Největší technologické propadáky roku 2006
Napsal Jan "DigitalDooM" Stach   
Thursday, 28 December 2006

 

 

 

 S koncem roku přichází ten správný čas na ohlédnutí za tím, co se za oněch 365 a kus dne, událo. Pokusil jsem se sestavit takový žebříček největších neúspěchů roku 2006 s prvním místem označeným jako Trapák roku ;). Zkusil jsem to poskládat do nějakého pořadí a výsledkem je žebříček deseti největších neúspěchů letošního roku, jsem zvědav, zda máte vy jiné pořadí, či dokonce jiné kandidáty. Začněme tedy místem 10.

10. AMD socket AM2

Socket AM2 není propadákem v pravém slova smyslu. Avšak z pohledu technologického přínosu má přínos mnohem menší, než od něj mnozí čekali. Proto jsem se rozhodl ho zařadit do žebříčku. Označit socket AM2 čistě za propadák ale prostě nelze. Nahradil starší socket 754 a socket 939 a tak, co do prodejů je to jasný úspěch. Přinesl také podporu DDR2 pamětí. Jenže po stránce výkonu je přínos čistá 0. A to mnoha lidem leží v žaludku.

Alespoň stávající podoba socketu AM2 nepřinesla nic, co bychom na s939 neměli (s výjimkou DDR2). Výkonově je to naprosto to samé a dokonce i v současnosti osaditelné procesory jsou až na onu patici takřka totožné, ba dokonce do s939 jsou občas ještě k mání výkonnější Athlony X2 Toledo. Socket AM2 tedy jako příliš povedená technologická novinka nepůsobí, ačkoli mu nelze upřít, že vnesl trochu pořádku do socketů u AMD a že přinesl podporu DDR2, tak po stránce přínosu výkonu selhal, což je však do jisté míry hlavně vinna procesorů, které zůstaly na úrovni s939. A tak jsem socket AM2 posadil na desáté místo žebříčku s tím, že se prostě čekalo více. Uvidíme, co sAM2+

9, Apple iPod

Možná se teď na mě sesype spousta lidí, co dělá veleúspěšný iPod v žebříčku neúspěšných, ale já osobně ho řadím jako technologický neúspěch. Udivuje mě, jaký humbuk se spustil kolem obyčejného MP3 přehrávače. Aniž bych se chtěl někoho dotknout, tak iPod je technicky naprosto běžným MP3 přehrávačem, kterých trh nabízí opravdu hafo moc.

 iPod

Technologicky tedy iPod není tím, co bych očekával a veškeré halo kolem něj mi přijde skutečně zbytečné, protože není to až tak nic zvláštního, co bychom tu již neměli a z toho důvodu jsem se ho rozhodl zařadit do žebříčku. Jasně marketingový úspěch je to jako hrom a to hlavní, co mě donutilo zařadit iPod do žebříčku je jeho nehorázná cena v našich končinách. Za ty prachy bych skutečně čekal více.   

8. AMD 4x4

Propadákem lze zatím označit počin AMD známý jako AMD 4x4. Dvouprocesorová základní deska s dvěma chipovými sadami atd. S tímto AMD chtělo zaútočit na čtyřjádrový Intel Kentsfield. Bohužel AMD dnes nemá k dispozici čtyřjádrový procesor a tak muselo vyrukovat se dvěma dvoujádrovými. Ani to nejlepší, co AMD nabízí však nebylo schopno Intelův čtyřjádrový procesor překonat.

 

Technologický propadák je to právě ve srovnání s Intelem. Po stránce výkonu dva dvoujádrové CPU AMD na čtyřjádrový Intel sice tolik neztrácejí, ale v provozních vlastnostech sežere AMD 4x4 majitele dvakrát tolik, co Intel platforma. Navíc čtyřjádro Intelu si osadíte na jakoukoli běžnou základní desku s kupříkladu chipovou sadou i965, zatímco AMD 4x4 procesory jsou do socketu F, což má do běžného socketu a základní desky daleko. Za přibližně stejnou cenu se tak v tuto chvíli jedná o jednoznačný propadák. Sluší se ale dodat, že AMD 4x4 je tu jen chvilku a v blízké budoucnosti bude vybaveno dvěma skutečně čtyřjádrovými AMD a tak AMD 4x4 bude skutečně 4x4 - osmijádrová mašina, kterou jeden Intelův QuadCore bude překonávat velmi těžko. Pro rok 2006 však AMD 4x4 jasně technologicky propadá a je z toho osmé místo v mém žebříčku.

