GIGABYTE Radeon RX 5600 XT GAMING OC – TEST a RECENZE skvělé mainstreamové grafické karty
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Pondělí, 02 březen 2020
alt

 

 

 

 

 

  • GIGABYTE Radeon RX 5600 XT GAMING OC

                      – TEST a RECENZE skvělé mainstreamové grafické karty

Jak už víte z naší úvodní recenze modelu AMD Radeon RX 5600 XT, jedná se o zdaleka nejvýkonnější mainstreamovou kartu současnosti (do 300 dolarů). Prakticky vzato jde totiž jen o lehce osekaný Radeon RX 5700, kde nevětší omezení je 192-bit sběrnice a 6GB GDDR6 proti 256-bit a 8GB. Karta je ale o to levnější, a tedy cenově dostupnější, kdy je tak jednoznačně mainstreamovou kartou a nahrazuje tak RX 480/580/590 a GTX 1060 modely, co by nová generace mainstreamu s tomu odpovídajícím nárůstem výkonu.

AMD také na poslední chvíli upravilo parametry, kdy dovolilo navýšení taktů z původně maximálních 1620 na 1750MHz pro GPU a především u pamětí to šlo za 12GHz na 14GHz. Ve výsledku je tak Radeon RX 5600 XT výkonnější než NVIDIA RTX 2060 6GB a mnohem výkonnější než konkurenční mainstreamová GTX 1660 Ti. Samozřejmě některé grafiky si budete muset sami upravit a ten BIOS si tam nahrát, jiné už jsou dodávány s UPDATE z výroby. Ten první případ je i dnes testovaná Gigabyte edice.

Společnost Gigabyte samozřejmě také reagovala a pro svou RX 5600 XT Gaming OC vydala nový BIOS, který posouvá takty na těch 1750/14000MHz a s tím i TGP atd. Nicméně na rozdíl od jiných výrobců, se Gigabyte rozhodlo, že tohle nahrání BIOSu ponechá na uživatelích (je to extrémně jednoduché). Nicméně karta je stále prodávána a nabízena s tím původním BIOSEM, která má tedy „referenční“ takty 1620MHz pro GPU a 12000MHz pro paměti s TGP 150W.

Je tedy na vás, zda si zdarma u téhle karty zvýšíte ten výkon, nebo ne. BIOS a jednoduchý nástroj k jeho nahrání, nabízí Gigabyte přímo na stránkách u své karty zdarma ke stažení. Ten zvedne TGP na 180W, ale takty na 1750MHz u GPU a 14 000MHz u pamětí. Díky tomu je karta o více jak 10% výkonnější, tedy je to hodně zajímavé.

  • GIGABYTE Radeon RX 5600 XT GAMING OC

Dnes jsme se tedy rozhodli otestovat tuhle kartu v obou stavech, i když se takty prakticky neliší od všech ostatních edic na trhu. Všichni výrobci mají buď těch referenčních 1620/12000 nebo aktualizaci na maximálních 1750/14000MHz. Výkon je tedy prakticky totožný v rámci srovnání jednotlivých edic a liší se tak jen nereferenční provedení, kvalita a vlastnosti chlazení apod.

Gigabyte a jeho Radeon RX 5600 XT GAMING OC je dražší edicí, za oficiální cenu 299 dolarů (8499 korun vč. DPH). Existuje ještě levnější varianta RX 5600 XT WindForce OC, která nemá dostupnou tu aktualizaci BIOSu na 1750/14000MHz, ale běží „jen“ na těch 1620/12000MHz. Má také jen dva ventilátory. Stát by měla 279 dolarů, tedy 7800 korun vč. DPH.

GAMING OC je tedy větší a díky aktualizaci BIOSu i výkonnější. Provedení je celkově prakticky stejné, jako u RX 5700 varianty. Liší se jen specifikace, karta má 8-pin napájení a je kompletně nereferenční. Dá se říci, že na poměrně úspornou grafiku je osazena masivním chlazením, takže by měla být velmi tichá.

Jak je tomu v praxi, na to jsme se podívali.

 

 

  • Grafická karta Gigabyte RX 5600 XT Gaming OC 6G a Testy

Balení má pěkný a jednoduchý design se vším, co je třeba. Gigabyte se drží svého stylu. Žádné zbytečnosti nehledejte.

