TEST: Enermax UCEV12 Everest v testu pěti 120mm ventilátorů
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Středa, 17 červen 2009
alt

 

 

 

 

 

  • TEST: ENERMAX UCEV12 EVEREST

- promyšlený 120mm ventilátor

 

Na poli počítačových ventilátorů je nabídka skutečně široká. A protože každý chceme chladit svůj počítač účinně a nejlépe bezhlučně, čas od času se probíráme a srovnáváme dostupné ventilátory. Dnes se podíváme na jeden z těch zajímavějších, co jsou na trhu. Do rukou se nám dostal ENERMAX UCEV12 Everest 120mm, a tenhle kousek má hned několik velmi zajímavých prvků, kvůli čemuž nám padl do oka a rozhodli jsme se mu podívat trochu na zoubek.

Společnost ENERMAX představovat asi nemusím. Většina ji zná hlavně jako producenta velmi kvalitních počítačových zdrojů. Není proto divu, že se tato společnost zabývá i chlazením, protože své kvalitní a výkonné zdroje musí kvalitně chladit. Využívá tedy nutnosti vývoje v tomto směru a na trhu nabízí své ventilátory.

 

  • ENERMAX EVEREST silence

 

Dnes představovaný ventilátor patří do série Everest Silence a výrobce uvádí tyto vlastnosti:

 

  • Twister ložisková technologie, která má mít dvojnásobnou životnost proti klasickým 2-kuličkovým ložiskům.
  • Speciální v překladu „netopýří křídlo“ návrh lopatek, zajišťující 20-30% větší průtok vzduchu
  • Auto regulace otáček ventilátoru
  • Pevná konstrukce s hliníkovou obrubou pro stabilitu
  • Snadná rozebíratelnost ventilátoru a případné čištění
  • Modré poosvětlení s vypínačem

 

Vlastnosti, které ventilátor nabízí, jsou opravdu zajímavé, tak se podívejme, jak je to s nimi ve skutečnosti, zda jsou tím, čím se zdají být.

 

 

 

  • ENERMAX UCEV12 EVEREST – Balení a vybavení

Než se pustíme do zjišťování toho, zda nám Enermax nemaže med kolem pusy ohledně vlastností svého ventilátoru, podívejme se na balení a příslušenství.

Samotné balení je pěkné a hlavně lze jej otevřít jednoduše, bez nutnosti něco stříhat, či jinak poškozovat. Na obalu najdeme všechny informace. Na zadní straně nechybí přesné parametry, včetně údajů pro minimální a maximální otáčky. A co se nachází uvnitř balení?

Samotný ventilátor má klasický 3pin, nicméně v balení nalezneme i redukci na klasický molex. Nechybí antivibrační gumové nýty ani kovové upevňovací šroubky.

Součástí balení jsou i nalepovací ozdobné samolepky na lopatky. Samozřejmě nechybí návody a instrukční dokumenty.

Pojďme se tedy podívat na samotný ventilátor …

 

 

 

 

  • ENERMAX UCEV12 EVEREST – Ventilátor pod drobnohledem

 

Samotný ventilátor je designově velmi čistý. Je transparentní, samozřejmě kromě hliníkového prstence kolem ventilátoru.

Onen hliníkový prstenec má celkem 4x do sebe vyraženo slovo Enermax, které kromě toho že dělají reklamu, tak jsou i funkčním prvkem, protože přes tyto díry ventilátor kromě jiného také nasává vzduch. A to díky netradičnímu provedení lopatek.

Na zadní straně vidíme rozvedení napájecích kabelů k modrým diodám. Na rozdíl od mnoha jiných ventilátorů, nemá tenhle permanentní modré LED podsvícení.

Diody lze totiž vypínačem vypnout a nemusíte se tak uchylovat k trvalému odštípnutí diod, pokud vám modré podsvícení poleze na nervy.

Hlavním prvkem je ale samotný ventilátor a také jeho ložisko. Začněme nejdříve u ventilátoru. Ten má celkem 9 lopatek. Ty mají velice zajímavý návrh.

