GeForce 8800GTX – nová generace grafik v akci
Napsal Jan "DigitalDooM" Stach a redakce   
Pondělí, 27 listopad 2006

 

 

 

 

 

 

GeForce 8800GTX – nová generace grafik se představuje

8.11.2006 byly světu oficiálně představeny nové grafické karty nVidia GeForce 8800. Včas jsem požádal o zapůjčení několika modelů – bohužel z různých důvodů a následně díky různým problémům se k nám žádná nedostala včas – to je ponaučení pro mne, že mám prověřovat a ověřovat častěji. Až před nedávnem se nám konečně podařilo sehnat kartu k otestování. A tak později, něž většina serverů, ale snad o to důkladněji se můžeme dnes podívat na novou vlajkovou loď nVidie - GeForce 8800GTX.  

 GF8800

Představená řada nVidia GeForce 8800 je novou generací a dokonce revolucí na poli grafických karet. Je to první grafická karta (3D herní slotová karta) s unifikovanou architekturou disponující skutečně unifikovanými shadery. Samozřejmě nelze opomenout ani fakt, že je to první karta, která podporuje novým ještě neuvedeným DirectX 10.

 X1950XTX

Konkurenci k GeForce 8800 bychom dnes hledali těžko. Logicky ani být nemůže. Opět jsme v situaci, kdy nVidia vydala svou novou generaci o pár měsíců dříve než ATI. Porovnávat tak můžeme jen se současnou generací karet, které na parametry nové 8800 nemají a mít ani nemohou.

Takže rád bych předem upozornil některé notorické Flamery, že nVidia nerozdrtila ATI, protože teď nemáme dvě vyrovnané karty 8800GTX a ATI X2900XTX ( ;) ). Není sporu o tom, že GF8800GTX je o mnoho výkonnější, než cokoli, co se tu doteď ukázalo, kdyby tomu tak nebylo, tak by asi bylo hodně veselo. Při srovnání 8800GTX vs ATI X1950XTX mějte na paměti, že srovnáváme jednu generaci s další. Až budeme mít na trhu srovnatelné karty, pak můžeme tvrdit, kdo koho rozdrtil. Teď se ale můžeme těšit z nové ultra výkonné nVidie.   

 parametry

Srovnávat dnes testovanou 8800GTX budeme samozřejmě z předchozí generací nVidia – tedy 7900GTX a 7950GX2. V případě ATI padá volba jasně na Radeon X1950XTX. Parametry hrají jasně do karet nové nVidie 8800GTX. Se zcela novou architekturou a stavbou celé karty s ohromnou 384bit sběrnicí a 768MB RAM je jasným favoritem testu. Jediná otázka tak je: ,,o kolik je lepší“?    

 

 

 

 

 

 

ASUS 8800GTX balení a příslušenství

Naší testovací kartou je výrobek od známe firmy ASUS. Nicméně předem chci říci, že všechny 8800GTX jsou podobné, jako vejce vejci. Jediné, čím se liší je přelep chladiče – vše ostatní je úplně stejné. Tedy je defacto jedno od kterého výrobce kartu zvolíte. Samozřejmě se budou lišit balení daných výrobců. Pojďme se tedy podívat na to, co nabízí v provedení 8800GTX ASUS.

 8800gtx

Vlajková loď nemůže být jen tak v obyčejné krabici, přesto se mi nezdá balení ASUSu až tak reprezentativní, jako u některých dřívějších TOP modelů. Ještě teď si vzpomínám na ,,lodní kufr“ s ATI X800XT. Ale v případě 8800GTX se také nejedná o malou krabici – ani nemůže vezmeme-li v potaz, co se nachází uvnitř.

 8800gtx

Zůstaňme ještě chvíli u obalu. Ten se dá odklopit jako blok, kde se poté nachází upoutávky na možnosti software dodaný ke kartě. Spíše bych čekal v případě této karty například průhledné okno s pohledem na kartu apod.

 8800gtx

Ani na zadní straně nenacházím žádné zvláštnosti. Čekal bych prostě od vlajkové lodi ASUS za 17 000 trochu více zajímavé balení, ale není to na škodu. Je to levné a jednoduché balení, které plní svůj hlavní účel dokonale.

 8800gtx

Uvnitř najdeme krabici, kde se nachází pečlivě srovnané příslušenství a bonusy. Samotná grafická karta je pevně usazena v pěnové vystýlce. Poškození nehrozí.

