Internetové prohlížeče: Opera a Google chtějí předinstalování ve Windows
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 12 březen 2009
alt Microsoft umožní odinstalování IE z Windows 7, Opeře a Google to nestačí …

 

 

 

Souboj internetových prohlížečů pokračuje. Poté, co Microsoft vyšel vstříc Evropské komisi a přislíbil možnost kompletní odinstalace IE z Windows 7, což Evropská Komise s nadšením přivítala, konkurenti na poli internetových prohlížečů chtějí více ….
Chtějí, aby Evropská komise předepsala Microsoftu umístění na instalační médium Windows několik Internetových prohlížečů, aby si uživatel mohl zvolit ten svůj. V zásadě to sice možná není tak špatný nápad, když se nad tím však zamyslíme, je to kravina. Už jenom to, že Microsoft umožní odinstalaci IE z Windows se mi zdá jako dost velký ústupek. Koneckonců Windows je jeho platforma a jeho produkt a co mu má kdo říkat, co má a nemá obsahovat, nebo co se má a nemá nacházet na jeho instalačním médiu. Pokud někdo chce používat jiný internetový prohlížeč, tak bude, protože si jeho instalaci na internetu najde a Microsoft instalaci jiných prohlížečů, než je IE, nebrání.
Osobně mi to přijde skutečně uhozené a ze strany Opery, je to jako když křičí vzteklé malé dítě. Nicméně podobný názor má i Google. U toho mě to překvapuje, protože zrovna Google by měl šoupat nohama, co se monopolního chování na trhu týká. Google má víc než obrovskou možnost prosadit svůj prohlížeč a také tak činí a využívá toho, zajímavé, že mu to v tomto případě nevadí. Možná by ale nebylo od věci, nařídit Google, aby vedle svého prohlížeče propagoval ve stejné míře i ostatní včetně IE. Když to samé je některými žádáno po Microsoftu, Google by měl činit totéž. Problém je co s Operou. Pokud by Google mělo nabídnout protihodnotu tomu, kdy by Microsoft měl propagovat a podporovat její prohlížeč jako jeden z výběrových na instalačním médiu Windows, tak Google má co protihodnotou nabídnout. Ale Opera nikoliv. To je jako by automobilka Lada, chtěla po EK, aby nařídila BMW, Audi a spol, aby propagovali její auta na svých autech a dávali zákazníkům vybrat – pokud by měl mít na trhu každý stejnou šanci, tak to dává smysl …
Požadavek Opery je skutečně absurdní a EK by se mělo spokojit s tím, že Microsoft umožní odinstalaci IE z Windows. Jinak je Windows jeho produkt a kecat mu do toho, co k němu má přibalovat je skutečně hodně nefér. Stejně blbý nápad, jako když by EK měla třeba dnes zdražovat výrobky Intelu, aby odškodnilo AMD za počínání Intelu v minulosti. Zvýhodňování uměle jednoho na úkor druhého je kravina. EK by právě mělo předcházet tomu, aby se toto dělo a aby někdo svého dominantního, nebo naopak malého podílu zneužíval …

Zdroj: BetaNews

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
NeXuS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-12 17:28:50
avatar
Na jednu stranu bych to uvítal, po instalaci bych tam měl Operu bez starostí
Ale na druhou stranu je to naprostý nesmysl, platíme MS za jeho OS s jeho programama a funkcema. Nařídit mu aby tam dával soft třetí strany? ...
rovnou můžou nařídit aby tam byl předinstalovaný Open office
vše má snad někde hranice
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-12 17:37:54

Palec hore, to je přesně ono, za chvilku budeme mít na výběr při instalce i mezi MSN, Mirandou, qipem a icqčkem.
KralKralu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-12 18:57:55

icqáčkem
q je totéž jako k
jocer71 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-12 17:32:16

To je uplna kravina kto chce pouziva IE kdo nie tak nainstaluje Firefox, Operu.....
Uzivatel si vyberie sam a nemusi to byt na instalacke.
Neviem o aky monopol sa tu jedna ked si mozeme vybrat a nie sme odkazany len na IE.
Zo strany Googlu a Opery je to smiesna poziadavka
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - monopol je to v tom 2009-03-12 18:12:03
avatar
zmysle, ze pri kupe MS Windows nemas na vyber a nainstaluje sa ti aj IE ako default prehliadac. Samozrejme mozes si ho zmenit potom. Je to podobny priklad ako ked Microsoft nutil vyrobcov pocitacov (myslim tym velke firmy, nie garazove ;-)) aby predavali nove PC s uz predinstalovanymi Windowsami.
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-13 09:22:51

