Intel se zbláznil? Core i3/i5 je údajně lepší než RYZEN 5 a 7. A dominantní tržní podíl už nechce!
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 09 prosinec 2019
alt

 

 

 

 

  • Intel se zbláznil? Core i3/i5 je údajně lepší než RYZEN 5 a 7.

                                                            A dominantní tržní podíl už nechce!

Tohle začíná být divné. Intel se nás zjevně snaží přesvědčit, že všichni jsme blázni, jen on je letadlo.

Intel je na tom po finanční stránce stále skvěle. Setrvačnost trhu a zákazníků je obrovská a firma spoléhá na své dominantní výrobní kapacity, a tak finančně je vše stále dobré. Pokud jde ale o dobrou pověst, spolehlivost a to, jak firmu vnímají zákazníci, má Intel vážně velký problém, který si stále zvětšuje.

Oficiální vyjádření společnosti a její marketing je dnes tak daleko mimo realitu, že kdokoliv při smyslech stále více pohybuje o duševním zdraví některých pracovníků. Samozřejmě fakt, že Intel prakticky lže o svých produktech a plánech posledních několik let, je ostuda. Neustálé slibování 10nm, neustále slibování řešení problémů se 14nm, sliby o nových produktech, vše se zcela rozchází s realitou a Intelu stejně nevadí dávat zas a znovu další sliby, o kterých musí vědět, že je není schopen dodržet. Intel zcela objektivně nesplnil prakticky nic z toho, co za poslední roky nasliboval. Platí to jak o 10nm procesu a 10nm procesorech, tak o slibovaných aktuálních produktech, které chodí na trh pozdě, v horším stavu (nebo vůbec) a tak dále. Intel není schopen opravit zásadní bezpečnostně-funkční problémy svých procesorů, které se neustále prohlubují a firma se snaží ne je řešit, ale zabránit, aby se o nich zákazníci či úřady vůbec dozvěděli. Vehementně se snaží uplácet kohokoliv, kdo by zveřejnil další problémy a další zranitelnosti a hrozit všem, kteří je zveřejní apod.

Ač jsme v poslední době slyšeli mnoho zpráv o tom, že Intel najal a „koupil“ mnoho zajímavých lidí, tak nějak zanikly zprávy, že Intel také přišel a přichází stále o mnoho klíčových pracovníků, kteří prostě už nemohli dále snášet, jak věci ve firmě fungují (resp. nefungují). Jedním z klíčových a těžko nahraditelných lidí, který stojí za klíčovými procesory Intel z minulosti, včetně těch nejzásadnějších, tedy CORE architekturu samotné, je například François Piednoël. Ten vedl vývoj procesorové architektury a firmu v roce 2017 po dvaceti letech opustil. Nebývá zvykem, že podobní lidé výrazně a veřejně kritizují svého bývalého zaměstnavatele, zejména na tak významné pozici, ale François Piednoël se veřejně pustil do Intelu a dává opět jasně najevo, že jeho odchod byl zcela jednoznačně zapříčiněný tím, jak to ve firmě dnes funguje. Což dlouhodobě kritizuje kde kdo, a je 100% hlavním důvodem, proč produkty Intelu vypadají dnes, jak vypadají a hlavně je dost možné, že se to nezlepší. Proč? Protože ti stejní lidé, kteří stojí za tím proč dnes Intel nemá 10nm a nové pořádné procesory, firmu řídí stále dál. A jsou to ti samí lidé, kvůli kterým firma ztrácí tak zásadní pracovníky jako je François Piednoël. Sám jsem měl možnost jej v minulosti potkat a několikrát s ním pohovořit atd. A lidí jako je on, je zatraceně málo a nechápu, jak si Intel mohl dovolit o něj přijít.

