Aktuální tipy na PC sestavy pro Hry, video i práci – Říjen 2008
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 28 October 2008
alt

 

 

 

 

 

 

 

  • V hlavní roli: Zdražování ...

   Bohužel finanční krize zasáhla i náš malý státeček a hlavně naši měnu. Dolar, od kterého se nám odvíjí ceny komponent výrazně posílil, což má za následek dosti výrazný růst cen počítačových komponent. Abych řekl pravdu, docela jsem se zapotil při návrhu aktuálních sestav, abych udržel výkonovou laťku sestav za ceny, na které jsme si letos už zvykli. Na rovinu říkám, ne všude to je možné a zkrátka máme několik možností, buď slevíme z požadavků, nebo si pořádně připlatíme. Zkrátka a dobře dnes si za stejné částky pořídíme méně kvality a méně výkonu než před měsícem, či dvěma.

ceny

  Nemá smysl plakat nad rozlitým mlékem, zkrátka kdo trochu sledoval situaci, tak věděl, že se do konce roku už nic moc nového neobjeví a také věděl, že cenový ráj nebude trvat věčně a první posilování dolaru ho donutilo nakoupit sestavu včas. Kdo tak učinil zhruba do poloviny září, ten na tom vydělal a jak se zdá, tolik výkonu si za tehdy platné ceny zase dlouho nekoupíme. Pokud jste tedy čekali na podzim, až ceny snad začnou padat, pak jste tu pravou možnost dávno propásli. Dnes si na výkon a kvalitu připlatíte pěkných pár tisícovek ...

  Podívejme se tradičně i na rychlý přehled novinek ...

   Na poli procesorů zatím mrtvo. Ceny dražších modelů rychle stoupají a bohužel i ceny levnějších procesorů se hnuly dosti výrazně. Pro většinu z vás, tedy tak 98% se už letos na poli CPU nestane nic zajímavého. Intel vydá svůj Nehalem (Core i7) které však v nejlevnější verzi bude atakovat cenu 7000 korun. AMD vydá první 45nm desktopové procesory v prosinci, ale i zde počítejte s cenou kolem 5000 korun. Zkrátka co se letos mělo stát, to se už stalo ...

Intel-5

   Na poli grafických karet se nám také už nejspíše nic zásadního nestane. Nejnovější událostí je vydání ATI Radeon HD 4830, která dosti výrazně zatopila modelu NVIDIA GF 8800GT, tedy dnes známého jako 9800GT. Před tím ATI vydala HD 4670, který se ukazuje jako opravdu velice povedená 128bit karta s výkonem 256bit karet typu HD 3850 nebo GF9800GSO. Do konce roku nás pravděpodobně na trhu čeká reálně už jen uvedení duálního HD 4850 X2 (listopad) a pravděpodobně i uvedení 55nm verzi GTX 260 a GTX 280 (ovšem těžko říci v jaké dostupnosti). Možná se dočkáme i papírového uvedení karty na způsob duální GF GTX 260, kterou by NVIDIA ráda konkurovala dnes bezkonkurenčnímu modelu ATI HD 4870 X2. Nicméně že by se tato karta reálně objevila v nějaké solidní dostupnosti v obchodech letos, v to takřka nikdo nevěří. Bohužel díky posilujícímu kurzu dolaru nás ceny grafických karet moc netěší. Ty totiž rostou a u dražších modelů už dost výrazně.

   Na poli základních desek nás poctily svou přítomností skutečně povedené čipsety NVIDIA 9300/9400 na platformě Intel. Nicméně cena těchto multimediálních čipsetů atakuje ceny 3000 - 4000 korun, takže jsou jaksi dosti výrazně mimo dohled běžných uživatelů. Ještě více v dáli mimo dohled běžných uživatelů je pak čipová sada Intel X58, která přijde s podporou SLI i CF, ale je určena výhradně pro nové procesory Intel Nehalem. Ceny podle toho také budou vypadat. Stejně jako u procesorů tak můžeme prohlásit, že co se z pohledu běžného uživatele na poli základních desek letos mělo stát, stalo se. Ceny také zamířily u všech zajímavých modelů citelně vzhůru.

asus-gf9400

  Jedinou dobrou zprávou je, že ceny operačních pamětí a pevných disků se celkem drží. U všeho ostatního ale čekejte spíše cenový růst. Dražší jsou bohužel jak kvalitní počítačové skříně, tak zdroje a to nemluvím ani o příslušenství zejména pokud jde o LCD monitory. Všechny případné HW novinky tak zcela zastínilo zdražování v našich obchodech. Veškeré slevy a poklesy ceny, kterých jsme byly svědky v průběhu celého letošního roku, byly za velmi krátkou dobu takřka vymazány ...

   Ještě než se podíváme na tradiční přehledy sestav v jednotlivých cenových kategoriích, pro ty, kteří nás dnes čtou poprvé, jen pár slov ke vzniku sestav, které zde vidíte. Všechny jsou reálné, sestavené vyváženě a jakýmsi ideálním způsobem se snahou vejít se s kvalitními a výkonnými komponenty do daných cenových kategorií. Důraz je kladen zejména na poměr cena - výkon - kvalita. Uvedené ceny jsou běžné ceny včetně DPH v našich obchodech. Orientačně je u všech sestav i uvedeno vhodné příslušenství.

 

 

 

 

 

 

 

  • Pohled do minulosti - co jsme nakupovali v Říjnu 2007?

  Ještě než se vrhneme na aktuální přehledy a doporučení, podívejme se na to, co jsme pořizovali loni touhle dobou. Možná vás to některé překvapí, ale s některými komponenty se můžeme v sestavách setkat ještě dnes a bohužel díky poslednímu cenovému vývoji dokonce i za stejnou cenu jako před rokem!

DDWorld-PC-sestavy-AMD-20

    Docela zajímavou tabulkou je i poměr cena kapacita u pevných disků. Alespoň zde je totiž vidět to, že jsme se někam posunuli. Tehdy byly nejvýhodnějšími kapacitami disky 320/400 a 500 GB. 500GB stálo tehdy 3200 korun. A dnes?

hdd
(HDD 10/2007)

Jak vidíte, tak letos si za cenu 3200 korun můžeme pořídit skoro 1TB pevný disk. HDD tedy opět dostály své tradici a každý rok s jejich kapacity přibližně zdvojnásobí. 500GB nás dnes přijde na nějakých 1550 korun.

hdd
(HDD 10/2008)

  Hitem touto dobou byly loni pomalu grafické karty NVIDIA 8800GT, jejich vydání však bylo velice nezvládnuté a prvních pár tisíc karet zmizelo jako pára nad hrncem a pak více než měsíc nebyly k sehnání. Pokud to někoho mrzí, tak nemusí, protože si tuhle kartu může stále pořídit. Dnes už se jmenuje 9800GT, je to však jen nové jméno a staré balení. Alespoň už nestojí 5500 korun ale dnes 3000 korun.

DDWorld-PC-sestavy-Intel-30

    Mezi procesory se dnes stále setkáváme například s modelem Q6600, který je nejspíše ještě populárnější než před rokem. Tehdy stál nějakých 6400 korun. Dnes 4800 a  i přes vydání 45nm modelů je to nejpopulárnější čtyřjádrový model Intelu, hlavně díky absurdně vysokým cenám stejně výkonných 45nm modelů.  U AMD dnes už máme slušné čtyřjádro, což jsme loni touhle dobou neměli a tehdy jsme za X2 6400+ dávali 5000 korun. To dnes nestojí ani podstatně rychlejší čtyřjádrový Phenom X4. Alespoň zde jsem se tak někam posunuli. Pravdou je však, že výkonem běžných procesorů jsme moc nepostoupili, avšak je také pravdou, že nás to ani nijak nemrzí a nezajímá, protože výkonu procesoru máme dnes dost a dost. Když se podívám na výkon této sestavy za 40 000 korun loni, můžeme přeci jen vidět, že za podobně výkonnou a vybavenou sestavu dnes dáme zhruba o 15 000 korun méně. Tak alespoň, že tak ...

 

 

 

 

 

 

 

  • Počítačové sestavy konfigurace - do 10 000 korun

     Podívejme se už na aktuální výběr na poli počítačů. Začněme tradičně v nejnižší cenové kategorii. Pokud se dnes budeme chtít vejít do 6000 korun, budeme se muset uskromnit proti předchozím měsícům. Po zralé úvaze a dlouhém laborování jsem kolem 6000 korun došel k těmto základům:

  • Cenově dostupný výkon pro každého 

   Pro běžnou činnost, jako je prohlížení internetu, běžnou kancelářskou činnost, sledování videa apod., tedy činnosti běžného nenáročného uživatele se jedná o velmi dobré sestavy za stále dobrý peníz. Více bych doporučil AMD platformu, která v této cenové relaci nabízí vyšší výkon a lepší multimediální schopnosti za srovnatelnou cenu. Doporučené příslušenství jsem uzpůsobil předpokládanému účelu a použití sestavy.

sestava-ddworld-6000

   Rozhodně doporučuji 22" LCD, nic menšího. Slušné 2.1 repro dnes také nestojí moc, není to sice žádný zázrak, ale docela příjemně překvapí vzhledem k nízké pořizovací ceně. Nějaká ta trochu kvalitnější myš a slušná klávesnice také nic nezkazí. V tabulce chybí doporučený operační systém. Volit můžete mezi Linuxem (bývá zdarma) nebo Windows Vista. Pro použití daných sestav jsou vhodné oba stejně, Linux má výhodu v tom, že je zadarmo. Vzhledem k nehernímu zaměření sestavy se použití Windows Vista a vůbec Windows jeví jako trochu zbytečná investice.

