Elon Musk souhlasí s DDWorld.cz! Dobré zprávy? TESLA končí s Bitcoinem. Důvod je jasný.
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 13 May 2021
altZločin proti zdravému rozumu, tzv. těžbou získávané digitální měny, dostaly ránu. Chce to další.

 

 

 

 

Překvapivá otočka Elona Muska ohledně digitální měny BitCoin, kterou nedávným rozhodnutím a velkým nákupem podpořil v ničím nepodloženém rapidním „cenovém“ růstu, což jen dokázalo to, co tvrdí kritici o její nepoužitelnosti, co by skutečné měny. Musk nedávno umožnil nákupy jeho elektroaut za BitCoin, což příznivci a zločinci vezoucí se na současném konceptu digitálních měn, oslavovali div ne v ulicích. Nicméně dnes přišla studená sprcha a Musk oznámil, že s BitCoinem končí.

Důvodem je přesně to, co já a mnozí další vytýkáme BitCoinu a spol. Tedy fakt, že jejich získávání, je naprosto zločinným a hloupým plýtváním zdrojů, spočívající v plýtvání drahými materiály a hlavně energií, která je navíc v drtivé většině získávána z fosilních paliv. V době kdy celý svět řeší problém s globálním oteplováním a plýtváním zdroji, jsou Digitální měny v současně podobně nejvýmluvnější ukázkou toho, co ten problém způsobilo. A i když digitální měny používá jen zlomek světové populace, už současný objem těžby spotřebuje více energie, než několik států dohromady!!! Jak říkám, jsem pro digitální měnovou budoucnost, ale tou určitě nemůže být BitCoin, Ethereum a vlastně téměř všechny současné digitální měny, které se dají získávat tzv. těžbou. Digitální měnovou budoucnost ano, ale prostě bez těžby. A ideálně by měly mít mnohem menší energetický dopad a náklady, než současný finanční systém, aby mělo smysl digitální měny vůbec zavádět.

Elon Musk se mnou zjevně do puntíku souhlasí, a to jsem mu ani nepsal přes Twitter :). Oznámil, že s BitCoinem končí kvůli jeho energetické náročnosti a těžbě, která se z většiny opírá o pálení fosilních paliv. Souhlasí s tím, že digitální měny jsou dobrý nápad, ale prostě ne v současné podobě. Má v plánu je podporovat, pokud se najde taková kryptoměna, která bude mít mnohem menší dopady na prostředí. Konkrétně prý hledá takovou, která bude mít méně než 1% energetické náročnosti BitCoinu.

Samozřejmě hodnota BitCoinu okamžitě reagovala poklesem. Bohužel to nevyváží šílený, ničím nepodložený rapidní růst a inflaci kryptoměn ala letadlo, včetně takových, které měly být jen vtipem. Je hezké, že Elon Musk se přidal na mou stranu a říká to, co říkám já a mnozí další už dlouho. Škoda, že tak pozdě – myslel jsem, že mu to dojde dříve. Potřebujeme více takových a zlikvidovat těžaře, těžbu digitálních měn jako takovou a všechny coiny, které takovým způsobem vznikly. Pokud má být digitální měnová budoucnost, je méně než 1% energetické náročnosti ve srovnání s BitCoinem dobrý start a návrh. Do takové bych investoval i já. Měna ale prostě nesmí vznikat bezúčelnou „těžbou“, která jen zbytečně pálí obrovská kvanta energie a spotřebovává drahé materiály.

Doufejme, že se brzy přidají se zákazem současných digitálních měn získávaných těžbou i další státy, celá Evropa a USA, a zastavíme celou tuhle současnou kryptotěžební mánii a ničím nepodložené „hodnoty“ BitCoinu, Etherea apod., které jsou zločinem proti přírodě a zdravému rozumu.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
rudi6 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-13 11:35:51

Zločin je myslím niečo úplne iné a nie to že BITCOIN alebo iné kryptomeny existujú...

