Kompletní recenze ATI Radeon HD 4770, 40nm RV740 v akci – výkon i spotřeba
Napsal Jan "DD" Stach   
Sobota, 25 duben 2009
alt

 

 

  • Kompletní recenze ATI Radeon HD 4770, 40nm RV740 v akci

 

Tak a je to venku. Plná recenze 99 dolarového Radeonu, který je důležitým grafickým produktem …

Server en.expreview uveřejnilo jako první recenzi HD 4770. Vzhledem k tomu, že vydání této karty provází poměrně zmatek a 22.4.2009 se dokonce mělo za to, že karta vyšla, se karty objevily už v některých obchodech a distribučních kanálech. Číňanský web zmatku využil a stihl všechno otestovat. Tak se podívejme, co nový 99 dolarový HD 4770 dokáže.

Ačkoliv se původně mělo za to, že po 55nm se objeví grafiky na 45nm, použit bude už 40nm výrobní proces. Ten ale poměrně brzy nahradí 32nm a dost možná i 28nm. Nicméně do toho je daleko. Dnes tu máme první 40nm grafický čip a ATI RV740 se navždy zapíše do historie. Je to totiž první grafický čip na prodávané grafice, u kterého je použito nižšího výrobního postupu pro výrobu, než u dostupných procesorů (CPU). Ty jsou dnes nejméně 45nm. AMD-ATI ve spolupráci s TSMC vyvinuli 40nm výrobu a jako první ji uvádějí na trh použitou u grafického čipu.

Technologický náskok RV740 je nezpochybnitelný. Jasně, samotná architektura se od RV7xx neliší. Vlastně to ani nebylo žádno, RV740 je totiž takový test 40nm výroby před použitím u opravdu velkých a výkonných čipů nové generace, kterým bude u ATI RV870 s DX11, které se začne masově vyrábět v létě.

Samotné RV740 je vlastně parametrově RV770LE, což byla ořezaná verze RV770 na modelech HD 4830. RV740 má tak 640SP s 128SPU. Plocha jádra je miniaturních 140mm2! To je téměř jen polovina toho, co má 55nm RV770!

Teoreticky by stejně velké jádro na 45nm mělo o 40% menší plochu než na 55nm a tedy by bylo o to levnější. Samozřejmě ale 40nm výrobní proces bude z počátku o něco dražší, než 55nm, takže to z počátku asi takové terno nebude. Ale poměrně rychle se jím stane.

Podívejme se na samotnou grafiku …

Radeon HD 4770 v parametrech

Samotná grafika HD 4770 je vlastně příslušností téměř low end, alespoň tedy cenově i některými parametry. Ovšem výkonem má do low endu hodně daleko. To ale uvidíte. Za 99 dolarů grafika obsahuje již zmíněné první 40nm grafické jádro na světě. AMD ale také nasadilo už i do této cenové relace stále zlevňující GDDR5 paměti, která sice tikají na poměrně pro GDDR5 nízkém taktu 3,2GHz, ale jako takové poskytují ohromný výkon a paměťovou propustnost, proto si ATI mohlo dovolit nasadit low-endovou levnou 128bit sběrnici, aniž by to ublížilo výkonu.

Věřte nebo ne, teoretický výkon HD 4770 s RV740 a GDDR5 přes 128bit je 940GFlops, což je o 224 Gflops více než má HD 4830 se 256bit, GDDR3 a parametrově stejným jádrem. Nejbližším výkonovým soupeřem je kupodivu HD 4850, která má plnohodnotné jádro RV770 s 800SP, ale na nižším taktu a s 256bit sběrnicí a GDD3 je její výkon jen o 40Gflosp vyšší. Za 99 dolarů je to opravdu mazec.

Samotná grafika bude mít trochu jinou podobu, než jak ji ukazují propagační obrázky AMD. Dvouslotvý chladič ala HD 3870 mít karty nebuddou. Většina z nich bude osazena chladičem sice dvouslotovým, ale podstatně jednodušším …

Jak vidíte, karta samotná je malá. Má 20,7cm a včetně chladiče váží jen 300 gramů. Samotné PCB má jen 6 vrstev. HD 4770 také bude vybavena přídavným napájením, ačkoliv jej vlastně nepotřebuje. Teoreticky je TDP 80W, přičemž ale reálně dokáže PCIe 2.0 dodat skutečných 75W, což je více než dost. Ale pro jistotu a pro ty, kteří PCIe 2.0 nemají, tu napájení je. Také asi trochu pomůže případnému OC. Podívejme se teď na výkon …

 

  • Výkon ATI HD 4770 proti NVIDIA 9800GT a GTS 250(9800GTX+)

Přímou konkurencí ATI HD 4770 je dnes NVIDIA 9800GT s 55nm G92 jádrem. Karta je ale vlastně úplně stejná, jako byla v době vydání 8800GT a jediným rozdílem je dnes už vždy 55nm jádro G92. 8800GT mělo stejně taktované 65nm G92 a karta má úplně stejný výkon.

A jak to dopadlo. HD 4770 má 512MB GDDR5 a 128bit. 9800GT má 512MB GDDR3 a výhodu dvojnásobné sběrnice s 256bit. HD 4770 za 99 dolarů ale poráží 9800GT totálním způsobem. S aktivním AA (když HD 4770 zvládne v mnoha hrách kromě 4AA i 8AA) a třeba i s aktivním DX10.1 ve hrách, které to podporují, bude rozdíl proti 9800GT i 30-40%. A to se v této cenové a výkonové kategorii, kde jde doslova o každý FPS, opravdu hodně počítá. 9800GT(8800GT) je proti HD 4770 skutečně výkonový low end.

V klidu ale před HD 4770 není ani GTS 250 alias 9800GTX+ dokonce s 1GB RAM. To je vlastně grafika, na které je jádro G92 v nejvýkonnější podobě, které NVIDIA má. Přesto výkon GTS 250 i přes 1GB RAM na palubě není nijak úžasný ve srovnání s parametrově o dost jednodušším a hlavně velmi levným HD 4770 s 512MB. Jsou dokonce hry, kde HD 4770 GTS 250 poráží. Nicméně GTS 250 patří do maisntreamových grafik a vlastně není HD 4770 přímou konkurencí. Přesto v průměru kolem 8% rozdílů, což by se snížilo použitím třeba DX10.1 v některých hrách, není pro NVIDIA GTS 250 alias 9800GTX+ dokonce s 1GB RAM příčemž HD 4770 má jen 512MB, zrovna dobrá vizitka. Ale to jsme čekali, když vyšlo najevo, že HD 4770 je výkonově dost blízko HD 4850, která je přímou konkurencí ke GTS 250.

