Počítačové sestavy aneb jak to nemá vypadat #1
Napsal Jan "DigitalDooM" Stach   
Wednesday, 17 January 2007

 

 

 

 

Počítačové sestavy aneb jak to nemá vypadat #1

Jistě znáte mé přehledy doporučených počítačových konfigurací. Přeci jen již vycházejí na více velmi populárních webech a pomalu ale jistě se stávají takovou oblíbenou stálicí mnoha uživatelů. Já jsem tomu rád a tak chci ještě něco přidat. Jde mi hlavně o to, aby uživatelé při nákupu počítačových sestav přemýšleli. Dnes poprvé bych rád uvedl článeček o tom, co lze v našich obchodech pořídit za sestavy a jak to nemá vypadat. Aby někdo neřekl, že jen kritizuji a neporadím, tak vám i názorně řeknu proč to tak nemá vypadat a jak by to mělo vypadat. Na tvorbě těchto článků se můžete snadno podílet i vy.

749724

Znáte to, před vánoci vám domů chodí letáků, že si říkáte, kde ty stromy na to berou. Jedna ,,zajímavá" nabídka za druhou. Já jen tak ze zvědavosti vždycky prohlídnu elektroniku a hlavně mě zajímá, zda se lepší situace kolem počítačových sestav, které jsou běžně v prodeji ve velkých obchodních centrech apod. Bohužel i před letošními vánocemi jsem zjistil, že situace se vůbec nelepší a podle nabídek se mi zdá, že některé firmy o skládání počítačů snad nevědí vůbec nic. Já osobně razím názor, že prodávat počítače jako rohlíky se prostě nedělá a nedá a o tom, kdo takový PC koupí nemám zde uveřejnitelný názor. Nicméně podle počtu nabídek se mi zdá, že lidé jsou nenapravitelní a pořídí kde co. Vytáhl jsem tedy pro dnešek dva takové ukázkové případy, jak by to nemělo vypadat. Podrobně tedy rozeberu proč by to tak nemělo vypadat, jak by to mělo vypadat a doufám, že tím prospěji, kdy tomu i vy můžete pomoci.

Dnes tu tedy máme dva případy:

1, Sestavu z letáku hele pro prosinec 2006 - předražená, lživá, špatně složená atd. atd.

hele-sestava

2, Sestavu z Elektroworld pro poslední týden 2006 - špatně složená a další nedostatky   

electroworld-sestava

Pojďme tedy na tu první ...

 

 

 

  

Případ jedna - dobré mravy vzácností

Podotýkám, že se nejedná o sestavu z nabídky od nějaké neznámé firmy. Hele je celkem velmi profláklé a bohužel se mu asi daří i přes to, že mě osobně by hanba fackovala tohle prodávat, či jen inzerovat.

hele-sestava-big

Počítačová sestava HAL3000 DigiHomeGame rozhodně při pohledu na parametry svému názvu nedostojí. A narovinu se nestydím říci, že některé uvedené slovní obraty v nabídce, hraničí s porušením zákona ve smyslu porušení dobrých mravů. Když to řeknu na rovinu, tak leták lže, jako když tiskne. Udělal jsem takový malý průzkum do cen běžných e-obchodů. A to prosím musíme brát v potaz to, že výrobce této sestavy má velkoobchodní ceny, takže se dostane ještě o nějakou tu tisícovku níže.

 sestava-2

V tabulce máte vše podstatné. Začněme tedy popořádku. Samozřejmě cena asi zaujme nejdříve. Uvedená sestava  je nabízena za vskutku Baťovskou cenu 19 999 korun s DPH. Ze zkušenosti vím, co se tak v těchto sestavách vyskytuje, takže jsem se i podle omezeného popisu výrobce pokusil sestavit ceny komponent, které jsem bral průměrné (nikoli nejnižší) a to navíc z běžného obchodu. A ani při nejlepší vůli, jsem se na 20 000 nedostal. Předražení 2500,- mezi cenami pro koncové uživatele je ale dost výrazné, ačkoli ani tak nepatří až tak k těm nejvyšším, co jsem již viděl. Na následující tabulce máte sestavu ,,mojí", s čím by se do 20 000 dalo vejít. Přičemž jsem se chtěl vejít do ,,parametrů a slibů" prodejce sestavy Hal3000.  

 sestava-19999

 Co mi velmi výrazně vadí, je celkem neúplné uvádění parametrů, i když tato sestava není proti jiným nabídkám v tomto zdaleka tak tragická, nicméně do dokonalosti to má daleko. Místo pro plné znění alespoň těch nejdůležitějších parametrů na letáku jistě je.

