ATI Radeon HD 4770 – aktuální informace, modely, výkon, ceny a dostupnost
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 22 duben 2009
alt První 40nm grafika je tu. Její vydání ale AMD moc nezvládlo a vydání provází zmatky ...

 

 

Z čista jasna dnes bylo oznámeno, že Radeon HD 4770 je oficiálně vydaný. Zmatky kolem vydání této grafiky jsou ale neuvěřitelné, už jen to, že více než měsíc o ní veřejnost všechno ví ..... AMD naprosto nezvládlo komunikaci s novináři ani s výrobci. Vydání této očekávané grafické karty tak provází poměrně slušné faux pas, které pobavilo zejména konkurenci (i když 40nm grafika sama o sobě konkurenci straší, protože ji nevydalo první). Méně pak už těší zmatky výrobce, redaktory a samotné zákazníky.

Grafická karta ATI Radeon HD 4770 je první 40nm grafikou na světě. Karta už existuje téměř dva měsíce, ale výroba 40nm jader jde ztuha a vlastně i vydání RV740 na 40nm je první pokus o použití této výroby v hromadném měřítku. Původně měla HD 4770 vyjít už s HD 4890, nicméně kromě snížené poptávky po grafikách, kdy se delší dobu doprodávaly některé aktuální modely, které HD 4770 nahrazuje, způsobilo zpoždění právě ladění 40nm výrobního postupu.

HD 4770 jsme tak očekávali až v týdnu od 4.5.2009. Takový byl plán. Jenže od té doby je vydání HD 4770 jeden velký zmatek. Před pár dny se objevily informace, že HD 4770 vyjde už 28.4.2009. No nakonec je uvedení na trh prý už dnes 22.4.2009 (potvrzeno ze dvou zdrojů). Uvedení na trh, které je ale takhle tedy podle mě totálně zpackané. Tohle už není ukázka téměř neexistujícího marketingu, tohle je ukázka totální neschopnosti se vůbec včas a přímo domluvit. Člověk má pocit, že v marketingovém oddělení AMD po několika restrukturalizacích a vlně propuštění pracují jen uklízečky, těm by se tento styl vydání grafiky dal jistě odpustit.

Přitom neexistuje důvod, proč HD 4770 vypouštět takto ve zmatku a spěchu na trh. Konkurenční NVIDIA nemá technologicky srovnatelného v ruce absolutně nic, co by proti HD 4770 mohla postavit. Stávající modely HD 4830/4850 se stále dobře prodávají a jsou bez problémů dostupné. Tak proč se vydává grafika, kterou nemají ještě ani recenzenti, navíc do segmentu, kde je množství určující? Na vydání dnes jsme skutečně nebyli připraveni. A naštvaní jsou téměř všichni recenzenti po celém světě. Grafika je teprve na cestě k nám a jen málo lidí na světě má HD 4770 v ruce.

 

 

 

 

Mohu jen reportovat několik dojmů jednoho zahraničního kolegy, který nám vypomáhá s některými zápůjčkami a informacemi a HD 4770 má již v ruce. Grafické karty se objeví jak s referenčním, tak nereferenčním chlazením. Dokonce se má za to, že to referenční (které je prezentováno na oficiálních fotografiích) bude ve velké menšině. Kolega má kartu s referenčním ATI chlazením. To je velmi podobné tomu na HD 3870. Je tedy dvouslotové. Hlučnost karty je ale průměrná, teploty jsou ale slušné. Jenže většina grafik ponese chlazení trochu jiné. Kolem můžete vidět například fotografie Gigabyte HD 4770, která se objeví i u nás co nevidět.

Pokud jde o samotnou grafiku, tak platí vše, co jsme až doposud prezentovali. Nic na poli parametrů se nezměnilo. První 40nm grafika je přesně taková, jakou jsme ji čekali. Pokud jste se těšili na to, že RV740 bude díky nízké spotřebě málo topit, tak vás bohužel zklamu. Jistě, spotřeba energie klesla, takže i tepla se musí odvést méně, jenže to teplo se musí odvést prostřednictvím menší vyzařovací plochy, protože jádro RV740 je učiněný prcek, ačkoliv v sobě ukrývá 640SP.