Gigabyte Gaming OC je zcela nereferenční edice. Je delší, než některé jiné edice. Má 280mm na délku. Chlazení zabírá také 2,5 slotu.

Gigabyte GAMING OC v tomto provedení není pro nás žádnou novinkou, ve stejném provedení jsou na trhu i RX 5700 a 5700XT verze. Samozřejmě především 5700 a 5600 XT verze k sobě mají velice blízko, kdy používají stejné GPU a jen odlišnou konfiguraci paměti.

Karta má skvělé a osvědčené chlazení, podsvícené logo, zadní back plate, prostě vypadá velmi dobře a je velmi dobře udělaná.

Pokud jde o výstupy, najdeme pozlacené 3x DP1.4a a 1x HDMI 2.0b. Podporováno je samozřejmě FreeSync 2 se vším všudy a všechny ostatní technologie patřící k současným NAVI grafikám. CrossFire oficiálně není podporováno, ale multiGPU přes DX12/vulkan je nadále podporováno. Karta má také PCIe 4.0 rozhraní, které můžete využít a je plně podporováno na nové AMD X570/TRX40 platformě. Jinde zatím ne. Ve hrách by to zatím nemělo udělat rozdíl větší než kolem jednotek % maximálně, velký rozdíl to ale udělá ve výpočetním nasazení, kdy mezi PCIe 3.0 a PCIe 4.0 můžou být i desítky % rozdílu.

  • Testy a testovací sestava

Dnes jsme použili naší novou testovací sestavu. Takže 12jádrový AMD RYZEN 9 3900 s aktivním automatickým taktováním PBO s chlazením NZXT Kraken X72 (360mm AiO). K tomu máme 16GB G.SKILL FLARE X AMD paměti na 3200MHz s CL14. Základní deskou je ASUS ROG CROSSHAIR HERO X570. V sestavě je také pořádná zvuková karta ASUS ESSENCE STX II, vše napájí platinový 1200W zdroj. A je to osazeno v plně chlazení Fractal Design DEFINE R6 skříni.

Samozřejmě používáme Windows 10 Professional x64 s nejnovější aktualizací v1909.  Nainstalovali jsme nejnovější verze testovaných her a samozřejmě nejnovější verze ovladačů AMD Radeon Software a NVIDIA GF. Jako obvykle testujeme s každou grafickou kartu každé měření 3x a výsledkem je průměr tří měření (v grafu zaokrouhlený na celé číslo). Testujeme 5 her, každou ve 3 rozlišeních, což znamená že pro každou kartu děláme 45 jednotlivých měření. Testujeme obvykle na nejvyšší detaily včetně vyhlazování. A snažíme se vybrat hry tak, aby byly zastoupeny nejběžněji se vyskytující herní engine, na kterých běží i řada jiných her s podobnými výkonovými a technologickými požadavky. Netestujeme technicky zastaralé hry, ačkoliv jde o velmi hrané tituly jako CS GO, DOTA apod. protože tyto hry dokáží současné karty rozjet na stovky FPS a tak je opravdu jedno jestli máme 280 nebo 300FPS. Zajímají nás nové hry, protože novou grafiku si kupujeme hlavně pro ně a pro to, co v následujících několika letech vyjde.

Tak se na to podívejme …

 

 

 

  • Battlefield V (DirectX 12)

Stále aktuální multiplayerová hra, která má skvělou optimalizaci a umí využít i pokročilejší technologie DirectX12, má dokonce jako první i DirectX Raytracing, které však můžete využít jen u RTX karet. Aktuálně je BF V určitě jednou z nejlépe vypadajících her současnosti, kdy vizuální kvalita a detailnost je úžasná. O to více překvapí, že hra je velmi dobře optimalizovaná a běhá v plných nádherných detailech i na mainstreamových kartách, klidně i ve vyšším než 1080p rozlišení. Navíc použitý herní engine (Frostbite), používá celá řada her od EA, jde v podstatě o jejich hlavní technický základ, a používat jej bude i nadále, a výkony grafik jsou tak podobné v mnoha dalších hrách:

Všechny karty testujeme v režimu DirectX12 a hra běží na plné detaily (ultra+AA). Žádné úlevy pro testované modely a všechny mají identické podmínky. Hra je také aktualizovaná na nejnovější verzi.

