Grafické karty ATI vs NVidia: výkony ve hře Tom Clancy´s HAWX – vzhůru do oblak!
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 18 březen 2009
alt

 

 

 

 

Grafické karty ATI vs NVidia:

výkony ve hře Tom Clancy´s H.A.W.X. – vzhůru do oblak!

Dobrých her je skutečně pomálu, jedna z těch zajímavých se na nás řítí. Zalétáme si ve stíhačkách. S jakou grafikou to půjde nejlépe?

Tom Clancy HAWX je po dlouhé době opravdu zajímavá a dost unikátní hra. Letecké simulátory obecně nepatří k nejmasovějším herním trhákům. Tenhle by ale mít poměrně značný úspěch mohl. Je to sice letecký simulátor, ale je to něco jako simulátor ala NFS. Tedy arkáda, konkrétně arkádová letecká hra se spoustou akce dostupnou skutečně každému.

Technologicky není HAWX rozhodně žádné béčko. Co zaujme je reálné, pomocí satelitu udělané prostředí země. Města atd. vše co je ve hře, najdete ve stejné podobně i ve skutečném světě – tedy co se zpracování země týká. Ani ostatní věci vůbec nevypadají špatně, ba naopak.

Hra je svým ovládáním a zejména atmosférou a značnou dávnou akce přístupná skutečně širokým masám, nejen těm, kteří letecké simulátory vyhledávají. Podobná hra tu ještě nebyla a rozhodně doporučuji vyzkoušet alespoň DEMO, které již vyšlo. Mým osobním názorem je, že hra se pravděpodobně vyplatí koupit, už jen proto, že herní suchu a trvalé sucho ohledně kvalitních herních titulů, moc možností zábavy nepřináší a tak ty peníze za tu hru budete tentokrát platit spíše s nadšením, ani ne tak ze samotné hry, ale jako že už konečně něco, za co se zase jednou zaplatit vyplatí.

 

Pokud jde o náročnost, tak v maximálních detailech hra umí provětrat HW, takže grafické karty dojdou využití. Ale zahrajete si ji téměř na všem. Hra obsahuje DX9 i DX10.

 
  • Testy v DX9 …

Server LegionHardware otestoval grafiky vskutku důkladně. Možná až zbytečně se dělal u high endových karet s testy v nižším než 1920x1200 rozlišení a dokonce bez AA, bez kterého žádný majitel high-end grafiky určitě hrát nebude. V tomto nastavení navíc grafiky v DX9 jedou všechny vysoko přes 100FPS dokonce v nejvyššího 30“ rozlišeních, takže nemá vůbec cenu řešit, zda některá dá 150 nebo 250, výsledek je totiž úplně stejný – cokoli mezi průměrně 40-60 snímky je absolutně plynulé a víc FPS je vlastně k ničemu a nadbytečných. Podívejme se tedy na nastavení, která už stojí za to. Nejdříve v nenáročném DX9, pro ty, kteří používají Windows XP:

V maximálních detailech v DX9 se 4AA, je pořád jedno, zda máte HD 4870 nebo GTX 295 protože vizuálně není mezi 100FPS a 250FPS žádný rozdíl. A HD 4870 nebo GTX 260 stačí s velkým přehledem i pro 30“ monitor. Tragédie současného high endu grafických karet je, že ho prostě moc nepotřebujeme.

Tak zkusíme zapnout 8AA. Grafické karty NVIDIA mají při vyšších AA větší problémy, takže výkon poklesne o něco více než u ATI. To ale zase své ovladače a karty už optimalizuje více na DX10 než na DX9. Výsledkem ale opět je, že HD 4870 nebo GTX 260 pořád s přehledem stačí i na 30“ LCD – hodnoty FPS stále na +60! Takže pokud jde o hraní pod DX9, high-endové duální grafiky jsou sice fajn, ale jejich výkon v této hře pod DX9 rozhodně nevidíte. I pro 30“ LCD bude stačit klidně dnes už velice levný HD 4870 512MB, který je poměrem cena-výkon opravdu skvělá volba a jak vidíte, investice do dražší grafiky pro DX9 hraní v podstatě postrádá smysl. No podívejme se, jak je to v DX10 ..

 
  • Testy v DX10 …

Server LegionHardware ale nezapomněl ani na DX10, které vypadá o chloupek lépe, je ale také náročnější, takže snad už se majitelé high endových grafik dočkají nějakého přínosu, když už tolik peněz za ty grafiky vyhodili.