Co se týká výkonu, to vás asi zajímá nejvíce. Za danou cenu bude HD 4770 skutečně pořádně lákavá grafika. Za pouhých 99 dolarů nabídne ve většině hrách výkon o 5-10% nižší než má Radeon HD 4850. V některých případech mohou být propady vyšší, což půjde na vrub menšímu počtu jednotek v jádře a 128bit sběrnici. Jenže cena 99 dolarů a TDP 80W to s rezervou omluví.

ATI Radeon HD 4770 by měla konkurovat přímo modelu NVIDIA 9800GT, i když výkonově má spíše blíže GTS 250, která konkuruje HD 4850. HD 4770 je ale grafika, která patří do nejnižšího maisnstreamu. Grafika tak vychází prý oficiálně již dnes. Karet je ale pro vydání velmi málo, pokud by grafika vyšla až na začátku května, bylo by to s dostupností mnohem lepší. Takhle by do ČR mělo v následujících 7 dnech dorazit několik stovek těchto grafik, což poptávku rozhodně nepokryje.

V prvním a druhém týdnu v květnu by se ale situace měla rapidně vylepšit. Nic se také nebude měnit ohledně ceny. Radeon HD 4770 od několika výrobců můžete očekávat v cenových hladinách 2200 – 2500 korun včetně DPH.

S dalšími informacemi se samozřejmě zase ozvu …dříve než na konci příštího týdne, nebo toho 4.5.2009, mít ale recenzi hotovou určitě nebudeme ...

Zdroj: DDWorld.cz, En.expreview, CoolPC!.tw.com    

 

EDIT by DD: Tak grafika HD 4770 oficiálně 22.4. nevyšla, problémy způsobila špatná komunikace mezi některými partnery a AMD, což mělo za následek špatné informování dalších partnerů. Proto se grafika dnes objevila v některých obchodech, následně ale byla rychle ztažena. Oficiální vydání je naplánováno na 28.4.2009. Na výsledku už to ale nic nezmění o grafice stejně už všichni všechno vědí :)

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
elesde [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-22 17:05:43
avatar
Tak táto grafika je stvorena do case do 15 000
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-22 17:29:25
avatar
,,Člověk má pocit, že v marketingovém oddělení AMD po několika restrukturalizacích a vlně propuštění pracují jen uklízečky, těm by se tento styl vydání grafiky dal jistě odpustit. ,,
tak u téhle věty jsem se zasmál DD..tleskám ještě teď
sem zvědavej jak se s HD 4770 roztrhne nákupní pytlík, pokud to bude tak jak to všichni říkaj, tak bomba ;-)
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-22 17:37:22
avatar
asi tolik k uvádění na trh a o tom jak na nás AMD myslí... no DD až budeš vědět kdy přijde do ČR dost karet aby se vůbec někde objevily, tak hoď info
Danik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-22 17:48:55

Tak nejdříve to byla velmi dobrá marketingová masáž (o HD 4770 se mluvilo pěkně hodně a dost dlouho) a teď to je opravdu trapas...