Přesně. Sice se mi nelíbí chování opery, ale Microsoft nedělá nic jiného, protože nutí výrobce dávat do netbooků pouze windows.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-13 10:56:52
avatar
Nikdo je nenuti - davaji je tam proto ze jim k tem netbookum dava MS ty licence za pakatel. Co se tyce IE - kdyby do systemu MS nedal zadny prohlizec tak by veeeeelka vetsina uzivatelu mela dost problem si nejaky nainstalovat.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-13 10:14:39
avatar
uživatel si nevybere. Uživatel je v 95% případů tupé hovado, které "ví" že "internet je to modré E". A o tom se to celé točí. Běžný spotřebitel bude používat to, co se mu podstrčí.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-13 12:15:20

1. Nebuď hulvát. To, že někdo neví něco z toho, co víš Ty, nedělá z něj tupé hovádo. Ale hulvaství z Tebe to děla spolehlivě.
2. Souhlasím, absolutní většina neumi a nechce cokoliv nastavovat. Chce psát dopisy, koukat na fotky, hrát hry atd. A veškeré nastavování by měli poctivě, efektivně a adekvatně dělat ti, komu se za to platí. Takže tady jde o tu poctivost, která zatím v IT sféře schází. Stejně jako ta efektivita a adekvatnost. Protože 99% výrobců jsou tupá hulvatská hovada, která uznávají za uživatelem jenom právo platit. Programuji od r. 1977. a za celou dobu nikdy jsem neviděl vedení firmy, které by se stáralo o pohodli uživatele. V tomto se socík a kapík nelišili.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-14 10:33:25
avatar
ad 1. na pojmenování stavu nevidím nic hulvátského. Být "politicky korektní" mně v tomto případě přijde nemístné, to by se oni "mistři světa", kteří vše vědí a vše znají (tedy až do doby, kdy se systém v počítači odebere do věčných lovišť) museli chovat jinak.

ad 2. Mí zákazníci mají plný servis (včetně základního "školení"), navíc musím znovu upozornit na fakt, že počítače nejsou a nikdy nebudou stejné zboží jako jednoúčelový televizor, rádio, DVD přehrávač apod., i když se to z něj mnoho lidí a firem snaží udělat.
Mimochodem - bavíme se o uživatelích, kteří jsou sami sobě administrátorem; a to bývá největší problém, každý trpí mylnou představou, že administrace přece nic těžkého není...
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-12 22:48:38

Heh EU = evropský útlak a EK = evropský komunismus. Děkuju EU, že neustále rozšířuje naše řady proti"evropsky" (dnešní podoba) smýšlejících. Profesore do toho!

Co je sakra EU do toho ? Jediné do čeho má právo z toho všeho rýpat je dřívější poškození AMD a i tak by spíše měli podpořit v tomhle případě AMD, kdyby zažalovali Intel. Že by Intel v té době nakrknul nějakého pupkáče co si koupil ultrasuper P4 a dnes se mstí nebo jako za co si zaslouží EU ty peníze z odškodného? Peníze dostali od výrobců, tak jako tak, jediné škodné je na tom AMD a jinak teda zpět k prohlížečům. Normální BFU si vystačí s obyčejným IE a nemá ponětí, že nějakej firefox, opera, chrome .. existuje a je spokojenej, stejně jako byl kdysi já, než jsem si díky tomu, že mě to baví objevil operetku. Takže jako kdyby tam dali možnost výběru, tak BFU nemá ponětí o co se jedná. Jediná výhoda je, že bych si rovnou při reinstalu windows (člověk, který už ví co chce) mohl zvolit svůj prohlížeč s případnou aktualizací. Já teda vždycky sosnu hned novější verzi přes IE, smažu jeho škaredou ikonku a už o něm nevím. A těch pár mega co získám tím, že si ho budu moci odinstalovat, (óóóó děkuji ti všemocná unie) z toho se fakt na lálá neposadím. Blah sem se rozepsal, sorry, ale už mě ta unie a vymejšlení blbostí točí i když to, že by chtěli Intelu diktovat ceny mě na chvilku rozesmálo a pak ihned vrátilo k pláči, když jsem si uvědomil, že to myslí vážně.
TanisCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hmm 2009-03-12 17:40:35

