Intel přiznal reálné TDP procesorů Core 10000. Pro „125W“ je 250W, pro „35W“ je 123W!
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 08 červen 2020
altPokud se podíváte do obchodů, najdete tam Core i9-10900K s 5,2GHz a 125W TDP. Což je nesmysl.

 

 

 

 

Na fakt, že Intel neuvádí TDP hodnoty správně u nových procesorů Core 10000, jsem vás už upozorňoval. A je to věc, která mě velmi vadí. Protože Intel moc dobře ví, že neuvádí tu hodnotu, která by v parametrech být měla. Speciálně když tak rád operuje s nejvyšším taktem kterého procesor může (ale ne všechny kusy nutně musí) dosahovat.

Považuji za klamání spotřebitele, že Intel uvádí základní takt k tomu se vztahující TDP a pak bost takt, který se ovšem vztahuje jen na 1 jádro a už jaksi „zapomíná“ uvádět to maximální TDP odpovídající tomu taktu. Přitom to je velmi podstatná hodnota pro výběr zdroje, desky, či chlazení. Protože u Core i9-10900K prostě nemůžete počítat s tím, že procesor má maximálně 125W. Protože je nemá! Ne pokud má mít výkon, který inzeruje Intel a ukazují recenze.

Intel teprve nyní hodně neochotně dává veřejně ta skutečná reálná TDP, kterých jeho procesory dosahují (stále je totiž schovával ve speciálních manuálech a museli jste vědět, že je máte hledat). A spousta uživatelů se nestačí divit. Ostatně když kupujete úsporný 35W procesor, tak nečekáte, že bude mít ve skutečnosti 123W! Pro oficiálně 65W se dozvídáme, že ve skutečnosti má 90W nebo také 134W nebo dokonce 224W! No a těch oficiálně 125W může znamenat buď 182W u slabších nebo 250W u nejvýkonnějších modelů!

A to pořád není všechno. Vidíte, že co model, to jiné maximum. Důvod je prostý, Intel jede na doraz a většina vyrobeného křemíku a čipů, není schopna dosahovat a stabilně držet tak vysoké takty a tomu odpovídající TDP. Proto je tu i časový limit, po jehož trvání za určitých podmínek může jít ten který model na to maximální TDP. Ten je 56 sekund u taktovatelných „K“, ale pouhých 28 sekund u všech ostatních čipů! Rozdíl výkonu v praxi může být přitom dost velký. Speciálně když jde o srovnání s konkurencí od AMD, kdy spousta benchmarků se dá za ten limit stihnout. Intel procesory tak někdy mohou vypadat výkonnější, než jak normálně většinu času jsou, protože toho maximálního výkonu dosahují jen po velmi krátkou dobu, což se může, ale také nemusí opakovat delší čas. Samozřejmě bylo by asi férové, testovat procesory Intel jen s tím udávaným TDP, které ale platí jen pro základní takt. Potíž je, že se 125W a tomu odpovídajícím taktem 3,7GHz (dokáže až 3,9GHz s tímhle TDP) by nový Core i9-10900K výkonem stěží stačil na RYZEN 7 3700X.

Nutno ovšem říci, že i AMD neuvádí maximální TDP, ale typické TDP (a počítá jej jinak než Intel, protože bohužel TDP není přesně danou poměřitelnou veličinou). Maximální hodnoty jsou o něco vyšší, ale nedá se to srovnat s Intelem. Třeba 65W RYZEN 7 3700X může v maximálních boostech jít až na 87W, pokud to podmínky chlazení a napájení dovolují a nemá na to žádný časový limit. Takhle boost fungoval vždycky, a donedávna i u Intelu. A nebyl v tom problém. Protože 87W vs 65W není v běžné praxi zásadní rozdíl, ani významné z hlediska běžného chlazení a napájení desktopových PC. Ale pro 65W CPU mít reálně 224W s ten výkon s tímhle ukazovat a tvářit se že je to s 65W, to je sakra rozdíl.