Procesor

Začněme tím, co bohužel mnoho lidí zaujme natolik, že na více nekoukají. Procesor dnes není tím, co by nás v PC omezovalo, ale špatné volby na trhu jsou. Jednou z nejhorších voleb je právě osazené Pentium 4 524. Tento pomalý procesor na nepovedené a samotným Intelem zatracené a proklínané technologii netburst nestojí ani za ony 2000 korun, co dnes sám o sobě stojí. Za 2000 máme na trhu lepší výběr a to nejlépe asi AMD 3000+, já jsem dokonce osadil 3500+, které je sice dražší, ale za 400 korun je přírůstek 400MHz, což na AMD rozhodně poznáte. Jak je to s výkonem se můžete podívat do našeho staršího testu:

TEST: AMD Athlon64 3000+ proti Intel Pentium4 630

Podotýkám, že testované Pentium 630 stojí ještě mnohem výše než osazené Pentium 4 524 a i Athlon64 3000+ s ním celkem zacvičí a samotná 524 by dostala skutečně hodně na frak. Do srovnání P4 524 proti A64 3500+ bych se snad raději ani nepouštěl. Desítky a desítky procent výkonu pro Athlon. Velmi mě mrzí hlavně to, že prodejce deklaruje sestavu jako digitální domácnost a pro hry a bohužel největší slabina Pentia4 jsou právě hry, kde těch procent výkonu ztrácí až přespříliš. Tedy osazené Pentium4 524 působí tak, že někdo vyprazdňuje sklady a je to velmi špatná volba pro uživatele. I když do této sestavy výkonnostně (bohužel) celkem zapadá.

conroe

Základní deska

O té vám bohužel moc nepovím. A to mě také hodně štve. Neviděl jsem v podobných letácích ani v popiskách v obchodě jakoukoli informaci o základní desce u žádné z podobných sestav. Jako by jednotlivé komponenty levitovaly uprostřed bedny. Přitom základní deska je stěžejní komponentou. Jelikož tak nějak vím, co se do podobných sestav osazuje, tak můj tip je základní deska MSI s chipovou sadou i945P, tedy standard. Já osobně zvolil AMD platformu, která lépe vyhovuje určení sestavy podle prodejce. Srovnávat základní desky AMD a Intel přímo nelze, nicméně na rozdíl od výrobce sestavy bych nejlevnější možnou cestou rozhodně nešel, protože je to cesta do pekel, tedy do servisu ;).   

Grafická karta

Při pohledu do letáku jsem se skutečně zhrozil! Prodejce deklaruje tuto sestavu jako herní, čemuž uzpůsobil i text. Při pohledu na parametry karty jsem však nevěděl, zda se mám smát a nebo plakat. Popisek ,,skvělá herní grafická karta" je ve spojení s MSI NX7300GS 256MB jednoznačně LŽIVÝM. 7300GS s 256MB a hlavně 64bit sběrnicí rozhodně není skvělá karta,  ba naopak. A označit ji jako herní? Že prodejce huba nebolí! By mě zajímalo, co je tedy taková 7300GT, která stojí o 200 korun více, ale je 2x výkonnější ? No a to se vůbec nezmiňuji o takové X1950PRO za 5400 korun, která je více jak 6x výkonnější. A skutečně skvělé herní grafické karty typu X1950XTX ( 8,5x výkonnější) nebo dokonce 8800GTX ( 14x výkonnější) by mě skutečně zajímalo, jak by je tento prodejce označil - Ultramegasuperhyper herní grafická karta?

TEST: 7300GS proti 7300GT proti X1650PRO atd.

117624

Ne, skutečně, tohle je podvod a lež. 64bit grafická karta není herní a i o označení grafická karta osobně upřímně pochybuji. Když už, tak 7300GT nabídne za přibližně stejnou cenu 2x tolik. Nicméně pořád se bavíme o low endu a to herní grafiky nejsou. Navíc u sestavy za 20 000 s označením DigiHome Game ? Do sestavy za 20 000 se dá nacpat v pohodě X1650PRO s 256MB DDR3 a 128bit sběrnicí - proti 7300GS cena dvojnásobná, ale výkon více jak trojnásobný. Opět tedy pastička na zákazníka kdy paměť u grafické karty není to, co rozhoduje o výkonu, ale bohužel to mnozí stále nevědí.  

Operační paměť  a pevný disk

Při pohledu na inzerovaný 500GB disk jsem skutečně koukal, jako z jara. S tak velkým pevným diskem jsem se u podobně nabízené sestavy ještě nesetkal. No jo, ale ona to tak docela není pravda. Ty disky jsou totiž dva 250GB, což celkem chválím. Bohužel bližší info chybí, i když SATA/300 je pořád lepší, než jinde. Nicméně, nevím, ale na práci videem tenhle PC s uvedeným procesorem rozhodně není a tak 2x 250GB vidím jako zbytečný luxus v sestavě do 20 000. Operační paměť ,,pouhých" 1GB také není moc, ale je to standardní hodnota. Navíc alespoň prodejce uvedl 2x512MB DDR2, Bohužel o rychlosti mlčí a já si nedělám iluze a s takřka 100% jistotou to vidím na 533MHz maximálně 667, což je celkem bída. Těch 533MHz bych viděl pravděpodobnější. Jenže do podobné sestavy za tyto peníze se lze vejít s kvalitními moduly na 800MHz s nízkým časováním. Kdyby toto tento prodejce měl, jistě by se jimi náležitě pochlubil.