A když jsme u toho, podívejme se na srovnání s HD 4830 a HD 4850 …

 

  • Výkon ATI HD 4770 proti ATI HD 4830 a HD 4850

Začněme slabším HD 4830, které vlastně má HD 4770 nahradit. Má být levnější, úspornější a světě div se, ještě výkonnější.

A HD 4770 to dokázal. HD 4830 má sice parametrově stejné jádro, ale na nižší frekvenci a nepomůže mu ani 256bit sběrnice, protože má GDDR3. Proti kombinaci 128bit a GDDR5 prohrává a to v průměru o slušných 9-10%.

A světe div se, ani HD 4850 není v bezpečí a máme oprávněné dotazy, zda má HD 4850 v současné podobě proti HD 4770 na trhu vlastně místo. Plnohodnotné jádro RV770 (ale na nízkém taktu), 256bit sběrnice a GDDR3 stačí na výkon v průměru jen 6-10% vyšším než má HD 4770 a v mnoha hrách to není ani těch 6%. Ale to muselo ATI vědět a HD 4850, jednu z nejpopulárnějších grafik posledního roku, by si nenechalo jen tak odstřelit.

 

  • Provozní vlastnosti a taktování HD 4770

Velkou otázkou byly provozní vlastnosti HD 4770 a en.expreview nám dalo odpověď. Začněme spotřebou.

Ta není až taková, jaká se čekala, zejména v klidu, ale v zátěži je skvělá. Nicméně musíme upozornit, že opět to ještě není úplně vyladěno a stejně jako při vydání HD 4850/4870 spotřebu ATI poměrně rychle doladí a výrobci ještě zapracují na nereferenčních modelech. Přesto o 30W v zátěži méně něž HD 4830 a o 70-80W méně než u HD 4850 je opravdu hodně dobrý výsledek!

Teploty grafiky s chladičem, který bude mít většina verzí HD 4770, jsou velice slušné. RV740 má podle en.expreview v klidu 35°C a v zátěži 69°C. Chladič sice nevypadá přehnaně luxusně, ale chladí prý velice tiše. Ani velké zahřívání napájecích moketů se na HD 4770 nekoná.

Pokud jde o přetaktování, tak možnosti tu jsou, ale ATI schválně v ovladačích nenabízí velké možnosti. Nastavitelné maximum je 830 pro jádro a 3,4GHz pro paměti. Nicméně pomocí Rivatuneru si en.expreview poradili a výsledné takty 900MHz a 4,4GHz pro RAM jsou famózní. Bez problémů je prý možné kartu provozovat dlouhodobě se standardním chlazením na 875MHz/4,2GHz.

 

  • ATI Radeon HD 4770 - První pohled na 99 dolarový blesk

Recenze na en.exreview je první z mnoha. I naše redakce už má kartu k dispozici a můžeme potvrdit, že zjištění en.expreview jsou přesná. Tedy až na testy, které en.expreview dělá v integrovaných benchmárcích, přičemž mi dáváme přednost testování přímo ve hrách a zjišťujeme trochu jiné rozložení sil. Ale v zásadě to sedí.

AMD-ATi tvrdí, tě HD 4770 je nejrychlejší grafickou kartou do ceny 100 dolarů (2400 korun včetně DPH). Už o tom nepochybujeme. Poskytuje 95% herního výkonu dražšího HD 4850, který stojí kolem 3200 korun včetně DPH. Ale s tímhle se u AMD-ATI si počítalo.

O dost těžší to má konkurence, NVIDIA 9800GT je výrazně slabší a nemá dnes už opravdu co nabídnout. V bezpečí není ani 4x přeznačený 8800GTS 512MB dnes nazývaný GTS 250, který vznikl přidáním dalších 512MB paměti k 9800GTX+. Ten je ve stejné pozici jako HD 4850. Nabízí zhruba o 5% herního výkonu více, ale je o dost dražší.

Jak tedy lze zhodnotit HD 4770? Za 99 dolarů nabízí ještě více, než jsme mohli doufat. Skvělý herní výkon ukrývající se v poměrně jednoduché, levné a celkově ve velice efektivní konstrukci. Slušný chladič, skvělé provozní vlasnosti a velký OC potenciál. No co více si za 2400 korun včetně daně můžeme přát? Kompletní českou recenzi HD 4770 v našich testech čekejte na DDWorldu v průběhu týdne. Každopádně už teď můžeme říci, že se pravděpodobně koukáme na grafický trhák roku. Kdo by to byl řekl, že budeme obdivovat grafiku za téměř low endových 99 dolarů!

 

Celý test najdete na En.expreview.com

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 18:11:28
avatar
Hmm ta spotřeba v klidu je velké zklamání. Vypadá to zase na nevyladěný BIOS jako tomu bylo u prvních HD4850/4870. Snad doufejme že to pude ještě doladit.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 18:38:58
avatar
současné grafiky mají napříč spotřebu v klidu samotné asi 15-35W od low endu po high end, takže i kdyby měla HD 4770 spotřebu třeba těch 20W, tak to není nic hroznýho ...
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 10:32:24

bolo testovane s i7 920. Neviem posudit aku ma ten spotrebu. Ale napr PhII 810 ma s integrovanou 780G 74W idle. Pri 20W 4770 by to bolo tak cca 90-100W idle. Napr. x2 4200+ co mam v servri s 690G ma idle do 60W, co by zas znamenalo tak 75-80W idle. Tych 153 vyzera hrozne. Takze akuze to ma spotrebu i7 920 s integrovanou VGA?
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 18:39:02
avatar
V psolední době ATI předvádí v Catalystech úžasné věci. Za dva roky ten moc nefungující Crossfire ve hrách tak vyladila, že předčil Crossfire i SLI. Takže to bude určitě s tou ohodně lepší spotřebou +- za 2 měsíce, jako HD 4850 a HD 4870.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 18:49:37
avatar
ledacos se dá dhonat BIOSEM, v prvních recenzích mělo HD 4850/70 trochu jiný bios než za dva týdny po uvedení ...
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 18:50:21

Mě by zajímalo, z jakého důvodu nejsou v grafu spotřeby uvedeny GeForce. Že by se ukázalo, že ATI spotřebu v idle opět nezvládlo? Nezbývá, než si počkat na seriózní recenzi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 19:01:38
avatar
en.expreview, které je docela dost nakloněno NV, jeden z infromačně nejrychlešjších, nejscitovanějších a nejspolehliovějších zdrojů na světě ti přijde jako neseriozní?