A to že by sa zastavili ťažby kryptomien, to vôbec svet nespasí od tých problémov ktoré boli načrtnuté (spotreba energie, spotreba iných zdrojov)...
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-13 11:36:24

Iskierka nadeje na lepšie časi? Bitcoin sa prepadol o 14%
Dino [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-13 11:56:14
avatar
Jen aby pravý důvod jeho "otočky" nebyl snížení hodnoty Bitcoinu pro svůj další nákup Ale to už by mu asi jen tak neprošlo...

Jinak k té "ničím nepodložené hodnotě krypoměn", měl jsem za to, že hodnota rostla tím, když je lidé (a spekulanti) začali nakupovat za "skutečné" peníze, proto se nejspíš nikdy nestanou bezcennými, ale na tyhle úvahy jsem málo ekonom
rudi6 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-13 12:04:58

Keby sme šli tak do hĺbky tak len človek dáva hodnotu tej veci. Dávame hodnotu zlatu, pretože je použiteĺné na x vecí, dávame hodnotu kryptomenám, pretože môžme povedzme už i za ne platit.

Ale keby sme sa spýtali človeka sped x tisíc rokov tak ani zlato ani nič iné nemá hodnotu preňho takú ako nástroj ktorým povedzme môže zabiť zviera a zjesť ho. Hodnotu niečomu teda dávame len mi ľudia, a aj zlato aj kryptomeny majú svoju nejakú hodnotu podľa toho...
Dino [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-13 15:02:56
avatar
Samozřejmě, když půjdeme do hloubky, tak jediné, co má pro člověka cenu, je jídlo a pití, v lepším případě nějaký úkryt před nepřízní počasí Vše ostatní je jen evoluce a touha po zlepšování podmínek pro život. A že historicky ne všechny objevy byly ku prospěchu lidstva.

Kam se zařadí kryptoměny ukáže až čas. Myšlenka jako taková se mi líbí a nemám problém přijmout něco nehmotného jako platidlo, ostatně, kolik z nás je za své úsilí v práci odměněno něčím jiným, než jedničkami a nulami na účet... Ovšem současná podoba a tedy těžba je jen plýtvání zdroji. Kdyby ty výpočty sloužily např. výzkumu, tak neřeknu, ale takhle je to jen nástroj pro spekulanty.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-13 19:55:45

Bitcoin je vlastně takové letadlo, kde vydělají jen ti, co nebudou nakupovat poslední...
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-13 19:56:23

Njn, nakoupit BTC za miliardy dolarů, vypustit Tweet a tím nechat raketově narůst cenu a pak to prodat a vydělat na tom. Pak to zashortovat za další miliardy a napsat Tweet, že je BTC naprd a vydělat na poklesu ještě větší ranec...chytrej kluk ten Musk...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-14 10:05:00
avatar
A to ještě teď jak to srazil zase určitě nakoupil a už si jen počká, než to zase vyskočí i bez jeho přičinění.
darksicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-13 12:09:42
avatar
...jedním ze základních a uctívači neustále omýlaných argumentů na podporu kryptoměn a obzvláště BTC je, že není manipulovatelný jedinci ani skupinami lidí...
Begy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-13 12:51:19
avatar
pleteš si jabka s hruškama
Můžeš manipulovat cenu (a historie ukazuje, že jen krátkodobě)
Co nemůžeš ovlivnit/manipulovat je jeho princip (algoritmus/pravidla), otevřenost (nejde nikomu zakázat ho používat) atd.