Ostatní

Kamenem úrazu je vše ostatní. Celkem dost by vás při koupi PC měl zajímat zdroj. Prodejce o něm však mlčí. A asi ví proč, protože právě tyto sestavy disponují tím nejlevnějším, co lze sehnat, tedy EC skříně s nejlevnějšími EC zdroji. Tuhle cenově odhaduji tak na 1000 korun se 350-400W EC ,,zdrojem". Divil bych se, kdyby tomu bylo jinak. Nepříliš potřebná a dost levná čtečka karet je vyzdvihována, jako kdo ví co. Přijde mi to, jako kdybychom před pár lety vyzdvihovali disketovou mechaniku. No samozřejmě nechybí mechanika, celkem jedno co to je, všichni mají totéž. U této sestavy je navíc klávesnice s optickou myší, jak znám tyto sestavy, tak se prodejce nepředal a těch 400-500 korun vidím, jako maximum, tedy nic, o co by člověk nějak extra stál. A v ceně je i základní Operační systém, jak jinak než Windows XP Home, který bude s největší pravděpodobností OEM verze.

Asus-TA231

Pokud si dáte tuto a mnou navrženou sestavu vedle sebe, vyjdou vám zajímavé věci. Za stejnou cenu je u obou sestav operační systém. Jenže má sestava by skutečně označení DigiHome Game celkem snesla, ale nabízený Hal3000? Procesor P4 524 se s A64 3500+ nedá vůbec srovnávat, 20-30% výkonu navrch? Ve hrách i mnohem více. Největší ostudou je grafická karta. 7300GS není herní ani skvělá grafická karta, ale takřka integrovaná nouzovka. Pro hry nepoužitelná. Do sestavy za 20 000 se dá vejít s mnohem mnohem lepší. 2x250GB disk je zbytečným luxusem a ani ostatní není u Hal3000 nijak kvalitativně na výši. V mnou navržené sestavě máte kvalitní desku, kvalitní a výkonné paměti, obstojnou grafickou kartu, kvalitní case a zdroj s vyřešeným chlazením a tichý chladič na CPU v ceně! Pokud bych nabídl uvedenou sestavu k prodeji za 19 999,- určitě bych se neměl za co stydět (něco stojí sestavení a zahoření), ale inzerovaný Hal3000 tak jak je postaven prodávat za 20000? Slušnost by mi velela to neprodávat, jenže té je v této době zoufale málo a tak s podobnými nabídkami se jistě nesetkáváme naposledy.

 

 

 

 

Přejděme k případu dvě - nevhodnému složení

Druhá sestava je spíše takovým případem onoho prodávání rohlíků. Za uvedenou cenu je to velmi nevyrovnaná sestava. Prodejce opět sází na to, že méně informovaný zákazník jde po výkonném procesoru.

electroworld-sestava-big

Uvedené sestava je z letáku Electroworld, tedy opět žádná malá firmička. Nabízený počítač je ,,značkovou" sestavou Fujitsu Siemens. Věnujme se v první řadě ceně.

 sestava-1

Pokud bych vzal opět ceny běžné pro koncového uživatele a složil z nich stejnou sestavu, pak bych se dostal někam k 15 000 korun a v tom případě cena v letáku 15 990 není tak tragická ostatně opět něco stojí kompletace a zahoření. Nicméně je nutné vzít do úvahy, že výrobce PC má ceny komponent mnohem nižší. Pokud by platila stará cena 17 990 korun, pak je to notně přemrštěné. Předražení tedy není to, co by mě na této sestavě vadilo.

sestava-15990

Opět jsem sestavil vlastní návrh, tentokrát jsem se držel na platformě Intel. Prodejce přesně neurčuje určení této sestavy, kromě fráze výkonný PC vhodný pro náročnější uživatele, čímž opět není tak zcela fér. Jak vidíte, tak jsou mezi mým návrhem a prodávanou sestavou jisté rozdíly. Co mi na nabízené sestavě vadilo ze všeho nejvíce je naprosto nedostatečné uvedení parametrů, na které je na letáku spoustu místa.

Procesor

Tradiční chyba, relativně výkonný procesor k jinak výkonem nepříliš oplývající sestavě. Použité Pentium D 820 má již své dny slávy (pokud nějaké vůbec byly) za sebou. Bohužel tento procesor, i když je to dvoujádro, tak výkonu příliš nepobral, pokud ho neumíte využít jako dvoujádro, pak je to skutečně loudal. A ani jako dvoujádro díru do světa neudělá a navíc vás přitom sežere na elektřině. Tedy vyloženě nevhodná volba na kterou prodejce zvlášť upozorňuje.

