TEST výkonu Intel Core i7 (NEHALEM) vs Core 2 Quad
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 13 říjen 2008
alt

 

 

 

  O novém procesoru společnosti Intel se toho už hodně namluvilo. Očekávání mnoha uživatelů jsou vysoká. S netrpělivostí tak čekáme na výkonové testy a první takový je zde. Intel Core 2 Quad na 2,93GHz proti Intel Core i7 na 2,93GHz.

cpu-2

  Ještě než se pustíme do vlastních testů, řekněme si, co to ten Core i7 neboli Nehalem vlastně je. Jedná se o nativně čtyřjádrový procesor. Samotné výpočetní jádro je takřka identické se současnými Core procesory. Architektura procesoru je však mezi procesory Intel vskutku revoluční. Na poli procesorových čipů obecně se však o žádnou revoluci nejedná. NEHALEM je vlastně AMD Phenom s několika odlišnostmi. Konstrukční podobnost je opravdu veliká. Oba procesory mají integrovaný řadič pamětí (Phenom má DDR2 i DDR3 řadič), oba procesory komunikují po takřka identicky konstruované sběrnici, kterou samozřejmě Intel nazval jinak, aby se neřeklo. Nicméně Intel samozřejmě svůj design trochu upravil. NEHALEM, alespoň ty první do většího sonetu LGA 1366 mají hned tříkanálový řadič pamětí. O čem se taky ještě moc nemluvilo, je opětovný návrat Hyper-Threading technologie, známé z procesorů Pentium 4. Obdoba této funkce se s procesory NEHALEM vrací. Nově se nazývá Simultaneous Multi-Threading (SMT) a velice jednoduše řečeno vlastně zvyšuje výkon procesoru tím, že simuluje více vláken, nebo-li zjednodušeně přidává virtuální jádra procesoru. Přínos této technologie je obecně u aplikací, které těží z většího počtu jader procesoru. U aplikací, které na vícejádrové procesory moc nehrají, tam není přínos žádný. Zkrátka opět, stejně jako tomu bylo kdysi u procesorů Pentium 4 a HT, tak i SMT záleží na té dané aplikaci, zda bude, nebo nebude mít přínos.

cpu-3

To je teorie a teď díky serveru PConline můžeme přejít k praxi. Server vzal do testů procesor Intel Core i7 940, který tiká na 2,93GHz. Jedná se o prostřední model, ze tří plánovaných. Proti němu pak postavil procesor Core 2 QX9770, který pro účely testu má také frekvenci 2,93GHz. Máme tedy skvělou možnost porovnat výkon nového procesoru proti starému na identických frekvencích. Oba procesory mají k dispozici DDR3 paměti.

testsystem

  • Otázka číslo jedna - dvoukanálový vs tříkanálový řadič paměti

  Vrcholné verze NEHALEM procesorů mají tříkanálový řadič pamětí. Tak se podívejme na to, jaký má toto zlepšení přínos. Nejdříve teorie:

everest

Everest ukazuje obrovské zlepšení nového procesoru s novou architekturou proti současným Core. I s jedním paměťovým modulem uniká nový procesor dvoukanálovým současným procesorům. Mezi dvoukanálovým a tříkrálovým uspořádáním však není žádný výkonový rozdíl. Jenže Everest to je teorie a praxe může být jiná:

pameti

 Dvoukanálový řadič je určitě lepší než Core i7 s jedním modulem. Výhoda tříkrálového řadiče se však moc neukazuje a přínos třetího modulu je malá. Podívejme se na výkon procesorů samotného ....

