ASUS ROG Delta S – TEST a RECENZE nových nejlepších univerzálních USB sluchátek na trhu?
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 04 březen 2021
alt

 

 

 

 

  • ASUS ROG Delta S – TEST a RECENZE

                       nových nejlepších univerzálních USB sluchátek na trhu?

Před zhruba 2 lety ASUS všechny překvapil headsetem ROG DELTA. Všichni čekali další herní USB headset s průměrnou ničím z davu nevybočující kvalitou zvuku, protože prakticky všechna USB sluchátka na trhu používají stejné integrované zvukové základy. Jenže ASUS překvapil. Jeho ROG DELTA s DAC ESS 9218 vytvořily kategorii samy pro sebe. Nejlepší USB headset na trhu s obrovským náskokem.

Kvalita zvuku dokonce srovnatelná se slušnějšími zvukovkami a headsety. Samozřejmě pořád je to kompromisní řešení, takže na čistě Hi-Fi řešení to pochopitelně nemá, ale ty jsou pořád cenově a účelově úplně jinde. To Delta jsou typický herní/univerzální headset, takže vedle PC je klidně připojte ke konzoli či telefonu, a získáte kvalitu zvuku, kterou prostě jinak přes jejich běžné zvukové výstupy mít obvykle nemůžete.

Proč o tom mluvím? ASUS nám poslal na test inovovanou verzi ROG DELTA S, která je tak generačním nástupcem předchůdce. A tak jsme se na něj rádi podívali. Co se změnilo?

  • ASUS ROG DELTA S (2021) vs ROG DELTA (2019)

Samozřejmě některé věci ASUS nezměnil. Jde především o ten „herní design“, výrazně tvarování náušníků a opravdu zářivé super-kvalitní RGB podsvícení. ASUS nicméně přeci jen na konstrukci trochu zapracoval. Nová generace je o něco pevnější, ale současně lehčí. A to poměrně výrazně. Z 387g spadla hmotnost na 300g.

Co zůstalo a bylo vylepšeno je právě ten integrovaný zvukový modul. ESS 9218 nahradil nově ESS 9281 PRO, nicméně technicky je to jedno, a to samé řešení. Změnilo se jen pár komponent, a to ani ne proto, že by ASUS nutně chtěl, ale že spíše musel, protože současné potíže ve výrobě určitých součástek zasáhly všechny. Ani papírově tam není rozdíl v ničem. Až na jednu věc. ASUS výrazně zapracoval na ovladačích a software. Mikrofon má nově ten šikovný a velmi funkční AI systém potlačení hluku a vylepšení zvuku.

Co zůstalo je obecná univerzalita. Tohle není jen headset k počítači (ať desktopu nebo notebooku). Headset nabízí Type-C i redukci na Type-A, takže jej lze zapojit také k telefonům, a také k herním konzolím, které jinak nedokáží nabídnout kvalitní zvuk podobné úrovně.

Podívejme se tedy na vylepšený model podobněji …

 

 

  • Headset

Balení jde v současném stylu ROG periferií společnosti ASUS. Takže parádní pevná krabice se všemi informacemi apod.

Uvnitř je vše dobře zabaleno. Kromě headsetu je zde také příslušenství. To znamená druhý výměnný pár náušníků z prodyšného látkového materiálu, prodlužovací redukce z Type-C na Type-A a odnímatelný mikrofon s 3,5mm jackem.

Samotná sluchátka mají opět ten poměrně výrazný tvar náušníku do tvaru „D“. ASUS trochu změnil konstrukční materiály některých prvků, headset je také nově celý laděný do černa. Pozměněna byla konstrukce mostu, který má nyní vycpávku.

Headset je také znatelně lehčí, když váží jen 300g, zatímco starší verze měla 387g. To je dost rozdíl vzhledem k tomu, že to na jinak téměř stejné konstrukci není nikde moc poznat, že by ASUS někde na něčem šetřil. Kvalitativně patří k nejlepším „plastovým“ headsetům.

Odnímatelný mikrofon je flexibilní a má červenou diodu na konci, což je stejné, jako u předchozího modelu. Výrazné RGB podsvícení náušníků také zůstalo. Stejně tak máte možnost měnit náušníky. V základu jsou osazeny kožené, ale v příslušenství najdete také prodyšné látkové.

Co bohužel zůstalo je pouze 1,5m dlouhý kabel s USB type-C zakončením. Ten je opletený. Veškeré ovládací prvky jsou na levém náušníku (hlasitost a podsvícení). V příslušenství je ještě pogumovaný 1,5m dlouhý nástavec, ale už jde o redukci z Type-C na Type-A konektor.

A jaký je tedy v praxi?

 

 

  • V praxi – kvalita zvuku, ergonomie a fungování

Co zůstalo je opravdu plochý zvuk v základu. Pokud tyhle sluchátka jen připojíte k PC bez instalace ASUS ARMOURY CRATE aplikace, budete marně hledat středy, výraznější basy a vůbec zvukové detaily. Je to sice pořád lepší než obvyklá zvuková kvalita USB sluchátek, ovšem opravdu moc nechápu, proč má ASUS výchozí režim „plochý“ tak se opravdu jmenuje, přímo nastaven.

