MAFIA Definitive Edition – RECENZE hry a TEST výkonu CPU a GPU – solidní remake české klasiky
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Čtvrtek, 01 říjen 2020
alt

 

 

 

 

  • MAFIA Definitive Edition – RECENZE hry a TEST

                                  výkonu CPU a GPU – solidní remake české klasiky

Přestavovat jednu z největších herních klasik speciálně v ČR, asi netřeba. První díl kultovní MAFIA od Illusion Softworks, určitě zná každý český herní fanda :). Hra z roku 2002 výrazně předběhla svou dobu, kdy nabídla úžasně provedený velký otevřený svět, propracované automobily atd., tedy zásadní prvky velkých otevřených her o mnoho let dříve, než se něco v podobné úrovni objevovalo v „GTA“ hrách všeho druhu. Kromě velmi zdařilé a pokročilé technologické stránky a smyslu pro detail ve své době, zaujala také kvalitním silným příběhem, kdy se tvůrci inspirovali u slavné filmové série Godfather. První a druhá MAFIA vznikly pod taktovkou českých tvůrců, bohužel třetí díl již ne. Nicméně snažil se pokračovat ve stylu a tradiční kvalitě a nebýt velkých technických potíží po vydání, stupidního vytrhání obsahu pro DLC, nebyl ani třetí díl vůbec špatný.

Vydavatel 2K to ale s MAFIA značkou nevzdává. Už nějakou dobu se proslýchá, že se pracuje na pokračování. Nicméně než se jej případně dočkáme, 2K nám naservírovalo celou trilogii v novém balení. Tedy přesněji, třetí díl vychází znovu, ale v kompletní a dopracované/opravené edici. Ovšem druhý a hlavně první díl se dočkaly výrazného technického přepracování, kdy v obou případech se tak dá mluvit o REMAKE (ačkoliv k REMASTER označení, mají podle mě blíže).

  • MAFIA Definitive Edition – REMASTER/REMAKE česká klasika

Nejstarší první díl starý téměř 20 let, dalo pochopitelně zdaleka nejvíce práce předělat do nového (novějšího) engine. Takže vychází z nově vydané trilogie až jako poslední. Oficiálně jde o REMAKE, kdy hra není jen prostou kopií původní verze v nové grafice. Studio Hangar 13, které pod křídly 2K vydavatele stojí za celým projektem, si dovolilo sáhnout na některé příběhové pasáže hry. Přibyly tak úplně nové scény, některé postavy byly přepracovány a pár prvků příběhu lehce modifikováno. Nicméně celkově se hra slušně drží originálu. Což je na jednu stranu dobře. Na druhou stranu ale řeknu na rovinu, podle mě je to i trochu škoda.

Já vím, že to možná někteří neuslyší rádi, ale původní MAFIA nebyla dokonalou hrou. Měla výborný silný příběh, skvělou hudbu a opravdu na svou dobu úžasně propracované herní prostředí, jenže právě to krásně propracované velké město, nebylo prakticky vůbec využito. Akční složka hry, zejména přestřelky, působily i ve své době kostrbatě. Některé části příběhu a postavy byly poněkud zvláštní. Zato jízda auty, to byla paráda. Jinými slovy, původní MAFIA měla své velmi silné stránky, ale pár věcí, které se viditelně dala udělat mnohem lépe. Nicméně nejen ve své době to byl herní klenot, který bohužel v zahraničí zase tak moc lidí neobjevilo. Podle mě je proto dobře, že vznikl nápad udělat REMAKE a přestavit tuhle původní českou klasiku novým hráčům a také mladším ročníkům, kteří by si určitě již v téhle době nepustili původní hru v její původní grafice atd.

