Duel - LG GH22NP20 vs Samsung SH-223F
Napsal Bathory   
Úterý, 30 září 2008
altV dnešním duelu se podíváme na jedny z posledních vypalovaček od LG a Samsungu, které razí jedno společné heslo a tím je 22x zápis na DVD.

 

Úvodem, popis mechanik...

3 a půl měsíce!!! Tolik času uplynulo od naší poslední recenze nějaké DVD vypalovačky. Vypalování se postupně stává spíše okrajovou záležitostí a vše bohužel nasvědčuje tomu, co jsem před časem napsal v článku s příznačným názvem "Snáší se soumrak nad vypalováním???". Ani výrobci už nechrlí na trh tolik nových modelů (kromě Samsungu), takže logocky ubylo i recenzí. Ale uvidíme, zda s tím něco udělá tolik očekávaný modrý boom... pokud tedy vůbec přijde. V dnešní recenzi se tedy podíváme opět na dvě DVD vypalovačky. Tou první je LG GH-22NP20, která se chlubí například 22x zápisem na DVD±R, 16x na DVD±R DL a samozřejmě technologií SecurDisc, jenž dokáže zašifrovat obsah disků a zpřístupnit jej až po zadání hesla. Díky digitálnímu podpisu také můžete ochránit svá autorská práva a znemožnit nežádoucí kopie vašich médií.

LG GH22NP20


Samsung SH-223F dostal také do vínku 22x zápis na DVD±R a na rozdíl od LG GH-22NP20 se jedná o SATA mechaniku. Co se týče dalších specifikací, někoho možná zaujme novinka v podobě čtení í zápisu formátu DVD-RW DL, který tato mechanika umí. Avšak nedá mi to a musím se jízlivě zeptat, komuže je to v dnešní době ku prospěchu? Tato média v obchodech zatím ještě nekoupíme, a i kdyby, cenově budou pro drtivou většinu nepřijatelná. On už zápis na DVD rychlostí 22x je dost zavádějící, když certifikace končí na 16x. Ale pojďme dál...

Samsung SH-223F



Obsah balení

Obě mechaniky přišly v krabicových verzích s celkem slušnou výbavou, která se kromě CD-ROMu s různým softwarem skládá i z výměnných předních panelů, letáků se specifikacemi a Samsung dodává i SATA kabel.

Vlevo je LG GH22NP20 a vpravo Samsung SH-223F



Přední panel:

  • tlačítko tray
  • indikační LED dioda
  • otvor pro nouzové vysunutí dvířek


Vlevo je LG GH22NP20 a vpravo Samsung SH-223F


Zadní panel:

  • datový SATA konektor(Samsung)
  • napájecí SATA konektor(Samsung)
  • napájecí konektor (LG)
  • rozhraní IDE (LG)
  • jumpery Master, Slave, CSEL (LG)
  • 4-pinový audio konektor (LG)
  • 2-pinový digitální audio konektor (LG)


Vlevo je LG GH22NP20 a vpravo Samsung SH-223F

Celý článek najdete na CDRHard.cz

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
xlastu01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - LG GH22LS30 2008-09-30 18:27:50

Hlavně, že nakonci dávají u LG do záporů, že se zapujuje přes IDE rozhraní - vypalovačka LG GH22LP20.
Proč tedy neotestovali tuhle: LG GH22LS30?
Jaký je mezi nimi ještě jiný rozdíl, než rozhraní vypalovačky, přes které se připojuje?
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-30 18:52:00

To že to dali do záporu je taky blbost já bych řekl že je to dokonce lepší v případě že máme hodně disků atd...
To že mají rychlost zápisu 22x je sice pěkné ale úplně k ničemu ale marketing je marketing
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-30 18:56:09
avatar
to je pravda, i tech 16X je zbytecnych, max smysluplna rychlost je 12X, protoze pak uz je rozdil jen v sekundach, ale na zivotnost disku to muze mit horsi nasledky Ja stejne vetsinou vypaluji 8X (pokud treba nepospicham na vlak a chci na koleji neco vypalit), protoze kdyz uz neco palim, chci aby to co nejdele vydrzelo
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-30 19:29:52
avatar
Souhlas, víc než 12x nepálim. Tak nějak to má best kvalitu, aspoň u Tayo-Yuden. Ale mam Lite-Onku.
Lukyn1811 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-30 22:16:21
avatar
No já třeba zase 16x rychlostí DVD pálím a problémy s jejich životností opravdu nemám. Stačí nepálit na noname disky a chovat se k nim jako člověk.
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - overspeed 2008-10-01 19:08:12
avatar
Já nemám čas na to čekat až se to dopálí . Mám ůplně fungl novou LG ,přesné označení nevím se SATA2 rozhraním i se securom ochranou. max 2 měsíce starou a myslím že 22x prostě ty DVD R+ verbatimy 16x musejí dávat .DVD napálené okolo 2-4 minut,to je super ne Kámoš řílá že su prase ......

Když něco fakt chcu na věčnost uchovat tak to zálohuju na dvd-ram a to víc jak 5x nepálí.
Bathory [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 10:29:03

Lepší v případě hodně disků, jak jsi na to přišel?