Co změnil Musk na tom, jak funguje BTC? nic...
darksicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-13 13:23:23
avatar
Uff. Tak to je fajn, když jde jen o hodnotu měny. Já měl strach, aby nešlo o něco vážného.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-13 19:15:18

Ja len čakam kedy to nejaky dobrak hackne-prelomi ochranu, a vyrobi si zopar milionov Bitcoinov. Bitcoin je len chraneni heslom a nie žiadnym zakonom. Ten čo prelomi ochranu bitcoinu si kludne môže vytlačiť ich miliony a žiadna basa mu nehrozi.
Rohl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-14 00:29:33

Prosímtě, mlč. Vůbec nevíš o čem točíš. Akorát se tu ztrapňuješ. A to, že je tvůj koment slovensky tomu jen dodává korunu, čobol.
Wolfus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-15 11:43:07
avatar
Paci sa mi, ako pan Stach rozdava bany za flamewar, ked niekto nesuhlasi s dokonalostou AMD, ale xenofobne reci su v pohode. Gratulujem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-15 11:45:53
avatar
Ano, rozdávám bany za flame a hlavně lhaní ... třeba za to, když někdo píše jak si tu myslím, že AMD je dokonalé ....
Wolfus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-15 12:04:14
avatar
Teraz riesite nadsazku, ale na to podstatne ste nezareagovali.
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-13 14:57:25
avatar
Prý že nejde zakázat Není nic jednoduššího než dát něco mimo zákon. A manipulace ceny, to jste taky přestřelil. Pokud nemá nějaká věc stabilní hodnotu, nikdo s tím obchodovat vážně nebude, to že to frčí je jen z důvodu očekávané inflace kryptoměn a že si s tím lidi namastí kapsy nic víc v tom neexistuje, ty řečičky o nezávyslosti na centrálních bankách atd. nedrží tuhle blbost nad vodou, ale jen prachy a očekávaný růst. Pokud by se ale nakonec cena ustálila, tak nemá smysl mít paralelní měnu.
Scionius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-14 01:57:44
avatar
Nejenom, že zakázat jde, taková Indie už krypta mimo zákon postavila. Teď běží lhůta na zbavení se kryptměn pro obyvatelstvo, než nabyde plné platnosti a jejich vlastnění bude trestným činem. Zavádějí státní kryptoměnu Rupee coin.

Celé ta myšlenka krypta, jakou představují ta současná napadá na obě nohy. Ne jen že jsou energeticky náročnější oproti současným platbám ale navíc i ta myšlenka omezeného počtu a nemožnosti tisknou další a další nepodložené peníze je mimo. Sice jednotlivá krypta mají omezený počet cointu, nejsou nijak omezena krypta samotná, takže vznikem další a dalších subcointu se děje vlastně úplně to samé, jako u fiat měny. Jen jinak.

Vůbec bych se nedivil, kdyby z toho nakonec bylo jen něco jako suvenýr, zajímavost z dob minulých. Možná ani to ne. Co z nějakého virtuálního cointu? kartička pokemóna spon nějak specificky vypadá, dá se nafotit. Z těhle nezávislých krypt může být nakonec zbýt jen nějaká stránka v učebnicích ekonomie, zmínka na wiki v kapitole o jejich začátcích.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-14 10:14:03
avatar
... a několik zbohatlíků, co na tom šíleně vydělalo ...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-14 11:32:50
avatar
Takže akcie jsou dle tebe něco, s čím nikdo obchodovat nebude? ;-)
Je potřeba si uvědomit, že kryptoměny se sice tváří jako měny, ale v podstatě jsou to investiční nástroje se stejnou nebo vyšší volatilitou než akcie.
Akciemi se taky jednoduše platit moc nedá a jejich cena je nestabilní a přesto do nich spousta lidí investuje...
Scionius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-14 16:17:23
avatar
To není nejlepší příměr. Akcie jsou podloženy firmou, produktem/produkty. Patří ti část firmy. Krypta v současné podobě jsou jen spekulace.

