Cyberpunk 2077 – RECENZE hry a TEST výkonu GPU a CPU: Naprostá pecka, až bude hotová.
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 28 únor 2021
alt

 

 

 

 

 

  • Cyberpunk 2077 – RECENZE hry a TEST výkonu GPU a CPU:

                                                                 Naprostá pecka, až bude hotová.

Odkládal jsem zveřejnění a dokončení naší recenze. Důvodem bylo čekání na první větší updaty hry a také především vyjádření tvůrců, co se vlastně stalo. Proč? Protože v tuto chvíli není Cyberpunk 2077 jednoduše ta hra, která nám byla slibována. Hlavně není hotová. Nikdy neměla vyjít v roce 2020, podle mě současný stav ukazuje, že by vydání hry mělo proběhnout nejdříve tak v roce 2022. před CD Projekt je opravdu hodně práce. A vedení firmy ví, že to nezvládlo a zdrženlivě se za to omlouvá. Což ale nic nemění na tom, jaká hra je. Takže jaká vlastně nyní je?

  • Cyberpunk 2077 aneb postapokalyptický zaklínač?

CD Projekt si svou Witcher sérii, a především zatím posledním třetím dílem, nastavil laťku hodně vysoko. Vlastně nastavil ji všem. Witcher 3 je v kompletní edici absolutní masterpiece, hra která převyšuje všechno, co kdy jako počítačová hra vyšla. Kvalita jen vedlejších misí je lepší, než má drtivá většina her hlavní příběhy, kvalita postav, hratelnost, zásadní vliv hráčských rozhodnutí, technické zpracování atd. Witcher 3 je jednoduše nejlepší počítačová hra, která dosud vyšla. Jedním z důvodů, proč je tak dobrá, je kromě vysoké kvality románové předlohy, především zkušenosti tvůrců, které sbírali mnoho let a délka vývoje hry, jež výrazně překračuje obvyklou dobu vývoje současných her. Je tam také vidět zájem tvůrců, udělat co nejlepší hru.

A tak jsme čekali, že CyberPunk 2077 ohlášený už před 8 lety, bude ve stejném duchu. A také v mnoha směrech je. Stylově jde vlastně o stejnou hru, tedy velký otevřený svět, příběhové RPG s rozvětveným příběhem a zásadními herními rozhodnutími mající vliv na vývoj příběhu ve všech úrovních. Zatímco zaklínač byl středověký fantasy svět, Cyberpunk 2077 nás uvádí do postapokalyptické vize nepříliš vzdálené budoucnosti, konkrétně do Night City, kdesi na pobřeží Californie.

A jde o jeden z nejdetailnějších otevřených světů, který kdy která hra podobného stylu měla. Přestože rozlohou mapy není vlastně o moc větší, než třetí Zaklínač. A tvůrcům se povedlo naplnit mapu zajímavými lokacemi, zajímavými postavami, vedlejšími i hlavními misemi a propletenými zdánlivě nesouvisejícími příběhy, které můžete svými rozhodnutími zásadně ovlivňovat. Hra má tři naprosto rozdílné začátky, podle toho, jaký původ své postavy si vyberete. Současně má každý z nich specifické možnosti vedení některých rozhovorů v průběhu celé hry, a tedy vliv na to, jak některé mise mohou/nemohou dopadnout.

Stejně jako Zaklínač, mají vaše rozhodnutí v průběhu celé hry, a to i ve vedlejších misích, vliv na závěr celé hry. A také na to, jak vás budou hlavní postavy vnímat. Víceméně má hra 6 různých závěrů, kdy některé mají zcela unikátní misi. Ve své podstatě ale existuje jen jeden víceméně dobrý a který vlastně sedí k obou hlavním postavám hry (V a Johnny), ke kterému se ale prakticky nikdo běžně nedostane, pokud neví, že tenhle konec existuje a jak se k němu dostat. Vyžaduje specifické vedení rozhovorů s postavou Johnny Silverhand a velmi ale velmi neintuitivní herní rozhodnutí ve velmi specifickém okamžiku celé hry. Znovu-hratelnost CyberPunku je zaručena, ale v tuto chvíli byste podle mě tuhle hru neměli hrát více než 1x. Není totiž hotová.

Prakticky nic v téhle hře není hotové. Na něčem je to vidět méně, na něčem více a něco vás doslova mlátí do obličeje celou dobu hraní. A není to zrovna krátká hra. Já jsem dohrál vše na 100% všechny vedlejší mise splněné, mapa vyčištěná a hra ukazuje 100% splnění po dohrání hlavní linky a dostal jsem i ocenění za to. Trvalo mě to s testováním všech hlavních závěrů něco málo přes 100 hodin. A celou dobu jsem se, i přes současný nehotový stav hry, skvěle bavil. Ale prostě to není ono a ty nedostatky jsou do očí bijící.