 

 

  • Shadow of the Tomb Raider (DirectX 12)

Nejnovější herní pokračování Lary Croft je vizuálně velmi působivé, hra také primárně staví na DirectX12 a optimalizace je solidní. I tento herní engine používá řada dalších her a bude na něj spoléhat i řada chystaných titulů, takže rozhodně zajímavé pro otestování grafických karet.

Samozřejmě testováno je v plných detailech včetně AA a také nejlepší kvality vlasů Lary ;).

 

 

  • Metro Exodus (DirectX 12)

Graficky vizuálně velmi působivá hra a také velmi náročná v maximálních nastaveních.

Testováno v Ultra nastavení s vypnutým RTX. Hra je v něm velmi velmi náročná.

 

 

  • Far Cry New Dawn (DirectX 11)

Opět jedna hra, která používá herní engine, jež byl a bude k vidění v mnoha dalších titulech. Z nějakého důvodu však aktuální Far Cry nepoužívá Direct12 ale jen DirectX 11, což není úplně ideální a je zde tedy prostor pro vylepšení u dalších her. Každopádně hra vypadá graficky velmi dobře a běhá dnes také výborně.

Testováno je opět v nejvyšších detailech včetně vyhlazování. Far Cry New Dawn je vlastně přeskinované Far Cry 5 (doslova), používající stejný základ hry.

 

 

  • GEARS 5 (DirectX 12)

Jedna z nejlepších her roku 2019. zajímavá je ale i po technologické stránce, kdy používá nejnovější verzi Unreal 4 engine a má nativně DirectX 12. Vizuálně představuje ohromný pokrok proti Unreal 3 hrám a můžeme se těšit na mnoho podobných.

Vzhledem k velmi působivé grafické stránce běží hra překvapivě slušně i na slabších kartách. Samozřejmě není problém detaily snížit, ale nás zajímá, výkon grafik jako takových, takže nebude snižovat laťku a dáme kartám pořádně zabrat.

 

 

  • Provozní vlastnosti – spotřeba, chlazení, taktování

Začněme u spotřeby. Měříme jak v klidu, tak v herní zátěži, a to v průměru všech testovaných her. Spotřeba současných grafik není konstantní a stálá, ale dynamicky se mění díky řízení spotřeby, které dnes grafické karty mají. A tak se hra od hry může spotřeba stejné karty lišit i o několik desítek W. Pokud navíc kartu zatížíte výpočetně, či na úplně maximum například s FureMark, dostanete ještě o desítky W vyšší spotřebu u některých modelů. Tak pozor na to. Samozřejmě naši spotřebu ovlivňuje i zbytek sestavy, kdy máme v sestavě RYZEN 9 3900X v X570 desce s aktivním PBO. Nicméně všechny karty mají stejné podmínky:

GIGABYTE Radeon RX 5600 XT GAMING OC jede po aktualizaci BIOSu na maximálním taktu, který AMD pro tuhle řadu dovoluje. Tedy 1750MHz na GPU a 14GHz na pamětech. Tomu proti pomalejší referenci odpovídá i navýšení TDP/TGP apod. To je u této edice oficiálně 180W. Pokud ponecháte původní BIOS, bude mít 150W a takty 1620/12000MHz. Samozřejmě v tomto stavu je extrémně efektivní a má velmi nízkou spotřebu a odpovídá referenci.

Dokonce efektivnější, než NVIDIA a její GTX 1660 i RTX 2060 řada! A bez nutnosti cokoliv dodatečně ladit. Má spotřebu jen o málo vyšší než Radeon RX 5500 XT a nižší než podstatně slabší RX 570! Ale ani po tom navýšení taktů BIOSem, nejde o žádného žrouta a ten výkon navíc je zajímavý.

  • Chlazení

GIGABYTE Radeon RX 5600 XT GAMING OC používá chlazení, které najdeme i na RX 5700/5700XT edicích. Vzhledem k nižší spotřebě, a tedy nárokům RX 5600 XT modelu, má díky tomu ještě lepší teploty.  

I s tím aktualizovaným rychlejším BIOSem se drží na jen 71°C v zátěži, na tom se drží i s tím základním BIOSem, kdy je karta ale tiší, a to tak tichá, že prostě o ní nevíte.

