Resident Evil Village: TEST výkonu GPU/CPU a RECENZE hry – povedená hra se skvělou optimalizací
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Neděle, 23 květen 2021
alt

 

 

 

 

  • Resident Evil Village: TEST výkonu GPU/CPU a RECENZE hry

                                                      – povedená hra se skvělou optimalizací

Resident Evil je herní (a vlastně i filmová) série vycházející mnoho let, s extrémně rozkolísanou kvalitou jednotlivých dílů. Pokud jde o hry, poslední roky to byl návrat k lepšímu s povedenými REMAKE vyloženě hororových starších dílů, ale především povedeným moderním sedmým dílem v podobě Resident Evil 7: Biohazard. Ten vrátil sérii skutečně ke kořenům. Velmi napínavá drsná hororová atmosféra zaměřená na příběh než na nějakou zběsilou akci. Oceňovaná hra se tak nyní dočkala přímého příběhového pokračování v novém Resident Evil Village.

Jako obvykle pro vás tedy máme kromě recenze samotné hry, především technologický test a tedy benchmark. Změřili jsme, jak hra šlape na našich grafikách a procesorech. Tak se na to podívejme …

 

  • Gameplay

Začněme tedy tím, jaká je hra. Pro ty, kteří hráli předchozí sedmý díl, bude hra hodně podobná, bohužel s několika posuny, a to nikoliv k lepšímu. Příběhově přímo navazuje, opět je hlavním hrdinou Ethan. Rodinná idylka však netrvá dlouho a je brutálně přerušena. Následuje tak opět boj o přežití a záchranu rodiny a tentokrát také dcery.

Hra se odehrává v Rumunsku na venkově, takže navštívíme temnou vesničku, hrad a další instalace oplývající správnou hororovou atmosférou, kde se také setkáte s děsivými monstry a postavami. Nechci prozrazovat z příběhu mnoho, je samozřejmě tím hlavním, o čem celá hra je a co vás u ní udržuje po dobu cca 10 hodin herní doby. Řeknu jen, že příběhově jde rozhodně o jednu z nejlepších her celé série vůbec, se zajímavým, pro mnohé nečekaným zvratem. Zajímavé jsou i postavy. Zde ovšem začínají první výtky směrem k autorům.

Pokud jste viděli kampaň a upoutávky na tuhle hru, tak jistě znáte extrémně vysokou upíří Lady Dimitrescu, jejíž strašidelný hrad a panství navštívíte. Bohužel, ač jde o zajímavý charakter, její role v celé této hře je extrémně, ale extrémně malá. Řekl bych rovnou, že „reklama“ na tuhle hru hodně klame. V podstatě bych řekl, že je postavou, kterou tvůrci prostě zahodili. Hlavní „padouch“ v této hře je úplně někdo jiný a zoufale neoriginální a nezajímavý.

Hra jako taková je většinu času velmi koridorová s malými arénami, ve kterých se tu a tam střetnete se strašlivými monstry-bossy. Nicméně nabízí i otevřenější prostředí s možnostmi nerušeného průzkumu a vylepšování výbavy. A zde přichází další výtka k novému dílu. Zatímco předchůdce byl hlavně o příběhu, kde zběsilá akce byla nahrazena adventurou a filmovými momenty, zde tvůrci prostě opět vrací sérii tam, kde už několikrát selhala. Udělali zní v mnoha částech akci ala Call of Duty či DooM. Všechny souboje s bossy jsou tak prakticky na jedno brdo a místo filmové akce je to prostě klasická střílečka. Prostředí na to ale není moc dělané, celé to tak působí archaicky, hloupě až směšně. Speciálně jeden takový souboj, kdy nechci prozrazovat mnoho. Řeknu jen „kolečkové“ křeslo s kulometem a motorovou pilou …. Strašný. Zejména druhá polovina hry už silně Call of Duty připomíná a vůbec se to tam stylově nehodí.

Přitom řada věcí zůstala stejná. Inventář, zajímavé možnosti vylepšování výbavy zbraní apod. zajímavý jsou i mnozí nepřátelé, vlkodlaci i design bosů. Nicméně autoři prostě hru pomalu obrací v tuctovou střílečku se stejnými systémy, jako má prostě drtivá většina podobných příběhových FPS her. Tahle hra měla být ale jiná. O tom ale v závěru.