Stejně jako jsem neslyšel o hackerských útocích na firmy požadujících namísto bitcoinu firemní akcie. Třeba jako teď aktuální na Colonial Pipeline

Ale když už, tak v tom scénáři jsou současná krypta akcie prosperující firmy, která v budoucnu zkrachuje a zůstanou po ní akcie s velmi malou nebo nulovou hodnotou. Pokud se od nich lidé odvrátí za lepší alternativou, zakážou je další vlády, jsou done.
Greenscale [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-13 12:57:25

100% souhlas DD Ale spoustě lidí se to líbit nebude.. šahá se jim totiž na penízky bez práce, hezky ze zásuvky rovnou na konto, a přiznejme si narovinu, že těžba kryptoměn není o ničem jiném. Proč používat elektřinu ve strojích či nářadí, a s přidáním vlastní práce tvořit nějakou skutečnou hodnotu, když ji lze skrze GK propasírovat rovnou na čistý virtuální zisk?
dawo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-13 13:14:25
avatar
Neoznámil náhodou pár dnů zpátky, že bude brát dogecoin?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-13 13:37:04
avatar
no to je asi nejlepší digitální měna co je, přesně ukazuje, co jsou digitální měny zač ;)
samil1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-13 13:17:20

Hmm jenom prostinká dušička může věřit tomu, že pan Musk v únoru koupil virtuální měnu. A po třech měsících zjistil za jakých podmínek vzniká a co to vlastně je. Pane stachu věnujte se komponentám, opravdu jenom jim. Nic v širších souvislostech.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-13 13:36:35
avatar
musíte být hodně hloupý, abyste věřil, že věřím, že Musk zrovna zjistil, za jakých podmínek vzniká .... já navíc v článku nepíšu nic o tom, že to nevěděl ....

článek je o tom, že se konečně připojil na stranu rozumu a nebude ten problém akceptváním bitcoinu zhoršovat a navíc uznal ten argument, že pokud má mít digitální měna budoucnost tak méně jak 1% energetické náročnosti současného BitCoinu, je rozumný požadavek ...
rudi6 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-13 14:01:41

DD, nemyslím si že je správne hneď niekoho nazvať hlupákom...
Od vašej pozície a lídra tohto webu by som to nečakal...

K téme, osobne si myslím že Elon sleduje svoj život a svoje nejaké (nevieme o všetkých) ciele a preto toto vyjadrenie, osobne veľmi silno pochybujem že ten dôvod ktorý bol uvedený je naozaj skutočný a reálny.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-13 16:41:38
avatar
no podle mě je ještě něco jiného než jen hloupý .... protože přeci nikde v článku ani z článku nevyplývá, že bych věřil tomu, že Musk jen tak najednou prozřel ...
darksicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-13 14:53:41
avatar
Dost pochybuji že se připojil na stranu rozumu. Pravděpodobnější je účelová spekulace. Muskovi nikdy nešlo o krypto jako měnu, ale jako nástroj investice. Tedy vydělat dolary. Takže i zrušením prodejů auta za krypto učinil jen další logický krok k rychlejšímu přísunu dolarů.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-13 16:42:30
avatar
samozřejmě, to víme všichni ...

nicméně podle mě je zajímavá hlavně ta podmínky a návrch na kryptomněu s méně jak 1% náročností současného BitCoinu, to je zajímavé ...
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-14 00:01:22

Spíme? Cardano má zlomok spotreby btc, EGLD dokonca 5200x menšiu spotrebu a v peaku 50000x väčší výkon s cenou transakcie do 2 centov , eos, algo a ďalšie miliardové kryptomeny nemajú skoro žiadnu uhlíkovú stopu …

Chápem btc bol prvý ale je zastaralý , pomaly , neekologicky a nič nevie okrem primitivneho a aj to pomalého a drahého posielania coinov
Rohl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-14 00:33:05

XRP je lepší, levnější a rychlejší. A používá se. Alternativa je. Jenže z XRP těžařům nic nekápne.
Orleanus88 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-14 17:48:47

Přesně. Jediný XRP je skutečně zajímavý projekt se vším všudy. Bohužel po něm jde SEC, jelikož bývalý ředitel SEC nyní sedí v křesle firmy, který se zabývá investicemi do BTC a ETH... ale to je jiný příběh. Každopádně Ripple a XRP je budoucnost.
Rohl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-14 00:37:23