Po instalace ARMOURY CRATE se vám zpřístupní možnosti individuálního nastavení zvuku, ale i RGB atd. Nicméně právě ty možnosti nastavení zvuku jsou klíčové. Stačí přepnout režim zvuku, zapnout výraznější basování, čistší hlas apod. a ROG DELTA názorně ukáží, proč jsou pravděpodobně nejlepším USB headsetem na trhu.

Ano, kvalita zvuku není plně srovnatelná s extra zvukovkami. Osobně používám ASUS Essence STX II, což je vyloženě Hi-Fi řešení, a to prostě dokáže nabídnout cvičenému sluchu výrazně více. Ale také za výrazně vyšší cenu a jen ve formě PCIe karty do PC. Nicméně ROG DELTA jsou o té univerzalitě a faktu, že ten integrovaný zvuk mají v sobě. A kvalitativně, prokreslením všech hladin, jasem středů i výšek a solidními basy jsou na míle před drtivou většinou USB headsetů s obvyklými integrovanými zvukovkami. Pochopitelně na čistě Hi-Fi řešení a sluchátka pořád nemají, ale také tohle není Hi-Fi headset. Pořád je celková bohatost zvuku trochu nižší, některé detaily chybí, a prostě je to dobré, vynikající pro běžné ucho, ale náročnější posluchač rychle odhalí nedostatky a fakt, že tohle je prostě pořád mainstreamový univerzální USB headset.

DELTA S proti starší verzi přinášejí několik vylepšení. Osobně bych řekl, že o něco lepší jsou basy, minimálně není problém je v ARMOURY CRATE poladit tak, že jsou opravdu slušně prokreslené, tak akorát, a ne zbytečně dunivé. To u předchůdce bylo o něco složitější. Ale ve výsledku není ta kvalita zvuku výrazně odlišná. Opravdu to jde na vrhu hlavně SW vyladěním jednotlivých profilů a funkcí.

Asi největší praktické vylepšení se týká mikrofonu, který získal AI potlačení hluku a vylepšení hlasu. Tuhle funkci ASUS přidává i na novější kvalitní základní desky a další své produkty a je to opravdu znatelné vylepšení ukazující sílu AI a softwarového zpracování zvuku obecně. ASUS totiž vlastně fyzicky a technicky jinak samotný mikrofon nezměnil, přesto je výsledek v praxi znatelně lepší.

  • Ergonomie

Pokud jde o ergonomii, tak největší přínos je obecně v tom, že DELTA S je lehčí a má příjemnou vycpávku pod obloukem. Headset tedy sedí o něco příjemněji na hlavě a vůbec nijak netlačí. Samotné náušníky jsou sice dostatečně hluboké, ale jsou poměrně úzké, takže pokud máte nějak větší uši, budete o nich vědět :).

Nicméně jsou pohodlné, jak ty měkoučké kožené, tak prodyšné látkové, které můžete snadno vyměnit. Z hlediska ergonomie mám vlastně jedinou výtku, a to je délka toho základní Type-C USB kabelu. Jen 1,5m je prostě málo. 3m to mělo být minimálně + ten 1,5m adaptér na Type-A.

Takže k závěrům …

 

 

 

  • Závěr a hodnocení

ASUS ROG Delta S nejsou už žádnou revolucí, ale jednoznačně mírnou evolucí předchůdce. A proč také ne, když už původní DELTA z roku 2019 se velmi povedly. ASUS tak zapracoval na detailech. Fyzicky došlo k úspoře hmotnosti, kdy 300g je opravdu znát proti 387g předchůdce. To se odrazilo v příjemnější nošení, kdy o nich prakticky nevíte.

Zachován byl ale celkový výrazný styl. Nově jsou jen tmavší. Zůstalo opravdu parádní, výrazné RGB podsvícení, které lze samozřejmě libovolně nastavit. Ale jednoduše třeba i vypnout tlačítkem. Pohodlné jsou i náušníky opět s výměnnou sadou látkových proti základním koženým.

ASUS zapracoval na software, přidal šikovný AI systém potlačení okolního hluku a hlasových vylepšení mikrofonu, což je asi nejvýraznější praktický zvukový rozdíl proti předchůdci. Kvalitou zvuku celkově jsou si headsety velmi podobné, snad jen u novinky je snazší nastavit správně basy apod. Výsledkem je prostě nejlépe hrající USB headset s vlastní integrovanou zvukovkou na trhu. A to s takovým rozdílem, že ROG DELTA/DELTA S jsou kategorií sama pro sebe.

Nicméně pokud nechcete zrovna tahle sluchátka, ale jste odkázáni na nějaká obyčejná, a hlavně obyčejný integrovaný zvuk přes 3,5mm jack na nějakém běžném notebooku apod., nabízí ASUS možnost pořídit nově ROG CLAVIS, což je DAC převodník s integrovaným ESS 9281, tedy vlastně tím stejným zvukovým řešením, který mají DELTA sluchátka. Můžete na ně pak snadno zapojit jakákoliv 3,5mm sluchátka a bude to hrát. I CLAVIS má také systém AI vylepšení zvuku a odfiltrování hluku pro mikrofon apod. Je pro Type-C zařízení/má Type-A redukci a kompatibilní je také s PC, Mac, PS5 i Nintendo Switch.

