Ray Tracing jede na AMD i bez NVIDIA RTX – ta narychlo ohlásila RayTracing i pro GTX modely!
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 18 March 2019
altNVIDIA se pokusila uživatele zmást (úspěšně). K Ray Tracingu ve hrách opravdu nepotřebujete RTX.

 

 

 

NVIDIA věděla, že by nové RTX grafiky za normálních okolností jen těžko prodávala. Nabídnout po téměř 3 letech novou generaci, která nabízí prakticky stejný výkon ale za vyšší cenu jako předchozí generace, by prostě normálně neprošlo. Současná situace však tuto novinku umožnilo. Marketing NVIDIA i tak musel vymyslet, jak předražené přešlapování na místě, které TURING grafiky v mnoha případech znamenají, prodat zákazníkům. A tak přišel s tím, že Ray Tracing je tu, bez něj už si nezahrajete a potřebujete k tomu RTX technologie, bez toho vám to snad ani nepůjde. Protože sama NVIDIA ví, že její systém a konstrukce TURING se zvětšenými čipy pro specializované jednotky je absolutně neefektivní, tak šéf NVIDIA jak zaseknutý gramofon na prezentaci opakoval, jak vše prostě funguje (nefunguje), snad aby 100x opakovanou lež udělal pravdou, kdy sám ví, že to tto prostě nefunguje. K tomu přidal pár z kontextu vytržených a neférových srovnání Ray tracingu vs klasická rasterizace, a hromadu slibů navrch a šup s novými nevýhodnými NVIDIA RTX 2000 kartami na trh.

Z původně prezentovaných velkých plánů se ale uskutečnil jen zlomek. Teprve nedávno jsme se dočkali dvou her s podporou Ray tracingu. Realita ale potvrdilo se, co jsme předpokládali. Prostě to nefunguje. Není to efektivní. Jak v Battlefield V tak v Metro Exodus dělá Ray Tracing téměř vizuálně nepostřehnutelné věci, ne vždy vypadá i lépe, zato má obrovsky negativní vliv na výkon, který je prakticky poloviční než bez RTX efektů. Nicméně ano, některé věci jsou skrze Ray Tracing zajímavé, hlavně odrazy, jež se klasicky dělají složitě.

O tom, že Ray tracing je budoucností nikdo nikdy nepochyboval. Jenže je právě budoucností, protože chybí výkon a efektivita. Proti konstrukci a řešení NVIDIA RTX se postavilo AMD, které rovnou řeklo, že Ray Tracing samozřejmě plně podporuje ale chce, aby fungovalo všem a na všech kartách ne, jen na vybraných modelech. No a v tomto duchu aktuálně CRYTEK představuje novou verzi Cry Engine, která obsahuje podporu RayTracingu přes DirectX i VULKAN a tedy Ray Tracing efekty, které jsou kupodivu v ledasčems i kvalitnější než co předváděla NVIDIA, ovšem světe div se, nepotřebují RTX grafiku. Celé demo jede na grafické kartě za 9 tisíc v podobě AMD Radeon RX VEGA 56:

Crytek dodává, že to pojede i na NVIDIA GTX kartách apod. Tedy že je to univerzální řešení. Je tedy asi všem jasné, že NVIDIA a její RTX není rozhodně nutné pro Ray tracing a velmi pravděpodobně to není ani z moha důvodů efektivní řešení. Ano, určité výkonové výhody by mít mělo, ale z prezentovaných herních nasazení víme, že má i značné limity a není určitě efektivní z hlediska návrhu, výroby ani ceny GPU a karty samotné. Zvětšení monolitických GPU určitě není správnou cestou. Cestou je nicméně úprava klasických grafických výpočetních jednotek GPU pro lepší zvládání Ray Tracing zátěže, což je cesta, kterou se AMD vydalo už dávno. Jak VEGA, tak nová NAVI pokračují po této cestě. Kromě CRYTEK plánují Ray Tracing efekty i další vývojáři.

