Sapphire HD 4870 TOXIC vs ASUS GTX 260 TOP – bitva grafik za 7000
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Úterý, 18 listopad 2008
alt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sapphire HD 4870 TOXIC vs ASUS GTX 260 TOP - bitva grafik za 7000

    Dnes se podíváme na další ze zajímavých duelů dvou grafických karet. Řešíte výběr grafiky kolem 7000 korun? Pak je dnešní test to pravé pro vás. Podíváme se na speciální edici Sapphire HD 4870 TOXIC a také na přetaktovanou edici GTX 260 od společnosti ASUS. Která je lepší?

  Nebudeme to dlouze protahovat, protože jak NVIDIA GTX 260, tak Radeon HD 4870 jsou nám dobře známy. Od posledního testování uplynulo už trochu času a od té doby víme, že Radeon HD 4870 je o něco rychlejší než GTX 260. Dnes se s novými ovladači podíváme v některých nových hrách, jestli to stále platí. V testu tak nebudou chybět referenční verze Radeonu HD 4870 i GTX 260. Nicméně to by bylo trochu moc zbytečného povídání a tak v hlavních rolích našeho dnešního testu budou dvě pěkné grafické edice zmíněných modelů.

sapphire-toxic-4870-5

  Za cenu kolem 7000 - 7400 korun tu máme model od společnosti SAPPHIRE. HD 4870 TOXIC je nereferenční verzí HD 4870. Karta má chladič vlastního návrhu. Je také lehce přetaktovaný, i když k našemu překvapení není taktované jádro, ale paměti a to z 3600 na 4000MHz. Karta disponuje jádrem RV770 vyráběným 55nm a stejně jako v případě referenčního HD 4870 i na TOXICu tiká na frekvenci 750MHz. Karta obsahuje 512MB paměti GDDR5 na taktu ultimátech 4GHz. Jako všechny HD 4870 disponuje i Sapphire TOXIC HD 4870 podporou nejnovějšího rozhraní DX10.1 stejně jako všech nejmodernějších standardů včetně HDMI s  8kanálovým zvukem. Tolik k jednoduché charakteristice Sapphire HD 4870 TOXIC a teď se podívejme na přímého konkurenta.

asus-gtx260-top-3

  Za cenu kolem 6800-7500 korun máme na trhu také ASUS GTX 260 TOP. Tahle karta sice vypadá jako referenční, ale v jedné věci se podstatně liší. Takty. Zatímco referenční GTX 260 tiká na jádře GT200 na taktu 576MHz, tak ASUS GTX 260 TOP běží rovnou na 650MHz! 896MB paměti GDDR3 pak tiká místo 2000MHz na 2300MHz. Jak se toto výrazné zvýšení výkonu projeví na výkonu, bude jednou z otázek, na které odpoví dnešní test. ASUS GTX 260 TOP disponuje 65nm verzí jádra GT200, které obsahuje 192 jednotek. V následujícím měsíci, či spíše měsících se na trhu objeví 55nm jádro GT200, které však se ničím jiným lišit od současného GT200 nebude. Karta tak jak v 65nm, tak v budoucí 55nm bude podporovat jen starší verzi rozhraní DirectX10.0.

 Než se pustíme do samotného testování, podívejme se na balení karet a karty samotné ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Sapphire HD 4870 TOXIC a ASUS GTX 260 TOP - balení 

     Před sebou máme dvě grafické karty za cenu kolem 7000 korun. Lze tedy předpokládat, že balení podle toho budou vypadat. Začněme u Sapphire, které své balení, co do velikosti nijak zvlášť zbytečně nenafukovalo.

sapphire-toxic-4870-1

   Na obalu se samozřejmě dozvíme vše, co je třeba. Co nás čeká uvnitř? Bohaté příslušenství sestávající se z několika DVD a hromady kabeláže a redukce.

sapphire-toxic-4870-3

  Nic dlužno nenechává ani společnost ASUS na své GTX 260 TOP. Balení jde v duchu dnešního stylu ASUS. Uvnitř najdeme luxusně vyhlížející krabice.

asus-gtx260-top-3

  Uvnitř nás čeká kromě základního softwaru a základní kabeláže a redukcí ještě dvojitý bonus v podobě kožené podložky pod myš a koženého pouzdra na DVD.

asus-gtx260-top-5 

  Nás ale nejvíce z celého balení zajímají obě grafické karty, takže se na ně pojďme podívat ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • ASUS GTX 260 TOP a Sapphire HD 4870 TOXIC - karty

A to jsou ony. Za 7000 korun, co tyhle věcičky stojí, od nich nečekáme nic, než výkon. Ale samozřejmě jako uživatelům nám jde i o další vlastnosti. Nejdříve se však podívejme na karty samotné.

karty-3

   Sapphire HD 4870 TOXIC, to je variace na HD 4870. Není to však v našem případě referenční provedení, ale Sapphire si navrhl vlastní PCB i chlazení.

sapphire-toxic-4870-2

  Zejména chlazení, které se od referenčního dosti liší, je hlavním viditelným prvkem. Jestli funguje tak dobře, jak vypadá, se dozvíme až ke konci dnešního testování. Karta disponuje také hned dvěma napájecími konektory, pro lepší stabilitu.

sapphire-toxic-4870-4

   Samotná karta není přehnaně veliká a působí takovým svěžím kompaktním dojmem. To bohužel nejde říci o přímé konkurenci v podobě ASUS GTX 260 TOP.

asus-gtx260-top-2

  ASUS GTX 260 TOP je karta v referenčním provedení, lišící se pouze klepem. Jak také víme, karta má dosti značně zvýšené frekvence proti referenční GTX 260. Přesto je chladič stejný. Karta je jím tradičně celá zakrytá.

asus-gtx260-top-1

 Není mnoho, co nového k této kartě říci. Stejně jako Sapphire TOXIC disponuje dvojicí DVI a Video výstupem. Zatímco Sapphire TOXIC má logicky dva konektory pro CrossFireX zapojení, tak GTX 260 má dva konektory pro SLI. GTX 260 je proti HD 4870 o dost větší karta na délku má o skoro 3cm více a celkově je mohutnější. Váží také o několik stovek gramů víc.

karty-2

Obě grafické karty tedy známe a teď se vrhněme na samotné testy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Testovací sestava a testy

  Počínaje dneškem nasazujeme novou sadu testů. Některé testy zůstávají, některé ale mizí a jsou nahrazeny. Novinkou jsou například nové hry STALKER Clear Sky, Devil May Cry 4, Far Cry 2 a také tu máme Crysis Warhead. Testované hry byly nasazeny hned s nejnovějšími dostupnými updaty. Testování je prováděno přímo v dané hře v stejných sekvencích a podmínkách shodných pro všechny karty. Testujeme zásadně to, co se dá hrát a hraje, tudíž hratelná nastavení včetně AA-AF, pokud to podmínky a výkon karet dovoluje.  

