Skvělé zprávy!!! Bitcoin a kryptoměny letí dolů. Míří na ně zákazy a omezení. Grafiky zlevní?
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 23 leden 2022
altDigitální měny padají, chystají se zákazy, omezení atd. grafické karty konečně zlevní?

 

 

 

 

Rok 2022 začíná vypadat přeci jen optimističtěji, než vypadal! Rychlé zadlužování, rekordní finanční inflace a další potíže nutí část zemí „zdražit peníze“. Reálné peníze tak začínají mít opět cenu a hodnotu, a to vede k větší opatrnosti investorů nejen pokud jde o klasické investování třeba do akcií, ale především do hloupostí a otevřených spekulací a her na peníze ala současné digitální měny jako jsou BitCoin, Ethereum a další.

  • BitCoin a Ethereum ztrácí půdu pod nohama!

Někteří to sledujete už několik týdnů, já jsem tomu chtěl dát více času, abych mohl napsat, že jde o trend, nikoliv jen další z mnoha výkyvů. Jak víme, tak Kryptoměny nejsou měny, ale „pyramidová hra na peníze“, kde jsou velké výkyvy označovány za akceptovatelnou vlastnost. Každopádně ten výkyv už je posledních několik týdnů tak velký, že jde jasně o trend.

Hlavní digitální měna BitCoin, setrvale oslabuje už týdny. Ze 67 tisíc dolarů v listopadu se propadla postupně až pod aktuálních 35 tisíc a míří níže. Pořád samozřejmě absurdní ničím nepodložená finanční hodnota, kdy ta skutečná reálná cena je blízko 0 dolarům. S tím se veze i mezi těžaři populární Ethereum, které se v listopadu prodávalo za 4700 dolarů, nyní se obchoduje za cenu kolem 2400 dolarů.

  • Je to začátek konce současného Krypta? Nemusí jít o výkyv!

Jak jsem ale řekl, podobné výkyvy nejsou ve světě krypta nic neobvyklého. U obou měn lze najít velké výkyvy hodnot třeba jen v roce 2021 samotném. Otázkou je, zda je to tedy výkyv, nebo trend, který bude mít delšího trvání s viditelnými důsledky. A začíná to vypadat, že i mezi nadšenci do Krypta převažuje názor v podobě delšího trendu. Hodnota BitCoinu podle mnohých se bude optimisticky letos pohybovat kolem 30 tisíc dolarů. Není to totiž jen zájem o digitální měny samotné, což stojí za současným poklesem jejich „hodnot“ …

  • Státy a úřady konečně přistupují k zákazům a omezením

Současný systém digitálních měn je naprosté zvěrstvo, které si bere to nejhoršího z klasického finančního systému a rychle se na to tedy napojili ti nejhorší z nejhorších. V současném provedení, zejména na těžbě založené digitální měny jsou absurdní zlo a zvěrstvo, které je třeba tvrdě vymýtit. Tohle nemůže být digitální měnová budoucnost. Co je příšerné, že digitální měny už dnes, ačkoliv je používá malý zlomek světové populace a vydělává na nich ještě menší zlomek těch lidí, tak dělá velké problémy všem a všude. Jednotlivé státy konečně začínají jednat.

Jak víte, tak Čína již zcela zakázala těžbu i obchodování s kryptoměnami. A začíná to tvrdě vymáhat, takže situace na Asijském počítačovém trhu se výrazně lepší. Kryptoměny nemají na růžích ustláno ani v okolních asijských státech, kam se těžaři a uživatelé snažili přesunout. Indie a další státy v Asii je také postupně omezují a zakazují. Těžaři se tak přesunují dál na Západ. Ovšem tvrdě byli zasaženi problémy v Kazachstánu, kam se kvůli extrémně levné elektřině mnozí ve velkém přesunuli. Tamní politické problémy však narušily infrastrukturu. A rostoucí ceny energií jsou důvodem pro omezování Kryptoměn i v prvních Evropských zemích.

Nově se také objevily oficiální zprávy z Ruska. Další země, kde jsou digitální měny a těžba velké. Tamní centrální Banka navrhuje plošný zákaz těžby, ale i obchodování se současnými Kryptoměnami a velmi pravděpodobně to bude letos schváleno a uvedeno do praxe. A do problémů se dosavadní digitální měny dostanou i v Evropě (EU) a USA. V obou zemích rychle sílí hlasy po jejich, když ne totálním zákazu, tak výrazném omezení a zavedení regulací. A je prakticky jisté, že v současné nezřízené podobě, divoké a neustále nově vznikající digitální měny z ničeho, pomalu ale jistě skončí. Úřady v EU i USA je už delší dobu zkoumají a chystají se zcela určitě nová pravidla. Naprostým minimem podle mě bude zákaz a konec všech digitálních měn, vzniklých a vznikajících na těžbě.

  • Reálné peníze získávají opět na hodnotě!

Nezřízený tisk peněz v posledních několika letech, kdy státy rozhazovaly peníze, hlavně těm, kteří za ně nikdy nic neplatili, ale měli k nim neomezený přístup, pomalu končí. Extrémní inflace nutí zvedat úroky, a tedy opět dávat reálným penězům na hodnotě. S tím tak přichází odliv toho vzniklého, ale reálně neexistujícího kapitálu od digitálních měn, ale také nadhodnocených akcií. Propad zažívají tak nejen digitální měny, ale také akcie, které v roce 2021 růstem výrazně překonaly inflaci a bylo to zkrátka neudržitelné. Korekce zkrátka musela přijít a byla očekávána. A jsou to tedy dobré zprávy.

  • Digitální peníze nekončí! Naopak …

Co chci zdůraznit, že já opravdu věřím v digitální měnovou budoucnost, tou ale nemohou být BitCoin, Ethereum a ostatní současné digitální měny. Ty všechny je nutné zprovodit ze světa, smazat, zrušit atd. Pokud má mít digitální měna budoucnost, musí fungovat pro všechny a lépe než současný systém. Ale to bude běh na hodně dlouhou trať. Nicméně některé státy to myslí vážně a vydají digitální verze svých národních měn, což podle mého názoru není rozhodně tou digitální budoucností, která by měla smysl. Smysl má je jedna jediná digitální měna pro co největší část světa, s dozorem a vším, a hlavně zákazem vytváření jiných měn apod.

  • Co bude s grafickými kartami atd.?