Než se pustíme do výčtu toho, co myslím tím, že hra není hotová, podívejme se na náš test technického zpracování, a hlavně test výkonu grafik a procesorů.

 

 

  • Technické zpracování a TEST výkonu GPU a CPU

Hra Cyberpunk 2077 stejně jako Witcher 2 a 3, používá herní engine, který si vyvíjí sám pro sebe CD Projekt. Jmenuje se REDengine. V tomto případě jde o jeho čtvrtou generaci s mnoha zcela novými prvky, kdy vznikal současně s vývojem samotné hry. Bohužel odtud pramení také mnoho problémů samotné hry. Prostě spousta věcí není hotová ani po stránce technologií engine samotného, a to přímo ovlivňuje i herní prvky.

Hra v současnosti vůbec nepočítá s novou generací konzolí, protože původní cíl by vydat hru dlouho před jejich vydání, tedy také před vydání ZEN 3 a RDNA 2 platforem, pro které hra měla být optimalizována dodatečně a vyjít tak vlastně znovu v nové verzi. Jenže vývoj se protáhl a hra vyšla až po vydání nové generace konzolí a PC komponent. Aktualizace a optimalizace pro ně je ale naplánována až v druhé polovině letošního roku (dle oficiálního plánu, který CD Projekt zveřejnil). Nicméně hra běhá současně prakticky nepoužitelně i na starší generaci konzolí, což není překvapení, protože byla samozřejmě dělaná primárně na PC, až poté se měla osekat na konzole, ale nebyl na to čas. A přestože hra evidentně není vůbec připravena na konzole, CD Projekt ji tam vydal. Situace je tak špatná, že SONY stáhlo tuhle hru ze své platformy úplně!

Hra ovšem není připravena ani na vydání na PC. Ovšem stažení hry z oběhu by zde bylo komplikované. Pokud se svou postavou stojíte a nehýbete se, hra vypadá fantasticky. Město je multi-úrovňové, postavy vypadají senzačně, ultra detailní prvky všude, kam se podíváte, všechno krásné, živé … ale stačí se pohnout nebo jen otočit hlavou a začne peklo. I na silných PC, kdy já osobně jsem hrál na RYZEN 9 5950X procesoru a střídavě RX 6900 XT / RTX 3090 grafikách, tedy na tom nejlepším, co dnes vůbec existuje, jsou obrovské problémy. Neustále „doskakující“ objekty, textury, létající auta, z ničeho nic mizející nebo objevující se postavy všude kolem vás, zaseknuté postavy, předměty, kolidující objekty i postavy a tak dále a tak dále.

Do toho všeho naprostá absence umělé inteligence, naprosto absentující funkční fyzika, auta naráží do věcí kolem vozovky, systém policie prakticky neexistuje, chodci mají naprogramovaný jediný nerealistický druh chování, kolizní systém nefunguje, jakmile se s vaším autem nedotýkáte vozovky, začne fungovat „měsíční gravitace“, a tak dále a tak dále …

Co na tom, že hra vypadá opravdu dobře a že má hodně věcí, aby tak vypadala. Dokonce včetně RayTracingu, který ovšem funguje jen na NVIDIA RTX 2000/3000 kartách, protože si to NVIDIA udělala a zaplatila za to. Vlastně když to vezmeme kolem a kolem, tak Ray tracing je jediná věc, která v téhle hře kupodivu trochu viditelně funguje. I když dělá vizuálně jen velmi málo, za opravdu zásadní propad výkonu, což dohánět zapnutím DLSS, které spousta věcí rozmaže (protože tak z principu co by upscaling funguje), je na výkonných grafikách za desítky tisíc opravdu pitomost. Hraní s DLSS není hraní v plných detailech, ale s viditelně horším obrazem. DLSS = nižší detaily. Takže zapínat RT a DLSS je kravina.

A jak to tedy běhá?

  • Test výkonu grafických karet (GPU)

Hru jsme testovali na nové sestavě s RYZEN 9 5950X. A to ve verzi 1.12. Tedy s updaty, které ale nezměnily mnoho od verze 1.0 při vydání. Vlastně nezměnili vůbec nic s výjimkou opravy extrémně hloupé chyby ve využití procesorů AMD. Samozřejmě máme také poslední ovladače AMD a NVIDIA. A takhle to vypadá:

Testováno je na ULTRA (máme vypnutý bloom a pár dalších zbytečností), samozřejmě bez RayTracingu, který nejviditelněji dělá to, že výrazně srazí výkon zhruba o polovinu. Ve FullHD je hra rozumně hratelná i na mainstreamových RX 5600XT nebo RTX 2060, ale ani ty nedají 60FPS, pokud nesnížíte detaily.