Samozřejmě Intel nechce v obchodech uvádět těch reálných až 250W TDP. Vypadal by hloupě a marketingově to neukecá, že nestačí na 105W procesory konkurence. A dokonce jeho slabé 10jádro Core má TDP téměř na úrovni několika násobně výkonnějšího 32jádrového procesoru RYZEN ThreadRipper 3970X. Není divu, že Intel nyní s vážnou tváří tvrdí, že nemáme na čísla koukat, že by se PC trh měl přestat zabývat benchmarky a dát na „dojem“ z technologie. Ono mu prostě nic jiného nezbývá, protože všechny relevantní benchmarky, testy a čísla ukazují to samé. Procesory Intel nejsou v současnosti ani alternativa, natož konkurence k AMD RYZEN a víc ze 14nm SKYLAKE architektury, kterou firma ždímá poslední 4 roky, už se vyždímat nedá. Na 7nm ZEN 2 prostě nestačí, a to má soupeřit ještě se 7nm+ ZEN 3 už tento rok. U AMD naopak mohou zkusit klidně posunout to své TDP výše a vyždímat tak ještě vyšší takty, a stejně zůstanou RYZEN procesory mnohem efektivnější. Takže se už nějakou dobu mluví o RYZEN 3000XT procesorech, který posunuté TDP a takty nabídnou.

Každopádně jsem rád, že Intel trochu více veřejně odhalil reálné parametry nových procesorů, ale pořád ty skutečné TDP údaje chybí v parametrech u obchodníků. Prostě absence toho reálného TDP a uvádění jen základního TDP, kterému ale neodpovídá výkon, který Intel inzeruje, je jasným uváděním zákazníků v omyl. A je to i nebezpečné, z hlediska výběru dostatečného zdroje a chlazení. Je rozdíl, když uvažujete o 65W nebo 125W procesoru, ale reálně jedou na 224W nebo 250W. Z hlediska napájení a kvality některých zdrojů, a především chlazení, je to prostě reálný problém!

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-09 03:01:26

AMD má prostě extrémně slabé marketingové oddělení. Mají to tam všechno vyházet a jet od nuly - nic by se nestalo - horší už to být nemůže.
Dokážete si představit, co by dělalo marketingové oddělení Intelu, kdyby takto lhalo AMD o TDP svých procesorů?
Slova jako podvod, žaloba, přímotop, ekologie, stará technologie, dělají si srandu z lidí, chlazení, spousta fotek shořelých PC i majetku atd., by se opakovala pořád dokola a lidé by na to dobře slyšeli(jako v nedávných přímotopných dobách AMD CPU). Intel by zaplatil hromady článků v novinách, na internetu, ve vesmíru... a AMD by zaslouženě přímo ztrapnil.

Navíc Intel má hodně starou technologii, drahé a dost děravé procesory...
Jenže AMD neříká skoro nic. Proč proboha! Vždyť mají v ruce samá esa a s tím se má hrát naplno.
lada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-10 11:34:14

A je to tady, uz se to resi, tedy sporeba procesoru... AMD:

https://www.cnews.cz/am4-zakladni-desky-skryte-pretaktovani-procesoru-ryzen-riziko-pro-zivotnost/
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-10 18:54:17

Přesně o tomto jsem psal! Marketingové oddělení Intelu jede naplno! Katasrofa.
Cituji jen pár super věcí ze článku:

1. Podle zmínky v textu nejhorší případy desek podhodnocují proud až o 50 % (takže by CPU nevědomky mohlo brát až dvojnásobek své maximální spotřeby)
- AHA. Protože Intel žere skoro 2x víc než AMD, tak honem někdo musí napsat, že AMD žere ještě víc. Super taktika!

2. Toto zároveň může ovlivnit recenze, kdy se jednak procesor jeví výkonnějším, než má správně být. Vedle toho zároveň ale procesor bude trpět zvýšenou spotřebou. Bude to vypadat, že překračuje své TDP (respektive PTT).
- AHA,protože jsou procesory AMD výkonější, tak někdo honem musí napsat, že se jenom jeví výkonější. A podle nejnovější Intelí taktiky vybírat CPU pocitově(jak se jeví) to sedí perfektně.