Asi máš v textu chybku, předpokládám, že dorazí pár set grafik během 7 dnů (1 týdne), ne týdnů.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-22 17:51:05
avatar
no, karta vydaná a žiadna recenzia toto sa AMD fakt nepodarilo ..
MiKE.p [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-22 18:04:17

Měl bych dotaz, když se pořád mluví o nízké spotřebě, tak jaký zdroj by na sestavu s touto kartou stačil? díky za odpověď
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-22 18:14:53
avatar
napíš zbytok zostavy, ampére si nežiada len grafika ...
MiKE.p [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-22 18:22:36

deska ASUS P5Q Pro, 4GB 1066MHz DDR2 RAM, Pentium IV 3.0GHz @3.3 HT 800MHz 2MB ale plánuju C2D E7400, 250GB HDD, dvě DVD mechaniky, disketovka a to je vše
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-22 18:33:35
avatar
Na to Core Duo s HD4770 stačí 400W , ale značka, nie Eurocase

Osobne by som ale siahol radšej po 500W (Fortron / Enermax ..) , ak budeš meniť niekedy za dačo výkonnejšie, predsa len zdroj nie je investícia na pol rok ako VGA
MiKE.p [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-22 18:51:07

No samozřejmě že Fortron, nechci vyhořet Pro mě je i grafika investice na roky, takže se teda budu poohlížet po nějakym 450W, díky, myslel jsem že 500W je na pořádnou grafiku minimum
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-22 19:22:26
avatar
no HD4770 by som "pořádnou" grafikou nenazýval (aspoň čo sa spotreby týka). Je to taká zlatá stredná cesta. Žravá grafika je napr. HD4890 alebo GTX280. Až pre tieto je 500-550W minimum..
MiKE.p [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-22 19:34:40

já to myslel z hlediska výkonu samozřejmě se najdou ti, kterým je to málo, ale mě by stačila bohatě
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-22 19:57:40
avatar
Fortron uz neni co byval, ja uz bych se ted dival jen po znackach Corsair, Enermax, Seasonic (mrkni na Seasonic OEM 450w ;) )atp. Jinak se da rict, ze pokud mas ted v kompu grafiku v PCI-E , tak ji aktualni zdroj utahne, pokud je dobre nadimenzovan a v poradku. Proste jde o to, ze maloktera HERNI grafika, i ta o 2-3 generace starsi, mela mensi spotrebu nez se ceka u 4770. +- to bylo uz par let kolem 60-150 W , az posledni dobou lezou TDP jednojadrovych GK ke 200 W
MiKE.p [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-22 20:53:14

Já mam jen 300W Fortron, ten přeci stačit nebude že ne?

Jinak určitě mi jde o cenu, ale zároveň chci kvalitu, protože nemá cenu kupovat něco levnýho, co se hned zkazí (moje poslední zkušenost s ramkama a-data co vydržely 2 měsíce)
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 08:12:41
avatar
Tak na HD 4770 by měl stačit. jde o to, jak dlouho ho už ale máš. Jestli je už hodně starý, tak už těch 300W rozhodně dávat nebude. Jinak tahle grafárna by mělamít TDP 80W takže bych to viděl na příkon spíše pod tuhle hodnotu, ale dejme tomu, že bude mít tak 100W. A zbytek systému bych řekl, že více než 150W taky mít nebude. Takže maximálně při extrémní zátěži by si to mohlo říct o 250W, což by nový 300W Fortron měl stíhat. Jenže na 250W se určitě nikdy nedostaneš. Bych to viděl, že maximálně se budeš pohybovat kolem 210W. Ale jestli chceš mít opravdu jistotu. Tak kup nějaký kvalitní 400W Seasonic, Tagan, Enermax a další kvalitní značky co tu už zazněly.
MiKE.p [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 14:01:14

Je starej asi 2,5 roku... Takže to asi stačit nebude...

Díky moc za všechny rady, koupím si tedy 400 nebo 450W.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-24 11:48:50
avatar
Jako velmi zajímavá volba se mi teď jeví SEASONIC SS-400ET-F3 400W OEM za zhruba 1250,- i s poštovným. Ale je to bez napájecího kabelu, ale ten asi nepotřebuješ.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 10:58:43

Nevím, jaké byli Fortrony před 6 léty, ale už před 2 byli špatné. Teď se naopak, trochu polepšili. Samozřejmě, zmíněné tebou značky jsou lepší (Corsairy mají většínou Seasonic vnítřek), ale přece bych kupoval nikoliv podle znáčky, ale podle testu. Znáčka může pořádně zklámat.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-22 19:55:55