Jsou vlastně v podstatě 2x zahnuté. Přesně jako netopýří křídlo, jak ENERMAX tento prvek označuje. Jeho hlavní devizou má být větší průtok vzduchu a to prý až o 30%. Ventilátor běží mezi 500 a 1000 ot/min, při průtoku vzduchu 26,51 - 46,10 CFM a emise hluku jsou 8 až 12 dBA.

Kromě ventilátoru je zajímavé i samo ložisko. To je sice kuličkové, ale vlastní konstrukce Enermax.

Té říká Enermax Twister a jedná se v podstatě o kuličkové ložisko, akorát že magnetická kulička obíhá uprostřed nano trubice a přes cívky a magnety pak dochází k rotaci rotoru. Rotor a stator se tak vlastně nedotýkají.

Ventilátor lze snadno rozebrat, případně vyčistit (ne vodou) a zase snadno spojit. To rozhodně není časté řešení. Výhodou by kromě tichého provozu měla být i dlouhá životnost.

Součástí ventilátoru je i teplotní čidlo, podle kterého se pak ventilátor automaticky reguluje. Ono čidlo, si díky vývodu můžete připevnit kam je libo v okolí ventilátoru.

Takže tolik k teorii a teď něco k praktickým zkušenostem …

 

 

 

  • ENERMAX UCEV12 EVEREST – Teploty a testy

Jak se dá porovnávat výkon a vlastnosti ventilátorů? Jednoduše, prověříte je ve stejných podmínkách. Pro naše testování zvolil sestavu následující:

Hlavní testovací sestava:
Model
Zapůjčil
Procesor
AMD Phenom II X4 940 3,0GHz
AMD-logo
Chlazení
Ninja Scythe revB
Základní deska
Gigabyte AMD790FX DQ6
RAM
2x2GB 1066MHz DDR2
Grafická karta
Dle testu
Pevný disk
Western Digital Raptor
74GB 10 000ot/min
WD-HDD-ikonka
western-digital-logo
Zdroj
Thermaltake Toughpower 750W
Skříň
Gigabyte 3DAurora370
GB-Aurora-ikonka
gigabyte-logo
Zvuková Karta
ASUS Xonar DX
ASUS-Xonar-DX
asus-logo
Operační systém
Windows Vista Ultimate x64
vista_logo
microsoft_logo

Ventilátory pak byly testovány jednotlivě a za úkol měli při 1000ot/min chladit procesor a jeho okolí na chladiči Scythe SCNJ-1100P Ninja Plus Cooler Rev.B. Všem chladičům jsme zregulovali otáčky na hodnotu 1000ot/min a měly ukázat, co umí. Sledovali jsme nejenom dosahované teploty na procesoru, ale také v jeho okolí, stejně jako jsme sledovali hlučnost jednotlivých chladičů za těchto podmínek.

Do testu pro srovnání jsme pak zařadili kromě představovaného ENERMAX, ještě několik dalších známých 120mm ventilátorů v různých cenových relacích:

Arctic Fan 12025L

 

NOCTUA NF-S12-1200

 

 

 

 

Scythe DFS122512L-PWM Kama

 

 
Xilence case fan 120 mm (XPF120)

 

Tak se podívejme, jak to celé dopadlo …

 

 

 

  • ENERMAX UCEV12 EVEREST – Teploty a hluk

Dosahované teploty pak byly následující:

Nicméně nízké teploty jsou jen polovinou úspěchu. Uživatelé také vyžadují nízkou hlučnost. Výrobci udávají hodnoty hlučnosti i průtoku vzduchu, tabulkově vypadají takto. V grafu jsou maximální hodnoty udávané výrobci při maximálních otáčkách daného modelu ventilátoru.

Jako takové jsou ale často nic moc říkající. Až praxe pak ukáže realitu. Protože nemáme hlukoměr, musíme si vystačit s vlastním uchem, které je ale stejně nejlepším měřítkem. Hladiny hluku sice můžou být různé, ale je rozdíl ve výšce zvuku, některý i zvuk o nižší intenzitě dokáže být svým tónem dost otravný, na rozdíl třeba od jiného. O hlučnosti jednotlivých modelů si povíme spolu s hodnocením v závěrečné kapitole ….