TEST: Celeron D 356

Já osobně navrhuji zůstat v cenové relaci sestavy u jednojaderného procesoru. Dvoujádro by využilo mizivé procento lidí. Za velmi slušnou cenu je dostupný a ve většině případů i rychlejší Celeron D 356 vyrobený již 65nm postupem.

Základní deska

U sestavy chybí jakákoli zmínka o základní desce. Opět si nedělám iluze a ze zkušenosti bych si vsadil na základní desku s čipsetem i915 v nejlepším a celkem pravděpodobném případě i945. O výbavě, schopnostech a dalších vlastnostech použité základní desky se tak vůbec nic nedozvíme, a to je opět základní nedostatek. Pochybuj, že by výrobce osadil nějakou ultra značkovou základní desku, jako jsem to udělal já. Mnou osazená základní deska je navíc připravena i na Core2Duo.

Grafická karta

Aby sestava byla vyvážena, tak do této cenové kategorie patří i grafická karta. Z letáku se opět dozvídáme, že sestava obsahuje Ge-force 7300SE až 512MB, což mnoha méně informovaným uživatelům přijde jako výkonná karta. Přeci jen je to Ge-force ,,Speciál Edition" a navíc má 512MB RAM - to bude výkonu! Jaké je pak překvapení, když po spuštění nějaké hry a nemusí být zrovna nejnovější, se žádné hraní nekoná, ale na obrazovce probíhá prohlížení obrázků, jako diapozitivů. Se stejným výkonem za  nižší cenu by se dala použít základní deska s integrovanou grafikou, což by ušetřilo nemalé prostředky se stejným výsledkem.

winfast_px7300_gstdh_2

Jenže do podobně drahé sestavy se hravě vejdete s minimální volbou grafické karty v podobě 7300GT. Ta má sice ,,jen" 256MB paměti, nicméně vlastní paměti a navíc disponuje 128bit sběrnicí. Ceny obou řešení 7300SE a 7300GT jsou srovnatelné, ale výkon je neporovnatelný! 7300SE s TC, což je systém, který užírá paměť systému, je ještě tragičtějším případem, než v první sestavě uvedená 7300GS. Tedy již proto bych uvedenou sestavu v obchodě přešel s velkým opovržením - za danou cenu je to zlodějina.

Operační paměť a pevný disk

Minimum informací máme o použitých pamětech a použitém pevném disku. 1024MB Ram a 250GB disk jsou velmi neurčité. Osobně tipuji kvůli ceně použití 1GB modulu na DDR2 533MHz. Oněch 250GB je celkem slušnou volbou, nevím zda je to náhoda nebo záměr, ale poměrem cena-kapacita je to dobrá volba, škoda že neznáme další parametry. V případě mé sestavy jsem zvolil stejné parametry, tedy 1024MB paměti, ale 2x512MB na 667MHz DDR2 a pevný disk 250GB s cache 16MB.

Ostatní

Velmi by mě zajímalo použité šasi a hlavně použitý PC zdroj. Nicméně viditelně se jedná o minitower s mizerně řešeným chlazením (předek celý zakrytý) a tak o dalších ,,kvalitách" nelze pochybovat. Osazený zdroj bych odhadl na nějaký 350W, což by při osazeném Pentiu D nebyl případ, kterou jsme ještě neviděli. Zde výrobci skutečně nesmyslně šetří kvalitní zdroj a kvalitně řešená počítačová skříň je nepříliš drahou položkou, která se ovšem hodně vyplatí.

Samozřejmě u tohoto, dle prodejce ,,Výkonného PC s dobrou výbavou", nechybí mechanika DVD RW DL a čtečka karet, což jsou ovšem standardní a cenově celkem zanedbatelné položky. Jinak nevidím nic, proč by se tento PC měl honosit označením ,,dobrá výbava". K sestavě jsou samozřejmě dodávány Win XP Home, opět nejspíše OEM.

749724

Prodejce inzeruje sestavu jako výkonné PC s dobrou výbavou vhodné pro náročnější uživatele, což je ale opět celkem klamavá reklama. Jediná výkonnější komponenta je osazený procesor Pentium D 820, čemuž však vůbec nesekunduje zbytek sestavy. Použitý grafický čip (označení karta si to nezaslouží) rozhodně náročnější uživatele nenadchne a použitím integrované grafiky na základní desce by se ušetřilo se stejným výsledkem. Takto je to ovšem opět snaha oblbnout zákazníka. O nějaké dobré výbavě nemůže být ani řeč - jedná se o standardní výbavu každého PC a čtečka karet za 300 korun není dobrá výbava. Ačkoli se tedy nejedná o předraženou sestavu, za uvedenou částku je to ovšem špatný kup nevhodně postavené sestavy sázející opět na nevědomost zákazníka.