Ale ani s aktualizovaným výkonnějším BIOS není karta hlučná, je velmi tichá, jen se nám zdá, že Gigabyte nepřizpůsobilo nastavení ventilátorů, tedy že ten BIOS se 1750/14000MHz nemění mapu otáček, které jsou ale přizpůsobeny pro to nižší nastavení. Ventilátory se tedy zbytečně zapínají/vypínají, což je trochu slyšet.

  • Taktování

Díky neočekávanému zvýšení taktů na poslední chvíli je prakticky celý OC potenciál u GIGABYTE Radeon RX 5600 XT GAMING OC edice využit. AMD totiž u RX 5600 XT stejně jako u RX 5700, nastavuje umělý pevný limit, kam lze takty posunout. U RX 5600 XT je to 1820MHz, víc to prostě nejde. Proti 1750MHz s novým BIOSEm je tak posun výkonu malý a moc nepřidají ani paměti, které jsou na 14 900MHz. Výsledkem jsou tak kosmetická 4% výkonu maximálně. Nicméně ve srovnání se základním režimem jde o výrazně vyšší výkon. Samozřejmě ale není zdaleka maximem toho, co je NAVI 10 schopno, to by ale lezla do zelí vyšším verzím.

Máme ale pár dalších věcí na zhodnocení …

 

 

 

  • Závěr a hodnocení

Vše, co jsme napsali v úvodní recenzi RX 5600 XT, platí. Gigabyte a jeho GIGABYTE Radeon RX 5600 XT GAMING OC edice má s aktualizovaným BIOSEM naprosto identický výkon, jako Sapphire PULSE RX 5600 XT a vlastně jakákoliv jiná RX 5600 XT se stejnými takty. To není nic podivného. To se dalo čekat. Stejné je to i v základních režimech, pokud BIOS neaktualizujete nebo používáte SILENT režim, kterým jsou některé karty vybaveny. V tom případě jsou takty nastaveny na těch „referenčních“ 1620/12000MHz a opět tedy prakticky všechny edice mají identický výkon.

Rozdíly jsou tak hlavně ve vlastnostech použitého chlazení. Sapphire a její vynikající PULSE je těžký oříšek pro všechny, protože je prakticky perfektní. Extrémně tichá za všech okolností a cenově je také velmi nízko (289 dolarů). GIGABYTE Radeon RX 5600 XT GAMING OC je dražší, vychází na oficiálně 8499 korun vč. DPH (299 dolarů). Chlazení je ale podobně dobré, snad jen Gigabyte neupravil mapu otáček ventilátorů pro ten rychlejší BIOS, takže ty se roztáčí agresivněji a častěji, což je slyšet a karta je tak „hlučnější“, ale pořád je velmi tichá. A celkově opravdu výborně chlazená. Zejména když necháte ten pomalejší základní BIOS, se kterým je karta dodávána, je extrémně tichá a efektivní.

Ten lepší BIOS má ale výrazně zvýší takty a těch více než 10% výkonu je znát. Zejména když pak je RX 5600 XT prostě lepší než RTX 2060 6GB. Je výkonnější a za stejnou nebo lepší cenu. Samozřejmě je mnohem lepší než GTX 1660 Ti, proti které byla původně mířena.

Poznámka: Cena grafických karet jsou v současnosti ovlivňovány negativně situací s výrobou v Číně a následky Koronavirové nákazy. Továrny dlouho stály a teď jedou jen na omezený provoz, dodávky jsou tedy mnohem nižší a mnoho modelů už dochází na skladech, což žene ceny vzhůru. Dalším tlakem je rostoucí kurz dolaru. Cena karet v obchodech se tedy poměrně rychle mění a nemůžeme to v recenzi plně zohledňovat.

  • Závěr

Celkově můžeme GIGABYTE Radeon RX 5600 XT GAMING OC rozhodně doporučit. Je to vynikající grafická karta za slušnou cenu. Má výborný poměr cena/výkon, výbornou efektivitu, skvělé chlazení, špičkové technologie.