Samozřejmě kromě toho můžete svá ASUS ROG sluchátka doplnit šikovným stojanem, s integrovaným USB HUB a také bezdrátovou nabíječkou pro váš telefon. ROG Throne QI jsme nedávno také testovali.

  • Závěr

Co také zůstalo stejné s předchůdcem je asi největší nevýhoda DELTA S/DELTA sluchátek. A to je cena. Jsou to sice jasně kvalitou zvuku nejlepší běžná USB sluchátka/headset na trhu, ovšem nic jiného ani neočekáváme, když stojí značných 5199 korun vč. DPH. Prostě ta cena je docela vysoká a určitě mnohé odradí. Na druhou stranu nejsou zdaleka nejdražším headsetem v nabídce ASUSu, ale hrají prakticky vzato nejlépe. Pokud se tedy cenou odradit nenecháte a sháníte opravdu kvalitně hrající USB sluchátka, tak máte vybráno.

Není to samozřejmě Hi-Fi řešení, ale i náročnější uživatele dokáží překvapit, speciálně pokud máte zkušenosti s jinými USB headsety. Tohle je zkrátka samostatná liga na poli integrovaných USB řešení. Univerzální headset, designově samozřejmě jasně orientovaný hlavně na hráče. Každopádně za nás můžeme DELTA S maximálně doporučit, je to asi jediný USB headset, který bych zvukově akceptoval i já na používání, co si na kvalitu zvuku jinak potrpí a je zvyklý. Jako headset je rovněž velmi pohodlný a dobře udělaný, nově potěší nižší hmotností. Jedinou praktickou výtkou je tak poměrně krátký ten základní USB Type-C kabel. Hlavní síla je jinak stále hlavně na PC platformě a všude tam, kde lze nainstalovat ARMOURY CRATE, protože jen s ní lze dosáhnout té kvality zvuku, o které mluvíme. Bez ní to v základu není ono, tak pozor na to.

Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Ingott [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zklamání 2021-03-06 09:38:35

Navnaděn nadpisem jsem se s chudí dal do čtení recenze. Ve výsledku jsem ze sluchátek velmi zklamán. Jakš tak poslouchatelné bez nároku na kvalitní poslech hudby jsou pouze s velkým dorovnáním jejich nedokonalostí v nějaké proprietární aplikaci. To znamená s připojením mimo počítač s tímto softem nepoužitelné. To mají být kvalitní „univerzální“ sluchátka za více jak 5 tisíc? Díky za recenzi, alespoň vím, že tudy cesta pro mne nevede.
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Sluchátka + DAC 2021-03-06 13:29:36
avatar
Pokud někdo chce kvalitní zvuk, tak si koupí nějaký DAC a k tomu nějaký slušnější studiový sluchátka (do těch 5k se vejde s přehledem) a ne tuhle opičárnu
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-06 17:35:28
avatar
Přesně to jsem před pár lety udělal a od té doby vím, že herní headset už mi do baráku nesmí.
Studiová sluchátka AudioTechnica cca 2200,- a k tomu Modmic cca 1000,- a je to kvalitou úplně jinde.
Pokud člověk nemá kvalitní zvukovku nebo potřebujet USB, tak může jít cestou Dragonfly Black za cca 2400,- a zvukově bude určitě alespoň o kategorii výš.
Jediné co nebude mít, je to AI odrušení hluku z mikrofonu...
A taky nebude mít ten cool vzhled s RGB;-)
Ingott [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-07 13:18:26

Proto jsem se taky na recenzi těšil. Domníval jsem se, že když se skloubí zvukově a hudebně perfektní sluchátka (a že jich v ceně do 4 tisíc je dost na výběr) s kvalitním DACem, dostanu za 5 tisíc perfektní univerzální produkt. Na doma samozřejmě DAC, ale na cestování, chatu apod. by se kvalitní sluchátka hodila. Kdo by se pořád tahal s krabičkami (DAC, adaptér,..,), když bych mohl mít jen ta USB sluchátka.
Bohužel, recenze oslavuje sluchátka s mizernými měniči, kde se ta nekvalita musí softwarově napravovat. V životě by mne nenapadlo koupit si sluchátka (ani repro), kde musím neposlouchatelnou "kvalitu" vyrovnávat korekcemi a jinými obezličkami, abych dostal alespoň průměrný zvuk.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-07 13:31:15
avatar
jak víte že jsou mizerné měniče? Jak se u USB sluchátek s vlastním integrovaným DAC a SW k tomu, dají vyzkoušet ty měniče samostatně a obejít ten jejich integrovaný zvuk a profily k tomu přidělané?