Moc konspirujete. Musk chce pro Teslu určitě zelené dotace od Bidena a BTC by mu dělal blbou reklamu, tak otočil. Jde jen o prachy.
Mynonaj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-13 22:24:13

Napsal to naprosto přesně - jenom naivka věří tomu zdůvodnění, proč je přestal podporovat. Domnívám se, že už na tom vydělal a tak jako na oko, z ekologických důvodů (jak šlechetné!!) je opustil. Věděl, že to srazí cenu a to asi potřeboval. BTW dá se zjistit, kolik jich nakoupil a prodal?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-13 22:59:29
avatar
nenapsal to přesně, protože si myslí, že je někdo tak blbej, že neví proč to Musk udělal ve skutečnosti a že neví, že na tom všem hlavně hodně vydělal ;)
Orleanus88 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-14 17:51:19

Údajně jde o to, že bude chtít dostat nějaké dotace z USA na ekologický provoz/pohon nebo jak to napsat. Tzn. že jim tam přijde audit a budou hledat jestli jsou skutečně tak ekologičtí jak se ukazují a bitcoin by jim moc na důvěře nepřidal.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-14 10:18:49
avatar
Co jsem tak slyšel, tak prý z těch BitCoinů co koupil za té 1,5 miliardy prodal zhruba 10% zbytek si nechal. Jestli se, ale teď zbavil i toho zbytku, to nevím.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-14 11:41:11
avatar
Hmm, OK. To je dobře, že tomu nevěříš.
Pak je ale otázka, proč to jeho rozhodnutí oslavovat?
Spíše je namístě zamyšlet se nad tím, co takovým prohlášením Musk sleduje. Protože já teda ani náhodou nevěřím nejen tomu, že až teď zjistil jak ty kryptoměny vznikají, ale ani tomu, že mu to vadí. Kdyby mu to vadilo, tak by pár měsíců zpátky neinvestoval takové prachy do Bitcoinu.
Už tehdy dobře věděl do čeho investuje a jeho tažení za lepším využíváním přírodních zdrojů také není nic nového.
Takže to byl dobře promyšlený krok a ne nějaké impulzivní rozhodnutí. A zrušení přijímání plateb je určitě to samé. Jen je otázka co tím sleduje...
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-13 13:52:41

Ano, důvod je jasný. Pomocí tweetů a podobných oznámení neustále manipulovat s tržní hodnotou BTC a mezitím jej vesele v pravou chvíli nakupovat a prodávat.
Tohle je sen každého ... mít prostředky k investici a mít moc ovlivnit cenu komodity, kdo které chcete investovat. Taky proto mu jdou kontroloři tolik po krku.
Ostatně Tesla to teď bude mít zlé. Hlavní nákupčí emisních povolenek vytvořil koncern s jinou automobilkou a nebude již muset emisní povolenky od Tesly kupovat. Ta tak přijde o významný zdroj příjmu, který ji dostával do plusu.
Tak je třeba sundat cenu BTC a následně nakoupit za levno. A pak si zase počkat.
Jinak mne spíše zajímá, jak na tom bude Paypal ... je to přeci také jeho dítě, tak bych očekával, že i Paypal skončí s možností platby v krytoměnách.
Begy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-13 15:02:43
avatar
pomalu už to vyplouvá na povrch.
Tesla se chce zapojit do nového US programu obnovitelných zdrojů.
Proto ta zpráva (která mimochodem vůbec nevypadá, že by jí Elon napsal sám - ale je spíš převzatá z jiného dokumentu).

Vtipné je, že si Tesla ponechává nakoupené BTC (pokud jí crypto vadí - proč je neprodá? )
Musk stále trolí s DOGE - což je mimochodem v podstatě úplně to samý jako BTC.

