AMD píše historii a zrušilo Intel. TESTy mobilních procesorů AMD RYZEN 4000 ukazují nevídané.
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 30 March 2020
alt

 

 

 

 

  • AMD píše historii a zrušilo Intel.

         TESTy mobilních procesorů AMD RYZEN 4000 ukazují nevídané.

Výrobci notebooků nás na to připravovali, ale stejně je to působí neuvěřitelně, i když to člověk vidí na vlastní oči. Ještě nikdy nemělo AMD lepší mobilní procesor, než Intel. Natož způsobem, jakým jej má dnes. Znovu opakuji, za posledních 30 let, co jsou na trhu běžné notebooky tak jak je známe a používáme, se nikdy nestalo, že by v této oblasti Intel neměl prakticky po všech stránkách lepší procesory. AMD mělo kdysi v minulosti velmi slušné a konkurenceschopné mobilní procesory, ale hlavně v poslední dekádě, kdy se mobilní PC staly dominantním a vůbec nejprodávanějším typem PC na trhu, kde tvoří kolem 65% celkových prodejů PC, Intel naprosto dominoval výkonem a hlavně efektivitou. Kromě nejnižších cenových hladin jste o AMD v mobilním počítači na trhu ani nezakopli. Jenže to se v roce 2020 mění. A to tak, že výrazně.

 

  • Nejlepší mobilní procesory na trhu má …. AMD?!

Chcete co nejvýkonnější, bezpečný (bez děr), efektivní a cenově slušný mobilní procesor? Tak to můžete vynechat nabídku společnosti Intel, protože ten nemá žádný takový procesor. Nové 7nm procesory AMD RYZEN 4000, postavené ale už na rok staré architektuře ZEN 2, jsou totiž ve všech ohledech lepší. A to tak, že některé testy mnozí dělali několikrát, protože stále nemohou uvěřit výsledku.

První recenze a testy notebooků s AMD jsou konečně tady. Většina novinářů měla zatím možnost otestovat hlavně tenký herní notebook ASUS ROG Zephyrus G14, který jsme vám už představovali:

 

PREVIEW: ASUS notebooky přechází na AMD! Přichází ROG Zephyrus G14 a nové TUF A15/A17.

Tenhle notebook je zajímavý mnoha věcmi. V první řadě tím, že je to opravdu notebook. Není to přerostlé monstrum, co můžete tak maximálně převážet. Tohle je 14“ tenký velmi mobilní kovový počítač na cesty. Nepoužívá ani nejvýkonnější mobilní varianty procesorů AMD RYZEN 4000, tedy modely řady „H“ s až 54W TDP. Používá úspornější 35W varianty řady „HS“. Notebook je tak malý a tenký, že by ještě nedávno byl považován prakticky za ultrabook. Přesto tenhle velmi mobilní 14“ počítač ukrývá 8jádrový/16vláknový RYZEN 7 4800HS nebo RYZEN 7 4900HS, který nese i velmi výkonnou integrovanou grafiku Radeon VEGA. Vedle toho má ale také až RTX 2060 Max-Q neintegrovanou grafiku, 16GB DDR4 3200MHz paměti a NVMe SSD.

Znovu tedy opakujeme, RYZEN 9 4900HS není nejvýkonnějším mobilním procesorem, který AMD má ve své nabídce, protože je záměrně limitovaný na pouhých 35W TDP. Přesto stačí na poražení toho nejvýkonnějšího, co dokáže nabídnout Intel, včetně 45W+ Core i9-9980HK (s boostem 5GHz), tedy 8jádra/16vlákna nacpaného vždy do mnohem tlustších a dražších notebooků.  Reálně navíc vzhledem k cenám je nutné RYZEN 9 4900HS srovnávat s maximálně Core i7-9750H, které je ale o 30-40% běžně slabší.

(Ryzen 9 4900HS vs Core i9 9980HK notebook .....)

4900HS má dokonce výkon na dohled desktopovému RYZEN 7 3700X a tedy i 9900K! Intel prohrává prakticky všude výkonem, až na výjimky, kdy pro některá nastavení u zpracování videa dokáže zapojit integrovanou grafiku, a tedy technologii QuickSync. Jenže to je podporováno jen málokde a faktem je, že v tom případě netestujeme výkon CPU ale vlastně iGPU a tak je otázkou zda není férovější zapnout akceleraci přes grafiku. A tu má AMD RYZEN 4000HS také, jen zatím nebyla aktivována podpora HW akcelerace jeho VEGA iGPU tam, kde zatím funguje jen QuickSync. Nicméně ve většině nastavení a činností je QuickSync nefunkční, takže rozhoduje výkon CPU ani to nejlepší, co dnes Intel má, na mobilní 35W RYZEN procesor prostě nestačí.

Docela by mě zajímalo, kolik by dokázal ten RYZEN 9 4900H, tedy nebržděný 54W model. někteří už měli čas, napatlat procesor 4900HS tekutým kovem, což jeho výkon ještě posunulo, ale pořád v tenkém ASUS Zephyrus G14 nemá samozřejmě tolik prostoru pro chlazení atd.

Zkrátka AMD ještě neukázalo vše, co jeho mobilní CPU dokáží. Přesto už tenhle 35W kousek dokáže téměř výkonově vyrovnat desktopový Core i9-9900K s jeho reálnými 150W TDP!!! Jenže mobilní AMD RYZEN 4000 není jen CPU. Má také velmi schopnou integrovanou grafiku.

 

  • AMD drtí Intel výkonem integrované grafiky.

V poslední době budil Intel dojem, že jeho nové integrované grafiky jsou opravdu konkurenceschopné tomu, co nabízí AMD. Jenže jak jsme varovali, Intel záměrně klame, protože jeho nejnovější 10nm procesory používají ultra rychlé DDR4 3733MHz paměti, které výrazně zvyšují výkon, zatímco se rád srovnává s AMD RYZEN 3000U sérii, která je omezená jen na DDR4 2400MHz. Nová generace AMD RYZEN 4000 ukazuje, jak se mají věci doopravdy. Nejen že notebooky používají dvoukanálové osazení, ale vždy mají minimálně DDR4 3200MHz a chystají se i rychlejší.