  • Levný a výkonný multimediální domácí základ

  Podívejme se nato, co by se tak dalo pořídit kolem hranice 10 000 korun.  Bohužel zdražení skoro všech komponent sice o pár stovek, se ale na celkové ceně dokáže slušně projevit. Nicméně i tak se dá za 10 000 postavit skutečně velice zajímavý základ, který si troufám říci, stačí velké většině současných uživatelů, včetně méně náročných počítačových hráčů.

sestava-ddworld-10-000

   Obě platformy nabízejí srovnatelný výkon za srovnatelnou cenu. Na této sestavě si i solidně zahrajete. Na trhu je stále dostatek dnes už opravdu velmi levných grafických karet HD 3850, která za danou cenu nabídne skutečně hodně a dnes je to nejspíše grafická karta s nejlepším poměrem cena-výkon. Kvalitu sestavě dodá i velmi slušný a cenově přijatelný zdroj, SEASONIC, který díky vysoké účinnosti dále snižuje spotřebu celé sestavy nemluvě o tichém provozu a kvalitě napájení.  Celkově za 10 000 korun opravdu stále dobrá varianta, která nezklame. Tomu je uzpůsobeno i příslušenství. Jako operační systém bych vzhledem k hernímu nasazení doporučoval Windows Vista Home Premium v 64bit verzi.

Na další možnosti se podíváme v posledních dvou kapitolách přehledu. Teď si pojďme představit sestavy v dalších cenových kategoriích ...

 

 

 

 

 

 

 

  • Počítačové sestavy konfigurace - do 20 000 korun

  I na této kategorii se bohužel projevuje nepříjemné zdražení. Nicméně stále se jedná o nejoblíbenější cenové kategorie sestav a také nejvýhodnější. Vysoký výkon není vykoupen vysokou cenou. Začněme u nejlevnější sestavy v této kategorii ...

  •   HTPC za slušnou cenu 

  Tato sestava je spíše určena jako multimediální sestav do obýváku. Důraz je však kladen na nízkou cenu. Není problém sestavit HTPC za 20 nebo 30 tisíc, ale zajímavější je spíše sestavit to za co nejméně a použitelně.

sestava-ddworld-htpc

   Platforma AMD dnes nabízí skutečně velmi vybavené a multimediálně schopné desky s integrovanými grafikami za velmi zajímavé ceny. U Intelu je to v tomto ohledu bída. Novinky v podobě NVIDIA 9300/9400 jsou bohužel tak drahé, že se o nějakou konkurenci k AMD 740/780G nemůže vůbec jednat. Kvůli multimediální neschopnosti integrovaných grafických karet Intel jsem do sestavy přidal zajímavou a levnou grafickou kartu ATI HD 4550, která díky přítomnosti ATI čipu s UVD zvládá akceleraci HD videa s minimálním zatížením CPU. Sestava obsahuje také mechaniku s možností čtení Blu ray a také televizní tunner. Do sestavy by se hodila i kvalitní zvuková karta, ale to je investice dalších 2000 korun minimálně. Celé to pak je naskládáno v solidně vypadající skříni, která vám v obýváku ostudu neudělá. Jako operační systém doporučím Windows Vista home premium.

  • Levný a výkonný herní a multimediální základ

  Kolem 14 000, či dnes už spíše 15 000 korun se nalézá oblíbená kategorie sestav s vynikajícím poměrem cena - výkon - kvalita. Tato sestava má dnes více než dost síly na veškeré možné i nemožné aplikace včetně hraní nejnovějších her v plných detailech.

sestava-ddworld-14-000

 Jak Intel tak AMD nám nabízí za srovnatelnou cenu zcela srovnatelné základy. Tyto sestavy tak mohu doporučit skutečně každému. Hernímu a multimediálnímu zaměření odpovídá i příslušenství. Pro tyto sestavy dnes doporučím jednoznačně Windows Vista Home Premium 64bit.

  • Domácí multimediální základ pro náročnější

  Tradičně se ještě podíváme na sestavu kolem 20 000 korun. To už je relativně drahá legrace, která nabízí skutečně vysoký výkon i kvalitu, ale za odpovídající cenu. Poměr cena-výkon je stále velice slušný.

sestava-ddworld-20-000

   AMD dnes nabízí sílu a možnosti vícejádrového procesoru za cenu dvoujádrového procesoru společnosti Intel. Intel zase výkonný dvoujádrový procesor. Jedná se tak o velice atraktivní volby. Celá sestava je podpořena skutečně výkonnou grafickou kartou a kvalitní zvukovou kartou. Ve výsledku zde tak máte sestavu, která nabídne velmi vysoký výkon a multimediální výbavu za odpovídající cenu. Pro drtivou většinu zákazníků se jedná o nadstandardní sestavu.

Na více informací o jednotlivých komponentách a dalších možnostech se podíváme v posledních dvou kapitolách článku. Teď si ještě představme poslední kategorii sestav ...

 

 

 

 

 

 

 

  • Počítačové sestavy konfigurace - nad 20 000 korun

  Poslední kategorie sestav je určena těm náročnějším. Nebudeme si malovat situaci nijak růžově, pravdou je, že tato kategorie, ačkoliv se o komponentách, které v uvedených sestavách nacházejí, mluví nejspíše ze všech nejvíc, tak ve skutečnosti reálně zajímá nejmenší skupinu zákazníků. Poměr cena-výkon jde stranou a za pár procent výkonu připlácíte tisíce. To zkrátka není pro každého.

  • Výkonný herní a multimediální základ 

Začněme ještě u takových normálnějších sestav kolem 27 000 korun. Za tyto peníze se dá poskládat skutečně výkonná a vybavená sestava určena pro ty nejnáročnější. Nejedná se ještě o žádný extrém a určitě by se našlo hodně věcí v cenících, na které by se dalo připlácet.

sestava-ddworld-27-000

  V uvedených sestavách najdeme vše. Díky procesoru je celkově AMD sestava na tom s výkonem o něco lépe. Nicméně rozdíl jsou stokoruny a to dnes v této kategorii neznamená tolik. Oba procesory, jak AMD tak Intel snadno přetaktujete přes 3,0GHz. Kvalitně vybavené sestavě sekunduje i kvalitní příslušenství. Jako operační systém bych doporučil jednoznačně Windows Vista Home Premium 64bit a možná bych pouvažovalo mimo OEM verze i o krabicové.

  • Výkonný a kvalitní základ za slušnou cenu   

 Nejdražší sestavy v přehledu. Nejedná se ještě o žádné šílenosti a předražené záležitosti. Cílem je sestavit skutečně výkonnou a kvalitní sestavu za slušnou cenu a nepřiplácet zbytečně na nesmysly. Za cenu kolem 45 000 korun tak dnes můžeme mít opravdu kvalitu ve všech směrech. Samozřejmě lze sestavit počítače mnohem dražší, ale s reálně využitelným výkonem ne o moc vyšším.

sestava-ddworld-45-000

  U těchto opravdu drahých sestav máme rozhodně hodně individuálních možností. Výrobci mají nabídku kvalitních ale patřičně drahých produktů pořádně našlapanou. Sestavě musí odpovídat i příslušenství, opět to nemusí být zdaleka to nedražší na trhu, aby to bylo vysoce kvalitní a v mnoha ohledech možná dokonce to nejlepší. K sestavě doporučím Windows Vista Home Premium nebo Ultimate v 64bit verzi a to v krabicové verzi.

A teď se můžeme vrátit k podrobnějším analýzám možností u jednotlivých částí sestav.

 

 

 

 

 

 

 

  • Výběr CPU, desky a grafiky  

  Základem každé sestavy je samozřejmě platforma. Dnes máme na výběr víceméně ze dvou možností Intel a AMD. Mnozí dnes rádi zapomínají, že současné sestavy nedělá jen procesor a zkrátka výkonný procesor nedělá výkonnou a kvalitní sestavu. Rozhodovat o vhodné platformy bychom se dnes měli spíše podle dostupnosti, ceně, kvalitě a výbavě základních desek pro obě platformy. Ty totiž dělají větší rozdíly v obou platformách než samotné procesory. Sestavy jsme však již představili, takže se podívejme na výběr jednotlivých komponent ...

  • Procesory

  AMD nebo Intel? S tím vám dnes moc nepomůžu. Pravdou je, že pro běžného zákazníka je na současném trhu situace velmi vyrovnaná. Intel vědom si síly své značky nabízí vysoký výkon ovšem poněkud dráže než konkurenční AMD, které sice u špičkových modelů procesorů za špičkou Intelu zaostává, v běžných cenových relacích zajímající 98% zákazníků je však výkon vyrovnaný a AMD jej nabízí i o něco levněji. Ve výsledku je tak těžké říci, která možnost je lepší. Snad jen extrémní přetaktovávači mají dnes jasno.

skulltrail-platforma-3

  Mezi nejzajímavější modely procesorů patří levné 45W procesory AMD Athlon X2 kolem 1500 korun včetně DPH. Nejlevnějším zajímavým procesorem od Intelu je dnes model Core 2 Duo E5200 za necelých 2000 korun. Další metou pak mohou být kolem 3000 korun modely AMD Phneom X3 8750 a Intel Core 2 Duo E7300. Tříjádrový procesor proti dvoujádrovému? Pokud by šlo jen o frekvenci, dvoujádrový Intel by asi vyhrál, jenže pokud si na takovém počítači pustíte více aplikací najednou, což je normální, najednou zjistíte, že vícejádrový procesor nabízí poněkud svižnější chod vícero aplikací pod zátěží. Samozřejmě jsou stále aplikace, které těží z vyšší frekvence, ale nemusí to tak být za každé situace tak velkým přínosem, jak se může zdát. Pokud něco lepšího, pak bych už doporučil čtyřjádrové modely. Od AMD máme čtyřjádra už pod 4000 korunami. Já bych ale doporučil až model AMD Phenom X4 9950 BE, který je dokonce díky nedávným velkým slevám u AMD levnější a rychlejší než bestseller mezi čtyřjádry - Intel Q6600. Ten je ale stále nejatraktivnějším čtyřjádrovým modelem Intelu. Rozhodně se u Intelu vyhněte modelu Q8200 - velice špatná volba, očesaný o některé technologie, výkon nižší než Q6600 a špatně se taktuje.