Ten si aktuálně rýpnul od Intelu a řekl, co si myslí asi každý. Nový Core i9-10980XE je jeden z nejhorších nejhloupějších nových produktů a nových produktových uvedení v historii Intelu. François Piednoël také říká, že to by se za jeho působení ve firmě nestalo. I on bojoval s PR oddělením (což si uvědomujeme až zpětně), které má ale dnes volnou ruku, a tak vydává podobné hlouposti a ztrácí důvěru věřejnosti a zákazníků. A zdaleka to nekončí jen u nezajímavého procesoru 10980XE, mizerných názvů nových produktů atd.

 

  • Marketing Intelu lže a dost možná porušuje zákony?

Současný marketing Intelu začíná být velký problém pro každého, kdo s ním spolupracoval. PR a marketing divize Intelu výrazně překračuje všechny hranice, a objektivně prostě lže v mnoha věcích. Pro výkonová srovnání používá záměrně a prokazatelně nestandardní nastavení u konkurenčních AMD, používá vlastní kompilátor atd. čím záměrně a zcela prokazatelně mate zákazníky (například nedávné srovnání serverového výkonu je trapnou ukázkou zoufalosti Intelu). Mnozí tedy poukazují na fakt, že Intel téměř jistě dnes porušuje zákony a nařízení, včetně těch, které vznikly jako reakce na jeho monopolní chování, když zneužil svého dominantního postavení před lety, tedy v době jej AMD s Athlon64 poráželo lepšími produkty a on mimo jiné uplácel výrobce, aby AMD ani nepoužívali.

Ryan Shrout, který dnes vede CPU marketing Intelu, je usvědčeným lhářem a roky se tvářil jako objektivní novinář (takový je více), se naprosto utrhl ze řetězu a dovoluje si publikovat stále méně objektivní a od reality více odtržené marketingové materiály. Je také důvodem, proč i z PR oddělení Intelu odchází mnoho pracovníků Intelu. V posledním roce během svého šéfování stojí za jedním selháním za druhým, počínaje naprosto záměrně zfušovaným srovnáním výkonu mezi AMD a Intelu za použití nastrčené firmy Principled Technologies, která stojí i za nesmyslným benchmarkem SYSmark 2018, který Intel vydává za jediný reálný test výkonu. Přitom testuje věci, které prakticky nemají z hlediska běžného použití CPU dnes žádný význam, protože je zvládá použitelně cokoliv. Aplikace, které skutečně zásadně využívají výkon CPU, a které znamenají hodiny a hodiny práce, Intel záměrně ignoruje, jelikož ví, že tam všude prohrává. To mu nebrání přicházet se stále absurdnějšími tvrzeními …

Na aktuální prezentaci Intel vážně tvrdil všem, že jeho Core i3-9350KF (4jádra/4vlákna) je lepší než RYZEN 5 3600(X) (6jader/12vláken) a Core i5-9600KF (6jader/6vláken) 95W je lepší než RYZEN 7 3800X (8jader/16vláken) 65W. Tato prohlášení Intel opírá o testy jako je právě jeho nesmyslný SYSmark test, (za kterým stojí sám Intel). Samozřejmě každý, kdo o věcech něco ví, tak naprosto nechápe, kde marketing Intelu bere tu drzost, tohle vůbec předkládat někomu a myslet to vážně. Nicméně je to bohužel další důkaz toho, jak to Ryan Shrout vede a bude mnohem hůře. Naštěstí většina lidí, která má na výběr, tak vybírá dobře. Bohužel pár % lidí, kteří stále z nějakého důvodu vyhazují peníze nákupem děravých a pomalých Intelů sice stále ještě existuje, ale naštěstí všichni víme, že RYZEN 5 3600(X) jsou mnohem lepší než Core i3 i Core i5 prakticky ve všem. A tam kde nejsou je Intel o zanedbatelné malé jednotky % lepší, které v praxi z hlediska výkonu neznamenají vůbec nic, protože jde vždy o případy aplikací, které nejsou náročné na CPU výkon a nezatěžují příliš CPU jako takový a ve finále jde o často jen desetiny sekund nebo malé jednotky FPS, které nikdo nikdy v praxi nepozná. Nicméně, to, že RYZEN 7 3700X je v praxi o 30-50% výkonnější než Core i5 všude tam, kde jde o minuty a hodiny, to už poznáte. No a RYZEN 5 3600 se dnes prodává tolik, jako všech Intel procesorů dohromady:

Zda na tom něco změní aktuální tvrzení Intelu, že vlastně všichni dělají hloupost a místo Ryzen 5 3600 by měli kupovat jeho Core i3, protože je lepší, to se uvidí. Doufám že ne. Ale bojím se, že existují pracovníci prodejců a distributorů a zejména v OEM, kteří tomu vážně budou věřit a kteří stále věří marketingovému oddělení Intelu. Samozřejmě Intel ještě přihodil pár obvyklých tvrzení o tom, že je jeho platforma je nejlepší, nejstabilnější a nejlepší, má nejlepší výkon na jádro a další, dnes už vlastně prokazatelné lži. Platformy Intel jsou jednoznačně technologicky zastaralé, tedy horší, jednoznačně méně stabilní a bezpečné, jednoznačně má Intel horší IPC tedy i výkon na jádro v mnoha případech, a tak by se dalo pokračovat.

Z vlastní zkušenosti musím říci, že jsem hodně zklamaný. S Intelem spolupracuji dlouhá léta, dobré vztahy, vždy férová a přímá komunikace, což s koncem českého zastoupení firmy alespoň pro DDWorld.cz neskončilo. Bohužel komunikace s Intelem je stále obtížnější, protože jej opouštějí lidé, kteří za tou dobrou a férovou komunikací dříve stáli. A ti, co tam zůstávají jsou stále více nespokojení s tím, jak je nejen marketingové oddělení firmy vedeno a co nám jsou nuceni tvrdit a předkládat. Pokud si někdo myslí, že účelem marketingového a PR oddělení je za každou cenu tvrdit, že vaše produkty jsou nejlepší, tak se šeredně plete. Ne všichni zákazníci a novináři jsou idioti, a ne všichni mají rádi, když se jim lže a mají ty lži tlumočit dále čtenářům a zákazníkům. U Intelu však současné vedení PR a marketingu nastavilo směr, kdy se řítí vstříc dalším velkým lžím a často zapomíná, že existují zákony a nařízení i ohledně toho, které platí i pro Intel a některá vyjádření a srovnání v poslední době už nejen na hraně, ale spíše za hranou. A je to stále horší. Vše přehledně zde:

A perlička na závěr …. Víte, že Intel už nechce mít 90% trhu s procesory?

 

 

 

  • Intel nechce abyste kupovali jeho CPU. Nechce mít 90% x86 trhu!

Ryba smrdí vždy od hlavy. Jak už jsem napsal v úvodu, problémem Intelu je samotné současné vedení firmy, kdy firmu řídi a vedou ti stejní lidé, kteří stojí za všemi problémy, které Intel má poslední roky. Kromě vyhazovu bývalého šéfa, který sám stěží za něco mohl, a byl tak jen obětním beránkem, sedí ve vedení stále stejní lidé. A to dnes přímo i v čele firmy, kde je aktuální vylosovanou loutkou a případným obětním beránkem, Robert Swan, který v užším vedení firmy je spoustu let.  

Ten v aktuálním rozhovoru prakticky nepřipouští, že by měl Intel jakýkoliv problém. Všechno jde prý docela dobře, včetně 7nm procesu, kdy první produkty prý Intel uvede ještě v roce 2021. A fakt že ztrácí podíl na trhu, je prý dobrá věc. Intel ani jeho šéf nechce 90% podíl mezi x86 procesory! Ne nevymýšlím si, tohle vážně řekl. Pravda, Intel už dlouhodobě tvrdí, že nechce být jen PC společností a x86 výrobcem, ale „datovou“ společností, nicméně x86 procesory a produkty pro klasická x86 PC tvoří drtivou většinu jeho portfolia a hlavně příjmů. Jinými slovy, Intel sice opět mluví o nějakých báječných věcech, ale nevysvětlil, co by to mělo být. Už prý ale nechce být jen výrobcem x86 procesorů, nechce prý ani tak velký podíl, protože mu to překáží v možnostech uspět jinde. Pokud nechápete, o čem to šéf Intelu mluví, věřte, že nejste sami. Intel se sice snaží uspět i mimo oblast PC a x86 procesorů, ale nemá v tom větší úspěch. Vzpomínáte na ATOM procesory a SoC divizi ATOM pro mobilní řešení? Tu zrušil před pár lety. 5G modemy a síťové technologie? Tu aktuálně Intel prodal společnosti Apple, ale Intel tvrdí, že v jejich vývoji bude pokračovat. Grafické karty od Intelu? Radši ani nezačínejme …