AMD také výrazně zapracovalo na integrované grafice u RYZEN 4000 APU. Není to sice NAVI architektura, ale stále VEGA, kterou někteří nepochopitelně stále označují za nepovedenou architekturu. Jenže byla také inovována. Výsledek je ohromující.

Výkon integrované grafiky v RYZEN 9 4900HS dokáže konkurovat low endovým neintegrovaným grafikám!!! Je tak mnohem lepší, než cokoliv, co může nabídnout Intel, včetně nejnovější generace. Proti přímé konkurenci v podobě Core i7-9750H je běžně 2,5x(!) výkonnější. Je ale i 2x výkonnější, než co nabízí starší 12nm integrovaná VEGA ve 4jádrovém AMD RYZEN 7 3700U procesoru minulé generace. Mnoho her si tak v 1080p opravdu zahrajete! Na integrované grafice.

Samozřejmě notebook ASUS Zephyrus G14 je osazený i RTX 2060 Max-Q, která je pro hraní her mnohem lepší. A dobrou zprávou je, že AMD dokáže překonat Intel i v těch hrách. Speciálně pokud bychom srovnali tenčí notebooky s omezeným chlazením, hraje lepší efektivita procesorů AMD roli.

Jenže to pořád není všechno ….

 

 

 

  • AMD nemá jen výrazně vyšší výkon,

                                                                  je i úspornější a za lepší cenu!

Z dosavadních zkušeností víme, že AMD dokáže být v mnoha věcech konkurenceschopné výkonově proti Intelu, zejména RYZEN 3000U série mobilních CPU, byla objektivně lepší pro všechny notebooky, spoléhající jen na výkon integrované grafiky. AMD totiž dokázalo nabídnout výborný procesorový výkon a současně i nejlepší výkon integrované grafiky, který byl na rozdíl od Intelu použitelný. A to celé i za dobrou cenu. Ani efektivita nebyla vůbec špatná, což byla ovšem historicky největší bolístka AMD notebooků. Jednoduše Intel vydržel více na baterie než AMD.

To se ale začalo už s RYZEN 3000U sérií měnit, AMD se výrazně přiblížilo, dokázalo srovnat krok se 14nm a nezaostávat příliš za 10nm mobilními procesory Intel. Ovšem 7nm generace mobilních RYZEN 4000 procesorů posouvá věci na úplně nový level!

Takže už víme, že 35W RYZEN 9 4900HS je výkonnější než 50W+ Core i9-9980HK, tedy nejvýkonnější procesor, který Intel vůbec má a který musí dávat do tlustých nepříliš mobilních DTR počítačů, aby ho dokázal uchladit. Jenže AMD dokáže podat stejný výkon s o desítky W nižší spotřebou!

Takže pokud jste se báli, že AMD obětuje výdrž na baterie ve prospěch toho, aby výkonově porazilo Intel, tak mám dobrou zprávu. AMD nemusí nic obětovávat. Jeho RYZEN 4000 série je prostě efektivnější. Má mnohem lepší architekturu než Intel, která si vystačí s nižšími takty a navíc jsou vyráběny 7nm, což je mnohem lepší proces, než 14nm od Intelu. Výsledek je ohromující. Speciálně ASUS Zephyrus G14 s RYZEN 9 4900HS, dokáže na baterie vydržet až o několik hodin déle, než srovnatelná Intel konfigurace!

A znovu připomínám, RYZEN 9 4900HS je výkonnější, než nejvýkonnější 54W Intel Core i9-9980H procesor, který na baterie vydrží zlomek toho, co AMD, nemluvě o nárocích na chlazení.

 

  • Závěr – AMD přináší skutečnou revoluci.

                                                     Teď už je to na výrobcích a zákaznících.

ASUS Zephyrus G14, který se v testech objevuje nejčastěji, je luxusní tenký notebook. Není zaměřený na maximální výkon, ale vysoký výkon při maximální mobilitě. Takže se ani nesnaží být nejvýkonnější, přesto procesorovým výkonem překonává nejvýkonnější hlučné tlusté DTR notebooky s Intel Core i9 procesory. No a to jsme ještě nemluvili o ceně.

ASUS ROG Zephyrus G14 má totiž v konfiguraci RYZEN 9 4900HS, 16GB DDR4 3200MHz, 1TB NVMe SSD, RTX 2060 Max-Q a 14“ 1920x1080 IPS 120Hz, stát pouze 1450 dolarů. Takže jen něco kolem 43 tisíc korun vč. DPH! za podobné peníze můžete mít podobnou konfiguraci ASUS Zephyrus M nebo Zephyrus S, ale v obou případech s mnohem horším děravým Intel Core i7-9750H procesorem, který je o výraznou třetinu slabší! Neexistuje prostě takhle tenký mobilní PC s výkonově alespoň trochu srovnatelným Core i9-9980HK procesorem, který by dokázal RYZEN procesorům a konfiguracím konkurovat! Všechny modely s 9980HK jsou mnohem silnější a také mnohem mnohem dražší, o desítky tisíc korun. Navíc pořád to neřeší fakt, že 9980HK je prostě po všech stránkách mnohem horší procesor, a kvůli děravé architektuře doslova riziko používat.

Intel má tedy opravdu problém, kdy jej dohnal fakt, že Intel prostě není technologická společnost. Na prvním místě u Intelu nejsou technologie a to, aby nabídl to nejlepší svým zákazníkům. Na prvním místě u Intelu jsou peníze, maximalizace zisků a zneužívání svého diskutabilním způsobem získaného dominantního postavení v mnoha odvětvích. Intel prostě v posledních mnoha letech nezajímal vývoj procesorů, protože nepředpokládal, že by se mu AMD ještě kdy postavilo. Udržoval zákazníky na 4jádrech a jen každou generaci maximalizoval své zisky a marže. Nic jiného ho nezajímalo. To že teď něco začal vyvíjet není proto, že by chtěl, ale proto, že musí, protože mu zákazníci utíkají k AMD.

