NVIDIA v problémech? Activison-Blizzard končí na GeForce Now! Herní tvůrci ignorují NV?
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 12 únor 2020
alt

 

 

 

 

 

  • NVIDIA v problémech?

    Activison-Blizzard končí na GeForce Now! Herní tvůrci ignorují NV?

Společnost NVIDIA před pár dny oznámila start své streamovací služby GeForce NOW, v rámci které vám pronajme „virtuální PC“, na kterém můžete vzdáleně hrát a spouštět hry z různých služeb, aniž byste měli doma výkonný PC nebo konzoli. Sama služba dává v této podobě alespoň nějaký funkční smysl pro uživatele, na rozdíl od v současné podobě politicky nesmyslné Google STADIA. Jenže je tu pár velkých otazníků. V první řadě, NVIDIA oznámila velmi příznivou cenu. Ale ta je tak nízká, že pochybujeme o tom, že vůbec zaplatí náklady na provoz serverů, natož na budování a údržbu služby. Další věcí je pak fakt, že sice teoreticky by mohla fungovat s každou herní službou a hrou, ale ani vzdáleně dnes nefunguje. I těch pár služeb, které nyní podporuje (STEAM např.), tak jen minimum her z nich skutečně funguje a je podporováno.

Jedny z her, které byly funkční a podporovány, jsou ty od ACTIVISION BLIZZARD. Tento vydavatel byl hlavním partnerem NVIDIA několik let na mnoha úrovních, kdy pomáhal mimo jiné i s vývojem GeForce NOW služby. Jeho hry tak tvoří páteř nabídky. Sama NVIDIA je tedy evidentně v šoku z toho, že jen pár dní po ostrém spuštění, Activision oznámil, že spolupráci s NVIDIA okamžitě končí a jeho hry z nabídky stahuje a nebudou na této platforma podporované!

To je dost citelný zásah, protože Activision Blizzard byl jedním z posledních významných vydavatelů her, který s NVIDIA vůbec ve velkém spolupracoval, zejména v rámci GeForce NOW služby, která tak efektivně přišla o velkou část těch skutečně podporovaných a funkčních zajímavých her. A naše zdroje potvrzují, že většina lidí u NVIDIA je stejně překvapena, jako všichni ostatní a nic podobného neočekávali a nevědí, proč se Activision tak rozhodl.

To samo je stále nejasné. Firma jen oznámila, že prostě s NVIDIA končí. Proč se tak stalo, nebylo nijak vysvětleno. Mnozí spekulují o tom, že Activision jednoduše plánuje vlastní službu a nechce tedy spolupracovat a podporovat možnou konkurenci, což se zdá být pravděpodobné, ale na druhou stranu načasování nedává smysl. ACTIVISION spolupracoval s NV roky na vytvoření této služby, takže pokud by měl v plánu udělat vlastní, proč by to dělal a proč by nechal NV spustit GeForce NOW před pár dny se svou knihovnou her, co by páteří nabídky? Ne. Podle mého leží problém úplně jinde. Mám dokonce za to, že rozhodnutí ACTIVISION nebylo ani náhlé, jen NVIDIA to tak vlastně oficiálně podává.

  • NVIDIA je téměř zcela ignorována

                                        herními vývojáři a není to náhoda.

Ještě několik let zpět, bylo oblíbeným argumentem zastánců NVIDIA a proč si koupit NV grafiku to, že firma úzce spolupracovala s herními vývojáři a prosazovala své technologie a „optimalizace“ (ačkoliv nebyly přínosem natož skutečnými „optimalizacemi“) do her. Nebylo tedy nic zvláštního, že NVIDIA logo bylo ve většině hlavních vydávaných hrách atd.

Jenže během působení současné generace her, se věci výrazně změnily. Poslední roky, kdy tvůrci pracují na hrách nové generace pro současný a nový HW a novou generaci konzolí, je NVIDIA prakticky ignorována. Za to logo AMD se objevuje v mnoha hrách v nevídané míře. Náhoda to není!

Tohle je přímý důsledek toho, že AMD dodává a pohání herní konzole, a tedy drtivou většinu herní platformy. NVIDIA sice prodává 70% herních PC grafik, tedy desítky milionů hráčů, ale AMD má 70% celého trhu s hlavními herními zařízeními, tedy kombinaci PC + PlayStation + Xbox, což znamená stamiliony hráčů. Z pohledu herních vývojářů samozřejmě dává smysl spolupracovat hlavně s AMD. Jsou tací, kteří se snaží zlehčovat a ignorovat stav věcí a situaci. Napomáhá tomu samozřejmě marketing NVIDIA, který dokáže „prodat“ těch několik málo titulů, kde nějakou spolupráci NV měla (zaplatila si ji) a udělat je tak viditelnými, jako by NV byla všude. Což proti desítkám titulů vzniklých ve spolupráci a optimalizované na HW AMD, je ale reálně jen plivnutí do oceánu.

