IT NEWS – přehled novinek a událostí
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 08 únor 2009
altUdělejme si čas na malé ohlednutí ohledně dění za uplynulý týden v IT.

 

 

 

 

  • IT NEWS - přehled novinek a událostí

   Udělejme si čas na malé ohlednutí ohledně dění za uplynulý týden v IT.

    Krize nekrize, kola IT se otáčejí dál, i když je pravda, že důsledky krize se začínají projevovat stále silněji. Není dne, abychom neslyšeli novinky o tom, jak se téměř všechny firmy dostávají do ohromných ztrát a propouštějí tisíce zaměstnanců. Krizi pocítíme všichni a všude, nicméně se zpožděním, ale o to rychleji důsledky nastoupí. Bohužel to zatím nevypadá, že správný recept na krizi někdo objevil. Prosazovaná rychlá řešení se většinou vyznačují jediným ...

  ... snahou zaplavit trh penězi, opět nastartovat nezdravý business a koloběch zbytečného spotřebovávání. Zadlužení budoucích generací. Zkrátka a dobře řešení je to špatné a je jen otázkou času, kdy v návaznosti na podobná řešení přijde krize mnohem hlubší. Je ale pravda, že když dnes mluvíme o krizi, není to přesné vyjádření stavu. Zatím totiž o krizi nejde, jde jen o pokles poptávky a zastavení růstu, možná lehkou recesi. S finanční krizí, která zasáhla například USA ve dvacátých letech 20. Století, se to nedá zdaleka srovnat. Zatím .... V současnosti neukazuje nic na to, že si svět sáhl na dno a že se situace rapidně nezhorší, vzhledem ke snaze hasit finanční požár benzínem (dalšími penězi na podporu spotřeby), bude dle mého názoru všechno ještě horší ... Věnujme se nyní událostem minulého týdne, o kterých jsme informovali ...

 

 

 

 

 

  • Pondělí

  Současná světová situace ovlivňuje plány výrobců a tak je součástí mnoha zpráv. Hospodářská krize je ale také příležitostí - Finanční krize je šancí pro Open Source

  Například pro platformu Linux a obecně Open Source. Mnoho států i společností hledá úspory a přechod na Open Source se zdá být dobrou a finančně přínosnou věcí, jak již někteří zjistili. Bude zajímavé sledovat, zda bude současná situace znamenat žádoucí oslabení pozic Microsoftu.

   Hospodářská situace ovlivňuje i plány výrobců ohledně uvádění novinek - Nové procesory i grafické karty - zpoždění a změny plánů

    Pokud jste slyšeli o nějakých dřívějších plánech a termínech příchodu novinek, pak vám musím bohužel sdělit, že tyto plány již neplatí. Snížená poptávka okamžitě způsobila přeplnění skladů a tedy i problémy výrobců, kteří museli snížit výrobu. Výrobci tedy nemohou uvést nové produkty, dokud jsou staré produkty na skladech a je otázka, kdy se sklady vyprázdní.

  Naštěstí úplné zastavení vydávání novinek nehrozí. Pokud máte pocit, že váš notebook je slabý a nevýkonný, je zde řešení - Notebook s desktopovým Intel Core i7 a NVIDIA GTX 280 - nic není nemožné? 

   Notebook postavený na platformě Corei7 a X58, může být vybaven hned čtveřicí disků. Parametry supervýkonného desktopu v 17" větším notebooku. Samozřejmě celá věc má háček jménem spotřeba a cena.

  • Úterý

    Indie vzbudila pozornost svým plánem vyrábět a prodávat notebook za 10 dolarů - Nový notebook za 10 dolarů (260 korun)! Je to vůbec možné?

  První model měl být již představen, ale ke všeobecnému nepřekvapení k žádnému představení nedošlo. Není se čemu divit. Nikdo si neumí představit, jak je možné dosáhnout 10 dolarové ceny notebooku, když 10 dolarů nestačí ani na 2GB RAM, co má notebook mít.

