Crysis Warhead – absolutní bomba nebo propadák?
Napsal Budy   
Sobota, 27 září 2008
alt

 

 

 

 

 

  • Crysis Warhead - absolutní bomba nebo absolutní propadák?

   Rok 2005 byl poměrně úspěšný na kvalitní herní tituly, a aby toho nebylo málo, tak světa známé herní studio Crytek oznámilo duchovního nástupce své hry Far Cry. Hra měla dostat název Crysis  a jediné co se v té době šuškalo, bylo to, že tentokrát nás bude čekat opět perný boj v džungli, jenže bez mutantů, a že se dočkáme něčeho vyspělejšího. Měli to být mimozemštané, což poměrně dost lidí potěšilo. Datum vydání bylo oznámeno na konec roku 2006, jenže hra byla neustále odkládána a odkládána až nám to začalo připomínat situaci okolo hry S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl. Crysis nakonec vyšel, v druhé polovině roku 2007, těsně před vánocemi.

crysis-warhead-11

   Ale z duchaplných řečí, co jsme mohli zaslechnou z úst bratrů Yerlyových, jsme se nedočkali téměř ničeho. Byl nám slíben ostrov s volností pohybu, v pozdější části hry možnost se skamarádit s Korejskými silami nebo začít randit s jednou z vojand. Ke vší smůle Crytek nebyl schopný tohle vše zvládnout, takže nakonec jsme se museli spokojit s lineárními misemi klasické 3D akce, sice slušným, ale notně neoriginálním dějem. Nakonec Crytek oznámil, že Crysis bude trilogie, ovšem právě v těchto dnech vycházející Crysis Warhead není pokračováním, ale více méně jen datadiskem, který neposouvá děj prvního dílu ...

crysis-warhead

Od vydání samotného Crysis neuběhl ani rok a datadisk Warhead se již třpytí v regálech obchodů a dokonce za velice příjemnou cenu 799Kč. Jaké bylo mé překvapení, když mi dorazil balíček se hrou domů. Po otevření obalu jsem našel uvnitř dvě hry místo jedné. Jednalo se o Crysis Warhead na DvD jedna a na DVD dvě se vyjímal vytisklý název Crysis Wars. Crysis Wars je multiplayerovou hrou ze světa Crysis. Oproti multiplayeru z původního Crysis se až o tolik neliší, jenže menší změny zde jsou a ty si probereme až za okamžik ....

  • nový pohled na krizi?

   Dnešní výlet v Crysis Warhead do tropů si prožijete v kůži Psycha allias seržanta Sykése, který je kamarádem a kolegou Nomáda, kterého si jisto jistě pamatují všichni, co hráli původní hru. Jestli jste si v původní hře oblíbili Nomada (Jake Dunn) tak z Psycha budete určitě nadšeni. Je to hrdina přesně jakého bych si představoval. Autoři zvolili docela výjimečnou cestu, kterou si troufne jít málo které herní studio. Ve spoustě her je totiž  váš hrdina němým blázínkem, a  nebo když už umí mluvit ,tak vyplodí dvě slova za celou hru.Tedy takový Psycho mě opravdu překvapil , jelikož nejenže mu autoři vdechli určité charisma, ne že by v původním Crysis jej nomád postrádal ,to ne, ale zde dokonce Psycha prezentují jako člověka s city, strachem, záští a kdo ví čím dalším.V původní hře jsem měl z Psycha docela rozpačité pocity. Za tu dobu co se mihl v záběru, tak stihl vždy utrousit nějakou rýpavou větu nebo dělal ze sebe až moc velkého drsňáka než jakým ve skutečnosti je. Ačkoliv se Psycho snaží tvářit na venek jako drsňák, kterému je jedno, že zabíjí jednoho člověka za druhým, tak uvnitř něj to vře a v pozdější části hry si pěkně vylije city, což je poměrně u her tohohle stylu velice nevídané, ale taky neotřelé. Mám rád hry, kde se řádně sžijete s hlavním hrdinou a tohle je právě případ Warheadu. Kamarádi co mu umírají po boku je taky schopen tiše oplakat a díky tomu vám připadne, že nehrajete hru, ale jako byste sledovali napínavý film. Což není až tak neuvěřitelné, protože grafika je jako nikdy dříve velice blízká reálitě a náplň misí je vážně strhující, takový Hollywood by se mohl od Cryteku učit. No a teď by bylo asi záhodno si říci jak tento „film" z Karibiku začíná.

crysis-warhead-3

   No jestli se pamatujete na to jak  po dobytí přístavu byl Nomád převelen k týmu Idaho a odjel s tankem bojovat do údolí, což byla přístupová cesta k dolu (a vlastně i celé mimozemské lodi), tak i Psycho dostal určitý úkol. Měl za úkol zabezpečit korejský kontejner, který korejci používají k bezpečnému uskladnění jaderných hlavic. Jaderné hlavice samozřejmě nikdo z amerických příslušníků účastnících se této operace neviděl, ale  hrozba je hrozba a neměla by se podcenit.Takže váš první zážitek s Psychem zažijete již v samotném intro videu, kde Psycho chrání americký konvoj a vy, kteří jste již Crysis Warhead hráli jistě musíte uznat, že přezdívku Psycho nedostal nejspíše jen tak pro nic za nic. Po tomto poměrně dlouhém intru se již dostáváte do hry. Po okamžiku rozhlížení se vám jeden z vojáků prozradí, že ze všech stran se ženou Korejci a že bys jim mohl s nimi pomoci, tak se vydáváte na cestu.

    Neuběhne moc velká doba a zahlédnete vrtulník, co si to letí kousek před vámi s hledaným kontejnerem. Než se konečně ke kontejneru dostanete a budete si jej moci skutečně reálně prohlédnout, budete mít za sebou plus mínus jednu třetinu hry, ale pravděpodobně vám už i během těch dvou hodin než se dostanete do začátku druhé třetiny hry jasné, co ten kontejner skrývá.

 

 

 

 

  • Crysis Warhead: Inovace?

  U Warhead vás sice čekají stejní nepřátelé, stejní jako v prvním dílu - tedy Korejčíci a mimozemské potvory. Ale autoři dali na ohlasy hráčů, a pasáže s ufony a korejci se střídají a tak jednou   zatímco  ze začátku hry bojujete s korejčíky, tak za okamžik příjdou na scénu ufoni a jak si svou scénu odbudou, příjde na scénu hodný strýček se zlatými brýlemi (čti korejský generál) a pošle na vás opět partu svých přátel. A na samotný závěr bojujete v jeden okamžik jak proti korejcům, tak i proti mimozemštanum, což je poměrně solidní guláš a sami ani nevíte po kom střílet jako první, což musím pochválit, jelikož je to dost zajímavá akční mela.