Ve 2560x1440 je tahle hra už docela peklo. Na 60FPS nestačí ani RTX 2080Ti. Potřebujete alespoň nový Radeon RX 6800 a lepší. Musíte si docela pohrát s některými detaily, aby se hra slušně hýbala na kartách jako je RX 5700 XT nebo RTX 2070S v tomhle rozlišení.

No a ve 4K jsem i já s grafikami RX 6900 XT a RTX 3090, musel detaily snižovat. Jediná RTX 3090 se blíží 50FPS, hra prostě nemá optimalizace pro RDNA 2, ale má optimalizace pro RTX. Tady tedy bude potřeba upravit pár nastavení, sáhnout se dá na stínování atd. osobně jsem hrál tak ne vyšší/ultra detaily na cca 60FPS s RTX 3090 a 50FPS s RX 6900 XT. Takže dá se to.

Nicméně je evidentní, že hra potřebuje hodně, ale hodně práce a optimalizací. Jakkoliv vypadá dobře, nemyslím si, že vypadá až tak dobře, aby to muselo běhat tak mizerně i na TOP high end grafikách, jak nyní běhá. Na rovinu, kvalita grafiky téhle hry není tak dobrá, aby to běhalo takhle mizerně i na kartách za 30tisíc +. Ovšem fakt, že na optimalizaci se ani nesáhlo, nepřekvapuje vůbec vzhledem k tomu, co všechno u téhle hry není po technické i obsahové stránce hotové.

  • Test výkonu procesorů (CPU)

Jednou z oblastí, kde tvůrci mají obrovské rezervy, je využití procesorů. Hra dokonce vyšla s nepochopitelnou chybou. Procesory AMD RYZEN vůbec neměla využita vlákna (SMT). Až následující patche to trochu opravily a výkon RYZEN procesorů se posunul. Ale pořád to zdaleka není tak, kde by to být mělo.

Hra sice dokáže adresovat 16 procesorových vláken, ale nedokáže je skutečně využít (ostatně nemá čím, když fyzika ani AI v téhle hře defacto neexistují). Všeho všudy prakticky využívá jen 8vláken.Tohle má být hra nové generace, ale její využití procesorů, zejména supervýkonných ZEN 2/3 je tragické a komické. Optimalizace se evidentně teprve připravují (oficiálně na druhou polovinu roku). Hra náš pro testování používaný procesor AMD RYZEN 9 5950X, využívá pouze na cca 45%. Nicméně pokud máte méně jak 6jader, budete mít opravdu výrazně méně výkonu. Doba 4jádrová opravdu skončila.

U AMD RX 6000 grafik v kombinaci s RYZEN 5000 a nově i RYZEN 3000, lze zapnout AMD Smart Access Memory (SAM). Přidává hned několik % výkonu ve všech rozlišeních, i když hra na to není nijak optimalizována. V testech jsme nechali výsledky RX 6800 XT v kombinaci s aktivním SAM.

  • Test výkonu při zapnutém RayTracingu, tedy plných detailech!

Kupodivu jediná věc, která technicky funguje v téhle hře, je Ray Tracing díky NVIDIA, která si jej do hry zapracovala. V současnosti proto ani není možné jej zapnout pro Radeon grafiky. Zapnutí tohoto viditelně zlepšuje nasvícení zejména v temnějších částech hry, Vypadá to lépe. Nicméně v drtivé většině hraní, speciálně pokud hrajete za světla, vliv Ray Tracingu je velmi malý, prakticky neviditelný, pokud nevíte, na co máte koukat a že tam je nějaký rozdíl.

Problém je, že ani extrémně drahé grafice RTX 3090, to není provozovatelné. Raytracing je příliš náročný. Ano, jde zde možnost zapnutí DLSS, ale to je hloupý marketing. Co dělá DLSS, je vlastně inteligentní upscaling. Vezme tu scénu v nižším rozlišení a zvětší ji do vyššího. Výsledek je slušný, textury, modely apod. Není to ale tak ostré jako nativní originál, ale je to slušný (DLSS 2.0 je opravdu výrazně lepší než DLSS 1.0). Jenže jakmile se na obrazovce objeví dynamické efekty, déšť apod. tohle DLSS upscalovat z principu neumí. Tyhle efekty zůstávají v nízkém rozlišení a strašně to bije do očí. DLSS je fajn technologie, pokud máte slabé GPU a chcete si zahrát náročné nové hry a jste tedy zvyklí se v detailech a grafické kvalitě omezovat. Ale DLSS je naprostá kravina, pokud máte kartu typu RTX 3090, což je grafika za 50 tisíc, protože ji máte proto, že chcete tedy hrát v nejlepších ostrých detailech. DLSS jsou ale nižší detaily a navíc rozmazaný obraz. Není to prostě tak dobrý, jako nativní obraz. Jenže bez DLSS se nedá RayTracing v téhle hře ani s RTX 3090 prostě provozovat.

