ASUS ROG Delta – TEST jediných opravdu dobře hrajících USB sluchátek na trhu!
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 19 March 2019
alt

 

 

 

 

 

  • ASUS ROG Delta – TEST jediných

                                     opravdu dobře hrajících USB sluchátek na trhu!

Společnost ASUS uvedla nedávno na trh špičková USB sluchátka, která jsou kategorií sama pro sebe. Testujeme na DDWorld.cz spoustu zajímavých i méně zajímavých headsetů. Mezi nimi i spoustu sluchátek spoléhající na vlastní zvukovku, tedy připojitelná přes USB porty prakticky k čemukoliv. Ovšem také si často „stěžujeme“, že prakticky všechny USB sluchátka znějí a hrají velmi podobně, tedy použitý integrovaný zvuk není nic moc a prakticky se dražší modely od těch levnějších až tak příliš neliší. A tak přišel ASUS s tím, jestli nechceme vyzkoušet jeho USB novinku a slibuje, že rozdíl určitě uslyšíme. Výzva přijata, dnes se tedy podíváme na tohle:

  • ASUS ROG Delta – nový etalon USB sluchátek?

Při pohledu na tento model určitě nelze ASUS obvinit, že by se nesnažil o originální design. Nicméně to, jak tahle sluchátka vypadají, je přeci jen trochu podružné. To nejzajímavější, čím se liší od ostatních, je totiž „pod kapotou“. Pokud si myslíte, že tohle jsou jen další z mnoha USB sluchátek s tím běžným integrovaným zvukem, tak jste vedle.

ASUS vsadil na mnohem lepší řešení. Použil DAC převodník ESS 9218 Quad-DAC s působivým 127 dB SNR. Stejně skvělá je frekvenční odezva 50mm měničů, která není těch klasických 20Hz – 20kHz, ale 20 Hz - 40 kHz! A nevěřte nikomu, kdo bude tvrdit, že na tom nezáleží a svou roli v kvalitě zvuku to nemá. Impedance je pak 32 Ohm. Součástí headsetu je odnímatelný mikrofon s citlivostí -40dB a odezvou 100 - 10000 Hz.

Sluchátka se připojují přes moderní USB Type-C konektor, ASUS samozřejmě přidává i redukci na klasické USB. DELTA sluchátka lze tak použít prakticky k čemukoliv, mobilní telefon, konzole, PC atd. Samozřejmě jen na PC máte možnost ještě dodatečných nastavení, včetně individuálního nastavení RGB podsvícení.

Pokud nemáte rádi podsvícení, tak přímo na sluchátkách je přepínač, který jej zcela deaktivuje. Nicméně jestli mohu srovnávat s mnoha jinými již testovanými RGB sluchátky, tahle jasně vedou. Kvalita podsvícení je vynikající. A jaká tedy jsou tahle zajímavá sluchátka v praxi?

 

 

  • ASUS ROG Delta headset

Balení jde ve stylu ROG produktů společnosti ASUS. Nicméně je velmi jednoduché, samozřejmě na obale najdete všechny potřebné specifikace a informace.

Uvnitř kromě sluchátek najdete také redukci z USB type-C na běžný USB, která tak současně slouží jako prodlužka. Trochu zvláštní je, že zatímco kabel od sluchátek zakončený tím USB Type-C konektorem je krásně opletený, prodlužka je normálně gumová. V balení také najdete extra druhou sadu hlubších náušníků, které můžete vyměnit.

Zpracování sluchátek je excelentní, až je dominujícím materiálem plast, jedná se o špičkovou kvalitu vyztuženou kovem, vše v robustním provedení, žádné tenké krusty a díly. Všechno sedí v sobě ani náznak jakéhokoliv skřípání apod.

