TEST: ATI MSI Radeon HD 4830 OC – povedená grafická edice za nízkou cenu
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Pondělí, 02 únor 2009
alt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •  Předmluva        

      Dnes začínáme na našem serveru DDWorld psát novou kapitolu testů grafických karet. S lehce obměněným testovacím teamem jsme se rozhodli inovovat náš přístup k testům a článkům ....

    V poslední době se rozmohla móda více, či méně řekněme svérázných testů, testerů a recenzentů, kteří z různých důvodů dělají vše proto, aby ukázaly svou představu reality a neváhajíc k tomu použít jakýchkoliv prostředků - nějaká nezaujatost a zájem nakupujícího se staly vedlejšími - žabomyší války mezi servery, recenzenty sledující různé zájmy, starajících se o svůj kousek písečku, přesáhly všechny meze, ačkoliv to mnozí tak nevnímají, či se snaží budit dojem, že je vše v nejlepším pořádku. Nějaká skutečná realita už dávno přestala všechny zajímat, většinový názor dávno se skutečnou realitou nesouvisí a zbyla tu jen snaha dokázat, že zrovna tahle propagovaná realita je více než jiná. Protože jsme byli postupně do tohoto světa, od kterého se snažíme distancovat zatahováni, začínali jsme zapomínat, proč tu vlastně DDWorld je a proč vznikl ....

    Dnes už máme jasno a omlouváme se, že jsme na to v houstnoucím prostředí rádoby konkurence zapomněli. DDWorld nikdy nebude profesionální unifikovaný a sterilní magazín, jako je při pohledu okolo asi zvykem a tak vlastně nemá srovnatelnou konkurenci. Distancujeme se od jakéhokoliv srovnávaní, poměřování či dokazování si něčeho - od toho zde nejsme a nebudeme, pokud tak někdo chce činit se svým magazínem, prosím, DDWorld ale do svých PR a mediálních zájmů netahejte - pro nás jsou to podružné zájmy. Omlouvám se hlavně za sebe (DD), že jsem se nechal unést v situaci, kdy si určití lidé uvědomili, že DDWorld začíná být hrozba pro jejich zájmy a zvyklosti. Najednou je tu nevypočitatelný magazín, který není řízen snahou vydělat za každou cenu a nemá peníze vždy až na prvním místě. Osobně jsem pak vlastní snahou o nějakou obranu vůči některým výpadům, zavedl DDWorld někam, kde jsme být nechtěli a kolegové z redakce i partneři z řad spolupracujících firem mě důrazně na celou situaci upozornili. Neuvědomil jsem si přitom totiž fakt, že obrana již dávno stojí, ale je otevřená kvůli tomu, že ji tak chceme - nehodláme se uzavřít ve své ulitě se svými pohledy a názory.

     Tím sice dáváme prostor různým záškodníkům, jenže když o nich víme, můžeme jim jejich prostor náležitě omezovat, nechceme je ani vyhodit - proto se bráním mnohým bannům, i když si to dotyční svým chováním, myšlením a vystupováním pranic nezaslouží. Tímto také děkuji všem našim početným partnerům z řad velkých světových výrobců a značek, kteří nám při vývoji našeho opravdu nezávislého uživatelského magazínu pomáhají v mnoha směrech. Zejména je to stálá podpora a zápůjček čehokoliv na recenzi, často exkluzivně a to prosím jen na dobré slovo - že se dostanu do situace, kdy o cokoliv si zavolám, to mám, tak to jsem nečekal. Také otevřenost a poskytování mnoha zákulisních informací, které nejsou jinak médiím nabízeny - protože to není ve vztahu médium-výrobce pro jednu stranu výhodné, beru jako projev důvěry, kterou rozhodně nehodláme zklamat. Naopak nám umožňují vidět mnohé věci v opravdu širokých souvislostech, což není u mnohých standardem. Je potěšující vidět, že i v ryze komerčním prostředí, zůstává pro mnohé zákazník a smysl pro realitu, nejen pro PR realitu, na předních místech zájmů a naše snaha vybrat pro nás uživatele ten nejlepší produkt ve všech ohledech, je tak vstřícně podporována. Dokonce podpora stále roste a řady našich partnerů se neustále rozrůstají a to i přes fakt, že dávno nikoho sami neoslovujeme. Jsem více než kdy jindy přesvědčen, že náš styl a hlavní kurz je správná cesta ...  

  Hodláme tak pokračovat v hlavní vytyčené trase, ze které jsem v poslední době špatně odbočil. Naše testy tak budou uživatelskými testy v podmínkách zajímající nás, běžné uživatele. A pokud se to někomu nelíbí, jeho problém, který za něj řešit nebudeme - děláme jak nejlépe umíme a zvládáme. Vše, co jsme zjistili, chtěli a měli prezentovat, obsahují naše články a více k tomu nemáme, co dodat. Podle našich vlastních zjištění se sami orientujeme a sami podle nich nakupujeme. Je nám úplně jedno, zda to nějak jinak vidí jinde, nikomu názor brát nehodláme, ale ani nás nezajímá - zde je náš a tím naše úloha končí. Omlouvám se, že jsem na tento jednoduchý smysl existence a práce DDWorldu v zápalu zapomněl a snažil se něco vysvětlovat někomu, kdo o vysvětlení vůbec nestojí, protože už tu svoji nezdolnou pravdu má. Nikomu nic vysvětlovat už nebudu, ani nebudu ztrácet čas nějakým dalším obhajováním někoho a něčeho. Za ten čas to opravdu nestojí ...

    Jak se konkrétně náš návrat k jádru vzniku DDWorldu projeví na grafických kartách, se dozvíte až v kapitole testování. Teď už se pojďme věnovat tomu, co chceme dělat. Představení a otestování uživatelsky zajímavého HW a rozhodnutí, zda je pozornosti náš uživatelů hoden, či nikoliv ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • MSI ATI Radeon HD 4830 OC - karta     

Začněme tedy představením toho, co dnes budeme testovat. Představíme vám velmi zajímavý grafický model. Společnost MSI má v nabídce nereferenční provedení HD 4830.

msi-hd-4830-oc

  ATI Radeon HD 4830 jste na našich stránkách již vidět testovaný mohli. Takže jen zopakuji, že se jedná o model, který je postavený na odlehčeném jádře RV770. To je v tomto případě označeno jako RV770LE a má 640SP. Čistokrevné RV770, které najedeme na ostatních grafických modelech HD4800, má 800SP. Jádro je také na modelech HD 4830 taktováno pouze na 575MHz, což dává obrovský OC potenciál.

msi-hd-4830-oc-10

  MSI svou verzi HD 4830 prodává v základu o něco rychlejší. Takt jádra je 585MHz. Takt 512MB GDDR3 pamětí je už ale standardních 1800MHz. I zde je ohromný OC potenciál. Sběrnice je klasicky 256bit.

msi-hd-4830-oc-2

  MSI také nabízí tuto kartu ve svém vlastním návrhu. Ten se vyznačuje značně přepracovanou napájecí sestavu 4+1fáze. Najdeme také nereferenční chlazení. Jak se tyto dva konstrukční prvky projeví v praxi, se dozvíte později v tomto testu.

msi-hd-4830-oc-4

  Grafická karta má dvouslotové provedení, dva DVI výstupy a možnost CrossFire. Podívejme se, v jakém pěkném balení vám domů dorazí.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • MSI ATI Radeon HD 4830 OC - balení

 

  Balení MSI je povedené. Rozhodně nekupujete zajíce v pytli. Vše co potřebujete vědět, se na obale nachází.

msi-hd-4830-oc-6

 Uvnitř pak najdete pěkně zpracovanou vnitřní krabici s průhledným víkem.

msi-hd-4830-oc-7

  Příslušenství je pak standardní a skládá se ze základní kabeláže a redukcí.

msi-hd-4830-oc-5

 Nechybí ani návody a CD s ovladači.

msi-hd-4830-oc-8 

Teď se pojďme podívat na testy ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Testovací sestava a testy

    Pokud jde o testování, s obměněným testovacím teamem jsme se rozhodli pro zjednodušení testů. Nebudeme dělat stejné blbosti, jako jsou občas k vidění. Testovat v dnešní době 20 her, kde polovina je starých, kde grafiky dávají stovky FPS, či se jedná o hry, které kvalitativně nestojí ani za povšimnutí, je skutečně kravina. Stejně tak je kravina testovat x různých nastavení, kdy se 8/10 normálně nepoužívá. Pro uživatelské použití bude stačit zvolit takové nastavení, které je v praxi v dané hře nejpoužívanější a otestovat jej v nejpoužívanějších rozlišeních. Samozřejmě vybíráme takové, hry, které za to stojí a lokace v nich, které jsou pro hru typické.

  Vyřadili jsme tedy některé tituly, například Far Cry 2, který stojí jako hra za starou belu. Testování pak probíhá jednoduše. Aplikací Fraps změříme pro všechny grafiky v testu stejnou část hry. Vybrané sekvence mají délku zhruba 2 minuty. Testování provádíme 3x, abychom vyloučili možnost chyby. Vše už je pak záležitost čísel a vypracování nějakých grafů. Zaměřujeme se na měření průměrných FPS, což je nejčastější hodnota, která se v dané hře ukáže. Nemá cenu se zabývat nejnižšími, ani nejvyššími FPS, jelikož ty se při měření objeví jen výjimečně a pro hratelnost nepředstavují nějaký problém. Za hratelnou úroveň FPS ve většině her se bere něco okolo 35-40FPS. U některých her stačí i méně, například u Crysis, kde je 25-30FPS až dost. Naše měření odráží v maximální míře běžnou praxi, se kterou se vy i my setkáváme. Nic na našich postupech nehodláme měnit - postupy jsou propracované, jednoduché a plně reálnému použití karet odpovídající.