 

 

  • ENERMAX UCEV12 EVEREST – Hodnocení

Než se pustíme do hodnocení, řekněme si tedy něco o hlučnosti ventilátorů. Právě za nízkou hlučnost se u současných ventilátorů platí nejvíce. Nízká hlučnost při slušném chladícím účinku a tedy vysokém průtoku vzduchu je kombinací konstrukce lopatek, konstrukcí těla ventilátorů a konstrukcí ložisek.

Je fajn, že i levné ventilátory dokáží poskytnou slušný chladící účinek, ale daní za to je většinou hlučnost. 1000ot/min je taková střední hodnota 120mm ventilátorů, které se většinou otáčejí v běžné praxi nejčastěji rychlostí 800-1200ot/min. při této hodnotě musíme říci, že dva testované ventilátory nejsou slyšet téměř vůbec. Kromě Noctua NF-S12 je to právě dnes testovaný ENERMAX UCEV12. Horší je to s dalšími ventilátory v testu. Opravdu hodně hlučný je pak ArcticFan 12025L a ozvat už se dokáže i populární Xilence. Jejich hlučnost se navíc používáním během několika měsíců poměrně rychle zhoršuje, čím ve více prašnějším prostředí pracují, tím je to horší. Špičkové ventilátory a jejich výrobci tak vyvíjejí technologie, jak prodloužit životnost ventilátorů anebo zajistit jejich čištění.

V tomto ohledu nemá dnes testovaný ENERMAX mezi ostatními konkurenci. Odnímatelná a čistitelná rotační část je skutečně skvělý nápad. Nicméně praktičnost a slib dlouhé životnosti prověří až čas. Dokážeme nyní jen říci, že to vypadá a funguje velmi dobře. Hlučnost ventilátorů je příkladná – minimální a to i při velmi slušném chladícím účinku. Ventilátor sice v testu nedosahuje nejnižších teplot, ale dosahuje nejlepšího poměru nízkých teplot a hlučnosti, kdy ve srovnání s teplotně lepšími chladičem je podstatně tišší. Jeho soupeřem je spíše Noctua S12, proti té na stejných otáčkách přeci jen chladí o něco lépe, takže na konstrukci lopatek, kdy ENERMAX slibuje vyšší průtok vzduchu, asi přeci jen něco bude.

Je tu také hledisko ceny a zde už víte, za co platíte. ENERMAX UCEV12 není levný ventilátor a 350 korun je pro mnohé dost. Na druhou stranu je celkově velmi promyšlený, tichý a účinný, a pokud vydrží takový i rok-dva-tři v běžném provozu, tak za ty peníze stojí za úvahu.

Pokud se vám nelíbí modré podsvícení, ENERMAX má v nabídce podobné ventilátory i s jinou barvou.

Za zapůjčení ventilátoru děkujeme společnosti ENERMAX

 
 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-17 19:44:54
avatar
Zajímavé... Ale já osobně, kdyby mi to manželka nerozmlouvala, chodím se stodvacítkovou Noctuou na zlatém řetězu i na krku...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-17 19:58:27
avatar
TheWitcher [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-17 20:06:07
avatar
Tak to ještě není tak hrozné. Nějaký 250mm na krku by byl horší
Ale to by tě pár silných pánů už asi vezl ve svěrací kazajce do bílé místnosti bez oken
Jinak pěkný test. Ta tabulka se stupnicí od "vysavač" po "ticho" mě pobavila Ale dneska jsou už snad i některé vysavače tišší než některé levné ventilátory
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-17 20:32:43
avatar
Ještě by to chtělo nějaký solární panely (na čepici či ramena) na roztočení větráčku. Jednou v Itálii jsem viděl týpka, co měl kšiltovku, na ní solární panely a v kšiltu větráček, když vešel do stínu, tak se větráček přestal točit, na sluníčku se opět rozjel. V ČR jsem bohužel takovou věcičku neviděl , ale nebyl by problém sis jej vyrobit .
atomic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-29 13:10:02
avatar
to prej prodávaj číňani v tržnici, ale jak s funkčností, to nevim, neodvážim se odhadovat..ale určitě jsem to viděl na jednom dítěti ve školce
brifil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-17 20:54:58

zajimave ale moc o hluk nejde protoze stejnak mam celou dobu na usich sluchatka a pres nic neslysim spis bych chtel ventilator ktery by podal maximal vykon a na hluku mi nezalezi proste ten nejsylnejsi ventik
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-17 21:13:41
avatar
Yate Loon s 3000 otáčkama by ti měl stačit. A kupodivu nedělá až tak šílenej kravál..