 

 

 

  • Core i7 vs Core 2 Quad -  výkon

  Redakce PConline otestovala nový procesor jak se zapnutým, tak vypnutým SMT. Jak už jsem napsal výše, přínos této technologie bude záležet na dané aplikaci, kterak je optimalizovaná a těží z vícejaderných procesorů.

cibentech

    U Cinebechn R10 není pochyb o tom, že čím více jader, tím víc addidas :). Tato apliakce zvládne najednou adresovat až 16 jader. SMT tak výkon docela zvyšuje. Mezi starým a novým procesorem bez SMT na stejné frekvenci ale moc velký rozdíl není.

winrar

    Kde jsem naopak čekal úspěch je u komprimačních programů. Ty jednak těží z více jader, ale hlavně u nich záleží na propustnosti pamětí. Architektura a tříkanálový řadič procesorů NEHEALEM je pro komprimační aplikace jak dělaný a nárůst výkonu proti současnému procesoru na stejné frekvenci je vysoký.

testy

 V dalších aplikacích už to tak slavné není, i když technologie SMT ledacos dohání. O procesorech CORE i7 se už tvrdí, že to nejsou herní procesory. Co je na tom pravdy?

vantage

  Pokud máte rádi teorii a testy 3DMark, pak vás nový procesor hodně potěší. Zejména opět s aktivovaným SMT je ten výkon fantastický. Bohužel to je opět čirá teorie a herní praxe je takováto:

hry

   V nejlepším případě můžeme považovat výkony procesoru NEHALEM a současných Core 2 Quad na stejné frekvenci za identické. Občas je dokonce i nový procesor slabší. A to považme, že testováno ej tradičně v nízkých rozlišeních, aby byl vůbec nějaký rozdíl vidět. Ve vyšších rozlišeních žádný výkon nový NEHALEM nepřinese, protože ve vyšších rozlišeních má i levný dvoujádrový procesor identický výkon jako super drahý čtyřjádrový model. Výjimkou jsou snad jen na výpočty CPU náročnější hry, což jsou typicky strategie s velkým množstvím jednotek na mapě. Nicméně ani tak není herní výkon procesoru Intel Corei7 o nic vyšší, než současných procesorů a co více, technologie SMT zde občas místo zvýšení výkonu přinese pravý opak.

spotreba

  Pokud jde o spotřebu procesoru, tak ta není špatná. Pokud vezmeme v potaz, že nový procesor má integrovaný řadič pamětí, což současná konstrukčně jednoduchá Core 2 nemají. Nový procesor má rozhodně lepší poměr výkon za watt, než staré procesory. TDP procesoru Intel Core i7 940 (2,93GHz) je 130W.

  •  První hodnocení ...

  Někteří mohou být z nového procesoru trochu zklamáni. Nicméně nutno říci, že mnozí měli přehnaná očekávání. Nový procesor přináší určitě výrazná zlepšení v aplikacích, kde každé jádro procesoru a vysoká propustnost pamětí hraje roli. Je pravdou, že Core i7 přinese největší zlepšení v serverové oblasti. Na desktopu v běžných aplikacích bude v mnoha případech těžké proti současným procesorům poznat vůbec nějaký rozdíl. Ostatně co také chcete, když samotné výpočetní jádro doznalo minimálních změn. Nicméně technologie SMT a nová konstrukce procesoru slibuje zajímavý výkon hned v několika oblastech, do kterých bohužel nepatří počítačové hry. Celkově asi domácí uživatelé, kteří mají nějaké to výkonné Intelovské čtyřjádro, nemají příliš důvodů, proč na nový NEHALEM přecházet. Tedy pokud nechtějí lámat rekordy v teoretických aplikacích, kde vypadá nový procesor Core i7 vážně hodně dobře ...

cpu

   Nutno také říci, že prezentovaný test neukazuje všechny aspekty výkonu procesorů NEHALEM. S nástupem 64bit aplikací by bylo zajímavé srovnání výkonu proti AMD procesorům. Nezřídka je totiž výkon pod 32bit a 64bit odlišný. Nutno také říci, že obecně není výkon nových procesorů Intel NEHALEM tak vysoký, aby AMD s novými 45nm nemělo šanci. Dost možná se situace výrazně vyrovná a to považme, že dnes testované procesory nejsou cenově pro 45nm AMD PHENOM konkurence. Cena testovaného modelu Core i7 940 je stanovena na vysokých 562 dolarů, což je 12 000 korun včetně DPH. Poměr cena-výkon tedy nic moc, ale potěší fakt, že by nové procesory měly jít taktovat podobně jako ty staré. 4,0 - 4,2GHz by neměl být žádný problém. Kompletní původní test DDWorld.cz bude uveden až po oficiálním vydání nových procesorů a možná nás čeká ještě několik překvapení. Vydání procesorů NEHALEM společně s čipovou sadou X58 je naplánováno na 17.11.2008.