   V současné době chodí i řada čísel ohledně prodejů v různých segmentech trhu - Prodeje CPU klesají - úspěšný Intel ATOM, Core i7 se ale moc neprodává 

  Společnosti Intel klesl zisk o 90%. Důvodem je pokles průměrné ceny prodaného procesorů a výrazný pokles prodejů dražších CPU. Naopak úspěch slaví extrémně levný ATOM, ze kterého ovšem samotný Intel nemá vůbec radost. Naopak známí a hojně diskutovaný Core i7 není příliš hojně prodávaným zbožím a v současnosti zabírá necelé 1% výroby Intelu.

  Ačkoli nejsme velký profesionální magazín, snažíme se pravidelně přinášet zajímavé testy - Speciální ASUS Matrix série grafik na DDWorld - preview

   Malou ochutnávku toho, co pro vás chystáme, jsme vám v týdnu nabídli. Pokud máte zájem o velice zajímavé edice grafických karet, pak pro vás máme pár zajímavých informací.  

Podívejme se na další novinky ...

 

 

 

 

  • Středa

  Některé firmy si krizi způsobují svých chováním a strategií sami - EA vykázala obrovskou ztrátu - propouští a odkládá hry

  Dnes už víme, že EA se zdá být ztracený případ a víceméně se těšíme, až EA padne a ty tituly, které za něco stály, si rozeberou studia, které jsou schopni vyprodukovat skutečně kvalitní tituly, které stojí za náš čas i peníze.

  Potvrzené je již přejmenovávání grafických karet NVIDIA - NVIDIA GTS 250 a GTS 240 alias 9800GTX+ a 9800GT - marketing wins! 

  Skoro tři roky starý model ponese už třetí nové jméno. Pro zákazníky žádný přínos.  Sjednotit názvosloví NVIDIA mohla klidně při vydání GF10 a GT300. V této době je to jen účinný marketing prodat starý krám pod novým názvem, zmatením zákazníků. Už vidím nadšeného zákazníka, který si místo (8800GT) 9800GT ponese nadšeně domu GTS 240 s nadšením, jakou novinku získal. Jaké bude jeho překvapení, když mu nějaký kamarád ukáže dva a půl roku starou 8800GT se stejnou vizáží i výkonem.

S nadšením už ale vyhlížíme nové 40nm grafiky - Nové 40nm grafické karty ATI a NVIDIA až květnu a červnu

  Pomalu ale jistě se upřesňují plány s vydáním nových 40nm grafik ATI i NVIDIA. Máme přibližnou představu o tom, jak budou první modely vypadat a kdy se jich zhruba dočkáme.

Zajímavou platformou se zdá být NVIDIA ION - Testy NVIDIA ION - vyzyvatel ale také rukojmí Intel ATOM

  Nicméně podle prvních testů, které jsou k dispozici, se vzhledem k často dvojnásobné ceně než stojí čistě platforma Intel ATOM, vkrádá otázka, k čemu je NVIDIA ION vůbec dobrý. Jeho cena totiž zasahuje do segmentů běžných počítačů s podstatně vyšším výkonem.

 

  • Čtvrtek

  Jako vtip působí údajné přejmenování grafik ATI Radeon s jádry RV6xx- ATI Radeon HD 3000 jako HD 4000? Nesmyslné přejmenování?

    Zpráva se zdá být skutečně špatným vtipem, jelikož se přejmenování grafik má týkat dávno neaktuálních modelů, které nejsou skoro rok na trhu. Víceméně se tak pravděpodobně jedná o chybu a jsem si na 99,999% jistí, že se podobné grafiky nikdy na běžném trhu neobjeví.  Docela dost vás si podle ankety v tomto článku myslí, že přejmenování starých grafik ATI je tajnou zbraní proti přejmenovaným NVIDIA GF9  :).

  Pokud máte rádi statistiky a přesná čísla, je tu zpřesnění vývoje na trhu s CPU - Přesná čísla vývoje na CPU trhu - AMD vs Intel

    Pokles jak prodejů, tak příjmů. To je realita procesorů AMD i Intel. Výhledy jsou takové, že situace zdaleka není tak špatná, jako se očekává v dalších kvartálech. Výsledek ankety o tom, zda si myslíte, že je na trhu s CPU skutečná konkurence, je také zajímavé ...  

  Opět se objevily informace o tom, že Intel se dostane do konzolí - Intel vystrnadil NVIDIA ze segmentu herních konzolí? PS4 s Larrabee?