Btw. Yate Loon jsou jedny z nejlepších ventilátorů vůbec, proti těm nemá ani Enermax šanci.. Akorát je tu máme pěkně mastné.. no kdyby někdo chtěl, mam tu ještě pár 120mm Yate Loon s červenou LED (bohužel nevypnutelnou).
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-18 09:39:28
avatar
Hele, možná bych pro tebe něco měl... Ještě za bolševika, když jsem ještě nebyl poč. grafik, ale operátor zemědělské techniky se zaměřením na živočišnou výrobu, tak zvaný KOZODOJ (prostě jsem opravoval harapáky v kravínech a hrabal jsem se v kravincích), tak jsem při jednom výjezdu ukořistil ventilátor na vhánění vzduchu do ocelokůlny na sušení sena. Ocelokůlna byla zvíci hangáru a ventilátory, z nichž jsem jeden měl, byly celokovové konstrukce, pětilisté lopatkové kolo o průměru cca 120cm bylo odlito z oceli, tloušťka materiálu na lopatkách asi 10mm, poháněl to třífázový několikakilowatový motor a celé to vážilo skoro metrák... A bylo to fungl nové, prostě soudruzi udělali do seníku o ďouru míň a jeden tento venťák jim přebyl... Tak jsem ho znárodnil, když to byl majetek nás všech, že...
Nějakou dobu se válel na dvoře mezi podobnými industriálními artefakty, až jsem jednou maloval stěny v domě a protože venku pršelo, bylo vlhko a neschlo to, tak mě napadlo, že schnutí urychlím "ofukováním" touto "Noctuou Dino Edition"... Po rychlé kabeláži kabelem o tlouštce delfíního přirození jsem ventilátor narychlo "přibodnul" ke kovovému ponku a zapnul jsem to... Motor a s ním i lopatkové kolo se pomalu a rozvážně roztáčelo, víc a víc a nemínilo se zastavit na konečných otáčkách... Stěna bledla schnutím před očima, poté slezla malba a za chvilku na to i čerstvě zaschlá omítka, protože jsme stěnu začali "nastřelovat" nasávaným bordelem co se válel všude kolem, včetně stavební sutě jak pěst... Ptáte se proč jsme to nevypnuli? Protože jsme všichni tři přítomní jedinci (já + podobně postižení vesani v montérkách se startkou na pysku pi*o) leželi na ponku a snažili jsme se mu zabránit v odletu na nízkou orbitu s námi na palubě a zásuvka byla daleko předaleko... Kdoví jak by to dopadlo, kdyby tam nevpadnul otec vynadat mi do sečtělých debilů, co zase dělám za pokusy, že se obrátil tah v komíně kotle ústředního vytápění (ventilátor prostě sál kudy mohl...) a že je uhlí i s horkým popelem pomalu ale jistě na postupu chodbou k nám...
Uklízel jsem to týden...
Tak kdybys chtěl taktit, tak bych ho možná ještě někde na Moravě vyhrabal... Ale obávám se že bys musel být opatrný, jinak bys už skutečně "nikdy nic neslyšel" a sluchátkama by to nebylo...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-18 00:17:18
avatar
dobre ty...fakt sem se zasmal...noctua dino edition
Pindra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-18 01:54:20
avatar
šmarja ROFL, no tak teď jsi mi zajistil pětiminutovou křeč břicha