ASUS má prostě ve výchozím stavu nastavený profil "plochý" bez i s nainstalovaným SW, ale dá se to pomocí toho SW změnit na jiný profil se kterým hrají mohem lépe ... to těžko něco vypovídá o měničích, natož aby je to měnilo ...
Coko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-07 16:51:04

Citace:
ASUS má prostě ve výchozím stavu nastavený profil "plochý" bez i s nainstalovaným SW,

I kdyby to byla 1000x pravda, připadá vám, že bez nainstalovaného SW je toto chování a řešení (implementován plochý profil) adekvátní pro tuto cenovou hladinu produktu? Neměl by v základním nastavení spíše přes interní zvukovku procházet zvuk tak, jak do ní digitálně vchází?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-07 17:00:35
avatar
pokud se to dá změnit, jako že ano, tak to nevadí ... ale samozřejmě ASUS by pro své vlastní dobro měl mít nastaven výhcozí ten nejlepší nejprokreslenější profil ... proč nemá, já nevím. Nicméně pokud lze nainstalovat na zařízení tu jeho aplikaci, není to žádný problém ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-07 15:15:16
avatar
ano to je zcela regulérní možnost a cenově by to vyšlo nastejno ... nicméně to prostě není pointa tohoto produktu ;)
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-09 08:32:33
avatar
Na mě vždycky podobná sluchátka působí tak, že pointa je asi taková, aby to blikalo a vypadalo hezky s tunou balastu okolo.. jen to stojí 5k přitom ten základ je v podstatě tak za pár stovek
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-06 17:54:37

Vzpomeňte na pecky z tržnice a na tehdá omezený trh. Teď máte možnosti otevřeného výběru v post-apo kapitalistickém světě.
Coko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-06 20:46:06

Mne tady ty recenze snad nepřestanou udivovat :-) Po připojení k PC bez aplikace zvuk na hov.. , ale po nainstalování aplikace a zaškrtnutí pár voleb a posunutí pár hejblátek jsou z toho nejlepší běžná herní sluchátka na trhu? Děláte si prdel? Za 5199kč? Když už se nabízejí softvérové debility co jen oblbují mozek, proč když si za ně výrobce říká doslova raketu aspoň do té USB zvukovky neudělají pevný profil eqvalizéru co by srovnal frekvenční charakteristiku a sluchátka hned po zapojení prostě "hrály" .
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-06 20:55:36
avatar
mě zase nepřestanou udivovat vaše myšlenkové pochody ... není ta SW utilita pointa každých lepších USB sluchátek??? Takže když mají sluchátka aplikaci, která umožňuje přenastavení zvuku máme ji ignorovat? U USB sluchátek je prostě tne zvuk vždy digitální! Takže SW debility jsou tam vždy ať je vidíš nebo ne a máš nebo nemáš možnosti upravit charakteristiky ...

prostě ony z nějakého důvodu mají jako výchozí profil nastavený "plochý" (doslova) tak je to pojmenováno ... a bohužel to přesně odpovídá charakteristice zvuku. je plochý ....

stačí ho přepnout na hudební profil, přidat zvýraznění basů a hlasů (obojí je snadné a přehledné) a hrají skvěle (na USB model) ... nevím proč to tam má ASUS ve výchozím stavu a "plochý režim", ale nic to nemění na sluchátkách jako takových, když se to prostě přepnout na lepší snadno dá ...

fakt vás nechápu ... součástí USB sluchátek je i aplikace pro jejich ovládání je to digitální zvuk a SW debility co oblbují mozek jsou tam tedy vždy, takže samozřejmě ji bereme v potaz ... v čem je konkrétně problém .... ?
Coko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-07 12:39:51

Lepších USB sluchátek? Pokud se na to koukám z hlediska principu, tak jediný rozdíl mezi sluchátky s jackem a sluchátky s usb připojením je ten, že usb sluchátka mají zvukovku v sobě zatímco sluchátka s jackem využívají tu, co je v PC a nebo někde externě na stole. Z hlediska fungování vůbec není podstatné jaký zvukový řetězec je bude krmit. Ale dle vaší logiky by po odinstalování aplikace / driverů měl být zvuk poloviční / mizerný. Všechny takto fungujíci produkty jsou mizerné produkty. Díky USB portu ztratí na své univerzálnosti zapojit je kamkoliv, navíc s cenou jako kráva, a jako zákazníka mně mají nalákat vlastně čím když samy o sobě bez podpory hejblátek v softu hrají mizerně? Aby jste mne pochopil, za 5199kč se jedná o sluchátka, jejichž audio kvalita (měničů) odpovídá zvuku před nainstalováním aplikace (tzn. zlomek skutečné ceny) a k výsledné kvalitě pomáhá USB zvukovka s aplikaci v hodnotě pár stokorun! A tohle mi chtějí prodat? K tomu profilu “flat”. Pořádná sluchátka (s kvalitními měniči), žádný profil nepotřebují. Tzn. už před uživatelsky nastavitelný věci v softu ekvalizéru včetně jejich profilů, bych si představoval pevně upravenou frekvenční charakteristiku tak, aby to nehrálo po zapojení jako o několik tříd levnější šunt, zde se totiž toto využití přímo nabízí, protože jejich měniče prostě stojí za starou bačkoru. Aspoň by to nebylo tak okaté.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-07 13:32:42
avatar
to je těžké bavit se s někým, kdo nechápe, že SW je tam vždycky, a že ASUS tam má prostě nastavený určitý základní SW profil, který ovšem vůbec nic nevypovídá o kvalitě samotných měničů ....