Já bych to pochopil, pokud by MS zneužívala dominantního postavení na trhu. Například tím, že by pomocí IE nešel stáhnout a nebo ve Windows by nešel nainstalovat žáadný jiný prohlížeč, než IE. Nic takového se neděje a celé mi to připadá jen jako fňukání Opery nad tím, že si nedokázala na trhu získat popularitu. Že to jde, názorně přesvědčil Firefox
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-13 10:17:59
avatar
Už jsi zapomněl?

- snahy o silovou "standardizaci" HTML dle MS/IE
- předinstalace/integrace do OS
- historicky křížově financovaný vývoj IE z jiných produktů, který pak byl "zdarma" (což položilo Netscape)

Mně to teda nepřipadne jako nezneužívání dominantního postavení...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-13 12:06:11

Ano. Ještě dodej jak za dobu win 95 se netscape schválně zpomaloval operačním systémem. Stajná stránka se stahovala v QNX nebo UNIX rychlejí, než na windows, pokud jsi ve win používal jiný prohlížeč, než IE.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - s tym nazorom na 2009-03-12 18:07:07
avatar
Operu a Google suhlasim, je to blbost aby diktovali Microsoftu podmienky. Okrem toho Google by sa nemal chovat pokrytecky. Tu je vidiet ako s jedlom rastie chut. Co sa tyka situacie medzi AMD a Intelom, tam uz by som to videl inac. Podla mna by bolo fer aby Intel bud AMD odskodnil, alebo aby EK na dohodnutu dobu urcila ceny Intelu a tym zvyhodnila predaj AMD. Aj ked to znie mozno absurdne, treba si uvedomit ze v tej dobe to bol kolosalny podvod zo strany Intelu a za to by mal teraz niest nasledky.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-13 12:09:42

Poškozený byl nejen AMD, ale také tisíce a miliony uživatelů. Umělé zvyšení cen nebo odškodnění AMD nijak nezkompenzuje NAŠE problémy kvůli nepoctivosti Intel. Takže myslím, že právě pořádná pokuta Intel je řešením - a tyto peníze se dát na výzkumní granty.
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-12 18:10:50

Malejměkej by měl vyházet aspon 50% nesmyslů co tam cpe.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-12 18:25:42
avatar
Mne staci kdyz pujde odinstalovat a budu mit nainstalovany jen Firefox
karf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - odinstalovaný IE 2009-03-12 18:34:23

pokud je ten IE odinstalovaný (jádro nebo jen IE), tak pak jde využívat všechny ostatní funkce systému, nebo bude pro rendrování využívat jádro třeba FF, opery...a doufat, že bude fungovat správě a stabilně? viz
Odkaz
TheWitcher [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-12 21:08:28
avatar
Co já vím, tak to vlastně odstranit nepůjde. Jenom bude deaktivovaný a stejně to půjde udělat třeba s media playerem. Ale fyzicky na disku pořád bude a budeš moci cokoliv znovu aktivovat...
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-12 18:38:14
avatar
celkom zbytocnost aj tak kazdy ie pouzije len na stiahnutie ff alebo opery a potom to ani nepusti dtak vo co go?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-12 18:46:18
avatar
na jednu stranu zastavam nazor, ze windows je produkt microsoftu a podle me si do nich muze dat co chce aniz by mu do toho mel kdokoli co kecat. ale na druhou stranu za takovou volitelnou instalaci windows, kdy bych si mohl vybrat jakej prohlizec, jakej IM programek nebo jakej email klient chci nainstalovat aniz by se automaticky instalovalo i IE apod bych byl hodne vdecnej
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-12 18:54:14
avatar
Microsoft si muze delat co chce a toto je podle me trosku blbost...
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-12 19:02:12
avatar
Dobrý by bylo, kdyby udělal Centrum programů na způsob centra softwaru v Linuxu. Uživatel by jenom zadal text do vyhledávače, po zobrazení výsledků by klepl na svůj program a dal stáhnout. U instalace by pouze vybral místo instalace a potvrdil nějaké ty licence.
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - sranda 2009-03-12 21:25:23
avatar
Prial by som si aby po instalacii WIN 7
boli na ploche odkazy na download browserov - FF 3.5 / 4 , Opera 10 , chorme 3 alebo aktivacia IE 8 !
vsetci vieme , ze internet sa da pustit aj bez IE ( po fresh instalacii OS ) !!!
Ja osobne robim take upravy v nasej skole , ze ked mam informatiku , vzdy si sadnem na iny PC , a zmazem ikonu Internet Explorer 6 --- ano dobre vidite IE 6 !! a stiahnem OPERU 9.64 a nastavim ju ako default prehliadac !!
U nas v skole poznaju iba IE 6 , hlavne ze maju procesory INTEL Core 2 Duo 8500 a grafiky ATI HD 4850 !
a Tie PC sa vyuzivaju IBA na informatiku !!
Nie je to zbytocna kupa ?
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-13 10:41:40
avatar
takovým školákům jako jsi ty, bych ruce pozurážel. Jedna věc je neschopnost adminů, druhá zasahování do instalace PC prostými uživateli.