Bohužel ten výsledek za to nestojí. Nativní 4K na RTX 3090 v ULTRA nastavení bez RTX je viditelně zásadně hezčí, než rozmazané DLSS+RayTracing. V současné podobně je tedy Ray tracing v této hře k ničemu a naopak ukazuje, proč je tahle technologie nyní u téhle generace GPU vlastně ztráta času a nic jiného než čistý marketing. Stávající grafické karty jsou příliš slabé i na tohle minimalistické nasazení Raytracing efektů na obrazovce, které tvoří tak maximálně 1% toho, co vidíte na scéně, ale jsou na to schopny vyplácat polovinu výkonu. Smysluplné ale stále omezené nasazení RayTracingu do her je minimálně 2 celé grafické generace daleko … A tahle hra to plně dokazuje. Ray Tracing funguje, ovšem o tom to ale nikdy nebylo! On fungoval vždy už roky. Jenže z hlediska požadavků na výkon je prostě neefektivní a nepoužitelný realtime v současných hrách. Klasická rasterizace navíc mnoho z těch odrazových efektů dokáže extrémně dobře „nafalšovat“ a stačí jí k tomu zlomek výkonu. A nelze ty prvky nahradit zcela Ray Tracingem, protože drtivá většina hráčů nemá a nebude mít v dohledné době GPU aby to zvládlo. Takže přínos Ray Tracingu není zjednodušení nyní, čímž by být měl. Naopak věci zhoršuje i pro vývojáře, protože musí dělat oba způsoby s tím, že s Ray Tracingem to při současné výpočetní náročnosti, prakticky nikdo používat nebude = ztráta času i peněz.

Nicméně technické zpracování hry je problém hlavně z jiných důvodů … tak se na ně podívejme.

 

 

  • Závěr a hodnocení

Osobně si myslím, že CyberPunk 2077 je v mnoha směrech nejlepší hra roku 2020, ale současně i jednoznačně největší herní zklamání roku. Je mnoho věcí, co dělá velmi dobře, bohužel mnohem více věcí, co je špatně. A ne proto, že by to vývojáři nezvládli, ale proto, že management CD projektu rozhodl vydat tuhle hru, aniž by dal svým vývojářům čas ji dokončit. A nevěřím, že si někdo ve firmě opravdu myslí, že tahle hra hotová a byla připravena na vydání.

Pravdou je, že základy téhle jsou skvělé. Máte možnost si plně zvolit styl hraní, a co budete na své postavě zlepšovat. Cyber-implantáty a různé schopnosti z vás udělají prakticky boha. Bohužel velmi rychle zjistíte, že hra není ani trochu vybalancovaná. Mnoho věcí v systému dovedností nedává moc smysl. Některé věci jsou zbytečně omezené, jiné zase extrémně silné. Zkušenosti získáváte tradičně postupujete levely, ale schopnosti můžete vylepšovat, jen když je používáte ovšem omezeni jste celkovým levelem stromu dovednosti, což nedává moc smysl. Najednou i když stále používáte tu schopnost, nemůžete ji zlepšovat, protože musíte přidělit bod co celé skupiny? Prostě divný mix dvou odlišných způsobů zlepšování postavy. Ale to je jen začátek nedodělků.

Hra má sice některé detailní propracované části města i okolí, kdy nic podobného v jiných hrách nenajdete, ale mnoho z nich je evidentně nedokončených a naprosto nevyužitých. Ve hře také nefunguje fyzika. Destrukční systém například prakticky není, i když byl ve starších demo prezentován a slibován. A nefunguje správně hlavně zobrazování objektů. Ty neustále doskakují, postavy se zhmotňují před vašima očima, v dáli vidíte auta, která ale mizí do vzduchoprázdna, když přijdete blíže atd. Tyhle věci mají přímý vliv na herní prvky hry samotné. Absence funkční umělé inteligence znamená, že ve hře není žádný funkční systém NPC, ani něco tak základního pro hru typu „GTA“, jako systém policistů, trestů, přestupků apod. Ti se při jakémkoliv porušení okamžitě zhmotňují vedle vás a když je vyřídíte, tak za pár sekund vše utichne, jako když se nic nestalo. Policisté ani nejezdí po městě apod.

