Seriál The Witcher se velmi povedl. Skvělá sledovanost a spokojen je i autor předlohy.
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 02 leden 2020
altNETFLIX zveřejnil nejsledovanější seriály roku 2019 a přes pozdní uvedení Zaklínač zabodoval.

 

 

 

 

Tak je to jasné. Lépe to dopadnout už ani nemohlo! Nové seriálové zpracování Zaklínače v americké produkci zabodovalo na celé čáře. Sázka udělat seriál v první řadě hlavně pro znalce předlohy, vyšla na výbornou. Seriál sbírá vysoká hodnocení od diváků, novináři a „recenzenti“, kteří většinou nemají ani ponětí o tom, co Zaklínač je, dávají o poznání nižší ocenění. Na tom ale vůbec nezáleží. Seriál se totiž líbí těm, pro které je určen především a láká nové diváky. A to tak, že hodně. Spokojen je i autor literární předlohy, tedy Andrzej Sapkowski, který vyjádřil spokojenost zejména s kvalitním hereckým obsazením svých postav v čele s Henry Cavillem v roli Geralta. Tím tedy můžeme definitivně polemiky nad hereckým obsazením a barvou pleti některých definitivně ukončit.

Ruce si mne i Netflix, který zveřejnil nejsledovanější pořady roku a na 6. místě absolutně je právě Zaklínač. Z původních seriálů Netflixu ho navíc porazily jen Stranger Things 3 (vyšly už v polovině roku) a to musíme říci, že The Witcher je ve velké nevýhodě. Vyšel jako poslední v samém závěru roku, takže spousta lidí ještě neměla čas se na něj podívat.

Druhou řadu už má seriál potvrzenu, ale dočkáme se jí až v roce 2021. Měla by být už klasičtějšího seriálového formátu s na sebe navazujícími díly, protože bude zpracovávat již ucelenou knihu. První série totiž byla o krátkých povídkách, které na sebe prakticky nenavazují a tvůrci tak museli některé věci upravit, aby to jako seriál vůbec trochu dávalo smysl. A povedlo se jim to slušně. Více o seriálu si můžete přečíst v kompletní recenzi (bez zásadních spoilerů), kdy podotýkám že je psána z pohledu znalce série. Četl jsem všechny knihy, viděl jsem původní polský seriál a hrál jsem několikrát všechny 3 hry:

Až na pár nechápavých s nedostatečným přehledem, kteří nedokáží pochopit proč existují na světě i lidé jiné barvy kůže a tvůrci si je dovolili osadit do rolí v nehistorickém fantasy seriálu plného elfů, monster atd., se všem ostatním seriál líbí, včetně autora předlohy. A to je nejdůležitější, diváci jsou spokojení a bez toho bychom na další pokračování mohli zapomenout. Takhle je jisté a tvůrci tak budou moci zapracovat na věcech, které se úplně nepovedly a přilákat tak k seriálu ještě více lidí. Pohnout by měl také CDProjekt s dalším herním Zaklínačem, protože ten seriálový obnovil zájem a The Witcher hry zase vystoupaly mezi nejpopulárnější aktuálně hrané hry. Bylo by tedy šílenství nevyužít téhle ohromné reklamy, kterou má CDProjekt zadarmo. Aktuálně tak alespoň oznámil novou dohodu se Sapkowskim, takže je prakticky jisté že se nějaké nové hry z prostředí Zaklínače dočkáme.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-02 14:43:51
avatar
Seriál nebyl špatný vyděl jsem i předchozí seriál ( tuším že z polska vysílaný myslím na čt )ani nevím ze kdy byl ale v tomto novém se mi nelíbily 2 věci ale to je jen můj názor 1) Díl s drakem za mne vypadal hrozně jak z nějakého C čkového filmu prostě hrůza a 2) ze hry jsem si zvykl že Triss má červené (rudé) vlasy tak ji hledám v seriálu a ono nic pokud by ji v ke konci seriálu neoslovila Yennefer ( ta měla parádní oči ) tak bych ji vůbec nepoznal byla tam pro mne prostě nevýraznou osobou prostě nějaká holka.
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 13:10:38
avatar
Triss je v knize vedlejší postavou.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-02 21:50:14
avatar
Víš co by se stalo, kdyby Sapkowski řekl, že se mu obsazení herců tmavé pleti nelíbí? To by byl humbuk roku jakej je to rasista, xenofob atd. Přitom on jediný má to nejsvatější právo toto říct a nikdo by neměl ani pípnout. Ale neudělá to. Jednak by ho ukamenovali a druhak je určitě rád, že je o jeho fajnové dílo zájem a cinkaj penízky.
Takže drží hubu a krok. Přesně tak, jak si to multikulti masáž o rasistech a xenofobech přeje.

