Windows 11 oficiálně představen – vylepšená Windows 10 v novém designu pro všechny
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 24 červen 2021
altTak je to oficiální. Windows 11 je představen. Co přináší, jaký je a kdy přijde na naše PC?

 

 

 

Společnost Microsoft se snažila v posledních týdnech stáhnout z internetu uniklé kopie a informace o W11. Pochopitelně bez valného úspěchu. MS doufal, že se mu podaří věci udržet pod pokličkou, ale nepodařilo. Prakticky vše o novince uniklo na veřejnost už v předchozích týdnech. Ale teprve dnes, 24.6.2021 byl Windows 11 představen oficiálně. Takže co je nového?

  • Windows 11 je univerzálnější Windows 10 v novém kabátku

Potvrzuje se, že MS ukončil vývoj Windows 10X, který měl být operačním systémem speciálně pro ARM zařízení a aplikace. A tedy doplňovat hlavní OS verzi Windows 10 pro běžná PC. MS se ovšem rozhodl, a podle mě správně, změnit strategii. Místo dvou Windows systémů pro dvě platformy vznikl jeden jediný. Tedy Windows 11, co by univerzální operační systém pro všechny. A ano, poběží na něm i mobilní aplikace pro ARM platformy.

MS upravil jádro systému, nicméně stále samozřejmě jde v základu o jádro W10. Je zde ovšem řada novinek. Velkých změn doznal systém aktualizací - ty budou menší a jednodušší. Podporovány jsou také nové technologie včetně například MS Direct Storage, která bude znamenat malou revoluci pro hry a rychlost jejich načítání i fungování. Funkčně stejný systém je už na Xbox X.

Pochopitelně největších změn doznal systém vizuálně. Musím říci, že prezentace v tomto směru působila značně křečovitě, až trapně, jak se MS snažil nový design prodat. Přičemž to znělo, jako by stávající Windows 10 ani neexistoval, i když dávno většinu těch věcí podporuje dávno. Nicméně pár zajímavých novinek tu přeci jen je. Například systém práce s více aplikacemi, kdy si pamatuje jejich umístění ve skupinách atd.

Co se mě naopak hrubě nelíbí je přesunutí hlavního START tlačítka. To se přesunulo k prostředku hlavního panelu, nikoliv doprostřed, ale k prostředku. Je to stejně velká ikonka jen na levé straně ikonaek uprostřed hlavního panelu. Na rovinu, pochopil bych, kdyby bylo vždy přesně uprostřed, tedy stále na stejném místě. Takhle ale bude na různých monitorech a lištách v různých pozicích. Nebude prostě pořád na stejném místě. Pokud už MS chtěl nutně lištu a vše na ní narvat doprostřed, mělo to tlačítko START být přímo uprostřed a větší než vše okolo. Takhle je prostě lepší přepnout tu nabídku do klasického režimu, tedy se START v levém okraji obrazovky (nahoře nebo dole). A naštěstí to půjde, takže se nebojte, že tu ergonomickou stupiditu, kterou MS představil a tlačí jako ergonomické vylepšení, budete muset takhle používat.

Jinak není pochyb o tom, že MS se snaží přiblížit vzhled a funkce mobilním zařízením, speciálně dotykových telefonů. Proto ta celá řada nových funkcí. Ale docela mě potěšilo přepracování ve W10 nepoužitelných Windows Store a Xbox Store. Tady věci doznaly zásadních vylepšení a změn. Možná to tak bude i k něčemu použitelné :). Zajímavou zprávou je pak možnost provozovat klasické mobilní Android appky na Windows 11. I když tady se ještě uvidí, jak to bude fungovat. Jinak MS potěšil všechny vývojáře, kdy prohlásil, že si z aplikací nebude brát žádné provize a umožní odkazování na různé stránky, a hlavně různé druhý platebních možností. Je to takové jasné popíchnutí k uzavřené platformě nakousnutého ovoce, která si vybírá tučné "parkovné" ...

Celkově se MS vyhnul, aby alespoň nějak vysvětlit fakt, že Windows 11 vůbec vychází. U W10 mnohokrát oficiálně říkal, že budou poslední velký Windows. Myslím, že je to od něj extrémně hloupé.

Mohl veřejně uznat, že se prostě splet. Že se prostě věci posunuly a nový (výrazně inovovaný) systém je zkrátka nutný. Windows 11 pokládám tedy za aktualizovaný univerzálnější Windows 10 pro novou generaci HW a zejména mobily odchované/vychované uživatele. Neočekávám nějaké zásadní funkční problémy po hardwarové stránce, když v základu jde o W10.

  • Kdy dorazí na naše PC?

V samotné veřejné prezentaci se MS zcela vyhnul tématu, kdy samotný systém W11 dorazí na naše PC a k běžným uživatelům. Nicméně neveřejně nás MS informoval. Testovací verze pro Insiders dorazí 28.6.2021. S ostrým vydáním Windows 11 pro veřejnost se pak počítá zhruba v říjnu. Aktualizace ze současných Windows 10 by měla být opět zdarma. Tedy máte-li legální W10 a váš PC splňuje požadavky, budete moci aktualizovat systém na Windows 11. Jestli se nějak změní distribuční model proti současnosti, zatím nevíme. Ale nevypadá to na velké změny. Opět budou HOME a PRO varianty atd. Jinak prozatím to nevypadá, že by v běžných podmínkách byly Windows 11 nějak výkonnější než Windows 10 - speciálně u her pokud jde o DirectStorage ale platí, že hra a herní engine specificky, tohle musí přímo znát a používat a být kolem toho postaven. A takové hry zatím nejsou ...

Až to bude aktuální, tak se na Windows 11 podíváme podrobněji, počítám tedy že někdy v tom říjnu. Tak co tomu říkáte?

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Yukito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-24 19:40:02

Start uprostřed obrazovky no pěknej bordel mi to dělaji v systému snad to půjde vypnout
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-24 19:49:01
avatar
Kdyby sis přečetl článek, tak víš, že to půjde.
Jinak u win 11 bych bral, aby si systém nemohl stahovat sám od sebe různý ovladače a dělal problémy a to stejný s aktualizacemi.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-24 20:03:23

Zdá se, že to bude jediná obava s těmi aktualizacemi
Jinak v podstatě dizajnový systém s minimem HW změn.
Trendy a zase trendy ... snad bezplatné pro majitele W10.
Ale jako závazek nového systému v pozadí rok starých konzolí (cpu + gpu) a jejich PC verzí by to mělo být ok. Víc asi nečekat a uvidí se co updaty na pár let dopředu. Třeba přinesou razantnější změny v simbioze budoucího HW.
Yukito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-28 12:25:47

To že to je v članku napsane neznamená že to tak bude
raduz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-25 11:32:40

Tak potěšující každopádně je, že upgrade z W10 bude zdarma. Je mi vlastně jedno, jestli tomu říkají Redstone X, build xxxxx, fall creators, 20H2 nebo Windows 11. Ale potvrzuje to možná i mojí domněnku, že Win budou v budoucnu zdarma úplně a MS bude vydělávat na přidaných službách jako store apod. Nějak mi tam jen nesedí že bude teď zdarma, možná potřebují zlanařit vývojáře a pak to utáhnou, uvidíme.
No ono to možná taky bude sice zdarma, ale některý hw na tom nepoběží. Protože teď spousta hw zůstala zaseknutá na starší verzi 1803/1809 až na úplnou hranici ukončení podpory, už i systém hlásil nutnost upgrade, ale protože výrobce ovladačů určitého hw se na to vykašlal, nešel standardní upgrade a teprve v hodině dvanácté to upgradilo. Možná je i tohle důvod vydání nové verze, "spláchnout" starší šrot a nehrnout s sebou nutnost udržování kompatibility/ovladačů se vším možným.

