cist celou vetu :-)
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-10 17:25:33

Stejně je to docela blbost
DJMN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-11 15:46:36
avatar
Tak mi řekni která současná zavodní hra pro masy je lepší ? Flat Out UC se stímhle tím nedá srovnávat je na tom trochu jinde.
41444@seznam.cz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - "efekty" 2008-08-10 09:37:07
avatar
Pokud chcete aby grafika vypadala daleko více realisticky a ještě šla plynuleji, tak stačí když v "Documents and Settings\???\Dokumenty\Codemasters\GRID\hardwaresettings\" otevřete soubor "hardware_settings_config.xml" ( třeba pomocí poznámkového bloku ) a změníte řádek postprocess enabled="true" na postprocess enabled="false" a uložíte... Vypíná to HDR a Motion blur efekty. To samý se dá udělat i v Dirtu
WenySky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-10 10:56:07
avatar
Ja hral hru u kamose a musim rict, ze me zklamalo, ze v podstate kazde dva tri odjete okruhy znamenaji presednout do jineho auta. Ja bych nejradeji mel jedno auto a do nej prikupoval lepsi motor, lepsi stabilizatory ... A szil se s tim autem a treba po triceti zavodech koupil nove a znovu ho vylepsoval. Takto si clovek kazdy zavod musi zvykat na odlisny jizdni model, kdyz jednou jede s formulkou, ktera to do zatacky ubrzdi behem sekundy a pak sedne do Mustangu, ktery do zatacky neubrzdi pomalu ani za pet sekund.
Nismooo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-10 13:07:35

Mam GRID nastaveny na full detaily pri rozliseni 1650x1050 a zavod ide plynule ale menu priserne seka, neviete nekdo nahodu v com je problem? Mam Gk 8800gt+najnovsie ovladace + Cpu Intel E8200.
DJMN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-11 18:05:35
avatar
ja mam skoro to same taky na Full a jde vše v poho ale nevim jak ty ...ja ma na tom uz patch ten by to měl spravit.
m1na [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - grid vs flatout 2008-08-10 13:38:31
avatar
Me se teda vic liby graficky grid nez flatout, no a drifty jsou celkem dost trivialni proti PC nevim kolik da myslim ze jen par milionu bodu a kdyz se trochu snazite tak date tak 25 mega ... SP me zas tak nebavil ale v MP me ta hra hodne chytla a jednu dobu sem byl i dost vysoko v zebricku ale pak sem to zas prestal hrat. PRoste MP je tak + 20% v hodnoceni a to je vse co sem chet rict.
DJMN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-11 18:08:34
avatar
Grid je ve většině věcech graficky lepší ne Flat Out:UC jediny plus FLT jsou časticový efekty bahna ..jinak nechapu Proč FLT je víc náročnější než Grid
jan333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-10 15:02:21

z ceho bych se teda,ale na miste "posr.."je system ukladani.uz 2x se mi stalo,ze sem zhruba pri 85 procentech dokoncene hry zacinal odznovu .
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-10 15:45:56
avatar
musíš si nainstalovat patch,je to stejný neduh ktarým trpěl nepatchovaný DiRT. ono to totiž má stejný engine.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DiRT ->GRID 2008-08-10 15:33:14
avatar
Je to vlastně race driver verze DiRTu,takže návaznost na předchozí díly je ztracena. Bohužel jediným simulátorem je Gran Turismo 5,a to jak jistě víte je SP3 xclusive. Na hrách od SimBinu mi vedle grafiky vadí že v Race07 i silé BMW nedokáže při rozjezdu na plný kotel na asfaltě zagumovat a v rFactoru auto při zrychlování zmenšuje rejd. Grid je z pohledu hráče nejtěžší obtížnosti slušnou výzvou,tedy kromě driftů,které jak se jednou člověk naučí spojovat,nemají soupeři proti jeho milionům šanci. Vždycky mě nudily jednoduché hry typu NfS a Juiced(který je stejná ostuda jako Sega Rally Revo) kde se není co učit. Z toho důvodu už se těším na novou fyziku aut v GTA IV(doufám že se jim tentokrát podaří přilnavost pneu protože v SA to byla hra na klouzanou).
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jiný názor 2008-08-11 10:04:16

Po přečtení recenze mám pocit, že DD se hra moc nelíbila, nebo spíš mírněji - nedokázala tě tak nadchnout?
Já jsem naopak nadšený velice. Hodně mě sice štve neexistence boxů a málo tratí(proto jsem to taky nedohrál, ke konci je to nuda, ikdyž máš super auta), ale rozhodně tu hru považuju za velice zdařenou a plnou adrenalinu. Pravda, minulé díly jsem nehrál,ale tohle se mi moc líbí. A nesouhlasím s modelem poškození - stačí když svítí žlutě kolo a hned to nedrží stopu a je to labilní, když je to oranžový tak se s tím nedá jet, furt to táhne do strany...
Když svítí i ostatní kontrolky, auto nemá tak velký výkon.
Docela mě překvapila AI. A to příjemně. Nechápu, proč bych si měl stěžovat na to, že když jedu na půl plynu, tak oni mi neujedou...Když hraju závodní hru, tak jedu naplno, ne?
GiGi
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-17 13:03:01
avatar
Ty si hru ani nedohral a nevies preco sa DDmu moc nepaci? To si trocho odporujes, nie?
krokus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Problém. 2008-08-28 18:28:39

Hraji s klukem tuto hru a jsme již na příčce Euro A Licence a u prototypů nejsme schopni závod vůbec vyhrát. Po startu a pár zatáčkách přijde hodně dlouhá rovinka. Kluk má pedál na podlaze, na tacháku u Nissanu 405km/h(víc to nedá) a kolem nás se přeženou(doslova) všechna auta, která do té doby byla za náma. Vypadá to, jako by jely max. 450km/h. Hráli jsme to asi 6x a vždy stejně. To nechápu. Kde děláme chybu? Jinak kluk udělal v driftu na jedné trati Total score 12.274.492, Best Combo bylo 7.429.250 bodů. Je to hodně nebo málo?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!