TEST: Chieftec Polaris PPS-750FC – dobrý a silný zdroj pro vaše PC za dobrou cenu
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Friday, 17 January 2020
alt

 

 

 

 

 

  • TEST: Chieftec Polaris PPS-750FC

                                – dobrý a silný zdroj pro vaše PC za dobrou cenu

Chieftec se snaží znovu oživit zájem o své produkty a snaží se na poli skříní i zdrojů nabídnout zajímavé novinky. Vzhledem k tomu, že produkty tohoto výrobce si mnozí dobře pamatujeme z „dávných“ časů, rozhodli jsme se na některé novinky podívat. Už jsme otestovali některé zdroje, kdy zejména ten minule testovaný PowerPlay s 80Plus Platinum certifikací zanechal velmi dobrý dojem. A také nové skříně G1 a zejména M1 jsou velmi rozumné. Chieftec se navíc snaží prorazit se svou značkou Chieftronic, pod kterou své novinky nabízí.

Ale ne každý chce designově výraznější skříně, zdroje s podsvícením, nebo sice vysokou kvalitou ale tomu odpovídající cenou. Mnozí chtějí třeba prostě kvalitní zdroj. Ale i na to má Chieftec řešení. A dnes se podíváme na takový normální rozumný zdroj od tohoto výrobce.

  • Chieftec Polaris 750W

Modelová řada POLARIS nabízí za dobrou cenu dobrý výkon i zpracování. Přináší rozumnou účinnost s certifikací 80PLUS GOLD a je nabízený ve variantách 550W, 650W nebo 750W. Všechny tři verze mají stejný design.

Všechny tři jsou plně modulární (včetně 24-pin). Všechny tři jsou rovněž kompaktní s rozměry jen 140x150x87mm a chladí je tichý 120mm ventilátor. Samozřejmě splňují všechny nezbytné standardy a předpisy. Což si dnes také proměříme.

Do testu nám Chieftech poslal 750W model, který si tedy jako obvykle proměříme, zda plní, co slibuje po všech stránkách. Papírově jde o běžný dobrý zdroj, kdy patří i k cenově přístupnějším takto výkonným zdrojům s 80Plus GOLD účinností.

Takže se na něj podívejme z blízka …

 

 

  • Chieftec Polaris PPS-750FC – PC zdroj

Balení je pěkné, plní účel a obsahuje vše podstatné.

Chieftec se nezdržoval nějakými zbytečnostmi, v krabici je dobře uložený samotný zdroj, volně vedle je naskládána veškerá kabeláž a k tomu je návod a 4 šroubky. Toť vše. Nic jiného ani netřeba.

Zpracování kabelů je v normě. Většina je 16AWG, pro PCIe grafiku mají 18 AWG. S výjimkou hlavního 24-pin nejsou opletené. Ostatní kabely jsou pokud možno udělány tak, aby byly ploché a snadno se tak daly uklidit a zarovnat. Celkově je zpracování kabeláže v pořádku, nemám výhrady.

A ti u pokud jde o délku, která je také v běžné normě. Hlavní 24-pin má 650mm atd.  

Samozřejmě zpracování zdroje nepokulhává. Co do rozměrů má na ATX asi maximálně kompaktních 140 x 150 x 87mm, takže se dovnitř krásně vejde 120mm ventilátor, což je výborné pro tiché a účinné chlazení. Zdroj není sice vyloženě těžký, ani příliš lehký, což by byla známka šetření a nekvality. Hmotnost je 2,3kg.

Vnější část z kovu s kvalitním lakováním a minimálními designovými výstřednostmi. Na zdroji nechybí logo a také podrobné parametry.

Místo nějakého levného děrování v kovovém obalu, použil Chieftec pěknou mřížku. Nechybí tlačítko pro zapínání apod.

Rozebrání zdroje je dílem okamžiku, stačí povolit 4 šroubky. Jeden je pod nálepkou, takže bude poznat, že jste dovnitř lezli ;).

I tento zdroj staví na dnes nejrozšířenějším designu s jednou silnou 12V větví. Ta má u testované 750W verze solidních 62,5A. Zdroj má solidní účinnost a podle výrobce splňuje standard 80PLUS GOLD ve 100 – 240V síti. To znamená, že zdroj má až 92% ve střední zátěži. A zpracování zdroje tomu pochopitelně odpovídá, takže najdeme japonské i taiwanské kondenzátory, kvalitní prvky ochrany vše v rozumné kvalitě, byť samozřejmě s menší robustností proti dražším designům a zdrojům s vyšší účinností.

