DooM Eternal: RECENZE hry a TEST výkonu GPU/CPU v povedeném pokračování akční legendy!
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Pondělí, 23 březen 2020
alt

 

 

 

 

 

  • DooM Eternal: RECENZE hry a TEST výkonu GPU/CPU

                                                  v povedeném pokračování akční legendy!

První DooM a DooM II z devadesátých let jsou dnes legendární hry nejen svého žánru, které se jako jedny z mála chlubí tím, že se v roce 2016 dočkaly více než důstojného pokračování a rebootu v moderním stylu a grafice. A je toho hodně, co se hře DooM z roku 2016 povedlo a samozřejmě jsme ji recenzovali a testovali:

DooM je zpět ve velkém stylu - RECENZE a BENCHMARK nejlepší střílečky za poslední roky!

Aktuálně je ale před námi její přímé pokračování. Nový DooM Ethernal, který je překvapivě trochu jiný než jsme čekali, ale nebojte se, je to pořád klasický drsně akční DooM, kde ovšem překvapivě budete muset také občas zapojit hlavu. Tvůrci si dali také velmi záležet na kvalitním technickém provedení a optimalizaci, kdy grafika je absolutní špička a překypuje detaily, přesto si jí díky skvělému vyladění zahrajete i na starých plečkách a pomalých konzolích naprosto plynule. Na vše se dnes podíváme.

Jako obvykle vám dnes přinášíme naší kompletní recenzi samotné hry a navrch i stručný technický rozbor s kompletním benchmarkem výkonu procesorů a grafických karet. Podívejme se tedy na to.

  • DooM Eternal – svižná akce kombinující DooM a Quake!

Tvůrci nevymýšleli naštěstí žádné zásadní novinky, ale přeci jen pár prvků v nové hře překvapí. Jedním z nich je určitě příběh, který jednak navazuje na předchozí díl, ale hlavně tu prostě je v širší podobě, dává smysl a baví! Skvěle zapadá do jinak naprosto přímočaré akce, která je ještě drsnější, než kdykoliv dřív.

Upřímně? Starší díly ve srovnání s drsností a grafikou rozervaných nepřátel nového DooM Eternal, jsou skoro pro děti :). Tahle hra skvěle demonstruje posun a vývoj počítačové grafiky. Spolu s tím se ale posunula i hratelnost. DooM Eternal není jen přímočarou akcí, protože neustále musíte kalkulovat se zdravím, brněním a municí. Máte nicméně plno jasně daných možností, jak vše průběžně vhodně doplňovat, ale musíte ty možnosti používat správně. A to i uprostřed nejzuřivější bitvy. Současně jsou mapy stavěny na opakovaný průchod některých jejich částí, které se postupně odemykají. Také ukrývají řadu tajemství a hračiček, které je docela zábava sbírat a hledat, protože některé jsou pěkně ukryté. Hra vás k jejich sběru také vybízí klasickou grafikou a designem. Fandové série si přijdou na své.

Samozřejmě zběsilá akce je hlavní náplní celé hry ale silně záleží na zvolené obtížnosti. Už ta základní bude pro některé hráče docela výzvou, zejména v závěrečných levelech. Osobně doporučuji střední obtížnost a silně nedoporučuji tu nejvyšší, protože ta je opravdu šílená. Možná si ji střihněte, až po několikerém dohrání hry. Každopádně byl jsem docela překvapen, jak je hra odlišná od předchozího dílu. Prakticky kombinuje hratelnost DooM a Quake, druhou jmenovanou zejména designem map a rychlostí, jakou se v soubojích nově musíte hýbat, včetně dalekých vysokých skoků apod.

DooM část se zase nezapře v úžasném zbraňovém arzenálu a naprosto precizně vymodelovaných monstrech, které každé vyžaduje jiný přístup. Včetně několika nových, která jsou opravdu drsná. Ale to je i váš hrdina, se kterým si autoři vyhráli. A v tomto dílu si jej budete moci opravdu mnohokrát přímo detailně prohlédnout, a dokonce vizuálně modifikovat brnění. Máte také vlastní rozlehlou stylovou základnu, kde je řada skrytých hříček a odkazů na minulost, včetně možnosti si zahrát uvnitř hry celý DooM 2.