Se 4xAA v plných detailech je DX10 pro grafiky mnohem větší výzva. Takže majitelé duálních high endových grafik mohou být spokojeni. GTX 260 už nestačí ani pro 1920x1200, jeho konkurence v podobě HD 4870 1GB jen tak tak se přes 40FPS dostane. Ve 30“ rozlišení už si s ničím menším než duální grafikou neškrtnete.

V maximálních detailech s 8xAA v DX10 už se pod 40FPS prodají všechny jednojádrové grafiky NVIDIA dokonce už ve 22“ rozlišení. HD 4870 1GB pořád stačí. Duální Radeon ukazuje svou sílu. V 1920x1200 už GTX 295 jen tak tak drží 40FPS, HD 4870 X2 pořád 66FPS. Ve 30“ rozlišení a v maximálním nastavení včetně 8AA si už zahrají jen majitelé HD 4870 X2.

Tak se podívejme na nějaký ten závěr …

 
  • Hodnocení …

Je neoddiskutovatelné, že DX10 je mnohem náročnější než DX9. Oprávněně. Jak vidíte z následujících obrázků, je DX10 mnohem reálnější a působivější než DX9:

Majitelé Windows vista v DX10 hrát budou, majitelé XP nemají na výběr. Osobně mohu rozdíl mezi DX10 a DX9 posoudit z vlastní zkušenosti ze hry a DX10 vypadá opravdu velice dobře a o dost lépe než DX9. Je ale pravda, že na zábavnosti hry hraní v DX9 neubírá. Jen prostě nejsou přítomny všechna vylepšení obrazu a všechny efekty, co hra nabízí, takže to nevypadá až tak působivě a realisticky.

Pokud jde o hraní, tak pro DX9 je to v podstatě jedno jakou grafiku z těch lepších máte, levný HD 4870 512MB stačí i na 30“ rozlišení v maximálních detailech s 8AA – u karty s cenou kolem 4500 korun včetně DPH skutečně fenomenální výkon. Obecně jsou NVIDIA grafiky pod DX9 výkonnější, ale vzhledem k tomu, že mluvíme o rozdílech nad hodnotou 100FPS a dokonce i 200 FPS, je to jedno, protože 100 a 200FPS od sebe v reálu nerozlišíte. Je tedy vlastně zbytečné na DX9 utrácet za drahou grafiku. DX10 s VISTA je ale jiné kafe. Není tajemstvím, že AMD-ATI své grafiky, které jsou pro DX10 skutečně primárně postavené (dokonce DX10.1), tak je i pro DX10 ladí. Jinými slovy pod DX10 běží ATI o dost lépe proti NVIDIA než v DX9, což není zdaleka případ jedné hry, ale prostě fakt současných her. I podle zkušeností testerů je fungování NVIDIA karet pod DX10 pravým opakem jejich fungování pod DX9. Zatímco pod DX9 všechno v pořádku, pod DX10 o dost horší. Hlavně SLI, které od začátku není s DX10 moc velký kamarád, ostatně půl roku po uvedení DX10 pod ním SLI pořád nechodilo a ani dnes není zdaleka všechno ideální. SLI v současnosti v DX10 v HAWX téměř nebo spíše vůbec pod DX10 nefunguje a i výkon i nejsilnější NVIDIA grafik, je ve srovnání s tím, co předvádějí ve starším a méně náročném DX9, úplně jiná káva.

Pokud si chcete novu hru Tom Clancy´s HAWX užít v maximální vizuální kvalitě (DX10/8AA), která za to rozhodně stojí, v rozlišení 1920x1200 nebo 2560x1600, je jedinou grafikou, která vám to dnes umožní 8 měsíců starý Radeon HD 4870 X2, nic jiného prostě nestačí, nebo přesněji stále nestačí. Zoufat si ale nemusí ani majitelé dnes už poměrně levného HD 4870 1GB, která to v plných detailech zvládne v 22“ rozlišení, konkurenční NVIDIA grafiky na plné detaily se vším všudy pod DX10 v tuto chvíli nejsou schopné, s výjimkou GTX 295, ale ani ta není moc suverénní. Pokud si ale omezíte detaily jen s 4AA, což moc v obraze nepoznáte, nebude to sice na plné detaily, ale ve vysoké vizuální kvalitě si zahrajete i na GTX 280/285. Fungování GTX 295 ale není moc dobré pod DX10, ovladače NVIDIA je třeba více než doladit. Fungování ATI CrossFire na HD 4870 X2 je ale absolutně bez problémů, což mohu potvrdit z vlastní zkušenosti s HAWX. Konečně mohu místo své GTX 260 vytáhnout ze šuplíku HD 4870 X2 a trochu ji účelně provětrat, protože pro hraní v plných detailech, které hra nabízí v HD rozlišení 1920x1200 nic jiného nestačí. Jaké nadšení, že stárnoucí osmiměsíční HD 4870 X2 je opět kde provětrat, moc ji zatím skutečně nebylo moc kde uplatnit. Většinu současných her zvládá s přehledem i po více než půl roce přítomnosti na trhu a to klidně s jedním jádrem úplně vypnutým a s druhým, kde se půlka výpočetních jednotek fláká. Tak sláva, konečně nějaká hra, která připomene, co to high endová grafika je a k čemu slouží …