Zdroj:  www.pconline.com.cn

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 19:34:09

Zajímalo by mě kde je těch 50% podle intelu Jasně, přináší velký nárust výkonu pro servery, Zajímalo by mě porovnání s Opterony...
Neskutečně se těším na Deneb, 45nm amd by už mohlo být ve hrách o něco lepší....
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-14 09:16:48

Ano. Vypadá, že s těmi 50% Intel prostě lhal.
A teď, když testy ukazují, že pro desktop je to na nic, říkají nám, že pro servery to bude nádherný processor. A žádné testy toto potvrzující. A zase jím máme VĚŘÍT?
Vzkutku, nás pokládají za idioty, které sežerou všechno, co se jím řekne.
Teoreticky by se ten procesor ještě hodil do prostředí, kde se hodně používají JAVA aplikace. SUN optimalizuje své stanice pod Java právě nárůstem počtu threadu.
Ale zase, pokud neuvidím výsledky testů, nevěřím. A i potom moc ne :-)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-14 09:38:23
avatar
50% narust je mozny diky hyperthreadingu kde to se teprv uvidi..a taky se uvidi jak to bude s temi 35% u amd nejen intel si pousti hubu na spacir..
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-14 12:49:37

No AMD moc nelhalo před uvedením HD4xxx, ale tam taky nebylo proč Doufám že nemá proč lhát i u denebu...
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Srovnání 2008-10-13 19:36:02

Jj už se těším na nějaké to srovnání deneb x nehalem.
Neznámý  2008-10-14 02:35:21

Tak, a Intel dohrál, AMD, se vrátí, zpět, do Oblasti, Herních počítačů, koukám, Firma Intel, ta už, má, zřejmě, dost, uvést, nový procesor, který, je na stejné Frekvenci, pomalejší ve hrách, tak, to je, celkem, slušné, Fópá, tedy, abych tak, řekl, no, snad, ještě, v těch, Obyčejných aplikacích, bude, mít, trochu, šanci, ale, tomuhle, celkem, říkám, krize, a stagnace, v oblasti, procesorů, Firmy Intel, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-14 19:05:01

Jestli to není tím, že takový skok, jaký Intel udělal při příchodu Core je z oblasti snů a bylo bláhový čekat další podobný, ale tak trochu si za to Intel může sám, navíc vstupuje do nových neprobádaných vod a evidentně hodně opatrně, něco mi ale říká, že jak HD2900XT, tak Phenom jsou základní kameny z kterých bude AMD nyní hodně těžit, jelikož byla prostě první a odvážná (taky to ale nemusela přežít) a jak víme odvážným štěstí přeje, tak uvidíme.
lukasb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - blabla 2008-10-13 19:55:05

No konecne se intel trochu technologicky dotahl na amd a uz nebude tolik paberkovat. Ale asi tim neoddali krach, protoze je vsem mistnim jasne ze amd bude proti nehalemu za polovicni cenu, s mensi spotrebou, mensi velikosti, chladnejsi, v hezci krabicce, technologicky porad vpredu, o 72.28 procent vykonejsi a vyroben s laskou k lidem. No proste no!
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 19:40:28

Hele, digiaura furt nechce k nule co ?
lukasb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 19:55:28

De to pomalu, ale ja sem trpelivej.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 20:36:41

To jseš na tom špatně, ladik o to nestojí a jeho digiaura padá jako bez padáku
lukasb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 22:08:00