  

 

 

 

7. Intel ViiV a AMD Live!

Multimediální platformy počítačů obou výrobců procesorů. Veliký humbuk, veliká slova o revoluci v domácí zábavě. Ať se dívám, jak se dívám, žádnou revoluci ani zvonění procesory nevidím. Od běžného PC se hardwarově neliší, do obýváku se dá dát úplně stejně sestava označená jako Intel ViiV nebo AMD Live!, stejně jako jakákoli jiná odpovídajícím způsobem vybavená počítačová sestava.

 viiv

Ačkoli se tedy nejedná v případě Intel ViiV a AMD Live! o technologii v pravém slova smyslu, jedná se rozhodně o propadák roku po stránce přínosu pro běžného uživatele. Intel ViiV a AMD Live! je čistým příkladem marketingu – ,,to co máme a prodáváme přejmenujeme a máme něco lepšího a novějšího“. Intel ViiV a AMD Live! obsazují sedmé místo v mém žebříčku.

6. Intel Pentium 4

Možná pro mnohé trochu překvapivě jsem na 10 místo zařadil technologického velikána Intel. Rozhodně však nebudu mluvit o jeho nových procesorech Core 2 Duo, které patří do jiného žebříčku, i když s Core 2 Duo to tak trochu souvisí. Asi jste si všimli, že v letošním roce skončila existence Pentia 4. Slavné jméno, které nás provázelo řadu let společně s notoricky známým logem Intel Inside. Bývá zvykem, že vývoj se odvíjí od produktu k produktu, Pentium 4 však takto nekončí. Letos se ukázalo, že celá jeho technologie Netbusrt je vlastně zcela slepou vývojovou větví. Někteří zasvěcení ví, že současné Core je spíše inspirováno Pentiem 3, stejně jako v době existence Pentia 4 mobilní procesory Pentium M. Pentium 4 a celou Netburst technologii tak lze zařadit jako jeden z největších technických omylů vůbec.

Spolu s pochováním Pentia 4 (odpočívej v pokoji) byl pohřben i formát základních desek a počítačových skříní s označením BTX. Formát BTX s Pentiem 4 přímo souvisí, ve své době to vypadlo, že bude zapotřebí pro vzrůstající spotřebu procesorů a nároky na chlazení. Intel měl s BTX velké plány, avšak nakonec bylo BTX zcela na pokraji zájmu zákazníků až se o něm hovořilo, že jediní, kteří BTX používají je nejvyšší management firmy Intel.

 p4

Pentium 4 rozhodně nebylo propadákem v pravém slova smyslu, díky neskutečně úspěšnému marketingu se z Pentia 4 stala doslova kultovní značka, která si však zasloužila lepší konec. Za to jsem se rozhodl zařadit Intel do dnešního žebříčku, i když pravdou je, že jiným produktem si Intel notně zpravil reputaci, ale o tom až v žebříčku největších technologických úspěchů roku 2006.    

5. HDTV

Jasným adeptem na zařazení do žebříčku je technologie HDTV. Ohromná reklama, všude se o něm mluví. Všude se na nás vrhají zkratky HDTV, HDMI, HDCP atd. Všechny slibují novou dobu a revoluci v domácí zábavě s neskutečným obrazem a vizuálním zážitkem - a výsledek? HDTV zůstává drtivě poraženo DVD a obyčejnými vakuovými televizemi. Proč? Možná je to tím, že mnozí z nás mají i něco jiného na práci, než čučet do bedny na stupidní ,,růžové ordinace štěstí a televizních pout“. Možná je to tím, že HDTV nestojí zanedbatelných pár tisíc. Hlavně však HDTV není až tak úžasné, jak se nám to různé firmy snaží malovat. Ano obraz je ostřejší a detailnější, ovšem co je to platné, když většina z nás očekává od filmu, seriálu atd. spíše kvalitní příběh a zápletku než dech beroucí povrchní efekty, které rychle omrzí a filmový zážitek rychle vyprchá.

