FarCry 2: recenze herní pecky roku nebo zklamání roku?
Napsal Budy   
Sobota, 22 listopad 2008
alt

 

 

 

 

 

  • FarCry 2: recenze herní pecky roku nebo zklamání roku?

  Dnes se podíváme na recenzi jedné z letos nejočekávanějších her. FarCry 2 je zde, ovšem zanechává rozporuplné dojmy. Dva názory si můžete přečíst v dnešní kompletní recenzi. Původní FarCry, byl překvapením roku 2004. Hra vyšla dříve než Doom 3 nebo Half-life 2 a překvapila herní publikum svou precizností a zpracováním. FarCry se odehrával v překrásném Karibiku, s plážemi plnými žlutého písku a džungli plné vegetace nebo roztomilých hejn papoušků. Fyzika FarCry šla ruku v ruce s grafickou stránkou v přímém porovnání s Half-Life 2 nebo Doomem 3 hra vyhrála.

farcry

(FarCry 1)

    A co příběhová stránka hry? Měla dostatečné kvality na to, aby si mohla vyskakovat na výše zmíněné dva mohykány? Ano, dalo by se říci, že měla. Ačkoliv spousta lidí tvrdila, že příběh FarCry2 je plytký a poměrně již přežitý z jiných zábavních odvětví, ale mě osobně to tak nepřišlo. (pozn. by DD.: Minimálně ve srovnání s DOOM 3 se nemusela a nic stydět. U HL2 je to přeci jen trochu jiné srovnání.) Ostrovy okupované stovkami žoldáků, genetické pokusy na živých organizmech a boj o přežití mě docela zaujal. Vzhledem k tomu, jak nám autoři FarCry ze studia Crytek tento příběh servírovali, mě začal poměrně chutnat a ani jsem se jej nějak moc nepřejedl. Crytek ale dostal nový nápad, jak nám zlepšit zážitek z Karibiku a vytvořili Crysis. Jenže práva na FarCry zůstala ubisoftu, který nám ve svém vlastním studiu nechal vytvořit nepřímé pokračování FarCry. A o co vlastně jde?

farcry2-1

    Tentokrát zapomeňte na Karibik a džungle, ve kterých bylo dusno. Dvojka nemá kromě názvu samotného s prvním dílem nic společného. Přichází africký kontinent s jedním vymyšleným státem (pozn. by DD: což určitě nedalo zase tolik práce), kde zrovna probíhá občanská válka. Vy přilétáte do tohoto státu jako žoldák, který má za úkol odstranit nepohodlnou osobu, která dle všeho dodává zbraně do této války. Po cestě z letiště vás ale píchne nějaký ten hmyz a vy (protože jste podcenili očkování) chytnete malárii. Probouzíte se v místním hotelu a co jako první uvidíte je Šakal, chlap kterého máte za úkol odstranit. Po delším rozhovoru vás Šakal upozorní na pár věcí a taky na to, že si máte dát na něj pozor a odchází. Ve městě propuká přestřelka. Vy se zvednete z postele, posbíráte si svou výstroj a snažíte se utéci z této šlamastiky. Po chvíli se váš zdravotní stav ale přihlásí a vy upadáte do mdlob. Probouzíte se v domě u lidí, kteří si vás najali, dostanete něco málo prášků proti malárii a vyrážíte splnit svůj první úkol.

    Jak vám asi již došlo, příběh není nikterak originální, a když bychom jej měli porovnat s příběhem FarCry 1, tak jako vítěz vychází předchozí díl z Karibiku. Jelikož příběh vás asi nebude držet po, kdo ví jak dlouho dobu u této hry, tak dalším aspektem, co by vás mohl udržet, by snad mohla být atmosféra.

  • Atmosféra a mise

     Atmosféra u této nové hry od Ubisoftu není špatná. Africký stát je co do rozlehlosti opravdu monstrózní a myslím, že i takové srovnání s Oblivionem snese. Čekají vás obrovské kaňony, řeky, džungle, pár měst, starobylé vesnice, pouště a kdo ví, co ještě všechno. Hudební doprovod je nastaven přesně dle lokací, ve kterých se nacházíte a taková hudba, pro Afriku typická, k přestřelce na poušti určitě sedne. Zvuky zbraní a dopravních prostředků jsou na velice slušné úrovni a díky tomu vás skvěle vtáhnou do tohoto dobrodružství. Co se týká misí, co vám zadávají různé strany konfliktu nebo vaší nově získaní přátele, jsou poměrně monotóní.

farcry2-6 

   Jedná se vesměs stále o stejné úkoly, jako zabij nepohodlnou osobu, ukradni nějaké dokumenty, potop loď nebo znič něco, co nepřátelé potřebují. První hodinu hraní budete bloudit v tomto obrovitém světě, a bude vám připadat, že autoři nedodrželi své sliby a že hra je poměrně nudnou variací na budgetový Boiling Point, akorát s tím, že o něco více vydařenou. Ale chyba lávky, jak proniknete trošku do světa FarCry 2 a sežene si nějaké ty nové zbraně a příběh se přehoupne do druhé desetiny, budete si připadat jako v jiné hře. Brzy vám dojdou prášky na malárii a vy si budete muset sehnat nové balení těchto pro vás životně důležitých prášků. První osoba, o které vám bude sděleno, že by nějaké prášky mohla mít, bude místní pastor z hlavního města. Ale jak je v dnešním světě známo, že zadarmo ani kuře nehrabe, tak i pastor vás požádá o malou službičku. Budete mít za úkol donést falešné pasy jedné rodině, a ta již vám dá požadovaný lék. Vzhledem k herní době, která se u mě vyšplhala na dobrých 45hodin čistého herního času, tak těch prášků vaše herní alter ego dokáže spořádat poměrně solidní kvantum. Takže vždy, když vám dojdou léky, tak budete muset navštívit určitou osobu, která vám dá pasy a vy je budete muset doručit lidem, kteří je potřebují. (pozn. by DD: takže absenci lékárny můžeme považovat za jeden zápor hry ;) )

farcry2-7

    Dále jsou zde i vedlejší mise, které vám zadají přátelé. Většinou se bude jednat o misi, která se týká vašeho hlavního úkolu, který vám před chvílí zadal jeden z vysokých představitelů odboje. Jako že například, než zabijete bývalého krále této země, tak by bylo vhodné z něj vytáhnout i nějaké ty informace. Mezi dalšími vedlejšími úkoly, které vám mohou být přiděleny, jsou i mise od obchodníků se zbraněmi. Tyto mise jsou poměrně důležité, neboť bez jejich plnění se vám neodemknou nové zbraně, a s těmi rezavými chrastítky, kterými disponují povstalci, si moc nezastřílíte. Často budete mít za úkol přepadnout nějaký konvoj. Armáda převáží náklaďák se zbraněmi a vy jej máte vyhodit do povětří. Nic složitého. Dalším aspektem, který vás může vtáhnout do děje je Afrika. Tato země se málo kdy vidí v nějaké hře, a když ano, tak se jedná o pouhou atrapu proti FarCry 2. Herní prostředí je opravdu precizně odvedeno a než přestanete slintat nad grafickou stránkou hry, už budete na konci celé hry. Představte si rozlehlé travnaté pláně, po kterých pobíhají stáda gazel a zeber, řeku, u které se napájejí bůvoli. Nebo paprsky slunce prodírající se korunou stromů, které se lesknou na stříbrné pistoli, kterou držíte v ruce. Nejde ani tak o grafické ztvárnění, které vás vtáhne do děje, jako spíše o reálný dojem z živé Afriky doprovázené precizně odvedenou zvukovou kulisou.(Poznámka autora:  FarCry 1 měl lepší zvukový doprovod, který sedl o stupínek ještě lépe).