Jednou z největších obětí více než rok trvající těžařské a krypto-mánie, byly zejména počítačové grafické karty a další HW. Už tak velký tlak zákazníků kvůli pandemii zvýšila poptávka těžařů nad možnosti kapacit současné výroby. Výsledkem tak byla rekordní drahota, nedostupnost atd. Zejména grafické karty, které běžně stojí 2 – 4x tolik, co by měly a přes rekordně velkou produkci jich AMD a NVIDIA prostě neměli, jak dostat na trh více.

Současné propady hodnot digitálních měn a výrazně rostoucí ceny energií, silně ovlivňují výhodnost těžby. Navíc problémy v zemích, kde těžba probíhá a kam se přesunuje, spolu se sílícím tlakem na zákaz těžby, a dokonce obchodování samotných měn, to vše už začíná v posledních dnech výrazně snižovat zájem těžařů o nové grafické karty a jejich dodávky. A protože výroba grafik jede stále v rekordním objemu a výrobci je tlačí na trh ve velkém, začne to být brzy vidět na dostupnosti a tím pádem na cenách. První opatrně pozitivní zprávy jsou tady.

AMD a hlavně NVIDIA pak slibují náběh dalších výrobních kapacit v druhé polovině roku, což mělo výrazně zlepšit podle nich dostupnost karet. Pokud ale současně opadne ta poptávka těžařů už nyní, zlepšení by mohlo být rychlejší a výraznější navíc AMD, NVIDIA a Intel se do sebe brzy pustí s novými generacemi GPU. Bohužel žádné záruky na zlepšení dnes dál nelze.

Nicméně poslední hlavně dva týdny už vykazují objektivní indikátory zlepšení. Největší problém pro grafické karty (a mnoho dalšího), je dnes doprava. Obrovské množství zboží zůstává zaseknuté v přístavech nebo na mořích, zpoždění dodávek, ceny dopravy (běžně 6x vyšší než normálně) atd. stojí také výrazně za problémy s cenami a dostupností některých karet dnes … pokud ovšem poptávka těžařů ustoupí, kdy tvoří minimálně 30% objemu prodaných karet dnes, z toho tak 50% ve vyšších segmentech, mohlo by být brzy výrazně lépe na trhu a v obchodech. Takže si držme palce, snad to tentokrát vyjde. Ale je třeba, aby úřady a státy konečně začaly jednat, a to svinstvo současných digitálních měn a jejich těžby natrvalo vymýtily … jsem v tomto opatrný optimista, současný vývoj věcí ale objektivně vypadá, že nabírá dobrý směr.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
TdiRs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-24 18:11:42
avatar
Už bylo na čase
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-24 19:54:41
avatar
jj teď už je to přece na beton. K tomu zmizí i koronavirus a Putin vrátí dobrovolně Krym.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-25 12:43:13

Aj keby Putin Krym znova daroval Ukrajine, myslíš že by to niečo zmenilo? Tu vôbec nejde o Krym. Zober si taku Činu a Taiwan čo bol a je sučasťou Činy a USA ho vyzbrojuje a chce ho odtrhnuť od Činy a komu sme za to dali cla či sankcie USA?
Koronavirus, vyrobiť zmutovaný kmeň koronavirusu zvladne aj stredne vybavene laboratorium, a USA ma v plane vyrobiť 6 miliard vakcin, koronavirus nekonči
Bitcoin, čina ho zakazala 25% trhu, Rusko a zopar štatov ho zakazali čo tvori 15% trhu, na ťahu je USA ak ho oni zakažu čo robi 30% trhu s kryptomenami, to by znamenalo že Bitcoin by padol na cca 5000 dolarov, ale otazka je či ho USA chce stopnuť či nie.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-25 14:26:23
avatar
jste negativní, to se ve veřejném prostoru nenosí
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-24 18:16:47
avatar
Tomu uvěřím, až to uvidím. Až budou běžně v obchodech RX 6600XT a RTX 3060 za ceny po 10tis. Kč. Dřív ne.
sparkyyy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-24 18:59:24

Tak pada i burza. Vypada to na dalsi 2008.
biker00x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-24 19:46:28

Burzy padají, ale důvodem není krypto, ale situace na Ukrajině, resp. Rusko.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-24 19:59:22
avatar
postmoderní filozofové říkají že doba velkých vyprávění už skončila. Takže konvenční invaze patří do historie a nahradí ji diskuze například o genderu a ekologii. Obavy jsou tedy zcela zbytečné
Davamir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-25 13:58:26

Tak určitě, už od včerejška se zase krypto vydává nahoru stejně jako po každé korekci.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-25 16:11:54
avatar
chápete to špatně,,ale vysvětlím Vám zdejší logiku - Je "objektivní" informovat pouze při sestupu křivky. O nárůstech se mluvit nejen nemusí,ale ani nesmí. Sice moc nedává smysl,že krypto může mít ještě nějakou cenu, když to vlastně jenom klesá a nikdy neroste, ale osobní názor + dobrý úmysl(smrt krypta) to morálně dostatečně vynahrazuje (asi). A "správný" názor je i logický. Jen připomenu že totalitní režimy se také zaštiťovaly "vědou" a odpůrce strkali do blázince, protože oni nemají jen jiný názor, oni ho nemají vůbec - jsou nemocní
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-25 15:30:44
avatar
tak u nárůstu není o čem informovat ve smyslu že mizerná situace s grafikami zůstane kvůli tomu mizerná, ale i takové zprávy tu byly ... takže nevykládejte. Objektivně a smysluplně nyní informuji, proč je propad a že to může mít konečně pozitivní vliv na situaci s grafikami ..
Davamir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-25 16:31:41

Tenhle propad je ale akorát poslední velká šance na kryptu vydělat, už teď se předpokládá že v létě vylétne přes 100k protože miliony lidí po celém světě do toho začnou sypat peníze kvůli zrychlující inflaci. Už tak v únoru to započne ve velkém.

Průměrná msrp cena mainstreamu příští generace grafik bude tak 600$ a reálná 1000$+ tak si klidně čekejte dál na "levnější", ale je 90% šance že už levnější v dohledné době nebude.
Kdo chce hrát tak si jednoduše koupí konzoli ,tam jsou ceny v pohodě.