Dnes již pochopitelně notně archaicky vypadající původní verze, byla kompletně přepracována do novějšího Illusion Engine, který používá druhý ale stále i třetí díl série. Vizuální změna je tedy ohromná. Všechny postavy mají nové modely, celé město je nové, prostě všechno vypadá mnohem mnohem aktuálněji, detailněji prostě jako o 20 let mladší hra ;). Jde tedy o hodně náročný REMASTER, protože překlopit celou původní hru do zcela odlišného a nového mnohem modernějšího engine, určitě nebylo až tak triviální. Prakticky vzato, celá grafika, všechny modely, všechny animace atd. vznikalo kompletně znovu. A při té příležitosti se tak sáhlo i do originálního příběhu první hry. A místo „jen“ REMASTERu tady máme tedy něco, co lze nazvat částečně REMAKE.

Některé změny v příběhu a v postavách se možná nebudou všem líbit, ale já si myslím, že co by celek, je to o něco lepší než ten originál. Rozhodně dospělejší a určitě brutálnější, kdy prostě konečně dávají některé postavy a jejich chování větší smysl a je realističtější. Není to takovou naivní pohádkou, jak trochu vyzníval v některých částech první díl. Líbí se mě lehce změněný závěr, kdy se příběh a jeho zásadní prvky se nezměnily. Výrazně lepší je ovšem zpracování některých postav, hlavně Sáry. Protože došlo tedy k přidání některých scén a přepracování jiných, muselo dojít i k nadabování. A zde české hráče potěší, že původní čeští dabéři byli zahrnuti. A tak je tohle jedna z mála „nově vydaných her“, která vychází s kompletní českým dabingem :). I když se přiznám, že já osobně mám radši anglickou verzi.

Co zůstalo zachováno z původní hry, je parádní designové propracování aut a jízdní model. Není možná až tak hardcore, ale stále je zábavný. Nově tu máme také motocykly. Bohužel stejně jako u původní hry, i tady je to všechno trochu k ničemu, protože hra je vlastně složena jen z příběhových misí, jež na sebe přímo navazují, takže není moc čas ani důvod se courat po městě a objevovat auta a něco s nimi podnikat (není co a dokonce část misí kolem nich z původní hry v REMAKE verzi chybí). Zábavná závodní mise i „večerní projížďka“ v závoďáku ale nechybí, a zůstala tomu i slušná obtížnost.

Vylepšení se dočkala akční složky hry, zejména přestřelky, kdy díky přidanému systému krytí a vůbec lepšímu pohybu postav, nepůsobí tak nemotorně jako v původní hře. I když jinak styl pohybu, zbraně a všechno zachovává styl a dojem originálu. Bohužel včetně umělé inteligence, která to všechno kazila tehdy a kazí to i dnes. Na AI bohužel tvůrci zapomněli, takže celá hra je extrémně snadná, protože protivníci slouží jen jako terče na chytání hedshotů. A tím se dostáváme k technickému zpracování.

Jako obvykle jsme pro vás připravili kromě recenze hry samotné, také test výkonu procesorů a grafik. Takže se na to podívejme …

 

  • Benchmark hry a technické zpracování

Jak už tedy bylo řečeno, s původní MAFIA nemá technicky tenhle REMAKE vlastně nic společného. Používá novější verzi Illusion Engine, bohužel ten už dnes také není z nejmodernějších. Vypadá stále sice obstojně, ale některé věci už působí i v něm zastarale. A především v tomto případě stále staví na DirectX 11. Z hlediska optimalizací a využití HW prostředků, není prostě ideální.

Určitě ale stále vypadá mnohem lépe, než původní hra, kterou by si už dnes asi moc lidí nepustilo. Proto jsem rád, že tenhle REMAKE vznikl. Přesto se nemohu ubránit dojmu, že některé věci nejsou úplně dotaženy. Například částicových efektů se dalo využít více, zalidnění mohlo být hustější, atmosféra hutnější atd. Hra také obsahuje sem tam nějaký bug a glitch, ale celkově šlape solidně.