Vim vim, Ladik je zatracene tezka konkurence... ale ja toho kluka mam proste rad, no proste no!
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 23:35:42
avatar
kurna nový klon ladika? bože ne!!
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-14 01:43:24
avatar
aspon si lukasb vymysli vlastni hlasku, kopirovat ladika, tomu rikam trapas
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-14 09:23:27

Ale jemu se hodi všechno. Chce se chovat ze všech nejhůř. I plagiat se mu hodí také. Je to takový typ osobnosti, který ti zapatlá (ne)určitými látkami dveře do baráku, aby věděl, že se o něm mluví, že je důležitý. Protože nic jiného, než produkovat oné látky, neumí.
Myslím, že by bylo nejlepší tohoto člověka ignorovat. Jakýmkoliv hodnocením ho jen utvrzujeme v jeho chování.
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 19:39:15

potvrzuje se to, co se říkalo již delší dobu a sice, že core i7 nepřinese prakticky žádný herní výkon navíc oproti core 2 quad. Když jsem si kupoval Q6600 tak mě ani nenapadlo pomyslet, že už bude v PC rok a půl a pořád je to výborný herní procák ..a ještě dlouho bude. Myslím, že updatovat na core i7, což znamená nákup nové desky a DDR 3 pamětí nemá pro hráče (zdůrazňuji jen pro hráče) absolutně žádný smysl. Největší sranda je, že bych ani svoji cca rok a půl starou sestavu dneska neposkládal jinak ..to by mě nikdy nenapadlo, že takhle "pokročíme"...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 21:41:04
avatar
A pokud se nějak extra nevytáhne AMD, bude to dobrej procák i nadále. Zřejmě Nehalemy a obzvlášť pokud ty levnější budou horší než tohle.. fakt nebudou něco pro hráče.
Neznámý  2008-10-14 02:38:55

Už, dlouho, nebude, za chvíli, vyjdou, ty, procesory, a to, ty, procesory, AMD Phenom X4, a to, asi tak, na té, Architektuře, AMD K-10,5, vnitřní, značení, dokonce, AMD K-11, které, rozmetou, ve hrách, ten, NenaTivní, ČtyřJádrový procesor, a to, ten procesor, Intel Core Q6600, v prach, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-14 09:27:18

To, že budou lepší, je velice pravděpodobné. I vsadil bych se na to.
Ale, aby "rozmétali", potřebují být současně levnější. A udržet tu svou výhru nějaký delší čas. Toto záleží na tržním chování obou INTEL a AMD a nijak nesouvisí s nativnosti nebo jinou technologii.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-14 09:57:31

Podle Intel Q6600 nemá "Trusted Execution Technology", více izolující samostatné úlohy v rámci systému. Je to jen od Q9100. Takže možná bys dnes přece postavil počítač trochu jinak. Ale máš pravdu, pokrok se pakticky zastavil. Asi kvůli tomu, že hry se dělají současně pro PC a playstationy.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-14 10:07:49
avatar
naka podobna technologie mi je uplne ukradena..rozdil vykonu v realnych aplikacich a hrach je mezi 65nm a 45nm core2 0 a nic
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 14:00:39

Přitomnost antiviru na tvém počítači dokonce snižuje výkon. Ale přece ho máš. Takže nejde jen o výkon.
ssnake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 20:20:55

trosku mi to pripomina situaci rv770 vs g200, jestli deneb bude o 35% rychlejsi nez phenom, tak si na nehalem bude dovolovat mozna vic nez mel v planu a cenova valka zacne :-) teda konkretneji intel pujde s cenou dolu, amd uz dole je :-)

jinak k testu (az bude) : prosil bych otestovani i v 64bit aplikacich (jestli to samozrejme pujde)
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 21:44:50
avatar
Já bych řek, že nový AMD s AM3 budou stejně výkoný - až mnohem mnohem výkonější, díky tomu, že 45nm + půjde taktovat + jakékoliv DDR3. Dejme tomu, že si koupíme DFi, nějaký super-ramky a AMD na 45nm, nataktujeme CPU na 4GHz, k tomu ramky aspoň 2GHz.. a Intelu s klidným svědomím ukážem záda, neb on se z těch základních taktů moc nehne..