Na probíhajícím GTC, kde NVIDIA zklamala a nepředstavila 7nm grafiky, tak jen narychlo oznamuje „nečekané“, tedy že Ray Tracing efekty poběží i na běžných GTX kartách. A to jak nových TURING, tak starších PASCAL a vydá pro to ovladač a podporu zatím v rámci DirectX Ray Tracing. Samozřejmě NVIDIA dodává, že RTX karty stále budou pro dané úlohy výkonnější, což by bylo dobré, protože pokud by nebyly, neměly by nic, čím by se dala omluvit jejich cena a jejich prakticky stejný výkon jaký měla starší generace. Nicméně vzhledem k tomu, že Ray Tracing efekty jsou prakticky k ničemu v BF5 i Metro, tedy kromě toho že srazí výkon karty na polovic (a slabší RTX karty jsou tak nepoužitelné), tak můžeme být v klidu, že by byl důvod proč se vůbec zajímat o to, že si ty efekty budete moci zapnout i na GTX kartách apod.  

NVIDIA tak třeba prezentuje, že u starého Quake II demo, je Ray Tracing s dnešními metody konečně možná použitelný. Tak sláva :).  

Na celé věci je zajímavý asi jen fakt, že samozřejmě podpora DirectX Ray Tracing musela být pro GTX 1000 sérii dávno jistá i před vydáním RTX (protože Microsoft určitě DXR nedělal pro NVIDIA RTX technologii). Ale dostává se ke slovu najednou až teď, dlouho po vydání RTX karet, u kterých bylo hlavním prodejním tahákem právě to, že starší karty Ray Tracing ve hrách neumí. A najednou umí? Zajímavé. Skoro by se chtělo říci, že situace připomíná FreeSync vs G-SYNC. Bez speciálního modulu v monitoru to prý nejde, tvrdila NVIDIA, o pár dní později AMD ukázalo, že to jde. A tento rok, kdy je poměr FreeSync monitorů vs G-SYNC asi 400 ku 20, tak u NVIDIA nejednou „Adaptive Sync“ a tedy „G-SYNC“ bez modulu také funguje i u starších karet. To jsou tak zajímavé náhody, že se chce říci, jestli tady náhodou někdo zákazníky nebalamutí, ba přímo jim nevykládá lži a jen z nich netahá peníze a místo skutečného vývoje technologií vpřed, přínosných a přístupných pro všechny, ten vývoj ve skutečnosti záměrně nebrzdí a nepotírá každého, kdo by na to upozornil  …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-20 00:50:43
avatar
Vcelku očekávaný vývoj. Nevim jak dlouho čekali, že jim vydrží exkluzivní raytracing.

Sem docela zvědav jak to bude fungovat reálně.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-20 08:23:32
avatar
fungovat to bude na slabších gpu na vyližzádel...

jinak tohle není nic jiného než další stupidní marketing na ovce, kteří si zase poběží koupit NV grafiku a pak zjistí, že jim to s RT jede na 5 fps
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-20 08:28:54
avatar
Tak trebas GTX 1080TI není slabá... Jen prostě nemá k...e na RTC. Bez této technologie jede ve hrách velký bomby. Bohužel pro ni... Je to dost OKATÁ TECHNOLOGIE...Pro nás jako uživatele je to ale POKROK Jestli to bude pokračovat ve stylu Metra Exodus.. Tak pro nás... Hráče... JEN DOBŘE.Jinak ja hraju(Metro) na RTX 2080TI v rozlišení 3440x1440... Fakt na Extreme.. HRA stíhá a nepozuruji žádný trhaný obraz. Sice nejedu 60FPS..ale hru si užívám. Z druhé stránky... 3440x1440 není čisté 4K
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-20 12:45:30

Podle grafu z Metra to jde na Pascalu 4x pomaleji a Turingu 2,5x. Důležitější je, že už půjde DXR spustit na nižší střední třídě grafik.