A to je celá konstrukce značně flexibilní, což až překvapuje vzhledem k její robustnosti. Materiálově špička, měkčený příjemný oblou, náušníky z dvojího materiálu, snad jedinou výhradu mám k tomu, že část povrchu na konstrukci je pogumována, je to trochu zbytečné, hlavně na tom zůstávají otisky apod. Je to takový ten protiskluzový povrch, jaký najdete na některých myší.

Mikrofon je flexibilní, kompletně oddělitelný (a tím vypnutelný) a lze jej snadno ideálně nastavit. Osobně mám radši u headsetu praktičtější zasouvací design, tak že nemusím mikrofon případně hledat.

Jaká jsou tedy tahle sluchátka v praxi? Podívejme se …

 

 

  • V praxi

ASUS nabízí testovaný DELTA model buď ve verzi s USB a tedy vlastní kvalitní integrovanou zvukovkou, tak ve verzi s 3,5mm jackem, tedy bez integrované zvukovky. Rozdíl mezi DELTA a DELTA CORE je tedy značný a odpovídá tomu i cena. V tomto případě testujeme tedy USB verzi, což znamená tu vlastní integrovanou zvukovku.

Pokud headset připojíte přes USB k PC, máte možnost stáhnout si aplikaci ASUS Armoury II, v které máte přístup k některým nastavením, ekvalizéru apod. Samozřejmě také k nastavení RGB. Nic velkého, prostě klasický základ ve slušném provedení. Samozřejmě tyhle možnosti nemáte, pokud sluchátka připojíte ke konzoli nebo k telefonu, což je také možné, ale v základu jsou vyladěna velmi slušně.

A jak hrají? Samozřejmě je rozdíl v kvalitě zvuku mezi USB modulem a 3,5mm jackem připojeným ke zvukové kartě, jakou je ASUS Essence STX II. Chce to pochopitelně „ucho“, ale znatelné to je. První dojem z ROG DELTA? Tohle jsou nejlépe hrající USB sluchátka s tím vlastním integrovaným zvukem, která jsem kdy slyšel!

Ve srovnání s čímkoliv jiným, co jsme doposud testovali, tohle je kategorie sama pro sebe. Prakticky je to rozdíl, jako když napojíte sluchátka na běžnou integrovanou zvukovku v PC, nebo když sluchátka napojíte na extra kvalitní zvukovku jakou je třeba Essence STX II. Samozřejmě se najdou tací, kteří se budou dušovat, že tam není rozdíl, ale ti, kteří slyší, tak to poznají okamžitě, rozdíl je obrovský.

Na rovinu, integrované řešení zvuku, které je v ROG DELTA je kvalitativně srovnatelné se střední třídou samostatných zvukových karet. A je to slyšet ve všem. Pomáhá tomu i rozsah sluchátek 20Hz-40kHz a tak dále. Výsledkem tak je, že tento model nemá obvyklou slabinu prakticky všech ostatních sluchátek, tedy zamlžené středy bez mnoha zvukových detailů. Naopak tady slyšíte věci, které prostě s jinými sluchátky a zvukovými řešeními slyšet nemůžete. Středy jsou vysoce nadstandardní, výšky jsou výborné, basy mají detaily. Všechno skvěle vyvážené. Zejména hry, na které je ASUS s tímto headsetem zaměřené, máte možnost si tedy vychutnat v plné kvalitě a bohatosti detailů, a dokonce využít že slyšíte lépe třeba kroky nepřítele kolem, v multiplayerovém klání :).

Z hlediska použitelnosti pro filmy či hudbu. Samozřejmě to jde, hrají skvěle, o třídu lépe než jakékoliv jiná USB sluchátka na trhu, ale designově zejména pro hudební nadšence nejsou úplně koncipována. Náušníky jsou menší a jsou také trochu těžší. Design je určitě pro hráče, ale jinak hrají skvěle ve všech nasazeních. Pokud jde o mikrofon, i ten je nadprůměrný, i tady použití lepšího technického základu je znát.   