 hddvd-dvd

Nepochybuji, že HDTV je blízkou budoucností, ovšem je to běh na dlouhou trať. HDTV zkrátka není tak úžasné, jak se nám to snaží namluvit ohromná propagační kampaň kolem této technologie. Zato HDTV jednoznačně patří do mého žebříčku, i když na to, zda bude skutečným propadákem nebo úspěchem si ještě pár let počkáme. Letos však jednoznačný neúspěch. 

 

 

 

4. UMPC

Ultra Mobile PC je veliký technologický i marketingový propadák. Nejsem si zcela jist jeho správným zařazením do žebříčku, ale jsem si jist jeho předním umístěním. Z velkolepých představ a slibů hodně sešlo a výrobce UMPC se musel vrátit na zem.

 UMPC

Z UMPC se stalo jen něco podobného Tablet PC. UMPC hodně zklamal po stránce výkonu, kdy použitý hardware má do výkonného daleko a všechno to korunovala cena UMPC zařízeních, z které měl zákazník pocit, že si někdo nehorázně mastí kapsu. Tedy UMPC slibovalo hodně, nesplnilo však nic a tak se jedná o zařízení, kde za nepřesvědčivý výkon zaplatíte až příliš. Tedy jednoznačný technologický propadák a místo čtyři v mém žebříčku.    

3, SONY

Pokud bychom vyhlašovaly titul smolaře roku, pak je to firma SONY. Ta na letošní rok 2006 nebude vzpomínat v dobrém. Skoro by se dalo říci, na co sáhla to šlo do háje. Začněme technologí Blue Ray, které mělo velké zpoždění i když nakonec to vypadá, že svou bitvu s HD DVD postupně vyhraje. Na to si však ještě počkáme. Každopádně Blue Ray je spíše světlejší položkou na účtu Sony za rok 2006. Malou katastrofou pro Sony byl problém s bateriemi notebooků. Takových 10 000 000 kusů na nucené reklamaci jednoho skutečně nepotěší. Do jaké míry si zato Sony může samo je skutečně záhadou.   

 ps3

Citelným neúspěchem SONY jsou herní konzole. Začněme tou menší - PSP. Ta byla drtivě poražena konkurenčním Nintendem DS, ačkoli PSP není tak špatné, ale čekalo se více a zákazníci to dali najevo. Všechno to korunovala větší Play Station 3, která místo ovací sklízí jen rozporuplné reakce. Konkurenční Microsoft Xbox 360 je sice také dotován, ale skvěle se prodává a je již dlouho dostupný. PS3 přišel pozdě o rok později než se čekalo, navíc přišel v malém množství a ve staré Evropě stále není dost dobře dostupný a navíc už se mluví o dalším zpoždění. PS3 moc nepřidalo ani srovnání kvality obrazu, kde jsme z PS3 ve srovnání s Xbox 360 celkem v rozpacích. A konečně u PS3 pokulhává za nabídkou XBox360 i počet her. Inu myslím, že SONY si to místo v našem žebříčku zaslouží, i když je otázkou jak moc si za onu smůlu může samo. Technologicky to sice nejsou úplné propadáky, ale čekalo se tedy o hodně více.

