TOP 10 - Počítačové hry a propadáky roku 2008
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Neděle, 04 leden 2009
alt

 

 

 

 

 

 

 

  • TOP 10 - Počítačové hry a propadáky roku 2008

  Závěrečný článek a souhrn ohlédnutí za herním rokem 2008. Zbývá vyhlásit vítěze a poražené. Jdeme na to. V uplynulém týdnu jsme pro vás připravili souhrn nejzajímavějších her ze všech žánrů, které na PC během roku 2008 vyšly:

  Články vás měli podrobně seznámit s tím, co se během roku 2008 v počítačových hrách odehrálo. Ačkoliv nejsme primárně herní magazín, myslím, že si rádi hrajeme a své výkonné počítače ve většině případů operováváme právě pro počítačové hry. Doufám, že vám přehledy přišly vhod a našli jste třeba nějaký zajímavý titul, kterého jste si během roku nevšimli. Zbývá nám jen vyhlásit TOP 10 v oboru nejlepší hry a největší propadáky. Začněme tak nejdříve u toho, co se podle nás nevyvedlo.

 

  • TOP 5 - herní propadáky roku

  V tomto žebříčku nejde ani tak primárně o skutečně nekvalitní hry, ale také hry, od kterých se hodně slibovalo, ale málo dostalo. Zkrátka TOP 5 nejhorších her, největších zklamání a tak podobně. Z mnoha článků je jasné, že nekvalitních her bylo i v roce 2008 podstatně více, než těch kvalitních a tak zástupy kandidátů do tohoto žebříčku, jsou opravdu široké a bohužel k naší lítosti je z čeho vybírat.

  • 5, Far Cry 2

  Far Cry 2 není nekvalitní hrou z hlediska zpracování, to určitě ne, ovšem autoři naslibovali hodně, ale zmršili toho ještě více. Hře také nepomohla sláva prvního dílu, kdy jsme zkrátka od druhého dílu čekali mnohem, mnohem a mnohem více. Autoři také hodně slíbili, ovšem realizace slibů a celkový výsledek je jednoznačně pro většinu zklamání. I když se to některým líbí, rozhodně i ti hodnotí Far Cry2 jako hru s velkým potenciálem, ale špatným provedením z hlediska zábavnosti a hratelnosti.

far-cry-2b

  Z Far Cry 2 jsme zklamání, druhý díl zůstal daleko za kvalitami prvního dílu. Snad se u třetího dílu autoři polepší a herní novinky, které se do akčního konceptu druhého dílu snažili zapracovat, vylepšení a do celku zapracují nějak použitelněji a hlavně zábavněji. V roce 2008 je ale Far Cry 2 peckou, která hodně zklamala, asi nejvíce z nejočekávanějších her roku 2008 ...

Index zklamání: 7/10

Naše recenze: FarCry 2: recenze herní pecky roku nebo zklamání roku?

  • 4, Legendary

  Tahle hra byla docela očekávaným titulem z kategorie AA-. Nadějný herní námět se však změnil v neuvěřitelné zpackání všeho, co se zpackat dalo. Solidní technický základ U3 engine a také jedno z mála použití NVIDIA PhysX instrukcí, však autoři naprosto nezvládli. Výsledkem je hra, která nejen blbě vypadá, ale blbě se i hraje.

legendary

  Výčet chyb, omylů a nezvládnutých věcí je sáhodlouhý, pochválit tak můžeme autory snad jen za zajímavý design obrovských monster, která jsou jedinou světlou stránkou hry, které zároveň autoři vděčí za to, že se na v roce 2008 legendární neúspěch hry Legendary snad rychle zapomene. Hra je strašnou ztrátou času a ta litovat těch pár hodin budete poměrně dlouho ... 

Index zklamání: 8/10

  • 3, Iron man PC

   Výsměch, špatný vtip, to jsou slova, která nás v souvislosti s touto hrou napadají. Zatímco konzolové verze vypadají ještě k světu, na nejsilnější herní platformě je tahle hra tragicky zastaralá už na první pohled. Připočtěte k tomu nudný děj, špatné ovládání a vyjde vám opravdu hodně špatná hra, která hrou snad vůbec není, protože se na ní špatně dívá a hlavně nudí.

iron-man-pc

  Od umístění ve vyšších příčkách Iron Mana pro PC zachraňuje to, že film zas tak špatný nebyl, a že od her podle filmového námětu nic dobrého už dávno nečekáme. Snad téměř všichni hráči vědí, že až na výjimky jsou hry podle filmů opravdu vyhozené peníze. Iron Man ale téměř všechny hry podle filmu překonal (ve špatném slova smyslu).

Index zklamání: 8/10

 

  • 2, NHL 09

  Tahle hra by si klidně zasloužila první místo. To je ale letos obsazené. NHL je titulem, který každý rok EA vydává, aby si na něm napakovalo kapsu. Bere to jako titul jistoty. Letošní díl je však opravdu zoufalou ukázkou toho, když chamtivost a touha po penězích zcela převládne a překoná snahu o kvalitní hru a kvalitně odvedenou práci.

nhl09

   NHL 09 je odfláknutou hrou ve všech směrech počínaje hnusným technickým zpracováním, konče neatraktivní hratelností a strašnou okoukaností. Kdyby nevyšla, udělá lépe. Bohužel snaha vytřískat prachy na všem, tedy absolutní vymizení základní slušnosti vůči zákazníkům a profesionální cti, převládly. Kdyby byla EA co k čemu, tak všem, co si hru NHL 09 pořídí, vrátí peníze. Škoda, že reklamovat hru proto, že je nekvalitní, je tak zatraceně těžké ...

Index zklamání: 9/10

TOP herní propadák roku 2008:

  • 1, Need for Speed: Undercover

  Letos jsme definitivně pohřbili mrtvolu kdysi slavné série Need for Speed. EA ji ještě na konci roku 2008 vystavilo a vybíralo vysoké vstupné. Poslední díl Undercover je herní propadák a typickou ukázkou toho, co škodí současným hrám a zvyšuje míru pirátství. Undercover je výsměch všem fandům série. Samotný šéf EA se před rokem, kdy vyšel (z dnešního pohledu vlastně ne tak špatný) díl s podtitulem ProStreet a nebyl příliš nadšeně přivítán, dušoval, že v roce 2008 bude všechno jinak. Nový herní systém, nová výzva, prostě NFS se komplet promění.

nfs-12-1
(Sliby EA o NFS Undercover .... )

  Undercover vyšlo a šéf EA může být rád, že nechodí moc mezi běžné lidi a hráče. Ani bych se nedivil, kdyby ho zlinčovali. Nejen, že se nezměnilo s novým dílem vůbec nic, ale navíc je to recyklace 5-6 let starých dílů a konceptů Underground I, II, Most Wanted atd. To je dvojitý výsměch od EA. Samotná hra je nejhorším dílem celé série NFS. Pokud hodlá EA vypouštět do světa tohle, tak ať se nediví, že roste míra pirátství. Docela zajímavá úvaha by byla na téma, kdo je větší zloděj, zda ten kdo si hru nelegálně hraje, nebo ten, kdo takto nekvalitní hru vydá a prodává za nekřesťanské prachy.

nfs-undercover-15
(Herní realita NFS: Undercover 2008)

  Naštěstí přišla finanční hospodářská krize, a pokud se všechno podaří, tak EA krachne. Ano, to myslím vážně. Během posledních let a posledních herních titulů od EA jsem nabyl přesvědčení, že nic než krach EA už série jako NFS, NHL a hromadu dalších nadějných, ale zprzněných herních titulů, už nezachrání. Need for Speed: Undercover není z pohledu zpracování a hratelnosti nejhorší hra roku, v rámci série je ale nejhorší, s přihlédnutím k velkým slibům a několikáté recyklaci si svůj titul herní propadák roku 2008 plně zaslouží. Pokud hodlá EA tohle dále vydávat, pak skutečně zabíjí herní průmysl. Koupí a hraním tohoto titulu podpoříte EA v produkci dalších nekvalitních her.     

Index zklamání: 9,9/10

Naše recenze: Need for Speed: Undercover - den kdy umřelo NFS aneb závodní propadák

Myslím si, že 5 her z té většiny, co v roce 2008 vyšla úplně stačí. Pojďme se podívat na TOP10, tedy o něco příjemnější čtení toho, co se povedlo ...

 

 

 

 

 

 

  • TOP 10 - nejlepší hry roku 2008: 10. - 8. Pozice

  Ačkoliv kvalitních her, které vycházejí mezi tou spoustou nekvalitních je málo, pořád jich bylo víc, než náš TOP10 žebříček může obsáhnout, takže se snad nebudete zlobit, že se na všechny nedostane. Vybírali jsme opravdu ty podle nás nejzajímavější, nejpovedenější atd. Začněme samozřejmě pozicí 10.