  • Ergonomie

A pak je tady ergonomie. U levných ale i dražších sluchátek se většinou potýkáme s výrazně plastovou konstrukcí a oplášťováním, což občas také vyluzuje různé pazvuky a vůbec to nepůsobí dobře. ASUS ROG DELTA mají ale konstrukci skvěle zvládnutou. Zpracování je excelentní, nikde nic nevrže, a to jsou poměrně flexibilní. Mají hmotnost téměř 400g je asi jediná věc, která může některým trochu vadit, ale patří i tak k běžnému průměru.

Nevadí to ani při delším používání a pokud máte obavu, že kvůli tomu budou slézat z uší při prudším pohybu hlavy, tak ne. Náušníky díky svému tvaru udrží sluchátka na uších. Měl jsem obavu, že náušníky budou malé, ale ne, sedí dobře. Potěší, že v balení najdete ještě o něco hlubší výměnné náušníky z trochu jiného materiálu než lehká kůže. Snad jen nasazení náušníků dá trochu práce :).

Mikrofon má přímé ovládání pro vypnutí, které je kombinované s ovládáním pro hlasitost a vypínání podsvícení. Vše ale v dosahu a přístupné. Mikrofon lze jednoduše odejmout od sluchátek. Nicméně hlavní USB kabel už ne, ten je napevno.

Takže jaká jsou jako celek?

 

 

  • Závěr a hodnocení

Přiznám se, že udělat na mě dojem s nějakým produktem je pro výrobce těžší a těžší. Přeci jen díky tomu že testujeme obrovské množství produktů, musí výrobci nabídnout něco vážně zajímavého, čím vystoupí z davu, aby mě to vážně zaujalo. Jsem rád, že sem tam se to nějakému výrobci povede a opravdu překvapí. Na poli sluchátek, kdy testujeme obrovské množství produktů, kdy řada z nich se liší prakticky jen designem a cenou, ale hrají velmi podobně, sem tam nějaký zajímavý produkt překvapí.

No a musím říci, že ASUSu se to dnes povedlo. Když jsem poprvé tento headset viděl, a hlavně viděl jeho cenu, která činí 5199 korun vč. DPH, byl jsem dost skeptický. Asi jako mnozí z vás, kteří tuhle recenzi čtete. Nicméně tahle sluchátka už nějaký ten měsíc používám, a je to po delší době první model sluchátek, který nepřipojuji k fantastické zvukové kartě ASUS Essence STX II a vůbec mě to nevadí!

ASUS ROG DELTA totiž hrají tak, že tohle považuji za etalon toho, jak by USB sluchátka měla v roce 2019 hrát! Pokud jsme u nějaké starší recenze sluchátek s USB připojením v ceně nad 2500 korun řekli, že hrají dobře, beru to zpět. Žádná testovaná USB sluchátka nad 2500 korun nehrají dobře. Nová ASUS ROG DELTA hrají dobře! Všechno ostatní jen vyluzuje zvuk. Rozdíl je obrovský. Integrovaný zvuk tohoto modelu má prostě parametry střední třídy samostatných zvukových karet, zatímco USB sluchátka dosud měla jen parametry integrovaného zvuku na běžné základní desce. Rozdíl je jasně slyšet ve všech ohledech, zejména středy a zvukové detaily, které běžně neslyšíte a mnozí uživatelé tak ani neví, že v té hře, písni nebo filmu ty zvuky jsou, tak tady uslyšíte. Kromě skvělého integrovaného zvuku potěší i skvělý rozsah 20Hz – 40kHz samotných sluchátek, což také dělá hodně.

Z hlediska designu se ASUS docela vyřídil, excelentní je RGB podsvícení, které je absolutní špičkou kvalitou, jasem a rovnoměrností. Nicméně pro ty, kteří jej nemají rádi, je snadné jej vypnout. Pokud bych měl něco kritizovat, tak je „ve sluchátkách“ slyšet, když zavadíte o kabel nebo o cokoliv se s kabelem otřete. Přenáší se to do náušníku překvapivě dobře. Bohužel :). Osobně bych také uvítal zatahovací mikrofon, ale dá se fungovat i s tímhle, kdy je mimochodem také zvukově velmi nadstandardní.