farcry2-2

    Několikrát se mi stalo, že jsem zapomněl na plnění úkolů a místo toho jsem se jen tak proháněl v Jeepu za zvěří, a nebo se projížděl po poušti, kde jsem občas narazil na ruiny nějaké staré vesnice. Jestli jednou z mnoha chvályhodných vlastnosti FarCry bylo se potápění v lagunách či okolo ostrova, tak tentokrát si tyto skvěle působivé momenty moc neužijete. Voda je všude kalná a co v ní je, neuvidíte, ani když se potopíte až na samotné dno. Holt na potápěčský kurz z FarCry můžete v jeho pokračování zapomenout. Občas, když jsem se jen tak pro pokochání se okolím projížděl po rozlehlých sluncem vysušených pláních, tak jsem narazil na nějaké to havarované letadlo, u kterého byl třebas i nějaký ten diktafon se zvukovým záznamem, který prozradil něco navíc okolo probíhající občanské války.

farcry2-3

    Další zajímavou věcí v této hře je poměrně unikátní zbraň- plamenomet. Ačkoliv jsme jej mohli vidět již v docela solidním kvantu stříleček, tak ještě nikde nebyl tak kvalitně odvedený. Ne, že by ten plamenomet byl až nějak tak dobře udělaný, ale díky fyzikálnímu enginu hry si s ním užijete dostatek legrace. Můžete zapálit trávu a díky všudy přítomným povětrnostním podmínkám se oheň velice reálně rozrůstá a spaluje vše okolo. Sice v reálu by taková hrátka s plamenometem v Africe měla za následek vypálení desítek kilometrů čtverečních, ale zde shoří jen pár desítek metrů, ale to je dobře. Nedokážu si představit, jaké by to mělo následky na hru, kdyby vám shořela půlka herního světa. Ale obávám se, že byste nejspíše si moc nezahráli. Oheň je v tomto titulu brán jako jeden z hlavních prvků. Není nic lepšího, než skupinu schovávajících se žoldáků v chatrči vyčoudit ven pomocí plamenometu.

  Pojďme se podívat, jak se vlastně FarCry2 hraje ...

 

 

 

 

  FarCry 2 má být komplexní akční hra s RPG prvky a s důrazem na příběh. Teď se podíváme na to, zda to, co nám autoři roky slibovali, se skutečně podařilo naplnit. Takže jak se FarCry 2 hraje ...

  • Ve válce je dobré mít respekt u přátel.

   Ve hře nezůstanete neutrálními. Čím máte větší reputaci u přátel a válčících stran, tím více vám budou lidé pomáhat, když jste v maléru. Což se v pozdějších misích velmi hodí. Například chlápek v baru vám řekne, že potřebuje sehnat nějaké ty dokumenty, když mu je obstaráte, tak se vám zvýší reputace a máte o jednoho přítele více. V nebezpečných přestřelkách, kde vám jde nepříjemně o život a vy jste těžce zraněn, tak vám tento přítel může přijít na pomoc. Odtáhne vás do bezpečí, kde se můžete ošetřit a ještě vám pomůže s eliminací pár protivníků. Ale aby se tak stalo, musí být přítel poblíž, nejlépe v nějaké skrýši, kterých je po herním světě solidní počet. V těchto skrýších si můžete skladovat zbraně, střelivo, lékárničky, anebo se také prospat. To se hodí při určitých misích. Například, když dostanete za úkol se prostřílet na poštu a odcizit z ní balík, tak není nic lepšího než se pěkně prospat a vyrazit v noci - čas ve hře tedy funguje. Nepřátelé si vás nemusí všimnout a vy nepozorovaně splníte úkol.

farcry2-8

    Jelikož nepřátel se po tom herním světě pohybuje solidní kvantum, tak se nevyhnete ani tomu nějakému zranění. Jelikož s prostřeleným hrudníkem byste dlouho nepřežili, tak jsou vám vždy po ruce nějaké ty lékárničky. U sebe můžete nést až 5 injekcí morfínu, které vám ihned doplní zdraví na 100%. Poté, jak vám dojdou injekce, tak jsou všude možně po mapě rozesety lékárničky, ze kterých si vezmete potřebné injekce a můžete opět pokračovat v tuhém boji. Problém nastane, když vám zdraví klesne na poslední dílek. To je třeba urychleně se ošetřit. Například vytáhnout si kulku z kolena, nebo si obvázat čistý průstřel na ruce. Těchto poměrně sadistických animací je ve hře celkem okolo desíti. Asi nejsadističtější scénkou je to, jak vaše herní postava si rovná zlomený kotník. Nebo i takový drát zaražený v břichu po nenadálém výbuchu vozidla ve vaší blízkosti, není zrovna pokoukání vhodné k obědu. Ale je to docela zajímavé vylepšení, kdy si hráč uvědomí, že jeho herní postava není nezranitelná ...

farcry2-4

    Ale co dopravní prostředky? I ty mohou snadno utrpět „zranění". Vozidel je ve hře docela dostatek, ale po těch pár kulkách, kterým se špatně vyhýbají, potřebují také urychleně opravit, neboť mohou vybouchnout. To se dělá v jednoduché minihře. Přijdete k motoru od dopravního prostředku a zmáčknete příslušné tlačítko. Vaše postava vytáhne ráčnu a začne u motoru utahovat šroubky, čímž se vozidlo vrátí do pojízdného stavu. Musím uznat, že animace vaší postavy jsou velmi pěkně udělané a například, když nastupujete do vozidla nebo se přesunujete od volantu ke kulometu namontovaném na korbě, tak můžete sledovat pěkně naanimované pohyby vašich končetin. A když jsme tak u těch zranění, tak i reakce protivníka na zranění jsou docela dobře naanimované. Střelíte nepřítele do neprůstřelné vesty, zahodí pušku a vytáhne pistoli. Přestane se hýbat a jen odpočívá prostě tak jako v reálu. Nebo střelíte vojáka do nohy a jeho kamarádi nevědí odkud, jste stříleli? Tak pro zraněného pošlou někoho, aby jej odnesl do bezpečí. Po tom, co vezme zraněného druha na rameno, můžete odstranit oba dva protivníky jednou kulkou.