crysis-warhead-2

   Na začátku každé mise si vzpomenete(čti: před začátkem mise vám bude přehrán zvukový záznam) z akce před 4 lety, které se účastnil váš tým-Raptor.Zjistíte nějaké věci o Nomádovi a nebo o kamarádovi pilotovi, kterého budete muset ze začátku hry zachránit jelikož si nedal pozor a při průzkumném letu nad přístavem,  byl sestřelen společně i se snímky, které potřebuje velitelství. Docela mě mrzí ,že ani tentokrát neuvidíte jak mimozemštané zamražují ostrov na vlastní oči. V původním Crysis jste byli uprostřed mimozemské lodi a tentokrát budete zamčení v ponorce, takže o tom, že byste sledovali obrovský výbuch energie, která by zamrazila část ostrova před vašima očima, si můžete nechat jen tak zdát. Ale to vám bude záhy vykompenzováno. Objevíte se na zamrzlém moři. Plném přimrzlých lodi a kdo ví čeho ještě. Projedete se na vznášedle, se kterým  se budete snažit vyhýbat se přimrzlým námořním minám. Poté jak se dostanete na pláž, budete pokračovat v úkolu, který jste načali v ponorce. Brzy po příchodu zpět na ostrov narazíte na partu kamarádů, se kterými se budete probíjet zamrzlou džunglí plnou přimrzlých korejců a nefunkční techniky.

crysis-warhead-7

    Pravděpodobně nejzajímavější scénou ze hry je návštěva přimrzlé letadlové lodi Americké armády. Loď je doslova zamražená v laguně v absolutně zdemolovaném stavu. Všude můžete pozorovat jen nebohou posádku,která místo toho, aby se o loď starala  se stala její dekorací.Další scénou, která měla ten pravý říz byl boj s hunterem uprostřed zamrzlé džungle.

     Mezi dalšími novinkami, které Warhead  na sebe nabalil je i rozšířený zbrojní arzenál, bez kterého byste proti stovkám mimozemštanů a korejců neměli nejmenší šanci. Asi nejlepší novou zbraní je granátomet FGL40, který má bubnový zásobník na 6 granátů a s poměrně slušnou kádencí je schopen solit jeden výbušný dáreček za druhým. Je možné jej nabít i EMP granáty, které ufonům pěkně pocuchají mikročipy v oblecích a na okamžik je to vyřadí z boje. Další novinkou jsou samopaly, které si můžete dát místo pistole. Jedná se o samopal se zásobníkem na 40 nábojů s vysokou kádencí a jelikož můžete si vzít do každé ruky jeden, stává se z něj učiněný vraždící nástroj jak do interiéru, tak do exteriéru. 

crysis-warhead-9

   Další novinkou je i to, že už nemusíte každý zásobník do zbraně sebrat ručně, ale sebere se automaticky, což je ve warhead  poměrně nutné. Jelikož jak korejci, tak i mimozemštané jsou po celou dobu hry v mohutné přesile a při přestřelce byste neměli čas sbírat každý zásobník zvlášť. V původním Crysis to nebylo problémem kvůli nepříliš početným nepřátelům v přestřelkách. Jenže Warhead je v některých situacích jako hra Serious Sam 2. Warhead je vysoce výbušnou hrou plnou extrémně akčních bitev , ve kterých budete čelit slušné převaze.Naštěstí zbrojní arzenál je dostatečně široký ,aby si každý vybral řádný kvér na nepřítele a tak proti vozidlům nám autoři přidali miny. S těmi si zažijete poměrně dost legrace, položíte minu na cestu, nalákáte korejčíky v džípu nebo tanku na vámi nastraženou minu a chudáčci si užijí letecký den. Docela mě překvapilo, že ve hře jsou dokonce i nášlapné miny claimore , které můžete nastražit a počkat až si na ní nepřítel stoupne, ale příležitostí k jejich nastražení moc není, takže asi si je moc neoblíbíte. Častěji si zajezdíte v autech a všemožných obrněných kárách než v původní hře, kde byl vozový park poměrně jednotvárný, musím jen ocenit. Dále pak si užijete více zamrzlé krajiny, s mnohem lepší atmosférou nebo i bojů v husté džungli, což blaze přispělo k atmosféře celého datadisku. Ale nebudeme jak malé děti a nebudeme to svádět jen na větší píseček pro stavění báboviček. Je sice pravdou, že herní lokace jsou mnohokrát rozlehlejší a již konečně se nejedná o vyloženě koridorovou záležitost, ale to co musím hlavně vychválit je hudba.

crysis-warhead-10

   Hudba co můžete slyšet během hraní je totálně pozměněná, neustále vám něco v pozadí pozvolna hraje a vytváří nezapomenutelnou atmosféru. Hodně je použito všemožných bicích nástrojů, což ke Karibiku sedne. Hudební doprovod mi velice připomněl ten z Far Cry i když jeho kvalit stále nedosahuje, ale to vůbec nevadí. Hra je tak kvalitní, že to dohání herním stylem a naplní misí. Jestli Crytek chtěl někdy vydat duchovního nástupce Far Cry tak se mu to povedlo až dnes s Crysis:Warhead. Původní Crysis nebyl také k zahození, ale kvalit Warhead nedosahoval. Zavítáte i do variabilnějších lokací, jako je hustá džungle během bouřky, doky, bažiny, důlní komplex (velice připomínající některé lokace z Half-Life série) a mohl bych pokračovat, ale to již nechci, neboť již jsem vám prozradil více než by bylo záhodno a přeci vás nemohu připravit o překvapení, která si u této hry prožijete.

 

 

 

 

  • Crysis Warhead - drtička hardwaru?

   Původní Crysis byl velice náročný na hardware jednak díky špatné vyladěnosti enginu, ale samozřejmě protože, že maximální detaily zkrátka neměli v té době vizuální konkurenci. Pověsti hry také nepřidalo, že si jej NVIDIA zvolila jako marketingový nástroj k prodeji svých grafických karet a tak výrazně přispěla k pověsti, že pokud nemáte grafiku alespoň za 10 000, tak ci Crysis prostě neužijete.    

crysis-warhead-8

    Autoři se rozhodli, že u datadisku již toto nemohou dopustit, a tak řádně celý zdrojový kód prošli a odstranili chyby a už od začátku všude inzerovali, že Crysis WarHead je optimalizovanou hrou, kteoru si bude moci užít každý. Výsledkem je to, že hru si můžete na High detaili v rozlišení 1680x1050 zahrát s grafickou kartu úrovně 8800GTS 512mb či něčím obdobným. Hru jsem zkoušel na sestavě s Quad Core procesorem na 3200MHz,4GB operační paměti a dvěma grafickými kartami ATI Radeon HD 3850 TOP v Crossfire (výkon téměř stejný jako HD 3870 X2 ). Hra v 1920x1200 v High detailech se poměrně dala jakž takž hrát, ale že by to byl nějaký rozdíl oproti původnímu Crysis bych neřekl. V džungli byla hra slušně hratelná, ale jak došlo na zamrzlé pláně, tak FPS klesly okamžitě pod 20 snímků. A to již nebylo moc příjemné hraní. Jestli chcete hrát v 1920x1200 při very high detailech, tak jediná grafická karta, která to dnes zvládne hratelně, je ATI Radeon HD 4870 X2, ta nemá s Crysis Warhead žádné problémy a hra na ní šlape jako z praku. 

