TEST: Creative Sound Blaster X7 – Univerzální externí zvuková karta a DA převodník pro náročnější
Napsal Jan Belka   
Pátek, 31 květen 2019
alt

 

 

 

 

 

  • TEST: Creative Sound Blaster X7

       – Univerzální externí zvuková karta a DA převodník pro náročnější

Externí herní zvukové karty, DA převodníky a zesilovače od společnosti Creative jsem měl možnost otestovat již v minulosti. Jednalo se o modely G1 a G5 a nedávno i G6. Nyní se ke mně ale dostal TOP model tohoto výrobce, Sound Blaster X7.

Ten se v ničem nepodobá předchozím modelům, je mnohem větší, lépe vybavený a má více funkcí i způsobů využití a kvalita osazených součástek je už na úplně jiné úrovni. Model X7 je bez debat řešení pro audiofily, ale i pro běžné uživatele nejen u PC, kteří chtějí prostě lepší zvuk a slušné možnosti konektivity k různým zařízením, protože Creative do této krabičky nacpal funkce pro všechny.

Creative prezentuje tento produkt těmito hlavními body:

  • 127dB převodník (DAC), 24bitový 192 kHz
  • Prvotřídní sluchátkový zesilovač s impedancí 600 ohmů
  • Kvalitní Japonské kondenzátory Nichicon „Fine Gold“
  • Digitální zesilovač o výkonu až 100W (2x50W při 4 ohmech)
  • Bezdrátový přenos skrze Bluetooth 4.1
  • Prostorový zvuk 5.1 s dekódováním Dolby Digital

Jak funguje tohle působivé zvukové řešení v praxi, které vám umožní vychutnat si extrémně detailní křišťálově čistý (bez přehánění) zvuk? Ať už skrze sluchátka, reproduktory, a to jak z PC, Mac tak i herních konzolí či mobilních zařízení, u TV apod., kdy u některých lze použít i bezdrátové propojení, které je také ve výbavě tohoto unikátního řešení.

Podívejme se na to …  

 

 

  • Creative Sound Blaster X7

Balení je graficky velmi dobře vyvedeno, najdete zde všechny důležité parametry a vše je velmi dobře chráněno uvnitř vůči poškození.

Design je rozhodně neotřelý a zajímavý, musí. Tohle zařízení bude umístěno viditelně. Přední strana tak nabízí velký ovladač hlasitosti, ovládací prvky extra funkcí a konektory pro sluchátka a mikrofon.

Vzadu je výbava konektorů mnohem bohatší, nechybí prakticky nic, včetně přímého vládání impedance.

V základním balení najdete i sadu kabelů a samotný napájecí adaptér.

  • Parametry a technologie

SB X7 je co do rozměrů celkem velká krabička, která se na stole rozhodně neztratí.  Na šířku má 150 mm, na výšku 135 mm a do hloubky pak 145 mm. Proto bych ho už nepovažoval za mobilní zařízení, jako byl již dříve testovaný model G6, ten se pohodlně vešel do kapsy u bundy. Možností, jak připojit toto zařízení je hned několik. Můžete se připojit přes klasický USB konektor, optický kabel, nebo přes dvojici klasických stereo sinchů. Dále disponuje zařízení i bezdrátovým přenosem Bluetooth 4.1, připojit tedy telefon, notebook či tablet nebude žádný problém.

Na spodku zařízení lze otevřít plastovou krytku, kde si můžete vyměnit operační zesilovače.

Co se týče výstupů, můžete připojit zařízení skrze optický výstup, který slouží k propojení třeba s AV přijímačem, nebo stereo zesilovače, případně lepšími reproduktory, které toto umožňují. Tato zvuková karta už tedy podporuje nativní 5.1 výstup, a to právě skrze optický výstup. Zvuková karta už má díky zvukovému procesoru SB-Axx1 celkem slušné parametry. Odstup od šumu je velmi nadstandardní 127 dB, díky HW DAC převodníku lze zvuk přehrát až při 24bit/192kHz studiové kvalitě. Pro fandy kvalitních sluchátek tu máme zesilovač TPA6120A2 od Texas Instruments s výstupní impedancí až 600 ohmů.