3.Zatímco u Intelu zřejmě zvyšování spotřeby prováděné deskami není rizikem pro uživatele, protože Intel s ním víceméně počítá, u těchto manipulací na platformě AM4 se očekává, že by mohly vést k degradaci a zničení instalovaných CPU
- AHA. Takže AMD má nejenom vysokou spotřebu a nižší výkon, ale ještě nakonec degraduje a dokonce dojde ke zničení celého PC. Super

Tak asi zase začít kupovat Intel? Já jsem to z toho článku tak jasně pochopil a jdu okamžitě kupovat po hrstech.

Nejhorší je, že webu cnews.cz za to Intel beztak ani nezaplatil, jen slíbil, že pošle nějaké CPU na testování a to těm pindíkům stačí.
Fuj, fuj, fuj
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-10 19:42:12

To jsou běžné tlaky v internetovém prostoru jak ovlivňovat lidi a hrát si tak s vědomím uživatelů, aby nakupovali dle potřeb zadavatele. Tím nemyslím cnews, ale celkově. To samé u grafik. Pokud má někdo nahnáno, že jejich milovaná firma je v ohrožení, začnou spamovat nejčastěji o ovladačích. Tak to prostě je a je v tom i jistá svoboda slova. Ti slabší kusy podlehnou a to je ten účel.
Nic nového a vyvracet to nemá smysl.
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-10 23:02:02

Jo, jo.
Já jen, že je smutné, jak funguje lidstvo.
A velké korporace to ještě podporují. Takže ty scifi filmy se nakonec vyplní a několik super korporací ovládne svět - jen ať to není zrovna Umbrella Corporation atd.
Brr zombie neeeee!
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-10 23:07:04
avatar
A co třeba nacistivký upíří nymfomanky?
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-11 00:42:01

Óóó. Vidím jenom samé nymfomanky. Už zase vidím budoucnost nádherně.
Ashnobe88 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-11 00:10:38

Pokud vím nikdo v článku nezmiňuje že chyba je u AMD ale u výrobců desek a ještě ne u všech.
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-11 00:38:36

Jasně, jenže pro méně znalé masy lidí(cca 90% prodejů) z toho vyjde pouze jediné: AMD je pocitově horší než Intel, přesně jak Intel radí lidem se rozhodovat.

Podle statistik většina lidí čte a rozhoduje se podle nadpisu článku.
A ten zní:"Výrobci desek šidí se spotřebou procesorů Ryzen, může to zkrátit životnost čipů"
To jasně znamená jediné: Ryzen má větší spotřebu, má mizernou životnost a výrobce Ryzenu podvádí a lže. Pocitově nekupuji.

Mě to prostě připadá jako oblbování od Intelu(třeba se dokonce domluvili s výrobci desek), ale nikomu můj názor nenutím.
Po tom co předvádí Intel za prokazatelné podvody je to prostě u mě 51% na 49% jestli za toto může nebo nemůže Intel.
pavel.pavol [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nové info 2020-06-09 04:44:05

Naprosto souhlasím s jirka64

nové info :
AMD zadalo další 5nm objednávky čipů u TSMC po uvolněném prostoru od Huawei.
https://www.hardwaretimes.com/amd-places-additional-5nm-chip-orders-w-tsmc-taking-space-vacated-by-huawei-ban/

AMD ukazuje explozivní růst podílu na trhu v segmentech serverů a notebooků během roku 2019.
https://wccftech.com/amd-explosive-market-share-growth-server-notebook-segments-2019-ryzen-epyc-cpus/
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-09 08:21:44

Pane Stachu, já to tady už párkrát psal, bylo to ignorováno, jednou byl můj příspěvek dokonce smazán, ale tak zkusím to napsat znovu. Porovnávejte porovnatelné.

Nebudu popírat, že Intel je na tom se spotřebou násobně hůře, než AMD. Vy sice v článku zmiňujete, že AMD může u 65W procesoru jít na 87W, pak ale napíšete, že se Intel nemůže rovnat se 105W procesory AMD.