A jak tedy běhá na našich počítačích? Pochopitelně nároky hry v nové verzi jsou výrazně vyšší, než pokud byste si chtěli pustit původní hru. Ale i tak je nepovažuji za nijak přehnané. Ty minimální jsou téměř počítačový pravěk, ty doporučené na hraní 1080p 60FPS ve vyšších detailech, jsou tak někde v úrovni počítačového středověku ;).

  • Doporučený procesor: AMD FX-8350 nebo Intel Core i7-3770
  • RAM: 8GB
  • Grafika: AMD Radeon R9 290X 4GB nebo GTX 780 4GB
  • Volné místo na disku: 50GB

Hra běhá i na starých Windows 7, podporuje totiž pouze DirectX 11. Vychází také na obě hlavní konzole, nicméně PC verze je evidentně výrazně propracovanější a vypadá mnohem lépe. A takhle to běhá z hlediska výkonu:

  • Výkon grafických karet v 1920x1080

Začněme u FullHD rozlišení. Zde ani v nejvyšších detailech není problém dosáhnout 60FPS i se staršími a slabšími grafikami.

Díky zastaralejšímu engine využívající DX11, nemají s hrou takový problém starší GTX 1000 NVIDIA grafiky, které v novějších hrách využívající DX12 na svou dobou konkurenci RX 400/500, obvykle už dost ztrácejí. Zde si slušně vede i Radeon RX VEGA, jinak žádná překvapení.

  • Výkon grafických karet v 2560x1440

Ani 1440p rozlišení není zase tak náročné, 60FPS se dá pořád zvládnout ve vysokých detailech i se staršími grafikami. A když trochu uberete, tak si zahrajete bez potíží i se starším mainstreamem.

Ani tady žádné překvapení.

  • Výkon grafik ve 4K

Pokud jde o hraní v rozlišení 3840x2160, tohle už zažene karty do úzkých a potřebujete docela hodně výkonnou grafiku po 60FPS v plných detailech. Takže většina z vás asi trochu ubere na detailech, což se pořád dá.

Každopádně ve 4K hra vypadá opravdu dobře, což pro nás, kteří ve 4K hrajeme a máme 4K monitory je o to zajímavější, že remake vznikl, protože hrát originální verzi na 4K monitoru, to je ještě větší utrpení. Každopádně hra určitě mohla mít lepší optimalizaci, ale to by tvůrci museli upravit a vylepšit samotný herní engine.

  • Výkon procesorů

Kvůli zastaralému DirectX 11, nejsou multi-jádrové moderní procesory dobře využity. Intel zde má stále více FPS, ačkoliv jeho procesory jsou jinak vlastně slabší než aktuální RYZEN modely. Bohužel prostě technický základ hry není tak moderní, jak by si zasloužil.

U této hry tedy docela záleží na výkonu CPU, pokud máte starší než aktuální procesorové generace. A i u RADEON 5700XT, což není zrovna supervýkonná grafika, tak některé modely CPU s ním mají co dělat. Hra sice dokáže zaměstnat 8vláken, ale pouze 6 jich je výrazněji využito. Takže výkonnější současné procesory, které mají samozřejmě podstatně více než 6 vláken, nejsou správně zaměstnány.

Pojďme tedy k závěrům …

 

  • Závěr a hodnocení

Asi každý z nás, kdo má rád původní hru, tak byl z oznámení REMAKE v podobě MAFIA Definitive Edition, trochu nejistý. Přeci jen klasika je klasika a jsou případy, kdy tvůrci předělávek zničili, co se jen dalo. Rád tedy hlásím, že v tomto případě se věci povedly!

Nevím, do jaké míry se na tom podepsal fakt, že na REMAKE se pracovalo v ČR, a tedy i řada českých vývojářů, každopádně MAFIA Definitive Edition není zpackaná! Naopak podle mě docela překvapivě, ačkoliv celá hra musela do nového engine vzniknout vlastně od píky znovu, tak prakticky všechny hlavní prvky originálu zůstaly zachovány, včetně celkového dojmu ze hry. Jen se na ní teď dobře kouká.