Jediné šance na ne-astronomickou cenu grafiky budou v den vydání a jinak smůla.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-25 17:21:53
avatar
jo, většina lidí dnes přemýšlí, jak zaplatit šílené účty za elektřinu, plyn a všechno co velmi rychle zdražuje a bez čeho se neobejdou, výplaty jim zdaleka tak rychle nerostou, ale podle tebe budou mít extra peníze a sypat je do krypta .... jo .... jasně ...
Davamir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-25 19:10:58

Tak kde se ty peníze braly celý minulý rok?
Česko zdaleka není celý svět.
HoCh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Co je hodnota peněz? 2022-01-24 18:44:08

Pravdivost, nebo nepravdivost spousty tvrzení je závislá na definici pojmů, o které se ty v tvrzení použité pojmy opírají.

Z pohledu finančních teorií, i z pohledu normálního člověka určuje hodnotu měny množství zboží a služeb, které se za určitý obnos peněz dá koupit. Když je inflace, tak ceny rostou a za stejnou částku si člověk koupí méně. Tak inflace nemůže hodnotu peněz zvyšovat.

Co se ale s inflací zvyšuje, je potřeba peněz. Když dodavatel plynu zvýší lidem měsíční zálohy skoro 3x, tak spousta z nich musí sáhnout do rezerv. A pokud rezervy investovali do krypta, musejí ho přeměnit na reálné peníze. A čím víc je takových lidí, tím silněji to tlačí kurzy krypta dolů.

Zajímavá je i myšlenka, že to, čemu říkáme peníze, má reálnou hodnotu :-O. Ve skutečnosti ty potištěné papírky, vyražené plíšky a záznamy v bankovních počítačích moc velkou reálnou hodnotu nemají. Dá se s nimi třeba zatopit, nebo při troše šikovnosti z těch plíšků udělat nějaký nástroj. Ale to je, pokud jde o reálnou hodnotu, tak asi vše.

To hezky ukázala Velká ekonomické krize ve třicátých letech. Tehdy za práci člověk dostal takových papírků málem celou nůši a o překot běžel do pekařství, aby za ně koupil bochník chleba. Protože ráno by už za ně dostal jen rohlík. Stejně tak nemá reálnou hodnotu ani třeba zlato, grafické karty ;-) nebo spousta jiných věcí. Když jde do tuhého, má reálnou hodnotu jen jídlo, které vám umožní přežít.

To, že mají normální peníze, nebo třeba zlato (zdánlivě) nějakou reálnou hodnotu, je jen věcí dohody a důvěry, že nám za ně někdo něco (pro)dá. V tom se běžné měny od kryptoměn neliší.

Kde je rozdíl, je šíře jejich přijetí, míra důvěry, garance někoho všeobecně důvěryhodného a s tím související stabilita. Je módou, zvlášť u nás, na stát a systém nadávat. Ale přesto všichni věří, že nemůže zbankrotovat a dopustit zhroucení měny a finančního trhu. Proto jsou ochotni za ty jinak bezcenné papírky pracovat a prodávat své zboží a služby.

Kryptoměny za sebou nikoho tak silného, jako jsou státy, nemají. Reálné zboží a služby za ně prodávají většinou jen nadšenci, nebo spekulanti. Proto je důvěra v ně nízká a jejich kurzy jsou nestabilní. Ale právě ta nestabilita přitahuje velký zájem, protože se zdá, že může být zdrojem pohádkových zisků. A ten velký zájem nestabilitu ještě zvětšuje. Říká se tomu kladná zpětná vazba, i když má docela záporné důsledky.

Když má někdo velký zisk, mívá obvykle někdo jiný nemalou ztrátu. Ale mnoho lidí, mnohem raději (u)věří tomu, že na nestabilitě a spekulaci vydělají, než že o hodně přijdou. Bohužel velmi často jsou to ti zoufalí, kteří nemají o moc víc, než tu (falešnou) naději. Je otázka, kde jsou meze stability stávajících systémů. I start Velké hospodářské krize před sto lety vypadal ze začátku velmi nevinně. A ve finále hamižnost odstartovala velkou krizi důvěry, která zvládla zatočit i se zdánlivě pevnými měnami.
ondris83 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-24 19:11:15

Citace:
Když dodavatel plynu zvýší lidem měsíční zálohy skoro 3x, tak spousta z nich musí sáhnout do rezerv. A pokud rezervy investovali do krypta, musejí ho přeměnit na reálné peníze. A čím víc je takových lidí, tím silněji to tlačí kurzy krypta dolů.

budu reagovat jen na tohle...jestli vubec takovej clovek existuje, tak je idiot a dobre mu tak

tak jeste na tohle:
Citace:
Ale přesto všichni věří, že nemůže zbankrotovat a dopustit zhroucení měny a finančního trhu.

vazne tomu vsichni veri? takovych zhrouceni tu uz bylo nekolik a jeste bude..jo nekteri muzou doufat a spolehat, ze je zachrani ostatni jako to bylo u recka..
HoCh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-24 20:45:35

== Idioti ==

Já bych na lidi možná nebyl tak přísný. I proto, že přílišná přísnost bývá většinou (pří)znakem vlastní nespokojenosti.

Třeba i u mého odběru mi RWE alias Inogy zvedli zálohy téměř 3x a nemyslím si že jsem idiot. Vypadá to jako prasárna, kterou se mohli snažit donutit lidi, aby s nimi hned podepsali novou smlouvu za zdánlivě výhodných podmínek (proti trojnásobku je výhodné cokoliv). A prý někteří dodavatelé přesvědčovali lidi, že mají smlouvu i fixaci ceny udělat na co nejdelší dobu, aby měli jistotu.

Jenže aktuální ceny jsou vyhnané náhlou krátkodobou poptávkou i spekulacemi. A znalí (třeba Václav Cílek z energetické rady státu) říkají, že dlouhodobější dodavatelské ceny vypadají jinak a dá se čekat, že ceny půjdou dolů.

Teoreticky by mohly být zálohy vysoké proto, že Inogy nakupovala za vysoké krátkodobé ceny. Ale já zaplatil, v souladu s rychle přijatým opatřením vlády jen 50% záloh a hned pro další měsíc jsem uzavřel smlouvu s jiným dodavatelem. A při vyúčtování měsíce jsem nic nedoplácel a ještě mi něco vraceli. Takže ty ceny byly spíš opravdu sviňárna.