Update: Ha, tak jsem zvědav, kolika procentům uživatelů ta jejich aplikace odsouhlasí kompatibilitu hw:
Odkaz
To bude zas vyhozenýho funkčního hardwaru, až v roce 2025 ukončí Win10 :-)
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-24 21:50:49

Zdarma pro obyčejného uživatele možná, pro firmy 100% budou placené. Microsoft na všech firemních licencích, nejen Windows, strašně rýžuje
raduz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-25 11:19:04

Upgrade z W10 je zdarma i pro firmy, ne? Ale jasně, MS samozřejmě bude chtít nadále vydělávat. Otázka právě jestli i na základním OS, nebo na věcech typu Office, Store apod. Ono možná totiž MS bude bojovat i o zachování tržního podílu OS. A pak by dávalo smysl ten základní OS dát zdarma všem, aby neměli zaječí tendence. Ale třeba se pletu a dají tam podmínku typu zdarma pro nekomerční použití. Ale moc tomu nevěřím. Nemluvím samozřejmě o serverových OS.
SuSty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-25 00:14:32

Ach zasa ďalšia lepenka čo má bežať na 10 000 000 kombináciách hw a sw. Jasne že musí byt zadarmo…sak by to kúpilo 5% ľudí a potom čo? Už teraz koľko ľudí ma všelijaké staré neupdatovane verzie. A oni teraz ešte vydajú ďalšiu lepenku na ktorej majú bežať apky ešte aj z arm.

Tu sa prezentuje aká je výhoda, keď je grafika a cpu od jedného výrobcu…áno? A co tak grafika, cpu, cely hw a sw ladený ako komplet spolu a ešte aj prísne kontrolovaný soft s aplikacie aby to bolo spolu pekne odladene. Kiež by take niečo existovalo…počkať vlastne existuje, vola sa to MAC.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-25 07:36:45

Nevidíš si do huby přes to nakously jablko.
SuSty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-25 08:46:49

Typická odpoved onicom. Ale keď niesu argumenty (respektíve vlastná inteligencia nevie žiaden rozumný poskladať),tak nám nič iné neostáva všakže. Mna len zaujíma z čoho vychádza ta Vaša frustrácia? Drahé produkty Apple? Keby boli za 1/3 ceny bolo by to ok? Tj nemôžem si to dovoliť,tak idem napádať?
Lebo podľa mna inteligentný človek diskutuje s argumentmi.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-25 09:21:06

Ne. Problém mám s tím když někdo vyvine systém co běží na všem a někdo systém co běží na pár konfiguracich. Ten první má neskutečně větší práci a ten druhý si ji maximálně zjednodušuje.
Přesto to první funguje. A místo uznání se o tom pak někdo vyjadřuje hanlive.

To, co stojí Apple produkty u většiny mých sestav stál kejs s vodnikem. V ceně to fakt není. Ostatně nemám s Apple problémy. Dělá věci po svém, ale mě nemá co nabídnout. Mám problém s jeho uživateli a jejich navazeni do pc.
Proto píšu, ze si nevidíte do huby.to nepotřebuje argumentaci. To je konstatování faktu.
SuSty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-25 09:57:13

Wow to musíte mát dopre pc keď základná verzia imacu cez heureku stojí 1500e (bedna s vodnikom za 1500e to už je kvalita musím uznať)

Ale to tvrdenie, no neviem lebo ak má ísť o výkonné pc tak tam má Alza v ponuke MAC pro a tu začíname na 6500, čiže ich monitor a nejaká normálna zostava je tam za 20 000 bez problémov. Ak už sme na poli výkonných pc na pracu. Čo si môže dovoliť málokto. Takze chápem to osočovanie Apple kde stojan na monitor je za 1000e a kolieska za 600, ale to plynie len z frustrácie. Windows nikdy neposkytne to doladenie čo má Apple a tu sa nebavim len na poli pc, ale čo AppleWatch, iPhone, MacBook, imac… To zlepené Windows sa lepí zo zlepenými androidom, čo tiež chudák beží na obrovskom množstve neodladenych app čo musia bežať na všelijakých derivatoch Androidu.

S tým ďalším súhlasím, ale pomenoval som to presne. MS je lepenka čo má bežať na 10 000 000 rôznych konfiguráciách a musí rátať so všetkými architekturami app a cpu a s neuveriteľným balastom aplikácii ešte k tomu so zle napísaným jadrom a registrami.

Áno Apple má úplne inú úroveň odladenosti systému a aplikácii a keď vývinu niečo iné (m1 napríklad), tak vývojári sú tlačený na odladenie aplikacie. Čo ja ako používateľ preferujem.

Ja osobne mám ešte pc s ryzenom 9 3900x ale už nie dlho, čakám na nové imac 32” s m1x cpu, mne proste na prácu win nepostačuje a vadí mi ten zber dat o užívateľoch čo je u windowsu šialený.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-25 13:05:06

Ach jo, proč ta demagogie?
Nechápete nadsázku?

Ale když už se v tom chcete nimrat, tak třeba herní sestava co mají děti:
Lian li define xl 7k
distro plate od ek 9k
radiátor 2x 360 5k
větráky 6ks á700 = 4k
fitinky 24ks + úhlovky = 6k
cpu blok = 3k
gpu blok = 4k
celkem 38k a to jsem vynechal kapalinu, prutokoměr, aquaero atd... Imacy a mac mini stojej kolem 40k.
Takže ano, jen za těhle pár komponent co ani jedna z nich vlastně není počítač jsme dal víc, než co stojí mac. A to jen protože se mi líbí, jak ta voda teče a rád masturbuju nad světýlkama (opět nadsázka).

To si fakt každý Jablkář myslí, že lidi s PC jsou socky? Když dám za soft ročně řádově víc, než kolik stojí nějakej Mac Pro, tak cenu hardwaru nebudu vůbec řešit. Fakt si vytáhněte hlavu ze zadku a přestaňte čuchat vlastní prdy. Dražší fakt neznamená lepší, ale často jen snobský.