  Postupem času budeme testované hry obnovovat, tak jak budou vycházet některé zajímavé tituly, u kterých se bude mít cenu hratelností zabývat. Bohužel, obávám se, že kvalitních her, kde nedosahují grafiky více než 100FPS, kdy už nemá smysl výkon srovnávat a testovat, je opravdu tak málo, že vám na ně stačí 10 prstů. O to více je ale důležité, na těch pár skutečně povedených her, vybrat ten správný HW, abychom si tu výjimečnou chvíli s kvalitní hrou patřičně užili.

Testovací sestava DDWorld.cz:

 

Model

Zapůjčil

Procesor

AMD PHENOM II X4 920 2,8GHz @ 3,0GHz sAM2+

 

AMD-logo

http://www.amd.com/

Chlazení

Noctua NH-U12P

noctua-CPU-ikonka

noctua

http://www.noctua.at/

Základní deska

Gigabyte GA-AMD790FX sAM2+

GB-MB--ikonka

gigabyte-logo

http://www.gigabyte.cz/

 

RAM

4x1GB 1066MHz DDR2

 

Grafická karta

dle testu

 

 

 

Pevný disk

Western Digital Raptor

74GB 10 000ot/min

WD-HDD-ikonka

western-digital-logo

http://www.westerndigital.com/

Zdroj

Thermaltake Toughpower 750W

 

 

Skříň

Gigabyte 3DAurora370

GB-Aurora-ikonka

gigabyte-logo

http://www.gigabyte.cz/

Zvuková Karta

ASUS Xonar DX

ASUS-Xonar-DX

asus-logo

http://www.asus.cz/

Operační systém

Windows Vista Ultimate x64

vista_logo

microsoft_logo

http://www.microsoft.cz/

  • HD ATI Radeon - Catalyst 9.1
  • NVIDIA GeForce - 181.22WHQL

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Enemy Territory: Quake Wars (OpenGL 2.0)

   Hra Enemy Territory: Quake Wars v testech zůstává v nezměněné podobě. A to proto, že zkrátka modernější OpenGL záležitost není. Akční MP hra má velkou řadu příznivců. Jako hra je velice zdařile optimalizovaná a vysokého počtu snímků lze dosáhnout i na slabších grafikách a to stále v plných detailech.

et-qw-2

  Nevím přesně, zda se pracuje na nějaké nové hře na technologii OpenGL. Dost možná bude na dlouho poslední. V současnosti se všechny hry dělají pod DirectX. V našich testech ale OpenGL test najdete, dokud bude mít smysl.

et

 

(Enemy Territory: Quake Wars)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky (DX9)

   Novou hrou v našem testu je Stalker Clear Sky. Ta logicky nahrazuje starší díl STALKER. Ovšem o mnoho se staršímu dílu nevzdálíme. Engine hry totiž zůstal stejný, Tedy alespoň jeho základ. Nový STALKER ale vypadá o dost lépe. Od nejnovější patche 1.006 také podporuje kromě DirectX10 i nejnovější DirectX 10.1. ten však pochopitelně otestovat v rámci porovnání ATI a NVIDIA současných grafik nemůžeme, protože DX10.1 podporují jen ATI.

stalker-cs

   V samotném DX10, co by se dalo porovnat, je pak výkon dnes testovaných grafik většinou nižší, než by na hratelné nastavení stačil. Proto testujeme hru pod DX9, ale se vším všudy. STALKER Slear Sky je v současnosti jednou z nejlépe vypadajících her současnosti.

stalker

 

(S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky video)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Devil May Cry 4 (DX10)

   Do testů jsme se rozhodli zařadit i tuhle novou a dost populární chodičku mlátičku. Devil May Cry 4 se letos objevil i na PC a to ve skvělém grafickém provedení včetně DirectX10. 

devilmaycry4

  O skvělé optimalizaci celé hry svědčí vysoké hodnoty FPS, které dosahují i relativně slabé grafické karty. A to hrajeme v plných detailech v DX10 s vyhlazováním a filtrováním. 

devil

 

 

(Devil May Cry 4 video)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Race Driver GRID (DX9)

V našich testech zůstává i vizuálně velice působivá závodní hra Race Driver Grid. Ten reprezentuje herní engine NEON, Který už byl použit například u Colin McRae Dirt a v upravené podobě bude použit i u nové hry Formula one 2009.

grid

Hra vypadá v nejvyšších detailech opravdu fantasticky a většina karet s ní nemá žádný větší problém. Hra je tedy velmi dobře optimalizována.

grid
 

(Race Driver GRID video)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Mass Effect (DX9)

V našich testech nadále stává jedna z nejlepších her letošního roku na PC. Skvělý Mass Effect je navíc zástupcem celé plejády her vystavěných na UT3 enginu. 

mass

Ten je skvěle optimalizovaný a tak si můžeme v našich testech dovolit hodně vysoké nastavení. Mass Effect si v testech ještě nějakou dobu ponecháme, dost možná až do nástupu druhého dílu, což by mohlo být v průběhu příštího roku, který by ale měl rovněž stavět na UT3engine. 

mass-effect
 

(Mass Effect Video)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Call of Duty 4: MW (DX9)

Dnes si ještě budeme muset vystačit s Call of Duty 4. Na stejném engine staví i pátý díl, který však zatím nevypadá v hodnocení recenzistů moc dobře. Tak uvidíme, zda jej nebudeme zařazovat namísto stále populárního čtvrtého dílu ...

cod4

Vynikající válečná akce dnes nedává grafickým kartám příliš zabrat a zahrajete si, dá se říci na jakékoliv trochu slušné grafice.

cod4

 

(Call of Duty 4:MW - gameplay video)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Crysis Warhead (DX10)

   V našich herních testech nesmí chybět současný ethalon grafiky her. Crysis Warhead je pro grafické karty pořádnou výzvou. Nenechte se vyděsit nízkými hodnotami FPS. Crysis je totiž udělané zvláštně tak, že i 25FPS je plynulé a bez problémů hratelné. I s 20 snímky to pak ještě pořád jde slušně a bez problémů hrát.

crysis-warhead

Samozřejmě mějte na paměti segment grafických karet, které v dané recenzi testujeme. Nelze čekat od všech zázraky. Crysis WarHead je jedinou testovanou hrou, kterou nasazujeme bez zapnutých vyšších AA/AF, jelikož s těmi to zkrátka není hratelné.

crysis

 

 

(Crysis Warhead video)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Fallout3 (DX9)

   Novým přírůstkem v našich testech je Fallout3. Tahle nejspíše nejpovedenější hra roku 2008 je velice dobře optimalizována a staví na základech starého Oblivionu.

fallout3

Není velkým překvapením, že si vysoké detaily s opravdu vysokými stupni můžeme dovolit i na relativně slabých grafikách hratelně. Například mohu potvrdit z vlastní zkušenosti že 1920x1200 s 8800Ultra se 4AA/15AF jede kolem 33FPS. To svědčí o opravdu velmi dobré optimalizaci. Grafické karty jsme tedy nešetřili.

 fallout3

 

 

(Fallout3 video)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Výkon, cena

  A tímto se dostáváme k prvním hodnocením. Začněme výkonem. Ten je bez debat u HD 4830 fantastický, když vezmeme do úvahy jeho nízkou cenu. Je jednoznačně v nejpoužívanějších nastaveních napříč většinou her vyšší, než nabízí konkurenční NVIDIA 9800GT.

vykon

  Cenově se ale jedná o vyrovnané modely.

cena

   Poměrem cena výkon, však díky vyššímu výkonu HD 4830 vede. Přesto není nejvýhodnější, i když rozdíly jsou dnes velmi malé, díky velmi vyrovnané situaci a malým cenovým rozdílům. Přesto tento poměr cena-výkon musíme posuzovat z pohledu použitelnosti. Ale o tom si povězme až v samém závěru a celkovém hodnocení ...

pomer

  Nezapomínejme ale ještě na provozní vlastnosti ....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •   Provozní vlastnosti

Samozřejmě nesmí chybět ani kapitola o provozních vlastnostech. Začněme u spotřeby.

spotreba

  Tu jsme měřili jednoduše ve stejných podmínkách pro všechny grafiky. Spotřeba je celé skříně. K našemu překvapení je spotřeba MSI HD 4830 nižší než dříve testovaného HD 4830. Přeměřovali jsme a pátrali jsme, až jsme důvod vypátrali. Tím důvodem je právě ona lepší napájecí 4+1 fázová soustava, kterou MSI svou HD 4830 vylepšilo. Skvělá práce.

teplota

  Se spotřebou samozřejmě úzce souvisí i teploty. Ty jsme měřili naším externím teplotním čidlem. Pro všechny grafiky tedy stejné podmínky. Chlazení HD 4830 se MSI opravdu povedlo. Poměrně jednoduše konstruovaný chladič chladí nejenom velmi účinně, ale také tiše. Opět skvělá práce.