2. Ageia PhysX

Jednoznačný držitel titulu hardwarový propadák roku 2006. Pokud nevíte o co jde, což se vzhledem k velkohubým prohlášením výrobce Aeiga trochu divím, tak jen ve stručnosti. Ageia PhysX je přídavnou počítačovou interní kartou do slotu PCI. Její hlavní funkcí je jednoduše počítání fyziky v reálném čase ve hrách. Tedy střelíte-li do dřevěné stodoly, tak se rozletí reálně na třísky. Ačkoli se jedná o celkem zajímavý nápad podpořený velkými prohlášeními, tak situace několik měsíců po vydání vzbuzuje pouze úsměv. Po Ageia PhysX neštěká ani pes. Podpora ze strany her je tak minimální, že je lze spočítat na prstech jedné ruky – navíc se nejedná o žádné špičkové herní tituly. Minimálně překvapené kroucení hlavou, ne-li smích vyvolá cena za tohle užitečné zařízení – 6500 korun s DPH.

 ageia

Ageia, ačkoli je zajímavým nápadem, možná trochu předběhla svou dobu. Minimální podpora u her nikoho ke koupi takového herního zařízení nepřesvědčí. Navíc jsou tu i další problémy s vlastní funkcí tohoto zařízení. A koneckonců i co do výkonu při fyzikálních výpočtech bude tato karta rozdrcena koncepty nVidia PhysSLI nebo konkurenčním ATI CrossFire. Ageia PhysX je zkrátka jasná dvojka v našem žebříčku. První místo si i přes to, jakým propadákem  Ageia PhysX je, zkrátka nezaslouží.

 

 

 

 

První místo je podle mého názoru naprosto jednoznačné. A tak prosím fanfáry připravit, (rajčata se vydávají u vchodu) – vítězem se stává:

1. ,,Výpalné“, DRM, RIAA

                   a protipirátské kampaně

Nemyslím si, že by na titul propadák roku měl někdo větší nárok, než protipirátská kampaň a s ní spojené věci. Aniž bych hájil pirátství a kradení software, ale co je moc je moc a nad některými praktikami protipirátských organizací zůstává rozum stát.

 drm

Začněme například technologií DRM nebo-li Digital Rights Management. Tato ochrana před kopírováním splňuje veškeré definice počítačového viru, přesto byla nasazena a defacto porušuje práva každého uživatele. Sama tato technologie má místo v žebříčku technologických propadáků jisté. Spolu s ní bych zařadil na stejnou úroveň ochranu CD a DVD s názvem Star Force, od které už se také mnoho výrobců a vydavatelů her raději distancuje.  

RIAA (Recording Industry Association of America) – americká organizace na ochranu práv výrobců se v letošním roce blýskla hned několika perlami. Pokud pominu takovou maličkost, jakou jsou žaloby na soukromé osoby za pár stáhnutých MP3, které dokonce nikdy nevlastnily počítač, pak již nemohu pominout fakt, že kdyby veškeré oznámené snahy a cíle skupiny  RIAA byly realizovány, znamenalo by to konec Internetu, jak ho známe. To je samozřejmě naštěstí nereálné (i když v Americe jeden nikdy nezví, zvolení Busche také Americe na vážnosti nepřidalo), ale už jen to, že to takové cíle někoho napadnou je přinejmenším na pár facek. 

 riaa

Myslíte si, že se nás to tady v České republice netýká? To je omyl. I zde máme podobné SOUKROMÉ organizace, které se zabývají ,,ochranou“ určitých práv soukromých osob. Těm se povedlo zalobovat takovým způsobem, že si tyto soukromé organizace dopomohly k ohromným finančním prostředkům. Mluvím o tzv. ,,Výpalném“ – poplatky ze všech prodaných CD, DVD, tiskáren, kopírek, pevných disků, flash pamětí atd.

Tyto nehorázné neodůvodnitelné často na hlavu postavené poplatky zaplatíme všichni soukromým organizacím k ochraně určitých soukromých osob navíc zdaleka ne všech, kterých se to týká. A celé to posvětilo Ministerstvo kultury svou vyhláškou.