    Vybral jsem si na prověření HW nároků z Crysis a Crysis Warhead dvě podobné lokace s tím, že je krátce projdu a uvidíme, který díl bude svižnější. Na konci měření mi program Fraps vyhodil výsledek, že Warhead opravdu je o něco mále lépe optimalizovaný. To ano, ale byli to pouhé 4 snímky. Jenže taky musíme vzít v potaz, že lokace ve Warhead jsou rozlohou větší a co se týče polygonů na určitých objektech něco málo taky přibylo, takže vzhledem k tomuto faktu to není až tak špatné. Každopádně graficky je to pořád špička a jako taková prostě pro maximální detaily potřebuje pořádně železo.  

crysis-warhead-6

   Abych pravdu řekl, tak jsem moc nečekal, že by tvůrci zapracovali i na lepší grafické stránce, ale je tomu tak. Jak jsem řekl před chvílí, některé textury dostaly více detail§, díky čemuž takové stromy nebo některé skály, které nebyly v původním Crysis moc graficky povedené dnes vypadají o třídu lépe. To by ale nebylo nic až tak nezvyklého že autoři trošku poladili textury, aby jejich nové dílo vypadalo krapátko lépe než to předchozí. Jenže hlavním faktorem, co mě praštilo přes zrak na vylepšené grafice byly o třídu lepší HDR efekty, které i při nastavení detailů na High hru vyšperkovali téměř až k fotoreálitě. Sluneční paprsky probleskující skrze palmy, (ano bylo to již ve původním Crysis, ale pouze pod very high nastavením) kmeny stromů či skaliska na dálku září při odrážení slunečního třpytu. To byli nejkrásnější grafické efekty, které jsem v nějaké hře během posledního roku viděl. Prostě na grafickou stránku Crysis není si co stěžovat a dost pochybuji, že by se letos objevila nějaká hra, která by se mohla s Warheadem rovnat.

  • Multiplayer

  Jelikož jsem se zmínil o Multiplayeru, baleným na samostatném DVD ,tak by bylo záhodno si i jej trošku probrat....Crysis Wars není oproti multiplayeru v původní hře nijak moc odlišný, má jen o pěknou kupu map více (cca21 map) jeden nový herní mod zvaný: Team Instant Action, což již samo o sobě vám prozradí vše potřebné o tomto modu. Mezi dalšími novými vylepšeními je například vylepšený respawnovací systém, který v původním Crysis tropil poměrně solidní neplechu. Ačkoliv jsem u Crysis Wars moc hodin neproseděl, tak mi velice připomínal Enemy Territory:Quake Wars, což určitě není na škodu. Takže celkově se dá říci, že Crysis Wars byl jisto jistě dobrým krokem od Cryteku.

 

 

 

 

  • Crysis Warhead - hodnocení 

    Na Crysis Warhead jsem se moc netěšil, jelikož původní Crysis mě docela zklamal a jediné co jsem očekával od Warhead byly snad jen nižší hardware nároky. K mému údivu Warhead je opravdu skvělým počinem autorů a zábavností předčí levou zadní původní hru. A ještě aby ne, když konečně jsme dostali to co nám autoři tak dlouho slibovali, ale u původní hry jsme se toho nikdy nedočkali. Hra je obtížnější než původní Crysis a to je jen dobře, jelikož těch pár misí dohrajete poměrně rychle.Zkoušel jsem hru hrát na obtížnost Delta a musím vám říci, že takový původní Crysis při této obtížnosti se dal vcelku bezproblémově dohrát, ale Warhead na Deltu je opravdová vřava a požitek ze hry je již opravdu skvělý. Již se nemohu dočkat, až vyjde další datadisk, o kterém se okrajově zmínil jeden z představitelů Cryteku. Jestli bude alespoň stejně dobrý jako Warhead, tak to bude opět stát za to. Bohužel není všechno zlato co se třpytí a Crysis Warhead není výjimkou. Hra se nevyhnula typickým chybám, jako každá nová hra a bude potřeba počkat na opravný patch, tedy jestli vyjde. Původní Crysis trpěl více chybami a dalo se to překousnout. Crysis Warhead tedy i přes těch pár chybiček velice příjemně překvapil a jsem poměrně zvědav, jak se bude držet proti Far Cry 2, na kterém již nepracuje německé studio Crytek, ale ubisoft. Far Cry 2 vypadá na velice nadějnou konkurenci a jestli proti ní Crysis Warhead ustojí je ve hvězdách. Navíc jde svým pojetím o trochu jiné hry.Crysis Warhead je jedno z pěkných překvapení letošního roku a možná by si zasloužilo i nominaci na hru roku.

Hodnocení: 92%

hodnoceni

 

  • Pohled druhý, by DD:

   Protože vám kolega už poměrně rozsáhle popsal to, co vás ve hře čeká, já připojím jen své hodnocení, které je o něco kritičtější. Ačkoli hra vypadá po grafické stránce skvěle, musím říci, že na tomto poli dnes u mě vítězí STALKER: Clear Sky, který dokáže grafickou stránkou zcela pohltit, což nezlobte se na mě, Crysis Warhead, na rozdíl od neokoukaného prvního dílu, už nedokáže. Ten prostě jen dobře vypadá. Optimalizace mě příliš netrápí na mé testovací sestavě AMD Phenom X4 9650 2,3@3,2GHz, 8GB 1066MHz CL4 RAM, RAID 74GB WD Raptor a Radeon HD 4870 X2 běhá všechno v 1920x1200 na plné pecky bez jediného zaváhání a FPS i v náročném nastavení dosahují 40FPS.  Podle několika testů co jsem stihl, provést je hra trochu optimalizovanější, ale rozdíl je jen několik málo FPS. Navíc engine je udělán tak, že třeba i 25-30FPS stačí bohatě k bezproblémové hratelnosti. V nižších nastaveních hra pořád vypadá skvěle a neměla by dělat problém žádnému trochu modernímu počítači.

Crysis-21

  Nějak se však s kolegou nemohu shodnou na zábavnosti Warhead. Mě osobně přišel starší díl jako lepší, u Warheadu jsem se dokonce stihl i nudit a i přes extrémně krátkou hrací dobu (maximálně 6 hodin), jsem hru dohrál až na 5 zapnutí. Prostě mě to najednou nebavilo a to mám normálně podobné akce rád, že třeba u nového Stalkera jsem hrál deset hodin jen ve dvou lokacích :). Snad jediné, co se mi líbilo na WarHead více než na původním Crysis byl rozsáhlejší zbraňový arsenál, nelíbilo se mi ale ono automatické zdvihání zbraní, které mi přijde herně přežité a navíc nemá logiku.