Proč tam nejsou NV grafiky jsem se taky divil ... pravdou je že by to na výsledku nic neměnilo....
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 19:06:04

Možná ne neseriózní, ale přijde mi to minimálně hodně podezřelý. Výkonem je ta karta úžasná, o tom žádná, ale jestli opět bude třeba šachovat s biosem nebo čekat na další várku karet, aby člověk spotřebu v idle trošku umravnil, tak to bude pro ATI pěkná ostuda.
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 10:05:09
avatar
Souhlasim se spotrebou - treba me uprava BIOSu 4850 nedela zadne problemy, nicmene mohlo to tak byt original, abych se netrepal, ze mi karta umre tak, ze ji nebudu moct vnutit puvodni BIOS (a reklamovat )

Nesouhlasim s "podezrelosti" absence srovnani s NV - tahle recenze byla sita horkou jehlou a chteli byt prvni - srovnani se brzo dockas, netreba se kvuli tomu certit ;)
bobul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 00:33:52

DDR5 na druhou stranu se není čemu divit. Ale to časem doladí.
Golo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 18:13:17
avatar
tak to je sakra vydarenaa karta!!! silu tych gddr5 (aj ked iba 128bit zbernica )fakt vidno
NeXuS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 18:19:10
avatar
Tak tuhle opravdu chci no notesu
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 18:22:43
avatar
j, konečne výkon do NB , nie tie rádoby "herné" hrafiky: HD3650, 9300M, HD3470 a pod ...
Amemet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Rozdíl v % 2009-04-25 18:29:26

Ahoj lidi. Mám dotaz. O kolik % je výkonější tato karta od mojí geforce 6600? Přemýšlim o výměně. I když hraju skoro jen dotu a Heroesy 5, tak odčas si zahrajů i něco nového. Jinak mám monitor s rozlišením 1280x1024, opterona 144 @ 2400 2 giga ramky. Opravdu nemám zdáni o kolik by to mohlo v nových hrách dělat, 100%? 200%? Díky
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 18:34:51
avatar
no, priame porovnanie už nenájdeš ,ale bude to o moooc výkonnejšie (300-500% ??) , hlavne s 8xAA

na tvojom mieste by som neváhal a menil
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 18:35:35
avatar
Bude Ti stačit, když řeknu, že oproti tvojí GeForce 6600 bude HD 4770 mít extrémní výkon ? Já bych odhadoval +- 500%.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 18:42:56
avatar
no to ti mohu říci celkem přesně ... 6600GT VS HD 2600XT budeme říkat srovnatelné ... HD 3670 byla tak 2x lepší, HD 4670 2x lepší než HD 3670 a HD 4770 je skoro 2x lepší než HD 4670 ... takžke když bude mít 6600GT 100%, tak HD 4670 bude v nových hrách výkonější tak o 400-500% + novější technologie za 2400 korun včetně DPH není zase tak nad čím moc bádat
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 18:52:05
avatar
to mas nejaky popleteny...ze by 6600gt mela stejny vykon jak 2600xt bych nerekl..ta atina bude o neco malo lepsi. a hd3670 je prakticky prejmenovana 2600xt -> Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 19:02:34
avatar
tak je to hodně odhadem taky už nevim jak to s tou 6600Gt přesně je, tohle už je u mě pravěk
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 19:36:41
avatar
njn hlavne ze rikas celkem presne tak odhadem bych rekl ze HD3670 bude tedy o 40% vykonejsi nez 6600GT, HD4670 prida navrch jednou tolik a HD4770 jeste jednou tak takze bych o videl kolem nejakych 300%.
Amemet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 19:43:09

Díky všem za jejích názory
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 17:26:54
avatar
Taky sohlasím tak s těma 300% maximálně 375% Rozhodně tady není co řešit jestli z nV 6600 není ani napsáno která, vlastně jít do HD 4770. Rozhodně jít. Za ty prachy to je zrovna ideální přechod z grafik, které mají poloviční a horší výkon.
Banshee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 21:52:05
avatar
To teda pridejte, 2600XT je tak 3x vykonejsi jak 6600GT, nez 6600 tak 4x. Brat je jako podobne vykony je teda opravdu hodne priblizny, asi tak s odchylkou 300% Jednoduchy srovnani 6600GT + 2600XT + 4850: http://www.tomshardware.com/charts/gaming-graphics-charts-q3-2008/compare,745.html?prod%5B2116%5D=on&prod%5B2131%5D=on&prod%5B2112%5D=on
Casto je rozdil mezi 6600GT a 4850 i desetinasobnej (tj 1000%), rozdil mezi 4770 a 6600nonGT bude jeste o neco vetsi
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-27 07:56:46
avatar
Hmmmm. tak to je pěkné. HD4850 zhruba 7-10x rychlejší než nV 6600GT. tak v tom případě tu opravdu není co řešit s tím, jestli přejít nebo nepřejít na HD 4770. Ona holt lenost je hrozná nemoc a místo toho, aby jsme si to našli, jsme stříleli všichni radši od pasu.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 19:56:46
avatar
2600XT byla +- stejne vykona jako X1950GT
bobul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 00:37:29