  Projekt společnosti Intel, larrabee, stále vzbuzuje diskuse. Pravděpodobně se totiž tento grafický produkt objeví v nové konzoli SONY PS4 a z konzolového trhu tak vystrnadí společnost NVIDIA. Nicméně informace jsou to zatím zcela nepotvrzené. Je však pravdou, že SONY se právě v tomto roce bude muset rozhodnout, jak bude PS4 vypadat a jakým směrem se bude vyvíjet. Podle většiny odhadů se právě ke společnosti Intel, jako dodavatele grafického systému pro konzoli PS4, přiklání většina pozorovatelů. NVIDIA však není ze hry a na oficiální potvrzení toho jak to bude, si budeme muset počkat, až co SONY ohledně své budoucnosti vymyslí. Je zajímavé, že velká část vás si myslí, že v konzoli PS4 bude mít čip ATI ...   

 

  • Pátek

  Krize nekrize, prodeje počítačů v ČR byly rekordní - Nejprodávanější značkou PC v ČR i SK je HP - prodeje PC v ČR rekordní

  Pozoruhodný úspěch zaznamenala společnost HP, která se stala jedničkou na českém i slovenském trhu a to jak v prodeji desktopů, tak notebooku. Poprvé se také v ČR prodalo více notebooků než desktopů ...

S příchodem nového operačního systému Windows 7 nás zajímají jeho ceny - Windows 7 - verze a jejich ceny

  Pokud bychom měli věřit prvním informacím, tak ceny nových Windows nebudou vůbec, ale vůbec pěkné. Snad nebude tak zle. Zajímavá anketa v tomto článku také prozradila, kolik si představujete, že by měl OS stát ...  

   Pokud si myslíte, že máte grafiku s velkým chlazení, tak se podívejte na toto - Galaxy GeForce GTX 260 (55nm) s obrovským chladičem

  Svou vlastní edici s ohromným čtyř slotovým chladičem chystá Galaxy. Nevýhodou bude rozhodně cena, výhodou ale možnost zvýšit takty grafiky vysoko nad referenční a zvýšit tak výkon přibližně až o 15-20%.

  V minulém týdnu nás také potěšil Intel snížením ceny svých SSD - Intel snížil ceny SSD o 34% - stále je to ale drahá sranda

  Nicméně i po 34% snížení ceny, což je opravdu hodně tisíc u SSD disků, zůstává cena rychlých SSD velmi vysoká. K tomu, kolik by SSD disk měl stát, abyste se o něj zajímali, jste se také mohli vyjádřit.

 Tak to byl týden s nejzajímavějšími novinkami a samozřejmě se na další aktuality a novinky podíváme i celý další týden.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-08 19:47:54
avatar
Zajímavý úvod o té krizi, ale jak jinak by sis DD představoval cestu ven? Já myslel, že současná ekonomika je založená právě na spotřebě, tudíž tu je nutno zvýšit, aby se zase nastartoval nějaký růst... Ačkoli souhlasím s názorem, že by to nemělo být za cenu zadlužování.
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-08 21:48:19
avatar
jenže tím, že do toho nacpeš peníze způsobíš jen odklad kolapsu a jeho následné zhoršení. Je to jako vyříznout 90% nádoru. Sice to vypadá, že je vše ok, ale za rok jsi znovu na smrtelný posteli, protože to co jsi nechal v těle se znova rozbujelo... tohle je systémová chyba, teda aspoň prvopočátek, pád bank. To je třeba vyřešit, jinak se bude pořád jen záplatovat "virtuálníma" penězma a nakonec se zhroutí komplet všechno. Protože těch 44 bilionů co do krize už vlády nacpaly rozhodně nejsou klasický peníze...
Jorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-08 22:10:29

Co to je "klasické peníze"? Tenhle termín jsem za svých studií ekonomie neslyšel...
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 00:11:15
avatar
díky bohu nejsem ekonom, takže se nemusím řídit vašimy pravidly ale bylo tím myšleno že to jsou peníze které se prostě někde přesunou z účtu na účet, ale fyzicky neexistujou... přijde mi, že všichni si všude takhle půjčujou jak se jim zlíbí, ale kde se ty peníze vezmou už nikdo moc neřeší
unaghy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 08:22:56