Pořádná studiová sluchátka s kvalitními měniči obvykle nejsou univerzální USB sluchátka jako tento model ;) proto SW nepotřebují a nemají žádný vlastní integrovaný DAC/zvuk.... já nevím jak by hrály tyhle bez toho integrovaného DAC a SW na kterém to jede, protože není možné tyhle věci obejít a připnout jen ty samotné měniče přes 3,5mm jack ...

možná kdyby ste si tyhle sluchátka vyzkoušel proti jiným USB sluchátkam, věděl byste, o čem je řeč ...
Ingott [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-07 14:08:49

Pokud se v softu přehrávače a DACu vypnou všechna vylepšovátka a ekvalizér srovná do nuly, dostanu na jeho nf analogovém výstupu základní referenční zvukovou kvalitu, kterou je mi schopen DAC poskytnout. Ještě jsem neviděl test zesilovače, přehrávače, DACu apod., kde by recenzent musel zvuk zásadním způsobem vylepšovat, aby se dal vůbec poslouchat a toto uváděl za výhodu produktu.
To samé u sluchátek. Vždy se testují v maximální kvalitě zvukového signálu, který je dostupný, aby se dala posoudit jejich kvalita. Po jejich připojení např. k mobilu, počítači apod. pak už většinou posuzujeme, o kolik méně kvalitní zvuk poskytují tato zařízení.

V případě tohoto Asusu tu pak máme naprosto mizerný DAC, nebo měniče sluchátek (nebo oboje). Protože je podstatně těžší a dražší vyrobit kvalitní měniče, tak spíše věřím na mizerné provedení měničů. Nutnost používat ekvalizér a jiná vylepšovátka, aby sluchátka trochu kvalitně hrála rozhodně není důkazem jejich kvality - spíše naopak.

Zajímalo by mne, jak by vaším testem prošly sluchátka připojená přes ROG CLAVIS (či jiný DAC), která by hrála naprosto tragicky a pro trochu poslouchatelný zvuk by vyžadovali divoké hrátky s ekvalizérem a zapnutí nějakých zvukových efektů v přehrávači. Věřím, že by naprosto propadly.

Kutil Tim by možná mušli rozebral, aby se dostal na výstup DACu a zkusil by samotná sluchátka na externím DACu. Pak bychom se dozvěděli, kde je pravda.

To že jsou na trhu ještě horší sluchátka neznamená, že se musí tyto chválit, i s ohledem na jejich cenu.
Univerzální USB sluchátka pro mne znamenají, že spojují kvalitní DAC a kvalitní měniče. Anebo nekvalitní za pár stovek. Pode toho, co hledám. To už je pro univerzálnost lepší kombinace kvalitních sluchátek a jednoduchého DAcu jako ROG CLAVISu - mám jak 3,5" jack, tak USB a to v kvalitě, jakou chci.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-07 15:03:18
avatar
já mám ten DAC CLAVIS .. a mohu říci, že rozdíl mezi sluchátky na něm je jasně detekovatelný mezi různými 3,5mm sluchátky a také mají profil Plochý, který ze všech dělá "leklé ryby" jedno jak kvalitní ta sluchátka máte ... a DELTA S hrají na USB sluchátka výborně, stačí přepnout ten výchozí profil z "plochého" ... kvlaitativně jasně předčí běžné integrované zvukovky na deskách v noteboocích apod , a měniče DELTA S jsou natolik kvalitní, že to rozhodně neshazují ...

recenzent nemusí nic nějak složitě vylepšovat, v tom SW ty přepínače jsou jednoduše přehledné a dostupné bez nějakých hlubokých znalostí, nemusíš si hrát se žádnými ekvalizéry ....

Ono je opravdu těžké se bavit s někým, kdo DELTA S viděl jen na obrázku a myslí si, že testovat USB sluchátka je nutné bez ovladačů, bez profilů protože pak údajně bude znát rozdíl v kvlaitě měničů .... a nejlépe je rozebrat a začít tam pájet extra kabely a obejít jejich DAC apod. Kam na takové věci chodíte, to prostě nedává žádný smysl ze žádného pohledu ....

Takže vám to řeknu abyste to pochopil i vy:

Pokud máte sluchátka s audio jackem bez vlastního DAC, tak můžete skutečně testovat jen jejich měniče a porovnávat různé modely za stejných podmínek mezi sebou jen pokud jde o ty měniče v závislosti na tom k jaké zvukovce to připojíte. Proto mám a osobně používám pro všechna sluchátka stejnou zvukovku ve stejném nastavení = ASUS Essence STX II, která opravdu dokáže rozdíly mezi sluchátky zvýraznit ...