Asi jen DD si může myslet, že Tesla nakoupí BTC, akceptuje platby, opraví chybu v BTC platební bráně a pak "náhodou" zjistí že se BTC "těží" a dá od něj ruce pryč
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-14 11:57:28
avatar
Přesně tak.
Titulek i celý článek opravdu nechápu. Příčí se mi uvěřit, že by byl DD tak naivní, že by si myslel, že Musk najednou otočil a postavil se na stranu rozumu a lidí, co se jim krypto nelíbí kvůli uhlíkové stopě.
Tahle představa je tak naivní, že hraničí s dětinskostí a to mi na DDho nesedí...i když kdo ví.

U Muska je jistá jen jediná věc a to že tím odmítnutím BTC plateb sleduje nějaký úplně jiný cíl, stejně jako když BTC kupoval...

Přesně jak píše Begy, Tesla/Musk musí mít nějaký obchodní důvod k tomuhle kroku a osobní názor Muska na ekologii těžby v tom bude hrát 0% roli.
Ten co čte [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kryptoměna není zločin 2021-05-13 13:53:44

ale vládními institucemi podporovaný způsob platby za počítačový výkon. A proč vládními? Dodnes nikdo neví, co to počítá a proč to počítá. Protože je to šifrované. Program, co máte v kompu, je počítadlo na stejném principu, jako na stojanu s benzínem. Za to dostane zaplaceno. O víc se nestarej. A proč by se těžař staral, co to počítá, když na konci je zisk? Lidi mají principy u prdele. Kdyby se provalilo, že instituce sbírají informace o lidech, že je třídí a škatulkují a ukládají do složek, byl by to skandál. Protože dnes je mantra ochrana osobních dat. Takže ty střípky informací se pomocí algoritmů dávají dohromady jako puzzle. A je na to potřeba ohromný výpočetní výkon. Ale na konci toho všeho je opět jen zisk, protože informace se dají použít, využít, zneužít. Jak donutit lidi, aby nám půjčili výkon a neptali se? Kryptoměny se vyloženě hodí. A podle toho kolik druhů kryptoměn existuje se dá dovodit, že počet institucí využívající cizí PC ke skládání toho puzzle, roste. Takže je docela dobře možné, že váš počítač skládá střípky informací, které se nakonec použijí proti vám. Ale - nedělejte to, když to sype. To, že za to v budoucnosti můžete doplatit... Kdo ví co bude zítra? Je to konspirace?
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-13 15:04:16
avatar
Hmm tak tohle by docela dávalo smysl. Opravdu povedená "konspirace" Můžeme ji pak trochu rozvinout dát na sociální sítě a počkat kam až se tahle myšlenka dokáže dostat.
Stonkeep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-13 14:52:34

Elon s nikym nesouhlasi. Jen si ze vsech dela prdel a sam na tom rejzuje
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-13 15:47:40
avatar
A na co že jezdí ty jeho Tesly? Na čistou elektřinu? Elektromobilita taky není vůbec ekologická. Vodíkové články, to je ekologická budoucnost dopravy. Elektromobilita je jen trend a je to jen o zisku.
A to s tím BitCoinem stejně prohlásil jen proto, aby srazil cenu a levněji nakoupil.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-13 16:04:03
avatar
určitě, Musk každej eletron meje to nevíš? .)
hor410 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-13 17:11:18

GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-14 10:20:22
avatar
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-13 18:17:50

Oni si z Rakouska dovezli ty filtry na elektřinu. V 90. letech to byl oblíbený vtip, jak si Rakušené jako bojkot Temelína kupují do zásuvky filtry, které k nim nepustí elektřinu z Temelína.
Tak podobně to má Tesla. Nepustí do auta jiný než ekologicky vyrobený proud.
Ne jako v šampionátu Formule E, kde "závodí" monoposty na elektřinu, ale dobíjení zajišťují dieselové agregáty. Strašně ekologické Stejně úsměvné jako nedávná situace, kdy polovině pole během závodu došla šťáva, protože jeli moc dlouho za safety carem, prodloužil se tak závod a prostě baterky umřely než dojeli do cíle ... úžasná reklama na elektromobilitu v přímém přenosu
CLPS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-13 17:13:24