Zbytecny davat na tohle 500W zdroj, stale zapominate ze idealni je 80% uccinost, pokud mate prebytek zdroj zere i vice nez kdyby byl idelane vytizen, na to co mu v pohode staci jakakoliv 400W, idealni koupit kvalitnejsi kvuli hluku a vydrzi. 500W je zbytecnost neopodstatnena a odrazi se na mnohem vyssi spotrebe.
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-22 22:32:08
avatar
jde o konkrétní křivku účinnosti pro danej zdroj. Něktré zdroje maj max. při 75% procentech, jiné třeba při 50%. Takže kategoricky říct že vše má nej při max vytížení nebo při 75% nejde... Ale souhlasím s tebou na tohle mu stačí 400W značkový zdroj.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 08:15:40

Jo psal jsem to rychle, melo byt "idealni je zatizeni zdroje podle ucinnosti"...na tohle mu bude stacit i kvalitni 350W a bude to idealne vytizeny. Vubec dneska ten trend davat do vseho 500W a vic je hroznej. I na HD4870 v bezne sestave staci 450W, neni treba davat extra silny zdroje.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 11:05:24

to zeroground:
Ano. A ještě jeden argument ke tvému tvrzení: Dříve bylo rozumné kupovat zdroje o něco větší, protože za chvíli vyšel silnější a žravější HW a mohl jsi upgradeovat bez výměny zdroje. Teď ale nový HW většinou žere méně. (pokud nemluvíme o high-end grafiky, ale ty kupuje malo lidi s mnoha penezma). Ale ta setrvačnost v našich hlávach zůstává - co když mi nestačí na upgrade? Právě, že stačí a možná, za pár lét budeme vyměňovat zdroje za slabší :-)
Asi vlci v lese chcípli - souhlasím s 4. tvým přispěvke během jednoho dne :-)
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 09:35:13
avatar
heh pokud neplanuje nejaky OC procesoru tak by mu stacil na HD4770 a Core 2 i 350W Fortron. Na moji sestavu s velkým prehledem staci 385W Enermax. Ono totiz nejde jen o waty ale o proudy ve 12V větvích...
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-22 18:28:11
avatar
mno tak buď to 350W kvalitní... a nebo 450W fortron to by mělo stačit určitě ;-)
ale pokud máš dost peněz tak bych ti doporučil corsair 450W,sice za 2000kč ale není nad tichej kvalitní zdroj
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-22 20:52:29
avatar
JJ, Fortron uz neni uplne koser, nejak zacinaji sidit vetraky, chlazeni a udavany vykon a HLAVNE ampery na 12V vetcich nejak neodpovidaji. Tolik osobni zkusenost se zdroji Blue Storm II
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 09:38:01
avatar
Já do levných sestav porad davam letitý model Fortron FSP 350 PNF (350W) a ten má udávané proudy leší než novější fortrny 350W s 80 účinností. Za ty prachy je to super zdroj, kterej toho utahne hodně. Mám ho už 3 roky a pořád je tichej a nikdy s ním nebyl žádnej problém
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-22 18:25:57
avatar
No co. Pro mě oficiálně stejně výjde až 4.5.2009, protože pochybuji, že ji před tímhle datem vůbec někde seženu. A kdybys nenapsal tuhle novinku, tak bych se asi stejně dozvěděl, že vyšla až v průběhu 2-3 dnů, což by mělo už blíže k tomu datu 28.4. Já ji stejně čekal už před měsícem, tak jsem i rád, že se to nějak urychlilo.
Mrtvola [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-22 18:30:42
avatar
Na recenzi téhle karty se dost těším. bylo o ní namluveno dost a dost. Pokud by byl výkon aspoň jako slabší HD4850, tak to bude slušné. Pár cen co se na chvíly porůznu objevilo bylo mezi 2100-2500,- což je dost slušné. Nebylo by od věci udělat test v CF. HD4830 v CF podávala slušné výsledky.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-22 18:52:16
avatar
tak od amd by se mohla nvidia ucit paper launche amd neni ani schopne dodat grafiky na recenze v den vydani
FudgS.R.O. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-22 19:02:44
avatar
No vipadá to určitě dobře.
Ale poprosim bych srovnání této karti Ati HD 4770 s 1950 pro
alespoň přibližně, třeba jen na okraj jedné recenze, (jestli už něco podobného proběhlo tak se omlouvám)
ale budu moc vděčný.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-22 19:15:37
avatar
no to porovnanie by sa pacilo aj mne, aj ked som na upgrade dovod este nenasiel,na 19´´ displej mi to stale staci
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 12:14:34