 US-Dollar

V tomto případě se navíc ukázalo, že zloděj volá chyťte zloděje. Následný audit, který nechal na Ministerstvu kultury provést ministr Martin Štěpánek ukázal, že na ministerstvu je 75% veškerého software kradeného. Nelegální kopie operačních systému, nelegální kopie kancelářského software a kdoví čeho všeho dalšího. Top Trapáka ( nápad s Ropákem v ekologii se mi líbí, tak zkusím Trapáka v IT ) tedy známe. Co nás čeká příští rok raději nechci domýšlet. Neúspěchy nemám rád. Snad se příští rok budou někteří více snažit, či v případě protipirátských organizací méně.       

S přáním, aby podobných technologických excesů a dalších s tím souvisejících technologií v roce 2007 bylo méně, se dnes rozloučíme a příště se podíváme na to, jak by mohl vypadat žebříček těch povedených technologií za rok 2006. Samozřejmě je můj žebříček mým názorem, jako autora článku. Máte-li jiné pořadí, či jiné kandidáty na které jsem třeba i zapomněl, zkuste se vyjádřit v diskusi. Budu se těšit. 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - poplatky autorským svazům 2006-12-28 09:15:04
avatar
Myslíte si že se to někdy zruší??? Je nejaká patice??? Jinak článek je GOOD!!!! Co jsem od DD redakce čekal se splnilo a to i v 9 ráno!!! Jste fakt best a to i na vánoce :grin
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Petice.. ne patice 2006-12-28 09:15:42
avatar
Petice....
KORNI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2006-12-28 10:32:09

Nintendo DS je lepsie nez PSP??? Som nevedel lebo mam naplanovane si ho kupit!! No tak neviem potom co spravit!! :sigh
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DigitalDooM 2006-12-28 10:36:24
avatar
Co do prodejů je Nintendo DS hodně před Sony PSP což už něco znamená, já osobně bych si takovouhle konzoli nikdy nekooupil. Uvažuji o jediné z nových konzolí a to Wii, které nabízí něco zajímavého proti ostatním
Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tak to jsem nepobral 2006-12-28 10:37:25
avatar
Trošku jsem nepochopil označit HDTV jako propadák. U náš možná, protože u nás je problém rozjet pořádně digitální vysílání, ale ve světě teď už frčí HDTV, takže žádný propadák. Pokuď jde o kvalitu HD tak to je fakt bomba kvalita. klasické PAL NTSC rozlišení můžou jít do věčných lovišť, HD je úplně kvalitou jinde. Už teď chci mít všechno v HD a když vydím něco v klasické PAL tak už se mi to nelíbí a říkám si, proč to není v HD. Takže pro mě je HD kvalita 1. místo nejtechnologie, kterou jsem poznal v roce 2006.
Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - sorry 2006-12-28 10:40:07
avatar
Jo sorry za vydím mělo být vidím, to je jak se pospíchá s psaním tak pak se dělají pěkné hrubky. Wii má super ovladač, Xbox360 zase nejlepší grafiku, PS3 bohužel nemá ani obraz ani ovladač nejlepší (nejoriginálnější).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Digitaldoom 2006-12-28 10:56:42
avatar
HDDVD je u mně propadákem, alespoň v současnosti. Zase tak úžasný obraz top není, abych to stihl vnímat při nějakém pěkném filmu. Celkem stejně dobře si ho užiji i na dvd kvalitě. takže hdtv je jen pozlátko, protože když není kvalitní film, tak je mi hdtv atd. nanic i když za to nemůže ...
Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nj 2006-12-28 11:01:05
avatar
Holt mám jinej názor a to se na to hd koukám na klasickém crt monitoru. A vidím ohromný rozdíl a co teprve na nějakém velkém LCD monitoru, to by byl teprve rozdíl. Jinak rozdíl vnímám hodně a kvalitních filmů a seriálů v HD už je plno jen né v prodeji u nás.
KORNI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2006-12-28 12:49:55

Zajtra budu najvacsie uspechy roku 2006??Dufam ze tam bude aj core2duo inak ma nastvete :grin
Saty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2006-12-28 13:32:49