  • Závěr

Jak říkám, je těžké mě opravdu něčím překvapit, ale ASUSu se to povedlo. ROG DELTA sluchátka jednoznačně vystupují z davu a ten dav je přitom opravdu obrovský. Tohle je ale s velkým náskokem nejlépe hrající USB headset, jaký jsem kdy slyšel a na trhu je. Je o třídu, ne-li dvě, lepší, než prostě cokoliv, co dosud na trhu běžně bylo. Nejde jen o to, že jsou to sluchátka k PC, můžete je připojit přes Type-C port i k telefonu, přes redukci i ke konzoli apod. Tak kvalitní integrovaný zvuk, jaký tahle sluchátka nabízí, vám garantuji, že jste ještě od podobného modelu neslyšeli. Jediné, co se tomu blíží je nedávno testovaná externí mini-zvukovka Creative G6, která ale sama stojí velké peníze a kvalitní sluchátka k tomu jsou další velké peníze. Ač se tedy 5199 korun za ASUS ROG DELTA může zdát hodně, říkám na rovinu, je to vlastně skvělá cena!

Tohle je kombinace kvality zvuku solidní střední třídy samostatné zvukové karty kolem 2500-3000 korun v kombinaci s kvalitními sluchátky za dalších 2500-3000 korun. Výsledná cena 5199 korun vč. DPH, ač vypadá vysoká, je tak velmi přijatelná. Zejména když tohle všechno dostanete v kompaktním celku. A klidně bych jim dal i ocenění za dobrý poměr cena výkon. Protože ho vážně mají. Chápu, že mnozí teď kroutí hlavou, ale pokud můžete tahle sluchátka vyzkoušet v praxi proti běžným USB modelům, tak uznáte, že za ty peníze prostě stojí. Já vám prostě mohu jen zprostředkovat dojmy, zprostředkovat srovnání se širokou škálou jiných modelů, které běžně testujeme. Tohle jsou jedny z nejlepších sluchátek, které jsem kdy testoval a zdaleka nejlepší USB sluchátka běžně na trhu, a to s velkým náskokem. Pokud chcete opravdu dobrý zvuk se všemi detaily přes USB, chcete tahle sluchátka a jedinou nevýhodou pro některé bude nakonec to, že je trochu zvláštní chodit s nimi venku, což řada uživatelů chtít bude, protože jejich kvalita zvuku připojených k USB type-C telefonu, je liga sama pro sebe.   

Ač jsem si myslel, že budu kritizovat poměrně vysokou cenu, tak ne, ta cena je zcela v pořádku. Kvalita integrované zvukovky a kvalita sluchátek více než odpovídá. Já jsem opravdu překvapen, jak dobře tahle USB sluchátka hrají. Několik připomínek ke zpracování bych měl, ale jsou to drobnosti. Jak jsem řekl v úvodu, na trhu je spousta USB headsetů, které hrají všechny skoro stejně, a to i když jsou mezi nimi i několika tisícové rozdíly. Nyní jsou ale na trhu všechny ty USB headsety a pak tenhle ASUS ROG DELTA, jediný USB headset, který opravdu dobře hraje. Tohle je nový etalon. Celkově nemohu jinak, než udělit ASUS ROG DELTA naše nejvyšší ocenění a doporučení.

 

Za výbavu pro testování děkuji našim partnerům:

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Patt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-20 23:16:11

Jo. Asi ti rozumím. Stejnej pocit jsem měl, když jsem si nedávno dotáhl nový sluchátka dom. A to jsem měl steel series 7H Pro gaming za 2700. Ač jedu zatím na integrované zvukovce S1220A, tak rozdíl je obrovský.