Ano, pár změn se odehrálo. Příběh je drsněji zpracován, některé postavy jsou výrazně změněné, ale podle mě jsou o kousek lepší, než v originálu. Dokonce i tvůrce původní MAFIA, tedy Daniel Vávra, který se na nové verzi nijak nepodílel, si hru zahrál a nenadával na ni zase tak moc :). Upřímně se nedivím, protože si myslím, že se tvůrci REMAKE drželi toho originálu možná až zbytečně moc. Obsahuje skoro stejné nedostatky, kdy největším je to trestuhodné nevyužijí otevřeného světa a parádního prostředí, aut atd. I nová hra vůbec nedává důvod, proč se potulovat a objevovat. Prostě jen jdete mise za misí, jako v původní hře. Bohužel v téhle nové verzi se pár vedlejších misí vůbec neobjevilo (hlavně kolem aut), což, je škoda.

Na rovinu si myslím, že když už si tvůrci dali tu velkou práci udělat vlastně celou hru znovu v novějším engine, tak proč z toho neudělali více než jen technicky náročnější REMASTER? Proč to prostě není víc REMAKE? Ten použitý herní engine totiž ve třetím dílu MAFIA, má možnosti jako vedlejší mise, možnosti využití toho parádního velkého herního prostředí. Ale ne, kromě pár sběratelských předmětů a odemčení těch parádních aut, není prostě žádný důvod se po tom městě a okolí procházet. Je to podle mě škoda, že i v tomhle ohledu se tvůrci REMAKE drží „kvalit“ originálu, který měl úplně stejnou chybu. Ale době, kdy vyšla první MAFIA se to dalo pochopit. Ale dnes, když ten nový herní engine navíc má všechno, co je třeba, tu hru doplnit a udělat z toho REMAKE s většími možnostmi a rozšířeními herního obsahu?

  • Závěr

Celkově je ale myslím dobře, že tenhle REMAKE vznikl. První MAFIA je pořád velmi dobrá hra, což má mnoho lidí teď šanci objevit. Pochybuji prostě, že by původní verze, dnes dokázala široké masy zaujmout. Já jsem si tak s velkou chutí střihl hru, kterou jinak dobře znám. A ta grafika prostě dělá hodně. Mohlo to být ale ještě lepší, speciálně když uvážíme, kolik práce dalo překlopit tu starou hru do zcela odlišného engine a výrazně lepší grafiky. Nicméně zase je pravda, že existuje tolik remake filmů i her, které jsou kritizovány za to, když nectí originál a dopadly tak katastrofálně, že tady se raději sázelo na jistotu. A přes tu modernější grafiku, technické zpracování a všechno kolem toho, si MAFIA Definitive Edition zachovává indentu, atmosféru i styl originální verze hry. V mnoha věcech až překvapivě hodně. Ale v mnoha věcech možná až zbytečně moc.

Celkově je to pořád skvělá hra, teď i v modernějším kabátku, což je zásadnější, než si mnozí připouštějí. Osobně tedy mohu rozhodně doporučit pro všechny, speciálně pro ty, kteří třeba původní MAFIA nikdy nehráli. Mě osobně jen mrzí, že stejně jako první díl ve své době nevyužil plně potenciál prostředí, tak právě i v tomto nový REMAKE přesně kopíruje originál. A tak také svůj potenciál viditelně zdaleka plně nevyužívá :).

