SAPPHIRE VAPOR-X HD 4870 2GB – Souboj 512MB vs 1GB vs 2GB na HD 4870
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Středa, 15 duben 2009
alt

 

  • SAPPHIRE VAPOR-X HD 4870 2GB – Souboj 512MB vs 1GB vs 2GB na HD 4870.

   Dnes se podíváme na speciální nereferenční Radeon HD 4870, o který je stále zájem a odpovíme si na otázku, zda se vyplatí 2GB paměti. Ačkoliv před krátkou dobou AMD-ATI uvedla Radeon HD 4890 s inovovaným jádrem RV770 alias RV790 o HD 4870 grafické karty je stále zájem a to hlavně kvůli nižší ceně a vynikajícímu výkonu, který za to nabízí. Radeon HD 4870 je v mnoha směrech výjimečnou grafickou kartou.

 Byla to první grafická karta, která nesla GDDR5 paměti, jež se stanou standardem v následujících 2-3 letech. Kromě toho díky v mnoha ohledech nejpokročilejšímu a značně inovativnímu grafickému jádru, které trh nabízí, ATI RV770, které je navíc velice malé, dokázala a dokáže i s poměrně úzkou 256bit sběrnicí směle konkurovat grafikám konkurence, které mají papírově podstatně silnější parametry. NVIDIA GTX 260/275/280/285 je vlastně stále jedna a tatáž grafika a rozhodně není a nikdy také nebyl před HD 4870 v klidu a bezpečí, ačkoliv HD 4870 byla a je mainsream a GTX 260/280 měl být high end. Obří grafické jádro NVIDIA GT200 (s 192-240SP, které je vlastně víceméně zdvojeným G92), které je i v současné 55nm podobě téměř 2x tak velké jako RV770/790, podpořené širokou 448-512bit sběrnicí, jen stěží drží krok před mainstreamovým a poměrně jednoduchým Radeonem HD 4870.  

 Nakonec situace vykrystalizovala do současné podoby, kdy na trhu máme HD 4870 512MB (ten je původní, a vyšel v červnu 2007) a HD 4870 1GB (ten vyšel později). Dnes se jejich oficiální ceny pohybují kolem 149 dolarů za 512MB a 179 dolarů za 1GB. Jako takové jsou v současné době přímou konkurencí k GTX 260 192SP a GTX 260 216SP, které ale o příslovečný chlup překonávají, jak o chlup vyšším výkonem, tak většinou nižší cenou ačkoliv se dnes dá mluvit zejména u nás o vyrovnané situaci v zahraničí je to trochu jiné. Jedinou věcí, kde má GTX 260 jednoznačně navrch, je spotřeba v klidu.  Situace je ale dosti vyrovnaná, slevy v nedávné době byly na obou stranách značné. Bohužel na českém trhu někteří obchodníci reagují jen velmi pomalu a ceny jsou u nás vysoko. Tohle celé ale už dlouho není žádné tajemství. Nás proto ani tak dnes nezajímá, jak výkonná HD 4870 je proti GTX 260, to už dávno víme, ale zajímá nás, zda v případě provedení Sapphire má 2GB paměti nějaký přínos a samozřejmě jak je na tom zajímavé referenční chlazení, které Sapphire nasadilo.    

 

 Pokud jde tedy o parametry dnes testované grafiky, tak samotné frekvence jsou referenční. Jádro RV770 tiká na 750MHz a 2GB GDDR5 pamětí na 3,6GHz. V mnoha dalších ohledech už se karta liší, to je ale dnešním tématem …

 
  • Balení a příslušenství

 Začněme tím, co se skrývá v pěkné a mrazivě elegantní krabici.

 Samozřejmě kromě samotné grafické karty najdete i základní příslušenství. Krabice samotná je pěkně a nápaditě zpracována s výrazným upozorněním na Vapor-X technologii. Uvnitř balení nameteme vše, co potřebujeme. Kromě manuálu je zde několik CD s ovladači a různým softwarem. Najdete plné verze multimediálních software od Cyberlinku, RubyRom, a plnou verzi 3DMarku Vantage, abyste mohli slastně vzdychat nad dosaženým nic neříkajícím bodovým score. Samozřejmě nechybí ani CD s ovladači.