Nefunkční AI má vliv i na vyvážení hry, kterým se tvůrci vůbec neobtěžovali, protože není, jak to vyvážit. Hra má ve skutečnosti jedinou obtížnost na všechna nastavení, a to extrémně snadnou. CyberPunk 2077 i na nejtěžší obtížnost je tak těžký, jako všechny běžné hry na ultra lehké nastavení. Jste extrémně silní od začátku a zhruba od 15 levelu jste bez přehánění OP. Všechno střílíte na jednu ránu do hlavy a hra se stává extrémně snadnou. Zábavu si zde musíte vyloženě vymýšlet, jakkoliv jsou přitom zbraně a protivníci dobře v základu navrženi a zpracování, není nic vyváženo a chybí základní elementy jako je fyzika, zničitelnost prostředí, a především skutečná funkční AI.

Díky absenci AI a fyziky, chybí také využití těch úžasných a parádních aut a strojů. CyberPunk má přitom jedny z nejlepších nejdetailněji zevnitř i zvenčí propracované modely aut, které kdy jaká hra měla. I spousta závodních her může jen závidět. Jenže absence fyziky je dělá naprosto nepoužitelné offroad a kdykoliv se vaše auto dotkne něčeho, nebo se zvednou kola z vozovky. Absence AI zase znamená, že když máte závod proti AI protivníkům, tak se za vámi neustále viditelně teleportují. Z toho důvodu hra obsahuje jen jednu vedlejší misi, kde jsou auta skutečně nějak využita ala závody. A i tak to nefunguje a plně odhaluje nedostatky a nedodělky herního engine samotného.

Ve hře je obrovské množství zbraní, kdy looter-shooter styl je evidentní, bohužel ergonomie MENU apod. je hodně nedořešená. Máte jen velmi malé možnosti, jak modifikovat zbraň. Nemůžete ani změnit barvu atd. i když ve hře různé barevné kombinace jsou. To ostatně platí i pro auta, modifikovat je nelze. Tohle všechno a mnoho více nám ale tvůrci přímo slibovali, že ve hře bude. Ostatně ty základy tam pro to jsou. Ale v současnosti to není doděláno. A to, co tam je, tedy základní modifikace zbraní, oblečení a vůbec crafting apod. tak funguje jen sporadicky jen na oko, spousta věcí jen vypadá že funguje, ale nedělá ve skutečnosti nic atd.

Ve hře je několik různých úrovní předmětů a výbavy, ale některé vůbec nejsou přítomny v některých vyšších verzích, což vám ale hra sama neřekne. Takže hledáte jak blbci něco, co tam prostě z nějakého důvodu teď není. Ono to totiž nedává smysl, když od všeho je dejme tomu modrá úroveň, proč od všeho není také ta legendární. Prostě některé předměty a části hry evidentně nejsou hotové.

Hra má skvělý dabing, skvělé příběhy, skvělou hudbu, skvělé animace (pomineme-li bugy a problémy s kolizí objektů) a skvělé postavy. Ale ani hlavní příběh není úplně dokončený, chybí tam viditelně celé části. Vedlejší mise také nedávají některé moc smysl, interakce s frakcemi a ovlivňování světa prakticky zcela chybí. I když hra má reputační systém apod. Ale není to dodělané a využité. Jsou tam přímo mise, ve kterých se objevují tajemní neviditelní (kamuflovaní) nepřátelé, zajímavé postavy a vzkazy, ale hra se tváří, že to tam není, neumožňuje vám tyhle části misí skutečně funkčně prozkoumat, protože tahle část příběhu prostě není hotová. Evidentní obsahové díry v celém tom jinak zajímavém příběhu, zejména vedlejších větvích, jsou velmi zřetelné.