Krásným důkazem je situace kolem NVIDIA RTX efektů. Firma tvrdila, jak vše krásně funguje a technologie je tady hotová a funkční a hned ve hrách, když v roce 2018 uváděla RTX grafiky. Prostě vše funguje a šéf firmy tohle zopakoval na té zmatené prezentaci nejméně 100x, protože se snažil ze lži udělat pravdu. Fakt, že to ani trochu nefunguje, natož že je to ve hrách, jsme zjistili o pár týdnů později. Navzdory proklamacím hry, které měly mít RTX podporu, ji neměly a nic se na tom nezměnilo ani další měsíce. Z původních plánů jen zlomek her dostal RTX podporu a u většiny to bylo až v době, kdy už hru měli všichni dávno dohranou. A to způsobem, že přínos byl prakticky neviditelný, za to snížení výkonu v FPS bylo rapidní. Zkrátka NVIDIA vědomě a zásadně přeháněla ve svých slibech, ačkoliv věděla, že prostě nemá potřebnou podporu a spolupráci herních vývojářů a je valnou většinou stále více ignorována.

Jenže situace je pro NVIDIA stále méně příznivá. A to nejhorší právě přichází s novou generací her. Nová generaci konzolí totiž používá aktuální procesorovou i grafickou architekturu AMD (ZEN a NAVI). To je zásadní věc, něco, co tu nikdy před tím nebylo. Současná generace PC a konzole mají prakticky stejnou architekturu a NVIDIA na technologický vývoj a následné optimalizace tak nemá téměř žádný vliv, a ten co má, tak záměrně marketingově výrazně přeceňuje. Protože NV používá technologie jako marketingovou zbraň, ne jako technologický přínos natož optimalizace. Pro tvůrce her je tedy naprosto nezajímá spolupráce s NV dnes. Mezi posledními záchytnými body této firmy, byla tedy její služba GeForce NOW. V rámci ní spolupracovala s některými vývojáři a zejména ACTIVISION BLIZZARD byl jejím dlouholetým hlavním partnerem.

A ztráta této spolupráce je velmi zásadní a velkým problémem, který NV nedokáže vlastně vyřešit. Ztráta partnerství a podpory jednoho z největších vydavatelů je naprosto zásadní a nahradit jiným ji půjde těžko. Protože skoro všichni mají jiné plány a zájmy. Spolupráce s NVIDIA navíc nedává pro většinu tvůrců her, prakticky žádný smysl dnes. Drtivá většina titulů je multiplatformní a vychází v rámci služeb, kde NVIDIA nemá žádné prostředky ani páky ani není HW přítomna. Její nadějí získat nějaký vliv, byla právě GeForce NOW služba. Ale místo jejího rozšiřování přichází jen pár dní po jejím ostrém spuštění překvapivé a zásadní omezení. Velmi špatně to pak vypadá z hlediska optimalizací her jako takových.

 

 

  • NVIDIA je obětí svého marketingu?

Na rovinu říkám, že NVIDIA si za to může do značné míry sama. Mnoho hráčů ale i vývojářů svým přístupem k věcem silně zklamala. Pokud jde o optimalizace, většinou to znamenalo, že hra s účastí NVIDIA běžela mizerně na všem, včetně grafik NVIDIA, což bylo v přímém kontrastu s hrami, které byly optimalizovány ve spolupráci s AMD. Ty běžely skvěle prakticky na všem, vč. NV grafik. Důkazů a případů, kdy AMD házela hráčům i konkurenčnímu AMD klacky pod nohy, najdeme nespočet. NVIDIA ale záměrně dělala technologie jen pro sebe a výrazně HW náročné (čti neoptimalizované), protože potřebovala donutit uživatele si kupovat její dražší nové grafiky. NV prodává grafiky, ne hry. Přístup k PhysX, GameWorks a dalším technologiím byl tedy mizerný. Na začátku nadějné technologie s potenciálním přínosem byly zašlapány záměrnou snahou marketingu NVIDIA je použít jako zbraň proti uživatelům, nemají tu správnou kartu (ať už s čipem AMD nebo NV). Nikoliv jako skutečně přínosnou věc pro hru, hráče a vývoj her samotný. NVIDIA v posledních letech nebyla dobrovolně vyhledávaným partnerem, ale spíše trpěným otravným elementem, když tvůrci nebo vydavatel konkrétní hry potřebovali trochu vylepšit své hospodaření, takže se jim marketingové peníze NV hodily.

