Notebook s desktopovým Intel Core i7 a NVIDIA GTX 280 – nic není nemožné?
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 02 únor 2009
altDobře, není to tak úplně notebook na denní nošení, ale nemusíte k němu dokupovat podvozek. Výkon má ale ultimátní …

 

 

Co všechno se vejde do většího 17" notebooku? Firma EuroCom má odpověď. Šasi je pro tento model speciálně navrženo, bude opravdu velké, z dostupných fotografií je patrné, že základna bude mít dost prostoru třeba pro dvě klávesnice. Přesto je notebook 17" ale s HD rozlišením 1920x1200. A tohle můžete najít uvnitř:

notebook-corei7

  Ano čtete správně - Core i7, X58 a NVIDIA GTX 280 s GDDR5 RAM! Nechybí možnost osadit až 4 pevné disky včetně možnosti RAID pole, 8GB DDR3 paměti je pak standard. Rozměry notebooku jsou 397x298x51-60 mm a váha 5,4kg bez baterie. Ta samotná má 12 článků a 6600mAh. Jak dlouho to na ni vydrží jet, se výrobce nezmiňuje, osobně bych si ale nedělal iluze, že stihnete alespoň průměrný film. Docela by mě zajímalo i řešení chlazení, které bude v plné zátěži použitého HW rozpálené do běla. Abych nezapomněl, tak datum uvedení na trh je květen 2009 a cena bude začínat kolem 5500 dolarů (145 000 korun včetně DPH). Pokud tedy zrovna přemýšlíte, na co si vzít novou hypotéku či leasing, tak za cenu slušného ojetého automobilu můžete mít tenhle stroj. Nějaké tipy na to, jak přesvědčit šéfa nebo rodiče, že tenhle nový mobilní počítač opravdu potřebujete ... ?

Zdroj: Fudzilla

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 20:26:47
avatar
cooooooooooooooooooooooooooooooooooll
loooooooooooooooooooooooooooooooooool

jeste by mne zajimalo jak velky to ma zdroj
add tak se mi zda ze to ma jen 2 pametove sloty co je u i7 s trikanalovym radicem skoda

(for DD) Kdy bude recenze??
Alhan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :-D 2009-02-02 20:49:06
avatar
HH , ano DD, kdy plánujete recenzi?
spaisee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 22:17:23

Nevím, jak velký, ale četl jsem cosi o tom, že to bude 220W macek.. Takže to podle mě bude pořádné hovádko, možná i aktivně chlazené.
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 22:34:29
avatar
určitě aktivně chlazené
Pindra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 02:23:55
avatar
...a vážit bude 6 kilo

Spolu s vahou notebooku to vidim na pořádný trakař jako součást příslušenství
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 09:37:02

Vahove to je "military" verze(pro neznale, plna polni je cca 20kg)....
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 18:42:33
avatar
Omyl....plna polni ma hodne pres 30kg...
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 20:43:31
avatar
no GTX280 s GDDR5, to ma ozaj pobavilo
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 08:33:17
avatar
Taktez se bavim. IMHO je to nesmysl/sotkova prace, pametovy radic pro QDR pameti (GDDR5) je uplne jiny nez pro DDR (GDDR2,3,4).
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 09:39:57
avatar
technicky je to nepravdepodobne realizovat (zasah do jadra by vysiel pekne draho a bol by zbytocny), nVidia pouziva Crossbar este z dob GeForce 4MX, na pouzitie GDDR5 by musela prekopat koplet cely radic, a naviac nasadenie GDDR5 pri 512bit straca opodstatnenie , nakolko ta karta by mala tak sialenu priepustnost, ze by ju GT200 jednoducho z 50% nevyuzilo ...

a posledna vec, ked uz DDR5 , aj ked tomu neverim, tek preco na stare 65nm jadro ?
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 11:47:53
avatar
Nevím proč to tam píší, ale je to tam. Předtím je ale také GDDR3, což je odpovídající. To GDDR5 má asi jen nalákat ;)
julo9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 21:01:18

a dobre su aj tie 3x500GB disky haha a ta cena je dobra a v cene je batoh na chrbat lebo pri noseni na ramene riskujete trvalu deformaciu a zabudli dodat ze oproti stolnemu pc to bude mat 2xmensi vykon a 3az5xvyssiu cenu
Hfero3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 21:17:58
avatar
No skôr to bude pre tých, ktorým vyhovuje mať na stole namiesto klasického PC notebook, ale ako klasický notebook to by ku to museli pribaliť ešte aj nejaký generátor a Nvidia gtx 280 s GDDR5 RAM
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 21:22:18
avatar
luxusni hracicka!!!
h0n24 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 21:23:40
avatar
Inu, věcička toť krásná... Jen by mě zajímalo, kdo takové věci kupuje. Notebook jako stolní počítač? (To už spíš jako topení) A těch 6 kg se pronese i těch 10 metrů z domu do auta, z auta do kanceláře.