  • Na vodě na souši ve vzduchu.

  FarCry byl jedinečný už kvůli dopravním prostředkům. Mohli jste si vzít rogalo a proletět se po mapě, ukrást žoldákům z kasáren jeep vybavený kulometem, raketometem a dopravit se kam bylo třeba. Voda nepřišla také nazmar. Mohli jste si „vypůjčit" člun a plout si to pěkně po řece. Vzhledem k rozložení herního světa u FarCry 2 (celkem 2 mapy po 25Km čtverečních na každou mapu), by jsme se bez dopravních prostředků uchodili k smrti. Tak nám autoři připravili celkem 2 typy člunů. Jeden rybářský- nezřídka kdy ozbrojený a jeden bojový od vojáků. Mezi auty se můžeme těšit na terénní Jeep a nebo na buginu. Vojáci mají dále staré dobré britské tereňáky, které určitě všichni dobře znáte z filmů o Africe (Land Rover). Tato vozidla jsou vybavena kulomety a zřídka kdy se vám může poštěstit i auto s granátometem. Jediné co vám brání v tom nasednout do Jeepu a vyrazit na lov zvěře je to, že všude hlídkují vojáci a když vás zpozorují, tak po vás jdou do vyždímání svých sil a nebo nádrže jejich vozu.

farcry2-12

     Problém je, že se tito protivníci neustále respawnují a budou vás otravovat během celé hry opakovaně. Tak že očekávejte, že během hraní nenarazíte ani na tři minuty, kdy byste měli klid (samozřejmě jestli nebudete chodit po vyznačených cestách, tak si toho klidu užijete i více). Jako další přibližovalo, na které můžete narazit je rogalo, typické pro FarCry. Bohužel vzhledem k všudy přítomnému silnému větru je manipulace s touto poletuchou velmi složitá a většinou skončíte rozlámaní na nějakém šutru, než abyste se pěkně proletěli po krajině. Škoda.

  • Chytrý nepřítel anebo natvrdlý slepec?

   Pamatujete si na docela skvěle zpracovanou umělou inteligenci nepřátel ve FarCry? V té době to bylo  až nečekané, čeho všeho je schopná uměla inteligence vytvořená Crytekem. Nepřátelé si předávali zprávy o protivníkovi. Domlouvali se na postupu, vzájemně se kryli a vlastně se chovali téměř jako skuteční lidé. Ve FarCry 2 je inteligence protivníků také na poměrně solidní úrovni, ale již to není taková bomba jako u původního FarCry v době jeho vydání.

farcry2-9 

   Nepřátelé se vzájemně kryjí. Když jeden přebíjí, ostatní poskytují podporu. Využívají zdatně inteligentně stacionárních zbraní a všemožných výbušnin, například granátů. Ale již prostě jsou na trhu hry, kde protivníci mají mnohem lepší inteligenci. Nepřátele jsou vždy ve velice početné převaze, a když po vás všichni jdou naráz (s čímž můžete počítat), tak vám dokáží nehorázně zatopit (bohužel umělá inteligence ve FarCry 2 je až přehnaně agresivní). Protivníci nasedají do všudy přítomných vozidel a snaží se vás přejet anebo pokoutně pokropit z palubních zbraní. Jako mínus musím brát to, že nepřátelé o vaší přítomnosti okamžitě ví, jakmile jim zabijete někoho z týmu. Okamžitě všichni vědí, že mají o jednoho kamaráda méně a hned vás začnou hledat. Což je docela nerealistické. Když protivníka odděláte pěkně potichoučku pistolí s tlumičem anebo mačetou, tak se prakticky žádného hlukotvorného projevu nedočkáte, a nepřátelé, co jsou například na druhé straně rozlehlého tábora, by o vás neměli vůbec vědět. Ale jakmile vy na někoho zaútočíte, vědí to prostě všichni a jdou po vás. Což je jednoznačně velikým mínusem.

  • Peníze vždy až na prvním místě ...

    A to platí i v této hře. Ačkoliv zde neplatíte normálními penězi ale diamanty, tak stejně se bez nich neobejdete. Budete je potřebovat u překupníků se zbraněmi pro nákup nového vybavení. A kde ty diamanty můžete sehnat? Jsou zde celkem tři možnosti. Buď zajdete k vysílači, který je označen na mapě, a připojíte se na něj. Poté dostanete přes mobilní telefon úkol od neznámého muže, týkající se eliminace nepohodlné osoby. Tento zlý akt vám vydělá něco okolo 10 až 20 diamantů, což není mnoho. Anebo můžete si ty diamanty nasbírat. Ve hře je celkem schovaných 221 kufříků s diamanty a v každém je uschováno od jednoho diamantu až po čtyři třpytivé kamínky. Ty kufříky najdete podle indikátoru na GPS, když jste poblíž nějakého kufříku, tak na GPS začne stále silněji blikat zelená dioda. Jako poslední a taky nejdůležitější přísun peněz jsou odměny od válčících stran. Ty vám zadávají většinu úkolů a poměrně pěkně za ně zaplatí celkem od 15 diamantů až po 40, což je již celkem solidní odměna za vaší nebezpečnou práci.

farcry2-5

  Bohužel téměř veškeré vydělané diamanty utratíte za nové zbraně nebo za výbavu pro vaše skrýše. Tak že moc ušetřených diamantů vaše postava do důchodového věku mít nebude. To by již bylo zhruba vše k náplni samotné hry. Pojďme si říci něco o technické stránce a vyřkněme si i závěrečný ortel pro tuto hru.

 

 

 

  • Technické zpracování a závěr

   FarCry 2 funguje na enginu Dunia, což je upravený engine z jedné hry kterou již ubisoft před nějakým časem vydal. Tento Engin byl obrovsky překopán a je to na něm znát. Grafická stránka je i na dnešní poměry velice dobrá a srovnání s Unreal Enginem 3.0 a nebo s Cry Enginem 2.0 snese a obstojí.

farcry2-10

Textury jsou poměrně kvalitní a ostré a na hře je to znát. Vodní hladina je překrásná a nebál bych se říci, že je udělaná snad i lépe než v Crysis. Stíny jsou překrásné a i když nepodporují soft shadows, tak to na nich není téměř znát. Stíny a HDR efekty se v této hře vyvedly na jedničku. Všemožné odlesky, jak na vodní hladině, tak na různých površích předmětů působí vyloženě bombasticky a to dělá tak skvělý celkový dojem o hře. Nesmím také zapomenout  se zmínit o plynulých přechodech mezi dnem a nocí, nebo o obloze, když je zatažená nebo krásně rozsluněná bez jediného mráčku, vše má svůj vliv na herní podmínky a je to krása. Střídání počasí a denní doby skvěle odvedeno a dokonce i uvěřitelně se střídá vůči realitě a hernímu času. Je fajn, že změnu denní doby můžete využít ve svůj prospěch. Stromy, tráva, keře se v silném větru ohýbají dle směru, kam vítr fouká. Ustřelenou větev je silný vítr schopen odfouknout kamsi až do dáli. Prostě herní prostředí působí celkově skvěle a uvěřitelně. Škoda jen, že autoři do hry nezakomponovali lvy a krokodýly, bylo mi po nich poměrně smutno. Představte si, že jdete náhle savanou a z ničeho nic se na vás vyřítí smečka lvů. Takové chvíle mi na této hry docela chyběly a je to škoda, že je zde autoři nedali, jednalo by se o velice chytlavou a atmosféricky utvrzující složku do hry. Grafickou stránku už máme za sebou a dokonce jsme probrali i z části animace, na kterých si nechali autoři velice záležet. A co fyzika?