Asi nejkontroverznějším prvkem nového DooM Eternal, bude překvapivě hodně skákání. A tím myslím včetně pasáží, připomínající spíše aktuální sérii Tomb Raider než DooM :). U některých totiž musíte sakra přemýšlet, což některé určitě hodně překvapí u jinak naprosto přímočaré akční hry. Já musím říci, že jsem z počátku ty pasáže považoval za divné, ale rychle jsem si zvykl a ke konci mě už i bavili. Jsou zajímavým rozptýlením, a přemýšlení u nich mě nevadí. Nejsou vlastně nijak složité a dlouhé a ukládací pozice jsou časté, takže nejsou prostě problém a alespoň při nich můžete obdivovat většinou velmi různorodé a zajímavé prostředí jednotlivých levelů.

Samotná kampaň vás protáhne několika velmi různými prostředími, takže žádné hraní jen na Marsu, jako v předchozím dílu. Navštívíte Zemi, Mars, Vesmír, cizí planety i peklo samotné. Musím říci, že všechny jsou úžasně výtvarně zpracované, některé dech beroucím způsobem. Levely a herní mapy jsou precizně vymodelované a vyladěné, stejně jako monstra v nich. Stále je zde přitom ten klasický styl a atmosféra prvního, a hlavně druhého, DooM a i nejnovější díl série tedy udržuje svou identitu.

A jak hra běhá na našich PC z pohledu optimalizace a technického zpracování?

 

 

  • Technické zpracování a TEST výkonu grafik a procesorů

Stejně jako předchůdce je DooM Eternal postavený na Id Tech engine, tentokrát na jeho sedmé generaci. A základem je API VULKAN. Tvůrci se soustředili na detailnější zpracování modelů a zároveň snížení nároků. Novinkou je také výrazně propracovanější a detailnější rozpadání těl zasažených nepřátel. Zcela přepracovaný je pak systém textur.

Hra nabízí také bohaté možnosti úpravy detailů, ale překvapivě nemají moc velký vliv na kvalitu vizuálu. Pokud máte dostatek grafické paměti, tady se nejvíce láme chleba. Každopádně minimální požadavky na PC, nejsou nijak přemrštěné (60FPS v 1080p low):

  • CPU: Intel Core i5 nebo RYZEN 3
  • GPU: GTX 1050Ti 4GB nebo R9 280 3GB a lepší
  • RAM: 8GB
  • OS: Windows 7 64-bit

Samozřejmě abyste si trochu slušně zahráli a tím myslím 60FPS 1080p na vysoké detaily, tak doporučený HW je následující:

  • CPU: Core i7-6700K nebo RYZEN 7 1800X
  • GPU: GTX 1060 6GB nebo RX 480 8GB
  • OS: Windows 10 64-bit

Počítejte s tím, že hra zabere 50GB místa. Mimochodem, Bethesda se opět podařil vlastní gól, když hru opatřila v základu tou stupidní ochranou DENUVO. Jenže přitom někdo zapomněl originální spouštěcí soubor bez této ochrany v instalaci hry, takže žádné crackování nebylo ani třeba. Bylo by hezké, pokud by všichni na DENOVO a podobné jen výkon snižující kraviny zapomněli a soustředili se na kvalitu hry, která skutečně prodává. A tím myslím i po technické stránce, což vůbec není silná stránka Bethesda her. Ale DooM Eternal je opět čestnou výjimkou!

Hra mě nespadla ani jednou během hraní, žádné doskakování textur, žádné technické problémy nic podobného. Naopak, grafika hry je absolutně úžasná, detailní, vliv zbraní na těla nepřátel příjemnou novinkou, škoda minimální zničitelnosti prostředí, ale respektuje to styl klasické předlohy. Úžasné jsou detailní modely všeho, efekty atd. O to větší šok je, jak dobře tahle hra běhá prakticky na všem.

  • Test výkonu grafických karet

60FPS ve FullHD v plné nádheře není problém ani na současném low endu nebo starším mainstreamu. Jediné, co některé grafiky sráží, je málo paměti. Prostě 6GB je minimum, 4GB už dělá potíže. 8GB a více paměti je pak rozumný standard na grafice. S komponenty ze současných generací CPU a GPU pak ovšem jedete vysoko nad stabilními 60FPS. Takže pokud máte 120/144Hz monitor, dokážete jej plně využít také (ne že by to bylo třeba) a mít těch 120/144FPS úplně bez potíží.