Mícháte TDP a PPT vs PL2. Pokud vezmete PL2 limit u Intelu a napíšete, že nestačí na 105W CPU od AMD, tak byste u toho AMD procesoru měl uvést hodnotu PPT a ne TDP, když u Intelu berete PL2. Takže to bude 250W vs 142W, nikoliv 250W vs 105W.

Na výsledku, že je na tom Intel špatně, to nic nemění, ale není třeba míchat jablka a hrušky k vyjádření objektivního faktu, že má AMD lepší poměr spotřeby k výkonu. Akorát shazujete sám sebe, kdy to vypadá, že tomu buď nerozumíte, nebo že to děláte schválně. Přitom fakta jsou jasná.

Toť vše, děkuji.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-10 10:16:40
avatar
1, v článku o tom píši ...

2, srovnáváš minimální TDP jak jej Intel uvádí všude a to reálné maximální (které neuvádí téměř nikde) kterému ale odpovídá výkon v testech a recenzích ... zatímco AMD uvádí typické TDP, kterého procesor dosahuje běžně a to i v testech a recenzích ...

fakt ajsou jasná, vy tomu jen nerozumíte a ještě ty články nečtete ...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-10 13:25:23
avatar
Nesmíš být takový hnidopich! ;-)

Tohle je první článek, kde to DD s TDP Intel vs AMD uvedl na pravou míru a já mu za to tleskám!
Máš tam jasně daný příklad s 65W TDP vs 87W neomezený limit u 3700X a to, že to u 105W CPU funguje stejně, snad při použití šedé kůry mozkové musí být každému jasné.
Děkujeme, že jsi nám doplnil přesné číslo ;-)
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-09 09:02:16

Prostě takové Prescott deva vu ze strany Intelu.

Je jen škoda, že toho AMD nedokáže náležitě využít.

Ono bohužel platforma AMD také není zrovna bez chyby. U nás na firmě už jsem nákupy nových sestav postavených na AMD zarazil, protože s polovinou z nich jsou problémy. Bohužel 3200G a 3400G jsou třeba super volba do kanceláře, ale když vám žádný dodavatel není schopen dodat hotové sestavy, které nemají problém s restarty, výpadky síťovky, pády do černé obrazovky ... když z várky 20 PC má 10 z nich podobné problémy, tak to prostě nejde. Bohužel za 10 let nakupování sestav na Intelu se nic podobného nestalo. Prostě ta citlivost platformy AMD na použité komponenty a ovladače je pořád špatná a právě firemní sféře to může AMD ublížit. Protože pokud si firma objedná 100 sestav a s polovinou bude mít problémy, tak se zase rychle vrátí k Intelu, i když získá méně za více peněz. Protože na Intelu koupíte 100 sestav a řešíte problém tak s 2-3 z nich. A to je prostě rozdíl. Až AMD dožene Intel i v tomto, pak teprve budu spokojen.
Dr. evorubač [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-09 12:39:51
avatar
Vzhľadom na uvedené počty nakupovaných PC pracujete evidentne vo väčšej firme ako ja, ale myslím, že aj u nás pracujeme so štatisticky použiteľnými počtami. Za posledné 2 roky prešla komplet PC technika v celej firme na produkty AMD a to od servera cez pracovné stanice až po PC účtovníčky a sekretárok. Celkovo asi 45 ks CPU rôznej kategórie (vrátane niekoľkých 2400G a 3400G). Celkový počet zaznamenaných problémov s novými PC je rovný číslu 1 - kolega mal autonehodu a praskol mu displej na notebooku.
Nebudem samozrejme tvrdiť, že niekto iný nemá odlišné skúsenosti, avšak pri 50% problémovosti by som hľadal chybu inde než u AMD.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-09 14:08:26
avatar
Přesně. U nás máme 30 AMD a zhruba 50 Intelů a problémy hlavně s Intelama. Jenže problém je v tom, že na vině je Microsoft, protože nějak nezvládají záplatovat ty Intely. Jinak na Linuxu nemám problém ani s AMD ani s Intel.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-09 14:15:39
avatar
Máme 30 podobných sestav s 3200G a 3400G a problém byl jen u jednoho PC s tou černou obrazovkou a to po aktualizaci Windows. A opravit to nebyl problém, práce zhruba na 10 minut. Jinak zhruba 50 pc HP s Intel 7. a 8. generace a ty BSOD mě už vážně serou. Bohužel jsem dosud nepřišel na to, jak to vyřešit. U někoho i 5× denně. A je to taky problém, který se po aktualizaci Windows občas zlepší a po další se zase zhorší, právě proto přecházíme na AMD, protože těch problémů je s nimi prostě méně. A nemáte náhodou v těch sestavách s AMD převážně základní desky MSI?
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-09 14:13:40
avatar