V současné době se současnou 14nm generací a architekturou procesorů je ale Intel objektivně nekonkurenceschopný výkonem, je bezpečnostním rizikem, protože není schopen ucpat ani vyřešit zásadní bezpečnostní nedostatky a záplaty na jiné výrazně negativně ovlivňují výkon a provoz procesor. Nestačí samozřejmě ani efektivitou, kdy jeho přestárlé 14nm procesory nedokáží se 7nm AMD držet krok z jednoduchého důvodu. Jedinou „výhodou“ Intelu jsou vyšší takty, kdy ale tuhle nepříliš praktickou výhodu, nemůže u mobilních PC využít. Zatímco v desktopu Intel dohání vše vysokými takty a lhaním o TDP, kde rozdíl mezi udávanou a reálnou hodnotou je dnes astronomický, v noteboocích to TDP musí dodržovat. A to znamená mnohem nižší takty. Jenže na stejném taktu kolem 3 až 4GHz, je AMD dnes prostě výkonnější. AMD má lepší IPC, vyšší výkon na jádro, vyšší výkon na celek a současně má v tom čipu nejméně 2x výkonnější integrovanou grafiku! A přesto je při tom všem o něco efektivnější a zjevně i levnější a určitě bezpečnější z hlediska nalezených zranitelností a děr architektury.

 

  • Intel je ze hry. Nákup procesorů Intel jsou vyhozené peníze.

Je to poprvé v historii, kdy AMD překonalo Intel i v mobilní oblasti. A to jsme přitom ještě neviděli, co dokáže nejvýkonnější RYZEN 9 4900H procesor, tedy nebrzděný 45W model, protože testovaný RYZEN 9 4900HS je na 35W schválně omezený aby byl úsporný a dal se používat v tenkém notebooku.

Každopádně už tedy víme, proč AMD celou dobu srovnávalo ve svých materiálech RYZEN 9 4000HS s Core i7 H sérií, protože proti těm reálně stojí ve stejných konstrukcích a cenových hladinách. Jenže Core i7 nedokáže konkurovat novému RYZEN 9 naprosto v ničem. Ten rozdíl je naprosto brutální a AMD přináší výkon, který nikdo nikdy v mobilních PC ještě neviděl, natož v takhle tenkých a cenově dostupných modelech.

Naší vlastní recenzi ASUS Zephyrus G14 s RYZEN 4000 vám snad nabídneme brzy, zatím čekáme na notebook. Je o ně docela zájem ;). Do obchodů pak dorazí v dubnu, kdy samozřejmě aktuální situace ve světě komplikuje uvedení novinek na trh více, než se plánovalo. AMD ale již dříve oznámilo, že v průběhu Q2 dorazí na trh jen prvních několik modelů notebooků s RYZEN 4000 procesory, ale v druhé polovině roku dorazí více než stovka různých variant.

Vzhledem k tomu, že Intel nedokáže nabídnout nic lepšího, než co teď má, s tím, že aktuálně brzy přestavované „nové“ Core 10000H série jsou jen přejmenované stávající Core 9000H, bude to hlavně o cenách a nabídce notebooků. AMD má poprvé v historii reálně velkou šanci Intel zasáhnout v jeho nejcitlivějším místě. A zejména má šanci ukázat zbytku zákazníků, kteří to ještě neví, že AMD má ve všech ohledech lepší procesory než Intel. Jakkoliv je to stále neuvěřitelné s ohledem na fakt, že Intel má 10x větší rozpočet na vývoj atd. Rozdíl je prostě v přístupu.

Každopádně AMD dokázalo něco, o čemž i největší optimisté dlouhé roky říkali, že je naprosto nemožné a že se určitě nestane. AMD překonalo Intel. Tedy alespoň technologicky a produktově, kdy EPYC procesory jsou výrazně lepší v serverech a datacentrech a RYZEN procesory jsou výrazně lepší ve všech ohledech, a to nejen na desktopu, kde koupit si dnes Intel znamená říci si o papíry na hlavu (a pokud to někoho uráží je chyba a problém zcela na jeho straně). Poprvé v historii má AMD i lepší mobilní procesory, a to bezprecedentním způsobem, který jen ukazuje, jak moc Intel v uplynulé dekádě poškozoval celý PC trh, vývoj a všechny uživatele tím, jak vlastně nic nedělal. Zejména s ohledem na finance, které do vývoje a vlastního provozu údajně cpal. Kde bychom mohli jako PC svět být, kdyby ty peníze a možnosti, kterými disponoval a disponuje Intel, měl někdo skutečně schopný a ochotný technologie posunovat a nabízet zákazníkům to nejlepší, co se vůbec dá a za dobrou cenu.

 

 

Teď už je to tedy jen v našich rukou, výrobců počítačů a zákazníků a musí všichni ukázat, že o dobré procesory za dobrou cenu stojí. Intel si v současné době peníze zákazníků prostě nezaslouží a měl by konečně začít něco dělat. A očekáváme od něj konečně produkty, odpovídající jeho možnostem, což není to, co prodává dnes. Koupit dnes Intel procesor bude opravdu těžké zdůvodnit, protože jak omluvíte horší výkon, horší provozní vlastnosti a ani zdání bezpečnosti hrubě negativně ovlivňující dodatečně i výkon atd.? Tak doufejme, že výrobci notebooků zaplaví trh zajímavými AMD modely, a Intel bude muset uvést konečně něco pořádného a jeho současné platformy a serverové, desktopové a mobilní procesory zamíří tam, kam dne patří. Tedy do sběrného dvora a k recyklaci.

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 06:31:11
avatar
Tam AMD super, akurát, že korona zabije možno tretinu predajov, takže zas pre AMD smola.. má čosi dobré, ale keď nie kapacity, tak toto

napadá ma kacírska myšlienka, či koronu nevytvoril samotný Intel
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 07:44:41
avatar
Moc hezký, tomu se říká tah na bránu. V tomhle AMD skóruje.