  •   Taktování

  MSI Radeon HD 4830 má opravdu značný potenciál k taktování. Frekvence jádra MSI HD 4830 je pouhých 585MHz, to je opravdu na hony vzdáleno skutečným možnostem 55nm RV770. Pouhým použitím ATI OverDrive se dostanete snadno na 700MHz na jádře a z 1800MHz na 2200Mhz na pamětech. Nárůst výkonu je pak skutečně značný a to 15%+! A mohu vám prozradit, že OverDrive není schopno nastavit tak vysoké takty, jakých je tento model schopen. Jeho maxima leží ještě o další kus výše. Nemá cenu zakrývat, že za skvělým OC potenciálem leží povedené chlazení a vylepšené 4+1fázové napájení.

  Přejděme tedy k závěru a hodnocení ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Závěr a hodnocení

   Dnes jsme představili model MSI Radeon HD 4830. Tato grafika nás v mnoha směrech velmi příjemně překvapila. Jeho konkurencí jsou modely GF 9800GT, se kterými tedy můžeme srovnávat. Srovnávat ale budeme i s dalšími grafickými modely.

hodnoceni

  ATI Radeon HD 4830 je opravdu skvělá volba. Ačkoliv není výkonový rozdíl velký, je HD 4830 prokazatelně výkonnější než 9800GT, která není ničím jiným než přejmenovanou 8800GT. V případě HD 4830 od MSI můžeme hovořit i o lepších provozních vlastnostech. MSI si s vlastním návrhem PCB vyhrálo a výsledkem je jeden z nejlepších HD 4830 modelů na trhu. Příznivce taktování bude zajímat i ohromný taktovací potenciál, který tento model nabízí.

msi-hd-4830-oc-3

  Ve srovnání s běžnou 9800GT vychází MSI HD 4830 téměř ve všech ohledech lépe. Je modernější, disponuje DX10.1 od kterého se odvíjí DX11, zatímco 9800GT má stále starou verzi DX10 a to DX10.0. obě grafiky mají podporu GPGPU technologií, NVIDIA má svou hlasitě propagovanou CUDA, ATI má zase STREAM, což je to samé a dokonce ještě o něco déle vyvíjené. Víceméně je to dnes ale jedno, protože oba výrobci se zavázali podporovat jednotný jazky OpenCL. NVIDIA 9800GT má samozřejmě navíc PhysX fyzikální instrukce, zatímco u ATI se chystají GPU akcelerované HAVOK, které dnes najdeme v 98% her. Nicméně souboj PhysX a Havok může být dávno pasé, jelikož souboj fyzikálních engine se bude odehrávat až v další generaci grafik s DX11, který bude sám o sobě obsahovat podporu fyzikálních instrukcí. HD 4830 je také výpočetním výkonem o dost výše - 745Gflops vs 360 Gflops. Pokud přemýšlíte o tom, zda připlatit z HD 4670 na HD 4830, tak v tomto případě, pokud to s hraním myslíte opravdu vážně, řeknu, že příplatek se vyplatí. Pokud přemýšlíte o HD 4850, tak opět vám to moc neulehčím. Příplatek opravdu odpovídá znatelnému nárůstu výkonu. HD 4830 se jeví v tomto případě jako dobrý kompromis, mezi HD 4670 a HD 4850 -  nestojí moc, ani málo, výkonově je ale blíže HD 4850, což je celkem logické, když se jedná vlastně o odlehčenou verzi HD 4850.

  • Hodnocení

  MSI ATI Radeon HD 4830 OC je opravdu velmi vydařená edice grafiky a pravděpodobně nejlepší současná grafická karta za 3000 korun a prozatím nejlepší edice HD 4830, se kterou jsme se setkali. Marně jsme se snažili přijít na nějakou vadu na kráse. Pokud nějakou má, tak ji důsledně ukryla, protože jsme ji neobjevili. Naopak je zde několik velmi povedených prvků, mezi které patří chlazení a napájení a pro některé i skutečně ohromný OC potenciál. Celkově jsme opravdu velmi rádi, že jsme při našich testech na tuto zjevně vydařenou edici narazili a můžeme ji jen doporučit. Za danou cenu je to perfektní volba ve všech ohledech. Takhle nějak by měla povedená grafika a dobrý produkt vypadat. Doufejme, že to nebude jen ojedinělá světlá chvilka ...

gold-award

"Propracované provedení a skvělý výkon za nízkou cenu"

Za zapůjčení děkujeme společnosti MSI

msi-logo-250

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 10:10:04
avatar
Tak to vypada na maximalne luxusni kartu. Velmi vhodna pro pretaktovani. Vhodnejsi mozna nez 4850, podle teto recenze. Kdybych si ted vybiral, tak bych sel asi do teto karty(ted mam 4850). Ceny/vykon po pretaktovani by mohla byt exkluzivni.
Neznámý  2009-02-02 19:17:15

Doporučuju, a to doporučuju, společnost, MSI, v překladu, asi něco, jako, Mezinárodní Mikro-Hvězda, přejmenovat, a to přejmenovat, na tu společnost SSI, a to, jako, Space-Star, International, i když a to, i když, zase, ale, a to, zase, ale, skromnost, a to skromnost, je zdobí, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 11:10:53
avatar
Proč zase 2xDVI a ne aspoň 1xDisplayPort mebo 1xHDMI???? Kua tohle je snad už na tečku....fakt nechápu!! Jinak povedená kartička.
Edit : Beru DD tvou omluvu, že jsi se nechal strhnout k "žabomyším" válkám a kvituji tvůj návrat "ke kořenům". Na druhou stranu chápu, že jsi podlehl tlaku, ale je to přeci lidské a důležité je, že máš ve svém okolí spolupracovníky, kteří to s tebou myslí dobře a vrátili tě na "správnou" cestu. Ber to jako své velké vítězství, protože ten, kdo s tebou mluví na rovinu, je skutečný přítel a to je lepší než jakkoli výhodný bussines!!! Přeji mnoho spokojených čtenářů-uživatelů a co nejméně rádoby vykladačů svých pravd. BoSpring
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 11:22:30
avatar
K tomu editu se pripojuju. Neboj se rozumne kritiky od pratel. Pochlebovaci to vetsinou vazne nemysli. Tvuj web ma uspech prave z duvodu amaterstvi. Az z nej zacne byt citit profesionalita(tim myslim prachy a ne uroven kvality, i amater muze podavat vice nez dustojne vysledky), tak se spousta skalnich priznivcu tohoto serveru odtrhne. Chci ti timto vyjadrit podporu a nenech si tu praci na webu zhnusit.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 12:51:16
avatar
Btw sám som sa stretol s jedným "profi" redaktorom, ktorý sa vyjadroval na adresu DD dosť neprofesionálne(a taktiež na čitateľov DDWorldu) a vzhľadom na to, že mám svoje určite zásady a takéto správanie sa mi teda vonkoncom nepáči, mi táto okolnosť pomohla pri rozhodovaní, či si mám daný IT magazín, v ktorom spomínaný reaktor pracuje, predplatiť i na ďalší rok. (Nemôžem si pomôcť, ale budem aj menovať, keďže daný redaktor sa vyjadroval tiež bez cenzúry - Matúš Paculík a magazín menovať nebudem - tí, ktorý ho poznajú vedia)
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 14:39:15

Ty jo, kde sme sa stretli?
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 15:27:03
avatar
Možno na jednom podobnom Webe ako je tento, v článku, kde sa vyjadrovalo určitých 12 redaktorov k 14 témam napr. "Nejzajímavější řešení roku"...myslím, že pokračovať nemusím a predpokladám, že viac to tu ani nikto riešiť nechce. To vyjadrenie vtedy povedalo všetko za seba.
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 15:36:40

Takze sme sa nestretli ... lebo mi neslo do hlavy ze by som na ulici len tak vykladal nieco o tomto webe
Kazdopadne si to vela ludi zobralo moc k srdcu (nikde som tam nespomenul citatelov, iba ich extremnu podskupinu) a nakoniec z toho vznikla uzasna kauza, ktora zvysila navstevnost tohto webu, cim som vlastne DD-mu pomohol
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 17:35:21
avatar
Až teraz som si to znova prečítal(čo som napísal) a znie to trošku možno dvojzmyselne - teda s tým slovíčkom "stretli" sme sa celkom nepochopili - nebolo to myslené doslova, ale iba obrazne(tá slovenčina je občas zradná ).

Ale tiež si myslím, že to malo skôr pozitívny, než negatívny vpliv. Teda aspoň keď si vezmem akým spôsobom to zapôsobilo na mňa. Ono je len práve horšie, keď sa niekde vyjadrí takýmto spôsobom profesionálny redaktor, pretože napr. v mojom prípade to zase zapôsobilo i na opačnú stranu a vlastne by som takpovediac povedal, že tým komentárom vtedy pošpinil meno "vlastného" magazínu. Ono je to trošku škoda(pomáhať takýmto spôsobom na úkor vlastný).
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 19:12:24

Sice ked tak rozmyslam ... nikde som tam nespomenul DDWorld, takze bezny citatel aj tak nevedel o co sa jedna ... a myslel som vlastne DDWorld? Je zaujimave ze sa v tom komentari naslo tolko ludi ...
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 17:07:47
avatar
No ale tak klamať si už myslím nemusíme Každému, kto aspoň raz zablúdil na DDWorld, bolo jasné, čo znamenalo slovíčko "oDDborný" v tom komentári. Nebyť tohoto, tak by si to možno ľudia až tak s týmto webom nespájali a mohol by si sa vykecať, no toto nespravíš Fakt myslím, že to tu už nemá viac zmysel riešiť to. Čo bolo to bolo. Teraz sa treba pozerať na to čo bude a už skončiť s takýmito "žabomyšími" vojnami, resp. nerobiť podobné chyby aj v budúcnosti.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 08:33:20
avatar
Tak tahle si se mohl sám stretnout s kýmkoliv.