Hodnocení: 82/100

Hra odehrána na sestavě:

  • Procesor: AMD RYZEN TheadRipper 3960X (24jader/48vláken)
  • Základní deska: ASUS ROG Zenith X399
  • Grafická karta: Gigabyte AORUS RX 5700 XT 8GB Gaming OC PCIe 4.0
  • SSD: Gigabyte AORUS Gen4 2TB SSD PCIe 4.0 NVMe
  • RAM: Kingston HyperX Predator 4x 8GB DDR4 3200MHz
  • OS: Windows 10 PRO 64-bit
  • Monitor: BenQ 32“ BL3200 3840x2160 IPS

Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům a za poskytnutí hry dělujeme společnosti CENEGA:


 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
FabledWarrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hmmm... 2020-10-02 05:51:28

Napsal jsem to už pod video s trailerem, ale napíšu to i sem:

Původní Mafii jsem dohrál asi tak 50x a i když už je to pěkných pár let, stále ji mám v živé paměti.
Samozřejmě jsem si proto nemohl nechat ujít remake a hned v pátek jsem se vrhnul do hraní.
Co k tomu říct, grafika je celkem pěkná, rozhodně krok dopředu, ale co mi celkem vadilo bylo to, že jsem v podstatě nerozeznal různá auta od sebe. U původní Mafia člověk už pomalu na dálku poznal, které auto se k němu blíží... co to je za typ atp... Teďka mi přijdou ta auta v podstatě stejná, jen mají jiné parametry. Dále teda již zde zmiňovaná navigace pomocí cedulí ... fakt mi to nepřijde jako nejlepší řešení... člověka to město pak nenutí si ho zapamatovat.
Co se postav týče... tak mi nějak nesedí Paulie... v původní mafii to byl takovej vtipálek a drsnej Mafián a byla s ním sranda. Ten novej mi přijde trochu jako psychopat, co se snaží na toho vtipálka hrát, ale moc mu to nejde.
Větší prostor pro Sáru je fajn, konečně se člověk taky trochu dozví jaká je... Cyhtrá a vtipná ženská.. super.
Sam ten je asi furt stejnej.
Co mi ale dost chybělo byly mise pro Lucase Bartoneho.. proč tam chybí? Celkově se ta hra dle mého dost zkrátila.
Chybí mi některé legendární hlášky a co se podle mě fakt nepovedlo byl ten konec. Ten přepracovaný rozhovor mezi Tomem a Samem je úplně tragickej a zdaleka není tak srdceryvnej jako ten původní. Stejně tak poslední scénka se zabitím Toma... ta scénka je sice furt stejná, ale v původní Mafii Tom vypráví o tom, jak to vlastně celé posral, protože chtěl mít víc... Prostě konec, u které se člověk zapřemýšlí nad tím, co se vlastně stalo a co si z toho může vzít i do reálného života. V remaku se dozvíme jak je je nejdůležitější na světě rodina... Opravdu nápaditý konec .

Takže opravdu nesouhlasím s tím, že přepracovaný závěr je lepší
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-30 10:21:57
avatar
Celý ten scénář původní mafie noví autoři nepochopili. Vlastně úplně zprznili původní vyznění a myšlenku hry. Dobře to okomentoval Vávra sám, doporučuji jeho video na tohle téma.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-02 07:13:35
avatar
Jak to tak čtu, tak mi přijde, že nás čeká minimálně jedno DLC...
Chybějící obsah při vydání je něco co měla už původní Mafia 2.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-02 07:26:07
avatar
V textu u performance se píše , že to zvládá dobře i RX Vega, ale žádná není v tabulce je to záměr nebo šotek?
n3v3r3k [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-02 08:37:49

Vegu mám, hraju to v qhd vše na full q fps okolo 55fps.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-02 07:42:13

No ta 5500XT teda vykon nic moc, cekal bych lepsi hodnoty nad moji stredovekou 580....
Tu hru si koupim az bude hnusne, ale jestli je jednodussi nez 1, bude to nuda
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-02 12:48:11
avatar
A můžu se zeptat, proč bys něco takového čekal? :-O
Vždyť téměř všude jinde mají ty karty výkon skoro stejnej.
Bartt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-02 08:52:17

Proc PC verze nema krabicku?!
daret [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GTA vs. Mafia 2020-10-02 09:44:19
avatar
Len drobna pripomienka k
"Hra z roku 2002 výrazně předběhla svou dobu, kdy nabídla úžasně provedený velký otevřený svět, propracované automobily atd., tedy zásadní prvky velkých otevřených her o mnoho let dříve, než se něco v podobné úrovni objevovalo v „GTA“ hrách všeho druhu."