Testovací sestava DDWorld.cz:

 

Model

Zapůjčil

Procesor

AMD PHENOM X4 9650

@3,0GHz, sAM2

 

AMD-logo

http://www.amd.com/

Chlazení

Noctua NH-U12P

noctua-CPU-ikonka

noctua

http://www.noctua.at/

Základní deska

Gigabyte GA-AMD790FX sAM2+

GB-MB--ikonka

gigabyte-logo

http://www.gigabyte.cz/

 

RAM

4x1GB 1066MHz DDR2

 

Grafická karta

dle testu

 

 

 

Pevný disk

Western Digital Raptor

74GB 10 000ot/min

WD-HDD-ikonka

western-digital-logo

http://www.westerndigital.com/

Zdroj

Thermaltake Toughpower 750W

 

 

Skříň

Gigabyte 3DAurora370

GB-Aurora-ikonka

gigabyte-logo

http://www.gigabyte.cz/

Zvuková Karta

ASUS Xonar DX

ASUS-Xonar-DX

asus-logo

http://www.asus.cz/

Operační systém

Windows Vista Ultimate x64

vista_logo

microsoft_logo

http://www.microsoft.cz/

  • HD ATI 4000 - Catalyst 8.10 +hotfix
  • HD 4870 všechny verze - Catalyst 8.11
  • GeForce 9 - 178.24
  • GTX 260 - 180.43
    Sestava zůstává zatím stejná, v sestavě máme ještě další věci, které nejsou uvedeny v tabulce, což trochu zvyšuje celkovou spotřebu sestavy. Jako ovladače jsme použili aktuální k datu vydání recenze. Nemá smysl dnes testovat staré hry, protože ty na současných grafických kartách půjdou bez problémů. Navíc hrajeme novinky, takže chceme výkon po kartách primárně v nových hrách. Ostatně je ho tam také třeba, protože náročnost her stále, byť dnes trochu pomaleji, roste.
Testováno je pokud možno v maximálních detailech včetně AA-AF, pokud to hratelnost dovoluje, což dnes můžeme říci, že i na relativně slabých kartách dovoluje. Výsledky jsou zaznamenáváni pomocí FRAPS programu, který v přesně daném časovém úseku zachytí hodnotu počtu snímků za sekundu. Z těch se pak udělá průměrná hodnota. Netestujeme žádné teoretické testy jako 3DMark, tudíž naše výsledky můžeme na konci zprůměrovat a vyjde nám použitelná hodnota průměrného výkonu karet i v rámci porovnání mezi sebou.

Gigabyte-8800Ultra-2

   Často mluvíme o hratelné úrovni FPS - snímků za vteřinu. Pokud se průměr snímků drží nad hodnotou 40FPS, považujeme hru za bez problémů plynule hratelnou. 40-35FPS je to hratelné ale občas zpozorujeme trhání. Průměrná hodnota kolem 30FPS pak už většinou znamená znatelné cukání a trhání hry. Kolem 25FPS je už většina her hratelná jen s obtížemi, zpomalení obrazu je velmi patrné. 20FPS je už nehratelné, repetivě je to hranice pro otrlé :). Pravdou ale je, že jsou i hry, kde třeba 30FPS nedělá problémy a pak jsou tu také hry, kde 100FPS je pořád málo. Pro většinu her ale platí výše uvedené.

Jak dosáhnout hratelné úrovně FPS? Hlavně omezením detailů, snížením rozlišení, či vypnutím optimalizací obrazů jako je AA vyhlazování. Většina současných karet s 256-bit sběrnicí a 512MB paměti dnes ale má dost síly na plné detaily včetně AF optimalizací obrazu v nejčastěji užívaných rozlišeních 1280 - 1600. Pojďme se tedy podívat na samotné testy ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Enemy Territory: Quake Wars (OpenGL 2.0)

   Hra Enemy Territory: Quake Wars v testech zůstává v nezměněné podobě. A to proto, že zkrátka modernější OpenGL záležitost není. Akční MP hra má velkou řadu příznivců. Jako hra je velice zdařile optimalizovaná a vysokého počtu snímků lze dosáhnout i na slabších grafikách a to stále v plných detailech.

et-qw-2

  Nevím přesně, zda se pracuje na nějaké nové hře na technologii OpenGL. Dost možná bude na dlouho poslední. V současnosti se všechny hry dělají pod DirectX. V našich testech ale OpenGL test najdete, dokud bude mít smysl.

et

 

 

(Enemy Territory: Quake Wars)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky (DX9)

   Novou hrou v našem testu je Stalker Clear Sky. Ta logicky nahrazuje starší díl STALKER. Ovšem o mnoho se staršímu dílu nevzdálíme. Engine hry totiž zůstal stejný, Tedy alespoň jeho základ. Nový STALEKR ale vypadá o dost lépe. Od nejnovější patche 1.006 také podporuje kromě DirectX10 i nejnovější DirectX 10.1. ten však pochopitelně otestovat v rámci porovnání ATI a NVIDIA současných grafik nemůžeme, protože DX10.1 podporují jen ATI.

stalker-cs

   V samotném DX10, co by se dalo porovnat, je pak výkon dnes testovaných grafik většinou nižší, než by na hratelné nastavení stačil. Proto testujeme hru pod DX9, ale se vším všudy. STALKER Slear Sky je v současnosti jednou z nejlépe vypadajících her současnosti.

stalker

 

 

(S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky video)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Devil May Cry 4 (DX10)

   Do testů jsme se rozhodli zařadit i tuhle novou a dost populární chodičku mlátičku. Devil May Cry 4 se letos objevil i na PC a to ve skvělém grafickém provedení včetně DirectX10. 

devilmaycry4

  O skvělé optimalizaci celé hry svědčí vysoké hodnoty FPS, které dosahují i relativně slabé grafické karty. A to hrajeme v plných detailech v DX10 s vyhlazováním a filtrováním. 

devil

 

 

(Devil May Cry 4 video)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Race Driver GRID (DX9)

V našich testech zůstává i vizuálně velice působivá závodní hra Race Driver Grid. Ten reprezentuje herní engine NEON, Který už byl použit například u Colin McRae Dirt a v upravené podobě bude použit i u nové hry Formula one 2009, která vyjde příští rok.

grid

Hra vypadá v nejvyšších detailech opravdu fantasticky a většina karet s ní nemá žádný větší problém. Hra je tedy velmi dobře optimalizována.

grid
 

(Race Driver GRID video)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Mass Effect (DX9)

V našich testech nadále stává jedna z nejlepších her letošního roku na PC. Skvělý Mass Effect je navíc zástupcem celé plejády her vystavěných na UT3 enginu. 