Podívejme se na technické zpracování. A zde mám dobré zprávy. Hra nejen že vypadá skvěle na PC i konzolích, ale velmi dobře i běhá …

 

 

  • Technické zpracování a TEST výkon GPU a CPU

Hra vznikla ve spolupráci s AMD, což je dobrá zpráva pro všechny a tím všechny myslím opravdu všechny, nejen majitele HW jedné značky. Z mnoha her v poslední doby víte, že když na hře spolupracuje NVIDIA, většinou hra velmi špatně šlape a je mizerně optimalizovaná na AMD hardware a nic moc dobře neběhá ani na NVIDIA. Speciálně na starších kartách. Je to tak schválně, protože NV vás chce donutit jít si koupit její novou a co nejvýkonnější/nejdražší grafiku. Takže potřebuje, aby hra dobře neběhala třeba i na minulé generaci jejích vlastních karet natož na konkurenci. Optimalizace NVIDIA jsou tedy vlastně v pravém opaku toho, co čím by optimalizace jako takové měly být pro nás hráče.

Naopak AMD je prakticky vždy garantem toho, že hra poběží skvěle nejen na hardware od AMD, ale také na tom od NV atd. A u této hry to opět platí beze zbytku. Na to, jak velmi dobře a moderně hra vypadá, běhá opravdu impozantně skvěle. Dokonce je tu i Ray tracing pro AMD i NVIDIA a dá se to s ním hrát na všech kartách, které jej podporují (skoro). Na těch výkonnějších i v nativním 4K rozlišení a nepotřebujete si kazit obraz zapínáním „rozmazání“ DLSS apod.

Hra používá RE Engine, který je dílem vydavatele/tvůrců ze studia Capcom. Současná verze byla použita právě i u předchozího RE7, nyní je zde tedy v novější optimalizované verzi. Základem je DirectX 12. Spolupráce s AMD přinesla implementaci několika dalších zajímavých věcí. Například Subsurface Scattering Technology, která umožňuje extrémně detailní rendering některých složitých objektů jako kůže apod. Ovšem s nízkou zátěží na výkon. Jsou zde také další AMD FidelityFX technologie a efekty. K tomu i obecné výkonové optimalizace. AMD z nějakého důvodu neměla zapotřebí „optimalizovat“ hru tak, aby běhala mizerně na konkurenčním HW či na starším HW. Náhoda?

Integrován je také Ray tracing, zde použitý na nasvícení scén. Vizuální rozdíl není nijak dramatický. Prostě některá světla jsou realističtější než klasicky rasterizací. Ale opět, rasterizační techniky dnes odvádí tak dobrou práci a dělají tak skvělý dojem, že Ray Tracing i když je o něco lepší a byl by efektivnější a jednodušší z hlediska tvorby hry samotné, vizuálně to není zase takový rozdíl. Probkém zůstává neefektivita RT z hlediska výkonových požadavků. Zapnutí RT efektu sníží o desítky % FPS.

Nicméně v této hře to není zase takový problém. CAPCOM s AMD dokázali hru opravdu skvěle vyladit, že i v té velmi detailní grafice s parádními texturami a efekty, dokáže na moderních současných grafikách poskytovat i stovky FPS v plných detailech! Podívejte se sami …

 

  • Testy výkonu grafických karet (GPU)

Optimalizace jsou opravdu prvotřídní. I když máte starší PC, tak si prostě bez potíží zahrajete. A pokud máte modernější, tak se nemusíte v ničem omezovat. Samozřejmě v našem případě jsme testovali na tom nejlepším, co dnes vůbec existuje. Tedy RYZEN 9 5950X s aktivním PBO na X570 desce s Gen4 SSD. Aktivní byly technologie SAM/rBAR, které AMD a NV dnes už podporují.

Ve FullHD tak dokáží současné TOP modely poskytovat i 300FPS!!! Pokud tedy máte ještě monitor s FreeSync a 120/144 či více Hz, i toho se dá využít. I stařičká RX 580 dokáže v téhle hře poskytovat více než 60FPS v plných detailech. I když je to trochu dáno použitým CPU, se slabším to bude o něco níže, ale pořád hratelné.