Asi jediným kontroverzním prvkem bude tradičně u plně modulárních zdrojů fakt, že i ten hlavní 24-pin kabel a 12V CPU napájení jsou modulární, což nedává moc smysl a není funkčně nejlepším řešením. Ale výrobci to zvládají a funguje to OK. Nejsme „elektro-technický web“ takže podrobné rozborky necháme nadšencům. Rychlým pohledem dovnitř nezjišťujeme žádné nedostatky. Chieftec si platformu pro tento zdroj navrhl sám, kdo je OEM výrobcem se nám nepodařilo zjistit. Nicméně zběžně můžeme říci, že se kvalitativně neliší od běžného průměru 80Plus GOLD zdrojů a v našem měření si vedl velmi dobře …

Jaké jsou tedy zdroj v praxi?

 

 

  • Testy - plní co slibuje?

Náš test se soustředí na běžné uživatele, a ačkoliv se tedy na nás budou někteří zlobit, valná většina našich čtenářů jistě uvítá spíše jednodušší a o to přehlednější základní testy. Máme výbavu a možnost změřit každý aspekt zdroje, jednotlivých větví v každé zátěži atd. ale takové testy jsou spíše vhodně na elektrotechnický web. Takže se omlouvám a rovnou odkazuji některé na těch několik málo světových webů, kteří tak detailní měření pro nadšené elektrotechniky dělají :). Nás zajímá zkrátka jen to základní, tedy jestli zdroj splňuje, co slibuje a je dostatečně kvalitní z hlediska běžných nároků na něj kladených běžnými uživateli. Zaměřili jsme se na 3 důležité věci, které vypíchneme. 

  • Účinnost zdroje

První, co jsme měřili, je pochopitelně účinnost. Výrobce udává 80PLUS GOLD certifikaci a to pro 100-240V. A jaká je tedy realita Chieftec Polaris PPS-750FC?

Podle našich měření splňuje 80PLUS GOLD certifikaci. V nižších a vyšších zatížení s přehledem, v té střední zátěži, kdy by měla být nejlepší, je ale opravdu jen se zaokrouhlením na 92% a tedy splňuje ji těsně se započítáním možné odchylky.

Asi vás (ale i nás) zajímá, jak si vedou zdroje při nízkém odběru. Tedy typicky v klidových stavech počítače, kdy i výkonná sestava může mít mezi 30 – 65W. Takže jsme změřili účinnost zdroje na 10% zátěže tedy kolem 75W v případě našeho 750W modelu. Účinnost je velice dobrá na „jen GOLD“ zdroje. Těch 88% je vynikající.

Proč je efektivita zdroje důležitá? Velmi zjednodušeně řečeno jde o to, že je tu určitý rozdíl mezi spotřebou samotných komponent a skutečnou odebranou energií ze zásuvky. Čím je účinnost zdroje vyšší, tím je samozřejmě rozdíl nižší. A nižší rozdíl znamená i menší namáhání komponent zdroje, chlazení i jeho hlučnost. Pro představu, při celkové spotřebě komponent 500W při 85% účinnosti (80PLUS BRONZE) ve skutečnosti váš PC bere 588W. Při 94% účinnost (PLATINUM) je to "jen" 531W. Při 92% účinnosti pro GOLD je to pak 544W. PLATINUM tak snižuje teplotní ztráty, účet za elektřinu i nutnost chlazení. Ale samozřejmě tato konstrukce je také dražší než GOLD apod.    

  • Stabilita napájení

S větším odběrem se samozřejmě dostávají do úzkých jednotlivé větve. Ty jsou ovšem důležité kvůli stabilní hodnotě napájení, protože právě jeho kolísání je problémem pro stabilní chod PC a proto mnohé nekvalitní zdroje dělají svým uživatelům problémy, které jsou mylně přisuzovány jiným věcem jako OS nebo nekvalitní hardware. To, na jakou úroveň může napětí poklesnout a jak moc může kolísat, je pevně stanoveno standardy a předpisy. Některé zdroje je ovšem nedodržují.

Kolísání napětí je Chieftec Polaris PPS-750FC naprosto s přehledem v toleranci. Ani vzdáleně se neblíží se maximům stanovenými předpisem, což je +/-5%.