Jediná věc, kde je Intel králem, jsou tak vlastně skutečně jen ty x86 procesory. A tam vládl dominantně zejména poslední dekádu hlavně proto, že účelově bránil nástupu jakékoliv konkurence včetně AMD a byl za to odměněn směšně nízkými pokutami. A teď, když nedával pozor a konkurence se mu vrátila, nám chce Intel namluvit, že vlastně nechce 90% trhu s x86 procesory, který drží (držel) do letošního roku?

Samozřejmě, že by chtěl mít tuhle pozici i nadále, ale Intel moc dobře ví, že s jeho současnou nabídkou a technologiemi nemá šanci tenhle podíl udržet. Takže šéf firmy alibisticky říká, že ho vlastně nechce. Je to docela originální oficiální postoj, jak omluvit vlastní selhání. Zda se bude líbit i investorům, je otázkou. Osobně jsem ale neslyšel ze strany investorů společnosti Intel, že by si někdo stěžoval, že 90% podíl na procesorovém trhu je prostě příliš, že ty prachy nemá už kam dávat, a firma by měla udělat vše proto, aby podíl i příjmy co nejvíce klesly. Paradoxně je to asi jediná věc, kterou současné vedení Intelu dokáže splnit „podle plánu“ v nejbližší době.

Každopádně oficiální postoj Intelu v překladu: AMD prodává více procesorů ne protože je má lepší, bezpečnější a za lepší cenu, ale proto, že Intel nechce, abyste jeho vlastní procesory kupovali a chce mít co nejmenší podíl. Nižší než těch příšerných 90%, co měl doposud. Já myslím že by od nás všech bylo neslušné, kdybychom přání Intelu nevyhověli. A každý, kdo dnes koupí Intel procesor a desktopový či mobilní počítač s Intelem, tak je pěkný sobec a prostě nemá vychování a měl by se stydět. Intel vaše peníze nechce, tak už to konečně pochopte a necpěte mu je. Říká vám to jasně! Nechce tak velký podíl na trhu. Dobrou zprávou pro Intel tedy určitě bude, že těch 90% x86 trhu už Intel asi v tuto chvíli nemá, ale popravdě s kvalitou, výkonem a cenami současných produktů si nezaslouží ani 10% natož těch necelých 90%, které stále má. Takže je tu stále velký prostor ke snížení podílu, což jistě šéfa společnosti potěší, protože se právě o to podle svých slov snaží. Méně prodaných procesorů společnosti Intel znamená, že se konečně bude moci soustředit na jiné produkty. Jaké: To ještě nevíme.Nicméně 16 z 19 miliardy tržeb za kvartál pochází z x86 PC trhu. Každopádně pokles podílu je konečně nějaký plán a slib, který může Intel dnes reálně opravdu splnit. Nic jiného mu v posledních letech nevyšlo, tak tohle snad vyjde. A marketing Intelu dělá vše proto, aby zájem o Intel byl co nejnižší a vnímání značky Intel co nejhorší. Zkrátka skvělá práce od všech, určitě budou prémie za to a snad to také pochopí ti zjevně nechápaví investoři a zákazníci, kteří firmě stále cpou peníze.