Mimochodem pleteš si pojmy. To že někdo říká, že by tam neměl být černoch, protože... není rasismus. Je to svobodný názor svobodného člověk.
Jo, až ten člověk bude všude psát, že ti černoši jsou zvířata, že si nezaslouží nic kromě biče a nebo ještě lépe být několik metrů pod zemí (nebo to bude hlásat veřejně), snažit se o tom přesvědčit ostatní, nedej bože kdyby šel zabíjet...to je rasismus.

Stejně už je to natočené a každý si to ohodnotil podle sebe.
MK2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-02 16:30:51

Podotýkám, že jedním z témat knih i her je "nebuďte rasisti". A nemyslím si, že zrovna Sapkowski by měl problém s obsazením herců tmavé pleti. Slyšel jsem, že byl za takové obsazení rád právě proto, že to nakrklo rasisty v jeho fandomu. Nicméně, abych byl taky trochu za rasistu, kdyby místo Dary byla nějaká pěkná asijská elfka, tak bych se nezlobil.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-02 17:06:24
avatar
Rozhodně by tam seděla více
FilipAGuy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-02 20:17:45
avatar
Bohužial autor si naozaj mýli pojmy s dojmamy. Obhajuje rôznorodosť no a to je práve to o čo vďaka tomuto zovšeobecnovaniu prichádzame. Dobrá knižná predloha nikdy nič také pri spracovaní do televíznej podoby nepotrebovala aby sa zapáčila širokému publiku. Príkladom nech je toľko krát spomínané Game of Thrones, či Lord of the Rings. Zaujímavé je, že pri recenzii hry The Witcher 3 Wild Hunt nič také ako sľabé zastúpenie menšín nekritizoval a dal jej takmer absolútne hodnotenie.

Keby nebolo vyše 28 000 "rasistov", ktorí sa podpísali pod petíciu tak by s veľkou pravdepodobnosťou Ciri hrala afro-američanka, indka, alebo hispánka. Ale to už samorejme nie je rasizmus keď niekto vyhlási casting na postavu a jedným z hlavných kritérii je aby nebola biela.
Scionius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-03 02:15:22
avatar
To, že Sapkowski vychvaluje nové zpracování zaklínače až do nebe má 0 vypovídající hodnotu. Především se jedná z jeho strany o čistý oportunismus. Má z toho zisky, reklamu, zbaví se nařčení z předsudků, zbaví se štítku, jak umí do teď každé zpracovaní zaklínače jen hejtovat- vše v jednom prázdnem prohlášení. I zaklínače od CDprojektu hejtoval, dokud si u nich nevyfňukal nějaké to dodatečné výpalné. Už to vypovídá o tom, že už dávno není tím člověkem, jakým býval před 30 lety při tvorbě knih. Navíc je to pořád jen člověk, spisovatel a ti mnohdy leč mají výtečná díla, jejich názory už takové býti nemusí. Mnohdy jsou opakem jejich tvorby a dost možná si to ani nemysli, jen reagují na momentální tlak doby, ve které se ocitli a kdo by se jim taky divil. Například Stephen King taky propaguje IT: druhou kapitolu jako parádní film, přitom je to úplná hrůza. Kniha byla prefektní, první díl filmu taky, druhý zkrátka nestojí za nic. On sám to dost možná taky ví, ale prostě říká, že není, protože prostě zisky a často to mívají i ve smlouvách, že o tom nesmějí mluvit nijak špatně, i kdyby z toho nakonec vzniklo sharkonádo.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-03 14:38:49
avatar
A jakým člověkem že to býval, když ty knihy psal? Já jsem tedy slyšel něco ve smyslu, že byl notorik, jehož jediným záslužným činem bylo napsání těch knížek...
Pokud se něco hodně nezměnilo, tak to je přesně typ člověka, který pochválí cokoliv, z čeho mu cinkají zlaťáky na koupi další láhve ;-)