EDIT by holoway: obc nevyjadřuj se a nepřirovnávej ke smutné minulosti beze smyslu, jako to dělají naši politici. ;)
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 14:42:15
avatar
dosplay port tam davat by bylo dost nestastné - málo podporovaných zařízení. Takhle je to naprosto v pořádku - z jakéhokoli DVI uděláš přes redukci plnohodnotné (včetně audia) HDMI. Co je na tom na tečku?
Flyee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 11:03:00

Parádní recenze!
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 11:40:55
avatar
" NVIDIA 9800GT má samozřejmě navíc PhysX fyzikální instrukce, zatímco u ATI se chystají GPU akcelerované HAVOK, které dnes najdeme v 98% her."
Kde je v 98% her akcelerovaná fyzika přes GPU? Vždyť jedinej kdo to dělá po GPU je nVidia. Havok jak rád připomeneš je věc intelu a Larabee bude z X86 procesorů. Já pořád nevidim kde bereš tu jistotu že bude Havok vyvinut jako GPU. Navíc těch 98% mi prosím tě někde podlož statistikou nebo nepoužívej exaktní vyjádření ;)

EDIT: Vím že jsem hnidopich, ale jako technikovi mi sdělení 98%, když tím chce říct většina, prostě vadí. Jelikož je tohle technicky laděnej web, tak by tehcnické vyjádření bylo na místě...

Nemluvě o vyhlášení OC potenciálu, který je podle tebe zbytečná, nezajímavá věc. (To tady bude zase hádka )

Jo a v přehledu cen a výkon/cena ti nějak vypadla 8800GT.

Ale abych jen nehanil, tak musím pochválit pěkný přehled pro grafiky pod 5 000Kč ;)

P.S. ty výtky neber jako flame, ale jako snahu pomoct s vývojem ;)
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 13:55:22
avatar
Taky nechci vypadat jako hnidopich nebo třeba mluvčí, ale ohledně OC potenciálu to imho DD vysvětluje docela konzistentně - většina lidí nepřetaktovává a pro ně nemají tyhle informace hodnotu.
Pro ty, kteří ovšem overclockingu holdují se to změří a když je potenciál slušný, uvede se to jako výhoda karty/procesoru. Pak už je na čtenáři, jestli a jak to při výběru karty vezme v potaz.
jak je uvedeno na konci "pro -některé- i skutečně ohromný OC potenciál".
Další úhel pohledu samozřejěm může být, že mezi čtenáři DDworld jsou overclockeři zastoupeni výrazně více než v celé populaci, ale to by se celé jenom motalo .
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 14:02:59
avatar
mně to nemusíš vysvětlovat, já to chápu. Grafiku netaktuju. Procesor mám nataktovanej jen protože mám BE a proč při stejném napětí nemít místo 2,6 stabilně 3,1GHz? Šlo mi spíš o to, že se tady OC potenciál řešil a DDho odsuzoval, takže když se pak dá do závěru jako plus, budou se tu o to zase někteří zbytečně hádat...
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 15:20:30

Vsichni se vyvyjime, i DD prestava mit uzky pohled na vec, tak uz to prestan do nekonecna rozmazavat a obrat list, nebo si jeste jednou precti zacatek te recenze kdyz ti to nedochazi....

Radeji vysvetlim:
Proste neber v potaz co rikal pred touto recenzi a sud jenom tuto recenzi jestli se ti ta forma libi nebo nikoli, ja tomu nemam co vytknout me se to cetlo dobre...
unaghy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 08:14:27

Info o OC potenciálu bez jediného testu, ktorý by ukázal reálny nárast výkonu, je, nehnevaj sa DD na mna, zavádzajúce. Skutočný nárast výkonu môže byť kludne iba 2%, ale aj 15%, ale preco nás ochudobnuješ o túto informáciu nechápem.

Stačili by testy v 2 hrach, jedna urcite Crysis W, lebo tam by nárast 15% spravil 3 FPS, čo by určite zvýšilo dojem plynulosti. Ale ak sú to iba 2%, tak je to vlastne fuk aký má OC potenciál, no nie?
Pyth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 11:30:28

Uvazuju o nove karte a po tehle recenzi se tato karta pridava na "seznam". Uvidim co jeste vemu, ale na 1280 x 1024 bude podle me tato karta bohate stacit
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 13:57:10
avatar
Imho neber 4670 nebo cokoli pod. Kdybych věděl, že se 4830 tak povedou a bylo mi do vínku naděleno trochu trpělivosti, beru 4830 a ani nemrknu po 4670.
Nechápej to špatně, 4670 je fantasticá karta, za ty prachy, ale když už člověk chce hraní věnovat nějaký ten čas, ta tisícovka navíc se už i vyplatí, co se týče požitku z her
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Monitor? 2009-02-02 11:42:48
avatar
Asi nemáte monitor co umí 1680*1050, protože zrovna tohle rozlišení je asi docela hodně používaný, ne? Tak by možná stálo za to o něm uvažovat spíš než o 1600*1200...
Erik1111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Monitor 2009-02-02 21:18:03

Například já, jsem za rozlišení 1600*1200 velice vděčný , ale je zas pravda že znám více lidí co používají 1680*1050. A opravu netuším jak moc se počet FPS změní

(myslím si ale, že to o moc nebude, jelikož je to "témeř" totožné rozlišení)

pozn. zamozdřejmě vlastím LCD 20 , CRT jsem nikdy ani nevlastnil
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 12:58:12
avatar
1680*1050=1764000 a 1600*1200=1920000
Podľa výpočtov to teda vychádza tak, že to prvé rozlíšenie je nižšie o 8,84% a samozrejme v praxi ten rozdiel nebude rovnaký, no je možné, že približne o nejaké takéto percento bude výkon všetkých kariet v tomto rozlíšení vyšší.
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 13:45:05
avatar
Nebude to pomerne - CPU scenu spocita stejne a GPU renderuje o 9% vic bodu , tudiz propad FPS bude vice zalezet na GPU, v tomto konkretnim pripade na efektivite/vykonu pametoveho subsystemu. Tzn GPU s rezervou = +-stejny vykon, GPU na limitu - mensi propad.

Ale je to vlastne jedno, pro ucely testu se da zamenit 1600*1200 za 1680*1050 . Je to jedno
Chapu, ze nekdo 22" 'konzumnimu' LCD odmita podlehnout a jede si dal na sve 10-lete , profi 21" CRT oblude v 1600*1200 na 85 Hz. Dokud mi slouzil muj stary Philips, mel sem to stejne...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 14:23:35

Mám 1600x1200 LCD HP. Koupil jsem ho protože občas dělám fotky a chci lepší barvy. A také občas sedíme za počítačem celou rodinou a chci, aby ty barvy viděli všichni. Takže TN nepřicházi v úvahu. A ti lepší monitory (S-IPS, MVA and PVA) do poslední doby byli jenom 1600x1200.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 15:35:49
avatar
No ohľadom tých technológii musím súhlasiť. Mám ešte staré TNko, no čím skôr by som si chcel zakúpiť nové LCD a to jedine nejaké AMVA/SPVA(S-IPS je tiež výborné a hlavne napr. na spomínané fotky asi aj najlepšie, no pre moje využitie mi AMVA/SPVA vyhovujú viac). Každopádne si myslím, že technológia TN už mala byť dávno pochovaná, pretože je zastaralá a ani zďaleka neponúka taký dobrý obraz, ako spomínané novšie technológie. To čo ju tu stále drží je nízka cena a vysoká cena novších technológii, ktoré sa stále nepredávajú vo väčšom počte vďaka slabému predaju, ktorý im zapríčiňuje staré TN.

Ohľadom toho rozlíšenia - už asi málokto má 21" CRT, to je nezmyselné prirovnanie, ale toto rozlíšenie(1600*1200) má hádam väčšina majiteľov 20" LCD(ak aj sú nejaké iné 20" LCD z iným rozlíšením, tak veľmi zriedkavé).
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 17:28:09
avatar
1600*1200 a 1680*1050 bude podle mě skoro stejné, protože sirokouhly format ma sice nizsi rozliseni, ale vetsinou pocita slozitejsi scenu, jelikoz do stran báva slozitá scena, ale nahore byva jen jednoduche nebe (napr v akcnich hrach, zavodnich...)
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 11:08:52
avatar
Hmm, zaujímavý postreh a je to dosť možné ;)
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 12:05:32
avatar
Tak za prvé by som sa ti chcel poďakovať DD za to že do testov dávate aj rozlíšenie 1280x1024, to nikde inde už nenájdem aj keď to je hádam najpoužívanejšie rozlíšenie, a pre mňa aj smerodajné keďže ho sám využívam. Naozaj veľké dík.
A k tej karte - vyzerá to že MSI sa týmto modelom vytiahla naozaj vysoko. Btw ako je to s tým chladením mosfetov? Viem že HD4850 s tým mala veľké problémy a tuná ako pozerám tak pozerám, ale žiadne obrovské pasívy nevidím, aj keď teploty sú vskutku nízke
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 14:10:58
avatar
4+1 phase - referencni ma 2+1 (jadro+pameti) , navic z kvalitnejsich komponent. I v jednom obrazku tady to je videt - polovicni ampery (coz odpovida zdvojnasobeni fazi pro jadro, ktere potrebuje stale stejne wattu) znamenaji vyrazne snizeni odpadniho tepla na vsech komponentech v napajeci kaskade.