Emisia peňazí a množstvo peňazí na trhu je ovládaná centrálnymi bankami. Robia to na trhovom princípe - v prípade veľkej ponuky/dopytu peniaze "kúpia" od bánk alebo im "požičajú" (dajú k dispozícii). Týmto regulujú množstvo peňazí na trhu. V prípade, že by boli emitované (vyrobené) ďalšie peniaze (7-8 miestne sumy) spôsobilo by to v konečnom dôsledku infláciu a pokles ich hodnoty (100 Eur by stratilo svoju kúpnu silu a na ten istý nákup by bolo potreba napr. 150 Eur). Je tu silná závislosť medzi viacerými faktormi, takže nie je to také jednoduché ako sa zdá...
Jorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 12:13:43

Jak by měli fyzicky existovat? Jako hotovost? Dyk hotovost je bez účtů několik tun barevnýho papíru. Nebo ve zlatě? Taky blbost. Peníze = úvěr.

unaghy: není pravda. Teda je, a není. :-) Centrální banka naprosto přesně (ok, zhruba přesně)kontroluje množství hotovosti v oběhu (i když třeba americký banky de facto ne - schválně kolik hotovostních dollarů obíhá mimo území USA?). Peníze emitují komerční banky na základě tzv. multiplikace peněz. Kdyby měl někdo zájem, mohu zaslat k přečtení svou absolventskou práci na téma Měnová politika centrální banky, kde se v úvodu docela podrobně zabývám definicí a problematikou peněz jako takových a taktéž tam vysvětluji proces úvěrové multiplikace peněz.
ochab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Klasicke bankovky 2009-02-09 13:54:05

Klasicke bankovky su bankovky komercnych bank kryte zmenkami. Takto to bolo do vzniku Centralnych bank. Kedze peniaze uz nie su kryte zlatom, su to v podstate bezcenne papiere, za ktore sa zarucili banky. Nie su nicim kryte.
CB pozicia komercnej banke peniaze za urok. Ta da povinne urcene percento do rezerv, napr. 10%, a ostatne jej ostavaju na obchodovanie. Kedze staci urcite percento ako rucenie, napr 10% tak ak si pozicia 100 milionov, 10 milionov necha ako povinnu rezervu. Pozicia 900 milionov, ktore kryje tymi pozicamyni peniazmi 90 milionov. Takze cuduj sa svete zo 100 milionov je 900 milionov v obehu. Tak nejak by to malo byt ak si to dobre pamatam.
Jorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 14:45:57

Jo, zhruba tak to je, jen že těch 10 % není z toho, co si banky půjčí od CB, ale z vkladů lidí.
Jorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-08 22:06:20

Já žiju také v tom dojmu, DD je zřejmě více "nalevo".

Nuže milý DD, dám ti malý příklad. My všichni tvoji čtenáři a dalo by se říci fanoušci, "spotřebováváme" tvůj web tím, že na něj chodíme, čteme ho a diskutujeme. V momentě, kdy si valná část z nás nebude moci dovolit tvůj web spotřebovávat, budeš si ho moci tak leda strčit za klobouk. Bye-bye příjmům z reklamy založeným na návštěvnosti webu. Zkrátka budeš moci tak leda "zabalit krám". Teď to trochu nadnesu a budu předpokládat, že tě tento web živí (myslím, že tomu tak není, ale položme to jako předpoklad). Přijdeš tedy o živobytí a jelikož jsme tě předtím podporovali hojně, chtěl sis koupit novou Škodu Octavia. Jelikož si ale přišel o živobytí, nekoupíš si jí. Ve stejné situaci bude i spousta dalších lidí, a proto automobilka Škoda bude také moci "zabalit krám", propustí spousty lidí a ti zase omezí spotřebu, čímž další lidé přijdou o práci, atd.

Jasně, toto moje povídání je hodně nadnesené a zjednodušené, ale zhruba tak nějak to funguje. Čili není spotřeba --> jsme všichni nahraní.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-08 22:18:30
avatar
1. DD je napravo lehce od středu

2. DD proti spotřebovávání jako takovém nic nemá, jenže mělo by mít smysl - tedy jen to co skutečně potřebuji a za tolik kolik skutečně potřebuji ... to by mělo umožnit přežít i našemu webu ;)
Jorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 11:19:44

A jak rozlišíš, co opravdu potřebuješ a co ne? Ad absurdum opravdu potřebuješ jen jídlo, pití a střechu nad hlavou.