farcry2-11

  Fyzika je na tom skvěle a směle může soupeřit s fyzikálním enginem z Crysis. Po vybuchnutí granátu začne všude kolem vás poletovat listí. Větve od stromů se dají ustřelit, a jak by smet menší křoviny. Chatrče se dají poměrně obstojně zdecimovat buď ohněm, nebo výbušninami. Bomby s plynem po zásahu začnou poletovat po okolí a zapálí vše, co jim stojí v cestě. Dřevěné ploty se dají velice lehce zbořit. Mosty se dají docela slušně poničit při nárazu s dobře rozjetým autem. Vlastnosti ohně a jeho hoření jsou také skvěle odvedeny a krom ukázky možností Unreal Enginu 3.0 (kde to, co bylo předváděno, zatím nebylo v žádné hře naplno zakomponováno v takové úrovni), jsem nikde neviděl tak dobré fyzikální vlastnosti při hoření. Hra využívá dnes nejrozšířenějšího fyzikálního engine HAVOK.

farcry2

    To by bylo tak vše ke grafice a fyzice hry. Ale jak určitě vidíte na všech těch obrázcích ze hry, tak hra vypadá velice překrásně a určitě se vám vkládá do hlavy myšlenka, jak silný počítač potřebujete k pohodlnému hraní této báječné hry? Na to, aby jste jí rozjeli na nejnižší detaily, by vám měla stačit grafická karta řady GF 7600GS, 2GB operační paměti a procesor na frekvenci 2,0GHz samozřejmě se dvěma jádry. Abyste si hru vychutnali v maximálních detailech si připravte procesor na frekvenci alespoň 2,5GHz se dvěma nebo lépe čtyřmi jádry, 4GB operační paměti a ATI Radeon HD 4870 nebo Nvidia Geforce GTX 280. Jak si vedou jednotlivé grafické karty, se můžete podívat třeba v našem testu, kde jsme již několik grafických modelů otestovali.   

  • Závěrečné hodnocení by Budy

   FarCry 2 je otevřený svět, ve kterém můžete dělat, co se vám zlíbí. Je libo jít na lov divoké zvěře, a nebo jít jen tak žoldákům nakopávat zadky bez řádného důvodu? Vše je jen na vás. Herní prostředí je tak dobře interaktivní a rozlehlé, že nic vám není zakázáno. Účel této hry je jediný-zábava a to plní dokonale. Ať už se vydáte do kterékoliv části herního světa, vždy narazíte na něco zajímavého.

farcry2

   Velice mě potěšila celková herní doba, která se pohybovala u mě okolo 50 hodin čistého herního času při splnění všech vedlejších úkolů, co vám zadali přátelé. To je na střílečku velice pěkné číslo. V plnění úkolů máte volnost a je jen na vás, jak zadaný úkol splníte. Půjdete stylem Ramba a s plamenometem v ruce a AK-47 na zádech vyvraždíte pevnost? Anebo pěkně v pohodlí si lehnete do trávy se čiperkou, a počkáte až váš cíl se ukáže v optice, a pak pěkně s pouze jediným vystřeleným nábojem budete mít misi hotovou? Je to čistě na vás. Zbrojní arzenál je velice rozsáhlý a vybere si zde každý. Na místo pistole můžete nést granátomet M-79 nebo několik druhů pistolí a nebo samopal UZi či Ingram. Jako primární zbraň můžete mít spoustu samopalů a nebo sniperskou pušku, a nebo některou ze tří druhů brokovnic. A jako druhou primární zbraň můžete mít třeba i mohutný minomet s devastujícím účinkem na velké vzdálenosti.

hodnoceni-budy

 

    Hra vám dá několik voleb během hraní, na čí stranu se připojíte. Ale že by to mělo nějaký následek na konec hry, bych neřekl. Ostatně, že by tato hra měla až tak nějak povedený konec, se nedá říct. Tak trapný a defakto i nudný konec jsem snad u žádné hry neviděl. Zkrátka a dobře velice obyčejná animovaná scéna. Jedna fotka a závěrečný debrifing o situaci v Africe není to, po čem by hráč toužil jako odměně po dohrání takhle zdlouhavé hry. Ale i tohle se dá překousnout a v samotném srdci FarCry 2 se skrývá velice výborná hra, na které se dá zpozorovat, že autoři se u ní snažili a chtěli, aby to byl kvalitní titul, což je. Mé hodnocení je 90% se zavřenýma očima, ale to jen kvůli tomu, že jsem zatím neměl tu čest s Falloutem 3.

  • Hodnocení by DD:

   Já už jsem naneštěstí pro FarCry 2 tu čest s Fallout 3 měl. Bez nějakého velkého rozmýšlení řeknu narovinu, že FarCry 2 zdaleka nenaplnilo očekávání. Nepochybuji o tom, že Ubisoft se snažil odvést kvalitní práci, což se mu tradičně po technologické stránce podařilo. Opět ale zklamává po stránce hratelnosti, příběhu a vůbec atmosféry a motivace hrát dál. To se Ubisoftu nestalo poprvé. FarCry 2 zcela určitě nevyrovná původnímu FarCry po stránce hratelnosti a také v dalších ohledech. Například nevalná je inteligence nepřátel, nemluvě o nelogickém chování a jejich opětovnému objevování. Nutno říci, že ani zpracování prostředí, ačkoliv je špičkové, dnes nějak nevyráží dech, jako tomu bylo u prvního dílu. Úkoly jsou nudné a rychle se omrzí, protože se neustále opakují. Příběh hry je velmi slabý a závěr hry je vyloženě nepovedený.

