ASUS MATRIX ROG Series: GF 9800GT, ATI HD 4850 a ATI HD 4870 – trojice exkluzivních grafik v testu
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Monday, 23 February 2009
alt

 

 

ASUS MATRIX ROG Series:

GF 9800GT, ATI HD 4850 a ATI HD 4870 – trojice exkluzivních grafik v testu

Nabídka grafických karet je velice bohatá. Postupem času se od mnoha výrobců dočkáme kromě klasických referenčních modelů jednotlivých grafických karet, i uvedení vylepšených vlastních modelů s vlastním exkluzivním návrhem. Takovými modely jsou i grafické karty řady Matrix společnosti ASUS. Dnes se podíváme na to, co nám tyto modely nabízejí …
  • ASUS Matrix …

Do této série dnes patří už tři grafické modely a pravděpodobně se do ní zařadí i další. Pro tuto chvíli nás ale zajímají tři existující, a všechny si dnes představíme. Jsou jimi ASUS Matrix EN 9600GT 512MB, ASUS Matrix EAH 4850 512MB a nejvyšším modelem v řadě je dnes ASUS Matrix EAH 4870 512MB.

Jak vidíte, grafiky Matrix se parametrově od referenčních předloh příliš neliší. Společným znakem všech tří Matrix modelů je vlastní návrh PCB a také chlazení. Společnost ASUS u Matrix série láká zejména na Hybrid Engine.

Tato technologie by měla inteligentně ovládat napájení grafiky i otáčky ventilátoru tak, aby grafika spotřebovávala ve 2D co nejméně a ve 3D se nepřehřívala. Chod chlazení by pak měl být tichý a účinný. Uvidíme, jaká bude realita.

Představme si všechny tři modely …

 

 

  • ASUS EN9800GT MATRIX/HTDI/512M

Nejlevnější ze všech tří modelů Matrix je ten osazený čipem NVIDIA. 9800GT v provedení Matrix stojí kolem 4300 korun včetně DPH. To je zhruba o 900 korun více než běžný 9800GT model. Co nám za to nabízí?

ASUS Matrix má proti referenčnímu modelu lehce zvýšené takty a to místo 600MHz najdeme 612MHz. Frekvence 512MB paměti pak zůstala shodná a to 1800MHz. Nicméně ASUS počítá i s dalším navyšováním taktů a také k tomu grafiku náležitě přizpůsobil i softwarově vybavil. V profilech speciální softwaru najdeme i takové, které zvyšují frekvenci podstatněji. O tom ale až ve zvláštní kapitolce.

Grafická karta Matrix 9800GT se od referenční 9800GT liší téměř ve všech ohledech. Na první pohled nás upoutá rozhodně lepší chlazení, než je běžný referenční jednoslotový chladič. Karta také nabízí odlišnou konektorovou výbavu. Matrix 9800GT nabízí: D-Sub, DVI, HDMI a TV-Out. V balení grafiky najdeme jen samotnou grafiku a základní příslušenství + ovladače a utility.

Po technické stránce není samotný model NVIDIA 9800GT žádnou horkou novinkou. Ve skutečnosti je to jen 55nm verze staré známé GF 8800GT, která vyšla už v roce 2007. Jedná se tedy o 55nm jádro G92, které podporuje pouze starší DX10.0. Samotná grafika pak jako všechny modely GF8,9 a GT200 série NVIDIA podporuje SLI, PhysX a CUDA GPGPU technologii.

Podívejme se na další model ASUS Matrix série …

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • ASUS EAH4850 MATRIX/HTDI/512M

Prostředním modelem, jak cenově, tak výkonově je grafika založena na mainstreamovém grafickém jádře ATI RV 770. To je konkurencí mainstreamovému 55nm NVIDIA G92b, jehož odlehčenou verzi najdeme na 9800GT, plnou pak na 9800GTX+. Jedná se samozřejmě o model HD 4850 a Matrix verze se od referenčního HD 4850 opět liší.

Na první pohled je to chlazení. V případě ASUS Matrix HD 4850 se jedná o stejné chlazení, jako na Matrix GF9800GT. Proti referenčnímu HD 4850 je to opět na první pohled změna k lepšímu, jelikož referenční chlazení HD 4850 má k dokonalosti opravdu hodně daleko.

Po technické stránce nabízí Matrix HD 4850 vylepšené napájení, které má zde 4+2 fáze. Takty grafiky jsou ale v základu stejné, jako takty referenčního modelu. Opět ale výrobce počítá s taktováním a navrhl k němu utilitu s profily. Jeden z nich nabízí i vyšší takty, ale pokud tuto utilitu nenainstalujete, jedná se takty o referenční HD 4850. Použité grafické jádro je ATI RV770 vyráběné 55nm. To obsahuje 800 výpočetních jednotek. Dále disponuje 512MB paměti DDR3 na bezmála 2GHz. Grafika podporuje nejnovější standard DirectX 10.1. Dále najdeme podporu CrossFire, AVIVO, ATI Stream (GPGPU) apod.

Konektorová výbava se neliší od referenčního modelu. Dva DVi, kdy jeden obsahuje i podporu HDMI přes redukci. Najdeme i TVout. ASUS Matrix HD 4850 stojí v tomto provedení kolem 4900 korun včetně DPH. To je zhruba o 900 korun více než běžná HD 4850.

Podívejme se na nejvyšší model grafické série ASUS Matrix.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • ASUS EAH4870 MATRIX/HTDI/512MD5

V současnosti nejvýkonnější model v Matrix sérii. Staví na základech technologicky velice pokročilého Radeonu HD 4870. Na našem trhu jej najdeme v 512MB verzi za 7400 korun včetně DPH. Proti běžné ASUS HD 4870 512MB verzi stojí tedy Matrix o zhruba 1100 korun více, proti referenčním HD 4870 512MB už je rozdíl dnes bezmála 2000 korun.

ASUS Matrix HD 4870 nabízí už v základu lehce více než referenční verze. 770MHz pro jádro a 3,68GHz pro paměti je o něco více, než má běžná referenční verze HD 4870.

I chladič je jiný, v případě Matrix karty se jedná o dvouslotový chladič, s vlastním návrhem pasivu posíleným heatpipe a vybaveným dvojicí ventilátorů. Jak toto funguje v reálu, jsme docela zvědaví.