 

 

Tím jsme se pro dnešek dostali na konec, a teď přichází chvíle pro vás. V těchto článcích bych rád pokračoval, nicméně potřebuji materiál. Pokud tedy uvidíte nějakou podobnou nabídku, vyfoťte ji, nascanujete apod. a pošlete mi ji na mail Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny . Podmínkou je časová aktuálnost, tedy co možná nejnovější (už ne z loňského roku) a uvedení zdroje nabídky.

logo

A protože vím, že naši čtenáři jsou v sestavách již celkem informovaní, hodilo by se na tento článek upozornit ty méně informované. Pokud tedy shledáváte tento článek přínosným upozorňete na něj i ostatní, společně se můžeme pokusit vytlačit tyto nevýhodné nabídky z trhu, protože ve vědění je síla. Já se budu pomocí takovýchto článků snažit nadále a samozřejmě nebudou chybět ani aktuální přehledy počítačových sestav.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Necro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - připomínka 2007-01-17 15:46:58

Tohle ještě nejsou nijak kritické případy, u Tesca a několika dalších hypermarketů je to ještě daleko horší :eek

Problém je, že většině uživatel specifikace stejně nic neřekne a vybírají podle značky (Pentium ) a podle čísel, čím větší čísla zákazník vidí, tím si myslí, že koupil lépe. Navíc většina lidí naletí už jenom na nápis "skvělá herní sestava" i když je ta sestava šrot.

Uživatel, který je alespoň trochu znalý pc a něco o tom ví většinou kupuje díly nebo nakoupí u specializovaného prodejce, který si taky něco přirazí, ale přecijenom je to alespoň vyváženější sestava..
Necro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-01-17 15:50:30

Ještě přidám pár odazů na letáky ;)
EW http://www.akcniceny.cz/letak/1322/
Proton http://www.akcniceny.cz/letak/1308/
TESCO http://www.akcniceny.cz/letak/1285/strana/5/
Hanzy *HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Konecne... 2007-01-17 16:06:54

Konecne vysel poradny clanek o tychto ,,TESCO zlodejoch"...len tak dalej...ked narazim na akyakolvek letak samozrejme hned poslem :upset ;)
Hanzy *HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - sqelé sestavy 2007-01-17 16:11:55

Kamarád si asi před rokem koupil sestavu :grin s celeronem 2,6/400mhz se 128L2,no a GK byla FX5200,no super,měl takovou radost,než teda spustil první hru,myslim COD2 a to neměl dělat,sekačka jako pr**e a stála ho kolem 20 000.Bohužel se s nikym neporadil,což záhy pochopil a užívá ho jen na net
Lu. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To je jako se vsim 2007-01-17 17:01:29

Mno rekl bych ze toto je jako s autama, televizema, fotakama, atd.. Obecne si lidi vstipi jeden, maximalne dva parametry a cim vyssi tohle cislo je, tim lepsi... a co se tyce lzivych nabidek tak to proste utoci jen a jen na tyto zazite hodnoty.. a nedej boze kdyz "to rikali v televizi ze to je dobry" (tomu se rika PR ;-)... Obcas me jima hruza.
Je celkem smutny ze lidi (specielne v cechach) si nenechaji poradit od odborniku (maximalne od nejakyho prechytralyho znamyho), ale radsi s pocitem "vsechno vim nejlip, oral sem pole uz za Stalina" se vrhnou nakupovat... Pak mi trebas znamy rikaj ze to neni to co cekali atd. atd... Uz sem rezignoval a rikam delejte a kupujte si co chcete a hlavne me neotravujte. Protoze stejne neposlouchaj a pak se divej. Mno proste tadydle ty vsecny "vochcavky" funguji na principu KOMU NENI RADY TOMU NENI POMOCI - aleluja ENTER!

Mimochodem by nebylo spatny taky uvadet priklady nevyvazenejch sestav - jako sice mam dobrej stroj a GK, a 22" LCD ......... za 8 tisic (na tom prece neni co zkazit... lcd jako lcd) v oblasti obrazovek je mysim blamaze nejvic a to primo od vyrobcu.
Ale jinak dobry, jen tak dal - obcasna exkurze do obludaria ty chytre pobavi a ty blby nasere a to za to stoji! ;-)
lBakYl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-01-17 17:36:23
avatar
Prosim autora, aby v tomhle duchu pokracoval. Svet sice nezmenime, ale urcite vyuziju moznosti sem poslat nekoho nezkuseneho, aby si to precetl. Nektere lidi je potreba nakopnout, nez si nechaji neco vysvetlit.
konopnikopes [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Radost 2007-01-17 18:32:24
avatar
tak presne na takovyhle clanek sem se uz nekolik tydnu tesil.Po kazde kdyz mi pride letak s podobnym ,,kvalitnim" pocitacem do schranky, tak sem premyslel jak by tohle asi ohodnotil ddworld. A dopadlo to presne tak jak jsem cekal . Jelikoz se o pc trochu zajimam a jsem poctivym ctenarem vasim clanku,myslim si ze uz o pc alespon torichu vim natolik abych se temto letakum mohl taky zasmat.No jo tydle megaprodejci s jejich super nabidkama se setkavam kazdy den ale kdyz zlevni housky a pc tak v tom nevidi zadny rozdil a jeste z pocitace vetsinou udelaji schit.Jejich jedinym zajmem je mi co nejvetsi zisk ale co kdo dneska ne.Ale alespon trosku by se mohli zdrazit. Proto se i ja budu snazit sirit informace o jejich pocitacich..Dekuju ddworldu za pekny clanek docela me pobavil jen tak dal...
konopnikopes [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - oprava 2007-01-17 18:36:27
avatar
misto slova ZDRAZIT jsem mel samozrejme na mysli SNAZIT ;)
konopnikopes [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - oprava 2007-01-17 18:38:55
avatar
misto slova ZDRAZIT jsem mel samozrejme na mysli SNAZIT ;)
StenCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - i horsi 2007-01-17 20:31:37