Cryengine demo: "Neon Noir" zatím nejde nikde stáhnout.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-20 23:34:46
avatar
Nejde, protože to měli puštěné přes jejich editor.
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-20 07:10:46
avatar
No... Vizuálně nepostrehnutelne věci.To ve hře Metro Exodus není zase taková pravda. Battlefield V zatím nehraju, tak nevím a nemohu soudit. Za Rey Tracing v Metru ale můžu dát ruku do ohně. Protože máme doma 2 opravdu výkonná PC.. Mohu porovnat. Hrát Metro na RTX 2080TI nebo GTX 1080TI je opravdu vizuální rozdíl!!! Co se týče Atmosféry a samotného nasvícení.. Je to úplně jiná hra.Hra samotná je k tomu vlastně uzpůsobena. Nabízí vám Noční vidění... Na RTX grafice je v místech opravdu TMA a potřebujete používat tuto výbavu. Na GTX je to vlastně k ničemu. Furt vlastně vidíte... NO a teď to nejdůležitější! Hra s efektem Ray Tracing je fakt s Atmosférou úplně někde jinde. Vizuálně je to vlastně jiná hra... To samozřejmě nepočítám do samotného hraní.. Ještě fakt dobré nazvučení. K tomu ale potřebujete kvalitní herní sluchátka a adekvátní zvukovou kartu. Prostě za sebe mohu s čistým svědomím říct. Metro Exodus je s Ray Tracingem ÚPLNĚ JINÁ HRA!Na začátku je to trochu o zvyku. Člověk je zvyklej za ty roky na úplně jiné nasvetleni her. Nejdřív se divíte že je ta hra fakt dost tmavá.. A furt ladíte Gamu.. Ale později je to Bomba. Prostě tam kam nejde světlo z venku.. Tak tam je tma. Nějaké svíčky ci potrolejky vam tu místnost těžko nasvítí. No a na GTX.. Je FURT světlo.No a co se týče G-Synch monitorů a jejich podpory softwarove pomocí ovladače. Tak na mém monitoru to funguje.. Ale bratr ma stejně kvalitní monitor ale jiné značky.. A nefunguje(obraz bliká)... No a výsledek?Prostě GTX 1080TI jde z baráku a bude RTX 2080TI. Kdo neviděl na vlastní oči.. Tak nepozná rozdíl
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-20 07:05:15

Píše se to Ray Tracing
Dirtrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-20 07:31:56

To je bohužel známý a největší problém freesync monitorů, že neprochází žádnou certifikací, tzn. na některých monitorech všechno funguje skvěle a na jiných jsou problémy, ať už to člověk zkouší s AMD či Nvidia kartou.
Tady bych se vůbec nezlobil, kdyby AMD dodatečně nějakou certifikaci přidala.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-20 09:06:52

Freesync 2
Dirtrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-20 09:32:22

Freesync 2 sice garantuje nějaké parametry, například LFC, ale to bohužel stále neznamená, že se u monitoru nebude projevovat brightness flickering pro obnovovací frekvence kolem 60Hz apod.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-20 18:39:33

Nemyslím, že by zrovna flickering byl cíl certifikace kvality obrazu. Tak jako např. repro. Za to zkrátka musí ručit výrobce. Příp. ocenění nějaké autority.
Dirtrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-21 07:10:17

Nevím teda, ale pro mě je blikání monitoru důvod k reklamaci. Pokud se to děje když zapnu Freesync, budu si myslet, že ta technologie je asi špatná jako taková a že bych měl možná připlatit za G-sync, který nebliká. Takovéhle posty jsem viděl na reddit a myslím, že je v zájmu AMD tomu udělat přítrž a jasně říct, že to není správná implementace technologie. A zároveň rovnou označit ty monitory, které fungují bezvadně...
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-20 18:09:02

3x "Je to úplně jiná hra" v jednom příspěvku...nejsi brácha DD?
Patt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-20 08:02:56

Tak jistě že to bude fungovat i na kartách bez RT jader. Otázka je, jak to bude rychlé. To je stejný jako říct, že na Athlonu 2 X2 4200 nepojede metro. Ono pojede. Ale asi tak na 3FPS. Všechno se dá udělat, ale otázkou je, jak to ta daná věc bude zvládat. Mě by velice zajímalo, jak by ta Vega 56 zvládla Metro se zaplým Ray tracingem oproti RTX 2060
Phantomiux [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-20 08:04:22

Opat raz pojdem proti prudu.

Pokial nieco treba NVidii uznat, tak je to fakt, ze prave ona masivne spopularizovala ray-tracing aj v slovniku BFU a vytvorila tlak vyvojarov enginov, aby vytvorili vlastne, efektivnejsie sposoby RT - a taky Crytek uz vydal demo beziace v modifikovanom CryEngine 5.5, kde ukazal svoj pristup, ktory dokonca rozbehol na AMD karte. RTX seria sa mozno ukaze ako slepa vetva, ale napriek vsetkemu si stojim za tym, ze opodstatnenie mala a urychlila nastup real-time ray-tracing v hrach o par rokov...
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-20 10:00:18