mass

Ten je skvěle optimalizovaný a tak si můžeme v našich testech dovolit hodně vysoké nastavení. Mass Effect si v testech ještě nějakou dobu ponecháme, dost možná až do nástupu druhého dílu, což by mohlo být v průběhu příštího roku, který by ale měl rovněž stavět na UT3engine. 

mass
 

(Mass Effect Video)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Call of Duty 4: MW (DX9)

Dnes si ještě budeme muset vystačit s Call of Duty 4. Na stejném engine se ale co nevidět objeví pátý díl, který však zatím nevypadá v hodncoení recenzistů moc dobře. Tak uvidíme, zda jej vůbec budeme zařazovat namísto stále populárního čtvrtého dílu ...

cod4

Vynikající válečná akce dnes nedává grafickým kartám příliš zabrat a zahrajete si, dá se říci na jakékoliv trochu slušné grafice.

cod4

 

(Call of Duty 4:MW - gameplay video)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Far Cry 2 (DX10)

Žhavou novinkou v našich testech je pak Far Cry 2. Ten bohužel herně očekávání nesplnil, ale graficky vypadá opravdu velmi dobře. Není tedy možné jej do testů nezařadit.

farcry2

Testujeme v tom nejlepším, co slušně optimalizovaný Far Cry 2 nabízí. DX10 verze v plných detailech se 4AA/8AF nastavením. Jak si s tímto poradí dnes testované grafické karty, vidíte v grafu.

farcry2

 

 

(Far Cry 2 - Gameplay)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Crysis Warhead (DX10)

   Na závěr herních testů nesmí chybět současný ethalon grafiky her. Crysis Warhead je pro grafické karty pořádnou výzvou. Nenechte se vyděsit nízkými hodnotami FPS. Crysis je totiž udělané zvláštně tak, že i 25FPS je plynulé a bez problémů hratelné. I s 20 snímky to pak ještě pořád jde slušně a bez problémů hrát.

crysis-warhead

Samozřejmě mějte na paměti segment grafických karet, které v dané recenzi testujeme. Nelze čekat od všech zázraky. Crysis WarHead je jedinou testovanou hrou, kterou nasazujeme bez zapnutých vyšších AA/AF, jelikož s těmi to zkrátka není hratelné.

crysis

 

 

(Crysis Warhead video)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Fallout3 (DX9)

   Novým přírůstkem v našich testech je Fallout3. Tahle nejspíše nejpovedenější hra letošního roku je velice dobře optimalizována a staví na základech starého Oblivionu.

fallout3

Není velkým překvapením, že si vysoké detaily s opravdu vysokými stupni můžeme dovolit i na relativně slabých grafikách hratelně. Například mohu potvrdit z vlastní zkušenosti že 1920x1200 s 8800Ultra se 4AA/15AF jede kolem 33FPS. To svědčí o opravdu velmi dobré optimalizaci. Grafické karty jsme tedy nešetřili.

 falout3

 

 

(Fallout3 video)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Výkon - hodnocení a souhrn

Již tedy víme a známe výkon jednotlivých grafických karet v dílčích testech. Teď už je to jen matematika si z toho udělat nějaké ty průměry a dostat z toho vypovídající číslo, jak si která grafika proti sobě vede. Tradičně převedeme výsledky v jednotlivých testech na procenta, kdy v každém jednotlivém testu jsou procenta vztažena vůči výkonu nejrychlejšího modelu v daném testu. Průměry se dělají z procent a výkonu a nikoli z hodnot FPS.

celkovy-vykon

   Ani nové ovladače ani nové hry s výkonem HD 4870 a GTX 260 příliš nezamíchaly. Jak vidíme, tak GTX 260 stále ztrácí zhruba 5-6% na HD 4870. Tradičně také platí, že v některých hrách je výkon HD 4870 výrazně vyšší než GTX 260, ale není žádná hra, kde by HD 4870 výrazně ztrácel na GTX 260, i když ta mu v několika ukáže záda. Celkově je však HD 4870 stále rychlejší. Nás ale dnes zajímaly spíše dražší verze těchto modelů ...

cena

  Cenově jsou jak Sapphire HD 4870 TOXIC, tak ASUS GTX 260 TOP zhruba o 1000 korun dražší než referenční verze těchto modelů. Jejich výkon je vyšší ale jen o pár procent. Samozřejmě, díky tomu, že GTX 260 TOP od ASUS má výrazně vyšší frekvence na jádře i pamětech proti referenční verze, je nárůst výkonu vyšší než u Sapphire HD 4870 TOXIC, která má proti referenčnímu HD 4870 jen o 400Mhz rychlejší paměti. Přesto je celkově zhruba o 3% rychlejší. Což tedy můžeme považovat za vyrovnaný výsledek ...

cena-vykon

  Poměr cena výkon však nemá ani jeden z nereferenčních modelů nějak zvlášť dobrý. Za 1% výkonu prostě zaplatíte více než u referenčních modelů. Není to sice o moc, ale na celkové ceně je to znát. Zejména cena Sapphire HD 4870 Toxic je docela vysoká.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •   Provozní vlastnosti

Pokud jde o provozní vlastnosti, tak žádné složité postupy nepraktikujeme. Měříme spotřebu ve stejných situacích v klidu i zátěži pro všechny karty. A spotřebu měříme celé PC skříně. A co naše měření odhalilo?

spotreba

  Známou slabinu a známý klad. Spotřeba je asi největší slabinou HD 4870 a to zejména v klidu, kde je prostě GTX 260 neoddiskutovatelně lepší o 40W. To je relativně dost, ovšem u grafiky za 7000 korun se předpokládá, že majitel má i na tu energii a 40W není ani při celoročním provozu zase tolik na té energii - když si budete každý den vařit o jedno kafe více, prodraží se vám to výrazně víc. Nicméně za stejnou cenu je v tomto ohledu GTX 260 prostě lepší, což je nutné rozhodně ocenit a vyzdvihnout. V zátěži už si pak nemají ani jedna karta co vyčítat.  

teploty

  Pokud jde o teploty s danými chladiči, pak zde zase zaúřaduje Sapphire TOXIC. Proti referenčnímu chladiči je zde patrné jasné zlepšení a zejména v zátěži je teplota i hluk na o dost lepší úrovni než u referenční HD 4870 i konkurenční GTX 260.

  • Taktování

  Pokud jde o přetaktování, tak u ASUS GTX 260 TOP už z taktů 650MHz/2300MHz nemůžeme čekat žádné extra zázraky. Karta jede na samé hranici toho, co NVIDIA doporučuje pro 65nm verze grafik. Paměti už jedou na hranici vlastních možností. Zvýšení taktů na 675/2300MHz už bylo na docela dost a karta se nepříjemně přehřívala a nelze to označit za stabilní, protože se občas začal cukat obraz. Ani nárůst výkonu nebyl nijak zvlášť pozorovatelný. Proti referenční verzi GTX 260 je ta od ASUS rychlejší jen o maximálně 8-10%, což vzhledem k výrazně vyšším taktům není mnoho a jen to dokazuje, že hranice stávající architektury čipů, který je vlastně pořád jen rozšířeným G80, jsou už odhaleny. Uvidíme, co s tím udělá 55nm verze ...  