AMD-6

   Doporučit nelze ani 45nm Q9300. Ten by za stávající cenu 6000 korun koupil jen blázen. Výkon stejný jako Q6600 a rozdíl ceny nezachrání případná úspora na energii díky nižší spotřebě. Navíc, co nevidět přijdou procesory Intel Core i7, kdy cenu skoro 7000 korun u nejlevnějšího modelu Core i7 920 lze omluvit alespoň novou technologií a generací. Současné procesory však do nové platformy Intel neosadíte. Dražší procesor Intel než Q6600 tak je nesmysl dnes pořizovat. Ostatně nesmysl je vůbec platit za procesor více než 5000 korun. Ten minimální nárůst výkonu za to zkrátka 98% z nás nestojí. Výjimkou jsou jen počítače určené pro specializované činnosti, o těch se dnes ale u našich sestav moc nebavíme.  

  • Základní desky

  Zde už se musí vybírat. Záplava velice povedených modelů rozhodně výběr neusnadňuje. Pro levné sestavy bych doporučil čipsety AMD 740G (X1250 integrovaná grafika + SB700 jižní můstek) u Intelu je to prašť jako uhoď takže G31. U dražších sestav pak samozřejmě bestseller mezi čipsety AMD780G. U dražších sestav pak tradičně Intel P45 a AMD 790GX. Jistou alternativou jsou i čipové sady NVIDIA. Na platformě AMD jsou to 750/780a. Ovšem dnes je tradičně spíše výhodnější dát přednost AMD+AMD. Stejně tak to platí na Intelu. Tam jsou v podstatně všechny čipové sady Nvidia mimo pozornost. Výjimkou mohou být jen nové NF 9300/9400, což jsou konkurenti Intelu GMA X4500. Jenže ani jeden čipset není v hledáčku běžných zákazníků, kteří hledají kvalitní a cenově dostupné integrované grafické řešení. Cena totiž atakuje dnes až 4000 korun, což je za základní desku s Integrovanou grafickou poněkud absurdní částka - to si raději koupí většina levnou desku a osadí do toho kvalitní neintegrovanou grafiku a získá mnohem vyšší výkon. Samozřejmě pokud plánujete nákup počítače na nové platformě Intel s procesory Core i7, pak vaší jedinou možností bude čipová sada Intel X58. Ale to všechno nás čeká až v polovině listopadu s oficiálním uvedením na trh.     

asus-maximus-2-formula-18

  Kvalita základních desek je různá a velmi důležitá. V současnosti jsou špičkou společnosti ASUS a Gigabyte. V dražších deskám pak ještě DFI. Trochu pokulhává MSI, které se ale v poslední době docela snaží. Nahoru se také snaží procpat společnost Foxconn. Nečekejte, že vám kvalitní deska přinese hafo výkonu navrch. Ne. Ale přinese vám kvalitu, stabilitu počítače, výborné přetaktovací schopnosti, velkou výbavu a to jde především.

  •  Grafické karty

  Ve hrách dnes nejde o procesor, jako spíše o grafickou kartu. A grafické karty jsou hlavně pro hry. I když dnes mohou i třeba zrazovávat video, nebo akcelerovat různé věci v některých plavacích, jako je Photoshop apod. A důležité upozornění aplikace jsou udělané tak, aby využívaly OpenGL nebo DirectX, takže jak ATi tak NVIDIA zvládají více méně to samé. Nicméně hlavně nám jde o hry.

hd-4550

  Pro slabší sestavy bych začal třeba modelem ATI HD 4670, což je novinka. Tahle sympatická kartička s minimální spotřebou a 128bit sběrnicí nabízí výkonu HD 3850 a konkuruje 256bit grafikám typu právě HD 3850 nebo 9600GSO-9600GT. Stojí ale dnes kolem 2000 korun. Stále výhodnější je tak ATI Radeon HD 3850, který za cenu pod 2000 korun prostě zklamat ničím nemůže. Nad 2000 korun bych pak pouvažoval nad modelem NVIDIA 9600GT. Kolem 3000 korun pak máme zhruba o 10-15% rychlejší grafiky NVIDIA 9800GT (8800GT) nebo ATI HD 4830. Slušný výkon za slušnou cenu. Nicméně většinu už asi sáhne rovnou po ATI Radeon HD 4850. Její konkurencí je NVIDIA 9800GTX+. Ta je v náročnějších nastaveních slabší, poněkud zastarávající technologie je již znát. Podpora DX10.0 proti DX10.1 u ATI je taky argumentem. PhysX pak u NVIDIA není přínosem, jelikož výkon navíc nepřináší a grafiky neumí najednou zpracovávat obraz a fyziku tak aby se to vůbec dalo hrát - tedy pokud nemáte GTX 280, u které to možné je. Jenže i tak PhysX v hlavních herních titulech není k mání. Bohužel náš nepotěší stoupající ceny grafik, kdy HD 4850 dnes už běžně stojí i dost přes 4000 korun.  

9600GT    

    Pokud něco slabšího, tak už ATI Radeon HD 4870, což je o něco lepší volba než GTX 260. Obě grafiky zdražily, ale v průměru výkonnější HD 4870, který dokáže v některých hrách ohrozit a překonat i GTX 280 stojí kolem 6000 korun a GTX 260 pak běžně až 6400 korun. Opět je to souboj modernější technologie ATI RV770 s DX10.1 a poněkud zastarávající NVIDIA GT200 s DX10.0 (vycházející stále z G80). No a pokud chcete to nejlepší a nejsilnější, pak máte jedinou možnost, ATI Radeon HD 4870 X2. Nejvýkonnější grafická karta současnosti nemá konkurenci. GTX 280 která je jen o málo levnější nabízí až o 40% nižší výkon. GTX 280 není příliš zajímavý grafický model, GTX 260 je na tom určitě o dost lépe. Navíc rozdíl výkonu mezi GTX 260 a 280 není moc velký. Někteří by možná mohli vyzkoušet SLI nebo CrossFire. Osobně považuji osazení více než jedné grafické karty do počítače z principu za hloupost. Výkon jedné HD 4870 X2 je dostatečný a levnější grafické karty se do CF nebo SLI dávat nevyplatí a tvořit 3-way SLI nebo QuadCrossFireX? No proti gustu, ale nutnost takového spojení je minimální za to cena je astronomická. Samozřejmě když už SLI nebo CF, tak stejně jako v minulosti se tak vyplatí učinit jen s nejdražšími grafickými kartami na trhu.

HD4870X2-5

  Pokud kalkulujete s příchodem novinek, tak HD 4850 X2 přijde v listopadu za cenu asi 7500-8000 korun vč DPH a výkonem bude 8-30% nad GTX 280. Nvidia zase vydá 55nm GTX 260/28, ty však budou cenově i výkonově stejné jako současné 65nm modely. Příchod skutečně nových grafických karet lze čekat až příští rok a to konkrétně ve 2Q (duben-květen-červen). Do té doby se ceny i výkony budou držet.

 

 

 

 

 

 

  • Výběr RAM, HDD, PSU a závěr

  Bezradné vás nenechám ani při výběru ostatních částí počítače. Zde však ani není nad čím moc dumat. Začněme o operačních pamětí ...

  • RAM

 Operační paměti nám kupodivu na stoupající ceny ostatních komponent zatím příliš nereagovaly. Za minimální investici považuji 2GB operační paměti. Za optimum pak 4GB. Využitelné jsou dnes i 8GB a nové čipsety AMD 790GX a Intel P45 umožňují osadit až 16GB operační paměti. Samozřejmě mluvím o modulech DDR2 800MHz. Nic jiného se dnes nevyplatí.

Geil-DDR2

  DDR3 pak budete muset brzy použít, pokud budete chtít sestavit počítač na platformě Intel Core i7. DDR3 paměti nemá smysl pořizovat v současnosti na s775 Intel platformu. Nové procesory do s775 desek neosadíte a také stávající s775 procesory do desek na X58 s LGA 1366 také nedáte. Nákup DDR3 tedy odložte až v případě pořízení nové platformy Intel nebo na příští rok, kdy i AMD začne s rychlým přechodem na AM3 platformu. DDR3 1066-1333MHz paměti se příští rok stanou mainstreamem a nahradí tak na této pozici dnešní DDR2 800MHz.

  • HDD

  Pokud jde o pevné disky, tak doporučuji výběr poměrem cena-kapacita. Samozřejmě také záleží, co jste schopni využít za kapacitu. Tradičně ale může platit, že operační paměti a místa na pevném disku není nikdy dost :).              

hdd

  500, 640 a 700GB jsou nejvýhodnější kapacity. Pokud jde o konkrétní značky pevných disků, tak mohu doporučit modely Samsung a Western Digital. Ostatní značky dnes trochu zaostávají, co se týká provozních vlastností i ceny - doporučit ale dále můžeme Hitachi nebo Seagate. Seagate má také v nabídce zatím největší pevný disk o kapacitě 1,5TB za poměrně slušnou cenu.

intel-ssd

   Samozřejmě pro dražší sestavy doporučím koupi více HDD a dobrý nápad je i pořízení skutečně výkonného pevného disku WD velociRaptor s 10 000ot/min. Ještě rychlejší jsou rychlé edice SSD disků, například od společnosti Intel. Jejich výkon je fantastický, bohužel nadšení rychle zchladí jejich vysoká cena, která atakuje při kapacitě 160GB 10 000 korunovou hranici i více. To skutečně zatím není pro každého.  