Zkrátka je to nejlepší mainstreamová grafická řada dnes a v Gigabyte Gaming OC provedení výborně chlazená s možností zvolit si, zda preferujete lepší efektivitu (tedy základní BIOS) nebo ten o více jak 10% lepší výkon a nahrání BIOSu s vyšším taktováním. Je to skvělé, že tu volbu máme. Samozřejmě jednodušší by byl přepínatelný BIOS v případě této edice. Výborné jsou rovněž ovladače AMD, které mají nové rozhraní a technologie. Během testování jsme se přitom nesetkali s jediným problémem, nestabilitou apod., což u zcela nových ovladačů a nové generace architektury nebývá vždy zvykem. Výhodou RX 5600 XT, stejně jako všech NAVI grafik, bude i přítomnost AMD Radeon NAVI GPU v nové generaci herních konzolí, takže optimalizace her a dlouhodobá podpora následující roky, je zaručena.

GIGABYTE Radeon RX 5600 XT GAMING OC tedy klidně doporučíme, ale musíme dodat, že konkurence je značná a souboj o nejlepší edici 5600 XT celkově, je velmi ostrý. Gigabyte si nevede špatně, ale přeci jen pár detailů mají některé jiné edice vyřešeny trochu lépe. Celkově ale skvělá karta s výborným výkonem, výhodností a provozními vlastnostmi a výrazným upgradem proti RX 480/580 či GTX 1060, tedy staré generaci mainstreamových karet v této cenové hladině.

Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-02 14:35:26
avatar
5700
Kert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Odpad 2020-03-03 12:33:40

Naprostý souhlas, testovaná karta je v obchodech už skoro za 9 tisíc s DPH. Za tu cenu začínají Radeon RX5700 které jsou o 10 % výkonnější a jdou přetaktovat.
To bude možná taky důvod, proč se RX5700 do obrázku "Průměrný výkon" nedostala ale do "Ceny grafických karet" ano.
To ocenění "Price-Performance ratio" zde není na místě.
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-03 19:44:57

Taky nechápu to hodnocení. Karta je to dobrá, ale za cenu u nás prodávanou prostě nedává smysl. V podstatě má s celé řady RX5600 cenu pouze základní Sapphire Pulse v rozmezí 8000-8200Kč (ideálně těch 8000Kč).

A tady je to smutné čtení:
Alza - 8999 Kč
CZC - 8873 Kč
Jedině snad Alfa/TS Bohemia jsou levnější za 8590 Kč.
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-04 21:52:05

Tak dnes jsem docela rád, že jsem RX 5600 XT Saphire Pulse koupil hned a za 7990Kč.
Na rozdíl od grafu s cenou 7800Kč vidím, že tahle nejlevnější verze šla nahoru a stojí všude od 8200Kč (často i 8290). Kontrola k dnešnímu dni na Alza, CZC, TS Bohemia...
Dovolím si vypíchnout z recenze právě na Saphire tady na ddworld:
"Některé RX 5600 XT mohou být i levnější (brána cena 7990Kč), ale i dražší, což samozřejmě nedává smysl. za více jak 8 tisíce nemá 5600 XT moc význam..."
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-05 10:11:58

a navic jen 6GB pameti. je fascinujici jak pred lety u podstatne min vykone gtx 1060 bylo 6GB velkym problemem a pro rx580 8 GB velka vyhoda, a tady u 2x vykonejsi karty najednou jen 6GB pameti vlastne moc nevadi. jedina zminka o tom je zde, ze pry je o to ta karta levnejsi. no pri cenach 8k+ je uplnej nesmysl nepridat litr navic za vykonejsi 5700 s 8GB pameti.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-05 11:58:36
avatar
ze 6GB paměti nikdo neskáče radostí, bohužel cenová relatita je taková, že 1GB GDDR6 stojí 12 dolarů, takže 2GB jsou 24 dolarů jen na ceně těch 2 čipů co na té kartě nejsou. A to není zanedbatelné s náklady okolo ...
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-05 12:24:29