Přesně tak, ostatně tohle bylo vypíchlé i na jejich prezentaci
Za mě podporu pro DirectX Raytracing (DXR) už slíbili pro dva největší herní enginy – Unreal Engine a Unity + už se vyjednává podpora pro další. Za mě je nějaká cesta ohledně využívání Raytracingu pravděpodobná a díky nVidia se teď začíná víc řešit a implementovat. Jediné co je otázkou je to, jestli je budoucnost v dedikovaných částech GPU (jak to má Turing v RTX modelech) nebo jestli bude jiné řešení.
Jinak MS teď přidal do DX12 technologii Variable Rate Shading, kterou podporuje Turing a přicházející Intel Gen11 (obojí na úrovni Tier 2). Přitom stávající AMD karty zatím tuto technologii nepodporují a ohledně podpory ze strany NAVI se zatím neví.
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-20 09:16:14
avatar
Jestli RTC bude přímo v samotném Jádru(jako Nvidia) podporovat INTEL.. Tak tento způsob nasvícení her je jistá věc... Prostě se to prosadí.Intel ma dost času tuto technologii do samotného Jádra dostat... Ale AMD má už určitě HOTOVO. Těžko předělá samotnou kartu.. Prostě to podpoří Softwarově. Nic jiného jim nezbývá. Silou samotného Jádra to pojede.. Ale bez Hardware podpory.. To nebude prostě ono.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-20 09:07:47

Čip, čipu, to je to slovo, co kdo hledal
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-20 09:50:30
avatar
Tak snad bude možné srovnat, jak to pojede na RTX grafárnách a na "ne RTX" grafikách. Pak se ukáže, jestli je tenhle článek oprávněný hejt nebo ne.
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-20 10:02:04

Viděl jsem různá videa a obrázky ukazující "přínos"Ray tracingu do her-nic co by mě ohromilo,spíš kosmetická změna.Zato vytížení gk se zvedne strašlivě,fps spadnou na polovinu...
Shrnu to,Ray tracing mě v současné době naprosto nezajímá,ani to že ji (teoreticky) budu moci na své GTX 1070Ti zapnout.
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-20 11:33:09
avatar
Tak jasný.GTX 1070TI je dobrá na Full HD. Sice se potí.. Ale za těch pár tisíc co stojí na Bazaru.. Co by člověk chtěl. Kvalita za rozumnou cenu. RTC je budoucnost.. Pro tebe momentálně vzdálená ale přesto je. No a s vytíženosti karty a spadnutí FPS na polovinu. To mas stejný jako na te tvé GTX 1070TI.Zapni si 4K a jsi taky s FPS nekde u dna. Holt.. RTX karty(Ty drahé.. Ne ty 2060-2070) jsou bez RTC uz zbytečně rychlé. Výkon který jsou schopny vypočítat je neadekvátní k obrazu a ceně co produkují. Ten vam udělá každá GTX 1080TI v ceně 10000(bazar)...ale nato s..e PES. Prostě nebylo třeba honit dál FPS bez něčeho navíc. Nic by to nepřineslo...ale RTC je OPRAVDU PĚKNÁ TECHNOLOGIE. Svět ve hře.. Je hned krásnější a uvěřitelnějši
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-20 11:33:38

Nesúhlasím s názorom autora. Turing už bez Rt jadier priniesol mnoho technologických inovácií, ako je napríklad počítanie FP32 a FP16 výpočtov zároveň v jednej pipeline. Paralelne počítanie integer a floating point operácii, zlepšenie a zvýšenie l2 cache, variable rate shading, zvýšenie efektivity,atď. Real time Ray tracing je samozrejme v plienkach a potrvá pár generácií, kým budú dostupné čipy s dostatočným výkonom na renderovanie celej scény s niekoľkými desiatkami lúčov pre pixel. AdoredTV to pekne ukázal vo svojom pathshading videu, kde poznamenal, že len v priebehu tohto roka narástol reálny výkon v Ray traced scénach niekoľkonásobne, kde budeme o rok, či dva je otázne. Rovnako nesúhlasím s názorom autora na fakt, že terajšie Ray traced efekty sú nepostriehnutelne...autor ich asi na vlastné oči nevidel. Súhlasím ale s názorom na marketing, ten bol naozaj prehnaný. V konečnom dôsledku musím povedať, že niekto túto technológiu musel priniesť na trh, tak ako v minulosti pixel shader, či tesalacia a reálnu aplikáciu zažijeme až o pár generácií. I
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-20 11:50:34
avatar
Ray Tracing efekty jsem v daných hrách viděl i testoval, v Metro jsou minimální a spíše ke škodě, v BF5 někde jsou vidět, ale v 99% hry ne a v obojím jen značně snižují výkon, navíc při podrobnějším zkoumání jsou tam značné kvalitativní kompromisy ...

já proti RT nic nemám, ale problém je, že RT není žádnou novinkou, ví se o tom čím je co dokáže a že je budouností, ale je extrémně neefektivní výkonově a nemáme výkon GPU na to to reálně zvládnout, což NVIDIA dokazuje a dokonce přiznává ...