Crysis-9

  První díl Crysis mě uchvátil, asi jako každého, ovšem jen na krátko. Po třetím dohrání už hra zcela ztratila své kouzlo a při hraní Warhead jsem měl pocit, jako bych hrál po čtvrté původní Crysis a zkrátka mě to nebavilo. Jak hra je to precizně udělaná a dílensky je to skoro dokonalá práce. Přesto jsem očekával, že když už autoři použijí stejné prostředí, mohli by nás posunout v ději o kus dále. Mé hodnocení je jednoduché, pokud vás bavil Crysis i po třetím čtvrtém dohrání, pak vás WarHead bude bavit taky. jestli vás Crysis nudil, Warhead ani nedohrajete. Přidejme k tomu opravdu krátkou herní dobu a minimum inovací na druhou stranu si dejme kvalitní provedení a vyjde nám prostě rozporuplná hra. Za zpracování a vše okolo si samozřejmě zaslouží 90% hodnocení, o tom žádná, jenže za to jsme už hodnotili stejnou hru minule a letos jsme kromě toho očekávali trochu více. Docela mi přijde, že Warhead je udělán spíše pro vyložené fandy Crysis než pro zaujetí nových hráčů. Původní Crysis skončil prodejním propadákem a stěží se dostal na 1,5 milionu prodaných kopií, vzhledem k tomu, že Warhead už nabízí okoukané věci, tak se obávám, že dopadne ještě hůře. Je škoda, že kvalitní zpracování nejde v ruku v ruce s něčím jako atmosféra, skvělý děj, zábavnost, herní propracovanost, i když přeci jen je zde Multiplayer, který je o dost lepší než u původního dílu, jenže ano z toho se nějaký trhák nestane, jsou zde podobné hry a mnohem propracovanější. Místo tvorby nějakého dalšího podobného datadisku, by se autoři mohli zaměřit na tvorbu regulérního pokračování a přidat pár RPG prvků, které by dnes už poněkud okoukaný jednoduchý koncept, na kterém Crysis staví, dělá až trochu nudným.

Hodnoceni by DD: 80%

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Neznámý  2008-09-27 17:49:49

Nevstoupíš dvakrát do téže řeky.
Původní Crysis jsem ještě nedohrál,je u ledu.Teď valím Stalkera CS a ten mě nějak baví víc.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 22:35:12
avatar
nj nový S.T.A.L.K.E.R. je taky bomba jako řemen. zatím jsem neměl moc času se sním seznámit ale i po té půlhodince co jsem u něj proseděl vypadal také skvěle
miki75 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-28 18:58:21
avatar
jedina nevihoda stalkera je ta ze musis vydrzat prvu hodinu kym to zacne byt zaujimave. Ja sice este dohravam toho prveho ale kamosi uz makaju na tom novom. V podstate je to to iste ako prvy diel akurat sa trosku pohrali s mapami a pridali mechnikov. Crysis som nainstaloval ale este som sa knemu nedostal. Mozno aj koli clankom typu nic moc hra. Uvidim mozno to este rozbalim.
Waffen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - tak.. 2008-09-27 18:09:33
avatar
Ja jsem Crysis Warhead koupil za 699 s DPH a kdyz mi to doslo postou platil jsem 798Kč. Dohral sem ho a byl jsem mile prekvapen. Prvni Crysis jsem hral a melo sice 11 misi ale treba 1 byla uplne nudna to ta v te lodi a dalsi nektere nemely taky tak vybusnou napln jako vsechny mise ve Warheadu a to jich tam bylo jen 7. S tim sbiranim zbrani automaticky to je pravda to se mi nelibilo ale jinak vsechno ostatni ano. Mohu jen doporucit.
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 18:13:18
avatar
Asi co clovek to nazor na warhead. U me ze zacatku dojem z grafiky nic moc (high), divne nasviceny, takovy nemasty neslany .... Pak sem si dal upraveny config na very high, hned to bylo o tridu lepsi, ty dalsi levely sou docela vymazleny. A hra jako takova super, hlavne dalsi levely paradni akce a prostredi, fajn mezividea ... Akorat ze je kratka, ale zas 600 kc neni tak moc.
P.S. jaky automaticky sbirani zbrani??? Ja sem nic automaticky nesbiral, vsechno hezky rucne pres "F", jak v puvodnim crysis.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 22:36:16
avatar
to jsi hrál na Deltu ne?myslím že v deltě se to automaticky nesbírá
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-28 10:19:04
avatar
jo na deltu a zdalo se mi to snazsi nez puvodni crysis, hlavne kdyz bylo malo zivota tak psycho ne a ne umrit
Pajoncek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 23:17:21

O com tocis? Aky upraveny config? Ved crysis warhead podporuje najvyssie nastavenie gragiky (po novom enthusiast) aj vo windows xp/dx 9 oficialne.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 23:31:09
avatar
nastaveni ve hre neni vsechno
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-28 10:26:57
avatar
ano podporuje, ale na gts512 je enthusiast moc (aspon shadery a shadows musi byt na gamer, jinak si to nedava). a ty upraveny configy ti daj stejnou nebo i lepsi kvalitu obrazu a zaroven vic fps. zagoogli "crysis config" a uvidis, byvaj u toho i screenshoty s poctem fps na srovnani. P.S. tak uz aji vysel clanek o tom na www.incrysis.com
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 18:54:14
avatar
no me prisel warhead urcite zabavnejsi nez prvni dil u kteryho sem se chvilema az moc nudil. no a stalker cs nedokaze pohltit jen grafickou strankou ale celou tou atmosferou..to je o tridu lepsi hra

a to automaticky sbirani vitam..v puvodnim crysis to bylo nekdy o zivot v tom krovi hledat zapadlou zbran a prejizdet zamerovacem sem a tam kdy se konecne objevi ta ikonka bylo pekne na hovno
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 20:16:41
avatar
Stalker CS je velmi dobrej ale ma silene mnozstvi bugu (nektery z nich jsou skutecne extremne protivne a v nekterych pripadech dokazou zpusobit ze hru nejde dohrat).
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-28 11:18:30
avatar
Spolu s vydáním SCS u nás vyšel patch 1.5.4, který většinu bugů řeší (stránky CD projektu nebo tiscali). S dohráním jsem problém neměl a na žádný větší bug jsem nenarazil... jenom ty granáty... ty granáty

Stalker je trochu víc RPG než Crysis, ostatně ve stalkerovi má člověk víceméně naprostou svobodu.. to se o Crysis ani CW říct absolutně nedá.. koridor...... DOOM 1,2,3 taky neměli logické bugy, protože v koridorové FPS logiku nepotřebuješ, jen postřeh

Edit: s tou optimalizací to teda fakt moc nepřeháněli, ledové pláně jsou na většině karet opět v 1680x1050 nehratelné, teda 7-10 fps nepovažuji za hratelné.
Alhan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :-D nooo 2008-10-07 16:43:39
avatar
7-10fps rozhodně moc hratelných není. Já mám cca 13-14 a jsem spokojený. Samozřejmě min (měřeno speedfan) mám 0
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-29 10:25:31
avatar
teď S-CS hraju a něřekl bych, že to je nějak extrémně zabugovaná hra -jak píše Bennie mám patch 1.5.4 a zdá se mi, že se to celkem dá (tedy na novou hru). Hlavně často ukládat Jinak, asi nejprotivnější bug je zčernání obrazovky (hrát můžete ale nic nevidíte). A to je prosím hra z rodiny TWIMTBP a to mám NVidii...
MiKE.p [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 18:44:31

co se týče hardwarové náročnosti, tak je podle mě na tom úplně stejně jako původní crysis, spíš se mi tady i stalo že se mi hra trhala, to v crysis ne. Grafickou kartu mam už opravdu slabou, takže hraju skoro na minimum, ale nižší náročnost to podle mě nemá.