coz o to, to ja ti nijak nerozporuju. jen me nenapada jedinej rozumnej duvod, proc koupit 5600XT misto 5700, ktera je realne jen 500-1000Kc drazsi, spotrebu ma temer stejnou, ma plnejch 8GB pameti a jeste se da lepe taktovat kdyby nekdo chtel nejakej vykon navic. a proc tedy 5600XT dostava oceneni pomer cena/vykon, kdyz i ten ma dle posledniho grafu horsi nez 5700..jestli tebe napada nejakej rozumnej duvod, klidne rekni...
Alferi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-02 14:52:00
avatar
Taková poznámka k 0 dB nastavení. U karet je zastavování ventilátorů v klidu anoncováno jako výhoda, já s tím ale zrovna dobré zkušenosti nemám - ten zvuk nabíhání otáček mi u předchozího Asus Strix 1070 pěkně pil krev. Teď mám trvale nastavených spodních 800 ot/m (není slyšet) a provozně je to mnohem lepší. Předpokládám, že se ten režim dá líp nastavit, ale má vůbec v případě, že karta dokážel jet na tiché základní otáčky, vůbec smysl? Otázka míry opotřebení ventilátorů mi přijde sporná.
dawo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-02 14:54:00
avatar
Proč amd zamyka ten limit taktování? To je skoro jak když Intel neumožňuje taktování aby si člověk musel koupit vyšší řadu procesoru.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-02 16:35:10
avatar
proč asi ? Aby někdo nepoužíval jádra pro 5600/5700 pro 5700XT, které jsou samozřejmě dražší ;)
Eli.Wallace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-02 17:01:22

To nejspíše může být pravda, ale člověk by si řekl, že na 5600 půjdou ty čipy, které nevyhovují požadavkům na 5700, takže by to stejně nemělo fungovat, ne?
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-02 18:11:40
avatar
Fungovat můžou (a nemusí) na taktech RX 5700, ale za cenu vyššího napětí a tedy i spotřeby než RX 5700 má specifikováno.
Prostě čip nesplňuje specifikace a tak šup do RX 5600 (pokud tam ty specifikaci splní).
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-02 18:13:02
avatar
Proč? Jednak to co píše DD a druha si uvědom co přetaktování je. V autech máš taky omezovače otáček...proč asi?
Dvora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-02 14:59:12
avatar
Karta nevypadá zle, ale mainstream za 9k? To jsme to teda dopracovali. Kdysi jsem za mainstream dával 3,5k - R7 265. Ty ceny jsou stále šílené a výkon neodpovídající IMHO. Aktuálně uvažuji o koupi nové grafiky, ale ty ceny mě dost odrazují, když to porovnám s výkonem. Koupím teď asi nějaký bazar a počkám rok-dva, až (jestli) přijde opravdu něco revolučního a ceny se trochu uklidní. Chtělo by to větší konkurenci...
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-02 15:06:55
avatar
A další konkurence by se pouze přizpůsobila, aby na tom taky něco trhla. Prostě ty doby jsou už pryč a už s asi nikdy nevrátí.
Dobrá karta je bazarová GTX 1070(Ti).
Dvora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-02 15:22:40
avatar
Díky za tip. Zkouknul jsem to a kolem tech 3,5 - 4 bych ji snad mohl sehnat, což by bylo super deal za tu cenu...

By se toho mohli chopit treba cinani (az se uzdravi), jako to udelali s mobilama (viz. xiaomi a jejich pomer cena/vykon), akorát je blbý, že to nejde jen tak obslehnout a je potřeba ten čip navrhnout, aby v tom byla nějaká konkurenční výhoda. navíc pro ně ten trh není asi tak zajímavý, jako jsou mobily. Taky by to bylo kvalitativne trochu horsi a clovek by musel pocitat s tim, že mu to v bedne muze udelat neplechu
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-03 00:55:17
avatar
Xiaomi už dávno nepatří mezi levný výrobce, stačí se podívat na představený top modely jejich mobilů, za který chce už kolem 20000 Kč. Přitom minulý rok to nejlepší stálo kolem 13000 Kč.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-03 10:47:00
avatar
To mě taky napadlo, ale jak píše Dvora, Xiaomi už nejsou úplně nejlevnější. I když pořád moje oblíbená značka, co se mobilů týče a jsem zvědav, na jejich smart watches. Jak budou rozšiřovat nabídku. Chybí mi levné "chytré" hodinky s cenou do 2,5K, ale s fčním NFC. Žádné omezení pouze na AliPay.
By někdo mohl oprášit třeba S3 3D Virge . Výkon do GTX 1660Ti, cena do 5K. To by byl kauf .
Pamatuji doby 3Dfx VooDoo 3, Riva TNT 2, ATI Expert 2000, S3 3D Virge, Matrox (přesně si ty značky a modely ale nevybavím). To jsem rád čítával v magazínu Score a slintal nad nabídkou.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-02 16:36:14
avatar
výrobní náklady jsou mnohem vyšší, ceny energií, dopravy a inflace ... 200 dolarů dnes není těch 200 dolarů jako před lety ;)
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-03 09:30:55