Hra tedy používá API VULKAN nikoliv DirectX. Starší grafiky NVIDIA si s ním úplně nerozumí, takže jejich výkon není úplně ideální, starší grafiky AMD s tím ale problém nemají. A problém už pochopitelně není ani u současných generací grafik AMD a NVIDIA.

Nejvýkonnější grafikou je dle očekávání RTX 2080 Ti a obecně celkově výsledky, odstupy výkonu a pořadí karet víceméně odpovídají tomu, jak je to v průměru u současných her. Takže žádné překvapení a je vidět, že vše je dobře vyladěné. Obě firmy už vydaly „optimalizované“ ovladače, ne že by to neběželo dobře i bez nich.

V našich testech jsme se ve vysokých detailech i ve 2560x1440 dostaly nad 60FPS stabilně i s Radeon RX 580! Pod už byla GTX 1060 6GB. Nad 120FPS se ve 1440p pak dokáží dostat RX 5700XT a 2070 Super. Hru jsem osobně celou dohrál v plných detailech na Radeon RX 5700 XT ve 4K rozlišení, kde jsem měl stále kolem 70FPS plynule, bez jediného problému, záseku či zaváhání. Vzhledem k tomu, že RX 5700 XT dnes stojí i jen kolem 10 tisíc korun, všechna čest.

  • Test procesorů

Hra není vůbec náročná na výkon procesorů. Tedy za předpokladu, že máte více než 4jádra/4vlákna. Doom Eternal totiž dokáže částečně využít až 24 procesorových vláken, přičemž plně zaměstná 8 z nich. Takže ideálním herním minimem jsou alespoň 4jádra/8vláken, nebo ještě lépe, 6jader/12vláken (RYZEN 5):

Je zde docela znatelný úbytek výkonu u procesorů, které mají méně než 8 vláken, nebo jsou starších architektur a nižších taktů. Naštěstí to není s nimi úplně nehratelné, ale zásadní snížení FPS tam je.

Celkově je ovšem hra výborně optimalizována na současný HW. Nutno ovšem říci, že levely a mapy jsou vlastně velmi malé, takže ta úroveň grafiky nemůže dát na tom malém prostoru, co v každém daném okamžiku vidíte na obrazovce, zase tak moc zabrat. Není to obří otevřená mapa apod. Výborně je na tom také ozvučení hry, hudba, provedení ovládacích prvků a vůbec krásné tradičnější zpracování MENU, detailních nápověd a vysvětlivek a řada prvků odkazující na starší díly.

Nejslabší stránkou hry je rozhodně umělá inteligence (AI). Toho si prakticky ale nemáte moc šanci všimnout, že zde vlastně žádná není! Nepřátelé jsou naprosto hloupí, nicméně vzhledem k tomu, že na vás vždy útočí několik druhů a typů najednou, a každý z nich má jiný (ale přesný) typ chování, tak vám to prostě nepřijde. Protože pořád máte co dělat. Takže absence AI u této hry není žádný problém a víceméně se s ní ani nepočítá.

A jak celou hru tedy hodnotit?

 

 

  • Hodnocení a závěr

V krátké době dvě hry, které ukazují, jak kvalitní byl design originálů z devadesátých let. Nedávno jsme tu měli první HALF HALF v nové moderním remake BLACK MESA a svým přístupem k originálu to samé je i nový DooM Eternal. Prostě starý funkční základ, předělaný do nové grafiky s několika moderními herními prvky navíc. Hlavní je ale ta stará povedená hratelnost, bez kravin a hloupostí kolem mikrotransakcí a designu her kolem nich, které przní současnou produkci. Nebo je někdo překvapen, že bez mikrotransakcí jsou hry prostě lepší a zábavnější?  

DooM Eternal je samozřejmě o level výše než „nadšenecký mód“ a remake Black Mesa. Je to regulérní samostatné pokračování klasiky žánru, držící se ovšem těch klasických prvků. Kontroverzní větší důraz na strategii i při zběsilé palbě, a přemýšlení při skákání a řešení „prostorových hádanek a skrytých výzev“, možná některé úplně nepotěší, ale podle mě to je dobrý přídavek do celého zábavného konceptu, který se navíc nebere moc vážně. Ocenit ale musíme výtvarnou stránku a precizní provedení hry jako takové. A už se těším na pokračování :).