...skvělá příhoda z malování
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-18 02:51:11
avatar
Lol.. tak to takhle sem se dlouho nezasmál.
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-18 20:27:16
avatar
Fakt si pobavil . Vim presne, co to bylo za vetrak, odvetravaly se tim i sachty na dolech Poctiva a neprustrelna (doslova) technika. Ale obraceni tahu v komine , to nasere i prekvapi, zhave uhliky cestujici chalupou by zvedly z gauce i me...
ucho1212 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - preco 2009-06-17 22:29:30
avatar
Preco ste do tohoto testu nevybrali enermax magma ale tento svietiaci a potom ho porovnavali z normalnym. Cena je unho lepsia a aj oba vase minusi by zmyzli. Hold dokonali fan ta magma. BTW testjete kopec veci a nemate "hluchomer"
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-17 23:10:54
avatar
Souhlas.. menší nedostatek.
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-18 22:38:39
avatar
A vetsi nedostatek je absence propracovanejsi a opakovatelne metodiky, takhle jste odkazani pouze na okamzite srovnani... Dle me staci u vetraku testovat jen prutok vzduchu pri danych otackach, namerenou hlucnost a subjektivni hlucnost + dojmy z pouzivani. Teplota nerika vse, je treba sledovat okolni teplotu, vlhkost vzduchu, atm. tlak...
roox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-17 22:55:58
avatar
fukar vyhlizi podle recenze opravdu kvalitne a dokonce se mel na chvili i pocit, ze prekonal dnesni elitu jmenem noctua, jedine co me trochu zarazi je zaruka pouze 24 mesicu... od takoveho fanu nebo od noctuy, ktere povozuji uz druhym rokem cekam smysluplne vyuziti alespon tech pet sest let... ukaze holt cas
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-17 23:11:39
avatar
Noctuu porazí skoro cokoliv, aspoň co se výkonu týká.. Co se tichosti a výkonu týká.. mno to je horší. A hlavně je kapičku předražená..
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-18 00:24:55
avatar
Hele kuci, jeden OT...
Co mám použít jako ekvivalent Catalystů do Win7/64, kde bych mohl nastavit AA, AF a podobné chujoviny? Když nainstaluju Catalysty (100MB!!!) tak mi při přehrávání videa i TV při fullscreenu tuhne obraz a vzápětí se začne cyklicky restartovat ovladač (4850/512)... Nemůžu přijít na nastavení které to páše, dělá to jen při fullscreenu... A když nechám Win7 ovladač, tak to nedělá. Potřebuju ale něco, kde můžu nastavit parametry AA/AF, protože Il2 to přímo ve svém nastavení nemá...
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-18 00:38:31

Hele tak se mi na W7 a 4850 taky resetovaly ATI drivery . Bylo to tim, ze sem z lenosti nezadelal bocnice (mam pred vetrakama filtry a musi se to cas od casu cistit) a bez pruvanu se mi to na pasivni Accelero zacalo ponekud varit. Takze bys moh zkusit pridat trochu pruvanu(asi hlavne na pameti), treba to prestane.

Jinak nevim jak na TV ale pokud bys prehraval video nejakym programem typu VLC nebo GOM co pro prehravani nepouzivaji DXVA tak by to grafika nemela nijak ovlivnovat.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-18 01:17:52
avatar
Tím to není, bednu mám ukázkově větranou (Noctua přece... ) a karta má 42 stupňů bazální teploty... TOhle prostě dělá CCC, když nainstaluju jen ovladač od Ati, tak je to OK, ale prd nastavím... Jinak na přehrávání čehokoliv používám už dlouho (jak ve Vistách, tak ve Win7) dobře kodeky a doplňky ošetřený MCE. Jsem zastáncem maximálního využití již v systému obsaženého řešení, aneb každý zápis do registru je ďáblovo dílo!!!

EDIT: Tak jsem po další sérii restartů vyměknul a vracím se se staženým ocasem zpět k Vistám... Prostě něco je špatně a už mě nebaví to hledat. Už jsem se nabetatestil dost, teď si zas na chvíli odfrknu ve Vistách, kde mi funfuje všechno bez problémů... Je to škoda, Win7 jsou návykové, ale po každém restartu ladit TV a furt se klepat kdy se restartuje ovladač ATi Family... Nekoupil jsem si himbajs 4850ku na Aero...
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-18 01:43:32

Mam takovej dojem, ze CCC neumi ukazovat min jak 42°C, protoze me ukazujou taky.

MCE s kodeky pouziva pro vykreslovani DX overlay, a kodeky behaj pod DXVA formatem. VLC a podobny blbosti s integrovanejma kodekama to nepouzivaj. Takze sice vic zatezujou procesor, ale zase jim do vykreslovani nekeca grafika.