 Kromě toho najdeme i základní kabeláž a CrossFire můstek. Nenajdeme redukce HDMI, což má jednoduché vysvětlení. HDMI je poměrně na ATI grafiku nezvykle, přímo na grafice.

Tak se podívejme přímo na grafiku samotnou

 

 
  • Grafika Sapphire Vapor-X HD 4870

   Samotná grafika nás zajímavá poměrně hodně. Jedná se totiž o nereferenční HD 4870. Kromě viditelně jiného chlazení, je to zejména kompletně jiné PCB.

 Návrh vlastního PCB pochází kompletně od Sapphire a od referenčních HD 4870 se liší hodně. V první řadě je to absolutně předělané napájení, které v případě HD 4870 2GB vypadá skutečně působivě a velice kvalitně.

 Kromě toho má grafika i GDDR5, ale místo tradičního 1GB je zde rovnou 2GB. Což nás dostává k velkému tématu dnešního testu. Vyplatí se 2GB?

 Za pozornost stojí i chlazení, které je sice docela jednoduché, ale ukrývá více propracovanosti, než se může na první pohled zdát. Ale o tom až v další části testu.

 Co je na dnes testované grafice zajímavé, je přítomnost všech tří nejpoužívanějších konektorů. Kromě obstarožního  VGA, tu najdeme i klasicky DVI a místo druhého DVI, proměnitelného přes redukci v HDMI, najdeme přímo HDMI konektor na kartě.

Podívejme se tedy v několika testech na to, jak si grafika vede a to hlavně ve srovnání s referenčním 1GB modelem. Jsou 2GB k něčemu?

 
  •  Testy

 Nastavení testů jsme ponechali, jsou ideální, abychom prověřili rozdíly mezi HD 4870 s různým množstvím paměti.

I dnes připomenu takovou jednu věc. Na 60Hz LCD, které má většina z nás dnes doma, je vlastně víc než 60FPS nanic, protože monitor je vlastně ani nedokáže zobrazit. Hry tak mají ve většině případech lock na 60FPS a pokud nevíte, jak je odstranit, tak máte prostě 60FPS ať máte osazenu HD 4870 X2 nebo HD 4830 (když tedy ta těch 60FPS dá). Takže je vám vlastně cokoliv nad 60FPS stejně nanic. Nasadili jsme tak opravdu vysoké detaily a tam kde to hry umožňují, jsme nasadili plné 8AA, které se dnes ve hrách využívá. Pokud grafiky zvládnou 4AA není důvod, proč nezkusit 8AA. Protože 8 je víc než 4 je to náročnější nastavení a tudíž se uvidí, která grafika je silnější. Samozřejmě v ovladačích grafik lze kartám vnutit i náročnější, dokonce až 24-48xAA, ale tyto stupně už se běžně nepoužívají. 8AA je taková současná běžná hladina. Pokud to grafiky nezvládnou, používá se 4AA. Osobně hraji co to dá, tedy FullAA fullAF, co hra nabízí.
Testovací sestava DDWorld.cz:

 
Model
Zapůjčil
Procesor
AMD Phenom II X4 940 3,0GHz
AMD-logo
Chlazení
Ninja Scythe revB
 
Základní deska
Gigabyte AMD790FX DQ6
RAM
2x2GB 1066MHz DDR2
 
Grafická karta
 
Pevný disk
Western Digital Raptor
74GB 10 000ot/min
WD-HDD-ikonka
western-digital-logo
Zdroj
Thermaltake Toughpower 750W
 
Skříň
Gigabyte 3DAurora370
GB-Aurora-ikonka
gigabyte-logo
Zvuková Karta
ASUS Xonar DX
ASUS-Xonar-DX
asus-logo
Operační systém
Windows Vista Ultimate x64
vista_logo
microsoft_logo

Testy jsou náročné proto, že máme připraven ještě test CrossFire HD 4890 pro srovnání s HD 4870 X2 a GTX 295 i jednou HD 4890. Takže chceme udržet stejné testovací podmínky. A teď pojďme na testy samotné.