Co bych hře vytkl? Osobně musím říci, že první dva levely byly trochu slabší, a dokonce jsem během nich hru vypnul, protože mě úplně nechytila. Ten rozjezd je zde prostě možná až příliš vlažný. Pak se to ale rozjelo, a prostřední levely jsou úžasné s častými komplexními změnami prostředí a nepřátel přibývá, stejně jako možností vašeho arzenálu. Bohužel nejslabší částí hry je poněkud nedovařený závěr. Celý ten design poslední úrovně a mapy se mě osobně vůbec nelíbil, přišel mě zcela odfláknutý proti všemu předchozímu. I ten finální boss nebyl zase tak velkou výzvou ani nijak nápaditý. Prostě ten závěr hry, jako by byl dodělávaný nějak narychlo. Škoda.

Jinak mě překvapivě bavily ty skákací pasáže, hledání výzev a sběr tajemství, kdy jsem dokázal za první průchod kampaní s druhým opakováním některých levelů, najít všechno a užil jsem si to. Obtížnost hry hraje roli v délce herní doby. Počítejte tedy s 10 až 20 hodinami. Bohužel příliš tomu nepřidá multiplayer, který postrádá klasický deathmatch. Z nějakého důvodu. Přitom se Bethesda snažila udělat z DooMa více online záležitost a prvků online včetně získávání zkušeností a nových výzev, je zde spousta a jsou velmi viditelné. Zatím ale nemají moc smysl. Nejspíše se dočkáme nějakých DLC. Ale nevím. Ocenit musím vyladění hry, technické provedení a optimalizaci, což jsou obvykle nejslabší stránky Bethesda her. Tuhle ale asi dělal někdo jiný, protože prostě funguje a vypadá naprosto skvěle.

  • Závěr

Celkově mohu DooM Eternal jen a jen doporučit. Samozřejmě hlavně příznivcům žánru a série, kdy už jsme ale po minulém dílu věděli, do čeho jdeme, takže zase takové překvapení, že se i tenhle nový díl povedl, to není ;). Překvapivě to ovšem není jen další DooM se stejnou hratelností jen novými mapami a ničím novým. Hratelnost je trochu stylově odlišná od předchůdce, budete u toho muset přemýšlet více, než si myslíte. A nutnost orientace i ve vertikální rovině při hraní a soubojích tomu dává nový rozměr. Doslova. Je to takový mix DooM s prvky Quake v parádní vyladěné grafice s perfektně vyladěnými herními prvky a padnoucím soundtrackem. Co více si přát? Takhle se prostě dělá klasická akční hra respektující a přímo navazující na klasický originál ve skutečně moderním provedení. Určitě chceme víc … :).

Hodnocení: 91%

Hra testována na sestavě:

  • Procesor: AMD RYZEN 9 3950X (16jader/32vláken) + NOCTUA D15 Black
  • Základní deska: ASUS ROG Crosshair X570 HERO Wi-Fi
  • Grafická karta: Gigabyte AORUS RX 5700 XT 8GB Gaming OC PCIe 4.0
  • SSD: Gigabyte AORUS Gen4 2TB SSD PCIe 4.0 NVMe
  • RAM: Kingston HyperX Predator 4x 8GB DDR4 3200MHz
  • OS: Windows 10 PRO 64-bit
  • Monitor: BenQ 32“ BL3200 3840x2160 IPS

Za výbavu na testování děkujeme našim partnerům:

 

 

 

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Badblock [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Chyba v texte 2020-03-23 23:44:22

Ahoj mas tu chybu :
Hodnocení a závěr

V krátké době dvě hry, které ukazují, jak kvalitní byl design originálů z devadesátých let. Nedávno jsme tu měli první HALF HALF