Videl jsem i vetsi hruzy, z tech gf dycky nechapu,kdyz uz u nekterych sestav to vypadalo jakz takz solidne-naoko,tak to potopila gf karta...
Milius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-01-17 21:28:51

XP Home a podpora dvoujadrovych procesoru? pro me novinka :-)
iivanovic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Re: čipset 915 2007-01-17 23:02:28
avatar
Ku zostave z letáku Electroworld sa vám pritrafila malička chbička. Predpokladáte čipset 915 alebo 945. Kďže je na tom PC Pentium D tak môžme z istotou vylúčiť čipset 915, pretože na ňom sa dvojjadro nedá použiť. Určite ste len na to pozabudli. Aj majster tesár sa utne. Možno aj ja. :grin Ale ináč pekný článok. Tie ceny sa mi nezdali nejak vysoké, ale to len do tej doby čo som si ich prerátal do našej meny SK. Uff... dobre pálky. Len tak ďalej ddworld ak budete skladať počítače, tak si jeden určite od Vás kúpim
petrovic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zloději 2007-01-18 00:13:59

Víte jaký mám názor na tyhle sestavy z OD.Všude vás okradou,jen někde víc někde míň.Kámoš si nechával dělat před vánocema sestavu v pc obchodě za 16.tis,a dali mu tam cel.3,06,512 ram a geforce 6200-tak sem mu řekl že ho pěkně okradli,koukal na mě jak bulík.
lada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - usmevne 2007-01-18 09:38:24

1) Vyvazenost obchodakovych sestav je povestna a tento clanek je dobrou ukazkou. Napriklad v Tescu, nevim jak jinde, si k tomu pocitaci muze zakaznik stoupnout a hrat, takze tam by se dala zjistit i blizsi specifikace pouzitych komponent.

2) Priblizny odhad ceny pouzitych komponent je sice pekny, ale nerozumim tomu, proc se nadava obchodnikovi, ktery ma cca 10-20 % marzi za slozeni. Prijde Vam to hodne pri legalnim podnikani se spoustou prekupniku?
_Mx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RE: usmevne 2007-01-18 12:30:14

Ta marža je diskutabilna. Ono, aspoň na Sk je zvykom, že sa marža pohybuje jednoznačne do 10% pre obchodníka. To mi pripadá ešte v poriadku. Ale ostatné predsa nemôže záležať na cene zostavy. To že mi niekto počítač poskladá nemôže byť percento z ceny PC, ale napr. hodinová sadzba práce. Veď si môžem objednať PC skladajúce sa z 5 kusov za 15000 a aj za 70000. 10% za poskladanie by bolo potom iné zlodejstvo. Dať niekomu za poskladanie 500Sk mi príde ako veľa ale no dobre. Dať 1000Sk za nainštalovanie Widlí tiež, ale aj to zoberme akože dobre. Ale percentá?
Je to veľa zarobiť tisícku na jednom PC za 15000? Podľa mňa je to tak akorát. Nech 1500 aj s poskladaním a inštaláciou Widlí - to v kamennom obchode, veď sa tam ten obchodník aj tak celý deň nudí, zvyčajne.
_Mx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-01-18 12:30:16

Sestavu z hypersuperextramarketu bych si v životě nekoupil.Podobnou věcí a následně napsal pěkný článek Mirek Jahoda z Computeru.Největší rozdíl měěla sestava v Hypernově oproti e-shopu-- pouhých 8000,-Kč.Jinak pěkný článek zasahujíci jedno z choulostivých míst supermarketů. :grin
http://www.redaktori.cz/?q=node/87
Grol2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - LCD 2007-01-18 14:43:20

Souhlasim s Lu. Kolem LCD monitoru je to s kvalitou a cenou podobne jako u sestav. Podobne zamereny clanek na LCD by bodnul. Kdyby se do toho vesel i nazor autora na to, jak se to vyplati ve srovnani s repasnutyma monitorama, asi bych si slasti i slintnul.