Celý test najdete na LegionHardware.com
 

Poznámka by DD: pokud máte dojem, že jsem frustrovaný z toho, že současné hry jsou tak báječně nenáročné a zahrajete si je v podstatě na grafice za 3000 naplno, tak váš dojem je správný. Ne že bych byl proti optimalizacím, ale vývoj her se skutečně v podstatě zastavil a uvádění nových a výkonnějších grafik za horentní sumy je téměř výsměch, když jsme ještě ani nevyužily ty z poloviny loňského roku! Problém je to i pro mě jako pro recenzenta. Jak máte mluvit o high endové grafice za 7000 a více korun v superlativech a s nadšením, když v podstatě víte, že je ta investice dnes úplně zbytečným vyhazováním peněz, protože na hraní na maximum vám ve většině případů stačí i HD 4850 za cenu lehce přes 3000! Jak zdůvodnit investici do dražší grafiky? Výkonem těžko, když navíc hry mají většinou lock maximálních FPS na hodnotu 60FPS, takže většinu toho co vidíte v testech se sloupci o hodnotách 100-300FPS, doma mít nebudete, protože pro účely testu lock vypínáme, jelikož byste jinak viděli v grafu často grafiky srovnané od HD 4850 po GTX 295 všechny s hodnotu 60FPS a basta. Pokud dá karta 60FPS tak to jede 60FPS a víc vás většina her nepustí a ono je to vlastně i zbytečné, když okem nepoznáte rozdíl mezi 60 a 300FPS… herní vývojáři, probuďte se. Zkusme ten výkon grafik na něco použít. U HAWX mám radost, že se tak možná stalo …. konečně …

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 01:16:40
avatar
pekna hra, je dosti mozne ze to bude zabavne,,,,anebo nejak poutave,,,to je to co dnesni hry potrebuji,,,neco co Vas pri nich udrzi vic nez hodku-dve a pak uninstal ponevadz ste skouseli nakou blbost. tohle ale vypada zatim moc hezky,,,asi by to chctelo to demo zkouknout
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 06:48:31
avatar
Měli by taky do testů zařadit "novinku" GTX 250, rád bych věděl, jak si povede moje 8800 GTS 512
Jinak ten dovětek pod článkem je hodně trefnej. S tou 8800 hraju na 22´ monitoru Fallouta 3 na max, Crysis a FC 2 tak na 85% atd., o Stalkerovi se ovšem nezmiňuju, Rusové si asi myslí že my na západě máme všichni brutálně našlapaný mašiny. Jinak si nedokážu vysvětlit tak velkej rozdíl v HW náročnosti oproti ostatním hrám.
yetty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 07:14:03
avatar
Dovětek je na jednu stranu trefný,ale na druhou stranu.Aby si hráč kupoval každý rok GK protože hry by šly tak rychle dopředu,a kdy karta za 5K-7K by za rok jela na LOW detaily je hrozná představa.
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 21:23:28
avatar
Ano, dovětek mě tedy taky nijak nepotěšil, s herním suchem atd samozřejmě souhlasím, ale ...herní vývojáři, probuďte se...a DDho frustrace levnými kartami - to má znamenat dělejte hry které pojedou na plno jen na grafice min za 7 tísíc? To snad ne. Se současným stavem jsem docela spokojený, příjde mi docela adekvátní dát za grafiku pro občasné hraní, na které si zahraju v nižším rozlišení ale na plné detaily max 3000.Z víc by mi ta trocha zábavy opravdu nestála. A není pravda že že high-end karty nevyužijete, přece na high-end monitory nic jiného nestačí - polovina testů končí slovy: ... na 30" lcd si nezahrajete pokud nemáte duální grafiku. High-end byl přece vždy exkluzivní a všichni to tak chápeme. A koupě grafiky kolem 7k? Jednoznačný důvod - výhled do budoucna, současné hry sice jedou bezva i na levnějších kartách, jenomže co za půl roku, za rok? Levnější kartě začne docházet dech, příklad za všechny - HD3850 vs. 3870. Už jsem několikrát četl ohlasy že HD3850 už přestává stíhat (i tady na DD) zatímco na 3870 se stále dá hrát docela dobře (samozřejmě v adekvátním rozlišení). Takže důvod koupit dražší kartu pokud na ní máte se vždy najde, už jen honba za výkonem dělá hodně...
Lord_Paprika [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Lock 2009-03-18 07:14:38