Navíc ten Zephyrus vypadá snad jakojediný herní notebook, co bych zkousnul vzhledem k jeho designu. 10/10.
kokbulik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Výdrž baterie 2020-03-31 08:21:54
avatar
Nevím jak testovali na notebookcheck ale výdrž baterie tam neměli moc dobrou. Myslím že tenhle čip má co do výdrže mnohem větší potenciál, snad to AMD ještě poladí.
Odkaz

Jinak výkon je super i grafika překvapila na to že má méně CU než předchůdce.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 08:33:08
avatar
No tam ty informace mají nejaký divoký. píšou změřenou spotřebu 30w oři idle a výdrž 6h to by tam byla 180w baterie. Někde se jim tam vloudila chyba.
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 08:44:59

uz len nech apple dostane rozum a vymeni intel za amd
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-01 18:40:16

Jen ať si Apple nechá Intel. Mohl by změnou způsobit nedostatek AMD CPU na trhu a navíc uživatelé této značky jsou již zvyklí platit více ze méně.
Alferi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 09:25:02
avatar
Jako demonstrátor to vypadá působivě, ale koupil by si to asi jen nadšenec/masochista (na hry) - v tak malém tělíčku se ani tohle úspornější osmijádro v zátěži slušně neuchladí (není to podle testu o moc lepší než s i7-9750H). Jsem zvědavý na šestijádra v klasickém gaming provedení, kde to chlazení bude (pevně doufám) na mnohem příjemnější úrovni.
Plešoun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 09:52:43

Tak jsem si právě přečetl recenzi na techspotu a následně mrknul sem a vidím, že jste si slušně řešeno bez svolení vypůjčil jejich výsledky a nemáte ani tu základní slušnost uvést, kdo si dal tu práci vše otestovat a komu patří veškeré zásluhy. Takhle se solidní HW magazín opravdu nechová, i na blog je to nedůstojné. Každopádně pokud někoho zajímají kompletní výsledky všech testů, mrkněte sem: https://www.techspot.com/review/2003-amd-ryzen-4000/
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 11:15:03
avatar
ehm .... druhé video v článku

všechny zdroje testů jsou takto uvedeny, máš tam hned 4 videa, ze kterých se čerpalo ... chápu, že je pro některé těžké někdy přemýšlet a ověřit si fakta, než něco napíší ... ale až takhle?
Plešoun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 12:21:32

Druhé video je od Hardware Unboxed, zatímco ty ukradené výsledky jsou z Techspotu. Takže tento pokus o zamaskování činu neberu. Nejsmutnější je, že 8 lidí Vám dalo plus, aniž by si to druhé video pustilo. Ovečky poslouchají zřejmě na slovo..

P.S. Pokud trváte na své argumentaci, uveďte stopáž druhého videa, kde jsou tyto výsledky z první strany článku uvedené, ať se může každý podívat, kdo je tu lhář.
Alferi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 12:28:18
avatar
Možná se pletu, ale mám za to, že jde o spojené platformy (výsledky testů identické).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 12:44:47
avatar
nepleteš, snad ví každý že Techspot je původní magazín a ti samí dva lidé dělají YT kanál co si nazvali Hardware Unboxed a doslova přečtou celý ten článek i s grafy co je na techspot do videí HWU ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 12:47:42
avatar
Já už se jen bavím jak někdo může být tak hloupý jako vy .... vy tu lžete a ještě hloupě ... copak nevíte, že Techspot a Hardware Umboxed je jedno a to samé?! Dělají to stejní dva kluci, prakticky vždy je navíc text článků schodný s videem protože si to píší jako scénář a grafy jsou také ty samé s identickými výsledky ... a velice často tu na ně na DDWorld.cz rádi odkazuje právě prostřednictvím videí které dělají, kdy obvykle článek na Techspotu se všemi grafy prostě přečtou slovo od slova ;) ...

já vám dal možnost si to zjistit, opravit se a omluvit se, ale vy jste toho nevyužil a pokračujete ve svém napadání. Takže všechny tu urážíte jen svou neuvěřitelnou hloupostí a ještě ji dáváte takhle okatě najevo že ani po upozornění si nejste schopen zjistit fakta ... ano doporučuji každému se podívat na to jak opět trapný pokus kritizovat DDWorld.cz je zase jen o tom, jak neschopní a hloupí jste někteří kritici DDWorld.cz a proč neexistuje kritika mého webu, kterou bych mohl brát vážně...

gratuluji vám, lidi jako vy mají štěstí, že dýchaní nevyžaduje vysokou inteligenci, protože by se určitě udusili ... já to fakt nechápu jak někdo může být tak sebestředný a začít mě tu poučovat tímhle způsobem jako vy
Plešoun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 13:43:53

Zřejmě jsem zvyklý pracovat podle trochu jiných kvalitativních standardů a zde je naprosto zřejmé, že ty screenshoty z videa nepochází, takže je naprosto nelogické snažit se chybějící reference ospravedlnit vložením videa, které ač může pocházet ze stejné dílny, zjevně není oním zdrojem screenshotů. Kdyby tohle byl profesionální magazín a Vy měl kolem korektory, kteří se v tomto oboru pohybují, tak k něčemu takovému nikdy nemůže dojít. Všechno ostatní je nepodstatná omáčka, která nehraje roli. To je asi jako kdybych prodával náhradní díly na Audi, ale rozesílal zákazníkům katalogy VW, protože to je jedna firma a ty náhradní díly jsou vlastně totožné.. jako teoreticky bych mohl, ale přece naše práce taky musí mít alespoň nějakou úroveň.. a ne tam z lenosti švihnout screenshoty z webovek, na konec článku švihnout odkaz na (opět) cizí videa a dát si ruce za hlavu.. což je samo o sobě amatérské, protože většina čtenářů na ta videa nekouká a není možné to takto brát. Proto opakuji, že i v polo-profesionální sféře platí, že každý zdroj má být náležitě ocitován, je to základní slušnost a projev úcty a respektu k Vašim kolegům, kteří Vám umožňují se na jejich práci přiživit, protože Vy sám jste článkem hodnotu nevytvořil žádnou.

A prosím - odpusťte si ty sáhodlouhé výlevy směrem k mé inteligenci. Nechci znít samolibě, ale tohle je souboj, který nemůžete vyhrát, o čemž svědčí už jen Váš písemný projev.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 14:34:20
avatar
vy jste ubožák to snad není možný .... nepřiznáte že jste vedle, nepřiznáte že mě tu napadáte zcela bezdůvodně ... ten stejný člověk, který je na tom videu, psal ten článek na teschspotu a dělal ty grafy, což obojí přečetl do toho videa!!! A zdaleka jsem nepoužil všechny grafy atd. A odkaz na jeho práci a tedy všechna data je jasně uveden tím videem ....