A i kdyby nějakým zázrakem někdo udělal slušnej soft pro meka, tak na tom zázračným macu za 200k bude počítání kolizí fungovat hůř, než na win sestavě ze součástek za 50k hozený v krabici od bot. Proč? Protože ten jablečnej zázrak používá xeony, který proti zenu s emc paměťma nemají v čistě CPU výpočtech šanci. M1 to samý. Prostě jabko nemá zrovna pro můj případ použití hardware. Tím nevylučuji, že naopak pro někoho to není ideální volba. Proto se taky od začátku nevymezuji proti apple a mac os ale proti hanění windows.

Jo a taky jsem si nevšiml, že by se nějak masivně propagovalo hraní na macu. Jako rozeta asi funguje, ale líp než na pc to asi nepoběží.

Ale zpět.

Já fakt nemám problémy s applem. Pokud to někomu funguje líp, tak dobře pro něj. Já v té kategorii nejsem. Proto oceňuju microsoft, že dělá systém pro každého, můžu si navrhnout svůj počítač dle svých potřeb a nekecá mi do toho nějakej designer z cuprtína v roláku. A holt tahle variabilita má svoji cenu.

Takže tací jako vy se svými prohlášeními ve mě vzbuzují vomitus.
SuSty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-26 11:25:45

Tak toto ma pobavilo waterbuild sa da spravit bezproblemov za 350e. Ale ano najst si na internete najlacnejsi imac za 1500e a proti nemu skadat zostavu HI end. Ten nepomer, ved mac pro sa da kupit aj za 60 000e s monitorom,a le budeme tu vsekto zrovnanvat s tym najalcnejsim co ma apple v ponuke.

Ja mozem hovorit za seba uz len pri zrovnani ryzen 3900x 32gb ram vs macbook air 2018 2core intel 8gb ram cisto na pracu a to jasne preferujem MAC, to neiodladene pc mi neposkytuje ten konfort co potrebujem. Preto som sa rozhodol ako dalsie pc imac 32" a s ich novym m2 (m1x) cpu.

Celkovo by som apple nepodcenoval lebo to co dokazali s ich prvym cpu ukazuje akurat coho su schopny. treba ratat ze amd a intel bude musiet stale pocitat so startymi architekturami a k tomu kopu polepenych win s inymi verziami a apliakciami neodladenimy a pisanymi na ten celkovy balast. Co apple proste nemusi. Vsetko stare odreze a vyvoajarov donuti otpimalizovat na nove a plne vyuzit vykon.

Co sa tyka hier neviem povedat lebo tie uz nehram ani na pc, odkedy mam 83" oled hram rpimarne len tam na ps5 a series x, nechce s ami uz krcit z amalym ips monitorom. Ale uz ani tu by som apple moc nepodcenoval:
https://www.youtube.com/watch?v=qkmSNtzQm-o&t=848s

ja uz chcem hrat ked mam chvilku casu a nie vkuse riesit dake drivre, preco mi neico trha seka nejde a blbne to.

kedysi som tiez popzuival kombinaciu Windows (cpu od jedneho vyrobcu, gpu od ineho, 30 softov na pozati) + android telefon + tizen hodinky k tomu...ufff to nemozpe normalne fungovat, odkedy som to zmenil na apple, ta odlatdenost je fenomelanla, takzo sa to pise ludom co to nemali moznost skusit a pozuivat ako celok.

pre mna je win na pracu nepouzitelny, nepotrebujem hruby vykon ale stabiulitu a tu mi win nevie dat. preave kvoli tymto problemom som bol nuteny sa poobzerat inde.

Co popisujete Vy ohaldom hrubeho vykonu tam sauhalsim, nakolko Tu intel zaostava za AMD, sam sa divim preco Apple nepouzivalo amd nakolko maju vykonnejsie a uspornejsie cpu a stale si robilo zle s pomalym a neefektivnejsim intelom.

Aktualne je ich nevyhoda ze sa okradli o vykon co vie amd ponuiknut, plus s ich odladenym systemom by slo o skvele pc na pracu. Ale na druhu stranu maju dost penazi a vedia co robia preto by som si pockal co dokazu urobit s ich novymi cpu a pri ich moznsotiach, mozno sa karta obrati za par rokov aj v hrubom vykone a tam mat odladeny HW a SW spolu s app pisanymi speciane na ich architekturu.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-26 14:03:56

Opět si nevidíte do pusy.
Cenu jste tu začal řešit vy a jednou se vám hodí nejvyšší a jednou nejnižší.
To vy jste začal s argumenty, že problém u Apple je cena a já kontroval tím, že cena je mi zcela u prdele a řeším funkčnost kterou mi jablko proste nenabízí.
Vy jste zpochybňoval cenu komponent a měl tu hovadske argumenty s cenou stojanu na monitor, tak jsem dal zcela konkrétní příklad. A co vy na to? Padl váš hlavní argument že Apple je lepší protože je dražší a kdo s tím nesouhlasí, tak na to jen nemá. Obvykla argumentace jablečné party.



A pořád odbihate od tématu kterým je to, že se navážíte do win a argumentuje macos.

Já pořád říkám, že je to něco za něco. A vy pořád jen Apple je lepší. Není a nebude. Je jiny. Někdy je to brutální nevýhoda někdo je to nejsilnější stránka.

Proto znova a naposled.
Nemám problém s Apple. Mam problém s lidmi jako vy.

A jen poslední technická...
Kdo chce stabilitu a nepoužívá ecc paměti, tak ten slovo stabilita používá jen jako buzzword a nic pro tu stabilitu neudělal. A do amd platformy jdou dát i do velmi levných desek. Zato apple k tomu potřebuje stále starou intelovskou servetovou platformu a jejich xeony.
Takže mi o stabilitě a práci u Applu nemluvte pokud se nebavíme o Mac Pro.
Protože nesrovnavate vlastnosti shodné pro celé portfolio.