NVIDIA si za svou pozici může naprosto sama, její nevybíravý přehnaný za hranu jdoucí marketing a přístup, prostě dělá své. Současně také utrpěla významnou personální ztrátu, když hlavní tvůrce, technologický stratég a architekt mnoha jejích klíčových technologií, který jim dával alespoň nějaký smysl, Tom Petersen, přešel po 15.letech od NV do Intelu. NVIDIA jej nedokáže nahradit a nutně se to musí odrazit ve spolupráci a vztahy s herními vydavateli a tvůrci. Tom Petersen je velmi respektovaný odborník a byl umírněnější, pokud jde o marketing za každou cenu. NVIDIA prostě nemá nikoho podobné vážnosti, stylu, významu a především zkušeností a schopností.

Já osobně si myslím, že právě absence Toma Petersena může být jedním z důvodů, proč ACTIVISION ze spolupráce s NVIDIA vycouval. A dost možná to ani nemuselo být náhlé rozhodnutí, kdy NVIDIA prostě jen celou komunikaci a věc kolem nezvládla. Nedává prostě moc smysl z perspektivy ACTIVISION, aby nechal NV spustit službu s jeho hrami jako páteří nabídky a o pár dní po mnoha letech jakoby náhle ze spolupráce vycouvat. Není totiž ani moc jasné, kdo vlastně Toma Petersena nahradil, a kdo tedy rozhoduje a utváří celou technologickou strategii a spolupráci kolem herních věcí atd. Zjevně to ale nemůže být nikdo schopný, když jen pár dní po spuštění významné služby, přijde o hlavního zásadního partnera, se kterým tu službu vyvíjel a na jehož hrách je nabídka postavena. Tím spíše, že u NVIDIA vypadají opravdu překvapeně.

Jako člověk, co to všechno sleduje dost z blízka a podrobně, a ví, co Tom Petersen pro NVIDIA znamenal, vlastně překvapený nejsem. NVIDIA dělá tzv. silový marketing a styl „spálené země“. Její představa o spolupráci je „uděláte co řekneme“ jiný názor je nepřípustný, jakákoliv byť objektivní kritika je nepřípustná a trestá se tvrdě pomlouváním a útoky na všech levelech. Prostě pokud nechválíte NVIDIA a nestojíte v šiku za vším co říká, jakkoliv jsou to lži, jste nepřítel. Je to legitimní marketingová strategie, zjevně na spoustu lidí funguje, ale má svá omezení. Tom Petersen byl jeden z mála lidí u NV, s kým se dalo mluvit. Nikoho takového v současné NV dnes nevidím, rozhodně ne v marketingovém oddělení, které není schopno jakékoliv konstruktivní spolupráce. zmůžou se jen na okopávání kotníků, když jim někdo připomene, že kromě jejich NVreality je tu také ta skutečná a objektivní. A že jejich přístup nepomáhá vytvářet dobré jméno společnosti NVIDIA.

Pokud chce NVIDIA vytvářet pozitivnější obraz sebe sama, přilákat nové partnery, včetně nějakého, kdo by nahradil ACTIVISION atd., bude muset zcela změnit svůj stávající přístup. Protože na obzoru jsou další problémy a změny reality. Je rozdíl, když podnikáte za situace, kdy váš jediný a menší konkurent nemá reálně skoro co nabídnout, a tím, když vám skutečně někdo konkuruje, nabízí i lepší podmínky pro vývojáře her. A k tomu se chystá vstoupit na trh ještě další konkurent, který na rozdíl od toho prvního, je mnohem větší a bohatší s dominantním vlivem, na jehož písečku vlastně působíte a jste závislí. To je situace NVIDIA … když neignorujete fakta, souvislosti a realitu.