Btw. přes 10.000 Read/Write/Copy dá AMD i dneska, stačí dobrý ramky a CPU přes 3,2GHz.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 23:56:13
avatar
no ale vsechno neni o propustnosti pameti..a zatim se nepripravuje nic co by me donutilo vubec premyslet o nejake vymene q6600 a v dohledne dobe se nic takovyho ani neobjevi. a to ho mam uz skoro rok..a vidim ze jeste dalsi 2 v pohode prezije
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-14 09:33:04

1. Jen aby ho Intel právě kvůli tomu nepřestal dělat - protože teď fakticky dělá velkou konkurenci jeho vlastním novým procesorům.
2. V podstatě nemůžeme říkát, že se ten processor nezměnil. Během těch 2 lét se několik krát změnil stepping. První jeho změny pořádně měnily TDP a OC potenciál. Škoda, že se teď nedělají testy - porovnání různých steppingů Q6600.
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-14 00:48:35
avatar
No, to veru neviem, ale minimálne v hrách, čo je dosť široký segment, bude nehalemu AMD robiť celkom slušné problémy podľa prvých testíkov, a to by ho mohlo vyšvihnúť. V aplikáciách, v ktorých poráža core2 o viac ako 15% to ale nevidím na dorovnanie... Každopádne, nehalem testy boli už pred mesiacmi aj na anandtechu, ale Denebko nevidím nikde...
A nakoniec, niekde som čítal, že Denebko dá 4GHz na vzduchu, k tomu bola fotka s chladičom Scythe Orochi. Takže by to mohla zmáknuť aj taká Noctua U12P. To neznie až tak zle

2Raigor
Ja mám už dva roky core2duo e6400 a pri pretaktovaní na 3,2GHz ma takisto zatiaľ nič nenúti prejsť na niečo výkonnejšie... Iste, rolu v tom hrajú aj peniaze, ale radšej si ešte počkám, kým padnú ceny core2quad 45nm, a potom dokúpim nejaký lepší procák do p35 chipsetu. A ak sa ATi trochu rozhýbe, a vydá nejakú GPGPU aplikáciu na konverziu videa, tak snáď ani nebude treba. Fotošop prechádza na akceleráciu grafkou, aj 3D modelovacie programy by mohli
Menethor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-14 11:02:49
avatar
Snad to tak bude. AMD má to, co je na Nehalemech novinkou, už dávno dovedené k dokonalosti. Ale jejich největší nevýhodou jsou slabší výpočetní jádra, která pořád staví na mírně upravených K7. Pokud tedy kluci tmavě zelených zapracovali na tomto aspektu K10 a povede se zvýšit výkon za takt jednotlivých jader + zvýšení frekvencí nad 3GHz. Tak konečně bude AMD v desktopu konkurenceschopné i někde výše než jsou čtyři tisíce.

Problém AMD v současné době není v tom, že by neprodávala procesory, ale v tom, za kolik je prodává. Např. plochou docela velké Phenomy se prodávají za cenu od 2 tisíc za tříjádro. A to už ani neberu to dvoujádro, které stojí ještě méně. Navíc dražší čtyřjádra nikoho už také moc neberou, páč se víc vyplatí C2Q s nižší spotřebou. Takže na Phenomech v dnešní době AMD zas moc nevydělává.

To že se AMD pustí do cenové války bych ale neviděl zas tak moc optimisticky. Za prvé bude ještě chvíly trvat než přejdou kompletně na 45nm, pak je tu také krize a navíc cena samotných procesorů do AM2/3 a do 1160, budou skoro stejné. Takže narozdíl od boje RV770 vs. G200, kde by jí případné snižování ceny vůbec nepalila. Tady by to sakra pocítila.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 20:24:20
avatar
Jen aby Intel s Core i7 nedopadl proti Denebu podobne,jako nVidiacke GTX s HD48xx,tzn podobny vykon,ale vyrazne nizsi cena Ale ne,Nehalem je samozrejme velice dobry procesor pro snad jakekoliv vypocetni aplikace,ovsem ne za soucasnou cenu.A hrani her uz dlouho neni o procesoru,cili tam vyrazny krok dopredu skutecne byt nemuze
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 21:02:10