Tudiz mosfety jiz netreba chladit, navic se jim dostava trochy chlazeni i od samotneho vetraku na GPU.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 14:42:27
avatar
Ďakujem za vysvetlenie, do týchto ele-záležitostí vôbec nevidím
Táto karta sa mi zdá že je ešte väčšia pecka ako HIS HD4830 IceQ 4, tá je ale pomaly o tisícku drahšia.
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 16:48:02
avatar
Ano ano, taky se mi moc libi. Horky favorit pro jedno PC, ktere budu stavet pro kamose pro rozliseni 1280*1024 s vyhledem na moralni zivotnost ~2 roky... Pokud je chlazeni tak ucinne a tiche, jako vsude pisou (nejen tady), tak je to vyborna koupe a tim padem se obavam o dostupnost v CR. Uvidime ;)
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 11:54:03
avatar
Parádní recenze Jinak ale myslím že vyzdvihovat u této VGA to že umí Directx 10.1 je myslím podivné...tato karta je na DirectX 10.1 slabá...No a zapínat 10 DX v nějakém menším rozlišení je asi blbost že...To radši pojedu na Max DX9...Jako Karta do HTPC je opravdu Super...Pak mám dotaz Budete testovat v rozlišení 1920x1080 či 1360x768?Přece jen dost hráčů už dnes hraje na LCD TV a tam je toto rozlišení tak nějak dost používané....Jinak ale chválím myšlenku v Začátku článku...Opravdu nebást se a pořádně to všem Osolit Jinak komu chybí na ATI PhysX tak ať koupí Ageiu samostatně(Bazar) a má vystaráno...Můžu říci že hry podporující toto API jsou dost Dobré...PS:Ještě jsem neprubnul M.Edge
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 12:28:14
avatar
Rozhodne si nemyslim, ze je na DX10.1 slaba. Ve velkych rozlisenich urcite, ale pro rozliseni 1280x1024 nebo 1680x1050 bude stacit. Vychazim z toho, ze je karta urcena pro mainstream a mainstream pouziva tato rozliseni.
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 12:50:53
avatar
Myslím že mainstream ATI je 4850 ne?Jinak ale na 1280x1024 při Max nastavení bude stačit to jo...
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 13:19:48
avatar
Je pravda, ze toto je nizsi mainstream. Ma vsak podle vseho velky pretaktovaci potencial a mohl by se na 4850 bez problemu dotahnout.
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 14:15:25
avatar
Po OC prekonava 4850 a to znatelne. OC club http://www.overclockersclub.com dosel ke stejnym zaverum jako DD s tim, ze na jadre bylo stabilnich 710 MHz, na pametech 1075 MHz (2150 efektivne). 640 (12 unified procesoru se proti 800 (160) neni u RV 770 znatelnou brzdou, maloktera hra je dnes na Atinach brzdena nedostatkem matematickeho vykonu.
Hawkeye [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 19:17:34

Pěkná recenze na stáj rudých Jelikož jsem přešel od zelených, tak mohu říci, že u rudých platí- za málo peněz hodně muziky. Jinak souhlasím s Cavemanem a pokud by to bylo možné tak testovat více i v 1920x1080. Sice nemáme každý tak nabušenou sestavu, ale dolar zase půjde dolů a budeme si moci dovolit do našich miláčků vrazit více korunek
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OC test 2009-02-02 12:50:37
avatar
Test sa mi veľmi páčil, ale našiel som si v ňom jednu chybičku. Mne osobne by sa páčilo, keby tam boli ešte pridané testy oboch hlavných kariet(4830 a 9600) po vlastnoručnom pretaktovaní na maximum. Ale tak tieto výsledky sú asi dosť pravdepodobné, no mohli by trošku prekvapiť či osviežiť test
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 12:59:43

V soucasnosti je na DX10.1 urcite slaba. Pokud bereme v potaz jedinou DX10.1 hru a to Stalker:CS. Podle meho se tam pres hratelna FPS nedostane. Nekdo by to mohl jen tak zksumo testnout, pokud se s full nastavenim DX10.1 dostane ve 1680x1050 nad 25FPS, smekam. U teto kategorie karet jsou jak PhysX, tak DX10.1 nanic, pouze lakadlo. I kdyz u Nvidie je mozny pripadne uvazovat, ze to kupujete jako pridavnou kartu ciste na PhysX, ale samostatne na to ten vykon nema. Mnohem zajimavejsi je ta spotreba, ta je velmi slusna. To bych vytahl jako hlavni klad tyhle karty.

EDIT: pardon, to patrilo pod AndreaseCZ
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 13:24:26
avatar
Ve vetsine veci je pravda, ze je to jen marketing. Objevuji se ale prvni vlastovky, kde by se DX10.1 mohlo vyuzit(Stalker). Pravdou take je, ze bude vice pouzitelna az po pretaktovani. Pro nizsi rozliseni(1280x1024 - coz je i muj pripad) by mohla dostacovat vykonove.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 13:28:07
avatar
"V samotném DX10, co by se dalo porovnat, je pak výkon dnes testovaných grafik většinou nižší, než by na hratelné nastavení stačil. Proto testujeme hru pod DX9, ale se vším všudy."
Ano, DX 10.1 má opravdu revoluční význam Pro marketing ovšem.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 13:41:59

Pokud muzes, testni to. Ja mam HD3870, ale myslim, ze s ni to ani v tom 1280x1024 nema smysl pokouset. Ale moc neverim, ze by to bylo realny. Ty efekty jsou natolik komplexni, ze v pripade, ze k tomu pouzijes i dalsi nastaveni na high, tak vykon klesa rapidne dolu. A zase mit to v nejakym nizzsim nastaveni, ale zaply DX10.1 efekt, no nevim jestli je to to co bys od ty karty chtel.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 11:23:02
avatar
Bohuzel hru Stalker nemam Jinak mel jsem pocitac s grafikou HD3870 a ted mam novy pocitac s HD4850. Rozdil ve vykonu tam je, ale neni to nic zasadniho, co by stalo za upgrade(mam zhruba o 40% FPS, ale do toho se musi zapocitat i vyrazne silnejsi novy procesor). Ja osobne mam novy cely pocitac, protoze stary jsem vyhodne prodal cely. Ale k DX10.1. Ja hry hraju pro zabavu takze mi o grafiku zase az tak nejde. DX9.0c mi staci. Jen rekneme, ze mi v soucasne dobe bezi vse na max. vcetne AA v rozliseni 1280x1024 a s vysokym FPS(prumer cca 70 na ruzne hry - GTAIV jsem nezkousel). Nepredpokladam, ze prepnuti do DX10.1 by zpusobilo extremni spadnuti FPS(ocekavam za to spadne tak na 60% z aktualniho FPS), takze by to melo byt v pohode. Jen co jsme tak koukal na recenze a rozdily mezi DX9.0 a DX10/10.1. Ale neberte to nikdo jako dogma. Je to jen muj nazor.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 11:52:17

Jenze tady je ten problem ze jedina hra s DX10.1 je prave Stalker:CS. V rozliseni 1680x1050 4xAA Enhanced DX10 (DX10.1) dava HD4850 14 FPS podle EHW. Dejme tomu, ze v 1280x1024 se na tech 25 FPS dostanes. Takze je to teoreticky mozny, ale bude to vylozene na hrane hratelnosti.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 14:23:54
avatar
asi mas pravdu. Moc FPS to nizsi rozliseni asi neziska. Zrusit AA asi jedine.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 15:12:21
avatar
skvělá karta...kéž by MSI začlo takto vyrábět i HD 4850/4870
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 15:41:50

no pc s kartou co ma velmi podobne chladenie akurat servisujem. Jedna sa o MSI ati radeon 1950pro. Chladic bol velmi velmi podobny ako je na tejto 4830. S tou kartou uz boli niekolko krat problemy, pomohol vysavac, ale len na par mesiacov. Cca po 2 rokoch sa prestala tocit vrtulka, a pc samozrejme pri hrach mrzol, restartoval sa a pod. Potom ani nechcel nastartovat. Kedze sa mi nechcelo cakat od piatku do stredy (objednavka pondelok, prichod v stredu) na accelero s1, a samozrejme robit objednavku 16€ chladica je nerentabilne koli 10€ postovnemu, namontoval som tam box chladic AMD, ktorych mam doma milion. Karta bez problemov ide, pasiv je vlazny. Takze.. MSI4830OC nebrat, a ak, tak rovno menit chladic! vyhnete sa problemom v buducnosti.
bumr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 16:14:24
avatar
Nemuzes srovnavat chladic stary x let a tenhle . I kdyz treba stejne vypada , urcite je jiny . To ze se prestane tocit ventilator je snad bezna vec kdyz se casem zanese prachem...
Btw: podobne chladice davala na grafiky i inno 3d a jedu na nem doted...
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 16:15:08
avatar
Vrtuľka sa predsa môže prestať točiť hocikedy, nie?
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 19:43:25

samozrejme, len sa mi to este na inom modeli po tak kratkej dobe nestalo... Ak by som tam bol namontoval rovno S1 hned ako to bolo kupene, nebol by problem - bo ako vies za zarucny servis zakaznik (aspom u mna) neplati.