Ve 2560x1440 se u moderních grafik pořád pohybujeme s FPS hodně hodně vysoko. Pokud se trochu omezíte na detailech, bude to v tomto rozlišení bez potíží hratelné i na slabších starších kartách.

Samozřejmě 4K je nejnáročnější. Ale i tady je skvělá optimalizace a moderní karty dokáží hodně přes 100FPS. Slabší modely se pořád dokáží vyšplhat k 60FPS. U AMD pomáhá aktivní SAM (Smart Access memory), které dokáže nahnat i kolem 10% FPS jen tak. U NVIDIA je přínos rBAR technologie ale malý. Většinou kolem 2%. Nicméně celkem zásadní se ukazuje vliv CPU …

 

  • Test výkonu procesor (CPU)

Přiznávám, že jsme ve výše uvedených testech použili pro testování grafik RYZEN 9 5950X navíc s aktivním PBO a aktivním SAM/rBAR. Navíc v kombinaci s DDR4 3600MHz s nízkým časováním. Tedy taháme a ukazujeme absolutní maxima FPS, kam se lze vůbec dostat. Většina z vás ale pokud nemá 5950X, tak se tak vysoko prostě nedostane. Překvapivě tenhle procesor má docela slušný náskok na všechny ostatní:

Vliv SAM v případě RX 6900 XT v 1080p je značný, s ním se dokáže dostat přes 300FPS. Bez něho je níže. Všechny RYZEN 5000 díky nejlepšímu výkonu na jádro i celek jsou výrazně lepší než Core 10000 série od Intelu a opravdu výrazně lepší než RYZEN 3000 či starší. Vidíte, že Radeon RX 6900 XT dokáže být značně limitován ve FullHD v této hře, kdy použijete slabší CPU. Rozdíl 100FPS není problém.

 Nicméně pořád budete mít hodně FPS. Samozřejmě u slabších karet zdaleka tak velké rozdíly nejsou. Třeba u karet úrovně výkonu Radeon RX 5700 XT, už jsou rozdíly ve výkonu mezi CPU malé. Cokoliv co má 6jader/12vláken na slušném taktu, je více než dost. Hra jako taková totiž efektivně využívá 12vláken maximálně. Fakt, že 5950X se 16jádry a 32vlákny je nejvýkonnější, je zde prostě proto, že je to nejvýkonnější procesor na jádro na světě v současnosti. Má současně nejvyšší takty a nejkvalitnější čipy z celé série. A drží ty vysoké takty i na více než 1 jádru. A má navrch extra porci výkonu i pro běh všeho ostatního mimo hry samotné, takže i když náhodou máte v pozadí něco puštěné, 16jádrovému 5950X je to prostě jedno. Výkon hry neklesne o nic. To u jen 8jádrových CPU prostě neplatí.

 

  • Ray Tracing – tak jak ho budou hry používat!

Tohle je jedna z prvních her, na které spolupracovalo AMD a má optimalizace pro Ray tracing i RDNA 2 architekturu RX 6000 grafik. Je to zajímavé proto, že doposud téměř všechny hry s RT, tak tam bylo RT doděláváno dodatečně a téměř výhradně pro NVIDIA RTX sérii. Nicméně je tu podstatný rozdíl. NVIDIA pojala RT jako něco, co musí prodávat grafiky. Takže optimalizace v jejím pojetí znamená, že to prakticky neběží. Proto vymýšlí berličky typu DLSS apod.

AMD se ale na Ray tracing dívá z pohledu vývojářů her a tedy tak, aby to bylo použitelné pro co možná nejširší okruh uživatelů. Tedy musí to běhat nejen na high end grafikách, ale i na těch slabších a také na konzolích bez nutnosti snižování kvality obrazu snížením rozlišení apod. Tahle hra vlastně zcela názorně ukazuje, v jaké podobě a rozsahu můžete použití Ray Tracing efektů u her očekávat v následujících letech. Bude malé. Takhle to prostě budou používat konzole (ty používají AMD Radeon RX 6000 grafiky). Tedy nejčastěji se RT bude používat na různé formy nasvícení scén apod. Vizuální rozdíl není propastný, všimnete si ho určitě, ale jen pokud víte, na co se máte dívat. Ale ano, scéna s RT vypadá lépe. Ovšem je zde prostě značná výkonová penalizace.