Jen pro pořádek, všechny knihy o Zaklínači jsem četl, starý polský seriál jsem viděl a první Zaklínač byl první hrou, za kterou jsem zaplatil peníze ;-)
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 13:05:36
avatar
Sapkáče si pamatuju z jednoho gameconu, kde dostal přes hubu, protože přefikl jednomu týpkovi ženskou. Takže ani tenkrát moc dobrou povahu neměl.
hanbanaroda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-03 09:01:11

Při čtení knih jsem tak nějak počítal s tím, že plno lidí v Nilfgaardu je černých/arabů. Jih, pouště, celkem to evokuje samo o sobě...

Jinak je zvláštní, že tolik lidí zná přesně důvody toho, co Sapkowski říká nebo neříká, když je to přitom náladový starý dědek, který neustále mění názory
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-03 13:15:01

jj, jde o odpornou, černou propagandu, přepisování historie, na kterou skočí jen naprostí nevzdělanci, tedy omezení, co neznají ani historické legendy či pohádky
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-03 15:45:31

Odporná, černá propaganda, to je obrat hodný vzdělaného člověka? Spíš tupého nácíčka!
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-02 16:28:25
avatar
Že spousta lidí neměla čas Witchera ještě vidět? Jak to autor ví? On je spočítal, že to tak sebejistě tvrdí? Já bych se neodvážil podobnou větu vůbec vyslovit. Zato mohu říci za sebe, že když jsem prošvihl premieru dílu GoT, tak jsem jí viděl druhý den ze záznamu. Své chování mohu nazvat fandovstvím, které bude pravděpodobně podobné i u podobně trefených jako já. Toto mě u Witchera nepotkalo. Tím chci říci že kdo Witchera chtěl vidět, tak už ho viděl. Aby nedošlo mylnému výkladu, tak jsem 1 řadu Witchera viděl a mám z ní smíšené pocity. Nadšení z Witchera s autorem absolutně nesdílím. Nicméně potenciál k zlepšení tu je a dám mu v 2 řadě šanci.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-03 20:12:33
avatar
Tak spousta lidí se o jeho vydání nejspíš ještě ani nedoslechla, vzhledem k tomu, kdy ho vydali.
To není o tom, co auto ví nebo neví, to je jednoduchá statistika.
Přesto, že mám Zaklínače moc rád, tak jsem se o seriálu dozvěděl až tady a lidí jako já bude spíš víc, než těch kteří sledují novinky amerických produkcí.
Já filmy ani seriály obecně moc nesleduji, mám spoustu jiných zájmů, takže se o zajímavých věcech dozvídám spíš náhodou, když už je to delší dobu vydané a hádám, že nejsem zdaleka sám...
Kal_Kal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-02 16:32:42
avatar
Zaklínače znám sakra dlouho, vše mám o něm přečtno. Viděl jsem i první polský seriál a dohrál kompletně všechny 3 díly hry. Ale k tomuhle seriálu se nějak nemůžu furt dokopat. Furt mám zajímavější věci jak trávit čas.

Ale docela by mě zajímalo jestli někdo někdy zfilmuje tohle Odkaz To by vydalo na další hry o trůny a rozhodně by to za to stálo.
MK2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-02 16:39:39

Ano, taky vyhlížím, kdy už konečně někdo zfilmuje Eriksona, když už zvládli GoT, Witchera, chystá se Kolo Času, Kronika Královraha, Brettův Démonský cyklus a myslím, že jsem slyšel i něco o Sandersonovi. Nicméně zfilmovat Malaz by stálo strašněj balík, těch postav, ras, bitev, prostředí několika kontinentů, epická magie atd. Na to by ani rozpočet GoT s08 nestačil.
Scionius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-03 11:16:03
avatar
Těch světu na zpracování jsou tuny. Těším se na den, až se přestane recyklovat pořad dokola to samé a vrhnou se i do těch méně známých, ne-zprofanovaných vod literárních děl.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-03 08:18:25
avatar
Bojím se, že se toho asi nedožijeme. Recyklace je a bude dlouuuuho v "módě" a je to velká škoda.