Technologicky je to samozřejmě HD 4870 se vším všudy, tedy s mainstreamovým 55nm jádrem ATI RV770 podporující nejnovější standard DirectX 10.1. Grafika také podporuje všechny nejmodernější technologie včetně GPGPU aplikací.

Ještě než se vrhneme na samotné testy, podívejme se na jednu vymoženost ASUS Matrix série …

 

 

  • ASUS Itracker – taktování pro všechny

Společnost ASUS vybavila Matrix modely nejen inteligentním automatickým řízením taktů a otáček ventilátoru, ale také speciální utilitou, po jejíž instalaci se vám z prostředí Windows otevřou značné taktovací schopnosti Matrix grafických karet.

Utility na taktování se neustále zlepšují a zdaleka nejsou jen výsadou značky ASUS. iTracker je ale mezi všemi v kombinaci s Matrix ve vývoji nejdál. Nenabízí jen poměrně běžnou možnost zvyšování frekvencí, ale také možnost velmi podrobného nastavení napájení. Možnost měnit napájení by samozřejmě nešlo, kdyby výrobce s grafiky s touto možností předem nepočítal i na grafice samotné. Matrix karty mající vlastní návrh PCB i napájení jsou na tuto možnost připraveny dobře. Tato série zkrátka s taktováním počítá a je to ostatně jeden z hlavních důvodů, proč existuje.

ITracker nabízí také možnost profilů a podrobné snažení chování ventilátorů a nastavení kolik otáček při kolika stupních na jádře má dosahovat. K dispozici je monitoring i dalších teplot uvnitř PC a také monitoring napájení, stejně jako možnost nastavení alarmu, pokud by někde narostlo něco výše, než by bylo dobré.

Celkově se jedná o jednoduchou utilitu, která ve spojení s Matrix grafikami nabízí mnohé a zejména v oblasti vysokého přetaktování grafické karty. O konkrétních možnostech testovaných modelů až ve zvláštní kapitolce. Teď už se podívejme na samotné testy …

 

  • Testovací sestava a testy

Pokud jde o testování, s obměněným testovacím teamem jsme se rozhodli pro zjednodušení testů. Nebudeme dělat stejné blbosti, jako jsou občas k vidění. Testovat v dnešní době 20 her, kde polovina je starých, kde grafiky dávají stovky FPS, či se jedná o hry, které kvalitativně nestojí ani za povšimnutí, je skutečně kravina. Stejně tak je kravina testovat x různých nastavení, kdy se 8/10 normálně nepoužívá. Pro uživatelské použití bude stačit zvolit takové nastavení, které je v praxi v dané hře nejpoužívanější a otestovat jej v nejpoužívanějších rozlišeních. Samozřejmě vybíráme takové, hry, které za to stojí a lokace v nich, které jsou pro hru typické.

Vyřadili jsme tedy některé tituly, například Far Cry 2, který stojí jako hra za starou belu. Testování pak probíhá jednoduše. Aplikací Fraps změříme pro všechny grafiky v testu stejnou část hry. Vybrané sekvence mají délku zhruba 2 minuty. Testování provádíme 3x, abychom vyloučili možnost chyby. Vše už je pak záležitost čísel a vypracování nějakých grafů. Zaměřujeme se na měření průměrných FPS, což je nejčastější hodnota, která se v dané hře ukáže. Nemá cenu se zabývat nejnižšími, ani nejvyššími FPS, jelikož ty se při měření objeví jen výjimečně a pro hratelnost nepředstavují nějaký problém. Za hratelnou úroveň FPS ve většině her se bere něco okolo 35-40FPS. U některých her stačí i méně, například u Crysis, kde je 25-30FPS až dost. Naše měření odráží v maximální míře běžnou praxi, se kterou se vy i my setkáváme. Nic na našich postupech nehodláme měnit - postupy jsou propracované, jednoduché a plně reálnému použití karet odpovídající.

Postupem času budeme testované hry obnovovat, tak jak budou vycházet některé zajímavé tituly, u kterých se bude mít cenu hratelností zabývat. Bohužel, obávám se, že kvalitních her, kde nedosahují grafiky více než 100FPS, kdy už nemá smysl výkon srovnávat a testovat, je opravdu tak málo, že vám na ně stačí 10 prstů. O to více je ale důležité, na těch pár skutečně povedených her, vybrat ten správný HW, abychom si tu výjimečnou chvíli s kvalitní hrou patřičně užili.

 

 

 

 

Testovací sestava DDWorld.cz:

 

Model

Zapůjčil

Procesor

AMD PHENOM II X4 920 2,8GHz @ 3,0GHz sAM2+

 

AMD-logo

http://www.amd.com/

Chlazení

Noctua NH-U12P

noctua-CPU-ikonka

noctua

http://www.noctua.at/

Základní deska

Gigabyte GA-AMD790FX sAM2+

GB-MB--ikonka

gigabyte-logo

http://www.gigabyte.cz/

 

RAM

4x1GB 1066MHz DDR2

 

Grafická karta

dle testu

 

 

 

Pevný disk

Western Digital Raptor

74GB 10 000ot/min

WD-HDD-ikonka

western-digital-logo

http://www.westerndigital.com/

Zdroj

Thermaltake Toughpower 750W

 

 

Skříň

Gigabyte 3DAurora370

GB-Aurora-ikonka

gigabyte-logo

http://www.gigabyte.cz/

Zvuková Karta

ASUS Xonar DX

ASUS-Xonar-DX

asus-logo

http://www.asus.cz/

Operační systém

Windows Vista Ultimate x64

vista_logo

microsoft_logo

http://www.microsoft.cz/

  • HD ATI Radeon - Catalyst 9.1
  • NVIDIA GeForce - 181.22WHQL

 

 

  • Enemy Territory: Quake Wars (OpenGL 2.0)

 

Hra Enemy Territory: Quake Wars v testech zůstává v nezměněné podobě. A to proto, že zkrátka modernější OpenGL záležitost není. Akční MP hra má velkou řadu příznivců. Jako hra je velice zdařile optimalizovaná a vysokého počtu snímků lze dosáhnout i na slabších grafikách a to stále v plných detailech.

et-qw-2

 

Nevím přesně, zda se pracuje na nějaké nové hře na technologii OpenGL. Dost možná bude na dlouho poslední. V současnosti se všechny hry dělají pod DirectX. V našich testech ale OpenGL test najdete, dokud bude mít smysl.