  Sapphire HD 4870 TOXIC má naproti tomu ještě slušné rezervy. Se zdvojeným napájením se bez problémů dostanete s jádrem ze 750MHz na 820MHz a kdyby bylo více času, tak by to šlo i výše. Na pamětech pak tiká proti referenčním 3600Mhz náš Toxic už na 4000Mhz. To ale není zdaleka jejich konečná a bez problémů se dostanete ještě o dalších minimálně 400Mhz výše. Zvýšení taktů dosti výrazně pomůže na výkonu. Je záhadou, proč Sapphire takty jádra nezvýšil proti referenčním. 400MHz na pamětech ale samo o sobě udělá asi 3-4%. Nárůst výkonu po pořádném přetaktování jde ale přes 15-20%. HD 4870 rozhodně ve stávající podobě zdaleka neukazuje svůj plný potenciál ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Závěr a hodnocení

    Dnes jsme se podívali na zajímavý souboj dvou docela populárních grafických modelů. Oba stojí kolem 7000 korun a jejich přímý souboj dopadl následovně.

hodnoceni

   Pokud se budeme zabývat výkonem, tak Sapphire TOXIC je pořád o něco rychlejší než výrazně přetaktovaná verze GTX 260. Není to ale o tolik. Na druhou stranu, má TOXIC ještě hodně nevyužitého potenciálu, který posune jeho výkon daleko za možnosti současné GTX 260. Samozřejmě pokud jde o onen celkový výkon, tak objektivně je HD 4870 rychlejší celkově než GTX 260. Samozřejmě zcela nevyhnutelně různí rádoby objektivní fandové NVIDIE budou upozorňovat na testy Far Cry2 a Crysis, kde je to tradičně parádní disciplína NVIDIA karet a tvrdit, že GTX 260 je rychlejší. Jenže je tu hromada dalších testů, které dokazují opak. Samozřejmě stejně tak trochu vedle, ale tentokrát o něco blíže pravdě, budou fandové ATI, kteří upozorňující na několik testů, kde HD 4870 drtí konkurenci rozdílem třídy, budou tvrdit, že GTX 260 a GTX 280 jsou zcela mimo. Celkově ale máme dost důkazů k tomu, že můžeme skutečně říci, že HD 4870 je rychlejší než GTX 260. Ne ve všech hrách, ale v mnoha ano a v mnohých dost výrazně. Naopak tu nejsou žádné hry, kde by to bylo naopak. To rozhodně nenasvědčuje zcela vyrovnané situaci ...

asus-gtx260-top-4 

   Pro GTX 260 nedopadne dobře ani srovnání po stránce parametrů a schopností. GTX 260 a HD 4870 se svými parametry vedle sebe nepůsobí zrovna jako přímí konkurenti. GTX 260 připomíná starou Corvetu, kde výkon dělá hlavně objem motoru. Naproti tomu HD 4870 je o polovinu lehčí, technologií nabité nejnovější Ferrari. Tak nějak to lze srovnat a vystihnout. Ne že bych neměl rád Corvety, ale v případě grafických karet rozhodně nepůsobí technologická zaostalost a parametry neodpovídající výkonu u GTX karet zrovna dobře. I přes skromnější parametry v mnoha ohledech je HD 4870 rychlejší, výkonnější a modernější. Jediné, v čem technologicky zaostalá GTX 260 vyniká, je spotřeba. To je však u běžného člověka, který nakupuje grafiky za 7000 to poslední, co jej zajímá. Jsou samozřejmě i vyjímky, které na sebe určitě patřičně upozorní v diskusi ;).  

karty-1

  Máme zde i další přidané hodnoty k oběma grafikám - GPGPU technologie. Dnes už oficiálně víme, že NVIDIA CUDA není nic převratného, nic co by konkurence neměla. Má totiž stejně schopnou konkurenci v podobě ATI STREAM, která má dokonce delší historii. Karty obou výrobců podporují přibližně stejné množství současného softwaru využívající GPU a nelze dnes říci, kdo má navrch. Významnějším rozdílem je jen PhysX na NVIDIA, což ale nepodporuje nikdo jiný a stejně tak podpora ve hrách je však zcela minimální až zanedbatelná a do budoucna to nevypadá nijak růžověji. Naproti tomu je zde HAVOK společnosti Intel, jehož GPU klienta se chystá podporovat ATI - hned jak to bude mít smysl, což dnes nemá (platí i pro PhysX přes GPU). Navíc HAVOK je také výrazně používanější fyzikální systém, který podporují oba výrobci procesorů, nejvýznamnější herní vývojáři včetně Microsoftu. Na tomto poli tedy zatím není jasno, ale v současnosti nás to ani nemusí moc trápit. Podle mého názoru to totiž bude otázka až následující generace grafik s podporou DX11, kde už GPGPU a fyzika bude hrát podstatně větší roli a úlohu ...

  • Hodnocení

   Pokud jde o to, zda HD 4870 nebo GTX 260, pak bez velkého přemýšlení řeknu" berte HD 4870. Je modernější rychlejší a má podporu novějších technologií. Zatímco u HD 4870 máme klady ve věcech jako výkon při minimalistických parametrech, podpora nejmodernějších technologií včetně DX10.1 a slušný potenciál, u GTX 260 jako klad máme snad jen spotřebu a současnou cenu, která už není na hlavu postavená, jak tomu bylo v nedávné minulosti. Nicméně zápory u GTX 260 převažují a naopak záporů máme u ATI HD 4870 mnohem méně. Týkají se hlavně spotřeby. NVIDIA GTX 260 by za stávající cenu určitě nebyla špatná grafika, kdyby zde nebyla HD 4870. Jenže na kdyby se nehraje ...  

karty-3 

    Pokud jde o Sapphire HD 4870 TOXIC a GTX 260 TOP od ASUSu, pak TOXIC je skvělé vylepšení nedostatků referenční HD 4870, jenže to kazí poměrně vysoká cena. Přetaktovaná edice ASUS GTX 260 TOP pak cenově odpovídá tradici těchto karet. Celkově bych se ale přiklonil k Sapphire TOXIC, protože platí o jeho základu to, co jsem řekl výše. Uvidíme, co na tomto hodnocení změní 55nm modely GTX karet NVIDIA a také rychlejší verze HD 4800 grafik. Myslím, že zase tolika ne a rozhodně nic zásadního ...