Navíc kolega, který má víc odběrů a pro velký frmol v práci, nestíhal hledat jiného dodavatele, nakonec na nabídku dodavatele poslední instance kývl. A pak čekal víc, než měsíc a půl, než u nich někdo klikne na tlačítko a převede odběr od nich k nim. Kam by spěchali, když si takhle přes zálohy mohli půjčit a ještě si účtovat pro ně zřejmě docela příjemné DPI ceny.

== Nedůvěra v měnu ==

A pokud jde o ty všechny věřící. Já neznám moc lidí, kteří by odmítali za práci brát peníze a jejich celý život byl postaven na soběstačnosti a naturálním plnění. No spíš asi nikoho. Tak ta často deklarovaná nedůvěra ve stát a jeho měnu asi ve skutečnosti nebude u většiny moc dramaticky velká.

Ale ano, slovo všichni je technicky vzato příliš silné, protože (aspoň teoreticky) může existovat podivín, který dokáže žít bez peněz.
ondris83 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-24 21:40:23

idiotama myslim ty, co investovali posledni rezervy do krypta a museli by je ted vybirat...zvlast kdyz uz celkem dlouhou dobu krypto klesa. me taky zvedli zalohy vic jak 2x, no nebrecim kvuli tomu, ale do rezerv sem sahat taky nemusel, jestli za rezervu nepocitas beznej zustatek na uctu.
----
to ze to pouzivas a to ze bezmezne veris tomu, ze to nezbankrotuje a nezhrouti se, jsou dve ruzny veci. jenze to zhrouceni je extremni situace, ze pak nikoho zadny tyhle diskuze na internetu nebudou zajimat. aktualne pak k tomuto zhrouceni chybi jen par kilometru a jeden hloupej rozkaz kousek od nas na vychode.
Max_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-24 19:40:24

Skvěle shrnuto tak, aby to pochopil i neekonomicky vzdělaný čtenář.
O té reálné hodnotě FIAT peněz to vidím ještě hůř, ty vznikají z ničeho a reálnost jim dává jen to, že stát své občany přinutil je používat. Kryptoměny jsou alespoň provázané s energií, kterou bylo nutné spotřebovat při jejich vzniku.
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-24 22:32:16

"Když jde do tuhého, má reálnou hodnotu jen jídlo, které vám umožní přežít."

to samozrejme nie je vobec pravda
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-25 00:16:21

Pod tohle bych se klidně podepsal, prakticky je to úplně stejný, co jsem tady už několikrát v minulosti psal
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-25 00:19:33

.
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-25 02:19:19
avatar
No ten konec je pěkný blábol. Obecně nejcennější komodita je čas (člověk ho má na světě jen omezené množství a mění ho za pěníze). Pak jsou tu statky, do kterých lze hodnotu uchovat. Pozemky a nemovitosti, ale ty jsou problém ve chvíli společenských kolapsů, jako je válka. Proto je zlato velmi zajímavá alternativa. Vezmete do kapes pár cihliček a máte sebou velké množstvé uchované hodnoty, kterou můžete přenést.
HoCh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-25 19:54:21

Divas se na to kratkozrakyma ocima cloveka, ktery v podstate nema problem a veri, ze stavajici (ekonomicky) system se nemuze zhroutit.

Mozna si zkus odpovedet na otazku, jestli kdyz budes mit hlad, radsi das zlato za jidlo, nebo posledni potraviny za zlato. Jedna zajimava myslenka (s trochou nadsazky) rika, ze vzdalenost mezi nasi (nafoukanou) civilizaci a barbarstvim jsou dva dni hladu.

A kdyz budes umirat hlady, tak si to, ze ti zbyva jeste nejaky cas, taky urcite hodne a rad uzijes.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-25 10:31:17

To je pravda, čas je to, co si ničím nekoupíš...stejně jako zdraví...zatím...
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-25 10:30:32

Za předpokladu, že pro někoho jiného to zlato bude mít nějakou hodnotu...
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 07:31:54
avatar
Pokud se nezhroutí civilizace do postapokalyptické společnosti, tak zlato bude mít vždy nějakou cenu.
Bestialni ORK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Padá, padá ... 2022-01-24 18:57:54
avatar
A já si přeji, aby GPU zlevnily.
Ale nVida mě nevyslyšela. GPU zdražila.
HoCh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-24 19:47:20

Neber to tak tragicky. Doporučené ceny Nvidie přeci už dávno nemají z reálnými cenami jejich karet moc společného. Takže to, že teď ty doporučené ceny Nvidia upraví blíž k realitě, reálné ceny v obchodech nijak neovlivní.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-24 19:56:33

Já bych nejásal. Takhle tu v cyklech jásáte už dlouhá léta a kryptoměny nakonec vždy skončili jen tak, že trhaly rekordy.

Ano, je dobrá doba, protože se blíží ideální chvíle k investici. Poděkujme Rusku, které destabilizuje finanční trhy, poděkujme nestabilnímu Kazachstánu, kam se přesunuly farmy z Číny. Ideální doba k nákupu se blíží
pcmaker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-24 20:28:02
avatar
Držím palce, ať se to podaří dotáhnout do konce. Už by bylo fakt načase.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-24 20:50:07

Mno,
tak obecně korona řadí už dost dlouho a lidem obecně začínají docházet volné peníze, takže investic včetně těch do krypta ubývá. Plus se přestaly vyplácet všemožné stimulus šeky, kdy si dost lidí přišlo od vlád na slušné peníze bokem, když dělali dál načerno, ale zároveň je neměli moc za co utrácet, tak investovali,což byl jeden z hybatelu posledního rozšíření investorske základny a vzestupu crypta.