 

  Chválit tradičně můžeme jen technické zpracování, prvky přírody, i když zdaleka ne dokonalé, změny dne a noci stejně jako počasí. Bohužel celková atmosféra a zábavnost hry se zdaleka nevyrovná STALKERU nebo FALLOUT3. A to je dnes velice důležitá součást hry. FarCry2 je pro mě zklamáním, stejně jako Assasin´s Creed, který stejně jako FarCry2 měl skvělé zpracování, ale po stránce hratelnosti byl za hodinu vyloženě nudný. FarCry2 je jen o něco zábavnější, ale na 90% hodnocení letos v konkurenci Fallout3, STALKERU Clear Sky, Mass Effect nebo blížícího se GTA4, skutečně nemá sebemenší nárok. FarCry2 je relativně tuctová hra, a není ani moc originální vzpomenu-li si na budgetový Bowling Point, který vlastně celý koncept FarCry2 už dávno představil a jediné v čem se tyto dvě hry liší je, technické zpracování, kde FarCry2 je jednoznačně technicky profesionálně odvedená záležitost vyladěna k dokonalosti.

hodnoceni-dd
 

 

   Celkově dávám s přivřenýma očima 75% (kdybych hodnotil hru bez ohledu na technické zpacování, tak FarCry2 nedostane víc než 30%). Navíc to vzhledem ke konkurenci skutečně není a možná autoři měli zůstat u původního čistě akčního konceptu hry a příběhu s genetickými mutacemi. FarCry2 zůstává ve stínu původního FarCry ...

 

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-23 00:41:46
avatar
Já se omlouvám, ale zajímalo by mě kolik by dal DD, kdyby nehodnotil technické zpracování? Mě osobně příde hodnocení 80-90% trochu šílené, protože kdybych měl zhodnotit hru tak ty peníze co sem za ní dal, sou nejhůře utracené peníze v historii - dávám 2/10, protože technická stránka věci je pěkná, ale pak by mě to muselo eště i bavit a to bohužel FC2 nesplnilo ani omylem, zdá se mi to vážně spíš jako technologické demo s omezenými možnostmi. No možná až teď je vidět jak se Yerlimu povedlo Crysis a samozřejmě i původní Far Cry...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-23 01:05:18
avatar
bez technickeho zpracování? tak 30% - clanek upraven
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-23 15:39:35

Technické zpracování?...děláš si legraci?..nezlob se ale pokud to mám srovnávat např. s Crysis tak FC 2 na něj prostě nemá - viz. animace postav, střídání dne a noci, částicové efekty, snad jen HDR efekty jsou u FC 2 o malonko lepší. A to mělo ambice Crysis překonat ale někde udělali soudruzi z Ubisoftu chybu ..
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-23 17:05:04
avatar
Z hlediska technického zpracobání je takový Crysis warhead opravdu hooodne vzdaleny Far Cry 2. A fyziku ma crysis taky podstatne lepsi, tady kdyz napalite do baraku raketu, ani to s nim nehne, drevena chajda se rozleti a prakticky nic z ni nezbyde, demolice mi prijde takova umela... Neni se zas tak moc cemu divit - Crysis nema takhle obrovsky a otevreny svet a i presto je pekelne HW narocny.
Jsem teprve na zacatku hry a grafika me moc nenadchla. Hlavne me ale vytaci ze kdyz nekam jedu, porad po me nekdo strili, je to nesmiren otravne jet nekam dal. To si opravdu hosi z Ubisoftu mysli ze tohle repetivni zabijeni nekoho muze bavit?
Puvodni Far Cry je klasika, kosit zoldaky s P90 (holt stargate zanechava stopy ) to nema chybu

Uz se nemuzu dockat az 3.12 vyjde GTA4. Myslim ze 1. prosincovy vikend budu v realnem svete k nezastizeni

A perlicka na zaver - V CR stale jeste nevysel Flatout: UC Vydavatel nejspis chce vydani co nejvice priblizit vanocnim svatkum. Dost lidi jej za to urctite proklina, predobjednavek je na tuhle gamesu v CR pozehnane
573v0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-23 00:37:56
avatar
no, tie hodnotenia "by DD" a "by Budy" sú kapke poprehadzované ale to nevadí, rozumnému človeku dopne ...
BTW ja som sa vo Far Cry 2 dostal akurát po toho duchovného otca, ku ktorému som prišiel po lieky...vtedy som sa definitívne zmieril s tým, že je to nuda a odvtedy som to už nezapol..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-23 01:05:29
avatar
opraveno
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-23 10:33:54
avatar
DD - Boiling Point, nie Bowling Point

Inak súhlasím skôr s DDho verdiktom, hra je naozaj dosť nudná po čase... Animácie pokazených zbraní, či naprávania si končatín rýchlo omrzia, a dostávame sa vlastne len do nejakého afrického "mindless shooteru", keď sa pozriem, kolko nábojov vystrieľam počas prechodu cez jeden roh mapy na druhý.

Inak, nik ste to nespomenuli, ale čo mna potešilo, boli AUTOBUSY Dobré spríjemnenie hrania

//edit:
Bohužiaľ, aj keď má FC2 animácie postavy, zbraní pekné, tak rozmanitosť pohybov, či spracovanie streľby zbraní, za to by sa hanbila snáď aj nejaká podpriemerná budgetovka. Nedá sa vykloniť z rohu? Wtf? Nedá sa ľahnúť??? Veď to so sniperkou v ruke priam kričí o zaľahnutie do vysušenej trávy, a čakanie na správneho človeka, ktorý si koledoval o kúsok železa do hlavy...

Grafika je pekná, na HD4850 to na DX9 síce neexceluje, ale ide dobre (30+, niekedy to klesne aj na 15, ale to je nejaký bug) ale príde mi to také vyblednuté... ako keby bol obraz dlho na slnku... (čo afrika síce je, ale v hre je vyblednuté snáď všetko...)

Moje hodnotenie - 7/10
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - FC2 2008-11-23 00:42:00

Já to ani nedohrál do konce ...proto konec nehodnotím ..po přečtení recenze ani nelituji. S Crysisem to srovnávat nelze ..ten je o třídy výše ..co se týče příběhu ..chytlavosti ale zejméma po grafické stránce. Já hrál FC 2 na full detail v rozlišení 1920x1200 ale ani tak se Crysisu nepřiblížil ... Je vidět, že to ořezali na konzole - dokonce jim kvůli tomu odešla část teamu, když to zrušili jako only PC titul. Pro mě zklamání roku ..nic víc.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-23 01:22:54
avatar
ja se spise ztotoznuji vice s budyho hodnocenim. me far cry 2 dost bavil a myslim ze je to hodne dobra hra. ze zacatku me to moc nebavilo, ale pak sem se do te hry proste dostal a chytlo me to. chce se to napred trochu zorientovat ve hre, zjistit co kde jak a pak si uz jen uzivat te svobody a moci delat si prakticky co chci je to proste neco jinyho nez kdyz te nekdo vede za rucicku celou hrou. ten pribeh sice nic moc ale da se to prezit. tady je dulezitejsi ta atmosfera. ze jste proste nekde v africe v tom konfliktu, ktery tam probiha a primo se toho ucastnite. cela hra na me pusobi az mrazive realnym dojmem. hodne tomu napomaha i grafika, ktera je stejne jako u AC velmi realne zpracovana a pusobi hodne uveritelne. tohle se treba s plastickym crysis neda moc srovnat. pro me to zadne zklamani rozhodne neni, hra se mi libila jak graficky tak herne a uz se tesim na dalsi dil ten, pokud vychytaj vsechny chybky jiz bude dokonaly jinak tomuhle dilu bych dal takovych 85%.

jinak uz sem zacal s mou recenzi left 4 dead, tak ji vam prinesu asi pristi tyden..snad se bude libit
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-23 11:26:53
avatar
na tu recku L4D sa hodne tesim, kedze na DD akosi uplne prehliadal tuto hru v newskach
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-23 11:51:38

Sorry, ale pusť si Crysis ještě jednou na full .. není to ani trošku plastický, když se podíváš na postavy, tak právě naopak je plastičtější fc.