  • 10, SPORE

  Ačkoliv kvalitních titulů, kteří si zaslouží místo v našem žebříčku, je více, na všechny se nedostane. Podle nás si místo 10 mezi TOP10 nejlepšími herními počiny roku 2008 SPORE zaslouží. Je pravda, že jsme asi čekali více, hra je to ale opravdu originální a zábavná. Jsem přesvědčen, že kdyby ji vydával někdo jiný než EA, mohla by být lepší.

spore-11

  Nicméně mezi hrami roku 2008 a vlastně obecně je to originální hra, která sice trochu ve výsledku zklamala, ale hrát a mluvit o ní se bude ještě dlouho. Pro chvíle odpočinku vřele doporučujeme, nehledejte v tom ale přehnaně inteligentní zábavu. Je to opravdu taková větší hříčka.

Index nadšení: 8/10

Naše recenze: SPORE - tvoření příšerek aneb bůh je mrtev

  • 9, Crysis Warhead

  Do našeho žebříčku zařazujeme i Crysis, ačkoliv tento počin je vlastně jen datadiskem a nepřináší nic nového. Oceňujeme ale technologickou pokročilost a pořád hodně dobrou akční akci :).

crysis-warhead-7

  Celkově ale nemůžeme posunout v žebříčku více, než na deváté místo. Přeci jen hra není úplně tak nová, nepřináší žádné novinky do konceptu ani nic jiného převratného a to ani v rámci Crysis série. Nicméně hra je to velice poctivě udělaná, což tedy patřičně oceňujeme.

Index nadšení: 8,2/10

Naše recenze: Crysis Warhead - absolutní bomba nebo propadák?

  • 8, S.T.A.L.K.E.R. : Clear Sky

  Do našeho žebříčku se dostala i tahle akční hra. A to díky fantastické atmosféře a originálnímu zpracování. Hra rychle pohltí, i když má své mouchy. Přesto je nutné vidět, že hru nevytvářelo špičkové herní studio, výsledek je však o to lepší. Kompletní český dabing se také musí ocenit. Slušný příběh, který vlastně předchází prvnímu dílu STAKER, si náležitě užijete.

stalker-cs

  Ačkoliv S.T.A.L.K.E.R. : Clear Sky nepřekonává první díl, je minimálně stejně dobrý a na poi akčních stříleček je to jedna z nejlepších her loňského roku pro svůj osobitý styl. Moderní hra s hutnou akcí, fantastickou atmosférou i zpracováním.

Index nadšení: 8,3/10

Podívejme se v našem žebříčku dále ...

 

 

 

 

 

 

  • TOP 10 - nejlepší hry roku 2008: 7. - 5. Pozice

  Pokračujeme v pořadí sedmou nejlepší hrou roku 2008.

  • 7, Race Driver GRID

  Jedna z nejlepších závodních her, která kdy vyšla. Určitě je to nejatmosféričtější herní závodní titul. Codemasters jsou opravdu mistři a kdysi vládnoucí sérii NFS strkají směle do kapsy. GRID je skutečně jen arkáda, která ale na nejvyšší obtížnosti s vypnutými pomocníky je výzvou a jízdní dojem je velmi uvěřitelný. Hra nabízí fantastickou atmosféru, vyčerpávající závody, úžasný model poškození.

grid-2008-22

  Bohužel má také řadu chyb a chybiček, které ji odsouvají až na pozici č.7 v letošním roce. Postrádá základní závodní vybavení, jako jsou BOXy, nasatvení vozu atd. Také postrádá větší množství okruhů a aut. Celkově je proti starším dílů, TOCA Race Driver nezdravě chudší, což je velmi překvapivé, protože starší díly měly obrovské množství tratí, které se určitě do Gridu daly použít. Měli také BOXi, nastavení vozu, kvalifikace a další a další věci, o které je GRID nelogicky připraven. Přesto je to hra velmi zábavná, i když prostě absence mnoha prvků silně zamrzí.

Index nadšení: 8,4/10

Naše Recenze: Recenze: Race Driver GRID - akční závody ve velkém stylu

  • 6, Sins of Solar Empire

   Pro milovníky RTS překvapivě nejlepší herní počin roku 2008. Rozsáhlá komplexní vesmírná strategie, která bude bavit hodně dlouho. Několik strategických herních rovin ve skvělém a funkčním zpracování.

sins-of-solar-empire

  Pro ty, kterým je naše planeta malá, je to opravdu skvělá hra s velkými možnostmi, návykovou hratelností, skvělým MP, zkrátka a dobře moderní strategie a podle nás nejlepší strategický počin roku 2008. Určitě se bude líbit i těm, kteří strategie běžně nehrají, i když začátky budou krušné, herní komplexnost je veliká a ne každý má dost trpělivosti, věnovat pár hodin tomu, se hru naučit ovládat.

Index nadšení: 8,5/10

  • 5, GTA 4

  Až na pátém místě hodnotíme GTA4. Je to velká akční hra, která však zklamala zejména množství technických problémů a nedodělků. Proti konzolovým verzím vyšla s velkým zpožděním, ale zato vypadá o třídu lépe. Bohužel technické nedodělky hru zkrátka sráží a vyšší pozici než pátou si opravdu se vší úctou ke konkurenci, nezaslouží.

gta4-pc

  To ale nic nemění na tom, že jako akční hra je fantastická, i když nic nového od předchozích dílů GTA nečekejte. RockStar splnili, co slíbili, nové GTA4 je stejně dobré a zábavné, jako předchozí díly. Tím však končí. Tuhle hru ale rozhodně příznivcům dobrých her doporučujeme, i když je poněkud drsnějšího charakteru.

Index nadšení: 8,5/10

Podívejme se na další pozice ....

 

 

 

 

 

 

  • TOP 10 - nejlepší hry roku 2008: 4. - 2. Pozice

Pokračujeme čtvrtou nejlepší hrou letošního roku ...

  • 4, Left 4 Dead

   Akční objev roku. Tahle hra by si klidně mohla u fandů spíše akční zábavy než autíček, vyměnit pozici se třetím místem. Víceméně mají hodně společného. Left 4 Dead nabízí instantní akční zábavu v jednoduchém okoukaném konceptu, ovšem neokoukaným a zábavným způsobem.

left-4-dead

  MP akce, kdy si místo na četníky a zloděje hrajete na zombík a živé, má své kouzlo. Hra nevyniká dech beroucím technickým zpracováním, protože staví na starším SOURCE engine, ovšem zábavě to neubírá. Cena hry je ale opravdu trochu neúměrně vysoká. Pro letošní rok však skvělý a překvapivý herní počin. Pro fandy akčních her zkrátka povinnost.

Index nadšení: 9/10

  • 3, Track Mania United (Nation) Forever

  Tenhle titul si v našem žebříčku zaslouží třetí místo, i když fnadové akční zábavy by si mohli třetí a čtvrté místo klidně prohodit. Myslíme si ale, že TM je o kousek lepší než L4D, je zadarmo a líp vypadá. Chytne malé i velké. Fantasticky vypadá, fantasticky se hraje. Ve verzi Nation je navíc opravdu zcela zdarma. Ve verzi United pak dostáváte rozsáhlou zábavnou hru, se kterou strávíte dlouhé dny. Výhodou téhle hry je, že se vlastně nedá nikdy dohrát, téměř vždy se najde někdo lepší, hrajete totiž neustále proti celému světu.

tmnf-3

  Track Mania United (Nation) Forever staví na neuvěřitelně jednoduchém, ale zároveň naprosto pohlcujícím herním konceptu. Připočteme fakt, že je stejně zábavná jak placená, tak neplacená verze a vychází nám, že TM je i v roce 2008 jednoznačně hrou, která je skutečně nefalšovanou hrou a zábavou. Podle nás jasná trojka v roce 2008.  

Index nadšení: 10/10

Naše Recenze: TrackMania Nations Forever - nadnárodní šílenství všem! 

  • 2, Mass Effect PC

   Druhé místo mezi všemi hrami si podle nás zaslouží Mass Effect. Poctivě udělané RPG, které je ale přístupné všem, vyniká v jednom bodě nad všemi hrami roku 2008 a také většinou her, které kdy vyšly. Příběh. Mass Effect má famózní velkolepé dění, které strčí do kapsy kdejaký Holywoodský trhák.

mass-effect-1

  Mass Effect není dokonalou hrou, ale pochází od mistrů žánru - BIOWARE. Ačkoliv není ani přehnaně originální, styl i herní myšlenky a provedení čerpá ze starších projektů BIOWARE jako Star Wars: Knight of the Old republic I a II, vůbec nám to nevadí. Hraje se vážně skvěle a jedním dechem. Pro rok 2008 minimálně druhá nejlepší hra a rozhodně nesmíte minout.