  • Zdroj a skříň

  Doporučuji kvalitní počítačové skříně, ovšem ne za přehnané ceny, abych vás zbytečně neděsil. Ovšem majitelé počítačových skříní za 4000 - 5000 korun dobře vědí, o čem mluvím. Kvalitní skříň se zkrátka vyplatí bez ohledu na to, že se mnohým zdá ujeté platit za kovovou bedničku místo 500 korun 5000 korun. Jenže rozdíl v nich je veliký, i když těžko pochopitelný pro někoho, kdo kvalitní skříň neměl možnost vyzkoušet a ocenit. Rozhodně ale nedoporučuji na skříni šetřit. Mezi slušné modely patří zejména Cooler master Ellite skříně. Z dalších značek je to pak například Thermaltake.

cm-cosmos

  Zatímco levnější skříň lze používat bez větších následků na funkčnost, nekvalitní zdroj je zhouba kvalitního počítače. Mnoho lidí za problémy se stabilitou počítače, grafickou kartou, či pískajícími deskami, disky a grafikami vidí různý nekvalitní software, či operační systém. Pravdou ale je, že za tyto problémy může v 9 případech z 10 nekvalitní počítačový zdroj. Watty nejsou nejdůležitějším údajem o zdroji. Jestli pak víte, proč je na sestavu se spotřebou 400W například 1000W kvalitní zdroj za 7000 korun cenově výhodnější než 500W zdroj za 2000? Nevíte, tak to je potom těžké. Ne vážně. Jde o účinnost. Výkonné zdroje mají často ne 80%, ale účinnost i vyšší než 90%. Samozřejmě chápu, že zdroj není grafika a tak mnozí jeho výběr podceňují a podceňovat budou. Já však si na triko rizika levných zdrojů slibující nemožné, nevezmu. Výběr kvalitního zdroje s vysokou účinností vám ušetří více energie, než výběr úspornějšího procesoru nebo grafiky. Ty vám ušetří jednotky, maximálně desítky Wattů. Úspora u kvalitního zdroje jde ale klidně i do stovek Wattů. K čemu je vám úsporný procesor a grafika s nižší spotřebou než jiná, když k tomu máte nekvalitní zdroj s mizernou účinností. Ve výsledku vám tak může vaše sestava žrát více, než jiná sestava s méně úsporným procesorem a výkonnější grafikou, ale dražším, ale kvalitním zdrojem.

  • Ostatní

   Stejně jako nad zdrojem byste se mohli zamyslet i nad investice do kvalitní zvukové karty. Mezi námi, integrované zvukové karty sice fungují a slibují kde co, ale ve srovnání s pořádnou zvukovou třeba ASUS Xonar za 2000 korun, se to skoro nedá poslouchat. Ten rozdíl je obrovský a kdo jednou vyzkoušel, nechce jinak. Nemluvě o tom, že integrovaná zvukovka vám zatěžuje i procesor a tedy snižuje výkon. Doporučit mohu zvukové karty od společnosti ASUS a to zejména kvůli funkčním ovladačům ve Windows Vista, které jim mohou jinak kvalitní zvukové karty Creative jen závidět. Vůbec kamenem úrazu současných zvukových karet jsou hlavně ty ovladače.

ASUS-Xonar-D2

Pokud jde o chlazení, tak jednoduše kvalitní sestava se vyznačuje kvalitním chlazením. Jednotlivé sestavy jsem navrhoval s důrazem na kvalitu a tichost chlazení. Nedoporučoval bych tedy příliš změn v tomto směru.

  • Závěr

  Uvedené sestavy mají samozřejmě primárně sloužit jako odrazové můstky pro výběr té vaší individuální konfigurace. Jsou však plně použitelné i tak, jak jsou. Doporučuji se nenechat zmást kdejakou marketingovou prezentací, většina prostě lže nebo minimálně neříká pravdu :). Výběr podle loga nebo značky také není vždy to nejlepší. To že je jedna značka dobrá někde, neznamená, že je stejně dobrá v porovnání s jinou všude stejně. Rozhodně si také dejte pozor na rady různých kamarádů a lidí, kteří si něco dříve koupili a samozřejmě to považují za to nejlepší. Kdo ví, zda oni vybrali dobře a dost možná je už dnes všechno co tvrdí úplně jinak. Proto pro vás sleduji neustále všechny ceny, veškerý vývoj, a vše, co se kolem počítačových komponent, které nás zajímají, šustne. Přibližně za měsíc se tak můžete těšit na aktualizovaný přehled. Doufejme, že dolar se začne propadat a ceny se vrátí na ty skvělé hodnoty, které jsme oslavovali o prázdninách ...

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-28 19:06:03
avatar
lol DD nevim v jakym zijes roce, ale "Pohled do minulosti - co jsme nakupovali v Říjnu 2008?" si oprav na 2007
El Condor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-28 19:46:27
avatar
zrovna jse to chtěl napsat. Před tím jsem čuměl na tu tabulku a říkal jsem si, co to je sakra za ceny
El Condor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Připomínky k tématu 2008-10-28 19:47:40
avatar
1) ...Nicméně cena těchto multimediálních čipsetů (nVidia 9400M pro Intel) atakuje ceny 3000 - 4000 korun...

Nevím, kde se vzala ta pitomá představa, že dražší deska je na obtíž. Základní deska je základ PC a je to poslední komponenta, na které se má šetřit.


2) ...kterou by NVIDIA ráda konkurovala dnes bezkonkurenčnímu modelu ATI HD 4870 X2...

Nejsem si jist, zda je čemu konkurovat. V případě HD 4870 X2 totiž není moc o co stát, a pokud má smysl stavět dvouchipovou kartu, tak jedině v případě dvou nejvýkonějších chipů, když už nemám jak jinak zvýšit výkon, což je případ ATI, nikoli však nVidie.

3) S HD4850 bych v sestavách více méně souhlasil. Dá se říct, že je o něco výhodnější než 9800GTX+ (i když se nejdená o nic dramatického). Absolutně ale nechápu, proč je doporučována HD4870, když zde je nepochybně lepší GTX260! (stejně jako v případě HD4850 není náskok nijak dramatický, ale chceme-li být objektivní...)

4) ...v běžných cenových relacích zajímající 98% zákazníků je však výkon vyrovnaný a AMD jej nabízí i o něco levněji...

Toto je velmi snadno vyvratitelná nepravda!.
Intel má lepší poměr cena výkon, neboli stejně výkoný CPU stojí méně než u AMD (rozdíl ale není velký)

5) S disky souhlasím

6) Zdroje Enermax Pro82+ nebo Modu82+ jsou jasná volba

7) Souhlas. Creative nebrat. Nejenom jejich SW, ale i dokonce HW stojí za hovno
Erik1111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - (Nechci rozpoutat flame) 2008-10-28 21:28:30

3)řekl bych že HD4870 je doporučována díky lepšímu poměru cena/výkon, GTX260 má ale samozdřejmě lepší provozní hodnoty. Každopádně každá z nich má své + a - v tomto případě je pro nás lepší volbou ATI.

(myslim to tak že HD4870 je značně výkonově lepší než GTX260)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-28 20:17:37
avatar
v čem je deska s integrovanou grafikou typu GF 9300/9400 za 3000 - 4000 kvalitnější a využitelnější než třeba u AMD 740/780G za 1500 - 2000? Kvalitní deska za slušnou cenu není na obtíž .. ale stejně jako jsou předražené Intel GMA X4500HD, jsou předražené i GF9300/9400 jejich užitná hodnota neodpovídá ceně ani náhodou.

2, Blbost - kdyby byla NVIDIA HD 4870 X2 určitě by u tebe a dalších bylo vše v pořádku co? ... tak mi vysvětli jaktože NVIDIA staví dvoučipovou GTX 260? nebo proč postavila 9800GX2? HD 4870 X2, kdyby si nevěděl, že má dva čipy, tak to na její funkci normálně nepoznáš ...

3, chceme-li být objekktivní tak GTX 260 není rozhodně lepší než HD 4870 zatímco HD 4870 dokáže v některých případech překonat i GTX 280, GTX 260 nijak výrazně HD 4870 neuniká a nikdy nedokáže ohrozit GTX 280, tudíž je HD 4870 výkonější a také dnes v průměru levnější. Běžná cena HD 4870 je kolem 6000, GTX 260 stojí 6400 ... objektivně je tedy HD 4870 lepší a levnější volbou i když rpavda když seženete GTX 260 za 6000 je také dobrá tudíž také jsem ji uvedl jako možnost, ale rozhodně není nejlepší možností v dané cenové kategroii ...

4, AMD mívá lepší poěmr cena výkon protože srovnatelný výkon nabízí levněji ... U tříjádrových je to jasné, intel žádné nemá a u čtyřjádrových třeba Phenom 9950 je rychlejší než Q6600 a stojí o 400 korun méně. Cena Q9300 je pak vtípek roku. U dvoujádrových procesorů je poměr cena-výkonu u 45W Athlonů X2 také lepší než Pentium Dualcore. Slušný procesor je Intel E5200 ale to má taky zdatného konkurenta v X2 6000+, který je o 600Mhz rychlejší - prava, je o 200 korun dražší, ale plně srovnatelný. Poměr cena výkon je tak různý u různých modelů, ale je dlouhodobě prokázaný fakt, že Intel obecně nabízí své procesory o něco dráž a AMD se snaží konkurovat srovnatelným výkonem nižší cenou. Tudíž mívají lepší poměr cena-výkon.

za svým výběrem si plně stojím.
El Condor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-28 20:34:15
avatar
Ad 1). Desky přichází na trh. Předpokádám, že ani jeden z nás ji neměl v ruce, takže ti konkrétně odpovědět neumím. Osobně jsem měl v ruce řadu desek s chipsety AMD 690G a AMD 780G, a musím říct, že kvalita všech těchto kusů byla příšerná! Bohužel, mám takový pocit, že dobré AMD desky dneska dělá jedině ASUS, a to pouze v dražším segmentu. A to jsme se ještě nedostali k odpadkovým jižním můstkům ATI SB, které již několik generací trpí zabugovaností... nejnovější SB700 mají naprosto nepoužitelný generátor taktu, a tradičně nízkou propustnost USB rozhraní, nehledě na propad za ICH a nForce v některých diskových činnostech.

ad 2) Kdyby byla nVidia GTX260 X2, považoval bych to za stejnou debilitu, jako jsem považoval 9800GX2 a jako považuju 4870 X2. Toto řešení je jednoznačně horší už jenom z toho titulu, že se to velmi špatně chladí. A dělat duální kartu je skutečně okrajová záležitost pro situace, kdy už nemám výkonější chip...

ad 3) Bohužel. Tohle tvrdíš ty a jsi v tom dosti osamocen. Nepočítám-li zdejší přikyvovače.

ad4) To je samozřejmě naprostá blbost. Odkaz
E5200 je velmi znatelně výkonější než X2 6000+, a to nemluvím o tom, že je levnější a má drasticky nižší spotřebu! S tímto názorem jsi mezi "recenzenty" úplně osamocen.

vyházel bych ti tu hromadu odkazů, ale pochybuji, že ty si pro svá tvrzení najdeš jiný podklad než své vlastní testy, které považuji za krajně nedůvěryhodné, takže se nedohodnem
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-28 21:05:08
avatar
Ad 1). To ze vyrobcovia spravia nekvalitne dosky neznamena ze dosky ktore navrhlo AMD ako take su nekvalitne ... Nikdo s AMD doskami problem nema, a je jasne ze najvacsi ( v tomto pripade najlepsi) vyrobcovia dosiek budu mat aj lepsie modely (asus,gigabyte)

Ad 2). AMD/ATi sa vybrala cestou dvojcipovych kariet,jednocipove ostavaju pre mainstream ... ak chcete teda nazyvat 4870 mainstreamom,ja by som to nazval highendom .