 8800gtx

Trochu překvapením pro mne bylo příslušenství. Bavíme se o modelu za skoro 17 000 korun. Zde očekáváme mnoho softwaru. V tomto ohledu není ASUSu, co vyčítat. V balení nalezneme CD s ovladači, CD s manuálem, CD s 3Dmark 06 a dvě DVD s pěknými novými hrami GTI a Ghost Recon.

 8800gtx

Ale v případě kabeláže a podobného příslušenství bych čekal trochu více. Zejména jsem se podivil nad pouze jednou redukcí DVI. V současné době ASUS dodává ke svým kartám i bonus v podobě pouzdra na CD a DVD.

 8800gtx

Provedení ASUS 8800GTX je jasně stylizováno k propagaci hry Ghost Recon, která je více méně dobrou volbou pro ukázku možností nové nVidie, i když jak víme, tak zdaleka ne všech jejích možností a předností.

 

 

 

 

 

 

ASUS 8800GTX karta

Pojďme se blíže seznámit se současnou královnou grafického trhu. nVidia GeForce 8800GTX v provedení ASUSu. Provedení se neliší od referenčního designu nVidie. Jediný rozdíl je v přelepu chladiče. V tom jsou všechna provedení většiny značek naprosto shodná.  

 8800gtx

Hned poprvé, jak jsem tuto kartu dostal do ruky jsem byl skutečně v rozpacích nad hmotností a hlavně velikostí tohoto monstra. Nejednou mě napadlo, zda se neblíží doba, kdy grafické karty přerostou základní desky. Pokud to takto půjde dál, tak se brzy dočkáme toho, že již nebudeme umisťovat grafickou kartu na základní desku, ale základní desku na grafickou kartu.  

 8800gtx

ASUS GF8800GTX je skutečně ohromným kusem hardware, který bude v počítači naprosto dominovat. A to jistě, jak co se týká velikosti, tak výkonem ;).

 8800gtx

Žádným překvapením dnes již není přítomná dvojice napájecích konektorů. To asi nejvýmluvněji vezme veškeré ideály o nízké spotřebě. Právě napájení zabírá na PCB této karty značnou část. Právě tu, o kterou tato karta narostla proti předchozí generaci. 8800GTX měří neuvěřitelných 27 centimetrů. X1950XTX má 23 centimetrů a taková X1650XT pouhých 17 centimetrů.

 8800gtx

Na jednom z obrázků máte krásně vidět rozměr této karty v porovnání s X1950PRO a slibovanou novinkou X1650XT, kterou otestujeme, co nevidět. X1950PRO má na délku stejný rozměr, jako X1950XTX, či 7900GTX. Přesto proti 8800GTX je skoro trpaslík.

 8800gtx

I hmotnost nVidia 8800GTX je ohromná – 750g. Základem je tuto kartu dobře upevnit ke konstrukci skříně. Délka karty vynikne právě po umístění do počítačové case, kdy v klasicky uspořádaném Middle Toweru s disky ve směru proudění vzduchu končí tato karta 1cm v prostoru pod pevným diskem.    

  

 

 

 

 

 

 

ASUS 8800GTX pohled pod chladič: jádro a paměti

U této karty nelze vynechat bližší pohled pod chladič. Přeci jen máme tu novinku a navíc novou generaci. Vymontovat chladič je celkem jednoduché, i když ho drží 11 šroubů zespodu a dva ze strany.

 8800gtx

Pod chladičem se konečně můžeme v plné kráse podívat na novou modlu hráčů. Tak velké jádro, jakým je G80 tu na grafické kartě ještě nebylo. Pucovat grafické jádro a paměti se nám nechtělo – z praktických důvodů - a tak vzhledem k naprosté totožnosti PCB 8800GTX jsme využili některých fotografií ze zahraničních serverů. Na jednom z obrázků tak máte plně odhalená PCB 8800GTX a ATI X1950XTX.