Nic. To nemá cenu. Chápu že máte radost z toho, že vám něco u applu funguje třeba líp než dřív na win, ale v zásadě si myslím, že případné problémy nebyly chybou univerzality windows, ale něčeho zcela jiného.
SuSty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-26 14:27:56

vkuse si tie ceny urpavujete jak sa vam hodi. Mozete zozdielat screesnhot vaseho nadupaneho pc (vodnik a bedna za 1500e) ked uz neriesite cenu. Pokial viem najviac sa krici na apple prave za jeho predrazenu cenu. Ak ste zrovna v tom malom % co mu ozaj apple "nema co ponuknut vykonom" tak sa Vam ospravedlnujem, ze som vas hodil do vreca s frustrovanou vacssinou

realne ste mali niekedy kombinaciu mac + iphone +apple watch + ich zluzby aby ste to mohli skusit a realne porovnat a povedat ano nevyhovuje mi to?
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-26 22:33:35

ad 1) hele fakt se mi nechce fotit věci doma, tak aspoň to co mám teď v mobilu z doby, kdy jsem to dával v kanclu na stole dohromady:

Odkaz
Odkaz
Odkaz

(pro estéty, ten cosmos už samozřejmě má hardtubing, tohle bylo jen kvůli testování grafiky)
A ta fotka s vodkou je tam jen ze srandy, manželka se těší na stalkera 2 a vzpomněla si na borisovo video Vodka cooled PC. Tak si nakoupila hardware ;)



2) ceny si neupravuji. Otázku ceny jste na mě vytáhl vy a já se jen smál a podotkl, že za kejs a chlazení nemám problém dát tolik, co stojí celý jablko. Netvrdil jsem, že to dělám vždy, ale uvedl jsem příklad s dost přesnými cenami a porovnal to s něčím, co na mě vypadlo v alze. Teď ty komponenty máte na fotce, aby se neřeklo že je to někde z netu. To Vy tu furt šermujete nějakými cenovkami podle toho, jak se to zrovna hodí.
Argumentovat těmi nejdražšími sestavami jste začal soudruhu vy. Porovnávat jen podružnou část tvořící estetickou a chladící část PC s těmi nejlevnějšími kompletními sestavami od konkurence mi přijde zcela korektní (ve smyslu, když mám na trubičky, tak asi mám i na toho celýho meka). Někdo by totiž řekl, že i ten nejlevnější mac je za 40 drahý. Nechtěl jsme zbytečně porovnávat zbytek sestav. Protože někomu by při ceně kompletně osazeného řadičů disků mohl seschnout ohryzek. Mimochodem, skvělé vypláchnutí mozku jablíčkářů. My na to máme, jsme lepší.

Tímto považuji měření pindíků a otázku "jestli mám na apple" vyřešenou. A doufám, že chápete, že tohle jsou herní počítače pro jednu domácnost a ani ne všechny... Že ty pracovní stanice, co na to vydělávají vypadají jinak.

ad 3) ne. Ale znám lidi, co to tak mají a jsou nadmíru spokojeni a já to chápu a určitě by se mi takhle funkční platforma u windows líbila.
Na druhou stranu, práce dotyčných s počítačem je na úrovni střihu videa a prezentací v Microsoft Office. Pak znám pár grafiků, ale těm je docela jedno na čem dělají, protože soft je multiplatformní a je to spíš o té které pracovní stanici. My tu prozměnu projektujeme dopravní stavby.

-------------------------------------
Takže teď, když jsme se dle mého vypořádali s tím, jestli mám na apple, můžeme přejít k podstatě věci? Nebo chcete výpisy z obchodního rejstříku mých firem (tam se dá celkem hezky zjistit, kolik si vyděláváme)?


Vy tvrdíte:
windows jou sračka, apple to dělá správně.

Já tvrdím:
apple jde svou cestou, bohužel mi nemá co nabídnout.
Díky za windows, můžu díky nim mít systém, který mi umožňuje pracovat a mít sestavy, které přesně odpovídají mým potřebám, byť za ceneu nemožnosti optimalizace.
SuSty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-29 18:20:49

Čiže v skratke zostava za 3 a 4 000?e tj MAC v rovnakom hrubom výkone je za koľko 10 000e?

To iste najlacnejší iMAC je za 1500, najlacnejšie pc skladačky sú za 400? Adakvatne lepený pc vo výkone macu za 1500 je d monitorom za 800?.

Čiže áno vo väčšine prípadov platí to že väčšina ľudí čo nadáva na MAC že ho nechce ke to kvôli cene lebo Windows pc polepí za zlomok ceny. A áno ešte som zabudol na hry.

Pre mna sú pc take budgetove stroje, ale beriem že sú aj ľudia ako vy čo majú radi custom zostavy, iný vzhľad a vcelku to vyjde menej za daň neodldeneho systému.

Ale podľa vašich komentov ste nemal možnosť skúsiť Apple ekosystém ako celok, čiže ani netušíte ako funguje ta odladenost.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-30 14:14:35

Pane jste trol, nebo jen nechápete psaný text?

Zase si vymýšlíte nějaké pseudoargumenty? Co do toho zase taháte cenu? Naše pracovní stanice jsou dražší, než kdejaký mac, protože mají hardware který umí něco, o čem se macu může nechat jen zdát, protože mac je pro mainstream a naprosto kašle na specifické požadavky jednotlivých uživatelů. Ano, nějaká "profi" řešení má, pokud jste zrovna ten správný kreativec podle applu a zrovna existuje ten správný soft a zrovna se apple rozhodl, že bude mít konfiguraci pro daný úkol vhodnou. Takže jste vedle. Apple prostě nenabízí nic, co by mělo výkon vzdáleně podobný jako sestavy výš. To není, že by ho aple měl za násobek ceny, on ho prostě NEMÁ a NENABÍZÍ. A to to jsou trapné herní počítače z obyčených dílů. V profi segmentu je to co se týká nabídky absolutní tragédie.
Jakou nejlepší grafiku mi nabídne apple na hraní ve 4k? Můžu si vůbec na apple zahrát metro s raytracingem?
Jak vypadá výkon M1 proti 5950x ve výpočtech? Ani ne poloviční? Co mi nabídne proti threadripperům? Xeony? Jasně. Ale hlavně že je macos odladěný. Kdyby nebyl tak je ta ztráta applu ještě brutálnější.
Tak povídejte, kde je ta nabídka applu která mě za jistě opodstatněný příplateček v řádu 100% posune v produktivitě dál, než windows platforma?


Ne tak windows. Ten prostě funguje na všem a všude. Pro každou myslitelnou úlohu. Protože běží na extrémně širokém spektru hardwaru. A proto je dobrý. A o tom byla diskuze, protože vy tuhle výhodu a vlastnost windows zcela ignorujete. Samozřejmě, má to svou cenu o tom není pochyb, ale je to prostě něco za něco.

Ale vy tu furt melete svou jablíčkářskou a nechápete, že existuje svět mimo vaši bublinu.
Co je mi do nějakého ekosystému apple? To je jako tvrdit mi, že nevím jak dobré je třeba Audi q8, když jsem ho nikdy neřídil a neseděl za jeho volantem a nevyzkoušel si ergonomii jeho interiéru a neocením jeho skvělý podvozek. Jo, máte pravdu, to nevím, ale vím, že jsem místo toho potřeboval motorku a náklaďák. A vy mi furt cpete to SUVčko, i když já potřebuju úplně něco jiného. Chápete to? Očividně nikoliv a zasekl se jen na řešení ceny kde vám argument taky nevyšel, protože motorka za dvě kila může být pro průjezd města mnohem vhodnější než auto za 3 mega a náklaďák pro dopravu naopak může oproti SUV za 3 stát milionů 8. Ale vy mi tu furt cpete to SUV, protože je fakt odladěné, designové, promyšlené do posledního detailu a proti nějaké škodovce je výrazně dražší.