Jinak ke hře .. tu zabily stereotypní úkoly - určo šlo vymyslet něco lepšího

a ta fyzika eh ? .. ta se teda s Crysis srovnávat nedá ani trochu. Napálím RPG do boudy a bouda veselé stojí dál jako by se nechumelilo.. (venku chumelí jak pes teď )

dále AI - hrávám stealth a tohle radši ani nechci komentovat

no ale nejvíc to zabil ten minutovej respawn ..

btw všichni nadávají na krátkou dobu hratelnosti .. ale takovej Warhead za 6 hodin projetej mě bavil celou dobu narozdíl od 12+ hodinové nudy FC a to sem měl asi 20%

bohužel moje očekávání bylo trošku vyšší, za pravé FC2 považuju Crysis .. kdyby si to tak jmenovalo, tak si teď spousta lidi pomlaskává jak je to skvělé, ale místo toho to haní
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-23 20:48:44
avatar
no nevim ale ta fyzika se mně zdá mnohem realnější ve FC2. V crysis stačí zakopnout o židli a ta se rozletí na tisíc kousku . Dotkneš se skla v okně a to se roztříští jako by do něj bouchl 10 kilovým kladivem. Fyzika v Crysis sice vypadá hezky, ale je to naprosto nerealne.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-24 11:41:37
avatar
Tak je to samozrejme individualni. FC2 me po nainstalovani vazne zaujal ale nevim u kolikate mise(ale brzo) na me prisel pocit stereotypu. Warhead jsem napriklad dohral. FC2 me nelaka. A navic se mi dostal pod ruku Fallout3, ktery me vazne hodne zaujal. Takze ne ze bych naprosto souhlasil s DDm, ale ani s Budym. je to nekde tak mezi. Jo a na grafiku kaslu.....dulezita je jen zabava. Takze ode me tak 60%.
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-23 02:06:51

Mohl by mi pls vyspoilerovat někdo konec hry? Při současné slabotě příběhu a stereotypu v moderních hrách se divím že ještě něco vás dokáže překvapit (mě dostal závěr v Company of Heroes kde jen trapně lehké misi zabráníte němcům v postupu).
Snowii [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-23 03:10:57

"...vtáhnout do děje je Afrika. Tato země se..."

- ale toto snad panove ne...

jinak fajn recenze, diky!
wydlosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-23 04:38:05

Taky už jsem FC2 dohrál, celkový herní čas cca 28h, a musím říct, že cca od půlky už jsem se do hraní musel většinou vyloženě nutit a servírovat si ho maximálně po hodinových dávkách. Otravný a silně nerealistický respawn nepřátel, prázdnota jinak celkem hezkého a otevřeného herního světa, nemožnost úpravy zbraní a změny režimu střelby, umělá demence schopná mě lokalizovat a přesně po mě střílet přes několik křoví nebo jiných překážek, nemastný neslaný příběh, bugy typu stojím za panákem, ten střílí někam před sebe a přitom mě zraňuje...našlo by se toho asi ještě dost. Na druhou stranu oceňuji celkem pěknou grafiku, solidní nabídku zbraní (byť o využitelnosti by se dalo diskutovat) a pěkné animace při vyndavání kulek, narovnávání zlomených prstů atd
Osobně bych hru hodnotil na 7/10, a to jen kvůli technickému zpracování. Doufám, že někdy vyjde ať už oficiální nebo neoficiální patch opravující alespoň část výše zmíněných nešvarů, ta hra k tomu vyloženě vybízí.
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-23 08:21:52
avatar
Osobně bych téhe hře dal tak 5/10,Nwm ale byla plná bagů, neostrých textur, byla příšerně jednoduchá.Teda fyzikální engine...to ze lze ustrelit vetvicka..cool, ale hodim-li granát do chatrčky a s ní to ani nehne..docela malo
ElectricKota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-23 08:36:06
avatar
Více méně souhlas s DD, ted hraju Fallout 3 a to se nedá srovnat. První díl FarCry jsem dokonce hrál několikrát a pořát mě bavil(pochybuju že si podruhy zahraju 2ku), hlavně odstřelovat zmatený vojáky sniperkou z dálky byla prča , v 2ce už by o mě dávno věděli. A co se týká příběhu tak ten byl hodně suchej a jednotvárnej. Úkoly omrzeli po 1/3ně hry a dohrál jsem to snad už jen z principu abych věděl jak to skončí, a konec byl hodně trapnej a to jsem to zakončil oběma možnostma.(
A.J [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - barvy 2008-11-23 09:42:39
avatar
osobne se mi zda ze v FC2 jsou ty barvy takove vyblite. Vse je zbarvene nerealne doseda. Treba suchou travu beru , ale kdyz jsem v dzungli tak je to hruza a des, zlate crysis ci Farcry .
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-23 10:16:47
avatar
Mna osobne FC2 bavil, stereotyp mi vobec nevadil, skor absolutna demencia nepriatelov ... Ich AI bola robena ako keby na nejaku racingovku ako na FPS,kedze jazdit vedeli perfektne 8/10 ... Co sa tyka Assassins Creed tak pri nej,som sa bavil dokonale, nadherna grafika a aj hratelnost, proste "radost" zabijat 9.5/10
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-23 10:50:42
avatar
Souhlasím s názorem DD.Jinak recenze zní opravdu dobře,jako reklama na Far Cry 2!Každopádně mě ubisoft totálně zklamal a je tak zralý na žalobu kvůli použitému názvu! S mými 1200kč se může rozloučit.Hru jsem zkoušel a po dvou hodinách jsem ji odinstaloval. PS:když jsem zhlédl obrázek z Far Cry 1,tak jsem si vzpoměl na tuto TOP hru a zahraji si v nejbližší době znova.Pod 64bit verzi vypadá prý grafika ještě lepé než pod 32bity,tak jsem zvědav.
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 1 X 2 2008-11-23 10:53:38

Far cry jedna jsem hral asi do poloviny, a musim rict ze me to dost bavilo, hezke prostredi, AI i grafika, tak jsem se rozhodl ze si zkusim FC 2 ale to me uz bouzel nejak nechytlo. Sice hezka grafika, prostredi atd. ale hratelnost nejak pokulhava