Velkou předností Sound Blaster X7 je možnost připojit si klasické stereo Hi-Fi reproduktory a také aktivní subwoofer. Je tu ovšem limitace, co se týče výkonu. Základní adapter, který je v balení dodává omezený výkon n 2x37W, pokud byste chtěli využít plného potenciálu zařízení je třeba výkonnějšího adaptéru 24V/6A. S ním je pak možné dodat až 2x50W. Já dostal na testy oba adaptéry, takže určitě porovnám, jaký vliv adaptér na kvalitu zvuku bude mít, pokud připojím lepší Hi-Fi reproduktory, kdy používám Tannoy Revolution Signature DC6.

Pojďme se tedy podívat, jak si zvuková karta vedla v reálném praktickém používání.

 

 

  • V praxi

Instalace této zvukové karty je jednoduchá, zapojíte ji skrze dodávaný USB kabel do počítače a nainstalujete příslušný program s ovladačem. K tomu slouží aplikace jménem Sound Blaster X7 Control Panel, kterou stáhnete ze stránek výrobce. Instalace je velmi jednoduchá, zabere asi 2 minuty a vyžaduje restart počítače. Ovšem ještě předtím doporučuji zkontrolovat, zda má zařízení poslední firmware. Výrobce totiž zařízení neustále ladí a vylepšuje. V mém případě update firmwaru zabral zhruba 10 minut.

Po restartu už pouze spustíte aplikaci skrze nově vytvořeného zástupce na ploše. Aplikace bohužel není počeštěná tedy, kdo neovládá plně angličtinu, bude se asi chvíli rozkoukávat. Testování jsem se rozhodl udělat za pomocí více zařízení. Nejprve se sluchátky G933 Artemis od Logitechu, který jsem již měl možnost otestovat samostatně dříve. Poté se zapojeným reproduktorem Katana 2.1 od stejného výrobce, jako je samotná zvuková karta. A následně s Hi-Fi reproduktory Tannoy Revolution Signature DC6 a subwoofer REL T/9i.

Upozorňujeme tedy, že tohle není test ortodoxních audiofilů pro audiofily, ale test běžných uživatelů s dobrým sluchem využívající běžně kvalitní výbavu za dobrou cenu a takových je mezi námi asi velká většina.

  • Testování - Hudba

Testoval jsem jak horší kvalitu MP3, tak tu lepší, ale také hudbu ve formátu FLAC. Zajímala mě ale i velmi běžná kvalita 320kbps. Testoval jsem většinu dnešních žánrů od Popu k Rocku, ale i vážnou hudbu. Také doporučuji na poslech strunové nástroje, kde opravdu vynikne kvalita jak zvuku, tak i možnosti reproduktoru.

 

Nejdříve jsem otestoval hudbu na sluchátkách G933 Artemis od Logitechu, které momentálně používám. Po poslechové stránce jsem nezaznamenal jediný problém a vůči integrované zvukové kartě na základní to byl opravdu velký skok v kvalitě zvuku. V přiloženém SW jsem dokonce nemusel nic moc ladit a většinu věcí jsem nechal na default, nebo úplně vypnul. Poté jsem vyzkoušel reproduktor Katana, který s touto zvukovou kartou také příjemně ožil. Ve finále jsem připojil i reproduktory Tannoy Revolution DC6 Signature.

Zde byl zvuk doslova luxusní a konečně se ukázaly možnosti tohoto DAC převodníku na 100%. Samozřejmě je ale důležité použít silnější napájecí adaptér s výkonem 2x50W, protože kvalitní Hi-Fi reproduktory prostě takový výkon potřebují a také pro testování doporučuji použít zvukovou stopu ve formátu FLAC, aby to mělo vůbec nějaký smysl.  U modelu X7 pak oceňuji možnost propojit reprobedny pomocí optického výstupu, díky čemuž pak dosáhnete na nativní podporu 5.1 zvuku. Tím se samozřejmě otevírají další možnosti ohledně prostorového zvuku při přehrávání filmů s DTS, nebo Dolby Digital zvukovou stopou.

  • Testování  - Hry

Hry jsem testoval hlavně na sluchátkách, a to v pěti hrách - World of Tanks, Far Cry 5, Kingdom Come: Deliverance a The Division 2. Po zvukové stránce nemám výhrad. Všechny hry získaly na skvělé atmosféře a bohatých detailů. A dokonce lze využít funkce „Scout mode“, která pomáhá indikovat směr, odkud se ve hře zvuk ozývá. Což může pomáhat v 3D akcích, nebo třeba hororový hrách.

Dobrou zprávou také je, že X7 umí vůči předchozímu modelu dekódovat Dolby Digitál a virtuální prostorový zvuk 5.1. Ve hrách to má opravdu vůči integrované zvukovce úplně jiný dojem a hraní her dostává nový rozměr.