 

  • Enemy Territory: Quake Wars (OpenGL)

Jediná OpenGL záležitost. Testujeme přímo v samotné hře 2 minutový usek. V tabulce je průměrná hodnota FPS, kolem které se hladina FPS nejčastěji pohybují. Není možné, aby hra dosahovala slušných průměrných FPS nad 40-60 a přitom se cukala. Nižší FPS vyvažují zase vyšší a průměr je uprostřed.


Grafikám jsme naložili, co to dalo. 8AA/16AF a plné detaily.

 

  • Fallout 3 (DX9)

Fallout 3 na maximum je vizuálně působivá, ale také dost náročná hra.


Zde nás omezení 60Hz LCD trápit zdaleka nemusí, protože se s většinou karet k 60FPS nepřiblížíme.

 

  • S.T.A.L.K.E.R. : Clear Sky (DX10)

Vizuálně i atmosférou působivá, ale také pekelně náročná záležitost. Se 40FPS mají jednojádrové grafiky problémy i ve 22“ rozlišení.


U ATI by ale mohly být o něco lepší, protože zvládá DX10.1, který do hry přinesl patch a díky němuž je pod AA výkon zhruba o 10% lepší. Jenže s AA hru radši netestujeme. A podmínky musí být stejné pro všechny i NVIDIA grafiky, které DX10.1 neumí.

 

  • Tom Clancy´s H.A.W.X. (DX10)

Nová, technicky velice dobře zpracovaná hra. Obsahuje i DX10.1 rozšíření, který zhruba o 10% zvyšuje výkon ATI grafik pod AA. Testujeme ale kvůli absenci DX10.1 na NVIDIA grafikách jen v obyčejném DX10.0.



 

  • F.E.A.R. 2: Project Origin (DX9)

Sice hra, která vyšla až letos, ale technologicky poměrně dost stará záležitost, takžke současným grafikám nedělá problémy ani v maximálních detailech – 8AA/16AF žádný problém ani 1920x1200 a dokonce ani u 2560x1600.


 

  • World in Conflict (DX10)
Brutálně náročné RTS svědčí grafikám NVIDIA.

 

  • Race Driver GRID (DX9)

Parádní závodní záležitost je zase proti předchozí hře, doménou grafik ATI.


Maximální detaily včetně 8AA/16AF, dělají grafikám NVIDIA zjevně velké potíže, nicméně s tímto nastavením si 40FPS+ užijete i s HD 4870 512MB na 30“ LCD! Fantastický výsledek.

 

  • Crysis Warhead (DX10)

Jen s lehkým AA/AF v maximálních (Insane) detailech je hra opravdu hodně náročná. U Crysis stačí k bezproblémové hratelnosti alespoň 25FPS+.


Jenže jednojádrové grafiky nemají dost výkonu ani na 1680x1050 v tomto náročném nastavení.


 
  • Sapphire Vapor-X HD 4870 Chlazení a provozní vlastnosti

   Nad čím se určitě stojí za to zastavit, je chlazení grafiky. Právě tím je ostatně tento model viditelně výjimečný. Sapphire oprášilo Vapor-X technologii. To vlastně není nic až tak průlomového. Heatpipe známe všichni. Jedná se většinou o trubice, které díky speciální duté konstrukci se speciálním materiálem uvnitř, dokáží neuvěřitelně rychle rozvádět teplo. O účinnosti se klidně můžete přesvědčit doma. Stačí jeden konec heatpipe ponořit do horké vody a na druhém konci trubice se okamžitě spálíte. Tak účinně tento jednoduchý, ale důmyslný vynález funguje.

 Sapphire to ještě trochu vylepšilo. Místo Heatpipe tuto celou technologii integrovalo do bloku, který je přímo ve styku s horkým jádrem. Odvod tepla je tak velmi účinný. Tento blok je základem celého chlazení. Nad ním je samozřejmě ještě vějířovitá pasivní část, která pomáhá teplo rozptýlit a ventilátor.