Nic. Jen potvrzujete můj názor na uživatele jablek a pozici jejich hlavy vůči análu. Máme něco drahého (- jak kdy, že-), tak to MUSÍ BÝT LEPŠÍ!!!! Fakt lituju času stráveného diskusí s vámi.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-30 22:49:28

Že se tak rozčiluješ. Jediné co mě napadá je vyhrát argumentaci s jedním člověkem. Ano vyhrál jsi, ale to se ví ... už jen z pohledu nehmotného rozumu.
SuSty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-01 10:06:35

Pisete ze “Naše pracovní stanice jsou dražší, než kdejaký mac”
No kedze kdejaky mac moze stat aj 60 000e, tak v tom pripade pc co ste dal na screenshotoch nedosahuje ani 1/10jeho ceny, preto je to premna budgetove pc voci macu.

Ja sa absolutne nehadam u takeho budgetoveho pc ze ma mnohoansoben lepsi pomer cne avykon, ale tu apple nikdy nnemieril, je to premiovy vyrobok. Ale pisat ze v ktakej konfiguracii nema dostatocny vykon ej viac nez smiesne…ale u apple si za ten vykon treba prowte zapaltit, windos lepenka sa da zlozit s rovnakym vykonom za doslova zlomok ceny.
Plus apple ma vymozensoti ako apple afterburner card co na pc nema ani alternativu.
Tato debata ozaj nema zmysel, to je jak keby ma niekto presviecal ze skoda je lepsia jak BMW, lebo ksoda ma pickup a bmw nie a preto je bmw nepouzitelne a stla by ten pickup vyzdvihoval dokolecka a este ej aj z azlomok cney.

Vy ste so svojim pickupom spokojny a to je len dobre, ak vam skoda pickup dostacuje je to fajn a tesim sa z Vas. Ja som evidende uzivatel s inymi anrokmi a tam mi pc nestaci a nema mi co ponuknut a uz vobec nie lepenak konfiguracia win na lepenom hw plus lepenym androidom a lepenym tieznom k tomu. Nic pre mna.
Ako som pisal aktualne mam r9 3900x a niesom s nim absolutne spokojny a hend ako predstvia nove 32 imac pojde prec. Mam v plane zan dat 3 – 4000e, to by som mohol mat u pc rovnaky vykon za 1000e alebo by som tych 4000e mohol dat na znacne vykonnejsie pc ( co sa tyka hrubeho vykonu) ale ja uz nechcem tie budgetove lepenky.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-01 13:06:56
avatar
:-D Ty jsi vážně hodně zabedněný.
Phosgore ti vysvětlí, že porovnává tebou opěvované luxusní SUV (AUDI/BMW) se strojem (např. pick-up) který si postaví sám z komponent, které mají vyšší výkon (i několikrát) a dost pravděpodobně i kvalitu a dá za to víc, než za kolik si většina lidí pořizuje podobná prémiová SUV.
A ty mu na to zase jako zaseklej gramofon řekneš, že se dá koupit to prémiové SUV i několikrát dráž než ten jeho poskládaný stroj a on, že se spokojí s levnou Škodovkou.
Přitom úplně ignoruješ to, že ani to příšerně drahé SUV pořád nebude výkonově ani ve stejné galaxii a navíc to pořád bude SUV, když on potřebuje pick-up.
Navíc, kdyby mu stačila levná Škodovka, tak by si nestavěl ten ultra výkonný a pěkně drahý stroj sám...
Umíš ty vůbec číst? :-O
SuSty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-01 20:20:24

Jaj takto ja som zabudol na akom webe som tu máte radi vsetky technológie len nie tie od intelu a nvidie. Ale našli ste sa až dvaja čo si tu prišli presadzovať svoju pravdu a samozrejme ukazujete inteligenciu lebo sa znižujete k nadávkam.
Tak skúsim znova lebo vidím ze je to ťažké pochopiť, možno si to stačí len viac x prečítať. Takze znova:

Ak mám pc za 800e a chcem rovnaký výkon na macu musím dať 1500
Ak mám pc za 3000 a chcem MAC v tovankom výkone musím dať príklad 10000e
Atd atd..:čiže nech má pán akýkoľvek pc…z pohladu nákupnej ceny macu a pc v rovnakom výkone bude MAC odost drahší a preto je pc z tohoto pohladu budgetova lepenka.

A len dodám že na macu neni soft čo nespustí nakoľko si môžem dať ako virtuálnu win a funguje to famózne…swipe prstami do stranu a za sekundu som tam. Samozrejme pod tým beží odladeny MAC os kde sa memusim bat o stabilitu a stále rátam že sa ta lepenka bežiace vo virtuali počase rozbije a spomaly jak každý win ako som písal…tak zhodím virtuálne a proste ho preinstalujem juk som u winu zvyknutý ale môj main systém (macOS) je pekne stabilný.

Takze písať že niečo nespustim na macu je nonsenz. Len je to prémiové zariadenie a k tomu je ta cenovka. Čiže znova…na pc mám veľa výkonu za zlomok ceny, ale za daň neodladeneho winu na polepenom pc.

Čiže na macu spustim všetko a o výkon na 60 000 zostave sa bat nemusíte len je to MAC, tak je to proste rádovo tak drahé jak daky ryzen pc.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-02 08:40:36

zase mi něco podsouváte do úst?
Nvidia a její CUDA v práci používám denně. Doma mám naopak radeony, protože jak oceňuji přínos cuda, tak DLSS mě nechává ledově klidným.... prostě používám co potřebuji kd epotřebuji, protože - a teď jsme na začátku - mi to windows platforma umožňuje

Teď mě napadá, co z toho máte na macu vy?

// to byla řečnická otázka. VÍM. Vy máte tu STABILITU.
SuSty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-06 01:45:03

tak ja nic podsuvat nemusim, vsetcia vieme na akom webe sme a ake technologie sa tu preferuju a od akej firmy, tu sa konzole toleruju len preto ze maju soc AMD.

Takisto ak si pozriem Vase profily viem odkial vietor fuka...
Grafická přislušnost: ATI
Procesorová příslušnost: AMD

a to u oboch...takze uz je mi to jasne
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-02 15:00:04
avatar
Vůbec netuším, proč do toho taháš Intel a Nvidia a ještě se snažíš tvářit, že to sem tahame my:-O

Když už jsi to ale zmínil, tak pro spoustu profi SW je aktuálně nejvýkonnější kombinace AMD CPU + NV GPU, zatímco ani ten tvůj imaginární Mac za 60000€ nic jiného než Intel CPU + AMD GPU nenabídne.

Kolikrát potřebuješ aby ti někdo napsal, že cenu sem se taháš zase jen ty. Tady jde o to, že bez ohledu na cenu je spousta SW, který na Mac OS neběží a i pokud ano, tak si poskládáš snadno z dostupných komponent pracovní stanici, která bude výkonnější než ten nejdražší Mac, který si můžeš koupit.
Tohle opravdu není o ceně!
Navíc jsem si teda nevšiml, že bych se snižoval k nadávkám. Jen konstatuji fakt, že buď neumíš číst nebo nedokážeš pochopit psaný text, když se pořád oháníš cenou, o které ti již několikrát bylo jasně napsáno, že to vůbec není.