Techspot = Hardware Umboxed je to jedno a to samé. Nejen že máme uvedeno v článku to jejich video, ale tím že jej tam máme doporučuji každému se na něj podívat a podporuji Techspot a HWU v jejich činnosti.

proč jsou lidi jako vy já nikdy nepochopím, ale nehodlám se s nimi zaobírat. Základní slušnost a úcta vám zcela chybí, to je evidentní, já jsem se na ničí práci nepřiživil, ale o jejich práci jsem objektivně a zcela přesně informoval a podpořil je tak ...

vaše samolibost a hloupost je opravdu neuvěřitelná a drzost, na tu jste zapomněl .... tu máte opravdu nevídanou. ... stačilo se jen omluvit, že jste udělal chybu, ale vy pokračujete v urážení a prezentaci své tuposti. Sbohem.
Frantin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - aDDmin - neskutečné 2020-04-01 05:32:25
avatar
EDIT by ADMIN: smazáno jako SPAM.

Nechte toho urážení, poslední varování

No já bych řekl, že tu urážíte své slušně vystupující čtenáře akorát vy, jako jste to opět dnes předvedl vůči "Plešoun".

Vás bych chtěl potkat jednou osobně, s tím jestli by jste měl odvahu ty vulgarity říct do očí.

Ban na mě.
Plešoun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 18:57:36

Chybu? Nejsem si žádné vědom, ale nejsem odborník, tak třeba se mezi čtenáři najde nějaký právník, který nás rozsoudí.. Pokud ano, může prosím potvrdit, zda fakt, že autor na konec článku vloží odkaz na video nějakého subjektu, ho opravňuje k tomu, aby bez svolení tohoto subjektu (a teď neberme ohled na to, zda se jedná o tutéž právnickou osobu nebo ne, protože to skutečně nevím, jak to mají právně Techspot a HW Unboxed mezi sebou vyřešené, ale spíš předpokládám, že se jedná o dvě různé společnosti) ve svých článcích používal i jiné materiály tzn. duševní vlastnictví subjektu získané z jiného zdroje? Já žil celý život v domnění, že se jedná o porušení autorského zákona, ale pokud to právník potvrdí a doloží, nebudu mít nejmenší problém se veřejně omluvit.

Ale i bez ohledu na výše uvedené si myslím, že citace zdroje má být naprosto zřejmá a jasná. To, že na závěr videa vložíte videa a předpokládáte, že všichni čtenáři je povinně zhlédnou a budou rozklíčovávat, které screenshoty pochází ze které stránky.. to přece není možné. Tím spíš, že nikde není napsáno, že videa mají k tomuto účelu sloužit. To tam můžete napsat "viz. internet" a ať si každý dohledá sám, kde jsem ty výsledky sebral..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 19:04:15
avatar
vložená videa jsou jako odkaz a použité materiály jsou v rámci toho, co autorský zákon povoluje ... nezkopíroval jsem ničí článek ani jej nevydávám za svůj, celý článek je můj, použil jsem jen několik málo grafů a jejich autoři jsou uvedeni formou vloženého videa což je jasná forma odkazu na zdroj ....

na to že jste udělal chybu nepotřebujeme právníka, chyba se stala v tom, že nevíte, že Techspot a HWU jsou jedno a to samé ... vy to ale neustále zhoršujete, odmítající uznat že mě tady napadáte naprosto zbytečně a že chyba je zcela na vaší straně vaší neznalosti a teď už ji absenci sebereflexe ...
Plešoun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 19:28:36

Máte pravdu, nevím, že Techspot a HW Unboxed jsou jedno a to samé. To nemám problém otevřeně přiznat. Nenašel jsem totiž jediný důkaz, že tomu tak je. Techspot se zdá být společností registrovanou v US a Hardware Unboxed se zdá být společností registrovanou v Austrálii. I jejich zaměstnanci pracující pro obě společnosti ve svých LinkedIn profilech obě společnosti uvádí odděleně. Takže ač uznávám a výše jsem to jasně psal, že v tomto nemám přehled a netuším, jaké právní vazby oba subjekty pojí, vše nasvědčuje tomu, že mám pravdu já. Takže buď dokažte opak, nebo... nebo nic, omluvy se od Vás stejně nedočkám.. ale na případného právníka si počkám, už jen ze zvědavosti
bobysix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 14:21:53

Ať už máte pravdu Vy, nebo autor článku, chtěl bych jen říct, že oceňuji kultivovanost Vaší reakce. Všichni tady jsou snad intelektuálně dost vybavení na to, aby šlo vynechat invektivy. Je velmi snadné někoho urážet na inetu. To opravdu umí každé dítě. Viz autorovo: koupit si dnes Intel znamená říci si o papíry na hlavu (a pokud to někoho uráží je chyba a problém zcela na jeho straně)...
Jaký má smysl psát takové hlouposti? Výsledek je vždy jen ten, že se čtenáři pustí do kritiky a autor článku do osobního protiútoku. Kdy autor stále opakuje stejně liché pseudoargumenty. Vaše je subjektivní, já jsem objektivní, Vy neznáte fakta, já je znám, vy nerozumíte a já Vám to musím vysvětlovat atd atd. Díky takovým komentářům se pro mě jinak zajímavý článek či komentáře pod ním stávají nechutností. Není to škoda?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 14:29:44
avatar
kultivovanost si nechávám pro kultivované lidi .... na jedince jako on se musí jinak.

Citace:
koupit si dnes Intel znamená říci si o papíry na hlavu (a pokud to někoho uráží je chyba a problém zcela na jeho straně)...
co je tam konkrétně špatně? když to nevytrhnete z kontextu, ve kterém je to v článku a dočtete i ten zbytek, tak na tom není vůbec nic, co by někoho mohlo urážet a pokud ano, tak evidentně nechápe situaci ....

víte já se prostě snažím jen informovat v souvislostech a fakty, nic jiného mě nezajímá, speciálně ne čtenáři, kteří ani neumí číst a vymýšlí si věci co tam nejsou, nebo si tam přidávají nějaké své subjektivní dojmy které s článkem nemají nic společného. Já jsem to napsal tak, jak se věci objektivně bez přehánění a vymýšlení si skutečně mají s odkazy a video na to, co si myslí a říkají o tom i jiní, aby mě někdo neobviňoal, že si vymýšlím ... to je celé.
bobysix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 14:38:56