Ale popravdě - jsem jen mírný optimista ohledně zlepšení dostupnosti karet.
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-24 20:50:47

Jo, je to super, vsak jsem to sem uz daval vcera, ale proste tolika grafik skladem i kdyz za vyssi cenu jsem uz dlouho nevidel:

https://www.importpc.cz/msi-radeon-rx-6600-armor-v1-8gb.html
https://www.importpc.cz/xfx-radeon-rx-6600-swft210-core-gaming-8gb.html
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-24 21:42:10
avatar
To ať si narvou do špic. Za ty prachy minimálně tak RX 6700XT 12GB, jinak nic.
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-24 22:32:39

Jako mas pravdu, ale tohle bylo minimalne poslendi pul rok naprosto nerealne, furt ty ceny jsou dost nadsazeny, ale alespon neco, nez nic:-).
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-25 07:51:48
avatar
Jasné, někdo do toho jde. Já nechci. No uvidíme, jestli to bude pokračovat a ceny budou nadále klesat a taky kde se pak zastaví. Já pořád čekám, že mainstream bude alespoň těsně pod 10tis.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-26 09:48:02
avatar
To není o tom, jestli do toho někdo půjde. Určitě by neměl.
Ale když ty karty budou ležet chvíli na skladech, tak začnou být spekulanti (pardon, obchodníci) nervózní, páč to už tu dlouho nebylo, a začnou pomalu snižovat ceny.
HoCh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-24 21:42:21

Ty jo, zajímavý obchůdek. Škoda, že notebooky mají jen repasované.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-25 00:24:58

Protože to vozí z Německa...ale je to drahé, tuhle jsem před měsícem koupil na Minfacrory za 899€, což vyšlo na 23500Kč:

https://www.importpc.cz/komponenty/graficke-karty/xfx-radeon-rx-6700-xt-qick319-black-gaming-12gb.html

A to byl kurz € o korunu vyšší. Teď by stála nějakých 22900Kč a mají ji za 25747 Kč...
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-25 00:19:46

No, a teď toho porthlýho prezidenta Salvadoru Nayiba Bukeleho lidi umlátí...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-25 09:41:32
avatar
je to Salvador, tam jsou zvyklí trpět a dělat kraviny aby trpěli, navíc drtivá většina obyvatel neví co to BitCoin je ....
Begy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-25 09:37:08
avatar
zakázat crypto? jak? naivní představa...
Pročpak se o to snaží zrovna Čína, Rusko a podobný země?

Poněkud jste zapomněli na velký hráče.
Goldman&Sachs, ETF fondy a další entity naopak vstupují do trhu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-25 09:42:48
avatar
neboj budou digitální verze národních měn, proto tam ty fondy vstupují, aby na to byly připraveny, ale BitCoin atd. skončí, to je prakticky jisté a budou když ne zakázány, tak výrazně omezeny a regulovány. Současná podoba neregulovaných divokých digitálních měn pomalu ale jistě končí ....
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-25 10:22:20
avatar
Je to jen tvuj vlhkej sen a dle toho jak se o tom porad vyjadrujes ve videt, ze nechapes sirsi kontext. To ze krypto obecne je kasino, to je fakt, ale zrovna btc a eth je neco, co bude mit budoucnost a realny vyuziti a zustane to tady s nama hodne dlouho. Ale vim, ze s tebou je to zbytecny, ty diskutovat neumis a jen mazes komenty a banujes a pak si tady porad ve stejnych clancich vylivas frustraci...
HoCh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-25 10:59:54

Ale naprostá většina světových měn je přece digitální už dávno. Nebo si snad někdo myslí, že se ty spousty prachů v bankách nosí v pytlích a přehazují vidlema?

Peníze, až na těch pár šušňů, co mají lidi v kapsách a pokladničkách, jsou přece pouhé záznamy v počítačích. To, že to funguje, je zajištěno principy (podvojného) účetnictví a dohledem státu nad institucemi, které smějí ty digitální peníze spravovat.

Kryptoměny přinesly úplnou dematerializaci (neexistují bankovky a mince), oddělení měny od centrální autority (státu), nezávislost na hranicích a taky složitější "vydávání" nových peněz. A v neposlední řadě i složitost potvrzování prováděných transakcí. To jsou jejich hlavní výhody, ale při jiném úhlu pohledu i jejich hlavní nevýhody.

Ta zdánlivá výhoda, že vydávání nových peněz a potvrzování nových transakcí jsou náročné, ale může je teoreticky dělat kdokoliv se ukazuje jako hlavní problém. Protože to kvůli stále stoupající náročnosti požírá čím dál tím víc zdrojů. Kdyby měly být kryptoměny používány ve stejném rozsahu, jako běžné měny, tak by na pokrytí jejich energetických nároků nejspíš nestačily všechny elektrárny světa.

Neexistence oběživa je taky velmi zásadní problém. Vzniká totiž totální závislost na bezchybném fungování informační infrastruktury a její dostupnosti úplně všude. Výpadek zastaví úplně všechno a nikdo si nekoupí ani rohlík.

A asi největší průšvih je to, co se vydává za největší přednost - omezení objemu vydaných peněz. Růst ekonomiky nutně potřebuje růst objemů financí, ale při zachování stability jejich "hodnoty", dané všeobecně přijatelnou společenskou dohodou. U kryptoměn s objemem emise omezeným rostoucí náročností těžby se dá zvyšování množství financí dosáhnou jen za cenu neúměrných nákladů. Nebo drobením měny, jenže to znamená její masivní znehodnocování, což je velmi nežádoucí.
HUHUHUgo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-25 10:15:47

Zábavné čtení o kryptoměnách, ostatně jako vždy.
Úsměvná je i představa, že existují nějaké "Reálné" peníze a navíc získávají na hodnotě.
Begy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-25 12:36:37
avatar
jen pro zajímavost
Dolar ztratil 1915-2015 95% své hodnoty.
K dnešnímu datu je ta ztráta 98%.

Ne... tohle mít na účtu fakt nechceš...
HoCh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-25 14:37:24

Ale no tak. Co třeba aspoň uvést zdroj a způsob výpočtu čísel, o které se to tvrzení opírá. To by věci vypadaly o dost jinak. Tohle je přeci čistá demagogie a manipulace. A ne, že bych se chtěl zastávat amerického FEDu, který tiskne dolary jak o život, a dobře ví, proč to dělá.

Kdyby se brala cena v dolarech za tunu obilí před 100 lety a nyní, tak dnes bude to obilí (čistě technicky a v nominálních cenách) mnohem dražší, než tehdy. Ale to je asi tak jediné, co je na tvrzení o ztrátě 95% hodnoty pravda. Pro určení hodnoty peněz se musí brát nejen výše cen zboží, ale i výše příjmů (cena práce). A to obojí ve stejné době.

Oni totiž kromě cen za těch 100 let rostly i příjmy. Sice ve skluzu za růstem cen a určitě dolary z růstu příjmů nebyly rozděleny rovnoměrně mezi všechny Američany, ale i tak je tvrzení o ztrátě 95% hodnoty (míněno "reálné") naprostý nesmysl. Tedy pokud si někdo neschoval před 100 lety dolary pod postel a teď je nevyndal s tím, že jde nakupovat.