Mimochodem od vydání Win 7 si nepamatuji, že bych musel přeinstalovat byť jediné PC. Když už PC někomu stavím, tak mu to nastavím a dám malé školení jak se chovat a šlape to roky bez údržby. Mé hlavní PC šlapalo bez reinstalace od roku 2012 do 2020 včetně upgrade z Win7 na Win10 a hádám, že když ho teď po pár měsících zapnu, a dám někomu z rodiny k používání, tak bude dál ještě pár let fungovat bez nutnosti reinstalace nebo nějakého čištění...
Juras70 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Systy, ty jsi se spletl o 20-2 2021-06-26 13:58:50

SuSty, me se zda ze to je z knizky "pribehy co se nestaly, ale pral bych si to", vid.
Tyhle historky o slepenem PC a uzasnem MEKu, co funguje jsem v reklamkach slysel poprve pred 24 lety a uz tenkrat to byly legracni nesmysly. Vsichni jsme tam totiz na Mekach G3 delali a jestli to bylo super? Ne, nebylo. A system 9, co neumel ani multitasking, to bylo vubec dilo. Ptitom to melo byt uzasny, hehe.
Po par letech prisel system X, z jabka se letama stalo urputne predrazeny PC a byl od podobnych murlantu, jako jsi ty roky klid.
Z ajfonu se stala nejprumernejsi spotrebni elektronika s jednou vyjimkou a to cena.
No a po letech? Meky - kdo ma, je spokojeny. Taky jsem mel par let v praci placatyho ajmeka 24. Byl v pohode, jen mel mizerny leskly displej a za stejny prachy byl pomalejsi nez domaci PC. Ale co.
No a dneska, rok 2021 a windowsy fungujou vsude a vsem. Mekos funguje vsude a vsem. PC jsou super a v pohode a meky asi taky, i kdyz prestaly byt zajimavy. Mozna cenou. Jinak ani za 25 let spoustu lidi nepresvedcily.
No a pak jsi tu ty, co pise jako by bylo pred 20 lety a fakt se nediv, ze z tebe ma pan kolega co ti tu pise akorat srandu. Ono zaplatit vic - za nic - umeli vzdycky mekari vzdycky nejlip. Jako klienti jste nejlepsi. Uzij si japko a Wokna ignoruj!
SuSty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-26 14:21:09

U mna v skratke asi takto: ja sam som reisntaloval windows asi 20x(a to som aj pdocenil) odkedy som pouzivatelom pc. Vkuse sa na mna obracali znamy s precistenim spomaleneho pc kde vsekto mrzlo a zasekavalo sa. Odkedy som natlacil vsektym naokolo ideu macu, nikto sa mi nezoval, ze potrebuje pomocst s pomalym pc. Synovi som dal svoj 10 rocny air na hranie a ziadne problemy, ziadne zaseknutie, restarty (to by som si pozrel 10 rozny notebook s winom), notebook nebol nidky reisntalvoany ani do nebo nebolo nijak zasahovane z dovodu nutnosti precistenia aby sa navysil strateny vykon.


Cize ano pekne sa mi citaju Vase pribehy o stabilnom a dobrom Windse, co je dizajnovany na 10 000 000 kombninacii hw a sw s rozbitymi registrami a neodladenym sw a50 apliakciami na pozadi, ale v realite mam ine skusenosti.
Juras70 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-26 14:39:43

20x reinstalovany? to se na me nezlob ale to nebude chyba woknous kamo :-D A nebo si to trochu dost pribarvujes vid.
SuSty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-26 14:47:35

Nie, realita, odkedy som pozuivatel windows a vkuse som riesil problemy rozbitych registrov, neustaleho stutteringu v hrach alebo prepadov vykonu, plus ked za mnou prisiel niekto zo zasekanym winom rovno siel reisntall,ako opravovat tie pozliepane win cez rozne softy a na lepenku pouzivat dalsie zaplaty, takze ano ja sam mam minimalne 20x reisntall winu za sebou.
Juras70 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-26 14:55:25

Tak to jsi clovek suzovany osudem, jeste ze jsou ty meky hehe
SuSty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-26 15:07:46

tak ruku na srdce, ak ste tu luidia co ste v okolitej rodine brany ako "TEN CO SA ROZUMIE PC" alebo ani nie v rodine ale medzi znamimy. Kolko ludi sa na Vas uz rbratilo s prosbou, ze uz nevladzu s winom, seka im , spomaleny je, malware a pod. a museli ste im pomoct ( ano niektory s tym zapastia a snazia s aho precistiti, niekto zazalohuje data a rovno reisntaluje nech ma zasa nachvilu pokoj). A teraz kolko ludi sa na Vas obratilo s macom ze maju zasekany pomaly sytsem a potrebuju ho precistit...uz chapete o com pisem?

a teraz tie polepene windows zacnu pustat polepene a neodladene android aplikacie...lebo nic vlstne nemaju. No to bnude kombinacia win + android.

A teraz si zoberte apple. ten isty op, to iste cpu apliakcia napisana tym istycm kodom.
Ako pisete, ja som nesmierne vdacny za MAC.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-26 18:37:55

Víš co je největší problém windows? Defaultně mají nastavený administrátorký účet. Možná je načase IT negramotným uživatelům toto zakázat. Apple toto pochopil a nenechá je vrtat do systému. A zase jsme tam. Volnost vs diktatura. Hlupáci budou trpět ve svobodné společnosti a inteligenti v diktatuře. (prosím, toto je příměr který má říct, že za většinu problémů windows můžou jejich uživatelé - případně ti, co jim v tom dostatečně nebrání. Nemá to nijak narážet na inteligenci uživatů apple, jen na věc, která je mu občas vytýkána a přitom je jednou z jeho největších předností).
Mnoho příbuzných z tohoto důvodu má starší iphone. Jim to funguje a já mám 0 starostí. Takovou chybu abych někomu počítačově nesvéprávnému doporučil cokoliv s androidem od doby možnosti koupit repasované starší iphony fakt neudělám.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-27 13:05:01
avatar
Přesně tak.
Pokud člověk neumí pracovat s počítačem a nemá nějaké větší nároky, tak je pro něj Mac super, páč to je fakt problém rozbít.

Ale pokud je člověk alespoň zdatný uživatel, nebo dokonce má správu IT jako obživu, tak je práce na Macu fakt utrpení.
V práci mě ukecali ať to zkusím a po půl roce trápení jsem jim Mac s díky vrátil a pokorně se vrátil k Windows.