Tak to je blbost!! Je tam rozdíl ve prspěch 1950 cca.30-50%
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 02:50:02
avatar
mozna ve starych hrach ale v napr. World in Conflict nebo CoD4 to bylo stejny
krispin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 10:10:10
avatar
co treba, nez zacnes bejt zbytecne chytrej, si o tom neco precist Odkaz
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 12:45:27
avatar
dit mam pravdu tak co ty narazky ?
krispin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 20:50:36
avatar
A kdo rikal ze nemas, vsim sis ze kdyz odpovis na nejaky prispevek kde se to objevy? Ja nereagoval na tebe a jinak dik za palec dolu.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 20:54:36
avatar
ja ti nedaval palec dolu
krispin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-27 07:12:14
avatar
to bylo obecne
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-27 08:52:55
avatar
Oni se tu někteří vyžívají v dávání palců dolů. Si ani nepřečtou co kdo napsal a hned tam jeden fouknou.
Miqq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 22:19:47
avatar
měl jsem 8600GTS, ta byla o něco málo výkonější než 2600XT, a srovnatelná s 1950PRO, takže s 6600 se mohla rovnat x1650
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 20:06:43
avatar
6600gt jako ati x800gt, 2600xt pokud se nepletu asi jako 1950pro?
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 19:03:25
avatar
2600XT jsem měl a jestli dávala stejný výkon jako 6600, bych se moc divil, byla asi o 20% lepší než má předchozí 7600GT. A to už byl od 6600 pořádný rozdíl.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 19:19:01
avatar
jj tam bude vetsi rozdil..2600XT byla ale o dost pomalejsi nez x1950pro
krispin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 23:17:56
avatar
Mel jsem 6600 gt presel jsem na 2600xt rozdil cca 40%, 1950 pro a 2600xt stejny vykon. Jinak hlavni omezeni bude procesor, tak ze zlepseni bude, ale urcite ne 500% a na rozliseni 1280x1024 je to zbytecny luxus.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 17:30:08
avatar
Tak s tím rozlišením souhlas. Ale zase aspoň bude mít jistotu, že mu moc her při tomhle rozlišení pod 60 fps nepůjde, ani při maximálním nastavení detailů.
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 20:56:33
avatar
přesně tak souhlas já sem mýval 2600XT s dd4 (teď leží ve skříni ) a kámoš měl 1950Pro a 2600XT vychazela +- stejně. Samozřejmě ve vyžších rozlišení se projevilo only 256MB DDR4.
Casper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-27 08:56:21
avatar
No neřekl bych že byla až tak pomalejší, HD2600XT už měla unifikované shadery což x1950 neměla, a v některých hrách to bylo sakra poznat... měl jsem obě grafiky takže vím o čem mluvím
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 11:18:57
avatar
Na tomshardware je priame porovnanie nvidia 6600 GT vs HD4850 v 3D-marku 2006: 1519 vs 11749 a ostatne najdeš tu http://www.tomshardware.com/charts/gaming-graphics-charts-q3-2008/compare,794.html?prod%5B2116%5D=on&prod%5B2112%5D=on
elesde [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 18:42:13
avatar
V CF to musí byť sila! za 4400 korún českých výkonu na hranie je veľmi veľa! Ale kto si túto kartu bude kupovať nemá asi 2 PCIe sloty na zák. d. Ak bude v DD world-e tak by sa mohol otestovať výkon v CF: Podla mňa by to bolo zaujímavé...
bumr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 18:43:50
avatar
doufam ze to v nejakem testu taky uvidime
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 18:48:44
avatar
jj na CF jsem v tomto případě taky zvědav za 4400 korun to musí být něco ... karty bychom měli mít ve více kusech, takžke by na CF dojít mělo
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 21:19:59
avatar
hmm sranda by byla, keby spojeni dvou lowendu drtilo mainstreem,...

pokud se uvazuje ze to bude mit vykon tak 10-15% mensi jak HD4850x2 tak by to mohlo atakovat zajimave pozice, rozhodne nejsu jediny keho by todle zajimalo
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 23:05:47
avatar
4400kč ? ta karta je někde za 2200,- ?
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-27 08:05:37
avatar
Tak už jsem ji našel s předběžnou cenou kolem 2400,- Takže 2200,- to sice není, ale řekl bych, že by to po opravdovém uvedení mohlo na těch 2200 klesnout. Já tomu totiž pořád nevěřím, že by už byla oficiálně vypuštěná. Nemají náhodou v Číně trochu jiný kalendář? Vsadím se, že zítra bude velká akce, jak je HD 4770 oficiálně vypuštěna 28.4. a výjde tak na jevo, že 22.4. si prostě někdo udělal svůj vlastní neoficiální paper launch.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-28 10:11:47
avatar
Tak se to i potvrdilo. I na PCT je recenze až dnes 28.4.2009, i když se tam na chvilku objevila už 26.4.2009. Oficiální launch je totiž až dnes. Už se začínají objevovat HD 4770 v obchodech a i těch recenzí začíná přibývat. Ale vše až ode dneška.
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 22:37:42
avatar
Crossfire je podle prvních zpráv zatím dost nefunkční a průměrně poskytuje výkonový bonus okolo 20%. Nejspíše pokrývají ovladače jenom malý počet her a až v budoucnu (snad už u catalaystů 9.5) se to zlepší.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-27 07:54:49
avatar
Já zrovna 2 sloty mám, tak jsem taky pro to, aby to někdo otestoval, i když se mi asi i poštěstí si to testnout osobně, když teď v brzké době se mi projde pod rukama nejméně 10 kousků HD 4770. Něco půjde do předělání starých počítačů, které budu předělávat já a něco do nových sestav, které budu stavit já, takže, když nějakou rozbalím a testnu u mě v počítači, tak to nikomu nebude vadit.
had_cb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - low-end crossfire pro socky 2009-04-28 16:42:08
avatar
i já mám dva sloty ...
biostar TA790GX128 - deska za 2.100,- i s daní, zatím provozuju s integrovanou grafárnou a čekám na extravýhodnej poměr cena/výkon, do vydání mafie II mě ke koupi zatím nic nenutí.
jen mě trochu mrzí, že v crossfire pci-e sloty pojednou jen na rychlosti 8x, ale snad to nebude až takovej propad, stejně nejdřív půjdu do singlu.. a kdyby náhodou mafie potřebovala víc než dvě jádra, střelím procák a koupím nejlevnější phenom II tří nebo čtyřjádro..