Pokud máte ale sluchátka jako ASUS DELTA S, tedy USB sluchátka s vlastním DAC a zvukovkou a k tomu přislušející ovladače, profily atd. Musíte to hodnotit jako kompletní produkt, protože nemůžete ten jejich integrovaný DAC prostě obejít. Navíc to nedává smysl ho nějakým bastlením obcházet, nikdo to tak používat nebude. Takže naše recenze hodnotí ASUS DELTA S jako celek, včetně kvality zvuku s výchozím profilem, tak s vyladěním a především hodnotíme tahle sluchátka v kontextu a přímém porovnání s desítkami jiných modelů, které jsme v redakci za ty roky měli a testovali ...

nicméně nemá smysl hodnotit USB sluchátka jen podle jejich výchozího profilu, protože to už je prostě profil, který lze přenastavit změnit apod. a nevypovídá nic o celkové kvalitě sluchátek ... vždycky u USB sluchátek testujeme profily a ladění abychom našly to zvukově nejlepší a podle toho celý produkt hodnotili ... nemůžete prostě oddělovat u USB sluchátek jednotlivé prvky celku ....
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-09 08:27:16
avatar
V tom případě ale testuješ SW sluchátek, nikoliv HW ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-09 17:10:59
avatar
nesmysl ... jak by USB sluchátka fungovaly bez SW? Ten nemusíš mít pro sluchátka s 3,5mm jackem, ale USB sluchátka vždycky budou pod nějakým SW to je jejich pointa ... takže to testuji jako celek. nemůžeš prostě u USB sluchátek otestovat měniče zvláš´t jako u 3,5mm sluchátek, protože ty měniče jsou schované za vlastní elektronikou a DAC ovládanou SW ....

kromě toho u USBG sluchátek je přeci SW součástí toho produktu .... a když budeš mít dobrý SW ale mizerná sluchátka, tak z toho dobrý zvuk stejně nedostaneš ...

u 3,5mm sluchátek bez vlastního DAC můžeš skutečně porovnávat jen ta sluchátka, speciálně když jako já ty desítky modelů co se u nás objevují srovnávám na stejné zvukovce se stejným nastavením.

Ale u USB sluchátek? Měniče jsou stejně podstatně jako integrovaný DAC a speciálně mezi těmi integrovanými zvukovkami jsou značné rozdíly a SW k tomu je jeho pevnou součástí ... bez něho to nefunguje.
Coko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-07 14:37:07

Je těžké se bavit s někým, koho pohltil komerční průmysl natolik, že nechápe co se mu zde vysvětluje. Nikde nepopírám sw absenci tak, jak jí chápete vy z mých příspěvků. Zvukovka v pc, i externí zvukovka i zvukovka v usb potřebují drivery / soft pro správnou funkci, to je jasné. Je úplně jedno kde se zvukovka nachází! Ostatně externí zvukovka je také dost často USB, stejně jako tato ve sluchátkách Asus. Napájení ji poskytuje USB port a proto kvalita měničů odpovídá zvuku, které vám sluchátka poskytnou bez podpůrných featurek. Zní vám to logicky? Jako důkaz navíc je onen vámi zmíněný profil “flat” tedy “plochý” ve smyslu frekvenční charakteristiky. Toto je velmi důležité, neboť zde se posuzuje kvalita sluchátek obecně. Z toho důvodu se vám snažím vysvětlit, že jakákoliv podpůrná featura nemá s kvalitou sluchátek nic společného. A je to prostý ojeb sluchu SW cestou.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-07 15:04:55
avatar
hlavní rozdíl je v tom, že já ty sluchátka mám v ruce, mám otestovány proti desítkám jiným a mohu tedy srovnávat rozdíly. Vy ne.

Vy pořád nechápete, že všechny zvukovky mají nějaký základní zvukový profil, i kvalitní zvukovka může mít ten základní profil mizerný/nedokonalý, stačí ale přepnout na jiný a hraje to úplně jinak.

Ne, tak neposoudíte kvalitu měničů, když to připojíte přes USB, tak to pořád má nějaké ovladače a nějaký výchozí zvukový profil a pořád to nic nevypovídá o kvalitách měničů samotných ...

Jinak jaký má smysl testovat USB sluchátka bez nainstalovaného SW, který k nim patří a bez testování profilů, která mají? Univerzální bylo myšleno že nejsou jen "herní" ...

Prostě ASUS má nastavený profil "plochý" v základu a tak to také hraje, když přepnete profil na jiný, tak to hraje zase jinak ale nemohu přeci hodnotit sluchátka jen na základě toho jediného profilu. A ne nemůžete je obejít a vyzkoušet jen ty měniče, prostě to nejde ...
Coko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-07 15:32:30

Citace:
hlavní rozdíl je v tom, že já ty sluchátka mám v ruce, mám otestovány proti desítkám jiným a mohu tedy srovnávat rozdíly. Vy ne.

Ano svatá pravda. Vše co zde píšu já, vychází z vaší recenze a mých dlouholetých zkušeností se zvukem obecně, takže ty Asus sluchátka držte v ruce klidně dál.
Citace:
Vy pořád nechápete, že všechny zvukovky mají nějaké základní profil, i kvalitní zvukovka může mít ten základní profil mizerný, stačí ale přepnout na jiný a hraje to úplně jinak.