Tak asi je načase změnit správce, za 20 let co to dělám jsem se s BSOD od dob XP setkal, že bych to napočítal do desíti, pokud to nebylo způsobeno vadnou pamětí. A vždy na tom byl windows v kombinaci s jiným SW, nebo vada ovladače, určitě nikdy processor. Poslední BSOD dělá poslední aktualizace win 10 a Eset ve verzi nižší než 7.0. Mám na starost cca 100 počítačů a dalších asi 25 v jiné firmě, 90% jsou to Intely na windows 10 ve stáří od 2012 po aktuální.

Takže buďto jste se minul povoláním a měl by jste se věnovat třeba vaření a nebo to s těma BSOD nebude takový drama.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-09 15:45:50
avatar
No. Já mám spíše podezření na nějaký bloatware od HP, ale teda začalo to blbnout hlavně v době, kdy se příšlo na Meltdown a Spectre a po nějakých aktualizacích je třeba na 2 měsíce klid a pak to zase po nějaké aktualizaci začne. AMD, no problem. A nebo jsou ty HP šmejdy, ale tomu se mi nechce věřit. A blbne to i po odinstalování těch předistalovaných blbostí od HP. Mít čas na to, abych ve všech těch PC udělal čistou instalaci Windows, tak by se už na to přišlo, kde je problém.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-09 15:44:39
avatar
Všechny PC jsou konfigurovány mnou a jsou to skládačky a jak jsme řekl, tyhle problémy vůbec nemám a to i všetně kousků co na windows 10 byly aktualizovány.
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-10 00:18:05

V této době + cca rok zpátky děláš zhruba v jakém poměru Intelí vs. AMD PC?
A dovolí ti firma skládat AMD PC bez problémů nebo chtějí raději Intel?
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-10 10:07:54
avatar
Tlačí hlavně Intel, ale na pracovištích, na kterých hodně šetří, tam mi povolí skládačky a tak tam dávám AMD. Jinak před tím rokem a půl byl poměr nákupů AMD vs. Intel tak 10 %. Jinak Intely hotové značkové, dříve to byly Dell a HP, teď už jenom HP.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-10 10:01:44
avatar
No, ty AMD jsou taky skládačky a taky plně konfigurované mnou. No. Asi začnu u těch značkových dělat hned jak se koupí, čistou instalaci Windows.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-10 13:19:42
avatar
Na to jsi přišel až teď? ;-)
Čistá instalace je základ.
Nicméně ani ta čistá instalace občas nepomůže, když je to hotová sestava od HP/Dell/Lenovo kde základní deska měla jediné kritérium při designu a to cenu...
Tak levnou a zmršenou desku by nikdo z nás do skládačky nedal, jakou běžně mají hotové sestavy :-(
foxa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-09 19:38:25

Viem, o čom hovoríte. Máme v práci o generáciu staršie AMD Ryzen 3 Pro 2200G v HP-čkach a tiež to robilo (teda čierna obrazovka po resete). Pomohla aktualizácia BIOS-u. Ale pozor - treba ho hneď po aktualizácii dať do továrenského nastavenia, resetnúť a až potom nanovo nastaviť potrebné veci v BIOS-e. Inak to bude robiť problémy aj ďalej.
Yamaha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-09 09:21:29