Uvidíme, držíme Intelu palce. Je zajímavé slyšet, jak ho vlastně tvorba x86 procesorů už nezajímá, když chce menší podíl a věnovat se něčemu jinému. Hned se tak jeho plány a sliby ohledně 10nm a 7nm v roce 2021, jeví ještě více důvěryhodně než doposud. O co se Intel skutečně snaží se současným celkovým přístupem firmy je ovšem stále větší záhadou, ale zjevně to nebudou co nejlepší procesory a grafiky a produkty obecně. O ty se snažíte, když chcete podíl na trhu získat, ne ztratit. Docela to začíná vypadat, že něčeho jako „dobrý Intel procesor“ nebo „dobrá Intel grafika“ se už nikdy nemusíme ani dočkat, protože Intel nemá o x86 a PC trh vlastně vůbec zájem, takže proč by podobné produkty teď vyvíjel? Anebo jsme všichni blázni, jen Intel je letadlo …?

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
bacik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-09 20:18:14
avatar
"Tohle začíná být divné. Intel se nás zjevně snaží přesvědčit, že všichni jsme blázni, jen on je letadlo."

Ako malý si pamätám hru letí letí: Intel letí!
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-09 20:36:56

Tak stačí použít správný vzoreček... Výkon xTDPx"nm"-počet jader a hned to vychází perfektně... Pokud by AMD bylo schopno dodávat dostatek čipů tak se může něco měnit ale teď moc asi ne. Ale aspoň pro nás v retailu se časy mění.
aDDmin: nemáte náhodou přístup k nějakým ntb na testy? Vybírám něco za rozumnou cenu s R5 ale aby byla možnost rozšířit RAM případně šachta na 2,5" a nějaké rozumné zpracování?
pito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-10 09:28:06

Lenovo E alebo T 495 alebo 595.
Mam E595 a je to supa, nvme M.2 SSD, 1TB hdd, 16GB RAM - ma 2 sloty na doske.
RAM sa da do 32GB, HDD a m.2 ssd vymenit podla lubovole.
pito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-11 10:41:34

Inak este dodam, predym som mal Acer Nitro 5, s R5 2500U (uz je aj model s 3x00Ucpu), celkom usiel ten ntb (rozsiritelnost ako to Lenovo a naviac dedikovana RX560), ale nemal moc kvalitny displej (mal viditelny screen edge bleeding na spodu), a v zivote by som nepovedal ako cloveka vie nas*at ked je 3.5mm jack na pravej strane A hry ma na ntb nejako prestali bavit, mam konzolu.
Manzelka ma Lenovo Ideapad S340 s R3200U, rozsiritelnost: M.2 NVME SSD, v zaklade ma 2240 128GB, ale da sa tam dat aj 2280, dalej sa da domotnovat 2.5HDD - ma volny priestor na HDD a RAM ma sice naletovane 4GB na doske ale volny 1 slot ktory som rozsiril o dalsich 8GB (z mojho Lenova E595 kde som dal agresivnejsie ram) na dual channel asi iba +4GB a vraj to zoberie aj 16GB modul.
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-10 19:56:37

Díky za poznatky, jak je na tom ten IdeaPad? Myslíš že to je vhodné na každodenní použití/přenášení? Dost velkou část času trávím na cestách takže bych potřeboval něco co to přežije, ale už se mi do toho nechce příliš investovat. Aktuálně mám ThinkPad s Ivy bridge a HP elitebook(ten bych nepřál nosit nikomu ) takže s těmito levnějšími modely nemám zkušenosti a hlodá ve mě nedůvěra...
pito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-10 20:50:29

Kvalita sasi toho IdeaPadu je podla mna celkom OK. Kupoval som ho manzelke az po tom co som si ho pozrel a osahal v showroome. Manzelka ho ma este kratko, ale prenasa jedna radost. Jedine co sa troska (fakt malicko pod silnym tlakom) prehyba je klavesnica v strede, ale displej aj spodok je pevny plast. Thinkpad E co mam ja mi pripada tak nejak pevnejsi, ale aj tam je slaby prehyb klavesnice v strede, mozno ak mas moznost pozri si TP E495 a IP budu asi mat vystaveny v showroome zeleneho zmrda - v Bratislave som ho videl, sice s intelom ale sasi je rovnake a pred tyzdnom som nan nahodou narazil v okej elektro (amd verzia). Na druhu stranu IP stal cca 390e, TP bude kusok drahsi.
Este jeden poznatok, sestre som cca pred rokom vyberal Acer Swift 3 tiez s Ryzenom - 2500U, ale ten neviem ako je rozsiritelny (ona ma 8GB RAM a 256GB ssd) ale to hlinikove sasi je fakt sila co do pevnosti a v tej cene nadherny IPS displej! Studuje na VS a ta ho prenasa takmer denne a drzi, pritom adapter ma fakt malicky.
Sfusama [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-09 22:53:26