Za zapůjčení grafik děkujeme společnosti Sapphire

sapphire-logo-150

a společnosti ASUS

asus-logo

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-18 19:13:22
avatar
Tak to dopadá, když nvidia příliš dlouho recykluje :-) AMD tohle potkalo v případě CPU A64, taky původně vynikající produkt byl převálcován konkurencí, která nenadále uvedla "drtič" dřívějšího hegemona...

Dokud nVidia nepřijde s fungl novým GPU, nemá IMHO smysl cokoliv řešit a přeměřovat. Jak už tady zaznělo v diskuzi k jinému článku, já osobně jsem zvědavý jen na to, jak u nV vyřeší otázku GTX260GX2 - cenu a spotřebu/teplo.
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-19 12:47:51

Koukni na sestavu her, ta je výrazně proATI (nic proti kluci ale když chcete objektivnost, tak dejte min 15 her nebo i hry kde je na tom líp nvidia), z nových třeba fallout 3 je starý oblivion který vždycky líp sednul ATI (paradoxně teď ne). GTX260 je lepší asi o 5%-10% s širším výběrem.

To je ale v podstatě jedno (1fps nikoho nezabije), mnohem důležitější je pro mě hlučnost karty a tady jasně vyhrála ATI
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-19 14:09:06
avatar
Sestava her je taková, co se dnes hraje ... počet her je dostatečný, sestava her je vybraná velmi dobře ... k čemu 15 her, když stačí 10 i tak je stím práce jak na kostele ... objektivní ej to až dost, neobjektivní by to bylo s jednou testovnaou hrou ;) se dvěma už taky nemůžeš říci, že to enbylo testováno ve vícero případech ...
graup15 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-27 06:53:30

http://www.extrahardware.cz/idealni-grafika-pro-top-7-her-podzimu

Hmmm....úsudek ať si udělá každý sám
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - skoda DD ze si 2008-11-18 19:24:26
avatar
neotestoval pretaktovany Toxic s GTX 280. ked pises o pomerne dobrom naraste vykonu po pretaktovani asi by to bolo zaujimave porovnanie, vykonove aj cenove.
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-19 11:46:32
avatar
No jo ,ale tady stojí proti sobě přímí konkurenti jak cenově, tak výkonostně...
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-19 16:44:34

Cenově by to moc nebylo ...
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-18 19:27:56
avatar
Každopádně mě výsledek překvapil.Čekal jsem,že přetaktovaná 260 převálcuje 4870.Trochu je škoda,že nebyla použita 4870 přetaktovaná taky ke svému referenčnímu maximu.Aspoň na standartních 820/4400.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-18 19:44:24
avatar
otestovány byly dva srovnatelné produkty za stejnou cenu ... pokud do testů přijde nějaký OC verze HD 4870, tak ji otestujeme
juloSVKxxl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DX 10.1 vs DX10 2008-11-19 17:32:17
avatar
Pane redaktore DD , nemohli ste otestovať výkon ATi-ny s DX10.1 v S.T.AL.K.E.R.-ovi ClearSky, FarCry II a porovnať s výkonom DX10
Inak tie OC schopnosti HD4870 jedna báseň, ale tá cena
Dá sa takto taktovať aj "OBYČAJNÁ" HD4870 , veď s accelero-m S1+ 12cm Fan by to stálo o dosť menej

HD4870 512MB=6280,- Odkaz
HD4870 512MB "Toxic"=7810,- Odkaz Detail COOLer Odkaz
GTX260=8096,- Odkaz
GTX260 "TOP"=8285,- Odkaz

EDiT: opraveno, thx HOLOWAY(písal som to nadránom...)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-19 00:20:34
avatar
DX10.1 by dopadlo zajímavě ve STALKERU, DX10.1 ve Far Cry 2 není, kromě jedné své části vůbec přítomno ...
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-19 00:24:40
avatar
I přesto se přimlouvám za zkoušku, opravdu by mě to zajímalo. A taky zlešpilo náladu, vědět, že 10.1 je opravdu přínosem.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-19 16:36:45
avatar
No tak to by aj mňa veľmi zaujímalo aký rozdiel výkonu by bol s DX10.1, ale to by som už navrhoval spraviť testy všetkých ATI kariet súčasne a porovnať rozdiel vo výkone DX10 a 10.1. Samozrejme som zvedavý aký prínos to bude mať pre moju 4870x2 ...ale tak či onak vlastne z istého pohľadu už pri tejto karte(4870x2) momentálne nejde o výkon, pretože i keď ju plánujem pretočiť, tak momentálne som ju ani nezahrial a i upgrade nastane pravdepodobne až po zdvojnásobení ramiek na 8GB a výmeny 9950 BE za 940 BE. Nie že by mal tento procák výkonu málo, ale bohužiaľ výkonom pochopiteľne zaostáva za grafikou(to nie je len tak, obsluhovať dve také silné jadrá).
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-19 07:39:42
avatar
Ač je tvůj výpis graficky krásně přeplácaný, máš místo HD4870 napsáno HD4850 a ceny ve slovenských korunách. Tam je pak rozdíl větší. Jinak cena té 4870 od Gigabyte je hodně dobrá. Cca 5400,-Kč je hrozně málo. U nás stojí běžně o tisíc více
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-18 20:41:59
avatar
ty vysledky mi prijdou nanejvys podivne... sam mam overene ze hd4870 z vetsi propustnosti, diky taktu pameti, nijak neprofituje a pri stejnych taktech hd4870 a hd4850 se vykon lisi v beznych rozlisenich o 2%, v hd rozliseni s 4x-8xAA byli pak rozdili vetsi. vykon tedy prakticky stejnej, rozdili v jednotkach nebo desetinach fps. u tebe i pri nejnizsim nastaveni (kdy je imho pitomost aby karta vyuzila vetsi propustnost) ti vychazi vic jak 5%, a to je stejny i v nejvyssim nastaveni, kde se limit propustnosti pameti jiz muze objevit a tam je ten vysledek uveritelnej.

jsi si opravdu jistej ze toxic mel referencni takt jadra??vysledky tomu neodpovidaji.