Podle tohoto článku Odkaz, který se údajnou 95%-ní ztrátou hodnoty dolaru podrobně zabývá, prý příjmy Američanů očištěné o inflaci vzrostly za těch 100 let o 230%, což je 3,3x.

Pokud jsou tam započtené i příjmy majetkových černých děr, jako jsou třeba Gate a Jobs, tak na tom běžný Američan až tak dobře nebude, ale určitě na tom není o 95% hůř, než před 100 lety. Kdyby ta údajná ztráta hodnoty dolaru byla pravda, tak Spojené státy dnes nevládnou celému světu.

A právě díky tomu, že USA (zatím ještě pořád) ovládají (skoro) celý svět a všechno se vztahuje k dolaru, si mohou dovolit se léta beztrestně zadlužovat. Když FED vytiskne nové dolary a pošle je do americké ekonomiky, znehodnotí sice čistě finanční úspory, ale zároveň znehodnotí i obrovské americké závazky (dluhy) u zahraničních věřitelů.

A to technické znehodnocování měny také způsobuje, že se jako lepší varianta jeví peníze utrácet, nebo někam investovat, než je držet v čistě finančních úsporách. Tím se roztáčejí kola ekonomiky i růst cen investic. Včetně těch spekulativních, jako je krypto.

Důležité je i to, že Američané prostřednictvím svých informačních agentur dominují ve světových médiích a velmi úspěšně šíří svou kulturu. Nastavují lidem způsob vnímání světa i pravidla říkající, co je správné. I proto se mnoha lidem z celého světa zdá, že nejlepší investicí je sypání jejich peněz do americké ekonomiky (hlavně cenných papírů) a tím pomáhají držet americký zázrak a celý systém v chodu.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-25 19:57:39

Je to sranda ale je to tak, v tedy si si za par tisic dolarov kupil celu alijašku, dnes za tie prachy tak fabiu
HoCh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-26 15:52:53

No jestli nekomu prijde 7 milionu Odkaz jako par tisic, tak bude asi dost velkorysy ;-).

V dnesnich cenach to pry odpovida castce 90 milionu dolaru, ale i tak dal ten rusky car Americanum Aljasku opravdu zadarmo. Inu hospodar na svem miste.
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 07:39:11
avatar
Jenže v té době se prezidentovi USA smáli, že koupil nejdražší ledničku na světě. To že to byl kšeft tisíciletí se zjistilo až později. Jak by asi vypadala studená válka, kdyby to patřilo SSSR
ravennus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-25 10:38:04

ked budu obmedzovat/zakazovat hranie na PC ako v Cine, tiez sa budu ludia tesit?

resp. ked budu k dispozicii len inkluzivne, genderovo vyvazene hry...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-26 10:47:48
avatar
To určitě ne, ale jak to souvisí s krytem? :-O
enduras3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-25 10:51:35

Citace:
Reálné peníze získávají opět na hodnotě!



Tak to jsi asi nečetl zprávy o nehorázné inflaci v EU a USA, co? And guess what - bude hůř. Jsem hlavně zvědav co bude říkat, až se přejde na digiální měnu úplně. Čína na tom už pracuje. V Nizozemsku nebo Norsku tam už pomalu papírové peníze nemají vůbec.... A potažmo, ani ty už papírové peníze nepoužíváš. Máš kartu, máš bankovnictví, platíš převodem nebo přes QR code. Já dělal pro skoro všechny banky v ČR jako tester právě na těch platebních bránách, bankovních systémech atp. Dokonce jsem makal pro Deutsche Borse do konce roku 2021 a dělal na jejich systému pro správu cen akcii. Co tím chci říct? Jsou to jen čísla a například právě ty ceny akcii (futures, Options atp.) jsou vyťukáváný ručně (ne nedelám si prdel, nefabuluju). A jak k těm cenám dojdou? to nevím. Ale v tom systému se to naťukává ručně...
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-25 16:19:08

Ano v Nizozemsku, Norsku nepouzivaji papirove penize, ale ve Svycarsku ano a to je bankovni velmoc. Svycari bezne plati cash a to i pri drahych tovarech jako je napr. auto.
NavratilJirka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-26 06:48:41
avatar
Fyzické peníze skončí až za hodně dlouho dobu a to bohužel z jediného důvodu -úplatky, korupce a praní špinavých peněz.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-26 10:59:52
avatar
Nejen to. Lidi je prostě nebudou chtít používat, protože je to nepohodlné.
Kromě té výhody, že s nimi zaplatíš i když vypadne internet/elektřina, tak mají jen samé nevýhody.
Musíš je někde fyzicky získávat (zbytečná cesta k bankomatu), musíš si hlídat, abys jim neublížil (papírky snadno navlhnou, snadno se roztrhnou, atd.), snadno ti je může někdo sebrat a použít, a tak by se dalo pokračovat.
Elektronické placení má kromě toho výpadku sítě samé výhody, takže prostě vyhraje u lidí díky tomu.
Možná bude fyzická měna nahrazena mnohem dřív, než si teď myslíme, něčím jako fyzická peněženka na elektronickou měnu. Nabiješ si na nějaký fyzický token/peněženku obnos rovnou z bankovnictví a budeš s tím moct zaplatit i pokud budeš jak ty tak příjemce offline. Třeba jen přiložením takové peněženky k mobilu nebo peněžence příjemce.
Řešení to určitě má, jen je potřeba vyřešit důvěryhodnost takové platební metody.
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 08:22:14
avatar
Další výhodou fyzických peněz je, že můžeš dál fungovat, když tě zaklekne exekutor. Odstaví ti účty a je jedno kolik tam máš peněz, nebo že je exekuce neoprávněná, nebo se spletly (to se stalo kolegyni). Pokud musíš platit účty, tak je to jediná možnost.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-28 20:10:06
avatar
OK, to máš pravdu, to mě nenapadlo.
Já tuhle současnou módu, kdy je v našem státě s 10M obyvatel 4,5M exekucí, nějak nechápu.
Přece když na něco nemám, tak si to nekupuju! A né, že když chci super dárky na Vánoce a nemám na to, tak si vezmu úvěr, pak v březnu zjistím, že nemám ani na splátky, tak si jinde půjčím na ty splátky a už se roztáčí dluhová spirála vedoucí k exekuci
myzrael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-25 12:08:31

Myslím, že v EU a Americe těžbu a obchod zakázat nebude možné, protože by to bylo omezování svobody. Vyřeší se to tak, že se zdraží elektrika.