  • Testování  - Filmy

Vyzkoušel jsem také jak je na tom zařízení ohledně využití na domácí kino. Zde jsem využil služeb AV recieveru Onkyo TX876 a 5.1 reprobeden Tannoy a subwoofer od společnosti REL s modelem T9/i. Toto spojení fungovalo dokonale, zvuk měl krásný čistý a prostorový zvuk napříč cca 10 filmy, které jsem za dobu testování shlédl. Velká škoda, že Creative neosadil zařízení i výstupem HDMI, který by dovolil přehrát ještě kvalitnější zvukové formáty, přece jenom optika má, co se týče datového toku, určité omezení a třeba DTS-Master přes ní neprotlačíte.

Takže pojďme k závěru.

 

 

  • Závěr a hodnocení

Sound Blaster X7 je na trhu již tři roky, ovšem na kvalitě mu to nijak neubírá. Naopak výrobce pravidelně aktualizuje skrze nové firmwary, které toto zařízení neustále vylepšují. Jediný ještě lepší model je pak „Limited Edition“ ve velmi povedeném bílém provedení. Bohužel již jej není možní běžně sehnat. Ten nabízí výkonnější 24V/6A adaptér už v základním balení (osobně bych byl rád, aby bylo základním i u černého provedení, protože ho musíte shánět zvlášť), od toho se odvíjející větší výstupní výkon a také nižší impedanci u sluchátek, která se zastavila na vynikajícím 1 ohmu.

Každopádně luxusní zvuk si ale užijete i s edicí základní a dobrou zprávou je, že stačí zakoupit onen výkonnější adaptér a této bílé edici se velmi přiblížíte, protože přepnout na 2x50W lze i tuto základní edici přímo v ovladačích. Další věc, kterou velmi ocení hlavně ortodoxní audiofilové je rozhodně možnost výměny operačních zesilovačů, které dokáží výsledný zvuk značně ovlivnit. Creative také značně zapracoval na dodávaném programu, který se nyní jmenuje jinak a je mnohem přehlednější a také stabilnější. Za celou dobu jeho používání jsem se nesetkal s jediným problémem či jeho pádem.

Pokud se ptáte, zda se pozná rozdíl mezi modelem G6 a tímto X7 modelem, tak rozhodně ano. Sice je zde velký příplatek, ale podle mého názoru za to stojí a toto zařízení vám dodá úchvatnou kvalitu zvuku. A už i vyložení audiofilové si s tímto řešením přijdou na své. Pro mnoho uživatelů tak bude asi zdaleka největším oříškem cena X7.

Ta se nyní pohybuje kolem 8199 korun vč. DPH, což samozřejmě není málo. Ale plně odpovídá tomu, co tohle řešení nabízí včetně univerzality. Kvalitní zvuk prostě něco stojí a mnoho uživatelů je více než šokováno, jaký rozdíl stále je mezi běžnými integrovanými zvukovými řešeními, které drtivě používáme u našich PC, TV, konzolí, mobilních zařízení atd. a takovým, jakým je SB X7. Pro řadu uživatelů tak bude paradoxně „největší problém“ to, že když si zvyknout na kvalitu zvuku X7, budou mít problém poslouchat něco horšího, když budou muset ;). Ten rozdíl je extrémně znát. Není to pro každého, zejména pokud to budete používat třeba jen na sluchátka, ale rozhodně nadchne možnostmi a zvukem. Zejména když budete využívat více jeho širokých možností konektivity. Zkrátka velmi působivé a stále kompaktní řešení. 

Zvukové kartě Creative Sound Blaster X7 uděluji naše nejlepší ocenění „MasterPiece Award“.

Za zapůjčení zvukové karty Sound Blaster X7 děkuji společnosti Creative

 

 

 

AUTOR: Jan Belka
https://www.facebook.com/HWrecenze/

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Scionius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-01 15:07:51
avatar
"budou mít problém poslouchat něco horšího, když budou muset ;)" Souhlasím. Většiná návštěv je pro mě úplné zvukové peklo. Ještě hůře jsou na tom zvukové soustavy většiny automobilu. Vždy mě fascinuje, jak příšerně může nějaká z mých oblíbených písní znít. Nikdy bych si jí v takovém podání neoblíbil, slyšet ji tak napoprvé.