Řeknu Vám hned, co je na tom špatně. Ale než to udělám, řeknu Vám, že Vaše články čtu rád, nacházím v nich mnoho informací, které hledám, ale tohle mi prostě vadí. Aniž bych to vytrhoval z kontextu, řeknu Vám, že abyste to mohl objektivně napsat, musel byste znát opravdu všechna fakta. Např.pro moji práci je alfa a omega výpočtový výkon CPU a stabilita PC. Mám konkrétně 3 pracovní PC. 2xAMD (2990WX a 3950x) a 1xIntel DualXeon. AMD drtí Intel ve všech ohledech kromě stability. Když spustíte výpočet na 60h a spadne to, tak je Vám jakýkoli výkon k ničemu. AMD stále musí ladit a stále to není 100% (upgraduji BIOSY, zlepšuje se to, ale stále ne dost). Můj Intel ovšem 100% je, a to je pro mě VELMI důležité. Takže Vaše faktické informace beru v potaz, ale subjektivní a citově zabarvené komentáře o lidech co koupí Intel jsou velmi zbytečné...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 14:52:51
avatar
no ono to je napsané spíše pro obecnou většinu u běžných PC všech druhů a hlavně pro ty, co opravdu mají na výběr ... v tomto kontextu je to všechno napsané ...

já si zkrátka myslím, že Intel si dnes peníze od zákazníků nezaslouží, protože to co prodává naprosto neodpovídá tomu, co by prodávat měl, tedy jaké má možnosti třeba proti AMD. Pro AMD je výhra i když se jen přiblíží tomu co nabízí Intel, jenže tuhle fázi jsme dávno překročili ....

A s tou stabilitou, u běžných PC nevěřím tomu, že je AMD nějak horší, u speciálních je to možné, zase nesmíme zapomínat, že stávající platformy Intel jsou mnoho let staré ... na druhou stranu z vlastí zkušenosti musím říci, že zejména aktualizace kvůli bezpečnostním problémům, dělají Intel platformu výrazně nestabilní a problémovou. Tolik restartů i běžných PC s Intelem jsem v životě neviděl, jako za poslední 2 roky.

takže tu mou poznámku berte hlavně tak, že kdo má na výběr a koupí Intel škodí sám sobě i všem ostatním, protože jedna z možností kterou máme jak donutit Intel aby konečně začal něco dělat, je nekupovat jeho současné produkty, které prostě nejsou dobré a neodpovídají tomu, co by Intel vzhledem ke svým možnostem měl dávno nabízet ....
bobysix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 15:03:15

V drtivé většině toho co píšete s Vámi souhlasím a už nějakou dobu se "tetelím" blahem, že konečně můžu místo Intelu koupit i 64jader za vynikající cenu. Nicméně aniž bych do toho chtěl dále zabředávat, AMD nabízí fantastický výkon a jsem si docela jistý, že drtivá většina lidí, co koupí 24 a více jader, bude něco počítat. A dokud to nebude alespoň na 95% stabilní, bude Intel bohužel stále relevantní alternativou i pro ty z nás, kteří se cítíme být duševně zcela v pořádku. Jakkoli se oba shodneme, že jejich technologie, výkon, spotřeba, cena je už bohužel mimo. Skvělé je, že už konečně alespoň máme na výběr. V každém případě Vám přeji pěkný den
Dudo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 15:45:38
avatar
otázka. Stabilita je daná hw , alebo sw na ktorom ten hw beží a je, nie je vyladený pre daný hw? Ja si myslím to druhé a amd nemôže za na howno podporu zo strany výrobcov sw...
bobysix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 16:35:14

Na to Vám mohu říct akorát toto. Já jsem koncový uživatel a těžko dotlačím např. Autodesk/Microsoft či přímo AMD, aby s tím něco udělali (zkusil jsem to), to musí oni sami chtít, aby jejich produkty byly maximálně kompatibilní. To jediné co můžete, je, popsat problém, oslovit je a požádat o radu/pomoc. A samozřejmě doufat, že nás takových bude mnoho, aby to pro tyto firmy mělo význam. Takže jako koncový uživatel prostě koupíte to, co pro Vaši práci aktuálně funguje, abyste se uživil. Nebo koupit něco, co Vám sice úplně nefunguje, ale utěšovat se tím, že za to může výrobce vašeho SW, a že to třeba bude do roka lepší Já požaduji pouze funkční produkt, takže jsem teď 2x podpořil AMD a můžu jen doufat, že se postupně vše odladí tak, jako je za posledních min 10let odladěný Intel, který z toho samozřejmě stále profituje...
Dudo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 16:39:36
avatar
to je v poriadku, takto to je, ale stále amd s týmnič neurobí. A samo, zákazník si kúpi to, čo mu vyhovuje
bobysix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 16:55:49

Ve výsledku smůla pro nás zákazníky. Kdyby mi při prodeji auta řekli, že je sice technicky 100% v pohodě a má obrovský výkon, ale že pohonné hmoty jsou pro něj nedoladěné a občas mi to prostě zdechne, tak to auto prostě nekoupím. Tak to holt funguje, ať už za to může kdokoli Nicméně jsem optimista a věřím, že do dvou let bude AMD i z pohledu odladěnosti na výši. Chce to jen dostatečně širokou uživatelskou základnu, takže na tom pracuji
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 16:59:13
avatar
jak píši, jde o to, že Intel má asi 100x více lidí na SW než AMD a hlavně o to, že stávající architektura procesorů Intel je tu vlastně dekádu ... takže na Intel je vše optimalizováno a uděláno a teď se jen řeší to, že se to musí předělávat a záplatovat, protože Intel obětoval jakoukoliv bezpečnost pro výkon ...