Jeste k tomu ze je FC 2 delane i pro konzole: Rozhodne je to moudre reseni, treba takovy crysis byl jen pro PC a kolik se ho prodalo! Holt hry na PC se stahujou, na konzole kupujou :-D
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jde to 2008-11-23 11:09:09
avatar
tak hraju tuto hru jeste porad a jsem asi tak v 60% a nudny a zdlouhavy mi prijdou hlavne ty prejezdy z jednoho konce mapy na druhy abych znicil konvoj a pak zase zpet..to mi prijde na hlavu..jinak k teto hre moc vytek nemam..zpracovana mi prijde celkem dobre, prostredi Afriky je nezvykle a pekne promysleny...pribeh je mozna slabsi ale neni to zas uplny becko dle myho nazoru..uvidim jeste jak se vyvrbi konec, kdyz ho tu vsichni tak hanite jinak hraju na 1680*1050 na 4870 toxic na full ;)
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-23 11:22:58
avatar
Velka slabota. Urcite k tomu prispelo aj velmi skarede prostredie kde v podstate neni nic. osobne hodnotim tuto hru tak na 60% . Uplne stacilo keby urobili podobnu verziu ako bola jednotka len s novou grafikou
Payne003 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-23 12:14:48

Mna to tiez velmi sklamalo. Po technickej stranke je to vyborna hra, no hratelnost velmi nizka. Po nejakych 2 hodinach ma to prestalo bavit. Far Cry bol omnoho lepsi.
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-23 12:27:24

Nepřipadá vám také divné, že většina recenzí vyzněla celkem kladně a naprostá většina hráčů (hlavně PCkářů) to většinou zklamalo?..Jako tady ta diskuze jen vysloveně pár lidí to hodnotí kladně a zbytek přinejlepším jako buggetovku. Docela se těm recenzentům divím .... Já osobně se na FC 2 hodně těšil ..mělo to ambice převálcovat Crysis. Crysis ale zůstal nepokořen a pro mě je to nej hra ale až po sérii Half Life - ten je forever. Ani se nedivím malým prodejům ...Ubisoft sice vydal zprávu, že prodeje naplnili jejich očekávání (prý přes milion kusů) ale i tak to musí být zklamání, když prodeje táhly hlavně konzole. Crytek prodal celkem přes 2 mio kopií Crysis - to je na only PC titul úspěch. Crysis Warhead se prý prodával ještě lépe (pozor to jsou ale neověřená info z fóra). Ubisoft to asi předělal na konzole, když pochopili, že only PC titul jako Crysis je nad jejich síli, tak si řekli, že to předhodí konzolistům. Až zase někdo bude předělávat původní PC only titul na konzole budu hodně opatrný s koupí. Tady vyloženě lituji peněz. Jinak mě hodně baví Fallout 3.
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-23 13:41:21

No tak dneska už se nedá věřit velkejm časopisům a webům .. podívej se jenom na tu aférku okolo Tomb Raidera .. zase na druhou stranu když už si někdo troufne ohodnotit pravdivě viz recenze NFS na Bonuswebu, tak přijde milión faganů co začnou nadávat autorovi, jak si mohl dovolit pošpinit jejich milovanou hru i kdyby to byla sebevětší níčovina než je Undercover a díky tomu budeme mít příští rok další slátaninu místo kdysi výbornýho poježdění .. ty woe Crysis na full mi de líp jak to NFS což když si vezmem v potaz 10 let rozdíl grafickej, tak kde je sakra chyba ? Už jenom to, že je optimalizace naprosto ubohá sráží 20% a pak se fagani diví ..
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-23 14:54:34
avatar
"...jak si mohl dovolit pošpinit jejich milovanou hru i kdyby to byla sebevětší níčovina..." Já bych řekl, že každé hodnocení je dost ošemetný, což je vidět i tady, jedno hodnocení 90%, druhé 75%. IMHO je pitomost někomu nadávat že se mu něco nelíbí nebo naopak líbí, je to u každého věc vkusu, u recenzí jde spíše o to vypíchnout chyby, než o nějakém hodnocení jak se u toho recenzent bavil.
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-23 15:09:42

no ne jako sorry, ale myslím si, že vysoký hodnocení a nadávky od některejch lidí sou zde jenom protože se to jmenuje NFS .. jinak by nikomu těch 50% nepřišlo divný ba co víc ani pes by po tom neštěknul .. teda pokud by se to neprodávalo jako budget za 300 .. to první to splňuje ..
a je jasný, že je to o vkusu, ale většina starších hráčů co zažily slavné chvíle série je spíš proti co se tak dívám, no prostě hodně špatnej díl a já si jenom přeju, aby se tenhle díl EA hodně nevyplatil a v tom lepším případě se vrhnuli konečně na důstojný pokračování nebo to zabalili a nedělali sérii ještě větší ostudu.
superja [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - WOW 2008-11-23 13:30:54
avatar
To se divim, kolik lidi ma na tuto hru stejny nazor jako ja .Myslel jsem,ze se vetsine lidi libi, uz kvuli tem kladnym recenzim...No ale vidim, ze tomu tak neni. Nebudu psat proc, myslim ze to DD vypsal a s hodnocenim taky souhlasim - dal bych kolem 7z10 a to hlavne za zpracovani, hratelnost naprosta nuda.
Pro me to teda je zklamani roku a na druhem miste mu sekunduje NFS: Undercover .
Squad_leader [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Far Cry2 - zklamání roku ! 2008-11-23 19:32:02
avatar
Far Cry2 nebaví nikoho. Vyzkoušel jsem a rychle mažu.
V roce 2008 není možné vydat technologické demo, kde postřílím na zátarase hlídku, vyřídím nějaký úkol a po cestě zpět už je zátarasa opět plná vojáků a stále mě honí náhodně všude možně vygenerovaní vojáci.