Opet velice pekny clanek a prijemne pocteni o bilancovani. Musim ale taky oponovat s HDTV. Ano, u nas nema ve vysilani zcela vyznam a dokazuje to jen neschopnost Rady pro rozhl. a tel. vysilani katalyzovat digivysilani, nastup novych programu a apod. Tady je opet videt, jak v komunikacich zaostavame za vyspelymi staty Evropy, USA nevyjimaje, jak v rychlosti a cene internetu tak digitalniho, potazmo HDTV vysilani.Take rad sleduji filmy a serialy v 720p ci 1080i na svem plochem obstaroznim, ale stale obrazove velice dobrem CRT 21 a oproti formatu klasic. dvd je to rulezni , hlavne pri vhodnem filmu, kde tak atmosf. a obraz mnohem vice vynikne (napr. doporucim Band of Brothers v HD). Dalsim problemem, byt kratkodobym vidim v novych mediich, tedy BR a HDDVD, kdy nabidka HDDVDtitulu , samozrejme mimo CR, je celkem pestra, avsak cena rekorderu a samotnych labelu je pro nasince znacne mimo. Nezbyva tedy nez jen cekat, stejne jako kdysi u dvd, nez se ceny dostanou na prijatelnejsi uroven, zejmena u BR, kdy myslim, ze HDDVD je krok zbytecny a zcela mimo, kde v nem jde samozreme o profit skupiny, ktera za tento format lobuje.
Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - BR vs. HD DVD 2006-12-28 14:21:15
avatar
Já jsem favorizoval BR dříve ale poslední dobou HD DVD vítězí. BR zaspalo. Dražší přehrávače BR než HDDVD. PS3 není na trhu v evropě. Sony si sám sobě dělá oprátku. Nechápu neschopnost Sony už poněkolikaté. Přeci známe plno jejich technologii, které zanikly. Minidisky, UMD disky nebo jak se to jmenuje, pak to co bylo v době vzniku VHS a ten jejich formát byl lepší, ale jak to dopadlo. VHS zvítězilo. Prostě Sony každou svoji druhou technologii šlápne vedle. U BR uvidíme.
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Překlep 2006-12-28 16:40:31

Hezký článek..
Upozorňuji na překlep:
"6.Intel Pentium 4

Možná pro mnohé trochu překvapivě jsem na 10 místo zařadil technologického velikána Intel."
lukinab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Sony 2006-12-28 17:06:16

Ja bych problem Sony videl v tom, ze se snazi prosazovat veci sice kvalitnejsi, ale nekdy az s neprijatelnymi naklady. To se stalo napr. u formatu VHS. Kvalitou bylo mizerne, ale zvitezilo diky jednoduchosti a nizke cene. Proto bych osobne videl jako viteze souboje BR x HDDVD spis HDDVD. Ale uvidime. Nejakou dobu tu budou s nama oba formaty a mozna, ze zustanou oba.
Trick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nesouhlas 2006-12-28 18:08:21

Ve dvou věcech bych si dovolil nesouhlasit.
1. HDTV bych za neúspěch tak úplně neoznačil. Je sice pravda, že co se týče filmů a televize je přínos malý (zatím), ale tam kde se HDTV určitě prosadila jsou právě herní konzole, kde je vizuální přínos značný a investice do HDTV se opravdu vyplatí.
2. Je ještě velmi předčasné označovat Playstation 3 za neúspěch. Minimálně v Japonsku má úspěch zaručen (proto tam Sony soustředí své síly, což způsobuje nedostatek konzolí třeba tady v Evropě, ale koneckonců Xboxů 360 byl zpočátku také nedostatek). I otázka vizuální kvality není na místě, protože na velkou hru dělanou vyloženě pouze pro PS3 se ještě čeká. A to je asi jediný větší problém, který je ale spíše způsoben novou technologií a tak může být brzy odstraněn.
Jinak ale dík za zajímavý článek ;)
Pavouk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HDTV propadak 2006-12-28 20:20:40