 8800gtx

Jádro je skutečně ohromné a ještě více vynikne ve srovnání. Dva pěkné srovnávací obrázky s mincí pocházejí se serveru www.pcper.com . Na prvním je jádro G80 a na druhém R580+ na X1950XTX. Rozdíl v počtu tranzistorů je 681 vs 384 milionů. Pro srovnání ještě údaj, že 7900GTX disponovala 278 miliony. nVidia G80 tedy disponuje 2,4x větším počtem tranzistorů než předchozí generace v podobě jádra G71 a 1,7x větším počtem, než jádro ATI R580+.

 chip_quarter

gpu_coin

Jádro G80 je také první jádro na grafické kartě, které není plně odhaleno. Celé ho překrývá heat-sink. Na samotné jádro se tak bohužel nepodíváme. Pokud vás zajímá, co je ten tajemný malý chip u výstupů karty, pak vám prozradím, že je to jednotka, přes kterou jde veškerá komunikace přes PCIe slot – tedy i SLI. nVidie ho nazývá NVIO. Jádro G80 běží na frekvenci 575MHz, ale tak jednoduché to u nové nVidie není. Některé části jádra totiž tikají na frekvenci 1350MHz. Taktování tedy nebude asi tak jednoduché.

 8800gtx

Nová GF8800GTS také disponuje 768MB paměti. To je nejvíc, co kdy která singl karta měla. Samozřejmě 7950GX2 nelze považovat za singl kartu, ale za SLI, kdy sice celkových 1GB RAM přítomno fyzicky bylo, ale při SLI, jak dobře víme se hodnoty pamětí nesčítají. K velkému překvapení mnohých je na současné verzi nVidie 8800GTX použito GDDR3 pamětí. Ty jsou s nevídaným časováním 1ns taktovány na skvělých 1800MHz!

 RAM

Přesto právě zde může mít nová nVidie problém proti chystané ATI R600. U ní je použití GDDR4 na 2,2GHz a více, předpokladem, který hraničící s absolutní jistotou. Podle některých odborníků je použití GDDR3 na nVidii vynuceno. Použití GDDR4 totiž prý při konstrukci G80 by skoro nic nepřineslo, vyjma vyšších nákladů. Ještě to tak bude zajímavé …

 

 

 

 

 

 

ASUS 8800GTX pohled na chlazení

Důležitou součástí dnešních grafických karet je chlazení. Podívejme se tedy pořádně z blízka na chladič pro GF8800GTX. Ten vychází z osvědčené konstrukce Arctic Cooling. Je to malá změna proti referenčnímu chladiči na 7900.

 8800gtx

Jak jsem již dříve uvedl, chladiče na GF8800 jsou všechny stejné podle referenčního vzhledu. Jednotlivý výrobci se pak liší pouze přelepem tohoto chladiče. To je totiž politika nVidie, která zdaleka nedává výrobcům tolik volnosti, co ATI. Podle mého názoru je to škoda a hlavně možná brzda vývoje.

 8800gtx

Chladič jde sundat jednoduše po odšroubování 11 šroubů ze spodu PCB, které jsou s integrovanou pružinkou. Další dva šrouby pak drží masivní chladič na zadním plechu.

 8800gtx

Samotný chladič tvoří skoro 2/3 hmotnosti grafické karty. Chladič tvoří opravdu masivní hliníková základna o tloušťce min 5mm. Ta je různorodě tvarována. Kousek měděného plechu je pouze pro chlazení jádra. Ty bílé nesmysly jsou lepící chladící pásky – upřímně by myslím zasloužily o dost pečlivější úpravu (menší střih)– nebo by stačila pouze nějaká pasta, ale to je jen tak naokraj.

 chladic

Pokud bychom chladič dále rozebírali, což jsme v našem případě neudělali, dostali bychom se k samotné konstrukci chladiče. Fotky této konstrukce pocházejí z www.xbitlabs.com . Velmi hustá síť hliníkových plechů je propletena hliníkovou heatpipe trubicí.

 chladic

Mezi hliníkové plechy je vháněn vzduch pomocí ventilátoru ne zcela obvyklé konstrukce. Ten je regulovaný pomocí teplotního čidla a k jeho cti musím říci, že není tak hlučný, jak by si někdo mohl myslet. Na tom má určitě také zásluha velikost lopatek.

 8800gtx

Vzduch odchází na zadní straně karty. Bohužel značná část ohřátého vzduchu také odchází žebrováním ještě uvnitř case. A to není podle mého názoru úplně dobře. Ostatně se o tom ještě budu zmiňovat v další kapitolce o provozních vlastnostech karty.    

 

 

 

 

 

 

8800GTX  technologie a novinky

Veškeré důležité informace o technologii a fungování jsem sepsal a uvedl v nedávném článku a to pěkně polopatě:

Tak tedy neřeknu dnes nic jiného a jen pro pořádek stručně uvedu, co je vlastně na nové nVidii tak zajímavého.