Jinak zajímavej datadisk, prostě akorát nová kampaň a pár drobností, nic víc.
Mav3rick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 18:55:09

No, mě přišel warhead o hodně lepší než původní crysis, u kterého jsem se ke konci dost nudil, tady jsem se nenudil ani chvíly.. akorát mě sklamala tak krátká herní doba. Jinak k tomu aut. sbírání zbraní: záleží na obtížnosti, v popisu obtížností je, jestli se zbraně budou aut. sbirat, či nikoli..
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 22:37:48
avatar
musím absolutně souhlasit i můj názor je totožný s tvým
3D_Crab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Warhead na hrad! 2008-09-27 18:57:34
avatar
Crysis byl takovej víc rozvláčnej (což mi nevadilo, rád si hry užívám), kdežto Warhead byl mnohem více akční (asi jako Call of Duty 4), na což taky velice rád přistoupím. V konečném důsledku se mi zdá Warhead o něco lepší, především kvůli alespoň nějakému prokreslení hlavního hrdiny (co jste se o Nomádovi dozvěděli v Crysis ? Prd, vždyť jsme se ani nedozvěděli, jak vypadá). Obě hry jsou ovšem špičkou záležitostí, který by si nikdo neměl nechat ujít. PS: hrál jsem je na E2160@2.8GHz, 2GB RAM, HD3870, WinXP SP3 1280*1024 High - engine je opravdu dobře vyladěn a je v klidu hratelný i při 20-25 FPS, na což obdobná sestava celkem v klidu stačí (byť v nejnáročnějších scénách FPS kleslo i pod 20 FPS).
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 19:03:27
avatar
Vesměs souhlasim s DD, warhead mě prostě nechyt. Na druhou stranu, než sem si uvědomil, že se nudim, byl konec. Takže s koupí týhle hry sem to trochu uspěchal....
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 20:23:10
avatar
To sbirani zbrani ma bejt automaticky jen na lehkou a normalni obtiznost a na vyssi obtiznosti by to melo byt jako v Crysis.

Hra samotna je IMO velmi dobra a koupim ji jakmile odstranej nasledujici problemy.

1. Odstranit Securom (nebo alespon jeho instalacni limity) u verzi prodavanych prez digitalni distribuce.
2. Pridat editor (byl uz v puvodnim Crysis)
3. Pridat 64bitovou verzi (taky byla uz v Crysis)

Edit - co se tyce FPS tak sem nedavno videl na Hardforum.com od jednoho uzivatele velmi zajimavej test - podle jeho vysledku byl velky rozdil v minimalnich FPS podle toho kolik mel v pocitaci RAM - PC s 2GB RAM melo minimalni 10FPS a po naviseni na 4GB skocili minimalni FPS na 15.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hodnoceni 2008-09-27 21:15:59
avatar
Uprimne si myslim ze Warhead si zaslouzi lepsi hodnoceni nez Spore u ktereho by clovek uz pri druhem hrani umrel nudou. Spore se neda uprit ze je originalni a obcas vtipne ale realna doba hratelnosti je extremne kratka.
citaobecna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-30 05:13:26

Cca 50 hodin.
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 20:37:14
avatar
warhead, strhující akce která mě naprosto pohltila a ve stejný okamžik zase vyflusla ven. Prostě kvalitní střílečka s minimen bugů(proti stalkrovi naprostá lahoda), kvalitním zpracování a krátkým příběhem
Tedmen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 21:25:49

Hrál to někdo na xpečkách pod direct 9???Jestli jo tak kolik jste měli fps na high ?????????
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - FPS 2008-09-29 13:14:18

Mám C2D 2.9GHz, 3GB RAM 830FSB, 8800GT 512@ 700/1000 a mám tak kolem 20-25FPS, vše kromě fyziky a stínů(Main) na Enthusiast, FSAA 2x, MotionBlur OFF. Rozlišení 1200x1024.
Slyšel jsem něco o optimalizaci, ale přijde mi to stejně náročné jako první díl. Je to sice hratelné skvěle, ale občas ty dropy na 12-15 nejsou příjemný. Nakonec jsem vypnul FSAA a mám 25-30, dropy pod 20 jen výjimečně.
Nechápu kde vzal autor, že na jeho HW to jede líp...

GiGi
revilo2707 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 21:38:01
avatar
Tak Warhead je pekná porcia zábavy, podľa mňa zábavnejšia ako Crysis. Len jedna vec je mrzutá a to je doba hrania. Za 6 hodín je po hre Inak ide to o pár FPS lepšie ako Crysis, aspoň u mňa hej. Inak som si všimol že Warhead viac žerie RAM. Crysis na very high žral do 1300MB. Warhead mi maximálne zožral 1600MB (podľa in-game infa, ak si ho zapnete cez System.cfg alebo console).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 22:45:26
avatar
vzheldem k tomu, že paměť v PC nemáme na horší časy tak ji využijeme
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 23:05:39
avatar
Podle me by bylo fajn kdyby u novejch her ktery vychazej byla i 64bit verze a clovek si moh v nastaveni zadat kolik si hra muze vzit RAM coz by umoznilo eliminovat nebo aspon vyrazne snizit dobu nacitami pri prechodu do jine lokace.....
miki75 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-28 19:08:12
avatar
No ja mam 64 bit verziu Windows HP a poviem ti ze ani jedna hra okrem povodneho Crysisu nebola na tuto verziu odladena. Maloktora ide pod DirectX 10,0. Crysis ide celkom v pohode no a warhead som estenehral potom vam dam vediet
Neznámý  2008-09-27 21:45:55

jak můžete srovnávat stalkera s crysis?osobně mám obě hry crysis i stalkery a detaily tváří u stalkera je hnus oproti crysis.a ta krajina je taky nezáživná a ponurá.prostě stalker nesahá crysis ani po paty.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 22:41:21
avatar
stalker hnus není ale že tyto hry se nemůžou moc srovnávat má i něco do sebe. jsou to poměrně dost odlišné hry ... i když jsou z evropské domoviny
Neznámý  2008-09-27 23:18:40

podívej já hraju stalkera líbí se mi ta hra,ale co se týče srovnání s crysis je to u mne jednoznačné.porovnávej detaily obou her jako voda,tváře,textury stíny atd. a neříkej,že stalker je lepší
Martincz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-28 09:48:55

Každej nehraje hry podle grafiky... Ale když srovnám náročnost Crysis a Stalkera CS tak má opravdu Stalker náročnej Engine a grafvika působí na dnešní dobu zaostale ale hra je to dobrá..
miki75 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-28 19:10:07
avatar
Subjektyvny nazor. Neviem preco tieto hry porovnavate. Jedna sa uplne o nieco ine. Ale budis ak chcete...
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 23:15:31
avatar
na crysis som dlho s nadsenim cakal. prisiel a po hodine hrania UNINSTAL. Grafika super aj celkovo hra nebola na tom tak zle ale absolutne ma to nebavilo. Ked si zoberem taky Medal of Honor alebo COD to sa neda ani porovnat od tych hier sa ani nemozes pohnut az kym ich neprejdes ale crysis je tuctovka. Farcry 1 bol super tak dufam 2 bude este lepsia
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 23:35:01
avatar
i kdyz sem u crysis vydrzel do konce a warhead me i zabavil tak souhlasim
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Digibody 2008-09-28 02:42:07
avatar
sry za offtopic

DD navrhoval bych zruseni pricitani digibodu za hodnoceni clanku..nekteri 2 nejmenovani panove (Rawen a 000000000) to pojali tak ze prohlizej a klikaj na hodnoceni vsech clanku co tu snad jsou zatim si zhodnotili pres 200 clanku..sice to musela byt ukrutna nuda a je to vec hodna tak maximalne dusevne choreho cloveka ale myslim ze je to dost nefer oproti jinym normalnim uzivatelum..nechal bych bodiky jen za diskuze a mozna to prihlaseni. hodnoceni clanku se zacalo pekne zneuzivat..
Martincz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-28 09:46:52

Warhead bylo opravdu lepši než původní Crysis ten byl jen takovej lepší 3D Mark..