Je možné, že se to sesype samo a nebo taky ne. V blízké budoucnosti nás čekají větší problémy, protože Rusko je moc malé a chce víc. Bitcoin na to jistě zareaguje, otázka je jak.
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-25 13:45:43

No tak to treba u nas preci jiz je razantni zdrazeni elektriny, nejsem v tom odbornik, tudiz nevim, zda se porad vyplati tezit i za stavajici ceny eletriny, ale rekl bych, ze asi porad jeste jo.
V asijskych, komunistickych a post-komunistickych zemich to pujde zakazat asi pomerne snadno, u nas ale asi moc ne. Na druhou stranu v Evrope se podle me tezi mnohem min, nez treba v Asii, z duvodu ceny elektriny, takze, kdyz by vetsina asijskych statu zakazala kryptomeny, tak se to podle me musi razantne projevit, protoze podle me Asie tvori odhadem 50-75 % tezby, ale to odhaduju, nechce se mi to guglit:-).
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-25 13:58:08
avatar
Až se propadne na 50% současné hodnoty, uvěřím že už klepe bačkorama. Zatím se drží ve stejném "sedle" jako cca půl rok zpět...

Třeba to tentokrát vyjde!

P.S: Kdy bude recenze 6500 XT?
SuSty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-25 18:04:16

6500xt nikoho nezaujíma, je to čistý prepadák
https://m.youtube.com/watch?v=oFH4lClOmvE
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-25 18:49:29
avatar
nesmysl, ty lidi neví o čem mluví, srovnávají to s minulostí, kdy ceny karet a výroby byly jinde. Srovnání s minulostí by mělo smysl, kdyby se ty minulé karty daly koupit nové v obchodech za ty ceny, což nedají. RX 6500 XT nemá dnes na trhu žádnou konkurenci, je to nejlepší karta v kategorii a o tom svědčí i fakt, že je vyprodaná, i když jich na trh míří opravdu obrovské množství a těžaři o ni zájem nemají kvůli malé paměti .... takže propadák vypadá úplně jinak.

Samozřejmě dokonalá karta to není, ale to nebyla ani Radeon RX 550, které je nástupce ....
HoCh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Čistý propadák? 2022-01-25 19:05:40

Jo, jo, totální propadák, který nikdo nekupuje. Proto se nedá u nás sehnat vůbec a v Německu se koupit možná dá, ale jen za přepálené ceny.

Je pravda, že většina testerů se snaží tlačit tuhle kartu, možná v honbě za senzací, v testech někam, kam vůbec nepatří. A co tedy nemá šanci zvládnout. A pak se tváří strašně překvapeně, že to nefunguje podle jejich představ. Jako by zapomněli, že a proč má jen 4GB paměti, a že na hraní na vysoké detaily je určena 6600(xt).

Ale většina uživatelů zřejmě nebudou takoví idioti, aby od low-end karty se 4GB paměti čekali, že pojede přes 100 FPS na rozlišení 1080 s ultra vysokými detaily. To je karta pro základní hraní na 1080 při nízkých a u některých her možná i středních detailech. A to se vědělo dávno před vydáním té karty.

Není divu, že když někdo nastaví detaily, tak aby se potřebná data nevešla do paměti a musela se během hraní tahat z disku, tak bude karta trpět na propady FPS. A na 2x pomalejší PCIe sběrnici budou ty propady FPS o něco horší. Ale ta karta překvapivě, aspoň pro mne, dává u řady her celkem hratelné FPS i v těch nesmyslných nastaveních.

Pokud by testeři nastavili detaily odpovídající velikosti paměti, tak budou výsledky vypadat úplně jinak. FPS by byly lepší a rozdíl FPS mezi PCIe 4.0 a PCIe 3.0 by byly málo zajímavé. Potřebná data by se načetla do paměti karty ještě před začátkem vlastního hraní a pro řízení vykreslování během hry je víc než dostatečná i rychlost PCIe 3.0. Jenže to by pak ta videa nevyvolávala takový zájem.

Ale protože nic není černobílé a stejná věc může být dobrá i špatná v závislosti na úhlu pohledu, skončím pozitivně. Čím víc budou testeři tu kartu hanět, tím větší bude šance, že si ji lidi, kteří o ni mají zájem budou moct koupit.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-26 18:15:53
avatar
Přesně tak. Nepamatuji se, že by někdy low-end karty tyhle problémy neměly.
Naopak jsme v této kategorii vídávali i takové prasárny, že namísto drahých GDDR pamětí výrobce použil levné DDR, atd.
Jen ten low-end stával dříve méně peněz...a my jsme taky méně vydělávali.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-26 21:27:07

V testech to recenzenti opravdu přehání s detaily. Doba pokročila a 4GB Vram je opravdu na novou kartu směšně málo. OK krypto - dá se to pochopit. Jen trochu nechápu nedát kartě aspoň 8 linek pcie. Zrovna tady by se šetřit nemuselo a náklady by díky tomu neměly být nějak extra vyšší. Vždyť je to lowend a ten se bude z velké části dávat do starších pc. Nemělo se to přehlížet. Podle mě je to zbytečně ale opravdu zbytečně přiškrcené tam, kde by to být nemuselo.
SuSty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-25 18:02:34

Nechcem byt zly, ale na tomto webe som už 30x čítal že krypto skončilo. Zakaždým keď jeho cena ide dole. Ale keď rastie raketovou rýchlosťou tak je autor radšej ticho. Ale ak by chápal burzu tak je normálne že cena chodí oboma smermi. Po každom raste príde korekcia. Napíšem to inak. Pred tromi rokmi bol najväčší boom keď btc stal 14tisic. Teraz je na 33 a krachuje? Je úplne bežne, že veľké ryby chcú po každom raste produkovať negatívne správy aby došla korekcia, ľudia predali a mohli znova nakúpiť za lacno. Teraz sme stále v rastúcom trende. Pri poslednom poklese sme boli na cene 2800e, takze btc sa teraz môže kľudne prepadnúť an 10tis a bude stále v Prudkom raste. A ozaj pri každej korekcii písať ze to už krachuje…ja neviem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-25 18:48:16
avatar
chceš být zlý, podlý a hlavně překrucovat co píši ...

pokud něco tady čteš, tak je to vždy v souvislostech ....