A za kolik, kolik potřebuješ... Jako rozumnej přístup to je, ale... Vem si, že nejvíc zadlužení jsou lidi s nízkými příjmy. No pochopitelně. Taky chtějí mít novej mobil, taky chtěj novou LCD televizi. A existuje dokonce i dost velká skupina lidí, kteří jsou zadlužení i kvůli dosti potřebným věcem typu pračka a lednička.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-08 22:52:14
avatar
Ja s honzou souhlasim. Pro to aby spotreba pokracovala jako pred krizi by nekdo musel stale pujcovat tuny penez lidem kteri je nejsdou schopny splacet - to neni rozumny reseni.

Ted kdyz se eliminovalo pujcovani lidem u kterych je riziko ze by to nemuseli byt schopni splacet tak klesla spotreba coz zase zpusobylo propousteni a to zase zpusobilo to ze lidi utracej min aby meli nejake penize pro pripad ze by taky prisli o praci atd. atd. - uprimne pochybuju ze tahle krize skonci letos - muj odhad je konec 2010.
Jorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 11:22:54

No jo, ale teď si vem, že jsi nějaká úvěrová společnost. Půjčuješ lidem peníze. Těm, co na to mají. Fajn, nějakou dobu to tak funguje, ale pak už všichni lidi, co si podle tvých kritérií mohou dovolit půjčku (hypotéku), už tuto mají. Co budeš dělat? Zabalíš to? Tak halt polevíš kritéria. Už nebudeš požadovat zaměstnavatelm potvrzený doklad o mzdě, bude ti stačit čestné prohlášení klienta (např.). A kšeft jede dál.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 11:46:53
avatar
jo a pak se nediv ze zkrachujes....
Jorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 12:21:43

Nezkrachuješ. Proč bys krachoval? Tak většinu portfolia máš zdravýho, pár problémovejch úvěrů je halt riziko povolání, s kterým, pokud nejsi blb, dopředu počítáš.
nnevimm. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-08 23:44:03

Ale jak jinak by jsi chtěl vzít peníze pro nastartování ekonomiky naž dalším zadlužením?
Představuješ si to moc jednoduše. Cesta dalšího nalití peněz do systému není řešení. V první řadě by se měly napravit zásadní problémy, které takovéto krize způsobují a to zasahování státu do "svobodného trhu" a státní protekcionizmus. Právě regulace finančního trhu v USA státem způsobila ten obrovský produkční a technologický boom. Trh sice na chvíly obrovsky rostl ale pak přišel pád, protože to byl růst nenormální a uměle vyvolaný (to co kolem sebe pořád slýchám, že to je normální hospodářský cyklus je samozřejmě nesmysl. Žádný hospodářský cyklus ve svobodné ekonomice není a nikdy nebyl). To samé by přišlo(a přijde) s dalším nalitím nekrytých, neexistujících peněz do systému. Krátkodobé zlepšení, a pád. Aby se přešlo takovým krizím, měly by se především minimalizovat státní zásahy do ekonomiky.
Jorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 11:26:02

"ádný hospodářský cyklus ve svobodné ekonomice není a nikdy nebyl" - tak o tom sepiš knihu, rád si jí přečtu.

"To samé by přišlo(a přijde) s dalším nalitím nekrytých, neexistujících peněz do systému." nekrytý peníze neexistujou. Všechny peníze v současný době jsou kryty dluhem. Máš v peněžence kilo? A co ta bankovka řiká? Ta řiká, že ti stát dluží kilo.