Rekl bych, ze HDTV je v pripade televizi s uhloprockou mensi nez metr a pul absolutne zbytecnym luxusem... DVD kvalita je naprosto postacujici, navic je vetsina televizi sledovan ze vzdalenosti 3-5 metru, coz je zatim takova dalka, ze vam vsechny ty pixelky stejne splynou... Neoznacil bych to jako propadak, ale spise jako cilene vymysleni novych standardu, aby mohli vyrobci stale vice a vice vydelavat na nove porizenych prijimacich... Vyuziti HDTV u hernich konzoli se mi take moc nezda... Precijenom drtiva vetsina drzitelu techto zabavnich krabicek je v pubertalnim az mlade dospelem veku, tudiz si myslim, ze jen male procento z nich by si mohlo dovolit investovat nejakych 15 tisic za konzoli + radove desitky tisic za HDTV ready televici + minimalne dalsich 10 tisic za kvalitni audiosystem, aby si sve hry uzili v te nejlepsi mozne kvalite... Ja sam hraji na PC s 17 palcovym LCD monitorem a na PS2 s 34 cm televizi a jsem relativne spokojenej ;)
typhoon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Díky 2006-12-28 20:31:53

Opravdu čtivý článek,jako obvykle jen tak dál.
Tento server se stal mým olíbeným,není jeden den abych sem nekoukl jestli není něco nového - díky
duron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2006-12-28 21:59:03
avatar
Pěkný článek, až na ty pravopisné, či stylistické chyby (Busche-Bushe, vyhlašovaly-vyhlašovali (u PS3), atd.)

To Pavouk:
Takhle mluvit o HDTV může jen ten, co to neviděl. Zbytečnost na displayích menších jak 1.5 metru? Se koukám na 19'' LCD a jen v 960x544 a už to je oproti DVD obrovský skok, nemluvě o velikost souboru, který při mnohem vyšší kvalitě je 5x menší (XviD). A pokud ti ten obraz splyne při vzdálenosti 2-3 metrů, tak jseš adept na dioptrie a ne to, že by to nebylo kvalitní...
ikeL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2006-12-28 23:18:22
avatar
To duron:
To o cem mluvis ty mas na mysli HDTV-rip neco jako DVD-rip , a tyhle ripky jedine co maj spolecneho s HDTV je vysoke rozliseni.
Takovych ripu mam v kompu hodne od rozliseni 1024x576 , 1280x720 , 1440x1080 a 1920x1080 v ruznych formatech .avi , .mpeg2 , .ts. A Video: MPEG2 Video 1920x1080 29.97fps 24000Kbps [Video] o delce klipu 4 minuty zabira 720MB, originalni HDTV o delce asi 20 minut ma velikost kolem 13.0GB v rozliseni 1080p . Pravda je ze v kvalitnim ripu vetsinou .ts je kvalita opravdu vysoka.

Tim chci jen dodat ze HDTV u nas je propadak ale ne ve svete ,ponevadz u nas zavadi prehistorickou technologii zvanou DVB-T ktera je asi tak kvalitni jako ceske DVD ( myslim kvalitu obrazu ne filmu )
Ota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - chyba a trapný Tropák 2006-12-28 23:38:30

Ota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - drobnosti 2006-12-28 23:41:45

Ten audit, jak píšete, už nařídil bývalý ministr Jandák. Jeho výsledky přišly až s příchodem nových ministrů. Nejsem příznivce překrucování faktů. Doufám, že neúmyslně
Trapák mi přijde, narozdíl od ropáka, trapný :zzz
Trick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Re: 2006-12-29 00:41:09

2Pavouk:

Jenom pro informaci třeba v Anglii má alespoň jednu z velkých konzoli každá třetí domácnost a průměrný věk hráče se pohybuje nad dvacet let. A to je, myslím, obrovský trh pro výrobce HDTV televizí. Přeci jenom koupit si konzoli za cenu skoro 20 000 a pak na ní hrát v nízkém rozlišení klasické televize, když konzole umožňuje rozlišení mnohem lepší, je trochu divné. A to je poměrně dobrý důvod k nákupu nové HDTV už teď.
Pavouk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re 2006-12-29 11:37:53

