TEST: ASUS Radeon EAH 4770 TOP – přetaktovaný HD 4770 proti HD 4850/GTS 250
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Čtvrtek, 14 květen 2009
alt
  • TEST: ASUS Radeon EAH 4770 TOP

– přetaktovaný HD 4770 přímo proti HD 4850/GTS 250

 

Grafickou kartu ATI Radeon HD 4770 jsme si představili minulý týden. S nadšením jsme zjistili, že malý a levný nemusí nutně znamenat slabý a pomalý. Radeon HD 4770 si s přehledem výkonově poradí s veškerou konkurencí v jeho cenovém dosahu. Přímá konkurence v podobě NVIDIA 9800GT je cenově výše a o desítky procent pomalejší. HD 4770 si dokonce vyskakuje na ryze mainstreamové grafiky HD 4850, či GTS 250. Čím jsme se minule nezabývali, jsou zajímavé OC možnosti malého 40nm RV740 …

Dnes se podíváme na to, jaký výkon podává přetaktovaná HD 4770. AMD-ATI nechtělo přetaktované modely HD 4770 na trh zatím uvádět. Svým partnerům proto prý zakázalo zatím uvádět tyto přetaktované modely. Poměrně hodně nevole tak vyvolalo, když ASUS vydal téměř zároveň s běžnou HD 4770 i přetaktovanou edici TOP. To poměrně hodně naštvalo ATI a také další partnery, kteří samozřejmě jsou znevýhodněni. Na druhou stranu ta zloba zase není tak velká, protože jader RV740 díky problémům TSMC se 40nm výrobou, kterou je tato společnost vyrábí, není dost ani pro běžné modely a tak se zatím i s přetaktovaným ASUS TOP setkáme jen výjimečně. Nicméně karta na trhu je a dnes se podíváme, zda si tak OC HD 4770 poradí s HD 4850 a GTS 250, na které běžná verze ztrácí velmi málo ….

  • Radeon HD 4770 – malá grafická (r)evoluce

ATI HD 4770 je nová grafická karta s novým jádrem. Takovou na trhu ATI ještě neměla. Sice se v současnosti vedou spory kolem toho, zda je nebo není RV740 40nm. Nicméně všechny společnosti včetně konkurence o něm mluví jako o 40nm a i plocha jádra ukazuje na to, že je spíše 40nm než 45nm. Je to ale víceméně úplně jedno, protože RV740 je jediné grafické jádro vyráběné pokročilejším, než 55nm procesem a to z něj dělá milník.

RV740 je nové jádro, které v nabídce ATI ještě nebylo. Vychází z jádra RV770LE, což je vlastně ale jen částečně zamknuté RV770. RV740 je opět jiné než RV770 a to jak pinově, tak schopnostmi dosahovat vysokých taktů. Dalo by se říci, že RV740 je spíše spřízněno s RV790. RV740 je ale skutečný prcek mezi jádry a to i přes to, že má 640SP jednotek v jádře, což z něj nedělá žádné výkonové ořezávátko.

Samotná HD 4770 je pak cenově příslušník vlastně low endu, výkon tomu ale rozhodně neodpovídá a veškerou lownedovou konkurenci překonává velmi výrazně a v bezpečí není ani mainstream. A to i přes to, že HD 4770 má pouze 128bit sběrnici, ale je posíleno 512MB moderních GDDR5 pamětí na frekvenci 3,2GHz. A právě frekvence je to, o co dnes půjde …

Referenční ATI Radeon HD 4770 grafiky mají frekvence 750MHz pro jádro a 3,2GHz pro paměti. ASUS TOP má v základu 800MHz pro jádro a 3,4GHz pro paměti. Nicméně ASUS nabízí díky vlastnímu softwaru možnost kartu přetaktovat i zvýšit napětí a tak se dají čekat taky převyšující 950MHz pro jádro a 4GHz pro paměti ….

Tak se na to pojďme podívat …

  • ASUS EAH 4770 TOP - balení a příslušenství

 

Začněme u balení grafiky. Zde ASUS nijak zvlášť neexperimentoval. Pořád si nemůžeme zvyknout vzhledem k vynikajícímu výkonu, že mluvíme o grafice, která se cenově řadí téměř do low endu. Balení je tak malé, ale pěkně udělané.