Index nadšení: 9,5/10

A už se blížíme k absolutnímu vítězi a také celkovému zhodnocení herního roku 2008 ...

 

 

 

 

 

 

  • TOP hra roku 2008 a zhodnocení roku 2008

  Tímto se dostáváme k poslední kapitole článku s herním ohlédnutím za rok 2008. Rok 2008 je už definitivně za námi, takže můžeme zhodnotit. Nejdříve tedy vyhlásíme absolutního vítěze. Nejlepší hrou roku 2008 se podle našeho názoru stává:

  • 1, Fallout3

  Bethesda to dokázala. Přivedla Fallout zpět k životu a to ve velkém stylu. Úkol, který před Bethesda ležel, zněl jasně: Udělat Fallout3 tak, aby se líbil starším i mladším fandům, tedy i těm, kteří pamatují starší díly. Zároveň to ale musí být titul moderní a udělat kolem sebe svůj fanklub. K tomu všemu ještě musí být hra přístupná všem, tedy i těm, kteří to pojmou jako akční hru a projdou si jen hlavní linii, ale i milovníkům RPG, kteří budou prolézat každý kout mapy a hledat každý vedlejší úkol.  

fallout3-19

  Bethesda měla práci ulehčenu tím, že již před pár lety vydala Oblivion, na jehož základech mohla stavět. Výsledek je fantastický. Hra neuvěřitelně zábavná, která chytla i ty, kteří podobné hry normálně nehrají. Jasné odkazy na starší díly v moderním kabátku a provedení. Skvělý příběh, dechberoucí svět, zkrátka skvělá hra. Stojím si za tím, že kdyby Fallout2 měl vycházet letos, vypadal by přesně jako Fallou3. Bethesda dokázala, že obří 3D FPS RPG opravdu umí a už se těšíme na Fallout4, který je již v přípravě. Do té doby ale bude vznikat mnoho oficiálních i neoficiálních modifikací, takže Fallout3 vám vydrží opravdu hodně dlouho. Pro letošní rok hra s velkým H.

Index nadšení: 9,9/10

Naše Recenze: Fallout3 - Skvělý, fantastický avšak nikoliv bezchybný - hra roku 2008?

  • Rok 2008 na poli her ...

  Co říci o herním roku 2008? Budu velmi kritický. Až na pár výjimek, to byla bída. Technický vývoj her se téměř zastavil a to díky orientaci na herní konzole, které však technologicky zejména svými grafickými čipy zaostávají i za současným počítačovým grafickým mainstreamem. Ačkoliv už od roku 2006 zde máme DX10.0 (NVIDIA GF8800) a v roce 2007 přišly běžně mainstreamové grafické karty s DX10.1 (ATI HD 3000), který jen volal po využití, protože opravoval některé nedostatky DX10.0, díky tomu, že trh je orientovaný na konzole, které tato vylepšení nemají a také díky kampani společnosti NVIDIA, která DX10.1 na svých grafikách nemá doposud, se až na výjimky jako jsou Assasin´s Creed a STALKER s DX10.1, hry nikam ani náznakem technicky neposunuly.  NVIDIA kvůli konkurenci s DX10.1 přišla s bohužel úspěšnou kampaní o zbytečném DX10.1 (něco jako k čemu kolo, když nohy stačí), čímž vlastně vývojářům řekla, že DX10 nedělejte. Problém je, že DX10.1 není žádným druhým DX vedle DX10.0, ale jen jeho lepší verzí a vylepšením, ze kterého navíc vychází DX11. Herní vývojáři tedy hry v zastaralém DX10.0 radši moc nedělali a jen pár jich skutečně využilo DX10.1 - alespoň dodatečně. V současné době, dva roky po vydání DX10.0, zde stále nemáme jedinou hru čistě v DX10 natož DX10.1 (které se dokonce podařilo z jedné hry, která jej už měla, vyhnat) a to už nám DX11 klepe na dveře ...

dx101-vs-dx10-a

  NVIDIA sice můžeme zase pochválit za snahu o herní fyziku s její implementací PhysX do grafik, na druhou stranu je to věc dnes zcela podružná, fyzika kvalitu her nezachrání, navíc je zde spousta titulů bez PhysX a vůbec nám v nich fyzika špatná nepřijde. Navíc budoucnost herní fyziky není vůbec vyřešená a dost možná PhysX její budoucností není. Nejdříve by se měla vyřešit nedobrá situace na poli DX10.1 (DX10 titulů obecně) počítačových her, tedy her pro PC obecně, až pak můžeme řešit fyziku, kde si obecně myslím, že nic jiného, než implementace jednotných fyzikálních instrukcí do DX11 nebo dalšího DX, není přijatelné řešení. Je nutné poskytnout stejné nástroje, fungující na všech grafikách i platformách všem vývojářům a nevymýšlet kraviny okolo. Bohužel to souvisí s další částí částí článku ...  

physx-me

  Samozřejmě technické zpracování je jedna věc, zábavnost a ceny her jsou věc druhá. Že počítačové pirátství je problém, na tom se shodneme. Jenže za tímto problémem stojí mnoho vlivů. Jedním z nich jsou skutečně herně nekvalitní tituly. Když minimálně 8/10 her jsou totální propadáky, co čekáte? Ceny některých herních titulů jsou pak vyloženě zlodějina. Stav on-line distribuce je příšerný, dokonce jsou hry, které stojí online více, než jejich krabicová verze v obchodě. No kde to jsme? A to ani nemluvím o příšerném stavu STEAMU, který má dvojí ceny i přístup pro Evropu a pro USA. Světu her a vydavatelům vládne chamtivost - obyčejná slušnost a čest dodat hráčům a zákazníkům kvalitní herní produkt je většině k smíchu a je to pro ně zcela cizí pojem. Počítačový hráči ale také nejsou žádní svatouškové. Když už se najde někdo, kdo vydá kvalitní hru, tak i ta je kradena ve velkém stylu, takže slušnost je cizí pojem na obou stranách.

konzole

  V této atmosféře vytváření umělé a zbytečné herní platformy, kterou současné konzole Xbox360 a PS3 jsou, kampaně proti technickému pokroku, kterým DX10.1 je, dvojích podmínek pro zákazníky v USA a EU, předražených nekvalitních her a počítačových pirátů, kteří kradou i to co nechtěj, považuji za téměř zázrak, že vyšlo alespoň několik her, které se dali hrát. S obavami vyhlížím do roku 2009. Finanční a hospodářská krize herní průmysl sice zasáhne, ale to není hlavní problém. Problém je krize slušnosti, férovosti a poctivosti, věci, které podle některých do obchodu nepatří, jenže právě tento přístup zapříčinil to, co se dnes děje. Bojím se však, že to někteří prostě už nechápou. Kvalitních her bude podle mého dále ubývat, naštěstí ale ubude i těch nekvalitních, protože díky hospodářské krizi většina vydavatelů zavírá studia a omezuje projekty. Každopádně herní rok 2008 byl poměrně tristní. Rok 2009 bude podle mě rokem, kdy splaskne bublina MMORPG, kdy se vývojová studia budou chtě nechtě muset zaměřit na kvalitní produkci a ne kvantitu a kdy budeme svědky několika změn i ve velkých herních studií. Tak uvidíme ...

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 13:44:08
avatar
Splaskne MMORPG? Tak to teda pochybuju proč by mělo, když jsou k dostání i free hry, takže penězma to nebude a díky počtu lidí co to hrajou se zároveň nestanou nudnou věcí. Jinak Mass Effect je n.1
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 23:15:44
avatar
Taky si myslim.. MMORPG jsou budoucnost.. akorát to nikdo kromě Blizzardu a pár dalších moc nezvládá.. a ani WoW neni zrovna dokonalej. Ono vcelku vzato, kdyby se vykřížila Ultima a WoW, tak by z toho vzniklo něco ještě lepšího..
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 13:54:56
avatar
Jo DD dotaz: nevíš jak mam nastavit aby se mi v tom centrálním bloku co je na úvodní stránce neobjevovala druhá, ale první stránka?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 19:08:32
avatar
tak jak to je to je správně ... první stránka je nahoře v tom boxu ...
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 20:32:27
avatar
aha no já bych to právě měl radši postaru, no...myslel jsem, že to je nějak "rozštelovaný" tady u mě, tak nic
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 14:21:02
avatar
Je mi lito ze s tebou DD nemuzu sdilet tvoje nadseni z Falloutu, a verim ze ani vetsina fanousku F1-2 to nesdili.. a Vetu 'Stojím si za tím, že kdyby Fallout2 měl vycházet letos, vypadal by přesně jako Fallou3.' jsi snad ani nemohl myslet vazne??? Pokud ano, pevne verim ze jsi F1 a hlavne F2 hral maximalne tak v rychliku na laptopu na ceste z brna do prahy(po prokalenym vikendu), vic jsi se toho ani nedotkl...

edit: Samozrejme se priznam ze jsem ten z ortodoxnich falloutaku, ktery ho dohrali na 5 ruznejch zpusobu(dvojku teda) bohuzel, trojka me nepresvedcila o tom zkusit ji znova.. mam dojem ze i kdyz budu hrat za spatnou stranu, tak az na par odchylek bude uplne stejna.. ne jako u staryho falloutu, kde jednou udelas neco jinak a pak je vicemene jina cela hra
Miri37 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 14:32:12
avatar
DD popsal Fallout3 přesně. Byl cílen na širokou veřejnost, což účel splnilo. To, že se to nám ortodoxním příznivcům předchozích dílů moc nezamlouvá je věc jiná. Stejně není možné se zavděčit všem hráčům.
Xyw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 14:37:01
avatar
Fallout 3 mal nadvazovat na predchadzajuce fallouty. Podla mna vo vsetkom, nielen v nazve. To, ze je to uplne dosrany sunt FPS-kovy (okrem CS as STALKERA fps nemusim), ktory by som nazval Oblivion 2: Future crysis to si vsimol len malokto.