HALF HALF ;)
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-24 00:48:03
avatar
Já to četl a ani jsem si toho nevšiml :-D ... je vidět, jak někdy když člověk ví o co se jedná, tak vlastně ani nečte ale ví :-D
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-24 00:52:35
avatar
No je to dobrá hra, grafika a všechno super, ale mě tam to hopsání nesedí a 2016 mě bavil rozhodně víc. Mě tenhle díl přijde na hru jako je Doom už moc vším přeplácaný. Před asi týdnem jsem hrál prvního Blooda a bavil mě víc
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-24 06:29:50
avatar
Naprostý souhlas. Tohle není ono. Ta grafika je moc pěkná a vyladěnost excelentní. Takhle se to má dělat. Ale jinak to už není Doom. Taky mě víc bavil předchůdce z 2016. A Remaster stařičkého Blood jakbysmet :-).
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-24 05:44:24
avatar
"DD" budeš hrát a recenzovat i Half Life Alyx? Už jenom kvůli tomu 45 vteřinovým konci to zato stojí! Třeba to je jenom začátek a dočkáme se konečně na co všichni tak dlouho čekáme!!!
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-24 07:52:44

No, jsem hodně na vážkách. Miluju Dooma (zzatím všechny díly) a zběsilé střílečky, na druhou stranu nesnáším střílečky, u kterých je nutnost skákat. Tak babo raď...
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Paměť 2020-03-24 08:15:29

Nějak nechápu tu zmínku o min. 6GB VRAM, když dle testů je 570 4gb uplne v pohode...
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-24 08:33:37
avatar
Já to jedu na 3GB VRAM a detaily musím mít osekané fakt hodně, protože ta hra mi ani neumožní si uložit takové nastavení, kde by se využilo víc. No plynulé to je neskutečně. Podle mě by to zvládlo i víc detailů, ale smůla.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-24 09:58:08
avatar
Určitě to půjde měnit natvrdo v config file.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-25 11:39:45
avatar
Hm, Doom z 2016 má svůj DoomConfig.cfg, ale Eternal má ve stejné lokalitě DOOMEternalConfig.local. Klasický config se mi nedaří najít.
..User\Saved Games\id Software\DOOMEternal\base\ obsahuje pouze DOOMEternalConfig.local.Zatím se mi nepovedlo najít, jestli se do něj nemá něco přidat a nebo jestli někde přece jen není DOOMEternalConfig.cfg
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-25 13:40:19
avatar
A ten .local obsahuje co?
Klidně to může být klasický config jen s jinou příponou...na té přece vůbec nemusí záležet.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-25 18:49:12
avatar
// This file is for local settings only and will not be cloud synchronized
configVersion 9
r_waterLodViewDistance "16"
r_mode "19"
r_motionBlurQuality "1"
r_blurRadialScale "1"
r_SSDOQuality "2"
r_SSRQuality "1"
víc nic
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-24 09:58:27

Podporuje hra MultiGPU nebo Crossfire?
us1rev [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-24 10:08:40

Ja nejak nevim co si o tomhle dile porad myslet.. Prijde mi to preplacane, ultrazrychlene (to skakani tam a zvuky jak v Quake 3 Arena).. Zasekl jsem se asi u stareho Doom 3, kde krom nejake te strileci akce byl i trosku pribeh.. clovek tam cetl deniky a poodkryval, co se vlastne stalo. Jasne, bezhlava strileci akce prijde taky vhod.. ale asi uz nejsem cilovka a mam jine ocekavani. Tim samo nerikam, ze je to spatna hra, to rozhodne ne. Doom o te akci ma byt.. jen tenhle dil pusobi proste vselijak.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-25 19:22:05
avatar
Tak to jsme dva. Podepisuji vše co jsi tu napsal, ta Quake 3 Arena vyvstane každému člověku co jí hrál a proto také tvrdím že tohle není DOOM v té jeho krystalické podobě a to nemám namysli grafiku.
superja [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-25 21:37:20
avatar
Taky se přidávám, mě třeba Quake 3 nikdy nebavil... A opravdu tohle mi ihned Quakea připomnělo.
Doom 3 zůstává jasně nejlepším "novým" Doomem.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-25 23:15:11
avatar
Akorat ze 3jka s tema puvodnima nema vubec nic spolecneho, dokonce tma ani nehrajete za doom slayera Je to vlastně takovej spin-off původním Doomum. Vetsina dnesnich hracu uctiva 3jku protoze 1 a 2 ani nehrali a 3jka je tak jedina co byla v jejich dobe vrcholnyho paranstvi. Mam 3jku rad sam jsem ji dohral tak 5x i s datadiskem, ale ten pravej doom jdouci ve slepejich 1 a 2 je prave 2016 a i ten aktualni.