Všechny ne! Moje zvukovka nemá žádné profily. A světe div se, žádný ekvalizér nepoužívám. Hrají suprově jen tak.
Citace:
Ne, tak neposoudíte kvalitu měničů, když to připojíte přes USB, tak to pořád má nějaké ovladače a nějaký výchozí profil a pořád to nic nevypovídá o měničích samotných .

Ale ano posoudíte, a profil “flat” je prostě plochý už od nepaměti.
Citace:
. Jinak jaký má smysl testovat USB sluchátka bez nainstalovaného SW, který k nim patří a bez testování profilů, která mají?

Určitě bych je testoval bez i s, tak jak jste to udělal vy. Nicméně 99% lidí si nejspíš nastaví tentýž profil jako vy. Zbytek nemá využití ať se jmenuje třeba “vystřelení na měsíc”. Navíc je tam také nastavení RGB, což by mohlo s profilem “vystřelení na měsíc” spolupracovat.
Citace:
Prostě ASUS má nastavený profil "plochý" v základu a tak to také hraje, když přepnete profil na jiný, tak to hraje zase jinak ale nemohu přeci hodnotit sluchátka jen na základě toho jediného profilu. A ne nemůžete je obejít a vyzkoušet jen ty měniče, prostě to nejde .

Právě onen “plochý” dle toho co píšete v článku, jasně ukazuje jak hrají měniče.
Z tohoto důvodu je ta cena astronomická, prostě “vystřelená na měsíc”
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-07 17:26:36
avatar
....

z mé recenze rozhodně vycházet nemůžete, protože takové hlouposti co vy píšete tam prostě nejsou ....

ne u USB sluchátek, ten profil "flat" určitě neukazuje, "jak hrají" měniče a pokud nedokážete pochopit tenhle elementární fakt, tak se nemáme o čem bavit ....

Ani nemůže ukazovat jak hrají měniče, protože když to přepnete na jiný profil, má to zvukové detaily, prokreslené středy, basy a výšky, které v tom flat chybí. Kdyby měniče hrály tak jak hrají v "plochém" nastavení a nic lepšího neuměly, tak by ten zvuk nebyl o nic lepší v jiném režimu ....

pokud máte mizerná sluchátka s mizernými měniči, žádným SW trikem z nich lépe hrající sluchátka neuděláte ... a můžete si s ekvalizérem hrát, jak chcete, prostě ty detaily a prokreslení tam nebudou ....
Coko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-08 19:01:48

Proč zde mizí příspěvky?
Mynonaj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-08 19:21:01

Protože nebyly k tématu a byly neobjektivní!!!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-08 19:53:43
avatar
no vy si také nenecháte s***t doma na koberec od návštěvy, která vám s vážnou tváří tvrdí, že protože testujete desítky věcí a víte o čem mluvíte, tak tomu stejně nerozumíte, protože u nich je s***í na koberec doma normální a rozumí tomu nejvíce ....
Coko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-08 21:44:54

Pravda, s***í na koberec od návštěvy normální není, ale furt je to lepší varianta než si s**t na vlastní koberec sám.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-08 22:03:32
avatar
Já bych teda radši uklízel svoje hovno než cizí
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-08 22:33:28
avatar
No a přijít do diskuse a nadávat tu všem do hlupáků, že mainstreamový herní USB sluchátka s vlastním DAC a audioSW testujeme také s jiným než přednastaveným plochým profilem, a že je nerozebíráme a netestujeme ty měniče samostatně připojené k jinému zdroji zvuku, to vám přijde normální?
Coko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-08 23:44:58

Nenadával jsem nikomu, ani vám ne! Také jsem napsal, že bych testoval s i bez, akorát každý z nás posuzuje kvalitu z jiného konce. A s tím rozebíráním sluchátek už vaříte z vody, o tom jsem nic nepsal. Není vám blbý si takto vymýšlet?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-09 01:55:11
avatar
v diskusi to rozebírání sluchátek také zaznělo ... protože někdo nechápe, že nemůžete testovat samostatně měniče u USB sluchátek ..

v článku mluvím o obojím, tak nemůžete psát, že to tam není. Kvalitu nemůžeš posuzovat podle jediného režimu, speciálně ne u USB sluchátek a speciálně když ten režim se jmenuje záměrně "Plochý" - je jasné, že to není režim který by ukazoval maximální potenciál, ke kterým prostě obvykle patří aplikace s různým profilováním + extra technologiemi k tomu atd. A to se nebavím o nějakém hraní si s ekvalizérem, to je úplně jiná věc.
Mynonaj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-08 23:48:07

Já do hlupáků nikomu nenadával a přesto můj příspěvek zmizel.
K článku samotnému - je několik úrovní "testů"
1)reklamní sdělení
2)zhodnocení produktu
3)recenze
4)test
V tomto článku jde maximálně tak o zhodnocení produktu, např. chvalozpěv nad tím, jak skvěle hrají až poté, co bylo nutné zvuk SW upravit se používá spíše v reklamním sdělení.
To co by mělo/mohlo být v recenzi a/nebo v testu, se ve článku vlastně vůbec nevyskytuje. Pokud nevíte, o čem mluvím, zkuste v zagooglit, hlavně v angličtině toho na netu najdete docela dost.
A to bylo jádro sporu, vy to nazvete testem a recenzí, lidé čekají test a recenzi a dostanou reklamní sdělení, s přivřením očí tak maximálně zhodnocení produktu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-09 02:05:54
avatar
všechno co má v testu normálních USB herních sluchátek být, v testu je. Není to žádné reklamní sdělení (bylo by to označeno jako PR), je to praktický uživatelský test ve srovnání s desítkami jiných modelů sluchátek ... je to podobný, jako to dělají jiné i mnohem větší redakce všude po světě. Samozřejmě neříkám, že je to "HIFI" test, není, ale to není ani produkt ...