Bohužel, učitelé umí "z IT" 5%, žáci 10%, a těch 5 procentních bodů jim stačí, aby mohli dělat v PC učebnách neskutečný binec.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-13 11:38:28

Souhlas. U me bych se zasadil o kazensky postih. Ale predevsim neschopnost spravce nainstalovat nejaky restriktivni soft je zarazejici.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-14 13:03:44
avatar
ono bohatě stačí použít to, co poskytují Windows XP samy o sobě...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-13 17:49:56
avatar
proste deti, ktery si hrajou a delaji si naschvali. jestli si byl jiny tak respekt ja bych vymenil ty administratory.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-13 12:12:59

Proč mázat? Vyždyť pro někoho tak "zmizí internet". Nebo považuješ se za opravněného určovat, kdo co musí umět?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-13 17:48:40
avatar
a co profily? ty tam snad pouzivaj takze v tomhle by nemel byt zadnej problem...
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-13 12:18:25
avatar
To W0lf :
osobně používám FF3, ale jako zálohu mám stále IE6 -- ano dobře vidíš IE6.
Pokud nejsi ve škole správce sítě, tak nemáš právo svévolně cokoliv ve školním počítači měnit a správce případně učitel by ti měl předvést nějaký kázeňský trest z dob minulých, aby tě takové hovadiny ani nenapadly.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-13 17:52:36
avatar
to se nam to seslo slusnaku chapejte proste deti, zakladni nebo v lepsim pripade stredni skola..takovyhle veci k tomu patri. a je na spravci site, aby s tim pocital a nedovolil tomu.
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-12 21:09:12
avatar
ano dobre vidite IE 6 !! a stiahnem OPERU 9.64 !!
U nas v skole poznaju iba IE 6 , hlavne ze maju procesory INTEL Core 2 Duo 8500 a grafiky ATI HD 4850 !
a Tie PC sa vyuzivaju IBA na informatiku !!
Nie je to zbytocna kupa ?
Kukliz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-12 21:23:04

tak to musel ucitel informatiky byt asi pekny pažan nebo i ředitel... no každopádně ve škole bych takovýto pýcý uvital
Kukliz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-12 21:24:36

jinak si myslim to same co vetsina uzivatelu tady pise proste opera jen fnuka( pouzivam a mam ji nejradeji
google si snazi utrhnout dalsi kus kolace z jineho pekace jako by uz nestacilo ze je to skoro monopolni svetovy vyhledavac atd... no proste nekdo umi a ma a nekdo zase ne
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-12 21:45:15
avatar
Tohle naprosto nechápu proc porad vymysleji takove hovadiny na MS a na ostatní nee. Proc by ms mel dodavat soft treti strany a napr: apple OS-X ne. kdyz uz tak rovným dílem. Jakýkoliv OS který seženete má impicitně naistalovaný jen jeden deaful internetový prohlížeč který je většinou přímo zakomponovaný v systému. Proč teda někdo může a někdo ne?
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-12 22:40:50
avatar
Protože v reálném světě spravedlnost neexistuje . Windows má naprosto drtivý podíl na PC platformě, kam se na to hrabe google s poměrem internetové reklamy, jak nad tím DD nedávno brečel. Přes 90% trhu mluví samo za sebe. Takže zatímco Google regulaci zaslouží MS ne? Většina uživatelů neinstaluje prohlížeč, používá ten co tam už je, ani netuší že existuje jiný! Takže se není čemu divit že se ostatní chtějí také prosadit...
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-12 22:28:17
avatar
Welcome To The Europan World.