Vše samozřejmě bedlivě sledujeme a sledovat budeme.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-12 17:50:18
avatar
Nvidia je v akych problemoch? Zajtra financne vysledky. Ma to byt cez 3mld usd takze s usmevom dalej..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-12 17:54:31
avatar
kdo kde v článku mluví o financích? O tom přeci zpráva vůbec není ...

tře Intel také dle financí žádný problém nemá a jeho CPU jsou dle financí jasně nejlepší ... ;)

o tom to není. Vypněte ten svůj fanatismus a zaujetí pro značku a přemýšlejte nad tím, o čem to skutečně je ...
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-12 17:54:20
avatar
Problem je ked je firma v nejakych tazkostiach podla nadpisu ako si dal. A to nvidia nie je
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-12 17:56:39
avatar
problémy jsou různého charakteru .... nikdy v nadpisu není nic o tom, že by NV měla finanční potíže ... a není to ani nikde v článku. není to tam, protože NVIDIA žádné finanční potíže nemá, takže nevím proč bych o tom měl psát článek ...

problém, o kterém je článek, vůbec nesouvisí s financemi (alespoň ne v tuto chvíli) ....
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-12 18:21:08
avatar
Takže potíže má služba geforce now, ne nvidia jako taková. Klidně to může být tím že se nedohodly na podmínkách pro ostrý provoz, nebo za to můžou erupce na slunci. Dokud se nevyjádří nvidia nebo Activision Blizzard tak jsou to jen spekulace.

[i]
Problem je ked je firma v nejakych tazkostiach podla nadpisu ako si dal.
[/i]

Tohle bych zopakoval, to co jsi napsal jako odpověď Donu Feketovy na tom prakticky nic nemění.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-12 23:10:28
avatar
ne, problém má NVIDIA, protože jestli nevidíš jako problém, když tě náhle opustí klíčový partner a vezme sebou většinu z toho málo zajímavých her, co NOW nabízela a udělá to jen týden poté, co službu spustila a ty hry tam prostě nejsou, tak je to problém ....

takže ano, NVIDIA má zjevně problém, ty hry tam prostě nejsou a přišla o hlavního letitého partnera, to není jen tak.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-12 23:28:01
avatar
No neřekl bych že by tam těch her bylo aktuálně zrovna málo. Navíc se ten list pořád aktualizuje a hry přibejvaj, ale tedy po dnešku i pár ubylo no. Ať si je ten zaprodanej
čínskej blizzard strčí tam kde má už W3:reforged( Officiální jméno W3:REFUND)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-13 00:23:22
avatar
jenže Activision má zrovna ty populární hry, které lidi opravdu chtějí hrát ;) .. ne náhodou je to to asi největší vydavatel her na světě. Takže služba bez jeho her je dost naprd. Ačkoliv samozřejmě souhlasím, že poslední kroky tohoto vydavatele stojí za starou belu a osobně prakticky už dávno Blizzard hry nehraji ... tohoto vydavatele podporovat nebudu ....

ale nejsem v pozici provozovatele herní streamovací služby, takže já si ignorovat Activision dovolit mohu. NVIDIA ne.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-13 00:10:27
avatar
Ale Geforce now, alias streamované hry přes internet snad nejsou hlavní artikl Nvidie na kterém by stálo jejich podnikání.

Pokud by podnikání Nvidie stálo na službě GF Now tak ano, souhlasil bych že má Nvidia problém, takhle má problém akorát služba GF Now a možná vedení kterému se myšlenka takového hraní líbila.

Activision se koncem ledna dohodl na streamu jejich her s googlem(google stadia), takže mohli dostat jednoduše lepší nabídku výměnou za nějakou formu exkluzivity ve formě neprodloužení smluv na GF Now.

https://www.ccn.com/activisions-new-google-deal-could-make-stadia-buyers-happy-finally/
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-13 00:16:32
avatar
já o koze ty o voze ...

jak píši v článku, GF NOW dává jako streamovací služba na rozdíl od STADIA pro uživatele funkční a ekonomický smysl, ale pochybuji nad její udržitelností za ty ceny, co rozhodně nepokrývají náklady a napsal jsem o tom v pedchozím článku.

Současně ale nelze mávnout rukou nad tím, že NVIDIA opustil její hlavní herní partner, který jí pomáhal dlouhé roky a spolupracoval na vytvoření služby, ze které se jen týden po jejím spuštění na hodinu stáhl a s tím i možnost hry hrát. Activison je navíc tak významný a jeho hry tak populární, že má-li mít NVIDIA GF NOW smysl, tak Activision hry na ní prostě jet musí.

Takže ano, NVIDIA má problém, bez ACTIVISION je pozice a nabídka její platformy omezena a citelně tím ztrácí na atraktivitě pro mnoho hráčů. To je prostě fakt. Navíc dlouholetého hlavního partnera jako ACTIVISIOn si NV prostě nemůže dovolit takhle ztratit .... a jak říkám, za tím nepochybně stojí i změna u NV, kdy ve firmě chybí citelně osobně jako byl Tom Petersen a to z mnoha jiných hledisek ....
Fobos224 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-13 12:00:18

Ano,stejně jako intel...s úsměvem.