Musk nekončí s Bitcoinem! Jen tento krok musel udělat, protože Biden chystá masivní podporu "ekologie", tak nechtěl být za toho zlého, kdyby končil, tak prodá veškeré držené Bitcoiny, ale není blázen, když se do konce roku očekává hodnota jednoho BTC $100 000 a ETH ma jít až na $10 000. Nefandím těžbě a dopady na vyrobky pro obyčejné hráče, ale co se da dělat. Tohle už nikdy neskončí.
archecon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-13 17:38:33

To je celé legrační. Děcka ten lišák nebo jeho kámoši ten coin určitě zashortovali a pak pustili ten tweet. Se hoši pěkně napakovali. A ještě si udělají PR vo zelený politice. Banda fandů jim za to ještě hezky zatleská jací jsou to pacholíci.
Dejte vale iluzím, jejich svět je svět kde mají hodnotu jen prachy a zase prachy..a pak moc.. a když to nejde jinak tak atomovky.
SonGokussj4 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-14 02:11:12

Ne. Prostě ne.

Jak už někteří zmínili, Musk z toho má prakticky jen prdel. Koupí dole, prodá nahoře. Ve velkém. A oproti nám má tu výhodu, že cenu dokáže reálně ovlivnit a nikdo ho za to nemůže bičovat, jako když tvrdil před rokem/dvěma něco s Teslou samotnou, což ho stálo za spekulace místo...

Bitcoin/Dogecoin může tvrdit co chce, nepostihnutelně.

A já jsem za to rád. Je to pak předvídatelné. Když to pochválí, půjde to 3 dny nahoru, když to smete ze stolu, půjde to pár dní dolů.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-14 03:51:27
avatar
Já bych se z Elona teda opravdu neradoval, ... podle mě mu bylo jasné, že pokud přijme Tesla k placení Dogecoiny, tak půjdou poté mrtě nahoru, ... tím že řekl tohle o Bitcoinech bylo jasný že půjde dolů nejen Bitcoin, ale že se s tím sveze i ostatní krypto, hlavně jeho oblíbený Doge, ... čili on potřeboval nakoupit Doge za levno než ohlásí, že je přijímá a Bitcoin bude zas tam kde je, jako kdyby nic neřekl. Elon je sakra inteligentní člověk, ví co dělá.
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-14 11:24:55
avatar
Vymluvat se na spotřebu bitcoinu je jen tupá záminka k dosažení nějaých cílů.
Kdyby někdo nevěděl:
Bitcoin 129 TWh
Youtube 250 TWh
Internet 2200 TWh
Svět 25000 TWh
Ztráty energie při výrobě elektřiny cca 40000 TWh
I ztráty na špatně utažených šroubcích jsou větší než celý bitcoin.
Bijek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-14 20:04:47

129 TWh je samozřejmě neskutečné množství energie za to, že to nic nedělá. Max. 7 transakcí za vteřinu je výsměch a mám takový dojem, že ani LN to nezachrání. Jako měna je nepoužitelné. Je to jen čirá spekulace. Mimochodem, tu těžbu musí někdo zaplatit. A to příliv nových peněz do BTC. Dnes denně uvolňují těžaři svých 900 BTC a stáhnou si cca 100 BTC za transakce. Udržení tohoto systému dnes stojí denně 50.000.000 USD. Za rok potřebujete nalít do systému 18 miliard dolarů jen na udržení kurzu. Kdyby cena vzrostla na 100.000 USD, tak to bude dvojnásobek. Ten kdo má mozek a umí počítat, tak je mu jasné, že je to neudržitelné. BTC je dnes mrtvé. Na jeho místo nastoupí ETH které ještě pojede dále. Ale moc dlouho už to nebude. Dostane se do stejné nákladové pasti jako BTC. Pak už zbyde jen spekulace s altcoiny na burzách. Nic jako jediná celosvětová cryptoměna nikdy nebude. Aby se miliardy lidí dohodlo na stejném paradigmatu je nemožné.
Tomasx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-15 16:34:33

S transakcemi máte jistě pravdu

Teď jde jen o to zda by se zmíněných 18 miliard dolarů za udržení kurzu BTC na 1 rok nemělo spíše porovnávat s objemem nově vytištěných peněz uvolňovaných (tištěných) jednotlivími centrálními bankami (státy).