"v „GTA“ hrách všeho druhu." posobi akoby tu bola skor Mafia nez GTA, ale GTA3 vyslo v roku 2001. Nehovorim, ze je to klon, sice vyslo o rok skor, pracovat na tom museli oba timy paralelne uz dlhsiu dobu. Rozhodne sa neda povedat, ze by priniesla nove prvky o "vela rokov skor".

Co sa tyka hernych prvkov (kradnutie aut, prepracovane mesta, ...) to uz definovali 2D hry GTA1 a 2. GTA 3 to vlastne preniesla do 3D.

Kazdopadne Mafia bola super hra, este si pamatam ako som mal problem to rozbehat na svojej sunka a bol som rad ked to islo 20-30 FPS
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-02 10:49:33
avatar
myšleno bylo kvalitou toho propracování, GTA3 bylo mnohem "jednodušší" ...
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-02 10:51:59
avatar
https://www.youtube.com/watch?v=PNS8hC2gDIs opravdu povedlo? nevím nevím, já souhlasím s videem
Kadli [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Prvni dojmy (ceka me mise Rads 2020-10-02 17:45:32

Zatim stale hraji, ale vcera kdyz sem odjel zavod tak sem si rikal WTF? Co to bylo?

V pulce druhyho kola napohodu prvni a pak vklidu dojeto na prvni pokus ....

Zavod me osobne hodne zklamal cekal sem vyzvu a misto toho sem to proste jen odjel a hotovo.

Jizdni model je sice zabavnej, ale pro cloveka co dohral puvodni Mafiu xkrat (schvalne sem ji hral pred vydanim remaku) tak sry, ale s originalem se to nemuze merit.

Pestni souboje jsou o dvou tlacitkach levej alt + q,q,q a dorazit q a hotovo muze jit dalsi (nejvic to je videt v misi Sara)

Uvidim jak to bude dal. Hraju na Klasickou uroven. Tot zatim moje dojmy.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-04 11:40:23

Závod zkrátili z 5 na tři kola + každé kolo skriptovaně první nabourá do mantinelu (první klopená, Sko, a poslední klopená). Ale někomu to i tak dělá problém na klasickou obtížnost.

Pěstní souboje mohli dát na myš (místo Q z gamepadu).
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-02 18:33:57

"Na rovinu si myslím, že když už si tvůrci dali tu velkou práci udělat vlastně celou hru znovu v novějším engine, tak proč z toho neudělali více než jen technicky náročnější REMASTER? Proč to prostě není víc REMAKE? Ten použitý herní engine totiž ve třetím dílu MAFIA, má možnosti jako vedlejší mise, možnosti využití toho parádního velkého herního prostředí. Ale ne, kromě pár sběratelských předmětů a odemčení těch parádních aut, není prostě žádný důvod se po tom městě a okolí procházet."
-----------
Za mě teda mi vedlejší mise nevadí, ale musí mít nějakej smysl. V Mafii III mi lezlo krkem, jak byla odfláknutá. 9x dokola jste dělali pořád to samé a pak zabili hlavního bosse a hra skončila a to jsem si řekl, ještě že, protože mi to už lezlo na nervy. Žádná invence, ani nápaditost, pořád stejné mise dokola. Naopak v Mafii III ty tři DLC přinesly úplně suprové příběhy a mise, takhle kdyby udělali celou hru, tak je to pecka!!