zbytek kompu - 7750BE (u kterýho "bohužel"/samozřejmě další dvě jádra nejdou odekmnout), 2x2GB kingston 800Mhz CL4, hdd 750GB samsung spinpoint (640GB neměli skladem :/), dvd-ram lg, šuplík na starý IDE disky, čtečka, bezdrátová myš a klávesnice LX850 a modulární 520w 80+ zdroj coolermaster - suma sumárum multimediální stroj pro sociálně slabé za necelých 12.000,-
namísto monitoru 37" full hd sharp - zvuk i obraz přes hdmi a třeba trackmanie (byť jen na střední detaily 1280x720) je z metru a půl parádní zážitek
romero [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 18:55:54

no 2x4830 v CF je na tom o 20% lepsie ako jedna 4870
Odkaz,
...to by potom dve 4770 v CF mohli porazit aj 4890@1GHz
Mike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 19:33:43
avatar
Nevim presne kolik stoji 4890 ale takova 4770X2 by mohla byt vykonove a mozna i cenove dobra konkurence
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 18:41:25
avatar
Jasne, proc to delat jednoduse, kdyz to jde slozite
Luxo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - X1950XT 2009-04-25 19:36:09
avatar
Zdravím, keď už tu porovnávate výkon starého železa s novými prírastkami, chcem sa utvrdiť v názore ( keby teraz mením kartu a nečakám na RV870 ) čo by sa vám zdalo ako solídna náhrada za X1950XT ? Samozrejme silnejšie, hlavne dobrý pomer cena/výkon a už pripravené na FullHD monitor ( teraz som na 1280x1024 ). Z HD4xxx si myslím je to 4850, ale keďže čakám rovno na DX11 kartu, tak tam bude terajšia 4850 výkonovo niekde na 5650 .

No a ešte je tu otázka zostavy, a práve preto musím v budúcnosti vybrať kartu primeranú terajšiemu CPU ( E4400@ 2.6Ghz only. V budúcnosti ak k tomu dojde, tak quadcore, ale to môže - aj nemusí byť, preto nechcem zobrať zbytočne výkonnú kartu lebo ju bude brzdiť CPU. Ram 2G-1G-2G-1G všetko Corsairky XMS 2 (@860Mhz)

Posledné je zdroj, teraz mám taký shit ( nejaký 500W Xilence, dá sa najsť na nete ) a bolo mi povedané, že ledva ťahá tú 1950ku ( HD4850 by neutiahol ??? ). Tak už by som poprípade zobral asi Corsair HX520.

Prinesie niekto odpovede ?
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 22:25:47
avatar
než kupovat 4850 tak bych radši bral tuto Hd4770 nebo HD4670 s tím že v bodoucnu až budou DX11 hry tak můžeš koupit DX11 kartu v podobné ceně.
Jinak ten CPu je již na hraně, stálo by za to zauvažovat třeba nad dual-core E5200, které jde brutálně nataktovat a stojí jen kolem 1800KC.
500W zdroj i když je Xilence by mněl s přehledem stačit, jenom spíš jde o to že u takového zdroje člověk nikdy neví kdy se odporoučí a zda si sebou nevezme na onen svět i základovku.
Spíš bych ale raději koupil místo zdroje nové CPU a zdroj když tak pořešil časem. jinak jako nový zdroj bych doporučil Arctic Cooling Fusion 550, který disponuje hodně vysokou účinností a jde o jeden z nejtižších zdrojů na trhu.
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 10:21:04
avatar
Xilence můžu pochválit za dobré ochrany... je tomu asi měsíc a odešel mi zdroj Xilence 550W (tedy spíše okruh s ovládání otáček větráku). Měl už krásné 4 roky života za sebou a přiznám se, že neměl jediný problém za celou dobu provozu. Asi na něj bylo moc montáž nového 4 jádrového procesoru a žravé grafiky v podobě HD4870 Ještě 2 měsíce chodil a pak papa. Jinak sem opět koupil Xilence, ale už 700W. Tento 550W zdroj při přehřátí, okamžitě vypnul a dokonce v něm i docela zasmrdělo (a to hodně), ale nedošlo k žádnému sekundárnímu poškození dalších zařízení.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 10:55:40

preco kupovat 700W xsilence s 18A/3x vetva za 83€, ked za 73 mas 425W enermax pro82+ s 22A/3x vetva, ktory ti to bez problemov utiahne, alebo ked si myslis ze nie, tak za 99€ je enermax pro82+ 525W - 25A/3x vetva.
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 12:31:14
avatar
Takto sem to chtěl také původně koupit a byl i jeden ze zdrojů který mi byl doporučen, ale kamarád má tu 425W, a když jí hodně zatížil, tak šlapala na hranici a několikrát mu to vypnulo šťávu Takže sem to nechtěl riskovat, je možné, že měl vadný kus. 18A větvičky dneska stačí na vše, takže 22A je zbytečné (i když). Je to spíš o značce, dlouhodobě sem spokojený s Xilence, jak s větráky které jsou kvalitní, tak se zdroji. Tedy proč měnit?! Určitě lepší než EuroCASE - který tedy opravdu není můj faforit po zkušenostech z práce ...
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 13:11:14

ja mam ten 525W, ale modu, lebo pro nebol skladom. Tento zdroj utiahne snad aj 4780x2 crossf. (aj ked na to by som uz bral silnejsi) a stoji 99€. Otacky 12cm vrtule su pri mojom zatazeni max 600rpm, pc zerie 220W (merane na odbere zo zasuvky) Pri plnom zatazeni ma mat podla papierov 1500rpm

no 4870x2 cross neutiahne, no, ale napriek tomu je to asi najlepsi zdroj strednej triedy pre zravejsiu 1 grafiku. Pre nizkoodberove grafiky jednoznacne pro82+ 425W

a co sa tyka vypinania sa pc v zatazi, tak si zozen merac a ak merac ukaze odber pod 430W, tak je zly zdroj, ak ukaze nad 430W tak je slaby.
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 18:44:47
avatar
Co by neutahl, pri ucinnosti rekneme 80% je vykonove zatizeni cca 190W, jeste je tam krasnych 350W rezerva. Tuj zdroj jede na 40% ;)
digiman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 22:27:27
avatar
myslim že zaleží na hře ale 4850 už mi přijde že by se tady s timhle cpu nudila mam amd X2@3,0Ghz a na některý hry už nestačí cpu pomalu třeba GTA4 kde to není to pravý ořechoví ale myslim že rozumný k tomuhle cpu tj i k tomu tvemu je tam max 4770 sice nevyužiješ na plno ale lepší než když se nudí procesor u her
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 20:25:07
avatar
Ale treba povedať, že en.expreview, má kartu, ktorej čip bude patriť k lepším kúskom a tak isto, aj pamäte. V skutočnosti určite nebudu také frekvencie reálne, určite nie s takým chladením.