Nejsem velký čtenář, o většině dílech co se tu píše jsem ani neslyšel ale rád bych viděl pěkné eRkové zpracování Cesty krve nebo Divocí a zlí od Jiřího Kulhánka nebo něco od Štěpána Kopřivy
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-02 16:45:51
avatar
No tak to by byl mazec. Stejně megalomanské(možná ještě víc) jako sága od George R.R. Martina. Na takový seriál by si ale HBO muselo půjčit u světové banky. Jinak ale kdyby se konal plebiscit co natočit, tak Malazská kniha padlých by byla na prvním místě a hlasoval bych i nohama. kam se na tohle hrabe Witcher.
MK2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-02 17:09:05

Jo, já jsem četl Witchera hned po prvních sedmi knihách Malazu (tehdy ještě zbylé nebyly vydané) a někdy až do druhého románu ságy mi to přišlo jako "meh". Naštěstí to pak získalo další rozměr. Ale i tak je podle mě Erikson na úplně jiným levelu. Bohužel ale je to o dost méně přístupnější čtění pro spoustu lidí. Zatímco Witchera zvládne přečíst každý, Malaz sousta lidí nedává.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-03 19:38:07
avatar
Nevím, jestli jsi Malaz nakonec dočetl, ale za mě nakonec docela zklamání...hlavně ten konec.
Už tak od třetí nebo čtvrté knihy jsem se musel do čtení trochu nutit, protože ač dílčí příběhy byli napínavé, jako celek to působí spíš jako klubko špaget, než jako příběh který jde od někud někam.
Pokračoval jsem v podstatě jen kvůli vidině, že se ty špagety v další knize začnou rozplétat, nebo alespoň trochu dávat smysl, ale vždy když už se něco trochu rozpletlo, dalších několik se zase zamotalo a na konci poslední knihy jich zůstalo víc zamotaných a neukončených, než těch vyřešených a ukončených...
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-02 19:11:57
avatar
Mluvím jen za sebe a píši zde moje pocity . zaklínač mně zklamal z několika duvodu .
1, všude se tedka píše že se moc drželi orig. předlohy tak to asi není , nečetl jsem že tam lítali černe dryády a černí elfi a podobné kraviny v dnešní době postave na hlavu .
2,Triss Ranuncul ? to je za mně další ulet ( nechci nějak hodnotit herecke výkony , ) ale toto je pro mně dost ulet mimo .
3 tted to hlavní mně nevadí přeskákovaní děje protože jsem četl několikrat knižky i povídky . Ale ? ten kdo nezná zaklínače tak se uplně ztratil , protože tam nic divakovi co nezna zaklinače nevysvětlili . Toto neni jen muj nazor . Zkoukli to přatele co neznaji povidky a byli uplně mimo děj a nevěděli nic . Nakonec konstatovali že se uplně v ději ztratili a další serie pro ně nema smysl ? .
Nechci byt jen kritik ale toto mi dost vadí .
Pokud se chtěli držet podle originálu tak at jdou s lezbama a černochy do pr.... toto už není normalní a je to otočeny vnucující rasismus na ruby .
přeji všem krásný nový rok ,
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-02 19:22:36
avatar
Jo už v prvním článku zde jsem ty skoky v čase také kritizoval, že udělali lidem co to nehráli ani nečetli v hlavě z toho děje guláš. Ty chvalozpěvy Andrzeje Sapkowského řadím do kategorie, že doufá od seriálu propagaci svého knižního díla a jak nám zde zdělil autor článku i další hry a že se snad napakuje jako George R.R. Martin.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-02 19:41:02
avatar
Jj, já knihy nečetl (ale do druhé série je dám) a "časové skoky" byly hrozné. Že tam vůbec nějakou jsou jsem zjistil až když Calanthé ožila a dokonce omládla
To je věc, kterou zrovna mohli úplně narovnat a pak by to bylo pro všechny, DD !
Jak říkal brácha (který má načtené knihy a dohrané i hry): první příp. i druhý díl se mohl věnovat Geraltovi jakožto hlavní postavě a aby víc nalákali, další díl uvést jako "před sto lety" (to mi teď připomnělo úvod MASHe ), rozjet Yen a postupně navazovat.
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 13:12:45
avatar
To že to nebylo chronologické je naopak dobře. Ten seriál je pro lidi, co to četli. Ostatní ať se jdou bodnout..
emko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-02 20:45:57