Všechno co potřebuje typický uživatel a potenciální zákazník testované produktu znát, v testu a recenzi je. Pokud jste audiofil a Hifi maniak, tak upřímně nechápu, proč vůbec koukáte na USB herní headset tohoto typu ...

takže nás přestaňte urážet vašim reklamním sdělením .... testujeme v širokém srovnání a porovnání s desítkami jiných modelů které nám prošli redakcí a píšeme o tom jako jejich uživatelé, kteří s těmi produkty strávili nějaký čas jejich používáním atd. Proto je to test a recenze a vaše řeči o reklamních příspěvcích mě osobně a mé kolegy přímo uráží ...

samozřejmě nikdo vám nebrání jít, a produkovat vlastní recenze a testy jak je libo, ale nenavážejte se do práce někoho jiného, speciálně když nevíte, kolik času a práce nám to zabere a nejsme za to zdaleka náležitě ohodnoceni ... ale děláme to rádi, protože nás ty produkty zajímají, skutečně je testujeme a používáme a píšeme na základě toho, jaké ty produkty prostě jsou bez ohledu na marketing kolem a nepřející a nechápavé lidi jako vy ....

Samozřejmě bychom byli schopni vyprodukovat mnohem detailnější recenze zvukových produktů, jak to dělají jinde, hlavně v té angličtině. má to jeden problém. V ČR se to nikdy nezaplatí ... časové a další náklady by byly neúnosné. A čtenost mizerná, mnohem nižší než čtenost klasických sluchátek čistě proto, že Hifi produkty, když to řeknu na plno, nikoho nezajímají. Jde o velmi okrajovou záležitost, kterou osobně v redakci máme rádi, část redakce je používá, ale z hlediska běžných uživatelů jsou mnohem atraktivnější sluchátka jako DELTA S, než sluchátka typu Focal Utopia, jakkoliv bychom je nadšeně testovali, ale v českých podmínkách je to finančně z hlediska provozování magazínu jen zajímavost nedá se na tom postavit fungování českého IT magazínu ... A tak si to mohou dovolit jen specializované zahraniční redakce s investory a vydavateli a ty recenze jsou těžce zaplacené "hi-fi" výrobci atd.
Mynonaj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-09 15:57:31

Slovy klasika - je to marné,je to marné ,je to marné.
1) úplně jste se vyhnul vysvětlení, proč byl smazán můj původní příspěvek - že by nějaký způsob cenzury?!?
2) nejsem hifista, jde mi o informace a těch v článku moc není. Článek opravdu není recenze a o testu ani nemluvě. A Tím, že napíšete do nadpisu test / recenze se článek recenzí/testem nestane. Tak jako se z rohlíku nestane laskonka, když na něj dáte cedulku laskonka.

Články, kde testujete grafické karty, paměti, CPU mají vše, co mají recenze/testy mít.
Pokud jde o zvukové karty a sluchátka, tak recenze/test potřebuje opravdu něco úplně jiného. A vůbec není potřeba to omlouvat pojmy jako Hi-Fi, Focal Utopia apod. Ale opravdu nemám potřebu házet hrách stěnu.
Howgh.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-09 16:53:33
avatar
Ano jste marný, neustále urážíte naši práci, testy a recenze ... i když budete stokrát lhát o tom, že to není test a recenze, stejně z toho nic jiného neuděláte.

je to test a recenze jak se sluší a patří, je tu uživatelský test a recenze na základě reálných běžných uživatelských zkušeností s daným produktem ve srovnání s desítkami jiných ... a má to vše, co to má mít. Takže si své urážení o tom že to není test nechte od cesty ...
Ingott [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-07 13:32:27

Naprostý souhlas. Tady snad není možné cokoliv dodat. Za 15 stovek bych tu jejich nekvalitu snad i chápal, ale u oslavovaného produktu v ceně přes 5 tisíc? To rozhodně ne.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-07 14:55:10
avatar
vy jste ta sluchátka s tím jejich SW měl že hodnotíte kvalitu? Měl jste je ve srovnání s desítkami jiných modelů? Já ano ...
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-08 05:45:20
avatar
Z recenze je asi jasná jedna věc. Autor nemá rád frekvenčně vyrovnaný zvuk, ale preferuje vylepšovátka (či podle jiných kurvítka) zvuku aby mu zvuk vyhovoval. Tipnu si, že zvuková chrakteristika do "V" je to pravé. Což ale nic nevypovídá o sluchátkách samotných.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!