Jinak novej S.T.A.L.K.E.R je bomba :-)
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-28 10:07:24
avatar
Cele to podovanie digibodov je uplna somarina. Jednoznacne by to malo byt ako na kazdom fore Zaciatocnik, Pokrocili, Profik,Expert... proste podla poctu prispevkov
Neznámý  2008-09-28 11:04:33

no ale kdyby byl stalker dělaný v cry enginu2 tak by to byla pecka protože co se týče hraní tak je staler(CS)parádní
R4don [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-28 11:13:50

Recenzente: Psycho nedostal takovou prezdivku kvuli jeho cinum, ale hlavne kvuli jmena.. ktere se vyslovuje hodne podobne jako Psycho[Sajkou] versus Sykes[Sajks]..

jinak dostal jsem strach, ze hlavni recenze je dilkem DDho.. ale po precteni DDho dodatku jsem si oddychl a muzu s klidnym srdcem napsat, ze s DD souhlasim, beru, ze hlavni autor recenze je fanda serie, ale 90% za tohle NIC je fakt moc.. pokud nekdo hral .. bude se mnou souhlasit, ze i 70% je pro warhead uz dost.. u nej me potesilo maximalne jen mirne poladeni vykonu, britsky prizvuk Psycha a prototyp plazmove pusky, s kterou sem si mohl zastrilet vic jak s rucnim atomovym delem z puvodniho Crysis..

ps. ty nove nepratele, myslis tema alienama barevnyma jak lentilky? no a k cene.. co je to s tim omezenym poctem instalaci..? neni to nahodou hlavni duvod "prehnane" slevy?
RaY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-28 12:19:17
avatar
Omg jak jste dpstaly do crysis warhead takovy rozliseni dyt v nastaveni je posledni 1600x1200 a posledni sirouhly je nakejch 1440x900 coz je na mym 24`` monitoru proste humus porad na to nemuzu prijit jak tam dostat vyssi rozliseni.
Neznámý  2008-09-28 12:45:43

tak nechápu co to máš za monitor.já to hraju na 24" ve full hd tedy 1920x1200.takže máš něco špatně nastavené v ovladačich GK
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-28 16:14:23
avatar
pokud ti nejde nasatvit v ovladačích rozlišení, tak edituj config soubor u save ve tvém profilu ;)
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re:RaY 2008-09-29 09:48:36

Hra si vycte z ovladace GK a monitoru jaka rozliseni zvladaji tvuj monitor a GK, porovna je se svymi a ty schodne ti nabidne... Z pravidla to nebyva problem ovladacu GK ale spatne detekce monitoru ktere potom limituji veskera nastaveni resp. moznosti.
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-28 12:21:22
avatar
Crysis Warhead je prozatím hra roku,takže uvidíme jestli ji překoná některá z připravovyných her.O proti tomu Stalker je pro mě zklamaní.Stalker člověk musí hrat delší dobu aby mu přišel na chuť,audio nic moc,spousta chyb a graficky....no nevím.Zato Crysis člověka chytne hned od začátku,audiovizualní stranku jsem u jiné hry nezažil a graficky špička.Stalker měl vyjít tak za půl roku,prostě nedodělaná hra.Pak si ma člověk kupovat originaly......
wildesau [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-28 13:44:52

Na to aby mě hra chytla nepotřebuju grafické ,,orgie" jako u Crysis(i Warhead).Většinu nových her stáhnu a podle toho jestli mě chytnou tak si koupím originál a upřímně u Crysis se to nestalo.Nevím proč, ale mix severokorejců a mimozemšťanů mě nezaujal, grafika paráda, to jo, ale to je vše.Warhead jsem ani nesosal.Je fakt,že jsem spíš fanda série CoD kvůli multiplayeru a RPG, ale znáte to, někdy hru spustíte a nedáte si pokoj dokud není konec a to mě u Crysis nepostihlo.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-28 14:03:06
avatar
hra roku??no nevim..prozatim je pro me hrou roku takrka dokonaly mass effect uvidime jestli se to jeste zmeni..sanci ma ale asi jen gta IV nebo far cry 2. fallout 3 se mi teda moc nelibi protoze u prvniho a druheho dilu sem stravil moc casu a moc me bavili. a oblivion me po 15 hodinach zacal pekne nudit..no sem na nej zvedavej
miki75 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-28 19:15:45
avatar
Moj rec. Tolko bugov v jednej hre je fakt sila.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-28 20:47:10
avatar
copak?na opatchovanou verzi jeste nevysel crack nebo co???
DJMN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-30 21:41:52
avatar
Vyšel jenže i po patchi kterej opravuje asi 200 chyb u kterých se člověk někdy fakt pobaví např."Byla opravena chyba způsobující, že postavy pobíhaly kolem s odjištěnými - granáty v rukou." nebo "některá npc postava po splněni ukolu vam peníze vzala misto aby dala" je hra stále velmi nedoladěná a obsahuje hodně chyb .
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - mno nevím 2008-09-29 04:01:11
avatar
Crysis sem viděl na invexu a jak sem spatřil že hrdina je naprosto nezničitený ,se skoky kdoví kolik metrů daleko ,regenerací atd,tak sem prohlásil že to je kravina pro low skill hráče. Takové AWP2,za mariňáka na nejvyšší obtížnost,to je hra.....
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-28 17:14:54
avatar
Proč odpovídáš,když jsi Crysis jen viděl?AWP2 jsem před několika lety dohral 2x,takže pokud srovnaváš tyto dvě hry,tak asi by jsis měl najít jiného koníčka....
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kvalita 2008-09-28 17:37:34

Pokud si člověk pouští hru opravdu pro odreagování a zábavu a nehledí na okolí, hledání chyb a všemožné hypovaní, tak si tu hru užije mnohem víc a warhead je sakra zábavnej počin, to se musí nechat. Jako samostatnej kousek pokud člověk nehrál originál, tak to určitě potěší na 90% s jediným mínusem a to krátkou herní dobou. Jako datadisk 85%.
nnevimm. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-28 19:01:14