Ano, to je pravda, bylo by zajímavé porovnání lepších karet ze starších generací a nynějšího low-mainstreamu.
A také test v crossfire pro 4770 je nutností, myslím.
A také test na OC. předpokládám, že OC 4770 bude mít lepší výkon než OC 4850
Podle 3DMark
http://en.expreview.com/2009/04/22/first-radeon-hd-4770-benchmark-goes-alive.html
4770 zaostává za 4850 jen o 3,7%
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 09:47:25
avatar
9600gt ma zhruba 2x vetsi vykon nez 1950pro v DX9. A 4770 bude je jeste o neco vykonejsi nez 9600gt(hlavne v modernejsich hrach to bude vice videt). Ja mam 9600gt a hraji zatim vsechny hry (samozrejme krome Crysis ) na max detaily ve 1280x1024. Snad ti to pomuze s rozhodovanim
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-22 19:22:22
avatar
Tak u těch reprezentací jsem se začal smát, když jsem si spoměl na ten graf s tím přejmenováním nVidie alá 8800GT... Všichni pouze buzerujou nVidii, že přejmenovává svoje produkty, ale že ATI v minulosti přejmenovala víc než 7 grafik, aby zapadly do ''nové série'', tak to nikdo nevidí.
ATI šéf marketingu si může podat ruce s šéfem marketingu nVidie.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-22 19:37:38
avatar
No jo. Ale nepřejmenovali jeden produkt 3×.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-22 19:59:03

Ale Nvidia v zasade taky ne, akorat na vsech je takrka identicke jadro, ale produkty stejne urcite nejsou.
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-22 20:29:15
avatar
No 9800GT přineslo oproti 8800GT pouze nový spoj v čipu, který by měl mít lepší stabilitu. Snad každý si pamatuje na aféru zjebaných čipů...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-22 21:27:19
avatar
HAHAHA ... ukáži ti kolegovu 9800GT s 65nm čipem ve stejné revizi jako jsou na 8800GT ;) ... mezi 9800GT a 8800GT je často rozdíl opravdu jen v té nálepce a v tom názvu nic víc .... největší rozdíl je, když najdeš 9800GT s 55nm G92 ... karty jsou ale jinak po všech stránkách úplně stejné, nové jméno si to vážně moc nezasloužilo ...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 08:21:15

Tak predevsim 8800GT meli rovnou vydat jako 9800GT, ta karta proste do 8ckovy rady nepatri. A za druhe, kolega mohl mit takvouhle "smulu", ale dnes uz to asi v moc pripadech nehrozi a hlavne, parametry karty jsou to na co je treba se divat vzdy a nejen kupovat podle jmena.... A to se tyce jak ATi, tak Nvidia - vzdycky koukam po taktech jadra, pametech atd. Stale ale nejsme u jadra toho, ktery produkt byl trikrat prejmenovan...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 09:58:08
avatar
jj davat pozor na vsechno. ono spousta vyrobcu hlavne v nizsich segmentech si dela co chce a klidne na kartu co by mela mit gddr3 pameti hodi gddr2 apod.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-24 09:29:47