Za chvilku to bude tak že pod diktátem EU Microsoft udělá kernel a zbytek budou doinstalované aplikace třetích stran.

Aneb výrobci kalkulátorů probuďte se, neklesli vám tržby po tom co se zavedly kalkulátory v mobilech a PC?

Souhlasil bych s jedním a to abych si mohl zvolit které prg. od microsoftu v PC nechci už při instalaci, ale tohle? A od jablíčka a google bych tohle taky nečekal, musí se zviditelnit kde to jen jde.
Stanislav007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Týdenní instalace 2009-03-12 22:47:05
avatar
Tak se mi zdá, že v nějaké té budoucnosti budeme operační systém instalovat pár hodin a budeme si vybírat, jaký chceme přehrávač hudby, videa jaký chceme používat antivirus, firewal, defragmentační nástroj, e-mail klienta, jaké produkty máme nejraději, protože v Safari je standartně na Home, reklama na nové super MACy a reklama na iTunes. A vlastně proč tam není odkaz na ilegalne nebo Asus? Tohle je už fakt dmnce, stejně si stahnu Firefox (ten bude dominantní "pořád" a nepotřebuje být někde v nějakém seznamu instalace) nebo Safari.....
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-12 22:55:53
avatar
jako způsob zviditelnění to není špatný, ale bojím se toho, že EK je natolik blbá že jim to ještě odsouhlasí
IIIRazor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-12 23:09:56
avatar
OS...znamena operacni system a operacni system ma z nekolika funkci i ovládání jednotlivých zařízení v počítači (tzv. hardware), a sítova karta (ethernet) neni hardware? ted neberu jen vyuziti mistni sitea ale aby se tento hardware vyuzil na plno a pro hlavni ucel (pro internet) a to prohlizeni internetu > to se neobejde bez internetoveho prohlizece (IE < a take za nej ruci, kdyz je to soucast softwaru) a kdyby MS mel moznost nainstalovat software třetí strany, tak tady už MS nemuze plne ručit za spolehlivost a tim se vlastne se stáva lehce orezany OS, za ktery MS nemuze plne rucit pro vyuziti hardwaru naplno)

napr. Nekdo si kupuje OS aby proste mohl vyuzivat PC ktere si koupi a kdyz tam bude klasicky dodavatelem OS (programatorem softwaru) vlozeny in. prohlizec (IE) tak pak MS mu muze rict, ze PC vyuzije naplno. Kdyby in. prohlize dodavala třeti strana, tak to vypada jako cizopasnik v OS, OS je proste uceleny softwarovy balik, za ktery kdyz neni naruseny, muze nekdo rucit.

twe..uz se v tom ztracim..snad to co jsem napsal nekdo pochopite..a kdyz ne ... chapu to ...musim jit spat ..haluz
caw
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-13 11:00:24
avatar
LOL... víš co? Napřed si to trochu nastuduj, co je úlohou OS a co jsou to aplikace. :-) Ať tu nepíšeš své dojmy. FYI: HW je ovládán právě přes OS, který jej pod svým API poskytuje aplikacím typu IE...

JOKE:
Já abych svůj HW "využil naplno", tak bych potřeboval, aby v OS byl zahrnut kancelářský balík (zdarma), nějaká ta hra, třeba TF2, L4D a BF2 (samozřejmě vše zdarma) a pak nějaké účto.. :-)
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Operační systém 2009-03-13 11:07:01
avatar
Kupuji si operační systém, tj. rozhraní, které mi umožní pracovat s hardware. O všechen další software, který není nezbytně nutný pro bezproblémový provoz hardware, nemám zájem. O kolik bude takový systém levnější než jeho běžný kolega? A kdy budou takové verze operačního systému v prodeji?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-13 11:11:46
avatar
no nepocitej s tim ze by byl osekanej windows nejak podstatne levnejsi spis o nejakych symbolickych 10$..