V případě testovaného zdroje je kolísání do 1,5%. Což je dobré. Samozřejmě se stoupajícím odběrem je náročnější stabilitu větví a napětí udržet. To se ale u tohoto zdroje to zjevně není velký problém. Větvě drží i v maximální zátěži, co mají. Nedochází k žádným velkým zvlněním ani výkyvům a napětí se drží stabilně. Zdroj samozřejmě nepíská, ani se výrazně nehřeje. Takže v tomto ohledu vše v pořádku. Otestovali jsme i další věci, v žádném ohledu zdroj neměl problémy a nevykazoval nebezpečné chování.

  • Teploty a hlučnost

Teplotu jsme změřili na výdechu při testování v jednotlivých zátěžích. Teplota samozřejmě roste se zátěží zdroje. Chieftec Polaris PPS-750FC  má klasický 120mm ventilátor, který se sám reguluje. Není zde žádný pasivní režim, jako u některých jiných modelů, ventilátor se tedy točí pořád.

K výraznějšímu roztočení ventilátoru dojde až při pravdu vysoké zátěži někde kolem 80% zátěže. Ale ani pak není zdroj příliš hlučný, protože ventilátor zdaleka nejde na svých 2000ot, kterých je použitý model schopen. Teploty a vše jsou v normě.

  • A funguje ochrana?

Co se stane, když to přeženete a budete hnát zdroj na limit a přes něj. Valná většina levnějších zdrojů nedokáží nabídnout ani tu udávanou hodnotu W, které tvrdí, že nabízí. V lepším případě se zdroj bezpečně odpojí, v horším případě shoří a v nejhorším sebou při pyrotechnických efektech vezme i pár dalších komponent. U kvalitnějších zdrojů není obvykle s uvedeným výkonem problém. Ten je navíc uváděn jako typický a kvalitní zdroj zvládne krátkodobě i více. A pokud to přeženete, zdroj se bezpečně odpojí.

Nicméně rezervy samozřejmě mají. 750W verze Chieftec Polaris PPS-750FC špičkově zvládne více. Kolega z něj na testovací stolici vytáhl 1053W (při bezmála 89A na 12V!), než se zdroj bez poškození sám vypnul. Rezervy jsou evidentně dostatečně, zejména na tuhle cenovou třídu. Funguje dobře a bezpečně! Má také všechny předepsané ochrany. Zdroj plní i novou přísnou normu ohledně odběru ve standby režimu, kdy vypnutý zdroj bere pod 0,1W.

Pojďme k hodnocení.

 

 

  • Závěr a hodnocení

Testujeme a ověřujeme hlavně to, zda zdroje v běžném provozu zvládnou, co slibují, a splňovat mají. Také zda je zpracován tak, aby to zvládl i delší čas. Proto nás netěší, když testovaný zdroj (nebo i jiný produkt) nedokáže v reálnu nabídnout, co slibuje. Třeba méně kvalitní zdroje udávají nějakou hodnotu W, ale zjistíte, že ji nedokáží poskytnout, v lepším případě se vypnou někde na 85% zátěže, v horším případě rovnou shoří a vezmou s sebou i jiné komponenty ve vašem PC :(. Stejně tak se u nekvalitních zdrojů vyskytuje často kolísání napětí a napájení na jednotlivých větvích, což jednak poškozuje komponenty, ale především může způsobovat různé problémy, například nestabilitu PC, mylně pak přisuzované třeba problémům s Windows apod.

U dnes testovaného Chieftec Polaris PPS-750FC proběhlo vše v nejlepším pořádku. Změřili jsme vše, včetně řady věcí, které do grafů nedáváme a nenarazili jsme na nic, co by se dalo označit za nějaké zaváhání natož potíž.

Technicky mu vlastně nemáme co vyčíst. Snad až na ten fakt, že ten 24-pin kabel a ATX 12V kabel pro desku, vážně nedává smysl, aby byly také odpojitelné a modulární. Z hlediska odporu by bylo lepší, kdyby byly napevno. A nijak by to modularitě tohoto zdroje neubližovalo. Ono popravdě zase tolik kabelů zdroj nenabízí, aby ta modularita v tomto případě byla nějak velkým přínosem. Chápu to u zdrojů, které mají třeba až dvojnásobek kabeláže, ale u tohoto modelu, kdy možná s výjimkou HDD/FDD použijete nejspíše všechny kabely, ta modularita je diskutabilní z hlediska přínosu. Nicméně podobných zdrojů na trhu je většina, takže to není něco, co by se speciálně tomuto modelu mělo vyčítat.