Ano, HDTV jsem nazivo jeste nevidel, ale musite uznat, ze alespon v ceske republice to je zatim jen hezka vec na veletrzich a vystavach nez aby se stala beznou ve vetsine domacnosti...
Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - TO Pavouk 2006-12-29 19:21:24
avatar
Jo tak teď si se ukázal, naživo jsem neviděl. To mi připomíná lidi, co řikají jak hry škodí, že to je hrůza, že nechápou jak to někdo může hrát a tvrdí je z důvodu toho, že prostě hra = špatnost, vůbec pořádně nic nehráli, ale zkušení jsou až až :-) Jinak jak jsem říkal, mám taky spousty videa v rozl. 1280x720 1920x1080 atd. A rozdíl oproti dvd nedejbože tvripu je i na mé crt 19 palců hodně znát a to nemluvím jak je to znát na HD LCD větší TV nebo monitoru. stačílo by 82cm širokoúhlý s podporou HD aspon těch 720p a to je pak bomba.
paric [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - IPOD 2006-12-29 23:18:50

KONECNE sa niekto ozval proti ipodu nic proti nemu naozaj design OK pekny ale vsetko ostatne aspon obycajny storage mass by mohol podporovat! nehovoriac o to ze ho uz naozaj ma skoro kazdy"nerozumny" clovek :grin
Don [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2006-12-30 11:53:49

HDTV rozhodně není propadák. To jen v ČR ještě není snadno dostupný a kvalitní obsah. Po síti to myslím zkouší 802.cz ale jinak nevím o nikom..

Jinak to "výpalné" na CD/DVD/flash je naprosto absurdní a ty kampaně RIAA jak by smet...


volavka123 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2006-12-30 20:41:16

na satelite si pozrite vysielanie v hdtv a potom prepnite na pal. Nemate ani paru o com to je...
Lihel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-01-01 01:58:15

Já bych chtěl vidět jedinýho správce sítě, který ohlída, aby si users nenainstalovali co chtěli... :-) Akorát nevím kdo je větší populista? Jestli ten kdo jí kontrolu nařídil, nebo ten co jí zveřejnil??? No nic poplatky dnes platíme díky Štěpánkovi celkem zbytečně všichni ať už máte legální, nebo nelagální soft.
Slot AM2 je opravdu propadák popravdě už od slotu A se mimo přístupu do paměti nezměnilo u AMD celkem nic, co pak dělal asi celou dobu Intel? že dokázal reagovat až za 5let s Core 6300? Někdo by tomu mohl říkat konkurence, bohužel jen do doby, než se podívá na zisky společností AMD a Intel. :-)
S čím bych trochu polemizoval je norma HDTV, je jasné že pro Evropana zvyklého na Pal s rozlišením 720x524 se nic tak zásadního nemění, ovšem úplně jinak je na tom jižní a severní Amerika, která jede na normu NTSC s rozlišením jen 640x480, tam už je změna přechodu na vyší rozlišení u HDTV celkem znatelná.

Ipod je tady déle, než abych ho nazval propadákem roku 2006, ale s malichernostma bych se s autorem přít nechtěl. :-)

Jinak celkem pěkný článek, přeju autorovi hodně podobných článků.
volavka123 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-01-01 20:56:02

prechod na HDTV je dolezity.Dnes sa rozsirene tv s velkou uhloprecikou a tam PAL nestaci. velakrat kockatenie obrazu je hrozne. Velky rozdiel ja aj na mojom 19" LCD z PAL na HDTV. Kto videl filmy HDTV ako napr Vojak Rayen, Matrix, Chornicles of Riddick... pochopi ze DVD uz "nestiha".
Libich [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Propadáky 2007-01-23 07:11:08

Tak s prvním místem souhlasím, opravdu Playstation 3 je ještě otázka, 1 a 2 byly úspěšnější, neb přišly včas a neměly tolik konkurence. Ovšem HDTV propadák nebude a HD-DVD asi taky úplně ne, ale je fakt, že se od nich čekalo více, takže možná díky tomu se to tak chápat dá. No a ta fyzika přišla brzo a bez podpory, to je fakt. Budoucnost to ale má jako nápad.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!