A co se Quake3 týče v tom jsem měl tak 3000 hodin
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-26 02:09:30
avatar
Ale jo, souhlas trojka je vlastně spin-off. No a co? tady jde o filosofii hraní, a ta více připomíná původní díly DOOMa. Tohle stylem hraní víc připomíná Quake3 než DOMM. To že protivníci ve hře mají původ z DOMMa 1,2 ještě přece ze hry hru DOMM nedělá.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-26 09:16:50
avatar
Tak si to shrňmě. Tvůj pohled sice chápu, ale to že to Dooma nepřipomíná, je teda absolutní blbost.

Doom 1 a 2, 64, Ultimate:
žánr: Akční 3D střílečka s velkým množstvím nepřátel, na vysoké obtížnosti doslova řežba ve vysokém tempu. Velké prostory. Hraje se za postavu Doom Slayera.

Doom 3:
Žánr: Horor/akční. Nepřátel je poskromnu, většinou do 10 na místnost, skoro žádné velké prostory, nemožnost nosit baterku a zároveň zbraň, Omezené množství nábojů. Hraje se za UAC mariňáka. Mimoto ani nenavazuje nijak na příběh 1 a 2 ( překvapivě ono to má i nějaký příběh) Běží totiž paralerně. Doom3 je jednoznačně žánru 1 a 2 vzdálený mnohem více než Doom 2016 a Eternal.

To že tam teď přidaly další prvky je jen evoluce hry, která jinak ctí klasiku. A kdyby jsi tomu náhodou nechtěl věřit, tak přímo ve hře jde spustit Doom 1 i 2 a celej si jej zahrát, to jen aby jsis osvěžil paměť, který že ten Doom nakonec vybočuje ze serie. Ano je to 3Jka.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-26 11:51:12
avatar
Promiň ale trampolínové hraní jsem rozhodně v DOOM 1,2,3 neviděl a bavilo to víc než tohle. Ano 3 byla změna kde mi bylo fuk že hraji za mariňáka, vlastně to tu postavu víc polidšťuje a člověk si víc uvědomuje jak chatrná je lidská schránka a postupuje lokací víc opatrně. Že tam bylo málo munice? No to je snad dobře, to dělá ten adrenalin, není to taktika někam vlítnout s tunou munice a zavřít oči a za poletováním vzduchem střílet kolem sebe. v 3 musel člověk zvažovat jakou zbraň použít aby byl co nejefektivnější.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-26 12:16:58
avatar
No a proto je 2016 a Eternal Doomu 1 a 2 rozhodně podobnější než 3jka. V 1 a 2 Se nijak neskáče, protože to tam nikdo nepotřeboval, asi by bylo ale divné udělat dnes hru ve které hrdina neumí nikam vyskočit nebo přelést stůl, ano skákání přes překážky je novinka, ale nedělá to z toho diametrálně odlišnou hru. Prostě ty tu argumentuješ jednou věcí Přitom 50 dalších jsou absolutně odporující tvé argumentaci.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-26 12:46:33
avatar
Teď zase přeháníš ty, nikdo nekritizuje přeskočení stolu, či vyskočení na římsu, to bylo v trojce přece možné také. Na rozdíl od tohoto trampolínového skákání je to tam mnohem realističtější. Všimni si, že tohle vadí mnohem více lidí než jen mě. Trampolínové skákání se opravdu objevilo až s Quake 3 Aréna( tím se totiž chtěli tvůrci odlišit od DOOMu) a to do DOOMu opravdu nepatří tahle hra je hybrid kde se v DOOMu vykrádá styl hraní Quake 3 Aréna.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-26 13:11:51
avatar
Já vím co kritizuješ, ale je to jediná věc co tu hru dělá odlišnou od 1 a 2 a vlastně všec ostatních Doom her.

V době vydání Doom 3 si zase všiichni stěžovali na to, že to je horor a ne akční řežba.