Btw. Kazda hra ktora sa robi, je cielena pre siroku verejnost, su v tom konickoncov prachy.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 14:48:25
avatar
No, az na uplne prvni fallout, kterej NEBYL financovanej, ani prohnanej PR... proste hra kam dali autori to co oni chteli, a ne to co jim lidi z marketingu nadiktovali aby udelali.. kdyby dneska alespon jedna jedina hra vznikla takhle, mame tady dalsi legendu
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 22:16:09
avatar
omg,to je presne ono,jenomze to by PC musely zvladat to co by vyvojari chteli,se podivej jak je GTA nedodelane a to tam mas omezene sprites,lidi i auta, natoz pak mluvit o animaci jednotlivych casti zbrani-coz je klasicka chyba pri vyvoji her u R*.(ale na druhou stranu muzes pouzit ke strelbe i modely zbrani ktere na to nejsou delane).
oni se snad fakt nikdy nepouci protoze zas tam je to odbocovani bez blinkru na dalnici a chybi(uz klasicky) i takove dataily jako propruzeni pri nasedani/vysedani.
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 14:51:12
avatar
no on v tom ten Oblivion vidí hodně lidí, ale DD furt nějak ne no každej jsme nějakej Fallout neni špatná hra, ale rozhodně neni n.1 a nepřinesl nic navíc co by už v Oblivionu nebylo, kromě grafiky, samozřejmě. Postapokalypsa je graficky udělaná moc hezky, to zase jo
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-05 13:22:39
avatar
Je to vec nazoru. Na zacatku mi F3 pripadal Oblivionate, ale cim jsem dale, tim vice se blizi puvodni serii Fallout. Rozhodne se to melo jmenovat Fallout3D. Serie Fallout je proste izometricka tahovka a to me nikdo nevymluvi. Ale s tim ze je to nejlepsi hra roku naprosto souhlasim! Nehral jsem Stalkera jeste a par dalsich titulu, nicmene z F3 jsem hodne nadseny.

PS: Jsem ortodoxni Fallout-er....Brahmin killer
Xyw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Suhlas 2009-01-04 14:38:49
avatar
JJ, s tymto suhlasim. Sam som presiel 1 aj 2 niekolko krat(uz ani nepamatam kolko)

Edit: je to reakcia na negru.inger-ov komentar.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 14:53:15
avatar
tez patrim mezi velky fanousky predchozich dilu a jsou to pro me jedny z nejlepsich rpg co sem kdy hral. fallout 3 je dobra hra, ktera dokaze zabavit ale predchozim dilum se nevyrovna. obsahuje dost zavazne hratelnostni nedostatky (neskutecna jednoduchost, moc rychle levelovanim a tim padem po 10 hodinach zadna herni vyzva i na nejtezsi obtiznost...) i par drobnosti, ktere nastesti opravili mody (zprasene opravovani, zdlouhave pesi prechody...), dale pak docela zavazne chyby v hernim designu, ktery v dnesni dobe lze jen tezko prekousnout (porad stejne stereotypni nudne otravne metro...) a s tim souvisejici chyby v logice sveta (jidlo v supermarketu, fungujici terminaly se zbytecnyma informacema v mistnosti s vodou, v tabore supermutantu, zvlastni umisteni automatu...). a nejdulezitejsi co srazi fallouta 3 hluboko pod predchoizi dily je demence nekterych ukolu (sila atoma, tempeny tower...) a hlavne hodne spatne napsana hlavni dejova linie. po ukolove strance je na tom fallout 3 lepe nez oblivion (hlavni linie ale podle me tedy ne), ale srovnavat to s predchozimi dily???ste normalni???hrali ste vubec fallout 1 a 2???

doporucuji precist Odkaz, Odkaz
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 16:58:34
avatar
F3 sa s jeho predchodcami nedá porovnávať, už len z toho titulu, že F3 bol robený pre masy. Fallout2 myslím nič neprekoná, čo do celkovej hratelnosti a volnosti, je to velmi prepracovaná hra, a mám ju prejdenú asi tak 10x. Lenže vďaka vývojárom aspon za taký Fallout3, akým je, pretože mám pocit, že keby sa toho nechytila Bethesda, bolo by to ešte horšie... A ja som sa náhodou velmi rád poprechádzal v 3D po postapokalyptickom svete Falloutu, neviem ako vy Bohužiaľ ma dosť hnevá obtiažnosť, je dosť ťažké umrieť, keď mám v bahotu permanentne 150+ stimpakov... (najťažšia úroveň)

Celkovo by som to zhrnul tak, že lepšiu hru, ako Fallout3 som tento rok nehral. Crysis Warhead bol fajn, GTA4 je fajn, Mass Effect je fajn...
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-05 13:29:09
avatar
Hral a nekolikrat...jak jsem uz psal vice tak to neni pokracovani, ale spis hra ze sveta Fallout. To nicmene neznamena, ze to neni hra roku - pro me suverene. Jinak vazne mi dost schazi rozmanitost predmetu, a taky prenesitelnost naboju na jine zbrane z F1 a F2, ale to souvisi s mnozstvim predmetu. Dale mi schazi dalsi urovne(20 je vazne malo....50 uz ale moc...30 tak akorat )

Shrnuti: Hra dost dobra, chci ale krom tohoto Fallouta 3D, jeste Fallouta 3
Dumbo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 14:52:16

Ja hravam hlavne CoD2 a CoD4 ....ale zahram si vsetko... okrem WOWka no a musim povedat ze Ten FALLOUT3 ma moc nenadchol.. prosim nebite ma je to len moj nazor tak pardon.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 14:55:06
avatar
prave ze hrali, a prave proto mi vyhnala husi kuzi DDho veta kterou jsem zminoval... Pokud se to bere jako Dalsi hra ze sveta Fallout, pak je to velmi dobra hra, ktera si dokaze upoutat, ale tretim dilem Fallouta bych to nenazyval.
Samozrejme nesrazim fallout3 do minusu, to urcite ne, je to skvela hra a v mym pomyslnym zebricku je druha nejlepsi(prvni je jednoznacne GTA4) a Bethesda mela opravdu nadlidsky ukol, a rekneme ze s privrenejma ocima a odrenejma usima ho zvladla.. ale jak rikam ultimatni hodnoceni od fanouska predchozi hry dostat nemuze
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 15:01:51
avatar
ja tim tez narazim na tu ddho vetu. dobra hra to je...pro me ale letos az trosku vzadej..prvni jednoznacne gta IV a pak left 4 dead a na tretim miste me uchvatil prince of persia. i kdyz souboje tam nebyli nic moc ta hra je proste moje srdcovka dalsi je mass effect a fallout 3 se s tim zbytkem kvalitnich her (stalker, vegas 2, warhead, ac, dmr4 atd) bije o 5. misto.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 15:22:02
avatar
jo taaak, ja myslel zes narazel na muj prispevek
Bohuzel diky WoWu jsem se nedostal ke hram typu PoP Mass Effect a dalsim, ktery by si to urcite zaslouzili, takze nemuzu soudit... ale z tech her co jsem letos hral je
1. GTA
2. Fallout(i kdyz jsem se na nej tesil a hltal kazdou zpravicku)
3. L4D
4. Red Alert3(srdcovka)
juloSVKxxl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Řebříček... 2009-01-04 22:44:18
avatar
1.)Mass Effect + Fallout 3=BEST of the BEST
2.)Assasin Creed
3.)RD Grid
4.)S.T.A.L.K.E.R.:CS a CRYSiS:WarHEAD
5.)SPORE
6.)GTA IV...pre nehorázne HW nároky!
.
.
.
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 17:45:09
avatar
Raigor left4dead je síce dosť fasa, hlavne v coop móde, ale predsalen... Z môjho pohľadu môže byť akokoľvek spracovaná, viac ako 80% by som takej hre nedal, pretože je to svojim spôsobom len stupídna strielačka. Chodíš a strielaš, nič viac v tom netreba hľadať. Je to síce sranda, rád si to zapnem, hlavne teda kooperatívny mód s kamošmi, ale fakt je, že na druhé miesto takú hru... Pretože to kludne mohol byť len nejaký mód od fandov pre half-life2, to ani nemusela byť plná hra... tak ale za tých pár šupiek sa oplatí