Chtělo by to, aby oběma těmto firmám strnul tento úsměv.

Pokud bych výrobky obou firem kupoval,tak jen z těchto důvodů bych podpořil někoho jiného,nebo nikoho,jinak souhlasíte s chováním,které je obecně nepřijatelné.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-12 18:42:51

Prosim vas, je tu nekdo, kdo veri tomu, ze hrani her pres vzdalene pripojeni muze fungovat?
Mozna tak strategie ale urcite ne strilexky...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-12 21:22:54

Možná hraje roli velikost hry v GB. Třeba takové ty jednoduché střílečky do 10GB zabraného disku by mohly šlapat v pohodě.
U těch her, které zabírají 30-40 a více GB to může být právě problém. Ale to jsou jen mé domněnky.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-13 00:14:36
avatar
Možná by sis měl zjistit jak ta služba funguje, když přistupuješ na vzdálenou plochu, taky nezáleží na tom jak velký je systém na který se připojuješ...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-13 01:17:41

ok, takže fyzicky musíš mít hru nainstalovanou. V tom případě by nezáleželo na hře jaké má množství dat. Je to tak?

Edit: jj hra běží jinde na servru a hráč se jen připojí a ovládá hru. Díky.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-12 22:11:13

GeForce now je v současnosti nejlepší na poli Streamování her. Používám ho s GamePadem na slabém notebooku (nulové nároky na GPU a HDD). Na rychlé střílečky s myší to není.

To jsem si chtěl na Steamu u ACTIVISIONu koupit CoDka.
a nVidie ty hry vůbec neprodává, hráč už je musí mít
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-12 23:26:11
avatar
Hrozně záleží jaké máš síťové spojení na jejich server.
Pokud bys seděl například v Praze na optice a jejich server by byl v některém z Pražských datacenter, tak je možné, že i single player FPS bude OK, ale čím dál budeš fyzicky od jejich serveru, čím víc bude na cestě aktivních prvků a čím horší bude tvá internetová přípojka, tím víc to bude spíš na strategie a adventury;-)
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-13 10:17:31
avatar
Hraju na PS now, dohrál jsem Last of Us a Uncharted 3, teď hraju Horizon, občas LBA3 a všechno v pohodě hratelný.
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Drobná chybka c: 2020-02-12 18:54:28
avatar
Důkazů a případů, kdy AMD házela hráčům i konkurenčnímu AMD klacky pod nohy.
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-12 21:15:51

Jo má tam chybu.
Důkazů a případů, kdy "AMD" házela hráčům i konkurenčnímu AMD klacky pod nohy.
--
Důkazů a případů, kdy Nvidia házela hráčům i konkurenčnímu AMD klacky pod nohy.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-13 11:22:32
avatar
I když to tak autor asi nemyslel tak to vlastně dává smysl... AMD dělá velmi dobrý grafický karty po stránce hardware ale pak jim hází klacky pod nohy tím že neudělá pořádně ovladače, BIOS nebo na tu kartu dají hlučný chladič skoro každý den vidím na YouTube video kde někdo popisuje problémy s ovladači pro AMD karty jako např. dnes vydané video od Hardware Unboxed Odkaz
jago [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-13 13:28:17
avatar
Mas i vlastnu skusenost alebo len to co pozeras na YouTube? Ja uz mam AMD roky a problemy s ovlacami alebo BIOSom nemam. A dokonca ani z hlucnostou, ale to je sposobene tym ze mam kvalitne a tiche chladenie.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-13 18:29:49
avatar
Osobně mám v PC od října 2018 MSI RTX 2080Ti GAMING X TRIO a běží taky bezchybně a tiše, i když se psalo o tom jaký jsou Turing karty fail, že mají vadné paměti atd, jinak osobně jsem i stavěl pro známé 7 PC s AMD RX 5700/XT kartami, a nevím o tom že by měli s nimi problémy ale to je jen 7 lidí o kterých vím osobně... takže to neznamená že nikdo problémy nemá, je to jako otestovat v ČR 70 lidí na koronavirus a říct že všechny testy jsou negativní takže nikdo koronavirus v ČR určitě nemá
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-12 20:05:55
avatar
Tohle mi přijde jako hodně divoký teorie. Hlavně k oné situaci jsou jen strohá vyjádření. A zbytek článku už jen doměnky mimoto se autor vyjadřuje jakoby se samotným Petersonem mluvil z očí do očí.
Kryptortor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-12 20:04:41
avatar
DD rád spekuluje. I tady trochu vaří z vody. Ten článek se dá vnímat v širším časovém kontextu prakticky od dob akvizice AMD, kdy koupila ATI (cca rok 200. Od té doby jsou jen 2 dominantní platformy (procák, chipset, grafika), tj. INTEL (dominuje především v NB a donedávna i v desktopech) a AMD (konzole a částečně NB a desktop). Apple je spíš specifikum sev. ameriky.