HD4770 je určite skvelá karta a bude asi najväčší "trhák" AMD pre najbližšie obdobie.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 20:54:12
avatar
a základě kolika otestovaných HD 4770 tvrdíš co tvrdíš?
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 10:10:32
avatar
tvrdi to na zaklade vydania 4890 kedy na vsetkych weboch kde dostali tuto kartu isli cez 1Ghz ako nic, bez napatia, bez vsetkeho ... no prisla realita a kartu nad 1 Ghz bez napatia da tak kazdy 10 - 20 uzivatel ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 11:14:47
avatar
kolika uživatelů ses ptal?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 11:59:25
avatar
ja znam jednoho se saphirkou a ten ju vytahne na 960mhz
krispin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 21:01:24
avatar
chces rict, ze redakce nedostavaji ty lepsi kusy? to by byli vyrobci sami proti sobe a ty palce nahoru si davas sam? predpokladam ze ne zrejme mas fanklub bezmeznych nesamostatne myslicich obdivovatelu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 21:24:47
avatar
nedostávají ... jsou to ty stejné kusy, které jsou pro všechny výrobce připraveny k prodeji ....

Ne palce si sám dávat nemůžu to systém neumí ... možná je to naopak, dávají je lidé, kterí samostaně myslí a vědí co je realita ;)
krispin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-27 07:16:13
avatar
dat palec nahoru za to ze reknes ze 6600 je stejne vykona jako 2600xt ? 2600 xt vysla pred 2 roky to zasneni takovej davnovek
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 20:41:34
avatar
Neřek bych, že karta je výkonější než HD 4830. Stačí se podívat na ty takty. Navíc HD 4830 lze taky přetaktovat opravdu hodně vysoko..
Kert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vyrobni technologie 2009-04-25 21:14:10

Bohužel sundat tu spotřebu v idle bude asi problém, něco se povede snížením napětí při nečinnosti, ale moc bych tomu nevěřil. Pamatujete si ještě na leakage current? Ano nový pokrokový výrobní proces sebou nese i nevýhody. Povedlo se to na čas zachránit metodami jako je SOI (Silicon on Insulator) nebo předepnutým křemíkem (Strained Silicon) ale zase jsme u tenčích vrstviček.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 22:27:54
avatar
Hold spotřebu v idle asi pořeší až sami výrobci se svými nereferenčními kartami, které mají být dostupné někdy v půlce května.
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 22:39:35
avatar
Chtěl jsem napsat "respektive zákazníci s Accelery ", ale když se tak zamyslím, tak teplota v idle už moc srazit nepůjde.
Ale nevšimnul jsem si, že by na Expreview uváděli idle takty - třeba na ně zatím jenom Ati "zapomněla".
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 21:15:28

GTS250 sa v EU predava od 107 Euro tak mi nejak unika podstata toho ze ide o drahu kartu.
Odkaz
Deklarovana cena AMD 99 dolarov je sice pekna ale je to zasa pre US co kludne moze vyzerat tak ze v EU ta to vyjde na 99Euro co uz neni take terno ked mozes zaplatit o 7% viac za o 7% vykonnejsiu kartu.

Samozrejme karta je skvela v testoch a pokial sa aj u nas objavy za 89 Euro ako to deklaroval VR-zone bude to jasna volba v pomere cena - vykon
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 22:01:54
avatar
Zkus brát v potaz běžnou cenu běžné GTS 250 verze, HD 4850 se dá taky koupit za 107 euro, ale běžná cena obou karet je výše.

Navíc musíš brát v potaz třeba i provozní vlastnosti, které při o málo nižším výkonu bude mít HD 4770 o dost lepší ...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 22:09:21
avatar
v českém shopu se objevila s cenou těsně pod 2500 KC vcetne daně tedy kolem 92 euro
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 22:35:13
avatar
škoda že se u nás neprodává značka XFX. Například v Uk se teď prodávají nereferenční HD4850 a GTS250 od XFX v přetaktované podobě za cenu v přepočtu necelých 3000KC. To už je hodně lákavé.
XFX HD4850 Odkaz
XFX GTS250 Odkaz
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 00:53:14
avatar
Jestli jí chceš, řekni si.

Si mě docela dostal.. na tuhle stránku by mě nenapadlo se podívat, obvykle bejvaj totiž dost drahý..
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 01:07:36
avatar
to je jenom takový všeobecný milný názor že je overclockers.co.uk drahý. Mají naprosto v pohodě ceny. Několikrát sem tam nakupoval. Osobně teda mám možnost nakupovat v shopech v anglii, ale moje Hd3870 už to dožije do DX11 grafik.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ja pozeram 2009-04-26 13:31:42
avatar
esto okrem OcUK aj Ebuyer a Novatech. Ebuyer ma teraz najlacnejsi posledny Phenom II X4 955 BE za 206,50 libier.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 14:51:40
avatar
Ebuyer sem teda nezkoušel, ale v Novatechu sem teda nakupoval asi nejvíc. Vlastně skorou celou svou současnou sestavu mám koupenou v novatechu + taky od nich mám jejich VBI notebook
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 19:56:10
avatar
Já to neříkam bez ověření. Oproti OCuk mě přijde Německo většinou levnějc. Takže mě to docela překapilo.
k3rb3r0s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 21:44:49

uz netrpělivě čekám až bude v nějakém obchodě na skladu ať jí mám doma, bude to důstojný nástupce 7300GT která už přesluhuje
Mathews [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-01 11:51:46

Brácha chce taky vyměnit svou 7300GT za HD4770, ale bohužel má nějakej příšernej zdroj, nemohli by jste se na to někdo podívat jestli by to náhodou nefungovalo? novej zdroj se mu kupovat nechce. tady jsou specifikace: Odkaz
Matejcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 22:19:03