Hra tak představuje ježdění z bodu A do bodu B přičemž vojáci se vždy vygenerují a napadají řidiče po cestě.
Hrát tuto hru je přímo utrpení. O příběhu nemůže být ani řeč.
30% je moje hodnocení.
iantaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-23 19:46:15
avatar
O hře FC2 mohu konstatovat pouze jediné a to, že jí v brzké budoucnosti hodnoti ani hrát nehodlám. V pátek jsem totiž nainstaloval Fallout3 Takže moje budoucnost je více než jasná, hodiny a hodiny ozářených zážitků...
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-23 20:09:49
avatar
Ako tak pozerám, ste tu všetci ku fc2 dosť prísni. No budiž.
Nehovorím, že farcry2 je superbomba. Ale splňuje vačšinu požadaviek na perfektnú hru. Je síce pravda, že na Farcry1 nedočiahne, ale kto dočiahol? Farcry1 je jedna z troch najlepších strielačiek/tie dve nech si každý doplní sám /.
Fc2 má perfektnú grafiku. Na plné nastavenie vyzerá hra veľmi luxusne. Jediné čo mi vadilo je dosť zmršené farebné ladenie, posobí veľmi umelo. Pohral som sa s nastavením farieb na monitore, nastavil som režim teplých farieb a hneď je to lepšie. Fyzika je myslím na špičkovej úrovni, nech už je to príroda, alebo reakcie predmetov. Áno možte vyčítať to, že sa domy nebortia ako v Crysis, no ale neviem či je horšie to, že sa domy nebortia, alebo že sa bortia tak, že to vyzerá ako by sa rozletel lepený domček z ABC-čka
Čo sa týka príbehu, ten je priemerný, bohužiaľ. Na druhú stranu svet je otvorený a je na vás ako sa k nemu postavíte. Ľuďom vadí lineárna strieľačka a keď dostanú nelineárnu vadí im aj to. Je rozdiel navodiť atmosféru v koridore a v otvorenom svete, kde može ísť hráč naozaj kde chce.
Ako druhý mínus sa dá označiť respawn nepriatelov ktorý vskutku nieje vyriešený ideálne.
Ak sa človek dokáže s FC2 sžiť, má o zábavu postarané. Ak bude hľadať chyby vďaka zbožšteným očakávaniam tak bohužial.
Na záver mi nedá porovnanie s Crysis. Obidvom hrám je nastavené zrkadlo v podobe FarCry1. Objektívne musím povedať, že na svojho predchodcu nedosiahla ani jedna hra. Je neskutočné, že aj štyri roky stará hra aj dnes vyzerá a hrá sa špičkovo. FC1 som dohral trikrát. Dokonca keď som videl obrázok na prvej stránke tejto recenzie znova som dostal chuť
Ani u FC2 ani u Crysis podobná znovuhrateľnosť nehrozí.
Ale čisto z mojho pohľadu ma FC2 bavilo a Crysis by som označil ako blbosť.
Ako aj po grafickej, tak aj po hratelnostnej stránke vo mne FC2 zanechalo oveľa lepší pocit. Nehovoriac o tom, že za menej peňazí som dostal oveľa viacej muziky.
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-23 20:18:43
avatar
Neveim co vsetci mate proti far cry2z podla man to bola dobra hra len sa treba do toho dostat a ta krajina vas pohlti je sice pravda ze respawnujuci sa panaci dokazu nastvat a pokazit dojem z hry ale tak spon sa nebeha po prazdnej krajine.Zato rapna jednotka co bola vazne nuda ako crysis a k fallout 3 sa ani vyjadrovat nebudem len bethesda dokazala ze nedokaze vyrobit dobru hru a pokazi aj dobre meno legendy....
Uo619 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HM.....ROFL 2008-11-23 21:18:26

dovolim si nesouhlasit, fc2 je skvela lec ne bezchybna hra, volnost pohybu obrovska, muzete si zvolit jestli budu plnit misi ve dne nebo v noci, ve dne i v noci se enemy chovaji jinak, stealth akce jde jen musi mit dark rifel a tu pistol s tlumicem a mrtvolu nesmi nikdo videt...je jasny jakmile uvidi mrtvolu tak vas budou hledat...ze neni atmosfera? no ja nevim podlemne atmosfera je stale zijici prostredi a jak si sem dal to video tak to melo atmosfery az az. Dalsi vec je multiplayer ten je skvelej ale ne opet bez chybek, ocekavam patche, zatim ma hra u me 90% DONE jsem vycerpanej du spat cus
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NEJAK SE TO NEZELENA 2008-11-23 22:19:30
avatar
Mne tam chyba okrem potapania zelena barva ty stromy su nejake nasedle
TODD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - karibik???? 2008-11-24 00:40:54

Původní Far Cry se neodehrával v karibiku nýbrž v mikronésii v jižní pacifiku blízko Filipín.
http://www.farcry.cz/menu/information/pribeh/pribeh_1.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Far_Cry
r.mrazik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - fc2 2008-11-24 15:35:01

mno,crysis je chodbovka...chapu,ze u fc2 tam dali ten respawn,ze se prejizdi a aby bylo co delat...ale prehnali to,to je fakt...jinak,autori totalne nevyuzili potencial,ktery v tom byl...mozny kdyby dostali vice casu...kdo vi,kazdopadne to mohlo byt o mnoho lepsi...a jo,fallout3 je taky blbost ..letos je jasny vitez stalker (zatim)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-24 17:31:03
avatar
souhlas..az na to posledni..vyzkousej si left 4 dead
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hratelnost FC2 záleží na způso 2008-11-25 08:30:01

Je vidět, že Budy tu hru umí hrát. Ono totiž jen tak se procházet hrou a bezhlavě plnit úkoly je opravdu nuda. To jsem si uvědomil zhruba ve třetině hry. KDyž ale začnete tu hru hrát jinak, využívat různých zbraní, využívat den/noc, pak ty zážitky jsou daleko hezčí.I ty úkoly se plní na různých místech (poušť, letiště,džungle,voda).A samotné úkoly jsou taky jiné...Nikdo si v Crysis nestěžoval na to, že musí furt střílet vojáky a občas nestvůry.
Ano,uznávám, že respawn je otravný,stejně tak i skutečnost,že jezdíte furt sem a tam, ale pokud budete využívat všechny vymoženosti hry,hned je to o něčem jiném.
Takže tahle hra se musí umět hrát,jinak vás bude nudit.A kdo na to nepřijde, tomu ta hra není určena.
Uo619 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-25 14:26:20

amen.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Audio/Video kvalita 2008-11-25 08:32:44

Myslím si, že zpochybňovat grafickou stránku hry není na místě. Hra světla a stínů nemá konkurenci. Crysis je hodně pozadu. Možná bych FC2 srovnal s ClearSky...Fyziku jsem v Crysis podrobně nestudoval, nemohu soudit.
Škoda ale té hudby, trochu mě zklamala. Ano, hodí se do herního prostředí, ale vzpomenete si na tu atmosféru ve FC1?
Tady ta hudba je trochu horší,nedokáže navodit to tajemno.
r.mrazik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re 2008-11-25 15:32:11

hmm,navic kdyz pred vydanim ukazali trailer a v nem hudbu Borra Borra...nejlepsi trailer roku (po hudebni strance)...a ve hre je hudba tragicka....s crysis bych to nesrovnaval...chodbovka proti relativne otevrenemu svetu...to je neco jineho...
nutak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - USB 3.0 2008-11-26 15:00:12

http://www.ddworld.cz/index.php?option=com_mycontent&task=view&id=1640&Itemid=75




shpek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Malarie 2008-11-27 13:41:20

No pridal bych svoji poznamku, ze ockovani proti malarii neni. Byl jsem tedka mesic v africe a pokud clovek nedlabe antimalarika (jejichz vedlejsi ucinky vas muzou dovezt taky treba do bohnic), tak mu pomuzou max silny repelenty a odev. Jinak za respawn nepratel palec dolu!!!
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!