Ale low/mid/hi přeci není o ceně nebo kupní síle

Edit: Prdele, už to zase useklo text , tohle je tak neskutečně zoufalý web.....
QproTest [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Sapphire Pulse 5600XT 2020-03-03 11:34:34
avatar
Ahoj,

ceny hrůza, já za svou 5600 dal 8200,-. To bych i přežil, bohužel zatím mám s ní jen trápení. U poloviny her nejede zvuk a každý den musím provést tvrdý restart. Je to vždy po zapnutí PC, včera to bylo u startu VLC, dnes při startu Mozilly. PC se sekne a nic než restart nepomůže. Nepomohla ani nová instalace windows 10pro. U HD6950 a GT710 se to nedělo. Vše mám oficiální, zdroj dostatečný. Už si nevím rady. Bojím se, že mi každodení restart počítače zničí i jiné komponenty.

Máte radu. Nové ovladače tomu nepomohly.

EDIT. ten mínus moc nechápu, jen píšu o tom co se mi děje. Nevím, čím to je, jen vím, že to začlo nákupem nové grafické karty. Do té doby jsem tyto problémy neměl.

Dnes už čtyři restarty. Vždy je to při aktivaci nějakého programu. Začlo to Mozillou, pak to bylo web whatsapp, pak VLC a nyní jsem si chtěl jen otevřít okno STEAM a zase úplné zamrznutí PC. Čekal jsem dlouho, zda-li to nepřejde, ale opět musel přijít tvrdý restart.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-03 09:33:24

Tak ony v poslední době Winy opravdu neskutečně perlí. Právě jsme zjistili, že rozbily podepisování buildu nějakým updatem a čeká se na opravu, která je bezesporu critical priority.... Drsný.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-03 12:20:23
avatar
problém je ve Widows, poslední update jsou katastrofální ..
QproTest [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-03 17:37:15
avatar
Snad ano, jak jsem psal níže, nová verze se zdá odladěnější. Přibyla Cortana, je to u nás k něčemu dobrý?
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-03 20:29:03

A co update biosu, provedl jste ?
Schválně zkuste tam dát zpět na chvilku svoji starou grafickou kartu, jestli se vám to bude dít dál... dejte vědět jak jste dopadl...jinak bych neváhal a zkusil vrátit ve 14 denní lhůtě nebo reklamovat.
rookie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-04 12:29:11

skus este tuto zufalost: disablovat v sound devicoch uplne vsetky zariadenia, okrem toho jedneho, co skutocne pouzivas - repraky (alebo sluchatka)
GaGy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Chyba 2020-03-03 09:51:05

Za ty pády win nemůže, prostě tam budou mít navi někde chybu.

Přemýšlel jsem o nové Navi ale vyhrála bazarová 1080.. Ceny nových karet jsou prostě moc.
QproTest [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-03 12:13:11
avatar
Souhlasím, také bych to na windows nesváděl. Hold někde je zakopaný pes. Možná vadí to moje starý železo!

EDIT: zatím bez nuceného restartu, blíží se nová aktualizace windows, tak třeba se to zlepší
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-03 12:19:56
avatar
nesmysl, kdyby to byl problém NAVi, dělají to všechny NAVI karty ... je to 100% problém Windows ...
Kert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-03 14:19:49

Nesmysl, kdyby to byl problém Windows, budou to dělat všechny karty.
QproTest [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-03 20:07:41
avatar
Nedalo mi to a šel jsem do insideru a naistaloval novou verzi windows. Nyní mám tedy verzi 2004, Build operačního systému 19041.113 a zatím vše bez chyb. Konečně jsem spustil i FarCry3 a jede normálně a se zvukem. Zatím žádný tvrdý zásek, který by vyžadoval restart. Na soudy brzo, ale snad.............