Zdar, No jeslti bude za 2,4k vc dane, tak to bude parada ale mam trochu obavy, jak znam cesky obchodniky ze bude drazzsi, co myslite?
sedlja [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 22:22:49
avatar
Výkon vypadá pěkně, škoda že Mafia 2 vyjde až ke konci roku, jinak bych si udělal dvojitou radost. Takhle to vypadá spíš na 5650. Chtělo by to zkusit kartu potrápit s lepším chladičem, jsem zvědavej kolik lidí ji dostane přes 1 GHz na jádře, paměti by mohly jít pěkně nahoru...i těch 4.2-4.3 GHz je pěkných(to je zase něco jiného pro nás s DDR2 ).Ještě sem to neprolít celý a původní článek na expreview, je tam někde srovnání výkonu po tom OC?
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 22:41:53
avatar
"zahřívání napájecích moketů se na HD 4770 nekoná"
Darth Word a jeho automatické opravy zase řádily
Co to vůbec je "moket"?
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 23:13:19
avatar
ani kdyby GTS 250 byla stejně levná a přesto výkonější než HD 4770 tak by se našlo hodně fanatiků co by si radši koupilo svou radeonku než aby šli do nvidie ;-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 00:31:59
avatar
proř by měly kupovat GTS 250, když mohou mít za stejné penéze třeba HD 4850 ;) ta karta je ve vztahu k HD 4770 ve stejné situaci ... navíc konkurenci k HD 4770 není GTS250 ani HD 4850 ale 9800GT
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 10:10:30
avatar
proto je tam to slovo ,,ani,,
9800gt je proti HD 4770 ztracená, v článku si psal něco o tom že pro HD 4770 je GTS 250 větší konkurent ...ale je podstatně dražší
proto říkám že i když je GTS 250 lepší jak HD 4770 ( i HD 4850 )a byla by za stejnej peníz, tak by si mnoho lidí koupilo spíš svou značku..ať je pravda jakákoliv
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 01:05:57
avatar
Normálně nejsem hnidopich, ale "Číňanský web" zní dost divně neni lepší Čínský web? , ja nevim ja se ptám možná sem blbej já , jinak karta super, ale bohužel už mam 4870tku tak me to nenutí k upgradu
Neznámý  2009-04-26 01:04:28

Myslim ze neni co resit,tahle karta je proste dabelska .Za ty penize
jakub666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 01:29:31

Zdravím
momentálně vlastním X26000+, 4GB ram a HD3870. Chtěl bych se zeptat, jak velký by byl rozdíl ve výkonu, kdybych 3870 vyměnil za tuhle 4770. Jinak hraju v rozlišení 1900x1200 a převážně hraju hry jako Team fortress 2, Left 4 Dead a teď jsem si přikoupil Unreala 3. Hry to nejsou náročný, ale kvůli většímu rozlišení mi občas padají pod 30fps, což je pro online hraní docela málo. Myslíte, že má tahle výměna cenu ?
Díky.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 09:49:35
avatar
Já řešil tohle dilema nedávno (mám taky HD3870 a stejné rozlišení) a rozhodl jsem se, že těch pár procent za to nestojí. Ber to tak, že rozdíl 3870 vs. 4850 je cca 20%, 4770 je pak cca 5-10% pod 4850, takže rozdíl bude okolo 10 procentních bodů, a to ti trn z paty nevytrhne, stačí se podívat na průměrné FPS v testech co tu zveřjnil DD - průměry tu leckde jsou 30-40FPS, což znamená, že FPS bude pod 30 padat i s touto kartou.

Dneska je podle mě rozumné tvou kartu upgradovat minimálně na HD4870 nebo GTX260SP216, nic jiného nepřinese zásadnější zrychlení.

Já osobně pak čekám už na DX11 karty.
jakub666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 11:52:15

Tak ty rozdíly někde nejsou opravdu až tak velký, jak jsem si představoval. Ale napadlo mě, že bych si mohl alespoň pořídit další 3870 (někde levně přes inzerát) do crossu, poněvadž desku na to mám, jenom se bojím, že by mi to Fortron 400W nemusel utáhnout.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 13:45:19
avatar
Jenže tam narazíš na několik problémů: napájení (to jsi zmínil sám), pak problém s microstutteringem (který, AFAIK byl u CF 3870 celkem znatelný) a konečně s ne moc vyšším výkonem a problémem nevyužití CF u některých her. Podle mě je tam více nedostatků jak přínosů a tu investici to neopodstatňuje.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-27 11:01:38
avatar
Zdravim panove. Ja mel stary pocitac AMD 5000+BE + R3870. Novy mam E 7300@3600MHz + 4850@690MHz. Rozdil ve vykonu je cca 40%. Je to ale zapricinene i novym procesorem(proto jsem ho napsal). Pri zachovani ostatni sestavy to bude cca 25% rozdil ve prospech 4850. Prakticky to poznat ale neni. Vazne doporucuji nechat 3870! Ja prodal cely pocitac. Proto mam novou grafiku.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 11:07:18

3870 je srovnatelná s 2900XT, kterou sem měl, než sem přešel na 4850. Tebou zminovaných 20% výkonostního rozdílu mezi 3870 a 4850 mi přijde jako málo.
Mě teda 4850 dost překvapila po upgradu. 20% se mi zdá málo.
Tipoval bych to na min. 30% v průměrných fps a to nemluvím o min. fps, kam se 2900XT často dostávala pod nehratelnou úroven, ale to už odbočuju.
Nevím, je to tedy subjektivní názor
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 12:12:48
avatar
HD4850 je od 3870 s AA priemerne o 60% výkonnejšia Odkaz
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 14:53:52
avatar
tak záleží na rozlišení. V nižším rozlišení je ten rozdíl necelých 40%
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 14:34:10

dle tvého odkazu vydím nárůst o necelých 40%
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 14:44:06
avatar
písal som s AA , HD4850 naň má výkon
OwnMan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 18:57:35

Zdravím, vyplatila by se mi tato HD4770 za současnou 9600GT, díky za vaše názory.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 19:08:11
avatar
pokud nemas s zadnou hrou problem tak vymena je zbytecna..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 21:25:43
avatar
Pokud hraješ ve 22" rozlišení a musíš kvůli slabé 9600GT omezovat detialy, tak se to vyplatí ... ty 2400 korun važně nejsou velké peníze
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 21:29:13

AMD má z tebe určo radost
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 21:35:44
avatar
no sorry, ale tak v těhle výkonových kategoiích jde o každý FPS, takže když mi někdo nabízí o 40% silnější grafiku za 2400 a starou můžu střelit za 1000-1400, myslím, že není nad čím přemýšlet
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-27 11:26:27

Jestli najde noumu co mu 9600GT za 1000-1400 koupi... Spis tak 800-1000 Kc max. Pokud ma 22" LCD tak se vymena vyplati, pokud ma nizsi nemusi.