"Stejně skvělá je frekvenční odezva 50mm měničů, která není těch klasických 20Hz – 20kHz, ale 20 Hz - 40 kHz! A nevěřte nikomu, kdo bude tvrdit, že na tom nezáleží a svou roli v kvalitě zvuku to nemá"

S tímto asi narážíš na diskuzi pod minulým testem sluchátek. Aby jsi to dobře pochopil. Rozsah jako takový, nemá s kvalitou zvuku nic společného. K čemu ti je 30kHz, když je neslyšíš? Já ti rozumím. Snažíš se poukázat na to, že když mají sluchátka větší rozsah, tak mají kvalitnější měniče. Není tomu vždy tak. Jde o kvalitu toho měniče. Takže kvalitní sluchátka co mají 20-20kHz, strčí hravě do kapsy sluchátka co mají méně kvalitní měniče s rozsahem 20-40kHz. O tom to celé je.
Každopádně pokud jsem to někde nepřehlédl, slušelo by se do tesu napsat, jestli je to uzavřená nebo otevřená konstrukce. Jak jsou pohodlná, jestli mají velký nebo malý přítlak, možnosti nastavení velikostí atd.
Odnímatelný mic je každopádně výhoda. Kabel je napevno? nebo jde oddělat? Vypadá podle fotek, že je napevno.
U testu mikrofonu bych zde uvítal tvůj krátký zvukový projev. Třeba jen 30s, abychom si to mohli poslechnout.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-20 23:54:18
avatar
něco v článku je ...

tak tohle je ještě o level výše než S1220A ... opravdu si myslím že je to na úrovni samostatných zvukovek za 2500-3000 korun.

Konstrukce je uzavřená. O tom že drží na hlavě dobře jsem psal, přítlak vše OK, možnosti nastavení běžné normální v pořádku. Velmi dobře navržená a vyrobená. Kabel jsem psal, že je na rozdíl od mikrofonu napevno.

test mikrofonu zvážím do příště. Ano je nadstandardní, což je dáno právě použitou kvalitou integrované zvukovky ...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-21 19:31:07
avatar
Tak napůl uzavřená, náhradní náušníky jsou víc větrací a taky méně zvukově izolující (nicméně zadní část sluchátek je zavřená).

Z hlediska music je otázkou, jestli to umí bit perfect a WASAPI, či ASIO. Což nikde neni.

Vypadaj pohodlně.

Obecně můžou být měniče s větším rozsahem lepší, nicméně se obvykle neuvádí jakou kvalitu na tom maximu předvedou. A už vůbec ne jejich křivky, na to jsou jen hodně specializované weby obvykle.

Ten větší rozsah je čistě pro větší manévrovací prostor audia a ne protože by to někdo slyšel. Sluchátka co mají 20-20 a 20-40, pokud jsou oboje kvalitní tak budou mít hodně odlišné křivky odezvy. Prostě proto, že ta křivka u 20-40 končí daleko v místech kde už nic neslyšíme.
Dirtrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-21 09:04:31

Já věřím, že v rozsahu 20KHz-40KHz to bude hrát úplně úžasně a velice věrně. Jediná škoda, že ty frekvence slyší pouze psi a kočky, ale pokud hledáte headset pro domácího mazlíčka, je to úplně ideální
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-21 19:42:57
avatar
Pointa v tom proč se dělají sluchátka co mají 20Hz-40kHz je aby křivka odezvy sluchátek končila tam kde není slyšet (či spíš tak daleko jak jen to jde).

Odkaz

Doufam, že to funguje..

Pro vysvětlení, sluchátka maj určitou frekvenční odezvu, což je křivka, ta začíná na "začátku" (20Hz tedy třeba) a končí na "konci" (tj. 20kHz nebo taky 40kHz a víc).