"běžnými integrovanými zvukovými řešeními" záleží, co je tím myšleno. Integrovaná řešení přimo na zakladové desce jsou nepoužitelná do jednoho. Nebo jsem se minimálně s žadnou poslouchatelnou integrovanou kartou nesetkal. Pokud jde o integrované zvukové karty do PCIe, tam se dá dosahnout dobrého zvuku s trochou pohrání si v nastavení i se 7x levnějším zařizením než je X7.

"2x37W, pokud byste chtěli využít plného potenciálu zařízení je třeba výkonnějšího adaptéru 24V/6A. S ním je pak možné dodat až 2x50W"

Nemělo by to být 2x37W ale 2x38W a jedná se o výkon černé verze X7. 2x50W má mít limitovaná edice X7 snadno rozeznatelná dle bílé barvy zařizení. Taky má bílá verze vástup do sluchátek s menší hodnotou odporu.

Při uvedení se za stejnou cenu prodávalo X7 s monitory zdarma, ted se musí dokupovat separátně.

Chcete přiblížit, jaký je rozdil mezi nekvalitním zvukem a tím kvalitním? je to stejné, jako u obrazu.

Kvalitní zvuk je jako 4K monitor s 10bit barvami 144hz na OLED.

Nekvalitní zvuk je jako koukat na 480p s 6bit barvami 30hz na TN.

Polovinu věcí, co mate slyšet, tam není a to, co slyšet jde, je rozmazané a zkreslené jako když posloucháte ponoření pod vodou.

I když to je do jisté míry vlastnost elektrodynamických měniču obecně. Všechny instrumenty najednou zahrají až elektrostatické měniče. Ty jsou ale zatím docela v plenkách, viz drobné vysvětlení principu: Odkaz (YTB Linus 1:52) a taky dost nákladné Odkaz (Stránky výrobce)

Všeobecně je X7 skvělé a hlavně univerzalní zařizení- zapojíte do toho všechno.
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-01 21:10:38
avatar
tento model umi 2x50W taky, prepina se to primo v tom SW co k tomu je ale musi se k tomu zapojit ten silnejsi adapter. Proto jsem si onen silnejsi adapter pucil... vsak na strankach Creativu je to napsano ze i klasicka X7 verze dokaze 2x50W ale ne s tim pribalenym adapterem co je u toho
Scionius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-02 00:40:26
avatar
To je dobrá zpráva. Ze stránky výrobce jsem vycházel Odkaz a přibližně v polovině stránky to je rozděleno. Všiml jsem si rozdílného proudu u přibalených adapteru mezi variantami produktu, jen jsem neveděl, že je si možno zvolit i u černé varianty ten silnější adaptér.

Primarní důvod, proč jsem tenkrát sáhl po jiném řešení byla právě touha po 2x50W ale ne v bílém provedení produktu.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-02 20:33:46

Citace:
Vždy mě fascinuje, jak příšerně může nějaká z mých oblíbených písní znít. Nikdy bych si jí v takovém podání neoblíbil, slyšet ji tak napoprvé.


Tak to budeš rozmlsaný mladší ročník. Já vyrůstal na MC kazetách v 80' a kvalita 10 kopie byla z dnešního pohledu otřesná. Přesto jsem si oblíbil a zamiloval plno muziky a až časem teprve slyšel, cože tam je za zvuky v pozadí.

A také to šlo. Dokonce se rád vracím do těch nahrávek, kdy byla cenzura a bylo to u nás zakázané
Dirtrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-03 10:02:35

Když mám tu možnost, vždycky samosebou poslouchám v nejvyšší možné kvalitě. Ale dobrá, nadčasová hudba musí oslovit, i když je reprodukce nekvalitní.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-01 18:25:48
avatar
Jestli to bude mít tak špičkový zvuk jako chválená X-Fi Elite pro, tak potěš koště.


Jestli to někoho zajímá, níže v odkazu je podrobná recenze i s měřením když se tu ani neobtěžovali udělat alespoň loopback.

https://www.head-fi.org/threads/creative-sound-blaster-x7-detailed-review-impressions.756102/

A zesilovač samozřejmě není digitální, nýbrž ve třídě D, konkrétně TPA3116D2. Níže u pavouka doporučuji k přečtení závěr a v datasheetu k tomu švábovi je i ne moc povzbudivé měření.


http://www.pavouk.org/hw/tpa3116d2/index.html
https://www.ti.com/lit/ds/symlink/tpa3116d2.pdf
Razi3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-01 18:47:11

Lepší to imo moc nebude. Jen si vem, za co všechno platíš - BT, optika, mikrofony, DAC, zesilovač, 5.1 s DD, software...
Mě spíš zaráží, proč v testu byla použita BT sluchátka Logitech, když na další stránce jsou na fotce Grada (že by na tom byl zesilovač až tak špatně? ).