řešení NV skrze speciální jednotky je možnou cestou, leč u monolitických GPU neefektivní, protože ten přínos který to má/nemá absolutně neodpovídá náročnosti výroby těch GPU a faktu že místo zvětšení výkonu všude zvětešním GPU jej zvětšíš jen u několika prvků, které jsou navíc na hranici použitelnosti ...


řekl jsem to mnohkrát, pochopil bych, kdyby existovala TITAN RTX případně 2080 TI s RT jednotkami, ale fakt že existují další dva menší čipy, které prostě nemají a mít nikdy nebudou mít výkon na to, tedy že jsou RTX 2080/2070/2060 modely, to je chyba a vyloženě balamutění zákazníků, kterým NV předkládá něco, co prostě nemá šanci zvládnout použitelně ty úlohy na které si ale připlácíme .... takže ano, technologicky je to pokrok, ale měl existovat jen v tom jedním GPU kde to má alespoň trochu smysl a šanci na nějakou výkonovou použitelnost ...
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-20 11:59:52
avatar
No nejak se zacit musi, nicmene uz ted je jasne, ze to chce 3x vetsi vykon nez ma 2080Ti abysme se vratili ke kvalite jez byla prezentovana na zacatku a pak jeste 3x vetsi vykon, aby to delalo alespon 3 odrazy misto jednoho, takze si myslim, ze RT pro opravdu kvalitni vizual bude potreba tak 3nm proces, ale dobre slapat to bude i na 5nm, tech 7nm co ted prichazi uz by ale mohlo byt jako zaklad pouzitelne, RTX na 12nm je proste bida, opravdu me prijde, ze Nvidia udelala neco jako AMD, ze dala HPC cipy do karet pro hry, jako AMD s Vegou a ty jednotky muzou mit dobre uplatneni pro vypocty kdyz na ne bude software primo, ale na hrach je to zatim naroubovano vselijak, proste 1660 jako Polaris rada a 2080 jako Vega rada ... tak to alespon chapu ja
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-20 12:11:11
avatar
Opravdu se vám zdálo ze v Metro Exodus(Nastavení Extreme) je rozdíl oproti GTX(Radeon) minimální? Vždyť je to úplně jiná hra. Třeba pri propadu do Bungru(Zachrana Ženy) je rozdíl fakt znát. Nebo hangár s Carskou Rybou. Tam s GTX jedete jak ve dne.. S RTX je pěkně tma(z logiky věci.. Toho svetla moc neprosvita).Najednou je ta hra úplně jiná. Vlastně pak ty slepí nepřátelé mají výhodu.. Oni nepotřebuji vidět. Vy s Nočním viděním konečně vidíte. Nebo Level s Pavoukama... Vubec celej Bungr.Prcetl jsem vsechny knihy od Glukhovskeho(Metro) .Jsou to knihy plné zmaru a nenaplnene touhy. Ta hra s RTC konečně aspon přibližně ukazuje tu zoufalost lidí. Konečně je vidět v Metru TMA(samozřejmě to chce monitor co tu TMU ukáže). Je to úplně jiná Atmosféra. Sfouknete svíčku.. A místnost vypadá úplně jinak. To nedozenete stahlou Gamou.Mam uz odehráno spoustu her a let... Ale je to FAKT rozdíl. Vubec ta technologie RTC k Metru sedí.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-20 12:18:16
avatar
ano s RTX to vypadá vyloženě hnusně. Prostě se mě to s RTX nelíbí, i když chápu, že technicky je to s RTX správně ... a zdaleka nejsem sám ... navíc v drtivé většině ostatních částí hry není rozdíl prakticky žádný někde efekt úplně chybí a nevypadá to dobře už vůbec ... hry jsou tak o uměleckém dojmu. RT to sice dělá technicky dobře, ale vizuálně nezajímavě ... a nevypadá to dobře. Preferují hraní bez RT a v žádné prezentované hře se mi RT nelíbí .... buď je to moc tmavé, nebo je to jak pěst na oko s těmi odrazy apod. atd.