tady jsou i vysledky z computerbase Odkaz. tam meli toxica pretaktovanyho z vyroby na 780MHz, stejne jak se u nas prodava. narust vykonu odpovida narustu taktu jadra..o 4%.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-18 21:38:04
avatar
jenže takty testovaného HD 4870 TOXIC jsou 750/4000 nevím co prodávají jinde, ale tohle jsme dostali do rukou od Sapphire - bohužel jsem kartu osobně netestoval já, ale věřím svým testerům, že se nepřehlídli - na druhou stranu na en stránkách Sapphire uvádí 780MHz - zkusím to nějak ještě ověřit .... . Nárůst výkonu proti referečnímu je 3-4% což zhruba více méněo dpovídá 400Mhz na pamětech ... u GDDR5 dělá ta frekvnece docela dost ... Výsledek přesně odpovídá taktům i předpokldadům, osobně jsem docela překvapen, že ta karta neměla v základu aspoń 800 - to by bylo jiný kafe vzhledem k ceně i dvojitému napájení ...
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-18 21:52:40
avatar
No tak karta má 780, na 750 se to musí upravit novým biosem, které mají možná nejnovější karty. Asi jsem dostal nějaký ležák
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-18 22:07:39
avatar
tak to může být ono ... karta nám totiž přišla spolu s upozorněním, že tam máme nahrát nový BIOS ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-18 23:42:19
avatar
no nechapu tedy jakym predpokladum. tohle plati pro takty jadra, ale ne u pameti. takt pameti ti pomuze tam kde je pametova propustnost uzkym hrdlem. a sam mam dobre overeno ze u radeonu ta limitace nastava az v extremnich rozlisenich a nastaveni antialiasingu. gddr5 pameti nejsou pro radeon 4870 prinosem, a za to si muze ati sama svym vymakanym pametovym radicem tyhle vysledky by byly "spravny" pokud by jadro bezelo na tech 780MHz. vysledky u nejnizsiho rozliseni by pri taktu 750MHz na jadre meli byt prakticky uplne shodne s referencnim radeonem.

edit: jeste poznamka..jak myslis to dvojite napajeni?jestli jako 2 konektory tak to neni nic specialniho. to ma kazdej radeon 4870. nicmene se ptam protoze tenhle pojem sem jeste neslysel xD
Kal_Kal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Redukce napájení. 2008-11-19 10:19:33
avatar
Ahoj.
Mohl by vzniknout nějaký článek o redukci napájení na grafiky?

Mám na svém zdroji 2x PCI větve o 6ti pinech, ale většina nových grafik má napájení 1x 6ti pin a 1x 8mi pin.
Sice se všude píše, že zapojení 2x 6ti pin stačí, ale nejde přetaktovávat.
Někde jsem viděl redukci 6ti pin na 8mi pin, ale nějak mi nejde do hlavy jak funguje, protože při stejném výkonu na větvi by to znamenalo podělní proudu do více pinů.
Jak to tedy je?
A kde se dá případná redukce sehnat? Na našich e-shopech jsem jí nikde neviděl.
Nebo se to dá řešit i jinými redukcemi?
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-19 11:38:55
avatar
Je možné, že teď napíšu trochu kravinu, prosím pak o opravu, ale imho u konektorů ze zdroje nejde o to, kolik mají pinů, alespoň ne u těch "velkých" (4, 6, 8 ), ale jaký do nich teče proud.
Jestliže je větev schopná dodávat 20 Ampér, tak toho bude schopná ať už ji rozdělíš na sebevíc "větviček".
Ad to, že při zapojení 2x6pin nejde taktovat, se přiznám, že netuším. Nevím, jaký je konstrukční rozdíl mezi 6 a 8pinem, jestli má snad 8 pin nějak stabilnější proudy nebo co, mlel bych jenom kraviny, ale podle mě, jestliže do grafiky píchneš 8pin, který vznikl redukcí 6pinového, nic tím nezkazíš.
Když jsem hledal, našel jsem jenom z 4pin na 8pin
http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=10514507O0BM0D38I9
Když tak prosím někoho znalejšího, jestli by se vyjádřil
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-19 16:51:44
avatar
Redukce 4 pin na 8 pin je na napájení zakladní desky.
Kal_Kal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 17:20:26
avatar
Tak článek je mi již k prdu, neb jsem musel svojí DH 2900 XT 512 MB zaslat na reklamaci a zpět mi dorazila HD 4870 1024 MB .
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-18 21:49:23
avatar
Já testoval grafické karty na konci srpna na 15 hrách ve třech rozlišeních, s různě zapnutým AA a AF a vyšlo mi, že HD4870 OC (780/4000MHz) je o 1% výkonnější než přetaktovaná GTX260 (602/2052MHz) a o 4% méně výkonná než GTX260 (666/2214MHz). DD testoval na nových hrách, kde mohou být výsledky jiné (výběr je velice aktuální). Já bych výsledkum dle mé zkušenosti recenzenta věřil, vzhledem k těm vybraným hrám a nastavení.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-18 23:15:42
avatar
neresim zde vubec nejaky porovnani s gtx260 nebo tak..de mi o ten vliv pameti na vykon, kdy sem ja sam dosel k uplne jinym zaverum viz vyse. v rozliseni 1280x1024 je vliv pameti na vykon uplna blbost. neni zde pametova propustnost limitem takze tezko muze pridavat nejaky vykon.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-19 07:07:39
avatar
Aha Tak co se týče pamětí, tak 100MHz navíc u GDDR5 nic neudělá. Rozhodně ne výkon. Pokud tu mluvíme o základu jádra na 750MHz, nebo 780MHz, tak tento skok udělá ve výkonu xkrát více než ty paměti. V nejnižším rozlišení už vůbec, to máš taky pravdu. Se musím podívat, kde to tady v článku píšou, když na to tak upozorňujete....
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-18 21:08:22
avatar
Toxic má opravdu takt jadra 750/4000.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-18 21:15:06
avatar
zde treba Odkaz uvadi 780/4000.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-18 21:52:07
avatar
No z osobní zkušenosti vím, že na CZC se těm údajům nesmí zas tak věřit ;) Dost často totiž vznikají zkratkou ctrl+c a ctrl+v z podobné karty, dříve vydané Věřil bych webu výrobce a tam jsem nekoukal.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-18 23:44:52
avatar
u nekterych produktu to tak je..ale zrovna u tohodle to nemeli moc z ceho zkopirovat. spis kdyby tam byl napsany referencni takt, tak to budi tohle podezreni chtel sem jen neco ceskyho..vyse mam odkaz na test stejne karty na cb a tam take mela takty 780/4000..
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-19 07:09:36
avatar
Obc nám již výše odpověděl. Jenom pořád nevím, zda ten BIOS nahráli nebo ne )
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-19 12:38:11
avatar
jestli tyhle vysledky jsou opravdu realne namerene tak o tom velmi pochybuju.
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hmm... 2008-11-19 15:31:54