me by zajimalo, jak teda odemknete ty FPS?? nebo slo by mi to odemknout na mém pc?? dik
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 09:47:41
avatar
úpravou ini souboru hry
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 07:55:56
avatar
Super seznámení, díky!
Akorát "Je to sice letecký simulátor, ale je to něco jako simulátor ala NFS. Tedy arkáda, konkrétně arkádová letecká hra se spoustou akce dostupnou skutečně každému."
- tak buď je to simulátor, nebo je to arkáda! A tohle je podle všeho arkáda jak řemen, při jejímž označení za simulátor se musí všichni Falconi4, Sturmovici a FLight Simulátoři obracet v hrobě v křemíkovém nebi... Má to vůbec pohled z kabiny, nebo je to jenom létající Lara Croft?
Neříkám že to není bezva zábava, to nejspíš jó a moc se na to těším a moje 3850/256 taky
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 08:31:25

Da se zapnout pohled z kokpitu, ale je to arkada. Sestrelis za hodinu komplet stredoevropske vzusne sily...

1280x1024 hratelny Dx10 i na HD38xx. 35 AVG, ale hratelny.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 19:20:01
avatar
"Sestrelis za hodinu komplet stredoevropske vzdusne sily..."
- takže celé české během jedné zatáčky?
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 19:57:37

No, a vzdušné vojska některých států na jednu střelu.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 20:34:25

Jo za pul hodky mas letku ci tri... Trosku "crowded"...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 08:17:44

HAWX umoznuje zapnout DX 10.1, bohuzel to vypada, ze neni zadny rozdil mezi DX 10.1 a DX 10. U HAWX jsou zatim problemy se skalovanim SLi.

Citace:
"Jinými slovy pod DX10 běží ATI o dost lépe proti NVIDIA než v DX9, což není zdaleka případ jedné hry, ale prostě fakt současných her."

Tomuhle se nezbyva nez zasmat... Takze obecne pro ostatni, aby taky neverili vsemu... DX 10 her moc neni, staci si jen projit testy, aby bylo videt jaka je pravda.

Assasin Creed - ATi
Bioshock - Nvidia
Company of Heroes: OF - Nvidia
Crysis - ATi
Crysis: Warhead - mirne Nvidia kupodivu
Far Cry 2 - Nvidia
Stalker: Clear Sky - ATi
World in Conflict - Nvidia

Tohle jsou jen DX 10 hry co si pamatuji, mohl jsem nekterou minout ci vypustit. kazdopadne takove tvruzeni jako hodil Honza zavani klamavou a spinavou kampani ve stylu Nvidia... Jak je vidno, sily jsou, ostatne jako takrka ve vsem, vyrovnany. Co je ale nutne zminit, ze pokud chcete 8xAA je jednoznacne lepsi ATi, Nvidie ma s 8xAA problemy.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 09:47:01
avatar
přečti si tu větu ještě jednou a pochopíš její význám ... není to ve stylu že ATI v DX10 běží lépe než NVIDIA, ale že ATI běží proti NVIDIA v DX10 lépe než ve srovnání proti DX9 ;) to je myslím rozdíl ;)
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 09:56:08

Ja jsem to cetl nekolikrat... Vyplyva z tveho podani, ze Ati lepe vyuziva DX 10 nez Nvidia. Coz neni pravda. Takhle to chapu ja... Pokud jsi to myslel jinak, je treba to tak taky napsat. Nebo chces rict, ze pod DX 10 neni Nvidia natolik vepredu oproti ATi jako pod DX 9? Nebo jak presne to mam chapat?