// tak oprava, za tech 1000-1400 se to vazne prodava.. Teda nabizi, nevim jaky jsou prodeje, ja bych to za ni nedal...
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vymena za 9600gt 2009-04-27 08:36:07
avatar
myslim ze tento test ukazal ze otazka je: oplati sa 9600gt vymenit za GTS250, prip ATI 4850
asi ano

ale zaplatis iba HD 4770 a Dx10.1 kvalita v hre ako Tom Clancy's HAWX, stoja za to

a tu 9600gt si nechaj vedla v slote na CUDA, physx mne to s Win7 perfektne funguje Catalyst 9.4 + GF-185 driver, Win build.7068
Mystery [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Sestava 2009-04-26 20:51:56

Nevím jestli jsem to přehlídl, doufám že ne ale nevíte někdo na jaké sestavě byli grafické karty testovány? Zdá se mi na ně, že mají až moc dobré výsledky. Díky
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - PCB - 3rd party chladice 2009-04-27 08:10:28
avatar
1.
Redakce ake nie-default chladice budu pasovat na PCB ?
Arktic ?
Thermalright ?...

2.
Nezabudnite na crossfire Test...
sleeperTV [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-27 08:54:47
avatar
tak toto chcem do CF...to bude parada
Panoramix0903 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Fudzilla tvrdí: 28.04 - 4770 2009-04-27 10:09:33

http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=view&id=13373&Itemid=1

Tak ako to teda je?
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-27 10:16:15

Asi oficialne zitra, neoficalne uz minuly tyden. Kazdopadne uz to ani neni moc dulezity, vsechno uz bylo vicemene receno ted uz jenom aby byly ty karty naskladneny.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-27 12:52:08

ups... dlha diskusia.. no nevioem, ci sa mi ju chce citat.. 4770 zjavne zaujala.. ale ja to chcem v low-profile prevedeniiiiiii..
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-28 09:10:49

kto mi dal palec dole? co je na tom, ze to chcem v low-profile? predpokladam, ze nie som sam..
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-28 09:25:02
avatar
to nerieš , niekto kto má nejaké komplexy , tu stále len kliká na palce dole, nielen u teba

mňa by skorej zaujímalo, ako je možné , že MicrO mal včera digiauru cca 39 , dnes 0 , za jeden deň je nemožné takto padnúť, to by musel za teň deň napísať 1000 postov a u každého aspoň 3 bláboly. To isté ládik ,akonáhle dosiahne auru nejaké 3 , tak hneď padá dole na 0

ďalší poznatok , v mojom istom článku boli sprv vyrovnané hlasy v ankete RV870 vs. G300 , ale rázom RV870 predbehla G300 cca o 20 hlasov, pritom som si pozeral , koľkokrát bol článok čítaný od vtedy a bum - 8x !

ďalej hodnotenie mojích starších článkov, za dva dni bol hodnotený cca 10x , behom piatich minút, čo som tu bol zrazu 48 ! a hodnotenie blížiace sa k 1/5

nejaké rozumné vysvetlenie týchto mojich postrehov ??
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-28 09:31:16

Cely system hodnoceni je na nic? Lidi tu davaj palce ci hodnoceni ne podle informaci, ale podle nalady. S tim nic neudelas, nenech si vzit chut delat dalsi clanky.
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-27 13:08:10
avatar
kartička je to teda fakt zaujímavá ale ja to vidím skôr na 99€ ako $, vymeniť moju starú 7300GT na ktorej si neviem nič zahrať a znižovať rozlíšenie na 22" a detaily tak nato fakt nemám chuť vyzeralo by to hrozne a aj tak by to asi nešlo, ale niečo by som si už fakt zahral alebo dať rovno do CF tieto dve karty ale zase mám len X16 a X4 sloty a to by som ich asi dusil na 22" ale výkon by mal byť väčší ako HD4890 a za nižšiu cenu
Matejcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - V Eshopech? 2009-04-27 16:08:09

TAk uz se nekde obevila v eshopech v ceskejch? U czc ani nevedej zeji budou mit v nabidce
edit// tak sem ji videl za 2,9k
k3rb3r0s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-27 16:41:45

jo mimochodem minulou středu jsem videl 4770 v nabidce czc.cz za 4 400 s dani takze ...
Matejcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-27 22:05:14

Tak už se zacinaj obevovat i un as v eshopech http://www.onlineshops.cz/pocitace-komponenty/sapphire-radeon-hd-4770-512mb-gddr5-128-bit-pci-e-dualdvi-i-tvo/ 2,4k

samozrejme neni dostupna.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-28 10:41:40
avatar
No hezky. Tak podle prvních testů ve srovnání s konkurencí se výkonově pohybuje, v nejhorším případě těsně pod 9800GT až těsně nad 9800GTX+ v lepším případě a někdy nad a né jen těsně. Většinou je něco málo nad tou 9800GT. Fakt pěkné. Ve výsledku je HD 4770 o 8% před 9800GT a o 4% za 9800GTX+ se spotřebouv klidu stejnou s 9500GT a při zátěži někde na půl cesty mezi 9500GT a 9600GSO. Jinak taky v klidu o 5W žravější než HD 4670 a při zátěži jen o 10W žravější než HD 4670.
Panoramix0903 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD4770 2009-04-28 15:12:54

Takže páni a dámy, karta je už doma. Je to Sapphire HD4770.
Cena v BGS Levi v Bratislave bola 72 EUR bez DPH. Karta je výzorovo zhodná úplne s ASUS EAH4770. Červený PCB, a rovnaký ventilátor. Takže v BGS mali zlý obrázok v e-shope, ešte pôvodný z HD4670. Ale i tak prehodím na kartu radšej chladič Zalman VF900, nakoľko ten je celomedený, má heat-pipe. Tento chladič, čo je dodaný ku karte, je hliníkový, a nepôsobí moc dobrým dojmom, hoci samotná vrtula ventilátora je veľkosťou zhodná s tou na Zalmane.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!