mas auru 100%, tak ti to budu verit a davam palec nahoru...
caca [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pěkné ale... 2008-11-18 21:10:31
avatar
Toto je velice pěkná recenze a doufám, že autor nebude brát toto jako navážení se do něj, ale přecijen bych trochu omezil vyzdvihování HAVOK GPU klienta, když ještě není (něco jako říkat že přespříští generace se Intelu velice povede :-) ) jinak je škoda, že jedu jen na NTB s 2600XT...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-18 22:15:25
avatar
hezký test a tento souboj bych považoval za krásnou remízu. Přece jenom to že 4870 Toxic nabídne v některých hrách o nějake 2-3 FPS navíc bych opravdu nepovažoval za nejakou echt výhodu. Jednoduše to co si zahraješ na určité detaily s jednou to samé i s s druhou. DX10.1 přeci jen taky není nějaká echt výhra, ceny podobné, takže jediné podle čeho vybrat jsou provozní vlastnosti a tady mně docela chybělo nějaké to okomentování hlučnosti chlazení u Toxicu a možnostem regulace otáček.
A.J [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - divne 2008-11-18 22:35:51
avatar
Bud se mi to zda ,nebo muj Athlon X2 5400+ BE na 3,2 Ghz uz nestiha. Mam GK Sapphire 4870 512 mb na 800 Mhz jadro a 4000 Mhz pameti a mam ve vsech hrach tak o 15 - 30 snimku min nez je udavano tady v testu, treba u Farcry dva mam tak 33 - 35 fps.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-19 07:30:16
avatar
Tak u tohoto problému se jedná spíše o víc faktorů. Podle mě ti procesor stačí, ale:
1) Phenom X4 na 3.0GHz dá výkonu víc a to se pak odrazí i v nárůstu až pár FPS. Tvůj rozdíl s testy by měl být větší u nižších rozlišení.
2) Některé hry mohou být o pár FPS lepší na čtyřjádru než dvoujádru.
3) Nemusíš mít 4x1GB DDR2 1066MHz, i tam se výkon může projevit.
4) Zmíněná hra je testována v lokaci, která není zas tak náročná a tudíž je dosaženo vyšších FPS než v tvém případě.

Tímto samozřejmě nemůžu vystihnout vše, ale napsal jsem, co mě napadlo, v čem to může být. Jinak nedávno jsem tu vydával novinku s testy Nehalem na multi-GPU zapojeních a tam bylo krásně vidět, kde je maximum procesoru(vodorovná křivka ve všech rozlišeních) a kdy grafické karty (od nejnižšího rozlišení křivka strmě klesá). I u tebe se dá zjistit, jak moc je porovnání grafiak/procesor vyvážené. Zkusil bych to právě zmíněným postupem. Jedna hra, běžné, ne moc extrémní nastavení, min. čtyři rozlišení a testování ve stejné lokaci za stejných událostí. Když ti vyjdou u všeho podobné FPS, procesor je brzdou
A.J [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-19 12:46:27
avatar
Je fakt ze mam ramky 4x2 GB DDR 2 800 Mhz a casovani CL 5 takze to mozna brzdi ty ramky, jinak hraji na rozliseni 1680 x 1050 .
Trpelivost na zkouseni her ,jestli mi to brzdi procesor, nemam. Hry uz konecne moc nehraji, to byla ta prvni euforie kdyz jsem si koupil novy PC tak sem musel vse vyzkouset ale tedka me hrani her omrzelo
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Co 4670? 2008-11-18 22:58:38
avatar
Mohl bych zase lobbovat za zařazení 4670 do grafů, když je tam i 3850 nebo 9600GT?
Jinak opět super recenze i počtení, jen tak dál, hodně se těším na 4850X2.
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-19 08:47:33
avatar
Okrem toho, že tu dnes máme guru v DigiAure tu máme aj podarený test. Musím pochváliť za dobré počteníčko pri káve. Tak dnes chválim za pekný test a gratulujem k magickej DigiAure.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Clanek 2008-11-19 09:17:27
avatar
Paradni test, pro me ale spis jen info. Vetsina lidi tu taktuje sama, ale musim uynat ye je dobre otestovat TOP verze. Spousta lidi je take jen konzumentu a berou proste nejlepsi model a pak je to na miste. Jen je skoda ze se nepohybuji tak okolo 5000,-. Takhle je to uz trosku mimo moji cenovou hladinu. Mel bych dotaz trosku mimo: Zkousel nekdo 4870 s AC Accelero S1? Mam tenhle chladic doma na grafice ale celeho kompa poslu dosveta krom zdroje chladice CPU a GPU a proto se na to ptam. Tento chladic se mi vazne dobre osvedcil a rad bych ho pouzil i dal ale zajimali by me vase zkusenosti a nazory u teto grafiky a zda je to vlastne vubec mozne.
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-19 09:33:22
avatar
Nebylo by od věci otestovat GTX260 a 4870tku, který budou přetaktovaný na max co ty karty snesou - pak budou vysledky jednoznačný a bude jasný ktera karta kraluje. To že GTXko v tomhle testu v některejch hrách položilo 4870 je sice hezký ale 4870tka jde oproti GTXku jestě slušne taktit což se o NV říct nedá. Ja teda nevim jak vy, ale já první co sem se svojí grafikou dělám když si ji koupim tak ji vyženu takty abych věděl co to umí. Taky byste si nevybrali ze dvou na pohled stejně výkonejch aut to s o půlkou menší nádrží.
schali [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-19 17:08:28

ono je to celkem zbytecny, vyjde to obecne dost podobne, ta GTX je proste o fous vykonejsi kdyz se fest pretaktuje, navic by to nevypadalo dobre, kdyz uz asi po ste na tomhle webu pisou jak je technologicky zastarala))
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - TOXIC 2008-11-19 10:30:16
avatar
mam tuto kartu a jsem s ni naprosto spokojeny, otacky vetraku mam na 30% a neni vubec slyset..zeploty jsou v idle 50°a v zatezi ani tech 70° nedam vzdy neco pres 60°jen...hraju vsechno na max pri 1680*1050 s AA a je to lahoda..muzu jen doporucit
Rezen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Sapphire atd. 2008-11-19 10:41:10

Dobry den, zajimalo by me, zda je to tim, ze mate nadstardatni vztahy s dodavatelem Sapphire produktu nebo mate smlouvu na propagaci Sapphire, ale pri testech ATI grafik temer vyhradne je zastoupena jen tato firma. Nestalo by za zvazeni a vyzkouseni pouzit v testech i jineho vyrobce? Treba Gainward, Powercolor, Leadtek, . . .

Slysel jsem nemalo spilani a nelichotivych hodnoceni prave vyrobce Sapphire, kdy sice ma dobre ceny, ale co se tyce kvality vyroby a zpracovani, nemuze prave zminovanym znackam v mnohem konkurovat.

K dnesnimu testu – mozno se rozhodovat i treba mezi temito grafikami a VGA Gainward ATI HD4870 Golden Sample, 512MB/256bit DDR5, kdy internetova cena je 6 748 Kč.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-19 11:18:37
avatar
Sapphire je dvorním výrobcem ATI a většinou má novinky ze všech nejrychleji a jako první, takže toho využíváme a proto jej testujeme, nicméně stejně takse v testech objevují Gigabyte i ASUS produkty. Zkouším do testů sehnat i víceroznaček, ale není s nimi spolupráce na takové úrovni, jako s výše uvedenými :/
_DAVE_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RE: DDOOM 2008-11-19 13:07:30

"Pokud jde o to, zda HD 4870 nebo GTX 260, pak bez velkého přemýšlení řeknu" berte HD 4870."