  • Závěr

Zpracování zdroje a celkovou funkčností je prostě tím, co ve střední třídě očekáváme a měly by prostě současné napájecí PC zdroje nabízet. Pokud chci normálně běžný zdroj, Chieftec Polaris PPS-750FC má vše, co by takový zdroj měl mít. Současně nemá žádné zbytečnosti navíc. Po stránce fungování mu nelze nic vytknout, vše co slibuje, tak plní, něco i se slušnou rezervou. Nevykazuje žádné nebezpečné chování, designové vady a nepohybuje se ani v krizových oblastech na limitu. Současně je dobře a tiše chlazený.

Chieftec Polaris PPS-750FC je zkrátka dobrý zdroj a za normální peníze. Testovaný 750W model stojí kolem 2350 korun vč. DPH, čímž patří k tomu lepšímu a zároveň cenově přístupnějšímu, co na trhu s takovým výkonem a účinností je. Samozřejmě konkurence existuje, a ne zrovna malá. Její výhodou je, že většinou nabízí 3 nebo dokonce až 5 let záruky. Chieftec má ale jen dva roky. S jeho doporučením ale nemám žádnou potíž. Je kompaktní a funguje velmi dobře se slušnou účinností, výkonem i stabilitou.

Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
JirkaH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Záruka 2020-01-17 22:07:58

Je mi líto, ale zdroje se zárukou 2 roky se prostě nekupují - a nepíšu to zde poprvé. V době, kdy běžné záruky na kvalitní zdroje jsou 5, 7 a 10 let(i více) je koupě zdroje se zárukou 2 roky dost risk. Já si za kvalitu klidně a rád zaplatím.
EuMatBa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-17 23:15:03

Zrovna u Chieftec bych se nebál. Ještě stále jedu na 13 let starém CFT-650-14C.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-17 23:12:22
avatar
Chieftec je v pohodě je to jak mercedes za cenu oktávky. Kupuju je docela často.
linuxuser [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-18 16:10:08

Ten zdroj zas tak lacny nie je, na heureke najnizsia cena je 85€ a cena Seasonicu Focus 750 Gold Semi-modular (SSR-750FM) 88,21€. Ten seasonic je podla mna kvalitnejsi, a za maly priplatok (v kvalitnom shope do 100€) ziskam nie 2 ale 7 rocnu zaruku! Takze za takyto zdroj s 2 rocnou zarukou by som nedal viac ako 50€.
A trocha ma dostala ta hlucnost 35dBa pri 20% zatazi, to je trocha moc nie? Pre moj seasonic pisu 28dB pri 20% zatazi a vobec ho nepocujem, len ked prilozim ucho k zdroju. Vsak 36dB ma tento seasonic az pri plnej zatazi https://pcper.com/wp-content/uploads/2017/06/5a88-29-temps-table.jpg
Zdroj: https://pcper.com/2017/07/seasonic-focus-plus-gold-fx-650w-psu-review/
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-18 16:26:39
avatar
jenže naše základní lajna s hlučností je 34dBa, (vypnutý PC) ;)
linuxuser [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-18 16:57:33

Lenze ten udaj o referencnej hladine hluku nikde nepisete! Potom ked si chcem vybrat zdroj do ticheho PC, ktoreho dva ventilatory produkuju podla testov max do 25dB, tak udaj o hluku toho zdroja vyzera dost odstrasujuco. Taketo udaje o hluku nemaju potom ziadnu vypovednu hodnotu.
Alebo skuste hlucnost testovat v noci, ked je uz vsade ticho, alebo testovat v anechoickej komore
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-18 16:56:13
avatar
jo naše chyba, uvedu tam příště referenční hladinu .... a 34dBa je velmi tichá místnost ;)
linuxuser [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-18 17:12:23