GTA na prvé miesto.... Možno na konzoliach, ale predsalen, je to po štvrtý krát to isté... je tam síce koma vylepšení, ale stále je to GTA. Fallout3 nekopíruje žiadnu hru, a svojim spôsobom je to konečne niečo v čom sa rád poprechádzam, tak ako bol F2, či Jagged Alliance. Jo, to boli hry... dnes taký prepracovaný interface nenájdeš (pružinové tiahlo a RPK-74 roxx ).
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 18:54:24
avatar
stupidni strilecka to je mozna na normal. jak tam das advanced tak to se ta hra razem troskec zmeni..a aby si dal nejtezsi obtiznost uz musis byt hafo sehranej. fallout 3 pro me nemuze byt hra roku. duvody sem rekl vyse...
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 22:29:40
avatar
Souhlas na Experta je to naprostej masakr.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-05 09:06:05

L4D stoji za kazdou kacku. Jeste ze jsem to koupil pred vychytavkou od Steamu s prechodem na eura. Uz aby vysli SDK a rozjela se nejaka komunitni tvorba. Jo a coop je dobrej, ale nej sranda je versus.
jakub666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 14:55:38

Jak můžete neustále psát, že cena Left 4 dead je neúměrně vysoká, když se dá z Anglie i s poštovným sehnat asi za 850Kč? To je naprosto směšná cena. Ještě když můžete počítat s tím, že Valve bude vydávat ZDARMA nové updaty a nové mapy. U mě je L4D hra roku 2008.
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 16:46:20
avatar
Na Steamu 45 euro, Xzone 1099 Kč - není to nejvíc, ale pořád je to vysoko.
A hledat, jestli se hra nedá sehnat někde ze zahraničí o o trochu levněji a prolízat kde co, abych se k té informaci dostal je imho trochu nonsense.
Byť samozřejmě je to jenom z mé líné perspektivy a moje blbost, abych tak řekl. Jestli si je někdo ochotný s tím dát práci, jen dobře pro něj
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 22:31:32
avatar
pokud je 30 vterin na googlu takova namaha tak se nediv ze za to platis hodne....
M.I.T.CH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Moje nejlepší 10 2009-01-04 14:56:51

Pro mě jsou nejlepší hry z roku 2008 asi tyto: 1. Assassins Creed, 2. Fallout3, 3. Turok, 4. Brothers in Arms: HH, 5. Crysis Warhead, 6. GTA IV, 7. Race Driver: GRID, 8. Devil May Cry4, 9. Pure a 10. Call of Duty 5.

Beru to jako podle hratelnosti, co mne osobně bavilo.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 14:59:49
avatar
me osobne Oblivion bavil presne tak dlouho dokud jsem se nedostal ven z ty prvni kopky... to jsem najednou nevedel kam se mam vydat, a to byla konecna... jit se poslepu nejakym zpusobem potulovat po svete kterej mi nic nerika, se mi opravdu nechtelo. To ze ma fallout oblivionskej engine, to mi vadilo asi tak ze vseho nejmin

edit: omlouvam se tohle meli byt odpovedi na prispevky vyse... z*u*enej IE mi to nejak rozhodil(jsem v praci a nemam povoleno doinstalovat k FF Flashplayer, abyste me nekamenovali jak muzu pouzivat IE)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 15:08:10
avatar
vydat ses tam mohl kamkoli ja jak sem vylezl z ty kobky tak se sel divat na stromy jako grafika mi tenkrat vyrazila pekne dech. jako hlavni linie v oblivionu ale byla podle me dost dobra a zajimava. takova pohadka no, ale pro fantasy mam slabost tak se mi to moc libilo. a ty gildy byly take dobre a hodne se mi libily tez ukoly k daedrickym socham. ale stejne jak ve falloutu 3 ses moc rychlo vyleveloval a pak ta hra nepredstavovala zadnou vyzvu. a stereotypni brany a dungeony a daedricke svatyne pak byly na tom zabavnosti stejne jak falloutovske metro. hlavni linie byla ale povedena a zajimava.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 15:23:38
avatar
Bohuzel, Morrowind me neskutecne nudil, a Oblivion o to vice.. nevenoval jsem se tam ani hlavni linii... takze nemuzu soudit... ale fakt je ze grafika Oblivionu vyrazi dech i dneska(me dostal uplne kulatej/nehranatej stit)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 15:26:46
avatar
morrowind byla nuda..to souhlasim. i kdyz zezacatku me to tez bavilo a to hodne a bylo tam spoustu zajimavych veci (ti trpaslici me zajimali, nebo poprve objevene daedricke svatyne), tak doplatil podle me na az moc velkou rozsahlost.
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Morrowind 2009-01-05 22:40:16
avatar
Morrowind mě bavil asi stejně jako oblivion...obojí nejednou dohráno.Ale myslím, že to je dáno povahou..to nutkání prozkoumávat neprozkoumané krajiny a města jsem tam cítil více, než ve falloutu.
Památný den..první spuštění oblivionu, týden po vydání.Tenkrát to na mé 6600gt šlapalo... a dojem...kam se hrabe crysis
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 15:18:00
avatar
Najočakávanejšou hrou roka u mňa a to teda poriadne očakávanou, bola FarCry2 a teda je aj tým pre mňa poriadnym sklamaním
Mám ju nainštalovanú a ani som ju ešte nezačal hrať(iba vyskúšal) i keď mám momentálne problémy s DX10(neviem čo mám vo Wine dosraté), tak ma oveľa viac ako FarCry2 trápi, že mi nefunguje Stalker:ClearSky a to oboje potom, ako som v nastaveniach nastavil DX10, no žiadne DXy z netu, či preinštalovanie hier nepomohlo fungovaní pod DX10. Na fórach s tým tiež nevie nikto poradiť
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 16:56:18
avatar
Když to po sobě znovu čtu, trochu moc jsem se rozepsal - pointa mojeho příspěvku je v tom, že mi od technickým problémů (konkrétně BSOD), ačkoli vlastním originálku, pomohl crack. Neříkám, že to máš zkusit taky, jenom postuju svoji zkušenost .

Ohledně Stalker: Clear Sky mám tuhle zkušenost (prosím nebrat jako navádění k trestné činnosti):
O prázdninách jsem se rozhodl si S:CS nadělit, když byl na Steamu ve slevě 50%. Jakmile jsem se asi po 4 dnech prodrbal problémama s platebními kartami, povedlo se mi jej stáhnout.
Pak nastala další fáze problémů - hra nešla aktivovat, tedy spustit, poněvadž aktivační servery Tages byly všechny kaput a u nich ve firmě asi přes prázdniny nikdo nebyl. Jakmile se 2.1. servery znovu rozjely, pln radosti jsem hru konečně aktivoval a spustil.
Jenže wtf?! BSOD. Říkám si, ok, to jenom se něco kouslo, spustím to znovu, nebude problém.
Kdeže! Další aktivace je potřeba (hra má na Steamu naprosto nesmyslný limit 5 aktivací). Jakmile jsem si ji tedy zase vyčerpal, další BSOD. A to už mi došly nervy , stáhnul jsem si crack, překopíroval, zakázal ve Steamu updaty a hra jede jako po másle, bez problémů.
Kdyby někoho zajímalo, proč jsem si to tedy koupil na Steamu, tak jednoduše, kvůli ušetřeným pár stovkám. Příště už ale na cokoli s Tages ochranou nešáhnu
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 17:58:13
avatar
Názorný príklad toho prečo vzniká pirátstvo

No Ja popravde nekupujem žiadne hry, ale pšššt Som študent no, tak nemôžem na ne vyhadzovať peniažky
Inak toto mi robí zrovna iba pri hrách, kde zapnem DX10 Takže chyba je jasná
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 18:49:49
avatar
a na radeon 4870X2 mas prachy co?
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 15:23:54
avatar
Citace:
[DD]...od her podle filmového námětu nic dobrého už dávno nečekáme.