Nvidia je zkrátka bez kompletní platformy a to je samozřejmě velká nevýhoda. I přesto dokázali být se svým agresivním marketingem a dobrými grafikami hodně úspěšní. Já je ale rád nemám právě kvůli tomu jejich stylu komunikace. Odchod Petersona ještě nemusel být tím hlavním důvodem zpátečky Blizzardu/Activision. Možná neskousli jeho nástupce, nebo je v tom ještě trochu něco jiného.

Každopádně tohle ještě zdaleka nemusí být nějaká předzvěst problémů Nvidia. Streamování her je v plenkách a dokud se rapidně nezlepší rychlost a kvalita připojení, tyhle služby budou jen paběrkovat, což je předpověď pro minimálně nejbližší 3-4 roky.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-13 00:39:05
avatar
DD nevaří z vody, DD se dívá na fakta v souvislostech a sleduje situaci velmi podrobně

Problém NVIDIA o kterém je v článku řeč je v tom, že ztratila hlavního partnera ze dne na den, jen týden po spuštění služby, na jehož hrách z velká části závisí a s kým tu službu vytvářela. Navíc nahradit Acitvision co by partnera je problém a nepřítomnost her na GF NOW je problém také. O tom je článek.

O tom, že situace se na poli spolupráce NV a sherními vývojáři viditelně komplikuje už dlouho a odchod Toma Petersena je citelnou ztrátou, kterou mnozí banalizují, hlavně proto, že ho neznají a nechápou, jak zásadní úlohu v technologiích jejich vývoji, nasazení a komunikaci, tenhle člověk u NV měl. To je problém obecný navíc nijak se netajím tím, že se mě objektivně nelíbí vystupování a chování NV, to co předváděla kolem RTX kdy sliby byly lži atd. A jen poukazuji na objektivní realitu, tedy že situace na trhu se začíná měnit ...
nobloch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-12 21:01:43
avatar
Články o tom, jak Nvidia upadá tady čtu od dob GTX400 a situace byla vždy spíše opačná.

A co se týče podpory vývojářů, zatím jsem si nevšiml, že by vycházelo méně her s Nvidia exclusive technologiemi. Pokud Cyberpunk vyjde bez nich, tak tomu možná začnu věřit.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-13 00:08:33
avatar
jak v čem upadá ;) v přístupu k zákazníkům o čem píší nejčastěji, upadá skutečně dlouhodobě
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-12 22:05:56

Trochu mě zaráží, že mezi společnostmi, v tomto případě Nvidia a Activision Blizzard není nějaká smlouva, nebo nějaká jiná záruka ohledně jejich spolupráce a ze dne na den po pár dnech po spuštění služby nastane toto. Docela šokující i pro ty předplatitele.
QWERTY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-13 11:57:57
avatar
V kombinacií so sračkou CC150 je to smutné. Mať doma HW a hrať bez lagu je aj tak najlepšie. Aj keď mám optiku 650/100 nikdy by som to neriešil.
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-13 13:24:15
avatar
Ach jo, další utahaná esej, která by mohla být tak na 1/4 rozsahu. Většina textu je jako deja vu, protože se to opakuje pořád dokola... DD, zkus s tím prosím něco udělat.
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - - 2020-02-13 13:50:55
avatar
Nemuze, protoze jakozto zjevny grafoman za to nejspis nemuze :p
Mam kamose s grafomanii na facebooku a jeho prispevky casto jevi obdobne priznaky
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-13 13:52:14

DD už toho nasliboval dost. Nový web, zkrocení grafomana...
Oxbowww [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-13 14:21:09

Klasika..
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-13 14:42:01
avatar
Počkej, jestli si přečte tvůj příspěvek, tak on ti to vysvětlí
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - - 2020-02-13 15:06:33
avatar
Jinak mi prijde vtipne, ze kazdy sebemensi problem u nvidie je tu rozpliznuty po nekolik stranek, ale ze navi karty mely od vydani dlouhe mesice rozbite opencl (chyba v FFT, v ovladacich opraveno az pred cca mesicem ve verzi 20.1.1), o tom jsme se nedocetli. Procpak asi
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-13 16:26:38
avatar
nevím o tom, že by karty NAVI měli nějaký problém, používám 5700XT pořád a žádný problém. Každopádně proč FLAMEujete?