aj ked musim povedat, ze bol som majitelom MSI 6600gs golden edition, ci ako sa to volalo... a tam vrtula ide dodnes (uz 3-4 roky) Ale ten chladic na 4830OC mi az velmi napadne pripomenul dany chladic 1950pro, peto som prispevok pisal.
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 15:41:04
avatar
Dobra karta dobrej clanek co vic rict???DD dik za rozliseni 1280x1024 mam lcd 19´ takze se aspon podivam jak sou na tom karticky v mem rozliseni!!!!
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 15:48:16
avatar
Mně je vše jasný, výrobci houfně opouštějí nVidii, která má celkově horší nabídku než ATI, což potvrzuje i to, že i nVidioti přechází na ATI, G200 je totální propadák, který kupují jen blbci a desku s čipsetem nVidie si nekupuje dneska už nikdo. Jedna věc mi ale jasná není - Odkaz - proč sakra je na tom nVidia pořád dobře?
vlezminahrb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 15:59:08

Z úplně stejnýho důvodu jako je Škodovka nejprodávanější značkou aut u nás.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 16:04:44
avatar
Vždy mě dojme srovnání s automobilovým průmyslem a mrzí mě, že mi hned nedošlo, že je to úplně stejné. Děkuji za osvětlení záhady. Čili konkurence je buď horší nebo dražší, já si to taky myslel.
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 16:57:37
avatar
Ale no tak, patriote, urcite myslel setrvacnost stada a vzite x-lete tendence. Taky fungujici marketing, ktery se dokaze vetrit i tam, kam by se jini podivali jen stezi (Nvidia na Apple).

Me docela taky propad prodeju u ATi zamrzel, obzvlaste v porovnani s tim, co predvedla Nvidia a Ati v roce 2008.
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 17:25:06

mam tomu rozumiet tak, ze nVidia sa dostala do notebookov Apple len koli marketingu ?? takze AMD IGP je daleko lepsie ako nove IGP nVidia (9300/9400) ale aj napriek tomu, ze je horsie a vdaka dokonalemu marketingu si nVidia presadila svoje ??
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 18:27:35
avatar
To nevie nikto z vonka, ale čakať v businesse férový a predvídateľný prístup je strašne naivné. Takže aj keby že ATi má lepšie čipy tak nevidím dôvod aby sa nvidia na apple nedostala ...
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 20:59:00

z toho mi jednoznacne vychadza, ze su vlastne vo vedeni Apple samí blbci, pretoze si nechaju do svojich notebookov integrovat shit od nVidia a nevidia, ze ATI ma jednoznacne lepsiu ponuku.... takto sa ovplyvnit marketingom (ktory ma nVidia taky agresivny) - to teda nechapem... ze to vedenie v Apple este nevymenili...
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 22:17:07
avatar
Čo je preboha toto za uvažovanie? 5 ročného dieťaťa? Ponuka nvidie nie je od tej od ATi horšia natoľko aby to malo nejaké veľké následky, a vedenie apple bude robiť to čo je finančne pre nich výhodné, plus nvidia má rovnako ako apple úspešný agresívny marketing, takže vrana k vrane.
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 23:33:45

co samozrejme dokazuje moj ironicky podtext a to, ze Nvidia sa do tej pozicie nedostala nahodou, ale prave preto, ze ma porovnatelne produkty s konkurenciou a nie je to vyhradne otazka marketingu...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 23:04:21

No tohle nemuzes myslet vazne? Ze by se na Apple vetrela proto ze ma lepsi marketing? Uvazuj strizlive, dostala se tam proto, protoze nabidla lepsi podminky. A hlavne tohle nedela to proc Nvidia je na trhu uspesnejsi nez ATi. V diskretnich kartach ztratila podstatne mene nez Ati. Je to proste tak, ze stale nabizi dobre reseni za dobrou cenu a mezi lidmi je jeji povest dobra. A podotykam ze zaslouzene, nedela spatne karty, byt žtady se to prezentuje jako zastaraly smejd a div ne odpad. Az ATi konecne pochopi, ze dobry produkt je treba take radne zpropagovat, nemusi dochazet k takovymto propadum. Protoze jedno si priznejme, ATi mela naslapnuto velmi dobre a docela to prokoucovala.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 16:25:23
avatar
Je predsa rozdiel v tom čo je dobré pre výrobcov kariet a čo pre zákazníka ... to že nvidia musela upraviť ceny na úroveň Radeonov bolo pre väčšinu výrobcov doslova masaker. To že sa tie karty tak dobre predávajú ešte neznamená že to je pre nvidiu a výrobcov kariet nejaký veľký úspech, keďže na tom moc neryžujú (som naozaj zvedavý či náhodou ATi s počtom svojich predaných kariet nepredbehla nvidiu v objeme zisku)
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 23:14:03

Uvazuj trochu, nez neco napises. Nvidia svoje cipy produkuje za nejakou cenu, za kterou to dava potom vyrobcum dale. Vyrobce si pri prodeji prida marzi, ktera podotykam je ve valne vetsine pripadu stale stejna v radu 10-20%. Stejne tak jako koncovy maloobchod si take pridava nejakou marzi vicemene stale stejnou. Jediny kdo nakonec trati je nvidia, ktera musi prodavat jadra vyrobcum za konkurence schopne ceny. Zadny masakr se u vyrobcu nekona. To ze napriklad XFX prestala vyrabet pouze karty Nvidia neni z tohoto duvodu, ale z duvodu, ze je za predpokladu vyrovnaneho podilu na trhu nesmyslne se ochuzovat o podstatnou cast trhu. To ze tady DD razi svoji teorii, jak je G200 drahe jadro na vyrobu a ze je vyrobci karet nechteji je opravdu pouze teorie, ktera neni podlozena zadnymi fakty. Protoze treba 260(216) se prodava dobre.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 06:16:09
avatar
Přesně tak. V době kdy klesá prodej grafik obecně (a neodpustím si - u ATI výrazněji než u nVidie), by byli výrobci sami proti sobě, aby nerozšířili nabídku. Jestli a o kolik má nVidia menší zisky z jader, tady nevyřešíme a nakonec nám to jako uživatelům může být dokonale jedno.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 08:45:16
avatar
Ty ty karty prodáváš, že víš, že se s prodejem grafik snižuje více poptávka po kartách ATI? Pokud ano, dej nám své statistiky z obchodu, jen dvě čísla, ať víme, jak to je v Čechách.

Já bych totiž mohl mít přesně opačný názor, ale jsem si vědom, že to nemusí být názor (nebo spíš situace) celosvětový, o které nemám informace, a proto to nemůžu brát (jako ty) tak obecně. Například co sem tam něco skládám (PC), tak aniž bych cokoliv řekl, uživatelé mají více zájem o ATI karty (cca 1/3 ku 2/3 pro ATI), povětšinou neb si zjistili, že karty jsou +/- stejně výkonné (překvapivě, ti, co tomu nerozumí, ta většina, nekoukají na spotřebu ) a u ATI zabírají různé verze chladičů a možností vychytání. Ano, povětšinou je to do prosklených skříní. Také mluvím o této době, ne o stavu před rokem a stejně to vidím prakticky jinak.

S jádrama je to souhlas. Mě je to jedno kolik z toho kdo má Hlavní je, kolik z toho mám já
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 08:58:47

Na PCT vysel prehled prodeje grafik za Q4/2008. Pokles Ati je vyssi nez pokles Nvidie. Pro Cechy statistiky nemame. A ze zrovna ty ted najednou vytahujes Cechy.. Minule jsi nam tady daval priklady z USA...

Jinak moje zkusenost, a ze jsem toho uz taky poskladal dost, je nasledujici: "Dej mi tam Dziforsku, ta je nej". Naopak je nutne jim vysvetlovat, ze ATi neni sunt a dela dobre karty.
unaghy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 09:22:09

To sa cudujem ze GTX260 sa predava dobre, aspon na SVK (Agem) sú ceny taketo:

GTX260(192) = 7150 Sk (MSI), 7350Sk (Asus), low-cost žiadny
GTX260(216) nie je v ponuke, v ALZE 7500Sk (Leadtek)

HD4870 512MB = 6550 Sk (Palit), 6750 Sk (Asus)
HD4870 1GB = 7100 Sk (Palit), Alza 8280Sk (Asus)

Tak mi povedz, ktorú by si si kúpil a konaj ako uvážený trhovo zmýšlajúci a dobre informovaný zákazník.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 09:38:10

Jestli to dobre chapu, je tohle na me. Tak jak vidim HD4870 1GB stoji v ALZE 8250(ASUS) a GTX260(216)7500Sk (Leadtek). Pokud bych si vybiral pro sebe, tak bych v tyhle situaci volil jednoznacne GTX260(216). V globalu je drobet vykonejsi a provozni vlastnosti ma lepsi nez HD4870.
unaghy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-04 08:57:35

Ok. Možno pre niekoho kto si priplatí za GTX260(216) od leadteku, lebo HD48701gb má od palitu o 400Sk lacnejšiu, čo by sa aj kvôli lepšiemu chladeniu aj oplatilo.