   Teplotně je na tom HD 4870 2GB od Sapphire s VaporX chlazením opravdu dobře, ale na referenční chlazení HD 4890 kupodivu nemá. Nicméně trochu jiné je to v otázce hlučnosti. V klidu jsou referenční HD 4890 a Sapphire Vapor-X 4870 absolutně tiché a referenční HD 4870 1GB je trochu slyšet. V zátěži pak naroste hluk u HD 4890 a hlavně u referenční HD 4870 1GB. Sapphire Vapor-X HD 4870 2GB ale zůstává poměrně tichou grafikou, takže celkově je chlazení nejen účinné, ale i tiché. Snad jediné, co mu lze vytknout je fakt, že teplo není vytahováno přímo ven ze skříně.

  •  Spotřeba

 Zde se bohužel nemá HD 4870 2GB čím chlubit. Díky extra množství paměti na této grafice, je spotřeba vyšší, než u referenční 1GB edice. Zatímco v klidu i v zátěži je to celkem dost a v tomto ohledu je GTX 260 jednoznačně lepší.

  • Taktování

 HD 4870 už není šampion pro OC. Tím je jednoznačně HD 4890, takže pokud chcete zajímavé OC, kupte si Radeon HD 4890, který je pro taktování optimalizován. HD 4870 2GB od Sapphire taktovat samozřejmě jde, ale ze 750MHz na 845MHz na jádře a 3,6GHz na 4,1GHz to není tak pěkné, jako třeba u HD 4890 z 850MHz na 1GHz, zvlášť když se jedná o v podstatě stejné jádro. Nicméně hlaví je, že i po taktování, zůstává chlazení Vapor-X velice účinné a poměrně tiché. Teploty se v zátěži pohybovaly maximálně do 70°C.    

 
  • Závěr a hodnocení – Jsou 2GB výhoda?

   A jsme na samém závěru. V dnešním testu jsme se zaměřili na srovnání výkonu tří grafik ATI Radeon HD 4870. Stejné jádro, stejné takty, ale různé množství paměti. Za normálních okolností bych řekl, že rozdíly budou téměř žádné, není to ale tak úplně pravda.

 Už fakt, že mezi 512MB ATI HD 4870 a 1GB verzí je rozdíl již dávno prokázán, mohl ledaco napovědět. Z testů vyplývá, že v průměru je stejně taktovaný Radeon HD 4870 s 1GB paměti rychlejší zhruba o 6 %, což není zanedbatelné, když vezmeme, že za tím stojí jen těch 512MB paměti navíc. Osobně jsem nečekal, že by 2GB byly v dnešních hrách nějakým přínosem, ale spletl jsem se. Jsou hry, kde to dělá i více než 10% rozdílu a v průměru je to dalších 4% proti HD 4870 1GB. To znamená, že 2GB verze stejné grafiky HD 4870 je proti 512MB základní verzi rychlejší v průměru o nezanedbatelných 10%. Čím větší rozlišení a náročnější nastavení, tím je většinou rozdíl vyšší.

 Bohužel pro 2GB Radeon přichází otázka, zda se to vyplatí. Podíváme-li se na cenu karet, tak v případě 512MB vs 1GB se asi vyplatí ta 1GB varianta více. Navíc Sapphire nabízí za slušnou cenu tu 1GB variantu ve stejném provedení Vapor-X, jako jsme dnes testovali 2GB verzi. Bohužel cena 2GB HD 4870 je hodně vysoko a 6200 korun, to je prostě moc. Za stejnou cenu, či spíše nižší cenu (5800 včetně DPH) dnes můžete mít rychlejší HD 4890 právě od Sapphire, který má už v základu také docela dost dobré chlazení a také daleko vyšší OC, což výkon ještě pořádně nadopuje.  Za 6200 korun se prodávají i nejlevnější edice GTX 275, která je +/- stejně výkonná jako HD 4890. Z pohledu výkonu je tedy pořízení HD 4870 2GB pitomost. Absolutně se nevyplatí.

   Bohužel 2GB HD 4870 přišla pozdě. Nárůst ceny sice neodpovídá výkonu, ale odpovídá cenovému rozdílu množství paměti. Mezi 512MB a 1GB verzí je rozdíl 700 korun. Pro 2GB verzi potřebujete dalších 2x 512MB paměti takže mezi 1GB a 2GB verzí HD 4870 je další mezera 1000 korun.  2GB paměti sice očividně další nárůst výkonu přinášejí, ale rozhodně neodpovídá nárůstu ceny. 2GB paměti GDDR5 jsou prostě stále dost drahá legrace.