Tvůrci CyberPunk nám přímo slibovali velký otevřený a hlavně funkční svět. Ale prakticky nic z toho tu není. Tahle hra je ve stavu maximálně BETA verze. Mě na tom nejvíce mrzí, že CD Projekt roky kritizoval ostatní vydavatele, že vydávají nehotové hry apod. A teď udělá přesně to, co roky kritizoval u jiných. A proč? Protože současný CD Projekt není ta stejná parta nadšenců, jako před lety. Dnes je korporací s investory, podílníky a akciemi. Je až směšné, že Cyberpunk 2077 je hra, která přímo kritizuje zlo korporací, přitom CD Projekt se v průběhu jejího vývoje stal sám korporací se vším negativním, co k tomu patří. Nebyl žádný důvod, tu hru vydávat v tomhle stavu, kromě toho potěšit akcionáře a vydělat rychle peníze. Zlá korporace v téhle hře se jmenuje ARASAKA, podle mě by spíše bylo na místě ji přejmenovat na CD Projekt. Te se stal tím, co roky kritizoval, a ještě na to téma udělal hru …

  • Závěr

Touha po penězích a uspokojení akcionářů, to jediné je důvodem, proč CD Projekt tuhle nehotovou hru takhle vydal. Bez ohledu na fakt, že finančně nemohla neuspět. Zaplatila se už jen z před-objednávek. Smutným faktem je, že „potrestaní“ za současný stav budou hlavně někteří vývojáři, kterým na výsledku záleželo a neměli čas to dokončit. Potrestaní budou hráči, kteří dostali nehotový produkt. Představitelé firmy a akcionáři se topí v penězích, ani stažení hry z platformy SONY ani vrácení peněz je finančně nijak nepoškodí, ve smyslu že by na hře tratili. Vydávat nehotové hry a rozbité produkty se dnes speciálně v herním průmyslu vyplácí a CD Projekt se k tomuto trendu jasně přidal …  

Bude mít hodně práce, pokud si chce alespoň trochu napravit reputaci, kterou takhle hloupě zahodil. Splnit co sliboval, že hra mít bude. Opravit a hlavně dodělat vše, co nefunguje nebo úplně chybí, bude trvat ještě hodně hodně dlouho. I stávající verze hry je nepochybně zábavná a paradoxně je lepší než 9 z 10 her, které jako hotové tituly dnes vychází. Takový nepopiratelný kvalitativní tvůrčí talent CD Projekt má. Bohužel, zakladatelé firmy si čuchli k velkým penězům, korporátnímu fungování a lísání se k investorům. Najednou je kvalita hry, kterou vydávají, přestala zajímat a korporátně speciálně režírovaná a stříhaná zjevně neupřímná omluvná videa, jsou toho dokladem. Ano, slibují nápravu. Ale sliby nic nestojí.

Pokud by CD Projekt chtěl skutečně napravit situaci, následoval by příkladu SONY, která hru ze své PlayStation platformy odstranila. Tedy hru by stáhl z prodeje ze všech platforem, jakkoliv obtížné to je. Nebo minimálně by přestal tvrdit, že tohle je hra ve verzi 1.něco a nazval to tím, čím to je skutečně. Maximálně beta verze 0.7, či hra v předběžném přístupu apod. Zda ji doporučuji? Určitě, protože i za ty peníze a více jak 100 hodin hraní, jsem se skvěle bavil. Jakkoliv vás prostě současný stav hry fackuje a zklamává neustále na každém kroku v ní. Ovšem doporučuji tuhle hru v tuto chvíli jen na 1 zahrání a průchod, a pak ji na dlouho odložit. Tak do roku 2022. To je podle mě realistický termín, kdy po plném vývoji může být hra skutečně hotová. Je na ní vidět um a zájem řadových vývojářů, je na ní vidět ten potenciál a zdravé základy.

Skvělou práci dělá vydavatel v ČR, který takhle rozsáhlou hru opatřil i kompletními českými titulky, což se dnes už moc nedělá. Prostě na téhle hře pracuje velké množství šikovných lidí a výsledek bude stát za to. Až bude hotový! V současné chvíli dávám hře hodnocení 70%, které přesně odpovídá tomu, na kolik % je nyní hra maximálně hotová. A moc se těším, až si někdy v druhé polovině roku 2022 zahraji Cyberpunk 2077 v té podobě, v jaké měl skutečně vyjít. Tedy doufám, že korporace jménem CD Projekt nás znovu nezklame …

Hodnocení (prozatimní) Cyberpunk 2077: 70%

Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům:

 

 

Hra odehrána na sestavě:

  • Procesor: AMD RYZEN 9 5950X
  • Základní deska: ASUS ROG CrossHair X570 HERO Wi-Fi
  • Grafická karta: AMD Radeon RX 6900 XT 16GB
  • SSD: Gigabyte AORUS Gen4 2TB SSD PCIe 4.0 NVMe
  • RAM: KIngston HyperX FURY 32GB (4x 8GB) DDR4 3600MHz
  • OS: Windows 10 PRO 64-bit
  • Monitor: BenQ 32“ BL3200 series 4K IPS