Pokud někdo nepožaduje vysokou kvalitu zvuku, ale mnoho funkcí v jednom zařízení, tak to vypadá dobře - líbí se mi třeba i integrované mikrofony. Posun oproti zvukové kartě na desce bude samozřejmě velký.

Na druhou stranu, pokud někdo vyžaduje kvalitní zvuk, tak sáhne po stereo řešení a tohle ho ani zajímat nebude. Bude to levnější, déle vydrží a hrát to bude lépe.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-02 04:10:16
avatar
https://www.soundblaster.com/X7/

Zdejší "test" této zvukovky je řízlý obrázky ze stránek soundblaster, najdeš ho někde v polovině odkazu výše.

Co z toho reálně využiješ? To máš to samé jako u Elite Pro, znám pár lidí co ji měli a i/o panel připojovali jenom kvůli dálkovému ovladači. Když nepotřebuju vysokou kvalitu zvuku tak si nebudu kupovat uni ext. zvukovku za 8000.

Souhlasím s tím co napsal Machina, stará Elite Pro má alespoň nějakou konektivitu, tohle je prostě kočkopes.
Razi3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-02 19:06:39

Smysl a využití pro někoho by se najít i dal. Jak jsem psal - má to BT, mikrofony a podporu 5.1.
Příklad:
- Nepotřebuji mít vždy zapnuté PC nebo potřebuji zvuk občas i z BT zdrojů na jedny repro/sluchátka.
- Mám stereo sluchátka a občas potřebuji mikrofon a nechci mít další krámy na stole.
- Mám na stole PS4, PC, NB a chci přehrávat z každého zdroje.

Daly by se najít určitě i další scénáře, ale všechny mají jedno společné - nepožaduji vysokou kvalitu.

Mě domů ovšem tohle a podobná zařízení nesmí.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-03 04:40:53
avatar
Však já proti tomu nic memám a to co píšeš si uvědomuji, ale jde spíš o to kolik lidí to takto v reálu využije.
Ale i tak víceméně vyhoví obyč. zv. Axagon ADA-71 za 800 korun. Obslouží to co píšeš, akorát by sis musel přikoupit bluethoot>spdif adaptér a přilepit na ni nějaký mini mikrofon. Za pár šestek by se k tomu dal dodělat i stereo koncák v D třídě, je toho plný aliexpress. Akorát na tom nebude nápis Creative a ani to nebude v tak hezké pixle.
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-12 10:46:22
avatar
Logitech 933 podporuji zapojeni i pres klasicky 3.5mm jack..
https://www.logitech.com/assets/55393/2/logitech-g933-artemis-spectrum.pdf
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hm.. 2019-06-01 20:06:04
avatar
..o tomhle sem uvažoval, ale po přečetní vícero recenzí a hlavně reálných uživatelských sem si dal zpátečku. Má to "prý" menší či spíše větší problémy s teplotou. Což se moc nedivim.

Proti Creative nic nemam, jednu jejich zvukovku mam doslova věčnost (a snad ještě chvíli vydrží). Nicméně, pokud jde o high-end tak až na vyjímky (kupodivu od ASUSu) se vyplatí spíš investovat do "normálního" high-endu (míněno klasické audio firmy).
Razi3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-02 01:13:24

Bohužel to vypadá, že již dlouho nevydrží. Sám mám taky jednu starou (x-fi titanium HD) a zatím nejsou drivery na W10 1903. Sice je slibují, ale kdoví jak to dopadne...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-02 14:25:00
avatar
Creative zvukovky měly smysl v době SB16, AWE32/64 protože to byla zaručená kompatibilita v Dosu a bezproblémový wavetable. Pak snad ještě v době prvních Live! protože nabízely EAX, jedny z prvních 4 kanalové výstupy a hlavně skutečně s nimi bývalo více fps ve hrách. Dnes je to o ničem
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-02 17:17:43
avatar
Tak nějak, i když Creative Scout byl taky dobrej.