Ano, pozor na všecho, pradvu díš, ale prodejci nejsou lepší a v uvedených parametrech mají strašný binec. Takže já bych koukal po kódy produktu, zadanému výrobcem a potom na stránkách výrobce - podívat se na parametry, ale hlávně - kouknout po testech. Radší několika. S grafikami tento přístup možný je. Složitější je to s produktem, který nemá tolik zájemců - tabletem, modemem apod.
Mrtvola [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-22 21:04:04
avatar
Ano, hrubý základ je stejný, jen ho pozměnují. 8800GTX to začalo a dnešní grafiky jsou vlastně to samé (s nadsázkou). Ale musíme uznat, že si s Tím nVidia vystačí celkem dlouho. Kdy byla řada 8? 2006??? Good work.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-22 20:53:20
avatar
můžu se zeptat odkud že pochází informace o tom že HD4770 je vydaná dneska?
Tato informace se zatím objevila pouze na pctuningu a zde, přitom všechny známé zahraniční weby mlčí a ani amd nevydalo žádnou oficiální zprávu. Jediný zde uvedený zdroj CoolPC!.tw.com je jaksi psaný čínsky a po překladu se zde stejně nepíše nic o vydání.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-22 21:32:45
avatar
mám své zdroje blízké výrobcům, s AMD je trochu obtížnější komunikace po přesunutí PR do Polska, ale zatím to nepořeli ani na přímý dotaz, takže mám za to, že HD 4770 je oficiálně uveden už pár dní se mluví o posunutí na 28.4. a te´d tedy 22.4. protože AMD neustále dost mění data vydání čehokoliv, nedivím se už ničemu, i výrobci nám grafiky posílají s tím že si s nimi dělejme, co chceme ohledně vydání recenzí .... recenzi uvedeme hned jak to bude možné, i v obchodech se dneska v něktecýh už karta objevila, takže to berte jako ten bordel v tom vydání, o čemž mluvím v článku ....

výrobci se hodně hlídají, HD 4770 je hodně horký produkt pro všechny a jakmile se jeden objeví, všichni už "tajně" dovolují zveřejňovat i vše o jejich HD 4770 ...

víceméně je úplně jedno jestli HD 4770 je oficiálně vydaná nebo ne ... všichni o ní už všechno víme minimálně měsíc a vy máte kompletní informace a čeká se jen na dostupnost karty .... už jenom to že o kartě takhle dlouho a všechno dávno víme je pěkně zmršené vydání novinky ... je tedy úplně jedno jestli vyjde HD 4770 dnes nebo až toho 4tého, jde hlavně o dostupnost karet, což bude trochu problém i toho 5tého ...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-22 23:06:19
avatar
stejně se mi to nějak nezdá. Navíc třeba na CZC se karta objevila a za pár hodin byla zase stáhnuta. v každém případě tohle nějak AMD nezvládla, když není schopná se ani oficiálně vyjádřit.
Jinak ale velmi příjemně mně překvapila cena co se objevila na CZC těsně pod 2500 KC, což by znamenalo že až se zlepší dostupnost mohla by v levnějších obchodech jít cena někam kolem 2300 KC.
Nightik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 12:22:16