Přesně jak píše Phosgore, je to "volnost vs diktatura". Platí, že pokud člověk chce dělat něco, s čím dizajnéři jablíčka počítali, tak to funguje líp než na Win, ale když chceš něco s čím nepočítali nebo to chceš dělat maličko jinak, tak je to utrpení...
SuSty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-29 18:32:45

Nemá väčšie nároky? Je to Unix s terminálom..:tu mi uniká pointa čo sú väčšie nároky.

Keď píšete že ste sa pol roka trápil na macu…čo tam nefungovalo?
Niekto kto má správu it ako obživu nemá Windows ale Unix systém: Windows môžu mat v obľube akurát tak na podpore Hotline


Sa tu píše že na Apple je diktatúra. Čo konkrétne na ňom nejde robiť?
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-01 16:06:21
avatar
Já teda spravuju nižší stovky linuxových serverů a s terminálem se dost kamarádím, ale zastávám názor, že terminál je něco, co patří na server, ne na desktop, takže ke správě těch serverů používám Win10 + WSL2 a jsem spokojenej.

Na Mac OS je problém nainstalovat i takovou základní věc jako python, javu a podobné věci. Člověk si musí rozjet Brew a ani pak to nemusí vždy fungovat, protože s takovým využitím v Applu nepočítali. A na podobná omezení, že jsem chtěl něco, s čím v Applu nepočítali, jsem narážel každou chvíli.
Další věc byla, že na Applu nejde tuším ani přes nějakou obskurní zkratku klávesa Insert nebo Delete (teď si nevzpomínám která z nich) a i home/end a PgDn/PgUp jdou jen přes obskurní zkratky.
Pak jsem si chtěl zahrát nějakou hru a narazil jsem na to, že Mac OS neumí vůbec akceleraci myši.
Atd...
Už je to pár let, takže už to nemám v živé paměti, na co všechno jsem narazil, ale shrnutí je, že ďábel se skrývá v detailu a ty detaily člověku dost silně otravují život.
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-29 08:14:23
avatar
Tak MacOS je tak super, že naši Švýcarští kolegové na macbookách mají widle. To jen abych trošku přiložil polínko do ohně
SuSty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-29 18:27:06

Prirodzene. Je to kvôli starým/nekompatibilnym aplikáciam.
Príklad príde daky borec čo robí support pre firmy a tam majú starý neupdatovany systém, alebo majú daku win aplikáciu ktorá nebeží na macu, tak nahodí win na MAC a môže pokračovať v práci.

Tu je vidieť ako pekne to funguje na prvej ploche beží MAC os a len swipne prstami do strany a hodí sa plocha windowsu. A môže pracovať. Prepnutie medzi bežiacimi systémami trvá asi sekundu.

To je ta možnosť. Na polepenom pc to neni možné. Akurát tak zlepiť daky hadkintos, ale funkčnost tam nebude taká ani zďaleka ak to vôbec pobeží.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-26 16:32:02
avatar
Ano, znám taky pár neschopů, co dokáží rozesrat systém během několika dní. Pro ně je opravdu požehnáním koupit si nějaký blackbox jako je Jabko, které je k ničemu nepustí.

Když slyším "čištění Windows" tak už taky vím, odkud fouká vítr.
hadas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - . 2021-06-25 01:46:03

no a muj 2 roky stary NB ma smulu nepujde na nem W11 podle te jejich app
]mh[ Virtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-25 08:02:40

jeee 4 mesice stary PC (ROG STRIX B550-A GAMING) nema TPM 2.0

takze smolicek pacholicek
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-25 08:14:39

TPM je jenom šifrování disku "navíc" + čip jde koupit zvlášť Odkaz
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-25 09:28:42

Abys tpm osadil potřebuje mít deska příslušný header. Docela dost desek ho nemá. Ani ta strixka
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-26 03:13:02

tak pojedou na Windows 11 bez zašifrovaného disku, o nic nejde (PC se stejně nepřenáší)
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-26 16:35:15
avatar
TPM rozhodně není šifrování disku. Je to nezávislý store na klíče a zároveň nezávislý encryption engine. V podstatě je to ekvivalent SIM karty.

fTPM má integrovaný každý Ryzen, stačí to aktivovat v BIOSu.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-26 16:57:42

BitLocker si do TPM čipu ukládá velký šifrovací klíč pro disk + TPM využívá jako HW kryptoprocesor pro šifrování disků.
EuMatBa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-26 17:38:33

TPM se nedá využít na akceleraci šifrování disků, na to je moc pomalý (LPC sběrnice má propustnost pár megabit). Je jen na šifrovací klíč.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-27 13:21:13
avatar
Tak tak. Navíc to je řešení, které mi rozhodně nepřijde moc bezpečné.
Sveřovat kryptovací klíč ke všem datům nějakému blbému čipu, ze kterého ten klíč už nikdy nedostanu, je fakt hodně blbej nápad.

Je to fakt jako ta SIM karta. Na autentikaci je to OK, ale svěrovat takové černé díře kryptovací klíč mi fakt přijde úchylné.
Ale je potřeba říct, že jsem se několik let živil profi kryptovacímy systémy HDD/SSD, takže jsem možná trochu postiženej;-)
Pro BFU na nedůležitá data je to asi akceptovatelné a jednoduché řešení...
DandaH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-25 10:38:53

Staci v biosu zapnout fTPM, ryzeny to mají v sobě. Ja taky zapnul u x570 a najednou je to kompatibilní
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-25 12:57:30
avatar
Přesně jak píše DandaH, aby bylo možné W11 nainstalovat stačí v biosu zapnout (defaultně vypnuté) fTPM u AMD a PTT na Intelu.
Ještě by měl být v UEFI zapnutý "secure boot".

Podpora AMD CPU: Odkaz

Podpora Intel CPU: Odkaz

Test kompatibility W11: Odkaz
Kýbl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-26 09:18:28
avatar
Pokud by to někdo hledal na MSI desce tak:
Settings -> Security -> Trusted Computing:
Security Device Support - Enable
AMD fTPM switch - AMD CPU fTPM
Device Select - Auto

Pak uz jen kontrola ve win:
win+r - tpm.msc
a v oknve bude vypsana vase aktualni verze specifikace.
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-25 09:49:43
avatar
v době širokoúhlích monitorů je ergonomická blbost celá lišta dole, takže start na středu to nezachrání. Schizofrenie v nastavení pokračuje dál, kdy ta matlací verze je pro desktop vyloženě očistec. Posledním desktop wwin tak zůstávají stále win7.
Kýbl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-27 13:43:00
avatar
Windows 7 určitě byly ve své době dobrý OS. Dneska už bych je ale na svém PC určitě nechtěl, což si potvrzuji pokaždé, když s nimi někde něco dělám. Pokud chceš navíc hrát nové hry, tak se není o čem bavit...