Z pochopitelných důvodů, pokud křivka (plus mínus oblouk dejme tomu) končí na 20kHz, tak to začne zalamovat o dost dříve, než křivka co končí na 40kHz. Pointa je v tom, že kvalitní sluchátka s větším rozsahem budou mít ve slyšitelném pásmu (tj. do 17kHz) značně rovnější křivku, než ty co končí jen o 3kHz výš.

Pokud můj odkaz funguje, tak je vidět, že ASUS je vcelku v pohodě, akorát ta křivka je nejspíš značně ekvalizovaná (spíš taková vlnovka do obloučku).

Pro porovnání jsou tam HD 558 a fake Senneheisery (které očividně končí právě na 20kHz).
TomD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-21 21:23:05

Takze ta frekvencni charakteristika nic moc. Jako pres USB + vnitrni DAC jsem cekal alespon nejakou kompenzaci k nejakemu beznemu modelu a svete div se, vysly z toho bezna skuchatka, jakych jsou mraky. Jako rict, ze sluchatka maji skvely zvuk pro DD a proto budou hrat stejne tak dobre Frantovi je hloupost. Kazdy mame jine ucho a uz pouhe nasazeni, mirne oddaleni/pritlaceni k uchu zpusobi snadno postrehnutelnou zmenu. Nektere sluchatka jsou na to citlivejsi, jine mene. Takze DD nasel svuj top, nic vic. Ta vaha je minus, dobry postreh.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-22 02:29:48
avatar
Tak HD558 nejsou rozhodně špatné a tohle je docela blízko.

Upřímně, kdyby to mělo podporu ASIO/WASAPI a případně hodně detailní equalizér, tak by to byl velmi slušný produkt.

Navíc ten převodník uvnitř je dost solidní záležitost..
Patt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-22 09:35:08

Musím říct, že ono nasazení oddálení/přitlačení hraje docela velkou roli. Mám sennheiser GSP 600 a pakliže si je nenasadím pořádně tak, aby mi přilehly pořádně k hlavě (a nevytvořil se "tlak"), tak je ten zvukový vjem opravdu jiný. Stejně tak když si mezi sluchátko a hlavu stčím prst a ten tlak zmizí.
TomD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-22 10:19:05

Je to taky jeden z duvodu, proc si nekdo koupi nova sluchatka za x tisic a k nim rovnou nove nausniky k jinemu modelu sluchatek. A duvod, nepatrne jina vyska nausniku a tim vetsi vzdalenost menice od ucha.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-21 18:49:46
avatar
když se dá dobrý převodník, jako to učinil Asus a slušné měniče, tak to by bylo aby to s tou cenou nehrálo alespoň použitelně. Zaslouží si za to Asus pochvalu? Ne - Máte-li zvukovku s tak dobrým DAC, jako ten Váš Asus STX II, je mnohem lepší dát celých 5 tisíc raději do klasických kvalitních sluchátek bez převodníku. U klasických Sennheiserů, AKG atd. se za ty peníze dostanete dále. Asus je herní značka a nemá zkušenosti s lepší audio výbavou. Navíc poškodím-li sluchátka, vyhodím je i s DAC, lepší je to mít zvlášť
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-21 19:51:49
avatar
ASUS na to má lidi. Což je na jejich zvukovkách dost očividné (či slyšné).

Sluchátka soudit nemůžu, neb technicky nejdou ani otestovat zvlášť bez DAC.

Máš rozhodně pointu v tom, že tohle řešení all-in-one je dost spotřební. Ale zase to vidím jako fest praktické pro mobilní uživatele.