AMD RYZEN je tu 3 roky ty skoky v podpoře a vyladění jsou tam obrovské, zejména RYZEN 3000 série je prakticky perfektní, já jsem osobně nenarazil ani během rozsáhlého testování na žádný problém, nestabilitu apod.

u speciálního SW to chce prostě čas, který si nekoupíte. Ale věci se výrazně pohnuly u naprosto líného ADOBE, tak uvidíme
bobysix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 17:03:52

RYZEN 3000 je rozhodně ve všem výrazně dál, s tím mohu jen a jen souhlasit...Tak uvidíme, co přinese čas
PeHa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cakanie 2020-03-31 10:53:24

Cakam uz od predstavenia procakov, ze sa to konecne bude dat kupit... Tolko kecov, ze to uz maju.... Trosku silne slova, ze clovek co si kupi Intel je na palicu.... Popozeraj obchody a potom prides nato, ze ked chces notas s 6 a viac jadier, tak je tam jedina moznost (Intel).
Druha vec. Ano ten notebook je paradny. Ano paci sa mi. Ale ma jedinu chybu. Pre pracu je uplne nepouzitelny (By som chcel vidiet cloveka co 8 hodin cumi na 14" FHD. Aspon pri mojej praci pouzivam 17" notas a niekedy je displej maly). Podla mna aj na hranie (Odvovodnenie: Ak mam doma komp na ktorom mam pripojene 3 monitory 27-32 palcov 4k, tak asi tazko si kupim 14" notebook. Jedine ked som masochista).
Pre menezerikov, co obcas upravia nejake policko v exceli ... popripade pozru mailik popripade pozru net a to vsetko v 30 min. je to super zariadenie. Ale inac --- aspon zamna nie (aj ked sa mi dizajnovo a HW velmi paci).
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 11:05:18
avatar
No říká ti něco dokovací stanice?

14" FHD je naprosto v pořádku a nevím o žádným co by dnes používal 17" notebooky.
PeHa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Fuuu kamo 2020-03-31 19:03:48

Normalne som X krat ti v duchu nadaval. Sice dokina je super ale vysvetli mi ako zoberies monitor ku stroju a budes ho v prevadzke odladovat. Nehovorim, ze sa to neda. Ale ak linka je dost velka, tak mas problem s predlzovakom a stym kde postavis monitor a notebook. Preto ten 17" notas. A neviem na akom kompe robis ty. Ale povedat, ze 14" na FHD je dobra na pracu je podla mna kacirstvo. By som ta chcel vidiet umiestnovat veci na presnost jedneho pixela na obrazovku na 14 palcovom displeji. Nehovoriac o kodovani na nom. Ja obhajujem to, ze na velkosti displeja je mozna iba urcita informacia - ak nevidis, tak zoomujes a tym prichadzas o mnozstvo ale tym vidis podrobnosti. Cize na 14 tke vela toho nevidis. Ozaj Kup si notas 14" a rob an nom iba 8 hodin. Uvidime po mesiaci alebo 2 co nato povies. Alebo sa uzoomujes k smrti DDD
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 11:26:59
avatar
14" je opravdu málo a ani to nemá numerickou klávesnici. Takže pro mě naprosto nevyhovující. Nevím proč jsou v módě tyhle "mobili" s klávesnicí, ale asi se to v posteli lépe snese
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 11:54:20
avatar
No je očividný, že s tím kluci máte opravdu hodně zkušeností. Ve firmě kde dělám se používá 23 notebooků. Všechny jsou od 12" do 14". Nikdo 15,6 nechtěl a všem ve finále byla ukradená i ta numerická klávesnice.

Na přenášení je to ideální zařízení a v práci si to každej dá do dokovačky a používá externí monitor klávesnici i myš. Tak nevím v jaký době žijete, ale asi v té aktuální ne. 15,6 notebooky a větši jsou tak možná pro nevyzrálý teenagery co na tom nutně potřebují hrát po kolejích nebo internátech.

Jedinou vyjímkou jsou CAD notebooky, na kterých je potřeba kreslit často i na integrovaném displayi. Tam se dá 17" a vetší rozlišení jak FHD pochopit.
hor410 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 12:50:38

... tak asi záleží na lidech. Já dal ve firmě lidem na výběr mezi 14" a 15,6" FHD (letos se měnilo 19 noťasů, ostatní mají ještě O.K.). 16 lidí řeklo, že chce radši 15-ku kvůli numerice a že těch 180g navíc jim nevadí, že z auta/taxíku do hotelu/někam to v klidu přežijí. Samozřejmě že na firmě to připojí k dokovačce, jasné. 2 lidi chtěli 14-ku a jeden chtěl 13,3".
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 13:08:32
avatar
A jak dlouhé zkušenosti ti lidé mají s užíváním notebooku. Ano pokud je to jejich první tak to chápu. Z vlastní zkušenosti mohu říct, že pokud to je druhý a dále tak nikdo ty 15.6 už znovu nechce. A to mluvím o třeba i obchoďácích co numeriku používají často. Ale taky často notebook nosí sebou a ne jen, že jej převezou autem.
hor410 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 13:13:40

14 lidí jsou obchoďáci, co měli před tím 14-ku a teď chtěli (kromě jednoho) 15,6. Dva lidi jsou noví (jeden 14 a jeden 15,6) a ostatní jsou z administrativy (13,3 chtěla finanční ředitelka). Tak nevím no :-)
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 15:12:45
avatar
Nevím co sem pletete zkušenosti. Možná pro nějakou kancelářskou krysu to je cool. Ale pro mě, a psal jsem že pro mě, je to nevyhovující. Možná tak ke stolu s dokinou kde mám zaparkované 3 monitory by to bylo fajn, ale když si to vezmu ke stroji, kde potřebuji něco programovat nebo upravovat grafické rozhraní nějakého HMI je to na prd. Hodně záleží na co ten notebook potřebujete, takže koukám vaše zkušenosti jsou hodně "rozmanité" anebo jeden typ notebooku musí stačit všem že. A ve firmě, kde dělám se používá víc jak 100 notebooků. Kancelářským balíkům stačí ta 14", protože to mají stejně zadokované a domu si to berou jen aby se na to v kanclu neválel prach. Ale ti co na tom pracují, a ne jen píšou komentáře mají jiné preference
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 15:56:02
avatar
Pokud to někdo i s tou prací doma myslí vážně tak si k tomu stejně připojí nějakou 24" monitor. Programování i na té 17" musí být opravdu slast. Si je to spíše o tom jaký si kdo udělá pracovní prostředí a né že si koupí 17" cihlu od které očekává všechno.

Jo programovat u stroje , fajn, potom je asi otázka jak často k tomu dojde. A nevím no ani z Mori tu nejezdí nikdo s ničím větším jak 14tkama.