Btw.: chci si to koupit, zkousel jsi to DX 10.1 jestli je tam nejakej znatelnej prinos v kvalite obrazu? Moje HD 3870 by to na 1280x1024 mela dat. Mozna nahodim Visty...
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 10:07:04
avatar
Pripajam sa k tejto otazke na DDho,zaujima ma ako to vyzera pod dx 10.1 hlavne po stranke vykonu,ci sa zvysil alebo tam nieje ziadny rozdiel ... Prislo mi divne ze dx 10.1 nieje spomenute v clanku,kedze to konecne zacina byt nejaka vyhoda ... Nieje mozne ze tie testy boli robene uz priamo na dx 10.1 pre Ati a preto je o tolko vykonnejsia pod vistami?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 15:56:41
avatar
u ATI přepnutí na DX10.1 lehce zvyšuje hladinu FPS, ale protože to stejně na mé HD 4870 X2 jde přes 60FPS, tak to v reálu neni poznat, u slabších HD 4870/4850 už by ale každý FPS něco znamenat mohl ...

Nicméně ta hra má jen vylepšení v oblasti AA, co se DX10.1 týká, hlavní prvky jako Tesselace přítomny nejsou, protože hra není jako DX10.1 navržena ... takžke je to jako bys jezdil s formulí 1 na nákup 90% potenciálu nevyužito ...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 20:34:54

Dik.
ziter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 08:56:56

Nevíte někdo oficiální vydání hry v ČR a v zahraničí U nás to bude určitě později? Jinak super hra která tu už dlouho nebyla! Dík za info.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 09:02:13

Na Steamu byl vcera aktivovan pre-loading. Dnes by mela byt hra uvedena v zahranici, nevim jak v CR.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 09:45:15
avatar
20.3. v čr
Hellion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 09:33:40

Už to hraju, skvělá hra!
Hellion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 09:34:49

A asi to dneska i dohraju.
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 14:40:12
avatar
Takže zase zábava na nekonečných 5, maximálně 6 hodin?
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 15:01:45

Sila bude v MP. Single bude maximalne o zpristupnovani letadel.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 15:54:16
avatar
jj je to takový letecký Call of Duty
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 20:47:51
avatar
toho sem se obával
juloSVKxxl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - konkurencia z roku 2007... 2009-03-19 00:59:56
avatar
Toto vyzerá veľmi realisticky(...závidím xBOX360-rom ) Odkaz...HAVX je pekný ale podľa mňa veľmi arkádový počin.
Marska [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - FPS lock 2009-03-18 10:11:45
avatar
Konečně stíhačky . FPS lock mi v hrách nevadí, monitor mi jede na frekvenci 60Hz (ostatně jako většina lcd) a vyššíma FPS bych beztak musel zapinat V-sync, takže se nic neděje. FPS lock je tu kvuli lidem kteří mají pc jen chvíli, nainstalují si hru pro svoji dvoujadernou grafarnu a druhej den běží kartu vrátit do obchodu, protože se jim prý seká obraz při hraní hry, kterou by měla karta s přehledem zvládat na 200fps+. Je to divnej svět.
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hm 2009-03-18 10:29:21
avatar
Teda na tých prvých dvoch obrázkoch je rozdiel medzi DX9 a DX10 skutočne "fascinujúci"........
Keď niekto chce, tak dokáže byť aj jedno hovno krajšie ako to druhé.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 11:48:12
avatar
Jj presne tak, zkousel jsem porovnat rozdil mezi DX9 a DX10 na vice hrach a nikdy jsem nevidel tak zasadni rozdil, kvuli cemu by melo mit smysl hrat hry pod DX10. Jedine co je hlavne videt je pokles FPS pod DX10 oproti DX9
Callisto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 10:36:10

Spis by se tu lidi mely pozastavit nad tim co je spatne s dx10, ten rozdil vykonu mezi dx9 a 10 je vuci obrazu absolutne neadekvatmi a vubec se nedivym ze ms prohlasil ze se v dx11 zameri hlavne na vykon, protoze tohle je k breku
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 12:47:20