Ad 3). Ano a v com je lepsia gtx260 ? Uz vidim odpoved : ma lepsi chladic,mensiu spotrebu,je tichsia 4870 chladic je absolutne vporiadku, staci si zvysit otacky na primerane percenta ... mensia spotreba- kdo riesi spotrebu karty za 7 a pol litra (v sk mene) a ked uz riesi,tak za tie prachy ktore by pridal na kupu gtx 260 by si mohol na rok zaplatit spotrebu 4870

Ad 4). Ano,E5200 je skvely model,divim sa ze intel ho viac nepropaguje lebo dost nici amd procaky v danej kategorii i ked s tou spotrebou to nieje take lahke,a pre niekoho je stale lepsia volba povedzme x2 5200+e alebo taketo nieco
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-28 21:09:48
avatar
1) Stavel sem komp s Asus 690G i Gigabyte 780G. Zadny problem s nimi nebyl a neni. Platit za desku 4000,- jke dnes podle me zbytecne. Co ma navic Nvidia tak uzasneho, ze to stoji o 2000,- vic?

2) s vicejadrovymi grafikami je to jako s procesory, casem to bude bezne, zvlast pokud bude fungovat Hydra

4) v kompresi videa je Intel dlouhodobe lepsi, to je jasna vec, ale ve hrach je to velice vyrovnane.

5) Vybirat podle pomeru kapacita/cena je fajn, ale ackoli 1500GB nema spatny pomer, takovy disk bych opravdu nechtel, musi mit aspon 4 plotny, takze bude hlucny a hladovy a myslenka ze prijdu v pripade poruchy o 1,5TB dat, me desi, zlaty vypalovani

6) Enermax pro82+ 385W mam v kompu a je to opravdu spicka, to musim potvrdit
El Condor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-28 21:19:18
avatar
1) Není třeba platit za desku 4000,-. Stačí koupit levný Intel za 1000,- a k tomu Radeon 2400XT za 500,- a mám perfektní řešení, nehledě na mnohem lepší uchladitelnost.

2) Až tu bude hydra, tak se můžeme bavit znovu

4) Ano. Stejně jako ve výkonu integrovaných síťovek je situace vyrovnaná, že? Hry nejsou aplikace pro test výkonu procesoru, že?
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-28 21:37:33
avatar
1) nebo si kup z bazaru legendarni Intel 486DX, ta nehreje skoro vubec . Kdybych chtel uspornou sestavu, dam tam za litr 45W Athlon, desku AMD 780G, disk WD greenpower a krasne se mi to vejde do mATX case a ve skrini zbyde spousta mista pro pridavne karty no a spotreba luxusni

3) ty sitovky sem nepobral, ale kdyz nekdo pari a video nekomprimuje, tak by byl blbej kdyby kupoval procik podle toho jak rychle dokaze dekodovat H.264 ne?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-28 21:25:26
avatar
pro další tvé příspěvky ... kroť se ve svých fanatických vyjádřeních mažu tvé evidentně zcestné a flame vyvolávající odpovědi ....
El Condor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-28 21:27:44
avatar
Podložené informativní tvrzení jsou fanatické? Ke máš nějaké podklady z tebou citovaných renomovaných anandtech, VR-Zone, Computrbase a podobně
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-29 01:03:17
avatar
pokud je budeš podávat nadále stylem, jako to děláš, pak ano, jsou fanatické - podklady jsou na zmíněných serverech nebo na mém webu více dodávat nemusím. za mě nemluví kecy, ale činy.

Laskavě se uklidni a přestaň s tím mentorským kázáním své pravdy a napadáním všech neveřících ... mažu jakýkoliv další tvůj příspěvek byť jen s náznakem napadaní a urážení mě, serveru, či kohokoliv jiného ...

Pokud se ti to nelíbí, můžeš si jít stěžovat třeba na hlavní nádraží ....
Miri37 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dal jsem palec dolů. 2008-10-28 22:58:31
avatar
Reaguji proto, že to rozhodnutí nebylo jednoduché.
Porovnávat dnes asi nejlepší IGP (nyní od NV) se zastaralou architekturou (780G od ATI) je divné, když od stejného výrobce je technoligicky pokročilejší a srovnatelnější řešení(790G).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-28 23:05:50
avatar
790GX je ale fulATX deska a její konkurencí je NVIDIA 750/780A stejného zaměření i konstrukce. ... AMD780G lze srovnávat s Intelem GMA X4500 a jeho konkurenci NVIDIA GF9300/9400 - mají stejné zaměření jsou to jen zákaldníd esky s integrovanou grafikou, které si kupujete kvůli té integrované grafiky ... 790GX a NVIDIA 750/780a si kvůli integrované GK nekupujete ...
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-06 16:13:21
avatar
ke zbytku se nebudu raději vyjadřovat

ale osobně můžu prohlásit, že SB X-FI (mám Platinum Fata1ity Premium) pod Vista 64 funguje naprosto bez sebemenších problémů a to včetně EAX 5.0 (což nikdo jiný nenabídne).

Faktem je, že jim to ale trvalo, než slušné ovladače vydali

Ale ten Asus je také dost dobrá volba.
Tomasek1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-28 20:19:16

che El Condor zarytej nvidiak a intelak bude mit vzdy uplne obrazeny nazory. Ja jsem spis na strane autora protoze on ma pravdu. Intel je pro lidi co taktujou. Ja taktovat nikdy nebudu proto beru X3 nebo X4 od AMD. O grafikach ani nema cenu mluvit. Ati HD rada je naprosta jednicka a kupovani Nvidia 152x prejmenovanejch karet mi neprijde moc rozumny. Ono soucasne deni kolem teto potapejici se firmy dava vsem jasny signal.
Zdroj Seasonic. Na Enermax mi kazdy koho jsem se ptal kroutil ocima nevim proc.

Skrin Chieftec
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-28 21:02:49
avatar
Ty netaktuješ, plno jinejch lidí zase nerado mění chladiče na řvoucích a horkých grafikách.

Nové enermaxy jsou vynikající zdroje. To, že někdo kroutí očima, není známka špatného Enermaxu, ale debility té osoby
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-28 21:11:49
avatar
a nekteri si zase radi upravi grafiku k obrazu svemu aby meli bezhlucne a ucinne chlazeni
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-28 21:16:22
avatar
No, já si jí taky upravil A procesor netaktuju, takže teoreticky bych měl s tomaskem souhlasit. Kdyby v tom odstavci vynechal ty připitomělé dvě poslední věty, není co řešit.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-28 20:55:57

DD, Kde jsi přišel na to že 9950BE stojí 4400kč? Na alfě je už delší dobu pod 4000kč
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-28 21:22:55
avatar
oni jsou dva 140W a 125W ;)
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-28 21:27:22
avatar
Ony jsou 2 verze 9950BE, 140W a novejsi (a drazsi) 125W, tu take podporuje mnohem vice zakladnich desek. Tak mozna DD vzal tu drazsi a vice pouzitelnejsi verzi

EDIT: sakra DD byl rychlejsi...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-28 21:27:27
avatar
nejen že 125W je použitelnější, ale také se už jediná vyrábí
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-29 10:52:29

JJ, zdroj alfacomp, 125W verze stojí pár korun nad 4000kč zatímco 140W za 3800přibližně
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-28 21:58:59
avatar
jen par veci..

1. chtel bych videt cloveka ktery by si do obyvaku hodil tu skrin kterou nabizis u htpc sestavy..tahle barva vysla davno z mody u normalnich pc a ty ji nabizis na vystaveni vedle nove lcd/plasma televize??vkus teda nemas zadny tohle me ze vseho teda asi vadi tak nejvic..dale u skrini jsou i lepsi volby nez thermaltake se kterym nemam zvlast dobry zkusenosti. takovej antec, lian li nebo treba nzxt jsou desingove a hlavne zpracovanim o dost lepsi skrine a nabizi i slusne levnejsi modely.

2. gtx260 na spouste serverech vychazi v prumeru rychlejsi nez hd4870..

3. z jakyho principu je blbost cpat do pc vice nez 1 grafickou kartu?o zadnym takovym nevim..a stejne tak nemusim stavet sli/cf z nejvykonejsich karet..sli 9800GTX+ ktery sem postavil, kdyz byli jeste ceny pekne nizke, dohani gtx280 a cf 4850 nabidne vykon o par procent nizsi nez 4870x2 za o mnoho nizsi cenu. takze blbost to rozhodne neni..

4. jaky argument je dx10.1 proti dx10 u nvidie??muzes mi to rict?me zadna vyuzitelnost dx10.1 nenapada..

5. do nejdrazsi sestavy mi prijde 4GB pameti uz malo..zvlast kdyz jsou za takove smesne ceny..

6. mozna sem jeste na neco zapomel ale i na to dojde
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-28 22:30:44
avatar
jak jsem napsal umím postavit HTPC za 25 000 s pěktnou HTPC skříní, ten asus ti ale ostudu neudělá .... musíš brát že ne každý je ochotný dát 5000 jen za skříň ... ta HTPC v sestavách je jako nejlevnější takto použitelná sestava ...

2, a co? když jinde budou skákat z okna a tvrdit jak je to skvělý, tak si taky nepujdu skočit ...