Takže radši, ať je tam nějaký kontinuální příběh a mise jsou vlastně tím příběhem, byť za cenu absence nějakých vedlejších misí, protože je to pořád lepší, než z toho mít kolovrátek ala Mafia III
Dejvid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Volant 2020-10-03 09:31:05

Mám dotaz, využívá ta nová Mafia volanty? To by mě zajímalo i u remasteru druhého dílu. U té staré to hodně vylepšilo zážitek ze hry. A když jsem v Mafii II musel ovládat auta na klávesnici, byl jsem zklamaný.
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-03 15:52:04

Předevčírem jsem dohrál GTA5, které dávali před časem na Epicu zdarma. Měsíc jsem se teď úžasné bavil s Trevorem. Mafie to bude mít těžké. Na druhou stranu je to poslední hra,kterou jsem před 17 letou přestávkou bez PC her hrál. Takže se těším.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nic velkého 2020-10-03 11:48:47

Úplně by stačilo zaplnit mapu pouličními závodními okruhy včetně využití motorek. Dále pak nějaké to Ai na opuštěných místech, kde by se je dalo překvapit. Taxikaření, rozvoz žrádla.. prostě primitivní DLC které by tomu velkému prázdnému prostředí rozhodně pomohlo.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-03 23:59:40
avatar
sry ale tohle originalu nesaha ani po kotniky... pribeh je otresne predelanej, jizdni model je totalni shit, ending je uplne wtf dafuq... original sem hral asi bambilionkrat a i si ho i tedka obcas zahraju... tohle sem dohral a smazal a uz to nikdy nenainstaluju... jo dabing je kvalitative trosku vys, ale jinak hruza...
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-05 12:47:27

No nevím. Chybí hlášky, chybí hudba, auta jsou všechna copy/paste ... té hře úplně zmizela duše, atmosféra. Čas hry je naháněn v podstatě jen nesmyslnými honičkami s policií, kde využíváte rozmístěné body na mapě s nástrahami a výslednými cut scénami. Některé mise jsou pak ohlodané.
Někde máte v autě autoaim a neomezené střelivo, takže se vyplatí před vystoupením počkat v autě, všechny postřílet z auta a pak teprve vylézt.
Střelba je pak naprostý vrchol trapnosti s jejich kombinací kolečka a crosshairu, plus ten nesmysl jak si pohazuje ty molotovy jako nic kamkoli a kdykoli ze krytu, kdy soubojový systém předělali za schovávačku.
Konec naprosto nesmyslně předělali, že postrádá původní poselství.
Plus v CZ nedodělávky typu anglické zprávy v rádiu, protože k rádiu nikdo neudělal titulky, tak není ani dabing.
Obecně tam toho chybí strašně moc. Z toho, co bylo v původní Mafii, zbylo jen takové bezduché torzo, které postrádá víc věcí, než kolik nové zpracování nabízí.

Z původní Mafie, která pohřbila soudobé GTA udělali v podstatě takové demo současného GTA. Za mne je ta hra celkem zklamání.
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-08 17:55:18

Tak u Epicu někomu došlo, že 10€ není 200Kč, ale díky nevýhodnému kurzu koruny 270Kč. Původní cena 999, ale zůstala. Takže dnes Mafia na Epicu pořízena za 729Kč.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-08 18:18:36
avatar
nic
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-13 23:46:46

Za 2 večery jsem měl odehráno víc než třetinu hry. Musím zvolnit, tak teď jedu raději FIFU. Puvodni Mafii jsem hrál před 18 lety a tehdy to prostě byla nejlepší hra všech dob. Teď hrají Remake po dohrání GTA5, takže mi logicky tak dokonalá (the best of all times)nepřijde. Ale pořád je to skvělá hra. A ačkoliv na tom nejsem s Angličtinou nějak tragicky, tak ten česky dabing je prostě super. Jasně, není tady s čím poměřovat, je to jediná hra s dabingem. Ale je to opravdu super.
Orgic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Windows 7 2020-10-20 16:44:21

V recenzi je napsáno, že "Hra běhá i na starých Windows 7, podporuje totiž pouze DirectX 11.", můžete to někdo potvrdit? V oficiálních systémových požadavcích jsou jako minimum uvedeny Win 10.
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-05 17:36:19
avatar
Tenhle paskvil si snad ani raději nekupujte..
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!