Ale aj tak kto kúpi tie všetky GTX260(192)? Ak by sa totiž dobre predávali, asi by už dávno boli vykúpené a predávali by sa už iba 216ky, no nie?

Ja osobne by som kúpil HD4870 512MB od Palitu za 6550Sk. Výkonu má dosť a za pol roka ju predám jednoduchšie než drahšiu GTX260ku alebo 1gb 4870ku. A potom znova kúpim niečo lepšie - takto to už robím roky a nikdy som nemal dostatok výkonu.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-04 09:22:42

Predne nemuzes srovnavat ceny ze dvou shopu, to dokazu taky vybrat jeden shop co je priznivejsi pro Nvidii a druhej kde bude stat ATi vic.. To je trochu nefer, kdyz uz neberu v potaz ze Agem je snad velkoobchod ne? Takze srovnavejme ALZU vs ALZU z cehoz vychazi GTX260(216) jenoznacne lepe. Ostatne u nas v cechach je situace, jak jsem popsal nize. GTX260(216) je stejne nebo dokonce mene draha nez HD48701GB. U HD4870 512MB nevim jestli je to vykonove srovnatelna karta, v nekterych hrach je preci jen 512 MB uz dnes malo, ale to zalezi na gustu. Urcite je vsak primy konkurent GTX260(216) HD4870 1GB.

A nakonec ja se preci o GTX260(192) nikde nezminoval. Vsude tvrdim, ze v soucasnosti s 55nm jsou Nvidia karty povedene. Starsi verze na 65nm nebyla az takovou konkurenci pro HD4870. V ty dobe byla jednoznacne v tyhle kategorii lepsi volba HD4870.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 10:15:01

Jeste rychle srovnani z Cech.

CZC:

HD4870 1GB ASUS - 7414,--
HD 4870 1GB Sapphire Toxic - 7259,--

GTX260(216)55nm 896MB EVGA - 7235,--

brany nejlevnejsi karty momentalne skladem, krome Sapphire, ta je na ceste, ale zase jsem ji tam dal, ze je za dobrou cenu s dobrym alternativnim chlazenim.

ALZA:

HD4870 MSI - 7496,--
GTX260(216) bohuzel neni v nabidce na porovnani.
Liliputek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - proč??? 2009-02-02 20:02:56

Zdravím, rád bych se zeptal na tvůj příspěvek.Reaguješ prosím na tu recenzi?? bylo tam někde něco takového řečeno??? pokud ne tak proč to sem s tou ironii píšeš?? Já bych byl hrozně rád kdyby jsi to napsal jako Novinku a myslím že DD by ti to rád vydal.Je to zajímavá informace a o tobě by to řeklo víc. Pokud jsem to v v této recenzi přehlídnul tak se ti omlouvám.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 06:08:19
avatar
Novinku bych napsal snadno, ale nemám žaludek jí dávat do souvislostí, aby měla DD vyznění (protože ta zpráva popírá to, co se tu píše - G200 propadák, čipsety nVidie katastrofa apod. - co vlastně ta nVidia prodává, když jí údajně nikdo nekupuje?) a zbavit jí toho sterilního textu jako je v originále, proto jsem dal jen odkaz a ironickou omáčku okolo. kdo má mozek, přečte si odkaz a udělá si obrázek sám, kdo ne, ten stejně bude věřit jen tomu, čemu bude chtít.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 21:08:38

obci, co porad resis dd-ho
Dyt ho zname. Je to porad dokola, staryho psa novejm kouskum nenaucis. Ze te to bavi
Svym zpusobem ma pravdu, jen moc prikrasluje .... vime komu
Nicmene musi vytvorit zabavnost v cteni, coz se mu dari a navstevnost jen kvete
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 21:12:29
avatar
já nejsem starej to zaprvý ...

za druhý to že přikrášlují jinde ještě neznamená že zde to děláme taky

a za třetí, to že obc věří bludům o tom, že prodejní úspěch=dobrý a povedený produkt ... no o tom si myslíme každý svoje.

BTW: jak říkám, já nenabízím dogmata a písmo svaté, já nabízím jen ucelený názor a pohled několika normálních uživatelů, jako jste vy ostatní ... o nic jiného mi nejde.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 21:57:55

Nechtel sem rozjet flame, ma reakce byla na obce.
Ja respektuju tve podani i tvuj postoj. To je ale tak vse.
Flame o objektivnosti se tu tahne, co je tento web mezi nami
Uz jen nad tim bych se aspon pozamyslel. Nemuzes snad tvrdit, zes mel vzdy pravdu, co se tyce objektivnosti. Jestli ano, je to lez. Myslel sem, ze starsim ctenarum je to jasne, proto ta reakce na obce... proc, ponekolikate, stale dokola reaguje na to, co se tu omyla uz 3 roky

Ten clovek zbytecne vyvolava flame, ikdyz ma castecne pravdu.

Nechtel sem se te nijak dotknout, je to jen muj nazor ...
Ale tva sebejistota me popohnala ( ) udelat blbost, a trapne te resit

sorry
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 17:24:35
avatar
Ta spotřeba není dána jen napájením, ale uritě i lepčím chlazením, protože čím nižší teplota, tím nižší spotřeba .
přídavek OC si karta snad ani nezaslouží, 10MHz na jádře , to snad ani nemá cenu měřit, to je skoro v rámci chyby měření. Ale ten případný dodatečný OC je zajímavý, kolikpak by dala karta s ATT
Level5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Malá připomínka 2009-02-02 17:25:42
avatar
Perfektní recenze ale přece jen bych měl jednu malou připomínku, v některých grafech máš u testované karty tečku a u jiných ne, to je docela škoda, protože ta tečka hodně pomůže při orientaci. Například já jsem to porovnával s mojí HD4850, která byla vždy první nebo druhá, a proto když byla testovaná HD4830 označená tak mi to hodně pomáhalo, nešlo by tedy prosím příště značit testovanou kartu ve všech grafech? Díky
bumr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 18:11:33
avatar
rekl bych ze tak to bylo zamysleno jen se na to v nekterych grafech pozapomnelo ...
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 18:44:08
avatar
pěknej výkon, napájení se zdá býti taktéž na vysoké úrovni, chlazení jednoduché a účinné, jen ten větráček bude asi kámen úrazu po delším používání, ale nic co by nějaký accelero nezpravilo, cena příjemná = hitový potenciál
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 19:45:19
avatar
Tuhle kartu dělá i XFX (podobná cena) nicméně, ta tam dává dvouslotový chladič! (stejně jako HIS, ale ten je o fous dražší..).

Nicméně.. uchází mi pointa kupování týhle grafiky.. 4850 nestojí o tak moc víc.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 20:15:24
avatar
to by pak nekdo mohl povedat, ze mu uchazi pointa kupovani 4850, pac 4870 taky nestoji o moc vic,...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 23:45:37
avatar
Cenovej rozdíl mezi touhle 4830 a běžnou 4850 je tak zhruba 600 Kč. Ergo, tahle se nevyplatí vzhledem k rozdílu ceny a výkonu.

Rozdíl mezi 4850 a 4870 je klidně i víc jak 2.000,- Kč. Tady stojí 4850 za úvahu o dost víc než 4870, když pominu, že s dobrým chlazením lze z té 4850 vymačkat i větší takt jádra než je referenční 4870.

Podle mě je tohle v podstatě zbytečná karta..
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 10:45:10
avatar
Táto karta je skvelý produkt, a keď už porovnávaš výhodnosť kúpy s 4850 tak mi napíš ktorá 4850 je drahšia o 600 a pri tom má rovnako účinné chladenie ktoré by uchladilo kartu na prijateľné stupne (80+ naozaj nie je žiadna výhra ...)
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-04 10:02:02
avatar
Ja mam Gainward 4850. Na nem je dvouslotovy chladic. Karta se nedostane nad 60 stupnu. Teploty a pretaktovani super, ale problem je, ze dela hluk i kdyz bezi potichu. Ne nijak extremne ale v mem tichem pocitaci uz zretelne. Asi jsem zhyckany Accelerem z predchozi karty . Pointou je, ze teploty zalezi na konkretnim vyrobci a nehazel bych je vsechny do jednoho pytle(zaroven patri moje karta i mezi nejlevnejsi na trhu mezi 4850).
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-04 16:27:00
avatar
No lenže tvoja karta je o 1200sk drahšia

Eedit : LOL, zo dňa na deň tá grafika (MSI 4830 OC) na alze zdražie pomaly o 500sk ...
Hfero3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 21:03:16
avatar
Zaujímavá karta. Možno si ju kúpim do nového pc a poriadne ju pretaktujem Ale pre tých čo netaktujú by som už odporučil HD 4850, ktorý už nestojí až o toľko viac(900-1000Kč)
m_soldier [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 21:22:17

skoda ze v testu neni take OC verze 9800GT od Gigabyte, ma v zakladu 700/1800 a vykonove je cca o 10% rychlejsi nez referencni. Cena stejna - 3100 vc. DPH na alfacompu, zrovna o vikendu jsem ji daval do sestavy. Jedinou velkou nevyhodou je hlucnej ventilator kterej jede na 2700rpm a ze se tezko shani. Jinak chlazeni perfektni (ucinne) a v GTA4 obdobnej vykon jako HD4850.
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 00:21:52

no toto neni jedina recenzia kde ta karta od msi obstala velmi dobre , doporucujem si precitat aj tuto Odkaz pretoze ju tam testovali aj na frekvenciach 710/1025, co je hlavne vidno aj v COD4 kde ta karta nahanala 4870/GTX260.
To chladenie na nej nevyzera bohvieako ale ma regulaciu otacok , je tiche v idle nepocut proste skvela volba.