vizuální rozdíl však hlavně rozhodně neodpovídá tomu polovičnímu dropu FPS ... stojím si za tím, že RT je zbytečností pro real time hry, dokud nebudeme mít alespoň 10ti násobně výkonnější grafiky a možnost tedy výkonově použít RT pro více věcí ...

samotný Ray Tracing není nic nového, o jeho potenciálu víme a dnes se běžně používá všude tam, kde to má smysl ... na tom se nic nemění. Cpát ho ale teď do her je pitomost .... pokud bychom měli v každé hře 240FPS a tedy nevěděli co s výkonem GPU, pak ano v rámci realismu a zlepšení věci zapneme RT na mnoho efektů a využijeme toho přebytku FPS, já si ale žádného přebytku výkonu současných GPU nevšiml ... RT se nepoužívá real time ve rhách právě proto, že je neefektivní a všechny dosavadní ukázky RTX ve hrách to jen potvrzují ...
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-20 12:23:13
avatar
jenze ono to neni technicky dobre, je to prvni krok, kdy svetlo vstupuje tak jak ma, ale chybi tam pak odrazeni toho svetla do okoli, protoze 2 a vice odrazu nynejsi RT nedava, rozptyl svetla ve vzduchu, nedava ... vypada to jinak a je to atmosferictejsi, ale nesouhlasim, ze ted je to s RTX technicky spravne, je to zatim opacnej extrem jako celkove nasviceni i kdyz v pripade metra souhlasim, ze pro atmosferu to je lepsi, ale dobre to zatim neni
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-20 12:23:26
avatar
Jasny.. Každému sedí něco jiného. Je pravda ze bez RTC je ta hra jiná. Místnosti jsou vidět jako celek. Vidíte většinu Grafiky a samotného prostředí. Postavy jsou vidět ze všech stran. Celé je to takové světlejší. Mě to ale ke hře vůbec nesedí.Sedi mi ta tma. Když se pak clovek zamyslí.. Ona jedna svíčka a Petrolejka toho svetla moc nevyprodukuje. Prostě ty místnosti mají být tmavé a hlavně ponuré(dle knih).Nesvítí tam slunce. Na začátku jsem z toho byl taky zmatenej a překvapenej.. Ale je to prostě tak. To nejhlavnejsi je ale ta Atmosféra!!! Bungr s Annou.. Nebo cesta pro Mapy(pavouci) to je fakt Krása
Patt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-20 14:59:56

100 lidí 100 chutí. To, jestli se to někomu líbí nebo nelíbí je jen a pouze jeho subjektivní názor. Pakliže se to někomu líbí a stačí mu hrát na 50FPS, je to pro něj jen dobře.

"A tak přišel s tím, že Ray Tracing je tu, bez něj už si nezahrajete a potřebujete k tomu RTX technologie, bez toho vám to snad ani nepůjde. " Toto nemyslíte vážně že ne? Pokud jste si to takto přebral, je mi vás líto.

"Crytek dodává, že to pojede i na NVIDIA GTX kartách apod. Tedy že je to univerzální řešení. Je tedy asi všem jasné, že NVIDIA a její RTX není rozhodně nutné pro Ray tracing a velmi pravděpodobně to není ani z moha důvodů efektivní řešení."
k tomu jste si odpověděl v diskuzi "samotný Ray Tracing není nic nového, o jeho potenciálu víme a dnes se běžně používá všude tam, kde to má smysl "
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-20 11:52:08
avatar
Me by spise zajimalo jakou vyhodu maji samostatne jednotky pro fp16 jako ma Turing, uvadi to jako velikou prednost, ale zabira to plochu jadra navic, tak nevim jestli je to efektivnejsi nez kdyz Vega treba pouzije 1024 fp32 jednotek na 2048 fp16 jednotek a 3072 jendotek na fp32 nebo jestli je lepsi mit jen 3072 jednotek fp32 a 2048 fp16 vedle sebe, protoze mi skoro prijde, ze lepsi je mit 4096 fp32 jednotek a cast jich premenit na fp16, protoze plno her proste fp16 nepouziva, u nvidie lezi ladem vetsinu casu zatim, pokud teda nejsou dalsi cast co se pouziva pri raytracingu, prijde mi 4096 fp32 univerzalnejsich, ale treba 2048 fp16 jendotek je efektivnejsich kdyz jsou na to delane primo nez kdyz jsou udelany z 1024 fp32, skoda, ze tyto technicky veci se vic netestujou
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!