(Enemy Territory: Quake Wars)

 

  • S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky (DX9)

 

Novou hrou v našem testu je Stalker Clear Sky. Ta logicky nahrazuje starší díl STALKER. Ovšem o mnoho se staršímu dílu nevzdálíme. Engine hry totiž zůstal stejný, Tedy alespoň jeho základ. Nový STALKER ale vypadá o dost lépe. Od nejnovější patche 1.006 také podporuje kromě DirectX10 i nejnovější DirectX 10.1. ten však pochopitelně otestovat v rámci porovnání ATI a NVIDIA současných grafik nemůžeme, protože DX10.1 podporují jen ATI.

stalker-cs

 

V samotném DX10, co by se dalo porovnat, je pak výkon dnes testovaných grafik většinou nižší, než by na hratelné nastavení stačil. Proto testujeme hru pod DX9, ale se vším všudy. STALKER Slear Sky je v současnosti jednou z nejlépe vypadajících her současnosti.

 

 

 

 

(S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky video)

 

 

  • Devil May Cry 4 (DX10)

 

Do testů jsme se rozhodli zařadit i tuhle novou a dost populární chodičku mlátičku. Devil May Cry 4 se letos objevil i na PC a to ve skvělém grafickém provedení včetně DirectX10.

devilmaycry4

 

O skvělé optimalizaci celé hry svědčí vysoké hodnoty FPS, které dosahují i relativně slabé grafické karty. A to hrajeme v plných detailech v DX10 s vyhlazováním a filtrováním.

 

 

 

 

(Devil May Cry 4 video)

 

  • Race Driver GRID (DX9)

 

V našich testech zůstává i vizuálně velice působivá závodní hra Race Driver Grid. Ten reprezentuje herní engine NEON, Který už byl použit například u Colin McRae Dirt a v upravené podobě bude použit i u nové hry Formula one 2009.

grid

Hra vypadá v nejvyšších detailech opravdu fantasticky a většina karet s ní nemá žádný větší problém. Hra je tedy velmi dobře optimalizována.

 

(Race Driver GRID video)

 

 

  • Mass Effect (DX9)

V našich testech nadále stává jedna z nejlepších her letošního roku na PC. Skvělý Mass Effect je navíc zástupcem celé plejády her vystavěných na UT3 enginu.

mass

Ten je skvěle optimalizovaný a tak si můžeme v našich testech dovolit hodně vysoké nastavení. Mass Effect si v testech ještě nějakou dobu ponecháme, dost možná až do nástupu druhého dílu, což by mohlo být v průběhu příštího roku, který by ale měl rovněž stavět na UT3engine.

 

 

 

(Mass Effect Video)

 

 

  • Call of Duty 4: MW (DX9)

 

Dnes si ještě budeme muset vystačit s Call of Duty 4. Na stejném engine staví i pátý díl, který však zatím nevypadá v hodnocení recenzistů moc dobře. Tak uvidíme, zda jej nebudeme zařazovat namísto stále populárního čtvrtého dílu ...

cod4

Vynikající válečná akce dnes nedává grafickým kartám příliš zabrat a zahrajete si, dá se říci na jakékoliv trochu slušné grafice.

 

 

(Call of Duty 4:MW - gameplay video)

 

 

  • Crysis Warhead (DX10)

 

V našich herních testech nesmí chybět současný ethalon grafiky her. Crysis Warhead je pro grafické karty pořádnou výzvou. Nenechte se vyděsit nízkými hodnotami FPS. Crysis je totiž udělané zvláštně tak, že i 25FPS je plynulé a bez problémů hratelné. I s 20 snímky to pak ještě pořád jde slušně a bez problémů hrát.

crysis-warhead

 

Samozřejmě mějte na paměti segment grafických karet, které v dané recenzi testujeme. Nelze čekat od všech zázraky. Crysis WarHead je jedinou testovanou hrou, kterou nasazujeme bez zapnutých vyšších AA/AF, jelikož s těmi to zkrátka není hratelné.

 

 

(Crysis Warhead video)

 

 

  • Fallout3 (DX9)

Novým přírůstkem v našich testech je Fallout3. Tahle nejspíše nejpovedenější hra roku 2008 je velice dobře optimalizována a staví na základech starého Oblivionu.

fallout3

 

Není velkým překvapením, že si vysoké detaily s opravdu vysokými stupni můžeme dovolit i na relativně slabých grafikách hratelně. Například mohu potvrdit z vlastní zkušenosti že 1920x1200 s 8800Ultra se 4AA/15AF jede kolem 33FPS. To svědčí o opravdu velmi dobré optimalizaci. Grafické karty jsme tedy nešetřili.

 

(Fallout3 video)

 

 

 

  • Výkon a poměr cena-výkon

Začněme samozřejmě u výkonu. Celkový výkon v testech je věcí matematiky, k vyjádření výkonu v testech v % dojdeme jednoduše. V každém dílčím testu seřadíme grafiky v % výkonech vzhledem k nejvýkonnější grafice v daném testu. Jednotlivé procentuální výsledky pak sečteme a vydělíme počtem testů – průměrný výkon je na světě, a stačí stejným způsobem vyjádřit dílčí výkony v jednotlivých rozlišeních:

A protože známe výkon, zajímá nás i výhodnost grafik a zjistíme si tedy běžnou cenu, pokud možno z jednotného zdroje. Používáme proto seznam-produkty a hledáme až tak na 4 stránce výpisu (dostupných modelů) od nejlevnějšího. Cena platí vždy k datu dokončení recenze.

A protože už známe cenu i výkon, můžeme si lehce spočítat výhodnost grafik – tedy kolik zaplatíme za jedno procento výkonu a tedy náš oblíbený poměr cena-výkon:

Zjišťujeme, že z dnes testovaných Matrix modelů je na tom zdaleka nejlépe ASUS Matrix HD 4850, ostatní dvě Matrix grafiky opravdu poměrem cena-výkon, díky velmi vysoké ceně vzhledem k výkonu, rozhodně neexcelují. Tato ROG série grafických karet zkrátka nestaví cenovou výhodnost na první místo.