Tak hej, zalezi na tom ci je to nejake pracovisko v meste alebo na tichej ulici v dedine, cez den alebo v noci. Lenze to co sa moze cez den v praci javit ako nehlucne, moze uz doma naozaj rusit a hlavne v noci. Hlucnost PC moze byt OK napriklad pod stolom, ale na stole doma ma uz rusi. Takze staci PC premiestnit a uz je nepocutelne...
Prave preto som naozaj dosledne vyberal pc komponenty na co najmensiu hlucnost, chladic na CPU, grafiku mam pasivnu, zdroj semi-pasivny seasonic a aj tak moj pc na stole pocujem...Tak je pod stolom...
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-18 16:50:18
avatar
Vis co mi na tech viceletych zarukach u zdroju da se rict ze vlastne i vadi? Kdyz jej za tri roky rozeberu, abych procistil vnitrek a hlavne vetrak, tak technicky vzato tu zaruku ztracim. Nechat zdroj 10 let bez procisteni, abych neprisel o zaruku, si vylozene nedokazu predstavit. Goldove seasonicy za nejake tri roky bez cisteni mivaji vetrak uz dost neprijemny. Ja tedy rad pouzivam certifikovane zdroje od Chieftecu vlastne uz dlouhodobe a jeste mi zadny neodesel. Ta papirove kratsi zaruka se u me zatim nikdy nijak neprojevila a kdyz jej rozeberu kvuli cisteni, tak me aspon nemusi mrzet poruseni zarucni znamky. Jako prijemny bonus navic i usetrim.
linuxuser [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-18 17:28:50

To mas pravdu, ale ked uz si mam vybrat, tak beriem zdroj s lepsou zarukou. Pri 10 rocnej zaruke si vyrobca naozaj dobre rozmysli ake kvalitne komponenty do toho zdroja pouzije. Urcite nebude riskovat, ze sa mu tie zdroje budu vracat na reklamaciu po 4-5 rokoch. Aj ked dojde u dodavatela k vypadku nejakej kvalitnej suciasky, tak si to nedovoli nahradit nejakym shitom. Pri zaruke 2 roky sa to stat moze a model zdroja, ktory sa vyrabal napriklad od 2015 do 2020 bude mat kvalitnejsie komponenty ako ten isty model vyrabany od 2020 s inymi suciastkami, pretoze vypadol nejaky vyrobca alebo sa vyrobca rozhodol setrit, prerobil zapojenie a pouzil uz slabsie suciasky. Ale Chieftec nepoznam, ked je ale kvalitny preco neda aspon 4 rocnu zaruku?

Zdroje sa daju s trochou namahy vycistit kompresorom aj bez rozobratia. Doma mam zo stareho PC nikdy nerozobraty 15 rocny funkcny 350W zdroj, ktory som vyfukoval iba kompresorom.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-18 18:24:18
avatar
>linuxuser 2020-01-18 17:28:50:
Jasne, o tom zadna, ale taky tam mas cenovy rozdil treba 2500 vs 3500 Kc. Nejdele, aktualne stale bezici zdroj od Chieftecu v mem okoli ma temer 6 let a porad bez sebemensiho problemu a takovych zdroju eviduji vicero (kdyz tomu nic nebrani, tak je od te doby preferuji do vetsiny sestav co mi prosly rukama). Profouknout neni to same jako procistit. Pamatuji dobu, kdy jsem taky takoveho 10 leteho Seasonica provozoval, ale za tri roky staleho pouzivani to bylo s ventilatorem uz hodne spatne. Usmevne bylo, ze kdyz sem ho misto cisteni kvuli te zaruce radeji hodil na aukro, tak jeho prodejni cena porad temer pokryla porizovaci cenu noveho Chiefteca
Potom mas taky docela velky rozdil, kdyz ti zdroj napaji nejakou malo pouzivanou sestavu u nekoho doma "na internet", nebo prakticky nonstop bezici pracovni sestavu na zaprasene dilne. A jeste jedna vec, dle mych zkusenosti jen maloktery zdroj vydrzi tech 10 let v jedne stale pouzivane sestave - tam kde je treba na tom pc i neco realneho delat, tam se hw obmenuje v kratsich intervalech a prijde mi pak tim tuplem zbytecne priplacet za tu delsi zaruku, pokud alternativni levnejsi zdroj funguje taky spolehlive.
linuxuser [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-18 19:24:30