Jinak pochvala - moc pekny clanek.
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pobaveni 2007-01-18 19:54:00
avatar
2 Necro: diky za ty odkazy. Tak dlouho jsem se fakt nezasmal (moc casto letaky nectu ;) ). Kam se na tohle hrabe Mr. Bean nebo Red Dwarf :grin

btw. moc dobry napad ohledne takovehleho clanku. Kdyby si to precetlo alespon nekolik malo procent neinformovane ceske populace, tak 3x hura
Dzouzef [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hrůza 2007-01-19 13:44:37
avatar
Sestavy vystavené na všemožných letácích sem se po čase naučil zdárně ignorovat, protože mě přiváděly k šílenství že si tohle někdo může koupit. Po přečtení tohoto článku sem otevřel jeden herní magazím a zkusmo kounul na reklamu jedné mašiny a musim říct, že skřípění mých zubů se neslo přes hory a přes doly :grin. Vracím se zpět k ignoraci
Hps [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - tribe 2007-01-19 15:49:24

Tohle je vážně k zblití... :eek :upset
http://www.tribecomputer.cz/index.php?what=computers
Drizzt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-01-19 23:25:45

Som šokovaný, že takéto niečo vôbec existuje. Veď to je vrchol neseriózneho podnikania. Pc za 100.000 Kč a staré výbehové komponenty, box chladič, otrasná bedňa so zdrojom čo o chvíľu zhorí. "V těchto snových strojích je použita jen nejmodernější technologie dneška" - svinstvo. Hodnota tohto "VIP" je 4-3x nižšia.
http://www.tribecomputer.cz/index.php?what=prodetail&id=22
Crazzer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OMG 2007-01-21 22:49:05

souhlasím s předchozími příspěvky ten VIP Pc za 100 000Kč je fakt na zblití.

Cintát z popisu sestavy: "HDD: 1TB = 1024 GB 14400 ot./min 32 MB cache diskové pole = 2x500 GB 7200 ot./min 16 MB cache serial ATA II 300"

odkdy se otáčky a cache dvou HDD sčítají lool :eek :upset
isquash [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-01-23 08:43:57

Super clanek jsem tu nasel po dovolene. Chvalim a doufam, ze jich pribude. ;-)

Jo, jo, taky musim pridat jeden letak, ktery jsem nasel na vanoce ve schrance. jedna se o mistniho prodejce v Litomericich a Lovosicich. Sestavy vhodne na hrani her a domaci grafiku:-/
Odkaz

Hold pro nekoho je nekdy kvantita vice nez kvalita.
Libich [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hrůza 2007-01-23 21:18:55

Ten Tribe za 100 000 Kč je opravdu hrůza. Bohužel firem, které staví počítač jen z pár na pohled výkonných komponent a naprosto nevyváženě osazují nekvalitními skříněmi, zdroji a grafikou apod. je hodně a většina. Najít tuningáře se dá, ale nechá si za to hodně zaplatit. Takže nejlepší je si to složit sám, ale to neumí každý.
godfather [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vy jste to nepochopili 2007-01-25 15:22:59

copak nevidite ze si muzete zvolit libovolny monitor ci treba reproduktory? Kdyz zvolite 24" LCD treba za 57000, nejake repracky 7.1 za 10000, tak se to uz da celkem skousnout (kdyz privrete obe dve oci)... :grin
Jack Carver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Super článek,jsou ještě dokonc 2007-01-26 17:14:01

Kamarád si před vánocema koupil akční počítač z letáku za 20000kč,vyhozené prachy.Intel Pentium 2,8 GHz(kámošovi co mu to vymlouval tvrdil,že Pentium je Pentium a nějaký Athlon ho nezajímá),paměť 1024MB,grafika GF 7300 SE.Jaké bylo potom jeho zděšení,když zjistil,že mu na tom jeho novém stroji jede Doom 3 a Quake 4 plynule jen na 640x480 a s vypnutými efekty a mi na 3.roky starém PC s Athlonem XP 2600+(frekvence 2GHz),512MB ram,zákl.deskou MSI KT6Delta a grafikou GF-FX 5600 to jede plynule na 800x600 se zapnutými speciálními efekty i stínováním a bez stínování dokonce na 1024x768.A co bude teprve říkat teď,protože grafiku budu měnit za ATI Radeon X 1950Pro do AGP a přidávat dalších 512MB paměti.To se asi už posere vzteky. :upset ,když to uvidí,jak mi jede všechno plynule v plném rozlišení a max.detaily na podstatně starším železe,než je ten jeho výhodný kup z hypermarketu. :grin Když počítač,tak jedině poskládaný na zakázku ve speciálce a z kvalitních komponent.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Musím se ohradit a částečně za 2007-01-27 02:27:03