S tématem že ACTIVISION stáhl hry a podporu od NVIDIA to vůbec nesouvisí ...
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-13 17:01:38
avatar
https://www.techpowerup.com/261603/amd-radeon-navi-opencl-bug-makes-it-unfit-for-seti-home
Nakonec v boinc (a i folding@home a jinych podobne fungujicich projektech) museli vyradit vsechny navi karty z crossvalidace, protoze zasilaly vsechny stejne spatny vysledek (bez ohledu na zadani) natolik konzistentne, ze si ty karty vzajemne potvrzovali vysledky a znecistena databaze byla na svete.

S clankem mozna primo nesouvisi, ale hezky to dohromady vykresuluje obrazek, jak se dlouhodobe okamzite propiraji problemy nvidie do krve a problemy amd se zcela ocividne ignoruji.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-13 18:19:47
avatar
problémy AMD se neignorují, informujeme o těch, které skutečně problémem jsou a ovlivňují uživatele, při vší úctě, kolik běžných uživatelů řeší BIONC? Já se o technologie docela zajímám a tohle je poprvé, co o něčem takovém slyším ....

takže to spíše vypadá, že chcete, abychom když píšeme o objektivních problémech NV, nutně narychlo heldali také něco na AMD ... to ale přeci není objektivní přístup. O problémech jedno jaké firmy píšeme vždy, když se uživatelů skutečně dotýkají a zejména když s nimi máme zkušenosti. O BIONIC já osobně prakticky nic nevím, netýká se to běžných uživatelů tak nebudu psát o něčem, o čem nevím a běžných uživatelů karet se to prostě netýká ... a určitě to není srovnatelná situace s GF NOW a potížemi s Activision ... o tom víme hodně a běžných uživatelů se to týká ... proto o tom píši a v souvislostech.

Jinak odmítám tuhle hru, nepíšeme špínu, píšeme fakta a realitu. A většina zjevně nechápe nebo odmítá chápat, o čem celý můj článek vůbec je ... vidí NVIDIA a problém v jedné větě a už mají jasno. Jste k smíchu. Jen tu plácáte něco o propírání problémů NV jako kdybych já mohl za ty problémy NV .... chápu, být objektivní je těžké, já to ustojím v pohodě.
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - - 2020-02-13 18:58:32
avatar
Divil byste se, kolika lidem doma bezi Boinc a prispivaji vykonem na vedecke projekty (at uz dost proflakle SETI nebo ruzne vyzkumy zamerene na medicinu), ja jich znam pomerne dost. A ze na to prisli prvni v Boinc neznamena, ze cokoliv, co pri opencl vypoctech pouziva fft nebude mit stejny problem. Takze kdo by treba chtel pouzit navi kartu pro deep learning atd, tak si musi dat dobry pozor. Coz mi prijde hodne vtipne, kdyz se tady roky tlacilo, jak jsou AMD karty skvele na vypocty, protoze nejsou orezavane proti nvidim atd.

A kdyz uz jsme u problemu, ktere "skutecne" postihuji uzivatele, o problemech se ztratou obrazu u u navi (tzv black screen bug), na ktery si na mnoha forech a redditu stezuje spousta lidi a amd ho uz ma i uvedenych problemech primo v changelogu ovladacu a dodnes ho zcela spolehlive nevyresili... to jsme se zde take nedocetli. Ale o tom, ze Nvidia ma chybu, ktera zbytecne vytezuje procesor.. o tom jsme se docetli.

ALe ano, ten utocny ton jsem si mohl odpustit, za ten se omlouvam
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-13 19:12:02
avatar
já ale netvrdím, že Bionic nikdo nepoužívá, já říkám, že většina běžných uživatelů Bionic nepoužívá a sám jsem jeden z nich, takže jsem o tom problémů neslyšel, netýká se mě a nic o něm nevím.