 

 

 

  • Provozní vlastnosti:
Samozřejmě nás zajímali provozní vlastnosti testovaných grafických karet. ASUS nám u Matrix série sliboval právě v této oblasti nějaká ta zlepšení proti referenčním modelům. Tak se podívejme, jaká je realita …
  • Spotřeba:

Jednoduché měření, kdy ve stejných situacích změříme spotřebu celé PC skříně, kde jediným rozdílem je jiný model grafické karty. Měření odhalilo následující:

Matrix 9800GT – zlepšení měřitelné v klidu i v zátěži. Ušetření 12W v klidovém stavu a 5W v zátěži vás může těšit. Spotřeba o něco rychlejších ATI HD 4830 je ale stále nižší nemluvě o speciálních edicích.
Matrix HD4850 – Malé měřitelné zlepšení: 10W v klidu a 3W v zátěži – lepší než nic. Vzhledem k výkonu i konkurenční 9800GTX+ velmi slušná spotřeba.
Matrix HD4870 – V klidu poměrně znatelných 15W dolů, v zátěži ale spotřeba spíše vyšší. Vzhledem k výkonu odpovídající spotřeba – nic není zkrátka zadarmo.
  • Teploty a chlazení:

U nereferenčních grafik nás samozřejmě zajímá, jak se výrobci povedlo chlazení. I v tomto směru nám ASUS Matrix hodně slibuje, tak se podívejme:

Matrix 9800GT – teplotně velké zlepšení proti referenčnímu jednoslotovému chlazení, inteligentní regulace, možnost vlastního nastavení. V klidu i v zátěži tichá karta.
Matrix HD4850 – Teplotně velké zlepšení proti referenčnímu chlazení. Inteligentní regulace a možnost individuálního nastavení. Tichý a účinný chladič v klidu i v zátěži.
Matrix HD4870 – Teplotně ohromné zlepšení? 40°C v klidu a lehce přes 50° v zátěži na jádře je úžasné. Skutečně učené chlazení je sice vybaveno solidní regulací a možností vlastního nastavení, v zátěži ale rozhodně není nejtišší. V klidu to tiché je.
Podívejme se ještě na zajímavou kapitolku taktování …

 

 

 

  • Overclocking ASUS Matrix
Dnes testované grafické karty se chlubí zejména propracovanými OC možnostmi a ty jsou vlastně lákadlem a důvodem existence těchto modelů. Pomoci iTracker softwaru lze skutečně jednoduše taktovat, včetně změny napětí. Vytvořit si lze i profily, které pak můžete využívat. Kolega tedy lehce otestoval možnosti taktování jednotlivých modelů a také co to v reálu přinese v jednotlivých hrách …
  • ASUS Matrix 9800GT:

Jen menší možnosti taktování, frekvence kolem 700MHz na jádře a 2050MHz na pamětech znamená nárůst výkonu proti referenčním 9800GT (600/1800) něco kolem 10-14% výkonu. I poté je ale výkon dost podstatně (zejména co se hratelnosti v mnoha hrách týká) zaostává za HD 4850, což vzhledem k vysoké ceně ASUS Matrix 9800GT, odpovídající běžným HD 4850, není zrovna výhodná nabídka …
  • ASUS Matrix HD4850

Velice slušné taktovací schopnosti, které znamenají možnost nárůstu výkonu proti referenčním HD 4850 až dokonce více než 20%! Občas to pomůže, v závislosti na hře. Cena je sice vyšší, ale ještě většinou neatakuje modely HD 4870 512MB, takže docela zajímavá nabídka. Chladič je tichý i při OC.
  • ASUS Matrix HD4870

Tento grafický model umožní vyhnat jádro i paměti opravdu hodně vysoko, účinné chlazení sice potom rozhodně tiché není. Našich 880MHz/4400MHz je fantastický výsledek, ale zdaleka není finální. Ještě budeme laborovat. Každopádně proti referenčním HD 4870 počítejte klidně s 15-20% nárůstem výkonu. Cena za to je ale opravdu velmi vysoká, s vodním chlazením by se ale HD 4870 Matrix mohla stát modlou overclockerů. Pro běžného uživatele, který nevyužije možností OC, postrádá tato grafika, vzhledem ke své velmi vysoké ceně právě kvůli zpracování s důrazem na OC, jaksi smysl.

Podívejme se na závěrečná hodnocení …

 

 

 

 

  • Závěr a hodnocení

Dostáváme se na samý závěr dnešní recenze. Dnes jsme se podívali na zoubek ROG Matrix sérii grafických karet ASUS. už tedy víme jak to s nimi ze všech možných i nemožných úhlů je, a nezbývá nám, než je zhodnotit.

ASUS EN9800GT MATRIX/HTDI/512M – tento model nás z celé série zaujal nejméně. Pokud si odmyslíme společné vymoženosti Matrix série, jako je iTracker a vše, co s tím souvisí, nabízí tento model za velmi vysokou cenu jen dobrý chladič, ale výkonově zasahuje do segmentu běžných ATI HD 4850, na které rozhodně výkonově nestačí ani po OC. Cenově opravdu hodně nevýhodná edice, což nevyváží ani celkově kvalitní zpracování (HW i Software)celé karty.

ASUS EAH4850 MATRIX/HTDI/512M - Tento model nás naopak z celé série zaujal nejvíce. Cena je sice vyšší než u běžného HD 4850, ale slušné chlazení a OC možnosti a to, že cenově ještě nezasahuje do vyššího segmentu, dělá z této grafiky jednoznačně nejvýhodnější i nejzajímavější volbu mezi ASUS Matrix grafikami. O této grafice by se dalo uvažovat i jako běžný zákazník, který cíleně OC možnosti nevyhledává. Celkové zpracování je kvalitní jak po stránce HW, tak Softwaru. Chlazení je velice povedené. Vyšší cena a fakt, že v samém základu za to není žádný tovární OC, je největším mínusem této grafiky.