Co krachuje? Nic takového v článku není ....
Rohl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-25 19:55:37

Patří to sem jako zdejší kolorit :-) Něco jako když komouši tvrdí, že se už letos USA rozsype, krachne, ...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-26 18:27:44
avatar
No pokud to chceš přirovnávat k burze, tak ale zároveň říkáš, že krypto nejsou žádné měny, ale spekulativní investiční tokeny jako akcie.
Což je nejspíš přesně ten důvod, proč má DD pravdu, že tyhle "měny" se nikdy jako peníze nemají šanci uchytit.
Nikdo tu nepíše, že krypto skončilo, to si jen vymýšlíš, abys mohl do DDho kopat. Že si to většina rozumných lidí přeje, je druhá věc, ale šance že to úplně skončí moc vysoká není.
A proč by tu vlastně měl být článek, když krypto roste? :-O Proč si sypat sůl do ran? Když jde krypto nahoru, je to pro všechny fandy do HW tak akorát příležitost uronit slzu.
DD prostě jen občas informuje když vidí světlo na konci tunelu, že by se situace mohla začít zlepšovat. To je celé.
vaskos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - mining 2022-01-25 20:08:51
avatar
Myslim ze na miningu by nebolo nic zle keby to ludia neprehanali - tazim, no mam len jednu grafiku a ak by vsetko slo dobre, pocitac si zarobi sam na seba - nevidim v tom problem. Problem je nenazranost / chamtivost ludi...

Treba vsak povedat ze dole neslo iba crypto, ale aj standartne bankove produkty ako akcie / fondy a podobne. Primarne koli FEDu ktory zdviha urokove sadzby aby zastavili inflaciu - investori sa rychlo zbavuju rizikoveho kapitalu (cryptomeny su asi najrizikovejsi kapital vobec) a predavaju vela pokial su ceny hore. To spusta lavinu lebo klesaju ceny, kedze ponuka prevysuje dopyt. Bublina praskne, trh sa precisti, ludia ktori nevydrzia prerobia (predaju pod cenu), no iny kupi lacno a mozno sa na tom pekne nabali.. Na krizach sa zaraba najlepsie... Cyklicky vyvoj ekonomiky je opakujuci sa jav.

Co sa tyka crypto meny tak ano, na toto ma vplyv kriza na Ukrajine a Kazachstane + zakaz crypta v roznych statoch, no nemyslim si ze to nutne znamena nieco zasadne pre kryptomeny.

Hodnota kryptomeny je zavisla od dovery ludi v tuto menu - ak bude tato stale vysoka, zakaz kryptomeny v state X, alebo Y,Z vobec nic nevyriesi. V statoch kde crypto mena bude stale legalna, si prevediete BTC/ETH na EUR/USD a nechate si poslat peniaze na ucet.

Jedine co sa s tym dosiahne je ze to trocha skomplikuju, burzy sa presunu do inych statov, no pouzivat sa to bude dokial bude existovat dovera ludi, alebo pokial to nezakazu plosne uplne vsade.
Rohl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-25 19:54:48

Další díl nekonečného seriálu o tom, že Bitcoin už konečně končí. Teď už je to doopravdy vážně, soudruzi... Tak určitě. Největší sranda je argument, že to přece zakazují země jako Čína, Íran, Turecko a dnes už prý i "Evropa", ale v článku se zmiňuje jen Rusko. No prostě samé krásné, mírumilovné demokratické režimy. O důvod více pro ty lidi tam mít Bitcoin.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-26 18:43:49
avatar
Až na to, že ve článku nic o konci krypta není...
Je to jen vyjádření naděje, že by cena krypta konečně mohla jít dolů a způsobit nezájem těžařů o GPU a další HW.
Sice by bylo fajn, kdyby krypto skončilo, ale v to se nedá reálně moc doufat. Na to je to příliš dobrý vývar pro velké ryby.
pito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 07:43:46

Honzo, tieto spravy mas vzdy ked BTC skoriguje ale on znova vyleti nahor. Nehovorim ze tazba je dobra pre zivotne prostredie a aj chapem tento tvoj a inych plac pre ceny grafik. Ale zjavne ani nemas paru o com krypto svet je (alebo nechces mat), a tieto tvoje tendencne clanky su len placom za to, ze si nenastupil na vlak vcas...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-28 19:58:01
avatar
No někteří z nás se toho tvého vlaku štítí dotknout i třímetrovou tyčí.
Samozřejmě, že nikomu z nás peníze nesmrdí a ty zisky z krypta by se nám líbili, ale nechceme morálně klesnout tak hluboko. Prostě nám to za to nestojí...
Lachtan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 10:36:23

Tohle není objektivní podání informací ,tohle je už extrémní hate,čistá nenávist z každého písmenka ,krypto je pyramida?v tom případě akcie jsou úplně stejná pyramida.Stejný princip ,spekulace,gamble.Kdo není ochotný riskovat,ať do toho neleze. Tohle s objektivním pohledem na celou situaci nemá nic společného.Tohle je jen čistě osobní vyjadřování svého hněvu vúči něčemu,co nedokážeš ovlivnit. Z mého pohledu strašně moc energie pro nic.Úplně tě ta nenávist semlela a nedokážeš o tom už nic normálního napsat,což je Škoda.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 11:33:01
avatar
váš příspěvek je čistý hate, ignorující realitu věcí ...
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-28 09:40:26
avatar
Lachtan má naprostou pravdu a napsal to moc hezky a slušně. DD, chováš se jak politik u lizu. Ikdyž ho načapou při činu, bude vykřikovat fake news (ty píšeš hate) atd... Toto s objektivní novinařinou nemá nic společnýho. Na druhou stranu, je to tvůj blog, takže je to asi v pohodě, že si píšeš subjektivní, citově zabarvený články. Tímto nenarážím na testy, aby si to špatně nepochopil.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-28 10:43:49
avatar
píšete nesmysly ... já všechno co říkám mám objektivními fakty podloženo .... to že vy je ignorujete to vypovídá o vás ne o mě ...
Shadycz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-02-04 19:25:10

Tak pane Stachu, kdy už ty "zlé" kryptoměny skončí? Nebo že byste se ZASE pletl? Že byste byl zase uplně mimo jako již roky a roky?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!