 Sapphire HD 4870 Vapor-X ale nemusíme kompletně zatracovat. Ve stejném provedení se prodává i 1GB verze, která stojí daleko zajímavějších 5200 korun včetně DPH a lze o ní, i v době HD 4890 nebo GTX 275, uvažovat. Ty jsou totiž dražší. Sapphire Vapor-X edice grafik HD 4870 přináší propracované a funkční chlazení, které je velmi tiché, vzhledem k výkonu grafik i poměrně jednoduché. PCB vlastní konstrukce je velice kvalitní. 2GB verze se z pohledu ceny a situace na trhu dnes prostě nevyplatí, ale to se asi dalo čekat. Nás spíše zajímalo, zda mají 2GB nějaký přínos. K našemu překvapení tam nárůst výkonu je a dokonce slušně měřitelný. Karta by sice mohla dostat ocenění za kvalitní funkční návrh a provedení, ale cenová nevýhodnost testované 2GB verze je prostě značná překážka. Kdyby přišla tak na začátku roku, bylo by to asi něčem jiném.

 

Za zapůjčení děkujeme společnosti Sapphire

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-16 00:50:16
avatar
s tyma 2GB to trochu přestřelili, ale HD4850 s vapor-X vypadá mnohem slibnějc anení ani o tolik dražší než referenční. Je to taková konkurence k Asus Matrix
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-16 05:14:27
avatar
Přestřeli teď.. ale kdo ví, třeba nadejde doba šílených textur.. Ne asi ne.. pokud nadejde, tak to dnešní jádra nedaj.

Konkurence Matrix? Spíš bych řek o dost lepší.. aspoň co se chlazení týká.. Matrix neni nic extra, jen jinej chladič.. to vyjde pomalu nastejno jak tam dát Accelero.. No a facelift.
Banshee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-16 17:33:28
avatar
Rekl bych spis naopak, na Matrixech se da zvedat napeti, takze maji lepsi OC. K tomu bez zateze zerou o dost min nez referencni karty diky vyraznymu podtaktovani, snizovani napeti a lepsim napajecim obvodum.
Zato tenhle VaporX ma jen jinej chladic a trochu prehazeny soucastky na PCB... a co z toho. Aspon ze neni tak predrazenej jak Matrix
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-16 21:41:36
avatar
U HD 4850 s Vapor-X je zapracované i na správě spotřeby kdy v klidu se docela značně podtaktovává. Spíše sem chtěl s Matrix srovnávat tuhle kartu než HD4870 s Vapor-x
Mrtvola [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 6/2007 2009-04-16 03:33:51
avatar
Tak kdyby HD4870 přišla již v červnu 2007, tak by to yl nářez (jen tam na první stránce chybka). Jinak 1GB Vaporka je horký kandidát na koupi. Nereferenční HD4890 ještě nejsou a na platformu nVidia se mě nechce přecházet. A je fakt že dát 1000,- za 1GB navrch je dost vedle. V nových hrách je značně poznat rozdíl mezi 512 a 1024, ale 2048 je již moc mimo.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-16 05:15:37
avatar
Aehm.. a k čemu dneska kupovat novou grafiku? Pokud nemáš něco staršího HD 3850/3870, tak to ani nemá smysl..
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-16 08:46:12
avatar
Rozhodne. Ja mam maximalne mainstreamovy pocitac, ale to uz dlouho a vsechno mi bezi na max a 60Hz(frame limit). Sice v rozliseni jen 1280x1024, ale momentalne nove LCD kupovat nechci. Nemam potrebu kupovat cokoliv jineho/noveho.
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - meranie spotreby GPU-video RAM 2009-04-16 09:35:33
avatar
kedze meranie spotreby GPU-video RAM pod VISTA nie je mozne - iba FPS hier
redakcia by mohla spravit aspon jedno konkretne meranie spotreby videoRAM pod XP /v hre kde sa 2GB najviac prejavili/
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-16 13:10:53
avatar
Sorry XP jsem osobně vyhodil před dvěma lety a v současnosti už nikdo XP nepoužíváme delší čas, takže na něm ani nic netestuje,e-
MATESSSX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-16 09:44:07

no to je teda neco 1000kc plati za prumerne 1-3 fps???to je docela sranda, ja mam 1gbtoxic a jsem s ni plne spokojen, pak jsem videl tuto a rek jsem si, to jsem si mel koupit radeji2gb, ale vidim, ze jsem o nic neprisel...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-16 10:19:30