ASUS EAH4870 MATRIX/HTDI/512MD5 – Tato grafická karta nás rozhodně zaujala také. Zejména co se OC možností i celkového výkonu týká. Obojí je skvělé. Bohužel od obojího odpoutává pozornost skutečně velmi vysoká cena. Téměř 2000 korun rozdílu proti referenční HD 4870 je opravdu hodně. Takhle už tento model zasahuje do segmentů vylepšených HD 4870 1GB (včetně OC verzí) a GTX 260 55nm 216SP, které nabízejí výkon o něco vyšší i srovnatelné OC možnosti. Chlazení je v případě HD 4870 navrženo hlavně pro maximální účinnost, před kterou skutečně smekáme, ovšem daní za to je hlučnost v zátěži. Všechno pozitivní i negativní ale jednoznačně překonává mínus v podobě již zmíněné vysoké ceny, která má do výhodné daleko. Grafika je tak určena skutečně nadšencům do OC, kteří na nějakou korunu nekoukají a zkrátka hledají model grafické karty postavený právě pro vysoké stabilní OC …

 

  • Hodnocení

ASUS Matrix grafická série jako taková přináší rozhodně pozitivní věci – kvalitní zpracování po všech stránkách. A to ať už mluvíme o chlazení, power managementu, OC a k tomu určenému softwaru. Rozhodně má Matrix série co nabídnout. Stinnou stránkou je ale vysoká cena za tyto ROG grafiky. To už ale tak u prémiové řady produktů ASUS ROG bývá. Nejsou zkrátka určené každému.

Pokud bychom měli vyhlásit model, který se nám ze všech tří Matrix karet líbil nejvíce, je to jednoznačně ASUS EAH4850 MATRIX/HTDI/512M. Ten za ještě nepřehnanou cenu nabízí skutečně hodně muziky a zaujmout by mohl největší skupinu zákazníků. Je to taková zlatá střední cesta – nabízí dostatek výkonu pro všechny hry a mnohé z nich zvládne i ve vyšším HD rozlišení. Přidejte kvalitní chlazení, kvalitní power management i řízení otáček a funkční, jednoduchý a zajímavý software pro OC a kompletní monitoring grafiky a vyjde vám skutečně kvalitní karta za ještě zajímavou cenu. Uvidíme, zda ASUS bude v této zajímavé řadě grafik pokračovat.

"ASUS Matrix HD4850 - skvělý funkční návrh za zajímavou cenu"

Za zapůjčení grafik děkujeme společnosti ASUS

 
PS: A protože jste byli hodní (tedy většina, výjimku tvoří známí rejpalové), tak pro vás chystáme na tento týden soutěž o dvě grafické karty ASUS Matrix - HD 4850 a HD 4870. Těšte se (s výjimkou těch zlobivých, kteří si nic nezaslouží, takže je asi ze soutěže vyřadíme :-P ;) )

 
AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Pindra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pěkné počtení pro dlouhé zimní 2009-02-23 03:18:24
avatar
Parádní recenze!

Horší poměr cena/výkon byl jasný už při uvedení karet. Jsou prostě určitym modnim produktem (líbivý design, slušné OC, lepší chlazení), který běžného hráče asi lákat nebude... a nikdo určitě nemůže čekat, že budou prodejními trháky.

Ale pro někoho může Matrix HD4850 být jistou alternativou koupě standartní HD4850+Accelero S1 a pro nás, kdo už tyto karty máme, novou laťkou ideálního chlazení budoucích mainstream karet...
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 16:00:59
avatar
Popravde, jsem jen bezny hrac a do karet jsem se zamiloval na prvni pohled, je fakt ze kdyz mam ted referencni 4850, nepujdu si koupit Matrix 4850 - to by byla blbost, ale kdybych ji nemel, urcite bych sel rovnou po Matrix verzi
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 07:51:11
avatar
tie karty maju vyhodu prave v tom, ze maju moznost zmeny napajania teda dovoluju vyhnat frekvecie daleko vyssie ako referencne karty napr. s accelerom. to by bol asi jediny dovod preco by som si za to priplatil
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 08:18:44
avatar
Jen DX10 u 9800GT? Tomu se neda odolat, takhle si rypnout.

Jinac, karty jsou to pekne, akorat ta cena

PS: Kdy uz prijdou ty hry na DX10.1? Pokud si vzpominam uz na podzim mely byt prvni hry v prodeji.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 10:21:58
avatar
sak uz tu mas stalker clear sky

jinak karticky to jsou pekne to je pravda..tahle HD4850 je genialnim pocinem
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 14:27:50
avatar
Tech her melo byt vice nez Stalker nebo AC ktery po aplikaci patche je zase "pouze" dx10
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 15:51:40
avatar
No ale u AC urcite vis, odkud fouklo Je to skoda, v tomhle souhlasim s DDm, technologie je tady, prinasi prokazatelne neco navic, nicmene se nerozsiruje a tim brzdi vyvoj celeho segmentu... Je otazkou, zda je takovy rozdil dopsat pro DX10 SW podporu pro 10.1.

DDho nazor na Nvidii je znamy a v tomto pripade se vubec nedivim, ze do Nvidie furt ryje, protoze to asi opravdu bude Nvidia, kdo nam vsem brzdi pokrok.

Je to skoda v obecne rovine, u konkretnich produktu uz bych to ale osobne nepovazoval za "zminenihodne" v zaverecnem verdiktu... Vzdyt to je furt dokola...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 17:14:02
avatar
jestli ta brzda nebude nekde jinde..i kdyz se podivam na dx10, ktere podporuji oba vyrobci, tak stejne hry ve kterych ma aspon nejaky znatelny prinos spocitam na prstech jedne ruky.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 21:46:58
avatar
jo hold dokud nebudou efekty z DX10/10.1 podporovat konzole tak je to stejně buřt a ony domněle dx10/10.1 hry jsou stejne dx9 hry s nejakym patchem pridavajicim neviznamne detaily
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 10:41:48
avatar
V pohode recenze....v pohode karticky...akorat sem myslel ze ta 9800gt na tom bude trosku lip....ale neva!!
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 11:24:46

Kdy bude soutěž? Kdy bude soutěž? Kdy bude soutěž?
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 12:11:26
avatar
uz sa tesim na tu sutaz, nova grafika by sa zisla inak dd, velmi pekny test
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - absence 9800GT :( 2009-02-23 14:35:49