RT je i v této hře zdaleka nejnáročnější „efekt“. Žádá si desítky % výkonu ve formě FPS. Ačkoliv se potvrzuje, že NV má mírný výkonový náskok pod RT, zdaleka není tak propastný, jak nám doposud hry s naroubovanými RT efekty bez skutečných výkonových optimalizací ukazovaly. Ten ukazovaly proto, že ty hry nebyly pro AMD vůbec optimalizovány a vlastně RT v nich nebylo optimalizováno vůbec, protože sloužilo hlavně jako marketingový nástroj pro prodej nových grafik NVIDIA. Tahle hra prostě ukazuje, jak bude RT v praxi vypadat u her, protože ty musí běhat na mainstreamových AMD RDNA 2 grafikách v konzolích s tím RT. A také to tak běhá … Současně pozor na NVIDIA grafiky, které mají méně, třeba jen nedostatečných 8GB paměti. Konkrétně RTX 3060Ti/3070. Těm prostě chybí paměť ve vyšším rozlišení a s RT efekty se výkon propadá. Méně jak 12GB paměti na grafice prostě bude omezení u nových her.

Každopádně i s RT je to hratelné dokonce i ve 4K s výkonnějšími grafikami. A nepotřebujete „rozmazávat obraz“ zapínání DLSS apod. Tohle je prostě optimalizace, což je pojem, který AMD a NVIDIA vnímají značně odlišně …

 

 

  • Závěr a hodnocení

Po technologické stránce se hra povedla. Skvělé optimalizace, dokonce i s RT kdy ukazuje, jak Ray Tracing bude reálně ve hrách vypadat a používat se v dalších letech. Současně opět dokazuje, že je velký rozdíl, kdy je nějaká hra optimalizována ve spolupráci s AMD anebo ve spolupráci s NVIDIA. Že hry ve spolupráci s NV běhají často velmi špatně, zatímco ty ve spolupráci s AMD dobře, nelze považovat za náhodu. Prostě je to design, protože pojem „optimalizace“ a její cíle, si obě firmy vykládají velmi rozdílně. U této hry tak není problém mít s i aktivním RT pořád 100+FPS a s velmi pěknou grafikou i bez DLSS apod. Zvuky, hudba atd. vše také velmi dobré. Hra současně vychází bez nějakých bugů a chyb. Prostě takhle by měl vypadat technicky hotový produkt(=hra).

Bohužel, ne vše se povedlo. Hratelnost je pořád velmi dobrá, ale pomalý napínavý horor kombinovaný fakticky s adventurou z prvního pohledu, je zde upozaděn. Zejména v druhé polovině si hra hraje doslova na Call of Duty či dokonce Dooma. Souboje s bossy, speciálně ten jeden s tím křeslem, jsou naprosto nepatřičné a do téhle hry se stylově absolutně nehodí.

Nicméně ta snaha udělat tuhle hru akčnější, není náhoda, ani chyba. Ale úmysl. Vydavatel/tvůrci hry se totiž po minulém RE7, který byl vychvalován za extrémně strašidelnou hororovou atmosféru a hratelnost, podpořenou ještě možností hraní ve VR, nechali slyšet, že prý si na to někteří stěžovali. Takže RE8 je prostě méně hororový, více akční a chtěli tímto hru udělat přístupnější. Nenapsali, kdo si vlastně stěžoval, protože z fandů RE série to nemohl být nikdo. Realitou je, že to chtěli udělat akčnější a méně hororové proto, aby si to koupilo víc lidí. Také je jednodušší (čti levnější) nahradit pečlivě stylizované filmové scény nějakou tou šílenou arénovou přestřelkou a bossfightem.