Nicméně, co se týče záporu IDE ve výsledku, tak je tam pouze z důvodu, že SATA kablíky jsou podstatně slabší a je s nimi ve skříni lepší manipulace, nebrání cirkulaci vzduchu atd. Jinými slovy, kdo potřebuje IDE, tak ať si ten zápor odmyslí, o nic nejde. Já sám mám dvě IDE mechaniky v PC

Odpověď na otázku, proč nebyla testována LG GH22LS30 je jednoduchá. V době objednání (cca 3 týdny před vydáním recenze) nebyla k dispozici...
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Záruka u jednotlivých výrobců 2008-10-01 07:04:51
avatar
U vypalovaček jde v mém případě o jediné - podmínky záruční lhůty. Od nástupu DVD-RW mechanik jsem osobně měl (na dvou počítačích) 4 různé. Všechny čtyři šly po různě dlouhém čase do reklamace, což je s podivem, protože je zas tak moc nepoužívám. Naposledy to byla před týdnem Asus 2014L1T, kterou mohu doporučit, i přes to, že jsem ji reklamoval. Na cdr má velmi dobré hodnocení a hlavně Asus si nedělá svoje opravy, to znamená, že pokud se s ní něco stane, dají Vám v krámě novou a neřeší to. Nejsem si jist, ale myslím, že vlastní opravy si dělá právě LG a možná Samsung - pak musíte počkat 30dní, než to vyřeší.
K tématu jinak nic moc, vypaluji 8x, protože to jsou povětšinou archivy a zápis je kvalitnější.
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - lol 2008-10-01 19:11:27
avatar
A můžu se zeptat o jaké šlo značky,protože v případě ASUSU se ti ani nedivím že si to musel reklamovat. Já mam 2 mechaniky LG a žádný problém sem zatím nezaznamenal....
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 22:52:49
avatar
Dvakrát Asus, jednou Samsung a jednou LG. Je pravda, že tu LG tu mám teď (tu vyreklamovanou) přes dva roky a je pořád ok. Předtím kazila DVD při vypalovaní. První Asus byl ještě tuším DVD-ROM a ten po čase nic nenačetl, stejně jako Samsung.
U té LG (co jsem měl 30 dnů v reklamaci, páč si to opravujou sami, jak jsem se teď dozvěděl) mi vyměnili snad celej vnitřek (PCB) za novější (dle reklamačního listu). Je to spíš o náhodě asi no.
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - má to smysl?? 2008-10-01 14:24:50
avatar
Já vám nevím...DVD mi přijdou už o ničem...na zálohy malé a nespolehlivé(jakékoli) a na tahání dat drahé a polamé...při dnešních cenách flash pamětí kdy dostanu za 1000,- 16GB vysokorychlostní flash...
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - za ty prachy 2008-10-01 19:18:51
avatar
Používám Verbatimy DVD+R a Sony CD-R média a nikdy sem neměl s čitelností problém. Pokud vypaluješ na noname ,tak se s daty zrovna rozluč. Za těch 9 Kč mi ani nevadí že se tam vleze "jen" 4.4GB,bez FAT
Anonymní  - SecurDisc 2008-10-03 10:15:08

Nasazení technologie SecurDisc u tak nespolehlivé technologie, jakou je optický záznam, musí zákonitě časem vést ke ztrátě dat, nebo ke nasazení výrazné míry redundance na úkor úložného prostoru.

Najděte si na NETu testy spolehlivosti optických medií...
miki75 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-05 22:24:57
avatar
Ma niekdo skusenosti s vymenou firmware? Ci to stoji za to. Raz som to robil na mojom philipse ale moc velky narast som nezachytil
Begy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-08 18:17:28
avatar
taky si nemůžu pomoct, ale dát IDE rozhraní do záporů je absolutní blbost
pokud chcete instalovat XP nebo často i LINUX na novějších deskách máte smůlu.
(pominu-li že si předtím bootovací placku neupravíte)
Bathory [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-09 09:48:21

Kdybys napsal, že je to prostě blbost, tak to beru, ale napsat "absolutní", tak to je vážně úsměvné
Zkus si odpovědět na pár otázek...

- je IDE zastaralé a nemoderní rozhraní? ano/ne
- některé nové desky již nemají podporu IDE vůbec? ano/ne
- jsou slabé SATA kablíky lepší, než 40/80 žilové velké placaté kabely IDE? ano/ne

Instalovat XP na nových deskách se SATA (bez úpravy placky) samozřejmě není vůbec žádný problém, to zaprvé, a zadrudé, kdo potřebuje IDE, tak si samozřejmě onen zápor ve vyhodnocení recenze odmyslí...
Begy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-09 11:42:35
avatar
za to absoluitní se omlouvám, to byl asi opravdu přehnaný výraz. je to zkrátka vlastnost, né podle mě handicap

ano, IDE zastaralé a nemoderní je, to máš pravdu. Ale na to zase dokážu lehce odpovědět že je kompatibilní.

že některé desky už ani nemají IDE jsem zatím nezaznamenal, mě spíš drtí osazování hrůzností FDD. ale to je na jinou debatu.

jinak jakákoli jiná cesta než úprava instalační placky je ještě obludnější. to znamená pak mít pro instalaci několik médií
Bathory [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-09 21:04:56

Není, stačí v BIOSu přehodit na IDE mod a můžeš instalovat dle libosti...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!