Na obalu jasně najdete, co ASUS nabízí. Tato TOP verze obsahuje technologii Voltage Tweak, která umožňuje ještě další přetaktování a to prý až o 35%.

Uvnitř pak najdeme samotnou grafiku a základní příslušenství.

To se stává z nezbytné kabeláže a redukcí. Nechybí samozřejmě manuál a také CD s ovladači a softwarem ASUSu pro OC. Podívejme se dále na samotnou grafiku …

 

 

  • ASUS EAH4770 TOP - grafická karta

 

Pokud se divíte, že i tahle OC verze je vzhledově úplně stejná jako referenční HD 4770, tak to není chyba. I tahle grafika pochází z té úvodní série, které je vlastně stejná pro všechny výrobce.

ASUS EAH4770 TOP se tak neliší v žádném detailu od běžných referenčních verzí. Alespoň fyzicky. Vidíme tak referenční, poměrně funkčně zdařilé (vzhledově už méně) chlazení.

ASUS svůj TOP model vybavil tak jen speciálním BIOSem s podporou vlastní OC utility, která umožňuje i navýšení frekvence a to z 0,95V na 1,2V. K tomu nabízí i odpovídající možnosti taktování a zvýšení frekvencí jádra i pamětí.

Víceméně není co nového na HD 4770 od ASUSu ukazovat proti referenčním verzím, takže pojďme rovnou na testy …

 

  • Testy a testovací sestava
Pro účely dnešního testu jsme kompletně změnily nastavení testů, aby odpovídali testované kategorii grafik. Nelze tak srovnávat výsledky se staršími testy a vyššími modely. Co se týká testů, vybrali jsme 10 aktuálních her a v každé 2 rozlišení s nejhranějšími nastaveními.
Grafiky testujeme jednoduše osazením do PC, nainstalováním aktuální verze ovladače (snažíme se nepoužívat BETA) ke dni vydání recenze. Všechny grafiky mají stejné podmínky, používáme výhradně ingame testy. Nepoužíváme vnitřní herní benchmarky, které mohou být optimalizovány. V dané hře vybereme 1minutovou typickou herní sekvenci, stejnou pro všechny grafiky a výsledky zaznamenáme FRAPS. Následuje kontrolní měření a vnesení průměrného hodnoty FPS. Ta musí být u většiny her kolem 40FPS. Minimální hodnota ani maximální hodnoty není třeba sledovat, jelikož dobré průměrné FPS během 1 minuty nelze dosáhnout s nízkými minimálními FPS. Nesmíte zapomínat že 9/10 současných her má lock na 60FPS. Více než 60FPS prostě nepotřebujete, protože je na 60HZ LCD jednak nevidíte a na plynulosti hry to nemá žádný vliv. Smysl má vyšší FPS jen pokud máte 120Hz a plánujete využít 3D technologii, pak karta musí vlastně zpracovávat 2x obraz, ale pro každý z nich platí požadavek minimálních 40FPS, aby to bylo k hraní. Zatím se nás ale vzhledem k ceně dostupných 3D technologií tento problém netýká …
Do testu pak byly zařazeny aktuální grafické karty na aktuálních ovladačích, všechny grafiky v testu jsou testovány najednou při stejných podmínkách.
Testovací sestava je vybavena čistou verzí Windows, jedná se tedy spíše o laboratorní test, v praxi máte běžně v pozadí spuštěny nějaké aplikace, které herní výkon samozřejmě ovlivní a to zejména na minimálních FPS, které klidně mohou klesat v běžné praxi k 0. Stačí, když vám antivirus hrábne na disk. Nás zajímají jen průměrná FPS a to ideálně kolem 35-60FPS. V těchto hladinách jsou hry bez problémů hratelné. Upozorňuji také na to, že ve většině testovaných her se nachází od výroby lock na 60FPS, takže pokud jej nevypnete, v domácích podmínkách se nad 60FPS se žádnou grafikou nepodíváte. Více jak 60FPS většinou nepotřebujete a navíc na 60Hz LCD vlastně ani více vidět nemůžete. Pro účely testů tak v některých hrách lock 60FPS vypínáme, abychom vůbec nějaké rozdíly mezi grafikami mohli měřit.
Testovací sestava DDWorld.cz:

Model
Zapůjčil
Procesor
AMD Phenom II X4 940 3,0GHz
AMD-logo
Chlazení
Ninja Scythe revB
Základní deska
Gigabyte AMD790FX DQ6
RAM
2x2GB 1066MHz DDR2
Grafická karta
 
Dle testu
Pevný disk
Western Digital Raptor
74GB 10 000ot/min
WD-HDD-ikonka
western-digital-logo
Zdroj
Thermaltake Toughpower 750W
Skříň
Gigabyte 3DAurora370
GB-Aurora-ikonka
gigabyte-logo
Zvuková Karta
ASUS Xonar DX
ASUS-Xonar-DX
asus-logo
Operační systém
Windows Vista Ultimate x64
vista_logo
microsoft_logo

  • Enemy Territory: Quake Wars (OpenGL)
Začneme u tradičního ET, které testujeme kvůli OpenGL technologii. Brzy ji nahradíme aktuálnější OpenGL herní záležitostí.

Ve hře je nutné mít alespoň 40FPS v průměru pro bezproblémové hraní a 99 dolarový HD 4770 nemá problém ani v HD 1920x1200. Konkurenční NVIDIA 9800GT je pozadu. Naopak GTS 250 a HD 4850 se jen těsně drží před HD 4770. OC verze HD 4770 pak překoná i HD 4850 512MB.

  • Fallout 3 (DX9)
Herní nastavení jsme upravily tak, aby to mělo smysl testovat na levných grafikách.

Hranici 40FPS překonají tyto levné grafiky jen ve 22“ rozlišení, což je ale to, co po nich většina chce. HD 1920x1200 už je nad síly. HD 4770 si opět vede neuvěřitelně. HD 4850 dotahuje, konkurenční 9800GT překonává s přehledem a GTS 250 stěží drží krok. OC verze se na HD 4850 sice dotáhne, ale pořád jí něco schází. problém bude asi přeci jen v užšším hrdle sběrnice ...

  • S.T.A.L.K.E.R. : Clear Sky (DX10)
V DX10 značně náročná hra, DX10.1 režim jde jen na ATI a pomůžete si k 4-6FPS, což ale u ATI teď není vidět, protože hru testujeme jen v DX10.

I Tak je to stěží hratelné. Hra je příliš náročná a přes 40FPS se nedostanete. HD 4770 zaostává za HD 4850 trochu více, ale konkurenční 9800GT nechává daleko za sebou.

  • Tom Clancy´s H.A.W.X. (DX10)
Další DX10.1 hru, kterou testujeme jen v DX10, protože NVIDIA DX10.1 neumí. ATI grafiky tak přicházejí o v této cenové kategorii podstatných pár FPS. Po zapnutí DX10.1, by ATI trochu uniklo.

 

 

 

 

 

  • F.E.A.R. 2: Project Origin (DX9)
Ačkoliv se jedná o hru z letošního roku, technologicky je velice stará a nedělá současným grafikám problémy.

 

 

 

 

  • World in Conflict (DX10)

Pěkná, ale pekelně náročná strategie zejména pro grafiky. Se 40FPS si neporadí ve slušném nastavení v DX10 žádná s testovaných.

 

 

 

 

  • Race Driver GRID (DX9)
Jedna z nejlepších závodních her poslední doby nesmí v testech chybět. Hra je skvěle optimalizována.

Běží tedy i na slabších grafikách a i HD 1920x1200 rozlišení není pro většinu problém ani v náročnějších závodech ve městě. HD 4770 si tentokrát vyskakuje i na GTS 250! Moderní herní engine příliš grafikám NVIDIA nesedí a na ATI jede lépe a to netestujeme ještě v 8AA, které by ale v 22“ rozlišení zvládla HD 4770 hratelně taky.

  • Crysis Warhead (DX10)
Poslední díl Crysis je pořád pekelně náročný. Nastavíme tedy maisntream detaily, abychom si vůbec mohli něco naměřit.

Crysis je zvláštní tím, že pro hraní vám stačí 26-30FPS a nemáte pocit, že by se hra trhala. Zahrajete si tedy i na HD 4770, které si opět vzhledem k ceně vede skvěle.