souhlas Strike ...hraní bude čím dál tím více o grafické kartě. Nějaký výraznější posun v grafické kvalitě her uvidíme až tak za dva-tři roky až vyjdou konzole nové generace. Cevat Yerli šéf Cryteku říkal na tiskovce na letošní Games Convention, že Crysis bude top grafika tak tři roky ... než se to zase o kousek posune. Takže nové procesory Intelu mě nechávají zcela klidným ..
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 23:54:49
avatar
no hry sou uz davno hlavne o gk to neni vubec nic novyho...sak kdysi davno mymu kompu se starym athlonem xp 2500+@2.4GHz taky velmi pomohl upgrade z radeonu 9500@9700 na geforce 6800GT 256MBa hned vsechny hry behaly zase plynule a na max detaily..aspon chvilku
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-14 09:34:50

Ano. A dokonce, když půjde o masivní strategické hry s mnohá objekty, to se určitě časem také bude programovat přes GPU.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-14 07:22:37
avatar
Já myslím, že je třeba také srovnat to, že se testuje poslední generace Core2 s první generací "Nehalem" (tj. první integrovaný řadič). Kdo si pamatujete první E6300 a třeba dnešní E7200 (srovnávám "entry" modely; neberu na zřetel hodně ořezané varianty), tak tam je vidět celkem propastný rozdíl, jak se technologie Core2 vyvíjela. Takže uvidíme, jak se Intel pochlapí - ostatně zatím má s těmi řadiči nemalé problémy a já si myslím, že čas pro nákup ještě nenadešel. BTW, zde je vidět jistý technologický náskok AMD, které tento krok už má za sebou (ale zase jej čeká implementace DDR3, i když to by neměl být až zase takový "čelendž" )
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-14 08:23:20
avatar
jj prvni generace (a hlavne i revize) nema smysl kupovat..dokazalo se to jak u Q6600, ktere v prvnich revizich rozhodne neslo nijak zazracne taktovat, tak i u slavnych phenomu B2 oproti kterym jsou dnes B3 uplne neco jinyho
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-14 09:59:30
avatar
Nehalem bude určite lepší v x64 ako súčasné core. Podla mňa je dnes lepšie investovať do phenomu ako do core. Proste ak chcete v dnešnej dobe fachať na x64 OS tak je lepšia voľba phenom ako súčasné core. Intel to dobre vie a čo som čítal o procákoch core i7 tak majú mať vylepšenú prácu v x64. Predpokladám, že aj virtualizácia má byť na lepšej úrovni ako súčasná architektúra core. Ono je to dnes nepodstatné ale s príchodom win 7 sa má virtualizácia plne využívať. A Phenom je čo sa týka týchto vecí o hodne pred súčasným core. Ale core i7 ho predbehne aj výkonovo aj technologicky, ale žial aj o hodne cenovo.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-14 10:11:10
avatar
tak to podloz nejakymi testy ty tvoje predpoklady..v prumeru je core vykonejsi a nevim proc by mel byt phenom lepsi volba. 64bit se za tech x let co tu je nijak nerozsiruje a nevypada ze by mel v blizke dobe a core 2 pod x64 vistama beha v pohode zas tak moc amd nefandi..
miki75 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-14 14:56:31
avatar
Zaujimava je ta podobnost architektury. Ze by dosli napady?
Alhan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :-D 2008-10-14 15:52:28
avatar
..njn stagnace je tu :-D

Podle mě nehalem moc smysl nemá, protože C2D je velmi kvalitní věc. až bude nehalem 32nm, tak už o něm budu uvažovat
Citronek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-14 16:43:08