Já bych chtěl vyhrát nVidii z Matrix série
Ona tam chudinka 9800GT není
Tak to se nebudu snažit
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 14:57:01
avatar
vzhledem k tomu, že na soutěži spolupracuje ASUS s AMD, tak tam 9800GT opravdu není. Ale zase máte možnost získat rychlejší HD 4850 a HD 4870.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 15:05:45
avatar
toto trošku nechápu... Ty chceš říct že když ti někdo zadarmo nabídne 9800GT a HD 4870 tak raději sáhneš po 9800GT? není to trošku chycené za vlasy? Případně kdybys vyhrál HD 4870 tak ji můžeš pohodově prodat a koupit 9800GT
Ale jinak ten sarkasmus chápu
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 15:19:16

jednoduchý počty
3 grafiky vs 2 = větší možnost vyhrát, třeba i tu nejpomalejší 9800GT

edit : Že sem z toho ale vybruslil budy
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 15:21:43
avatar
tj, tak bohužel grafiky jsou jen dvě
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 16:47:15
avatar
...a vyhraju je já
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 16:51:12

ty už máš tichou HIS ATI Radeon 3870 IceQ3 Turbo, navíc CPU od AMD, takže brzdi
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 20:57:36
avatar
...ty mi seš ale nepřející. Ty bys mi nepřál lepší grafiku na CSS (jediná hra co v podstatě hraju )? Máš pravdu mno...já si nestěžuju, akorát mě pořád trápí padání tý hry, který s tou 3870 začalo (paged pool memory error)...třeba by se to novou vyřešilo
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 15:06:13

tak to jo
Sem nevěděl, že soutěž je vázána pouze spoluprací s AMD, když Asus dělá i 9800GT Matrix, tak proč 9800 není taky výherní
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 15:20:59
avatar
záleží kdo se s kým domluví to jde mimo mě .... když mě někdo nabízí možnost uspořádat podobnou soutěž, zeptám se jen kdy a kdy přijdou ceny
Kukliz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 16:18:25

ouuu po přečtení článku mne hned zarazilo takteni ati 4870 kde ma az hranice uz hledam SW DVD s utiliti od MSI na moju gf9800gtx to udou pokusy.... sice uz je z vyroby taktena ale skusim viac jinak povedeny clanek a skoda ze serie matrix neobsahuje vic karet....
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 16:34:34
avatar
Hmmm, zaujímavé.
MSI spravilo (HD4830) kartu s lepším chladením, napájaním a návrhom PCB, a dokonca je aj lacnejšia ako táto 9800GT. Myslím že tuná ASUS stráca celkom citeľne.
A na tú súťaž sa už teším, dúfam že sa šťastie unaví a raz si sadne aj na mňa konečne
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 17:24:11
avatar
no ja ti nevim, ale myslim ze teda tahle matrix 9800GT je chlazenim, napajenim i navrhem PCB tedy lepe nez 4830 od MSI. akorat ta cena no.

mam vlastni zkusenost s matrix HD4850 a je to provedenim nejlepsi karta s kterou sem mel tu cest.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 17:44:50
avatar
MSI má nižšie teploty, tak ako môže mať tá 9800ka lepší chladič? A má aj prídavné napájanie ak dobre vidím.
Hfero3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 17:19:32
avatar
Na 1.strane je chybka: Jsou jimi ASUS Matrix EN 9600GT 512MB
Ináč pekná recenzia, vyhrať jednu z nich by sa mi teraz hodilo
Ale tú 4870 už Asus mohol spraviť s 1GB, 512 by som si už teraz v takej edícii nekúpil. (Plánuje ju Asus vydať?)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 17:16:27
avatar
Matrix 9600GT ale take existuje
Hfero3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 17:23:47
avatar
No DD píše že zaťiaľ existujú len tri.
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 21:57:51
avatar
ostatně 9600gt byla první vlaštovkou z edice matrix
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to Hfero3 2009-02-23 17:27:09
avatar
dd psat muze ale tato karta existuje take Odkaz
Pesticid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 20:31:55

Ostatní si tú poslednú vetu nevšímajte...
Bajaja [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - a co tak podtaktovanie ? 2009-02-23 20:36:51
avatar
chcel by som sa spytat ci ten pridavny soft umoznuje aj podtaktovat, (pod referencny takt), dovodov moze byt niekolko, naozaj tichy chod a nejaky ten usetreny wat, v idle a pod ,
dost ma zaujala ta 4850, dostatocny vykon a podla recenzie aj ticha,

je nejaka alternative s vykonom cca tejto 4850 ktora by mala uz v zaklade dobre tiche (najlepsie hybridne) chladenie ? (hybridne myslim pasiv + ventilaotr ktory sa roztoci len ked treba),

v kompe mam len pasivne chladenie + 1x 12cm odfuk, tak ma ten hluk / tichost dost zaujima, v kombinacii s novym 45w AMD procakom by som nemusel ani menit zdroj
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 21:00:12
avatar
staci ten soft nainstalovat a uz se ti pro 2D takty i napeti o trochu snizi..ty sam muzes pak zvolit jeste mensi takty a napeti pro 2D stejne jako vetsi pretakt a zvysene napeti pro 3D, takt i napeti nastavujes zvlast pro pameti i pro jadro. to same plati o ventilatoru..ja jak sem mel tuhle radeonku 4850 na zkousku tak ve 2D jsem mel ventilator vypnuty.
Bajaja [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 2D bez ventilatorov .... 2009-02-24 20:16:47
avatar
to Ragior ... tak to si ma celkom potesil ... , dik
liborius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-24 12:15:05
avatar
Osobně používám HD4850 Silent ed. od Gigabyte + 80mm Noctua s ULNA a jsem navýsost spokojen. Tiché a výkonné řešení, které můžu doporučit. Jenom škoda, že v téhle edici nejsou i HD4870 .
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-24 15:04:41

DD, proc nezaradis do testu Assassin Creed bez patchoveho downgradu na dx10.0 a neukazes nam hru s dx10.1, aby melo tve tvrzeni o nevyhodnosti pouheho dx10 nejake opodstatneni....???

Takhle se da rici ze jsi srovnatelny PR sasek AMD jako PR oddeleni nV se svym PhysX...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-24 16:06:25
avatar
a proč bych to dělal? DX0.1 nemá s marktingem nic společného. DX10.1 je oficiální poslední update API DX10 a je součástí Windows systému a bude základním kamenem ve Windows 7 a je základním kamenem DX11. Prostě ATI a dokonce i VIA má v podpoře nejnovější grafický standard API Microsoft DX10.1, NVIDIA má jen starý základní DX10.0. Co na tom nechápeš?