Jinak to co mam je historická Audigy 2 do PCI. Takže ta skončí až nebudu mít do čeho jí dát.
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-03 09:55:23
avatar
Tu jsem měl taky do lońska, ale pak začal blbnout alternativní ovladač v desítkách a vytěžoval procesor na 25 procent v klidu, hrát se nedalo vůbec. Creative starší zařízení moc nepodporuje. přsto jsem od nich zase koupil Sound Blaster Z a jsem zase náramně spokojen. 15 stovek jednou za 10 let mě nezruinuje, ale dát 8 litrů za jejich zařízení bych váhal. Kdysi jsem měl jejich přehrávač Nomad 3, skončila Win XP a s nimi i podpora, a ten fakt levný nebyl
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jiný pohled 2019-06-02 02:06:02
avatar
V zásadě mám s tímto zařízením za tuto cenu tyto problémy:
- chybí vstupy - alespoň dva XLR na mikrofony (s fantomem), dva nástrojové s vysokou impedancí (hi-Z), monitoring, midi a footswitche raději nezmiňuji (interfacy za polovinu tohle mají)
- když už to má zesilovač, má to být out-of-the-box.
- zařízení se snaží být vším ale nic nedělá dobře - vstupů je málo, na čistý příruční DAC je to moc velké, int. zesilovač je slabý a vůbec zbytečný, protože k aktivním monitorům netřeba.

Sorry jako, ale slintat z tohodle může jen nějaký gamer, co vidí, že je na tom nápis Creative/Asus/Logitech. Kdo chce příruční DAC ke sluchátkům/mobilu sáhne třeba po Dragonfly RED a ušetří skoro 3 tisíce. Na jakékoliv poloprofi použití to nemá dost vstupů. Takže toto zboží nechápu, ale nechápu nic v repertoáru Creative, takže v podstatě další zbytečné zařízení této firmy

Masterpiece leda tak ve snu, to je jako tvrdit, že SuperB je nejlepší auto jen proto, že dotyčný zná jen Škodovky, to pak asi ano. Příměr je to trefný, Superb určitě není špatné auto, ani tahle zvukovka, já jen že jsou i jiné (lepší) volby. Díky bohu alespoň za to, že už to není ve formě pcie karty, už jsem slyšel od gamerů i takové blbosti, že USB je na zvuk pomalé a podobné kraviny
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-02 15:27:37

Měl bys nějaká doporučení co nakoupit, když se chci vyhnout zvukovkam od "herních" firem a zároveň za to nechci dát balík? Prostě takové to budgetove řešení, které řádově překoná integrované kodeky a zároveň nestojí desetitisíce?
Chápu že je to dost nespecifikovana otázka, ale když kulový vím tak nevím na co se ptát a jak postavit dotaz...
Razi3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-02 22:49:19

Napiš maximální cenu, co jsi ochotný investovat, účel a s čím to hodláš používat (jaká sluchátka případně repro). Bez toho ti můžu doporučit "mikrovlnku s 3,5mm jackem z lidlu".
Nodefinet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-02 23:11:33

Ohledně zvuku co nakoupit je těžko radit každému, kdo je na začátku a nechce moc utrácet. Kdo chce zvuk a chce vstoupit do světa hifi, tak zjistí, že se jedná o "investici".
Doporučuji rozhodnout se jestli řešit sluchátka a zesilovač nebo samostatné reprodutory ať už aktivní nebo pasivní a zesilovač.
Dále je potřeba rozhodnout se o využití stereo nebo 5.1zvuk
Jaké žánry budete poslouchat a jaké jsou prostory z hlediska velikosti a akustiky Vaší místnosti.
Až tohle budete vědět, tak se nebojte a navštivte studia, kde Vám ve vaší cenové relaci ukáží možnosti. Věřte že jich bude dost a budete mile překvapen kvalitou za dané peníze.
Je spousta aktivních repro, které budou hrát výborně.
Dálší možností jsou stereo receivery/ 5.1 receivery nebo integrované zesilovače s propojením pasivních beden určeným přímo pro Vaše uši a Vaše prostory.
Možností je spousta a málo kdo Vám dá radu šitou přímo pro Vás. =)
Přeji mnoho štěstí v hledání, zvuk je radost! =)
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-02 23:32:17

V první řadě je vhodné zvolit zdroj zvuku v podobě zvukovky.
Na to se asi ptal jako první. Od té se vše odvíjí.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-03 11:12:24

Ok, trošku to upřesním:
- momentálěn jedu na integrovaném kodeku, xonar dx i stará creative xifi home theatre mě nějak zlobily s ovladači

- stačí stereo monitory (momentálně mám x-530 logitech)

- sluchátka mám HyperX cloud a sennheiser rs/tr 175

- poslouchat budu hry (ale na to asi stačí sluchátka) a jinak je to EBM (suicide commando třeba) / grind (jakejkoliv gore) / metal (tak různě, nejvíc black) / country (Cash třeba)