Výhodu tedy vidím jen na lan party movitějších. Jinak ne.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 22:26:52
avatar
možná špatně vidím.. ale tam není psáno GTX280 s GDDR5 ale G280 s GDDR5... já myslel že aktuální jádro je G200 a připravuje se G218, 216 atd a pak G300... G280 je trochu divné... leda by věděli něco ...navíc v textu níže píšou zase 9800GTX.. podivné..a hned vedle toho quadro FX3700 a to je zase úplně jiná karta, která nemá pokud vím vůbec notebookovou specifikaci...
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 14:42:39

Předtím tam je napsáno Video Architektuje/Chipset.
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 22:41:47
avatar
Proboha proč? Zas jednou prznění jednoho segmentu, tedy pokud to není apríl, čemuž by silně napovídaly ty grafiky. G280 s DDR5 je opravdu velmi zajímavý paskvil. Ale pokud je to pravda, notes s hmotností 6kg a spotřebou 220W? To už vážně nikdo není normální?
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 13:10:51
avatar
Asi tak ako hovoríš...toto by som už notebookom rozhodne nenazval - toto notebook rozhodne nie je, ale iba jeho ozrutná napodobenina, ktorá sa tak snaží tváriť
Pesticid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 22:45:00

Môj ty Boh... jeden by skapal a asi to budem ja...ak to teda nebude ten n-book od tepla...kks taký yb som chcel, ale asi by ma dorazila tá cena čooo???
A tá spotreba...to musíš mať v sieti na dve zástrčky
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 23:01:06

????

nechapem, co sa vam zas nepaci .... alebo zeby to bolo preto, ze je to intel a nVidia ???

pri notebookoch citam (z komentarov) napr. na intel IPG ze je to shit a ze to nezvladne ziadnu hru.. kazdy "skemra" po nejakej IGP od ATI.. teraz, ked sa predstavil "notebok" s najvykonnejsou konfiguraciou, ktoru osadili do "notebooku" - core i7 + nVidia - kazdy krici pomoooc - to nechceme !!!

toto uz podla mna nie je notebook ale maly prenosny "stolovy pocitac"... od notebooku - aky ho poznam ja (cize hlavne lahky, prenosny, maly a usporny) to ma sakra daleko...
Level5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 00:08:01
avatar
Souhlasím s tebou v tom že notebook nemusí být výkonný ale stejně tak i souhlasím s tím že Intel grafiky nejsou nic moc, rodiče mají v notebooku HD3200 a ta je myslím si plně dostačující, případně pak třeba HD3400 a vyšší, ale tohle? To už je opravdu extrém. Proto bych být tebou neodsuzoval ty co chtějí silnější grafiku v notebooku, je totiž rozdíl mezi přiměřeně silnou grafickou kartou (například HD3xxx řada) a naprostou blbostí která v notebooku nemá využití (například tento notebook).
urban.novak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pamět 2009-02-02 23:30:12

Koukám nějak to nepořešili s pamětí. Do takového stroje by se slušelo alespoň 12, nebo lépe 24 GB RAM.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 13:07:26
avatar
No tak neviem čo ty doma používaš(že ti je 8GB málo), ale popravde mám doma minimálne raz tak výkonný desktop(+64bit Vista Ultimate), jak tento noťas a zriedka kedy sa mi stane, že mi nestačí 4GB a keď si to rozšírim na 8GB, tak to už vonkoncom nevyužijem a ty by si chcel 12, či 24GB Okrem toho by sa možno dalo doňho dať i 2*8GB, ale to by si už dával asi iba šialenec a 8GB ramky ešte hádam ani nie sú dostupné a pochopiteľne preto, že nie sú ani potrebné
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 16:07:22
avatar
narazel asi na to ze X58 podporuje tri-channel...
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 17:05:58
avatar
To si nemyslím, ale snáď nám sám povie ako to myslel..
Flamik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 03:07:29

Odhaduji výdrž na baterky max. 20 minut, v zátěži 5.