PhysX zatím není standardem, nestaví na něm drtivá většina her, tudíž se nejedná o standard srovnatelný s API. Narozdíl od API DX10.1 je PhysX věc zbytná a podružná. DX10.1 není narozdíl od PhysX věc marketingu. DX10.1 prostě je a NVIDIA jej dávno mít měla- místo toho rozjela kampaň o jeho zbytečnosti a tudíž i ozbytečnosti DX10 jako takového. Kdyby ty šašci v NVIDIA marketingu nedělali z DX10.1 marketingovou záležisot a výmysl ATI a NVIDIA dělala svou práci pořádně žádné diskuse a zoufání si o tom, kde jsou DX10 hry, bychom dnes nevedli ....
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-24 16:16:40
avatar
Tak tohle kulhá na obě nohy. Dx 10.1 je nezbytné a PhysX je zbytné? NVidia Dx 10.1 dávno mít měla? Takže podle tebe ho nVidia karty nepodporujou jen z trucu, kdyby chtěli, mohli ho tam dát? A tím jsi si jistý, nebo jako obvykle hádáš?
A neodpověděl jsi mu, proč netestuješ s tím nezbytným zázrakem Dx 10.1, když je jeho absence taková nevýhoda... Pokud by DX 10.1 byl významně rozšířen, pak by jeho absence v mínusech u grafik nVidií byla, takhle to jen připomíná dupání umanutého dítěte. Mínus v něčem, co mi k ničemu není? Pak je u ATIn mínusem absence PhysX...
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-24 16:38:14

podle mne se directx 10 a vyssi rozsiri jedine tehdy, az tyto budou podporovat konzole, jinak se nikomu moc nevyplati prepisovat hry pro pc z dx9 na dx10 atd....
Malou rozsirenost dx10 titulu bych pripisoval hlavne tomuto jevu,kdyby soucasne konzole podporovaly dx10, tak je her dostatek, takto budeme muset cekat na dalsi next gen konzole, nez se se zase masove rozsiri dx10...
V dnesni dobe existuje jen minimum titulu only pc, vetsina je delana jak pro konzole tak pro pc....
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-24 16:50:37
avatar
Ne, za téměř nulovou rozšířenost DX 10.1 mohou jen ti šašci v nVidia marketingu. Vždycky, když už si myslím, že ani DD nemůže napsat větší pitomost než někteří exoti zde v diskuzích, přepadně ho inspirace a překvapí mě...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-24 17:03:30
avatar
určitě za to nemůžou sami, to bychom marktingu NVIDIA přisuzovali větší moc než má, ale jistě k tomu také přispěli, protože když ti někdo tvrdí, že DX10.1, které je po všech stránkách vylepšeným DX10.0, je zbytečné, tak si asi budeš rozmýšlet dělat hru v DX10 ... navíc když grafiky NVIDIA kterých je an trhu minimálně polovina, neumí DX10.1, které by mělo jako jediné smysl při tvrobě DX10 hry použít ... takžke sorry, když to nechceš vidět ty, neznamená to, že to enní rpavda ...
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-24 17:25:49
avatar
Jenže nVidia nemá žádnou povinnost prosazovat Dx 10.1, když to pro ní není výhodné. Stejně tak ATI nemá povinnost akceptovat PhysX, když to pro ně není výhodné. A záleží na obou, jak si prosadí to co, co je pro ně výhodné. V mínusech u karet můžeš buď u obou použít jejich "fičurky", které umí navíc, nebo si je u obou odpustit, protože jejich význam je stejný. Jinak neděláš nic jiného, než že jednu stranu zvýhodňuješ a to bezdůvodně, doufám
Neznámý  2009-02-24 17:28:56

No ale pochop, ze pri tom KVANTU 10.1 her je to proste zivotne dulezita vlastnost.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-24 17:34:52
avatar
No hlavně pro mě jako pro zákazníka je úplně jedno, jestli je DX 10.1 nejaký standard a Physx komerční záležitost. Pro mě je buď u mínusem to, že karta DX 10.1 a PhysX nepodporuje, anebo je mi to kvůli jejich "rozšířenosti" zcela jedno u obou.
A základním kamenem pokud Win7 pokud vím, bude Dx 11, takže jestli mi aero půjde bez AA pomaleji, nebo co to bude řešit, tak tohle vyzdvihovat považuju za ryzí ukázku manipulativního marketingu. Protože pochybuju, že uživatel nějaký rozdíl mezi DX 10 a Dx 10.1 reálně pocítí.
Neznámý  2009-02-24 21:30:26

Vsak ja to dobre chapu, psal jsem to spis v zertu. No ale treba by me zajimalo, jak to bude s fyzikou u DX11. Nekde jsem cetl o pridani jejake funkcionality ktera bude moct vyuzivana na pocitani fyziky, ale jako kompletni fyzika me to neprislo. No pokud cekaji jak se projevi ten slavny Havok s novou verzi, tak tipuji, ze v DX11 zadna kompletni fyzika nebude.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-24 20:39:32

Tohle by se melo tesat. Takze pokud to spravne prekladam: DX10 byl nepovedeny, proto se v nem hry nedelaji. Kdezto u vyspelejsiho a povedenejsiho DX10.1 se hry nedelaji protoze Nvidia blokuje jeho rozsireni. Proto 90% her se vytvari v Dx9.0c, protoze DX10 nema smysl a DX10.1 je blokovano Nvidii. To je vskutku myslenkovy veletoc.

Vazne s tim nema nic spolecneho to, ze konzole proste DX10 a ani DX10.1 neumi a tudiz se pri dnesnim stavu v PC hrach nevyplaci vyvijet samostatne hry v DX10 ci DX10.1? Vzdyt je videt, ze DX10.1 sve uplatneni ma, kdyz je o to zajem mezi vyvojari i pres blokovani ze strany Nvidie. Tak proc tedy neni vice her jako Stalker.CS? To je vsechny blokuje Nvidia?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-24 16:47:45
avatar
nekulhá ... DX10.1 je standardní API jako DX10.0, DX9 atd. PhysX je nesmysl navíc. To už má blíž fyzikálnímu stadnardu HAVOK, které se nachází v podstaně více hrách než PhysX a taky HAVOK není součástí ani jedné grafiky ....