Třeba Intelu stačí těch 96% v serverových procesorech, tam je vývar nejvyšší, a nekupují se za vlastní peníze. Evidentně je MBA manageri vybírají jak 14ky podprdu, seřadit dle ceny nejvyšší, ten prvni chci.

Vlastní vs cizí peníze Odkaz
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-10 06:01:39

Skvor to vizera že intel kapituluje na vyrobu vykonných CPU čipov a da ich vyrabať napriklad Samsungu a on bude vyrabať ine polovodičove komponenti u ktorych stači 14nm proces. Kto vie ako to Intel mislel.Pochybujem žeby sa vzdal tržby 70 miliard ročne
dakuhonoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-10 09:03:31
avatar
z tých tvojich "i" mi je normálne zle, ale ktoho vie, možno je to pun s intelom
vulu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-10 10:19:15

Raz mi jeden chalan hovoril, že on nevie kde písať tvrdé a kde mäkké i. Tak to vyriešil tým spôsobom že píše všade mäkké Toto bude asi ten istý prípad.
emko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-09 23:46:45

No ten šéfik má pravdu. Intel si nemůže dělat co chce, jelikož má 90% trhu. Kdyby měl např. jen 40%, AMD 35% a VIA 25%, tak si klidně může místo procesorů péct housky. Takhle nemůžou, protože kdo by proboha ty x86 procesory na trh dodal? Je to úděl doživotního převozníka, přesně jak v pohádce.

A co se týče srovnávacích testů, moc bych to nerozebíral. Fakt je ten, že v jednovláknovém výkonu je Ryzen 3xxx (7nm) prakticky srovnatelný s Intelem (14 nm). Za této konstelace lze vždy udělat sestavu software do benchmarku tak, aby o jisté mrzké % vyšel Intel jako vítěz. Bohužel/bohudík už se takhle nebude moci čarovat s Ryzeny 4xxx - ty už budou výkonnější i v IPC.
emko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-10 06:31:07

Připomíná mi to životní příběh jednoho spolužáka na průmyslovce. Byl to dlouho jedničkář (nejlepší studijní prospěch ve třídě) a najednou z roku na rok šel na trojky...
Michal_Sykora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-10 08:23:51

Mám ze SŠ stejný příběh. Spolužák měl samé 1, ale ve 3. ročníku se přestal o školu zajímat a šel na 3. Co se stalo? Začali ho zajímat holky... Jak to bylo u tvého spolužáka? ;)
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-10 07:36:03

No mně to nepřijde tak zvláštní. Je vidět, ze v INtelu vzali rozum do hrsti a vi, ze 90% podil na trhu je skoro monopol, a ten skodi i jim samotnym...
archecon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-10 08:17:16

A to jste ještě asi nečetli recenzi na AMD Ryzen 3950X od Obra. Chtěl jsem tam napsat jestli se za argumentaci opravdu nestydí, ale nefunguje mi přihlašování do diskuse... Zajímavé..střípky: Intel plus protože je 8 jádro, AMD minus protože je drahé. Podle něj když 12 jader stojí 12tis. tak 16 jader by mělo stát 16. Hmm. hezká matematika. Jako by si Intel za každých 100 Mhz a jádro navíc nenechal platit raketu. a mainstreamový procesor je špatný, protože na workstation si počkejte na Threadripper. V hodnocení ani JEDNA hvězdička. Ten člověk je vážně klaun.
dakuhonoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-10 09:01:17
avatar
tak dik, nejakú dobu som na pctuningu nebol, ale toto mi nemôže ujsť
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-10 12:16:51

Přeháníš. Tu recenzi jsem četl, OBR nepsal nic, co by nebyla pravda, navíc nikde nepsal, že by to mělo stát 16k, pouze se zamýšlel nad poměrem cena/výkon oproti 3900X a napsal, že aby měl 3950X stejný poměr cena/výkon, měl by stát 18k.