3, dvě grafické karty - dvojí spotřeba - dvojí hlučnost a většinou se nevyplatí levnější protože existuje jedna rychlejší za stejnou nebo nižší cenu, neříkám ž eje to rpavidlo. Já osobně bych CF nebo SLI nesatvěl nevidím rozumný důvod. radši jednu grafiku než dvě, ale jak jsem napsal: proti gustu ...

4, modernější API je modernější API ... ještě něco?

5-6, OK
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-28 22:57:52
avatar
1. no nevim v jakym obyvaku teda ostudu neudela..snad vsechny obycejny dvd rekordery vypadaji lip..ziju si skrome a obyvak neni nic extra ale tohle je jak z historie. v htpc nepotrebujes vykone komponenty a postaci prakticky to nejlevnejsi o to dulezitejsi pak je vzhled a pouzitelnost. velmi vhodne je dalkove ovladani a neni na skodu popremyslet i spise nad linuxem. jde o to aby to v rodine umela ovladat i zena nebo deti kdyz si chcou ulozit na hdd naky film z tv nebo si neco pustit.

2. v tomhle spis tohle sedi na tebe..jen konstatuju ze v prumeru je snad vsude gtx260 o neco malo rychlejsi

3. dvoji spostreba a dvoji hlucnost sedi i na hd4870x2 a prave treba u cf 4850 a sli 9800gtx+, kdyz byli jeste za dobryho kurzu dolaru pekne levne (ted nevim jak to vsechno podrazilo jeste sem nic nekupoval) neexistovala rychlejsi a levnejsi jedna grafika. a myslim ze ani neexistuje jeste ted..v pripade cf4850 urcite ne.

4. a k cemu mi to je? podle me v soucasnosti a i v budoucnosti k nicemu takze zadny argument to neni..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-28 23:10:29
avatar
1, mě se tedy líbí - za ty peníze ...

2, nevím jak na mě ale je více serverů kde je v průměru HD 4870 rychlejší rozhdoně ne všude ... záleží jak a co kde měří ... já měřím výkon v maximálních detailech s optimalizacemi obrazu. obě karty to zvládají a HD 4870 rychleji

3, nesedí, spotřeba i hlučnost u jedné HD 4870 X2 je nižšé než u dvou HD 4870

4, jak k čemu ti to je? tak je to modernější API, podporu ohlásili přední herní společnosti a tak se ještě několika her dočkáme než přijdou ty s DX11 ... to je prostě API. to je jako by ses dříve ptal k čemu ti je karta s DX9.0c když DX8 je pořád používaný ....
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-28 23:55:32
avatar
3. v zatezi o moc nizsi neni..v idle ano ale to proto ze a ati se na spotrebu v idle u hd4870 vysrala..hlucnost 4870x2 je pak vyssi protoze 4870 se da jeste rozumne zregulovat..4870x2 uz ne

4. no ten tvuj priklad vubec nesedi..protoze dx9.0c nabizelo podstatne vice zmen nez nabizi dx10.1 oproti dx10 podporu muze ohlasit kdo chce jakou chce ve far cry 2 mela byt podpora dx10.1 a vysledek je takej ze jednu funkci vyuziva ale tu dokaze nvidia take i kdyz jinym zpusobem ale bez dopadu na vykon nebo jestli s dopadem tak to nepozname ze je modernejsi je pravda ale zadnej argument ke koupi to neni kdyz nic extra prinosnyho neprinasi.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-29 07:02:39
avatar
2. V priemere urcite nieje rychlejsia ... stacilo pozriet len anandtech a guru3d a v obidvoch je 4870 rychlejsia dokonca na anand rychlejsia nez gtx 260 216 sp takze neviem sice ktore servery nazyvas "vacsinou" ale tieto dva tam iste nepatria
md20 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Creative 2008-10-28 22:06:35

DD, kedy si naposledy skusal Creative zvukovku pod Vistou? Urcite uznas ze vyvoj ide rychlo dopredu. Sam pouzivam Creative zvukovku Creative X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro a Vista 64 uz asi pol roka. Ziadny problem som nezaznamenal. Problem som mal asi pred 1,5 rokom ked som mal na skusku Vistu 32 spolu s uvedenou zvukovkou.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-28 23:29:55
avatar
No me staci jako duvod je nekupovat to ze funkcni ovladace pro Vistu 64bit vydali rok a pul po vydani Visty..... podle me je tohle naprosto neprijatelne. Ani nemusim pripominat jak chteli zalovat cloveka ktery udelal pred casem lepsi ovladac nez oni (navic nekterym kartam ve Viste ten ovladac zapnul funkce ktere sraci z Creative umyslne prez ovladace vyply aby tim primely uzivatele koupit ji novou zvukovku).
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-06 16:19:55
avatar
Hm, ono funkční ovladače pro Vista 64 prakticky nevydal nikdo, akorát výrobci desek pro integrované zvukovky.

Takový Hercules je nemá dodnes a podle jejich technické podpory je ani dělat nehodlají, takže jsem bezkonkurenční Hercules Digifire musel vyhodit.

... a důvodem je prý to, že Direct Sound z DX9 v DX10 není, a je tam zcela nové rozhraní na které MS chce novou certifikaci a samozřejmě licenci.

Aktuálně ovladače pro SB X-FI pod visty jsou, i 64b a jsou naprosto bezproblémové a soft k tomu je docela vyvoněný Kdo nezkusil crystalizer, netuší jak dobře mohou MP3 znít.
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-06 16:43:56
avatar
Máš recht, Visty se vyplatilo nahodit tak v 1/2 letošního roku, do té doby to stálo s ovladačema za prd...a creativku mám v kompu u děcek(XP) a je pravda, že ten crystalizer je dobrá věcička pro MP3!!!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-06 17:10:19
avatar
ASUS XONAR pod 64bit Vista OK
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-06 21:19:29
avatar
potvrzuji
bandolier.wz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - asus TS-6A3 - Minitower 250W 2008-10-28 22:49:58
avatar
tve sestavy se mi libi,ale tato case je nepovedena,ma hlucny ventilator i zdroj,vice zde:
Odkaz
vzal bych misto ni treba CM ELITE a k tomu fortron
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-28 23:02:48
avatar
já jí měl a mě se zdá v pohodě ....
bandolier.wz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-28 23:12:44
avatar
tak asi spatny kus, mi osobne se na ni nelibi vertikální poloha palírny
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-28 23:29:54
avatar
já ho mám položený a na něm monitor takže mě se zase líbí
Henk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - sklamání 2008-10-29 01:06:59

Ahoj Digitaldoome,
Zrovna si lámu hlavu se stavbou PC. Týpek chce mít 4jádro, a dvě grafiky. Mým úkolem je udržet to v rozumných cenových mezích Neřeknu, a ani se mě neptej proč, ale já i on preferuju Nvidii. Neříkej mi, že je to tak strašně o moc horší volba, aby nebyla alternativou k Ati, stejně jako Amd/Intelu. Procák vzhledem k cenám: Amd, 4GB Ram, GTX 260 SLI atd...
No prostě mě mrzí, že jsem tady nenašel pomoc s výběrem základní desky a tak jediná užitečná věc z tohodle článku pro mě bylo doporučení chladiče.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-29 01:39:14
avatar
no pokud chceš stavět na AMD platformě SLI, což dnes moc lidí neudělá, tak zvol základní desku s čipsetem NVIDIA 750/780a SLI - doporučuji asus
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-29 02:27:13
avatar
doporucuji ti tuhle desku Odkaz
ono neni ani moc z ceho vybirat ale na tehle desce sem sli system postavil a ta deska je vynikajici. ma dobre vyresene chlazeni perfektni layout pretaktovani pro ni zadnej problem. jedinou nevyhodou je pri pouziti sli ze ti nezustane volnej zadnej pci slot. i kdyz je moc lidi uz nepouziva tak nekdy se hodit muzou. a co se tyce chladice tak bych ti spis nez tady zvolenou scythe ninja doporucil nejlepe nejaky thermalright + ventilator noctua p12(Odkaz nebo Odkaz+Odkaz nebo cely chladic od noctuy (Odkaz nebo Odkaz). scythe ninja je chladic vhodny spise pro pasivni chlazeni a bez ventilatoru phenomy moc dobre nezvladne. proto sou lepsi volby. hlavne v pripade sli nesetri na kvalitni a prostorne skrini a zdroji.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nemělo by místo typy být tipy? 2008-10-29 07:44:49

Taková základní hrubka...
supergo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nadpis 2008-10-29 08:47:27

tak tak...taky mne to hned prastilo do oci
Eso Rimmer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ani to neopraví 2008-11-03 22:47:27
avatar
V nadpise hrubka jako prase, lidi je tady upozorní a oni se ani neobtěžují to opravit.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 04:08:22
avatar
SORRY
Ruty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - PC Sestava 2008-10-29 09:30:44

Doufam ze mi pomuzete s vyberem PC, za tuto sestavu bych na czc.cz zaplatil 27500,- a asi budu muset trochu slevit(cca 3000,-), s tim ze na PC hraju prevazne hry a obcas nejaky to programovani a koukani filmu


Skříň Acutake ACU-Smile-SB
Zdroj HEDY PP600FCA 600W
Základová deska Gigabyte GA-X48T-DQ6 - Intel X48
Procesor Intel Core 2 Quad Q6600 2,40GHz 8MB 1066MHz
Chladič CPU Zalman CNPS9300 AT
RAM Kingston DIMM 2048MB DDR III 1333MHz
Grafická karta Sapphire HD 4870 X2 2GB
TV karta KWorld VS-DVBT-210RF Bulk
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-29 11:03:41