- jako zdroj mám většinou origo cd riplý do nějakýho loseless formátu

no, a prostě bych byl rád, aby hudba zněla dobře, prostě vejšky aby nebylyl jak z plechovýho hrnce a basy taky ocením
Razi3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-03 18:58:54

X-530 nejsou stereo monitory, ale 5.1 systém s vlastním zesilovačem.
Tady máš pár příkladů:
https://www.muziker.cz/studiove-monitory

HyperX Cloud mají i vlastní USB zvukovou kartu v balení (co jsem koukal, nevím jestli máš jinou verzi) a Senny rs 175 jsou bezdráty, takže mají vlastní aparát.

Na kvalitní poslech to chce, v rámci rozpočtu, kvalitní stereo. K tomu potřebuješ DAC (převodník z digitálního vstupu, což je například USB, na analogový signál) a zesilovač. Třeba ke sluchátkům se dají koupit různá zařízení obsahující obojí. Příkladem může být Schiit Fulla nebo O2 + SDAC DAC/AMP, Topping D20 + D2, Schiit Modi + Magni a mnoho alternativ. Další příklady najdeš třeba na audigo.cz headphones.cz nebo l-e.cz .

Co se sluchátek týče, tak v kategorii nejlevnějších po dlouhou dobu byly nejlepší nějaké Superluxy (což jsou kopie Beyerdynamic) nebo o trochu výš Audio-technica ATH-AVC500 . Pokud se nebojíš nákupu ze zahraničí, tak v entry kategorii se dají najít zajímavé kousky na drop.com ať už HIFIMAN HE4XX nebo Sennheiser HD 58x a HD 6xx .

Hlavně si nejdříve ujasni, jakou konstrukci sluchátek chceš/potřebuješ - existují otevřená, polouzavřená a uzavřená. Ve zkratce a obecně otevřená hrají nejlíp, ale je slyšet i kolem tebe, co ti hraje. Uzavřená hrávají ve stejné cenové kategorii hůř, ale nerušíš okolí.

Pokud máš hodně napjatý rozpočet, tak se podívej po použitých - pokud to není zničené, tak to věkem neztrácí na kvalitě.

Všechno co jsem vypsal jsou jen základní levné příklady, pokud jsi ochotný zaplatit více, tak se to vyplatí - v těchto nízkých kategoriích jsou rozdíly velké a s každou korunou navíc se posuneš znatelně výš.
Nodefinet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-03 20:02:53

Pokud to myslíte s poslechem hudby alespoň trochu vážně a nechcete drtit hi-fi, tak aby Vás finančně nevycuclo, tak bych viděl jako variantu řešení:

https://www.salonydenon.cz/cs/MM/Znacky/MARANTZ/MELODY_SERIES/MCR611

momentálně výprodejový model, pak je nový melody X (případně jiný receiver dle Vaší libosti)

Zapojíte na to většinu dostupných repro, které budou hrát dobře, můžete to okořenit aktivním subem.

pustíte z toho hudbu přímo z Vašeho chytrého zařízení.

Zde máte kvalitnější přehrávač CD, je zde solidní zesilovač, jsou zde převodníky, které Vám udělají z většiny hudby pohádku a konečně zůstanete uvolněně sedět v křesně a nebudete chtít přestat poslouchat =)

Výstup na základní sluchátka je zde taky.

Pokud budete chtít čistě sluchátka, tak zde může být výstup slabý. =)
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-06 09:14:19

Ten Xonar ti pravděpodobně zlobil na W10, ikdyž i tam je SW podpora. Na W7 mi dva různé modely jedou bez problému. No je mi to trochu záhadou, protože tvé zkušenosti asi nebudou váznout mezi židlí a klávesnicí ;)

Ohledně žánru mě zaskočilo spojení mezi grindem, metalem a country :- ). Ale proč ne. Na to bude v první řadě fungovat equalizace. Konkrétně black metal není moc o basu, ale o středech a výškách. Thrash atp. už je více o basech (můj osobní postřeh). Jinak s tím blackem máš mé sympatie.