Jinak to byla primírně reakce na PeHa
PeHa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 19:27:08

Ahoj. Cize je to nasledovne. Asi 3 az 5 tyzdnov programing v kancelarii a potom odladovanie pri stroji 2 tyzdne niekedy aj viac. Zalezi na velkosti projektu. Na pochopeni projektu. Posledna vec je pridavanie veci do projektu pocas odladovania. Cas sa moze pretiahnut. Druhou stranou je to, ze ti niekto zavola a ty sa automaticky pripojis na stroj a vies hned reagovat. Cize zastavis auto niekde na odpocivadle pripojis net cez mobil a si vo firme kde potrebuju pomoc (Cize opet bez dokiny). Cize ziadna 15tka. Radsej 17tka, aby som vsetko tahal so sebou a mal sancu na tom displeji nieco vidiet. A jasne, ze v kancli pouzivam 2k 29 ci aky to je ale k tomu pouzivam aj dispej na noteboku. Tym sa mi zrychluje praca. A v praci mam iba jeden monitor naviac.
Tu 14" by som bral na chvile volna. Na cestovanie a pozretie si mailov, web.....(svojou velkostou je maximalne prenosny) ale nie seriozna praca (aspon nie to, co potrebujem robit v praci ja).
PeHa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :D 2020-03-31 19:08:38

Moje slova DD
PeHa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :D 2020-03-31 19:07:26

No byt tebou, tak zober im monitor na tyzden. Povedz, ze sa pokazil a ze musia robit na 12". Juu to by som rad pocul tych ludi
Pochopim, ze mas dokovacku tu aj doma aj u babci a pri milenke aj v obchode. Ale co ked prides na miesto, kde musis robit a nemas tam dokovacku Preto skus im zobrat monitor
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 21:29:18

to sou teda argumenty...sorry u milenky mam na praci opravdu jiny veci nez pracovat na ntb to same u babci a v obchode...a to bych fakt chtel videt jak pri nakupu v obchode pracujes na 17" kdyz uz sem vyjimecne musel cestovat treba vlakem, tak tam je kvuli omezenymu mistu 14" o hodne pouzitelnejsi nez 17". a i kdyz obcas drzim pohotovosti a online musim byt prakticky neustale, tak fakt radsi budu nosit 14" a ten malej displej nekdy preziju nez se furt tahat s velkou 17" kravou. v praci to resi dok, doma si pichnu notas do zasuvky a pripojim se pres rdp z desktopu a oboje mi resi 95% casu kdy ten ntb pouzivam.
PeHa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-01 18:26:15

Och neda mi to Rozdiel medzi 17 tkou a 14 tkou je 7.62 cm v uhlopriecke. Tak nebav divadlo, ze velka krava.
Na druhu stranu (milenka babca obchod - to bol z mojej strany sarkazmus - co sa tykal, kde vsade potrebujes dokinu). PS: A naco nosis notas? Kup si team viewer a nebudes musiet nosit nic. Staci mat zapnuky komp v praci .... alebo si kup tu pistalku komp co rovno davas do HDMI k tomu SSD HDD a nemusis skoro nosit nic. Ja notas nosim v rubsaku a neriesim to aky je velky ..... Prajem ti pekny vecer.
Panoramix0903 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Uhlopriecka 2020-03-31 22:10:17

U nas vo firme mame cez 3000 notebookov
( SR + CZ )
Vsetko DELL Latitude.
Par ks mame s 12" ( E5270 ) pre management
Par ks mame s 15.6" ( E5570 ) pre vyvojarov a sietarov a pre mna :-)
A vsetky ostatne su 14" ( E5450,E5470, E5480, E5490 )
Vsetci maju aj port replicator, a 2x LCD 22"
Par vyvolenych ma LCD 24", 27" a par ks 30" na monitoring.
Osobne som bol stastny, a vedome som vratil novu E5480 a zobral si starsiu E5570. Akurat som tam fukol 2x 8GB DDR4 SO-DIMM. 8 GB je dnes malo.

P.S. na desktope DELL Optiplex s i7 mam 32GB RAM, a tam je to uz parada. Na 16 GB mi niekedy nestaci pamat. Ked vsetko co potrebujem pootvaram, tak 15.9 GB RAM je vcudu... Jasne, nemusim mat otvorene vsetko naraz, ale to uz pocitujem ako obmadzenie v praci :-)
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 13:16:00
avatar
Zajímavé, přesnej opak
hor410 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 13:50:55

Jo no
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zdroj grafov 2020-04-01 09:45:41
avatar
Dede, to je taky velky problem uviest na konci clanku pouzite zdroje? Vzdy sa najde samozvany znalec autorskych prav ktory ti to bude vycitat. Jedno slovo a dvojbodka “Zdroje:” a uz nikdy sa tym nemusis zaoberat.
Kubicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-01 13:30:59

Konečně pořádná konkurence pro Intel v oblasti notebooků, akorát bych ještě brzdil ty nadšené ovace.
Jsou testy, kde AMD válcuje Intel, ale zase jsou testy, kde Intel válcuje AMD.

Navíc je tohle neprodejný vzorek, jen testovací sample a během hraní lezla teplota CPU přes 100°C
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-01 16:17:42
avatar
ukaž ty testy, ukaž procesor a NB založený na Intelu, který je za ty peníze a s tou spotřebou lepší ...
Kubicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-01 22:19:41

Třeba Geekbench, tam nemá ani na 9750H
A cena za tento konfig bude 50tis.

Každopádně dokud nebude mít AMD něco proti nVidia v oblasti herních notebooků, tak ceny klesat nebudou.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-01 23:18:17
avatar
Geekbench ??? to si děláš srandu že jo? mám to brát jako flame?

cena za testovaný ASUS Zephyrus je 43 tisíc korun vč. DPH
Kubicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-02 23:06:51

Flame tady šíříš ty. Kde v ČR stojí 43tis vč DPH?

Jinak na notebookcheck je ten notebook pořádně otestovaný a skoro všude je výkon toho Ryzenu 9 stejný jako Intel i9 a někde dokonce Intel vede.
Konfigy s i7 a RTX2060 Max-Q také mají vyšší výkon ve hrách, než Ryzen 9 se stejnou GPU.
Odkaz

Cena notebooku je s Ryzen 9 1900 dolarů, přepočet určitě zvládneš.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-01 16:08:27

Pěkný ale 42000Kč bych za ten AMD notebook nedal.
Za kolik asi ty 6 jádra?
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-01 18:12:13

Jsem zvědav na ty levnější základní modely bez ded. grafiky.
Cenově by mohly být tak kolem 15-20tis.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!