jinak tve podminky uplne splnuje linux a zadar
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Linux 2009-03-13 11:18:27
avatar
Pokud je to pravda a je zcela zdarma, tak si ho hned stáhnu a pořídím. Jen se mi nechce znovu instalovat všechny ty hry, co teď zrovna hraji (Gothic 3, UT 2004, Psi-Ops, Hitman Blood Money, AoE 3, Painkiller, CoD 4 a 5, FlatOut 2, UT 3, Trackmania, ...)
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-13 11:40:02

Nikdo te nenuti abys pouzival Winy. Alternativ je dost.
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Alternativ je dost? 2009-03-13 12:30:35
avatar
To je pro mě nová informace, já bláhový si vždy myslel, že pouze pro nejrozšířenější operační systém od Microsoftu existuje nejvíce programů, stabilních ovladačů a her a zatím je tedy pro uživatele problémy nehledajícího nejvýhodnějším řešením. Že bych se byl býval byl mýlil?
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-13 12:52:27

Nemylis se, ale vyber zde mas. Prakticky vse jde zprovoznit ci najit alternativni aplikaci kupr. na Linuxu, dokonce dnes muzes volit vzhled hodne podobny Win. Windows tezi ze sve rozsirenosti. Pokud chces nejednodussi reseni, vol Windows. Pokud nechces akceptovat jejich politiku, mas moznost volby. Nikdo te nenuti pouzivat Windows.
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-12 23:07:18

Kluci teď jsem přišel z knajpy a vidím to všechno úplně jinak. jak bych tak řekl s nadhledem..... EU začíná pomalu ale jistě připomínat nezvládnutelný byrokratický moloch. ..Nikdy bych si nepomyslel, že se odvážím zeptat zdali Klaus nemá v něčem pravdu ... a to jsem ho dost nesnášel ..měl bych se mu umluvit. Škoda, že nejde vystoupit ..........
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-13 01:08:11
avatar
Bohužel pan Klaus má pravdu v mnohém. To jen mediální masáž hlásá jak se jí to hodí do koryta. Teplý(není gay) Al Gore by mohl povídat. Zkuste taky číst místo seznamu a podobných i nezávislé zpravodajské servery(zvědavec, matrix, TV INA). A taky zkuste číst mezi řádky.

PS>Sorry za Off Topic.
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-13 07:31:32

Jj to média dělají z Klause neandrtálce, ale ten člověk dobře ví, co dělá.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-13 10:16:09
avatar
no z meho pohledu je to namyšlenej chlápek, kterej neumi uznat chybu. Na druhou stranu např. spousta (většina) vědců si není jista co způsobuje globální oteplování a drahé ekologické předpisy EU jsou ve srovnání se zbytkem světa úsměvné a nic neřeší. Holt vitejte v centru byrokracie
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-13 11:41:01

Nerikam, ze nema ve spouste vecech pravdu. U nej mi to ale prijde ciste ucelovy, proste musi byt jinej nez zbytek spis nez ze by to byla u nej nejaka koncepce.
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-14 10:30:11

No tak namyšlenej to asi trošku musí být to sebevědomí a tak, jinak by se nemohl stát prezidentem, přece jenom nejvyšší funkce v zemi, to má čest dělat málokdo. A o tom globálním oteplování se dá dlouho bavit, teď kdybys šel po ulici a někoho se na to zeptal, tak zjistíš od 10 lidí z 10, že za to všechno může právě globální oteplování, ale když se do toho ponoří člověk hlouběji, tak zjistí dost překvapivých věcí, já si osobně teda myslím, že opravdu nepatrný vliv tohle má, ale jinak globální oteplování je věc, která tu vždycky byla a bude, normální činnost přírody. Jinak pak Klaus co bych vytknul, tak je přece jenom poznat, že je ekonom a myslí převážně ekonomicky, ale také si dokáže zjistit fakta a nemluví o něčem o čem ví kulové. Samozřejmně nikdo není dokonalý, když nebudeme počítat Chucka, ale to není člověk.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-13 11:01:49
avatar
Klaus moc dobře ví, jak působit na nízké pudy mas :-)
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-13 13:37:33
avatar
Zrovna sedím u Maca s Leopardem.
Jaktože nikdo netlačí na Apple, aby - jak tak koukám dolů na dock panel - neznevýhodňoval konkurenci instalací:
- Preview - co na to třeba ACDSee a jiní "prohlížeči"?
- iMail - Co na to Microsoft s Outlookem?
- Safari - Co na to veškerá Browser verbež v článku výše zmíněná?
- IPhoto - Co na to třeba Adobe?
- TimeMachine - Co na to výrobci zálohovacího softu, třeba Norton?
- iTunes - Co na to třeba WinAmp?
- iMovie...
atd. atd.
Jaktože...? Protože to u Apple ještě nikoho nenapadlo, protože Apple je dostatečně melounovitý (navrch zelený, vevnitř rudý)... Protože je to celé zase další hovadina, která má šanci na uplatnění jenom v socialistické Evropě...
I když... Počkejte za cca 20 let, to budem ještě vzpomínat... To budou muset mít veškeré operační systémy po instalaci na ploše neodstranitelnou tapetu ztvárňující Vůdce Velkého Evropistánu Velkého Imáma ibn Ali Rátha znázorněného jak spatřil a přijal Alláha poté, co pod tlakem veřejného mínění zjistil že už není ani bolševik, ani pravičák, ani socialista, ale muslim...
Xerxes [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-14 09:21:01