Co se týče zvuku, tak pokud jsi normální posluchač, tak stačí mainstream. Třeba studiové bazarové monitory mohou být dostačující. To samé nějaký ten zesilovač může být klidně z bazaru. A jak jsem psal, equalizací doženeš rozdíly mezi žánry.
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-04 09:32:17
avatar
Pokud chceš čistě stereo, tak třeba za stejný peníze, co ten creative s těma pasivníma "monitorama" koupíš externí zvukovku od značek, co vyrábí hw pro muzikanty, v týhle nejnižší hladině asi bude jedno, co za značku, jestli Focusrite, Presonus, M-audio, Yamahu, atd.., pokud stačí stereovýstup a max 2 vstupy, tak tě to vyjde do cca 3000. Např PreSonus AudioBox USB 96 za nějakých 2300,-, k tomu bych koupil 2 monitory s aspoň 6,5" středobasem, např na domací poslech dostačující YAMAHA HS7, stojí nějakých 8500 za pár.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-04 14:30:45

Vida, díky, nějakou takovou odpoveď jsme potřeboval,

Prostě něco ve stylu vem desítku, kup tuhle zvukovku a tyhle dva monitory a bude to hrát dobře, proti starým chrchlákum a herní zvukovce poznáš rozdíl. Prostě odpoved pro blbý.
Razi3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-04 19:34:51

Doporučit právě jedny repro není úplně nejlepší. Rozdíly v charakteristice zvuku jsou velký, každý má jiný uši. Někomu sedí jeden model a druhému zase jiný... chce to zkoušet. Přečti si můj příspěvek výše. Pokud ti nezáleží na řešení sluchátka/repro a jdeš jen za kvalitou reprodukce, tak sluchátka ve stejné cenové relaci budou hrát lépe. Samozřejmě celkový prožitek je lepší z repro.
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-05 09:05:14
avatar
Proto jsem psal u těch repro např. nejlepší je si je osobně vyzkoušet, bohužel na krámu to není ono, imho většina větších prodejců bude mít pro to i nějaké B-stock varianty a počítají s tím, protože koneckonců si člověk může koupit čtvery repráky, doma je pořádně otestovat, nechat si ty, které mu nejvíc vyhovují a zbytek vrátit do 14 dnů od nákupu. Ty Yamahy jsem vybral, protože jsem četl nějaký srovnávací test, sice tam nedopadly v rámci studiovýho použití extra dobře, protože jim připisovali "hifi nádech", ale pro tazatele by to mohlo být spíš plus, pro srovnání bych v podobné kategorii doporučil skusit Adam T7V za cca 10000 za pár. https://www.musictech.net/reviews/adam-audio-t7v-review/
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-03 08:34:37

uhm si robia srandu ? Pytaju za to tolko penazi a ani k tomu nedaju dostatocne vykonny adapter v zakladnom baleni ?
Tieto moresy odkulali z automotive priemyslu ?
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-03 09:56:38

Zdravím všechny,
chtěl bych se zeptat na jednu věc. Není to úplně k tomuto produktu, ale je to ke zvuku

Když mám zvuk z počítače vedený do TV přes HDMI a z TV to leze do receiveru taky přes HDMI, tak by mělo být jedno, jaká je tam zvukovka ne? To by mělo být digitální a tam nemá zvukovka co pokazit, nebo jsem mimo?
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - řetězec 2019-06-06 11:09:03

Integrovaná zvukovka má své omezené parametry. To že zvuk přeposíláš digitálně znamená, že přenos je čistý. Ale frekvenční rozsah té int. zvukovky je omezený. Tam ti sebelepší digitál nepomůže. Musíš začít u zdroje zvuku a tam je dedikovaná zvukovka nezbytná k dosažení co nejlepšího zvukového zážitku.
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-15 09:26:57
avatar
Je to celkom zauimavy produkt s kopou funkcii, konecne nieco poriadne od creative. Ale komu ide len o kvalitny dav prevodnik so 192khz/24bit vzorkovanim a ak mate el. Gytaru tak vrelo odporucam steinberg ur22. Stoji len cca stovku€ a kvalitnejsi zvuk som na PC este nemal. Navyse s kombinaciou s guitarrig softwerom mate z toho paradny gytarovy effektor
Geralld [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-18 07:36:00
avatar
Akorát bassy nebudou tak dobré jako například u stx ii. Protože rozpětí jde až od 20hz. Záleží také na rozpětí u sluchátek.
Česlo Česlič [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-26 18:23:51

... to je v praxi celkem jedno - zvukové (frekvenční) spektrum téměř žádné hudby (potažmo hudebních nástrojů) se k 20Hz ani neblíží (max. největší píšťaly varhan).

A stejně tak 99,9% domácích (i high end) reprosoustav to nedá. Sluchátka (samozřejmě ne nějaké šunty) - to zahrát mohou, ale viz. výše.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!