"Aby se přešlo takovým krizím, měly by se především minimalizovat státní zásahy do ekonomiky." - to je hezká myšlenka, ale v momentě, kdy to uděláš, ti stoupne cena elektriky na stonásobek. Nelíbí se ti to? Tak žij bez elektriky nebo si postav na dvorku reaktor.
miki75 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-08 19:53:29
avatar
KRiza. Carovne slovo a kazdy trpi ale prekvapivo USA s toho tazi. Pozri na kurz dolara
Jorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-08 22:07:38

Milý bratře slováku - on vám dollar posiluje i proti tomu vašemu EURu? Já spíš měl za to, že ta naše česká koruna oslabuje. Což mimochodem neříká nic jiného než to, že je zájem na tom mít slabou korunu (pro podporu exportu).
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-08 20:04:11
avatar
Taky si někdy řikam, že krize skončí v okamžiku, kdy se o ní přestane psát a mluvit.
Jorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-08 22:08:33

Velká pravda. Spousta lidí omezuje svou spotřebu (tedy klíčový faktor tržní ekonomiky) právě z obav z krize, čímž de facto onu krizi způsobují.
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-08 20:35:06
avatar
Pokiaľ sa budú umelo vytvárať zisky(veľký rabat) ktoré nie sú podložené reálnou prácou za ktorú dostali robotníci dobre zaplatené, tak tí robotníci nebudú schopný kupovať vlastné výrobky(auto,CPU)a kríza pokračuje. Nenažranosť obchodníkov a tlačenie výrobných nákladov čo najnižšie aby boli veľké zisky spôsobujú túto situáciu.
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-08 21:19:25
avatar
Když už, tak si to trh zreguluje sám. Jakmile se něčeho prodává málo, prostě to cenou musí eventuélně klesnout, jinak by šel výrobce do kytek. Samozřejmě je to zjednodušený model, většina výrobců má vícero výrobků atd.
Tohle je problém skoro jenom monopolů případně kartelů. A proti tomu zasahuje stát. Respektive by měl, viz náš zlatý ČEZ.
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Krize 2009-02-08 21:58:12
avatar
Cela krize je na dve veci!!!!akorat se kvuli tomu dockame pozdeji novych CPU a graf.karet!!!
weir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 06:59:31
avatar
Odkládání nových cpu a gpu mi ani tak nevadí, vždyť stejně nevycházejí žádné extra náročné hry (kromě gta 4, crysis a pár dalších), já mám svojí GT240 na 19 palcovém monitoru a pořád si zahraju nové hry na high. Chtěl jsem si sice koupit radeona 4870, ale pak jsem si uvědomil že to není vůbec potřeba.
DeathMaster [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 11:33:34

Nevím kolikátý budu, ale musím tento přehled velice pochválit! Moc se mi líbí takto přehledně předhozené informace JEN TAK DÁL!
nnevimm. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 13:18:12

Hospod
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 17:27:24

Právě že s finanční krizí 20.let 20.století se to srovnat dá. Naše krize je teprve na začátku. Vždycky je růst, pokles růstu, stagnace, jemný propad, a teprv prudký propad. Nikdy se prudký růst nezmění v prudký propad (pominuli kolísání akcií na burze), reálná ekonomika- to jak lidé nakupují a prodávání, se tak překotně nikdy nevyvíjí.
A krom toho celkový pokles tu už je. Pokud naše ekonomika podle politiků pouze stagnuje, jak je tedy možné, že koruna má nyní o třetinu nižší hodnotu oproti srpnu 2008 a dolaru? Copak může koruna klesat jen tak, bez ohledu na u nás působící firmy? Jistě že nemůže!!! Nebo snad chtějí tvrdit, že mi stagnujeme, a ekonomika v USA tak šíleně rychle roste?
Drewitz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 21:00:59

Jestli můžu i já se svojí polívčičkou... Já přirovnávám peníze k práci. Můj děda a babička, když se chtěli najíst a chtěli bydlet ( základní životní potřeby ) pracovali u sedláka 6 dní v týdnu. Přišli od sedláka a pracovali na vlastním poli. Když si pořídili nějakou věc, napadá mě třeba z pozdější doby škoda 120. Do dneška to auto jezdí. Celej život žijí šetrně a snaží se se vším šetřit, protože ví jak vypadá nouze. Plyne z toho že dřív aby bylo trochu peněz, bylo zapotřebí hodně práce. Dnes... Spousta lidí nepracuje, spousta pracuje jen trochu a chceme všichni za to málo práce hodně muziky... Naprosto souhlasím s DD že sypání peněz do bezedné jámy je jen oddálení nevyhnutelného.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!