Takže absence podpory posledního oficiální API je Mínus pro NVIDIA zatímco u ATI a VIA je to niklov plus ale věc naprosto normální. Přítomnost PhysX na NVIDIA je malý zbytný bonus, zatímco absence PhysX na ATI a VIA nikoho netrápí, protože fyzika ve hrách je a není žádný jednotný ´fyzikální standard a kdybychom měli nějaký vybrat, který by se standardu blížil, určitě to není PhysX, ale Havok a pokud vím HAVOk i PhysX jsou hnané normálně přes CPU ...

Porovnávat a vůbec srovnávat API DX10.1 s PhysX může jen idiot nebo pracovník marketingu NVIDIA. Jsi ale důkazem že markting NVIDIA funguje a na jisté lidi zabírá dokonale.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-24 16:54:48
avatar
Ale absence DX 10.1 na nVidích taky nikoho netrápí. Koho by taky trápila? A jestli nepovažuješ DX 10.1 za stejný marketingový nástroj jako PhysX (oboje je něco, co konkurence nemá a čím se chlubí na krabicích a v zaujatých recenzích a oboje je něco, co vlastně v současnosti nikdo nevyužije), tak nevíš o marketingu nic. A marketing AMD/ATI funguje tím pádem dokonale na tebe.
Neznámý  2009-02-24 17:18:54

To jako ze HAVOK a PHYSX se daji porovnavat po strance vyspelosti? Nedej se vysmat! Mozna tak HAVOK FX (nebo jak se to bude jmenovat) ale ten je jaksi ve hvezdach.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-24 16:52:00
avatar
dx10.1 a potazmo i dx10 neudelala ale zbytecnym nvidia. zbytecnym ho udelal sam microsoft kdyz ho vyvijel jako prakticky nekompatibilni s predchozim dx9.0c a tim padem vista only a jednim z hlavnim marketingovych tahaku visty. jenze vista se nepovedla jak mela a tak ji ani ten dx10 spolu s domluvenym (podplacenym?) crytekem a jejich specialnimi very high only vista detaily v crysis (ktere jdou i na xp) nezachranily.

kdyby microsoft udelal visty tak jak mel (tedy jako jsou soucasne win 7), tak nepochybuju o tom ze se mnohem vice rozsiri a jiz v soucasnosti by mohli mit mezi hraci klidne vetsi podil nez xp. jenze kterej normalni vyvojar by se patlal s drouhou nativni dx10 verzi hry pro 20% hracu (a to jeste mozna min), kdyz z nich si to jeste 90% stejne stahne. navic drohou veci je, ze i xbox360 podporuje jen dx9.0c a slouzi jako hlavni vyvojova platforma pro drtivou vetsinu vyvojaru a z ni je pak port na windows hrackou.

uprimne ti reknu, ze tohle je snad nejvetsi kravina co sem od tebe cetl...

btw. dx10.1 je take vec marketingu. amd to ve svych prezentaci dava pekne najevo..jinak by se o tom ani nezminily. a porad dx10.1 podporuje jen jedna hra, kterou stejne testujes pod dx9..takze asi tak.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-25 12:50:03

Cemu DD nerozumis na tom ze kdyz jedine dve hry s dx10.1(a jeste k tomu s nativnim) ze jednu testujes pod dx9.0c a druhou netestujes vubec ze je to to same jako by jsi oplyval PhysX v hodnoceni do + a testoval hry bez PhysX podpory...

Me NIC na tom testu nevadi, ale podle Tvych testu nema v hodnoceni karty co delat zminka o dx10.1 ci dx10 PROTOZE JSI SVYMI TESTY NIC TAKOVEHO NEPROKAZAL!!! JESTLI CHCES BYT SPRAVEDLIVY a ne si jen na nej hrat tak budto vyskrtni ze zaporneho hodnoceni dx10.1 nebo udelej nove testy i s hrami na dx10.1 a ukaz ctenarum jaky je prinos mezi dx10 a dx10.1...
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-24 16:25:57

no nevím, ale srovnávat PhysX s DX10.1 je trochu mimo ne ?
Snad jen pokud dvě válčící strany vytahujou trumfy, ale co se počinu týče, tak DX10.1 je standard jako třeba DX9.0b - DX9.0c
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-24 20:28:40

Srovnani je zcela na miste. Byt je Dx10.1 API a tudiz MS standart, tak se dostal do stejne role jako PhysX. Je to pouze ficurka navic, ktera neni nezbytna a oboji se stalo marketinkovym argummentem te ci one one strany. Takze se nesrovnava samotna APi vs fyzika ve hrach, coz by byl nesmysl, ale prinos obojiho ci jeho nezbytnost a tam jsou proste nastejno, tudiz srovnatelne to je.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-25 12:47:55

Az bude DD testovat hry s dx10.1 at si pise kazde karte do plusu a minusu karet tyto rozdily, o to je tu celou dobu pre a PhysX byl jen priklad te nesmyslnosti...
Elkern [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-24 21:28:41

Těším se nasoutěž. Věděl bych co s novou grafikou.
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-24 22:13:17
avatar
Hodně by mě zajímalo srovnání té Hyper-OC 4870 s GTX280 nebo GTX285. Přeci jen je nárůst výkonu zhruba takový, jaký se proslýchá ohledně RV790. Teď už jenom vědět, kolik v daných testech dal ten protějšek od NVidie
Devil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Použité paměti. 2009-02-25 13:29:45

Co bych modelu Asus 4850 Matrix vytknul jsou použité paměti.
Nechápu proč pro tak luxusní verzi karty jakou 4850 Matrix bezesporu je použili paměti s ratingem 1.0ns a né 0.8ns.

Gainward 4850 Golden Sample,Sapphire HD 4850 TOXIC,His IceQ4 4850 to jsou top karty 4850 a všechny mají paměti 0.8ns a jsou v základu na 2200 MHz.

Tady si myslím, že Asus zaváhal a přišel o část taktovacího potenciálu,které již zmíněné karty mají.
Mrni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-25 16:52:39

Nevite nahodou, jestli by sel koupit takovy chladic, co maji Matrix na 4870x2?a kdyby jo,byl by lepsi nez chladic od accelero extreme4870x2? Ja vim,ze by bylo lepsi mit vodnika, ale ja sem proti nemu:-)
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!