S týmto nemôžem celkom súhlasiť, teda na jednu fajnovú výnimku, ktorá sa podarila perfektne - Ridick. I keď je to už pár rokov, no hra to teda bola jedna s najlepších roku 2005 (minimálne pre mňa).
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 15:27:52
avatar
jo ridick byl velmi dobrej. a stejne tak i hry na motivy star wars. vsak SW je taky film
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 21:26:08
avatar
Riddick bola pecka, vôbec nehypovaná hra prakticky bez reklamy pokiaľ sa dobre pamätám, robilo ju neznáme štúdio Tigon (?) ale podarila sa. Ako jedna z veľmi mála hier podľa filmov. Bol som prekvapený jej kvalitou... Zároveň však sklamaný že mi brutálne sekala na FX5200vke 9600XT ale hneď všetko rozhýbala krajšie

BTW: Neviem DD ako môžeš do sklamaní roka vlastne hru podľa filmu zaradiť... Od hier podla filmov sa nikdy moc nečakalo, pretože sú to hry pripravené zarobiť na popularite filmu... Dokonca aj Matrix som prekvapený ako spackali... Nebolo to síce najhoršie, ale na tú dobu vlastne len funkčný engine ez efektov... Path Of Neo bol graficky velmi slabý, zato bojové efekty mi sadli

Ale moc som sa rozpísal veru proste nabudúce do sklamaní roka určite nezaraďovať hry podľa filmov...
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 15:29:26
avatar
tak mna asi tento rok najviac z toho co som skusal ( nebolo toho vela ) zaujal vegas2, celkom som sa nan tesil a aj splnil ocakavania. Far cry2 ma nezaujalo vobec, prepis cod4 do pacifiku takisto nie. Zostava mi dufam ze buduci rok uz konecne vyjde Duke nukem forever
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 15:50:49
avatar
Ja som na Vegas2 natrafil náhodou a tiež ma prekvapil, keď som skúšal originálku pribalenú ku kamošovmu noťasu
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 15:31:37
avatar
mno me tu vcelku chybi cod5 a dead space..oboje hry maji neco do sebe a urcite bych je do zebricku zaradil..naopak se mi treba vubec nelibi poradne brothers in arms..graficky to nevypada spatne ale uprime me nudi a primo skoro az zdrzujou jednotlivy videosekvence ktery jde nastesti nektery prepnout...obvykle si tu hru uzivam i s videama ale u tohohle to nejak nejde..spolubojovnici jsou tupi az beda.. muj zebricek her by byl asi nasledovne:
1/cod5 (sngl celkem sel ale multi je preci mnohem zabavnejsi a vydrzi dlouho)
2/Stalker CS (singl slabsi ale ma co do sebe a multi je taky na slusny urovni)
3/crysis warhead (rezba rezba rezba..ale po druhy?)
4/assassins creed (nebyt stejnych vedlejsich ukolu tak by to bylo vys ale i tak me to bavilo
5/dead space hutna atmosfera a hodne prijemna hra..trochu kazi dojem kamera ale da se zvyknout v pohode
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 15:37:43

Cod5 - sedy prumer, nepatri
Stalk - souhlas
Warhead - proc ne
Assassin - hezke, nudne, stereotypni, neco jaki Far Cry 2 ale jeste horsi
Dead - nehral jsem
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nesouhlas 2009-01-04 15:36:18

Fallout 3 ani nahodou... Zmenil bych par pismenek na FlatOut - ten nejak vypadl. Fallout 3 me vubec nechytl, neni to spatna hra, ale nej hra roku? No lol...
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 19:15:11
avatar
Problem je v tom, že Flatout:Ultimate Carnage je sice skvělá hra, ale od FO2 se liší jen lepší grafikou a drobnými úpravami. Fallout 3 jsem nehrál, na hraní nemám tolik času a když už, tak GTA IV je jasna volba
Kael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Fallout 3 je opravdu dobry 2009-01-04 15:52:10
avatar
Fallout 3 je jedna z mala her ktere bavi i meho tatku. A navic se rozjede i na loosrovskych komplech jako mam ja, na plne detaily!!
Fallout 3 vsem vrele doporucuji!!!
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 16:00:01
avatar
Ešte by som mal otázku, článok som ešte nestihol dočítať, ale i tak mi nesedí to poradie v tomto celkovom zhodnotení, keď to porovnám s poradím top akčných hier.
Akčné - 1.GTA, 2.Stalker, 3.Crysis, 4.Left 4 Dead
Všeobecne - 5.GTA, 8.Stalker, 9.Crysis, 4.Left 4 Dead
Ako tie prvé by sedeli, ale jak to, že Left 4 Dead ich všetky predbehol a v celkovom hodnotení je medzi akčnými hrami prvý, zatiaľ čo čisto medzi akčnými je štvrtý...nejak mi to nedáva logiku.
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pohroma 2009-01-04 16:03:35
avatar
No Fallout 3 je super bohužel mne šel jen par(slovy 2) hodin....Jeho odladěnost je na P... Ať dělám co dělám tak ta hra jede jen do menu pak padá!!!Patch nepomáhá,Jiná mechanika nic,ovladače VGA nic,Bios update nic,Reinstal OS nic,Zvukovka Zakázat nic,Ovladače na všechny programy Aktual nic,Přehazení všeho v nastavení Hry nic,OPRACDU Potřebuji pomoct a NIC!!!!Proč nejde Orig Hra????Mám slabé PC....to určitě....Není nainstalován žádný program na Emulaci...proč to tedy nejde?
Kael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 16:11:21
avatar
Slabe PC nemas.... skus to spis nainstalovat znovu
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 21:41:06
avatar
Hru jsem instaloval asi 1000x...a nic...skusil jsem tu samou hru od mého Bratra a nic :-) crack nic :-) auuugrrrhhh...kdo mi to rozchodí tomu dám oč si řekne!!!
miki75 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-13 09:57:07
avatar
kukni na spravy mozno ti pomozem
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 16:21:51
avatar
O NHL 09 by som nehovoril ako o prepadaku kedze od tej hry nikto nic neocakaval a uz davno sa hovorilo ze vyvojari sa zameraju iba na konzoly. Uvidime ci rok 2010 bude prelomovy a dockame sa nextgen nhlky pevne v to dufam.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 16:37:48
avatar
nedoufej a ani neocekavej... pak mozna budes mile prekvapen
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 17:20:42

No příští rok možná bude na Pc NHLko od 2K takže se není čeho bát, fu EA ..
kubino [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - serie NHL 2009-01-22 16:21:28
avatar
Přesně tak, na PC vychází NHL jenom ze setrvačnosti. Dokud se neobjeví konkurence tak nic nenutí EA NHL zlepšit. Série FIFA taky upadala a jak přišlo Konami s Pro Evolution Soccer tak se FIFA zlepšila.
Navíc hokej není jako sport v Americe moc populární, tak se není čemu divit, že směřují výrobní kapacity jinam.
beYYYk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vůbec 2009-01-04 17:37:33

Fallout 3 bych tak vysoko neviděl , GTA 4 , Left 4 Dead a Mass Effect - nejlepší 3.
Za nima Crysis a Pro EVO... Možná se divíte , ale já jsem hrál jen Fifu a až tento rok jsem zkusil Pro EVO a je to šok. Fifa už nikdy víc.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Index nadseni 2009-01-06 01:49:14
avatar
jaky ma vyznam? vzdyt 3. hra v poradi ma vetsi index nez prvni 2 . Pro me je hra roku GTA IV, je to zkrátka moje krevní skupina, po technické stránce je to tragedie, ale jako hra je to skvělé. 2. Mass Effect a pak by se o 3. místo podělil Warhead s Gridem

EDIT: vsimnul jsem si ze v zavodnich hrach je Flatout na 2. místě před 3.Gridem a v tomhle celkovém žebříčku chybí. Není to trochu blbost?
Waffen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jj ale... 2009-01-04 18:46:54
avatar
Souhlasim ze EA sou sraci jak to vydavaji. Mluvim ted konkretne k NFS. Ty screeny ani trochu nelibi ta hra je hezci. Je to podle me stejny hrani jako NFS Most Wanted a lepsi nez Underground 1 a Prostreet. A tim ze to neprineslo nic novyho tim je to zabijeno. Jeste ze rozpustili studio Blackbox. Jsem zvedav, jak se nyni chlapci v Kanadě, myslim ze konkretne v Montrealu pochlapi.
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DX10 vs 10.1 2009-01-04 21:18:19
avatar
Hele jsem jedinej kdo si myslí, že na tom obrázku neni žádnej rozdíl? trochu jsou tam jiný ty hrany, to jo, ale toho si nikdo ve hře nevšimne
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-04 21:54:48
avatar
me to prijde taky stejny, hry prece nejsou o pitvani screenshotu a hledani titernych rozdilu :-D