Unifikovaná architektura

GF 8800 je první slotovou grafickou kartou, která má plně unifikované shadery. Tedy již žádné dělení Vertex a Pixel Shader, jak to známe u všech dnešních karet, ale unifikované shadery. Těch je hned 128. Jak to funguje jsem vysvětlil ve zmíněném článku, takže jen doplňující fotografie.  

unify

unify

  

Konstrukce jádra

Samozřejmě s unifikovanou architekturou souvisí konstrukce jádra. Ta jde daleko za generaci GF7. Nvidia již neudělala stejnou chybu, jako v případě 7čkové řady, kde návrhově se držela hodně při zemi a výsledkem je nekonkurenceschopnost sedmičkové řady proti ATI v současných hrách a používaných technologiích a to říkám bez obalu o čemž mnohé pochybovače přesvědčí testy.

 G80

Samozřejmě bez zajímavosti není ani konstrukce jádra, kdy každá část běží na jiných frekvencích. Jak toho nVidia dosáhla je stále zahaleno tajemstvím.

Podpora HDR, Dx10, PureVideo Atd.

Tak vzhledem k přítomnosti unifikovaných shaderů je podpora shader modelu 4.0 samozřejmá. V ruku v ruce s tím jde i podpora dx10, která je zatím nevyužitelná. Stejně jako SM 4.0. V současnosti ještě není hra plně využívající SM 3.0, takže na 4.0 si ještě počkáme. Asi největším dluhem z minulosti je konečně podpora HDR s AA a vůbec pořádná funkce HDR, což byla noční můra na 7xxx, kde HDR s AA vůbec nefungovalo a jinak fungoval velmi špatně s velkou ztrátou výkonu.

vykon

To je již minulost a HDR spolu s prvně použitým 16xCSAA vyhlazováním je zcela jinou písničkou. A konečně také novinkou je na 8800 fakt, že PureVideo (obdoba ATI AVIVO) je konečně zdarma – hurá.

purevideo

 

 

 

 

 

 

ASUS GF8800GTX spotřeba a provozní vlastnosti

Dnes se ještě podíváme na provozní vlastnosti, kolem kterých dříve bývalo spousta otázek a spekulací. Dnes už je vše prozrazené, takže jak to vlastně je:

Teplota

Změřili jsme a porovnali teplotu grafických jader karet s referenčními chladiči. Všechny modely jsme seřadili do tabulky.

 teploty

Nová GF 8800GTX na tom skutečně není vůbec špatně. Pokud pomineme trochu vysokou teplotu i v klidu, kdy musím vzpomenout na konstrukci chladiče. Ten totiž vypouští ohřátý vzduch ještě v case a mohu ze zkušenosti říci, že ten horký vzduch je opravdu horký a nechápu tuto konstrukci. V tomto ohledu tedy neshledávám referenční chladič povedeným.

 8800gtx

Pravda je, že v zátěži je tahle karta s teplotou sice vysoko, ale s X1950XTX na naprosto vyrovnané pozici. SLI ,,podvůdek“ v podobě 7950GX2, která se skládá ze dvou karet je z hlediska provozních vlastností na tom hodně špatně.

Spotřeba

Důležitým hlediskem je dnes i spotřeba. Doba, kdy spotřeba jednotlivých součástí počítače rostla, je za námi. Trend je jasně ve snižování spotřeby. Hodně je to vidět u procesorů apod. Bohužel grafické karty jdou zcela opačnou cestou. Nová nVidie 8800 uzmula rekord, jako nejnenasitnější karta vůbec.

 spotreba

Pravda, musíme vzít do úvahy, že jádro disponuje 681miliony tranzistory, unifikovanými shadery na 1350MHz a 768MB GDDR3 na 1,9GHz. V tomto ohledu se sluší říci, že mohlo být mnohem hůře. Vzhledem ke konstrukci unifikované architektury je bohužel stále vysoká spotřeba a to i v klidu (2D). V zátěži to však není zdaleka tak strašné, jako se dříve spekulovalo. Podle našeho měření zhruba o 30W více proti ATI X1950XTX a o 15W více proti SLI ,,podvůdku“ 7950GX2. To svědčí o kvalitní práci nVidie, která i přes enormní nárůst tranzistorů ( 2,4x více jak 7900) dokázala dostat 8800GTX na přijatelné hodnoty spotřeby.