U mna islo v prvom rade o spolahlivost, a znacka v kombinacii s 10 rocnou zarukou ma presvedcili o volbe Seasonicu. V pc mam dolezite data, tak som to nechcel podcenit. Tym nevravim, ze ten Chieftec nemoze byt dobry. Kebyze staviam PC iba na hry alebo niekomu len na nenarocne veci, tak tam sa snazim vybrat nieco lacnejsie ale zato stale kvalitne. Mne ked sa ten moj uz nebude dat dobre vycistit, tak ho proste rozeberiem a vycistim. Ak sa nepokazi po 5 rokoch, tak myslim ze ho uz mozem kludne rozoberat cistit kazde 2 roky. A ak sa pokazi, tak ho opravim...
Ale aj tak nechapem preco len 2 roky zaruka, ak je to kvalitny zdroj. Ani neviem ci mam v mojom PC nieco z hlavnych komponentov co ma iba 2 rocnu zaruku. Vsetko minimalne 3-5 rokov, zdroj a RAM dokonca 10 rokov... Ak niekomu chcem postavit kvalitne PC, a najdolezitejsi komponent v pocitaci bude mat iba 2 rocnu zaruku, nevyzera to potom dobre. Hlavne ak to nie je BFU a clovek sa uz trocha vyzna.
rookie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-20 13:29:04

dobra rozprava na urovni medzi armagedontekom a linuxuserom,
ako bezny uzivatel/hrac sa priklanam k linuxuserovi
ala77 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Seasonic CORE GC-650 - 650W 2020-01-18 23:09:09

Zvažuji stavbu nového PC a velice mě zaujal tento zdroj Seasonic CORE GC-650 - 650W bylo by super kdyby ho někdo otestoval co vy na to
Sestava bude asi na ryzenu 5 3600 s RX 5700 cílová cena do 25000 tis ;)
emko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-19 13:30:40

Nechápu, proč jsou oddělávací všechny ty kabely - zbytečně to ten zdroj prodražuje. 24pin (základovka), 8pin (dodatečné napájení základovky), 6+2pin (napájení grafiky), 3xSATA kabel, měli udělat napevno. Tyto kabely budou de facto u 750W zdroje osazeny VŽDY. Cena zdroje by byla výrazně nižší. I další detaily - černý nástřik, velkoplošné samolepky, zbytečné prolisy, nějaký hrcprc logo na mřížce, papírová brožura(?)... to zbytečně prodražují, bez vlivu na výkon a funkčnost zdroje.

Já z tohoto důvodu kupuji v zásadě spartánské Seasonicy, tam vím, že neplatím za nějaké bezužitkové srandičky, ale hlavně za pajšl na dostatečně kvalitativní výši. Odmítám platit v zásadě jen za estetiku.

Co se týče těch mřížek na zdrojích u ventilátoru, to je kapitola sama pro sebe. Osobně nechápu, proč na zdrojích pořád je, nevšiml jsem si, že by se např. osazovaly ochranné mřížky na chladičích CPU nebo GK. Zbytečně to omezuje průtok vzduchu a zvyšuje turbulence a hladinu hluku (ano, jsou to jen blbé jednotky %, ale jsou, jde o princip). Já to mám u každého zdroje sundané.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-19 12:15:57
avatar
až jednou budeš skládat třeba vodníka, tak se ti ty odpojitelný kabely budou hodit a já třeba nepoužívám ani jeden sata.
emko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-19 13:32:03

Jenže tohle není 300-400W zdroj, ale 750W zdroj, takže tam se dá víceméně automaticky předpokládat, že dotyčný hujer bude mít aspoň 1 SATA zařízení (ultralevné SSD na data, nebo 2xHDD v RAID), páč co by tím 750W zdrojem jinak krmil...?
Kdyby to byl 400W zdroj atp., tak je to jiná, tam bych napevno žádné SATA nedával, protože je tam podstatně vyšší pravděpodobnost, že žádné SATA zařízení nebude.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-19 14:40:25
avatar
Mám 2 sestavy jednu s 750w focusem a druhou s 1Kw corsairem a ani jedna nema zapojenej jedinej sata kabel.