Kdo by se hnal pro Ci7, když si může koupit C2Q se srovnatelným výkonem za poloviční cenu.. Domnívám se, že Nehalem Intelu mezi hráči moc oblíbenců nepřinese, nechám se překvapit s čím příjde Amd..
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-14 18:04:39

No stím za poloviční cenu bych stebou moc nesouhlasil, qx9770 stojí něco pod 30k, a testovaný i7 940 kolem 12000kč ...
Jinak že nehalem nebude pro hráče Intel nejspíše ví, taky Core2 tu ještě nějakou dobu vydrží...
AMD fandím, mohlo by přijít z nějakým trhákem
flanker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Deneb 2008-10-14 18:17:33
avatar
Nehalem ovsem do budoucna ma co nabidnout, lze dobre vylepsovat architektura. Ovsem stizene to ma diky porizeni celeho kompletu, CPU sam o sobe neni az zas tak predrazeny (i920 cca 7000kč) vzhledem k nástupní ceně při uvedení.
To však dle mého soudu ulehčuje Deneb, který bude s jistými omezeními kompaktibilní a opravdu výkon vyšší než Phenom, dá se řící, že nyní na hlavní zaměření 4-jader bude Deneb po Nehalemu nejvýkonnější.
Vencabil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hry 2008-10-14 22:42:01
avatar
Tak me Intel se svym Core i7 moc neoslnil cekal jsem vetsi zlepseni ve hrach... ale verim ze to jsou jen zacatky a ucite se to zlepsi a tak jeste nejakou tu dobu zustanu Core2.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zamysleni 2008-10-15 10:12:55

Tak problem s propustnosti pameti a jejich pripadnou "brzdou" vykonu uz je odbourana(u AMD to vedi uz dlouho), takze jsem toho nazoru ze vyvoj se bude nyni ubirat opet optimalizaci architektury(zkraceni stepu potrebnych na jeden vypocet, predvidani pozadavku, optimalizace ukonu v jednom cyklu, instrukcni sady, etc etc etc.), jelikoz dva klicove faktory uz mame "hotove" u obou firem, tj. vicejadra(2-xx) a technicky nejkratsiho pristupu do pameti(int. radic pameti v CPU) cili vsechny ostatni aspekty ovlivnujici aplikacni vykon vyjma architektury uz se vycerpali ted je zase rada na architekture(coz v AMD vedi jiz delsi dobu), proto se domnivam ze AMD/Ati nebude daleko od pravdy s temi 35%ty narustu Denebu od Barcelony protoze vedi ze radic pameti uz maji a vicejadro take... Na to navazuje i uvaha o budoucich nekolika let vyvoje CPU, a ja si myslim ze pujde predevsim o architekturu CPU a vyrobni procesy....

Ironii je ze jsme vlastne ve stavu kdy nas brzdi Microsoft a producenti aplikaci vc. her... Mne by hrozne zajimalo co Microsoft tou podporou vice procesoru ma na mysli, jejich adresaci a allokaci? Smesne v dnesni dobe...

Vemte si napr. jednoduchou zalezitost ktera se da napsat +/- za hodku i s otestovanim(takovy maly zacatek rozvoje SW pro vicejadrove systemy) a to ze by task manager automaticky pri spusteni aplikace uzivatelem pozastavil start aplikace a nabidl by priradit aplikaci na jakem(kolikatem) CPU ma bezet, nedej boze ze by programatory z MS osvitl "blesk z cisteho nebe" a dokonce by si to task manager pamatoval a upozornoval(pozastavoval) by pouze v pripade ze CPU by bylo obsazeno nejakym jinym narocnym programem.... Ale to by bylo zrejme moc user-friendly, a to se u MS nikdy nenosilo a ja mam takove obavy ze ani nebude, protoze jejich filozofie je kolik je useru tolik by melo byt treba firem/odborniku na spravu a udrzbu... Ja jen smutne verim ze i v MS pujdou lide do duchodu a dostanou se tam lide kteri umeji kracet s dobou, Vista je dukazem ze se MS do noveho mysleni nezene a bojim se ze 7ky to jenom potvrdi...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!