Na další hru ze světa Zaklínače je ještě brzo. Zaklínač 3 i datadisky k němu se prodávaj stále dobře a navíc má CDP vydat Cyberpunk 2077 - pochybuji, že postaví defacto 2 AAA hry proti sobě.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-02 21:01:51

tak urcite nas neceka zadnej plnohodnotnej zaklinac 4 driv nez za dva tri roky..jestli teda vubec, trojka ten pribeh uz hodne uzavrela a neni na co moc navazovat...
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-02 21:20:29
avatar
Mezi prvnim a druhym hernim zaklinacem bylo nejakych 5 let. Mezi druhym a tretim snad jenom 3 roky - verim, ze by se novy dil uz letos prodaval skvele i pres Cyberpunk. Ostatne krom toho, ze to jsou openworldove rpg jsou to dost rozdilne hry - verim ze nejsem jedinny, kdo si Cyberpunk predobjednal jen kvuli tomu, jak dobrou praci cdprojekt dlouhodobe odvadi. Stejne jako by sem si pravdepodobne objednal obe tyto hry, ikdyz by vysly v jeden a ten samy den. Dale taky verim, ze nebude zase tak malo lidi, ktere zajima jen jedno z techto dvou diametralne odlisnych prostredi a o to druhe nema nijaky vetsi zajem.

K serialu samotnemu muzu rict jen to, ze krom toho ze jsem si herni serii prosel nekolikrat celou a naramne sem si ji uzil, tak o serialove provedeni nemam zadny zajem a po ohlasech ktere se ke me dostaly na tom nebudu nic menit.
Imhotep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-02 22:06:19

Neznajice absolutne nic, nedal bych vic jak 65 a i to je dost. Pulku serie jsem vubec nechapal o co tam jde a postavy mi to vubec neulehcili. Vizualni kvalita slaby prumer. Nechci to nejak hejtit ale nenapada me nic dobryho. Vzhledem k nazvu jsem ocekaval Geralta jako hlavni postavu, informace na konci serie me moc neuspokojili. Linka s Yennefer byla docela wtf alespon uz vim kdo to je. Verim ze dalsi serie bude urcite lepsi. Jestli tohle chce nekdo srovnavat s GoT, nejspis nevidel GoT
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-04 04:04:16
avatar
S odstupem času hodnotím GoT za pěknou sračku. Jako už na konci druhé série vidíme, jak táhnou ke zdi, čekáme dalších 6 celých sérií než tam rychlostí šneka dojdou a pak dostanem bitvu u Zimohradu, která stojí za nic a je naprosto promarněná a špatně odvedená a naprosto nelogická. A celkově jak to dopadlo a kolik zůstalo nezodpovězeno a kolik toho bylo promarněno. Demence ten seriál, přitom mohl být bomba, ale posrali co mohli. Každopádně už bych se na to nedíval nikdy, by jsem z toho musel zdechnout a bylo by to za trest.
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 13:08:25
avatar
Viděl jsem to a rozhodně je zaklínač lepší, než režisérama a scénaristama podělané GoT.
emko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-04 20:49:02

Dnes jsem četl článek, že prý rozvoj streamovacích služeb, co se v posledních měsících/letech odehrává, přispívá paradoxně k rozvoji pirátství.
Proč?
Trh se streamovacími službami se totiž začíná čím dál více fragmentovat, což je pro zákazníka nemilé. Pokud chce sledovat jakžtakž vše dostupné, musí si platit hned několik služeb. Každá sice chce dnes podstatně menší bakšiš než monopolní Netflix před pár lety, ale v součtu je to klidně násobně více.
Takže závěr je pak ten, že než platit tolik, tak je už lepší neplatit radši vůbec nic, a upirátit to.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!