Výsledkem je tedy to, že RE8 prostě ujíždí z propracované příběhové filmové hororové adventury, kterou je téměř celou první polovinu hry, k nesmyslné zběsilé akci, která vyloženě kazí druhou část a zejména závěr hry.  Tvůrci a vydavatel to tak dělají záměrně, protože chtějí oslovovat širší publikum a víc vydělat. Horory jsou ale obtížně prodejné pro masy, protože mají specifické publikum. Takže opět míří Resident Evil směrem, kde už jednou byl a naprosto neuspěl.

Je opravdu škoda, že se tvůrci kvůli snaze více vydělat, nedrží toho kvalitního neokoukaného stylu hororová FPS adventura, který tak seděl RE7. V případě Resident Evil Village je to opět snaha o odklon k tuctové mainstreamové střílečce a hororových prvků značně ubylo. Není to dobrý směr pro další pokračování série, které je už ve vývoji. Nicméně pořád je Resident Evil Village příběhově jeden z nejlepších dílů celé série. Pravda, příběh má velké díry a vyžaduje nepřemýšlet nad dialogy a jednáním postav. Hratelností sice začíná zaostávat za nejlepšími, ale pořád dobré. Škoda toho zahozeného potenciálu nejvíce marketingově propagovaných postav, škoda toho hloupého a velmi nepovedeného akčního ladění některých částí hry. Chybí také VR, které u minulého dílu bylo velmi chváleno. Nicméně nedivím se, kdy je tu ten odklon od pomalého hororu k frenetické akci, což by ve VR moc nefungovalo. A navíc VR stojí na vývoji nemalé peníze. A cílem Capcon u této hry bylo co nejvíce optimalizovat (čti snížit) náklady.

Takže za mě hodnotím na 80% se zdviženým prstem, že vydavatel si svou lakotností a snahou dělat tuhle hru „přístupnou pro všechny“, ničí kvalitu a potenciál originální série, která se přitom teprve nedávno vyhrabalo z té nekvality díky "přístupnosti", kde byla před pár díly (RE5). Fandy sice RE8 pořád ve výsledku potěší, ale současně je musí znepokojit směr, kterým se tvůrci vydávají směrem k dalšímu přímému pokračování. Vážně bych se nedivil, kdybychom v příštím díle opět kosili zombíky kulometem kdesi v Africe. Vážně by mě zajímalo, zda hru směrem od hororové adventury směrem k mainstreamové frenetické střílečce tlačí tvůrčí team, nebo vedení vydavatele.

Hodnocení hry: 80%

Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům:

 

 

Hra odehrána na sestavě:

 

  • Procesor: AMD RYZEN 9 5950X (16jader/32vláken)
  • Základní deska: ASUS ROG CrossHair X570 HERO Wi-Fi
  • Grafická karta: AMD Radeon RX 6900 XT 16GB
  • SSD: Gigabyte AORUS Gen4 2TB SSD PCIe 4.0 NVMe
  • RAM: G.SKILL Royal 2x 8GB DDR4 3600MHz
  • OS: Windows 10 PRO 64-bit
  • Monitor: BenQ 32“ BL3200 3840x2160 IPS