Najviac sa mi paci to hodnotenie na Overlockersclub:
"In conclusion, an overclocked R4830 is a cheaper, faster, cooler running version of ATI's 4850. What more could you ask for?"
zapori ziadne! ( zatial jedina 4830 na takejto urovni za takuto cenu)

Skoda len ze relativne malo shopov ju ma v ponuke. Mimochodom v tom linku co som postol ju testovali aj proti tomu gigabytu (myslim ze vysledky toho testu su dost jasne)
unaghy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 08:58:49

Ceny VO na Slovensku (3.2.):
HD4670 = 1900 Sk (Palit), 2200 Sk (Asus); 34-39Sk/1%
9600GT = 2400 Sk (Palit), 2600 Sk (Asus); 41-45Sk/1%
HD4830 = 3200 Sk (MSI,Asus), Palit neponukaju; 41Sk/1%
9800GT = 2950 Sk (Palit), 3800 Sk (Asus); 40-51Sk/1%
HD4850 = 3700 Sk (Palit), 4100 Sk (Asus); 37-41Sk/1%
9800GTX+=4150 SK (Palit), 5500 Sk (Asus), 4650Sk (Gainward)
44-49-58Sk/1%
GTX260 = 7150 Sk (MSI, Asus)
HD4870 = 6550 Sk (Palit), 6750 Sk (Asus)

GTX260, 9500GTX+, 9800GT(Asus), HD4870(Asus) nepripadajú do úvahy. HD4670 vynikajúci do HTPC, ale do hernej zostavy sú vhodnejšie 9600GT, HD4830, 9800GT, HD4850. Mám 24" LCD
1920x1200 takže jediná rozumná voľba do 4000 Sk je Palit HD4850. Chladenie nič moc, huci jak sviňa, ale po zregulovaní na 50% sa dostava na uroven ventilátora CPU. Taktovať ide v pohode, nie zas brutalne, ale za tu cenu a po miernom OC sa mi zda byť lepsia volba ako HD4830 od MSI (aj kvôli vyšším rozlíšeniam).
Mrtvola [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Spotřeba 2009-02-03 11:59:28
avatar
Výkon tohoto čipu/karty již znám z jiných testů, ale co mě velice mile překvapilo je spotřeba. Pokud za tím stojí ono napájení, tak klobouk dolů. Ono 40W je již hmatatelný rpzdíl. Koukal jsem že mají stejně řešenou i HD4850, pokud je tam úspora energie podobná, klobouk dolů. Tím se maže jediný minus (pro mě) u těchto karet.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 12:03:50

Tak tak, po me je jeste jedn minus a to, ze osobne nepreferuji MSI. Ale pokud se jedna o tuto kartu a u HD4850 maji stejne vyresene napajeni, klobou dolu.
Rezen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Flame všeho druhu 2009-02-03 13:47:49

Zdravím všechny.

Myslím. že dotazem "co to ta nVidia prodává" se něco naznačuje. A sice, že nVidia prodává čipy. Dalším výrobcům, kteří je použijí do grafických karet. Stejně jako Apple do svých zařízení. Čili tu je to, co nVidii vydělává. Současná situace je taková, že má navrch AMD/ATI, bez diskuze. Ovšem před časem, kdy nVidia vládla, se uzavíraly smlouvy jak s Applem, tak i s ostatními odběrateli. Pokles se musí ukázat, ovšem až letos, dle všeho. Neboť minimálně grafické karty pro PC budou ovlivněny právě odlivem výrobců od nVidie. Je to přece prosté a dostatečně viditelné. To že se tu hádají "červení a zelení" na tom nic nezmění :-D.

Ad testy: na jedné straně píše DD, že nemá smyslu testovat tam, kde je řádově desítky FPS, na straně druhé pak jsou tu hry, kde přesně takové výsledky v testu mají. Není to protimluv? Neche to ještě vychytat? Co nějaká strategie? Supreme Commander:FA?

A poslední: argument, že ATI "je modernější" přece neobstojí, pokud není podložen důkazem rozdílu. Může mít pokročilejší a modernější design jádra, ale nakonec vše záleží na výkonu, jaký poskytne. A i když je novější, může být stejný nebo i horší. Myslím, že tohle je berlička. Opravdu vyzdvihnout se má management spotřeby, tepelná náročnost a výkon. Ne něco, co v podstatě nerozhoduje, pokud je výkon podobný a zákazníkovi je to jedno.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 18:31:19
avatar
Ty jsi tu novy?? Ze tohle jsme uz rozebirali s DDem Xkrat (vyzdvihovani nepodstatnych veci,naopak pomlouvani veci uzitecnych,mereni low grafik s 8xAA v nehratelnem snimkovani,....)a vysledek vidis a asi se na nem ani nic nezmeni
DD ma ATI rad (on ma rad prej vsechny graficke karty a nepovazuje je pouze za kus hardware ) a podle toho to tu vypada
Killer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 19:21:33
avatar
Chci se zeptat na teploty karty a její hlučnost 2D/3D. Zda-li hned vymenit chladic za Accelero - nesnesl bych hlucnou grafiku v PC...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 21:14:08
avatar
u této grafiky je Accelerro zbytečným luxusem ... hlučnost je na úrovni. Nic strašného, jestli chcete Accelereo, tak doporučím pořídit nějakou hodně levnou HD 4850 a na to si to Accelro pořídit ...
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-04 22:33:38

Tak, tak. MSI není značka, která by měla u grafik problémy s na první pohled poddimenzovaným chlazením. Nebojí se na kartu narvat pořádnej kus klasickýho hliníku s vrtichvostem, ne 1slotové "mixéry" o ničem, jak s oblibou činí např. Sapphire. Líbí se mi na MSI, že grafické karty mají až na výjimky znatelně levnější než konkurence.

Základní desku bych tedy od nich neriskoval, ale grafiku klidně.
Saki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2009-02-05 10:18:48

Ctu DD od zacatku. Delam si nazor ze 4 webu(DD,EH,PCT a SH).
Mam rad vice pohledu na vec,jine pristupy,proto tento web rad navstevuju.
Ovsem ....
Vzdyt co by byl DDw bez "strikeru" a "obcčkařů"
Clovek moc dobre vi,jak je to s tou nezaujatosti,ktere vyrobky jsou vyhodnejsi a kdy ma DD neprijemnou pravdu a kdy uz prehani.Prekvapive na tom je drtiva vetsina ctenaru DDw stejne (sok pro patrioty,co nam ted proboha budou vysvetlovat?) 90% navstevniku tohoto webu uz ho dobre zna a stejne se porad vraci a vraci.

Co je to,co cini tenhle web tak zajimavy ? Kazdeho,kdo to tu navstevuje sem neco tahne.
Nasi patrioti v cele s obc a strikerem zapadaji do teto mozaiky.
Vzdyt uz jsem se nekolikrat pristihl,ze jsem preletl celou diskuzi a cetl jen prispevky od obc a strikera a reakce DD-ho na ne
Je to kolorit,bez urazky,ale kdyz se ctenaru DDw zeptate,kdo je obc nebo ladik, budou jisto jiste vedet,o co de ...

Nebyt treba obc a vseobecne oponentu,kteri se za kazde situace bijou za tu pravdivejsi pravdu,by tento web mel polovicni navstevnost.To je na tom to krasne,to by si meli obe strany uvedomit(a byt k sobe vstricnejsi,kdyz uz pracuji oba dva na stejnem cili ? Jestli to neni cil,tak minimalne to ten efekt ma )

Co timto postem chtel autor rici ? Uz ani nevim,snad jen podotknu,ze se tesim na dalsi clanek a diskuzi pod ni
Sice je vetsina diskusi jak pres kopirak,ale i tak nase hvezdy nesklamou ...
math3z [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-12 20:26:48

Presne túto kartu sledujem už dlhšiu dobu a cenovo mi príde viac než zaujímavá. Oplatí sa podľa vás do zostavy s obyčajným procesorom typu Athlon X2 a AMD 780G čipsetom s integrovanou HD3200 dávať vôbec ešte niečo výkonnejšie? Až taký náruživý hráč nie som, preto maximálne predpokladané rozlíšenie je 1680x1050px avšak aj s akým takým AA alebo filtrovaním textúr. Škrie ma už len fakt, že s vyššie spomínaným čipsetom ju asi do nejakého hybridného módu dvoch grafík zapojím ťažko, takže integrovaná bude musieť byť zablokovaná v BIOS-e. Inak pekná recenzia a hry, ktoré DD vybral pre test sú adekvátne.
mekky.k [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-16 23:41:55

Platí výsledky testu i na 1GB variantu "ATI MSI Radeon HD 4830 OC"? Dík
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-17 00:03:00
avatar
přičti si k celkovým výsledkům 512MB verze tak +2 až 4%
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!