Navíc se OBR dokonce shodl s DD v tom, že označuje 3950X mainstreamem podle platformy a ne podle ceny.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-10 12:46:47
avatar
s tím poměrem zásadně nesouhlasím ... z hlediska výroby jsou použity nejlepší čipy které AMD vůbec má ... jinými slovy je to 2x RYZEN 7 3800X v jediném CPU ...

a RYZEN 7 3800X stojí 10 500 korun, takže je logické, že 3950X stojí 2x více .... musíte brát v potaz, že 3900X a 3950X jsou kromě speciálního binování vlastně jediné dva speciální procesory odlišné konstrukce, které AMD vyrábí ... všechny ostatní AM4 RYZEN 3000 mají jen jeden 7nm čip a jeden 112 I/O ....

poměr cena výkon je jak u 3900X tak u 3950X fantastický a nedává žádný smysl, proč by 3950X měl stát jen 18 tisíc, když má mnohem lepší čipy a o 4 jádra/8vláken více ...
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-10 13:07:08

Je naprosto logické a očekávatelné, že 3950X nebude mít stejný poměr cena/výkon jako levnější CPU, když je to vrchol nabídky pro AM4. Čili s Vámi plně souhlasím, že ta cena je výborná a zasloužená.

Myslím si, že ani OBR si nemyslí, že by měl CPU stát 18k, to bylo jen zamyšlení z poměru cena/výkon a fakt, že tento poměr je u 3950X horší, není nic nepravdivého.

Nedělejme z komára velblouda jen proto, že to napsal OBR.
archecon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-10 14:25:32

Čísla 12 a 16 k jsem uvedl jako příklad přímé úměry.
https://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%99%C3%ADm%C3%A1_%C3%BAm%C4%9Brnost
To pro ty z diskutujících co nedokončili základní školu. Intel nikdy nestanovoval ceny přímo úměrně počtu jader. Čím víc jader - čím výkonnější procesor, tím rychleji rostla přirážka ceny. Obhajovat tak konkurenčního redaktora, který u 16 jádrového procesoru vyčítá nelinearitu ceny AMD je buď nedomyšlené nebo pokrytecké.

Recenze Obra je tendenční. Na to je čtenář konkurenčního webu zvyklý, ale problém je v míře. Jedna věc je přiohýbat fakta, nastavovat podmínky tak aby mi to nějak vyšlo jak potřebuji a druhá je si nevidět do úst. Takového novináře bych si ani nenajal ani mu neposílal vzorky, protože by mne jenom poškozoval. To co potřebuje smart marketing je smart novinář. Ne aby se mu v diskusích 90 procent čtenářů vysmívalo. Protože pak se přeneseně vysmívají i mému výrobku.
Poslední doba dávala naději, že pán recenze píše chytřeji. Ale tohle je zase tam kde to bylo.Prostě ten bílý čtvereček je černé kolečko.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-12 09:11:19
avatar
ale tabulka plusu a minusu je totalni nesmysl... čistě účelově udělaná, aby to vypadalo, že Ryzen má samý mínus...
pcwifi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - in-hell 2019-12-10 08:44:42
avatar
co muze chudak intel delat jineho, nez blamaze a lzi... vzhledem k soucasne situaci. Dneska takova usmevna hlaska : intel inside, idiot outside nabira uplne jiny vyznam

Preji AMD spoustu prodanych CPU
lukeDD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-10 11:14:03