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-24 02:55:47
avatar
At si každý říká co chce ale tohle už pro mne prostě není RE, pokud by se to jmenovalo jinak nejspíš bych si to ani hned nepořídil ale počkal až na nějaký výprodej. Neříkám že je to špatná hra ale prostě už to nemá naprosto nic společného s původním RE světem. Upíři,vlkodlaci a různí paraziti NE tohle už pro mne prostě není RE. Pochopím různé mutace zombií nebo nějaké uměle vytvořené mutanty ale TOHLE už ne. Měly to prostě pojmenovat jinak no ale možná by se to tak dobře neprodávalo kdo ví.
LukasL34 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-24 05:58:35
avatar
Já tvůj příspěvek moc nechápu. Měla bys snad série být během let být pořád stejná, aby tvůrci nezkoušeli něco nového? Hru jsem ještě nehrál (bojím se že bych se bál). Ale mě dává tenhle "pokus" smysl.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-24 08:13:32
avatar
Ne nedává.. ne že bych byl fanouškem, obecně mě zombie věci vůbec nebaví, ale toto se přímo jeví jen jako dojení značky...
LukasL34 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-24 08:24:28
avatar
Není snad u všech her, které mají více pokračování o dojení značky? Ohledně toho smyslu mi šlo o to, že zatímco sedmička byla žánrem Hauted house v podstatě, tak u osmičky aby to jako správný pokračování bylo větší přešli na Hauted Village. Jen nevím jak se budou chtít posunout u devítky, v hororech se tak moc nevyznám.
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-24 10:02:04
avatar
80% je poměrně dost za takový shit si myslím...
https://www.youtube.com/watch?v=_GDoxZnoRG4
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-24 10:39:57
avatar
hra nemá technické bugy a chyby (což v současné době je nutné ocenit, porotože to bohužel není standard u her), je velmi dobře optimalizovaná na to jak dobře vypadá, příběh je OK, hratelnost dobrá .... 80% je odpovídající ale skutečně maximální známka, co se tomu dá dát ...
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-24 21:14:18
avatar
technická stránka může být nejvyšperkovanější na světě s 675K rozlišením v ultrahypesuperduper mega detailech, ale když stojí hratelnost a herní náplň za ho.no, tak to rozhodně nemůže dostat 80% bych řekl...za snahu udělat pěkný visuál ale bez náplně tak 40% abych byl hodný...
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-25 03:47:59
avatar
Souhlasím, např. Namátkou My summer Car a Hobo nemají nějak extra hezký vizuál ale hratelnost je perfektní a vzhledem k tomu co leze z velkých studií se nebojím říct výjimečná.

Říkal jsem si že zlý obyvatel z vesnice by mohl mít hratelnost a atmosféru podobnou jako Silent Hill 1-4, bohužel nemá a v tom videu výše tomu dodala korunu přerostlá ryba které bůhví proč narostlo na šupinách plno varlat.
SonGokussj4 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-24 11:12:02

Předběhl jsi mě s WorthTheBuy videem... :-)
Pro ty, co neviděli YT odkaz výše a chtějí nejupřímnější recenzi a zasmát se, vřele doporučuji.

Z článku DD: "Odklon k tuctové mainstreamové střílečce." Asi tak.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-24 11:01:21

Už před lety se tu řešilo, zda ve FHD rozlišení vůbec testovat. 300fps u nejvýkonějších grafik je už opravdu zbytečné měřit a ztrácet tím tak svůj čas.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-24 11:21:10
avatar
Jsou lidi, co si kupují 300+ Hz monitory a říkají, že poznají každý snímek. Jsou to asi už nadlidi, já chápu že mezi 30 a 60 je brutální rozdíl, mezi 60 a 120 taky, ale už rozhodně ne tak velký a do těch 144 Hz to ještě chápu, ... pak už je to ale uplný nesmysl.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 08:19:54
avatar
Tak na progaming FPS je to asi dobrý mít tolik framů... ale kolik lidí tady, potažmo v ČR je progamer že ..
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-24 11:41:33

Podporuje hra AMD Crossfirre nebo alespoň multi GPU? Popřípadě nenašel někdo testy na R9 290?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-24 12:15:08
avatar
ne, CF ani SLI nejsou již podporovány a vyvíjeny dlouho. nevím o tom, že by profily byly nadále vydávany
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-25 00:06:20

Jsou nějaká nové hry, která podporují DirectX 12 - explicit multi-adapter (EMA)? Vypadá že jich je méně než her podporujících DLSS a možná ještě méně než her podporujících RTX. Jakýs seznam 9 her je na Tom's Hardware z roku 2020. Ashes Of The Singularity, Rise Of The Tomb Raider, Deus Ex: Mankind Divided, Total War: Warhammer, Civilization VI, Gears of War 4, Sniper Elite 4 a Halo Wars 2.
Odkaz
LukasL34 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-25 08:31:27
avatar
Co je EMA a k čemu by to mělo sloužit?
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-25 16:00:04

EMA = explicit multi-adapter. Ve výsledku nástupce Crossfire a SLI v DX12. S tím rozdílem, že umožňuje kombinovat výkon různých GPU i s APU:

Odkaz

EDIT: Bohužel to vypadá, že tato technologie je mrtvá. Nacházím testy jen se starým datem publikování.
Odkaz
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!