Jedna je AMD R7 2700x a 2x 1080ti a druha je TR 1920X a 4x 1080 obe maji SSd v raid ale nvme.
linuxuser [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-19 12:55:24

Ja zase nechapem tu modnu vlnu (hlavne u drahsich zdrojov) v podobe nasilneho opletenia toho 24 ziloveho kabla + zmrstovacie buzirky, a pod nimi tie kable este stiahnute stahovacimi paskami (binderkami, zdrhovackami) a dokonca zlepene!. S takymto hrubym kablom sa mi naozal zle manipulovalo pri skladani mojho PC, mal som pocit ze vylomim ten hlavny konektor z dosky. A ohybat kabel som velmi nechcel, lebo ta prilepena a stiahnuta binderka nedovolovala pre jednotlive zily ziadny pohyb. Kebyze ten kabel nerozparam, tak bud vytrhnem kabel z toho Molex konektora na kabli, alebo vylomim konektor na doske. To naozaj nikto v praxi netestuje? Kazdemu to vyhovuje?
Tak isto tie ostatne ploche kable, su tu v recenzii vychvalovane (aj ten hruby 24 pin) a pritom sa s tym zle manipuluje ak su tie zily spojene uplne az ku koncu. Napriklad som musel kabel k CPU (2x4 pin), po dlzke 10cm rozstrihnut na dvojice aby sa mi nekrcil, alebo zas neohybal konektor na doske, ked som ho potreboval sikmo potiahnut k otvoru v bedni. A to mam Seasonic. Ano ako kable samotne su pekne ohybne, ale ten hruby 24 pinovy sa snazi posobit luxusne, ale je to na ukor ohybnosti pri stavbe PC. Stacilo by ak by tie zily nestahovali tymi binderkami a nelepili!
A tie ostatne ploche 10 cm pred konektormi uplne od seba oddelit na jednotlive zily.
emko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-19 13:24:16

Co k tomu říct, plně s tebou souhlasím. Jsou to v zásadě píč*vinky, co ten zdroj zbytečně prodražují a navíc jsou spíše k zlosti. Podobně jako takový ty rychloupínací mechanismy disků a mechanik v dražších case - ve finále člověk beztak zjistí, že to v tom hovno a lagric drží, a nejlepší/nejspolehlivější jsou prostě obyčejný/klasický šroubky.
Je s podivem, že v dnešní době, kdy je všudypřítomný tlak na cenu, tyto rádobyestetické zhovadilosti na výrobcích přežívají. To tam v těch fabrikách nemají nějakého optimalizátora (=poměr cena/výkon) nebo co?
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-19 14:13:09
avatar
Na druhou stranu se ale porad daji sehnat semimodularni zdroje se zakladnimi kabely napevno - kdyz mi neco nevyhovuje, tak to nekupuju a poohlidnu se po necem, co mym predstavam vyhovuje vice.
Souhlasim s temi neodpojitelnymi kably pro nezbytne napajeni a sam si vybiram prave takoveto zdroje, ale taky obcas kdyz to rozebiram a cistim, tak si postesknu, ze by mi to pomohlo pri demontazi a rozebirani zdroje kvuli cisteni - strasne nerad demontuju zafixovane kable, jen at muzu vytahnout zdroj, vycistit ho a pak je zase znovu nafixovat do puvodni polohy nanovo. Odpojitelne napajeci kable mi vadi spise kvuli tem negativnim jevum zpusobenym s jejich odpojitelnosti.

To lepeni tlustych chuchvalcu kablu je opravdu hodne neprakticke. Docela mi tak trochu chybi drivejsi doby, kdy zadne kable nebyly omotane a hezky jsem si je mohl omotat paskou jen tam a jak jsem potreboval. Byla to moznost, si toho vice prizpusobit podle sveho. Trend s proprietarnimi uchyceni disku/mechanik, kdy to ma kazdy vyrobce jinak je taky idioticky - to jako nekde nekomu muze vadit nejpraktictejsi pouziti klasickych sroubu? (a nejlepe pribalit dve proprietarni uchytky na disky a kdyz potrebujes treti, tak vyrobce presel na jiny design a puvodni uz nesezenes a nezbyde nez svepomocne reseni..). Pritom stejne se ta prace bez sroubovaku udelat neda a ten, kdo ma problem se zasroubovanim paru sroubku, by se do stavby sestavy radeji nemel vubec poustet :/

Co se tyce tech ruznych nestastnych reseni v realizaci a vyvoji obecne si jsem pomerne jisty, ze ti chlapi co na tom realne delaji casto remcaji a prosazuji jine a praktictejsi reseni..bohuzel posledni slovo ma podezrele casto nejaky ten manazirek, co technicke strance veci rozumi jako koza petrzeli..
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!