 cena

Dnes se také hodně mluví o dobrém poměru výkon za Watt, takže se přizpůsobíme a v druhé kapitole s testováním a závěrečnými výsledky se podíváme i na tento poměr. Tedy zítra se můžete těšit na grafy s testy a závěrečná hodnocení … a první krátký pohled na R600 …

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
iivanovic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - škriatok jeden :-) 2006-11-27 00:16:17
avatar
....."Takže rád bych předem upozornil některé notorické Flamery, že nVidia nerozdrtila ATI, protože teď nemáme dvě vyrovnané karty 8800GTX a ATI X2900XTX." Tákže máme novú kartu od ATI X2900XTX - tak tá by mala poraziť 8800GTX. Článok som ešte nedočítal do konca. Zasekol som sa pri tej novej VGA od ATI :grin , ale bude určite minimálne taká dobrá na aké som tuna zvyknutý
Dr.Z [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - objektivnost 2006-11-27 09:09:11

sem zvedavej,esli se nekdy dockame rezence,kde nebude autor porad vyzdvihovat ati
ste [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - fanATIci!!!! 2006-11-27 09:30:05

nvidia ze nerozrdtila ati???o com to tu zas pisete???ved momentalne ziadna atina sa na nvidiu nechyta!!!!ozaj duchaplne konstatovanie od vas no ako sme si tu uz zvykli :grin momentalne je to to naj co sa da kupit nie kazdy chce cakat na r600 ktora ktovie kedy vyjde to zaz potom mozem ja cakat na 9800 GTXnvidiu!!!!!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DigitalDooM 2006-11-27 10:49:29
avatar
Koukám, že prostě fanatici nikdy nespí. Pánové, vyzdvihovat ATI se tu nikdo nesnaží a nehodlám to dělat ani u nVidie. Už se smiřte s tím, že já prostě nemám favorita mezi značkami a tak nemám důvod jen tak pro nic zanic tvrdit, že je lepší to a to. Pokud jste soudní, tak nemůžete říci, že nVidia 8800GTX rozdrtila ATI. Srovnávejte srovnatelné. Tedy 7900GTX s X1950XTX a 8800GTX s R600. To jsou přímé konkurence s srovnatelné karty. Je naprosto jasné, což jsem několikrát avizoval, že 8800GTX je daleko lepší, jak X1950XTX, ale i 7900GTX a vůbec předchozí generace, ale ty jí neměli a nemohou konkurovat, počkejme se tedy z hodnocením, kdo koho rozdrtil na příchod srovnatelné konkurence.
Eugen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Přijde mi to velice veselé :gr 2006-11-27 10:58:10
avatar
Jak tak koukám, tak se dnes a denně potvrzuje, že každej jsme jinej a nikdy se nejde zavděčit všem . Když se nad tím zamyslíte, tak prakticky nejde napsat článek, na kterém by si někdo něco nenašel , ať už to je fanoušek Nvidie, ATI nebo "nezávislý pozorovatel", jednou se ozve jedna strana, podruhé ta druhá.
Tyhle bitvy byly, jsou a budou, protože tahle válka je nekonečná, ale bez toho by to nešlo, to by se staly jak články, tak hlavně jejich komentáře nudnými a nikdo by je časem nečetl a nepsal .
duron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Fans of ATi&nVidia 2006-11-27 12:07:09
avatar
Někdy mi připadá, že někteří lidé jsou totálně blbí :roll a nedokáží pochopit ani to, co jim je polopatě vysvětlováno už na první straně. Jejich primitivnost tkví v tom, že stále dokola hájí firmu, od které mají ve vlastním počítači grafiku a vše ostatní je pro ně pasé...
jinak musím pochválit dobře zpracovaný článek. Jen tak dál...
Hanzy *HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2006-11-27 12:21:38