Kdyby existovala moznost vypnout ve hre detaily ktere ma navic DX10 oproti DX9, tak by to pod DX10 behalo rychleji nez pod DX9. Efekty ci funkce implementovane do DX10 jsou predevsim zamerene na realnost (zjednodusene), priklad: predstav si svet bez mlhy mraku a pod... Takhle je to asi s DX9 a DX10. Je daleko pocetne narocnejsi vymodelovat mlhu kterea ma realne vlastnosti mlhy, nez 50 postav s texturami apod... Proc myslis ze na predpovidani pocasi se pouzivaji nejvykonejsi kusy HW...?? (ja vim nejedna se o DX) Lepsi priklad asi nemam. Mne osobne se vice libi DX9 pro svoji vizuelni prehlednost, ktera je zpusobena technologickou nedokonalosti DX9. Ale zachyceni realnosti je v DX10 fakt nadhera uz se tesim na DX11, 12.....
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 12:57:10
avatar
jo ten dx10 vypada trocha realneji nez dx9 na obrazku ktery tu je prezentovan. jenze take je tam videt chybejici textura (nebo naky modely?) na kopci napravo a pusobi na me spis jako kdyby byl prejetej filtrem ve photoshopu.
Callisto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 09:18:08

Chapu co me chces napsat, ale kvalita tech realnejch efektu je bidna a k realite ma daleko. Podivej se na Crysis pod dx10 a 9 rozdil sotva poznas, nekde vubec a rozdil ve vykou vic jak 1/3. Ve Far cry 2 vypada hra pod dx10 snad jeste hur. A tady, jo podle screnu vypada dx10 trochu lip, ale v pohybu to zase vypada vse jinak, navic jak jsem psal, ta kvalita ani trochu neodpovida tomu brutalnimu propadu vykonu. Nakonec by me zajimalo jak jsi prisel na to ze kdyby se v dx10 vypli ty dx10 efetky tak by hra bezela rychlejc nez v dx9, protoze kdyz treba crysis pustis ve vistach pod dx9 je stejne pomalejsi. Snad dx10 (11) zachrani win7 a bude konecne duvod opustit XP.
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 11:27:47
avatar
Dx 10 vyzerá lepšie tak je pochopitelné, že je aj náročnejšia. Skôr je smiešne, že nvidia v dx10 náročných nadstaveniach má taký brutálny prepad.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 11:46:55

Optimalizace. Kazda hra vyhovuje jinemu, smesne na tom neni nic.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 12:15:58
avatar
A neříkal nam ms že dx10 bude rychlejší?hra je u nv hratelna i pod dx10 jediný co ji nejde je 8x aa které ale beztak využívá minimum lidí a vliv na kvalitu je mizivý.

Jinak dd proc ted u tebe najednou maximální detaily znamenají 8x aa?ještě existují i vyšší mody..

btw: k tomu lepsimu obrazu u dx10..zkuste se zadivat na ten kopec napravo. u dx10 verze vypada divne...neco tam asi chybi
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 12:49:45

DX10 je rychlejsi nez DX9 bohuzel stejne jako 64-bit systemy budou rychlejsi nez 32-bit systemy
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 12:46:34
avatar
No mě se na těch 2 obrázcích dost líbí i DX9, ten kopec vypadá detailnější. Rozhodně bych neřekl že efekty v DX10 ospravedlňují ty vysoké nároky. Ale dojem ze hry může být úplně jiný, než statický obrázek...
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 13:15:02
avatar
Vyzerá detailnejšie bo je bližšie.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 13:22:14

nemam v hrach taky prehlad, ale je nejaka, ktora naplno vyuziva DX10.1?

a pripadne dalsia otazka.. ako je to s hrami pod DX11? pripravuje sa nieco? viem, ze este nie je hotova specifikacia DX11, ale mozno maju nejaky sample preview a uz nieco kutia.. bolo by to vobec mozne uz teraz vyvijat???
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 13:31:15

DX 10.1 hry:

Assasin Creed - verze tusim 1.01, pak podpora DX 10.1 zmizela v dalsich updatech.
Stalker: Clear Sky - enhanced DX 10 (cast efektu pocitana pres DX 10.1), pokud hardware nepodporuje, pocitaji se pres DX 10 - znatelne snizeni vykonu pod hranici hratelnosti.
Far Cry 2 - neni takrka zadny rozdil mezi DX 10 a DX 10.1.
HAWX - take zadny rozdil mezi DX10 a DX 10.1.