EDIT: stále pohoda, dokonce mám pocit, že vše naskakuje rychleji.
EDIT: zamrnutí se zatím neprojevilo. Problém ze zvukem přetrvává. Ve FarCry3 mi zvuk už jel, nyní zase nejede. To má nasvědomí HDMI. Objednal jsem optický kabel. Který napojím napřímo mezi PC a Soundbar a dám vědět.
HDMI kabel mám kvalitní, několikanásobně stíněný, kvalitně opletený, feritové články n obou koncích. Pozlacené koncovky.
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-03 20:31:42

Jestli máte jak píšete staré železo a máte starší verzi biosu na základní desce, provedl bych jeho update, jak jsem psal výše...
QproTest [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-04 07:04:53
avatar
Bios mám nejnovější co může být. Bohužel tomu je už pár let. Přece jen deska má deset let. Každopádně mohu potvrdit, že po aplikaci nové verze Windows (2004) už nedochází k pádům systému.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-03 21:23:38
avatar
Takže se potvrdilo, že problém je ve Windows. Otázka co ten zvuk? Ten by mohl být spíše problém ovladače. Kdo ví, co se v tomhle u RX 5600 oproti RX 5700 změnilo a budou to muset doladit v ovladačích.
Jinak jsem vypozoroval, že po nějaké nedávné aktualizaci Windows se mi změnilo chování HDR. A opravdu to není ovladačem ke grafice, zkusil jsem i 5 měsíců starý ovladač a chová se to teď fakt jinak. A to bych řekl, že už je vcelku zásah ze strany Windows do grafiky.
Jinak jedna taková malá rada ohledně toho zvuku ve FarCry3. Zkuste si připojit mikrofon. U mě jsem měl podobný problém, ještě na RX 480. Původní Bioshock má nějaký bug, kdy mi taky nešel zvuk a když jsem jel přes sluchátka se zapojeným mikrofonem, tak mi zvuk jel, pak jsem se o tomto problému dočetl i na netu, že to tak dělá.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-03 20:59:36
avatar
Je to problém Windows. Když to začne blbnout po aktualizaci Windows, tak to nemůže být problém zdroje, základní desky, HDD, paměti a ani grafiky. Prostě to je problém Windows. Podobný problém jak před rokem a půl, když se přišlo na ty bezpečnostní díry, kdy pak hodně dlouho a hlavně PC s Intel procesory házely BSOD. Bohužel i AMD procesory, jak byly ty aktualizace mizerné. Jo když spravujete zhruba 80 PC a jsou to různé konfigurace s procesory Intel i AMD a s grafikami Intel, nVidia i AMD, tak pak vypozorujete určité spojitosti problémů, v tomto případě s aktualizacema Windows.
QproTest [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-04 07:12:07
avatar
No já problémy s windows neměl. Problémy začaly nákupem nové grafiky. Každopádně problémy se zamrzáním systému nahráním nové verze windows odpadly, tak se domnívám, že Micorosoft na tom měl lví podíl.

Co se týče zvuku, tak problém je pouze, když zvuk přenáším přes HDMI a hra je provázaná mezi UBISOFTEM a jiným poskytovatelem hry. Tedy hru mám zakoupeno na STEAMU, ale k jejímu provozu je třeba UBISOFT. FarCry 3 a PRIMAL mám na steamu, zvuk blbne. FarCry 5 mám přímo na UBISOFTU a vše šlape.

Zjímavé je, že u FarCry 3 a PRIMAL mi zvuk jede při zapnutí, někdy i v menu, při uvodním videu, ale jakmile mám převzít otěže a hrát, zvuk je pryč.

No a řešení je nemít to přes HDMI. Když jsem připojil zvuk na přímo mezi PC a Soundbarem (optikou nebo jackem), tak zvuk jede bez problémů.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-04 07:59:11
avatar
Tak já problémy neměl 5 měsíců s ničím, až do nedávné aktualizace Windows, kdy se mi začaly sekat videa, vypínat monitor atd., to co se tu popisovalo. Ale stačilo odinstalovat ovladače ke grafice, použit tu AMD Cleanup Utility a znovu nainstalovat ovladače a za 10 minut bylo po problému. Ale tak aspoň vím, že se můžeme těšit na lepší stabilitu systému a možná i rychlejší Windows. Že bych si tu aktualizaci taky nainstaloval? Taky jsem insider.
QproTest [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-04 20:58:58
avatar
Jestli Ti vše jede. Tak bych nespěchal.
EDIT: dnes proběl jeden zásek, při zapnutí VLC
Tommy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-05 13:42:54

Ked zoberieme ze ref.5600XT ma 100%,
koľko by mala taka Vega 64?
Chýba mi tam i porovnanie starších kariet ako napr. Vegy alebo R9 390
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!