Test by se měl dělat na nastaveních, které jsou hratelné. Tuto větu DD stále opakuje. A potom sám děla testy na nehratelných nastaveních. Test Crysis je absolutně irrelevantní - není tam ani jedno hrátelné FPS. Zíněné karty jsou si docela blízci a tak by se dal udělat test jenom na hratelných FPS pro všechny tři. A pro ušetření času jenom pro tyto tři. Statistika, do které se berou irrelevantní data, je také irrelevantní. Bohužel.
TanisCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No 2009-04-16 10:39:43

To je to samé s min FPS. Autor zde testuje ohromné AA/AF a neukáže minimální fps. Představa, že se mi to třeba jednou za 3-5minut sekne při propadu je pěkně na dvě věci a mnohem lepší je hrát s nižším nastavením a hlavně plynule.

Btw kdysi se tady tvrdilo, že od 22" není potřeba vyhlazování, tak nevim?
Lukyn1811 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-16 13:35:22
avatar
No bez AA bych to viděl až od 24" nebo na full HD 22". Na běžných 22" v 1680x1050 rozdíl mezi zapnutým/vypnutým vyhlazováním pozná každý. Jinak u starších her, který to zvládnou, zapínám klidně 24x AA - to pak zubatou hranu prostě nenajdeš a je radost na to koukat.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-16 13:40:14
avatar
na fullhd 24" AA nepotrebujes stejne jako treba u jeste jemnejsich 30". rozdil jeste lehce poznas kdyz zapnes 4xAA vice je uz uplne zbytecne. u 22" s 1680x1050 se ale AA dost hodi, stejne jako u 19" s 1280x1024 nebo treba u 27" s fullhd a lehce tam jde poznat i 8xAA, nicmene neni to takovej kvalitativni rozdil aby odpovidal vykonovemu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-16 13:50:56
avatar
no já mám 27"
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-16 13:17:26
avatar
on chce DD ukázat všem že ATI je lepší v AA víš ;-)
jinak DD nedávno si mi říkal ať čtu weby jako seš ty.. jak mužu vědět že nefandíš ati, a někdo ti nedává penízky abys je podporoval ..když to takto nějak myslíš o ostatních webech jako je pctunign nebo extrahardware
jinak crysis jako že nejhranější hra ze všech testovanejch - a nvidia má navrch ...dycky říkáš že 4 fps nemaj vliv..jenže takový crysis potřebuje každý fps
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-16 13:55:46
avatar
Mám to brát jako flame?

ne, DD chce testovat tak, co sám používá ... mám 27" LCD 1920x1200 a hraji s 8AA. osobně mě nezajímá značka grafiky, protože nevím, že by konkrétní logo na čipu zvyšovalo výkon.
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-17 10:32:07
avatar
Už jsem se chtěl ozvat - DD se pořád ohání plynulými nastaveními, hlavně když jde o 8xAA (tam souhlasím, jestli to ty grafiky vydýchají, ať se v tom taky testuje),
ale proč je, sakra, ten Crysis s 4xAA a všechno karty si pomalu kopou hrobeček?
To, že se z nějakých opravdu záhadných důvodů v HAWXu netestuje s DX10.1 už ani nekomentuju. Promiň, DD, ale to, že 10.1ku nepodporuje NVidia nemůžu brát jako solidní argument.
Výborný test, dal určitě spousty práce, ale chvilkama je absurdní, respektive jak napsal Gang - irelevantní
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-17 11:40:37