Kdo vlastně dneska reálně používá nabídku start? Já bych si vystačil s možností vyhledávat přes win tlačítko a klávesovými zkratkami jako je win+x.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-25 11:28:32

Já tam tedy žádný posun nevidím. Je to jen další aktualizace Windows 10. Někdo by měl konečně už Microsoftu vysvětlit, že když jenom upraví motiv GUI, tak to opravdu není důvod říkat tomu nový systém.
Stejně tak aplikace z Androidu nebo Amazon Storu, když nově budou v doposud zbytečném Windows Storu, tak to opravdu nevidím jako nějaký posun k novém systému.

Pro mne je důležité, že všechny neduhy zůstaly, tam se nezměnilo nic. Stále přetrvává schizofrenie Ovládacích panelů a Nastavení. U Nastavení stále nelze pustit více oken a jde pouze jedno ... to je nesmysl. Na řadě místo vás to nově směruje nejprve do Nastavení, odkud se nakonec stejně dostanete do původní tabulky, kam to šlo dříve rovnou. Proč? Proč se neustále vše více a více schovává, aby to bylo hůře dostupné?
Systém má být přehledný, jednoduchý a HW nenáročný. Je to jen vrstva, která má umožnit SW řízený a kontrolovaný přístup k HW prostředkům. Místo to je bastl, kde hlavní změny probíhají na poli vzhledu, kde místo aby se na ergonomii pracovalo, tak se zhoršuje a zhoršuje.

Celý systém je veden tak, že je lepší si názvy všeho pamatovat a dát to do hledání, než se k tomu snažit proklikat. Ono to jde na domácím PC, ale zkuste takto spravovat třeba PC, na které se připojíte do Szolnoku a které je komplet v Maďarštině ... tam do hledání opravdu nic nedám a přepínat si jej kvůli rychlé úpravě do jiného jazyka prostředí vážně nebudu. U starších Windows bylo vše snadno dostupné na pár kliků a dalo se jít po paměti po ikonách, to tady prostě moc dobře nejde.

Aktualizace absolutně na pytel. Je pěkné, že do posledních verzí už přidali možnost omezit šířku datového pásma pro stahování aktualizací, ať už na pozadí nebo v popředí. Škoda jen, že na polovině PC to nefunguje. Stejně tak ty časové rozvrhy, nebo zákazy ... optimalizace doručení si s tím nic nedělá. Přitom ve Windows 8.1 aktualizace fungují naprosto v pohodě. Proč to tak nemohli nechat, je vážně záhada. Stejně tak jejich nesmyslné prvky jako customer experience, aplication experience, compatibility telemetry a podobné nesmysly, kde člověk tráví zbytečně čas vypínáním. Kdyby raději konečně opravili indexování, které ve Windows 10 zlobí už od roku 2017 a neustále se objevují případy, kdy Outlook bohužel závislý na indexování přestane maily od určitého data hledat. Toto se opakuje už 4 roky náhodně každou chvíli na jiném PC ... takže máte aktuální verzi Windows, aktuální verzi Office 365 a stejně to nespolupracuje.

Já tady vidím pouze další celkem malou aktualizaci Windows 10, kam někdo zbytečně nacpal macOS skin, slíbil přidat do Storu víc aplikací a to je vlastně vše. Opravdu je to důvod, říkat tomu Windows 11?
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-02 16:31:42
avatar
Hele obecně souhlas, ale musím říct, že to vyhledávání v nastavení mi přijde výrazně efektivnější, než si muset pamatovat kde co je a jak se to jmenuje.
Co se týče tvého problému s jiným jazykem, to zaprvé není úplně běžný problém a za druhé bych očekával, že to vyhledávání bude fungovat i když tam zadám anglický a ne lokalizovaný termín. Pokud ano, tak problém vyřešen ;-)
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-25 11:33:51
avatar
Uvidíme snaha lidi na jednu stranu posunou k novému HW a pak si vytýčit tak smělý plán kolik má být instalací za xx měsíců je podle mě dost naivní. Pokud tím nemyslí OEM někde ve kladu....

Chápal bych základní HW parametry jako je instrukční sada CPU, 64bit , RAM atd, možná i to plné UEFI... ...ale 720p webka, extra touchscreen ? I ten TPM beru s otazníkem.

Rozdíl ceny pro koncového uživatele může být neúměrný to co výsledně dostane.
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-25 15:54:34

Citace:
MS Direct Storage, která bude znamenat malou revoluci pro hry a rychlost jejich načítání i fungování.


Co ta malá reveluce přinese? 1-2% zrychlení nebo je to opravdu k něčemu?
archecon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-25 15:59:28

TPM musí byt zapnuté, abyste měli minimální šanci dešifrovat co ná vás počítač odesílá za šmíru. Takže bych se těšil.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-26 16:36:21
avatar
no to je ale pěkná blbost.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-27 13:28:52
avatar
TPM je malej blbej čip schopnej uložit bezpečnostní klíče. To je vše.
Rozhodně nechápu, proč někdo vyžaduje jeho přítomnost, když existuje spousta lepších řešení, které dělají to samé. Asi nějaké lobby.
petronias [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-26 11:18:53

Mě by spíše zajímalo, jak moc se změnil pajšl Windows 11. Budou vyžadovat stejnou podporu sady instrukcí jako W10, a nebo to jde výše (tj. na Athlonu 64 už Windows 11 nespustíte, podobně jako Windows XP/SP3 a vyšší už nespustíte na Pentium III)? Budou stále podporovány grafické karty s WDDM 1.3 (HD 5xxx) a nebo bude potřeba mít minimálně WDDM 2.0?
Tohle mě zajímá, ne jestli START tlačítko bude uprostřed nebo pod stolem...

Jo, a taky by mě zajímalo, proč Průzkumník nebude ve W11 konečně dvoupanelový (nebo aby šel spustit v režimu dvoupanel), tak složitý to na oprogramování snad není. Taky by se hodilo, aby souborový systém rovnou nativně podporoval dekompresi 7zip a rar.
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-26 17:29:10

Co jsem četl, tak bude potřeba CPU alespoň 2jádro s minimálně 1GHz, 64bit (32bit verze nebude). 4GB RAM, 64GB disk (důrazně doporučeno SSD), GPU DX12 WDDM 2.0. Pro "nedesktop" zařízení bude povinný i BT a 720p webkamera.

Ale je možné, že se to celé ještě upřesní a změní. Třeba můj Ryzen 1600AF není mezi podporovanými CPU, ale ta MS aplikace hlásí, že je komp W11 ready (napřed ne, ale stačilo jen v BIOSu zapnout fTPM).
pcmaker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-28 17:31:03
avatar
A ještě přihlašování do systému. Offline už nebude možné. Jen online přes MS účet.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-07 14:09:21
avatar
To by ten systém byl nepoužitelnej na spoustě míst.
Není to náhodou tak, že bude vyžadovat přihlášení tím MS účtem při instalaci, ale pak normálně půjde používat offline a vytvářet i lokální účty?
To by pořád bylo blbý, ale šlo by s tím žít...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!