Prakticky jedina tedy Stalker: Clear Sky - zde je prinos DX 10.1.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 13:41:18
avatar
žádná, dokonce ani žádná, která je vyloženěn čistě DX10 (jedna se už připravuje k vydání) ... hry se vydávají dnes na všechny platformy většinou a kozole DX10 neumí. Hry tedy nejsou jako DX10 vyvíjené, samotné DX10 je tedy využito sporadicky a vylepených vlastností v DX10.1 není až na 1-2 případy využižto vůbec a v obou případech, kdy je DX10.1 použito to není skutečně DX10.1 se vším všudy, co umožňuje ...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 13:44:30

Mas pravdu, zadna naplno DX 10.1 nevyuziva. Ty co jsem vypsal alespon umoznuji podporu DX 10.1 vyuzit.

Co ten HAWX? Zkousel jsi to?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 15:51:36
avatar
jj, pár FPS rozdílu u ATI většinou do kladných hodnot ... hra le nevyužívá tesselaci, takže hlavní výhoda DX10.1 opět žádná, jen že AA je méně náročné na ATI ... U NVIDIA nejde na DX10.1 samozřejmě položka přepnout ve hře ...
Rudo_r [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 13:37:48

Otázka je nakoľko sa stihneš v bojovej situácii kochať okolitou krajinou s plnými detailami. Ale zase schovávať sa v mrakoch keď ti niekto ide po krku tiež nie je na zahodenie.
Inak súhlásím s tvrdením, že šturmovik a MSFS je niečo iné.
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 14:16:57

vypadá to, že zase opráším joystick ...Naposledy se zahřál při hraní IL 2 a to už je víc jak dva roky.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 15:53:44
avatar
z joye nic nebude, hra se ovládá skvele na klavesnici, podobnost je spíše s klasikou akční střílečkou ...

Hawx má do simulátoru tak daleko, jako poslední díly NFS ;)

ale hraje se vážně skvěle a v plných detailech orpavdu úžasně vypadá, pařím to v 1920x1200 na HD 4870 X2 v DX10.1 a je to mazec ... je to takový letecký Call of Duty 4
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 20:51:21
avatar
hmm call of duty nesnáším takže jsi mne ted odradil vůbec od toho stahnout si demo
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 20:56:13
avatar
jestli si hral blazing angels tak tohle je dost podobny...takovej duchovni nastupce.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 20:49:57
avatar
to já si občas il 2 dopřeju i dnes po nějakých 2-3 letech co to hraji. Ta hra nemá dodnes konkurenci.
Rapl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 15:18:59
avatar
Tak jsem si prave doutiral sliny a du koupit
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 16:51:12
avatar
Nooo, tak konecne nejaka solidni akcicka. Neco takoveho jsem hledam - simulator se spoustou akce a zabavy a hlavne, at se kouri z hlavne, je to peknej cvrkot :-) Mel jsem par simulatoru a rad si obcas zalitam, ale ikdyz byla vetsina fajn, tak tomu chybela opravdova rychlost a obratnost. Tam nahore to proste musi kmitat.
Diky znacce Ubisoft + Tom Clancy = spoluprace s vyrobci letadel, je na vyber z mnoha stroju a to cloveka opravdu potesi.
Take chvalim spolupraci s Geoeye a vymodelovani sveta podle skutecnosti.
Optimalizace taky vypada fajnove, tedka jsem dojel demo a sem vzkutku prekvapejen jak ta gamesa krasne beha. V demu mam vsechno na full + 6xAA a spol. na mem 19" LCD pri 1280x1024 a ATI X1950XT ( DX9 ) to lita mezi 60-80 FPS, takze nadhera :-)
Rozhodne tehle gamese davam zelenou :-)
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 20:52:04
avatar
tohle není simulátor
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 15:40:56
avatar
hih, ja vim.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 18:21:29

Řekl bych po delší době dobrá hra. JEn já ybch ji udělal s větším důrazem na reálnost, takže dobrá fyzika(alá LFS.) Vždycky jsem přemýšlel k čemu byli v crysis volumetrické mraky, teď vím že v téhle hře je to super herní prvek... MP bude určitě super, souboje v mracích schovávání se, hledání se
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-18 21:20:52
avatar
Lock On forever!
jan333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dx10 na xp 2009-03-22 11:52:38

kecy kecy kecy
dx 10 mam na xp instalovano caa. 3mes /o tom zadna pochybnost neni-postoval jsem sem i screenshot/ale pravda dosud se mi nepodarilo zadnou hru pod touto verzi knihovny rozchodit.az dodnes tahle hra mi konecne bezi v dx10 modu na xp
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!