  • Left 4 Dead (DirectX 9)

Velice populární hra současnosti. Vzhledem k tomu, že engine je prastarý Source pro CS, nedělá grafikám žádné problémy.

 

 

 

Testujeme v maximálních detailech, a jak vidíte kolem 60FPS žádný problém. U téhle hry ale většina stejně nastavuje nejnižší detaily ne kvůli plynulosti, ale aby lépe viděli soupeře bez rozptylování nějakými efekty. S HD 4770 vám ale L4D nebude dělat sebemenší problém.

  • Call of Duty 5: World at War (DirectX 9)

Zatím poslední díly Call of Duty, který prodejně překonal dokonce populární díly čtvrtý, ze kterého technicky vychází.

 

 

 

Ani ve vysokých detailech a s AA není pro grafiky taková výzva. 40FPS je bez problémů. Engine je trochu starší a nevypadá to nic moc, ale již se blíží další Call of Duty, kde se snad mnoho zlepší. HD 4770 si pět vzhledem k ceně vede více než skvěle.

  • ASUS EAH 4770 TOP – provozní vlastnosti a OC

 

Než se dostaneme k závěru, podívejme se ještě na provozní vlastnosti ASUS HD 4770 TOP.

Pokud jde o spotřebu, je HD 4770 v TOP verzi jen o chlup žravější než referenční HD 4770.

Teploty jádra jsou také velmi dobré, referenční chladič HD 4770 sice moc nevypadá, ale funguje výborně a dokáže být i poměrně tichý.

  • Taktování:

Dnes se lehce podíváme na taktování. Proti referenční HD 4770 je ASUS TOP taktovaný o něco výše. To znamená i vyšší výkon. Karta jde ale taktovat dále. ASUS umožňuje zvýšit napětí do GPU až na 1,3V. Nicméně samotná utilita ASUSu končí s možností nastavit takty už na 880MHz, takže s tím se daleko nedostaneme. Naštěstí je tu RivaTuner 2.24, kde si můžeme dovolit jít s takty daleko výše.

Pak už je to na vašich schopnostech. Nám se podařilo se dostat s grafikou hodně vysoko, ale zdaleka to není nejlepší výsledek, který je na internetu k vidění. Nakonec jsme kartu otestovali na taktech 950MHz pro jádro a 4200MHz pro paměti. To je tak vrchol toho, co si troufneme provozovat dlouhodobě s referenčním chlazením. Karta ale byla poměrně stabilní i na frekvencích 980-1000MHz pro jádro a téměř 4400MHz pro paměti. Každopádně zde už doporučujeme více chladit lepším chladičem, který jsme po ruce neměli.

Každopádně k dobrým vlastnostem ATI Radeon HD 4770 si můžete přičíst značný OC potenciál a nárůsty výkonu 5, 10 ale i 20 a více % v závislosti na přetaktování. ASUS HD 4770 TOP je se svými 800MHz/3400MHz jen o málo taktovaný a zdaleka se neblíží potenciálu. Možnost lehce zvýšit napětí GPU je ale vítána.

  • Výkonové hodnocení

Než nám vypadnou výkonové výsledky z hlavy, udělejme si rekapitulaci. Teď nastupuje prostá matematika. Dílčí výsledky máte u jednotlivých testů. Teď jen uděláme to, že si v jednotlivých testech vyjádříme výkony procenty, vztažené k nejlepší grafice v daném testu a pak z těch procent uděláme celkové výkon. Samozřejmě tyhle celkové výsledky jsou jen matematika a žádné písmo svaté. Jsou to jen vlastně průměrné hodnoty průměrného výkonu grafik, tak abychom měli představu, jak si grafiky proti sobě v průměru stojí. Samozřejmě se to bude v některých hrách trochu lišit, ale v průměru by to mělo sedět …

 

Jak vidíte, tak výkon HD 4770 je vzhledem k ceně 2400 korun fantastický. Za stejnou cenu se dnes prodává 9600GT, které nemá nárok. O něco dražší 9800GT, což je vlastně konkurenční model, je také znatelně slabší. HD 4770 jen o málo zaostává za HD 4850 nebo NVIDIA GTS 250/9800GTX+. OC verze ASUS HD 4770 TOP se na maisntream vlastně dotáhne, cena je ale pořád pod 3000 korun, což je skvělé.