Zdravim, hrál jste to někdo na HD4850? Když hru zapnu tak úvodní loga mají uplně rozhozenou grafiku (čtverce tak 10px x 10px) a občas je rozhozený i menu. Na nastavení hráč a fanatik hra po načtení spadne. Na střední detaily spadne asi tak po hodině. Nevíte co s tím? (zkoušel jsem na Cat 8.8 a 8.9)
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-28 19:07:10
avatar
mě to dělal původní crysis. je třeba mít nainstalovaný internet framework a mít hru opatchovanou a už by to nemělo zlobit co se týče padání.jak to spadne? vyhodí to nějakou hlášku jako např: program byl ukončen-a následně neodpovídá nebo nic?
nnevimm. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-28 23:21:56

internet framework? myslíš .net framework? .Net framwork bych měl mít nejnovější.
Jo hází to program byl ukončen a neodpovídá.
miki75 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-28 19:21:02
avatar
Kamos to dohral na HD 4850 a bez vaznejsich problemov. Kukni sa na patche a neviem ci mas dost ram pamete. Niekedy aj podprocesy slusne rozhadzu hru
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-28 19:46:50
avatar
Ja fakt nevim co DD proti Crysis porad mas, me prijde warhead naprosto uzasny, skvela grafika (hlavne uzasne efekty) me naprosto pojltila, spousta nepratel a a obecne zbesilejsi tempo hry se mi hrozne libi. Na automatickem sbirani znrani nic nelogickeho nevidim, sebere se ti munice, zbran si musis vymenit rucne, co je na tom proboha nelogickeho? Podle me to je super, zdrzovat se sbiranim pistoli na zemi zase me prijde jako herne prekonane

Ale ta grafika je dost narocna, pri zbesile akci jde framerate i pod 20fps (mam Radeon HD 4850), souvisi to i s tim, ze i na Win XP lze nastavit nejvyssi detaily, takze asi tolik k pokrocilosti DX10
R4don [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-16 14:54:04

na jakym nastaveni a rozliseni bezis kdyz ti to klesa pod 20fps?
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-28 21:58:12

DD nějak se nemohu ubránit dojmu, že tvoje kritické hodnocení je takové jen proto, abys "neztratil tvář" ve světle toho, co jsi o Crysis Warhead tvrdil v pravidelných novinkách tady na webu. Já osobně považuji Warhead za vynikající hru, která ukončila herní sucho. Graficky pořád extratřída ale důležitější je, že hlavní zlepšení se koná v hratelnosti. Mě Warhead nepustil dřív než s titulky na konci. To rozhodně nemohu říct o Stalker Clea Sky, který mě naopak zklamal. Původní atmosféra je z části pryč (ve Warhead naproti tomu silně zhoustla a získala na dynamice), Clear Sky má spoustu bugů a krátce po vydání je na světě snad pátý patch (přestal jsem to sledovat protože jsem to nedohrál ani do konce a odložil až si to hoši doladí). Warhead má také několik bugů ale nic fatálního ..jsou to spíš jen "úsměvné" drobnosti jako levitující korejec, když ho strefíte v autě apod. Prostě ztotožňuji se z hodnocením tvého kolegi, že se jedná o výbornou hru.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-28 22:33:36
avatar
za svým hodnocením si stojí, já mám hodně rád 3D FPS, ale WarHead mi prostě nepřijde nijak zvlášť skvělý ... naopak Stalekr CS je super pařba njn asi se neshodneme
nnevimm. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-28 23:44:11

Proč furt srovnáváte Crysis se Stalkerem? To jsou dvě úplně odlišný hry. Srovnávejte Stalkra třeba s Gothicem Oblivionem nebo Falloutem a Crysis s Farcry nebo CoD, ale ne spolu. Jediný co se dá srovnávat je grafika a tu má Crysis lepší.
Očividně doktor má rád klasický FPS proto mu Crysis jako hra sedne líp než stalker. Naopak ty ses asi už zažral do Stalkera tak na nějaký bugy kašleš a o to u RPG jde vžít se do tý hry. Ale kvůlí tomu že máš radši RPG (a to je vidět i z toho hodnocení SP CoD4 )není důvod shazovat Crysis. I když mě sedlo CoD4o něco líp než Crysis pořád je to pro mě dneska jedno z nejlepších FPS
graup15 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-28 22:54:15

Taky se přikláním k maximálnímu hodnocení.Je to jen hra a to vynikající s maximálním designem.Co víc od toho chtít..je to střílečka v nejlepším možné grafice co dnešní PC zvládne.Poslední dobou mám pocit,že recenzenti hledají ve hrách nějaké duševno,poselství a bůhví co ještě.K čemu? Hra je na odreagování a to Crysis Warhead splňuje na 100%.Navíc je to velmi dobrý bench mark výkonosti počítače.Takže asi tak.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re:graup15 2008-09-29 10:01:44

Tva pridana hodnota "Navíc je to velmi dobrý bench mark výkonosti počítače.Takže asi tak." je opravdu velmi smesna, uz jsem videl levnejsi bench marky...

Nechapu to, ja s tvym hodnocenim souhlasim ale takoveto zbytecne(cti nepodstatne az absurdni) dovetky pak delaji z tveho prispevku zcela zbytecne "neobjektivni fandeni"....
Colin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-29 09:48:45