Jasně že to nejde srovnávat,holt vždy přijde někdo dříve třeba jako Intel vs AMD,já tedy spíše preferuji ATI, ale zároveň si uvědomuji že zatím má NVidie hodně navrh a v koutku duše se těším na R600,každej máme slabost pro to či ono,článek mi určitě nepřišel zaujatej,proč schazovat ATI vůči NV,když má výborné karty a zatim jen nepřišla s pořádnou odpovědí,podle mě není kam spěchat,co podporuje NV je zatím nevyužitelné,ale každopádně je moc povedená
Chargy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ATI vs. nVidia 2006-11-27 13:10:20
avatar
v nejvyšší třídě má momentálně navrch nVidia, ale v té střední (a to je hlavní zdroj příjmu a asi i to co lidi s normálními příjmy nejvíce zajímá) je na tom lépe ATI a její x1950pro, na kterou nVidia patrně nebude do té doby než vydá nějakou osekanou verzi řady 8xxx odpověď, proto je potřeba aby to vydal co nejdříve, aby bylo z čeho vybírat
Hanzy *HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2006-11-27 13:33:41

máš pravdu,já než bych ale koupil kartu pro D10, tak bych chtěl také vidět testy v D10,kupovat dopředu,když sem neviděl výkon je pro mě zbytečné a prozatím mi vystačí moje D9 karta,ale to je sporné,každopádně souhlasim
AkcniHrdina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OFFTOPIC 2006-11-27 14:57:20

PArdon ze pisu sem ikdyz to sem nepatri ale celkem to specha a rad ybch od nekoho odpoved :p. Zrovna mam v planu si koupit novej komp postavenej na e6300, MB: Gigabyte GA 965P DS4 a nejakou tu x1950pro . Mel sem v planu saphira ale jak ctu ruzny fora tak ma tahle karta prave problemy kdyz je ve spojeni s core2duo. Zkousel sem najit nejaky srovnavaci testy jednotlivejch vyrobcu ale nejak sem nenasel. Ted premsylim zda koupit Od MSI nebo Od Gigabytu a nebo preci jen ten saphir.A enbo si komp postavit na nejakym kvalitnim jednojadru od amd a kvalitni deskou od dfi . Dik za jakykoli napady pripadne odkazy na testy. Jinak proc to specha? No pac sem tejden v praci a tejden mam voplno a kdyz si novej komp neporidim tenhle tejden budu moct jedine az pred vanocema a to riskuju vyprodani zasob pripadne bych rovnou mohl cekat dyl na neco novyho od ati ale to bych takhle mohl cekat vecne nejpozdeji zejtra bych rad objednal ;). Mejte se
Dr.Z [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2006-11-27 15:04:16

proc by se melo cekat na prichod srovnatelné konkurence, nvidia to vydala první tak teďka vede to je bezesporu
Hanzy *HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2006-11-27 15:50:54

Mam E6400 na DS4 a X1900XT 256 od Sapphire, žádnej problém, ba naopak, spokojenost.O kompatibilitě sem nikde nic nečetl a slyším o tom poprvé
Neznámý  - Nebude to náhodou X2800XTX? 2006-11-27 18:12:52

To že ATi svoju budúcu hi-end kartu nazve X2900XTX je isté?, myslím si že X2900 bude ako konkurent skôr k 8900GTX a proti 8800GTX sa postaví X2800XTX.
earthquake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Re Autor 2006-11-27 18:45:29
avatar
Nechcem sa zastavat nikoho ale proste nemozete povedat ze nemozete porovnavat staru generaciu s novou. Treba porovnat to co je v rovnakej cenovej hladine cize highend od ATI vs highend od nVidie.Tu nieje co riesit. To je ako neporovnavajte Core2Duo s X2 a cakajte kym pride nova architektura K9 od AMD.
To je kratkozrake.
earthquake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dodatok 2006-11-27 18:50:59
avatar
Konkurencia znamena co mozem dostat zaa cenu napr. ci za 13500,- CK zobrat 8800gts alebo 1950xtx.
A tu uz nieje co riesit.
Hanzy *HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2006-11-27 19:14:25

Krátkozraké mi spíš připadá řídit se ted momentálně cenou,ano 8800GTS je lepší koupě než X1950XTX,ale než tu bude DX10 si ještě počkáme a až tu bude konkurence,tak ceny budou zajímavější,každý si nemůže dovolit kupovat co nejrychleji,aniž by to využil,když pak přijde na lámání chleba,mohou tady být zajímavější karty,koukám na to samozřejmě jako člověk s omezenýma financema a tak nechci koupit ukvapeně,jestli na to máš,di do toho
earthquake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2006-11-27 20:31:30
avatar
A cim sa maju ludia riadik ked nie cenou? Maju cakat kym pride nova generacia od druhej firmy? A ked pride za rok tak co? ked bude mainstream 8xxx rady a lowend tak sa nemoze porovnavat z kartami od druheho vyrobcu ked budu za rovnaku cenu? to ich mame stale porovnavat s radou 7xxx ? Aky to ma vyznam
My nemozeme za to ze ati teraz nema karty s takymi istymi funkciami.
Ja vzdy beriem to vyhodnejsie v pomere cena/vykon, vy nie? Fandite len jednemu Hanzy?
Hanzy *HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2006-11-27 20:44:25