 

Když známe výkon, potřebujeme znát ještě cenu. Ceny bereme jako aktuální běžné ceny v internetových obchodech. Ceny jsou za běžné modely, nikoli slevové nárazové akce. Prostě typická cena daného modelu v referenčním provedení platná k datu vydání recenze.

 

Poměr cena výkon je pak opět matematika. Kolik tedy zaplatíte za 1% výkonu. Čím méně, tím lépe. AMD-ATI od počátku prezentovalo HD 4770 jako bestseller poměru cena-výkon a skutečně nelhalo. Při běžné ceně je HD 4770 o slušný krok před konkurencí z vlastních řad. OC verze ASUS je ale dražší a tak je o něco méně výhodná a pak už poměrem cena-výkon se blíží jiným běžným modelům ATI.
  •  
    ASUS EAH4770 TOP – závěr a hodnocení

Dnes jsme si představili další z řady karet HD 4770. V provedení ASUS EAH4770 TOP se jedná o jedinou v současnosti na trhu dostupnou OC verzi HD 4770.

ASUS EAH4770 TOP ukazuje, že potenciál HD 4770 leží hodně vysoko a rozhodně referenční takty 750/3200MHz jsou hodně konzervativní. Je to ale účelové. Na vyšších taktech v podstatě dorovnává mainstreamové grafiky včetně z vlastních řad HD 4850, který se stále prodává. Jeho cena sice klesá, ale stejně by si tím ATI lezla dost do zelí. Proto také ATI nechce, aby se OC modely HD 4770 na trhu objevily a ASUS rozhodně radost ATI ani konkurentům nedělá. Na druhou stranu je to poměrně jedno.

Díky tomu, že TSMC, které vyrábí grafická jádra ATI i NVIDIA, má neuvěřitelné problémy s výrobou 40nm RV740, je HD 4770 hodně málo, což je velké zklamání pro ATI a také hlavně pro zákazníky. Radeon HD 4770 je vynikající grafická karta ve všech směrech a skutečně nemá ve své cenové kategorii žádnou konkurenci. NVIDIA 9800GT je výrazně slabší a není proto divu, že NVIDIA spíše tlačí proti HD 4770 o něco dražší GTS 250, který má nejvyšší verzi mainstreamového jádra G92. Jenže GTS 250/9800GTX+ je grafika maisntreamové konstrukce a je to konkurence HD 4850, od čehož se odvíjí i výrobní náklady.

Z čeho má konkurenční NVIDIA jistě trochu škodolibou radost, je z problémů s výrobou RV740, ty sice komplikují výrobu i jejích 40nm jader, ale zároveň zabraňují tomu, že by RV740 a HD 4770 v podstatě ovládly prodeje v zákaznicky nejatraktivnějším segmentu, kde se prodá zdaleka nejvíce grafik. Radeon HD 4770 je téměř dokonalá grafika a proti přímému konkurentovi ve stávající generaci grafik, tedy NVIDIA 9800GT je vždy o krok vpředu. Technologicky se jí nedá nic vytknout má vše, co má moderní grafika mít, zároveň je velmi levná a konstrukčně jednoduchá, přesto výkonná a energeticky úsporná. Bohužel to vše kazí TSMC a jeho problémy se 40nm výrobou.

Díky tomu se z očekávaného tahouna prodejů v nižším segmentu trhu stalo hodně nedostatkové zboží. Omezené dodávky jsou za pár minut rozebrány a situace s dostupností se zlepšuje opravdu jen minimálně. Bohužel obrovské poptávky po HD 4770 využívají někteří obchodníci a výjimkou tak není ani cena přes 3000 korun, tedy marže v řádu několika stovek korun. Bohužel jediné co nám zbývá, je lamentování nad nedostupností s čímž dokonce těžko něco udělá i společnost AMD-ATI. Výrobce jader, společnost TSMC totálně selhala a slíbila výrobu, kterou nemá odladěnu. Jediné co tedy můžeme dělat, je čekat. Pokud chcete levnou, úspornou a výkonnou grafiku, pak nemá HD 4770 konkurenci.