Ja takisto a aj GPU
dakuhonoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-10 08:59:53
avatar
DD máš tam chybu, R7 3800X nie je 65W, ale 105W, nie?
Následne síce už porovnávaš tú i5 s 3700X, ale tá zas nebola na slide z prezentácie intelu.
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-10 10:44:19

Tak snad už jen abychom tu měli nějaké ty vorkstejšny s AMD. Snad budou. Snad do roku 2025.
hlavacek.p [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - životnost procesoru 2019-12-10 13:23:36

V článku byla zmíněna i životnost procesorů. A tady jsme se chytil. Jeden ajťák mi, mi řekl, že AMD procesory moc nevydrží, což mě vedlo k zamyšlení. Měl jsem dva NTB s AMD procesory. Jeden mi umřel po pěti letech a druhý mi umřel po dvou letech. Pokaždé procesor. A musím říct, že toto jsem u Intelu nezažil. Nyní mám dva notebooky Ryzen 5 2 a 3.
Mám na Vás otázku. Máte zkušenosti s životností Ryzen procesorů a co vydrží v porovnání s Intelem?
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-10 15:13:13

v zivote jsem nevidel procesor co by umrel. a to my jich rukama proslo opravdu hodne, jak osobne tak v praci. jedinou vyjimkou je prastarej athlon s ustiplym rozkem kvuli blbymu sundavani chladice...spis ti u notebooku odesla deska...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-10 15:19:24
avatar
??? co to je za blbost?

Jediný problém s životností procesorů měl nedávno Intel, která u Core i7-7700K nedoporučoval vůbec taktovat.

Nicméně jsem neslyšel v poslední době, že by jinak procesory odcházely. Jsem si prakticky jistý, že procesor v těch vašich PC je v pořádku a odešla buď deska nebo GPU (zejména NVIDIA ve starších generacích v NB speciálně odcházely) a nebo baterie/napájení a vzalo to zbytek.

Ale procesory? To je asi ta poslední věc, která v PC odejde ...

Pochybuji, že na světě existuje někdo, komu RYZEN procesor odešel (bez pokusů o extrémní OC, nebo poruch desky či zdroje). Zkrátka při slušné desce, slušném zdroji a slušném chlazení a běžném provozu nevím o tom, že by s procesory dnes byl nějaký problém z hlediska životnosti - ani RYZEN ani Intel.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-10 16:58:26

Blbost to je, ale věřil bych tomu (že to slyšel). Když vidím, jací kreténi mají občas na starost IT na úřadech, tak se mi chce brečet.

O bezpečnosnti a nákupní politice většinou rozhoduje nýmand, který tam je za dvacet čistého (za co by to nikdo schopný z IT nedělal - tedy dělal, ale na zlomek úvazku) a podle toho to vypadá. Borci, co v lepším případě mají moudra z živě, v horším případě se zasekli u abakusu.
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-10 21:25:10
avatar
Za posledních 10 let měl problém s životností jen Intel, a to u procesorů Atom vyrobených 2013 až 2017. Říkáte si asi, tenhle krám nikdo normální nekoupí. Bohužel je součástí hodně domácích uložišť, ať už továrních nebo postavených doma. A v provozu 24/7 chcípl klidně za 2-3 roky.
Athlon XP od AMD jsem zažil kdysi odpálený jeden, asi 6-7 let běžel přetaktovaný ze 1700Mhz na 2400. A nikdy nebyla měněna pasta. Takže měl na křemíkové nebe nárok
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-10 17:57:54
avatar
Tak proč by nemohl být Intel lepší? Záleží na tom, zda člověk potřebuje hrát, a nebo topit...
Jak jsem říkal v obchodech v dobách Athlonů/Bartonů a Pentií IV: "Já Intel nechci, já topím plynem..."
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-11 07:49:12
avatar
Když je marketing to jediné, v čem má Intel nad AMD navrch, tak z toho prostě musí vyždímat maximum. Jedna dobře zmanipulovaná a vylhaná prezentace a najde se spousta neinformovaných a zaslepených jedinců, kteří si procesor od Intelu koupí, i když by to normální člověk, který umí alespoň trochu číst, neudělal.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!