Mě se Crysis WH moc líbil. Pokud to srovnám s předchozím dílem, tak opravdu přibyla akce, pár novějších zbraní, zajímavé lokace a nové dopravní prostředky, což je opravdu jedině ku prospěchu. V čem Crysis WH pokulhává je doba hratelnosti, ale pokud to vývojáři mínili jako takový "datadisk", tak to není úplná tragédie a ta akce to vynahradí. Já osobně hodnotím WH výš, než bych hodnotil první díl. Jiné hry (např. Stalker)bych s touto nesrovnával, každá je v něčem jiná.
kuko61 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-30 11:20:39
avatar
Tak pre mna je Warhead bomba. Neviem ci absolutní, kazdopadne ma velmi bavi. Ale nehovorim ani tak o Warhead, ako o multiplayeri Wars. Priznam sa, ze hry si kupujem hlavne koli multaku, singlplayer ma az tak nebavi. Aj v tomto pripade som hral Warhead asi 30 minut, potom som zacal hrat Wars a k singlu som sa uz nevratil - ale kedze je kratsi, mozno ho niekedy v buducnosti prejdem.
Povodny MP Crysis som nehral, takze bol pre mna mod Power Struggle novinkou a je naozaj vynikajuci. Sice sa este stale po par dnoch hrania oboznamujem s pravidlami a taktikou (podrobnejsi navod ako hrat tento mod totiz nikde nie je), ale zazil som tam naozaj napinave boje, je tam priestor aj pre zbesilu akciu, aj pre stealth styl boja
Jedine, co ma trochu mrzi, je malo DX10 servrov (a na tych, ktore su, je malo ludi), predsa len s destrukciou prostredia a pripadnym nocnym bojom je to este o kus lepsie...
Wars je vynikajuca hra, na ktorej moze Crytek do buducnosti bez problemov stavat svoj multiplayer a dalej ho rozvijat a zdokonalovat. Prva verzia sice nie je bez mensich chyb, ale dufam, ze patch ich odstrani.
Dnes som tiez cital na MyCrysis, ze sa chysta modifikacia (neoficialna) - CTF mód. Ak bude dobre urobeny a budu kvalitne mapy, bude to len dalsie + pre Wars...
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 14:10:28
avatar
Takže pôvodný Crysis prepadák. jediné čo ho zachraňovalo, bola grafika, aj keď...
Warhead, takto mohol vyzerať Crysis hneď na prvý pokus. Hrateľnosť sa extrémne zlepšila, konečne som sa pri tom bavil tkmer celý čas. Súboje pôsobia vierohodnejšie. Grafika je na max nastavenie stále dychberúca, aj keď pri rovnakom hardware/7950Gx2/ na ktorom vyzeral farcry úžasne a pritom plynule, vizerá oproti tomu plynulý Warhead nechutne.
Ale to by som prežil. hlavná výtka smeruje inde. Kvalitné hry si poctivo kupujem. Zbierka sa utešene rozrastá. FarCry2 istý, tomb taktiež atď, ale dať 1000Sk za 3,5 hodiny hrania????!! To už by som naozaj okrádal rodinu. Bez srandy.
Tak ako sa hovorilo, že FarCry je len lepšie tech demo, opak bol pravdou. Teraz sa tvorcovia kasali, že chcú všetkým ukázať ako sa robia naozajstné hry a urobili skôr tech demo.
Takže v rámci komplexného hodnotenia, tj. koľko toho dostanem za svoje peniaze, dávam 6/10
kuko61 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 19:13:24
avatar
Ak beres CW ako singlplayer, suhlasim, ze to je malo muziky za vela penazi (co sa dlzky hry tyka). Kto chce hrat hlavne multiplayer, moze si k tvojmu hodnoteniu kludne pripocitat 3 body
Ja osobne povazujem pri hrach ako MOHAA, CoD a aj Crysis Warhead multiplayer za dolezitejsi a prinasajuci viac zabavy ako singlplayer. A este k tej cene, nastastie uz nemusime byt odkazany na nase obchody, cez EAstore som CW kupil za 740,- Sk a na D2D vyjde v prepocte dokonca 670,- Sk.
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 20:18:30
avatar
No ja som skôr na singl, mám rád, keď hra niekde smeruje a na konci to vyvrcholí. jediné čo som hral cez mulťák bolo COD4, jeden čas som fakt drtil, dá sa povedať, že som bol na špici na serveroch kde som hral, lenže... Po čase ma to proste prestalo baviť, prišlo mi, že stále robím to isté a začalo mi to pripadať ako zabíjanie času, tak som sa zasa vrátil ku singlu a iným hrám.
Takže máš pravdu, ak hrá niekto viac multiplayer, budiž, hra pre neho môže mať tú hodnotu. Ja som si radšej za tú cenu kúpil gears of war a timeshift a myslím, že som za svoje peniaze dostal oveĺa, oveľa viac zábavy. Trúfam si povedať, že si aj tak väčšina ľudí kupuje hry kvôli singlu.
Začínam mať totiž už averziu k tomu, ako neustále tvorcovia hry skracujú. Nech ma nemajú za blbca. Veď tie hry končia skôr ako začnú.
Inak trocha mimo, aj ja chcem teraz kupovať 4870ku, ako si s ňou spokojný? ako Ti išiel ten warhead?
kuko61 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-02 12:44:49
avatar
Co sa tyka 4870, zatial som spokojny. Mam OC verziu, ale mam ju podtatktovanu z 780/1000 na referencne takty, lebo sa mi pri Crysis stavalo, ze system zahlasil, ze ovladace prestali pracovat a musel ich resetnut. Neviem, ci to bolo nestabilnymi ovladacmi, hrou alebo prehrievanim napajacich regulatorov, ktorych teplota je pri zatazi okolo 100 stupnov. S referencnym taktom sa mi to zda stabilnejsie...
Co sa tyka vykonu, na 90% hier co som skusal je pri mojom rozliseni 1280x1024 dostatocny s velkou rezervou - FPS okolo 100 a viac. Karte dal viac zabrat Assassins Creed a hlavne Crysis Warhead - pri nom by som si vedel predstavit v kompe aj vykonnejsiu kartu . Vcera som robil nejake pokusy a mal som priemerne FPS okolo 35-40, minimalne 25 a max 70. Dost mi pomohlo pretaktovat procesor z 3 na 3,6GHz, minimalne FPS stupli na 35, priemerne na 50-55 a max zostali na 70-72. Vacsinu merani som robil pod DX9, pod DX10 to bolo o 8-10 FPS menej, ale pri singlplayeri je vizualny rozdiel medzi DX9 a DX10 maly. Pouzivam este upraveny cfg - CCC v 1.2 http://www.mycrysis.com/thread.php?threadid=37440&hilight=ccc
Okrem toho ze pri vynikajucej vizualnej kvalite pridava navrch par FPS oproti max detailom, odstranil sa problem s lagmi pri nacitavani textur, ktore boli niekedy dost neprijemne...
Predpokladam, ze graficka narocnost hier, ktore vyjdu v blizkej buducnosti, sa bude zvysovat, preto keby som kupoval GF kartu teraz po skusenostiach, mal dost penazi a kedze je uz na trhu 4700X2, asi by som kupil tu a mal by som na dlhsi cas pokoj. Ale aj so zostavou ktoru mam, je priestor na podstatne zvysenie vykonu, Predpokladam ze po prichode Nehalemu budu 775 Quad procesory za dobre ceny a oplati sa nejaky o rok kupit (ak budu este v predaji) a co sa tyka grafiky, mozem dokupit druhu 4870 do CF - moja predstava ceny o rok je okolo 3000,-
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-03 12:12:38
avatar
Vďaka za vyčerpávajúcu odpoveď
No ta nestabilita o ktorej píšeš môžu byť naozaj tie regulátory. Jedine sa pohrať s chladením. Zaujímavé s tým procesorom, ja mám C2D6600 na 3,3 a napr. Pri pôvodnom Crysis mi išiel priemerne okolo 70 perc., takže dosť veľký nárast aký píšeš. Zaujímavé.
Neviem ale či bude náročnosť narastať, s ohľadom na rozšírený Unreal3 a hlavne na multiplatformovosť by som to tak dramaticky nevidel. S tou x2, neviem neviem, mam 7950GX2, dal som za nu 22 litrov /mám ju asi tretí rok myslím/, je sice pravda, že vydržala do teraz, stále si na nej väčšinu hier zahrám viac ako dobre, min. polovicu aj naplné pecky, ale...keď vidím, že za koľko kúpim grafiku dnes, ktorá má lepší výkon ako tá moja, tak by som už do drahej grafiky nešiel. Preto tá 4870ka asi vyhráva.
rommel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Crysis Warhead 2008-10-05 10:17:00

Warhead jsem bohužel nehrál, proto na něj nebudu ani nadávat. Původní Crysisi měl spoustu bugů a špatný konec, jinak se mi líbil 86%. Proč nemám Warhead doma? Důvodem číslo jedna je přemrštěná EA cena, důvodem č. 2 jsou blbé ochrany a aktivace přes internet.
atarik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Naročnos 2008-10-06 09:33:52

Až se divím na jakých sestavách vám to jede na high... Mám C2D 6750, ATI 4850 512MB, Vista Ultimate 64bit a když jsem měl 2GB ram tak jsem byl rád že to jede na střed a 1280x1024. Někde jsem se dočet že si CW ve full veme přes 2GB ram. Dokoupil jsem mám 6GB a vono to vážně funguje :-D Teď jedu na High a pohoda....
Anonymní  2010-01-27 22:29:02

Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!