1:resit neustale spotrebu mi prijde proste divny.Ve vysledku/penize to stejne neni tak hrozny.Kdyz 1Kw/h stoji cca 4kc(dle tarifu),tak pri spotrebe 400-500W cele domaci sestavy(to stejne nesezere),vas bude stat hodina cca 2kc.Protoze 100% odber PC se vetsinou nedeje(Hry=95-100% VGA+CPU se flaka)Tak na 100% vykon se stejne skoro nikdy nedostanete pro nutny zapocet cele 1kw vs 4kc.Protoze mame v rodinne nekolik PC a u kazde je meřák kompletniho odberu,muzu s klidnym svedomim napsat co tady pisu.Pri posledni mereni mi treba PC bralo: Threadripper 1920@4000+64gb+RTX 2080TI+Valve INDEX(nastaveno na MAX) cca 400W.To mame za hodinu provozu 2-3kc.Pro mne nepodstatna polozka.Myslim ze pro vetsinu lidi to same.Resit spotrebu musi nejaka vypocetni centra.Pro bezneho uzivatele to je vec bezpredmetna.Mohu samozrejme spocitat rocni spotrebu samotneho PC. PC pojede cca 225 dni v roce.Na 100% vykon tak 2h kazdej ten den.No a kolik tedy bude spotreba? 1000-1500kc..Fakt kruta cena
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-09 09:51:54

Tak to mě celkem zajímá teda spotřeba. Třeba minulý týden došlo vyúčtování. Nárůst spotřeby o 500kW. Denně cca 60W. No a vzhledem k tomu, že mi pc jede cca 12h denně, z toho tak 3h v zátěži, tak mě celkem zajímá, kolik to žere v zátěži a kolik to žere bez zátěže. Protože pak musíš doplácet a to se ti nechce. A to se bavíme o jednom PC. Už se nebavíme o: pračka, sušička, myčka, lednice, mikrovlnka, gril, trouba, sporák, TV, monitory, žehlička, konvice, osvětlení, kávovar, atd... Na každém trochu nahoru (to přece nehraje roli) a ve finále nárůst dalších 1000kW třeba.
YORGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-10 09:37:30

Jo 1000kč za rok je zanedbatelná částka ale to, že udávají spotřebu 3x menší než je skutečnost je masakr. Určitě na to někdo naletí a koupí si k tomu slabý zdroj nebo chladič. Je trochu rozdíl uchladit 100W nebo 220W nemyslíte?
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-12 09:37:25
avatar
No já myslím, že většina lidí neřeší spotřebu kvůli ceně energie, to opravdu moc velký smysl nedává.
Bohužel spotřeba = vyzářené teplo => hluk a to už spoustě lidí vadí dost.
Navíc i pokud máš relativně neomezený rozpočet a hluk dokážeš dostat pod kontrolu třeba vodníkem, tak se toho tepla stejně nezbavíš. A pokud máš pasivní barák, tak je to docela velký problém. Být v pokoji, kde po dvou hodinách hraní vyleze teplota na 28-30°C není nic moc...
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Intel 2020-06-09 10:52:15

to je ten světoznámý výrobce žravých přehřívajících se procesorů vyrobených obstarožním výrobním procesem a z bezpečnostního hlediska děravých jak cedník?
RonNikolaTesla [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-09 15:55:58

Kdo by to byl kdy řekl, že věhlasná FXka série 9xxx byly proti dnešním intelům vlastně úsporná cpu
Zajímavé ale je, že tehdejší rozežrané edice cpu od amd vzbudily daleko hlasitější opovržení v porovnání s dnešními, ještě rozežranějšími intely. Čím to asi tak bylo?
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-10 10:10:10
avatar
To možná asi bylo tím, že těch žravých FX se prodalo v retailu asi mnohem více, než těch dnešních žravých Intelů.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-09 22:15:24
avatar
"energy saving models" 123W
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!