DDR3 bych nebral rozhodně, radši ddr2 a dvojnásobné množství(nebo čtyřnásobé)... Stím by pak souvisela výměna desky.
Zdroj: o téhle značce jsem nikdy neslyšel, snad to není nějakej shit(jestli se pletu někdo mě opraví)
CPu:ok!
GK: OK!
V TV kartách se n evyznám...
Skřín podle tvého gusta
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-29 14:08:27
avatar
MB: Asus P5Q PRO Odkaz - 3332
CPU: C2D Q6600 Odkaz - 4950
Chladic: Noctua NH-U12P Odkaz - 1429
RAM: Corsair DDR2 2x2GB 800MHz Odkaz - 1975
HDD: WD Caviar Black 640GB Odkaz - 2035
PSU: Enermax MODU82+ 625W Odkaz - 3499
DVDRW: Samsung SH-S203D Odkaz - 588

to by byl takovej zaklad a ted par veci kolem kterych muzou byt vetsi dohady..

skrin: zde bych volil rozhodne neco jinyho nez acutake protoze to jsou priserne a dost nekvalitni skrine. v nejlepsim pripade bych volil antec p182 (Odkaz) se kterou mam vyborne zkusenosti a stavel sem v ni jiz nekolik pc vcetne toho sveho. pokud nemas v pokoji moc prachu a chces trosku svitivejsi skrin celkem se mi libi i antec twelve hundred (Odkaz) a dalsi moc dobrou skrinkou je NZXT Adamus (Odkaz). bohuzel tyto skrine nenabizi czc a nevim jakej to pro tebe muze byt problem. u czc bych tedy zvolil neco z techto skrini: Odkaz,Odkaz,Odkaz,Odkaz,Odkaz. skrine to jsou vsechno drazsi ale kdyz uz chces pocitac takovy jaky chces investoval bych do teto polozky trosku vice protoze narozdil od ostatnich veci ti skrin a zdroj par upgradu prezije.

naopak bych usetril na graficke karte a misto radeonu 4870X2 bych zvolil obycejnej radeon 4870 nebo geforce GTX260. ted po zvyseni cen je nesmysl vyhazovat za grafickou kartu vic jak 12000 kdyz za pul roku tu budes mit novou generaci karet ktera ti nabidne stejnej vykon za polovinu penez a navic vykon 4870X2 nemas ani kde poradne vyuzit pokud nemas 30" LCD. radeon 4870 a GTX260 staci snad na vsechny soucasne hry na max detaily vcerne novyho far cry 2. zrovna far cry 2 si spokojene hraju na 8800GTS 512 na max a az ti radeon 4870/gtx260 nebude dostacovat da se na netu v nejakym bazaru celkem slusne prodat a k tomu neco malo pridas a muzes koupit novou kartu. myslim ze to je lepsi reseni nez kupovat to nejlepsi. graficke karty z veskeroho hw nejrychleji zastaravaji a lepsi je tedy podle me investovat vice do neceho co ti vydrzi. kdyby si ale 4870x2 opravdu chtel a nespokojil se s nicim jinym tak usetrit muzes na skrini, zdroji, chlazeni procesoru, desce a procesoru mozna i neco na pametech. ale moc bych to nedoporucoval.
Ruty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-29 14:43:40

A-Data DIMM 4096MB DDR II 800MHz Odkaz - 974
Enermax MODU82+ 525W Odkaz - 2130
Promin ze ti odporuju, ale snazim se co nejvic usetrit, cenu PC bych rad okolo 25000,- ale cim min tim lip

O skrin mi moc nejde staci mi ta nejlevnejsi ale aby taky neco vydrzela a nerozpadla se po 2 mesicich.

S tou grafikou nevim uvazuju o 4870x2, GTX280 a GF 9800 GX2 - proste nejakou hodne silnou, aby mi vidrzela aspon na rok hrani dopredu.

CPU: sem na rozpacich jestli vzit E8400 nebo Q6600 nebo doporucujete neco jinyho?

Chladic: pocitam s tim ze bych jeste q6600/E8400 taktnul
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-29 15:27:41
avatar
u pameti je lepsi si trosku priplatit za CL4 casovani, nejlevnejsi jsou tyto Odkaz

zdroj by postacil ale zalezi co chces za grafiku..na 4870X2 bych zustal u toho enermaxe 625W na radeon 4870 a gtx260 postaci i 525W. hlavne ze je to kvalitni znacka a ne hedy o kterym sem ani neslysel pokud chces neco levnejsiho tak jsou jeste vyborny corsairy.

o skrin jde hodne protoze pri pouziti techto vykonych komponent potrebujes dobre vyreseny prutok vzduchu uvnitr a bojim se aby se ten acutake prave nerozpadl to jsou opravdu dost shit skrine a pro takto vykony pocitac opravdu velmi nevhodne.

gtx280 a 9800gx2 jsou absolutni nesmysl. gtx260 a radeon 4870 maji vykon dostatecny na vsechny soucasne hry a i peknou rezervu do budoucna. jakej mas ale monitor a jaky ma nativni rozliseni?

u cpu je to docela dilema ale s ohledem do budoucna bych spise volil q6600. to nataktujes v pohode minimalne na 3GHz a naprosto jednoduse jen zvysenim FSB na 333MHz a lehce zvednutym napetim (spousta kusu ale zvladne 3GHz i pri zakladnim napeti) o ostatni se postara automatika.

co se tyce chlazeni a pretaktu tak viz muj prispevek vyse:
Citace:
a co se tyce chladice tak bych ti spis nez tady zvolenou scythe ninja doporucil nejlepe nejaky thermalright + ventilator noctua p12(Odkaz nebo Odkaz+Odkaz nebo cely chladic od noctuy (Odkaz nebo Odkaz)
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-29 15:11:51
avatar
budu si kupovat novej procesor ramky a grafarnu co byste doporucily???momentalne mam athlon 5000+2.60GHz 2krat 1024 ddr2 nvidia8600gs za nejakou rozumnou cenu!!!dik za odpoved
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-29 15:30:27
avatar
jaka deska?a co je pro tebe rozumna cena?

ramky DDR2 kit 2x2GB corsairy nebo a-data 800MHz CL4

grafika podle ceny a preferenci - radeony 3850, 4670, 4850, 4870; geforce 9600GT, 9800GT, GTX260.
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-29 16:17:16
avatar
no nevim co bys mi doporucil ja se totiz v komplech moc nevyznam...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-29 16:28:40
avatar
myslel sem ze jakou desku mas..nebo chces komplet menit platformu?zalezi pak jestli intel nebo amd a vybrat si muzes podle toho co navrhuje DD, k tomu nemam vetsich vyhrad a jsou to dobre a vyvazene sestavy. jen preferuji spise desky asus pred ostatnimi znackami a v grafikach je podle me velmi vyrovnana situace tak je celkem jedno jestli zvolis nv nebo ati.
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-29 16:37:14
avatar
chci koupit jenom ty veci co jsem psal...kvuli tomu musim menit desku???hm...ja ani nevim co v tom mam za desku....kdyz mi napovis jak to zjistim tak ti to klidne reknu...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-29 16:46:10
avatar
a to si to chces menit sam kdyz ani nevis co tam je?

pripade ze nechces kupovat novou desku tak je zbytecny i menit procesor..2.6GHz ti bude stacit na hry akorat. takle si vyber akorat jednu grafiku z tech co sem vypsal vyse podle preferenci a ceny, ja bych volil nejakou levnou 3850 512MB. u pameti se mrkni na desku a jestli tam mas volny 2 sloty tak si dokup jeste jeden kit 2x1GB a ten tam pridej mozna by ti ale i ty 2GB pameti stacili.
Ruty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Konecna sestava 2008-10-29 16:42:47

Skříň Acutake ACU-Smile-SB
Chladič skříně Domácí
Zdroj Enermax MODU82+ 625W
Základová deska Asus P5Q PRO - Intel P45
Procesor Intel Core 2 Quad Q6600 2,40GHz 8MB 1066MHz
Chladič CPU Noctua NH-U12P
RAM A-Data DIMM 4096MB DDR II 800MHz Extreme
Grafická karta PowerColor AX4870 512MD5-PPH 512MB
HDD Seagate Barracuda 7200.10 ST3500630AS - 500GB SATA II
CD/DVD mechanika Domácí
TV karta KWorld VS-DVBT-210RF Bulk
Zvuková karta Žádná

No tak takhle bych asi videl konecnou sestavu

Monitor: Na ten se radsi neptej stara, osuntela 17" s rozlisenim 1280x1024

Skrin: skrin necham obycejnou, podle me az tak na skrini nezalezi a zase vrazet 2000,- do skrine to fakt ne

GK: obycejnou 4870 (po konzultaci s Raigorem ), mozna pokud nekde slevim z jinych komponent tak vezmu 4870 x2

Cena sestavy je celkem 23 641,- KC
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-29 17:15:31
avatar
co se tyce disku seagetu bych ti doporucil spis se vyhnout..western digital a samsung dela o dost lepsi disky a samsungy jsou i levnejsi. kapacitu si vyber jakou potrebujes to uz je jedno.

tu skrin bych ti opravdu durazne nedoporucoval ale tak je to tvoje vec..svuj ucel sice splni ale idealni to urcite nebude. skrin mas dlouhodobou investici a vydrzet ti muze bez problemu 5 i vice let.

ale co se tyce grafiky a monitoru tak to je trochu extrem..na rozliseni 1280x1024 si chtel radeon 4870X2??vzdyt to je uplna blbost..ta karta je zbytecne vykona i pro fullhd rozliseni 1920x1080. jestli planujes hrat v 1280x1024 tak si s klidem kup radeon 4850 nebo i levnou 4670/9600GT/9800GT. nebo si pridej a kup i nejaky slusny 22/24" monitor.

bohuzel podobnych lidi je strasne moc..chcou ten nejvykonejsi pocitac, vyberou si nejdrazsi komponenty, ale pak ho hodi do nejlevnejsi skrine, vyberou nejlevnejsi zdroj a jeste k tomu napojej starou 17" s rozlisenim 1280x1024 a o klavesnici mysi a reproduktorech rac nebudu ani premyslet to je proste uplna blbost. spis by se to melo delat naopak. meli by ste si uvedomit ze kvalitni zdroj, skrin, monitor a vsechny periferie prezijou klidne i nekolik generaci grafik a procesoru. a na tehlech vecech se proste nevyplati setrit.