Jenom nechapu, zte ti s tim kravi CCC. Driv bych ti doporucil Omega drivery, ty meli prima utilitu na nastavni tehlech blbosti. Bohuzel Microsoft zazdil tyhle projekty vyzadovanim podepsanej ovladacu.

Ted me tak doteklo, ze muj stolni komp je daleko tizsi nez notebook.. protoze furt slisim naky funeni, coz je dost neobvykli..
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-18 21:13:29
avatar
CCC umí zobrazit i nižší teploty. V mém případě hezkých 30°C
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-19 08:32:47
avatar
Nicmene ja pozoruju, ze CCC ma na 42°C nejakou "zarazku" nebo co, protoze dalsi nizsi zobrazena teplota je az 37°C a pak uz to jde pekne zase po stupnich...

Siddhi, muzes to zkusit potvrdit? Ze 30°C to smerem nahoru muzes pozorovat celkem snadno a smerem dolu taky...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-19 20:23:06
avatar
tak sem to zkusil a něco na tom snad i bude. Dal sem v ATI overdrive zátěžový test a teplota z půvoodních 32°C postupně stoupala na 37°C a poté náhle skočila na 43°C a dále zase se zvyšovala postupně. Po ukončení testu teplota klesala zase pěkně postupně k 43°C a pak po chvíli náhla spadla na 38°C, poté klesala zase postupně. halůzka
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-18 14:02:28
avatar
Hele aspoň si to zkusil a můžeš mít dobrej pocit....stejně jako při tom tvém malování a sušení o něco víš!!! Ty voe, moc nechybělo a na konci té tvé historky jsem si stříknul do textilu....a to z obou dírek současně!!! .
Fakt dobrý story, díky za zlepšení nálady!!
MaDoKu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-18 01:33:30
avatar
Ale me se vic libi Noctua, ta barevna kombinace kremove s hnedou je taaaak sexy A 12 vs 17 dB nikdo nema sanci rozeznat, pokud dotycny neni krizenec netopyra s vlcakem.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-18 11:10:04
avatar
no já osobně mám v PC vzadu Noctuu NF-P12-1300 regulovanou na 1200 ot a fouká hodně solidně při nízké hladině hluku. Vpředu mám Gentle typhoon 1150 ot (který se k mému údivu na snížení teplot ve skříni vůbec nepodílí a když tam není je to jedno, ale když už jsem ho koupil...) a Arctic mám na Thermaltake sonic tower, což je chladič na CPU. Musím říct že arctic není do 1000ot prakticky slyšet a na 900ot není po roce používání žádný problém, za ty prachy slouží dobře. A se značkou Xilence ( perfektní je je jejih 92mm ale i 120mm) nemám v jiném PC po roce taky sebemenší problém a to ani s hlučností (a to 92mm varianta běží na 1700ot). Zkrátka myslím že koupí levných značek jako Xilence chybu neuděláte a bude vám dlouho sloužit.
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-18 20:40:17
avatar
Souhlas, docela me zarazila cena za 120mm xilence - ja kupoval 2 kousky pro Accelero loni v lete a staly ~60Kc/kus. Tiche, vykonne a za cenu jedne Noctuy jich koupim 6 (teda ted uz jen 3).

Nicmene zase bych to s temi levnymi znackami tolik negeneralizoval - Xilence Red wing jsou velmi povedene vetraky; u zdroje bych si daval vetsi pozor...
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-19 07:57:26
avatar
já to samozřejmě myslel pro ventilátory, ne pro zdroje. Když bych si chtěl koupit levnější zdroj, tak Fortron. Enermax je ovsem Enermax .
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-19 10:26:26

bez tych okrasnych hovadiniek by to mohlo byt cenovo este zaujimavejsie..
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hlucnost je to iste ako neregu 2009-06-20 20:14:19
avatar
hlucnost je to iste ako neregulovatelnost
napr tento FAN mam v skrinke nastavil som ho tak aby siel na max 1700RPM s 2500
a doska ho drzi na 600RPM takze je uplne nehlucny a v pripade potreby ma extra vykon
THERMALTAKE BLUE LED 120MM SMART CASE FAN
http://www.tweaknews.net/reviews/tt120/index3.php

http://www.mittoni.com.au/thermaltake-120mm-smart-case-fan-ii-with-blue-led-p-1904.html
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!