No tak například tady už je zalistovaná s upřesněním na přelom měsíce http://www.okcomputers.cz/graficke-karty/ati-radeon-hd4770/c-18846187/
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-22 21:06:19
avatar
Ze by OBR narusoval stabilitu AMD-ATi pekne z luna nasi stovezate??? Taky sem se trochu rozhlizel a nic nenasel, BTW web AMD asi nikdo nespravuje, nenasel sem tam ani 4670 a posledni BRAND NEW je 4870. Hanba....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-22 21:34:16
avatar
OBR by měl mít ještě přesnější Info, má trochu lepší kontakty ...
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-22 21:58:23
avatar
a co na zraze ste si pokecali?
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-22 22:08:37
avatar
Kontakty dulezite pro oficialni vydani RV740 maji urcite i zname Taiwanske weby a nejen Zdenkovi fellaz z Vychodu. Jen abychom si zitra/pozitri pobavene necetli Fuada ci Charlieho Demerjiana , jak ironicky komentuji ceskou kachynku
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-22 22:58:11
avatar
Podle mě je to opravdu kacha do Obra.
Golo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-22 21:23:50
avatar
velmi vydarena karta za dobru cenu aj ked niesom ziadny priaznivec fanATIk tak treba povedat ze nv nema vobec nic co by premenovala a malo by to taky vykon ako 4770 za taku cenu
Foxnec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ta... 2009-04-22 21:51:30
avatar
..nahradí můj Palit Radeon X1950GT ;-)
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Překlad do češtiny :-) 2009-04-22 21:56:25
avatar
"fo pa" mě fakt dostalo :-)

DD, příště piš správně: "faux pas" čteme [fó pá]
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-22 22:22:38
avatar
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 09:16:13

DD nevies nieco o low-profile kartach? napripravuje sa tato 4770 v tomto prevedeni? pripadne nejaky prehlad moznych rieseni v low-profile?
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 09:24:15

Urcite budou, ale tezko ocekavat nejaky prehled, kdyz zatim maji problem dodat dostatek referencnich modelu... Budes muset pockat, ale urcite nejakej vyrobce low-profile udela.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 14:40:22
avatar
hmm... ale s ohledem na to referenční megachlazení jsem teda fakt zvědavý na ten pasiv :-)
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 14:50:45

OBR hodil zminku, ze podle vseho bude referencni chlazeni shodne s tim Gainwardem a nikoliv tou kartou co se ukazovala puvodne. Nechci vestit, ale trochu logiku to ma, v cene do 100USD se bude setrit absolutne na vsem a takovyhle sumitko na chlazeni by cene odpovidalo. Ale pry se to chladi vcelku dobre, takze dobre vyreseny pasiv by tu kartu uchladit mel.
Nightik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 16:30:47

Právě naopak, karta je vcelku dobrý topení.
quarterback [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zmatek,redakce a kachny 2009-04-23 17:11:28
avatar
možná že celá redakce DD je jak se patří naštvaná a většina zákazníků možná taky, ale doopravdy nechápu proč píšete že se vydání nepodařilo, i když karta byla ohlášena a jedná se určitě o další velký krok ,hodný zaznamenání,kupředu?Sice byla ohlášena ale všem vám kteří jste teď naštvaní,pokud někdo takový skutečně je, se nedostalo dostatečné předprodejní masáže ze strany výrobců nebo skvělého bujarého předpokládaného záhadného vynoření naprosto přesných informací od našich šikmokých přátel z rudé Číny, asi nikomu z nás nevadí že karta byla vydaná relativně potichu, přiznivci ATI si s tím hlavu lámat nebudou,pokud hledají kartu ke koupi nutně k ní jednoho krásného dne dojdou, a příznivci staré "dobré" NVidie, jestli se jim zdá že přišli o dobrou kampaň ať se zkusí poohlédnout po předvolebních kampaních našich politických stran,tam je srandy až potud.Opravdu jsem rozhorčen přístupem redakce, jestli je karta vydaná, my si tu chvíli na recenzi počkáme, ale jestli vy se už třesete až z ní vymačkáte výkon, nám smrtelníkům bude stačit až vyjde i pro ostatní a ne pro Číňany. PS. :A i v případě že o kartě předem víme se naskýtá myšlenka proč všechno tohle informování, aby byly hackeři a špioni ze stran konkurence jaksepatří připraveni na vydání grafik, o kterých vlastně nikdo neví?ATI se spíš pokusilo rozjařit vody očekávání což považuji za dobrý tah.
prutik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 17:15:53

Už to je aj na Ústrednej tlačovej klebetníckej asociácii
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!