Teda když pominem, že existujou mobilní DAC.
TomD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-21 21:25:17

Kdyby na to mel dobre lidi, tak ta jejich super zvukovka nema 10 Ohm vystupni impedanci. To uz dnes resi i prumerny cinan.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-21 22:26:57

8 Ohmu, 10 Ohmu, 16 Ohmu.
Normální člověk nerozezná rozdíl. To není fps.
Audiofilové si stejnak koupí to co jim vyhovuje, ale běžný člověk kouká na kvalitu za danou cenu. Když bude mít zavřený oči a nebude vědět co zrovna mu kdo nasadí a v jaké impendanci, tak to nerozezná. Tyhle soudy jsou tak neprůhledné, že je zbytečné to řešit. Důležitý je výsledný zážitek a design a také cena.
Lidi co hrajou na nástroje, tak moc dobře ví, že sebelepší aparatura nevykouzlí lepší zvuk, pokud ten hráč je v prstech dřevo. Naopak, kouzelník zahraje i na podprůměrný aparát a leze to. Je to o přístupu, kdo jak je citlivý. Nějaké soudy nejsou na místě, pokud je jasné kam produkt směřuje a pro koho je určen.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-22 00:18:51
avatar
tahle teorie je krásná bavili bychom se o sluchátkách za 1500,- nikoliv však za 5200,- V této cenové kategorii existují již lepší polo-profi alternativy od renomovaných značek. U Asusu platíte za převodník a nesmyslné ledky. Tyhle sluchátka jsou jen pastí pro hráče, kteří se neorientují v audiotechnice, znají jen Asus, Creative a Logitech a nenapadne je lovit mimo tuto oblast. Je to jak nejdražší Lada v plné výbavě - hravě to překoná mainstreamové BMW.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-22 02:39:37
avatar
Sem doteď netušil, že Lada ještě něco vyrábí.

Těch 10 Ohmů je odkud? Sluchátka mají 32 (dle specs).

Jinak odpor je vcelku jedno u sluchátek, špunty maj málo, což nic nemění na tom, že můžeš mít špunty klidně za cenu přes 1000 USD (taky podle toho zní).

Navíc ten odpor je spíš takej orientační. Moje DT880 jsou 250 Ohm, ale reálně spíš tak něco okolo 100.

Odkaz

DT770 32 vs 80 vs 250. Fáákt velkej rozdíl.

Jasně, není vůbec špatné mít super zesilovač a nějakou brutalitku přes 600 Ohm, ale taky to prakticky vůbec není nutné.
TomD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-22 06:49:53

Tech 250 neni orientacni, viz.:

Odkaz

Ano, ty verze DT 770 zni jinak. Jednou to detailne rozepsal na foru primo technik z Bayerdynamic. Kazda z nich ma totiz jinou cilovou skupinu.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-22 20:20:23
avatar
No nevim, DT 880 mi jedou skoro na všem (kromě TV), ale třeba Sennheiser HD650 už fakt mají nutný zesilovač, protože jsou kapku náročnější (tam těch 300 Ohm zesík věřim).

DT 880 mi jely i na iPodu a pořád nebyla třeba max volume.
TomD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-22 08:41:38

Tech 10 Ohm byla reakce nikoli na sluchatkam, ale na komentar k super zvukovkam, jako je napr. ASUS Essence STX II. Jako za ~6000 Kc karta s takovym vystupem ? Me drive top sluchatka MSR7 by mely na takovem vystupu chybu 3dB prave v takovem miste frekvencni charakteristiky, kde maji svoji slabinu a ktera timto zacina byt slysitelna. Prave proto u tohoto modelu jsou tak ruzne nazory na kvalitu zvuku. Jen pro zajimavost, vahy ekvalizeru mam nastaveny v intervalu -2.7 az 1.5 dB. Takze me treba takovy vystup vadi.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-22 20:15:06
avatar
To nevim, moje STX rozjede bez potíží i 600 Ohm.

Jinak mam ekvalizér na míru sluchátkám, F2K naštěstí má grafický s použitelným rozlišením.
QproTest [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cena 2019-03-22 08:25:30
avatar
Děkuji, výborná recenze. Bohužel na mě jsou moc drahá.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!