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-04 02:48:08
avatar
Jako mě přijde uplně nejzásadněšní problém to, že když vyšel Witcher, tak to byla bomba od začátku, všichni to milovali a bude to už legenda na vždycky. ... Cyberpunk, ... jo není rozdhodně špatnej, ale ................................ furt jsem to nedohrál, ... což vypovídá o všem.
Jerrow [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-04 08:55:28
avatar
Já třeba nedohrál ani W3, z mého pohledu strašně nudná a vleklá hra. Dal jsem tomu 10-15 hodin a pořád to byla nuda. Tohle jsem hrál 2 večery a už znova nezapnul. Radši jsem znovu projel Dead Space a Mass Effect a vím, že si to zase zopakuji, protože ta hra má děj a pořád se tam něco děje.
CP sice vypadá celkem dobře, ale nesmí se zapnout zmiňované DLSS, to pak některé textury věcí vypadají, jako by to někdo poblil. RT toho taky moc nepřidá kromě polovičního fps a sem tam nějakého hezčího odlesku... Za mě velké zklamání...
Araya [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-04 08:58:56
avatar
Přesně W3 jsem udělal všechno co se dalo, vedlejší mise nasbíral armory a 105 hodin jsem tam strávil paráda. V Cyberpunku jsem byl dve hodiny a už jsem to nepustil. Vůbec mě to postapo prostředí nesedí.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-05 13:40:25
avatar
Post-apo vypadá jinak .. tohle prostředí velkého města apod. asi není po apokalypse (jako např. Fallouty apod. hry) ... stačí pohledat wiki definici .. cyberpunk je subžánr science fiction, který je zasazen do futuristického prostředí a je charakteristický „kombinací společenské spodiny a pokročilé technologie“.[1] Kontrast vytvářejí technologické a vědecké vymoženosti jako umělá inteligence a kybernetika společně s rozpadem společnosti či zásadní změnou ve společenském řádu.... ale vím jak to myslíš, já tuhle pseudo-future tematiku taky moc nemusím... navíc mě vadí přehršel těch růžovoučko-fialovoučkejch barev na všem všude možně... ale to je prostě cyberpunk styl
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-04 16:57:49
avatar
W3 jsem hltal a dohral, Cyberpunk mi lezi na disku a nejde mi nejak naskocit na vlnu pareni, nevim jestli to opravy vyresi protoze me hrozne irituje inventar a nejde mi vytvorit sympaticka postava ... mozna to zkusim po druhe velke oprave jeste jednou od zacatku, nicmene nevim jestli me to chytne, takovej The Outer Worlds me treba pohltil daleko, daleko vic.
friťák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Souhlas 2021-03-04 09:30:42

DD vystihl úplně přesně to jak to mám já. Je to rozbitá hra, ale i přesto... Mě neuvěřitelně bavila, než jsem dohrál. 10/10 a zároveň 5/10

Moc bych si ji chtěl zahrát znovu, ale musím počkat než to fixnou, takže souhlas 1x a čekat Každopádně každému doporučím to ve slevě koupit...
Alienware [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-04 09:56:26

Já hrál CP pár hodin. Na hru jsem byl neskutečně natěšený, hlavě na slibovanou grafiku. Přestal jsem i sledovat nejnovější trailery a gameplaye před vydáním, abych si nekazil zážitek.

Konečně hra vyšla, nainstaluji, celý nažhavený pouštím, nastavým vše na max i s RT a po spuštění si hned řeknu...co to kurva je?

Grafika fakt strašná, bugů jsem měl absolutní minimum...začal jsem pátrat, proč je tak nemoderní a našel info o tom, že jde o původní engine z Witcher 3.

Dal jsem tomu pár hodin, ale zklamání z grafiky nepřešlo...pak se dostavilo zklamání z jízdy, pocitu ze střelby a taky hlavně z toho, že nebyl žádný důvod ničit prostředí.
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-08 10:37:57

Klasický efekt přehnaného očekávání. Jinak za mě dojem podobný. Dnes poměrně staré GTA5 prostě vypadá líp (možná je to pohledem 3 osoby) a stejně tak remake Mafie 1 na mě působí lépe. A stejně je i to všechno jedno, protože stejně 90% mého herního času vyplňuje FIFA A tu rozjedu na 60FPS s plným vyhlazováním ve 4K na počítači s prvním A10 a podtaktovanou RX570 4GB.
DandaH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-04 11:26:47