"Vynikající výkon v malém balení a zajímavý OC potenciál"

Za zapůjčení děkujeme společnosti ASUS

 

 

 
AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-14 15:16:10
avatar
TSMC síce má problémy, ale nVidia stále nič proti HD4770 nemá. AMD mohlo vydanie posunúť kľudne aj o mesiac. Aby takto čakanie potenciálnych zákazníkov o túto skvelú kartu neomrzelo a nesiahli kľudne aj po GF. Škoda no. S 55nm malo ATi šťastie, s 40nm nie ..
Lolek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-14 16:11:37

4770 je prakticky neexistujci karta.Od vydani tu bylo jen par kusu powercoloru a par kusu sapphiru(ten stal 3200kc) a to je vse.Ted po 14 dnech prisla dalsi varka asusu(ale zase snad jen 2 kusy).A ted zase nic neni.
Proste neexistujci karta.
EDIT:By me zajimalo kdo mi dal palec dolu.Ty karty proste nikde nejsou.Vsude v e-shopech uz 14dni maji 4770 nedostupnou.A pokud je dostupna, tak je predrazena.
NJn lidi na tomhle webu asi vidi jen rude...
EuMatBa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-14 17:01:26

Když jsem si šel pro Sapphire, tak mi v CZC tvrdili, že jich už přes 20 prodali. Prostě u takovýhle věcí se vyplatí nakoupit ve velkém i když drahém shopu.
Pif Paf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-14 18:21:59
avatar
Dneska přišla várka MSI.
Na jednom nejmenovaném shopu ji ted dokonce mají skladem...
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-15 09:28:39

A nekdo si zase hleda duvod psat negativne, ze.....
Zvlastni ze kdyz nebyli k dostani 8800GT tak nikdo nepsal ze to je neexistujici karta a vsichni ji kupovali i predrazenou....
Ber to trosku s nadhledem, divas se moc jednostranne a druhym to vycitas, to uz ani neni pokrytectvi...

Mimochodem kdyby jsi ji skutecne schanel tak uz by jsi ji mel....
Lolek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-15 13:16:28

Ja ji koupil 2 den po vydani jen tak pro info.
mites [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-15 13:17:56

Souhlas, ALE...

"kdyby jsi" a "tak uz by jsi," jsou slovni spojeni, ktera v cestine neexistuji.
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-15 14:12:27

Ještě si zapoměl na scháněl a blablabla .. jsou individua co píšou bych s i. Tohle neřeš, zbytečně se vyčerpáváš.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-17 00:24:22
avatar
co se tyce 8800GT tak se tu prave porad psalo o tom kolik jich bylo malo a jak porad nejsou...nevim kde si v ty dobe byl...akorat se to davalo za vinu nvidie a o tsmc jako vyrobci cipu nepadlo ani slovo. pri uvedeni gtx275 se ale taky tady psalo jakej si to nvidia dovolila paperlaunch a jak je karet uplny minimum, pritom ale byly v dobe uvedeni na skladech u nas skoro vsude..
Golo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-14 16:21:25
avatar
no neskutocne vydarena grafa!! ved na 950mhz da aj HAWK na 19x12 max na 40fps ani si nechcem prestavit co by robila s 1gb pametou a 256bit zbernicov(aj ked by uz nebola taka lacna) ale ten vykon pri kus vyssej cene by bol neskutocny !!
roox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CF 2009-05-14 17:07:32
avatar
A co prubnuti v crossfire DD, zajimalo me spise toto nez OC?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-14 17:18:08
avatar
bude
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-15 09:32:24
avatar
A soutěž o tyhle krásky by nebyla? To by byl asi jediný způsob jak ji sehnat
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-15 11:13:51
avatar
Jedem zahranicni server uz ji udelal a vychazi lepe nez 4890!
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-15 12:01:26
avatar
aby nie, keď majú tie karty dokopy omnoho väčší hrubý výkon. Reálny ale bude zas len závisieť na ovládačoch. Takže niekde môžu byť výkonnejšie aj ako GTX280/5 , inde na úrovni HD4870 ..
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-15 12:12:45