Uznávám, že první počítač je divný a hlavně opravdu nevyvážený, leták je opravdu lživý, ale druhého - FSC se musím zastat. Předem musím říci že pracuji jako prodejce PC a hlavně od FSC, i když Scalea prodáváme minimálně, nás zajímají Esprima - PC určené do firem, kam hlavně prodáváme. Ale i tak, když přijde "domácí" zákazník, tak mu radši prodám Scaleo, než abych to skládal, a to z několika důvodů:
1) určení řady Scaleo - jsou to ZNAČKOVÉ počitače určené na domácí MULTIMEDIA, s co NEJLEPŠÍM poměrem CENA/VÝKON, KROMĚ HER!! Je to pro lidi, kteří potřebují PC na doma, moc nevyznaj, určitě se v něm nebudou sami "hrabat", a nechtějí narazit na nějaký výkonostní problém (kromě her)
2) jsou to, zdůrazňuji značkové PC z kvalitních komponent (základní desky jsou Asusy s upraveným FSC biosem), i když je fakt, že co nejlevnější, ale s ohledem na co nejlepší užitnou hodnotu - v tomto konkrétním případě je čipová sada Sis, což je asi horší než Intel 945/965, ale desky jsou stabilní a kvalitní, mají plnou potřebnou výbavu - USB, Fireware, apod. Navíc běžnému zákazníkovi je úplně jedno, jaká je čipová sada, hlavně, když PC pracuje jak má. Dále je vždy adekvátní chlazení a napájení. Sice to neutáhne/neuchladí např. Nvidii 8800GTX (no ona by se tam asi ani nevešla), ale běžný lowedn - mainstream v poho. A to z důvodu, že použité komponenty jsou kvalitní, i když zdroj je 350W.
3) bezproblémový servis - servisujeme spoustu skládaných PC, kde už neexistuje výrobce, nebo odmítl uznat záruku (např. jeden takový neuznal záruku na vadnou desku DFI, jelikož tam byl spálený kondík!!), to se u takové společnosti jako FSC stá prakticky nemůže. Jinak máme i servisní licenci na FSC PC a velice sympatické je to, ýe náhradní díly posílají PŘEDTÍM, než jim pošleme díl vadný.
3) cena - opravdu se téměř nejde dostat na takovou cenu v skládamém PC zkuste např. sestavu FSC Scaleo Ja1611 Ath 64X2 3800+/1GB/250GB/DVDRW/11v1/ATI/WXPH. Velkoobchodní cena je 11200 bez DPH a bez výpalného

prostě, když to zhrnu, je potřeba vycházet z určení - FSC Scalea jsou PC na VEŠKERÉ, jakkoliv náročné domácí použití, KROMÉ HER. a Na to jsou skvělé. Ovšem není problém tam dát jinou grafiku, že
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Doplnění 2007-01-27 02:30:04

Ta ATI je v té setavě jen grafika integrovaná na desce
P4WLYK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dašli "kousek" do sbirky 2007-01-27 10:51:06

v letáku makra sem našel dalši takovej stroj.... je to linx, nějakej sempron (nepišou ani jakej), integr. karta na desce, 512mb ramka DDR2 (ale ubirá ji ještě ta grafika) a 19" LCDčko od ASUSU, prej špičková sestava no..... naskenuju, pošlu ;)
Jack Carver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vrchol drzosti 2007-01-27 11:26:38

Vzpoměl jsem si ještě,že jsem před vánocema viděl v letáku některého známého prodejce,už si nevzpomenu kterého,protože mám denně zahlcenou schránku letáky od různých prodejců,jelikož žiju ve velkém městě,ale ten prodejce tam nabízel dokonce ještě sestavy s grafickými kartami GeForce FX 5200,které se prodávali před třemi roky,nevím z kterého zapadlého skladu je vyhrabal,tak tohle už považuji za vrchol drzosti.Kdybych věděl,že o tom bude článek,tak bych to naskenoval a teď vám to zaslal.
flanker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - narezarna 2007-01-28 10:14:27
avatar
Uplne to sem nepatri,ale objevil jsem v udajne "nejlevnejsim PC bazaru" toto:nullACER Aspire 136O, Mobile AMD Sempron(tm) Procesor 2800+ 1,60 GHz, 1,00 GB RAM (rozšíření fyzické paměti), CD-ROM: PIONEER DVD-RW-DVR-K14RA, Microsoft Windows XP Home Edition, Servis Pack 2, grafický adaptér NVIDIA GeForce FX Go5200, LAN Card, AntiVirus Norton 2004, AutorunLab. Přidám číselnou klávesnici. 100% stav.

Za cenu 16 000,- ,to jsem zvedav, kdo si toto koupi .Navic bez monitoru, jak je videt :p
flanker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - a 2007-01-28 10:24:02
avatar
a nejak z toho nechapu,esi to je notas nebo ne,pise sice mobility,ale pak s tou klavesnici...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!