Co se týká problémů s obrazem u NAVI, slyšel jsem o tom, ale stejně jako mnozí jiní, jsme to nezažili u žádné karty. A to testuji mnoho RX 5000 karet a jednu 5700XT používám 16hodin denně na vše a nikdy jsem se se žádným problémem u ní nesetkal ... pokud by to byl skutečně rozšířený problém, těžko by se mě vyhnul. O problémech s ovladači informujeme pravidelně pokud je to opravdu problém a rozšířený a hlavně máme o čem psát, protože jsme se s tím setkali, což byl právě případ když ovladače NV zničily instalaci Windows apod. S tím jsme se osobně potýkali, takže jsme o tom mohli psát. Jenže přes to, že testujeme RX 5000 karty pravidelně a používáme nesetkal jsem se s jedinou Black screen a problémem. A jsem si prakticky jistý, že takových uživateů je většina, samozřejmě jsou zticha, takže logicky jsou nejvíce slyšet ti, co nějaký problém mají a pak to vpadá že je to velký problém, ačkoliv není a nemusí to být ani problém na straně ovladačů AMD/NV, ale úplně někde jinde ... také se nám to stalo v minulosti.

Já prostě jen říkám, že podle mě nemá NAVI žádný zásadní problém s černými obrazovkami apod. a vím to proto, že ty karty testujeme, používáme a s žádným problémem jsme se od jejich vydání nesetkali, takže nemohu potvrdit, že ten problém existuje. Pokud AMD tvrdí, že je, dobře, ale zjevně není moc vážný natož rozšířený, když se prostě neprojevuje všem a všude a mají ho jen někteří. Zjevně je možné, že to nemusí být ani něco na straně AMD a jejích ovladačů. Pokud by bylo, asi by to dávno vyřešila. Ale to je tak vše, co k tomu mohu říci.


prostě mohu informovat jen o tom, o čem vím a o tom také píši ... když o něčem nevím a nemám informace, tak o tom nepíši, to snad dá rozum
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - - 2020-02-13 19:11:35
avatar
Co se tyce tech problemu, moje soukroma teorie je, ze ovladace amd jsou rekneme "citlivejsi" na stav instalace windows. Par tydnu dozadu se tim zaobiral Steve z Gamers Nexus, ktery nemel problemy na svych testovacich systemech, velice peclive udrzovanych pro maximalni spolehlivost vysledku pri testovani. ALe pak dal nekolik navi karet svym zamestnancum, aby je otestovali doma na svych radne "zajetych" pc a svete div se, problemy se dostavily.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-13 19:18:49
avatar
No tak to vypadá že problém je na straně MS. Zlobit se na AMD je pak zbytečné .... samozřejmě pro AMD je to ještě větší problém v tom ohledu, že za to asi nemůže ale zákazníci jsou naštvaní na něj a ne na MS


já prostě nevím, naše testovací systémy jsou samozřejmě udržováno aktuální atd. Ale můj PC je normální PC s běžnou instalací atd. a žádný problém prostě s RX 5700 XT nemám, žádnou černou obrazovku jsem v kombinaci s touhle kartou nikdy neviděl, takže nemohu sloužit a psát článek o problému, který nevěřím že ty karty mají, protože já jsem se s tím prostě nesetkal ani nikdo z mých kolegů co ty karty máme používáme i testujeme .... samozřejmě byl bych rád, pokud ty problémy jsou, aby nebyly, ale já nemohu přispět k řešení protože prostě problém nemáme .... s AMD spolupracujeme, komunikujeme a poskytujeme zpětnou vazbu na všechny produkty, v tomto případě prostě mohu jen chválit, RX 5000 jedou bez nejmenšího problému a ovladače jsou vynikající, nemám žádnou negativní zkušenost kterou bych mohl nahlásit a to ty karty vytěžujeme naplno ....
Bady29 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ovladače AMD 2020-02-14 09:54:38

Když už se tu bavíme o ovladačích AMD, taky jsem osobně narazil na jeden zásadní bug o kterém se tady nepsalo (nebo jsem to nenašel). Jde o zamrzání při spouštění her a v menu, projev byl takový že zvuk jel dál ale obraz byl zamrzlý na loadingu, nebo v menu. Pomohlo shodit full screen do lišty a znovu nahodit, pak to po pár vteřinách zamrzlo znovu. viz https://www.reddit.com/r/Amd/comments/eaeb2l/please_disable_enhanced_sync_if_you_are/
Bugu jsem si všiml na PC přítelkyně, ona tolik nehraje takže mi docela trvalo zjistit že to není hrou ale ovladačem (já mám nvidia takže se mě to netýkalo). Chápu že jste se tu s tím třeba nesetkali ale kdyby jste o tom napsali tak na to třeba přijdu dřív. Je to prokázaný a potvrzený BUG, který je asi 2 týdny zpět opravený. GPU je RX570.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-13 18:41:56
avatar
No ale to zásadní tu nezaznělo. A to je skutečnost, že Blizzard podepsal s Google.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!