s klidem si kup tu sestavu jakou tu ma dd za 20k i s monitorem, kup si o neco lepsi desku (tu P5Q PRO) a treba C2D E7300 a budes urcite spokojeny. vsechny soucasny hry ti to v nativnim rozliseni toho monitoru utahne na max a az ti nebude neco stacit nebude problem vymenit grafiku nebo procesor za novejsi a starsi prodat ci tam pridat disk ramku nebo cokoli.
Ruty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-29 17:40:50

nj ja vim co si myslis, ale monitor a dalsi veci chci dokoupit casem, me se to taky nelibi, ale nejvetsim mym problemem jsou finance! BOHUZEL
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-29 19:14:03
avatar
nejlepsi je podle me to co sem napsal v poslednim odstavecku..spokoj se s necim mene vykonym co ti v pohode na soucasny hry postaci (coz ta sestava za 20k od DDho je), hod tam kvalitnejsi desku a tu E7300 a casem az pudou dolu 45nm quady od intely (a po vyjiti nehalemu pujdou dolu) a vyjde nova generace grafik tak ti staci prodat treba na aukru stary procesor a starou grafiku a s priplatkem koupit novej model (u kteryho ze za 5k ti nabidne vykon dnesniho HD4870X2 s mnohem nizsi spotrebou). kdyz sou problemem finance je pitomost kupovat nejdrazsi grafiku kterou a 4jadrovej procesor ktery ani z pulky nevyuzijes.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-29 19:47:22

Stím výkonem bych nesázel na to že se vyrovná x2... Ati se tento rok podařil podstatný výkonový skok, ale to neznamená že ho zopakuje každý rok... donekonečna to nepůjde už vůbec...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-29 20:06:53
avatar
ja si myslim ze celkem bez problemu..byva pravidlem ze mainstream dalsi generace nabidne vykon predchoziho high-endu a low-end predchoziho mainstreamu. bylo to tak i driv (treba 6600GT byla stejne vykona jak FX5900 atd) a i tedka (HD4670 nabizi podobny vykon jak HD3850, HD4870 dokonce prekonava HD3870X2) a ke velmi pravdepodobne ze HD5870 bude stejne vykone jak dnes HD4870X2.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-29 20:20:25

MYslel jsem vzhledem k posílení parametrů ati karet uHD4xxx oproti HD3xxx... Sice je to pravděpodobné, ale 30% nebo i víc u každé generace je podle mě přehnané...
Ruty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-29 20:03:04

Je mi jasny ze jak GK tak CPU pri dnesnich hrach 100% nevyuziju, ale do budoucna se bude hodit ;) a jak jsem psal o par komentaru vyse, chci aby mi HW komponenty vydrzeli aspon rok aktualni
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-29 20:18:42
avatar
E7300 ti v pohode vydrzi i dva roky na hry...hry jen tak brzo multithreadovany nebudou..a na rozliseni 1280x1024 bude rok v pohode i 4670 4850 by ti i za rok mela v pohode utahnout vsechny hry v 1680x1050..prinejhorsim snizis detaily. nebo ti stoji 8k rozdil za ultra high detaily kdyz ti levnejsi karta staci na high?
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-29 16:52:28
avatar
sam bych to nemenil...vim ze mam volny 2 sloty na RAMky...no prave sem premyslel o athlonu 6000+ socket am2 3,1GHz a do grafiky asi ati..4850???
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-29 17:19:01
avatar
procesor zbytecny menit..grafika klidne muze byt zalezi podle ceny..hej a zkus pouzit tlacitko odpovedet pod komentem
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-29 17:23:34
avatar
myslis ze to takhle mam nechat???ten kompl mam rok starej a myslim ze by potreboval trochu ozivit...
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-29 17:26:21
avatar
a navic na pro streety nebo crysis me to nestihalo...hral sem to na 1024*768 a na nejmensi detaily a dyl nez 2 hodiny sem to hrat nemohl..
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-29 19:15:08
avatar
to nestihala grafika..procesor je v pohode..
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-29 20:02:48
avatar
takze myslis jenom nejakou dobrou novou grafiku???co treba tu ati 4850 4870????
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-29 20:14:00
avatar
jj presne..4870 je myslim i zbytecna, 4850 postaci a je podstatne levnejsi.
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-29 20:25:46
avatar
tak dik za rady!!!budu se jimi ridit!!
westwood [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zdražování a PC sestava 2008-10-30 00:45:17

Ceny komponentov sledujem už od leta a veru je mi z toho
špatne keď vidím ako je všetko každým dňom drahšie.
Včera som našiel ATI 4870 za viac ako 11000Sk !!!
Toto už nie je len rast dolára ale nenažranosť toho predajcu.
Dnes sa asi veru neoplatí kupovať drahšie zostavy pretože pri nich už zdraženie dolára dosť cítiť.Takže pokiaľ niekto súrne nepotrebuje nové PC teraz...
Ale ja si vravím že už to nejako prečkám, aj tak som sa rozhodol počkať na Deneb a to je podla mňa ešte to zaujímavé
čo nás čaká ešte tento rok.
A keby náhodou som to nevydržal tak potom asi toto:
MB:Gigabyte GA-MA790GP-DS4H - 3381 Kč
CPU:AMD Phenom 9950 Black Edition 125W - 3940 Kč
CHLADIČ Scythe SCNJ-2000 Ninja 2 - 818 Kč
RAM:A-Data Vitesta EE 4GB (kit 2x 2GB) 800 - 1303 Kč
HDD:WD Caviar SE16 3.5" 640GB WD6400AAKS - 1637 Kč
ZDROJ:Enermax MODU82+ 525W - 2391 Kč
VGA: PowerColor HD 4870 512MD5-PPH 512MB DDR5 - 6017 Kč
DVDRW: Samsung SH-S223F - 505 Kč
Cena komplet z alfy 19992 Kč
Takže čo vy na to?
Aby som ušetril a udržal zostavu v tejto cene tak by som nejaký čas vydržal so starou skrinkou a prosím nekameňujte ma AVANCE X001. Podla mňa je celkom dobrá, design presne moj vkus, chladenie dobré, zdroj dole..
HDD podla mňa úplne stačí jeden , veď čo tam pre pána dávate? Posťahované hd filmy z netu?
Takisto externá zvukovka sa dá dokúpiť aj neskôr alebo ešte môžem použiť starú Audigy a upravené ovládače na Vistu.
A keď klesne cena tak LCD HP 24" LP2475w S-IPS panel
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-30 13:42:09
avatar
sestava pekna..jen desku preferuji spise asus diky lepsimu rozlozeni konektoru (hlavne sata) a napajeciho 8pinu u procesoru a pro me lepsimu biosu ale je to celkem jedno..ale disk doporucuju jednoznacne wd caviar ale novejsi black edici s 32MB cache. a chladic na procesor bych zvolil nejakej thermalright + noctua P12 nebo rovnou komplet od noctuy. pokud neplanujes ale nejaky pretakt (coz by byl hrich s timhle procesorem) tak postaci i ninja. s tou skrini co uz no..ucel splni idealni to ale nebude.
KALIK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-30 10:03:53
avatar
Třeba teď dolar celkem výrazně oslabuje. Momentálně je to cca 18,5 Kč
caca [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-30 19:35:29
avatar
bohužel de opět nahoru aktualní kurz je 18.909Kč
Enduras [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-03 14:37:23

doporučil by mi někdo dobrou značku pro 4870? A konkrétně vyplatí se 1GB nebo 512 pamět karty? Četl jsem, že velika pamět se využije hlavně u vělkých rozlišení a nebo CF. U mě to platí spíš pro to velký rozlišení. Delší dou slintám na tenhle monitor Odkaz O tomhle monitoru jsem slysel jen same chvaly. Jde o to ze je kvalitni barevně a na hraní není tak uplně špatnej. Principiálně si jej pořizuju hlavně kuli grafice (2D i 3D, proto chci silnější grafiku)
falcon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-08 18:31:26
avatar
Za tu cenu je od jinych znacek (HP, LG..) kvalitni 24" ale samozrejme to je tvoje volba...
Jinak na wide 22" myslim bude s prehledem stacit 4850/4870 512MB nebo nV ekvivalenty.
Grook [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 4850 nebo 4870 cca na rok 2008-11-08 15:16:03
avatar
No 4850tka je slaba, pokud ji dupnes na 22" A uz vubec pokud ji chces provozovat rok. Ja zvazoval 4870 a GTX 260 ,mam 260 a je to kolikrat malo ale zvazuju SLI tak se to vyresi ale 4850 neber stejne budes muset menit chladic a cenove te bude stat skoro jako 4870 a to je uz jina
Grook [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to EL CONDOR 2008-11-08 15:26:20
avatar
ze te to jeste nepreslo, ja uz zdejsi vyplody nekomentuju. Jen koukam kdy se zdejsi lide vzbudi ,ale asi to bude marne cekani.

uz jen DD= co tvrdi o CF a SLI a sam ma na CF zalozenou grafarnu se vsemi pro i proti.Kde ATI s ovladaci udajne "zraje" jako vino ovsem ono ani tak nic nezraje jako ze se zbavuji detskych nemoci. Az konecne mohou prohlasit tak jsme ty ovl. prece jen dodelali, uff . Osobne povazuji 4850ku za nedodelanou GK a jako takovou bych ji nedoporucil stejne jako vetsina privrzencu netaktuje[ vetsinou to neumi, a co se AMD tyka neni skoro kam aby to stalo za to ] tak si o to hure bude menit sam chlazeni na GK. Myslim si ze 4850 ma v obou taborech lepsi volbu
nutak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - POMOC 2008-11-24 17:35:16

Cawte , myslite ze je dobra tahle sestava za 17.5 tis . ( TS Bohemia )

Deska : Gigabyte ep35 DS4
CPU: Intel Q9300
Ram : 2X2 ( corsair )
Disk : 500GB
Grafika : GeForce 9800gtx
Zdroj : 650W
+ Bedna a kravinky ( vetraky atd. )
Cena 17 300 kc ...myslite ze je to dobra volba ?
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-24 17:53:32

volil bych slabsi procesor a silnejsi grafiku
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!