A hlavne pri pohyblivych obrazcich (video, hra) neni lidské oko zdaleko schopno rozpoznaz tolik rozdilu jako na fotce. Toho se vyuzívá např. při kompresi v mpegu, schválně si zkuste z nějaké akční scény filmu udělat screenshot, a zdá se vám to tak ošklivé v pohybu?
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Fallout 3.. 2009-01-04 23:17:57
avatar
..je velice dobrá hra, ale bohužel jen pro veřejnost, která nikdy F1 a F2 nehrála.. kdyby ano, tak by to Bethesda ani nemohla nazvat F3, na to to má s Falloutem, jeho světem a fungováním velice málo společného.. Musim říct, že třeba takový Mass Effect je v lecčem mnohem lepší (především je to docela originální).
skipajz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-05 01:32:38

No tak s propádáky souhlasím FC2: "Dojed, zabi, vem, dones,,... furt ta stejná písníčka. LEGENDARY: Přestala bavit asi tak po dvou hodinách. Bezduchá hra. UNDERCOVER: Ehm...
Mno a co s top hrami? Víceméňě souhlasím...
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-05 10:52:34

Souhlasím s DD. Rok 2009 bude dle mého názoru ještě větší herní bída než rok 2008. Steam mě hodně zklamal, z principu rovnosti hráčů EU + zbytek světa vs USA hodně rychle sešlo. Viděl jsem v elektronické distribuci her jasnou budoucnost ale teď vidím, že Steam potřebuje konkurenci jako sůl. Těšil jsem se na Cryostasis ale podle PCGH je to jen další nehorázná sračka. Ještě uvidím jak to bude s FEAR 2, nadějný by mohl být i HL2 EP3. Možná Crytek vypustí další datadisk. Jinak nevím. Kvůli těmhle hrám není ani důvod k update hardware. Nechci malovat čerta na zeď ale už nelze nevidět, že PC hraní pomalu ale jistě umírá.

Můj recept na záchranu je tento:

Definitivně opustit Windows XP a soustředit se na nativní DX 10 tituly - s tím související nutnost většího (i finančního) zapojení Nvidie a ATI do vývoje. (jinak brzy nebudou mít co prodávat)

Rozjet konkurenční platformu Steamu a zlevnit hry - to by myslím byl ten správný recept proti pirátství. Vývojáři a hlavně vydavatelé musí přestat vidět nás hráče jako slintající kasičky. Musí si uvědomit, že průměrný věk hráčů není 16 let ale 30 a více a přestat nás krmit kdejakou sračkou protože času není nazbyt.

Pokud se povede elektronická distrubuce ukončit krabice.

Přeji si, aby vývojáře jejich práce taky bavila a aby jim do ní co nejméně zasahovali akcionáři vydavatelů - někdy mi připadá, že podle jejich momentální nálady se akorát celá spousta titulů domrší. Velkým faktorem bude i časový pres - viz. velká nedodělanost titulů.

Takže zhrnu-li to někdo musí najít odvahu vidat se tímto směrem a doufat, že slušnost hráči ocení a za slušné peníze si začnou více hry kupovat.

Ještě k tomu dodám, i když vyšlo v loňském roce docela dost sraček, vše co jsem hrál mám legálně koupené, většinou na Steamu. Podobného dobrodince ale hodlám přestat dělat, pokud nepřijde odezva i z druhé strany. Bohužel u řady her lituji doslova vyhozených peněz (viz. FC2, Call of Duty World at War, Dead Space - kvalitní hra ale patřím k těm co si za boha nezvyknou na tu kameru).
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-05 12:00:26
avatar
Co se tyce Steamu tak driv nebo pozdejs ty ceny upravej - a do ty doby nez to udelaj od nich nic nekoupim (pokud to nebude za nejakou super cenu v akci) - mam dost her (na Steamu jich mam 135) abych mel co hrat celej rok....
MAREKX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hry v roku 2008 a 2009 2009-01-05 12:13:41
avatar
Rok 2008 bol herne pomerne suchý, ale našli sa kvalitné tituly, ktoré zato stáli.
Čo sa týka pirátstva tak to sa nikdy nezmení, vždy tu bolo a vždy bude a ceny hier tomu nepomôžu. Pirát bude vždy pirátom a piráti sú zlodeji. Otázkou teda ostáva či zlodejmi niesu aj samotný distribútoi, ktorý ceny hier posielajú hore a kvalitu dole.

V roku 2008 som nadmieru spokojní(hlavne brat) s hrou FALLOUT 3, síce som predošlé diely nehral, ale táto hra je skvelá a zatial najlepšia hra akú som kedy kúpil, penazí rozhodne neľutujem, pretože sa jedná o dlhodobú zábavnú hru, ktorá si titul najlepšej určite zaslúži.

Trackmania je pekne vyzerajúca hra, ktorá je navyše zadarmo a je dosť zábavná, avšak ja by som ju teda na 3. miesto nedal.

Far Cry 2 som nehral, aj keď som si ho jeden čas chcel kúpiť, tak recenzie ma odradily, pri cene akú ma Fallout3 je to vraj nuda, síce napohľad pekná ale nuda.

Dead Space je hra, ktorá sa mi páči avšak je draha a za 8-10 hodín hrania to nestačí.

ROK 2009
V totmo roku podľa mňa by sme sa mohli dočkať skvelých herných titulov pre PC.
Tohto roku by už konečne mohol výjsť ALAN WAKE, MAFIA 2, od Codemasters F1, ak EA neskrachuje tak, naďalej slepo verím, že ďalšia FIFA bude aj pre PC hráčov "next-gén", možno sa dočkáme nového Spliner Cell Conviction. Ďalej by sme sa mohli taktiež dočkať nejakej hry od Cryteku, a ak si to EPIC rozmyslí tak možno aj skvelého Gears of War 2, či od Infinity Ward CoD Modern Warfare 2.
Ďalej Resident Evil 5, FEAR 2, Prototype (aj ekď podľa mňa skončí ako prepadák,...

Škoda, že KILLZONE 2 je PS3 exkluzívnz pretože je to taktiež sľubná hra.
Payne003 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-05 17:04:09

Vitazstvo Falloutu ma potesilo. Je to aj podla mna to najlepsie co tento vlani vyslo.
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-05 18:00:35
avatar
Osobne som sa na hry v roku 2008 tesil ale dalo by sa povedat ze skoro vsetky ma sklamali. Hra ako samotna neni zla ale vyvojari zabudli na jednu podstatnu vec a to ZABAVA A RADOST z hrania. Toto som naposledy zazil pri Uncharted Drakes Fortune ktoru som hral na PS3 (ktoru som medzicasom predal kedze rozdiel v kvalite zobrazovanie textur vs PC bol az na smiech).
r.mrazik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re 2009-01-05 18:12:52

"kdyby Fallout2 měl vycházet letos, vypadal by přesně jako Fallou3" ... si s tou kravinou nedate pokoj??je tady nejaka knezna Libuse?myslim,ze puvodni tvurci by z toho FPS neudelali...tak jak muzete kecat takove kraviny...doporucuju vratit se k testovani hardwaru,to je tady skvele...ale vestecke scifi koule si nechat mezi nohama
mamys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - konzole 2009-01-05 19:50:08

Prosím, smázněte tu Wii od těch neúspěšných next gen konzolí, já mám Wii jen chvíli, ale pokud jste si to někdo zkusili, je to skutečně sranda. Vím, že je to předražené, včetně her, ale fakt je to náročné - fyzicky. Co je ale bomba, v podstatě to nijak nekonkuruje hraní na PC. Je to prostě o něčem jiném.
573v0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-05 22:40:46
avatar
Tak ale toto hádam nie! Undercover najväčší prepadák roku? Ako hral som to, zasmial som sa na tom, rýchlo som to odinštaloval...lenže už len v mojom okolí je kopa ľudí, ktorým sa tá hra zdala fajn...to, že DD by radšej simulátory všetci vieme, ale niektorí ľudia potrebujú 20 "asistentov ovládania", aby sa vôbec pohli z miesta...a napr. ten IronMan mi príde ako oveľa väčší šunt..
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-05 23:15:58
avatar
Sunt ano ale kto od ironmana nieco ocakaval? nikto. a NFS sledovali skoro vsetci a skoro vsetci to aspon 1X hrali ale to bol prvy a posledny krat
MasseuerCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RE Fallout 3 2009-01-06 15:22:10