(Hmm, to je vlastně jako můj záložní zdroj ...)
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 13:01:06
avatar
Je dosť možné, že si sa príliš od reality nevzdialil
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 09:49:26

A nemělo to monstrum byt vydáno 1 dubna náhodou? Myslím, že jde o vtip.
Flyee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 10:33:16

I7 v desktopu pokud se nepletu v idle žrala pár wattů, takže při 2D si myslím, že to se spotřebou nebude tak hrozný, otázka je jak na tom bude ta GTX280 se spotřebou, ale když se obojí vhodně upravý, sníží se takty tak by to němělo byt až tak hrozný. Vždyt herní notebooky mají i SLI a fungují a jeden film stihnou. A to GDDR5 není jen pro quadro FX3700?
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 12:51:27
avatar
Jo ale SLI nefunguje na baterky - pri noťasoch, ktoré majú dve grafiky sa tá druhá vypne keď to ide na batérie, takže to nie je vhodné prirovnanie.
Flyee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 14:12:21

Však ano. Tohle taky nepojede na baterky na max. Je pravda že když notebooky mají výkonej hardware tak vydrží míň, ale zase si myslím že při dobré optimalizaci tenhle notas by jeden film na baterky dal. Stejně tak jak notebooky se SLI, taky na baterky nejedou naplno-vypínají SLI. Dobrý by ale bylo kdyby tenhle notebook měl ještě jednu GK integrovanou a dalo by se přepínat, to by pak už bylo uplně v pohodě.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 14:41:01
avatar
No ja si myslím, že by bolo v pohode, keby boli iba také notebooky, ktoré v pohode vydržia v záťaži aspoň 8hodín. Takéto výkonnejšie by ani nemali byť, pokiaľ v dnešnej dobe nie sú dostatočne výkonné batérie.

Predstav si, že by si išiel niekam na chatu, povedzme na tri dni, kde by nebola elektrina a celé tie tri dni by ti notebook vydržal...tak si predstavujem budúcnosť v notebookoch, že sa výdrž bude stále zväčšovať a nie zmenšovať. Notebook sa nemá hnať za výkonom(stačí "primeraný" výkon), na to máme klasické domáce PC, ale notebook sa má hnať za výdržou! To je môj názor

Ohľadom IGP - to by samozrejme tomuto noťasu pomohlo, no i tak to nespraví zázraky pri tak veľkom a žravom noťasi.
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 10:37:25
avatar
Pěknej notes, ale prachy fakt nes*ru, Spíš bych ale uvítal něco s výkonou ATInou, spíš by mě zajímalo jak dlouho tohle 5,5 kilový monstrum vydrží v provozu bez elektriky, ten zdroj k tomu asi taky nebude kapesní., ale jinak dobrá mašina pro to ho kdo na to má.
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 12:03:39
avatar
Už se těším, jak si v létě zapařím uprostřed lesa třeba Crysis na full!!! Jenom doufám, že ho nezapálím (ten les)?!?
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 13:11:36
avatar
Jo ale pokiaľ si nedotiahneš vlastný zdroj(napr. auto naplnené nejakými megabatériami), tak si v tom Crysise zahráš tak jednu misiu a to sa tiež príliš nebudeš môcť rozptylovať prostredím, aby si to stihol tú jednu misiu prejsť

Btw obávam sa, že s príliš nízkymi taktami(aké tá mobilná G280 bude asi mať) nebude možné si zahrať nenažraného Crysisa na full ani bez AA. A vlastne pri tom rozlíšení, čo má ten noťas už vôbec, takže sa budeš musieť uspokojiť s High detailami
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 12:39:11

Jak dosáhnete na X58 8GB pamětí? 6 nebo 12 bych bral, ale 8? Tohle je pitomost celý
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 12:59:52
avatar
Nejak som ťa nepochopil - 2*4GB=8GB. Čo je na tom divné??? Asi ti nedošlo, že tá mobilná X58 má iba dvojkanálové pamäte
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 13:04:07

Asi to, ze i7 ma trikanalovy radic, takze to ze mu das dual channel memory tomu moc nepomuze.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 14:36:05
avatar
No jasne, že to tomu nepomôže, ale bohužiaľ pre notebook spravili i7 s dual channelom, boužiaľ.
Arg skôr práve asi nepochopil to, že je to dual channel, teda si myslel, že to je tripl, no poskladaný do 8GB
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 12:49:17
avatar
Jo, tak keď nebudem vedieť čo z peniazmi a budem chcieť náhradu za normálne PC, tak si takéto niečo kúpim. Otec má tiež dosť veľký noťas(17") a prenáša ho tak maximálne po dome. Každopádne takýto noťas je úplný nezmysel - noťas má vydržať čo najviac a nie čo najmenej. Ak by som chcel niečo podobne výkonné, tak už si poskladám prenosné tzv. LAN PC a za minimálnu cenu(oproti tomuto monštru), no napriek tomu s väčším výkonom a komfortom.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!