Já jsem zatím na začátku, teď jsem to koupil asi 3 dny zpátky. Grafika vizuálně celkem ok, sem tam je tam ale vyšší frametime a trochu to trhne. Nastavovat např. po každém spuštění znova jazyk mě nebaví, ale zatím jsem naštěstí nevypozoroval tolik bugů, tím ale netvrdím, že tam nejsou, jen jsem je ještě neobjevil. 1440p, 5900x + 6900xt. Zatím mám odehráno max 3-4 hodiny . Jinak s recenzí souhlas
Oldis22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jazyk hry 2021-03-04 21:19:54

uprav si jeden soubor ve slozce hry
pak budes mit cestinu uz naporad a pri kazdem zapnuti..
DandaH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-05 10:40:37

Jj uz jsem pogooglil diky
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-05 13:43:14
avatar
Pokud máš vyšší frametime a trhne to.. zjevně nemáš zaplý freesync a locknutý frames pár snímků pod refreshrate monitoru A nebo je to taky rozbitý engine ...
us1rev [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Stale neopraveno?! 2021-03-12 09:36:50

"Nastavovat např. po každém spuštění znova jazyk mě nebaví"

Tuhle drobnost doted neopravili? To je k placi... CP mi lezi na disku od vydani a presne toto me s..e natolik, ze uz jsem to nezapnul. Kazdopadne vidim tu v odpovedich, ze si lze pomoci sam... tak to asi zase zkusim. Holt klasicky overhype na hru... clovek cekal vic, mnohem vic..
8vasa8 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-04 13:53:15

Po Mass Effect Andromeda jsem se zapřísáhnul, že už nikdy nekoupím nic v předprodeji ale hype byl takový, že jsem u Cyberpunku podlehl.

Zejména za to mohla skutečnost, že jsem minulý rok zahrál (a přečetl) všechny Zaklínače a byl jsem z toho neskutečně nadšeny, samozřejmě hlavně z trojky.

Cyberpunk jsem refundoval po pár hodinách hraní a nechystám se na to v nejbližší době...
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-04 15:53:05
avatar
počkám si, až to opraví, dodají poškrtaný obsah, dodají DLC a bude GOTY edice za 5€, pak to koupím
tzn zimní slevy na steamu 2021 nebo 2022
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-04 19:22:58
avatar
Tak to uz bude mozna i Starship litat
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-04 21:33:50
avatar
To spíš tak 2025.
Koukni kdy se dostala GOTY edice Witcher 3 ve slevách na 15€...
TomasToldi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cyberbug 2020 2021-03-10 23:25:40
avatar
No konečne niekto kto nedal hre 10/10 pretože to proste nejde. Presne ako píšeš Witcher III milujem preto som ju prešiel aj s DLC na 100% až trikrát. Preto som sa tešil na ďalší počin od týchto vývojárov. Ale musím povedať že ešte som nebol takto sklamaný zo žiadnej hry to ani z AC Unity som nebol takto smutný. Po 8 hodinách hrania už ju nebudem hrať, pretože to nadšenie už nieje. Škoda moje hodnotenie 5/10.
joyster1787 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-11 17:53:57
avatar
Hru som prešiel ešte v januári. Fakt famózna hra aj grafika. Keď vypnem DLSS 2.0 ! Ale súhlasím s tebou nedorobok to je stále aj po najnovšom hotfixe12 na PC.

Musím sa ešte vyjadriť k DLSS 2.0 o ktorom tu často píšeš, že je to mazanica... Musím ti dať v tomto za pravdu a kto to nevidí mal by navštíviť očného lekára lebo zjavne má problém so zrakom... Na Cyberpunk 2077 zapnem DLSS 2.0 kvalita nastavenie a furt to mazanica je. Menšia ako na tých ostatných nastaveniach ale stále je a je to jasne a zreteľne vidieť hneď na prvú šupu. Je to dosť veľký rozdiel, ktorý vidím bez nejakého podrobného skúmania... Pri Control napríklad ten rozdiel až tak nevidím ale u CP to vidieť brutálne... Za mňa DLSS až takou výhodou nie je a RT nepoužívam vôbec, strata výkonu pre pár detailov navyše, ktoré treba ešte aj skúmať v statickej scéne mi nestojí... Takže hold kto vidí výhodu v DLSS a RT u Nvidie nech sa páči ale ja nebudem zapínať RT pre pár síce pekných detailov, ktoré ale rozdiel vo výslednom obraze neurobia. Určite nie taký aby si ho hneď každý všimol a povedal si wow... Kým neporovnávate DLSS a hneď ho automaticky zapnete pri každej hre kde sa to dá tak fajn je to prínos Len si potom to DLSS už nevypinajte lebo ten rozdiel je vidieť. A mne to na mojej RTX 3080 vadí. Po týchto zisteniach ma už DLSS ani RT vôbec nevzrušujú a nemám problém do budúcna aj s Radeonmi...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!