Stačí když si člověk vezme např. jen konec minulého roku v USA, kdy se do oběhu nalilo cca 900 miliard, což jen z pohledu inflace udělá ještě větší sekeru

Pokud by se tedy na fiat měny pohlíželo stejným pohledem ani v jednom případě nemůže být o udržitelnosti žádná řeč
Bijek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-16 06:50:08

Tak fiat inflace je neoddiskutovatelná. Jenže ta má i více příčin než tisknutí peněz. Teď po coroně je absolutní nedostatek všeho. A to bude tou hlavní příčinou současné inflace. U krypta bude hrozit nedostatek likvidity a narušení důvěry ve zhodnocení. Očekávám velký propad v následujících týdnech. Možná to sletí i o 50-60%. Takto velký propad hodnoty u standartních fiat měn uděláte za 15-20 let. Jenže tento propad bude kompenzován vyšším příjmem. Takže reálně se vám jen znehodnotí úspory, pokud je aspoň minimálně nezhodnocujete, což se i konzervativním způsobem dá.
Nazor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RIP BTC => Not This Time 2021-05-14 12:36:02

2011-2016
https://www.youtube.com/watch?v=-hlN2nel5HI

2016-2018
https://www.youtube.com/watch?v=ePdwAX4uUW0

2018-
to be continue ...

https://99bitcoins.com/bitcoin-obituaries/

Ale je fajn si zvednout náladu podobnými články a diskusemi
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-17 08:03:08
avatar
Gréta musí taky těžit, že jí to vůbec nevadí...
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-17 11:45:12
avatar
Musk má bohaté zkušenosti s ovlivňováním ceny akcií, ale kontrolorům se to nelíbilo, tak teď dělá to samé s kryptoměnami. Kdyby mu šlo o ekologii, tak dělá spoustu věcí jinak a rozhodně nebude prodávat elektromobily do zemí s vysokým podílem elektráren na fosilní paliva. Musk je především spekulant, trochu magor, trochu vizionář, ale především markeťák, co umí okecat nákup bitcoinu, prodej bitcoinu, jeho používání i nepoužívání, podle toho, co se mu zrovna hodí.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-17 15:37:57
avatar
Tento směšně rádobypolitický web jaksi zapomněl, že story má pokračování, nejspíš proto, že už se mu nehodí moc do krámu, takže dovolte abych pokračoval:
Musk už nám zatweetoval, že TESLA ŽÁDNÉ BITCOINY NEPRODALA.
Takže nám tu vznikla zajímavá situace -> (údajně) Muskovi vadí neekologičnost těžby a zastavuje tak nákup Tesel za bitcoiny, na druhou stranu samotné vlastnictví bitcoinu (přestože jeho těžba je neekologická) jaksi nevadí když získáné bitcoiny neodprodali. Z toho mě plyne že zas až tak o tu ekologii Muskovi nejde , už jen pro to, že Musk není hloupý a tak ví, že nakonec je elektromobil více neekologický než auto se spalovacím motorem.

A poslední díl skládačky - Musk otevřel hlasovací téma za jaké (více ekologičtější ) krypto by se měla zase Tesla prodávat (dodgecoin?)-> nechce stopnout nákup Tesel za krypto.

No a teď už jen stačí dodat že směna jednoho krypta za druhé je to nejjednodušší co může být a je tak jasné, že Tesla se bude za (jakékoliv) krypto brzy prodávat dál

tzn. Musk bude z obliga a bude "green" protože bitcoin nebere a lidi co si budou chtít Teslu za krypto koupit to mohou udělat i nadále. K tomu navíc PR na Teslu/Muska atd.

Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!