Cely je to o CF, kde skaluje a kde ne. Napsat to takhle zavani silnym zkreslenim a nepresnosti. I s vykricnikem. To je snad logicke, ze tam kde CF skaluje dobre bude karta vykonejsi nez HD4890. Srovnej si parametry a budes mit jasno.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-15 12:52:57
avatar
Ta ucinost neni vzdy +100% bezne je tak 40% Vychazi to lepe i z hlediska ceny a spotreby. Jen abych neplacal http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-4770-crossfire,2288.html
Kazdy at si udela nazor sam na verohodnost testu. Pro me by to smysl davalo kdybych mel 2x PCI-E(to ale nemam).
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-15 14:07:35

V tom testu jsou takrka jenom hry s CF skalovanim dobrym. Tohle si musis rozhodnout sam, jestli se ti to vyplati nebo ne. Ale jak rikam parametrove ta karta v CF bude urcite lepsi nez HD4890, problem je v tom CF. Ale cenove je to pekna volba.
Kael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Chtelo by to srovnani s 4850 T 2009-05-14 19:51:27
avatar
Jak rikam v titulku mels tam dat jeste 4850 OC...ale jinak skvelej clanek
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-15 06:39:00
avatar
Jen tak uvažuji, že když AMD vydalo tuhle grafiku a má takové takty a výkon co nás čeká až vydá řadu 5000?? Řekl bych že 4770 je tak na půli cesty mezi novou a starou archytekturou...a AMD má v podstatě štěstí že 40nm proces zkouší na takovéhle grafikce...pustit na něm hned celou řadu byl by to velkej pruser už aby AMD mělo hotové ty vlastní továrny. Jak říkám já co si člověk neudělá to nemá
cZ4rA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-15 09:02:56
avatar
S tím, co píšeš, souhlas. Ale ta "archytektura" bije do očí
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-16 00:55:16
avatar
máš recht vážně to byje do očí
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-15 09:32:29

Souhlas az na to ze si myslim ze to neni o stesti ale o zdravem rozumu s tim testovanim noveho vyrobaku na nizsi grafice ktera kdyby nahodou nevysla tak stavajici trh nenarusi....
Za stavajici ekonomicke situace pocitej s fabrikami pro GPU spise do 5 let nez do 2-3let...
Streckol [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - test 2009-05-26 16:40:49
avatar
Pekny test, len by som sa chcel spytat, ci by nebolo lepsie pri ATI grafikach jednoducho pridat este jeden stlpec FPS pri DX10.1 , ako pri kazdej testovanej hre pisat ze by ATI grafiky mali veccsi naskok pred NVIDIA. Podla mna by sa tam pekne ukazalo , aky ma alebo nema v danej hre prinos DX10.1.
Ottas30 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-31 12:58:50

No ja si pockam na Listopad az vyjde řada 5xxx a uvidim co a jak. Jinak 4770 za ty penize luxus za maly peniz a ASUS je prece jen urcita zaruka kvality a Top verze je spise bonus.
aR_649 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - upgrade z ati 2600 2009-06-07 11:57:32
avatar
Chtěl bych upgradovat sestavu (GB P35/C2D@2.6GHz/4GB@800/ATI2600/Seasonic 550W) a přemýšlím zrovna o této kartě. Věděl by někdo o kolik si polepším právě ve hře Stalker2? Popř. globální nárůst výkonu ve hrách tohoto typu?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-07 12:53:10
avatar
polepsis si o opravdu hodne tahle karta ma dobre 4-5x vyssi vykon...
aR_649 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-07 13:08:17
avatar
Takže jasná volba, počkám tak cca měsíc, až se objeví na pultech ve větším než malém množství a jdu do toho. Konečně mě z ATI "donutili" rozhoupat se a koupit
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-15 16:29:41
avatar
no já do dneška konkretne tuhle OC edici Asus 4770 v žádném českém eshopu nenašel. Vyrábí Asus vůbec tuhle kartu?
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-15 17:10:24

Karta zatial beha len po recenziach, nakolko ju ASUS este nema povolene predavat (vieme dobre co sa stalo s gainwardom ked si len tak predaval svoje speci edicie) + su tu zname problemy s 40 nm vyrobou. Taktiez este nie je stanovena cena tejto karty pre CZ/Sk trh, takze tu uvadzanych 2800 kc je len orientacna cena (avsak pravdepodobne drahsia o moc skutocne nebude).
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!