Falout 3 1. místo?.. Je to hodne dobra hra a kdybych nehral staryho fallouta asi bych souhlasil ale!!!! Fallout je zkratka Fallout!!!!= dokonale vtahnuti do deje a myslenky postapokaliptickeho sveta.. Neskutecne zabavny humor a hlasky vsech okolo. A opravdu zabavny system boju na tahy kdy ste premisleli jak ty potvory zeleny kulicky vyuzit co nejlip.A to uz vubec nemluvim o moznostech hrast tu hru na tisic zpusobu a porad z toho mit dechberouci zazitek. Zkusit to u F3?..na to seru system levelovani je tam pekne podelanej! perk kazdej level? to je snad u fallouta hrich! konec humoru? nepochopitelny! a bojovy system?..fajn chvilku docela bavi hezky se na to kouka ale to zpomalovani mohlo byt i v rezimu na tahy...vubec bych se nezlobil kdyby f3 nebyl v 3d ale puvodne pohledem ze zhora( s vylepsenim otaceni kamery atd.)a kdyby se autori spise zamerili na hratelnost komplexnost prostredi vybudovani spousty mest jako ve F2...kazdej z tech vyvojaru si meli f2 aspon 5x zahrat! verim kdyby to ted udelali bavila je ta hra daleko vic nez jejich vlastni f3!!!!!! meli dat vetsi holt a uctu tyhle hre a ne si z ni vzit jenom nazev a predelat obliviona do postapokaliptickyho sveta s nekolika prvky f2... je to skoda a vazne me mrzi ze uz nikdo takvou hru neudela... Besheda se snazila zaujmout co nejvic hracu aby si hru koupilo co nejvic lidi,, chapu musi se vydelat na naklady a detem vyvojaru na sunar ale ruku nasrdce! fallout = boj na tahy, humor, a vubec celej herni system vcetne bohateho sveta ikdyz se dej odehrava po nuklearni katastrofe!..srat do toho FPS prvky je hnus!..a myslim ze by se bez toho vsichni obesli.Zaprisahlejch faloutaku beha po svete spousta a komu tenhle herni system nevyhovuje tak at ho nehraje!..ale myslim ze by tomu prisli na chut stejne tak jako my za mlada:-)(takze by se stejne na nem vydelalo!!!!!).. skoda...PS libil se mi rozhovor nakde na netu s Vávrou vývojářem mafie kterej byl z Falloutu zklamanej a divil se ze ma tak vysoke hodnoceni ..je toho nazoru ze herni svet je tak preplacanej volovinama ze sme radi za kazdou trochu povedenou vec to F3 je ale zklamal....zacina jim nova era F4 bude podobny 5,6 taky..ale tak zabavny a komplexne dobre udelany jako f2?...pochybuju.
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Sins of Solar Empire 2009-01-06 15:58:58
avatar
Za ty prachy co se to teď prodává jednoznačně nej strategie ... Na vánoce bylo možno koupit okolo 250,- což je slušná cena za tak dobrý titul .. Vřele doporučuju všem stratégům
Vajtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NFS 2009-01-06 16:14:08
avatar
Za propadak roku, NFS undercover vubec nepovazuji, v porovnani s jinymi hry je to jine, ale takhle samostatne ztrapnovat hru, jen proto, ze ma velkou reklamu? Hra se da v pohode hrat i vicekrat. Farcry 2 je v porovnani s NFS v grafice lepsi, v realistice uplne stejne a v hratelnosti mnohem horsi...Takze takovej rozestup absolutne nevidim
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-06 16:18:19
avatar
"Ani bych se nedivil, kdyby ho zlinčovali..."
A já bych se nedivil, kdyby zlynčovali tebe.
Třeba nějaký češtinář...
A to su ze "zlina"

Ale obraťme list, článek je bezvadný, takový souhrn přijde k chuti. Samozřejmě k jednotlivým pořadím se každý postaví podle své chuti, ale to je jasné.
Pro mě je třeba jedničkou "nový" FlatOut. Pokud beru jako měřítko kvality zábavnost za jednotku peněz.
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-06 21:49:11

hra Flat Out se mi líbí, ale na 1.místo bych dal GTA4
GTA4 jsem sice ještě nehrál(ani na to nemám hardware), ovšem na základě minulých dílů, kdy těžko lze hledat hru s možností si vyzkoušet tak širokou paletu dopravních prostředků... to nemá v žádné jiné hře obdoby
Dávám 1.místo GTA4, i přesto že se mi nelíbí hardwarerové nároky, a budu si muset na tuto hru kvuli nim počkat.
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-06 21:53:34

Jo a mezi DX 10.0 a DX 10.1 nevidím rozdíl. Jestli je rozdíl v tom, že DX 10.1 je vyhlazovaný, tak to se dá nastavit i v DX 10.0.
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-06 22:37:50
avatar
Zaprvé si o DX10/10.1 něco najdi a pak tady mudruj. Tvůj příspěvek je zralý tak akorát na smazání.
Zadruhé se nauč editovat posty a neplácej tady zbytečně dva těsně za sebou.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-07 10:22:53
avatar
A ty si co za ... člověka, že tady ostatní buzneruješ a vyhrožuješ mazáním...? Admin? Autor článku?
Pochybuju...
TO se snad dá napsat i bez osr*vání. Vyjádřil pouze svůj názor (mimochodem na rozdíl od tvého k věci) na pořadí her a ukázal, že o DX ví prd... No a? Tak vyvedu z omylu a nemachruju, né!? Kdyby tady měly zůstat jenom příspěvky fundované a takové, z nichž lze vycítit vysoká odbornost, genialita a to že autor je starý pes kouřící tvrdý elemka a mající právo nosit sluneční brýle i ve společnosti, tak by vás tady moc nezůstalo.
I JÁ SE HRDĚ HLÁSÍM K TOMU, ŽE VŠECHNO NEVÍM!!!
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-07 10:36:51

To je divny ale, takze uzenace chystat nemusime ci co?....
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-07 10:59:08
avatar
Jejda, teď mě dostals, nevím za kerou páčku... :-)))
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-07 17:11:22
avatar
Hezky jsi mě setřel, opravdu stylově a paradoxně se to dobře četlo Ale byl jsem trochu moc v ráži, uznávám.
Na Slunce-ho mám trochu pifku, přijde mi, že už pár jeho příspěvků bylo psáno podobným křiklavým stylem.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-07 17:19:20
avatar
No, teda tvoji reakci jsem si taky představoval jinak
Klobouk dolů a fórs bí wyf jů!
MikeKup [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Problem s FlatOut Ult. Carn. 2009-01-07 13:52:12

Prosil bych o radu.. Pod stromek jsem vyfasoval FO UC a po nadseni vse vymenilo zklamani, kdyz mi hra co +- 5 minut padala. Prvne to furt hlasilo chybu ve "fouc.exe", ale ted uz to tohle nedela a rovnou haze do woken a zmizi plocha. Hra je legalni, DX jsem instaloval znovu, hru taky. Pomuze pls nekdo? dik.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-07 17:22:32
avatar
Hele, tohle je na prd. Musíš nám prozradit co máš za grafárnu (verzi CCC/NFORCE), CPU, OS (legal-aktualizovaný), prostě aspoň něco... My pak dáme hlavy dohromady a řeknem ti, ať přeinstaluješ widle...
Ale né, třeba né. Napiš a něco vymyslíme...
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-07 14:21:47
avatar
Zkus projet registry nejakym registry mechanicem/cleanerem, proved dukladnou kontrolu na viry a spyware. Mizici plocha
Rudo_r [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-07 21:46:57

Ja by som v roku 2009 uvítal konečne Storm of War: Battle of Britain. Zatial len klasika IL 2 STURMOVIK 1946. Ostatné hry ma akosi moc neberú, sorry
Orbb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-09 17:08:11
avatar
Je sice pravda že nekvalitnách her je více a více a kvalitních ubívá, ale já stejně budu stát za těma kvalitníma a myslím že těch 10 her v topu jsou fantastické. Mě osobně se nejvíce líbila Trackmania Forever, také jsem si po 2 měsícovém hraní koupil verzi United Forever. A poní hned L4D, ale hrál jsem jenom demo, pač na Plnou verzi už nemám peníze. Hodně zajímavá je podle mne Mass Efekt, ale tam když nemáte znalos angličtiny jako třeba já, tak jste v hájí.. protože to je hodně o diplomacii. O Falloutu 3 se vedly zajímavé diskuze a musim říct že mě překvapuje že má nižší HW nároky než Oblivion. Podle mne jsou Oblivion a Fallout jedny z nejlepších RPG her historie.. Oblivion jsem hrál 3,5 roku a Fallout take ted bouřlivě hraju. GRID mi přišel také jako velice zajímavá hra, ale po chvilce mě to omrzelo, protože nesnášim když prohrávám a v GRIDu se mi to stávalo furt a už jsem neměl trpělivost... njn když je někdo zvyklý bourat do stěn jako z jiných her, tak je to pak těžké. Docela mě mrzí že se tam neprobojoval nový Tomb Raider, což je podle mne velmi kvalitní titul. A co se týče roku 2009. No tak... hodně se těšim na Bioshok 2 a Rage a na poli komponentů přijde řadá HD5*** která také trošičku promíchá karty v rozehrané žhavé partii.
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-21 05:04:44

potom preco DD hovori u kariet ATI podpora DX 10.1 ked pomaly hry nevedia vyuzit DX 10? nie este to DX 10.1?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!