Nazval bych to neprinosny, to co me zajima se v nem nedozvim. H.A.W.X. v DX 10.1 testovat urcite, to je chyba Nvidie, ze ho nema. Beztak ta hra se evidetne vice hodi pro ATi, takze to ani moc vysledek nezkresli. A bylo by zajimave videt ten prinos. S 8xAA nesouhlasim, ale to uz jsme tu resili x-krat. Rozhodne bych zaradil i grafy v nizsim AA. A stale - chybi metodika. vsechny testy jsme nechali stejne je pekne, ale stale nevim jak je testovano, tohle zkratka verohodnosti testu neprispiva ani v nejmensim.
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-17 11:47:19
avatar
S uvedením metodiky se asi nic nezmění, v tomhle je DD podle všeho hodně neústupný. A přitom by stačilo sepsat pár řádků textu a ve výsledku by to udělalo třeba i pro užitečnost testu hodně.
K čemu mi je vědět, že má karta 40 fps, když nevím ,jestli je to v náročné, nebo průměrné lokaci? Jak to pak můžu porovnat s grafikou, kterou mám v pc já?
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-17 12:20:05

Rikam, pro me je ten test neprinosny. Rozhodne bych ho nenazval uzivatelsky, maximalne informativni. A s metodikou si nic nezmeni, kdyz se nebude nikdo ozyvat, to je jasne.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-16 11:47:17

trošku mě mrzí absence GTA IV
Jediná hra, co dokáže profitovat z více paměti a ona tu chybí.
Ale ani mi to moc nevadí, stejně to nehraju.
Kdybych dnes kupoval grafiku, asi bych uvažoval o 1GB verzi a hrál bych s vědomím, že nejsem omezovanej pamětí. Asi jen pro ten pocit.
2GB je už pro jednochipovou GK opravdu zbytečně moc
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-16 13:12:37
avatar
myslim ze je docela skoda, ze sapphire nevybavil kartu lepsim pasivem. vapor chamber je celkem pekna vec, ale ta hlinikova napodobenina intel boxu ji docela zhazuje. podobny pasiv jeste s heatpipe jako ma nereferencni asus hd4890 v jedne novince tady by karte slusel vice a teploty mohli byt lepsi.
Golo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-16 16:55:19
avatar
no pekna karta ale to 1gb navrch je uplne USELESS skoro vsade to prinasa len okolo 1-2fps proti 4870 1gb ale pri 4870 512mb je daky rozdiel ale je to zase o 1700 korun viac no mozno to chladanie dava lepsie moznosti ku taktovaniu ale nato uz radsej 4890 ktora vyjde este lacnejsia som kusok sklamany
brifil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NEW 2009-04-16 17:17:02

No jenze hosi ATI je lepsi.1.cena a 2. vykon nvidia jen dela skoro furt to sami
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vapor-X 2009-04-16 21:42:17
avatar
Význam 2gb verze je celkem rozpoluplný, ale zato chladič vypadá jako parádní inovace, nepotřebuje tuny mědi a jeho výkon je i tak na velice slušné úrovni. Osobně bych tuhle technologii viděl nejraději použitou na referenčních modelech příští anebo přespříští generace grafických karet
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-16 22:40:11
avatar
Malý dotaz, co je vlastně Vapor-X za technologii(dá-li se to tak vůbec nazvat)? Co jsem viděl fotky tak chladič mi připomíná to co dává intel jako box chladič k CPU.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-17 13:56:43
avatar
Jde o samotnou základnu chladiče, která je dutá a uvnitř je vakuová kapsa obklopená nějakou sviňskou tekutinou. Celé je to o tom co nejrychleji odebrat teplotu od čipu do samotného chladiče.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-17 07:50:11

No a kdo má LCD s rozlišením 1280x1024 tak ten rozdíl 1GB vs 2GB nepozná vůbec.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-17 13:52:22
avatar
no na takovém rozlišení nepoznáš ani rozdíl mezi 1GB a 512MB a docela bych se divil že by člověk poznal v tomto rozlišení rozdíl mezi 512MB a 256MB
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-17 15:11:55

Treba u Dooma 3 poznas.
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 2GB - kdy 2009-04-28 16:46:33
avatar
Redakce
Skoda ze ste neukazali situaci a nastavenia kde 2GB- su uzitocne
GTA IV....... 8xAA, +8xAAA ,16xAF
zvysenie min FPS v crysis ked nie potrebne nacitanie textur s HDD vdaka 2GB....

samozrejme to nemeni vysledok testu ze 1GB staci
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!