Ne nefandím jen jedné firmě,i když přiznám se,že jsem spokojen právě se značkou ATI,mam s ní prostě dobré zkušenosti a čekám,že dorazí tak jak očekávám,protože chci mít z čeho vybírat,měl jsem i NV 6600GT a taky sem byl moc spokojenej,chci si počkat na otestování v DX10,až bude uveden,zjistit vhodnou koupi a rozhodnout se pro kterou GK.Nikomu nic necpu,prostě se mi určitě vyplatí počkat
Sobik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2006-11-29 21:34:10

no tak GF 8800GTX si koupi jenom opravdu fajnsmekr nebo nekdo, kdo nevi co s penezi, jelikoz Radeon X1800XT stal v dobe sveho uvedeni taky 15k ale za pul roku tady byl X1900GT, ktery je vykonnejsi a stoji 5k, to stejne samozrejme plati i pro nVidiu, proste kupovat novou generaci karet hned po jejich uvedeni je docela velky nesmysl
Libich [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Karty 2007-01-18 11:34:25

NVidia přišla s kvalitní kartou, ale je to začátek, brzy tu budou karty levnější a taky výkonnější a konkureční od ATI, takže bych tu koupi neuchvátával. Kdo nemusí mít hned novou grafiku nebo nekupuje nový počítač by měl počkat na konkurenci ATI nebo levnější modely nové generace, např. 8600 se jeví velice nadějně a možná i osekavaná 8800 nebude špatná. E6300+DS4+X1950 Pro je naprosto bez problémů, měl jsem tam Asus X1950 Pro a prima, teď mi ji vyměnili za Gigabyte a taky prima. Obě jsou výkonnově srovnatelné, 1,4 ns paměti Samsung na 1380 MHz a jádro na 575 MHz, nicméně taktovat se většinou dá tak na 625/150, někdy i více. Asus má výhodu v tichém provozu a regulací otáček ve 2D, tam jde opravdu hodně ztišit, na druhou stranu ve 3D začne docela hučet, monitoring teploty, otáček větráku a HDCP jsou bonus. Gigabyte má výbavu chudší, ale v základu Zalman 700 AlCu, který i v max. otáčkách chladí lépe než Asus a taky je jen mírně hlučný a když ho zregulujete do 2D, tak ho vůbec neslyšíte, jen zblízka. Rozhodně si myslím, že jde o to, zda potřebujete ty utilitky Asusu ohledně monitoringů a když to oželíte, tak je lepší volit rovnou Gigabyte. Pokud však mohu doporučit, tak volte za stejnou cenu Sapphire Ultimate, má 1,2 ns paměti, lepší Zalman 900 a k tomu VIVO, jenže je těžko k dostání. Pokud tedy seženete, tak jděte do toho a pokud chcete risknout vyšší detaily a 1600x1200 rozlišení, tak volte 512 MB variantu, pak ale je dobré ten Sapphire chladič vyměnit, je nejhlučnější ze všech verzí. MSI taky není špatná volba, je to prakticky jako Asus, tedy zaručená kvalita, bohatá výbava je oproti Asus grafice výhodou, ale chladiče MSI nejsou silnou stránkou, takže bych se držel zpět. No a co se týká NVidie 8xxx, tak s hodnocením bych si počkal na ATI a pak se uvidí. Nové Catalisty 7.1 vypadají dobře a přidají několik stovek na výkonu. Sice jsem byl zvyklý spíše na NVidii, ale zdá se, že i Catalysty se polepšily a dají se používat. Nové verze stojí za to a AMD spojení tomu jistě pomohlo.
Jozef [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-02-18 16:05:24

Prosím Vás môžete mi povedať, že či sa táto VGA zmestí do mojej skrine???
Ako som meral tak nejako sa mi to nezdá, že by som ju tam doslovne "narval"

http://www.thermaltake.com/product/Chassis/midtower/aguila/vd1000bws.asp

Nerád by som bol, keby som ju kúpil a pri tom by som ju do skrine neosadil
:sigh :sigh
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!