Perfektní příspěvek Jenom škoda, že ty macy jsou tak drahý.
Rohlik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-13 14:20:06
avatar
No tohle mi příjde tak absurdní jako některé žaloby na firmy v USA. Ty firmy by se prvně měly zamyslet a pak o něco žádat.
dk1844 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - linky 2009-03-14 11:08:37
avatar
Myslim, ze nejdal, jak to rozumne muze zajit je, ze Win 7 bude nabizet alternativni prohlizece ke stazeni. Aby jejich instalacni medium nebo primo system obsahoval prohlizece mi prijde docela mimo. Oproti IE totiz Firefox a Opera, Chrome mozna taky, docela casto vychazeji s novymi verzemi a tak do Windows nejakou zapracovat, by nemelo smysl, protoze by byla automaticky stara. Myslim, ze vyber by mohl byt asi nasledovni:

Jaky prohlizec chcete? zakrtnete i vice:
IE 8 (obsazen na instal. mediu)
FireFox (aktualni verze bude stazena)
Opera (aktualni verze bude stazena)
Chrome (aktualni verze bude stazena)
Safari (aktualni verze bude stazena)
..
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-14 12:23:40
avatar
trosku rozsirena varianta windows update i na jiny software nainstalovany v pocitaci by bodla
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-14 12:47:42

Jenze to je prave jadro problemu. Nemuzes garantovat u treti strany to, ze se ti to povede nainstalovat, rozchodit ci cokoliv jineho. Jakmile by integrovali nabidku aplikaci tretich stran, nemuzou poskytovat i tu malou zaruku, kterou ted na winy mas. Tohle je nemozny, aby si nekoho nutil davat do sveho produktu veci dalsich stran. Ta moznost si stahnout jiny browser je a to musi stacit. Jakykoliv nuceni k necemu je omezovani. Tak at EU dotuje kampan za rozsireni FF ci jinych, ale MS nemuzes nutit aby degradovalo svuj produkt spolehanim se na to, ze treti strana doda funkcni aplikaci. A nevidim zadny problem v tom si po instalaci winu stahnout FF, nastavit jako default a o IE uz v zivote neslyset.
Jetel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-14 11:58:31
avatar
"Google má víc než obrovskou možnost prosadit svůj prohlížeč a také tak činí a využívá toho, zajímavé, že mu to v tomto případě nevadí. Možná by ale nebylo od věci, nařídit Google, aby vedle svého prohlížeče propagoval ve stejné míře i ostatní včetně IE. Když to samé je některými žádáno po Microsoftu, Google by měl činit totéž."

Super :-) A příklad s Ladou je taky velmi podařený :-)

Politici chtějí rozhodovat o tak velkých věcech z jediného důvodu - čím větší je věc, o které rozhodují, tím větší zájem veřejnosti a médií, čím větší zájem, tím větší moc to dává politikům. Čím větší moc, tím víc peněz jim teče do rozpočtu.
Mizu165 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - IE vynechat pri instalacii 2009-03-14 12:42:14

normalnemu cloveku sa ten napad s viacerymi browsermi musi zdat ujety. MS by si urcite pomohol, keby sa uz pri instalacii dal IE vynechat (samozrejme nie pocas standartnej intalacie, ale rozsirenej)
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!