Lidi si stále na něco stěžují, ale říkat, že to není DooM a že ten pravěj je ten 3tí je prostě blbost, protože to tak není a nikdy nebylo.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-01 22:32:49

Pravej Doom je ten první z roku 1993,
a prequel Doom3:BFG je mu mnohem bližší než Quake Eternal(zfetovaná veverka s motorovou pilou a panenkama).
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-24 10:46:25
avatar
Tak tohle mě tedy rozhodně nechytlo...skákání v Doom? co to sakra je? Ovládání je taky napikaču, zkusím si s tím ještě pohrát, ale tam, kde standardně reloaduju mám najednou úplně něco jiného, levý alt je taky na chuj...clkově to ovládání je dost zběsilý a to říkám jako PC hráč, co má za sebou bezmála 30 let hraní FPS...Dostane to ještě jednu šanci, jinak to letí z disku....doom 2016 byl lepší...navíc ultra mega drsňák všech drsňáků král sbírá hračky... LOL
Johnny86x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-24 10:55:20

Hraju na 580 a v pohode, krasa. Jen mi pripada ze ve hre je to takove zrnite. milimetrove kosticky. Nevite co to muze delat? film grain to neni
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-24 20:13:29

nejsou to artefakty ?
nehřeje si ti GPU ?
Stahni HWmonitor a zkontroluj teploty GPU v zátěži.
https://ctrlv.cz/XuQy
Zapni HWmonitor a hraj hru, zkontroluj MAX TEPLOTY GPU v zátěži.
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-24 20:43:07

Nebo jí máš moc podvoltovanou
Johnny86x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-24 22:06:20

teploty jsou ok, ani zadne podvoltovani. Prirovnal bych to k tomu kdyz jsi drive koukal na tv a videl jsi tam takove milimetrove carky prez celej obraz. nevim jestli je to kabelem. ale dela to jen v nekterych hrach
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-24 23:07:51

Udělej test 15minut Furmark + GPU-Z
jestli se ukážou artefakty
---
https://ctrlv.cz/zmvv
Mám zaprášenej chladič GPU, kaskáda hoří, musim to vyčistit.
Furmark nastav 1024x768, víc nedávej to stačí.
----
udělej screen CTRLV.CZ a pošli odkaz, at se podívám
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-24 23:19:14

tady mám 4měsíce starej screen, měl sem jí nastavenou 230W a teploty sem měl o dost nižší, musim kartu vyčistit.
https://ctrlv.cz/aSbt
GaGy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-29 12:26:56

Dělá to nějaké vylepšení obrazu v radeon settings... Vysledoval sem to na dotě
RadekFM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-25 08:02:54

Je ve hře nějaký benchmark? Nebo jak jsi to testoval?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-25 11:12:32
avatar
testujeme normálně přímo ve hře, 60s sekvenci, výhoda je, že starty některých levelů a příchod do "arény" je skriptovaný, nepřátelé jsou už tam a řežou se, takže je to opakovatelný ...
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-25 10:36:12
avatar
Optimalizace fakt luxusní R5 2600 a 580 Nitro+ na FHD s prstem v nose

Ale to skákání je neskutečně otravné a ne nebaví mě to ani trochu. Grafika parádní a animace zabití nepřátel luxusní.

Jen je to TR křížený s Q3 a působí to fakt divně jakoby nevěděli co vlastně chtějí za hru.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-25 17:21:32
avatar
OT:
Včera vyšel patch pro Ghost Recon Breakpoint a mimojiné přináší Vulkan API (do teď jela hra jen na DX11).

Malý "test" na mé sestavě (viz profil):
Nastavení grafiky: Ultimátní
Rozlišení: 1920x1080 px

API: FPS (min/průměr/max), FrameTime (min/průměr/max)
DX11: FPS (42/60/100), FT (10/18/24 ms)
Vulkan: FPS (60/93/143), FT (7/11/17 ms)

API: vytížení CPU (min/průměr/max) a GPU (min/průměr/max)
DX11: CPU (13/31/51 %), GPU (68/79/95 %)
Vulkan: CPU (6/46/67 %), GPU (72/97/98 %)

Kompletní reporty (uloz.to):
DX11 Odkaz
Vulkan Odkaz

Je krásně vidět, jak jsme na DX11 zabržděný
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!