Ty jsi fakt komediant priteli, opet dne prakticky absolutne stejne vykonne karty (rozdil je takrka nemeritelny, natoz pak rozpoznatelny pri hrani), a ty napises takovou prinosnou vetu.

PS: Kdybys alepson testoval soucastnou revizi s 216SP, a ne tu starou, kterou si za par dni nikdo nekoupi. Ale jdes na to fikane, to se musi uznat. Karty se jmenuji porad stejne - 260GTX, tak proc davat do testu tu silnejsi ze?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-19 14:06:05
avatar
hele ty chytrolíne ... ASUS mi poslal GTX 260 TOP za 7000 do testu, tak jsem ji srovnal s kartou za 7000 do Sapphire ... pokud s tím máš problém, není můj ... 216 skoro ikdo nevyrábí, navíc i ta je pasé ... 55nm GTX karty už jsou objednány a test samozřjmě přijde ...
_DAVE_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RE: DDOOM.. 2008-11-20 11:43:06

Jakpak by asi ten test dopadl s timhle?
http://www.alfacomp.cz/php/index.php?eid=106145&Search=Zotac+260&SearchType=1&SearchSubmit=1

Ja nejsem priznivec niceho, jen bych rad poukazal na to, jak na netu pekne nekdo dokaze servirovat "polopravdy". Myslim ze kdo je zaujaty bylo krasne videt v dobach 2900XT/PRO, kdy je pan Stach opet vynasel do nebes - coz uz dnes o necem vypovida.

V tomto testu zase (podobne jako minule) nevyhrala zadna karta, obe jsou temer nemeritelne stejne. Nicmene po vzoru DDW, "kdyz je neco stejne, dame zlate trenky ATine". Jeste nikdy to nebylo naopak.
PeeJer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-25 19:47:14

"TX 260 připomíná starou Corvetu, kde výkon dělá hlavně objem motoru. Naproti tomu HD 4870 je o polovinu lehčí, technologií nabité nejnovější Ferrari."
Tyhle zvasty si vzdy rad prectu
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-19 16:25:29
avatar
Že by zas někdo jemuž bylo ublíženo protože "jeho" Nvidia nevyhrála....
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-19 17:10:06
avatar
Každopádně bych chtěl připomenout příznivcům Nvidie,že můžou být rádi,že ATI vydala tak výkonné a levné jádro,protože by se ty jejich 260 a 280 prodávaly za nekřesťanské peníze.....
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-22 22:51:00
avatar
Souhlas. jenom ještě dodám, že tohle platí všude a ne jen ATI vs. Nvidia. Konkurence musí bejt.
w8lifter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-20 14:58:42

Souhlasím s DAVEM kdyby byla testovaná Gigabyte verze s 216 shaderama která stojí 6900 tak bych opravdu neváhal kterou kartu vemu http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=59751
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-19 18:59:20
avatar
Stale nechapem vysledkom testu pri hre far cry. Ta hra je na max nastaveniach ak sa mysli max=ultra high nehratelna na ati4870 a tu ma celkom slusny priemer fps toto mi niekto vysvetlite....
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-23 10:04:00
avatar
Výsledky souhlasí,co se výkonu 4870 týče.To jsi asi viděl jinou kartu,a nebo ji zapoměli zapojit!
Tomek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - TO DDOOM 2008-11-19 20:36:41

Nekde sem cetl ze mas, ze mas tohle LCD Acer AL2723W 27" Zajimalo by me jestli na nem taky testujes a je dobrej?
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-19 20:50:27
avatar
Nevim jak DD ale ja mam 24" verzi tohohle monitoru a jsem s nim velmi spokojenej.
Tomek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re 2008-11-20 22:10:25

jo tak ja hlavne na filmy, pak hry a internet uz sem mel vybranej jinej, ale ten neni k sehnani ted, takze tohle bude nejlepsi varianta.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-20 16:41:03
avatar
dobrý test ,akorát ktomu FC2. Jedu pod DX 9 s HD 4870 ale jakmile zapnu vyhlazování ve hře stačí 2X tak fps ze 40 klesnou na 25 a kolikrát to není hratelný.Čím to je?
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-28 00:13:59
avatar
ved aj ja sa tomu divim v teste ide fc2 hoc jak pritom mne tiez na HD 4870 nejde ta hra vobec pri tych nastaveniach plynule...
rommel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Test 2008-11-21 12:39:51

Honzovi se celkem daří, jenže pro mě je to pořád málo. Kromě toho, že mě vykopl z psaní článků za pár šupů, mu musím vyčíst ještě pár věcí. Testy jsou pro mě pouze orientační protože hraji v rozlišení 1024x768, které by stále lépe sedělo těm nejnáročnějším hrám, např. Crysis Warhead, far Cry 2 apod. Zlobí mě, že si na něj nenajde čas. Druhá vě je ještě horší. Některé hry naprosto nesmyslně testuje pouze pod DX10, tedyna Vistách, které drtivá většina hráčů nemá a nesnáší je. Visty sii nebudu instalovat a veškeré testy pod DX10 jsou mi totiž na dvě věci. proboha už se vzpomatuj a vždy testuj i pod DX9!
falcon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-25 22:55:18
avatar
Tak to se DDmu nedivim ze te vykopl. Je to tu sice amatersky web, ale uz jen tento tvuj prispevek je trochu silne kafe.
nutak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - s 2008-11-25 15:15:17

rozhodne je lepsi ati .. ale kdo je zavisli na NVIDII tak v klidu ... ( zase maji lepsi ovladace )
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - velikost karty 2008-12-03 13:38:03

DD, můžu poprosit o info, jestli se mi ta karta vejde do casu? mám Thermaltake SWING a bojím se těch heatpipe, abych pak zavřel bočnici..

Dík za info
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-03 14:31:38
avatar
to nevím, já už ji tu nemám, nemůžu to proměřit ale vejde se do normální skříně široké 20cm ...
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-30 17:54:56

ATI vyhrálo s testu. Ale i kdyby nevyhrálo, tak bych si NVidia vzhledem k jejich průseru s rozlepujícími čipy už nekoupil. Navíc se mi nelíbí, že karta NVidia z testu má mrňaví větrák. A to jen proto, aby bylo více místa pro obrázek. mrňaví větrák=vysoké otáčky=velký hluk
Obálku pro NVidia čipy sice vyrobil Asus, ale NVidia musí kecat do toho, jak bude vypadat, prostě je to v oboustranném zájmu.
ATI karta má větrák mnohem větší a tak je to správné.
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-30 18:05:37

Jestli je plocha jádra NVidia procesoru 576mm2, tak mě napadá, jak velká je u tak velkého jádra zmetkovitost?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!